Het leven is te kort om geduld te hebben!
Nu een weekendje in gebruik en een korte impressie:
+ Scherm erg mooi en helder
+ Ontwerp is erg mooi (is persoonlijk natuurlijk) en iedereen is onder de indruk van de doorzichtige balk
+ Lekker snel en snelle GPS fix (had een Galaxy S hiervoor)
+ Notificatie led handig!
+ Muziek kwaliteit is tot nu toe prima
+ Unibody aluminium! Voelt echt heel stevig aan
+ Standaard screen protector
- Batterij, ik heb hem sinds zaterdagochtend al twee keer moeten opladen... (ok ik gebruik hem wel veel nu, maar toch valt het tegen)
- Nog geen Cyanogen... Die Sony is skin is opzich niet eens zo heel slecht, maar ik vind de stock (CM) toch beter
- Geen SD-slot
Kortom, erg onder de indruk van deze (relatief goedkope) telefoon. Nu hopen op CM, maar ik heb gelezen dat ze hard op weg zijn
Verwijderd
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1876924
Maar het zit nog in de ontwikkelingsfase als ik alles zo even snel doorkijk.
Tot nu toe heb ik alleen 'menu'> Delen gevonden om een pagina te delen; is copy/paste eruit?
Ik heb het vandaag geprobeerd en het gaat (nog) niet helemaal zonder problemen.. zo "flikkert" het beeld regelmatig en lijkt het alsof de contrast/brightness zo nu en dan verspringt. Dit gebeurt zowel bij het kijken van video als wanneer je in het homescreen zit (denk dus niet dat het een performance probleem is). Daarbij vraag ik me af of het mogelijk is om het telefoonscherm uit te zetten wanneer hdmi is aangesloten, om hiermee de accu te ontzien.
Ik hoop dat ik dit wel goed werkend ga krijgen; het was immers één van de redenen om voor deze telefoon te kiezen.
[ Voor 3% gewijzigd door DaneV op 14-10-2012 22:21 ]
Verwijderd
HDMI werkt perfect bij mij, zonder flikkering of wat dan ook. Wel heeft hij soms moeite om de HDMI-kabel te "vinden". Maar dan steek ik hem opnieuw in de telefoon en dan is het goed. Ik zit wel nog op GB en weet dus niet hoe het op ICS is. Ik gebruik een originele Sony kabel.DaneV schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:20:
Heeft er iemand ervaring met het gebruik van de HDMI poort op het toestel ? Zo ja hoe werkt dit bij hun ?
Ik heb het vandaag geprobeerd en het gaat (nog) niet helemaal zonder problemen.. zo "flikkert" het beeld regelmatig en lijkt het alsof de contrast/brightness zo nu en dan verspringt. Dit gebeurt zowel bij het kijken van video als wanneer je in het homescreen zit (denk dus niet dat het een performance probleem is). Daarbij vraag ik me af of het mogelijk is om het telefoonscherm uit te zetten wanneer hdmi is aangesloten, om hiermee de accu te ontzien.
Ik hoop dat ik dit wel goed werkend ga krijgen; het was immers één van de redenen om voor deze telefoon te kiezen.
Dubbeltikken op het woord, dan verschijnt een werkbalk met opties voor tekstselectie. Het duurde even voor ik het doorhad, maar nu ik weet hoe het werkt vind ik het fijner dan in Gingerbread.JRKAP schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 20:30:
@mensen met Chrome (for Android): hoe kan je in hemelsnaam een URL uit de adresbalk 'kopieren' ? Hij blijft bij mij maar op het vergrootglas springen.
Tot nu toe heb ik alleen 'menu'> Delen gevonden om een pagina te delen; is copy/paste eruit?
Dat werkt trouwens zo in alle apps waar je tekst kunt selecteren, niet alleen in Chrome.
[ Voor 7% gewijzigd door Alex) op 14-10-2012 23:07 ]
We are shaping the future
Zit zelf op ICS en gebruik ook een originele Sony Kabel (en een sony TV zelfsVerwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:31:
[...]
