• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 18:02

Millennium

Bug free !!!

DaLuca schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:09:
Maar ik vraag me af wat het meeste energie verbuikt... WiFi of (tijdens sleepmode) 3G?
Als ik in het weekend naar Duitsland ga, Disable ik mijn 3G en gaat mijn toestel van 1 dag 0% over naar 2 dagen 75% over. Dus misschien is 3G wel de boosdoener.

overigens gebruik ik mijn telefoon veel voor facebook messenger met de Duitse vriendin, dus het gebruik van de smartstuff is ook minder in een Duits weekend

Rampen bak 2004

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Maar ik vraag me af wat het meeste energie verbuikt... WiFi of (tijdens sleepmode) 3G?
Volgens mij is het stroomverbruik van Wifi redelijk constant, of je nou veel of weinig data verbruikt. Bij 3G is het stroomverbruik juist wel sterk afhankelijk van hoeveel je het gebruikt. Ik weet niet 100% zeker of dit klopt. Maar vooralsnog geloof ik dat je daarom je telefoon beter op 3G kan zetten als hij het grootste deel van de tijd idle is. Alleen als je continu met je telefoon aan het spelen bent kunt je beter op Wifi overschakelen omdat Wifi wel een lager piekverbruik heeft dan 3G. Maar ik laat me graag tegenspreken door mensen die er meer verstand van hebben.

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 15:52
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2vmui5v.png

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/mtttmh.png

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/po9rc.png

Moet ik mij met deze cijfers geen zorgen maken over het overmatige cijfers voor Android-systeem?

[ Voor 38% gewijzigd door cocico op 13-12-2012 12:20 ]

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:47
https://www.google.nl/#hl...39942515&biw=1074&bih=554

zie hier! 3G verbruikt in 9 van de 10 gevallen meer stroom dan WiFi

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

• beeman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-07-2022
cocico schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:14:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Moet ik mij met deze cijfers geen zorgen maken over het overmatige cijfers voor Android-systeem?
Absoluut, bij de meeste telefoons staat het scherm veruit bovenaan (meestal > 50%), dit valt mij ook op aan de Xperia P... Wat je verder ziet is dat hij altijd alleen maar daalt, en redelijk gelijkmatig... Het is dus niet zo dat als je hem niet gebruikt hij ook bijna geen verbruik heeft, wat je bij andere toestellen wel ziet...

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook een wazig probleem met mijn P. Als ik een foto maak met autoflits met 8MP resolutie, dan is de helft van mijn beeld zwart, onderbelicht. Herhaal ik hetzelfde met 6MP resolutie, dan is er niets aan de hand. Vanmiddag nog een software reset gedaan, maar dat heeft niet geholpen. Met het toestel rechtop in de hand is het de linkerzijde van het beeld dat helemaal zwart blijft. Kantel ik het toestel naar links, dus met de cameraknop naar boven, dan blijft het onderste gedeelte van het beeld zwart. :?
Iemand een idee?

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 12:54
Daar las ik laatst iets over op een website; komt door de laatste update. De flits en sluiter zijn in de 8MP stand niet meer goed ingesteld; heel slecht.

gevonden : http://forum.xda-develope...ad.php?t=1656649&page=118

[ Voor 20% gewijzigd door Kappade op 13-12-2012 19:19 ]

Verwijderd

JRKAP schreef op donderdag 13 december 2012 @ 19:17:
Daar las ik laatst iets over op een website; komt door de laatste update. De flits en sluiter zijn in de 8MP stand niet meer goed ingesteld; heel slecht.

gevonden : http://forum.xda-develope...ad.php?t=1656649&page=118
Heel slecht indeed! Maar de methode die in je link wordt beschreven lijkt te werken. Thanks! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

Blijkbaar doet het zich niet bij elke telefoon voor. Bij die van mij in ieder geval niet (gelukkig). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooooh... Te vroeg gejuicht. Hij maakt alweer rare foto's. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juandelcampo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 19:49
Over de accuduur:
Wat bij mij heel erg veel schilt is UMTS. Ik zit op het T-mobile netwerk en waar ik woon heeft T-mobile geen UMTS mast in de buurt staan, alleen een GSM mast (dit kun je nakijken op http://umtsmasten.nl/). Door de netwerkmodus op 'Alleen GSM' te zetten doe ik echt veel, véél langer met mn accu.
Natuurlijk is dit geen optie voor mensen die wél UMTS dekking hebben, maar woon je in een gebied met weinig tot geen UMTS dekking.. Give it a try!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:11:
Ooooh... Te vroeg gejuicht. Hij maakt alweer rare foto's. :(
Ik heb het probleem zelf (nog) niet, maar volgens mij is http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2026881 een wat permanentere oplossing.
(Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen, dus dat zou ik nog wel even doen voordat je het installeert.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 12:12

Locke_

Iron within, Iron Without!

door het constante verbruik van wifi zal deze naar mijn mening overal meer energie verbruiken.
Dit constateer ik ook op mijn toestel. Als ik wifi op always-active zet dan is de accu met een halve dag zo goed als leeg.

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55
Daarom gaat wifi ook altijd automatisch uit op de Windows Phone's als je het scherm uit zet.
Als je het toestel niet actief gebruikt gebruik je toch bijna geen data, dan is wifi uitzetten altijd beter voor de accuduur.

Viber heeft trouwens een aparte wifi instelling, deze hield mijn wifi verbinding actief terwijl ik dit in Android anders had ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Duss... Mijn GF heeft na 1 dag en 15 uur nog 13% accu, en ik na 14 uur 1% (en dat geeft ie wel al 2 uur aan :P )
Ongeveer dezelfde schermduur, maar bij mij doet het android besturingssysteem 2,5 uur en 1,5 uur ingeschakeld houden, en bij haar maar 2 uur om 0,75 uur. Volgens mij is het gewoon een app bij mij die zit te klooien ofzo. Sync staat bij ons beide aan. Wifi ook, beide dezelfde provider, wel andere locaties.

