Updaten met officiële firmware van Sony zorgt nooit voor garantie verlies. En 6.1.B.0.544 is inderdaad ICS. Dit alles staat allemaal beschreven in het topic
.
Die J is zeker geen opvolger voor de P. Dat is de SL wel van de S. Die verschillen zijn trouwens erg klein. Ik ga vooralsnog voor de P. Zit me alleen af te vragen (koop hem als prepaid en heb t-mobile) hoe gunstig het dan is met internetten. Heb begrepen dat je bepaalde pakketten kan kopen voor 10 euro in de maand (350 mb) of 14.95 p/m met 1 gb. Lastig aangezien ik normaal pre-paid heb International 12 ct per sms all around the world.
Ik weet dat je bij vodafone bij zoveel euro opwaarderen een 50mb erbij krijgt, ideaal voor te watsappen of voor als je even geen wifi in de buurt hebt en toch wat moet opwaarderen.
Zelf heb ik een Sim Only abbo met een 10tje voor 1gb internet erbij, die laat ik lekker doorlopen, goedkoper ga je toch niet meer vinden nu.
Zelf heb ik een Sim Only abbo met een 10tje voor 1gb internet erbij, die laat ik lekker doorlopen, goedkoper ga je toch niet meer vinden nu.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Verwijderd
Vraagje over synchronisaties.
Om accu te sparen schakel ik dat uit. Met 2.3 merkte ik dat als ik synchronisaties uitschakelde de playstore niet meer laadde en dat ik geen meldingen meer kreeg over updates.
Met ICS heb ik dit allemaal wel.
Zie ik iets over het hoofd? Want ik spaar liever accu dan dat mn telefoon steeds controleert op updates..
Om accu te sparen schakel ik dat uit. Met 2.3 merkte ik dat als ik synchronisaties uitschakelde de playstore niet meer laadde en dat ik geen meldingen meer kreeg over updates.
Met ICS heb ik dit allemaal wel.
Zie ik iets over het hoofd? Want ik spaar liever accu dan dat mn telefoon steeds controleert op updates..
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 22:47 ]
Is dit een antwoord op de garantie verlies als je update naar ics of dat je hem kan updaten naar ics -6.1.B.0.544- staat beschreven in dit topic.Majesty schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 13:35:
Updaten met officiële firmware van Sony zorgt nooit voor garantie verlies. En 6.1.B.0.544 is inderdaad ICS. Dit alles staat allemaal beschreven in het topic.
Want bij mij is met 6.0.B.3.184 PC Companion ,SE update service als zowel via sonymobile site up to date

De Xperia S van mijn vrouw is in een x goed gegaan.
Heeft iemand nog een idee ? Of is er zoweizo nog iemand geslaagd om de P te updaten met de officieel methode naar ICS ?
De ICS update is voor NL nog niet vrijgegeven. Ik heb zelf de central europe versie geflashed. Nog even geduld dusbaasf schreef op zondag 02 september 2012 @ 09:00:
[...]
Is dit een antwoord op de garantie verlies als je update naar ics of dat je hem kan updaten naar ics -6.1.B.0.544- staat beschreven in dit topic.
Want bij mij is met 6.0.B.3.184 PC Companion ,SE update service als zowel via sonymobile site up to date.
Heeft iemand nog een idee ? Of is er zoweizo nog iemand geslaagd om de P te updaten met de officieel methode naar ICS ?
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Het was een antwoord op beide vragen want het staat allebei beschreven in dit topic. Voor de Xperia P zijn er inmiddels 2 .ftf files dat ik weet, central europe en Generic world. Ik heb de laatste erop staan. Hoe je dat voor elkaar krijgt staat een aantal pagina's terug of de 2e post in het Xperia S topic, maar dan met onze firmware. Kan even niet linken nu want ik zit op m'n telefoon.baasf schreef op zondag 02 september 2012 @ 09:00:
[...]
Is dit een antwoord op de garantie verlies als je update naar ics of dat je hem kan updaten naar ics -6.1.B.0.544- staat beschreven in dit topic.
Want bij mij is met 6.0.B.3.184 PC Companion ,SE update service als zowel via sonymobile site up to date.
Is er dan een mogelijkheid om deze terug naar .184 te flashen?
Bestaat de .184 ftf-file dan?
Bestaat de .184 ftf-file dan?
De 184 ftf staat volgens mij op de xdafileserver (www.xdafileserver.nl). En die mogelijkheid is er inderdaad. Zou alleen niet weten waarom je dat zou willen, het werkt een stuk fijner
.
Ik weet ook niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen nu, maar m'n scherm tijd zit op een gemiddelde van wel 4 uur inmiddels. Stukken beter dan eerst.
Wat ik een nadeel blijf vinden van de Walkman app (ook in 2.3 al) is dat wanneer je een nummer hebt uitgezocht uit bijvoorbeeld de lijst met tracks van een bepaalde artietst, en je die dus aanklikt, dan gaat hij er naartoe. Maar als je dan vervolgens weer terug wilt naar die lijst met tracks van de artiest, moet je helemaal opnieuw naar artiesten gaan, naar beneden scrollen om de juiste artiest op te zoeken, etc.
Op mijn iPod Touch ging dat toch een stuk handiger. Nu kan ik natuurlijk ook gewoon Winamp downloaden, maar ik vind de Walkman app er toch ook wel mooi uit zien.
Ik weet ook niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen nu, maar m'n scherm tijd zit op een gemiddelde van wel 4 uur inmiddels. Stukken beter dan eerst.
Wat ik een nadeel blijf vinden van de Walkman app (ook in 2.3 al) is dat wanneer je een nummer hebt uitgezocht uit bijvoorbeeld de lijst met tracks van een bepaalde artietst, en je die dus aanklikt, dan gaat hij er naartoe. Maar als je dan vervolgens weer terug wilt naar die lijst met tracks van de artiest, moet je helemaal opnieuw naar artiesten gaan, naar beneden scrollen om de juiste artiest op te zoeken, etc.
