Dat is wel de ICS-update....
Zou kunnen dat, omdat m'n foon voor het eerst aangesloten was toen ik nog 2.3.7 T-Mobile branded draaide, PC Companion dat 'onthouden' heeft. De melding dat er een update was verscheen ook zonder dat ik m'n foon aangesloten had op de PC.acoster schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:06:
Dat is wel de ICS-update....
Dat zóu kunnen betekenen dat T-Mobile branded toestellen nu overgaan naar ICS ?? Kan iemand dat bevestigen? (Ik zag net na de update bij mij in elk geval wéér Wisepilot en McAfee Security erop staan, die ik er wéér afgegooid heb).
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Nou, ik kreeg ook een melding dat er een update beschikbaar was, maar helaas is het niet de ICS-update. Het blijkt versie 6.0.B.3.184 te zijn. Vreemd dat deze plots nu komt.
Ben er uit. Met 2.3.7 geen update, uw telefoon heeft de nieuwste software.
Geflashed volgens bovenstaande post, opnieuw aan de pc companion gehangen en voila.
Er is een update beschikbaar, huidige versie onbekend, nieuwe versie 6.1.B.0.544
Geflashed volgens bovenstaande post, opnieuw aan de pc companion gehangen en voila.
Er is een update beschikbaar, huidige versie onbekend, nieuwe versie 6.1.B.0.544
jammer dat de gewone xperia p's nog niet overgaan op ICS...
De unbranded Xperia P's zijn al over op ICS. Al ruim een maand geloof ik. De 'branded' Xperia's kun je makkelijk met behoud van alles met de hand flashen. Voorbeelden genoeg hierboven.alwaysleft schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:44:
jammer dat de gewone xperia p's nog niet overgaan op ICS...
In principe kan elke Xperia P gewoon straffeloos ICS gaan draaien, alleen moet het bij de providers soms weer wat langer duren..
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Wat ik net al zei, mijn t-mobile gaf ook geen update. Net geflashed volgens bovenstaande post en toen zag pc companion niet meer welke versie geinstalleerd was, waarna pc compagnion ineens aangaf dat er wel een update was. Nu draait dus de officiele ICS, heb het alleen dus 2 keer moeten doen. 1 keer illegaal, 1 keer officieel.DigitalExcorcist schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:50:
[...]
De unbranded Xperia P's zijn al over op ICS. Al ruim een maand geloof ik. De 'branded' Xperia's kun je makkelijk met behoud van alles met de hand flashen. Voorbeelden genoeg hierboven.
In principe kan elke Xperia P gewoon straffeloos ICS gaan draaien, alleen moet het bij de providers soms weer wat langer duren..
Huh, maar de unbranded xperia p's hebben velen nog geen 4.0 toch?DigitalExcorcist schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:50:
[...]
De unbranded Xperia P's zijn al over op ICS. Al ruim een maand geloof ik. De 'branded' Xperia's kun je makkelijk met behoud van alles met de hand flashen. Voorbeelden genoeg hierboven.
Hier is de update ook binnen (redcoon). Xperia P gaf zelf de melding, update binnengehaald via wifi. Niets PC Companion or OS equivalent. Works like a charm :-)
Buitenlands toestel en unbranded?Tweety1 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:10:
Hier is de update ook binnen (redcoon). Xperia P gaf zelf de melding, update binnengehaald via wifi. Niets PC Companion or OS equivalent. Works like a charm :-)
En hij is binnen. Uiteraard even gechecked voor updates maar geen ICS te bekennen dus maar flashen. Ik wilde mjin bootloader niet unlocken en dus volgde ik zo'n guide voor "root on ICS without unlocking bootloader" maar om wat voor reden dan ook werkte het gewoon niet, veel, frustratie en rage, bootloop etc. En toen heb ik de bootloader maar unlocked voor easy mode root.Creqaw schreef op donderdag 13 september 2012 @ 08:52:
Zo, net de zwarte Xperia P besteld.
Na rooten eindelijk Titanium Backup kunnen gebruiken en ben tot nu wel blij met het toestel. Moet alleen nog even een micro sim halen ergens.
Als je gewoon bovenstaande guide had gebruikt had je niet hoeven rooten
Wat ik wel lees na de update ICS dat het opslaan van de foto nu wel 5 seconden duurt!!! Daar moet Sony snel wat aan gaan doen.
Voor wie eenvoudig root wil:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1886460
Zojuist zelf geprobeerd en het werkte als een zonnetje.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1886460
Zojuist zelf geprobeerd en het werkte als een zonnetje.
