Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:54
Probleem opgelost betreffende geen geluid horen tijdens bellen.

Koptelefoon erin en eruit did the job. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F97
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

F97

Fabian

JRKAP schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:07:
- Instagram: het 'mikbeeld' is helemaal zwart op een balkje aan de rechterkant na. Als ik de foto neem is hij vervolgens wel volledig. Opnieuw installeren van Instagram hielp niet. Van links naar rechts zegmaar zo : |||||||||||||| ||
Omweg is om foto eerst te nemen met de camera en dan pas in Instagram te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55
Ik heb de Google Services wakelock ondertussen opgelost door deze instelling van "Alleen indien aangesloten" af te halen.

Afbeeldingslocatie: http://img541.imageshack.us/img541/8757/screenshot2013010217061.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvx
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:15
Ik heb de update naar 4.0 gedaan via sony pc companion, maar sindsdien heb ik om de zoveel tijd het probleem dat ik mijn wifi niet meer kan afzetten. Enkel een herstart werkt dan, voor even.
Ik heb al een repair gedaan, maar dit hielp ook maar voor een paar dagen.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb hier al een aantal pagina's gelezen, maar ik vind niet direct iets terug dat mij zou kunnen helpen.

Via de chat op de support van sony, zeggen ze mijd at ik mijn xperia p moet terugdoen naar de winkel ter reparatie.

Iemand van jullie hetzelfde voor?

Mvg,
Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:47
ruudvx schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:44:
Ik heb de update naar 4.0 gedaan via sony pc companion, maar sindsdien heb ik om de zoveel tijd het probleem dat ik mijn wifi niet meer kan afzetten. Enkel een herstart werkt dan, voor even.

Ik heb hier al een aantal pagina's gelezen, maar ik vind niet direct iets terug dat mij zou kunnen helpen.

Via de chat op de support van sony, zeggen ze mijd at ik mijn xperia p moet terugdoen naar de winkel ter reparatie.

Iemand van jullie hetzelfde voor?

Mvg,
Ruud
Geen idee. Ook geen - voor mij - bekende situatie
Start er misschien een applicatie uit zichzelf tijdens de reboot waardoor WiFi wordt geactiveerd? Instellingen in apps gecontroleerd hierop?

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvx
Neen of toch niet dat ik weet van heb. :)
Maar het valt dus enkel voor als ik zelf mijn wifi aanzet. Het is niet dat de wifi vanzelf aangaat ofzo.
Maar als ik de wifi aanzet, en een tijdje later deze terug wil uitzetten, dat het af en toe niet lukt om deze uit te zetten. Dan kan ik enkel een herstart doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Inmiddels kost dit toestel bij Sony voor € 254,-. De S kost daar nu € 329,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F97

F97

Fabian

ruudvx schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:44:
Dat probleem had ik ook tot vorige week, maar met 'Repareren' via de Sony PC Companion is dat nu (voorlopig althans) opgelost. Heb je de versie 6.1.1.B.1.54 (Settings -> About phone -> Build number / version)? Bij mij is het probleem met de wi-fi gekomen na de laatste software-update, volgens de Sony helpdesk kwam dat wel vaker voor, en zij hebben me toen aangeraden de telefoon te 'Repareren'.

Heb je een back-up met instellingen/bestanden teruggezet of heb je enkel een reparatie uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
F97 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:01:
Goed nieuws! Ik heb opnieuw 'Repareren' uitgevoerd en de telefoon doet het nu wel netjes (voorlopig). Batterij gaat al een eindje mee (begonnen met een volledige reload, op 12% opnieuw geladen tot 88% en ik heb nu nog 19% over na 4d 7u, met 15u 26m schermtijd - dat is ook de topverbruiker met 59%, Android-systeem komt daarna met 9%), maar zal bij mijn volgende volledige reload eens kijken hoe lang alles duurt. Ook geen problemen meer met de wi-fi of andere zaken.

Heb dus 'Repareren' uitgevoerd maar geen back-up uitgevoerd noch teruggezet. Enfin, toch niet via de Sony PC Companion want die bleef maar 'Zoeken naar bestanden' alvorens ik de back-up kon maken, dat ik het gewoon opgegeven heb. Gevolg is dat ik mijn sms'en kwijt ben en misschien nog wat data, maar dat is het einde van de wereld nog niet. De rest (welke apps, contacten) was blijkbaar gebackupt op de servers van Google of stond niet op het interne geheugen (muziek en foto's o.a.).
Nog verdere bevindingen omtrent batterij verbruik dankzij deze actie? Want 15u schermtijd en pakweg 4 dagen is nogal 8)7 en _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Boneka schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:40:
Inmiddels kost dit toestel bij Sony voor € 254,-. De S kost daar nu € 329,-.
Ik heb de S in de aanbieding begin deze week bij de Media Markt voor 319 euro kunnen meenemen, de P was op dat moment nog niet afgeprijsd. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Hmm ik twijfel nog tussen die S met vervelende touch knoppen aan de onderkant of de P. Weet alleen nog niet in het zilver of in het zwart. Zwart is wat vingergevoelig gelovig, die zilveren staat mooier maar krast misschien sneller. Hoorde trouwens van Sony dat de SL er waarschijnlijk niet komt in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 08:37
Ook ik twijfelde heel erg tussen de P en de S... Heb ze allebei mogen bekijken en even mee kunnen spelen, maar de P ligt wel prettiger in de hand dan de S moet ik zeggen en qua looks wint deze het ook wat mij betreft.

Ik weet alleen niet zo snel of een screen protector nodig is, deed Sony er nou een soort gelamenteerd laagje plastic overheen? Meen me te herinneren dat dit vrij kras-gevoelig was bij mijn tablet S. Doen jullie een screenprotector er op? En zo ja, wat is een goede? Er gaat sowieso een casemate omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Ging mij meer over de krasgevoeligheid van de alu body. Maar moet ook zeggen die P zit lekkerder in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
Ah ja, daar heb ik geen weet van helaas... Maar had ergens gelezen dat de zwarte sneller krast dan de zilveren (of in elk geval, bij de alu variant zie je het niet zo snel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Okay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:24

nWn

In Geocentric Orbit

Ik heb de zilveren versie, geen krasje te bekennen (gebruik wel een hoesje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juandelcampo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 19:49
Ik gebruik geen hoesje, geen krasje te bekennen. Heb de zilveren.

@F97: Kun je nog wat meer vertellen over je instellingen? Heb je bijvoorbeeld je scherm op de bespaar-modus staan, en gebruik je de uitgebreide standby-modus?
Echt ongekend die schermtijd die jij haalt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Jongens, F97 heeft de telefoon gewoon tussendoor opgeladen hè. Ik vind de 15/4 = nog minder dan 4 uur, niet zo heel bijzonder. Daarbij is het natuurlijk wel zo dat 'ie niet helemaal tot 100 was opgeladen.

Ik vind de schermtijd van nWn Music veel schokkender, haha.

[ Voor 4% gewijzigd door Majesty op 04-01-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Narathan schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:03:
Ook ik twijfelde heel erg tussen de P en de S... Heb ze allebei mogen bekijken en even mee kunnen spelen, maar de P ligt wel prettiger in de hand dan de S moet ik zeggen en qua looks wint deze het ook wat mij betreft.