HDMI werkt perfect bij mij, zonder flikkering of wat dan ook. Wel heeft hij soms moeite om de HDMI-kabel te "vinden". Maar dan steek ik hem opnieuw in de telefoon en dan is het goed. Ik zit wel nog op GB en weet dus niet hoe het op ICS is. Ik gebruik een originele Sony kabel.
Vermeld er wel even bij dat de poort waar je hem op aan sluit soms nog weleens wil verschillen. Bij mij werkte de afstandbediening namelijk alleen als ik hem aan sloot op HDMI1 (DVI) van de TV.
Ik hoor amper de persoon waar ik mee bel en volume staat op het luidste
Verwijderd
Qua knippen en plakken in chrome; de teksten enzo kun je idd allemaal kopieren met double tap, maar de url zelf lukt dus niet. Ik denk dat hij dat bedoelde. Als je daar op dubbelklikt of hem lang inhoud krijg je de icoontjes voor knippen en plakken niet te zien. Mijn oplossing is altijd de delen functie te gebruiken en als hij dan in het emailvak staat dubbelklikken zodat je alsnog de tekst kunt kopieren. Het is een beetje omslachtig, maar goed.
Ook heb ik bij chrome nog steeds het probleem dat in tekstvakken vaak letters herhaald worden of verdwijnen bij het typen op mijn touchscreen. Het is alleen bij chrome, dus ik hoop dat ze daar nog een update voor uitbrengen.
Ik ken de alternatieve methode, maar upgraden via een computer is voor mij geen optie.
Beter proberen, want het kan echt wel:Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:01:
Qua knippen en plakken in chrome; de teksten enzo kun je idd allemaal kopieren met double tap, maar de url zelf lukt dus niet. Ik denk dat hij dat bedoelde. Als je daar op dubbelklikt of hem lang inhoud krijg je de icoontjes voor knippen en plakken niet te zien. Mijn oplossing is altijd de delen functie te gebruiken en als hij dan in het emailvak staat dubbelklikken zodat je alsnog de tekst kunt kopieren. Het is een beetje omslachtig, maar goed.

Verwijderd
Verwijderd
Ik wacht ook netjes op de officiële update, maar ik vind het ook erg lang duren nu. Ik had een tijdje terug nog een Arc S en die zat al geruime tijd op ICS. Ik begreep dat branded toestellen al de update hebben gehad, maar unbranded nog niet, zeer merkwaardig...El Cid schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:28:
Is er al bekend wanneer ik mijn Xperia P via het toestel zelf kan upgraden naar ICS?
Ik ken de alternatieve methode, maar upgraden via een computer is voor mij geen optie.

Ik heb een unbranded telefoon besteld bij Redcoon en mijn update is al een paar weken geleden binnen gekomen. Via de wifi binnengehaald.Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:25:
[...]
Ik wacht ook netjes op de officiële update, maar ik vind het ook erg lang duren nu. Ik had een tijdje terug nog een Arc S en die zat al geruime tijd op ICS. Ik begreep dat branded toestellen al de update hebben gehad, maar unbranded nog niet, zeer merkwaardig...
Het verbaast mij ook... het begint te lijken op een foutje, alsof ze vergeten zijn de unbranded toestellen ergens toe te voegen aan een lijst met toestellen die geüpdatet mogen/moeten worden.Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:25:
[...]
Ik wacht ook netjes op de officiële update, maar ik vind het ook erg lang duren nu. Ik had een tijdje terug nog een Arc S en die zat al geruime tijd op ICS. Ik begreep dat branded toestellen al de update hebben gehad, maar unbranded nog niet, zeer merkwaardig...
