Wat is het verschil eigenlijk van 4.0.3 naar 4.0.4 die deze week uitrolt?
Hij zei ook niet dat je batterij er uit moest halen heKillertjuh schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 07:07:
[...]
Ik neem aan dat je zelf geen xperia hebt ? De battery kun je er niet meer uithalen.
digilb schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:47:
Thanks voor de tips, maar het wil nog steeds niet lukken (hij blijft maar in de opladen-modus springen...). Morgen nog maar eens proberen.
Zou het lang duren voordat de officiele T-Mobile ICS firmware wordt uitgebracht? Oftewel: hoeveel tijdwinst heb je als je nu de flashtool-route neemt?
• Download de tft via een andere mirror, liefst in 1 bestand. Pak hem eens uit met een andere rar-extracter
• Kijk even bij de map waar flashtool instaat. Gewoon bij je installatie schijf volgensmij. Daar staan nog drivers installeer die.
• Update Java.
• Update je pc.
• En probeer nog in pc companion/sony bridge een repair phone.
• En uiteraard even opnieuw opstarten na deze handelingen
Ik zit al op 4.04, ik denk dat je met 4.0.3. eigenlijk 2.3 bedoelt? Verschil kun je zo even op youtube of google vinden.Boneka schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 07:45:
Wat is het verschil eigenlijk van 4.0.3 naar 4.0.4 die deze week uitrolt?
De battery pull heeft inderdaad geholpen, en mijn Xperia P is daarnet geflashed. Alleen... ik zit nu al 10 minuten te kijken naar een scherm dat zegt "Android upgraden... Opstarten afronden." Is dat normaal?Pathfinder schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 23:28:
[...]Na het uitzetten van de telefoon even een "battery pull" doen om te zorgen dat ie écht uit staat: volume+ en power samen ingedrukt houden, tot de telefoon 3x trilt. Daarna zoals gezegd USB aansluiten met volume- ingedrukt.
Ik heb trouwens geflashed zonder "wipe user data". Zou dat hiermee te maken kunnen hebben?
Verwijderd
Gewoon opnieuw opstarten met vol-up en powerknop. Dat had ik ook. Hij startte nadien gewoon op zonder verdere problemen.digilb schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:29:
[...]
De battery pull heeft inderdaad geholpen, en mijn Xperia P is daarnet geflashed. Alleen... ik zit nu al 10 minuten te kijken naar een scherm dat zegt "Android upgraden... Opstarten afronden." Is dat normaal?
Ik heb trouwens geflashed zonder "wipe user data". Zou dat hiermee te maken kunnen hebben?
Mag ik je HEEL erg bedanken? Dat was inderdaad de oplossing
Had jij trouwens ook een upgrade zonder "wipe user data" gedaan? Zo ja, draait-ie verder wel stabiel, of is het toch echt aan te raden om de userdate te wipen bij een flash?
Had jij trouwens ook een upgrade zonder "wipe user data" gedaan? Zo ja, draait-ie verder wel stabiel, of is het toch echt aan te raden om de userdate te wipen bij een flash?
Verwijderd
Ik heb gisteren deze tutorial gevolgd: http://forum.xda-develope...?p=29752123&postcount=530digilb schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:54:
Mag ik je HEEL erg bedanken? Dat was inderdaad de oplossing![]()
Het was me echter niet van de eerste keer goed gelukt, dus heb ik eerst GB terug moeten flashen. Daarbij heb ik hem volledig gewiped. (per ongeluk)
Nu heb ik dus met locked BL, ICS én root. Alles lijkt tot nu toe wel stabiel.
Nog een vraagje over de Xperia P met ICS: het staat me bij (maar kan geen bron meer vinden) dat de notification bar hiermee zou worden uitgebreid met een settings bar (dus toggles voor wifi, helderheid etc.; vergelijkbaar met wat Samsung heeft). Klopt dat, of is dat alleen maar wishful thinking? Hiermee zou ik namelijk de settings-widget van mijn homescreen af kunnen halen.
[ Voor 5% gewijzigd door digilb op 23-08-2012 14:17 ]
Dat zit er niet bij, maar als je notification toggle installeert heb je hetzelfde idee.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Ik ben eruit:DigitalExcorcist schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:59:
[...]
Ah.. heb hetzelfde probleem, echter ook binnen iTunes en nog niet echt de moed gehad alles goed te gaan lopen zetten. Dacht dat het aan mij lag..