Kan je Titanium Backup dan gebruiken zonder root?MaxBlast_NL schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 23:54:
Als je gewoon bovenstaande guide had gebruikt had je niet hoeven rooten
Anyway, het viel me op dat de dedicated camera knop niets doet, ik heb ook capture modes proberen te veranderen en de touch for picture en touchbutton werken beide maar de dedicated knop doet niks.
Ook mijn Xperia P heb ik bijgewerkt met het stappenplan van AmbroosV.AmbroosV schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:58:
Thanks allemaal, fijn om te lezen dat het lukt met mijn stappenplan!
Ik ga dadelijk eventjes de firmwares voor de Xperia P en de nieuwe Flashtool online gooien op XDAfileserver.nl - die is lekker snel!
Flashtool staat online, de firmware is aan het uploaden!
Heb het stappenplan aangepast om ook voor de P te kloppen, links staan daar ook in:
AmbroosV in "Sony Xperia S (deel 2, ICS-generatie)"
En een snelle mirror voor de nieuwe firmware:
https://docs.google.com/open?id=0Bx5aMNnfybCvaFlJLXFtbjc2bzg
Wat me echter wel opviel was dat er na de update direct een nieuwe update werd weergegeven door het Sony Update Service programma. Maar hij is nu dus helemaal up-to-date!
Dus na het manually flashen had je gelijk weer een ICS update? Was het dezelfde maar dan in NL versie of was het echt een andere?geertvduin schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 10:25:
[...]
Ook mijn Xperia P heb ik bijgewerkt met het stappenplan van AmbroosV.![]()
Wat me echter wel opviel was dat er na de update direct een nieuwe update werd weergegeven door het Sony Update Service programma. Hij is nu dus helemaal up-to-date!
Klopt! Ik heb zelf geen verschil gevonden in de manally en opvolgende officiele update.Creqaw schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 10:26:
[...]
Dus na het manually flashen had je gelijk weer een ICS update? Was het dezelfde maar dan in NL versie of was het echt een andere?
Beide begonnen met een engelstalige melding.
Ook bleef de Android-versie (4.0.4) en het Build-nummer (6.1.B.0.544) hetzelfde
[ Voor 11% gewijzigd door geertvduin op 15-09-2012 11:03 ]
Iemand al ervaring met het opslaan van de foto's?????????
Probeer de knop eens harder in te drukken, hij heeft 2 "standen".Creqaw schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 01:23:
[...]
Kan je Titanium Backup dan gebruiken zonder root?
Anyway, het viel me op dat de dedicated camera knop niets doet, ik heb ook capture modes proberen te veranderen en de touch for picture en touchbutton werken beide maar de dedicated knop doet niks.
Het 5 seconde verhaal is onzin.Boneka schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 11:04:
Iemand al ervaring met het opslaan van de foto's?????????
Weet iemand welke kernel versie er in de ICS Update zit? Zit te overwegen om dit toestel te halen, maar heb geen zin in een telefoon die een oudere kernel versie heeft dan wat ik nu heb.
Misschien dat het 5 seconden duurt voordat de foto is opgeslagen, maar daar merk je helemaal niets van. Je ziet een deel van de galerij op je camerascherm en daarin zie je nog dat het opslaat, maar je kunt gewoon nieuwe foto's (blijven) nemen.
Verwijderd
Ik ben echt een leek!geertvduin schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 10:29:
[...]
Klopt! Ik heb zelf geen verschil gevonden in de manally en opvolgende officiele update.
Beide begonnen met een engelstalige melding.
Ook bleef de Android-versie (4.0.4) en het Build-nummer (6.1.B.0.544) hetzelfde
Waar vind ik de versies?
Als je handmatig je Xperia P (unbranded) flasht, heb je dan een Engels talige rom of Nederlands?
Nederlands; als je de Central European versie kiest die ver hierboven omschreven wordt. Android is nogal universeel wat dat betreft. Maar volledig Nederlands in elk geval.mu-sick schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:09:
Als je handmatig je Xperia P (unbranded) flasht, heb je dan een Engels talige rom of Nederlands?
Ik heb net ge-update naar ICS (eerst flashtool en dan Sony PCC). Als ik nu een backup terug plaats heb ik nog niet al m'n gegevens (apps, instellingen) terug, terwijl ik alle backup functies ingeschakeld heb ten tijde van het maken van de backup. Iemand een suggestie?
/facepalm
Ik zit hier een uur lang te klote met de smart tag app die het gewoon niet doet, google ik naar de sony website zie ik doodleuk staan dat je de liveware manager nodig hebt en dat de smart tag app obsolete is.