Oh, en wat betreft de foto's, bij mij waren ze na de update te donker. Maar nu doe ik standaard 0,3EV overbelichten, en dan zijn ze prima :)

Edit: 4 uur later stond ie nog steeds op 1% Toen ging ik slapen. Ergens in de nacht is ie dus uitgegaan, en vandaag is hij na 14 uur nog op 60%... beter :)

[ Voor 12% gewijzigd door _ferry_ op 15-12-2012 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Meer info over de update naar Jelly Bean: http://blogs.sonymobile.c...r-2012-xperia-smartphones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 21:32
Eind Maart, begin April... gevaarlijk dicht tegen Google IO en alweer de volgende Android versie. Waarom kunnen ze niet gewone een kale build opleveren voor de tweakers? Iedereen blij. Best pijnlijk dat ze geen update uitbrengen voor de 6 maand oude Xperia U. Daar gaan heel wat mensen pissed om zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Kan je nagaan hoe lang het nog duurt voordat die uit PCC komt rollen in NL :F
Google/Android gaat zo nooit een stabiel platform

Ik heb trouwens een reset naar fabrieksinstellingen gedaan omdat ik op meerdere plaatsen had gelezen dat 2.3->4.0 niet zo goed zou zijn als clean 4.0.

Echter nu heb ik dat 'Android besturingssysteem' stipt bovenaan staat in energieverbruik; het dubbele van het scherm :? . Ik weet niet of dit ooit zo was en na een tijd minder wordt ofzo; zijn er misschien bekende truuks om dit te verbeteren?

[ Voor 59% gewijzigd door Kappade op 17-12-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
Bij mij ook; "android system" op 33% daaronder "screen" (28%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F97
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

F97

Fabian

JRKAP schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:48:
Echter nu heb ik dat 'Android besturingssysteem' stipt bovenaan staat in energieverbruik; het dubbele van het scherm :? . Ik weet niet of dit ooit zo was en na een tijd minder wordt ofzo; zijn er misschien bekende truuks om dit te verbeteren?
Na enkele reboots ging dat bij mij beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 12:12

Locke_

Iron within, Iron Without!

on a personal note, de reacties zijn toch wel lachwekkend :-)
Ben in ieder geval benieuwd naar de update.

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan op de Sony Xperia P ook de stock android? Bij de Xperia S gaat dat misschien wel gebeuren. nieuws: Sony gaat 'kale' Android 4.2-firmware voor Xperia S maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beeman
Goed, mijn Xperia P avontuur is godzijdank afgelopen, zojuist 150 euro voor gekregen bij het inruilen...

Succes ermee allemaal :W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
beeman schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 18:01:
Goed, mijn Xperia P avontuur is godzijdank afgelopen, zojuist 150 euro voor gekregen bij het inruilen...

Succes ermee allemaal :W
En wat wordt of is je nieuwe toestel geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Weet iemand of je die blauwe linkjes in SMS kunt uitschakelen? Getallen etc. kleuren altijd automatisch blauw maar ik vind nergens de optie om dit uit te schakelen. Iemand een idee? :)

Zelf heb ik sinds enkele dagen dat mijn Xperia P de accu leegzuipt... ik haal niet eens een dag (meer tot etenstijd) zonder meer gebruik dan normaal... ik vermoed dat een app hiervan de schuldige is, maar daar ga ik nog even mee experimenteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 14:01
The Inquisitor schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:43:
Weet iemand of je die blauwe linkjes in SMS kunt uitschakelen? Getallen etc. kleuren altijd automatisch blauw maar ik vind nergens de optie om dit uit te schakelen. Iemand een idee? :)
Kan niet uit. Die feature is er om snel telefoonnummers te kunnen opslaan/bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Iemand enig idee hoe ik in Maps kan instellen dat mijn auto altijd naar het noorden rijd zeg maar? Niet letterlijk, maar op het plaatje wel.
Nu moet ik soms erg nadenken of ik nu links of rechts moet als ik even vluchtig kijk, omdat het pijltje op de kaart op zijn kop staat bijvoorbeeld. Hij beeld de kaart altijd af zoals hij is en de auto draait zoals jij draait, in plaats van dat de kaart mee draait.
Op de Desire S van mijn broer kan het namelijk wel. Heb me al een ongeluk gezocht in de instellingen, maar kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Tijdens het navigeren kan je inderdaan (irritant) het beeld draaien. Dit is te herstellen door op het rood/witte (noord zuid) pijltje te drukken linksbovenin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
JRKAP schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:47:
Tijdens het navigeren kan je inderdaan (irritant) het beeld draaien. Dit is te herstellen door op het rood/witte (noord zuid) pijltje te drukken linksbovenin :)
Ahaa, thanks, ga het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:24
Hmm, ik heb nog steeds last van die mediaserver bug... Ik ga nog eens wat verder zoeken, want mijn batterij gaat nu niet eens een dag mee :{

• beeman
Boneka schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:02:
[...]

En wat wordt of is je nieuwe toestel geworden?
Ik heb nu een Samsung Galaxy Nexus, dus altijd de laatste Android versies en een riante hoeveelheid custom roms als ik eens wat anders wil dan vanilla Android :)

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:05
Wat is erg irritant vind is het feit dat het scherm altijd kantelt als hij op het ''beginscherm en het menu'' staat. Pas als je een app opent gaat hij recht staan.

Erg lastig als je in bed ligt.

De optie niet draaien staat gewoon aan en toch blijft hij draaien..

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

[ Voor 5% gewijzigd door bartus1989 op 20-12-2012 11:43 ]

• Majesty
  • Niet online
bartus1989 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:28:
Wat is erg irritant vind is het feit dat het scherm altijd kantelt als hij op het ''beginscherm en het menu'' staat. Pas als je een app opent gaat hij recht staan.

Erg lastig als je in bed ligt.

De optie niet draaien staat gewoon aan en toch blijft hij draaien..

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Dat is alleen als hij aan de oplader ligt. Klopt inderdaad, erg irritant. Dat is, denk ik, een bug. Omdat hij dat moet doen als hij in de dock staat die geschikt is voor de Xperia P (staat 'ie standaard op z'n kant in).
Waarschijnlijk hebben ze er dan niet voor gezorgd dat onderscheid gemaakt wordt tussen de dock en normaal opladen.

Ook ik heb er last van in bed :P.

• kepler
kepler schreef op woensdag 19 december 2012 @ 18:58:
Hmm, ik heb nog steeds last van die mediaserver bug... Ik ga nog eens wat verder zoeken, want mijn batterij gaat nu niet eens een dag mee :{
Ik heb intussen mijn interne SD-kaart leeg gehaald, maar het niks geholpen :{

• Boneka
beeman schreef op donderdag 20 december 2012 @ 00:29:
[...]

