Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 15:52
Ik ben de laatste om te zeggen dat de Xperia P dé perfecte telefoon is. Ik had liever nog een tijdje bij mijn Desire met custom ROM gebleven, maar die begon wel erg vaak uit te vallen.
De Xperia P is een mooie snelle telefoon. Jammer van de accuduur problemen, anders kan ik er niet teveel slecht over vertellen eigenlijk.

Inderdaad, Boneka reageerde nogal 'boertig' zoals wij dat in Vlaanderen zeggen. Zijn probleem, het mijne niet :+

[ Voor 15% gewijzigd door cocico op 26-11-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Het zijn gewoon de minpunten die in testen worden geschreven. Maar dat zegt lang niet alles. De accuduur is misschien het grootste euvel. En inderdaad de perfecte telefoon bestaat niet. Maar ik kom niet met klachten, want ik heb het toestel nog helemaal niet. Maar ik lees ze wel.......Dan is het mooi als het tegendeel door jullie kan worden bewezen of genuanceerd, maar om te antwoorden met .... vind ik nou not done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Volgens mij moet jij jouw eigen reacties eens teruglezen op de manier hoe je reageert, en dan eens nadenken. Een cursus discussiëren op een forum zou ook welkom zijn. Meer zeg ik er niet over. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 18:02

Millennium

Bug free !!!

Boneka schreef op maandag 26 november 2012 @ 23:04:
Het zijn gewoon de minpunten die in testen worden geschreven. Maar dat zegt lang niet alles. De accuduur is misschien het grootste euvel. En inderdaad de perfecte telefoon bestaat niet. Maar ik kom niet met klachten, want ik heb het toestel nog helemaal niet. Maar ik lees ze wel.......Dan is het mooi als het tegendeel door jullie kan worden bewezen of genuanceerd, maar om te antwoorden met .... vind ik nou not done.
Misschien hebben we hier gewoon een misverstand, zijn ervaringen staan in de tekst die hij gequote heeft (dikgedrukt). Toevallig overheen gekeken?

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:16
Het is vast heeeeeel simpel, maar waar kan ik de berichten server voor sms instellen? Ben sinds vandaag over op Vodafone, maar ik krijg geen smsjes binnen :D

Ik kan het echt niet vinden op de telefoon en google vindt alleen maar mms-instellingen...

[ Voor 23% gewijzigd door kepler op 26-11-2012 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 20:27
http://www.vodafone.nl/kl...en/Algemene_instellingen/

Is dit wat je zoekt? 2e hit op Google in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 12:12

Locke_

Iron within, Iron Without!

- matige frontcamera
hij is ten opzichte van de camera op de iPhone 4 wat langzamer, maar zeker niet slecht.
- behuizing snel vol krassen
(nog) geen last van, maar ik gebruik een hoesje.
- slechte multi-tab browsing
helemaal geen problemen mee tot nu toe.
- stijve cameratoets
stijf nee, je moet hem wel ver indrukken voordat ie een foto maakt.
- lastig microSIM-kaartslot
ik vervang de kaart eigenlijk nooit, maar het erin stoppen ging zonder enig probleem.
Het kan veel mooier worden weggewerkt, maar je hebt er geen last van.
- slechte accuduur
na een factory reset is dat bij mij veel beter, maar dit blijft nog wel een aandachtspunt.
- display ziet er niet natuurlijk uit
kwestie van smaak en gevoel. Ik vind het er prima uit zien en prettig werken.
- enige gedateerde interface-elementen
ik kom van IOS af, daar is op een enkele interface update al jaren geen wijziging aan de interface gedaan. Ik vind de android ICS interface erg verfrissend.
- weinig geheugen voor de prijs
net zo veel als in een iPhone 5 voor 670 euro. Enige (voor android dan) nadeel is dat je het niet kan uitbreiden, maar ik kan niet zeggen dat ik daar last van heb.
- lastig met inline oordopjes
eh want?
- openspringende accuklep
er is geen accuklep, de accu kan niet gewisseld worden.

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Dat laastste klopt inderdaad, vreemd dat ze dat bij die testen hebben ontdekt. Misschien bedoelen ze het klepje van de simkaart. Anyway bedankt voor je antwoorden!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beeman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-07-2022
Boneka schreef op maandag 26 november 2012 @ 17:16:
Ik lees steeds dat dit toestel een matige frontcamera heeft. Wat is jullie ervaring?

Andere minpunten uit tests zijn:

matige frontcamera
- behuizing snel vol krassen
- slechte multi-tab browsing
- stijve cameratoets
- lastig microSIM-kaartslot
slechte accuduur
- display ziet er niet natuurlijk uit
- enige gedateerde interface-elementen
- weinig geheugen voor de prijs
- lastig met inline oordopjes
- openspringende accuklep

Best wel veel minpunten als je ze op een rij zet........maar dan heb ik de pluspunten natuurlijk niet vermeld. Ben toch nieuwsgierig naar jullie meningen.
De frontcamera is wat mij betreft prima voor videoconferencing.

Dat de behuizing snel krast heb ik geen last van, maar mijn telefoon is nu 2 keer gevallen en van beide keren zijn daar sporen van te zien. Een beschadiging in het aluminium zie je dus direct. Hier had ik overigens bij m'n Desire S ook last van.

Wat betreft de stock-browser, geen idee. Ik heb sinds er ICS op draait Chrome als browser.

De cameratoets is er gewoon 1 met 2 niveaus, net als veel compact-camera's hebben. Dus je drukt hem een beetje in om hem scherp te stellen, en volledig voor het maken van de foto.

Het klepje voor de MicroSIMkaart zit inderdaad los, ik heb er 2 of 3 keer m'n sim uit gehaald... Wat mij betreft kan je beter de oplossing van de HTC One X hebben, waar je met een pinnetje of paperclip een houder van de simkaart los kan maken. Wat me ook verbaasde is dat de telefoon met de stock-rom herstart op het moment dat je je sim eruit haalt...

Accuduur is beroerd.

De display is goed, alleen in sommige gevallen laat hij de kleur geel meer als een soort oranje zien, bijvoorbeeld bij de smilies in WhatsApp...

De accuklep (voor zover je dat kan noemen, de accu kan er niet uit, het gaat waarschijnlijk om het plastic balkje onder het doorzichtige balkje) zit bij mij erg los na de eerste val. Toen viel m'n telefoon van minder dan een meter op een tegelvloer. Al met al valt de bouwkwaliteit mij tegen, ik vind het niet aanvoelen als een solide toestel.

Het geheugen is wat mij betreft voldoende, maar dat is erg persoonlijk.

De overige 2 punten in de lijst heb ik geen duidelijke mening over, of zijn niet van toepassing.

Eindoordeel: ik zou een ander toestel kopen, bijvoorbeeld de HTC One S. Hij is weliswaar 100 euro duurder maar voelt stukken meer solide aan, daarnaast heb ik liever de HTC-customizations op Android dan die van Sony als ik kan kiezen.