Ik zit hier een uur lang te klote met de smart tag app die het gewoon niet doet, google ik naar de sony website zie ik doodleuk staan dat je de liveware manager nodig hebt en dat de smart tag app obsolete is.
Waarmee heb je een backup gemaakt? Die Google Account-backup is vrij beperkt.mu-sick schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 14:25:
Ik heb net ge-update naar ICS (eerst flashtool en dan Sony PCC). Als ik nu een backup terug plaats heb ik nog niet al m'n gegevens (apps, instellingen) terug, terwijl ik alle backup functies ingeschakeld heb ten tijde van het maken van de backup. Iemand een suggestie?
Pc companion met alle opties. Ik heb alleen tijdens het flash (vergeten) wel wipe data/apps gedaan.AmbroosV schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 14:43:
[...]
Waarmee heb je een backup gemaakt? Die Google Account-backup is vrij beperkt.
Verwijderd
Zojuist onverwachts via pc companion ICS binnen gehaald. Er werd aangegeven dat update 6.1.B.0.550 klaar stond, waarvan ik verwachte dat het alleen een firmware update zou zijn, maar dat bleek dus de ICS update te zijn! Ik heb overigens mijn P bij Vodafone gehaald!
En je had gewoon android 2.3.7?Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:00:
Zojuist onverwachts via pc companion ICS binnen gehaald. Er werd aangegeven dat update 6.1.B.0.550 klaar stond, waarvan ik verwachte dat het alleen een firmware update zou zijn, maar dat bleek dus de ICS update te zijn! Ik heb overigens mijn P bij Vodafone gehaald!
Bij mijn Xperia P (Vodafone branded) stond ook afgelopen donderdagavond ineens de ICS update klaar.Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:00:
Mijn unbranded P is nog steeds niet over naar ICS. Moet ik het via de hier boven beschreven manier flashen? Is dat gewoon met behoud van garantie e.d.?
Jouw antwoord wordt hierboven veelvuldig besproken..........
Hij blijft bij mij al een tijdje staan op 'Reading device information'.. hoe lang hoort dit flashen te duren?
Edit; is al gelukt
Edit; is al gelukt
[ Voor 9% gewijzigd door acidd91 op 15-09-2012 15:53 ]
Die backups van PC Companion werken niet altijd even goed... Nu sinds ICS kan je wel gewoon de ingebouwde back-up en restore app gebruiken, die doet het best wel goed!mu-sick schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 14:44:
[...]
Pc companion met alle opties. Ik heb alleen tijdens het flash (vergeten) wel wipe data/apps gedaan.
unbranded is hij zeker en hij komt bij redcoon vandaan, niet zeker of het buitenlands is.
Die komen meestal uit Duitsland, Generic Germany dus.Tweety1 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:48:
[...]
unbranded is hij zeker en hij komt bij redcoon vandaan, niet zeker of het buitenlands is.
In 'Instellingen -> Over de telefoon' (helemaal onderaan het rijtje) staat alle info over Androidversie e.d.Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 12:25:
[...]
Ik ben echt een leek!
Waar vind ik de versies?
Heeft iemand anders last van vastlopers (voor en na ICS update)?. Zo af en toe loopt het toestel vast. Het enige wat dat helpt is de toetsblokkering erop zetten en zo'n 5 min wachten.
Ik heb m'n toestel met Sony PCC naar ICS ge-update en daarna een backup terug gezet. Iemand suggesties?
Inmiddels heb ik op internet gelezen dat het een bekend probleem is met de Xperia P. De touchscreen reageert niet maar de zij-knoppen wel. Het enige wat helpt is vluchtmodus aanzetten of rebooten.
Ik ga m'n toestel omruilen aangezien een factory reset en ICS update niet hebben geholpen. Wat is de beste manier om een back-up te maken? (inclusief Apps en settings a.u.b.)
Ik heb m'n toestel met Sony PCC naar ICS ge-update en daarna een backup terug gezet. Iemand suggesties?
Inmiddels heb ik op internet gelezen dat het een bekend probleem is met de Xperia P. De touchscreen reageert niet maar de zij-knoppen wel. Het enige wat helpt is vluchtmodus aanzetten of rebooten.
Ik ga m'n toestel omruilen aangezien een factory reset en ICS update niet hebben geholpen. Wat is de beste manier om een back-up te maken? (inclusief Apps en settings a.u.b.)
[ Voor 40% gewijzigd door mu-sick op 16-09-2012 17:15 . Reden: nieuwe informatie gevonden ]
Hier geen last van vastlopers.
Wat ik afgelopen weekend wel last van had is een slechte GPS. Beide keren blij hij erg lang zoeken naar GPS-signaal. GPS uitzetten en dan weer aan leverde uiteindelijk een fix op. Uiteraard erg hinderlijk als je ergens weg rijdt waar je niet bekend bent en geen aanwijzing krijgt.