Ik heb nu een Samsung Galaxy Nexus, dus altijd de laatste Android versies en een riante hoeveelheid custom roms als ik eens wat anders wil dan vanilla Android :)
Veel plezier ermee ik twijfel nog of ik deze Sony P neem of toch een andere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang moet je nou nog twijfelen. Pak gewoon een andere man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 09:00:
Hoezo niet tevreden met je Sony P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F97

F97

Fabian

Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 09:00:
True that. Laat de P maar voor wat hij is. Ik heb nog nooit een product gehad dat zich zo inconsequent gedroeg ... Wekkers die de ene keer reteluid afgaan, de andere keer gewoon geen geluid maken (hoewel het iedere dag dezelfde wekker is met een vast ingesteld geluid dat altijd moet afgaan stille stand of niet). Batterij die de ene keer twee dagen meegaat en de dag erop slechts 10 uur. Enzovoort. Wat een k*tervaring.

Ik mis mijn 'simpele' Nokia XpressMusic 5330 die vijf dagen meeging en mij tenminste iedere dag wakkermaakte om nu maar een iets te noemen. En ik mis de verrekte 400 euro die ik gespendeerd heb aan de P.

Edit: Als hij werkt is het een droom. Maar qua betrouwbaarheid is het echt een zero. Als je al niet kan inschatten of je batterij het uithoudt tot het eind van de dag als je geen stekker in de buurt hebt ... Of als er door bugs bepaalde functies af en toe niet werken. Bah.

[ Voor 14% gewijzigd door F97 op 21-12-2012 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Last van een niet-werkende wekker heb ik nog niet gehad, van de batterij weet ik inmiddels dat hij het geen dag uithoudt met mijn gebruik. Niet ideaal, maar ik heb meestal wel een oplader in de buurt zodat het toestel halverwege de dag kan bijtanken. Gelukkig is het een snelladend toestel :)

Afgezien van de ongemakken van het bijladen vind ik het nog steeds een goed toestel, vooral het design spreekt me enorm aan. Industrieel, aluminium, en anders dan de gemiddelde smartphone. :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Het is jammer dat Sony geen opvolger maakt voor deze P met een betere accu. Dan hadden ze er een hoop mensen blijer mee kunnen maken. Ik vind de P nog steeds erg mooi uitzien, maar de accu houdt me nog steeds tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Alex) schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 09:34:
Last van een niet-werkende wekker heb ik nog niet gehad, van de batterij weet ik inmiddels dat hij het geen dag uithoudt met mijn gebruik. Niet ideaal, maar ik heb meestal wel een oplader in de buurt zodat het toestel halverwege de dag kan bijtanken. Gelukkig is het een snelladend toestel :)

Afgezien van de ongemakken van het bijladen vind ik het nog steeds een goed toestel, vooral het design spreekt me enorm aan. Industrieel, aluminium, en anders dan de gemiddelde smartphone. :)
+1. Ik ben met name voor de P gegaan door zijn strakke en vooral het 'niet 10 in het dozijn' uiterlijk. De E, de T en welke andere momenteel uitbrengen vind ik lang niet zo speciaal uitelrijk hebben

[ Voor 6% gewijzigd door Miss_80 op 21-12-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Ik denk ook voor een gemiddelde gebruiker (ben ik zelf ook) dat dit toestel voldoet. Het is alleen jammer dat Sony er zo'n krappe accu in heeft gezet.

In deze link zitten nog wat tips voor de batterij zover we deze al niet wisten.

http://www.sony-xperia-p.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002

Investig8or

What goes up, could come down

Steeds melden dat het jammer is van de accu helpt natuurlijk ook niet veel. Het is een " feature", bevalt dat niet neem dan een andere.

Mijn P doet het tot nu toe geweldig. Ik ben waarschijnlijk niet zo actief met de telefoon, want ik doe zonder al te veel moeite 2 dagen met de accu. Wifi staat dan altijd aan en hij logt dus thuis of op t werk in. Bluetooth en GPS staan eigenlijk nooit aan, luister nog wel eens naar mp3's. En dan natuurlijk nog wel eens gebeld worden en smsen. Bij erg weinig gebruik (maar wel iets) kwam ik ook over de 4 dagen heen.

Samengevat: zeer tevreden over de P, hoop dat het nog lang zo blijft doen (en ik em niet laat vallen :X )

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Zoals ik al zei voor een gemiddelde gebruiker prima toestel denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Investig8or schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 16:14:
Mijn P doet het tot nu toe geweldig. Ik ben waarschijnlijk niet zo actief met de telefoon, want ik doe zonder al te veel moeite 2 dagen met de accu. Wifi staat dan altijd aan en hij logt dus thuis of op t werk in. Bluetooth en GPS staan eigenlijk nooit aan, luister nog wel eens naar mp3's. En dan natuurlijk nog wel eens gebeld worden en smsen. Bij erg weinig gebruik (maar wel iets) kwam ik ook over de 4 dagen heen.
Second that. Ben prima tevreden met mijn P en ik vind echt 1 van de mooiere phones beschikbaar. De accu is soms vervelend, maar vaker kom ik er prima mee uit, veel kan ik er niet van zeggen aangezien ik van een non-smarthphone afkwam en tussen de 4 á 6 dagen met de batterij deed...tsjah, dat is gewoon niet vergelijken.

Toch red ik meestal gewoon de hele dag, sochtends van de lader (in sommige gevallen rond 8.00) en savonds er weer in (rond 0.00), Wifi is dan verbonden met thuis, dan opweg naar college (3G) en op college weer verbonden met Wifi, ik schakel h'm tussendoor niet uit. GPS en positiebepaling staat ingeschakeld en wordt gebruikt voor 9292ov app, echter heb ik wel het idee dat positiebepaling ook zonder (actieve)app energie kost (volgens mij ook gelezen in dit topic), en ik merk het wel nu ik dat uit heb geschakeld (heb immers vrij nu). En in die tussentijd stromen de whatsappjes binnen... schermtijd is meestal rond de 2u, maar vaak nog met zo'n 10~20% accu.

Al met al tevreden, soms heb ik weleens een dag dat de batterij erg snel ging, maar vaak is daar wel een boosdoener voor te vinden (bijv. deze week drainde mijn batterij écht snel, maar heb de laatst geïnstalleerde app verwijderd en nu doet alles het weer normaal).

Ik heb in ieder geval geen interesse om de phone weg te doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Deze week trouwens auto Sync en Tasker uitgezet, nu hou ik genoeg accu over aan het einde van de dag :) 40 tot 60 procent. eerdaags 1 van de 2 aanzetten, en kijken wat het verschil is.