Om songs in dezelfde album onder te brengen moeten de ID3Tags "Album" en "Albumartiest" hetzelfde zijn. "Meewerkende artiesten" mag verschillen bij elk nummer.
Bij mijn eigen samengestelde album was het dus ID3Tag "Album: Singles", "Albumartiest: Various Artist" en "Meewerkende artiesten" de artiesten van het desbetreffende nummer. Het mooie is dat de telefoon de informatie van "Meewerkende artiesten" netjes weergeeft in zowel Albumoverzicht, tijdens het afspelen en in de widget. "Albumartiest" zie je op de telefoon eigenlijk nergens terug
4.0.3 was er wel maar niet voor de P. Overigens las ik al weer iets over de 5.1. Gaat lekker snel.
Wel jammer dat de prijzen weer omhoog zijn gegaan. Bij Phone house nu ineens naar 359 euro. Zomaar 10 euro omhoog. Zouden ze de BTW van oktober er al bij hebben gestopt stiekem.
Wel jammer dat de prijzen weer omhoog zijn gegaan. Bij Phone house nu ineens naar 359 euro. Zomaar 10 euro omhoog. Zouden ze de BTW van oktober er al bij hebben gestopt stiekem.
Nog steeds geen nederlandse tft? Wilde eigenlijk wachten met flashen tot die uit was..
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Ik heb ook die van gsmtopdeal, dus tmobile branded. Je doet dus alleen iets met flashtool en dan heb je ics en tmobile brand weg met behoud van alle data,contacten etc? En hoe werkt dat precies met die flashtool, dan moet ik dat ook maar eens gaan fixen.. (eerste android telefoon ditDigitalExcorcist schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:57:
[...]
Overigens zojuist m'n Xperia P zonder enige moeite en met behoud van data+apps kunnen upgraden naar ICS! T-Mobile branded (via GSMTopdeal) maar wel via die .ftf-file die ik hierboven ergens zag staan, die Central European Version. Werkt ideaal. Duurt alleen een eeuwigheid voordat 'ie binnen is, denk dat ik 'm straks even op een mirrortje knal voor uwer leering ende vermaeck.
Nu dus gelijk unbranded, niet geroot, geen unlock nodig - gewoon flashtool 0.9.0.0 en gaan met die banaanwerkt perfect! Hoop dat de accu inderdaad iets beter geworden is..
[ Voor 5% gewijzigd door KoningPaulus op 24-08-2012 05:25 ]
4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W
Weet iemand of er een overzicht is waar ik zou kunnen zien wanneer ICS officieel in DLD wordt uitgbracht (mijn Xperia P komt bij redcoon vandaan,vandaar). Ik durf niet flashen want dan loop ik het risico dat een van de applicaties van mijn klant niet langer werkt. Ze zijn nog al streng wat betreft toestellen die geroot zijn etc. Een aantal van mijn collega's zijn daar al tegenaan gelopen met zowel IOS als Android toestellen.
De centraal europese versie waar inderdaad in dit forum het over heeft, bevat ook de Nederlandsche taalwoutur schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:52:
Nog steeds geen nederlandse tft? Wilde eigenlijk wachten met flashen tot die uit was..
Of als zo een overzicht er niet is: Wat is gebruikelijk bij Sony Xperia updates? Na hoe lang wordt NL bedient met een nieuwe update?Tweety1 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:20:
Weet iemand of er een overzicht is waar ik zou kunnen zien wanneer ICS officieel in DLD wordt uitgbracht (mijn Xperia P komt bij redcoon vandaan,vandaar). Ik durf niet flashen want dan loop ik het risico dat een van de applicaties van mijn klant niet langer werkt. Ze zijn nog al streng wat betreft toestellen die geroot zijn etc. Een aantal van mijn collega's zijn daar al tegenaan gelopen met zowel IOS als Android toestellen.
Volgens Androidworld zou de update binnen een week of 2 in Nederland beschikbaar moeten zijn, gezien de history van uitrol van Sony (oa. ervaring met de Xperia S). Ik wacht het ook nog even af, ga er vanuit dat de update zeer binnenkort beschikbaar komt volgens de officiële weg.
Ik draai nu ook een Central Europe versie van 2.3.7 maar wil ICS gewoon op de Nederlandse versie hebben met alle daarbij behorende apps en misschien kleine aanpassingen. Kan niet hardmaken wat deze verschillen zouden moeten zijn maar het zou in ieder geval goed moeten werken in Nederlanddigilb schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:55:
[...]
