Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 11:13

Millennium

Bug free !!!

woutur schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 09:52:
De tussenstand:
• Melding update naar een versie die ik al gebruik gaat niet weg (flashtool voor update gebruikt plus bootloader unlocked) | Nog geen fix
[/quote]
Heb zelf de central europe 4.0.4 geflashed en heb deze melding niet (bootloader = locked)
• GPS kan ik niet in één maal togglen. Daar moet ik eerst voor door een menu. Zou ik met het rooten van mijn P dit kunnen omzeilen? | GPS gewoon aan laten
Kan prima GPS togglen met standaard widget (alleen een agree popup ter bevestiging weg klikken)
• Optie dat als mijn telefoon in standby gaat, het middelste homescreen gezet wordt. Aanzetten: altijd middelste homescreen. | Nog geen fix, misschien met een andere launcher
Vind dit juist wel handig, dat deze blijft staan op mijn huidige. 1x op home klikken en je hebt de middelste weer.
• Fix voor de lag in de Xperia live wallpaper. | Nog geen fix
Ik merk gen lag in de wallpaper.

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:04

nWn

In Geocentric Orbit

De tussenstand:
• Melding update naar een versie die ik al gebruik gaat niet weg (flashtool voor update gebruikt plus bootloader unlocked) | Nog geen fix
Wat bij mij werkt is met Titanium Backup de app "Update Center" (of iets in die trend) te freezen. Dan verdwijnt het update icoontje onmiddellijk en komt ie (totnutoe in ieder geval) ook niet meer terug.

Voor je andere irritaties kan je misschien eens naar de app "Tasker" kijken, die kan heel veel meer dan Smart Connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-10 14:44

woutur

Klauwtjes uit!

nWn Music schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:39:
[...]

Wat bij mij werkt is met Titanium Backup de app "Update Center" (of iets in die trend) te freezen. Dan verdwijnt het update icoontje onmiddellijk en komt ie (totnutoe in ieder geval) ook niet meer terug.

Voor je andere irritaties kan je misschien eens naar de app "Tasker" kijken, die kan heel veel meer dan Smart Connect.
Hee, dat is wel een mooie oplossing. Ik zal mijn telefoon nog even rooten. Ik heb immers toch Titanium Backup gekocht (tijd gelee) dus voor dit soort dingen is dat handig!

@anderen: bedankt voor de input! Leuk te zien dat we er samen wel uitkomen. Ik vond en vind dit nog altijd een hele goede telefoon. Mijn lijstje zijn wat eigenaardigheden waar misschien meer mensen tegenaan lopen maar waar wel oplossingen voor bestaan. Juist voor personen die meer willen weten van de telefoon lijkt me dit gouden input!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Sinds een week ben ik in bezit van de Xperia P
Maar wat ik erg vervelend vind is dat als ik mijn mails
Verwijder van mijn ziggo webmail ik ze dan ook kwijt ben op mijn
Xperia
op internet via Google vind ik hier niets over mogelijk kunnen en willen jullie mij helpen.

Gr
Menno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 19:21:
Hallo allemaal,

Sinds een week ben ik in bezit van de Xperia P
Maar wat ik erg vervelend vind is dat als ik mijn mails
Verwijder van mijn ziggo webmail ik ze dan ook kwijt ben op mijn
Xperia
op internet via Google vind ik hier niets over mogelijk kunnen en willen jullie mij helpen.

Gr
Menno
Waarschijnlijk moet je in Google even zoeken naar het verschil tussen POP3 en IMAP. Nu gebruik je waarschijnlijk IMAP: de mails blijven op de server staan en als je op de server delete verdwijnen ze ook uit je e-mailapplicatie.
Wat je wil is POP3: De e-mails worden dan echt naar je e-mailapplicatie gedownload en wel/niet (is een instelling) verwijderd van de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5 homescreens heb je zo vol, nu je de widget grootte aan kunt passen in ICS ;) Verder vind ik het ook fijner werken dmv widgets, dan telkens de app op te zoeken in het menu.

1 screen voor de agenda, 1 voor notities (beide fullscreen), 1 voor timescape, 1 voor media (winamp, youtube, wat nieuws en laatste 4 gesprekken) en dan de middelste met de standaard klok, google zoekbalk en het toggle ding voor wifi enzo (daaronder nog skype, whatsapp, gmail en fb)

Het enige probleem was dat je af en toe iets van lag merkte, maar de app "FastReboot" heeft dit voor mij opgelost. Even op klikken en hij cleart je cache ofzoiets (meestal over de 100 mb), waardoor alles weer vloeiend gaat, zonder dat er instellingen oid veranderen.

Het enige probleem dat ik momenteel heb is het toetsenbord: in de Chrome browser werkt het heel irritant, omdat hij letters herhaald of wist zonder dat ik dat aangeef. Ik heb het alleen in Chrome en heb dus geen idee hoe ik dat kan veranderen.

Wel uitgevonden dat je gewoon een punt en komma kunt toevoegen aan het standaard toetsenbord. Ik deed dit eerder dmv twee keer achter elkaar de spatie in te drukken, maar het is wel fijn om de punt en de komma op het standaard toetsenbord direct te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
theone0312 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 22:41:
[...]

Via de Sony pc companion

Telefoon eraan hangen en dan hoort het programma vanzelf te melden dat er een update voor de telefoon is gevonden.
Bij mij helaas nog steeds de melding dat ik de laatste versie heb (6.0.B.3.184).. Heb een unbranded versie, gekocht bij Coolblue.
Anderen ook daar gekocht? Ook nog steeds geen melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zsparrow schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 20:26:
[...]

Waarschijnlijk moet je in Google even zoeken naar het verschil tussen POP3 en IMAP. Nu gebruik je waarschijnlijk IMAP: de mails blijven op de server staan en als je op de server delete verdwijnen ze ook uit je e-mailapplicatie.
Wat je wil is POP3: De e-mails worden dan echt naar je e-mailapplicatie gedownload en wel/niet (is een instelling) verwijderd van de server.
Ik heb als instelling
Pop.ziggo.nl voor inkomende mail beveiliging geen
En uitgaand is SMTP.ziggo.nl beveiliging starttsl
Met gebruikers naam en wachtwoord
Volgens ziggo is dat correct
Alleen kan ik nergens aan vinken dat berichten verwijderd moeten worden als deze verwijderd worden van de server.
Ook met opnieuw instellen kom ik dat niet tegen.
Doe ik iets verkeerd of....