Oh, en die camera bug is echt RUK. Echt een fail die ze met fatsoenlijk testen en ontwikkelen al lang getekkeld hadden kunnen hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door _ferry_ op 21-12-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homey D. Clown
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-07 18:45
Ik merkte laatst ook dat de wekker ineens veel te hard stond, maar dat bleek aan die xloud functie te liggen. Als die is aangevinkt, is het onmogelijk om je niet kapot te schrikken van je wekker.

Wat betreft de batterij is er inderdaad geen peil op te trekken. De ene keer gaat ie wel twee of zelfs drie dagen mee en de andere keer nog geen twaalf uur. Blijft bizar. Ik denk dan ook steeds dat het wel een bepaalde app zal zijn die voor de ellende zorgt, maar ik kom er niet achter welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
_ferry_ schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 19:26:
Deze week trouwens auto Sync en Tasker uitgezet, nu hou ik genoeg accu over aan het einde van de dag :) 40 tot 60 procent. eerdaags 1 van de 2 aanzetten, en kijken wat het verschil is.
Bij mij is het echt de mediaserver... Van de week mijn interne SD-kaart leeg gehaald, maar dat helpt niks. Mediaserver verbruikt nog steeds 60% van de accu :D
Echter niet elke dag... Heel vreemd

[ Voor 3% gewijzigd door kepler op 22-12-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Bepaalde apps zuigen inderdaad. Heb nog een ander vraagje. Ik wil hem eigenlijk kopen, zonder abb. Maar nu hoorde ik dat het internetten met zo'n bundel voor pre-paid nogal traag is. Zit hier een groot verschil in? Misschien een beetje off topic........maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
The Inquisitor schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 17:07:
[...]

Second that. Ben prima tevreden met mijn P en ik vind echt 1 van de mooiere phones beschikbaar. De accu is soms vervelend, maar vaker kom ik er prima mee uit, veel kan ik er niet van zeggen aangezien ik van een non-smarthphone afkwam en tussen de 4 á 6 dagen met de batterij deed...tsjah, dat is gewoon niet vergelijken.

Toch red ik meestal gewoon de hele dag, sochtends van de lader (in sommige gevallen rond 8.00) en savonds er weer in (rond 0.00), Wifi is dan verbonden met thuis, dan opweg naar college (3G) en op college weer verbonden met Wifi, ik schakel h'm tussendoor niet uit. GPS en positiebepaling staat ingeschakeld en wordt gebruikt voor 9292ov app, echter heb ik wel het idee dat positiebepaling ook zonder (actieve)app energie kost (volgens mij ook gelezen in dit topic), en ik merk het wel nu ik dat uit heb geschakeld (heb immers vrij nu). En in die tussentijd stromen de whatsappjes binnen... schermtijd is meestal rond de 2u, maar vaak nog met zo'n 10~20% accu.

Al met al tevreden, soms heb ik weleens een dag dat de batterij erg snel ging, maar vaak is daar wel een boosdoener voor te vinden (bijv. deze week drainde mijn batterij écht snel, maar heb de laatst geïnstalleerde app verwijderd en nu doet alles het weer normaal).

Ik heb in ieder geval geen interesse om de phone weg te doen 8)
Als je maar 2 uur schermtijd hebt is 10-20% accu nog erg laag vind ik. Dat betekent dus dat je max ongeveer 2 uur en 3 kwartier schermtijd zou kunnen hebben, dat is toch belachelijk.

Ik ben op weg om dezelfde kernel en custom rom als nWn Music te installeren, als het zo ver is laat ik weten wat mijn bevindingen zijn. Die van hem liegen er niet om namelijk, met 8 uur schermtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beeman
Boneka schreef op donderdag 20 december 2012 @ 19:21:
[...]

Veel plezier ermee ik twijfel nog of ik deze Sony P neem of toch een andere :)
Ondertussen heb ik de LG Nexus 4 op kunnen halen en de Galaxy Nexus is alweer verkocht O-)

Zoals ik eerder ook al gepost heb (en wat sommige andere mensen ook zeggen), doe jezelf een plezier en ga niet voor de Xperia P... Spaar iets langer door en koop voor wat meer geld een Samsung of HTC of een duurdere Sony, maar bespaar jezelf een hoop ellende en gedoe door niet met de P om te hoeven gaan...

Wat betreft het uiterlijk, ik vind de telefoon er niet onaantrekkelijk uitzien en het scherm is ook prima maar als je telefoon consequent iets anders doet dan wat ik er van verwacht kan hij er nog zo leuk uitzien, maar dan blijft het voor mij een onding... Daarnaast is het aluminium verre van ideaal in verband met deukjes en krassen en de plastieken onderkant en bovenkant maken het geheel wat mij betreft eerder goedkoop dan exclusief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn P was nu al 8 weken bij de reperateur omdat de microsim niet meer bleef zitten en door het aanhoudende klagen van mij gisteren een nieuwe P gekregen wat me op valt is dat er standaard al 4.0.4 opstaat heb op dit moment nog geen klacht omtrend accu gebruik na 24 uur zal het de komende weken in de gaten houden.Het enigste wat me opvalt is dat er een geel waarschuwings teken links bovenaan staat
Hier kan ik uit opmaken dat gegevens roaming uitstaat wat ik niet kan vinden is of deze aan of uit moet staan want alles werk volgens mij naar behoren. Als iemand me hier info over kan geven graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Er is een nieuwe versie van de Sony Home Screen launch gelekt en te downloaden:

http://www.xperiablog.net...-version-5-1-s-0-0-leaks/

oa:
- stuk vloeiender
- nieuwe manier om widgets toe te voegen
- zoeken naar apps in de drawer
- 2 extra homescreens aan te maken; 7 ipv 5

_/-\o_

[ Voor 42% gewijzigd door Kappade op 23-12-2012 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Majesty schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 16:45:
[...]

Als je maar 2 uur schermtijd hebt is 10-20% accu nog erg laag vind ik. Dat betekent dus dat je max ongeveer 2 uur en 3 kwartier schermtijd zou kunnen hebben, dat is toch belachelijk.

Ik ben op weg om dezelfde kernel en custom rom als nWn Music te installeren, als het zo ver is laat ik weten wat mijn bevindingen zijn. Die van hem liegen er niet om namelijk, met 8 uur schermtijd.
Ben ik best met je eens. Maar het is wel weer variabel, vandaag heb ik bijv (net gecheckt) 2.20 schermtijd en nog ruim 45% batterij over... een stuk beter dan ~2u schermtijd totaal!