Op mijn iPod Touch ging dat toch een stuk handiger. Nu kan ik natuurlijk ook gewoon Winamp downloaden, maar ik vind de Walkman app er toch ook wel mooi uit zien.
Vraagje. Sinds Sony Ericson is overgegaan naar Sony is de site in niet meer in het Nederlands. Weet iemand of dit nog komt. Updates verlopen ook via de Engelse site.
Die komt nog, maar omdat Nederlandstalige mensen in het algemeen veel minder moeite hebben met Engels dan anderstaligen is het geen prioriteit.Boneka schreef op zondag 02 september 2012 @ 12:57:
Vraagje. Sinds Sony Ericson is overgegaan naar Sony is de site in niet meer in het Nederlands. Weet iemand of dit nog komt. Updates verlopen ook via de Engelse site.
Dat de updates langs die site lopen maakt niks uit, de sofware is voor iedereen over de hele wereld exact hetzelfde.
Dat "probleem" ondervind ik ook inderdaad. Erg omslachtig. Ik zit dan altijd in "Album", wil een andere song selecteren ergens onderaan de lijst, druk op back, kom ik weer op de homescreen van de app. Niet ideaal.Majesty schreef op zondag 02 september 2012 @ 12:13:
Verwijderd
Toen er voor de Arc S ICS uitkwam, was er op het blog van Sony (Ericsson) een lijst met toestellen die de update al konden uitvoeren. Weet iemand of er ook zo'n lijst is voor de Xperia P?
Mediamarkt verkoopt hem deze week voor 324 euro. Maar ja Mediamarkt......In het verleden kreeg je dan toestellen uit Duitsland.
bij de webshops is die ook 325 euro;)Boneka schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:42:
Mediamarkt verkoopt hem deze week voor 324 euro. Maar ja Mediamarkt......In het verleden kreeg je dan toestellen uit Duitsland.
Een normale prijs idd, ik weet niet hoe media markt met garantie is? Maar voor mij is het gemakkelijker om even bij de Media Markt langs te gaan als wat anders. 
En een toestel uit DE boeit niet omdat je zelf firmware erop kan zetten.
En een toestel uit DE boeit niet omdat je zelf firmware erop kan zetten.
Ik wil niet off-topic gaan, maar MM is echt niet goed met garantie. Ik zou even shopreviews bekijken want volgens mij zie je daar veel negatieve ervaringen... Ik ben zelf ook geen fan van de MM.
Ben nu officiële ICS via de PC Companion aan het downloaden. Ben benieuwd! 
Edit:
Het werkt echt super. Update gaat ook verrassend snel!
Edit:
[ Voor 29% gewijzigd door thomas479 op 04-09-2012 19:33 . Reden: Update ]
Heb je een Nederlands toestel met Nederlandse ICS thomas479?thomas479 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 19:00:
Ben nu officiële ICS via de PC Companion aan het downloaden. Ben benieuwd!
Edit:
Ik heb wel een nederlands toestel en heb ook via de app kunnen updaten.
Lijkt allemaal goed te draaien
Lijkt allemaal goed te draaien
A great thought in a small mind is a dangerous thing
Moet ook zeggen dat ik mijn toestel meestal koop bij Phonehouse. Maar ja inmiddels hebben die ook de prijs verhoogd en kost ie ineens 359 euro......maar je hebt gelijk MM is niet mijn fav. winkel voor dit soort producten. Zitten we straks ook nog met de extra btw!
Dan hoop ik dat binnenkort iemand even een NL .ftf online kan zetten!
Verwijderd
Op de officiële manier via Sony Bridge. Kun je op de site van Sony downloaden.Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:29:
Weet iemand hoe je de Xperia P een upgrade geeft naar ICS met een OS X machine?
Ik heb er ook mee lopen klungelen, maar uiteindelijk wel gelukt. In een van mijn eerdere post had ik uitgelegt hoe:Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:29:
Weet iemand hoe je de Xperia P een upgrade geeft naar ICS met een OS X machine?
Tweety1 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 09:02:
Ik weet niet of ik de enige ben die liep de te kl*ten om mijn Xperia P te updaten onder Mac( Sony Bridge for Mac), maar via het sony forum en google ben ik eruit. Dus... voor andere Mac gebruikers onder ons:
- verbindt je XP via usb met je Mac
- Sony Bridge gaat opstarten en vertelt je dat er nieuwe software is
- Ga naar updaten
- Sony Bridge gaat opzoek naar je telefoon
- Trek de USB eruit (en dat doe je meteen; timing is alles)
- Wacht een sec of 2, houdt je "-"volume knop ingedrukt en plug de USB er weer in
- update gaat verder
Timing is alles dus ik moest een paar keer proberen, maar toen ik eenmaal de juiste timing had, liep alles als een zonnetje. Het blijkt dat bij updaten via PC Companion er daadwerkelijk wordt gezegt dat je de USB eruit moet halen. Dit is een pop up die je niet krijgt bij Sony Bridge
en daarom werkt de update vaak niet.
Tweety1 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:06:
[...]
Ik heb er ook mee lopen klungelen, maar uiteindelijk wel gelukt. In een van mijn eerdere post had ik uitgelegt hoe:
[...]

[ Voor 3% gewijzigd door BillSpaarbank op 05-09-2012 14:43 ]
Ik heb wel een Windows pc, maar het was een principekwestie om het werkend te krijgen op mijn Mac. Het kan... dus het moetBillSpaarbank schreef op woensdag 05 september 2012 @ 14:43:
[...]