Daarnaast gebeurde bij beide ritten dat tijdens het navigeren de fix wegviel. En verder had ik een aantal keer dat ik volgens de navigatie naast de snelweg reed ipv erop.
Telefoon draait op 4.0 en ik heb de navigatie van google gebruikt.
Wat ik afgelopen weekend wel last van had is een slechte GPS. Beide keren blij hij erg lang zoeken naar GPS-signaal. GPS uitzetten en dan weer aan leverde uiteindelijk een fix op. Uiteraard erg hinderlijk als je ergens weg rijdt waar je niet bekend bent en geen aanwijzing krijgt.
Daarnaast gebeurde bij beide ritten dat tijdens het navigeren de fix wegviel. En verder had ik een aantal keer dat ik volgens de navigatie naast de snelweg reed ipv erop.
Telefoon draait op 4.0 en ik heb de navigatie van google gebruikt.
Verwijderd
Heb mijn Xperia P geupdated naar ICS via pcc en alles werkt naar behoren :-)
Wel heb ik bovenin een icoontje staan (links van mn wifi icoon) dat ik niet kan thuisbrengen. Iemand?
Thnx
Wel heb ik bovenin een icoontje staan (links van mn wifi icoon) dat ik niet kan thuisbrengen. Iemand?
Thnx

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2012 12:33 . Reden: lukt me even niet om de screendump te uploaden. Ga ff uitzoeken hoe dit moet ]
NFC staat aan (Near Field Communication).Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:23:
Heb mijn Xperia P geupdated naar ICS via pcc en alles werkt naar behoren :-)
Thnx
[afbeelding]
Kun jij mij vertellen wat voor widget je gebruikt voor die toggles?
[ Voor 7% gewijzigd door woutur op 17-09-2012 12:55 . Reden: Toggles! ]
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Verwijderd
Woutur thnx :-)
Toggles zijn van SwitchPro widget
Toggles zijn van SwitchPro widget
woutur schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:50:
[...]
NFC staat aan (Near Field Communication).
Kun jij mij vertellen wat voor widget je gebruikt voor die toggles?
Ik heb sinds de update naar ICS een Wifi-probleem. Via de Widget Snelle Instellingen zet ik de Wifi aan, het icoontje wordt blauw, maar ik krijg geen Wifi-icoontje in de topbalk te zien.
Als ik vervolgens naar Instellingen => Wifi ga, m'n thuisnetwerk aantik en 'verbinden' selecteer, dan werkt het wel.
Weet iemand of ik iets over het hoofd zie of dat dit een bekend probleem is met de combinatie Xperia P en ICS? Best wel irritant om steeds de instellingen in te moeten duiken om Wifi-verbinding te krijgen.
Ik heb m'n thuisnetwerk al een keer verwijderd en opnieuw ingesteld overigens.
Als ik vervolgens naar Instellingen => Wifi ga, m'n thuisnetwerk aantik en 'verbinden' selecteer, dan werkt het wel.
Weet iemand of ik iets over het hoofd zie of dat dit een bekend probleem is met de combinatie Xperia P en ICS? Best wel irritant om steeds de instellingen in te moeten duiken om Wifi-verbinding te krijgen.
Dat probleem heb ik niet, het werkt gewoon zoals het zou moeten. Heb je je Xperia P al eens een harde reboot gegeven ("battery pull")?
[ Voor 35% gewijzigd door Alex) op 17-09-2012 15:41 ]
We are shaping the future
De battery pull had ik inderdaad ook al uitgevoerd. Thanks.
Edit:
Als ik bij Wifi-instellingen naar de informatieregel bij m'n router kijk, staat er dit: "Opgeslagen, beveiligd met WPA/WPA2" en dus niet "Verbonden".
Edit:
Als ik bij Wifi-instellingen naar de informatieregel bij m'n router kijk, staat er dit: "Opgeslagen, beveiligd met WPA/WPA2" en dus niet "Verbonden".
[ Voor 120% gewijzigd door JAM op 17-09-2012 15:51 ]
Dit heb ik ook sinds ICS pas. Erg vervelend. Af en toe pakt hij het wel automatisch, maar vaak moet ik hem zelf aan gaan klikken in de lijst.JAM schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:36:
Ik heb sinds de update naar ICS een Wifi-probleem. Via de Widget Snelle Instellingen zet ik de Wifi aan, het icoontje wordt blauw, maar ik krijg geen Wifi-icoontje in de topbalk te zien.