Gr Menno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-10 23:10
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:54:
[...]

Ik heb als instelling
Pop.ziggo.nl voor inkomende mail beveiliging geen
En uitgaand is SMTP.ziggo.nl beveiliging starttsl
Met gebruikers naam en wachtwoord
Volgens ziggo is dat correct
Alleen kan ik nergens aan vinken dat berichten verwijderd moeten worden als deze verwijderd worden van de server.
Ook met opnieuw instellen kom ik dat niet tegen.
Doe ik iets verkeerd of....

Gr Menno
POP3 doet niets meer eens de berichten op de telefoon staan. Je kan kiezen om berichten bij het ophalen direct van de server te halen, maar berichten verwijderen wanneer ze van de server weg zijn of berichten van de server halen als je ze zelf verwijderd is simpelweg niet mogelijk met POP3. Daarvoor heb je IMAP of Exchange nodig.

Ik kan iedereen alleen maar aanraden om gewoon volledig over te stappen op Gmail, ook al is het even een gedoe. Met Gmail heb je een geweldig goede emailservice die probleemloos op simpelweg elk apparaat werkt en die je niet verliest moest je ooit van internetprovider wisselen.

[ Voor 0% gewijzigd door AmbroosV op 02-10-2012 23:27 . Reden: Verschrikkelijke dt-fout. Ik spreek te veel Engels. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
AmbroosV schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:44:
[...]

POP3 doet niets meer eens de berichten op de telefoon staan. Je kan kiezen om berichten bij het ophalen direct van de server te halen, maar berichten verwijderen wanneer ze van de server weg zijn of berichten van de server halen als je ze zelf verwijdert is simpelweg niet mogelijk met POP3.
Precies wat AmbroosV zegt..
[...]

Ik kan iedereen alleen maar aanraden om gewoon volledig over te stappen op Gmail, (...).
Er kunnen voor mensen natuurlijk ook andere redenen zijn om niet zomaar alles aan Google toe te vertrouwen, toevallig het artikel in de NRC gelezen afgelopen zaterdag over Chrome? .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
zsparrow schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 23:01:
[...]
Er kunnen voor mensen natuurlijk ook andere redenen zijn om niet zomaar alles aan Google toe te vertrouwen, toevallig het artikel in de NRC gelezen afgelopen zaterdag over Chrome? .......
Da's waar. Maar mijn ISP is wel het laatste bedrijf waar ik informatie aan wil toevertrouwen.

Ik werk bij The Phone House in de vakanties. Bij Telenet bijvoorbeeld (ik denk de grootste ISP in Vlaanderen) waar enorm veel mensen een emailadres hebben kunnen wij gewoon op ons intern adminsysteem van Telenet alle usernames en geheime vragen+antwoorden zien én alle wachtwoorden aanpassen. Als jij me je Telenet-email geeft en ik wil toegang tot je mailbox moet ik gewoon even in een Phone House binnenwandelen, mij even aanmelden in C@FE (Customer Admin Front-End) en ik kan je hele account overnemen.

*edit
Net dat artikel van NRC over Chrome gelezen, dat is toch echt gewoon een feature. Synchroniseren van open tabs, bookmarks, usernames en wachtwoorden is net een van de dingen waarom ik met plezier Chrome gebruik. Die dingen zijn trouwens ook geencrypteerd met een aparte passphrase. Je moet gewoon inderdaad of alles op je eigen account gebruiken of slim surfen. Als ik niet op m'n eigen pc werk zit ik altijd in incognitomodus, en op mijn PC heeft absoluut niemand anders admin access. OS-accounts delen is niet meer van deze tijd. Beetje PICNIC. Problem In Chair, Not In Computer.

[ Voor 24% gewijzigd door AmbroosV op 02-10-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst stond in de VPRO gids een interessant artikel, maar ik weet niet meer van wie. Hij heeft in elk geval meerdere boeken geschreven over het digitale tijdperk en implicaties daarvan.

Leuk was: "Tegenwoordig is het niet zozeer een keuze van het opgeven van je privacy, meer een keuze van aan wie je je privacy opgeeft en voor mij is dat Google, voor anderen kan dat Apple zijn of Facebook of weet ik wat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
AmbroosV schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 23:18:
[...]

*edit
Net dat artikel van NRC over Chrome gelezen, dat is toch echt gewoon een feature. Synchroniseren van open tabs, bookmarks, usernames en wachtwoorden is net een van de dingen waarom ik met plezier Chrome gebruik. Die dingen zijn trouwens ook geencrypteerd met een aparte passphrase. Je moet gewoon inderdaad of alles op je eigen account gebruiken of slim surfen. Als ik niet op m'n eigen pc werk zit ik altijd in incognitomodus, en op mijn PC heeft absoluut niemand anders admin access. OS-accounts delen is niet meer van deze tijd. Beetje PICNIC. Problem In Chair, Not In Computer.
(ik weet: nogal off-topic, dus zal er hierna over ophouden...)
Je hebt gelijk, het is een feature... maar ik vind dat het wel erg makkelijk gaat, die gegevens over de internet overal maar heen sturen voor je eigen gemak... en het weer ongedaan maken is niet echt gemakkelijk... maar het is ook een persoonlijke mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

POP3 doet niets meer eens de berichten op de telefoon staan. Je kan kiezen om berichten bij het ophalen direct van de server te halen, maar berichten verwijderen wanneer ze van de server weg zijn of berichten van de server halen als je ze zelf verwijderd is simpelweg niet mogelijk met POP3. Daarvoor heb je IMAP of Exchange nodig.

Ik kan iedereen alleen maar aanraden om gewoon volledig over te stappen op Gmail, ook al is het even een gedoe. Met Gmail heb je een geweldig goede emailservice die probleemloos op simpelweg elk apparaat werkt en die je niet verliest moest je ooit van internetprovider wisselen.
Dat is fijn dan want ziggo heeft alleen maar pop en geen IMAP
Kan ik het anders oplossen ipv alles door sluizen naar gmail.
Op mijn vrouw haar HTC werkt ziggo wel gewoon namelijk

Gr Menno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:59
De tussenstand:
Gewoon de "update" doen via de Sony software, daarna krijg je geen melding meer. Heb ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Crim schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:49:
[...]

Gewoon de "update" doen via de Sony software, daarna krijg je geen melding meer. Heb ik ook gedaan.
Werkt niet voor mensen met een unlockte bootloader. Tenminste, ik vermoed dat het zo werkt (uiteraard heb ik de update geprobeerd te doen :))

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:23
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:45:
[...]