De centraal europese versie waar inderdaad in dit forum het over heeft, bevat ook de Nederlandsche taal(vanuit Japan gezien behoort Nederland blijkbaar tot Midden-Europa).
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Is gewoon Nederlands hoor, met alle Nederlandse opties van dien. Werkt precies hetzelfde als 2.3.7 af-fabriek bij mij al deed. Ben nog nergens iets tegengekomen dat wijst op een Centraal-Europese setting. Alleen doet Flipbook bij mij wat gek, soms vallen halve zinnen weg en worden die vervangen door kanji. Maar dat zal wel aan Flipbook liggen (herinstallatie nodig?) want ik zie dat fenomeen nergens anders.woutur schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:33:
[...]
Ik draai nu ook een Central Europe versie van 2.3.7 maar wil ICS gewoon op de Nederlandse versie hebben met alle daarbij behorende apps en misschien kleine aanpassingen. Kan niet hardmaken wat deze verschillen zouden moeten zijn maar het zou in ieder geval goed moeten werken in Nederland
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Yep, Flashtool 0.9.0.0 downloaden, die Central European FTF downloaden, Flashtool starten, foon booten in flashmode (volume - inhouden bij het aanzetten) en go with that banana. Blijft rond 98% even hangen maar alles komt wel in orde.teiltjemetromme schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 05:22:
[...]
Ik heb ook die van gsmtopdeal, dus tmobile branded. Je doet dus alleen iets met flashtool en dan heb je ics en tmobile brand weg met behoud van alle data,contacten etc? En hoe werkt dat precies met die flashtool, dan moet ik dat ook maar eens gaan fixen.. (eerste android telefoon dit)
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
De Nederlandse ICS en Midden-Europese zijn gewoon gelijk, op wat bloatware na. Als ik jou was zou ik ook gewoon de midden-europese versie flashen, ik vind het super fijn werken in ieder geval.Tweety1 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:20:
Overigens: geroot? Dit is niet rooten hè, flashen van officiële Sony firmware is niets mis mee.
Als ik de IT afdeling goed begrepen is, zit de crux hem in het feit of je meer rechten op je tel hebt verkregen dan je normaliter zou hebben door een andere versie te flashen. Op een of andere manier kan die app dat dus zien en disabled meteen je account.Majesty schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:43:
[...]
De Nederlandse ICS en Midden-Europese zijn gewoon gelijk, op wat bloatware na. Als ik jou was zou ik ook gewoon de midden-europese versie flashen, ik vind het super fijn werken in ieder geval.
Overigens: geroot? Dit is niet rooten hè, flashen van officiële Sony firmware is niets mis mee.
Dat is het juist, je hebt niet meer rechten. Het effect is hetzelfde als een update, het is geen 'andere' software. Ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat die app zal blijven werken.Tweety1 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:26:
[...]
Als ik de IT afdeling goed begrepen is, zit de crux hem in het feit of je meer rechten op je tel hebt verkregen dan je normaliter zou hebben door een andere versie te flashen. Op een of andere manier kan die app dat dus zien en disabled meteen je account.
Vergelijk het met Windows gebruiken als standaardgebruiker of als administrator. Wanneer je telefoon normaal gebruikt ben je altijd standaardgebruiker. Wanneer je je telefoon root ben je administrator. Sommige apps controleren of je adminbevoegdheden op je telefoon hebt om dan zichzelf uit te schakelen om data te beschermen. Een 'andere' regio flashen op je telefoon geeft je helemaal niet meer bevoegdheden, dus is er helemaal geen risico
Verwijderd
Ik heb hem van de week ook van xda afgehaald en geflashed. Werkt prima en eerlijk gezegd weinig verschil qua accu performance bij mij. Haal nog steeds rond de 3,5 a 4 u schermtijd. Toch gaat de telefoon wat langer mee, omdat ik 'uitgebreide standby-modus' heb aangevinkt. In standby verbruikt de P nu echt weinig.