Ik weet alleen niet zo snel of een screen protector nodig is, deed Sony er nou een soort gelamenteerd laagje plastic overheen? Meen me te herinneren dat dit vrij kras-gevoelig was bij mijn tablet S. Doen jullie een screenprotector er op? En zo ja, wat is een goede? Er gaat sowieso een casemate omheen.
Zit een schermprotector overheen idd, S is wat lastiger vast te houden maar went wel vrij snel. Toetsen onderin is niet echt mega fijn maar opzich gaat het wel. Ziet er iig super goed uit. En de P heeft geen alu case toch? De S iig wel en is behoorlijk stevig! Achterkant is van een wat stroef materiaal gemaakt en volgens mij krast dat echt niet snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Joopieboy schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:56:
[...]

Zit een schermprotector overheen idd, S is wat lastiger vast te houden maar went wel vrij snel. Toetsen onderin is niet echt mega fijn maar opzich gaat het wel. Ziet er iig super goed uit. En de P heeft geen alu case toch? De S iig wel en is behoorlijk stevig! Achterkant is van een wat stroef materiaal gemaakt en volgens mij krast dat echt niet snel.
De P heeft juist een aluminium case, de S niet.

Er zit inderdaad een screenprotector op vanuit de fabriek, die heb ik er zelf afgehaald. Gebruik m'n telefoon nu vanaf juni (eerste batch) en nog steeds geen krassen op het scherm. Ik doe 'm regelmatig met andere spullen in m'n broekzak (waaronder sleutels), maar zelfs de achterkant bevat nog geen krassen. Alleen wat kleine beschadigingen op de hoeken door het vallen.

Gaat hier om een zwarte P trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Laatst online: 21-09 14:01
De P kan door het aluminium soms wel wat uit je handen lijken te glijden, de S heeft dat veel minder. Nadeel aan de plastic achterkant van de S is wel dat het afslijt en na enkele maanden al grote glanzende vlekken heeft (als je 'm zonder hoesje of cover gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Nou maakt mijn keuze weer wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-09 22:29
Wat ik sinds kort ervaar met mijn xperia p is het volgende:
als ik fotos maak met flits, dan komen de fotos er half zwart uit.
Ik heb dit onder alle omstandigheden getest, en dit blijft aldoor hetzelfde met de flits.

Heeft iemand dit probleem ook / hier een oplossing voor?

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Is een bug, de camera op 6mp zetten is een goede tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

AmbroosV schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:35:
De P kan door het aluminium soms wel wat uit je handen lijken te glijden, de S heeft dat veel minder. Nadeel aan de plastic achterkant van de S is wel dat het afslijt en na enkele maanden al grote glanzende vlekken heeft (als je 'm zonder hoesje of cover gebruikt).
Daarom idd een hoesje erom ja, houd sowieso je telefoon een stuk beter en mocht je ergens langsaf lopen heb je niet direct je scherm stuk oid. Maar kun je die achterkant niet los krijgen op een gegeven moment?

Ow trouwens, ik had je nog een bericht gestuurd haha (een van de vele :+).

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 05-01-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Volgens mij kun je met een speciale schroevendraaier de achterkant wel degelijk verwijderen. Euh ja garantie zal dan wel vervallen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-09 21:01

kevin33

Welkom in Utopia.

Kan ik een andere ROM op de P zetten, als ik de handleiding van de S volg?
[Sony Xperia S] Rooten en Custom ROM's

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:24

nWn

In Geocentric Orbit

kevin33 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:06:
Kan ik een andere ROM op de P zetten, als ik de handleiding van de S volg?
[Sony Xperia S] Rooten en Custom ROM's
Ja en nee, een groot deel van die handleiding is hetzelfde als voor de P, alleen de bestanden die in de links staan zijn specifiek voor de S en zullen niet werken.

Dit kan je misschien helpen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1839682
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1938296

[ Voor 5% gewijzigd door nWn op 05-01-2013 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Narathan schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:03:
Er gaat sowieso een casemate omheen.
Barely there case toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

Ik kan dit hoesje van Norêve ook zeer aanraden. M'n vorige toestel zat ook in zo'n hoesje en zag er na 3,5 jaar nog als nieuw uit (het hoesje zelf had ook amper zichtbare gebruikssporen overigens). Ik weet dat het enigszins prijzig is, maar het is de aankoop meer dan waard. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig ook dat Norêve hoesje in een woord geweldig mooie uitstraling en speciaal gemaakt voor de P
beschermd het toestel goed en wat belangrijk is ligt vast en goed in de hand. Geld dubbel en dik waard.

Maar ik heb nu een klein probleem met het toestel als ik iets opstart bv album dan krijg ik eerst een rood kader in een flits van 1 seconde verder kan ik dan gewoon door gaan maar ziet een beetje raar uit.
Dit doet hij dus bij meer applicaties en apps .
Iemand hier een verklaring/oplossing voor bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

JAM schreef op zondag 06 januari 2013 @ 03:06:
Ik kan dit hoesje van Norêve ook zeer aanraden. M'n vorige toestel zat ook in zo'n hoesje en zag er na 3,5 jaar nog als nieuw uit (het hoesje zelf had ook amper zichtbare gebruikssporen overigens). Ik weet dat het enigszins prijzig is, maar het is de aankoop meer dan waard. :*)
Ik had zelf deze, kost veel minder, is wel minder mooi, maar zat ook prima en is beschermend. Zelf had ik het na 2 maanden al gehad met de flipcover omdat het irritant is en vooral: de ledjes zie je niet meer. Erg onhandig imo, zeker als je whatsapp op groen ledje zet, dan weet je meteen wat je mist (indien op stil bijv) :)

Dus nu heb ik deze gekocht, en die maakt, imo, de phone erg chique... en tevens zwart 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat mensen dat soort hoesjes fijn vinden... Ik gebruik zelf heel graag de insteekhoesjes van Valenta en met 16 euro niet eens zo grof duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Die flaphoesjes zijn wel degelijk fijn. De hoes blijft zitten in gebruik. Je kunt ze ook openklappen. Met het hoesje van Velanta wat er ook wel mooi uitziet moet je hem steeds in- en uitschuiven. Maar goed het is maar net wat je fijn vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LV-426
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 20:54
Voor diegene die iets willen doen aan het batterij probleem, heb ik misschien wel wat info. Mijn XP is ongeveer een maand oud. Ik had de eerste dag er gelijk ICS B54 op. Hij ging vaak nog geen 6 uur mee met max 1,5 uur schermtijd. Met heel intens gebruik kon hij wel eens binnen 2,5 uur weer aan de lader! Ik was nog niemand tegen gekomen die het zo erg had als ik. Mijn XU die ik ervoor had, ging wel 'gewoon' een dag mee.

Van alles geprobeerd, beginnend met de simpele dingen als een factory reset, trillen bij typen uit, zwarte achtergrond, etc tot uiteindelijk (noodgedwongen, had me er ook nog nooit in verdiept) een andere kernel, rooten, custom rom en governors.

Alles hielp een klein beetje maar nog lange na niet genoeg. Better Battery Stats gaf ook niet echt aan hoe of wat, maar misschien dat ik ook niet alles ervan begrijp.