Dat is fijn dan want ziggo heeft alleen maar pop en geen IMAP
Kan ik het anders oplossen ipv alles door sluizen naar gmail.
Op mijn vrouw haar HTC werkt ziggo wel gewoon namelijk

Gr Menno
ja, pop mail binnen halen in je gmail account is een oplossing, maar voor een juiste werking moet je dan wel eigenlijk overal gmail als main source gebruiken (anders zijn je opens en deletes nog steeds niet in sync. (pop3 is zoo 1999)

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 03-10-2012 10:57 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
@ AmbroosV :

Ik heb sinds 2 dagen ook een Xperia P , gekocht in Mediamarkt België , maar om 1 of andere reden heb ondanks dat ik bij taalkeuze Nederlands ( België ) geselecteerd heb, als schrijftalen enkel Nederlands(NL). Met als resultaat een qwerty toetsenbord.

(Ik was wat aan het kijken naar azerty toetsenbord apps , maar het blijkt dat bij veel gratis apps , Airpush advertenties inzitten. Om die airpush te blokkeren heb ik de airblock app, maar die app wil zijn werk niet doen omdat mijn android2.3 nog niet geroot is)

Enig idee of bij Android4.0 ( die blijkbaar nog niet is vrijgegeven voor mijn toestel in BE ) , er een azerty toetsenbord standaard bij zit ?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
MPAnnihilator schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:03:
@ AmbroosV :

Ik heb sinds 2 dagen ook een Xperia P , gekocht in Mediamarkt België , maar om 1 of andere reden heb ondanks dat ik bij taalkeuze Nederlands ( België ) geselecteerd heb, als schrijftalen enkel Nederlands(NL). Met als resultaat een qwerty toetsenbord.

(Ik was wat aan het kijken naar azerty toetsenbord apps , maar het blijkt dat bij veel gratis apps , Airpush advertenties inzitten. Om die airpush te blokkeren heb ik de airblock app, maar die app wil zijn werk niet doen omdat mijn android2.3 nog niet geroot is)

Enig idee of bij Android4.0 ( die blijkbaar nog niet is vrijgegeven voor mijn toestel in BE ) , er een azerty toetsenbord standaard bij zit ?
Nope. Ik heb er een feature request voor gemaakt een paar maand geleden, maar die komt er pas ten vroegste bij de toestellen van begin 2013 door. Is bij bijna alle Androids zo, ze vergeten altijd dat Vlamingen Azerty typen en Nederlands spreken.

Probeer MultiLing Keyboard eens, is gratis zonder AirPush. Of probeer te wennen aan Qwerty, het Xperia-toetsenbord is best goed. Ik tik ook op een Azerty maar gebruik Qwerty op m'n telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:10
Even een vraagje: Is Nova Launcher bij jullie ook veel sneller dan Apex Launcher?

Heb ze even vergeleken met elkaar met precies dezelfde indeling van de schermen. (apps widgets etc) Bij Apex had ik een soort hapering als ik wisselde tussen de schermen, bij Nova niet.

Raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-10 18:30

kevin33

Welkom in Utopia.

Pazienza schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:45:
Even een vraagje: Is Nova Launcher bij jullie ook veel sneller dan Apex Launcher?

Heb ze even vergeleken met elkaar met precies dezelfde indeling van de schermen. (apps widgets etc) Bij Apex had ik een soort hapering als ik wisselde tussen de schermen, bij Nova niet.

Raar.
Nova is idd sneller, wel jammer dat bij mij het dock niet lekker werkte.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
kevin33 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 19:43:
[...]

Nova is idd sneller, wel jammer dat bij mij het dock niet lekker werkte.
Hoe bedoel je? Ik heb geen problemen met de dock..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Pazienza schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 20:01:
[...]

Hoe bedoel je? Ik heb geen problemen met de dock..
Het klinkt idd raar, bij Nova moet ik soms 3 of 4 keer op een b.v. de appdrawer klikken om het menu te openen, bij zowel de standaard launcher als bij Apex werkt dit wel in 1 keer, daarom heb ik nu Apex.

[ Voor 0% gewijzigd door kevin33 op 04-10-2012 09:28 . Reden: Spelfoutjes ]

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:02:
Toen er voor de Arc S ICS uitkwam, was er op het blog van Sony (Ericsson) een lijst met toestellen die de update al konden uitvoeren. Weet iemand of er ook zo'n lijst is voor de Xperia P?
Iemand deze lijst al eens voorbij zien komen? Ik heb gezocht op het Sony Mobile blog, maar zonder resultaat. De lijst is gebaseerd op SN-nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 17:08
Is ICS ook buiten PCC om beschikbaar? Sinds mijn telefoon een keer nat is geworden laadt hij nog wel op, maar kan ik hem niet meer verbinden met mijn laptop. Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankoole
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-10 16:43
Ik wordt er echt een beetje leip van Sony met de Xperia P, ik krijg nog steeds geen update naar ICS via de software van Sony. Gewoon een unbranded toestel die los gekocht is. Die update was in augustus al aangekondigd met veel fanfare!

En support krijg je al helemaal geen zinnig antwoord van terug. Ik dacht dat Sony zo goed was :'-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:59
Update gewoon via de methode die hier al zovaak is aangegeven. Werkt net zo goed en je hebt de update direct. Ik heb mijn toestel ook unbranded gekocht via de Mediamarkt en kreeg de update ook maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Laatst online: 30-04-2024
ik heb mijn Xperia P 3 maand geleden of zo gekocht bij Vandenborre (België) die 'm met gratis extraatje de Sony Smart Dock verkocht. Echter is, zoals je misschien weet, de productie van die Smart Dock gecancelled door Sony en komt er binnenkort een TV Dock uit voor de Xperia P. Dit sleept natuurlijk al een hele tijd aan... gisteren krijg ik een brief van Vandenborre met hun excuses voor de situatie bij de toeleverancier/producent, hun formele bevestiging dat de dock er wel degelijk zit aan te komen en geleverd zal worden van zodra deze voor hun beschikbaar is en een geschenkbon van 20 € ter compensatie van mijn leed :)
Schitterende service wel, hoedje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
Misschien een stomme vraag maar is dat plastic cover geval aan de onderkant removable? Iemand vertelde me van wel alleen ik kan er niks over vinden en ik ga het ook niet riskeren voor het geval het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Het kan, maar het is niet de bedoeling. Zou er dus niet te veel aan gaan lopen sjorren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
kevin33 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:28:
[...]