Als ik vervolgens naar Instellingen => Wifi ga, m'n thuisnetwerk aantik en 'verbinden' selecteer, dan werkt het wel.![]()
Weet iemand of ik iets over het hoofd zie of dat dit een bekend probleem is met de combinatie Xperia P en ICS? Best wel irritant om steeds de instellingen in te moeten duiken om Wifi-verbinding te krijgen.![]()
Gelukkig ben ik dan niet de enige met dit probleem. Voor de update werkte het bij mij inderdaad ook allemaal prima. Ik heb nog maar één keer automatisch Wifi gehad na de update.
Wat me trouwens ook opvalt is dat het lijkt alsof de grafische prestaties een stuk lager zijn dan voorheen. Bij het door de menuschermen heen vegen (van links naar rechts en v.v.) lijkt het beeld af en toe wat te blijven steken/haken.
Wat me trouwens ook opvalt is dat het lijkt alsof de grafische prestaties een stuk lager zijn dan voorheen. Bij het door de menuschermen heen vegen (van links naar rechts en v.v.) lijkt het beeld af en toe wat te blijven steken/haken.
Precies! Minder vloeiend dan voorheen niet?JAM schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:00:
...........
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Wat is sinds ICS wel irritant vind is dat het geluidsniveau voor de beltoon en notificaties niet apart is in te stellen
Ik wil juist een wat luidere beltoon voor telefoontjes maar geen keiharde PLOINK! bij een whatsappje.
Iemand een leuke oplossing hiervoor?
Iemand een leuke oplossing hiervoor?
Hack: met een audiobewerkingsprogramma het volume van je notificatiegeluiden halveren?
We are shaping the future
Ik gebruikte deze app om volumes apart te kunnen aanpassen in GB. Dat werkt gelukkig nog steeds in ICS. 
@woutur:
Inderdaad. Minder vloeiend. Dat zal vast op te lossen zijn met een custom rom, maar daar heb ik geen zin in (sowieso niet binnen de garantieperiode). Ik heb in ieder geval de Timescape-feed widget verwijderd van het home screen. Dat helpt een beetje (bij lange na niet voldoende, maar goed ...)
Nu ik toch m'n gal aan 't spuwen ben:
Vinden jullie ook niet dat de 'kleurenschema' van de agenda behoorlijk achteruit is gegaan?! Ik ben de Business Calendar app gaan gebruiken, maar dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. Het was goed, why change a winning 'team'?
@woutur:
Inderdaad. Minder vloeiend. Dat zal vast op te lossen zijn met een custom rom, maar daar heb ik geen zin in (sowieso niet binnen de garantieperiode). Ik heb in ieder geval de Timescape-feed widget verwijderd van het home screen. Dat helpt een beetje (bij lange na niet voldoende, maar goed ...)

Nu ik toch m'n gal aan 't spuwen ben:
Vinden jullie ook niet dat de 'kleurenschema' van de agenda behoorlijk achteruit is gegaan?! Ik ben de Business Calendar app gaan gebruiken, maar dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. Het was goed, why change a winning 'team'?

[ Voor 53% gewijzigd door JAM op 17-09-2012 18:59 ]
Als ik het zo hoor is het niet zo'n ramp dat ik nog op 2.3 zit
Daar lijkt het wel op inderdaad. Als ik mijn benchmark (Quadrant) vergelijk met een willekeurige benchmark van een stock Xperia P op Gingerbread, dan komen CPU, Memory en I/O hoger uit en 2D/3D-graphics een stuk lager. Dat onderbouwt dus wel m'n vermoeden dat ICS grafisch een stuk zwaarder is. Of is er misschien een andere verklaring te bedenken?
Edit:
Total: 2485
CPU: 4246
Mem.: 1857
I/O: 4149
2D: 236
3D: 1938
Edit:
[ Voor 9% gewijzigd door JAM op 17-09-2012 20:14 . Reden: De getalletjes vergeten ... ]
Graphics zijn wel beter in games etc, Quadrant is gewoon geen geweldige benchmarkJAM schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:10:
Daar lijkt het wel op inderdaad. Als ik mijn benchmark (Quadrant) vergelijk met een willekeurige benchmark van een stock Xperia P op Gingerbread, dan komen CPU, Memory en I/O hoger uit en 2D/3D-graphics een stuk lager. Dat onderbouwt dus wel m'n vermoeden dat ICS grafisch een stuk zwaarder is. Of is er misschien een andere verklaring te bedenken?
Edit:
30,8 fps precies tussen de Samsung Galaxy S en Galaxy SII in. Op zich valt me dat nog aardig mee. 
Wat zou dan de reden kunnen zijn dat de UI minder soepel werkt?