Misschien moet ik ook eens gaan kijken naar een andere rom...m aar ik wacht wel jouw bevindingen af :) Ik heb net gelezen dat T-Mobile (eindelijk!) de update naar 4.04 heeft uitgebracht, dus die ga ik eens controleren (want zit nog op GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Vond nog een leuk filmpje over het schermprobleem bij helderheid hoger dan pak weg 75% (groen/geel).

Sony zegt bekend te zijn met dit probleem en dit op te lossen middels een update. Of dit al is gebeurd weet ik niet.

YouTube: Xperia P Yellow to Green brightness problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Dat verhaal (over een fix) gaat al rond sinds kort na de release; ikzelf denk niet dat er een fix voor komt/is voor de P. Er is namelijk een kleine en grote update (ICS) geweest, en na beide is het probleem er nog.

De P lijkt het proefkonijn geweest voor deze Whitemagic technologie; en misschien hardwarematig beperkt om het op te lossen. Ik stoor mij er eerlijk gezegd niet meer zo aan, maar ik denk dat het verschil erg groot zal zijn bij een volgende telefoon. Net zoals ik schrok van de kleuren nadat ik van een HTC Desire afkwam; en ik ben een leek op het gebied van schermen/kleuren. De P heeft een kleurissue en zal het denk ik altijd houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
JRKAP schreef op zondag 23 december 2012 @ 21:13:

oa:
- stuk vloeiender

_/-\o_
Works like a charm!!! leuke opties zitten erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Als je de app drawer op eigen volgorde zet, kan je mappen aanmaken in de app drawer door een app op een andere te slepen. Dit heb ik nog nooit gezien in een launcher :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
JRKAP schreef op maandag 24 december 2012 @ 11:55:
Als je de app drawer op eigen volgorde zet, kan je mappen aanmaken in de app drawer door een app op een andere te slepen. Dit heb ik nog nooit gezien in een launcher :P
Omg, had ik nog niet gemerkt! Supeeeer, tijd om alle rommel bij elkaar te gooien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Laatst online: 30-04-2024
lijkt er ook op dat het lag-probleem van de Cosmic flow live wallpaper met deze gelekte Xperia Home opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beeman
JRKAP schreef op maandag 24 december 2012 @ 11:55:
Nova Launcher is de eerste die in me opkomt maar er zijn er zeker meer waarbij ik dat gezien heb... Maar zeker nice dat Sony het in z'n eigen launcher aanbiedt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Zo, die nieuwe launcher werkt wel erg fijn zeg!
The Inquisitor schreef op zondag 23 december 2012 @ 21:27:
[...]

Ben ik best met je eens. Maar het is wel weer variabel, vandaag heb ik bijv (net gecheckt) 2.20 schermtijd en nog ruim 45% batterij over... een stuk beter dan ~2u schermtijd totaal!

Misschien moet ik ook eens gaan kijken naar een andere rom...m aar ik wacht wel jouw bevindingen af :) Ik heb net gelezen dat T-Mobile (eindelijk!) de update naar 4.04 heeft uitgebracht, dus die ga ik eens controleren (want zit nog op GB).
Dat is inderdaad een stuk beter ja. Ik heb er nu Sliding Kernel Test6 en Brainsrom V4 op staan. Laat er even een paar dagen overheen gaan voor ik m'n oordeel erover vel, vooral wat betreft het accugebruik, eerst een beetje "in laten werken".
Ik weet niet of het aan de nieuwe launcher of aan de rom+kernel ligt, maar tsjee, alles is zo snel en smooth nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:53
JRKAP schreef op zondag 23 december 2012 @ 21:13:

oa:
- stuk vloeiender

_/-\o_
Hier ook er op gezet! Lijkt goed te werken! Verbeteringen zijn altijd mooi meegenomen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkop
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-05 13:53
Hoe worden de contacten op mijn simkaart zichtbaar?
Als ik een contact toevoeg dan staat er wel toevoegen gelukt, maar de contact staat dan niet in de contacten lijst.
Maar als dat contact mij belt kom de naam er wel te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
koekkop schreef op maandag 24 december 2012 @ 23:36:
Hoe worden de contacten op mijn simkaart zichtbaar?
Als ik een contact toevoeg dan staat er wel toevoegen gelukt, maar de contact staat dan niet in de contacten lijst.
Maar als dat contact mij belt kom de naam er wel te staan.
In de contactlijst op menu drukken > Filteren > SIM-contact > Alle contacten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkop
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-05 13:53
AmbroosV schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 00:28:
[...]

In de contactlijst op menu drukken > Filteren > SIM-contact > Alle contacten :)
Bedankt, dat had ik even helemaal over het hoofd gezien. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

AmbroosV schreef op maandag 24 december 2012 @ 12:05:
[...]

Omg, had ik nog niet gemerkt! Supeeeer, tijd om alle rommel bij elkaar te gooien!
Dat kan al sinds dit toestel uitgebracht werd (met Android Gingerbread dus). Ik had het toevallig in een walktrough filmpje op YouTube gezien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
JAM schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 04:26:
[...]

Dat kan al sinds dit toestel uitgebracht werd (met Android Gingerbread dus). Ik had het toevallig in een walktrough filmpje op YouTube gezien. ;)
Wel op de homescreens, maar met de nieuwe launcher nu ook in de app tray (waar alle apps zitten)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F97

F97

Fabian

Aangezien de meesten zo ontzettend tevreden zijn met hun toestel, zal het wel specifiek aan het mijne liggen dat er zo veel verkeerd gaat. Ik denk dat ik deze week eens naar de winkel ga om te vragen wat er aan kan gebeuren. Ondertussen krijg ik hetzelfde probleem dat ik ongeveer een maand geleden had: opladen lukt enkel als ik de telefoon scheef ergens op leg anders maakt hij geen contact en laadt hij niet op. En vorige nacht is hij in 7u16 leeggegaan na een reset. En er had nog geen enkele app gewerkt. Enkel wi-fi stond aan, want dat is ook een nieuw probleem hier, ik kan het soms niet uitschakelen ... Niet via de widget en ook niet via de instellingen. Er gebeurt gewoon niets.