Het klinkt idd raar, bij Nova moet ik soms 3 of 4 keer op een b.v. de appdrawer klikken om het menu te openen, bij zowel de standaard launcher als bij Apex werkt dit wel in 1 keer, daarom heb ik nu Apex.
Ik heb dezelfde ervaring met Nova Launcher op de Xperia P. Erg vervelend.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Kan de toppic opening niet voorzien worden van links naar een werkende / officiele manier om je bootloader te unlocken of je toestel te rooten a.u.b. ?

Bootloader unlocken is alvast deze link :

http://unlockbootloader.sonymobile.com/

Over dit proces heb ik dan ook een vraag. Eens gestart vind ik bij het stappenplan volgende :

"
9.Download and unzip this file. This is the standard android_winusb.inf-file, with a few lines of code added to enable Fastboot to support Sony and Sony Ericsson devices. Make sure you are running Google USB Driver package revision 4 or higher in your Android SDK. You can see current Google USB Driver package revision in the SDK Manager.
10.Place the unzipped file in the usb_driver folder, located in the Android SDK > extras > google folder on your computer. Accept to replace the old android_winusb.inf-file with the new file. If you can't find the usb_driver folder, please install the Google USB Driver Packager using the Android SDK manager.

"

Probleem is dat ik net de Android SDK Manager heb open staan , maar onder 'Extras' heb ik niet de mogelijkheid om de 'Google USB Driver Packager' te selecteren(*). Ik kan dat vakje extras aanvinken , maar er gebeurt niets... 8)7
Iemand enig idee ? Die map 'usb_driver' vind ik onder mijn c:\Users\userprofiel\appdata\Local\Android\android-sdk helemaal niet terug :(

(*)
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/anni/tweakers/tweakers/googleusb.jpg

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Dat werkte bij mij ook niet helemaal, ik heb gewoon flashtool gebruikt om te booten naar fastboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie88
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-08-2021
Toch maar de ICS update binnengehaald via flashtool! Zie http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38457156 voor de howto.

p.s. ik heb volgens mij een branded toestel van vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Creqaw schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:32:
Misschien een stomme vraag maar is dat plastic cover geval aan de onderkant removable? Iemand vertelde me van wel alleen ik kan er niks over vinden en ik ga het ook niet riskeren voor het geval het niet kan.
Of het de bedoeling is weet ik niet, naar hij zit gewoon vast geklikt. hoekje beetpakken, en naar beneden trekken. Hierna gaat het wel gemakkelijker. Dus misschien niet voor bedoelt

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

BillSpaarbank schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:04:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring met Nova Launcher op de Xperia P. Erg vervelend.
Inderdaad vervelend, ik heb meerdere versies getest, maar allemaal hetzelfde probleem.
Nova liep mooi vlot, Apex na een tweak wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb vandaag mijn nieuwe xperia P binnengekregen. Ik heb hem eerst opgeladen (er nog geen SIM ingestoken, omdat ik nog wacht tot mijn micro sim toekomt.
Hierna heb ik hem direct willen updaten. Dit heb ik gedaan via de website van Sony.
Na dit gebeurd was, zei de xperia P dat hij nog steeds op 2.... zat. Ik heb dan de pc companion geïnstalleerd, en hem opnieuw willen updaten. Ik heb hem dan moeten voorbereiden (hem afleggen, en opnieuw aanleggen met de volume naar beneden knop ingeduwd.
Tijdens de installatie heeft hij een error weergeven, en zei hij dat ik het opnieuw moest proberen. Ik heb dit twee keer gedaan. Twee keer kreeg ik opnieuw deze error.
Nu wil hij niet meer opstarten (krijg alleen sony, en dan het beeld van een gsm bij een uitroepteken in een driehoek). En als ik hem aansluit op de computer, kan ik hem niet meer verkennen. De sony companion is de enigste die hem ziet.
Ik heb geen flauw idee wat te doen.
Ik zou enorm dankbaar zijn mocht iemand mij hier kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Probeer hem eens met pc companion te herstellen en daarna opnieuw met flashtool naar ICS te updaten. Hoop dat het werkt! Vorige week ging het allemaal in een keer goed bij mijn nieuwe Xperia P. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er nog geen backup van gemaakt, en ik heb dus geen flauw idee hoe ik hem moet herstellen.
Bedankt voor het snelle antwoord wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Probeer het eens met flashtool daar is op deze pagina nog naar gelinkt volgens mij over hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederik82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-03 12:26
Heeft er nog iemand last van het lage volume tijdens gesprekken? Is echt wel heel stil heb het op de luidste stand gezet via de volume knoppen aan de zijkant :?

[ Voor 28% gewijzigd door Frederik82 op 05-10-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xelaim: gebruik je windows 7? Ik had een soortgelijk probleem, mijn laptop herkende de P niet vanwege problemen met drivers (mtp drivers).

Het is een vrij lange uitleg, dus zou je eerst kunnen zeggen of je ook een melding op je desktop of laptop krijgt en wat die melding zegt? Als ik hem via pc companion aansloot kreeg ik de melding: apparaat niet gevonden, probleem met mtp drivers (ofzoiets)

(ps het is mij gelukt hem naar ics te flashen met flashtool en nu herkent de laptop hem altijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo opnieuw, heb uw advies opgevolgd, maar hij geeft constant een error, en dan dat het toestel gedisconnected is. Als ik hem nu opstart krijg ik alleen een volledig zwart scherm dat flikkerd.

EDIT : ja ik gebruik windows 7.
Hij herkent hem wel, maar altijd maar voor even (geluid van connectie, 5 sec later het geluid van disconnectie)

EDIT : error na 29% :
05/054/2012 21:54:47 - INFO - Processing system.sin
05/054/2012 21:54:47 - INFO - Checking header
05/054/2012 21:54:47 - INFO - Flashing data
05/055/2012 21:55:14 - INFO - Ending flash session
05/055/2012 21:55:14 - ERROR - ERR_SEVERITY="MAJOR";ERR_CODE="0009";ERR_DYNAMIC="Block verification failed";

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xelaim: de makkelijkste manier is schijnbaar je telefoon aansluiten op een pc met XP of Vista, want zo te lezen heb jij ook een mtp driver probleem. (dit is wat de meeste mensen nu doen als ik het even google of op xda developers kijk)

Hier is iemand met precies hetzelfde probleem na het flashen van een anders besturingssysteem op de Xperia S:
http://forum.xda-develope...read.php?t=1571293&page=2 Wat voor hem hielp: je computer opnieuw opstarten en het nog een keer proberen.