Heb je forced hardware acceleration aan of uit in dev-opties?JAM schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:13:
30,8 fps precies tussen de Samsung Galaxy S en Galaxy SII in. Op zich valt me dat nog aardig mee.
Je kan eens kijken of het beter is met. Standaard gebruiken lang niet alle apps en Instellingen etc de GPU-rendering. Eens proberen of het met forceren beter gaat is dikwijls wel interessant.JAM schreef op maandag 17 september 2012 @ 22:25:
Ik neem aan dat je GPU-rendering bedoelt?! Die staat uit in ieder geval.
Met GPU-rendering ingeschakeld kom ik uit op 29,4 fps. Geen verbetering dus, ook niet tijdens het gebruik van de UI.
Ik heb totaal geen last van lag in m'n UI, geen idee waar jullie het over hebben dus
.
Voor mij is ICS absoluut geen achteruitgang geweest in ieder geval.
Ben alleen nog niet helemaal tevreden over de accu-duur, maar dat was bij Gingerbread ook al zo.
Ben alleen nog niet helemaal tevreden over de accu-duur, maar dat was bij Gingerbread ook al zo.
zou het verschil zitten tussen de mensen die via de officiële weg (pcc) hebben geüpdate en degene die al eerder de niet-officiële weg hebben bewandeld?Majesty schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:55:
Ik heb totaal geen last van lag in m'n UI, geen idee waar jullie het over hebben dus.
Is er al iemand met een t-mobile branded (gsmtopdeal) versie ICS al 'officieel' via pcc hebben binnengehaald?
4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W
Nee, en er is vanuit T-Mobile ook nog geen duidelijkheid wanneer deze wel komt.
Dit is te lezen op het T-Mobile forum
Dit is te lezen op het T-Mobile forum
versie 6.1.B.0.559 is gisteren uitgebracht.
Is daar een log van? Of is dit weer een bericht dat er een firmware aan PTCB is toegevoegd?murata schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:47:
versie 6.1.B.0.559 is gisteren uitgebracht.
Sony geeft nooit changelogs voor firmwareswoutur schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:34:
[...]
Is daar een log van? Of is dit weer een bericht dat er een firmware aan PTCB is toegevoegd?
Nu heb ik maar twee fabrikanten gehad als het op android aankomt. Maar die ander geeft wel degelijk een algemeen overzichtje.AmbroosV schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:20:
[...]
Sony geeft nooit changelogs voor firmwares. Andere fabrikanten ook niet tussen haakjes...
Mja in grote lijnen geeft Sony ook wel informatie, maar wanneer de update geen nieuwe functionaliteit meebrengt geven ze in het algemeen geen changelogs...woutur schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:38:
[...]
Nu heb ik maar twee fabrikanten gehad als het op android aankomt. Maar die ander geeft wel degelijk een algemeen overzichtje.
Bij de vorige update van de Xperia S waren het bijvoorbeeld alleen maar bugfixes, maar wel een enorme hoeveelheid (meer dan 100 'issues' opgelost). Zou een lange changelog worden
telefoonupdate binnengheaald met pc companion , werkte na een tijdje eindelijk , alles was gelukt op de pc , alleen op de gsm instellingen staat nog android 2.3.7 , als ik nu weer kijk bij pc companion staat dat ik al de laatste update gehaald heb , vreemde zaak
kingfriko
Ik ben er inmiddels achter dat Sony Cosmic Flow (live wallpaper) het lagprobleem veroorzaakt (waarom dat niet zo was in GB snap ik niet goed). Ik heb een andere live wallpaper ('Water') ingesteld en nu is alles weer zo soepel als 't maar kan.
Oplossing hier gevonden by the way.
Had ik ook. Ik heb nu een bubbels achtergrond met force hardware acceleration aan. Werkt soepel.JAM schreef op donderdag 20 september 2012 @ 04:49:
Ik ben er inmiddels achter dat Sony Cosmic Flow (live wallpaper) het lagprobleem veroorzaakt (waarom dat niet zo was in GB snap ik niet goed). Ik heb een andere live wallpaper ('Water') ingesteld en nu is alles weer zo soepel als 't maar kan.![]()
Dat zou dus goed de oorzaak kunnen zijn (N=2, dus betrouwbaar
Verrek, dit was bij mij ook de oplossing! Nu maar het wereldbolletje als live wallpaper. Wel jammer ik vond die Cosmic Flow wel wat hebben..