Totdat.... ik Skype uitzette ! (en nee Batterij of BBS gaf alleen aan dat Skype zo'n 3% gebruikte) met dit als resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimage.org/6qu4m920l/Screenshot_2013_01_06_16_22_16.png

Na dit screenshot viel hij uit, hoe toevallig! dus de volgende is gemaakt toen hij net 1 minuut aan de lader zat :)
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimage.org/owupee5zv/Screenshot_2013_01_06_16_28_57.png

Meer dan 6 uur! 8)

Ik moet opmerken dat er nog geen SmartassV2/SIO ingesteld stond, de batterij zich nog moet kalibreren (denk ik, na factory reset, snap het verloop op het eind ook niet helemaal), veel schermtijd door instellen 'scherm uit na 10 minuten' en is dus niet gelijk is aan schermtijd tijdens actief gebruik en verder een 'gemiddeld' gebruik: wat bellen, agenda, whatsappen, facebook en messenger, beetje internet en veel bezig zijn met Batterij ed.

Het skype probleem probeer ik hiermee op te lossen: http://thewangster.wordpress.com/2011/11/09/reducing-skype-android-standby-battery-usage/

Daarna stap voor stap weer wat meer 'luxe' toevoegen om te kijken of dat niet ineens veel uitmaakt.

Ik wil perse Skype gebruiken (continu aan) dus het verhaal is nog niet helemaal af voor mij maar de conclusie is dus dat de Xperia P wel lang kan doen met een batterij, of iig voor mij (meer dan) lang genoeg. En dat een korte accuduur ergens door veroorzaakt wordt en opgelost kan worden.

Bij mij is/was het Skype, voor een ander misschien een ander probleem, misschien moet je wat tweaken als je een stevige gebruiker bent, maar het KAN dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Maak je ook nog gebruik van bepaalde customs kernels of roms? Erg nette schermtijd! Bij mij staat android-besturingssysteem bijna altijd rond de 30-40%, dus denk dat er ook nog iets mis zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LV-426
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 20:54
TheBrainsROM versie 04 dat is dus inc de Sliding_XP-v6-Final-With Governors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Joopieboy schreef op zondag 06 januari 2013 @ 11:10:
Dat mensen dat soort hoesjes fijn vinden... Ik gebruik zelf heel graag de insteekhoesjes van Valenta en met 16 euro niet eens zo grof duur.
Het grote nadeel van die insteekhoesjes (met zo'n trekbandje) is dat je de telefoon er steeds uit moet halen en je dan alsnog het risico loopt dat je telefoon onbeschermd op de grond valt. Daarom vind ik dat nooit een goede oplossing. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
JAM schreef op maandag 07 januari 2013 @ 01:29:
[...]

Het grote nadeel van die insteekhoesjes (met zo'n trekbandje) is dat je de telefoon er steeds uit moet halen en je dan alsnog het risico loopt dat je telefoon onbeschermd op de grond valt. Daarom vind ik dat nooit een goede oplossing. ;)
Die mening deel ik, want dat is precies de reden waarom ik nu beschadigingen op mijn P heb :( Ik had meteen spijt van de hoes, want ik heb altijd een klaphoes gehad en wou eens wat anders. In mijn geval niet de beste keus geweest. Liet hem uit mijn handen glijden toen ik boven aan de trap stond en mijn handen vol had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F97

F97

Fabian

Gisteren opgeladen op 18% na 1d 21u 15m. Scherm was grootste verbruiker en had 9u 49m 19s aangestaan. Energiebesparingsmodus aan, scherm op energie-save, wi-fi aan (geen 3G, Bluetooth, GPS) maar 's nachts uit (8 uur ongeveer). Kan er nu dus normaal 2 dagen mee doen, hoera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
Tweety1 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 07:35:
[...]

...Liet hem uit mijn handen glijden toen ik boven aan de trap stond en mijn handen vol had.
worst case scenario |:( ik heb het er bij mezelf ingeramd dat ik m'n gsm tijdens dergelijke situaties beter niet uit mijn broekzak haal O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
renio schreef op maandag 07 januari 2013 @ 09:12:
[...]

worst case scenario |:( ik heb het er bij mezelf ingeramd dat ik m'n gsm tijdens dergelijke situaties beter niet uit mijn broekzak haal O-)
Helaas heb ik geen zakken in mijn rokken en jurken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
F97 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 09:10:
Gisteren opgeladen op 18% na 1d 21u 15m. Scherm was grootste verbruiker en had 9u 49m 19s aangestaan. Energiebesparingsmodus aan, scherm op energie-save, wi-fi aan (geen 3G, Bluetooth, GPS) maar 's nachts uit (8 uur ongeveer). Kan er nu dus normaal 2 dagen mee doen, hoera.
10 uur schermtijd? Kan het bijna niet geloven :p.
Helemaal stock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F97

F97

Fabian

Majesty schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:04:
[...]

10 uur schermtijd? Kan het bijna niet geloven :p.
Helemaal stock?
Ja, stock.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8185/8358011602_06c98a57c6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8186/8358011960_0e473f3218.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door F97 op 07-01-2013 14:31 . Reden: Screenshots toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Wow, welke versie heb je draaien? De laatste versie 1.54?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
The Inquisitor schreef op zondag 06 januari 2013 @ 10:40:
[...]

Dus nu heb ik deze gekocht, en die maakt, imo, de phone erg chique... en tevens zwart 8)
als je de telefoon met dit hoesje op zn schermkant legt, isie dan ook beschermd? Bijv voor juist die ene keer datie met het scherm naar beneden valt? :9 En is ie niet te stroef in je broekzak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F97

F97

Fabian

Tweety1 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:00:
[...]

Wow, welke versie heb je draaien? De laatste versie 1.54?
Ja. Maar op mijn andere, vroegere screenshots kan je zien hoe het mij verging de voorbije maanden. De wanhoop nabij, geloof mij. En ik had al eens Repareren uitgevoerd dus had ik er weinig hoop in dat het zou beteren. Maar kijk, vorige week nog maar eens geprobeerd in een laatste poging, en nu werkt mijn gsm zoals ik het wou. Zonder bizarre bugs en met een aanvaardbare batterij (voor mij is dat toch minstens 1 dag, en dat lukt nu dus mooi, ik haal twee dagen, en ik weet dat als ik nog 20% over heb, het niet na 1 uur opeens voorbij is ;-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
F97 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:14:
[...]

Ja. Maar op mijn andere, vroegere screenshots kan je zien hoe het mij verging de voorbije maanden. De wanhoop nabij, geloof mij. En ik had al eens Repareren uitgevoerd dus had ik er weinig hoop in dat het zou beteren. Maar kijk, vorige week nog maar eens geprobeerd in een laatste poging, en nu werkt mijn gsm zoals ik het wou. Zonder bizarre bugs en met een aanvaardbare batterij (voor mij is dat toch minstens 1 dag, en dat lukt nu dus mooi, ik haal twee dagen, en ik weet dat als ik nog 20% over heb, het niet na 1 uur opeens voorbij is ;-)).
Damn, wordt tijd dat ik die upgrade eens ga uitvoeren. Ik moet dan wel weer opnieuw pincodes aanvragen voor een webapplicaties van het werk, maar als ik deze dingen zie, is dat het dubbel en dwars waard :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Tweety1 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 07:35:
[...]