Afbeeldingslocatie: https://photos-5.dropbox.com/t/0/AABsugGJN2WX57sAZFeRIU38CvQAsUimYrN-YfHBK3N48w/10/3229764/png/1024x768/2/1356436800/0/2/Screenshot_2012-12-25-11-07-20.png/aWSfxajSLGbG6PrOVCsmZeVa3jEt5ZM4U_bGSdALiJMAfbeeldingslocatie: https://photos-6.dropbox.com/t/0/AADypjQuH-AZWKp_01ilBpAhFgZiHSJJkp6bZ1vvjeJiiQ/10/3229764/png/2048x1536/2/1356436800/0/2/Screenshot_2012-12-25-11-04-59.png/C8a3tzPmDzkc6l-mhaXrjk2_4CGs3ecSxvkDe1HNsgA

Dit is de status nu. Hij hangt aan de kabel en blijft staan op 48% ... Waardeloos stuk rommel, ongelofelijk. En ja, ik zaag er over, maar godver dat ding heeft mij 400 euro gekost. Als het niet zoveel was had ik hem al lang door het venster gegooid en een Nokia van 70 euro gekocht o.i.d.

[ Voor 20% gewijzigd door F97 op 25-12-2012 11:17 . Reden: Prentjes werkten niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beeman
F97 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 11:14:

Waardeloos stuk rommel, ongelofelijk.
Ik deel deze mening volkomen... Op het forum van XDA-Developers zijn er ook genoeg gevallen te lezen van mensen die er 'niet zo vrolijk' van worden...

Afgelopen zondag was ik bij The Phone House bij mij in de stad en daar stond een meisje op het punt er eentje te kopen... Ik stond te popelen om er wat van te zeggen maar ze koos uiteindelijk zelf voor een Samsung :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

beeman schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 15:42:
[...]

Ik deel deze mening volkomen... Op het forum van XDA-Developers zijn er ook genoeg gevallen te lezen van mensen die er 'niet zo vrolijk' van worden...

Afgelopen zondag was ik bij The Phone House bij mij in de stad en daar stond een meisje op het punt er eentje te kopen... Ik stond te popelen om er wat van te zeggen maar ze koos uiteindelijk zelf voor een Samsung :P
Ja, want Samsung is wel heel goed en zonder problemen enzo.

Er zullen ongetwijfeld problemen met dit toestel zijn, maar problemen zijn er dan ook met alle toestellen. Als je specifieke problemen hebt (lees: problemen die verder niemand in dit topic heeft) dan denk ik dat je pech hebt... en dat is jammer maar wilt niet zeggen dat de Xperia P rommel is imo :)

Ik heb twee Xperia P's in dit huishouden (ik had h'm eerder, en de volgende overtuigd deze te nemen) en beide werken zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Elke telefoon heeft z'n problemen. Een van de fijne dingen aan Android is ook gewoon dat de developers enorm veel toegang en mogelijkheden hebben. In handen van goede developers (Foursquare en Dropbox-apps bijvoorbeeld) geeft dat erg goede apps die veel kunnen. Maar het geeft ook slechte developers de mogelijkheid om veel mis te doen. Te veel background sync, apps die te lang actief blijven, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F97

F97

Fabian

Ja, goed, maar ik blijf het toch raar vinden. Mijn toestel kan nauwelijks zo uitzonderlijk genoemd worden. Ik heb een standaardconfiguratie met Android 4 (backup + factory reset dus het staat er netjes op, want de gewone update van 2.3 naar 4 was hier allesbehalve vlekkeloos). Geen vreemde apps, geen root of andere exotische modificaties, en toch. Als je kijkt naar prentjes zoals hierboven, dan stel je je toch vragen, of niet? Een smartphone die net opgestart is en 7 uur later plat is, dan mag ik mijn telefoon toch waardeloos noemen? Aan apps kan dat niet veel liggen, 'k had zelf nog niets opgestart. En mijn wi-fi die tilt slaat, dat is gewoon basissoftware van Sony ... Deze namiddag was ik op familiebezoek en zei mijn wi-fi verbonden te zijn met mijn thuisnetwerk. Pardon? En ik kon hem dus niet uitschakelen, nu ik terug thuis ben trouwens ook niet, en ik kan bovendien niet op het internet hoewel hij nog steeds claimt verbonden te zijn hier.

Dan mogen verschillende fabrikanten nog af en toe problemen hebben, ik weet wat voor gebruiker ik ben en ik op mijn vroegere toestellen wist ik ook welke bugs er waren en hoe ik die kon omzeilen. Hier is het gewoon zo onvoorspelbaar dat ik er geen staat kan op maken. Ik wil als ik lang van huis ben nog wel aan iets anders denken dan "oh jeetje ik hoop dat mijn gsm het straks doet in geval er een probleem is". Want dat kan ik nu dus niet. De lijst van eenmalige en herhalende problemen is gewoon zo lang aan het worden, aargh. Enfin, ik hoop dat ze er in de winkel geen probleem van maken als ik 'm binnenbreng, want in theorie "werkt hij wel gewoon" ... Een beetje zoals een auto die scheef trekt en waarvan de ruitenwissers om de haverklap uit zichzelf beginnen werken en de motor schokt, maar er in de garage "niets te zien is".

Soit, ik vind de Xperia P dus echt wel een mooie telefoon. Anders zou ik hem zelf niet gekocht hebben. En als hij normaal werkt is het heerlijk. Dat ontken ik niet. Geloof me, ik ben stikjaloers op jullie dat de ervaringen waarover velen onder jullie van spreken zo goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Ik heb nog steeds de intentie om toch voor deze Sony P te gaan. Mijn neef heeft een Samsung galaxy die ook na een dag leeg is. Dus ja. Bovendien kun je de apps bij Sony zelf indelen en zitten ze bij Samsung vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
Het ligt dan echt aan jou P als die zelfs op stock met niks erop in 7 uur leeg is. Ik redde makkelijk een hele dag met gebruiken en 2-3 dagen met minder gebruiken. Wifi ook altijd aan maar geen 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:24

nWn

In Geocentric Orbit

Wat ik zo fijn vind aan Android (in het algemeen) is dat je alles zelf kan aanpassen, wat Ambroos ook al aangeeft. Dus softwarematige problemen zijn overal het algemeen altijd zelf te fixen, mits je er tijd en moeite in wilt steken (maar hee, Tweakers hé :) ). Problemen met hardware vallen onder de garantie, en tot nu toe heb ik voor alles wel een fix weten te vinden.

Maar ik durf wel toe te geven dat de P niet het perfecte toestel is, daarvoor is de accu te klein (en mischien nog wel belangrijk, niet te vervangen), en dat plastic klepje aan de onderkant is ook niet perfect. Aan de andere kant was het wel de enige telefoon die voldeed aan al mijn voorwaarden betreft CPU / GPU, schermgrootte, design, geluid, etc.

