Boneka schreef op maandag 26 november 2012 @ 17:16:
Ik lees steeds dat dit toestel een matige frontcamera heeft. Wat is jullie ervaring?
Andere minpunten uit tests zijn:
matige frontcamera
- behuizing snel vol krassen
- slechte multi-tab browsing
- stijve cameratoets
- lastig microSIM-kaartslot
slechte accuduur
- display ziet er niet natuurlijk uit
- enige gedateerde interface-elementen
- weinig geheugen voor de prijs
- lastig met inline oordopjes
- openspringende accuklep
Best wel veel minpunten als je ze op een rij zet........maar dan heb ik de pluspunten natuurlijk niet vermeld. Ben toch nieuwsgierig naar jullie meningen.
De frontcamera is wat mij betreft prima voor videoconferencing.
Dat de behuizing snel krast heb ik geen last van, maar mijn telefoon is nu 2 keer gevallen en van beide keren zijn daar sporen van te zien. Een beschadiging in het aluminium zie je dus direct. Hier had ik overigens bij m'n Desire S ook last van.
Wat betreft de stock-browser, geen idee. Ik heb sinds er ICS op draait Chrome als browser.
De cameratoets is er gewoon 1 met 2 niveaus, net als veel compact-camera's hebben. Dus je drukt hem een beetje in om hem scherp te stellen, en volledig voor het maken van de foto.
Het klepje voor de MicroSIMkaart zit inderdaad los, ik heb er 2 of 3 keer m'n sim uit gehaald... Wat mij betreft kan je beter de oplossing van de HTC One X hebben, waar je met een pinnetje of paperclip een houder van de simkaart los kan maken. Wat me ook verbaasde is dat de telefoon met de stock-rom herstart op het moment dat je je sim eruit haalt...
Accuduur is beroerd.
De display is goed, alleen in sommige gevallen laat hij de kleur geel meer als een soort oranje zien, bijvoorbeeld bij de smilies in WhatsApp...
De accuklep (voor zover je dat kan noemen, de accu kan er niet uit, het gaat waarschijnlijk om het plastic balkje onder het doorzichtige balkje) zit bij mij erg los na de eerste val. Toen viel m'n telefoon van minder dan een meter op een tegelvloer. Al met al valt de bouwkwaliteit mij tegen, ik vind het niet aanvoelen als een solide toestel.
Het geheugen is wat mij betreft voldoende, maar dat is erg persoonlijk.
De overige 2 punten in de lijst heb ik geen duidelijke mening over, of zijn niet van toepassing.
Eindoordeel: ik zou een ander toestel kopen, bijvoorbeeld de
HTC One S. Hij is weliswaar 100 euro duurder maar voelt stukken meer solide aan, daarnaast heb ik liever de HTC-customizations op Android dan die van Sony als ik kan kiezen.
Overigens ben ik een beetje klaar met de sausjes van fabrikanten over Android heen, en mijn volgende telefoon wordt hoogstwaarschijnlijk een Nexus-device :-)
Edit: hier een foto van de beschadiging links-boven, na de eerste val. Duidelijk zichtbaar en niets aan te doen. Bij een plastic cover kan je zo'n opstaande stukje nog wel eens wegkrabben, dat is hier niet te doen...
[
Voor 4% gewijzigd door
beeman op 27-11-2012 09:25
. Reden: Foto toegevoegd. ]