Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:29
DaLuca schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:56:
inmiddels 1 dag en 2 uur onderweg op 1 batterij en nog 35% over.

DS battery saver does its job!
schermtijd?
En wat voor soort instellingen heb je gedaan? Want met deze app kill je alles, zie je dus niet wanneer je een nieuwe app, message of wat dan ook hebt, het lijkt me niet heel praktisch?
Als ik me vergis, explain me :9

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 08:37
Na 9 uur 47min met 2 uur schermtijd heb ik de 46% aangetikt. 5 uur muziek geluisterd en uurtje gebrowsed, 3 mailaccounts die middels push staan.

Hij is nog bezig met kalibreren merk ik, want hij zei een uurtje geleden dat hij op 42% zat en nu gaat hij dus omhoog. :+

Ik heb ook DS Battery Saver geprobeerd, maar had dat mijn dataverbindingen wegvielen en ik hem moest rebooten.

Ik geef wel toe dat ik flink heb moeten worstelen met deze telefoon in het begin om hem te kunnen waarderen. Eerste paar dagen zag ik echt de accu leeglopen met het scherm aan (eerste dag haalde ik krap de 4 uur!). Toen een avondje aan de oplader gezet, android systeem had een heel hoog verbruik.
Haalde toen de 6 uur, nog steeds veel wake-lock problemen. Bleek Google Maps te zijn die steeds om de ~10 minuten gps gebruikte. Uitgezet in de App, aanzienlijk minder hoge drain daarna!

Heb toen besloten het toestel te ontgrendelen en er een cm9 rom opgezet, batterij ging toen al rond de 10 uur mee. Nu staat er MIUI op en ik had gisteren na 23 uur nog 41% over. Geef toe dat ik hem toen amper gebruikt heb.

Al met al werkt hij erg fijn nu! Rode model is echt heel gaaf. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:39
Voila, ben de telefoon voor drie weken kwijt. Nog geen twee weken oud en moet al opgestuurd worden. Kutservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderOppeel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-03-2023
Hello!

Ik ben serieus aant het twijfelen om deze sony xperia p te kopen of een htc desire x. Veel mensen hebben me de htc aangeraden, maar ik ben een sony fan, dus heb het een beetje moeilijk om te kiezen :P De camera op de sony is beter dan de htc, maar sony heeft toch wel een slechte naam als het op smartphones neerkomt. de sony heeft ook meer werkgeheugen, maar geen uitbreidbare opslagruimte (op zich geen probleem, 16 gig is momenteel meer dan genoeg voor mij). Qua specs scoort de sony denk ik beter op de meeste vlakken, maar toch wordt hij afgeraden.. waarom?

kunnen de mensen die deze ervaring hebben met deze smartphones en ze dus een beetje kennen me helpen bij m'n beslissing?

[ Voor 3% gewijzigd door SanderOppeel op 15-01-2013 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Ik raad de Sony Xperia P absoluut niet af hoor! Het is een prima toestel voor zijn prijsklasse.
Tot nu toe heb ik geen grote problemen gehad en werkt alles prima. Kleine dingetjes, maar die heb je bij elk toestel.
In een forum zie je vaak enkel de negatieve berichten, aangezien mensen met problemen naar een oplossing gaan zoeken. Mensen waarbij het prima werkt, kom je er niet tegen.

Ik heb hem nu een half jaar in gebruik en heb geen seconde spijt gehad van mijn aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F97
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

F97

Fabian

Ik raad hem niet aan. Als je kijkt naar de gebruikservaringen, dan zijn die niet consistent genoeg voor iedereen. Er zijn verschillende mensen met problemen. Je kan zeggen: dat zijn uitzonderingen, maar als je even rondleest merk je dat het geen uitzonderingen zijn. Het zijn er gewoon te veel.

Mijn telefoon is een stock Xperia P, geen root, geen andere modificaties, gewoon een standaardinstallatie met apps. En ik heb al verschillende problemen gehad die allemaal softwarematig waren: wi-fi dat batterij leegtrekt en niet uitschakelbaar is, en nog andere dingen die ik niet opnieuw zal herhalen.

Veel gebruikers bedekken de problemen met de mantel der liefde, maar als we eerlijk mogen zijn, de support van Sony is niet goed. Het toestel bevat veel bugs. En de updates komen telkens rijkelijk laat. De upgrade naar Android 4 ICS kwam zeer laat bijvoorbeeld. Bugfixes komen altijd weken of maanden nadat de problemen bekend zijn, en zo gaat het verder.

De specificaties, daar is niets verkeerd mee, zelfs met de batterijduur in normale omstandigheden (als de telefoon geen kuren heeft, bedoel ik daarmee). Ook de look is ok. Maar door de bugs is de telefoon onvoorspelbaar qua functionaliteit.

Ik raad hem dus ten stelligste af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Ik zou deze smartphone ook geen tweede keer aankopen. Mijn collega op het werk heeft een (oudere) HTC en heeft er nog nooit problemen mee gehad. Ik heb al meer problemen gehad met deze telefoon in twee weken tijd dan hij in twee jaar tijd, zoals bijvoorbeeld de wifi die niet uitgaat, de camera die soms niet op het goede moment flitst, het touchscreen die vastloopt waardoor de telefoon onbruikbaar wordt, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55
Ik heb Android smartphones gehad van elk bekend merk en allemaal hadden ze bugs en late of helemaal geen updates. Ik denk dus dat je gewoon het toestel moet nemen welke je zelf het mooist vindt qua specificaties, prijs, software en design.

Ik heb ook al wel problemen gehad met de Xperia P, maar tot nu toe heb ik alles zelf op kunnen lossen door het verwijderen van bepaalde apps, veranderen van een instelling of het updaten van de software.

Het enige grote nadeel van deze telefoon vind ik de wisselende batterijduur, soms gaat de accu 9 uur mee en soms meer dan 19 uur (bij ongeveer gelijk gebruik). Ik heb dit opgelost door extra laders te kopen voor in de auto en op mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Bij mijn pakket zat er al een autolader. Via dx.com heb ik twee langere micro-usb kabels aangekocht, want het meegeleverde kabeltje is echt te klein. Mijn vriendin kocht op dezelfde dag de Xperia Miro en de bij haar geleverde kabel is toch wel een stuk langer (2 a 3 keer langer). Met de meegeleverde kabel kan ik de telefoon niet op de computer aansluiten wanneer die op mijn desk ligt, ik kan niet anders dan hem op de behuizing te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 22:48
Het is me eindelijk gelukt; door de gladde achterkant viel de telefoon bij het uitstappen uit mijn handen en plat op het scherm op straat. In eerste instantie leek de schade mee te vallen en beperkt tot wat krassen in de screenprotector, maar helaas is het scherm toch gebarsten.

Ik heb geen zin om het toestel meerdere weken kwijt te zijn voor reparatie bij Sony, daarom wil ik het op een andere manier oplossen, ongeacht wat dat voor gevolgen heeft voor de garantie. Heeft er iemand ervaring met een reparatiebedrijf (het liefste in Brabant/Zuid-Holland), of ervaringen met een leverancier van onderdelen? Ik ben wat huiverig om een scherm bij een willekeurige ebay-aanbieder te bestellen aangezien je nooit weet wat je krijgt.

Bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderOppeel
goed, dus de htc desire x zou een betere keuze zijn, volgens de meesten, maar ik lees hier op de thread van deze smartphone dat hij als hij wat ouder wordt (1 jaar lol) tot tot 15 keer per dag uitvalt en automatisch reboot, waardoor hij dus praktisch onbruikbaar wordt...

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1524144///htc%2Cdesire%2Cx

[ Voor 10% gewijzigd door SanderOppeel op 16-01-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:22
Ik weet niet waar mensen al hun problemen vandaan halen soms, maar ik heb maar 1 minpunt aan de P. En dat is de kleine batterij. Ik kan er geen dag mee omdat ik hem aardig veel gebruik.

Tja de service, late updates oke. Maar dit is voor de een een probleem, de ander maar een kleine minpunt.

Voor de rest een prima toestel, zonder enig probleem of bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 18:02

Millennium

Bug free !!!

Saitek schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:33:
Ik weet niet waar mensen al hun problemen vandaan halen soms, maar ik heb maar 1 minpunt aan de P. En dat is de kleine batterij. Ik kan er geen dag mee omdat ik hem aardig veel gebruik.

Tja de service, late updates oke. Maar dit is voor de een een probleem, de ander maar een kleine minpunt.

Sluit ik me volledig bij aan :) geen problemen met FW 6.1.1.B.1.54

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Saitek schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:33:

Same. Als de batterij groter was geweest had ik de telefoon zeker aangeraden aan andere mensen. Nu doe ik dat niet.

Ik draai .75 met Sliding Kernel V7.2 met één van de nieuwe Govenors die hij heeft toegevoegd: wheatly / sio. Ga vannacht zien hoe dat uit pakt.

Laatst heb ik wel een schermtijd van 4,5 uur gehaald, dat was een record voor me. Dit met veel intensief Whatsapp gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderOppeel
Majesty schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:48:
[...]

Same. Als de batterij groter was geweest had ik de telefoon zeker aangeraden aan andere mensen. Nu doe ik dat niet.

Ik draai .75 met Sliding Kernel V7.2 met één van de nieuwe Govenors die hij heeft toegevoegd: wheatly / sio. Ga vannacht zien hoe dat uit pakt.

Laatst heb ik wel een schermtijd van 4,5 uur gehaald, dat was een record voor me. Dit met veel intensief Whatsapp gebruik.
ok dit is chinees voor mij :P maar ik ben blij positieve reacties te lezen over de xperia p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Flying schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:55:
Bij mijn pakket zat er al een autolader. Via dx.com heb ik twee langere micro-usb kabels aangekocht, want het meegeleverde kabeltje is echt te klein. Mijn vriendin kocht op dezelfde dag de Xperia Miro en de bij haar geleverde kabel is toch wel een stuk langer (2 a 3 keer langer). Met de meegeleverde kabel kan ik de telefoon niet op de computer aansluiten wanneer die op mijn desk ligt, ik kan niet anders dan hem op de behuizing te leggen.
Inderdaad, ik zou die korte kabel als grootste nadeel willen benoemen.
Echt prettig bellen, bukkend met je kop op navelhoogte :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Sinds twee dagen battery stats draaien. Vannacht helemaal opgeladen en vervolgens weggelegt, met volledige data synchronisatie uit via Handy Profiles. Tot mijn stomme verbazing had ik vanochtend nog maar 68% batterij over terwijl dat dat normaliter 97% had moeten zijn :( . Bij de batterij verbruik zag ik dat de mobiele standby ineens heel hoog was en dat hij een paar keer 'wakker' geworden was. Misschien niet terecht (al is er verder niets veranderd, dus kan het bijna niet anders), maar meteen Battery Stats er weer afgegooid en dan vanavond kijken of die batterij weer leeg loopt gedurende de nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Ik heb de launcher van de Xperia Z op mijn Xperia P geziet, ziet er wel leuk uit en het is mogelijk om mappen te makken in de app drawer :-)

Screenshots:
http://imageshack.us/a/im...reenshot2013011708513.png
http://imageshack.us/a/im...reenshot2013011708505.png
http://imageshack.us/a/im...reenshot2013011708504.png
http://imageshack.us/a/im...reenshot2013011708502.png

APK is hier te downloaden:
http://www.mediafire.com/download.php?q2p9gptkcls7qw2

[ Voor 5% gewijzigd door Crim op 17-01-2013 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Is dat niet gewoon dezelfde nieuwe launcher die in JB wordt gebruikt? Die heb ik al een tijdje draaien, hij was een aantal pagina's terug al gepost.

@Tweety1: Kan me niet voorstellen dat dat aan BBS ligt, heb je ook gekeken waar die wakelocks vandaan kwamen? Dat kun je zien bij het kopje Partial Wakelocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Majesty schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:09:
Is dat niet gewoon dezelfde nieuwe launcher die in JB wordt gebruikt? Die heb ik al een tijdje draaien, hij was een aantal pagina's terug al gepost.

@Tweety1: Kan me niet voorstellen dat dat aan BBS ligt, heb je ook gekeken waar die wakelocks vandaan kwamen? Dat kun je zien bij het kopje Partial Wakelocks.
Eigenlijk niet naar gekeken. Wel bij de drains, maar daar stond BBS bovenaan. Ik zal de app opnieuw moeten installeren omdat ff te checken. De andere mogelijke oorzaak is misschien de update die ik van de wk heb binnengehaald via OTA. Misschien dat er wat settings zijn veranderd waar ik geen erg in heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:11

Mystic_X

What does this button do

Ok ik heb een zeer raar probleem.
Afgelopen zaterdag is blijkbaar mijn telefoon in unlocked, in mijn broekzak gegaan met blijkbaar het al oude broekzak bellen tot gevolg, maar dat is niet het vreemde.
Het probleem is dat ik sindsdien de touchscreen bediening / statistieken tracking etc op mijn scherm heb, wat normaal gesproken niet te zien moet zijn.
Hoe krijg ik dit weg? Alhoewel het zeer grapping is om te zien hoe alles getracked word etc. begint het nu wel irritant te worden. Iemand enig idee zonder dat ik alles er af moet gooien. (terug naar fabrieks instellingen hielp niet).

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
@ Mystic_X

check eens in je instellingen bij 'Opties voor ontwikkelaars'.. vermoedelijk staat 'aanwijzerlocatie' aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:53
Heb sinds gisteren World Generic 6.1.1.B.1.75 draaien die hier werd gepost. Naar mijn weten geen grote vernieuwingen. Wat ik heb kunnen ontdekken:
- Camera bug opgelost
- Bij het draaien van de phone in een van de homescreens draait het scherm altijd (dus niet zoals eerst alleen wanneer de lader aangesloten was). Screen rotation uitschakelen heeft trouwens geen zin, hij doet het op de homescreens altijd.

@Majesty
Ik zie dat bij jou 'Android besturingssysteem' ook erg veel accu gebruikt. Ik heb dit ook al tijden en ik kan maar niet vinden waar het aan ligt. Bij mijn vriendin met een SGSII is dit altijd maar 8% ofzo.