Overigens ben ik een beetje klaar met de sausjes van fabrikanten over Android heen, en mijn volgende telefoon wordt hoogstwaarschijnlijk een Nexus-device :-)

Edit: hier een foto van de beschadiging links-boven, na de eerste val. Duidelijk zichtbaar en niets aan te doen. Bij een plastic cover kan je zo'n opstaande stukje nog wel eens wegkrabben, dat is hier niet te doen...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/T9dXb.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door beeman op 27-11-2012 09:25 . Reden: Foto toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Dat was niet helemaal wat ik zocht, uiteindelijk heb ik het wel gevonden:
You can edit the SMS Centre number by following the below steps on your handset:

1. Open your dialler and dial: *#*#4636#*#*.
2. From the menus which appear, select Phone Information.
3. Scroll down to SMSC.
4. Enter the SMS centre number given by your provider in this box.
5. Select Update.
Dit heeft gewerkt, kreeg net 10 smsjes tegelijk binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Een telefoon mooi/goed is vaak toch een persoonlijke smaak/keuze.
Ik denk dat je moet kijken naar je eigen eisen en daar een telefoon op uitkiezen en niet andersom. Ga dus niet de Xperia P afkraken als deze niet aan je eisen voldoet.
Ik heb bewust voor deze telefoon gekozen omdat hij qua prijs en prestaties de beste keuze van dat moment was. Natuurlijk zal hij qua specs en prestaties minder zin dan een Galaxy S3, maar daar moet je dan ook wel voor betalen.
Verder doet mijn Xperia P hetzelfde als een Galaxy S3... tenminste als ik hem in handen heb. Het is dus maar net wat je er zelf van verwacht

- De frontcamera is prima en gebruik ik zelden. De gewone camera maakt prachtige foto's. Een pluspunt is de camera-button, die op de meeste telefoon al niet eens meer aanwezig is.
- Nul krassen op de behuizing, vind het toestel er juist sjiek uitzien met de zilver.
- slechte multi-tab browsing ?? Geen idee waar dat vandaan komt. Gebruik een andere browser zou ik zo zeggen, dat is het voordeel van Android... je kan zelf kiezen wat je wil.
- lastig microSIM-kaartslot. Totaal geen probleem, kaartje past er prima in en is er nog nooit uitgevallen.
- slechte accuduur - Ook geen problemen mee. Bij niet al te intensief gebruik, kan ik er meer dan 2 dagen mee doen. Gebruik ik hem veelvuldig, is het uiteraard wat korter.
- display vind ik er zeer natuurlijk uitzien.. prachtige kleuren en scherp.
- enige gedateerde interface-elementen ?? Geen idee waar men het over heeft.
- weinig geheugen voor de prijs. Geheugen is voor mij meer dan toereikend. Geen idee waar ik het geheugen mee zou moeten vullen. Dus ik mis ook een geheugen-uitbreiding-slot niet. Tja, als je je hele MP3-collectie op je telefoon wil hebben, is het misschien te kort. Echter heb je tegenwoordig prachtige streaming-mogelijkheden, dus mijn collectie laat ik lekker op mijn NAS staan ;-)
- lastig met inline oordopjes ?? Goh...ja.. toch wel heel belangrijk voor een telefoon...
- openspringende accuklep. Inderdaad, waar zit die?

Naar mijn inziens blijft het altijd een persoonlijke kwestie of een toestel bevalt of niet. Ik vind de Xperia P een prima toestel en past perfect bij mijn gebruik. Ik kan er alles mee wat ik er mee wil doen en dat doet de telefoon met een prima snelheid en response.
En de extra features, zoals een hdmi-aansluiting en NFC zijn leuk om mee te knoeien.

Een zeer tevreden Xperia P bezitter en ik zal hem ook iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-Force
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
acoster schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 09:43:
Een telefoon mooi/goed is vaak toch een persoonlijke smaak/keuze.
Ik denk dat je moet kijken naar je eigen eisen en daar een telefoon op uitkiezen en niet andersom. Ga dus niet de Xperia P afkraken als deze niet aan je eisen voldoet.
Ik heb bewust voor deze telefoon gekozen omdat hij qua prijs en prestaties de beste keuze van dat moment was. Natuurlijk zal hij qua specs en prestaties minder zin dan een Galaxy S3, maar daar moet je dan ook wel voor betalen.
Verder doet mijn Xperia P hetzelfde als een Galaxy S3... tenminste als ik hem in handen heb. Het is dus maar net wat je er zelf van verwacht

- De frontcamera is prima en gebruik ik zelden. De gewone camera maakt prachtige foto's. Een pluspunt is de camera-button, die op de meeste telefoon al niet eens meer aanwezig is.
- Nul krassen op de behuizing, vind het toestel er juist sjiek uitzien met de zilver.
- slechte multi-tab browsing ?? Geen idee waar dat vandaan komt. Gebruik een andere browser zou ik zo zeggen, dat is het voordeel van Android... je kan zelf kiezen wat je wil.
- lastig microSIM-kaartslot. Totaal geen probleem, kaartje past er prima in en is er nog nooit uitgevallen.
- slechte accuduur - Ook geen problemen mee. Bij niet al te intensief gebruik, kan ik er meer dan 2 dagen mee doen. Gebruik ik hem veelvuldig, is het uiteraard wat korter.
- display vind ik er zeer natuurlijk uitzien.. prachtige kleuren en scherp.
- enige gedateerde interface-elementen ?? Geen idee waar men het over heeft.
- weinig geheugen voor de prijs. Geheugen is voor mij meer dan toereikend. Geen idee waar ik het geheugen mee zou moeten vullen. Dus ik mis ook een geheugen-uitbreiding-slot niet. Tja, als je je hele MP3-collectie op je telefoon wil hebben, is het misschien te kort. Echter heb je tegenwoordig prachtige streaming-mogelijkheden, dus mijn collectie laat ik lekker op mijn NAS staan ;-)
- lastig met inline oordopjes ?? Goh...ja.. toch wel heel belangrijk voor een telefoon...
- openspringende accuklep. Inderdaad, waar zit die?

Naar mijn inziens blijft het altijd een persoonlijke kwestie of een toestel bevalt of niet. Ik vind de Xperia P een prima toestel en past perfect bij mijn gebruik. Ik kan er alles mee wat ik er mee wil doen en dat doet de telefoon met een prima snelheid en response.
En de extra features, zoals een hdmi-aansluiting en NFC zijn leuk om mee te knoeien.

Een zeer tevreden Xperia P bezitter en ik zal hem ook iedereen aanraden.
Ik sluit me hier volledig bij aan :)

O ja, hieronder enkele tips als je merkt dat de accu van je telefoon voor je gevoel sneller leeg gaat dan zou moeten:
  • Check met een goede "Battery Consumption" app en/of virusscanner, welke applicaties mogelijk de oorzaak hiervan zijn. (Ik gebruik zelf die van TrustGo Mobile Security, waar dat ingebouwd zit en geeft hier een prima en overzicht van). De standaard accugebruik app van Android geeft namelijk lang niet alles weer.
  • Als je batterij bijna leeg is, doe dan eerst een herstart van je telefoon, voordat je hem in de oplader doet. Dan heeft de telefoon een frisse start en heb je dus niet te maken met applicaties/processen die op de achtergrond zijn blijven hangen, die voor extra accugebruik zorgen. Er wordt eigenlijk ook aangeraden dagelijks een keer je telefoon te herstarten.
  • Gebruik een stroombesparings app. Ik gebruik de standaard ingebouwde van android.
  • Zet onder "Weergave" de helderheid van je scherm in de Energiebesparingsmodus.
  • Schakel onder "Accounts/synchronisatie" de Auto-synchronisatie uit en synchroniseer eens in de zoveel tijd handmatig (is een kleine moeite).
  • Zorg dat je applicaties up-to-date zijn. Hoe vaak lees je niet dat een update van een app voor minder batterijverbruik zorgt.
Aanvullingen hierop zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Super bedankt voor al jullie reviews!!! Heb inmiddels begrepen van Sony dat de PL (in navolging van de SL) er niet komt. Dus we moeten het hiermee doen met de bekende updates. Persoonlijk ga ik nog steeds voor de Sony P. Ben geen intensieve gebruiker dus wat betreft het geheugen zal ik niks te kort komen. Zo ver ik alles heb gelezen is eigenlijk vooral alleen de accu het zwakste punt. Al zal dit per persoon misschien ook weer verschillen. In ieder geval bedankt voor jullie reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor accu problemen (en overigens meerdere gesignaleerde problemen) na de ICS update van de Sony Xperia P heeft het volgende voor mij de oplossing gebracht:
Met behulp van Sony PC Companion op de pc de software van de telefoon repareren in 'Support Zone': in feite een factory reset en opnieuw installeren van Android ICS.
Maak vooraf wel eerst een backup van de contactgegevens, foto's ed., ook via PC Companion.
Schrijf op welke apps je na aanschaf van de telefoon gedownload hebt.
Voer de reparatie uit van de Android software en installeer tenslotte wederom de apps die je hiervoor opgeschreven hebt.
Je zult merken dat sommige apps op detail punten anders werken door de nieuwe versie van Android.
De wifi en bluetooth instellingen zul je opnieuw moeten ingeven.
Maar het resultaat is dat de telefoon snel werkt en aanzienlijk zuiniger met de batterij omgaat (gebruik ook de uitgebreide standby modus bij energiebeheer in de instellingen app).
Mijn vermoeden is dat de eerste ICS update (die ik volgens de Sony regels had uitgevoerd) niet goed omgaat met reeds bestaande zelf gedownloade apps die geschikt waren voor een vroegere Gingerbread versie van Android.
Je zult met name zien dat het percentage stroom verbruik van het Android besturingssysteem enorm terugvalt, in mijn geval van 70 % naar ongeveer 20%.
Nogmaals, voor mij was bovenstaande actie de oplossing van een redelijk irritant accu probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:11
Ik zie op XDA dat er een nieuwe firmware uit is (6.1.B.0.599). Iemand die al aan het proberen?