Ik had de bootloader ge-unlocked, maar heb hem voor het flashen voor de zekerheid toch maar weer even gelocked, omdat het de officiele ICS is (via pc companion kon ik met een unlocked toestel niet meer updaten an via OTA ook niet)
Waar ik superblij mee ben: mijn laptop herkent de telefoon eindelijk!! Ik kreeg bij gingerbread continu de melding dat het installeren van de MTP drivers mislukt was. Via xda en google van alles geprobeerd, maar niks hielp. Na ICS sluit ik hem aan en presto alles prima
Ik had de bootloader ge-unlocked, maar heb hem voor het flashen voor de zekerheid toch maar weer even gelocked, omdat het de officiele ICS is (via pc companion kon ik met een unlocked toestel niet meer updaten an via OTA ook niet)
Waar ik superblij mee ben: mijn laptop herkent de telefoon eindelijk!! Ik kreeg bij gingerbread continu de melding dat het installeren van de MTP drivers mislukt was. Via xda en google van alles geprobeerd, maar niks hielp. Na ICS sluit ik hem aan en presto alles prima
Nou, dan is er geen enkele reden om te weerhouden dit weekend (met het voorspelde weer) eens te gaan prutsen. Was ook al druk bezig met rommelen met SSLauncher, UCCW etc om de rest van de foon ook maar eens te pimpen. Kan in ene moeite door.AmbroosV schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:45:
[...]
Dat is het juist, je hebt niet meer rechten. Het effect is hetzelfde als een update, het is geen 'andere' software. Ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat die app zal blijven werken.
Vergelijk het met Windows gebruiken als standaardgebruiker of als administrator. Wanneer je telefoon normaal gebruikt ben je altijd standaardgebruiker. Wanneer je je telefoon root ben je administrator. Sommige apps controleren of je adminbevoegdheden op je telefoon hebt om dan zichzelf uit te schakelen om data te beschermen. Een 'andere' regio flashen op je telefoon geeft je helemaal niet meer bevoegdheden, dus is er helemaal geen risico
Word bij een nieuw toestel trouwens de laatste Android erop gezet, of moet je dat nog zelf doen?
Moet je zelf doen, toestellen die in de winkel liggen hebben bijna altijd nog gewoon de allereerste softwareversie aan boord.Boneka schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:22:
Word bij een nieuw toestel trouwens de laatste Android erop gezet, of moet je dat nog zelf doen?
Verwijderd
Zo, nieuw record qua schermtijd: 4:35 u! Ik had wel de batterij besparingsmodus aangevinkt. De upgrade naar ICS bevalt eigenlijk op alle fronten. Vraag me nu alleen even af hoe ik een screenshot maak, want bij gingerbread stond hij in het menu als je de scherm unlock knop wat langer indrukte. Weet iemand waar het nu staat? Of is er een knoppencombinatie in ICS op de P?
Erg netjes! Heb je nog een screenshot gemaakt van je graph?
Over die "uitgebreide batterij besparingsmodus": ik las dat die data uit zou zetten wanneer het scherm uit is, toch? Ik blijf nog steeds Whatsapp berichten binnen krijgen als m'n scherm uit staat, ook na 10 min nog.
Screenshot maak je met de aan/uit toets + volume down tegelijk.
Over die "uitgebreide batterij besparingsmodus": ik las dat die data uit zou zetten wanneer het scherm uit is, toch? Ik blijf nog steeds Whatsapp berichten binnen krijgen als m'n scherm uit staat, ook na 10 min nog.
Screenshot maak je met de aan/uit toets + volume down tegelijk.
Verwijderd
Ik kreeg het niet voor elkaar om een screenshot te maken
Knop + volume down; bedankt! Ik zal de volgende keer een screenshot maken van de graph en de scherm aan tijd
Ik hoop dat het geen uitzondering was en de batterij nu over het algemeen zo lang mee blijft gaan 
Ja ik snap dat batterij spaar standje ook niet helemaal. Hij zou idd de gegevensoverdracht uit moeten schakelen, maar ik krijg ook nog gewoon whatsapp berichten. Misschien dat hij de synchronisatie instellingen wat aanpast? Of er is een verschil tussen wifi en 3g/H? Dat hij met wifi wel de dataverbinding aan laat maar bij 3G niet? Ik heb het nog niet kunnen testen en voor zover ik weet zijn er ook geen uitgebreide opties voor die batterij bespaar stand.
Ja ik snap dat batterij spaar standje ook niet helemaal. Hij zou idd de gegevensoverdracht uit moeten schakelen, maar ik krijg ook nog gewoon whatsapp berichten. Misschien dat hij de synchronisatie instellingen wat aanpast? Of er is een verschil tussen wifi en 3g/H? Dat hij met wifi wel de dataverbinding aan laat maar bij 3G niet? Ik heb het nog niet kunnen testen en voor zover ik weet zijn er ook geen uitgebreide opties voor die batterij bespaar stand.