BBS geeft wel de wakelock 'shared_lights_wq' aan. Iemand enig idee wat dit is?
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2nw0aq0.jpg Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/24dr5f7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfNoAvail
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 08:51

OfNoAvail

Beter een half gezegde...

Het is weer zo ver... Vanuit het niets loopt mij WiFi verbinding weer vast wanneer ik buiten bereik van het netwerk komt. Vervolgens start de 3G verbinding niet en is de dataverbinding helemaal vast gelopen. Opnieuw starten is dan de enige oplossing.
Build-nummer 6.1.1.B.1.54 , maar ik heb het problemen sinds een build of 5 geleden...
Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Vannacht ff gechecked en het is inderdaad geen BBS die mijn batterij leeg trekt. Vannacht weer 32% kwijt en ik zie dat hij een paar keer wakker wordt. WIFI blijft uit en data synchronisatie ook, maar er is iig iets wat draait. Wat een p*kkezooi. Ik denk dat ik maar terug ga naar de vorige versie (draai nu B.1.54) want toen had ik dit probleem niet. Kan repareren ook nog een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07-2023
ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon voor mijn vriendin en ik ben eigenlijk terecht gekomen op deze sony xperia P.

punt 1 omdat zijn prijs op een goed niveau ligt: €255 bij belsimpel.
punt 2 omdat mijn vriendin eens een goede camera wilt op een telefoon
punt 3 het is een mooi design (zijn vrouwen ook gevoelig voor)

maar goed mijn vriendin is geen tweaker en gaat dat ding sowieso niet rooten en ik wil dat ook niet doen met haar telefoon omdat ik nou ook niet bepaald de meest technische gozer ben. Heb wel mijn htc desire geroot maar dat was omdat ik dat ding al zon 2,5 jaar heb en ik gwn wilde kutten met dat ding. Het is wel gelukt maar goed had niet echt verstand van wat ik nu aan het doen was.

Ik lees hier veel problemen over de batterijduur, achja dat hebben die smartphones van tegenwoordig. Ik weet niet hoevaak mijn vriendin op haar telefoon zit maar volgens mij doet ze alleen beetje whats appen en facebooken dusja vandaar vind ik het niet nodig om het duurste toestel te kopen voor haar. Nu ben ik benieuwd haalt zij een dag uit deze batterij als ze alleen beetje whatsapped en facebooked of is die batterij daar te klein voor?

alvast bedankt voor het beantwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Laatst online: 17-09 15:47
waarschijnlijk makkelijk. Het kan ook zijn dat ik geen last heb van een batterydrain in mijn P.

Ik zit inmiddels op de 1 dag en 19 uur. heb nog 5%.

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F97

F97

Fabian

OfNoAvail schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:00:
Het is weer zo ver... Vanuit het niets loopt mij WiFi verbinding weer vast wanneer ik buiten bereik van het netwerk komt. Vervolgens start de 3G verbinding niet en is de dataverbinding helemaal vast gelopen. Opnieuw starten is dan de enige oplossing.
Build-nummer 6.1.1.B.1.54 , maar ik heb het problemen sinds een build of 5 geleden...
Ben ik de enige?
Nee, heb ik ook.

Komt bij een aantal mensen voor maar niet genoeg om mogelijke kopers te weerhouden toch de telefoon te kopen, blijkbaar :p Repareren is de enige oplossing, maar na enkele weken gebeurt het opnieuw. Op het Sony-forum is er wel een "oplossing", maar daarvoor moet je eerst je telefoon rooten en whatnot en dat zie ik niet zitten. Ik wil gewoon een telefoon die werkt uit zichzelf eigenlijk.

Nu laat ik mijn wi-fi uit maar veel blijft er dan niet meer over van de smartphone-ervaring. (Des te meer van de batterij weliswaar, na 19 uur slechts 12% kwijt - maar ik kan hem dan ook nauwelijks ergens voor gebruiken ;-)). Ik hoop dat er snel een software-update komt naar .75 en dat die bug er dan uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:32

nWn

In Geocentric Orbit

Ik zie dat jij "ook" last hebt van de CW1200_wlan drain. Voor zover ik weet download je telefoon dan om de 2-3 seconden iets via de wifi (zichtbaar in het icoontje), en na wat speurwerk lijkt dit te komen door zogenaamde "multicasts" en "broadcasts". Heel veel verder ben ik nog niet, maar toen ik hier laatst thuisthuis last van had, was dit ook zichtbaar op de Galaxy S2 van mn zus. Oftewel, het probleem lijkt niet specifiek te zijn voor de Xperia P. Je kan kijken of je in de routerinstellingen wat kan veranderen waardoor het probleem minder wordt, maar ik ben er nog niet uit wat je dan precies moet aanpassen.

Verder heb ik hier de afgelopen dagen weer helemaal geen last van gehad, en haal ik met gemak schermtijden van 5 uur, verspreid over 2 dagen, met 2-3 uur muziek luisteren via Spotify erbij.

Wat helpt om cw1200_wlan (en de geassocieerde Suspended_backoff) lager te krijgen is door wifi na een bepaalde tijd uit te zetten. Dit kan automatisch met apps of in de wifi instellingen.

Mocht ik binnenkort meer uitvinden, dan laat ik het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:11

Mystic_X

What does this button do

renio schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:29:
@ Mystic_X

check eens in je instellingen bij 'Opties voor ontwikkelaars'.. vermoedelijk staat 'aanwijzerlocatie' aangevinkt.
Bedankt dat was het.

Grappige optie trouwens maar niet als iets permanents :)

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Van de prijzen van deze Sony P bij Sony krijg je ook geen hoogte. Kostte hij begin dit jaar nog € 259, even later werd hij € 299 en nu weer € 329,-. Je zou toch zeggen dat die toestel prijzen juist lager worden dan hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

nWn Music schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:29:
[...]

Ik zie dat jij "ook" last hebt van de CW1200_wlan drain. Voor zover ik weet download je telefoon dan om de 2-3 seconden iets via de wifi (zichtbaar in het icoontje), en na wat speurwerk lijkt dit te komen door zogenaamde "multicasts" en "broadcasts". Heel veel verder ben ik nog niet, maar toen ik hier laatst thuisthuis last van had, was dit ook zichtbaar op de Galaxy S2 van mn zus. Oftewel, het probleem lijkt niet specifiek te zijn voor de Xperia P. Je kan kijken of je in de routerinstellingen wat kan veranderen waardoor het probleem minder wordt, maar ik ben er nog niet uit wat je dan precies moet aanpassen.

Verder heb ik hier de afgelopen dagen weer helemaal geen last van gehad, en haal ik met gemak schermtijden van 5 uur, verspreid over 2 dagen, met 2-3 uur muziek luisteren via Spotify erbij.

Wat helpt om cw1200_wlan (en de geassocieerde Suspended_backoff) lager te krijgen is door wifi na een bepaalde tijd uit te zetten. Dit kan automatisch met apps of in de wifi instellingen.

Mocht ik binnenkort meer uitvinden, dan laat ik het weten!
Goed om te zien dat Sony the Novathor U8500 idd met de CW1200 heeft gecombineerd. Weet iemand waarom de Xperia P dan niog steeds niet 5ghz ondersteund. Want Hardwarematig is dit wel mogelijk.

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Millennium schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 15:28:
[...]