En weet iemand of (en zo ja waar) je changelogs kan vinden van de firmware?

Vooral een fix voor de vastlopende WiFi zou bij mij zeer welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Bij mij staat hij er net op , en net op tijd!
Ik had gisteren vanop XDA-developers een custom FIRMWARE geflashed , en no matter what , mijn windows 7 kon mijn toestel niet meer herkennen, niet in fastboot , ook niet gewoon. De drivers meegeleverd met flashtool opnieuw geïnstalleerd , nieuwe versie flashtool , niets hielp nog.

Gezien ik enkel flashtool gewend ben en ftf images flash , was ik blij dus dat ik een volledig nieuwe ftf vond om erover te flashen. Mijn telefoon draait nu de 6.1.B.0.599 firmware , en behalve wat nieuwe apps ( whatsapp , foursquare , enz... ) Niet veel nieuws onder de zon. Wifi is nog niet vastgelopen , dus fingers crossed dat het zo blijft !

Als iemand snapt hoe je je ICS 4.04 moet rooten , dan hoor ik het graag , met welke tool , locatie van de bestanden die gebruikt zijn. Er zijn talloze howto's op internet , maar als je geen ftf kan gebruiken met flashtool versta ik eigenlijk niets van dat custom rom gedoe :( ( wat te doen als een custom ROM gewoon wat mappen zijn in een zip of rar , hoe ga je dan te werk ? )

[ Voor 5% gewijzigd door MPAnnihilator op 28-11-2012 17:08 . Reden: opmaak , extra vraag , foutje in post ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beeman
MPAnnihilator schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:52:
Bij mij staat hij er net op , en net op tijd!
Ik had gisteren vanop XDA-developers een custom FIRMWARE geflashed , en no matter what , mijn windows 7 kon mijn toestel niet meer herkennen, niet in fastboot , ook niet gewoon. De drivers meegeleverd met flashtool opnieuw geïnstalleerd , nieuwe versie flashtool , niets hielp nog.

Gezien ik enkel flashtool gewend ben en ftf images flash , was ik blij dus dat ik een volledig nieuwe ftf vond om erover te flashen. Mijn telefoon draait nu de 6.1.B.0.599 firmware , en behalve wat nieuwe apps ( whatsapp , foursquare , enz... ) Niet veel nieuws onder de zon. Wifi is nog niet vastgelopen , dus fingers crossed dat het zo blijft !
Mooi dat je Wifi issue is opgelost. Ik ga binnenkort ook eens even testen met deze ROM, om te zien of mijn Wifi issue ook opgelost is.
Als iemand snapt hoe je je ICS 4.04 moet rooten , dan hoor ik het graag , met welke tool , locatie van de bestanden die gebruikt zijn. Er zijn talloze howto's op internet , maar als je geen ftf kan gebruiken met flashtool versta ik eigenlijk niets van dat custom rom gedoe :( ( wat te doen als een custom ROM gewoon wat mappen zijn in een zip of rar , hoe ga je dan te werk ? )
Ik heb deze methode gebruikt, erg simpel en it works like a charm: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1886460

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Ok, thx , dat custom script werkt perfect ! :)

Ps: enig idee hoe je al die custom roms kan flashen ( ervan uitgaande dat je losse files en folders gedownload hebt )
Kan je die zippen en hernoemen naar ftf bijvoorbeeld ( misschien domme vraag ) :o

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beeman
MPAnnihilator schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:55:

Ps: enig idee hoe je al die custom roms kan flashen ( ervan uitgaande dat je losse files en folders gedownload hebt )
Kan je die zippen en hernoemen naar ftf bijvoorbeeld ( misschien domme vraag ) :o
Het idee is dat je een zogenaamde 'recovery' installeert, dat is een omgeving waar je tijdens het opstarten van je telefoon dat soort zips kan installeren. Je installeert zo'n ding met Flashtool, herstart vervolgens je telefoon terwijl je de volume-up knop ingedrukt houdt, en kan vervolgens die .zips vanaf je SD-card installeren.

Als je de recovery er eenmaal op hebt is het kinderspel, maar dat eerste duurde wel even bij mij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Die 'recovery' , heeft dat een naam/link aub , want als ik het goed begrepen heb heeft Sony niet de standaard Android recovery meegeleverd...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beeman
MPAnnihilator schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:29:
Die 'recovery' , heeft dat een naam/link aub , want als ik het goed begrepen heb heeft Sony niet de standaard Android recovery meegeleverd...
Als ik me niet vergis heb ik deze geflasht. Die .img downloaden en dan via de command line tool:
fastboot flash boot ThP_ICS_kernel_v4.0.img , zoals daar ook beschreven staat bij stap 2. Er is ook een grafische interface om dit mee te doen, alleen daar heb ik geen ervaring mee.

Stap 1, het device in fastboot krijgen:
  • Telefoon uitschakelen, USB-kabel eruit
  • Volume-up knop ingedrukt houden terwijl je de USB-kabel erin duwt
  • Je ziet vervolgens niets op het scherm, maar het ledje wordt blauw
Als het ledje blauw is zit je in Fastboot en kan je die .img flashen. Het was in mijn geval even wennen om de goeie timing in de vingers te krijgen :)

[ Voor 5% gewijzigd door beeman op 28-11-2012 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 14:01
Om te checken of je P op de juiste manier aan Flashtool hangt (in flashmode met de blauwe led, juiste drivers) kan je ook gewoon even
code:
1
fastboot devices
uitvoeren. Staat daar een device-ID tussen dan is je telefoon goed aangesloten :)

[ Voor 0% gewijzigd door AmbroosV op 28-11-2012 22:20 . Reden: silly me, flashboot -_- ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beeman
AmbroosV schreef op woensdag 28 november 2012 @ 21:59:
Om te checken of je P op de juiste manier aan Flashtool hangt (in flashmode met de blauwe led, juiste drivers) kan je ook gewoon even
code:
1
flashboot devices
uitvoeren. Staat daar een device-ID tussen dan is je telefoon goed aangesloten :)
fastboot devices toch?

Je kan sowieso het commando al starten voordat je de telefoon weer aanzet, hij zegt dan < waiting for device > tot hij hem herkent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
beeman schreef op woensdag 28 november 2012 @ 22:10:
[...]

fastboot devices toch?

Je kan sowieso het commando al starten voordat je de telefoon weer aanzet, hij zegt dan < waiting for device > tot hij hem herkent :)
Yes, fastboot, silly me :+

• mu-sick
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-07-2024
Is het mogelijk je toestel te un-rooten voor het geval dat nodig is in verband met de garantie, en is het dan nog zichtbaar voor Sony dat je ooit geroot hebt?

• beeman
Voor zover ik weet kan je hem weer helemaal terugbrengen naar 'stock', zolang je je bootloader niet unlocked... Om de bootloader te unlocken moet je je met onder andere je IMEI aanmelden bij Sony, dan kunnen ze het dus altijd zien...

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 12:54
Ik krijg de 6.1.1.B.1.54 zojuist binnen via PC Companion.