[ Voor 4% gewijzigd door zsparrow op 16-10-2012 09:05 ]
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Mijn Xperia P heeft 6.0.B.3.184 en het toestel zegt dat ik de nieuwste beschikbare systeemupdates hebDigitalExcorcist schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:43:
Wat is nu, op dit moment, de meest up-to-date update (jaja..) van Android op de Xperia P die je via de eerder genoemde methode hier (om te unbranden en dus ICS erop te kunnen gooien) aangeboden kan krijgen? Via het ingebouwde update center zie ik niets (6.1.B.0.544 heb ik nu) ..
Same here, unbranded T-mobile toestel.DigitalExcorcist schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:43:
Wat is nu, op dit moment, de meest up-to-date update (jaja..) van Android op de Xperia P die je via de eerder genoemde methode hier (om te unbranden en dus ICS erop te kunnen gooien) aangeboden kan krijgen? Via het ingebouwde update center zie ik niets (6.1.B.0.544 heb ik nu) ..
En sinds vandaag heb ik het TV Dock, of hoe het ondertussen ook moge heten, en daar zit niet eens een HDMI-kabel bij. De USB-poorten die oorspronkelijk beloofd waren, die zouden geruild zijn voor Bluetooth, maar op de doos lees ik daar ook al niets meer over. Pff. Om dan nog te zwijgen van het feit dat ik mijn gsm sinds begin juni heb, en ik nu half oktober eindelijk dat dock ontvang. Oh my word.
Zucht. Gelukkig is de telefoon op zich wel goed.
ook Sales Item number SI1261-8981 unbranded NL?(staat op het doosje)F97 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:26:
Aargh, Sony begint me toch wel geweldig te irriteren. Mijn Xperia P is een fantastisch toestel, maar wanneer komt die verrekte update naar ICS? Ik bedoel dus op de normale manier, niet met allerlei foefelarij.
En sinds vandaag heb ik het TV Dock, of hoe het ondertussen ook moge heten, en daar zit niet eens een HDMI-kabel bij. De USB-poorten die oorspronkelijk beloofd waren, die zouden geruild zijn voor Bluetooth, maar op de doos lees ik daar ook al niets meer over. Pff. Om dan nog te zwijgen van het feit dat ik mijn gsm sinds begin juni heb, en ik nu half oktober eindelijk dat dock ontvang. Oh my word.
Zucht. Gelukkig is de telefoon op zich wel goed.
Die heb ik ookDigitalExcorcist schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:43:
@JRKAP waar heb je die wallpaper vandaan, looks decent
Dus: 'man up' or put up and shut up! De oplossing is er al.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Verwijderd
En welke constructieve waarde heeft deze comment voor dit topic?woutur schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:24:
Niet om het één of ander, maar jongens: jullie zitten op Tweakers. Niet op het Sony support forum. Op Tweakers wordt verwacht dat je zelf wat moeite doet om dingen voor elkaar te krijgen. Bij het Sony support forum kan ik me voorstellen dat bovenstaande comments geplaatst worden.
Dus: 'man up' or put up and shut up! De oplossing is er al.

Het manuele update proces verloopt precies hetzelfde als via de officiële weg. Het enige verschil is dat je zelf de firmware moet downloaden en een niet-officiële flash applicatie moet gebruiken. Niets aan.
Er is ook weinig constructief aan posts waarin mensen gewoon melden dat zij de update ook nog niet hebben en voor de zoveelste keer vragen wanneer ie zou komen.
Verwijderd
Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is, maar blijven klagen in dit topic, nadat zovelen al hebben uitgelegd hoe het moet, voegt idd op den duur niet meer veel aan het topic toe. Daar geef ik Woutur gelijk.
Verwijderd
Nee, niet iedereen kan op die manier updaten naar ICS. Ik heb alleen de beschikking over een computer met Linux. Nou heb ik geprobeerd mijn Xperia P te benaderen via een virtual machine, maar dat werkt bij mij niet. Waarschijnlijk is het een usb-probleem.Sick Nick schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 17:37:
Tweakers en niet kunnen gaat dus niet samen voor zoiets simpel, vandaar de verwijzing naar het support forumEr zijn genoeg handleidingen die dit stap voor stap uitleggen, iedereen kan het op die manier zonder problemen updaten naar ICS. En als tweaker zou je het ook zonder die handleiding moeten kunnen
Mischien moet ik dan maar mijn hele computer omgooien en Windows installeren? Ja, dat is een mogelijkheid. Maar dat is wel erg veel moeite voor iets dat ook via het toestel zelf zou moeten kunnen. Dit lijkt me een legitiem gespreksonderwerp.