Goed om te zien dat Sony the Novathor U8500 idd met de CW1200 heeft gecombineerd. Weet iemand waarom de Xperia P dan niog steeds niet 5ghz ondersteund. Want Hardwarematig is dit wel mogelijk.
Nee, helaas heb ik geen verstand van dit soort zaken, staat er niks over op XDA?

Ik heb mn telefoon vannacht eens een keer niet aan de oplader gehangen, en zit nu (na 24 uur) op 75% met ongeveer 2 uur schermtijd en ruim 30 minuten bellen, helemaal prima dus. Wel heb ik de Extended Standby functie aanstaan, zonder deze gaat mn telefoon veel sneller leeg.
Ik heb ook een aantal dingen geprobeerd met automatisch verbreken van wifi na 1 minuut / juice defender / deep sleep / automatisch data verbindingen verbreken etc., maar uiteindelijk werkte niets zo goed als de ingebouwde extended standby.

P.S: Ik heb voor mn studie (jaja :) ) een Nexus 7 gekocht, wat een heerlijk apparaat is dat zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
Ik heb ook de Nexus 7 voor mijn studie, mooi ding! Nu nog dat swypen voor aantekeningen onder de knie krijgen... Hoop ergens dat Sony ooit ook een Nexus toestel kan maken, ergens in de 4" range. Perfect formaat, naar mijn bescheiden mening.

OT: Met FXP201 based MIUI haalde ik ook een nette score qua accu, draai nu een uurtje of 5 op FXP202 en merk dat de performance een stuk soepeler is en de accu drain lager ligt. Heeft iemand misschien meer ervaring met custom roms en accutijd? Accu lijkt nu eindelijk een beetje sterker te worden. Kan niet wachten tot CM10 draait hier, ook al mag ik absoluut niet klagen momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 12:54
justin0117 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 09:20:
ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon voor mijn vriendin en ik ben eigenlijk terecht gekomen op deze sony xperia P.

punt 1 omdat zijn prijs op een goed niveau ligt: €255 bij belsimpel.
punt 2 omdat mijn vriendin eens een goede camera wilt op een telefoon
punt 3 het is een mooi design (zijn vrouwen ook gevoelig voor)

maar goed mijn vriendin is geen tweaker en gaat dat ding sowieso niet rooten en ik wil dat ook niet doen met haar telefoon omdat ik nou ook niet bepaald de meest technische gozer ben. Heb wel mijn htc desire geroot maar dat was omdat ik dat ding al zon 2,5 jaar heb en ik gwn wilde kutten met dat ding. Het is wel gelukt maar goed had niet echt verstand van wat ik nu aan het doen was.

Ik lees hier veel problemen over de batterijduur, achja dat hebben die smartphones van tegenwoordig. Ik weet niet hoevaak mijn vriendin op haar telefoon zit maar volgens mij doet ze alleen beetje whats appen en facebooken dusja vandaar vind ik het niet nodig om het duurste toestel te kopen voor haar. Nu ben ik benieuwd haalt zij een dag uit deze batterij als ze alleen beetje whatsapped en facebooked of is die batterij daar te klein voor?

alvast bedankt voor het beantwoorden!
Perfecte telefoon voor simpel gebruik hoor. Wij tweakers leggen de lat soms hoog voor bepaalde functies; maar zoals je zegt voor 255 is het een (letterlijk) prachtig toestel. Gewoon doen.

Om de P af te maken zet je er

Google Play: Illumination Bar Notification#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5ydW5kZ29uZy5pbGx1bWluYXRpb25jb250cm9sIl0

op en heeft ze een prachtig knipperende LED balk bij berichtjes

[ Voor 13% gewijzigd door Kappade op 20-01-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dank voor de tip, dat is wel een sjiek iets!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
:X aargh ... die telefoon begint me nu toch echt tot wanhoop te drijven |:( . Mijn tel loopt tegenwoordig in 16 uur leeg terwijl ik hem amper gebruikt. Het heeft iets te maken met die update naar .54, maar wat het is, beats me :( . Niet dat jullie hier verder wat mee kunnen, maar moest even met frustraties uiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Ik laat tegenwoordig wifi altijd aanstaan, dan loopt de accu minder snel leeg.
Ook al staat al het dataverkeer uit... Heel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik heb de afgelopen dagen ook enorm last gehad van de xperia batterij die leeg loopt... kwam door Chrome browser die er voor pakweg 60% verantwoordelijk voor was.
Ga langer ik deze telefoon heb en hoe meer ik hier op 't forum meevolg, hoe meer ik op 't batterijverbruik aan 't letten ben en me er aan stoor |:(

zal misschien beter paar dagen mijzelf toegang tot GoT ontzeggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Internet je dan via 3G of Wifi? 3G slurpt namelijk behoorlijk wat energie weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:05
Mijn P besloot vanmiddag terwijl ik de navigatie opstartte ineens van 31% naar 0 te springen. Bam, uit was die... |:(

Sta je dan..

Ding weer opgestart. Bleef heel lang op 1% staan en een uur later stond de telefoon weer op 14% stroom. Wat een achterlijk gedoe! Draai ook op .54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Joopieboy schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:09:
Ik internet eigenlijk altijd op de wifi. hetzij thuis, hetzij op kantoor. Bij vrienden hebben we ook altijd de keys uitgewisseld zo bijna iedereen is voortdurend op iemands netwerk aan gesloten. Ben er net wel achter dat naar de update, mijn apn punt weg was en dat ik amper telefoon bereik had. Dat laatste is nog steeds armzalig en ik vermoed dat dat ook iets te maken heeft met de batterij. Voortdurend opzoek naar gsm bereik slurpt je batterij ook leeg.

We kijken het nog ff een dagje aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfNoAvail
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 08:51

OfNoAvail

Beter een half gezegde...

F97 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:00:
[...]

Nee, heb ik ook.

Komt bij een aantal mensen voor maar niet genoeg om mogelijke kopers te weerhouden toch de telefoon te kopen, blijkbaar :p Repareren is de enige oplossing, maar na enkele weken gebeurt het opnieuw. Op het Sony-forum is er wel een "oplossing", maar daarvoor moet je eerst je telefoon rooten en whatnot en dat zie ik niet zitten. Ik wil gewoon een telefoon die werkt uit zichzelf eigenlijk.

Nu laat ik mijn wi-fi uit maar veel blijft er dan niet meer over van de smartphone-ervaring. (Des te meer van de batterij weliswaar, na 19 uur slechts 12% kwijt - maar ik kan hem dan ook nauwelijks ergens voor gebruiken ;-)). Ik hoop dat er snel een software-update komt naar .75 en dat die bug er dan uit is.
Hoewel idioot, toch fijn te horen dat ik niet de enige ben... zoals je zegt: er blijft inderdaad weinig over van de smartphone-ervaring... en je data bundel...