Als je handmatig update (zoals eerder beschreven in dit topic) en daarna met SPCC zoekt naar een update vind hij de ICS update wel. Ik kon eerst in SPCC ook alleen de 2.3.7 update krijgen, maar na de handmatige update naar de central europe rom vond SPCC ineens wel een ICS update.kingfriko schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:04:
telefoonupdate binnengheaald met pc companion , werkte na een tijdje eindelijk , alles was gelukt op de pc , alleen op de gsm instellingen staat nog android 2.3.7 , als ik nu weer kijk bij pc companion staat dat ik al de laatste update gehaald heb , vreemde zaak
Thanks! Hier ben ik zo blij mee! Ik was helemaal afgeknapt dat mijn telefoon enorm sloom was na die update. Hopelijk wordt dit nog gefixt, maar nu iig weer bruikbaarMichel5128 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:39:
Verrek, dit was bij mij ook de oplossing! Nu maar het wereldbolletje als live wallpaper. Wel jammer ik vond die Cosmic Flow wel wat hebben..
@Michel5128:
Ik vond/vind Cosmic Flow ook het best bij dit toestel passen. De grijze versie is wat mij betreft zelfs het mooist bij mijn grijze Xperia P. Maar ja, eerst afwachten of ze dit probleem gaan oplossen ...
Ik vond/vind Cosmic Flow ook het best bij dit toestel passen. De grijze versie is wat mij betreft zelfs het mooist bij mijn grijze Xperia P. Maar ja, eerst afwachten of ze dit probleem gaan oplossen ...
Heb net geupdate via flashtool met behoud van alle apps. Alles werkt merkbaar soepeler en de apps doen het allemaal nog. Nog nooit zo'n probleemloze update gehad 
Edit: Nu wil PC Companion updaten naar dezelfde versie. Bij huidige versie staat unknown. Moet ik dit nu uitvoeren of kan ik het beter negeren tot er echt een nieuwe versie is?
Edit: Nu wil PC Companion updaten naar dezelfde versie. Bij huidige versie staat unknown. Moet ik dit nu uitvoeren of kan ik het beter negeren tot er echt een nieuwe versie is?

[ Voor 44% gewijzigd door Crim op 21-09-2012 10:50 ]
Zo heb ik wel geupdate zonder problemen. Maak voor de zekerheid een backup.Crim schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:39:
Heb net geupdate via flashtool met behoud van alle apps. Alles werkt merkbaar soepeler en de apps doen het allemaal nog. Nog nooit zo'n probleemloze update gehad
[afbeelding]
Als je twijfelt, doe de update dan met Sony Update Service. Die gaan altijd goed
Inderdaad wederom goed verlopen, valt me echt op hoe soepel alles opeens loopt. Bijvoorbeeld het scrollen in Google Play en andere apps is echt een stuk beter nu.AmbroosV schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:08:
Als je twijfelt, doe de update dan met Sony Update Service. Die gaan altijd goed
Ik heb zojuist mijn T-mobile branded toestel (gsmtopdeal) geflasht (incl databehoud). Appeltje eitje! Had ik veel eerder moeten doen!
Na het flashen nog geupdate via sony companion zodat hij niet meer als unknown werd herkent.
"Wanneer er in het venster de lijn "INFO - Please wait. Phone will reboot" komt" Die regel heb ik niet gehad.
Er stond enkel in flashtool, flashing complete, disconnect phone. Dus geen melding op mn telefoonscherm.
Na het ontkoppelen en aanzetten gebeurde er vanalles op de telefoon, bijwerken vd apps e.d.
Maar het werkt helemaal vlekkeloos, geen tmobile brand meer, en geen sluitergeluid bij de camera (Jeeej.. ^^)
Na het flashen nog geupdate via sony companion zodat hij niet meer als unknown werd herkent.
"Wanneer er in het venster de lijn "INFO - Please wait. Phone will reboot" komt" Die regel heb ik niet gehad.
Er stond enkel in flashtool, flashing complete, disconnect phone. Dus geen melding op mn telefoonscherm.
Na het ontkoppelen en aanzetten gebeurde er vanalles op de telefoon, bijwerken vd apps e.d.
Maar het werkt helemaal vlekkeloos, geen tmobile brand meer, en geen sluitergeluid bij de camera (Jeeej.. ^^)
4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W
Hmm gisteren een update van Google Maps gehad en deze trekt mijn batterij bijzonder snel leeg. Meer mensen hier last van?
Staat latitude of locatiegeschiedenis aan?woutur schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:36:
Hmm gisteren een update van Google Maps gehad en deze trekt mijn batterij bijzonder snel leeg. Meer mensen hier last van?
Beide. En die stonden eerder ook al aan.