Die mening deel ik, want dat is precies de reden waarom ik nu beschadigingen op mijn P heb :( Ik had meteen spijt van de hoes, want ik heb altijd een klaphoes gehad en wou eens wat anders. In mijn geval niet de beste keus geweest. Liet hem uit mijn handen glijden toen ik boven aan de trap stond en mijn handen vol had.
Mij is het dus overkomen toen ik m'n jas uit de auto pakte. Ik had m'n telefoon bovenop de jas gelegd en dat was ik inmiddels al weer vergeten. Doordat het huidige hoesje nog niet leverbaar was, zat de telefoon in een stoffen hoesje. Bats! op de grond en in de 1ste week dus meteen 2 beschadigingen op m'n mooie nieuwe phone. :'(
Ik ben altijd erg voorzichtig met m'n spullen, maar het overkomt je dus vroeg of laat een keer. I rest my case. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

JAM schreef op maandag 07 januari 2013 @ 01:29:
[...]

Daar heb je wel heel erg een punt ja, maar toch als je hem half eruit schuift dan kun je hem prima beetpakken, zo doe ik het al jaren. Hopen dat mijn telefoon dan binnenkort niet juist zo valt. :+
Tweety1 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 09:18:
[...]

Helaas heb ik geen zakken in mijn rokken en jurken ;)
_O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

teiltjemetromme schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:50:
[...]

als je de telefoon met dit hoesje op zn schermkant legt, isie dan ook beschermd? Bijv voor juist die ene keer datie met het scherm naar beneden valt? :9 En is ie niet te stroef in je broekzak?
Ja, de rand steekt iets boven het scherm uit, dus je ziet ook (wanneer je de telefoon ergens neerlegt op z'n scherm) het gewicht 'rust' op de case. De case is totaal niet stroef en voelt imo zeer goed in de hand (fijner dan het alu naar mijn mening).

Ik ben erg tevreden over deze :)

EDIT: ik ben echt verbaasd over die lange schermtijden die hier langs komen... dat wil ik ook wel :9~

[ Voor 7% gewijzigd door The Inquisitor op 08-01-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvx
Ik heb inderdaad de versie 6.1.1.B.1.54.
Ik heb ook de telefoon gerepareerd met hun programma (waarna automatisch alle apps terug geinstalleerd zijn; wel handig moet ik zeggen :)). Ik heb daarna geen back-up meer teruggezet, want ik had al al mijn apps terug en zoveel bestanden heb ik er toch niet opstaan, dat het dan nog de moeite was om dat te doen.
Ondertussen is het al wel even geleden dat ik de fout nog had. Tot nu toe kan ik mjin wifi uitzetten wanneer ik dit wil. Hopelijk is het nu opgelost..

Thanks.
F97 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:41:
[...]

Dat probleem had ik ook tot vorige week, maar met 'Repareren' via de Sony PC Companion is dat nu (voorlopig althans) opgelost. Heb je de versie 6.1.1.B.1.54 (Settings -> About phone -> Build number / version)? Bij mij is het probleem met de wi-fi gekomen na de laatste software-update, volgens de Sony helpdesk kwam dat wel vaker voor, en zij hebben me toen aangeraden de telefoon te 'Repareren'.

Heb je een back-up met instellingen/bestanden teruggezet of heb je enkel een reparatie uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10-2024
vraagje..
Ik heb mijn Xperia P ook eindelijk geupdate naar ICS. Nu zie ik geen icoontje meer voor mijn mobiele netwerk verbinding. Ook al heb ik wel verbinding.. maar kan ik dus niet zien of ik nu een 3g, H, E of g verbinding heb. Heeft iedereen dat zo met ICS (op de Xperia P)? Ik zie ook niet dat ik dat icoontje ergens zou kunnen activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
zsparrow schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:11:
vraagje..
Ik heb mijn Xperia P ook eindelijk geupdate naar ICS. Nu zie ik geen icoontje meer voor mijn mobiele netwerk verbinding. Ook al heb ik wel verbinding.. maar kan ik dus niet zien of ik nu een 3g, H, E of g verbinding heb. Heeft iedereen dat zo met ICS (op de Xperia P)? Ik zie ook niet dat ik dat icoontje ergens zou kunnen activeren.
staat 'mobiele data' (Instellingen > Datagebruik) wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
renio schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:19:
[...]

staat 'mobiele data' (Instellingen > Datagebruik) wel aan?
Ja, dat staat aan. ik kan ook gewoon op internet (nee, geen wifi) en ik zie ook dat de laatste dagen 101 MB heb gebruikt..

zie jij wel een 3g (of H of g of E) icoontje? Ook Android 4.0.4?
ik heb software build-nummer. 6.1.1.B.1.54

[ Voor 5% gewijzigd door zsparrow op 08-01-2013 16:44 . Reden: software build-nummer toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Laatst online: 08:53
Normaal gesproken moet je dit altijd kunnen zien. Naar mijn weten is dit het netwerk (bereik) metertje standaard in Android en kun je deze niet uitzetten. Misschien moet je eens een reset of een repair met pc companion overwegen. Dan is je telefoon helemaal schoon. Eventueel kun je met de standaard backup app je bestanden en instellingen overbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Sony Xperia P_6.1.1.B.1.75_Generic World is nu te downloaden http://d-h.st/baN

[ Voor 114% gewijzigd door Crim op 10-01-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
Michel5128 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:16:
Normaal gesproken moet je dit altijd kunnen zien. Naar mijn weten is dit het netwerk (bereik) metertje standaard in Android en kun je deze niet uitzetten. Misschien moet je eens een reset of een repair met pc companion overwegen. Dan is je telefoon helemaal schoon. Eventueel kun je met de standaard backup app je bestanden en instellingen overbrengen.
Ik heb even een schermafdruk gemaakt.. Het bereikmeterje is wel zichtbaar. Die gaat over telefoonbereik. Maar links daarvan verwacht ik het symbool dat aangeeft of ik een 3g of andere verbinding heb.. Nu zie ik alleen een kleine 'r' van roaming verschijnen die niet zichtbaar is als ik op Wi-Fi zit :

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimage.org/wmg2p264h/Screenshot.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door zsparrow op 08-01-2013 20:38 . Reden: image toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Laatst online: 08:53
zsparrow schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:18:
[...]

Ik heb even een schermafdruk gemaakt.. Het bereikmeterje is wel zichtbaar. Die gaat over telefoonbereik. Maar links daarvan verwacht ik het symbool dat aangeeft of ik een 3g of andere verbinding heb.. Nu zie ik alleen een kleine 'r' van roaming verschijnen die niet zichtbaar is als ik op Wi-Fi zit :

[afbeelding]
Oja, als je van roaming gebruik maakt in het buitenland of via een virtuele provider krijg je inderdaad altijd de 'r' te zien, en niet de snelheid van de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Dat heb ik inderdaad ook, zit bij Telfort. Vindt het wel vervelend eigenlijk.

Waar ik overigens ook regelmatig last van heb is het wel bereik hebben op Whatsapp (kan dus gewoon berichten versturen, ontvangen en "laatst gezien" zien), maar niet kunnen browsen, Facebook gebruiken of afbeeldingen/filmpjes downloaden in Whatsapp.
Kort gezegd: alleen Whatsapp werkt op dat moment, de rest van de apps die internet nodig hebben niet. Rebooten van de telefoon is het enige dat helpt. Dit had ik ook al voordat ik geroot had.

Iemand anders die hier ook last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
Ik heb *echt* interesse in dit toestel! Ik zet stiekem nog een beetje vraagtekens bij de accuduur.
Nu lees ik echt bizarre posts van mensen in dit topic die rond de 5 uur scherm tijd halen en 2 dagen ongeveer.