Gewoon maar blijven hopen dat het opgelost wordt maar omdat het typisch alleen bij een aantal gebruikers is vraag ik me toch ernstig af wat het kan zijn, een combinatie van software of op een bepaalde manier brakke hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb voor mijn vrouw bij telfort.nl een Xperia P aangeschaft, en vorige week kwam de doos, met versie 4.04 van Android erop, en 4 tags in de verpakking. Mooi. Na alles overgezet te hebben, komen we tot de ontdekking dat het scherm regelmatig niet reageert op aanrakingen, zodat je bijvoorbeeld met geen mogelijkheid kunt ophangen nadat je iemand hebt gebeld. Vooral vervelend als je dan de voicemail krijgt, want die hangt zelf niet op! Is dit herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
koelkast schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:14:
Ik heb voor mijn vrouw bij telfort.nl een Xperia P aangeschaft, en vorige week kwam de doos, met versie 4.04 van Android erop, en 4 tags in de verpakking. Mooi. Na alles overgezet te hebben, komen we tot de ontdekking dat het scherm regelmatig niet reageert op aanrakingen, zodat je bijvoorbeeld met geen mogelijkheid kunt ophangen nadat je iemand hebt gebeld. Vooral vervelend als je dan de voicemail krijgt, want die hangt zelf niet op! Is dit herkenbaar?
Ja, nieuwe of binnen voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:53
Joopieboy schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:09:
Ook de Locatieservices kunnen naar mijn mening soms behoorlijk gulzig zijn met accuvermogen. Ik heb het nu uit staan en mijn telefoon gaat merkbaar langer mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

bartus1989 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:16:
Mijn P besloot vanmiddag terwijl ik de navigatie opstartte ineens van 31% naar 0 te springen. Bam, uit was die... |:(

Sta je dan..

Ding weer opgestart. Bleef heel lang op 1% staan en een uur later stond de telefoon weer op 14% stroom. Wat een achterlijk gedoe! Draai ook op .54
Dat had ik laatst ook. Van 41% ineens naar 0% (ook meteen uit dus). Toen ik de telefoon even later weer aanzette herstelde de batterij zich naar 38%. Het bleek aan de buitentemperatuur (plm. -4°C) te liggen. Toen ik de volgende dag bij dezelfde weersomstandigheden m'n telefoon 'op een warmere plaats' (de dag ervoor zat ie in de buitzak van m'n jas) had zitten, had ik een normaal batterijverbruik terug.

Wellicht is dit bij jou ook het probleem. Ik heb voor de zekerheid wel even een 'battery pull' uitgevoerd. ;)

Dit is overigens niet een probleem van de telefoon zelf, maar meer van de batterij. Lithium Polymer kan niet goed tegen kou, zoals meer batterijsoorten daar niet blij mee zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door JAM op 22-01-2013 01:51 . Reden: Aanvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Er lijkt wat verbetering te zijn. Vandaag erg veel gebruik van de telefoon voor mail en whatsapp. Schermtijd ruim 2,5 uur (59%) Ik zit nu na iets meer dan 10 uur op 13%. Niet fantastisch, maar zeker beter dan dat het was. Ik lijk alleen problemen met bereik te hebben.

EDIT: hmm, te vroeg gejuiched. Vannacht is mijn telefoon weer voor ongeveer 40% leeggelopen terwijl datasynchronisatie etc gewoon uit staat. Hij wordt meerdere keren 'wakker'. Echt irritant zeg

[ Voor 26% gewijzigd door Miss_80 op 23-01-2013 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07-2023
JRKAP schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:23:
[...]

Perfecte telefoon voor simpel gebruik hoor. Wij tweakers leggen de lat soms hoog voor bepaalde functies; maar zoals je zegt voor 255 is het een (letterlijk) prachtig toestel. Gewoon doen.

Om de P af te maken zet je er

Google Play: Illumination Bar Notification#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5ydW5kZ29uZy5pbGx1bWluYXRpb25jb250cm9sIl0

op en heeft ze een prachtig knipperende LED balk bij berichtjes
Ja begrijp ik! zelf ben ik ook geen echte tweaker maar misschien dat ik er nog eens een custom rom voor haar op zet als ik nog weet hoe dat moet haha het enige waar ik nu nog bang voor ben is de batterij maar misschien iets van een leuke applicatie die het kan verhelpen zoals juice defender of battery saver en als dat niet helpt zet ik er wel een leuke rom op voor haar

bedankt voor je antwoord ga hem binnenkort bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Michel5128 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 00:42:
[...]

Ook de Locatieservices kunnen naar mijn mening soms behoorlijk gulzig zijn met accuvermogen. Ik heb het nu uit staan en mijn telefoon gaat merkbaar langer mee!
Dat is een goeie tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 21:01
Factory reset (een volledige) loste bij mij het wifi-probleem op. Twee weken geleden uitgevoerd, sindsdien geen vastlopende wifi meer.
Wat betreft de accu: een een aantal apps uitzetten die je toch niet gebruikt (in mijn geval 10 facebookdingen die op het toestel staan en al die feeds en nog wat apps) en heb nu een schermtijd van 3 uur 27 min ('s nachts wel data/wifi/sync uit), maar hang hem zo aan de lader, na goed anderhalve dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik kan een ZGAN Xperia P overnemen die iemand bij zijn abo kreeg, echter zonder bonnetje. Weet iemand of ik bij Sony dan nog recht heb op garantie? Heeft iemand ervaring met Sony garantie en willen ze dan een aankoopbewijs van een winkel zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Oke, ik ben er helemaal klaar mee. Sinds die upgrade heb ik niets anders dan problemen met mijn telefoon. Switchen tussen 3G en wifi gaat moeizaam en 9 van de 10 keer verlies ik ook meteen bereik. Overigens lijkt het erop alsof je vol bereik hebt, maar bellen en gebeld worden, ho maar. Toch een van de basis functionaliteiten van een telefoon.

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk ik om terug te gaan naar de vorige versie? Liefst zonder dat ik de telefoon moet rooten want dan krijg ik weer ruzie met mijn opdrachtgever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Tweety1 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:01:
Oke, ik ben er helemaal klaar mee. Sinds die upgrade heb ik niets anders dan problemen met mijn telefoon. Switchen tussen 3G en wifi gaat moeizaam en 9 van de 10 keer verlies ik ook meteen bereik. Overigens lijkt het erop alsof je vol bereik hebt, maar bellen en gebeld worden, ho maar. Toch een van de basis functionaliteiten van een telefoon.

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk ik om terug te gaan naar de vorige versie? Liefst zonder dat ik de telefoon moet rooten want dan krijg ik weer ruzie met mijn opdrachtgever
XDA forum, FTF van 2.3.7 downen, flashtool downen, en flashen. Niks rooten / of unlocken bootloader

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Millennium schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:10:
[...]

XDA forum, FTF van 2.3.7 downen, flashtool downen, en flashen. Niks rooten / of unlocken bootloader
Top, ga ik dit weekend meteen doen. Sta op het punt om die tel de deur uit t gooien. Uiterlijk is het een prachtig ding, maar als ik niet eens meer kan bellen, dan ben ik er wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F97

F97

Fabian

keko12: bij mij hielp dat ook ... drie weken lang. En toen had ik het probleem opnieuw. Nu al een week zo, dus kan ik mijn internet slechts mondjesmaat gebruiken als ik het vijf minuten aanleg om snel te syncen en het dan weer uitschakel. Meer dan vijf minuten is nauwelijks mogelijk, dan loopt de wi-fi weer vast en mag ik de telefoon herstarten.