Lol, ik heb serieus even Windows via bootcamp geïnstalleerd om te kunnen flashen
Bedankt voor de tip.
Ik kan mijn mail sync met een Exchange mail server niet meer uitzetten. Onder Accounts en synchronisatie heb ik aangegeven dat er alleen manual gesync'ed mag worden, maar toch ontvang ik mail. Irritant, zal wel komen doordat ik mijn upgrade alleen gedaan heb met een Wipe Cache.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Over Mailsync gesproken. Mijn mail op college is overgegaan op Outlook online (van Office365) ik heb de juiste instellingen en het 'werkt' (als in: telefoon accepteert het) maar vervolgens staat er dat de server (outlook.com) aanvullende veiligheidsgegevens (oid) nodig heeft. Daarin staat o.a. dat de applicatie alle gegevens van de telefoon kan wissen en dan tussen haakjes "terugzetten naar fabrieksinstellingen". Waarom moet een mailapplicatie dat kunnen? Ik heb deze melding nog niet geaccepteerd, maar annuleren haalt je er gewoon weg, m.a.w. ik kan niet declinen én mail ontvangen.
Dat zijn veiligheidseisen van je "college" om toegang te kunnen hebben ivm verlies/diefstal bijvoorbeeld. Met mobimail ( zie play store) hoeft dit niet.The Inquisitor schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:51:
Over Mailsync gesproken. Mijn mail op college is overgegaan op Outlook online (van Office365) ik heb de juiste instellingen en het 'werkt' (als in: telefoon accepteert het) maar vervolgens staat er dat de server (outlook.com) aanvullende veiligheidsgegevens (oid) nodig heeft. Daarin staat o.a. dat de applicatie alle gegevens van de telefoon kan wissen en dan tussen haakjes "terugzetten naar fabrieksinstellingen". Waarom moet een mailapplicatie dat kunnen? Ik heb deze melding nog niet geaccepteerd, maar annuleren haalt je er gewoon weg, m.a.w. ik kan niet declinen én mail ontvangen.
Welkom bij Exchange! De meeste sysadmins overdrijven inderdaad zwaar met de beveiliging voor mobiele apparaten, terwijl er op desktops en laptops totaal geen restricties zijn. Als het alleen die twee dingen zijn valt het nog wel mee.The Inquisitor schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:51:
De mail van mijn werkgever is ook via Exchange, en ik moet minstens 10 rechten afgeven. Én ik ben dan nog eens verplict om een PIN unlock te gebruiken als ik mijn mail wil laten aankomen op mijn telefoon. Pattern, swipe, face of geen unlock zijn allemaal niet toegestaan, het moet echt een PIN zijn.
Niet veel aan te doen met de standaardmail, maar een alternatieve client gebruiken is de beste oplossing. Ook al zijn die allemaal lang niet zo sexy als de Mail-app van Sony...
Dat was al zo toen ik Exchange voor m'n Nokia E60 (volgens mij) instelde. Moest vanaf dat moment perse een pincode hebben .. zwaar irritant. Ik gebruik nu echter de standaard mail op m'n Xperia P icm Exchange en daar heb ik geen gekke dingen gezien .. terwijl de policies serverside volgens mij niet aangepast zijn (then again, ik ben niet betrokken geweest noch verantwoordelijk voor de inrichting van onze eigen mailserver)AmbroosV schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:21:
[...]
De mail van mijn werkgever is ook via Exchange, en ik moet minstens 10 rechten afgeven. Én ik ben dan nog eens verplict om een PIN unlock te gebruiken als ik mijn mail wil laten aankomen op mijn telefoon. Pattern, swipe, face of geen unlock zijn allemaal niet toegestaan, het moet echt een PIN zijn.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
offtopic: Vraagje, is er trouwens een topic over de xperia V en de T?
[ Voor 18% gewijzigd door Vinand op 06-09-2012 14:39 ]
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Beide bedankt voor jullie reactiesAmbroosV schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:21:
[...]
Welkom bij Exchange! De meeste sysadmins overdrijven inderdaad zwaar met de beveiliging voor mobiele apparaten, terwijl er op desktops en laptops totaal geen restricties zijn. Als het alleen die twee dingen zijn valt het nog wel mee.
Het zijn meer rechten die ik moet inleveren, eigenlijk een hele lijst lang, maar deze schoot eruit en vond ik belangrijk genoeg om nog niet op accepteren te drukken. Vreemde is dat ik wel mail mag afhalen via POP3 zonder enig probleem...
Ik heb nu de mail via de standaard app via IMAP binnengehaald. Helaas geen push, maar dan worden de mails tenminste wel gelezen op de mobiel/browser tegelijk
Gelukzak. Bij ons is 't alleen Exchange ActiveSync. Zelfs op mijn PC met Outlook krijg ik het onmogelijk aan de praat. Maar ik wil écht geen PIN/wachtwoord instellen om mijn telefoon te unlocken...The Inquisitor schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:45:
[...]
Beide bedankt voor jullie reacties
Het zijn meer rechten die ik moet inleveren, eigenlijk een hele lijst lang, maar deze schoot eruit en vond ik belangrijk genoeg om nog niet op accepteren te drukken. Vreemde is dat ik wel mail mag afhalen via POP3 zonder enig probleem...
Ik heb nu de mail via de standaard app via IMAP binnengehaald. Helaas geen push, maar dan worden de mails tenminste wel gelezen op de mobiel/browser tegelijk
Haha, dan bof ik inderdaad maarAmbroosV schreef op donderdag 06 september 2012 @ 19:14:
[...]
Gelukzak. Bij ons is 't alleen Exchange ActiveSync. Zelfs op mijn PC met Outlook krijg ik het onmogelijk aan de praat. Maar ik wil écht geen PIN/wachtwoord instellen om mijn telefoon te unlocken...