Hoe krijgen jullie dat voor elkaar?! Custom roms en kernels begrijp ik, maar ik zag dat de P ook een "energiebesparing-modus" heeft? Maakt dit veel uit? En als ik de helderheid helemaal omlaag zet dan is het beeld nog steeds vrij helder moet ik zeggen (in de Saturn er mee kunnen spelen, wat een prachtig toestel). Scheelt dit veel voor jullie gevoel?

en die screenprotector die meegeleverd word, is dat niet de anti-shatter sheet? Begrijp dat die best snel krast - of zit daar ook nog eens een screen-protector op? haha.
Ik zit te denken aan een Puro Click-on Cover _/-\o_ Ik ga dus voor de rode variant van de telefoon, is weer eens wat anders dan al die grijze en zwarte plakjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
Michel5128 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:47:
[...]

Oja, als je van roaming gebruik maakt in het buitenland of via een virtuele provider krijg je inderdaad altijd de 'r' te zien, en niet de snelheid van de verbinding.
Ik zit bij Telfort en roam dus altijd... Bij de vorige build (op basis van Android 2.3) zag ik wel gewoon het icoontje van 3g (of H of E of g). Is deze 'feature' van Android 4, of van Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Narathan schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 22:18:
Ik heb *echt* interesse in dit toestel! Ik zet stiekem nog een beetje vraagtekens bij de accuduur.
Nu lees ik echt bizarre posts van mensen in dit topic die rond de 5 uur scherm tijd halen en 2 dagen ongeveer.

Hoe krijgen jullie dat voor elkaar?! Custom roms en kernels begrijp ik, maar ik zag dat de P ook een "energiebesparing-modus" heeft? Maakt dit veel uit? En als ik de helderheid helemaal omlaag zet dan is het beeld nog steeds vrij helder moet ik zeggen (in de Saturn er mee kunnen spelen, wat een prachtig toestel). Scheelt dit veel voor jullie gevoel?

en die screenprotector die meegeleverd word, is dat niet de anti-shatter sheet? Begrijp dat die best snel krast - of zit daar ook nog eens een screen-protector op? haha.

[...]

Ik zit te denken aan een Puro Click-on Cover _/-\o_ Ik ga dus voor de rode variant van de telefoon, is weer eens wat anders dan al die grijze en zwarte plakjes!
Die accutijden zou ik je niet teveel op storten want dan kan het nog weleens tegen gaan vallen. Dat is echt in extreme gevallen. Misschien ligt het wel aan de nieuwste batch? Ik weet het ook niet. Die van mij is van Juni namelijk, de eerste batch. En ik haal nog steeds niet meer dan 3,5 - 4 uur schermtijd (naar mijn mening te kort).

Energiebesparingsmodus zorgt ervoor dat data en wifi uitgeschakeld worden als je scherm een kwartier uit staat. Dit is voor mij geen optie omdat ik continu berichten binnen wil kunnen krijgen van Whatsapp en dergelijken (mail/Facebook etc). Als je daar geen behoefte aan hebt is het een aanrader en het bespaard zeker op de accu inderdaad.

Ik heb de helderheid van m'n scherm altijd (manueel) op z'n laagst staan, nooit problemen mee.
Screenprotector zit er inderdaad op en vond ik ook snel krassen krijgen, vandaar dat ik 'm eraf gehaald heb. Hij is nu al ruim 7 maanden "onbeschermd" en nog steeds krasloos, op wat kleine krasjes op de behuizing na. Maar dat is niet vreemd want ik ga er ook niet enorm zuinig mee om. Hij krast dus zeker niet snel (heb een zwarte). Ik persoonlijk vind hoesjes en dergelijken zonde, omdat het de "schoonheid" van de telefoon weg haalt, maar dat is persoonlijk.
zsparrow schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 22:52:
[...]

Ik zit bij Telfort en roam dus altijd... Bij de vorige build (op basis van Android 2.3) zag ik wel gewoon het icoontje van 3g (of H of E of g). Is deze 'feature' van Android 4, of van Sony?
Same dus. Op 2.3 stond het er wel gewoon. Een vriend van me heeft een Xperia Tipo, daar staat wel gewoon 3G bij, hij heeft ook Telfort. Het moet dus wel aan Sony liggen lijkt me.

[ Voor 9% gewijzigd door Majesty op 08-01-2013 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 12:54
zsparrow schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:18:
[...]

[afbeelding]
Misschien gok ik verkeerd hoor; maar sinds de update naar ICS is op de Xperia P het 3G/H icoontje niet meer 'los' links van het GSM bereik, maar zitten ze in elkaar verwerkt. Waar op de screenshot bij jou een R staat nu, zal een 3G of H moeten verschijnen als je een dataverbinding hebt. De oude 2.3 installatie had links naar het bereik een losse 3G/H icoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
JRKAP schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 23:05:
[...]

Misschien gok ik verkeerd hoor; maar sinds de update naar ICS is op de Xperia P het 3G/H icoontje niet meer 'los' links van het GSM bereik, maar zitten ze in elkaar verwerkt. Waar op de screenshot bij jou een R staat nu, zal een 3G of H moeten verschijnen als je een dataverbinding hebt. De oude 2.3 installatie had links naar het bereik een losse 3G/H icoon.
De R blijft als ik verbinding heb. Net onder de R komen wel twee kleine pijltjes op het moment dat er data verstuurd en ontvangen wordt, maar de R blijft een R..
Overigens: Wanneer ik via wifi verbonden ben (of als ik de mobiele data verbinding gewoon uit zet) verdwijnt ook de R. Wat gek is: want mijn telefoonverbinding blijft gewoon roaming. Lekker handig gemaakt dit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
Dank je voor de waarschuwing! Nou moet ik zeggen dat ik nooit langer dan 2,5 uur screen time heb gehad op mijn vorige toestel (Galaxy Nexus) met de 2000 MAh accu, dus veel erger zal het denk ik niet kunnen worden voor mij...

Je hebt de screenprotector er dus afgehaald? Dat is interessant om te horen, ook dat de behuizing niet snel krast. Ik ben zelf heel zuinig dus met andere woorden dan zou een hoesje overbodig zijn. O+ Je hebt gelijkt dat een case het uiterlijk aantast, dit is interessant om te horen want op verschillende forums lees ik dat de achterkant vrij snel kan krassen... Nou weet ik ook niet wat mensen doen met hun telefoon soms.

Volgende week eens kijken of ik een rode versie ergens weet te vinden. Ik heb die in elk geval nog nergens zien liggen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
ik had eerder hier of daar al gelezen dat die screenprotector (vanuit de fabriek, die er mijn inziens erg stevig op vast zit) er niet enkel op zit om krassen te voorkomen maar ook barsten bij een valpartij... vind wel dat de screenprotector een dof uiterlijk gekregen heeft na een jaar.

Ik heb ondertussen sinds gisterenochtend mijn energie settings beetje aangepast (wifi behouden in slaapstand: nooit, helderheid: energiebesparingsmodus en automatisch aanpassen, slaapstand na 30 sec), uitgebreide standby-modus in energiebeheer: aan. Sinds gisterenochtend dus rond half 8 van de lader en nu op 28% (is 1d 1u 35m op accu), 3u 30m schermtijd (40%), 1u 15m spraakoproepen (19%). Afgelopen nacht is 'm rond half 12 in vliegtuigmodus gegaan en om 8u terug actief.