Millennium: thanks voor de tip, zal ik vanavond ook eens proberen. Heb je toevallig geen link naar de precieze procedure?

Edit: procedure gevonden op XDA

[ Voor 10% gewijzigd door F97 op 24-01-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Tweety1 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:18:
[...]

Top, ga ik dit weekend meteen doen. Sta op het punt om die tel de deur uit t gooien. Uiterlijk is het een prachtig ding, maar als ik niet eens meer kan bellen, dan ben ik er wel klaar mee.
F97 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:37:
keko12: bij mij hielp dat ook ... drie weken lang. En toen had ik het probleem opnieuw. Nu al een week zo, dus kan ik mijn internet slechts mondjesmaat gebruiken als ik het vijf minuten aanleg om snel te syncen en het dan weer uitschakel. Meer dan vijf minuten is nauwelijks mogelijk, dan loopt de wi-fi weer vast en mag ik de telefoon herstarten.

Millennium: thanks voor de tip, zal ik vanavond ook eens proberen. Heb je toevallig geen link naar de precieze procedure?

Edit: procedure gevonden op XDA
Ho ho, je wilt toch niet terug naar 2.3.7 zeker? Ik neem aan dat je alleen terug wilt naar .54?
En bij de link die F97 daar geeft staat eerst een procedure beschreven voor custom roms, het gaat wel om de 2e post.

Ik vind deze post nog wat duidelijker: AmbroosV in "Sony Xperia S (deel 2, ICS-generatie)"
Je moet er alleen voor zorgen dat je de juiste firmware downloadt, .54 dus. En dan ook in de juiste map zet (die van Flashtool/firmwares). (Vergeet ook niet "wipe data" uit te vinken)

Ik heb overigens 0 problemen met .75.

[ Voor 3% gewijzigd door Majesty op 24-01-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Majesty schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:17:
[...]

[...]

Ho ho, je wilt toch niet terug naar 2.3.7 zeker? Ik neem aan dat je alleen terug wilt naar .54?
En bij de link die F97 daar geeft staat eerst een procedure beschreven voor custom roms, het gaat wel om de 2e post.

Ik vind deze post nog wat duidelijker: AmbroosV in "Sony Xperia S (deel 2, ICS-generatie)"
Je moet er alleen voor zorgen dat je de juiste firmware downloadt, .54 dus. En dan ook in de juiste map zet (die van Flashtool/firmwares). (Vergeet ook niet "wipe data" uit te vinken)

Wil ik terug naar 2.3.7? Laat ik het zo zeggen ik wil terug naar de versie die ik voor 6.1.B.1.54 had (Android 4.0.4).
.75 Lijkt me ook wel een oplossing maar (en dan moet ik eerlijk toegeven dat ik nog niet alle post gelezen heb op XDA om echt te weten waar ik het over heb) als ik moet unlocken ben ik 1 van mijn belangrijkste applicaties van mijn opdrachtgever kwijt en is daarom geen optie

EDIT: nu ik even de benodigde 5 min neem om de post van Ambroos te lezen, trek ik de conclusie dat we het hier alleen over flashen hebben en niet over ;) rooten. Flashen naar een andere rom zou dan geen problemen met zich mee moeten brengen, mits ik er 1 kan vinden die niet root en de 1.75 lijkt dat te zijn

[ Voor 14% gewijzigd door Miss_80 op 25-01-2013 06:38 . Reden: unrooten bestaat niet ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Majesty schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:17:
[...]

[...]

De NL versie van .75 is nog niet life :), overigens vrij weinig problemen met .54

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Millennium schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:38:
[...]

De NL versie van .75 is nog niet life :), overigens vrij weinig problemen met .54
Dat is voor mij geen belemmering, HIj staat nu eigenlijk ook altijd op Engels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Alle roms hebben alle talen. Generic World is "live" en heeft gewoon Nederlands aan boord, uiteraard.

@ Tweety1: "unrooten" bestaat niet. Er zijn uiteraard ook .75 (custom) roms die wél root nodig hebben, maar daarom moet je ook zoeken naar een stock versie van .75. Die kun je probleemloos flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Majesty schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 18:39:
Alle roms hebben alle talen. Generic World is "live" en heeft gewoon Nederlands aan boord, uiteraard.

@ Tweety1: "unrooten" bestaat niet. Er zijn uiteraard ook .75 (custom) roms die wél root nodig hebben, maar daarom moet je ook zoeken naar een stock versie van .75. Die kun je probleemloos flashen.
Je hebt gelijk. Ik zit met mijn gedachten bij 'un'locken. Meteen maar ff aangepast in mijn post 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarlie
  • Laatst online: 18-02-2024
Heeft er iemand ervaring met de Rom TheBrainsICS_P_04 in combinatie met Sliding_XP_v72 kernel?
In principe kan je met deze kernel overclocken tot 1.2GH. Ondertussen staat AnTuTu CPU master erop, maar krijg ik met de beste wil van de wereld niet meer dan de standaard 1000 MH. Ik gebruik overigens de smartassV2 gov. en sio I/O scheduler, wat een zuinige combinatie blijkt te zijn voor de batterij. Enig idee wat ik ben vergeten? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

zarlie schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:47:
Heeft er iemand ervaring met de Rom TheBrainsICS_P_04 in combinatie met Sliding_XP_v72 kernel?
In principe kan je met deze kernel overclocken tot 1.2GH. Ondertussen staat AnTuTu CPU master erop, maar krijg ik met de beste wil van de wereld niet meer dan de standaard 1000 MH. Ik gebruik overigens de smartassV2 gov. en sio I/O scheduler, wat een zuinige combinatie blijkt te zijn voor de batterij. Enig idee wat ik ben vergeten? |:(
Ja, voor zover ik weet is sliding kernel v7.2 niet over te klokken :). Deepunknown heeft ooit zn mobiel opgeblazen en sindsdien heeft hij de over clock functie weggelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarlie
nWn Music schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 18:49:
[...]
Ja, voor zover ik weet is sliding kernel v7.2 niet over te klokken :). Deepunknown heeft ooit zn mobiel opgeblazen en sindsdien heeft hij de over clock functie weggelaten.
Nu ik de fist post opnieuw doorneem, moet ik je gelijk geven. Ik dacht eerst dat bij enkel 1.3HG en 1.4GH had verwijderd, maar bij de post van de 'old releases's is het idd duidelijk dat hij alle OC support eruit heeft gezwikt... :o
Ervaring met een andere kernel met OC mogelijkheden? Ik twijfel nog wat om Neuro uit te testen, maar die is voor CM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 12:54
wie van jullie vindt trouwens ook het 'delen' van fotos vaag. De ene keer staat er een shortcut voor bijv whatsapp en dan weer niet. De eerste 3 opties; berichten/Picasa/afspelen op apparaat gebruik ik nooit; waarom staan die in de top 3 dan? ik moet nu 'Alles weergeven' drukken en whatsapp of FB kiezen.

Hoop dat ze hier in Jelly Bean update eens beter naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
JRKAP schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 17:05:
wie van jullie vindt trouwens ook het 'delen' van fotos vaag. De ene keer staat er een shortcut voor bijv whatsapp en dan weer niet. De eerste 3 opties; berichten/Picasa/afspelen op apparaat gebruik ik nooit; waarom staan die in de top 3 dan? ik moet nu 'Alles weergeven' drukken en whatsapp of FB kiezen.