Als je die van op mijn foto bedoelt; http://www.droid-life.com.../jellybean_wallpaper.jpegwalterwhite schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 08:53:
Ik heb nog steeds 6.0.B.3.184.. kan ook niet via de PC updaten
@JRKAP waar heb je die wallpaper vandaan, looks decent
Verwijderd
Tegen eind dit jaar koop ik mij ook eentje... :-)
Sony Mobile has this morning confirmed that Android 4.1 Jelly Bean for its new Xperia devices (Xperia T, Xperia TX and Xperia V) will start to receive the update from the middle of Q1 2013. Sony Xperia devices that launched earlier this year including the Xperia S, Xperia acro S, Xperia ion, Xperia P, Xperia go and Xperia J will be upgraded to Android 4.1 in “due course”. Looks like Xperia miro, Xperia tipo, Xperia sola and Xperia U users are excluded.
Mijn beeldscherm begint dode pixels te krijgen
[ Voor 92% gewijzigd door RegurBellej op 19-10-2012 14:05 ]
Iemand enige verwachting van de verdere prijsdaling van dit toestel? Is het idd zo dat rond kerst je de beste deal kunt maken?Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:43:
Prijzen zakken onder de 300€ : http://tweakers.net/product/305070/sony-xperia-p/
Tegen eind dit jaar koop ik mij ook eentje... :-)
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dat de Xperia flow achtergrond zorgt voor schokken heb ik gelezen, zijn er nog andere dingen die ik kan doen? (behalve een full wipe van data?)
Andere launcher?OfNoAvail schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:42:
Ben net over naar ICS maar alles reageert aanzienlijk trager / schokkeriger dan GB... helaas, want het heeft wel enkel wijzigingen die mijn voorkeur hebben.
Dat de Xperia flow achtergrond zorgt voor schokken heb ik gelezen, zijn er nog andere dingen die ik kan doen? (behalve een full wipe van data?)
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
ICS heeft even tijd nodig om te "settle'en", geef het een paar dagen. En de live wallpaper uitzetten schijnt voor velen ook te helpen inderdaad.OfNoAvail schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:42:
Ben net over naar ICS maar alles reageert aanzienlijk trager / schokkeriger dan GB... helaas, want het heeft wel enkel wijzigingen die mijn voorkeur hebben.
Dus misschien toch eens full wipe doen ...
Apps zoals Easy Battery Saveracidd91 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:24:
Sinds de update naar ICS gaat mijn batterij veel sneller leeg. Iemand enige tips/tweaks om dit te voorkomen?
Verwijderd
Heb ik ook al gepost in het SXS topic maar speciaal voor jou nog een keer:OfNoAvail schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:42:
Nog een kleine tip om je telefoon wat sneller te maken!
Ga naar Instellingen > Opties voor ontwikkelaars
Scroll naar beneden en daar zie je vensteranimatieschaal en overgangsanimatieschaal staan.
Standaard staan deze op 1.0x, je moet beiden op 0x zetten.
Hierdoor openen de pop-up schermen sneller en reageert het toestel sneller.
Als je niet snapt wat hiermee bedoeld wordt, zet hem dan op 10x, druk op OK en je ziet direct wat je veranderd hebt.
Verwijderd
EDIT : http://campaigns.sonymobile.com/voordeel/
Deze actie gericht aan de consument is geldig in België en Luxemburg
voor de aankopen van 15/10/2012 tot en met 30/11/2012.
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2012 18:45 ]
Toffe tip zeg! Animaties zijn cool, maar nu voelt het geheel meer responsief!Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:20:
[...]