Unlock met wachtwoord lijkt me ook niets... ik unlock zo vaak op een dag dat ik dan gek zou worden
Zijn er meer mensen die de update naar ICS nog steeds niet binnen kunnen halen?
Ik krijg continu in PC Companion de melding dat de telefoon is bijgewerkt
Het is een Vodafone branded toestel met Android versie 2.3.7
Build-nummer 6.0.B.3.184
Begin er nu wel een beetje van te balen...
Build-nummer 6.0.B.3.184
Volgens PC Companion is mijn Xperia P ook nog steeds up-to-date. Heel frustrerend dit
We are shaping the future
Even zoeken in dit topic dan kun je je telefoon prima updaten.geertvduin schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:58:
Build-nummer 6.0.B.3.184
Ook geen update voor een T-Mobile toestel
geertvduin schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:58:
Alex) schreef op donderdag 06 september 2012 @ 23:08:
Volgens PC Companion is mijn Xperia P ook nog steeds up-to-date. Heel frustrerend dit
Zullen we zulke posts voortaan achterwege laten? Dit voegt niks toe aan dit topic en 'ja ik ook niet' reacties al helemaal niet.The Inquisitor schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 00:16:
Ook geen update voor een T-Mobile toestel
Het laat wel zien dat Sony vrij laks omgaat met software-updates voor hun vlaggeschiptoestellen. Dat de Xperia 2012-reeks uitkwam met Gingerbread was al te betwijfelen, maar de update naar ICS werd snel beloofd.
Inmiddels zijn we 3,5 maand verder en de update is er weliswaar, maar het distributieproces verloopt uiterst langzaam. Dat is zeer, zeer jammer. Had ik dat vooraf geweten dan had ik wellicht geen Xperia P gekocht, maar een One V.
Inmiddels zijn we 3,5 maand verder en de update is er weliswaar, maar het distributieproces verloopt uiterst langzaam. Dat is zeer, zeer jammer. Had ik dat vooraf geweten dan had ik wellicht geen Xperia P gekocht, maar een One V.
Ik heb contact gehad met Sony-helpdesk in Nederland. Al konden zij niet exact zeggen wanneer de update in Nederland werd uitgerold, maar verwachten hem eind september. Dus ik denk nog even geduld voor degene die net als ik wachten tot hij via de officiële kanalen wordt gedistribueerd.
Verder werkt mijn telefoon met versie 2.3.7 ook super, dus zo veel hinder ondervind ik er niet aan.
Verder werkt mijn telefoon met versie 2.3.7 ook super, dus zo veel hinder ondervind ik er niet aan.
Wel opvallend dat firmware update 6.1.B.0.550 ondertussen ook al klaar is.
Kun je, als je op eerder genoemde methodes hier 'met de hand' geflashed hebt (dus unbranded gemaakt, zeg maar) die 6.1.B.0.550 wel ophalen? Via de Update Center app zegt ie dat m'n foon up-to-date is, heb PC Companion of die Update Service nog niet geprobeerd eigenlijk..
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Update Center komt altijd een paar dagen tot een paar weken later dan de update via SEUS/PCC.DigitalExcorcist schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:01:
Kun je, als je op eerder genoemde methodes hier 'met de hand' geflashed hebt (dus unbranded gemaakt, zeg maar) die 6.1.B.0.550 wel ophalen? Via de Update Center app zegt ie dat m'n foon up-to-date is, heb PC Companion of die Update Service nog niet geprobeerd eigenlijk..
Die update is blijkbaar nog niet uitgebracht maar is wel al certified sinds 27 augustus:DigitalExcorcist schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:01:
http://www.ptcrb.com/vend...t_guest.cfm?modelid=21034
Ik heb onderhand al best vaak gehad dat mijn Xperia niet meer reageerde op het touchscreen of de knoppen. De "uit" knop werkte vaak dan nog wel. Net had ik dat mijn launcher verdwenen was, enige optie was een reboot...erg vreemd.
Maar eens kijken of ik die vorige update al kan downloaden, wellicht helpt het.
Verwijderd
@Inquisitor, dat had ik bij een andere android telefoon en in dat geval lag het idd aan de software. Bij mij hielp een update, dus hopelijk heb je er straks geen last meer van bij de update naar ICS.
Bedankt voor je reactie
In dat geval kan ik enkel hopen op een snelle uitrol van ICS via de officiele kanalen.
Kan iemand een screen laten zien van de Bookmarks widget op de P met ICS? Zie je dan mooi thumbnails van de websites?
Nog mensen problemen met hangouts in ICS?
Wanneer ik uitgenodigd word, start automatisch de hangout in google+. Ik hoor wel voice maar geen beeld en na enige tijd komt de melding dat G+ vast hangt en of ik dit wil sluiten.
Ze lukken alleen als ik zelf de hangout start via Google Talk. G+ kan je ook niet verwijderen want dat is tegenwoordig een systeem app ofzo?
Wanneer ik uitgenodigd word, start automatisch de hangout in google+. Ik hoor wel voice maar geen beeld en na enige tijd komt de melding dat G+ vast hangt en of ik dit wil sluiten.
Ze lukken alleen als ik zelf de hangout start via Google Talk. G+ kan je ook niet verwijderen want dat is tegenwoordig een systeem app ofzo?
[...]
Het was een antwoord op beide vragen want het staat allebei beschreven in dit topic. Voor de Xperia P zijn er inmiddels 2 .ftf files dat ik weet, central europe en Generic world. Ik heb de laatste erop staan. Hoe je dat voor elkaar krijgt staat een aantal pagina's terug of de 2e post in het Xperia S topic, maar dan met onze firmware. Kan even niet linken nu want ik zit op m'n telefoon.