Wifi verbruikt minder stroom als 3G als ik mij niet vergis, dus dat kan wel.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik merk altijd dat mijn accu sneller gaat bij gebruik van WiFi. Met name denk ik omdat er dan meer synchronisatie opties aan staan. Overigens maakt WiFi of 3G niet uit voor de uitgebreide batterij besparingsmodus, bij allebei krijg ik nog berichten binnen.
Volgens mij is 3G zuiniger in stand-by, maar Wifi dan weer bij hoge belasting(bijvoorbeeld video streamen).Joopieboy schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:07:
Wifi verbruikt minder stroom als 3G als ik mij niet vergis, dus dat kan wel.
Mm maar net hoe je het bekijkt, collega van mij vind juist bij 3G dat de telefoon sneller leeg is als dat hij wifi gebruikt.
Stroomverbruik is bij mijn weten ook afhankelijk van de signaal sterkte.
Hoe minder de ontvangst, hoe hoger je verbruik.
Hoe minder de ontvangst, hoe hoger je verbruik.
Vandaag iets aparts beleefd met mn sony, iets wat ik geloof ik ook al eerder heb gelezen. Vanochtend de telefoon 100% opgeladen om 10 uur en rond 5 uur smiddags keek ik even op mn telefoon stond er low battery en viel-ie spontaan uit. 6u45 min stondie aan, en de batterij indicator geeft een drop aan binnen no-time van 90 naar 0 %. Weergave slechts 28 minuten terwijl ik normaal ruim 2 uur haal. Geen rare dingen gedaan, telefoon nauwelijks gebruikt.... Battery pull onlangs nog uitgevoerd, iemand enig idee?
ik sta op het punt om de xperia P te kopen icm met het GSMtopdeal abbo, had hier al gelezen over de t-mobile software die er dan op staat.
1. Kan je die eraf krijgen zonder dat je garantieverlies hebt?
2. Is de orginele Sony rom beschikbaar? (dus krijg ik dan de updates binnen via Sony?)
2. Is de orginele Sony rom beschikbaar? (dus krijg ik dan de updates binnen via Sony?)
Over welke T-mobile software heb je het dan en waarom zou je die eraf willen hebben? Zit het in de weg?Floris Jan schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:34:
ik sta op het punt om de xperia P te kopen icm met het GSMtopdeal abbo, had hier al gelezen over de t-mobile software die er dan op staat.
Als het toestel opstart, zie je een T-mobile-logo als startup-screen. Niet erg hinderlijk.
De applicatie 'Travel & Surf' zit er op en is volgens mij te verwijderen.
Er staat een link op het opstartscherm naar de mobiele homepage van T-mobile. In de browser de startpagina aanpassen en deze is ook weg. Dan zit er nog 'Hotspot-login' op. Zit mij niet in de weg, gebruik hem niet, maar je kan hem denk ik wel verwijderen. Oh ja, en 'Top apps' staat er nog op. Kan alleen maar verrassend zijn.
Je krijgt er orginele Sony-rom inclusief de updates.
Ik ben uitermate tevreden met de telefoon, geen last van ongewenste instellingen/applicatie van T-mobile, begrijp ook niet waar dat vandaan zou moeten komen.
Wat mij betreft inderdaad een topdeal ;-)
Ok thanx voor je snelle reactie, hoe zit het met de updates, zijn die ongeveer tegelijk met die van Sony? Heb je ICS al binnen?acoster schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:57:
[...]
Over welke T-mobile software heb je het dan en waarom zou je die eraf willen hebben? Zit het in de weg?
Als het toestel opstart, zie je een T-mobile-logo als startup-screen. Niet erg hinderlijk.
De applicatie 'Travel & Surf' zit er op en is volgens mij te verwijderen.
Er staat een link op het opstartscherm naar de mobiele homepage van T-mobile. In de browser de startpagina aanpassen en deze is ook weg. Dan zit er nog 'Hotspot-login' op. Zit mij niet in de weg, gebruik hem niet, maar je kan hem denk ik wel verwijderen. Oh ja, en 'Top apps' staat er nog op. Kan alleen maar verrassend zijn.
Je krijgt er orginele Sony-rom inclusief de updates.
Ik ben uitermate tevreden met de telefoon, geen last van ongewenste instellingen/applicatie van T-mobile, begrijp ook niet waar dat vandaan zou moeten komen.