Heb ik ook al gepost in het SXS topic maar speciaal voor jou nog een keer:
Nog een kleine tip om je telefoon wat sneller te maken!
Ga naar Instellingen > Opties voor ontwikkelaars
Scroll naar beneden en daar zie je vensteranimatieschaal en overgangsanimatieschaal staan.
Standaard staan deze op 1.0x, je moet beiden op 0x zetten.
Hierdoor openen de pop-up schermen sneller en reageert het toestel sneller.
Als je niet snapt wat hiermee bedoeld wordt, zet hem dan op 10x, druk op OK en je ziet direct wat je veranderd hebt.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Dat verschil merk je ook in Gingerbread door "Geen animaties" te kiezen onder "Instellingen>Weergave>Animatie".woutur schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:10:
[...]
Toffe tip zeg! Animaties zijn cool, maar nu voelt het geheel meer responsief!
Als je Live Wallpaper dan ook nog eens uitzet, dan is de telefoon echt op z'n snelst!
Ben uitermate tevreden over mijn zilveren Xperia P met GB (heb hem sinds de lancering) en heb nog geen haast en behoefte om over te gaan naar ICS.
Verwijderd
Mijn grootste struikel blok was toch de update naar ICS daar waren de meningen over verdeeld.
Maandag heb ik dit toestel gehaald bij Telfort bij thuis komst gelijk via wifi alles ingesteld en zie gelijk mijn eerste update naar 3.1.B.0.544 na een 5 tal minuten was mijn telefoon klaar en tot mijn grote verbazing was hij uptodate ICS 4.04 zo gemakkelijk kan het ook gaan voor die gene die nog twijfelen.
Alleen een tweetal vragen kunnen de afbeeldingen van de apss ook groter ik vind ze aan de kleine kant en komt het door de screeprotector die erop zit standaard dat het scherm zo vet uit ziet had er met mijn Samsung geen last mee.
WEET IEMAND WAAR JE DIE TV DOCK NOG ERGENS KUNT KOPEN ZOEK ME ROT
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 20:52 ]
Op Amazon bijvoorbeeld. Of in België bij Vanden Borre.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:26:
WEET IEMAND WAAR JE DIE TV DOCK NOG ERGENS KUNT KOPEN ZOEK ME ROT
Kan je wel zeggen dat het Smartdock veel geld voor weinig waar is. Je krijgt eigenlijk gewoon een stuk plastic met een micro-HDMI-aansluiting en een micro-USB-aansluiting die enkel dient om je gsm op te laden. Dezelfde mogelijkheden die dus standaard al op je telefoon zitten, maar dan in een dock. Kabels krijg je er niet bij ... En ja, ik spreek uit ervaring. Plus, als je een hoes over je telefoon doet (bvb een Incipio), krijg je het ding niet meer in je dock zonder die hoes eraf te halen.
Idem probleem hier. Redelijk irritant probleem , ik overweeg om terug te keren naar GB hiervoor.JAM schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 02:40:
Weet iemand of er al een oplossing is voor het niet automatisch verbinden (99 v/d 100 keer) van Wifi sinds de ICS update. Erg irritant om steeds de instellingen in te moeten om het (thuis)netwerk te selecteren en op 'verbinden' te tikken.
Je bedoelt de grootte van de icoontjes? Die kan je niet standaard aanpassen, behalve als je een launcher gebruikt. Ik vind zelf de icoontjes prima zoals ze zijn, ik kan ze prima zien en raak nooit per ongeluk het verkeerde icoontje aan. Grotere icoontjes vind ik persoonlijk alleen maar lelijker, zoals bij Samsung.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:26:
Alleen een tweetal vragen kunnen de afbeeldingen van de apss ook groter ik vind ze aan de kleine kant en komt het door de screeprotector die erop zit standaard dat het scherm zo vet uit ziet had er met mijn Samsung geen last mee.