Is al een aanzienlijke verbetering tov ervoor... toen zat 'm tegen middernacht aan 15% of minder en moest de xperia absoluut aan de lader om de volgende ochtend paraat te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:05
Ik heb inmiddels geconcludeerd dat je batterij ook leeg vliegt als je een zwakke 3G verbinding hebt. De procenten vliegen dan letterlijk weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
een zwakke gsm verbinding tout court is al nefast voor de batterij. Waar ik werk heb ik heel de dag door nauwelijks 1 balkje ontvangst en dan gaat het sneller achteruit dan thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
Nou dankzij Samsung komt er waarschijnlijk binnenkort een CM10.1 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
FreeXperia is inderdaad begonnen aan CM10 - ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
renio schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:25:

Ik heb ondertussen sinds gisterenochtend mijn energie settings beetje aangepast (wifi behouden in slaapstand: nooit, helderheid: energiebesparingsmodus en automatisch aanpassen, slaapstand na 30 sec), uitgebreide standby-modus in energiebeheer: aan. Sinds gisterenochtend dus rond half 8 van de lader en nu op 28% (is 1d 1u 35m op accu), 3u 30m schermtijd (40%), 1u 15m spraakoproepen (19%). Afgelopen nacht is 'm rond half 12 in vliegtuigmodus gegaan en om 8u terug actief.
Ik ga deze settings ook eens uitproberen, die uitgebreide besparingsmode dat alle dataverkeer uitzet is voor mij namelijk ook geen optie. Ben benieuwd wanneer de bovengemelde update ook op de telefoon als update zal verschijnen, en of dat het een en ander aan bugs oplost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Ik ben toevallig aan het kijken naar een dockingstation/wekkerradio voor de xperia P.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Mijn oog valt voorlopig op de Philips AS351 - Docking station voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Komend van een Nokia Symbian is de Xperia P erg fraai, maar beduidend minder gebruiksvriendelijk. Ik zit al een uur te zoeken op het toestel en op internet hoe ik mijn Gmail synchronisatie-interval kan aanpassen. Nu ontvang ik steeds elke e-mail ook direct op mijn telefoon.

Liever ontvang ik een keer per 2 uur mijn berichten. Is het mogelijk om in te stellen dat het apparaat elke twee uur synchroniseert? Of kent Android/Sony dat niet? :)

Als iemand het weet, hoor ik het heel graag!!! Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Edddd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:13:
Komend van een Nokia Symbian is de Xperia P erg fraai, maar beduidend minder gebruiksvriendelijk. Ik zit al een uur te zoeken op het toestel en op internet hoe ik mijn Gmail synchronisatie-interval kan aanpassen. Nu ontvang ik steeds elke e-mail ook direct op mijn telefoon.

Liever ontvang ik een keer per 2 uur mijn berichten. Is het mogelijk om in te stellen dat het apparaat elke twee uur synchroniseert? Of kent Android/Sony dat niet? :)

Als iemand het weet, hoor ik het heel graag!!! Alvast dank!
Volgens mij kan dat niet. Gmail wordt gepushed. Enige wat je kan doen is de autosynchronisatie uitzetten voor gmail, maar dan moet je zelf handmatig aangeven wanneer mail moet gaan synchroniseren. Misschien is de standby modus je nog enigzins kan helpen. Al het dataverkeer gaat uit wanneer je scherm uit staat. Je krijgt dan echter ook geen whatsapp of FB meer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Laatst online: 05:17

kingfriko

100 % BULLY

Ik snap best dat mensen een hoesje om hun telefoon willen , heb het zelf aan het begin ook gebruikt bij de P maar ik vind als je zo`n mooie telefoon als dit hebt mag het ook wel gezien worden en is het eigenlijk zonde om te verstoppen , ik moet ook zeggen dat hij daarna nooit meer gevallen is , met de pull case kwam dat nogal is voor ja :(

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Tweety1 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:21:
[...]

Volgens mij kan dat niet. Gmail wordt gepushed. Enige wat je kan doen is de autosynchronisatie uitzetten voor gmail, maar dan moet je zelf handmatig aangeven wanneer mail moet gaan synchroniseren. Misschien is de standby modus je nog enigzins kan helpen. Al het dataverkeer gaat uit wanneer je scherm uit staat. Je krijgt dan echter ook geen whatsapp of FB meer binnen.
Hartelijk dank voor je reactie!

Hmm, ik was er al bang voor.... :(
Wel een wat achterlijk OS dan, dat Android. Althans, ten opzichte van Symbian/Belle. Volgende keer toch maar weer een Nokia. Daar was het namelijk wel mogelijk. Zelfs verschillende tijdzones gedurende de dag.

Altijd hetzelfde, laat je je verleiden door de cheap keuze van de meute... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
Edddd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:40:
[...]

Hartelijk dank voor je reactie!

Hmm, ik was er al bang voor.... :(
Wel een wat achterlijk OS dan, dat Android. Althans, ten opzichte van Symbian/Belle. Volgende keer toch maar weer een Nokia. Daar was het namelijk wel mogelijk. Zelfs verschillende tijdzones gedurende de dag.

Altijd hetzelfde, laat je je verleiden door de cheap keuze van de meute... |:(
Dat is een beetje kort door de bocht? Zet je auto sync uit van je gmail (gewoon vinkje uitzettem contacten etc laat je lekker aan) en met de meegeleverde Mail app maak je vervolgens een gmail account aan waar je zelf kunt aangeven wat de sync interval is. (push/5/10/15/30/1 uur) etc... Dit kan volgens mij op *elk* android toestel.

En anders zijn er genoeg andere gratis apps die dit kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Narathan schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:50:
[...]

Dat is een beetje kort door de bocht? Zet je auto sync uit van je gmail (gewoon vinkje uitzettem contacten etc laat je lekker aan) en met de meegeleverde Mail app maak je vervolgens een gmail account aan waar je zelf kunt aangeven wat de sync interval is. (push/5/10/15/30/1 uur) etc... Dit kan volgens mij op *elk* android toestel.

En anders zijn er genoeg andere gratis apps die dit kunnen.
Wellicht heb je gelijk :)

Maar dan heb ik op twee parallelle manieren contact met Gmail. Daar zit ik niet op te wachten. Ik gebruik mijn Gmail account zakelijk en wil er geen rommeltje van maken. Waar ik bang voor ben, is dat ik zoiets krijg als bij Facebook. Regelmatig krijg ik meldingen (berichten, nieuws, hoe je het wil noemen) en ik krijg in mijn notificatiebalk een melding dat synchronisatie met Facebook niet mogelijk is. Die melding krijg ik niet weg, terwijl ik die melding helemaal niet wil. En ik krijg al allerlei berichten van Facebook door.... (Daarnaast ook nog eens via e-mail, maar daar kies ik dan zelf voor. Alleen krijg ik continu bij elk e-mailbericht een notificatie.....).

Wat Gmail betreft, heel simpel, het werkt nu, alleen wil ik het instellen. Dat kan dus niet. Da's best kneuterig. Dat het via een omweg kan is mooi (dank voor je suggestie!), maar ik snap niet dat ze niet in staat zijn zoiets simpels toe te voegen. Waarom weer met een omweg? Dus vandaar, Symbian is zo gek nog niet :)

Ik ga het overigens wel proberen, op hoop van zegen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
Edddd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:48:
[...]