Ook kun je de tft file die je aan het flashen bent nog een keer opnieuw downloaden, maar dan vanaf een andere source. Ik raad je deze aan: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1838457

Als je deze flasht en het nog niet lukt horen we het wel. (ps het is de central europe versie, ik heb deze ook, maar ik weet eigenlijk niet welke versie ze in nederland hebben uitgerold, omdat dat ook nog wel eens per provider verschilt dacht ik...qua apps die ze meeleveren enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie88
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-08-2021
Ik moet zeggen na een dag ICS gebruikt te hebben ben ik totaal niet onder de indruk. De batterij wordt op de één of andere manier vele malen sneller leeg getrokken (ongeveer 10% per uur eraf zonder de telefoon veel te gebruiken). Als ik de "uitgebreide stand-by modus" activeer is het nog wel redelijk maar geen echte verbetering ten opzichte van gingerbread. Plus het feit dat de gegevensverkeer dan wordt uitgeschakeld zodat ik geen whatsapp meldingen ofzo meer krijg.

Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loll
  • Laatst online: 01-10 00:08
Heey mensen k ben redelijk nieuwe hier op GoT.
En ik sta nu voor de keuze om deze telefoon xperia P
Of de htc one V of de S advance te halen.
Wat raden jullie aan voor mij ik heb natuurlijk al wat research gedaan en hier komt het volgende bij mij uit.

Sony
Mooi design en een goede camera maar het gemis van uitbreidbaar geheugen

Samsung mooi amoled scherm upgrade naar jellybean en uitbreidbaar geheugen.
maar geen goede camera

htc mooie skin maar voor de rest ben ik niet echt onder de indruk.

wat zijn jullie ervaringen en wat is goed om te weten als ik de P koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeuwsmeisjeman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 19:41
Ikzelf twijfel ook tussen de Xperia P en de Samsung S Advance.

De HTC valt voor mij persoonlijk al af door het ontbreken van een elektronisch kompas, ik doe namelijk geocaching met de smartphone en dan is een elektronisch kompas wel prettig.

Eigenlijk zou ik de Xperia Go ook nog kunnen overwegen vanwege de waterdichtheid, maar deze heeft een te klein scherm vind ik.

Persoonlijk neig ik iets meer naar de Xperia P denk ik.

Hoe zit het eigenlijk met de GPS-ontvangst op de Xperia P? In de laatste C't magazine las ik over de Xperia Sola en de Xperia U het volgende:
De Xperia U had net als de Xperia Sola tijdens de test continu problemen met het bepalen van zijn geografische locatie. Deze smartphones vonden ook na meerdere minuten maximaal vier satellieten waar andere er zeven vonden en hun positie binnen enkele seconden wisten te achterhalen. Dat deed zich echter onregelmatig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
loll schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 14:10:
Heey mensen k ben redelijk nieuwe hier op GoT.
En ik sta nu voor de keuze om deze telefoon xperia P
Of de htc one V of de S advance te halen.
Wat raden jullie aan voor mij ik heb natuurlijk al wat research gedaan en hier komt het volgende bij mij uit.

Sony
Mooi design en een goede camera maar het gemis van uitbreidbaar geheugen

Samsung mooi amoled scherm upgrade naar jellybean en uitbreidbaar geheugen.
maar geen goede camera

htc mooie skin maar voor de rest ben ik niet echt onder de indruk.

wat zijn jullie ervaringen en wat is goed om te weten als ik de P koop?
Ik persoonlijk zou gewoon de telefoon kopen die je het mooist vind of in jou geval; de P. Of het nou super specs heeft of niet, het uiterlijk zie je altijd en als je een lelijke hebt zul je daar altijd wat spijt van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loll
  • Laatst online: 01-10 00:08
zeeuwsmeisjeman schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 14:42:
Ikzelf twijfel ook tussen de Xperia P en de Samsung S Advance.

De HTC valt voor mij persoonlijk al af door het ontbreken van een elektronisch kompas, ik doe namelijk geocaching met de smartphone en dan is een elektronisch kompas wel prettig.

Eigenlijk zou ik de Xperia Go ook nog kunnen overwegen vanwege de waterdichtheid, maar deze heeft een te klein scherm vind ik.

Persoonlijk neig ik iets meer naar de Xperia P denk ik.

Hoe zit het eigenlijk met de GPS-ontvangst op de Xperia P? In de laatste C't magazine las ik over de Xperia Sola en de Xperia U het volgende:

[...]
Dit is een leuk idee ik doe al jaren geocaching en doe dat via een gps maar als dat nu ook kan met de P of advance is dat een leuke htc is ook wat aan de trage kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 20:11
Eindelijk was hij leverbaar! De actieve brodit houder voor de Xperia P :9 :

Afbeeldingslocatie: http://i1357.photobucket.com/albums/q760/Kappade/Brodit_zpsc4a3ed7f.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Kappade op 06-10-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toffe houder! en mooi om te zien dat hij ook goed staat in een spaceshuttle :+

jk, toffe bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 23:12:
@Xelaim: de makkelijkste manier is schijnbaar je telefoon aansluiten op een pc met XP of Vista, want zo te lezen heb jij ook een mtp driver probleem. (dit is wat de meeste mensen nu doen als ik het even google of op xda developers kijk)

Hier is iemand met precies hetzelfde probleem na het flashen van een anders besturingssysteem op de Xperia S:
http://forum.xda-develope...read.php?t=1571293&page=2 Wat voor hem hielp: je computer opnieuw opstarten en het nog een keer proberen.

Ook kun je de tft file die je aan het flashen bent nog een keer opnieuw downloaden, maar dan vanaf een andere source. Ik raad je deze aan: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1838457

Als je deze flasht en het nog niet lukt horen we het wel. (ps het is de central europe versie, ik heb deze ook, maar ik weet eigenlijk niet welke versie ze in nederland hebben uitgerold, omdat dat ook nog wel eens per provider verschilt dacht ik...qua apps die ze meeleveren enzo)
Het is mij gelukt door de sony erricson update manager te gebruiken. Zit nu wel nog altijd op 2.3.7.
En ik moet rekening houden met belgië. Ik ga gewoon wachten tot ik op de normale manier kan updaten.
Toch bedankt om mij proberen te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn dat je in elk geval weer op je telefoon kunt en wachten is denk ik ook het veiligst, dan weet je zeker dat je de juiste versie hebt en alles straks netjes voor elkaar hebt.