F97, heb jij al eens overwogen om er een alternatieve ROM op te zetten? Zoals je nu beschrijft werkt je telefoon voor geen meter en dit kan een oplossing zijn. Zelf heb ik twee dagen geleden de telefoon van mn zus opgeschoond, aangezien deze last had van gigantische battery-drains (ze heeft een Galaxy S2). Met wat hulp van Google draait alles nu weer als een zonnetje.

• Boneka
Blijft dat plastic klepje verder wel goed vastzitten? Of zijn het meer problemen met de lampjes?

• Alex)
Ik heb geen enkel probleem met het klepje: het zit nog steeds op zijn plek en de lampjes doen het ook. Ik vind wel dat de lampjes erg weinig licht geven waardoor je de symbooltjes niet kunt zien :)

• Boneka
Okay bedankt......zal ze sowieso goed controleren bij het kopen.

• TNFke
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-01-2024
Ik begrijp niet waren er zoveel zeuren over de batterij?
Dit moet toch duidelijk aan een app liggen?

Ik ben een veelgebruiker en mijn dataverbinding staat altijd aan (tenzij ik thuis op WiFi inlog). Ik zit trouwens op een batterijvretend netwerk (Telenet via Mobistar in de rand van Brussel). Toch moet ik mijn batterij maar om de 2 dagen opladen? (Maar dan is hij nog niet volledig leeg, meestal tussen 10 a 20%). Dus vraag ik mij af wat jullie dan gedaan hebben met de instellingen, er bestaat immers een uitgebreide slaapstand. Ik raad jullie aan om de widget 'Hulpprogramma's > Snelle Instellingen' op jullie homescreen te zetten, dan kan je meteen zien wat er allemaal geactiveerd is. Want als je hem niet gebruikt, zouden alle 11 knopjes grijs moeten zijn.

• Majesty
  • Niet online
Je kunt eigenlijk alleen maar fatsoenlijk vergelijken met schermtijden. Wie weet zie jij "veelgebruiker" wel heel anders dan wij dat zien. Wat is je schermtijd op een accu?

• Kappade
@F97: als een reset naar fabrieksinstellingen geen verbetering (lees; geen wifi problemen bijv) geeft dan vrees ik dat er iets hardwarematig mis is met JOUW toestel en hij terugmoet voor reparatie. Andere ROM zoals hier wordt gezegd gaat niet helpen als er iets mis is met een interne chip. De Xperia P zou op de punten die jij noemt gewoon/normaal moeten reageren; wat die van mij en bij vele andere ook doen.

De enige nadelen die je zou 'mogen' ondervinden na het installeren van de laatste versie van het homescreen (geen lag meer), en puur P kwaaltjes zijn :

- slecht verlichte lampjes (al lijkt een recentere batch dit niet meer te hebben) [constructiefout]
- toch wat kleine accu; +/- 10 uur is wel het gemiddelde bij normaal gebruik, en dat mocht langer. [ontwerpfout]
- ondanks de goede bouwkwaliteit van het bovenste gedeelte, zit het onderste stukje plastic er maar fragiel aan vast. [ontwerpfout]
-Ook laat de 'sticker' met back,home,menu icoontjes bij mij (ook op XDA gezien) los tussen de 2 helften plastic; waardoor er lucht tussen komt. Maar dit heb ik maar geaccepteerd. Wil hem niet lange tijd kwijt zijn daarvoor. [constructiefout]
- matige/slechte camera in donkere ruimtes. [ontwerp/software fout]

Voor de rest is het echt een fijn toestel; en hoop ik dat er een goede opvolger komt in de 4.x inch reeks. De aangekondige 5 inch (sony) toestellen zijn niets voor mij.

• Boneka
Ik had van Sony begrepen dat de P niet opgevolgd gaat worden zoals bij de S (SL). De T vind ik te duur en ook weer een stuk groter. De 4 inch vind ik net goed. Heb vanmiddag nog even in de winkel gekeken en vond het onderste klepje toch wel goed vastzitten. Zij hadden het ook over een kleine accu maar de meeste toestellen gaan maar een dag mee dus.. Wat betreft de lampjes onder heb ik niet echt kunnen ontdekken, maar mocht de deal doorgaan dan zal ik het zeker goed nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Het klepje zat bij mij in het begin ook goed strak vast, maar is in de loop van de tijd aan de linkerkant wat los gaan zitten. let wel het is nog geen mm, maar je voelt een kleine beweging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Ik heb ooit bij mijn oude Sony K een plakbandje een de binnenkant geplakt. Doe ik trouwens ook wel eens bij afstandsbedieningen. Zit ie gewoon stevig vast. Overigens naast de Sony P zie ik geen vergelijkbaar toestel met dezelfde eigenschappen. In de winkel wilde ze mij nog de T aanbieden, maar die is sowieso een stuk duurder.

Als ik kijk naar de bouwkwaliteiten dan zou je nog kunnen kiezen voor de zwarte uitgave. Minder krasgevoelig, maar daar zie je weer veel vingerafdrukken op. Ik heb een zonnebrilhouder die ook vol met krassen zit. Bij alu(silver) hoort dat ook een beetje. Old look.

[ Voor 29% gewijzigd door Boneka op 28-12-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een week kunnen spelen met de nieuwe foon ben best wel tevreden met de accu duur bij veel gebruik kom ik makkelijk de hele dag door. Nu een test gedaan met relatief weinig gebruik 2 dagen en 9 uur met een scherm tijd van net geen 5 uur ik ben hier tevreden over . Wat gebeld,watsapp en internet.
En voor de rest werkt deze telefoon echt geweldig hier voor had ik een samsung galaxy s plus maar deze werkt toch een heel stuk soepeler. En vergeet niet dat je een snel lader hebt deze werkt ook goed dus als hij leeg is heb je weer zo power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Ik had net de accuduur in orde maar sinds een paar dagen slurpt "Google Services" mijn accu in no time leeg :|

Afbeeldingslocatie: http://img580.imageshack.us/img580/5710/screenshot2012122913490.png

Heb al vanalles uitgezet maar ik krijg het niet opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:24

nWn

In Geocentric Orbit

Crim schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 17:51:
Ik had net de accuduur in orde maar sinds een paar dagen slurpt "Google Services" mijn accu in no time leeg :|

Heb al vanalles uitgezet maar ik krijg het niet opgelost...
De meeste processen lijken te maken te hebben met locatiebepaling. Heb je die al uitgezet?