[/quote]
Majesty ,
Heb je raad opgevolgd .Nog wel een week gewacht. Ook eigenlijk omdat het binnenhalen steeds niet lukte. Uiteindelijk ging het toch smoot en snel .
Het loopt idd sneller ,reactie is ook beter .Maar zie geen betere prestatie met de accu. Netwerk was al beter geworden met de vorige update. Fix punt doe ie nog steeds slecht of helemaal niet
Volgens mij worden de foto beter ,qua kleur en contrast ,alhoewel hoge contrasten lastig blijft.
Ik heb nog een vraag:
Heb in de auto een Blaupunkt Travelpilot FX ,
zo´n compleet ding met sd en usb en line in .Ik speel muziek vaak af via usb ingang met o.a. Xperia Ray ,mp3 speler nokia musicxp. Gaat geweldig !! Omdat ik muziek keuzes via Travelpilot kan bedienen en hij laad ook dan gelijk op tijdens het rijden .Een mooie combi dus .Kan ook afspelen met de Sd kaart ,maar kan dan geen Navigatie gebruiken.Via line in moet ik steeds de phoon bedienen. Helaas werkt het met `p´ niet .( "Het USB apparaat wordt niet herkend").Alle usb instellingen al geprobeerd.
Heeft iemand een idee.
thx
JRKAP schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 17:22:
Kan iemand een screen laten zien van de Bookmarks widget op de P met ICS? Zie je dan mooi thumbnails van de websites?

Ik heb een ander probleem met het touchscreen. Hij registreert aanrakingen, maar vaak dubbel en dan weer even niet. Typen gaat goed, maar als ik bijvoorbeeld een app vanuit het startmenu op het homescreen wil plaatsen dan lukt dit niet omdat het toestel denkt dat ik het icoontje al los heb gelaten.The Inquisitor schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 22:42:
Ik heb onderhand al best vaak gehad dat mijn Xperia niet meer reageerde op het touchscreen of de knoppen. De "uit" knop werkte vaak dan nog wel. Net had ik dat mijn launcher verdwenen was, enige optie was een reboot...erg vreemd.
Ook een multitouch app uit de market registreerd mijn aanrakingen niet correct. Herkent iemand dit? Het treedt redelijk random op en daarna kan het zomaar weer even een paar uur goed werken.
Factory reset zonder extra apps heeft het probleem niet opgelost. Ik draai de originele 4.0.4 androidversie.
Ook als ik tussen de verschillende homescreens scroll zie ik steeds het instellingen menu even verschijnen bij de statusbalk.
[ Voor 5% gewijzigd door BillSpaarbank op 10-09-2012 10:27 ]
Iemand al de vervanger van LiveWare geïnstalleerd: SmartConnect? Ik zag wat negatieve reacties op Google Play en vroeg me af of iemand hier dezelfde ervaringen deelt.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Ik ben er over na aan het denken om mijn Galaxy Ace te vervangen en deze telefoon leek wel een mooie vervanger. Alleen lees ik dat de baterrij echt slecht is. Is dat beter (of slechter) geworden met de ICS update? De meeste baterij gerelateerde dingen die ik lees gaan nog over de GB versie.
Definieer 'echt slecht'. Kunnen wij vertellen of dit inderdaad zo is.Creqaw schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:12:
Ik ben er over na aan het denken om mijn Galaxy Ace te vervangen en deze telefoon leek wel een mooie vervanger. Alleen lees ik dat de baterrij echt slecht is. Is dat beter (of slechter) geworden met de ICS update? De meeste baterij gerelateerde dingen die ik lees gaan nog over de GB versie.
Verwijderd
In mijn geval is de batterij voor een smartphone echt goed, vooral als je de capaciteit vergelijkt met andere smarphones die een veel 'grotere' accu hebben. Laatst had ik weer een nieuw record; een schermtijd van iets meer dan 6 uur. Bij andere smartphones heb ik dit nog nooit gezien. Ik moet er wel bij zeggen dat toen de batterij bijna leeg was (15%) ik de vliegtuigmodus gebruikt heb. Ik keek af en toe nog of er nieuwe berichten waren. Ik deed dit omdat ik geen laadmogelijkheden in de buurt had. In elk geval is de schermtijd bij ICS altijd rond de 4 u met normaal tot redelijk intensief gebruik. De helderheid van het scherm heeft hier wel veel invloed op, maar zelfs in de volle zon heb ik bij lange na de maximale helderheid niet nodig. Een dag hou ik prima uit. Als ik dit vergelijk met de iphone 4s van mijn vader en helemaal met de HTC one X van 1 van mijn broertjes, heb ik of veel geluk met mijn accu of zij hebben veel pech
Ik heb gisteren maar eens ICS geflasht op mijn Xperia P, ik raakte het wachten een beetje beu. En het is zeker de moeite waard 
Eén van de dingen die me opviel was het Swype-achtige toetsenbord - het is even wennen maar het werkt best wel goed. Ook werken sommige dingen net even ietsjes lekkerder, en voor mijn gevoel gaat de accu ook langer mee dan met 2.3.7 - al heb ik dit nog niet echt hard kunnen testen.
Wat me wel (negatief) opvalt is dat sommige dingen (zoals scrollen door de homescreens, het openen van de applicaties- en Recent Apps-overzichten) net ietsjes langer duren dan onder Gingerbread.

Eén van de dingen die me opviel was het Swype-achtige toetsenbord - het is even wennen maar het werkt best wel goed. Ook werken sommige dingen net even ietsjes lekkerder, en voor mijn gevoel gaat de accu ook langer mee dan met 2.3.7 - al heb ik dit nog niet echt hard kunnen testen.
Wat me wel (negatief) opvalt is dat sommige dingen (zoals scrollen door de homescreens, het openen van de applicaties- en Recent Apps-overzichten) net ietsjes langer duren dan onder Gingerbread.