Dat je scherm er zo vet uit ziet (dat bedoel je neem ik aan negatief
Verwijderd
F97 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:23:
[...]
Op Amazon bijvoorbeeld. Of in België bij Vanden Borre.
Kan je wel zeggen dat het Smartdock veel geld voor weinig waar is. Je krijgt eigenlijk gewoon een stuk plastic met een micro-HDMI-aansluiting en een micro-USB-aansluiting die enkel dient om je gsm op te laden. Dezelfde mogelijkheden die dus standaard al op je telefoon zitten, maar dan in een dock. Kabels krijg je er niet bij ... En ja, ik spreek uit ervaring. Plus, als je een hoes over je telefoon doet (bvb een Incipio), krijg je het ding niet meer in je dock zonder die hoes eraf te halen.
Verwijderd
Dat vet weet ik met een touchscreen maar heb het idee dat het aan de screenprtector licht toen mij dat op viel lag hij wel vol in de zon . Verder is het echt een super telefoon.
J-Force schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:41:
[...]
Je bedoelt de grootte van de icoontjes? Die kan je niet standaard aanpassen, behalve als je een launcher gebruikt. Ik vind zelf de icoontjes prima zoals ze zijn, ik kan ze prima zien en raak nooit per ongeluk het verkeerde icoontje aan. Grotere icoontjes vind ik persoonlijk alleen maar lelijker, zoals bij Samsung.
Dat je scherm er zo vet uit ziet (dat bedoel je neem ik aan negatief) daar heb ik geen last van, tenzij ik mijn handen een tijdje niet heb gewassen en mijn scherm niet of nauwelijks schoonveeg. Het is immers een touchscreen... Ik ken geen touchscreens die nooit vet of vies worden...
6MP heeft de 16:9 optie, 8MP heeft dat niet, alleen 4:3. Ik fotografeer zelf ook met 8 omdat ik 4:3 niet zo storend vind, maar ik kan me indenken dat mensen liever met 16:9 foto's maken.Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 17:57:
Kwam er vandaag achter dat de camera maar op 6MP staat ingesteld weet niet of dat bij alle toestellen is ik heb hem naar 8mp gezet
Verwijderd
Check of je lens niet wat vuil is (met een zachte doek lichtjes afvegen, brildoekje is ideaal). Wat vet op je lens zorgt in de meeste lichtomstandigheden voor een blauwe zweem.Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:15:
Vinden jullie de foto's ook niet wat blauwig/koel van kleur? Ook ruizig. Ik bewerk mijn foto's nu maar voor ik er wat mee doe. Ben niet onder de indruk van die camera
Zoek eigenlijk nog een docking station maar kan alleen een smartdock vinden maar is nog iets te prijzig eigenlijk...
Verwijderd
Voor de Xperia S staan ze voor minder dan €10 op Ebay, voor de P staat er helaas nog niets op.renio schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:45:
ik heb de smartdock nu een week en vind het wel een net dingetje voor op de bureau... maar ja.. .het is eigenlijk veel geld voor gewoon een houder met usb en hdmi aansluiting... niks bijzonders voor de rest... 't is omdat ik het gratis gekregen heb bij aankoop via vandenborre (belgische keten). Wie weet komt er wel eens een el cheapo alternatief uit China.

P.S: Excuses voor de lelijke foto maar ik kan m natuurlijk niet maken met de telefoon
hahaha vet cool,nWn Music schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:09:
Maak je eigen dock! Heb laatst maar weer eens de LEGO tevoorschijn gehaald, altijd handig.
[afbeelding]
P.S: Excuses voor de lelijke foto maar ik kan m natuurlijk niet maken met de telefoon
Ik vind hem persoonlijk ook nog best wel mooi, die dock
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
IPV op Auto moet je voor Normaal kiezen, daar kan je dan in de opties (menutoets drukken) bij focusmethode kiezen voor aanraakfocusFrank J. schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:25:
Vriend van me heeft de P (2.3) maar ik kan toch niet de optie vinden om op het scherm te drukken om daarop te focussen. Weet iemand of het nou mogelijk is om op het scherm te drukken en daar de focus/belichting op te richten?