Ik had eens de fout gemaakt een verkeerd systeem erop te willen zetten (de foute download link aangeklikt) en de telefoon deed toen absoluut niks meer. Het lampje ging zelfs niet aan als ik hem aan de lader legde. Een half uur later met hulp van mijn broertje alles toch op de een of andere manier voor elkaar gekregen, maar daar wordt je wel een stuk voorzichtiger van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
JRKAP schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 16:44:
Eindelijk was hij leverbaar! De actieve brodit houder voor de Xperia P :9 :

[afbeelding]
Wat is nou precies het verschil tussen een actieve en een passieve van Brodit? Hij klemt 'm als het ware bij allebei toch vast? Alleen bij de actieve zit hij sowieso niet over de knoppen heen.

En als je navigatie gebruikt tijdens het opladen in de auto, laadt de telefoon dan ook op bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
passieve houder is niets anders dan de houder. actieve (lader)houder heeft een aanstekerplug eraan vast en laad hij dus ook gelijk op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30

kingfriko

100 % BULLY

ICS draaiend , doe wel de helft minder lang met de accu nu , als dat zo blijft haal ik geen hele dag op een lading , gisteravond opgeladen en nu al bijna leeg ....

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
ik ben juist uitermate tevreden wat batterijverbruik betreft met ICS. Ik doe er ongeveer een halve dag extra mee tov 2.3.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenarion
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-10 15:25
Ik heb m nu toch ook maar zelf geflasht naar ICS. IS nu dat batterijbesparingppje weg? Mij leek t wel wat snachts... Of is daar een andere app voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-10 00:06

Sick Nick

Drop the top!

Smart Connect heeft dat overgenomen, kan je met smart tags en andere devices profielen instellen maar ook op basis van tijd. Dus van 00:00 tot 7:00 stil bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Handy Profiles is een aanrader op dat gebied! Buiten stroombesparing, werkt het gewoon super handig!:

ik heb bijv de volgende profielen:

dag : start elke werkdag om 07:30. 3G aan, Wifi aan, gegevens sync aan, geluid aan, navigatie naar mijn werk starten; puur voor file info; de google navigatie.
auto in - heenweg ; start elke werkdag om 08:00, wifi uit, bluetooth aan, flitsmeister starten. geluidsniveau op luid
auto uit - heenweg - 09:00; bluetooth uit, geluid op normaal
auto in - terugweg 17:30; bluetooth aan, navigatie naar huis starten, flitsmeister aan, geluid op luid
auto uit - terugweg 18:30; bluetooth uit, wifi aan, logmein app starten (om mijn pc te starten terwijl ik naar mijn deur loop), geluid op normaal.
nacht : elke werkdag om 23:30. Geluid uit; trillen, wifi uit, 3G uit, gegevensync uit.

Ik mis vast iets met het opschrijven, maar je hebt door het toe te passen in praktijk een ideaal schema; en je ziet ineens mogelijkheden. Smarttags van Sony zijn op dit punt eigenlijk alleen maar lastig, je moet je tel ergens langs halen. Handy Profiles doet alles op basis van tijd, wifi locatie, agenda afspraak, batterijniveau, etc _/-\o_ . En belangrijkste !!! Het gebruikt helemaal niet veel stroom; de maker adverteert zelfs ermee dat het geen drainprogramma is. En na maanden gebruik kan ik dat alleen maar bevestigen

techniek staat voor niets :9

[ Voor 29% gewijzigd door Kappade op 08-10-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Gebruikt overigens iemand net als ik de Chrome browser ipv de 'Browser' en merkt op verschillende sites dat er dubbele aanslag wordt geregistreerd vanuit Chrome?

Voorbeeld: ik wil 'j.kap' typen en (na heel veel keer proberen) verschijnt er : jj.kkap of iets in die richting?

Op mijn Nexus 7 heb ik ook Chrome, maar dit heb ik daar nog niet gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
JRKAP schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:12:
Gebruikt overigens iemand net als ik de Chrome browser ipv de 'Browser' en merkt op verschillende sites dat er dubbele aanslag wordt geregistreerd vanuit Chrome?

Voorbeeld: ik wil 'j.kap' typen en (na heel veel keer proberen) verschijnt er : jj.kkap of iets in die richting?

Op mijn Nexus 7 heb ik ook Chrome, maar dit heb ik daar nog niet gezien...
Het lijkt er inderdaad op dat er wat compatibility issues zijn tussen het Xperia-toetsenbord en sommige apps. Het tekstveld hier op Tweakers is ook een ramp, cursor verspringt regelmatig en soms volgt het beeld de tekst niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Inderdaad, echt enorm frustrerend af en toe. Ook op Google typt hij de woorden soms automatisch dubbel etc., ben hierdoor weer over gestapt naar Dolphin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik zou ook eens een ander toetsenbord proberen. Moet er eens wat mee prullen, maar de kans is groot dat SwiftKey of Swype het probleem niet hebben. Alleen wel jammer dat ik ondertussen echt helemaal verknocht ben aan de tweetalige suggesties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Ik moest het dus aan de kant van het toetsenbord zoeken! Ik ben ook net zo gewend aan de Xperia + swipe mogelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ook ik heb dit probleem, ik dacht dat het aan een recente update van Chrome lag - in andere apps gebeurt het namelijk niet. Het liefste zou ik niet overstappen op een andere browser of toetsenbord, want Chrome en het standaardtoetsenbord werken prima. :)

Bij wie zou ik hierover mijn feedback kunnen geven? Bij Google of bij Sony?