Het toetsenbord was in 2.3.7 ook al beschikbaarAlex) schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:36:
Ik heb gisteren maar eens ICS geflasht op mijn Xperia P, ik raakte et wachten een beetje beu. En het is zeker de moeite waard
Misschien een domme vraag: maar als ik mijn toestel flash volgens de uitleg in dit topic.
Kan ik dan in de toekomst nog wel op de officiele manier updaten?
Of moet ik dan steeds een nieuwe update handmatig zoeken?
Kan ik dan in de toekomst nog wel op de officiele manier updaten?
Ik lees over 7 uur met medium gebruik (wat medium is vertellen ze weer niet). Als de baterij zo is red ik er niet eens een schooldag mee.woutur schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:55:
[...]
Definieer 'echt slecht'. Kunnen wij vertellen of dit inderdaad zo is.
Ik heb vandaag (met de "Uitgebreide Batterij Besparing") 5,5 uur beeldschermtijd en 37 uur van de oplader gered. Bij mij ontvangt Whatsapp in die uitgebreide bespaarstand ook niks; hij killed bij mij echt *alle* netwerkverkeer die je zou kunnen hebben.
Weet nog niet of ik die modus aan laat staan, maar de resultaten zijn wel erg mooi.
Weet nog niet of ik die modus aan laat staan, maar de resultaten zijn wel erg mooi.
Iemand al enig idee wanneer de tmobile toestellen de update naar ics krijgen?
4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W
Ik heb 'm 'met de hand' geflashed naar ICS. Scheelt een hoop wachten en het resultaat is hetzelfde. Zie eerdere posts hoe je dat moet doen. Het is écht super simpel, met behoud van data en apps als je dat zou willen.teiltjemetromme schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 08:52:
Iemand al enig idee wanneer de tmobile toestellen de update naar ics krijgen?
Ja voor mij heeft dat vrij weinig nut. Voor ieder die gewoon zijn updates/berichten binnen wil krijgen zonder daarvoor op zijn telefoon te hoeven kijken is het niet handig.DigitalExcorcist schreef op maandag 10 september 2012 @ 22:41:
Ik heb vandaag (met de "Uitgebreide Batterij Besparing") 5,5 uur beeldschermtijd en 37 uur van de oplader gered. Bij mij ontvangt Whatsapp in die uitgebreide bespaarstand ook niks; hij killed bij mij echt *alle* netwerkverkeer die je zou kunnen hebben.
Het batterijgebruik varieert erg bij mij. Ik whatsapp erg veel en heb daardoor een hoge "display time" en dat vreet toch wel. Gisteren had ik 4,5 uur scherm tijd, met WiFi en Data altijd aan. Vandaag zit ik bij 50% al op 1,5 uur. Vrij instabiel als je het mij vraagt.
Ik kom de dag (van 7 tot 00:30) ook niet door zonder op te laden. Wat ik wel vervelend vind. Misschien koop ik nog wel een Xperia S, die schijnt toch wel langer mee te gaan.
4 uur haal ik wel op een lading. Probleem is dat ik de laatste dagen nogal eens zag dat m'n accu van 20% vrij binnen een half uur op 2% zat en daarna gewoon uit ging. Je ziet in de grafiek dat ie 'ingeschakeld' is geweest gedurende die tijd en dat ie 'm ineens leegtrekt. Heel erg irritant. Vandaar even testen met die 'Verbeterde Accuduur' modus.Majesty schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:27:
[...]
Ja voor mij heeft dat vrij weinig nut. Voor ieder die gewoon zijn updates/berichten binnen wil krijgen zonder daarvoor op zijn telefoon te hoeven kijken is het niet handig.
Het batterijgebruik varieert erg bij mij. Ik whatsapp erg veel en heb daardoor een hoge "display time" en dat vreet toch wel. Gisteren had ik 4,5 uur scherm tijd, met WiFi en Data altijd aan. Vandaag zit ik bij 50% al op 1,5 uur. Vrij instabiel als je het mij vraagt.
Ik kom de dag (van 7 tot 00:30) ook niet door zonder op te laden. Wat ik wel vervelend vind. Misschien koop ik nog wel een Xperia S, die schijnt toch wel langer mee te gaan.
Ik heb een smartphone om ongeacht het moment gewoon tweets, Facebook en Whatsappjes binnen te krijgen (om maar te zwijgen over Wordfeud en WordOn), dus of die modus voor mij een blijvertje is weet ik ook niet. Of de Xperia S echt zoveel beter is.. ik betwijfel het.. groter schermoppervlak, dus zuipt 't ook weer wat meer. Meh.
Dat van die laatste 20% ligt misschien aan je "besparingsinstellingen" die niet goed werken? Ik kan me er herinneren dat er wel een aantal zijn die na 20% in gaan. Mijn eerste 10% gaan juist altijd enorm hard.DigitalExcorcist schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:42:
[...]
4 uur haal ik wel op een lading. Probleem is dat ik de laatste dagen nogal eens zag dat m'n accu van 20% vrij binnen een half uur op 2% zat en daarna gewoon uit ging. Je ziet in de grafiek dat ie 'ingeschakeld' is geweest gedurende die tijd en dat ie 'm ineens leegtrekt. Heel erg irritant. Vandaar even testen met die 'Verbeterde Accuduur' modus.
Ik heb een smartphone om ongeacht het moment gewoon tweets, Facebook en Whatsappjes binnen te krijgen (om maar te zwijgen over Wordfeud en WordOn), dus of die modus voor mij een blijvertje is weet ik ook niet. Of de Xperia S echt zoveel beter is.. ik betwijfel het.. groter schermoppervlak, dus zuipt 't ook weer wat meer. Meh.