Ik twijfel nog steeds tussen de P en de Sola. De. Sola ivm scherm grootte (kleiner imo handiger). P ivm kwaliteit scherm en mogelijkheid brodit houder..... Maar de dalende prijs van de P behoud me een beetje van het bestellen van de Sola.
Mocht je een update freak zijn: Sola geen 4.1, Xperia P wel.Frank J. schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:41:
Ah ok cool, na deze aanpassing is het standaard? Je hoeft dus niet telkens opnieuw naar menu en dan de focus methode te kiezen?
Ik twijfel nog steeds tussen de P en de Sola. De. Sola ivm scherm grootte (kleiner imo handiger). P ivm kwaliteit scherm en mogelijkheid brodit houder..... Maar de dalende prijs van de P behoud me een beetje van het bestellen van de Sola.
Vraag:
Wanneer ik mijn telefoon een tijdje uit heb staan en ik doe deze weer aan, moeten alle widgets hun data weer laden. Het staat er dan ook netjes bijvoorbeeld op mijn agenda widget: Laden .... op elke regel. Dat vind ik nogal vertragend en vervelend werken. Is daar wat tegen te doen?
[ Voor 21% gewijzigd door woutur op 27-10-2012 14:59 . Reden: Vraag toegevoegd. ]
Bij mijn HTC Desire Z kan ik een plaatje zoeken op google en dan naar het plaatje gaan en open image in new browser. Dan krijg ik alleen het plaatje te zien in de browser, daarna longpress op het plaatje met de optie share image. Bij de xperia P van die vriend van me heb ik de share image niet kunnen terug vinden. Hij kon alleen een share maken van de link van de pagina maar het plaatje zelf kon hij niet makkelijk sharen via b.v. whatsapp.
Tnx
In de default browser is mij dit inderdaad ook niet gelukt. De enige optie die ik nog tegenkwam was op het plaatje klikken, rechtsboven in kwam de optie "full image"die dan ook weer apart werd geopend. Die kon ik dan vervolgens saven (al dan niet als achtergronafbeelding gebruiken). Als het plaatje opslaat, kan je hem daarna uiteraard wel delen, maar dat is wel een extra handeling.Frank J. schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:14:
Zou iemand wat kunnen checken?
Bij mijn HTC Desire Z kan ik een plaatje zoeken op google en dan naar het plaatje gaan en open image in new browser. Dan krijg ik alleen het plaatje te zien in de browser, daarna longpress op het plaatje met de optie share image. Bij de xperia P van die vriend van me heb ik de share image niet kunnen terug vinden. Hij kon alleen een share maken van de link van de pagina maar het plaatje zelf kon hij niet makkelijk sharen via b.v. whatsapp.
Tnx
Er zijn een paar tweakers die alternatieve browsers gebruiken. Misschien dat een van hun kan bekijken of een van de alternatieven wel de mogelijkheid bieden.
Leuke sticker op de doos van ICS. Maar natuurlijk geen ICS update binnen te halen
Maargoed, net dus maar met de flashtool geupdate, want ik heb ook geen zin om over een maand ofzo alsnog de update weer binnen te krijgen.
Wat ik wel apart vond, is dat na het flashen er een chatverzoek kwam van danikag.....@gmail.com, zeker geen bekende van mij, dus zit hem dat in die ICS rom ofzo?
IIG een mooi toestel, ietsjes langer dan mijn vorige telefoon (defy), waardoor hij wat lastiger "lekker" zit in de broekzak, maar dat is denk ik een kwestie van wennen. Hij is wel een paar mm dunner
Dat is dan toch spam die je zelf ontvangt. De ROM komt recht van Sony zelf en kan niet aangepast worden (dan mislukt het flashen)._ferry_ schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:01:
Wat ik wel apart vond, is dat na het flashen er een chatverzoek kwam van danikag.....@gmail.com, zeker geen bekende van mij, dus zit hem dat in die ICS rom ofzo?