Wellicht heb je gelijk :)

Maar dan heb ik op twee parallelle manieren contact met Gmail. Daar zit ik niet op te wachten. Ik gebruik mijn Gmail account zakelijk en wil er geen rommeltje van maken. Waar ik bang voor ben, is dat ik zoiets krijg als bij Facebook. Regelmatig krijg ik meldingen (berichten, nieuws, hoe je het wil noemen) en ik krijg in mijn notificatiebalk een melding dat synchronisatie met Facebook niet mogelijk is. Die melding krijg ik niet weg, terwijl ik die melding helemaal niet wil. En ik krijg al allerlei berichten van Facebook door.... (Daarnaast ook nog eens via e-mail, maar daar kies ik dan zelf voor. Alleen krijg ik continu bij elk e-mailbericht een notificatie.....).

Wat Gmail betreft, heel simpel, het werkt nu, alleen wil ik het instellen. Dat kan dus niet. Da's best kneuterig. Dat het via een omweg kan is mooi (dank voor je suggestie!), maar ik snap niet dat ze niet in staat zijn zoiets simpels toe te voegen. Waarom weer met een omweg? Dus vandaar, Symbian is zo gek nog niet :)

Ik ga het overigens wel proberen, op hoop van zegen O-)
Hmm, je hebt wel een punt. Hier was ik ook bang voor, maar de meeste (zo niet alle) mail apps ondersteunen de mogelijkheid om meerdere accounts te synchroniseren. Tevens is het mogelijk om in te stellen of je een notificatie wilt zodra er een nieuwe mail ontvangen wordt.

Die facebook melding kan je trouwens uitschakelen door in de Facebook App zelf te kijken bij instellingen en de functie uit te zetten bij meldingen dacht ik! Daarvoor hoef je niet te zijn bij je synchronisatie opties van android. (best verwarrend, begrijpelijk!)

K-9 / K-10 zijn zeer fijne mail apps, er zijn er nog wel een paar. Ik gebruik zelf ook aliassen bij mijn Outlook account en ik kan ze als aparte accounts laten synchroniseren. Ik snap ook niet waarom Gmail zo beperkt is eigenlijk. Maar werkt de standaard Mail app van Sony niet?

Hopelijk heb je hier wat aan... Ik krijg morgen mijn Xperia P binnen (hulde! O+ ) en dan zal ik eens kijken of het inderdaad allemaal zo kan als ik hierboven heb beschreven... Maar ik denk dat het wel mogelijk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
Deep sleep (DS) battery saver

Iemand in gebruik. Heb hem vanochtend gedownload tevens vanwege lovende critiek. Hopen dat de duur aanzienlijk langer gaat worden.
Op XDA loop er een forum thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
Ik heb inmiddels mijn Xperia P binnen. Ik merk wel op dat een van de ledjes wat zwakker is dat de andere twee (de menu knop, lijkt er op alsof het ledje niet goed geplaatst is) maar dit is niet reden genoeg om hem terug te sturen voor mij. De rode versie ziet er erg mooi uit moet ik zeggen! Snel updaten naar ICS nu, ben erg benieuwd. Snap niet dat er mensen zijn die zeggen dat de zwartwaarden niet goed zijn, het is minder erg dan dat sommige het doen lijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Narathan schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:54:
Ik heb inmiddels mijn Xperia P binnen. Ik merk wel op dat een van de ledjes wat zwakker is dat de andere twee (de menu knop, lijkt er op alsof het ledje niet goed geplaatst is) maar dit is niet reden genoeg om hem terug te sturen voor mij. De rode versie ziet er erg mooi uit moet ik zeggen! Snel updaten naar ICS nu, ben erg benieuwd. Snap niet dat er mensen zijn die zeggen dat de zwartwaarden niet goed zijn, het is minder erg dan dat sommige het doen lijken
Thanx voor je vorig bericht! Ik moet er nog even mee sleutelen, maar dan pak ik jouw comment er zeker even bij :)

Bij mijn 'P' is ook één van de drie ledjes wat minder (de rechter, menu-knop). Tja. Verder een fijn toestel wat mij betreft, mooie robuuste doch fraaie behuizing. Ik heb de zilveren.

Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
Edddd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:08:
[...]

Thanx voor je vorig bericht! Ik moet er nog even mee sleutelen, maar dan pak ik jouw comment er zeker even bij :)

Bij mijn 'P' is ook één van de drie ledjes wat minder (de rechter, menu-knop). Tja. Verder een fijn toestel wat mij betreft, mooie robuuste doch fraaie behuizing. Ik heb de zilveren.

Veel plezier ermee!
Gaat lukken :9~ ... Is het trouwens gelukt met je mail instellen? Ik heb net mijn outlook, gmail en exchange aan de gang gekregen (geef toe, de exchange was even worstelen) via de standaard Sony Mail.

En ja ook mijn menu-knop wat minder, maar als dat alles is, ach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:33
Heb deze smartphone inmiddels anderhalve week en als eerste smartphone ben ik er tevreden mee. De batterij is echter een ander verhaal. Een hele omschakeling als je nog komt van een gewone gsm die een week mee gaat zonder opladen.

Ik heb deze net uit het stopcontact gehaald, 100% geladen. Heb welgeteld één (lange) sms verstuurd en het ding is van 100% naar 93% gegaan. Op 10 minuten tijd. Dit kan toch niet normaal zijn? Achtergrondverlichting staat uit, wifi en autosync staan wel aangeschakeld (gmail, facebook, whatsapp).

Overigens heb ik ook problemen met de telefoon wanneer ik het mobiele netwerk gebruik om data te versturen. Soms loopt het touchscreen dan vast. De knoppen onderaan werken dan nog gewoon, maar alle andere functies op het scherm doen niets. Het icoontje van mobiele data lijkt dan ook bevroren. Na eventjes wachten werkt het dan weer gewoon, maar het is betrekkelijk irritant.

Heb al een volledige reset van de telefoon geprobeerd om dit te fixen, maar helaas geen resultaat.

[ Voor 31% gewijzigd door Flying op 13-01-2013 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
inmiddels 1 dag en 2 uur onderweg op 1 batterij en nog 35% over.

DS battery saver does its job!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mu-sick
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-07-2024
Flying schreef op zondag 13 januari 2013 @ 20:30:
Overigens heb ik ook problemen met de telefoon wanneer ik het mobiele netwerk gebruik om data te versturen. Soms loopt het touchscreen dan vast. De knoppen onderaan werken dan nog gewoon, maar alle andere functies op het scherm doen niets. Het icoontje van mobiele data lijkt dan ook bevroren. Na eventjes wachten werkt het dan weer gewoon, maar het is betrekkelijk irritant.

Heb al een volledige reset van de telefoon geprobeerd om dit te fixen, maar helaas geen resultaat.
Omruilen. Ik had dezelfde problemen en factory reset, andere rom flashen of wat dan ook helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Flying schreef op zondag 13 januari 2013 @ 20:30:
Ik heb deze net uit het stopcontact gehaald, 100% geladen. Heb welgeteld één (lange) sms verstuurd en het ding is van 100% naar 93% gegaan. Op 10 minuten tijd. Dit kan toch niet normaal zijn? Achtergrondverlichting staat uit, wifi en autosync staan wel aangeschakeld (gmail, facebook, whatsapp).
Hoort niet in zo'n korte tijd nee... ik sta dan meestal op 98~99%. Autosync aan (hotmail x2 push, 1x mail IMAP per uur) en Wifi aan.