[ Voor 13% gewijzigd door Alex) op 09-10-2012 03:10 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh ik dacht dat ik de enige was met dat probleem in Chrome, ondertussen gebruik ik zelf de Dolphin browser weer met het xperia toetsenbord en daarmee heb ik geen last. Bij andere apps trouwens ook niet. Maar ik vind het wel vervelend, omdat ik Chrome gesynchroniseerd heb met mijn laptop en 'chrome to phone' ook regelmatig gebruikte. Ik hoop dat na een volgende Chrome update het probleem verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
JRKAP schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:59:
Handy Profiles is een aanrader op dat gebied! Buiten stroombesparing, werkt het gewoon super handig!:

ik heb bijv de volgende profielen:

dag : start elke werkdag om 07:30. 3G aan, Wifi aan, gegevens sync aan, geluid aan, navigatie naar mijn werk starten; puur voor file info; de google navigatie.
auto in - heenweg ; start elke werkdag om 08:00, wifi uit, bluetooth aan, flitsmeister starten. geluidsniveau op luid
auto uit - heenweg - 09:00; bluetooth uit, geluid op normaal
auto in - terugweg 17:30; bluetooth aan, navigatie naar huis starten, flitsmeister aan, geluid op luid
auto uit - terugweg 18:30; bluetooth uit, wifi aan, logmein app starten (om mijn pc te starten terwijl ik naar mijn deur loop), geluid op normaal.
nacht : elke werkdag om 23:30. Geluid uit; trillen, wifi uit, 3G uit, gegevensync uit.

Ik mis vast iets met het opschrijven, maar je hebt door het toe te passen in praktijk een ideaal schema; en je ziet ineens mogelijkheden. Smarttags van Sony zijn op dit punt eigenlijk alleen maar lastig, je moet je tel ergens langs halen. Handy Profiles doet alles op basis van tijd, wifi locatie, agenda afspraak, batterijniveau, etc _/-\o_ . En belangrijkste !!! Het gebruikt helemaal niet veel stroom; de maker adverteert zelfs ermee dat het geen drainprogramma is. En na maanden gebruik kan ik dat alleen maar bevestigen

techniek staat voor niets :9
+1 Ik gebruikte deze app toen hij gratis was en heb zonder problemen er nu ook voor betaald. Ik ben vooralsnog geen betere tegengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Zijn er meer mensen die WIFI problemen hebben met ICS? (zie ook: http://talk.sonymobile.com/thread/49541?start=0&tstart=0)

Mijn probleem:

Ik heb thuis een Netgear WNDR3700. Maar ik kan met geen mogelijkheid een wireless-n verbinding maken. Hij zit dit gewoon niet. Kom niet hoger 54Mbit verbinding. De 5Ghz verbinding komt niet eens voor in het lijstje van beschikbare networks.

Bij mijn ouders (XS4all Fritzbox) krijg ik wel een verbinding (ook max G) maar deze loopt vast, wordt geen data verzonden. Soms zo erg dat de IPad van mijn mams ook geen verbinding meer heeft :P

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Er zijn niet veel telefoons die WiFi op 5Ghz ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

AmbroosV schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:18:
Er zijn niet veel telefoons die WiFi op 5Ghz ondersteunen...
Hardware matig zou de NovaThor U8500 het moeten kunnen :)

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:31
Heb de Xperia P nu net een week. Fantastisch apparaat, gigantisch snel, ziet er uniek uit in tegenstelling tot Apple, Samsung of andere designs en heeft een even groot scherm als de iPhone 5 (wel maar iets kleinere resolutie, maar merk je geen zak van).
Ben echt super blij met deze aankoop/abbo, het touch toetsenbord werkt fantastisch en de Camera is van gigantisch goede kwaliteit (tsja, Sony)
En dan heb ik nog helemaal niets gezegd over de audio kwaliteit dat op en top is.

Maar ook een paar nadelen:
- Hoewel de Xperia het meest felle scherm van alle smartphones ooit heeft (of dat heb ik tenminste gelezen), als je het scherm niet op energiebesparing zet, dan moet je hem elke avond aan de prik hangen. Scherm blijft nog wel fel genoeg en past zich ook aan als je bijvoorbeeld in de zon loopt.
- Geen uitbreidbaar geheugen (maar meer dan 16 GB heb je ook vaak niet nodig)
- Accu duur bij constant gebruik, gaat vrij snel naar benee bij veel gebruik van applicaties. Bij gewoon bellen blijft hij het langdurig volhouden.

Trouwens wel verrast hoe vol de accu blijft bij het spelen van 3D spellen... In tegenstelling tot andere telefoons dan.

Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Android updates een zooitje zie link:

http://www.zdnet.nl/news/..._list&utm_campaign=weekly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vriendin heeft zojuist haar P geupdate naar ICS maar nu werkt het Album niet meer. Als ze er op klikt krijgt ze een zwart scherm te zien en na een paar seconden gaat hij gewoon terug naar het App-overzicht. Ook via de camera kan ze niet meer in het album. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Geef de app wat tijd, op de achtergrond moet hij de SD kaart scannen voor afbeeldingen en groeperen. Bij mij was die eerst ook leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JRKAP schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 19:12:
Geef de app wat tijd, op de achtergrond moet hij de SD kaart scannen voor afbeeldingen en groeperen. Bij mij was die eerst ook leeg.
Wachten heeft helaas geen zin, het scherm blijft zwart (1 sec) en keert dan toch weer terug. Ook een reset van de telefoon heeft geen effect gehad. Ik heb het toestel nu niet bij me dus kan helaas niets anders proberen. Heb haar aanbevolen om zo lang het normale album het niet doet Quickpic te gebruiken. Ik ben benieuwd of ze daarmee wel gewoon in haar afbeeldingen komt.

Edit: Op Androidworld zijn ook al twee personen die hetzelfde probleem hebben. Ze worden doorverwezen naar het forum waar helemaal niets te vinden is, dat is ook lekker behulpzaam.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2012 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Daarmee zal ze wel gewoon in haar afbeeldingen kunnen komen.

Bij mij was na de installatie van ICS de hele app "Album" verdwenen, stond nergens meer. Kon dus ook niet in m'n afbeeldingen komen (zonder third party app). Re-flashen is je enige oplossing :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Majesty schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 19:22:
Daarmee zal ze wel gewoon in haar afbeeldingen kunnen komen.

Bij mij was na de installatie van ICS de hele app "Album" verdwenen, stond nergens meer. Kon dus ook niet in m'n afbeeldingen komen (zonder third party app). Re-flashen is je enige oplossing :).
Ze heeft het toestel vandaag pas binnen gekregen en kon via wifi de update binnenhalen. Ze heeft een unbranded toestel dat dus niet geflasht is maar "officieel" geupdate is.
Ik denk dat het om een kleine bug gaat, zou dit kunnen kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Als ze het toestel vandaag pas heeft zou ik gewoon eens herstellen via Sony Update Service. Je verliest dan wel alle data (foto's blijven bewaard) maar het lost bijna alle problemen op.

http://www.sonymobile.com/gb/tools/update-service/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Is het wel verstandig om te updaten naar ICS gezien de vele troubles.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Boneka schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 00:08:
Is het wel verstandig om te updaten naar ICS gezien de vele troubles.....?
Welke troubles? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Wifi troubles icm wireless-n

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand anders ook al uitgevonden dat je op het standaard xperia toetsenbord ook gewoon de punt en de komma naast de spatie kunt toevoegen? Ik gebruikte de hele tijd de dubbele spatie manier, maar ik vind dit eigenlijk veel fijner :) Kom er dus alleen wel een beetje laat achter, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 19:31:
[...]