En dat laatste: daar heb ik inderdaad ook juist een smartphone voor, vandaar mijn opmerking. Je hebt gelijk over het grotere schermoppervlak, maar als ik die reacties lees zie ik toch wel vaker mensen die 'm bijvoorbeeld 2 dagen aan hebben. Of niet na een halve dag al op 50% zitten. 2 dagen hoeft 'ie voor mij echt niet mee te gaan, ik laad 'm toch 's nachts op. Maar het zou fijn zijn als ik gewoon ruim kan zijn met mijn gebruik in plaats van er continu op te moeten letten, voor in de avond.
Was je hierbij je garantie niet kwijt?DigitalExcorcist schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:25:
[...]
Ik heb 'm 'met de hand' geflashed naar ICS. Scheelt een hoop wachten en het resultaat is hetzelfde. Zie eerdere posts hoe je dat moet doen. Het is écht super simpel, met behoud van data en apps als je dat zou willen.
Nop. Flashen met Flashtool is veilig en ondetecteerbaar.teiltjemetromme schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 23:27:
[...]
Was je hierbij je garantie niet kwijt?
Ik heb mijn Xperia P (6.0.B.3.184) nu een paar dagen en als ik onder accuverbruik kijk zie ik dat het percentage voor Android-besturingssysteem heel hoog is. Volgens mij heb ik dit ook een keer eerder in dit topic gezien. Is dit normaal voor dit toestel of kan dit veroorzaakt worden door een instelling / bug / app.

Dit was bij mij in versie 2.3.7 ook altijd zo. Android Besturingssysteem stond met stip bovenaan. Ik zeg: niets aan te doen. Maar misschien heeft iemand anders er iets op gevonden.
Ik keek toevallig net gekeken onder accugebruik en Android System stond bij mij op 3 (ook hoog vergeleken met de andere). Zou het te maken kunnen hebben met email? (Exchange Active en Push messages?).
Neen, want het is en blijft een 100% Sony firmware die je flashed. En of je nou flashtool of hun eigen updatetooltje gebruikt maakt niet uit.teiltjemetromme schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 23:27:
[...]
Was je hierbij je garantie niet kwijt?
En kan ik dan in de toekomst nog wel op de officiele manier updaten?DigitalExcorcist schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:36:
[...]
Neen, want het is en blijft een 100% Sony firmware die je flashed. En of je nou flashtool of hun eigen updatetooltje gebruikt maakt niet uit.
Dat kan; ook sneller dan dat je op je provider moet wachten op updates (T-Mobile en ICS, anyone??). Gewoon via de Sony tools of ingebouwde Update Center op je telefoon. Je gebruikt gewoon een Sony firmware met alle voordelen van dien.geertvduin schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:40:
[...]
En kan ik dan in de toekomst nog wel op de officiele manier updaten?
En misschien een overbodige vraag:
Er zit 100% zeker geen rotzooi (lees spyware e.d.) in deze firmware?
FTF's komen rechtstreeks van Sony en zijn niet aan te passen. Je kan kiezen om bepaalde delen niet te flashen, maar wanneer je iets aan de images aanpast gaat de telefoon ze weigeren. Zit een vrij harde controle op...geertvduin schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:33:
En misschien een overbodige vraag:
Ik wil gaan flashen via Flashtool maar ik zoek mij een ongeluk naar een goede mirror voor de ICS firmware. Heeft iemand een goede link?
mediafire links uit http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1838457 zijn snel
En is die nieuwe (vodafone) firmware het proberen waard? Zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1879290 . Hiervan is de RS link ook retetraag
mediafire links uit http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1838457 zijn snel
En is die nieuwe (vodafone) firmware het proberen waard? Zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1879290 . Hiervan is de RS link ook retetraag
[ Voor 21% gewijzigd door Kappade op 13-09-2012 17:05 ]
z
[ Voor 100% gewijzigd door KoningPaulus op 13-09-2012 17:21 ]
Nee, dat is versie 6.1.B.0.544.
Ow...vraag snel weg gehaald?
Ow...vraag snel weg gehaald?
[ Voor 34% gewijzigd door acoster op 13-09-2012 17:24 ]
Nee die is het proberen niet waard. Enkel operator gerelateerde veranderingen, een extra app die er niet af kan.JRKAP schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:45:
Ik wil gaan flashen via Flashtool maar ik zoek mij een ongeluk naar een goede mirror voor de ICS firmware. Heeft iemand een goede link?
Raden jullie deze link aan om de firmware te installeren?
Of staat ergens anders een goede stap-voor-stap uitleg?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1838457
Of staat ergens anders een goede stap-voor-stap uitleg?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1838457
Bedankt voor de reacties; ik had inderdaad die mediafire links gebruikt; ging snel zat:)
inmiddels is het ook gelukt ook! Nadat ik AmbroosV zijn (S) handleiding zag; ging ik er vanuit dat ROOT niet nodig was etc. Dat hoeft dus blijkbaar ook helemaal niet. Veel XPeria P ICS handleidingen begonnen hier allemaal mee, en had daar allemaal geen zin in. Destijds met mijn HTC Desire gedaan en is nogal kloten.
Maar nee, gewoon Flashtool (0.9) geinstalleerd, firmware in het mapje en binnen 3 minuten was het klaar
Dus thanks voor jouw (S) handleiding AmbroosV! Misschien een P variant in de TS?
Wat ik overigens nog niet weet; moet USB debugging nou aanstaan? Stond uit bij mij, en kwam alleen ter info voorbij in Flashtool. Niet aangezet, en de flash is gewoon goed gegaan
Waar is dit voor nodig?
@Majesty: zoiets dacht ik al; laat ik lekker gaan.
En als het goed is, heb ik nu nog alle garanties/update mogelijkheden via PC Companion enzo?