Verwijderd
Je krijgt een gelijk waardig vervang toestel dat was wel even lachen een samsung s5300 2.5 ich scherm.
Maar waar ik iedereen voor wil waarschuwen doe geen geknipte/geponste simkaart in je toestel daar kunnen ze dus niet tegen.
Ik heb exact hetzelfde.AmbroosV schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:12:
[...]
Dat is dan toch spam die je zelf ontvangt. De ROM komt recht van Sony zelf en kan niet aangepast worden (dan mislukt het flashen).
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
Ik gebruik Firefox als alternatieve browser en daar kun je in ieder geval rechtstreeks een afbeelding (die full screen wordt weergegeven) delen en/of opslaan.Tweety1 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:31:
[...]
In de default browser is mij dit inderdaad ook niet gelukt. De enige optie die ik nog tegenkwam was op het plaatje klikken, rechtsboven in kwam de optie "full image"die dan ook weer apart werd geopend. Die kon ik dan vervolgens saven (al dan niet als achtergronafbeelding gebruiken). Als het plaatje opslaat, kan je hem daarna uiteraard wel delen, maar dat is wel een extra handeling.
Er zijn een paar tweakers die alternatieve browsers gebruiken. Misschien dat een van hun kan bekijken of een van de alternatieven wel de mogelijkheid bieden.
Top, vraag beantwoord danJAM schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 03:49:
[...]
Ik gebruik Firefox als alternatieve browser en daar kun je in ieder geval rechtstreeks een afbeelding (die full screen wordt weergegeven) delen en/of opslaan.
Verwijderd
Moet toch beter kunnen...
Zo, ik ben het helemaal met je eens. Was van plan net hetzelfde te posten.bartus1989 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:29:
Ik begin serieus een beetje moe te worden van het batterij verbruik in ICS. 8 uur en 30 minuten op accu en nog 19% over. 60% batterij, 17% android, 6% WIFI 4% mobiel standby. Schermtijd is 1 uur en 37 minuten. Signaal mobiel netwerk constant groen.
Moet toch beter kunnen...
Ik kom echt de dag niet door met m'n telefoon. Mijn schermtijd is dan wel hoger, rond de 2,5 uur op 19% denk ik.
Scherm staat altijd op energie besparende modus. Het enige wat ik doe is veel whatsappen en af en toe Facebook/Nu.nl checken.
Zou m'n telefoon bijna te koop zetten. Simpelweg omdat het echt irritant is om continu op je accu te moeten letten terwijl je de meest simpele dingen doet.
Dat 'ie het niet lang volhoudt met veel browsen en spelletjes spelen, begrijpelijk. Maar dit..
M'n laatste optie is om een custom rom te gaan proberen, dat ga ik dan ook nog wel doen denk ik.
[ Voor 4% gewijzigd door Majesty op 31-10-2012 19:03 ]
Verwijderd

Ik gebruik die van mij ook redelijk intensief (radio, internet, whatsapp en ook bellen), en hij gaat ook mee van 7u tot 23u. Hang hem net aan de lader met 3% accuBB72 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 20:45:
Heb hier absoluut geen last van met ICS op mijn Xperia P. Gebruik hem vrij intensief (email/facebook/whatsapp koppeling via bluetooth met auto om te bellen en muziek te streamen en believe it or not bellen). Kom er ruimschoots de dag mee door. Haal hem 's-morgens rond 7 uur van de lader en hang hem er s-avonds rond 23.00-24.00u weer aan. Vaak nog ruim 20% accuduur over.
4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W
Bij mij gaat het zo: Elke avond leg in mijn telefoon aan de lader. Smart-connect zet dan Wi-Fi op de telefoon aan. De telefoon maakt verbinding en upload alle nieuwe foto's naar dropbox.
Maak hier een account als je deze nog niet hebt: http://db.tt/rssmyyP
4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W