Hoop dat ze hier in Jelly Bean update eens beter naar kijken.
Die shortcut komt er te staan als je daarnet ook al iets gedeeld hebt.
Maar inderdaad, ik zou ook graag die eerste 3 opties aanpassen en daar Whatsapp en Mail tussen hebben staan.

@ Zarlie: Wat wil je bereiken met overclocken? Overclocken op een telefoon is lang niet zo effectief als op een pc. Ik zou er niet aan beginnen, als ik jou was. Je gaat er weinig tot niets van merken en je zet de levensduur van je telefoon op het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Laatst online: 21-09 14:01
In theorie 'leert' dat menu welke apps je 't meest gebruikt om te delen, maar het zou kunnen dat dat niet helemaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik zit nog steeds op 2.3 en krijg al een paar weken die irritante melding dat er een nieuwe softwareupdate beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarlie
Majesty schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 18:20:
@ Zarlie: Wat wil je bereiken met overclocken? Overclocken op een telefoon is lang niet zo effectief als op een pc. Ik zou er niet aan beginnen, als ik jou was. Je gaat er weinig tot niets van merken en je zet de levensduur van je telefoon op het spel.
Wel op dit moment heeft mijn P het behoorlijk moeilijk met mijn agenda widget. Die synct met een aantal google agenda's, maar dat gaat moeizaam (het inladen verloopt behoorlijk schokkerig).
Op m'n TF101 (eeepad), was dat ook het geval, tot ik er de revolver ROM heb gezet, met een kernel die kan overclocken tot 1.6GH ipv 1.0GH. Dit blies geen tweede leven, maar ook een 3de, 4de en 5de in de tablet. Alles draait soepel en zeer stabiel.
De P tot 1.6GH is waarschijnlijk een utopie, maar mss. is tot 1.3GH (Neuro) al voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

zarlie schreef op zondag 27 januari 2013 @ 14:35:
[...]

Wel op dit moment heeft mijn P het behoorlijk moeilijk met mijn agenda widget. Die synct met een aantal google agenda's, maar dat gaat moeizaam (het inladen verloopt behoorlijk schokkerig).
Op m'n TF101 (eeepad), was dat ook het geval, tot ik er de revolver ROM heb gezet, met een kernel die kan overclocken tot 1.6GH ipv 1.0GH. Dit blies geen tweede leven, maar ook een 3de, 4de en 5de in de tablet. Alles draait soepel en zeer stabiel.
De P tot 1.6GH is waarschijnlijk een utopie, maar mss. is tot 1.3GH (Neuro) al voldoende?
Een aantal developers op XDA waarschuwen voor het overklokken van de Xperia P, vooral omdat de overhead van de gebruikte Novathor processoren niet zo groot is als bij andere CPU's. Ik weet ook niet precies hoe het nu zit met overklokken, want zelf heb ik mijn P een tijdje op 1.2 Ghz laten draaien, maar deze hogere kloksnelheid was niet terug te zien in benchmarks. Het overklokken scheen toen ook weinig zin te hebben, maar daar is nu misschien verandering in gekomen.

Zelf gebruik ik Pure Calendar Widget, en heb totaal geen last van vertragingen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Van 1.0 naar 1.6 is in mijn ogen al een utopie. Ik zou echt aanraden het niet te doen, zoals hiervoor al werd gezegd heeft DeepUnknown tijdens het testen van z'n OC kernel met 1.2 ghz zijn telefoon naar de haaien geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Klein vraag;

Als je onzinnige apps wil verwijderen van je telefoon hoef je alleen maar de bootlader the unlocken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
bartus1989 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:29:
Klein vraag;

Als je onzinnige apps wil verwijderen van je telefoon hoef je alleen maar de bootlader the unlocken toch?
Zelfs niet. Je kan 'm ook rooten zonder unlock en dan is er helemaal geen risico op garantieverlies etc en krijg je geen problemen met updates. Heb het zo pas gedaan met m'n Xperia S.

Gewoon dit even uitpakken en het scriptje draaien. Normal mode kiezen en de stapjes volgen, is op een paar minuutjes klaar en supersimpel: https://docs.google.com/f...fybCvTzJXUkFHVE1KUHc/edit
(USB debugging aanzetten kan bij Instellingen > Opties voor ontwikkelaars > USB-foutopsporing.)

Als dat klaar is is je telefoon geroot en kan je met Titanium Backup of Root Browser Lite systeemapps freezen/verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
O kijk ideaal! Kan je dan ook apps installeren die alleen voor root zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Jup! Zolang je geen custom ROM's of custom kernels wil installeren kan je met die root eigenlijk alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Hij gaf aan dat ik alleen nog maar hoef te, te rebooten en dat het dan klaar zou zijn.

Heb superuser geïnstalleerd, maar titanium back-up geeft de melding dat er geen root toegang is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Normaal heb je superuser niet nodig, zou ik even verwijderen. Doorloop het programma nog eens, je moet echt wachten tot hij zegt dat het helemaal klaar is. Op een bepaald punt moet je echt drie à vier minuten wachten voor de telefoon zichzelf herstart. Wanneer het script zegt dat het helemaal klaar is heb je normaal direct SuperSU op je telefoon staan. Dat download je dan gewoon even opnieuw langs de Play Store voor een update, open het even om de superuser binaries te updaten en dan kan je Titanium nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
ah, ik heb dus niet gewacht en zelf geherstart!

Goed. Alle stappen dus doorlopen, hij gaat rebooten (overigens al naar enkele seconden). Ik druk op een toets en het CMD verdwijnt. Moet hij daarna na 4-5 minuten vanzelf rebooten?

Goed2. Ik denk dat ik hier serieus te dom voor ben :'( :(

[ Voor 77% gewijzigd door bartus1989 op 28-01-2013 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-09 21:01

kevin33

Welkom in Utopia.

bartus1989 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:33:
ah, ik heb dus niet gewacht en zelf geherstart!

Goed. Alle stappen dus doorlopen, hij gaat rebooten (overigens al naar enkele seconden). Ik druk op een toets en het CMD verdwijnt. Moet hij daarna na 4-5 minuten vanzelf rebooten?

Goed2. Ik denk dat ik hier serieus te dom voor ben :'( :(
Welke software versie heb je.
Als je niet op .54 zit dan werkt het inderdaad niet, als je een versie hoger zit, dan zul je ff het stappenplan op xda moeten volgen.

[ Voor 7% gewijzigd door kevin33 op 29-01-2013 14:48 ]

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris Jan
  • Laatst online: 19-07 09:26
heej

sinds september ben ik al een tevreden xperia P gebruiker, ik heb toen direct al android 4.0 erop geflashed (6.1.B.0.544). En alweer even geleden geupdated naar 6.1.B.1.54 maar sinds die tijd alleen maar problemen gehad, het camera probleem was nog te overzien maar op een gegeven moment kwamen de wifi problemen... dus heb ik een reparatie uitgevoerd (een optie in pc companion) daarna waren de wifi problemen verholpen maar was mijn accuduur belabberd.. Het batterij verbruik van android os was namelijk ongeveer evenveel als dat van de display wat niet echt normaal is. Na al dat gezeur toch maar weer hetzelfde gedaan als in september en met behulp van flashtool weer terug gegaan naar 6.1.B.0.544 (central europe) en dit werkt bij mij!! dus misschien voor mensen met dezelfde problemen iets om te proberen?