Had ICS via de flashtool erop gezet; en krijg dus nog netjes de gewone updates :)

Kijken of het verschil gaat maken

edit:

- de toevoeging van de app 'Wisepilot for Xperia'. Navigatie app die in trial modus draait; om daadwerkelijke turn-by-turn functie naar bestemming of leuke plaatsen te hebben moet je hem kopen

[ Voor 98% gewijzigd door Kappade op 29-11-2012 20:38 ]

• zeeuwsmeisjeman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 19:41
Heb deze update ook daarnet geïnstalleerd. Als deze update het wifi-probleem oplost ben ik zeer gelukkig! Ik had er al dagelijks last van dus morgen weet ik waarschijnlijk meer.

De app 'Wisepilot for Xperia' had ik al van toen ik de telefoon kocht, ik had hem ondertussen al gewist maar nu is hij dus terug...

edit: Wifi is zopas vastgelopen :(
Ik zal binnenkort toch maar eens een factory reset proberen, maar daar heb ik momenteel niet zoveel zin in.
JRKAP schreef op donderdag 29 november 2012 @ 19:34:
Ik krijg de 6.1.1.B.1.54 zojuist binnen via PC Companion.

Had ICS via de flashtool erop gezet; en krijg dus nog netjes de gewone updates :)

Kijken of het verschil gaat maken

edit:

- de toevoeging van de app 'Wisepilot for Xperia'. Navigatie app die in trial modus draait; om daadwerkelijke turn-by-turn functie naar bestemming of leuke plaatsen te hebben moet je hem kopen

[ Voor 8% gewijzigd door zeeuwsmeisjeman op 29-11-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Heb hem inmiddels ook binnen :

Android 4.0.4
Kernel 3.0.8+ Mon oct 15

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Standaardapps die je verwijderd komen inderdaad terug bij elke update via PC Companion/SEUS/Flashtool, is normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfNoAvail
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 08:51

OfNoAvail

Beter een half gezegde...

zeeuwsmeisjeman schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:47:
Heb deze update ook daarnet geïnstalleerd. Als deze update het wifi-probleem oplost ben ik zeer gelukkig! Ik had er al dagelijks last van dus morgen weet ik waarschijnlijk meer.

De app 'Wisepilot for Xperia' had ik al van toen ik de telefoon kocht, ik had hem ondertussen al gewist maar nu is hij dus terug...

edit: Wifi is zopas vastgelopen :(
Ik zal binnenkort toch maar eens een factory reset proberen, maar daar heb ik momenteel niet zoveel zin in.
[...]
Gisteravond geupdate maar ben er nu al achter dat het WiFi probleem met build 6.1.1.B.1.54 helaas NIET opgelost is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:47
idd perfect scriptje!
MPAnnihilator schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:55:

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
ROM versie 6.1.B.0.559 ( link ) lost bij mij in ieder geval het WIFI probleem op.

Ik heb die met flashtool 9.9.8 erop gezet , ik twijfel nu enkel of in de .ftf file ook een nieuwe firmware zat. Iemand technisch die kan bevestigen of dit kan, rom én firmware in 1 handeling flashen ?
Als ik me niet vergis is mijn firmware versie ook veranderd van nummer na het flashen van die .ftf van versie 6.1.B.0.559 )

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

MPAnnihilator schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:05:
ROM versie 6.1.B.0.559 ( link ) lost bij mij in ieder geval het WIFI probleem op.

Ik heb die met flashtool 9.9.8 erop gezet , ik twijfel nu enkel of in de .ftf file ook een nieuwe firmware zat. Iemand technisch die kan bevestigen of dit kan, rom én firmware in 1 handeling flashen ?
Als ik me niet vergis is mijn firmware versie ook veranderd van nummer na het flashen van die .ftf van versie 6.1.B.0.559 )
Dat lijkt me vreemd, gezien 6.1.B.0.559 (18-09-2012) eerder uit kwam dan 6.1.1.B.1.54 (08-11-2012). Ze hebben de WIFI bug gefixed en gesloopt in een latere versie...

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Hebben jullie ook slechte ervaringen met de Xperia P en een carkit?

Bij mijn carkit (inbouw peugeot) heeft degene die ik spreek gigantisch last van echo en ruis.

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:12

woutur

Klauwtjes uit!

Locke_ schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 19:08:
Hebben jullie ook slechte ervaringen met de Xperia P en een carkit?

Bij mijn carkit (inbouw peugeot) heeft degene die ik spreek gigantisch last van echo en ruis.
Met mijn 508 ben ik er mee gestopt. Maar het kwaliteitsissue ligt bij peugeot, niet bij het toestel. Ik gebruik de koptelefoon met mic dus vaak.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Ice Cream Sandwich (Android 4.0.4) on Xperia P

Alle mogelijkheden op een rijtje. Ziet er leuk uit.

YouTube: Ice Cream Sandwich (Android 4.0.4) on Xperia P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

woutur schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 20:37:
[...]

Met mijn 508 ben ik er mee gestopt. Maar het kwaliteitsissue ligt bij peugeot, niet bij het toestel. Ik gebruik de koptelefoon met mic dus vaak.
duidelijk verhaal gezien ik ook een 508 heb. Ik ga maar eens een oortje proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Gisteren kreeg ik via PC Companion nieuwe software aangeboden: 6.1.1.B.1.54. Ook kreeg ik een nieuwe versie van Chrome voorgeschoteld (18.0.1025.166). Het tekstinvoerprobleem met het standaardtoetsenbord lijkt te zijn verholpen.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Gisteravond ook de nieuwe 6.1.1.B.1.54 update geinstalleerd. Viel me op dat de accu ook gelijk weer sneller leeg loopt na het updaten. Als je naar de processenlijst kijkt staat het android system proces weer op 34%.

Zojuist een factory reset gedaan en nu staat ie op 15%.

Denk dat het aan te bevelen is om na elke update een factory reset te doen.

Heeft iemand al een changelog kunnen vinden van deze update?
Ik ben er naar aan het zoeken, maar ik heb vooralsnog nog niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Gisteren heb ik eindelijk ook kunnen upgraden naar ICS. Niet via PC Companion maar via het toestel zelf. Het is volgens mij wel een andere versie dan die ik hier voorbij zie komen. Het gaat om android 4.0.4 build 6.1.B.0.544. Gelukkig heb ik tot nu toe geen last van de problemen die sommigen hier hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:41
Ik wacht nog steeds op 4.0..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Nevermind, was van toepassing voor de Xperia U. Voor de P zijn alle customizations beschikbaar.

[ Voor 80% gewijzigd door AmbroosV op 02-12-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:47

nWn

In Geocentric Orbit

De combinatie van deze ROM en deze kernel is qua snelheid echt geweldig, alles voelt ongelofelijk soepel aan.

De batterij lijkt in eerste instantie redelijk in orde, maar daar kan ik binnenkort meer over zeggen.

Ik ben trouwens wel benieuwd welke combinatie van ROM en kernel jullie (degene met unlocked bootloader) draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Alex) schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 15:45:
Gisteren kreeg ik via PC Companion nieuwe software aangeboden: 6.1.1.B.1.54. Ook kreeg ik een nieuwe versie van Chrome voorgeschoteld (18.0.1025.166). Het tekstinvoerprobleem met het standaardtoetsenbord lijkt te zijn verholpen.
Super fijn inderdaad, het Chrome probleem is opgelost. Nu eindelijk Chrome als standaard browser.
Locke_ schreef op zondag 02 december 2012 @ 09:29:
Gisteravond ook de nieuwe 6.1.1.B.1.54 update geinstalleerd. Viel me op dat de accu ook gelijk weer sneller leeg loopt na het updaten. Als je naar de processenlijst kijkt staat het android system proces weer op 34%.

Heeft iemand al een changelog kunnen vinden van deze update?
Ik ben er naar aan het zoeken, maar ik heb vooralsnog nog niets gevonden.
Hoe doe jij het met apps en telefoonnummers dan? Waar maak je een back up mee?
nWn Music schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:41:
De combinatie van deze ROM en deze kernel is qua snelheid echt geweldig, alles voelt ongelofelijk soepel aan.

De batterij lijkt in eerste instantie redelijk in orde, maar daar kan ik binnenkort meer over zeggen.