Sowieso merk ik soms eens gekke batterijvretende apps (zonder een echte reden). Zo had ik Colornote geinstalleerd (moest even checklistjes maken) en merkte dat mijn batterijduur flink was afgenomen. Vandaag eraf gehaald, en alles loopt weer soepel.

Zijn soms gekke dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
mu-sick schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:27:
[...]

Omruilen. Ik had dezelfde problemen en factory reset, andere rom flashen of wat dan ook helpt niet.
Opruilen doen ze niet. Ik had er al voor gebeld en dan sturen zij het toestel op voor reparatie. Ik heb geen tweede smartphone liggen en ook geen andere back-up gsm. Dan loop ik twee weken rond zonder toestel. Dat betekent dat ik zonder agenda rondloop en niet kan bellen, sms'en of gebeld worden, niet echt een optie voor het werk.

Overigens zit ik momenteel op 53%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Ik had vorige week al eens gebeld naar de winkel (toestel 5 dagen in gebruik) en toen vertelde de persoon aan de telefoon dat de smartphone ter reparatie opgestuurd moet worden. Heb het dan even uitgezeten en een factoryreset gedaan, maar dat heeft niet geholpen. Nu net terug gebeld en daar opnieuw hetzelfde verhaal. Dat betekent dat een toestel van nog geen week oud (vorige week) onmiddellijk binnen moet voor reparatie, zonder garantie dat het probleem opgelost wordt). Ze kon niets voor me doen, zo is het. Wel een vervangend toestel (type klassieke gsm met bel en sms functie).

Uiteindelijk doorgeschakeld met het diensthoofd die mij leuk vertelde dat wanneer je toestel binnen de 7 dagen kuren krijgt, je het onmiddellijk mag omruilen voor een nieuw toestel. Dit werd mij ook niet verteld vorige week, anders had ik deze optie genomen. Nu kunnen ze niets meer doen voor me, toestel 12 dagen in gebruik. Dat is sowieso opsturen voor reparatie. Na een gesprek van 20 minuten sta ik nog steeds even ver. Had ik 20 euro meer uitgegeven en ze gekocht in de winkel waar ik dat eerst van plan was, dan had ik het toestel zo kunnen omruilen.

Volgende optie? Even langsgaan in de winkel zelf (nu was het een helpdesk-dienst, het is een grote winkel) en daar situatie uitleggen. Waarschijnlijk nutteloos, aangezien ook in dit geval waarschijnlijk de reparatiedienst zal aangeboden worden. Daar ben ik niet mee akkoord, aangezien de problemen zich al in de eerste gebruiksweek voordeden.

Dan stopt het, dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Je draait wel gewoon ICS neem ik aan? Versie .75?
En voor je batterijprobleem: heb je al weleens een batterypull geprobeerd? Power button + Volume Up button ingedrukt houden tot je 3x trillen achter elkaar voelt (niet 1x).
DaLuca schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:56:
inmiddels 1 dag en 2 uur onderweg op 1 batterij en nog 35% over.

DS battery saver does its job!
Hoe zit het met je schermtijd?

[ Voor 35% gewijzigd door Majesty op 14-01-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Die battery pull had ik nog niet gedaan. Nu wel, maar wat is het nut? Ik draai de meest recente versie dat verkrijgbaar is. Na de battery pull staat de batterij wel op een hoger niveau dan ervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Flying schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:48:
Die battery pull had ik nog niet gedaan. Nu wel, maar wat is het nut? Ik draai de meest recente versie dat verkrijgbaar is. Na de battery pull staat de batterij wel op een hoger niveau dan ervoor...
Ja.. "De meest recente versie die verkrijgbaar is" is natuurlijk een understatement, er zijn nog steeds mensen die ICS nog niet eens hebben draaien simpelweg omdat ze die nog niet binnen gekregen hebben op PC Companion.
Ga eens naar Instellingen > Over de telefoon en laat weten wat je build-nummer is.

Wat het precieze nut van een battery pull is kan ik ook niet omschrijven, maar het helpt wel bij kalibreren. Je kunt je telefoon eens volledig opladen (tot 100%), dan herstarten, opnieuw volledig opladen (vaak is er na herstarten weer een aantal % af namelijk), vervolgens de battery pull doen en opnieuw volledig opladen.

[ Voor 20% gewijzigd door Majesty op 14-01-2013 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Majesty schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:09:
[...]

Ja.. "De meest recente versie die verkrijgbaar is" is natuurlijk een understatement, er zijn nog steeds mensen die ICS nog niet eens hebben draaien simpelweg omdat ze die nog niet binnen gekregen hebben op PC Companion.
Ondertussen is ICS voor alle providers als het goed is beschikbaar. Zélfs voor T-Mobile (en dat duurde toch wel vreselijk lang). Zelfs zonder PCC is het nu te verkrijgen... ik kreeg enkele dagen geleden een bericht op de P zelf over een update (OTA denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Android 4.0.4, build 6.1.1.B.1.54. Nu staat de telefoon alweer op 92% hoor. Via de pc companion krijg ik te horen dat de meest recente versie erop staat. Een snelle google search wijst uit dat de .75 firmware nog niet beschikbaar is voor Europa?

[ Voor 53% gewijzigd door Flying op 14-01-2013 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Zoals ik al zei is .75 al uit, Europa of niet, de Generic versie is uit en dat is voor mij de fijnste versie omdat ik het liefst geen branded software gebruik.

Zie Crim in "Sony Xperia P"

Je kunt 'm gewoon flashen. Misschien is het voor jou van enkele nut.

Daarnaast zou ik eens Better Battery Stats installeren als ik jou was: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809, daar te downloaden.

Dan 's nachts je telefoon eens aanlaten zoals je dat overdag doet en de volgende ochtend screenshots maken van de Partial Wakelocks, Kernel Wakelocks, Process en CPU States. Misschien valt hieruit een drain op te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Vanavond toch eerst eens langs de winkel om te proberen te telefoon te swappen. Als dat niet lukt dan zal ik misschien de generic firmware erop plaatsen. Moet wel eerst nog uitzoeken hoe dat precies moet, maar het lukt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F97

F97

Fabian

Shit, ik heb hier gisteren opnieuw het wi-fi probleem gehad, namelijk dat ik mijn wi-fi niet meer kon uitschakelen en hij opeens zeer hoog stond in mijn batterijstatistieken. Heb daarna de telefoon herstart en gewoon mijn wi-fi niet meer aangezet, wat natuurlijk geen duurzame oplossing is. Aargh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
F97 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:33:
Shit, ik heb hier gisteren opnieuw het wi-fi probleem gehad, namelijk dat ik mijn wi-fi niet meer kon uitschakelen en hij opeens zeer hoog stond in mijn batterijstatistieken. Heb daarna de telefoon herstart en gewoon mijn wi-fi niet meer aangezet, wat natuurlijk geen duurzame oplossing is. Aargh.
Ook hiervan heb ik last gehad afgelopen weekend. Alleen een herstart hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 21:32
Flying schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:46:
[...]
Ook hiervan heb ik last gehad afgelopen weekend. Alleen een herstart hielp.
Sinds de .75 firmware heb ik dat probleem niet meer gehad.
Pagina: 1 ... 24 ... 35 Laatste