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
kevin33 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:42:
[...]

Welke software versie heb je.
Als je niet op .54 zit dan werkt het inderdaad niet, als je een versie hoger zit, dan zul je ff het stappenplan op xda moeten volgen.
Ik zit op .54...

Hier een foto van het/de CMD.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2l8zpc6.png

[ Voor 12% gewijzigd door bartus1989 op 29-01-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Het zou kunnen dat je in die laatste stap op je telefoon op "approve" of iets gelijkaardig moet duwen als je al een Superuser of SuperSU ofzo hebt draaien. Hou dus je scherm actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Welk toetsenbord is eigenlijk prettig om mee te werken. Vind de standaard van Sony verticaal wat aan de kleine kant en daarmee typ ik toch het liefste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Boneka schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:20:
Welk toetsenbord is eigenlijk prettig om mee te werken. Vind de standaard van Sony verticaal wat aan de kleine kant en daarmee typ ik toch het liefste.
Swift Key (wel betaald, maar werkt super)

En Neon theme past goed bij xperia :)

[ Voor 6% gewijzigd door Millennium op 29-01-2013 23:29 ]

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Okay bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Millennium schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:28:
[...]

Swift Key (wel betaald, maar werkt super)
+1, ik gebruik sinds kort ook de Swiftkey Flow en dat is een verademing ten opzichte van de normale swyoe toetsenborden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Mijn vrouw had met haar -net geleverde- P ook last van een falend touchscreen als ze iemand belde. Een menustructuur van een helpdesk kwam ze niet door, en ophangen ging ook niet.
Nu is hij door smartcare opgehaald, ze hebben het toestel van een update voorzien en ze garanderen dat het nu werkt. Overigens staat de e-repair status op internet op 'geen defect geconstateerd'.
Ik ben benieuwd, vrijdagavond wordt 'ie weer bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
koelkast schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:27:
Mijn vrouw had met haar -net geleverde- P ook last van een falend touchscreen als ze iemand belde. Een menustructuur van een helpdesk kwam ze niet door, en ophangen ging ook niet.
Nu is hij door smartcare opgehaald, ze hebben het toestel van een update voorzien en ze garanderen dat het nu werkt. Overigens staat de e-repair status op internet op 'geen defect geconstateerd'.
Ik ben benieuwd, vrijdagavond wordt 'ie weer bezorgd.
Temper je verwachtingen maar, dat geintje hebben ze bij mij ook gedaan. Na de tweede keer een defect toestel terug gekregen te hebben is mijn toestel omgeruild na flinke druk van mijn kant. Alleen een update lost niets op helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
Boneka schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:20:
Ik heb ook Swiftkey Touch geprobeerd (Swype additum) maar als je van Swypen houd, probeer dan eens Swype Beta! Dat is mijn dagelijke toetsenbord sinds een paar maanden. Gewoon tikken gaat mij zelf niet zo goed af op het 4" schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Ik zelf ben reuzehandig met toetsenbord setting. Dat swypen is niet zo mijn ding.

[ Voor 29% gewijzigd door Boneka op 31-01-2013 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
nbch schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 19:30:
[...]

Temper je verwachtingen maar, dat geintje hebben ze bij mij ook gedaan. Na de tweede keer een defect toestel terug gekregen te hebben is mijn toestel omgeruild na flinke druk van mijn kant. Alleen een update lost niets op helaas.
Oké, ik had al de neiging om het te wantrouwen.
Zijn dit updates die je zelf ook kunt doen?
Ik heb het abonnement voor haar verlengd via Mijn Telfort en is per post bezorgd. Kan ik het toestel ook bij een Telfort winkel omruilen? Anders is ze hem weer anderhalve week kwijt :-|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Kan niet kiezen tussen de S en de P pffffffffffffff

Bij de S schrijft men dat de P sneller is en 4.1 heeft. Dacht dat de S dit ook had.

[ Voor 46% gewijzigd door Boneka op 31-01-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Boneka schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:26:
Kan niet kiezen tussen de S en de P pffffffffffffff

Bij de S schrijft men dat de P sneller is en 4.1 heeft. Dacht dat de S dit ook had.
De P heeft nog geen 4.1, maar krijgt deze waarschijnlijk wel eerder dan de S. Misschien is het een idee om naar een lokale telefoonzaak te gaan en beide toestellen even vast te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

Wat mij vooral in negatieve zin opviel aan de Xperia S (een collega heeft em) is de bediening van de Android knoppen vlak boven de doorzichtige balk. Die moeten veel nadrukkelijker aangeraakt worden om goed te reageren. De knoppen van de Xperia P in de doorzichtige balk zijn veel gevoeliger en reageren dus meteen op aanraking.
Voor de rest heb ik geen schokkende verschillen kunnen ondekken (m.u.v. schermgrootte en cameraresolutie dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
koelkast schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:00:
[...]

Oké, ik had al de neiging om het te wantrouwen.
Zijn dit updates die je zelf ook kunt doen?
Ik heb het abonnement voor haar verlengd via Mijn Telfort en is per post bezorgd. Kan ik het toestel ook bij een Telfort winkel omruilen? Anders is ze hem weer anderhalve week kwijt :-|
Als je het toestel nog kan omruilen: doen. De enige updates de ze doen is een andere Android versie, in mijn geval zelfs een downgrade naar 2.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Ja die knoppen is het grootste minpunt van de S. Je hebt alleen een groter scherm om dingen beter te lezen.

Wat betreft Android Ginger bread. De P is eigenlijk niet bedoeld voor de 4.0. Daardoor zou ie wat langzamer gaan lopen. Maar goed dat is wel zo"n beetje bekend hier. Of de updates moeten hem weer een stuk sneller maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Boneka schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 00:59:
Wat betreft Android Ginger bread. De P is eigenlijk niet bedoeld voor de 4.0. Daardoor zou ie wat langzamer gaan lopen. Maar goed dat is wel zo"n beetje bekend hier. Of de updates moeten hem weer een stuk sneller maken.
Hoe kom je aan die wijsheid? Waarom zou de P niet bedoeld zijn voor 4.0?? Weer een bijzonder loze kreet totaal niet onderbouwd door enige kennis.

Ik draai met volle tevredenheid op 4.0.4 en werkt veel beter dan de 2.3 versie. Veel soepel, sneller en leukere nieuwe dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
acoster schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 08:28:
[...]

Hoe kom je aan die wijsheid? Waarom zou de P niet bedoeld zijn voor 4.0?? Weer een bijzonder loze kreet totaal niet onderbouwd door enige kennis.

Ik draai met volle tevredenheid op 4.0.4 en werkt veel beter dan de 2.3 versie. Veel soepel, sneller en leukere nieuwe dingetjes.
Loze kreet: Dit schrijft Tweakers er zelf over:

reviews: Sony Xperia P: witte magie
Pagina: 1 ... 25 ... 35 Laatste