Ik ben trouwens wel benieuwd welke combinatie van ROM en kernel jullie (degene met unlocked bootloader) draaien?
Weet je ook een custom rom die puur op energy saving is gebaseerd? Zonder vitale processen uit te schakelen als data en dergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Met ICS kun je toch al je gegevens versleutelen? Weet iemand hoe dat te doen op een Xperia P, want ik kan die optie nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
El Cid schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:28:
Met ICS kun je toch al je gegevens versleutelen? Weet iemand hoe dat te doen op een Xperia P, want ik kan die optie nergens vinden.
Instellingen > Beveiliging > Telefoon coderen. Als het kan met de Xperia P toch, ben ik niet helemaal zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
AmbroosV schreef op zondag 02 december 2012 @ 23:06:
[...]

Instellingen > Beveiliging > Telefoon coderen. Als het kan met de Xperia P toch, ben ik niet helemaal zeker van.
Onder Instellingen > Beveiliging heb ik als eerste gekeken. Maar daar is die optie niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

Locke_ schreef op zondag 02 december 2012 @ 09:29:

...
Ik heb zaterdag deze update ook doorgevoerd op m'n Xperia P en wat me opviel is dat m'n wifi weer op een normale manier direct verbinding maakt. Erg blij mee. :*)

Problemen met excessief batterijgebruik heb ik gelukkig niet (geen factory reset gedaan na de update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Majesty schreef op zondag 02 december 2012 @ 18:19:
[...]

Hoe doe jij het met apps en telefoonnummers dan? Waar maak je een back up mee?
er zit een backup & recover applicatie standaard in (icoontje van een soort kluisdeur), als je deze draait maakt ie een backup van alle applicaties en hun instellingen naar de (zeg maar) ingebouwde SD kaart. Dit geheugen wordt bij een factory reset niet overschreven dus na de reset kun je via dezelfde app alle applicaties en instellingen terugzetten.

Ik heb prive en zakelijk 2 exchange omgevingen waarin alle contacten staan, dus kwestie van die gegevens inkloppen en alles staat er weer in.

Enige dat ik daarna nog moet herstellen is mijn homescreen indeling.

Op deze manier duurt een factory reset voor mij in ieder geval niet meer dan 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

JAM schreef op maandag 03 december 2012 @ 01:58:
[...]

Ik heb zaterdag deze update ook doorgevoerd op m'n Xperia P en wat me opviel is dat m'n wifi weer op een normale manier direct verbinding maakt. Erg blij mee. :*)

Problemen met excessief batterijgebruik heb ik gelukkig niet (geen factory reset gedaan na de update).
Vandaag gaat de telefoon weer "normaal" gebruikt worden dus dat is de grote test. Hij heeft het het zondag zeer goed volgehouden in ieder geval. Jammer alleen dat hij weer niet goed wilde laden op de AS111. Begin te vermoeden dat het aan dat ding zelf ligt en niet aan de Xperia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Majesty schreef op zondag 02 december 2012 @ 18:19:
Weet je ook een custom rom die puur op energy saving is gebaseerd? Zonder vitale processen uit te schakelen als data en dergelijken.
Nee, die ben ik nog niet tegengekomen. Met de combinatie die ik nu gebruik haal ik tot dusver 4 - 6 uur schermtijd (extrapolatie), wat meer dan genoeg is voor mij. Hoe zit met jou batterijgebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beeman
Gisteren heb ik 22 uur gehaald en had nog 18% over, dat is echt voor het eerste met deze telefoon. Dit was nadat ik de laatste update ( 6.1.1.B.1.54 ) geïnstalleerd had...

Ik hoop dat hij zo stabiel blijft qua batterij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Locke_ schreef op maandag 03 december 2012 @ 07:47:
[...]

er zit een backup & recover applicatie standaard in (icoontje van een soort kluisdeur), als je deze draait maakt ie een backup van alle applicaties en hun instellingen naar de (zeg maar) ingebouwde SD kaart. Dit geheugen wordt bij een factory reset niet overschreven dus na de reset kun je via dezelfde app alle applicaties en instellingen terugzetten.

Ik heb prive en zakelijk 2 exchange omgevingen waarin alle contacten staan, dus kwestie van die gegevens inkloppen en alles staat er weer in.

Enige dat ik daarna nog moet herstellen is mijn homescreen indeling.

Op deze manier duurt een factory reset voor mij in ieder geval niet meer dan 10 minuten.
Thanks voor de info. Bij mij geeft 'ie aan dat ik daar te weinig ruimte zou hebben. Zal eens wat dingen gaan verwijderen.
nWn Music schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:57:
[...]

Nee, die ben ik nog niet tegengekomen. Met de combinatie die ik nu gebruik haal ik tot dusver 4 - 6 uur schermtijd (extrapolatie), wat meer dan genoeg is voor mij. Hoe zit met jou batterijgebruik?
Helaas. Dat zou voor mij ook wel genoeg zijn, maar meer dan 4 uur haal ik vrijwel nooit.

Een paar pagina's terug had ik nog een paar screenshots gepost van m'n batterijgebruik:
Majesty in "Sony Xperia P"

Ik ga vandaag eens een factory reset doen om te zien of dat nog van enig nut is. Maar word er wel een beetje moe van telkens op te letten of ik het einde van de dag wel ga redden zonder 'm aan het infuus te leggen.
beeman schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:10:
Gisteren heb ik 22 uur gehaald en had nog 18% over, dat is echt voor het eerste met deze telefoon. Dit was nadat ik de laatste update ( 6.1.1.B.1.54 ) geïnstalleerd had...

Ik hoop dat hij zo stabiel blijft qua batterij :)
Weet je het aantal display uren ook nog?

[ Voor 45% gewijzigd door Majesty op 03-12-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Engineer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-08-2021
Ik weet niet of dit nu het juiste topic is voor mij vraag maar ik zit met een merkwaardig probleem.

Ik heb nu enkele maanden de Xperia P. Sinds enkele weken doet (met name)het internet erg vaag. Vaak heb ik totaal geen bereik meer en kan ik dus niet internetten. Zowel bij mij thuis (Haarlem, vlak bij een UMTS-mast) als op kantoor (Amsterdam, grachtengordel) is het internet bereik vaak slecht. Soms valt ook het gewone belbereik volledig weg om enkele seconden later weer 100% te zijn. Hiervoor heb ik totaal geen problemen gehad en altijd snel internet op elke locatie.

Kan iemand mij misschien op weg helpen om van dit vervelende probleem af te komen. Heb namelijk geen idee of het aan mijn telefoon of aan T-Mobile ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Majesty schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:51:
Helaas. Dat zou voor mij ook wel genoeg zijn, maar meer dan 4 uur haal ik vrijwel nooit.

Een paar pagina's terug had ik nog een paar screenshots gepost van m'n batterijgebruik:
Majesty in "Sony Xperia P"

Ik ga vandaag eens een factory reset doen om te zien of dat nog van enig nut is. Maar word er wel een beetje moe van telkens op te letten of ik het einde van de dag wel ga redden zonder 'm aan het infuus te leggen.
Vreemd, 4 uur schermtijd terwijl ie wel 68% is. Wat misschien kan helpen (mits je toegang tot de recovery hebt), is het helemaal opladen van je telefoon met de quickcharger, dan loskoppelen, uitschakelen, weer aan de charger hangen en wachten tot ie weer helemaal vol is, loskoppelen, booten in de recovery en dan de battery stats wissen. Ondanks dat meerdere mensen hebben gezegd dat het niet (meer) nodig is met nieuwere toestellen heb ik wel het idee dat het helpt. De batterij loopt bij mij ook veel gelijkmatiger leeg na het wissen van battery stats (in tegenstelling tot daarvoor na het flashen van een nieuwe ROM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Thanks voor de tip, maar m'n telefoon is (nog) niet geroot.
Inmiddels een factory reset gedaan. Ga de komende dagen eens kijken hoe het loopt. Anders ga ik me echt maar eens verdiepen in rooten en het gebruik van custom roms/kernels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Gister de accu weer even goed in de gaten gehouden, ben een keer of 20 gebeld, en heb hem verder voor mij normaal gebruikt, Da accu begon 's ochtends met ong 70% en was halverwege de dag rond de 64%. Toen ik rond 23:00 uur ging slapen was ie op 45%.