Ze heeft het toestel vandaag pas binnen gekregen en kon via wifi de update binnenhalen. Ze heeft een unbranded toestel dat dus niet geflasht is maar "officieel" geupdate is.
Ik denk dat het om een kleine bug gaat, zou dit kunnen kloppen?
Unbranded NL? Betekend dat dat de unbranded versie van ICS eindelijk uitgerold is?

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Xperia P is vanaf vandaag geupgrade naar PC. :P Via de Livedock een toetsenbord en muis eraan gehangen. En via de HDMI kabel aan een scherm gekoppeld. Ik moet alleen nog even uitzoeken of je er ook een externe HD aan kunt hangen. De PC kan het raam uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:17:
Mijn Xperia P is vanaf vandaag geupgrade naar PC. :P Via de Livedock een toetsenbord en muis eraan gehangen. En via de HDMI kabel aan een scherm gekoppeld. Ik moet alleen nog even uitzoeken of je er ook een externe HD aan kunt hangen. De PC kan het raam uit ;)
Je kan er een externe HD aanhangen. Wel enkel FAT. Voor NTFS-support moet een extra app installeren en is root nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:26:
[...]

Je kan er een externe HD aanhangen. Wel enkel FAT. Voor NTFS-support moet een extra app installeren en is root nodig.
Kun je dan ook zonder root bestanden wisselen tussen foon en hd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 19:16:
[...]

Kun je dan ook zonder root bestanden wisselen tussen foon en hd?
Jup, alles in FAT aangesloten over USB is gewoon volledig te benaderen via alle filemanagers met full access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Laatst online: 15-10 21:19
Hebben er meer mensen last van dat af en toe de 3g verbinding vast loopt? Het 3G icoontje en signaalstreepjes zijn dan nog wel te zien maar ik kan helemaal niets meer, wel bellen. Data uit en aan of flightmodus helpt dan niet, enige oplossing is een reboot. Het komt meestal voor bij veelvuldig gebruik, bijvoorbeeld iets downloaden uit de Play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prup
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Michel5128 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:15:
Hebben er meer mensen last van dat af en toe de 3g verbinding vast loopt? Het 3G icoontje en signaalstreepjes zijn dan nog wel te zien maar ik kan helemaal niets meer, wel bellen. Data uit en aan of flightmodus helpt dan niet, enige oplossing is een reboot. Het komt meestal voor bij veelvuldig gebruik, bijvoorbeeld iets downloaden uit de Play store.
Ik heb hetzelfde MAAR dan met Wi-Fi. Die loopt bij mij vast. Sony heeft me via de chat nog geen oplossing kunnen geven. Hopelijk komt er een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
ik heb dat precies ook wel soms, met 3G toch... WiFi is me nog niet opgevallen.
Heb ook sinds de ICS update al 2 of 3 keer gehad dat m'n bluetooth carkit ineens de verbinding kwijt is... .ben niet zeker of het echt aan de ICS update ligt of aan 'Lama' (profile / locale app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-10 17:09
Ik krijg mijn xperia P maar niet in de flashmode :( Al 5 keer geprobeerd om de usb kabel erin te stoppen terwijl ik Volume- inhoud, maar dan zie het batterij-icoontje waarna het scherm binnen enkele seconden uitschakelt

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

//Edit: Vaag, zojuist een andere usb-kabel geprobeerd (toevallig ook een sony) en nu werkt het 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door DaneV op 12-10-2012 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
ik heb dat ook gehad... de ene usb kabel is de andere niet blijkbaar... zelf om op te laden niet (ook al gehad met stopcontact -> usb laders van bv samsung op xperia p, niet willen opladen terwijl led wel oranje brandt... so far universal USB laders...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Gaar, de samsung oplader van de S2 laad wel de Sony Xperia S U en P op.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Mijn kompas is compleet padje af. Zit er vaak, maar niet altijd, 180 graden naast. Kan men dit ding resetten? Calibreren helpt niet (het achtje draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:10
renio schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:56:
ik heb dat ook gehad... de ene usb kabel is de andere niet blijkbaar... zelf om op te laden niet (ook al gehad met stopcontact -> usb laders van bv samsung op xperia p, niet willen opladen terwijl led wel oranje brandt... so far universal USB laders...)
Gebruik zowel een Samsung als HTC USB lader voor mijn Xperia P (Sony lader zit nog in de doos).

Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 09:06
woutur schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:20:
Mijn kompas is compleet padje af. Zit er vaak, maar niet altijd, 180 graden naast. Kan men dit ding resetten? Calibreren helpt niet (het achtje draaien).
Bij mij hetzelfde. Heeft nog niet goed gewerkt, hoewel calibreren het tijdelijk iets beter maakt. Ik kwam van een HTC Wildfire af en daar werkte het kompas echt feilloos, wat dat betreft is het erg jammer..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DigitalExcorcist schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:15:
[...]

Bij mij hetzelfde. Heeft nog niet goed gewerkt, hoewel calibreren het tijdelijk iets beter maakt. Ik kwam van een HTC Wildfire af en daar werkte het kompas echt feilloos, wat dat betreft is het erg jammer..
woutur schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:20:
Klinkt misschien raar, maar dit zou met de aluminium behuizing te maken kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 23:50

JAM

Heb je niet toevallig een hoesje er omheen zitten met een magneetsluiting erin? Dat stuurt de werking van je kompas ook danig in de war. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:05
Sinds gisteren de P binnen gekregen en het is echt een mooie telefoon! Net ICS erop gezet en dat lijkt prima te werken!

Het lijkt alleen alsof er al een screen-protector opzit?? Kan dit kloppen?

Verder heb ik alleen nog geen micro-sim dus ik kan hem nog niet echt gebruiken... :D Even langs de winkel vandaag, ik heb begrepen dat je je oude sim kan laten bij knippen
Pagina: 1 ... 19 ... 35 Laatste