Dat is mij bij eerdere updates ook al eens opgevallen dus ik heb het er meteen weer afgegooid en nu update ik die gewoon niet meer. Misschien zonde, maar voorlopig voor mij de beste oplossingwoutur schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:36:
Dan maar gedowngrade en de 'Automatisch Bijwerken' functie uitgeschakeld. Dat ging dan wel weer vrij gemakkelijk.
Via de Sony pc companionEl Cid schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 22:20:
Wanneer kan ik eigenlijk ICS installeren op mijn unbranded Xperia P via de ingebouwde update-app?
Telefoon eraan hangen en dan hoort het programma vanzelf te melden dat er een update voor de telefoon is gevonden.
Die methode gaat bij mij dus niet lukken. Ik heb alleen de beschikking over Windows in een virtual machine. Maar dan werkt PC Companion niet. Waarschijnlijk door USB-problemen. Gaat het ooit nog mogelijk worden te updaten via het toestel zelf?theone0312 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 22:41:
[...]
Via de Sony pc companion
Telefoon eraan hangen en dan hoort het programma vanzelf te melden dat er een update voor de telefoon is gevonden.
Ik kreeg gister de melding van de 'update center' app dat 6.1.B.0.550 klaar stond om te downloaden.
(dus zonder tusenkomst van pcc of sony update center)
Het daadwerkelijke installeren heb ik nog niet gedaan omdat ik las dat mensen met ICS last hadden van lags in de UI. Nu daar een oplossing voor lijkt te zijn ga ik deze update toch maar installeren
Het gaat om een vodafone branded toestel gekocht bij de belcompany trouwens.
(dus zonder tusenkomst van pcc of sony update center)
Het daadwerkelijke installeren heb ik nog niet gedaan omdat ik las dat mensen met ICS last hadden van lags in de UI. Nu daar een oplossing voor lijkt te zijn ga ik deze update toch maar installeren
Het gaat om een vodafone branded toestel gekocht bij de belcompany trouwens.
Verwijderd
Hier een nieuwe xperia P eigenaar, tot nu toe er erg tevreden mee. Hij draait nog op gingerbread, maar nu ik hier heb gelezen dat die lag problemen voorbij zijn toch maar eens updaten. (wat gewoon via update center op de telefoon kan). Vanmorgen wat foto's van de zonsopkomst gemaakt, mooie scherpe foto's maar wel iets overgesatureerd op het eerste gezicht. Kan ook gewoon aan het scherm liggen (bravia engine?). Ik heb overigens een unbranded toestel gekocht bij studentmobiel.
Ik heb sinds kort ook een P. Ik heb root. Ik heb ook een probleem. Soms blijft het wifi-icoontje staan op 'verbonden', wordt de telefoon warm en heb ik toch geen wifi-verbinding. De wifi-zender lijkt het signaal niet te kunnen vinden. Daarbij komt ook dat ik in de quick bar de wifi niet uit krijg. Hij blijft op oranje staan en doet verder niks. Ik kan het probleem alleen herstellen door de telefoon uit te zetten. Herkent iemand dit en zo ja, wat is dan de oplossing?
Verder vind ik dit een heerlijke telefoon trouwens.
Verder vind ik dit een heerlijke telefoon trouwens.
Ik heb het halve topic nogmaals doorgelezen maar spcc kan ik niks over vinden , vind alleen een android audio programma als ik zoek , sorry voor mijn domheid als ik eroverheen kijkmu-sick schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:20:
[...]
Als je handmatig update (zoals eerder beschreven in dit topic) en daarna met SPCC zoekt naar een update vind hij de ICS update wel. Ik kon eerst in SPCC ook alleen de 2.3.7 update krijgen, maar na de handmatige update naar de central europe rom vond SPCC ineens wel een ICS update.

kingfriko
Ik kan mijn unbranded telefoon nog steeds niet udaten naar ICS via PC Companion en begin me inmiddels wel een beetje zorgen te maken of dat ooit gaat lukken.
SPCC = Sony PC Companionkingfriko schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 12:12:
[...]
Ik heb het halve topic nogmaals doorgelezen maar spcc kan ik niks over vinden , vind alleen een android audio programma als ik zoek , sorry voor mijn domheid als ik eroverheen kijk
dat bedacht ik ook net zelf opeens , al die afkortingen haha , maar nog steeds niet gelukt , wat een moeite voor een update

kingfriko
De update is nog niet beschikbaar of mislukt de update?Homey D. Clown schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 12:37:
Ik kan mijn unbranded telefoon nog steeds niet udaten naar ICS via PC Companion en begin me inmiddels wel een beetje zorgen te maken of dat ooit gaat lukken.
Hij is niet beschikbaar. Volgens Sony is mijn telefoon up to date.