Ziet er erg goed uit met deze laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homey D. Clown
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-07 18:45
Ik krijg sinds een paar dagen opeens af en toe (tot nu toe elke ochtend een keer) een melding van mijn telefoon, en als ik dan kijk wat er te zien is, staat er in het statusscherm alleen 'Facebook', verder niks. Als ik erop klik, opent ie Facebook, maar verder gebeurt er dus niks. Ik heb ook geen melding in Facebook of zo. Kent iemand dit probleem? Ik heb sowieso bij de instellingen van Facebook de meldingen uit staan, dus ik snap er echt niks van. Maar het is wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Locke_ schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 07:39:
Gister de accu weer even goed in de gaten gehouden, ben een keer of 20 gebeld, en heb hem verder voor mij normaal gebruikt, Da accu begon 's ochtends met ong 70% en was halverwege de dag rond de 64%. Toen ik rond 23:00 uur ging slapen was ie op 45%.

Ziet er erg goed uit met deze laatste update.
En je display time?
Hij was dus in ongeveer 12 uur tijd maar 25% gezakt? Dat krijg ik 's nachts nog niet eens voor elkaar.
Staat je data uit of iets dergelijks?

Hier vannacht eerst 4 uur getest met sync aan, erna 4 uur met sync uit. Je ziet dat 'ie met de sync uit wel helemaal "uitgeschakeld" is, maar hij verbruikt nog steeds evenveel accu.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/13412222/Screenshot_2012-12-04-08-57-24.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-09 08:53
Homey D. Clown schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:34:
Ik krijg sinds een paar dagen opeens af en toe (tot nu toe elke ochtend een keer) een melding van mijn telefoon, en als ik dan kijk wat er te zien is, staat er in het statusscherm alleen 'Facebook', verder niks. Als ik erop klik, opent ie Facebook, maar verder gebeurt er dus niks. Ik heb ook geen melding in Facebook of zo. Kent iemand dit probleem? Ik heb sowieso bij de instellingen van Facebook de meldingen uit staan, dus ik snap er echt niks van. Maar het is wel irritant.
Ik had vanochtend precies hetzelfde, geen idee waar het aan ligt. Ik had sowieso meldingen altijd uitstaan, maar ik denk dat met een update van de Facebook app dit weer aangepast is.
Majesty schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:30:
[...]

En je display time?
Hij was dus in ongeveer 12 uur tijd maar 25% gezakt? Dat krijg ik 's nachts nog niet eens voor elkaar.

Hier vannacht eerst 4 uur getest met sync aan, erna 4 uur met sync uit. Je ziet dat 'ie met de sync uit wel helemaal "uitgeschakeld" is, maar hij verbruikt nog steeds evenveel accu.

[afbeelding]
Dat is eigenlijk wel gek niet? Ik vermoed dat het te maken heeft met de Wi-Fi verbinding die constant actief is. Een Wi-Fi verbinding in stand houden kost accu, maar het is dan een kleine moeite alles te synchroniseren (snelle verbinding). Met 3G kost dit denk ik toch wat meer. Ik ben wel benieuwd naar dezelfde test maar dan met Wi-Fi uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Ik heb de allernieuwste ICS nog geprobeerd, maar daarmee haalde ik vandaag ook geen volle dag. Nu maar weer naar de laatste GB ROM gegaan. Probleem: ik kreeg een updatemelding en dacht dat het een nog recentere GB was... Met als gevolg dat er nu constant een icoontje staat om die update te installeren. In het update center (de app) kan ik het blijkbaar niet meer uitzetten. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
cocico schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:32:
Ik heb de allernieuwste ICS nog geprobeerd, maar daarmee haalde ik vandaag ook geen volle dag. Nu maar weer naar de laatste GB ROM gegaan. Probleem: ik kreeg een updatemelding en dacht dat het een nog recentere GB was... Met als gevolg dat er nu constant een icoontje staat om die update te installeren. In het update center (de app) kan ik het blijkbaar niet meer uitzetten. Iemand een oplossing?
Daar is geen ontkomen aan jammer genoeg. Voor de Xperia's uit 2012 wordt de update naar ICS gezien als aangeraden, voor die van 2011 is 'm optioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

cocico schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:32:
Via Titanium backup kan je updatecenter.apk 'freezen'. Daarmee verdwijnt het icoon.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn dat het toestel nu op de laatste versie zit. De vorige versie die ik had, de 6.1.B.0.544, was toch nog redelijk buggy. Zo was er bijvoorbeeld een hoop mis met de fotobewerkingssoftware die gewoon niet functioneerde. Batterijduur vond ik bij die versie ook minder. Hopen dat die nu beter is. Ik ben in ieder geval betere batterijprestaties gewend van Sony (Ericsson).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
woutur schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:46:
[...]

Via Titanium backup kan je updatecenter.apk 'freezen'. Daarmee verdwijnt het icoon.
Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mu-sick
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-07-2024
Voor wie met het batterij probleem zit en bereid is om te rooten, wat voor mij enorm goed heeft geholpen is:

- Factory Reset
- Rooten
- Andere Launcher gebruiken (nova launcher)
- Zoveel mogelijk applicaties freezen (met name de Xperia Home & Unsupported headset notifier)

Sindsdien gaat mijn batterij bijna twee dagen lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_R
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-12-2012
mu-sick schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 18:29:
Voor wie met het batterij probleem zit en bereid is om te rooten, wat voor mij enorm goed heeft geholpen is:

- Factory Reset
- Rooten
- Andere Launcher gebruiken (nova launcher)
- Zoveel mogelijk applicaties freezen (met name de Xperia Home & Unsupported headset notifier)

Sindsdien gaat mijn batterij bijna twee dagen lang mee.
Ik heb ook een probleem met mijn batterij. Ze gaat bij matig gebruik nog geen 12u mee. Vannacht heb ik mijn toestel uitgeschakeld en toen gaf het aan dat de batterij nog voor 30% vol was. Toen ik het toestel deze morgen terug opzette was de batterij nog 10%. Is dit normaal?
Sinds ik de ics-update heb gedownload werkt "Azumio sleep time" niet meer zoals voorheen. Vroeger kon ik het de hele nacht laten draaien en 's morgens was mijn batterij nog maar een 20% gezakt, nu is de batterij in het midden van de nacht al leeg.
Is het rooten van het toestel zonder risico?

Sinds de update naar ics heb ik ook problemen met de klok van mijn toestel. Als ik mijn toestel vergrendel om bv 18u en ik gebruik het terug om 19u, staat er nog altijd 18u op de klok tot ik het scherm ontgrendel. Heeft iemand een idee hoe dit komt?

Verder ben ik niet echt tevreden over de foto's genomen binnenshuis. Kan dit te maken hebben met de sofware of de instellingen of is het hardwarematig en hebben meerdere mensen hier last van? Vroeger had ik een Nokia N85 en die foto's waren beter.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:55
Ook ik kreeg gisteren de melding dat ik mijn Xperia P kon updaten .Dit vandaag uitgevoerd met een totaal volle accu.Na de update 94% .Hij loopt leeg terwijl ik er naar kijk.Nu 93%.Ik moet eerlijk zeggen dit is mijn laatste Sony toestel dat ik ooit gekocht heb.Dit soort problemen had ik helemaal niet met mijn oude S2 .Valt me erg tegen van de mensen van Sony.Diep teleurgesteld hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

diquan2001 schreef op zondag 09 december 2012 @ 12:23:
Ook ik kreeg gisteren de melding dat ik mijn Xperia P kon updaten .Dit vandaag uitgevoerd met een totaal volle accu.Na de update 94% .Hij loopt leeg terwijl ik er naar kijk.Nu 93%.Ik moet eerlijk zeggen dit is mijn laatste Sony toestel dat ik ooit gekocht heb.Dit soort problemen had ik helemaal niet met mijn oude S2 .Valt me erg tegen van de mensen van Sony.Diep teleurgesteld hier.
Och je bent een tweaker, je vindt vast wel iets uit waardoor je een normale performance van je toestel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:55
Inderdaad daar ben ik nu ook gelijk mee bezig >:)
woutur schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:17:
[...]

