renio schreef op maandag 19 november 2012 @ 09:31:
ik merk nu sinds enkele weken dat het batterijverbruik-gedrag erg variëert... de ene dag kom ik makkelijk rond en verbruikt 'm 's nachts in flightmode slechts 1% batterij... de andere dag kom ik maar net toe (terwijl het gebruik niet erg anders is) en verbruikt 'm in flightmode ineens 30% batterij en loopt 'm leeg waardoor mijn wekker dan niet afgaat... argh
Ik merk inderdaad precies hetzelfde, erg vervelend als je niet van de alarmfunctie uit kan gaan. (Vroeger ging mijn "domme" telefoon zelfs als hij uit stond en batterij zo goed als dood was gewoon aan om mij wakker te maken op het moment dat mijn alarm stond ingesteld...)
Ik wil 's nachts graag bereikbaar zijn in noodgevallen via telefoon, maar heb geen zin om wakker te liggen van whatsapp en emailtjes. Voorheen deed ik dat altijd door data uit te zetten. Sindskort gebruik ik echter thuis Wi-Fi, dus moet ik Wi-Fi en data uitzetten. Omdat twee handelingen natuurlijk vééél te veel voor mij is (

) dacht ik de "Extended standby mode" te gebruiken. In het weekend zorgde dat inderdaad voor het gewenste effect met een laag batterij gebruik en geen data terwijl ik slaap. Dus vanacht weer op "Extended standby mode" gezet. Om 7 uur zou mijn wekker af moeten gaan, voor mijn gevoel was het echter al 7 uur geweest, dus even voor de zekerheid checken op mijn telefoon. Toen ik het scherm aanzetten stond hij op 00:01, waarna hij na ongeveer 2 seconden op 07:01 schoot en het alarm dus aanging. Op snooze gedrukt en precies hetzelfde gebeurde. Ipv na 5 minuten gewekt te worden moest ik om 7:16 zelf het scherm aanzetten om de klok te zien verspringen en het alarm aan te krijgen...
Ik gebruik niet de standaard alarm applicatie, maar
Google Play: Wekker (Alarm) Xtreme Free, maar dat zou toch geen verschil mogen maken?
Hebben anderen ook deze ervaring, of werkt bij jullie het alarm wel met "Extended standby mode"? (En zo ja, met welke alarm app?)