Wist echt niet dat het zo makkelijk was
Dus mensen met 2.3.7. die met smart zitten te wachten, flashen die hap!
inmiddels is het ook gelukt ook! Nadat ik AmbroosV zijn (S) handleiding zag; ging ik er vanuit dat ROOT niet nodig was etc. Dat hoeft dus blijkbaar ook helemaal niet. Veel XPeria P ICS handleidingen begonnen hier allemaal mee, en had daar allemaal geen zin in. Destijds met mijn HTC Desire gedaan en is nogal kloten.
Maar nee, gewoon Flashtool (0.9) geinstalleerd, firmware in het mapje en binnen 3 minuten was het klaar
Wat ik overigens nog niet weet; moet USB debugging nou aanstaan? Stond uit bij mij, en kwam alleen ter info voorbij in Flashtool. Niet aangezet, en de flash is gewoon goed gegaan
@Majesty: zoiets dacht ik al; laat ik lekker gaan.
En als het goed is, heb ik nu nog alle garanties/update mogelijkheden via PC Companion enzo?
Wist echt niet dat het zo makkelijk was
@Geertvduin : Die link die je hebt; heb ik zojuist ook mijn firmware vandaag. De part 1 tm 4 heb je zo binnen.
gebruik gewoon de stappen van AmbroosV uit het S topic : AmbroosV in "Sony Xperia S (deel 2, ICS-generatie)"
enige wat je anders moet zien (buiten dat je een P hebt); ff laatste versie flashtool downloaden (google), en firmware ; zie hierboven.
edit; wel heb ik een wipe gedaan, dus moet even alle apps opnieuw installeren maar bij een OS upgrade op welk systeem dan ook doe ik dit; schone start.
gebruik gewoon de stappen van AmbroosV uit het S topic : AmbroosV in "Sony Xperia S (deel 2, ICS-generatie)"
enige wat je anders moet zien (buiten dat je een P hebt); ff laatste versie flashtool downloaden (google), en firmware ; zie hierboven.
edit; wel heb ik een wipe gedaan, dus moet even alle apps opnieuw installeren maar bij een OS upgrade op welk systeem dan ook doe ik dit; schone start.
[ Voor 48% gewijzigd door Kappade op 13-09-2012 17:40 ]
Uhmm; misschien dat ik iets over het hoofd zie, maar ik krijg geen 3G verbinding ? Wel gewoon GSM en Wifi. Maar internet is zonder wifi niet mogelijk..
Mobiel netwerk verbonden met Hi ; en daar staat wel een 3G icoontje bij ...
Ligt toevallig Hi zijn data netwerk eruit of is er iets niet goed gegaan ?
Mobiel netwerk verbonden met Hi ; en daar staat wel een 3G icoontje bij ...
Ligt toevallig Hi zijn data netwerk eruit of is er iets niet goed gegaan ?
@JRKAP: heb je data verbinding aan bij instellingen? Dus instellingen > draadloos & netwerken > mobiele netwerken > gegevenstoegang aan. Indien ja > probeer eens een reboot, en anders ligt het toch echt bij je provider
oud

[ Voor 107% gewijzigd door Kappade op 13-09-2012 18:52 ]

Tijdens de first start wizard wordt er gevraagd voor MMS en Internet settings. Bij de eerste keer flashen en opstarten deed ik hier Nee; dacht MMS boeit mij niet.
Je raad het al; nu ja en daar is internet.
Leuke...
Ieder geval opgelost en ben ik een blije ICS bezitter nu
[ Voor 17% gewijzigd door Kappade op 13-09-2012 18:53 ]
Thanks allemaal, fijn om te lezen dat het lukt met mijn stappenplan!
Ik ga dadelijk eventjes de firmwares voor de Xperia P en de nieuwe Flashtool online gooien op XDAfileserver.nl - die is lekker snel!
Flashtool staat online, de firmware is aan het uploaden!
Heb het stappenplan aangepast om ook voor de P te kloppen, links staan daar ook in:
AmbroosV in "Sony Xperia S (deel 2, ICS-generatie)"
En een snelle mirror voor de nieuwe firmware:
https://docs.google.com/open?id=0Bx5aMNnfybCvaFlJLXFtbjc2bzg
Ik ga dadelijk eventjes de firmwares voor de Xperia P en de nieuwe Flashtool online gooien op XDAfileserver.nl - die is lekker snel!
Flashtool staat online, de firmware is aan het uploaden!
Heb het stappenplan aangepast om ook voor de P te kloppen, links staan daar ook in:
AmbroosV in "Sony Xperia S (deel 2, ICS-generatie)"
En een snelle mirror voor de nieuwe firmware:
https://docs.google.com/open?id=0Bx5aMNnfybCvaFlJLXFtbjc2bzg
[ Voor 47% gewijzigd door AmbroosV op 13-09-2012 22:30 ]
Mooi hartelijk bedankt!
Yep. Sterker nog, ik krijg net een melding (voor 't eerst eigenlijk!) dat er een update voor m'n foon is in PC Companion. Ben 'm nu aan het installeren.JRKAP schreef op donderdag 13 september 2012 @ 17:37:
Bedankt voor de reacties; ik had inderdaad die mediafire links gebruikt; ging snel zat:)
Wist echt niet dat het zo makkelijk wasDus mensen met 2.3.7. die met smart zitten te wachten, flashen die hap!
Gaat echt super makkelijk he. Geen root, gewoon klik-en-go
En jij hebt gewoon een Nederlands toestel? Ga het uiteraard vanavond ff proberen.
Gewoon Nederlands inderdaad. De update is 6.1.B.0.544 en die had ik daarvoor ook alacoster schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:43:
En jij hebt gewoon een Nederlands toestel? Ga het uiteraard vanavond ff proberen.
[ Voor 11% gewijzigd door DigitalExorcist op 14-09-2012 13:54 ]