Och je bent een tweaker, je vindt vast wel iets uit waardoor je een normale performance van je toestel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

diquan2001 schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:19:
Inderdaad daar ben ik nu ook gelijk mee bezig >:)

[...]
Waar mijn batterij meer dan normaal van leegliep waren location services. Ik heb GPS aan staan maar andere services verder uitstaan. Na de update rebooten (2 maal) helpt ook al. Ik heb battery stats geinstalleerd, maar daar kon ik eigenlijk nooit goed uit op maken waar de ellende vandaan kwam. Nu haal ik toch wel met intensief gebruik een dag (dat is 24 uur, 3 uur scherm, uur of wat meer bellen) met 20 procent over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

woutur schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:32:
[...]

Waar mijn batterij meer dan normaal van leegliep waren location services. Ik heb GPS aan staan maar andere services verder uitstaan. Na de update rebooten (2 maal) helpt ook al. Ik heb battery stats geinstalleerd, maar daar kon ik eigenlijk nooit goed uit op maken waar de ellende vandaan kwam. Nu haal ik toch wel met intensief gebruik een dag (dat is 24 uur, 3 uur scherm, uur of wat meer bellen) met 20 procent over.
Dat kan ik beamen, maar daarom heb ik alle locatieservices al lange tijd uitstaan (heb ze gelukkig ook niet nodig verder). Als je trouwens je gegevens van battery stats een keertje post dan kan ik ze vergelijken met de mijne.

Ik ging trouwens even testen hoe lang mijn scherm het volhoudt, maar ik schrok me te pletter:
Afbeeldingslocatie: http://equivoquia.com/media/images/Screenshot_2012-12-09-21-19-56.png

85% gebruik door het scherm, en bijna 2.5 uur schermtijd met nog geen 20% batterijgebruik (zie link hieronder). Wat ik heb gedaan is de screen-off tijd veranderd naar 30 minuten en verder wat gewhatsapped / mobiel met scherm aan naast me laten liggen. Ik heb ook maar een screenshot van mn homescreen gemaakt, aangezien deze idiote schermtijd misschien te maken heeft met een donkere achtergrond / weinig licht doordat het avond is.

http://equivoquia.com/med...t_2012-12-09-21-20-04.png
http://equivoquia.com/med...t_2012-12-09-21-20-15.png

Als ik binnenkort een keertje meer tijd heb ben ik benieuwd hoe ver we die screen-on time kunnen rekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Je screenshots zijn wat verwarrend. Was 2 uur en 21 min je uiteindelijke screen-on time? Of je screen-on time tot 83% accu gebruik? Dat laatste kan ik me bijna niet voorstellen namelijk. Dat zou betekenen dat je uiteindelijk wel bijna 10 uur screen-on tijd kan hebben :D.

Je hebt alleen wel de energie besparende modus aan staan, maar goed, als dat het enige is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Majesty schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:10:
Je screenshots zijn wat verwarrend. Was 2 uur en 21 min je uiteindelijke screen-on time? Of je screen-on time tot 83% accu gebruik? Dat laatste kan ik me bijna niet voorstellen namelijk. Dat zou betekenen dat je uiteindelijk wel bijna 10 uur screen-on tijd kan hebben :D.

Je hebt alleen wel de energie besparende modus aan staan, maar goed, als dat het enige is.
Dat laatste dus, het zou inderdaad uitkomen op ongeveer 10 uur, maar ga dat binnenkort een keertje echt testen. Ook nu weer, 5 uur in gebruik, 51 minuten schermtijd en nog 91% batterij over. Dat terwijl ik wat apps heb geïnstalleerd en redelijk wat Facebook heb gebruikt. Misschien dat ik morgen tijd heb voor een wat langere test, want als ie het echt zo lang vol gaat houden zou dat natuurlijk super zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Ik heb nog steeds last van die mediaserver-bug... Weet iemand of daar al een oplossing voor is gevonden (ik heb gezocht via google, maar niks definitiefs kunnen vinden). Ik gebruik regelmatig (2-3 keer per dag) mn radio, volgens mij start die elke keer de media-server :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
kepler schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:42:
Ik heb nog steeds last van die mediaserver-bug... Weet iemand of daar al een oplossing voor is gevonden (ik heb gezocht via google, maar niks definitiefs kunnen vinden). Ik gebruik regelmatig (2-3 keer per dag) mn radio, volgens mij start die elke keer de media-server :{
Je kan via Instellingen de app "Verbonden Apparaten" uitschakelen. Voor zover ik weet gaat mediaserver dan ook niet meer opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:05
Vanochtend een factory reset gedaan. Dit doordat ik hoop dat mijn batterij dan langer meegaat.

Echter; nu maakt de telefoon met geen mogelijkheid meer verbinding met 3g/hspda.

Dataverkeer staat aan. Enig idee hoe dit op te lossen is, heeft iemand dit ook gehad? Erg frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 08:30
bartus1989 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:51:
Vanochtend een factory reset gedaan. Dit doordat ik hoop dat mijn batterij dan langer meegaat.

Echter; nu maakt de telefoon met geen mogelijkheid meer verbinding met 3g/hspda.

Dataverkeer staat aan. Enig idee hoe dit op te lossen is, heeft iemand dit ook gehad? Erg frustrerend.
APN goed ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:05
Opgelost.

De oplossing bleek het opnieuw doorlopen van de instellingengids te zijn. Hij heeft toen vanzelf de juiste instellingen gedownload. Hoe hij dat in een keer kan zonder 3g is me een raadsel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Laatst online: 30-04-2024
pfff zo opgetogen ik een half jaar geleden was met de Xperia P zo moe ben ik dat ding tegenwoordig... de laatste update brengt geen enkele verbetering in batterij verbruik. Ik hoopte lange tijd met de Xperia P te kunnen doen maar zit nu al te kijken naar nieuwer / beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 11:55
@renio
Bij mij precies hetzelfde gevoel. Prima toestel alleen die batterij is een drama. Aangezien ik het toestel ook nog eens zakelijk gebruik kan ik een lege telefoon niet hebben. Zit te denken om de Motorola razr maxx te halen. Dan kom ik in ieder geval de dag fatsoenlijk door zonder als een junk continue opzoek te zijn naar een nieuwe energie hit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Vandaag een wat uitgebreidere test gedaan wat betreft het aan laten staan van het scherm en de batterij. Ik ben zeer te spreken over de schermtijd, 10 uur lijkt inderdaad mogelijk. Het moet wel gezegd worden dat ik de mobiel niet constant aan het gebruiken was als het scherm aan stond, dus dit is niet representatief voor zwaar gebruik.

Ow, voor degene die geïnteresseerd zijn, ik gebruik TheBrainsROM V3, SlidingKernel 4A (geen overclock, pegasusq / sio governor) en Go Launcher. Een donkere achtergrond lijkt ook iets te helpen.

Nu gaat ie weer aan de stekker. Misschien dat ik binnenkort ga kijken hoelang ie meegaat met (voor mij) normaal gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://equivoquia.com/media/images/Screenshot_2012-12-11-22-01-47.png

Afbeeldingslocatie: http://equivoquia.com/media/images/Screenshot_2012-12-11-22-01-54.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
AmbroosV schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:39:
[...]

Je kan via Instellingen de app "Verbonden Apparaten" uitschakelen. Voor zover ik weet gaat mediaserver dan ook niet meer opstarten.
Lijkt geholpen te hebben, de mediaserver staat na een hele dag op maar 7%. Ongeveer gelijk met mn radio-gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Omdat er zoveel klachten zijn over de batterij/accu toch maar eens een mail geschreven naar Sony. Misschien niet objectief maar goed dit zeggen zij erover:

Hartelijk dank voor uw E-mail aan Sony Xperia Support.