Edit: Net even een berichtje naar een andere gebruiker gestuurd, maar misschien dat andere Xperia P bezitters er ook wat aan hebben:

Zelf gebruik ik nu TheBrainsRom V4 en Sliding_Kernel V4. Net even een screenshot gemaakt van de batterij gegevens:

http://equivoquia.com/med...t_2012-12-30-10-39-30.png
http://equivoquia.com/med...t_2012-12-30-10-39-25.png

Ik gebruik trouwens nog V4 van de kernel omdat bij nieuwere versies de Extended Standby functie niet goed werkt, en dat scheelt best wel wat op mijn batterij. Ik gebruik trouwens nu SmartassV2 en SIO, draait soepel zonder signaalverliezen.

De volgende stap is om te kijken of ik het gebruik van Android-besturingssysteem terug kan dringen. Volgens Better Batterijstats ligt het aan een stortvloed van wifi-verbindingen, en ik verdenk de Facebook app hiervan. Maar dat ga ik binnenkort even testen.

Heb je Titanium Backup al geinstalleerd? Ik heb de volgende apps / processen "gefreezed":
- Anonymous Usage Stats
- Chinees Xperia Toetsenbord
- com.sonyericson..startupflagservice (volledige naam is te lang om te zien)
- Exchange Services
- FBiX Proxy
- Tv-starter
- Update Service
- Wisepilot
- Xperia Home (niet nodig, aangezien ik Go Launcher gebruik)
- Xperia Toetsenbord (gebruik Swiftkey)

Met het freezen van apps kan je ook goed kijken of die specifieke app nu voor die batterydrain zorgt. Dit ga ik deze week ook nog doen met bijv. de Facebook app.

[ Voor 65% gewijzigd door nWn op 30-12-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Locatiebepaling heb ik al een dag uitgehad, hielp helaas niets. Cache wissen of alle synchronisatie uitzetten helpt ook al niet. Denk dat ik maar ga resetten al heb ik niet veel zin om alles opnieuw in te stellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Crim op 30-12-2012 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijgt de Xperia P ook de kale android? De Xperia S krijgt dat misschien wel. nieuws: Sony gaat 'kale' Android 4.2-firmware voor Xperia S maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 00:19:
Krijgt de Xperia P ook de kale android? De Xperia S krijgt dat misschien wel. nieuws: Sony gaat 'kale' Android 4.2-firmware voor Xperia S maken
Wat zou daar de reden voor zijn? Dat ie beter gaat lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Is oud nieuws en gaat nooit iets van komen. Veel van de drivers (oa modem) zijn niet open source te maken. Cyanogenmod etc zijn interessanter en hebben veel meer toekomst.

En een gelukkig nieuwjaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Yep iedereen ook een gelukkig nieuw jaar en hopelijk met een goed werkende phone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F97

F97

Fabian

Goed nieuws! Ik heb opnieuw 'Repareren' uitgevoerd en de telefoon doet het nu wel netjes (voorlopig). Batterij gaat al een eindje mee (begonnen met een volledige reload, op 12% opnieuw geladen tot 88% en ik heb nu nog 19% over na 4d 7u, met 15u 26m schermtijd - dat is ook de topverbruiker met 59%, Android-systeem komt daarna met 9%), maar zal bij mijn volgende volledige reload eens kijken hoe lang alles duurt. Ook geen problemen meer met de wi-fi of andere zaken.

Heb dus 'Repareren' uitgevoerd maar geen back-up uitgevoerd noch teruggezet. Enfin, toch niet via de Sony PC Companion want die bleef maar 'Zoeken naar bestanden' alvorens ik de back-up kon maken, dat ik het gewoon opgegeven heb. Gevolg is dat ik mijn sms'en kwijt ben en misschien nog wat data, maar dat is het einde van de wereld nog niet. De rest (welke apps, contacten) was blijkbaar gebackupt op de servers van Google of stond niet op het interne geheugen (muziek en foto's o.a.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:54
Hallo.

Sinds gisteren hoor ik geen geluid aan de andere kant bij het bellen? Ik kan wel gehoord worden. Iemand suggesties?

PS. luidspreker werkt wel met bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Bij mij is het tot nu toe twee keer voorgekomen dat de telefoon in de veronderstelling was dat er een koptelefoon in zat, en dat een deel van het geluid naar de koptelefoonuitgang gestuurd werd. De oplossing hiervoor is redelijk eenvoudig: even een koptelefoon inpluggen en weer eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:54
Alex) schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 14:57:
Bij mij is het tot nu toe twee keer voorgekomen dat de telefoon in de veronderstelling was dat er een koptelefoon in zat, en dat een deel van het geluid naar de koptelefoonuitgang gestuurd werd. De oplossing hiervoor is redelijk eenvoudig: even een koptelefoon inpluggen en weer eruit halen.
Thanks, vanavond meteen proberen. Moet er dan trouwens geen headphoen icoontje verschijnen bovenin de 'balk'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Mij ook overkomen; opnieuw opstarten hielp zelfs ook niet. Al een afspraak met Hi Smartcare voor reparatie. Thuis toevallig oortjes erin en eruit, en probleem was weg :/

Hebben jullie trouwens last van (1 van de) volgende problemen:

- Instagram: het 'mikbeeld' is helemaal zwart op een balkje aan de rechterkant na. Als ik de foto neem is hij vervolgens wel volledig. Opnieuw installeren van Instagram hielp niet. Van links naar rechts zegmaar zo : |||||||||||||| ||
- Ik heb nu al een aantal keer gehad dat Wifi/3G/GSM netwerk weg is. Wel staan er 3 (GSM) balkjes maar deze zijn lichtgrijs. Telefoon opnieuw opstarten is enige oplossing; GSM /3G is dan weer terug. Komt niet vaak voor maar wel apart.

Stock ICS ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Edit: nvm!

[ Voor 111% gewijzigd door Joopieboy op 02-01-2013 19:08 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeuwsmeisjeman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 19:41
JRKAP schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:07:
Hebben jullie trouwens last van (1 van de) volgende problemen:

- Instagram: het 'mikbeeld' is helemaal zwart op een balkje aan de rechterkant na. Als ik de foto neem is hij vervolgens wel volledig. Opnieuw installeren van Instagram hielp niet. Van links naar rechts zegmaar zo : |||||||||||||| ||

Stock ICS ROM.
Ik heb exact hetzelfde probleem met instagram, ook met de stock ICS ROM.
Ik heb hiervoor nog geen fix gevonden...
Pagina: 1 ... 23 ... 35 Laatste