Wij zijn blij met uw belang bij het Xperia P. Echter is de batterij prestatie geen bekend bug van het toestel, het telefoon is echter in staat om een normale periode te presteren:

Het is mogelijk om 6 uren ononderbroken te telefoneren of 4 uren videos te kijken. Zeker is het van belang om ook energiezuinige instellingen te maken, om hieraan te voldoen. Zo kunt u natuurlijk veel korter van uw telefoon gebruik maken, wanneer bv. de helderheid van uw display op maximum staat.

Er zijn immers toestellen die op de een of andere manier betere functies bieden, zeker ook met betrekking tot de batterij. Het Xperia P is toch een goed en gemiddeld sterk toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ze hebben gelijk. De meeste problemen worden veroorzaakt door bugs in 3rd-party apps. Android is niet altijd goed in het groeperen van z'n wakelocks in dat overzichtje.

De mediaserver doet héél soms moeilijk, meestal wanneer je op een WiFi-netwerk zit met veel DLNA-clients en je hebt recent je mediaspeler/Album gebruikt, maar voor de rest zou je er weinig problemen mee mogen hebben. Zoals hierboven al meermaals werd getoond (en wat ik ook van de meeste klanten en eigenaars hoor) is dat het allemaal best wel meevalt.

Aan de andere kant snap ik ook de frustraties wanneer je niet kan vinden waar je drain zit. Maar als je kijkt in de topics van andere toestellen zal je zien dat de discussie overal hetzelfde is. Het is soms gewoon iets inherent aan Android. Ik heb soms plots 500MB aan data geupload die dan gemarkeerd staat als "backup" en compleet random en onzichtbaar begonnen is :P Hoera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Wat een tenenkrommend slecht Nederlands :X

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Alex) schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:15:
Wat een tenenkrommend slecht Nederlands :X
Hier en daar moet ik misschien een zinsconstructie aanpassen maar het valt toch nog mee? Belgen doen het altijd wat anders hé. En het was laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:21:
[...]

Hier en daar moet ik misschien een zinsconstructie aanpassen maar het valt toch nog mee? Belgen doen het altijd wat anders hé. En het was laat.
Ik denk niet dat het op jou bedoeld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:40:
[...]

Ik denk niet dat het op jou bedoeld was.
Right. Sorry. Die van Sony zijn inderdaad vreselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:05
Bij mij loopt het eigenlijk best goed zonder echte tweaks. Het waren niet de twee meest actieve dagen maar toch:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rmCEJ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

AmbroosV schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:56:
[...]

Right. Sorry. Die van Sony zijn inderdaad vreselijk.
Je snapt hem. :+ Ik vind jouw teksten als belg zijnde ( ;) ) nog wel meevallen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
nWn Music schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:16:
Vandaag een wat uitgebreidere test gedaan wat betreft het aan laten staan van het scherm en de batterij. Ik ben zeer te spreken over de schermtijd, 10 uur lijkt inderdaad mogelijk. Het moet wel gezegd worden dat ik de mobiel niet constant aan het gebruiken was als het scherm aan stond, dus dit is niet representatief voor zwaar gebruik.

Ow, voor degene die geïnteresseerd zijn, ik gebruik TheBrainsROM V3, SlidingKernel 4A (geen overclock, pegasusq / sio governor) en Go Launcher. Een donkere achtergrond lijkt ook iets te helpen.

Nu gaat ie weer aan de stekker. Misschien dat ik binnenkort ga kijken hoelang ie meegaat met (voor mij) normaal gebruik.
Thanks voor je info! Ik denk dat ik er ook maar eens aan ga beginnen. Is bootloader unlocken nodig bij deze roms?
8 uur.. Haha, daar kan ik alleen maar van dromen!
renio schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:53:
pfff zo opgetogen ik een half jaar geleden was met de Xperia P zo moe ben ik dat ding tegenwoordig... de laatste update brengt geen enkele verbetering in batterij verbruik. Ik hoopte lange tijd met de Xperia P te kunnen doen maar zit nu al te kijken naar nieuwer / beter...
Hier ook ditzelfde gevoel inderdaad! Maar ik zou zeggen: probeer er wat aan te doen, zie de post die ik hierboven gequote heb bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beeman
Boneka schreef op woensdag 12 december 2012 @ 01:23:
Omdat er zoveel klachten zijn over de batterij/accu toch maar eens een mail geschreven naar Sony. Misschien niet objectief maar goed dit zeggen zij erover:

Hartelijk dank voor uw E-mail aan Sony Xperia Support.

Wij zijn blij met uw belang bij het Xperia P. Echter is de batterij prestatie geen bekend bug van het toestel, het telefoon is echter in staat om een normale periode te presteren:

Het is mogelijk om 6 uren ononderbroken te telefoneren of 4 uren videos te kijken. Zeker is het van belang om ook energiezuinige instellingen te maken, om hieraan te voldoen. Zo kunt u natuurlijk veel korter van uw telefoon gebruik maken, wanneer bv. de helderheid van uw display op maximum staat.

Er zijn immers toestellen die op de een of andere manier betere functies bieden, zeker ook met betrekking tot de batterij. Het Xperia P is toch een goed en gemiddeld sterk toestel.
Wij van WC-eend.... :O

'Het' Xperia P is wat mij betreft een ondermaats en zeer zwak toestel.... Sinds een paar dagen valt m'n mobiele verbinding weg (rood kruisje in het icoon van het bereik), het enige wat dan helpt is opstarten. Ondertussen weer terug naar een stock-rom maar het lijkt allemaal niets uit te maken.

Een ander euvel wat ik nu een paar keer heb gehad, dat hij rond de 19% batterij zit (ik heb hem dan een paar uur uit de lader) en ineens de melding geeft dat de accu leeg is, het toestel schakelt zichzelf vervolgens uit. Zojuist heb ik hem direct weer aangezet en toen gaf de accu aan dat er nog 27% in zat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hoe oud is je toestel als ik vragen mag? Accu problemen kunnen wel eens voorkomen he. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beeman
Joopieboy schreef op woensdag 12 december 2012 @ 20:28:
Hoe oud is je toestel als ik vragen mag? Accu problemen kunnen wel eens voorkomen he. :)
Die van mij is van begin september...

Overigens ben ik meer dan bereid een ander toestel te kopen, alleen zou ik graag een Nexus 4 willen en die hebben wat andere issues momenteel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Nou, een slecht toestel vind ik het niet, ben er best blij mee, maar vandaag moest ik vrij veel wachten, dus dan speel ik veel met de telefoon. Expres de helderheid op 10% gezet, maar na 3 uur schermtijd met gamen, whatsapp en internetten is het toch echt gedaan met de pret. Accu bijna leeg.
Nu IIG een USB adapter voor in de auto binnen, kan ik hem tijdens het werk nog eens bijladen :P
M'n Defy deed IIG duidelijk wat langer met de accu, ook wel aan het einde van de dag leeg, maar dan hoefde ik geen zorgen te maken of ik het einde van de dag wel zou halen.

Overigens doet mijn vriendin soms 2 dagen met 1 acculading, dus het kán wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beeman
Nou ik heb sinds de T-Mobile G1 ongeveer 10 Android smartphones gehad en er was er niet één waar ik me in korte tijd zo aan gestoord heb als aan dit ding...

Wellicht heb ik een maandagmorgenfabrikaat, maar na deze ervaring komt er bij mij geen SONY smartphone meer in (heb 2 Arc's gehad, perfecte dingen!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Majesty schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:30:
[...]

En je display time?

[afbeelding]
jij hebt zo te zien je wifi constant aan. Als je naar de wifi instellingen gaat en dan even de meest rechter fysieke knop (hoe noemen ze die op android) indrukt kun je in de instellingen configureren dat wifi uit moet gaan als het toestel slaapt.

Dat bespaart je ook flink wat op je accu verbruik.

Afbeeldingslocatie: http://www.idutch.eu/downloads/screenshot.png

[ Voor 3% gewijzigd door Locke_ op 12-12-2012 22:21 ]

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:47
Maar ik vraag me af wat het meeste energie verbuikt... WiFi of (tijdens sleepmode) 3G?

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Pagina: 1 ... 22 ... 35 Laatste