Wat mij betreft inderdaad een topdeal ;-)
Als de updates ook lekker snel verlopen is het inderdaad een topdeal!
Wanneer zou T-mobile ICS voor de Xperia P uitbrengen? Daar al duidelijkheid over?
Je doet de update best gewoon manueel, heb het ergens uitgelegd op een van de vorige pagina's. Zit geen risico in, geen garantieverlies etc dus.OfNoAvail schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 12:22:
Wanneer zou T-mobile ICS voor de Xperia P uitbrengen? Daar al duidelijkheid over?
Even voor de zekerheid, eerder terug legde je het verschil uit tussen fastboot en flashmode. Bij unlocken ben je je garantie dus kwijt en bij opnieuw flashen in flashmode dus niet?AmbroosV schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:05:
[...]
Je doet de update best gewoon manueel, heb het ergens uitgelegd op een van de vorige pagina's. Zit geen risico in, geen garantieverlies etc dus.
En waar kan ik de tft vinden die je nodig hebt, op XDA staat er eentje maar is de stock rom van Sony ook beschikbaar?
Iemand al enig idee waarom mijn telefoon een drop van 90% naar 0% maakte? (paar posts terug)
Nee geen idee. Heb ik zelf nog nooit meegemaakt (ik heb wel ooit via de recovery de battery stats gewist, misschien dat dat jou kan helpen? Moet je wel root hebben).teiltjemetromme schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:07:
Iemand al enig idee waarom mijn telefoon een drop van 90% naar 0% maakte? (paar posts terug)
En ICS bevalt super! Vooral qua batterij een flinke vooruitgang, op dit moment 16.5 uur aan, 2:13 uur schermtijd, en nog 57% over.
Ik heb nog altijd de standaard software, niet zo veel verstand van het rooten e.d.
en die batterijtijden die jij haalt, wauw. Klinkt bijzonder goed.
en die batterijtijden die jij haalt, wauw. Klinkt bijzonder goed.
Hello!Floris Jan schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:02:
[...]
Even voor de zekerheid, eerder terug legde je het verschil uit tussen fastboot en flashmode. Bij unlocken ben je je garantie dus kwijt en bij opnieuw flashen in flashmode dus niet?
En waar kan ik de tft vinden die je nodig hebt, op XDA staat er eentje maar is de stock rom van Sony ook beschikbaar?
Unlocken doe je met fastboot (garantieverlies), nieuwe firmware flashen doe je in Flashmode met Flashtool. Flashtool is eigenlijk hetzelfde als Sony Update Service onder de motorkap, maar met Flashtool kan je zelf kiezen welke bestanden je flashed.
Alle .ftf's zijn officiële Sony-firmware. Wanneer je in Flashmode probeert om aangepaste bestanden te flashen dan krijg je een error en doet hij niks, daar zit vrij veel verificatie op. Voor de P gebruik je nu best die .ftf die ik al heb vermeld, die Central Europe dacht ik dat 't was. Zit ook ergens eerder. Ik zou hem opzoeken maar zit op 't werk en heb niet heel veel tijd
Succes ermee in ieder geval!
Die .tft die je noemde was inderdaad de Central Europe.AmbroosV schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:07:
[...]
Hello!
Unlocken doe je met fastboot (garantieverlies), nieuwe firmware flashen doe je in Flashmode met Flashtool. Flashtool is eigenlijk hetzelfde als Sony Update Service onder de motorkap, maar met Flashtool kan je zelf kiezen welke bestanden je flashed.
Alle .ftf's zijn officiële Sony-firmware. Wanneer je in Flashmode probeert om aangepaste bestanden te flashen dan krijg je een error en doet hij niks, daar zit vrij veel verificatie op. Voor de P gebruik je nu best die .ftf die ik al heb vermeld, die Central Europe dacht ik dat 't was. Zit ook ergens eerder. Ik zou hem opzoeken maar zit op 't werk en heb niet heel veel tijd
Succes ermee in ieder geval!
Thanks mate! Volgens mij heb ik door hoe het werkt;)
Hebben er al mensen met die extended standby mode gespeeld?
Blijkbaar wordt gewoon je gegevensverkeer uitgezet wanneer je dit aanvinkt. Zou het intelligent genoeg zijn om toch nog soms aan te gaan voor synchronisaties?
Blijkbaar wordt gewoon je gegevensverkeer uitgezet wanneer je dit aanvinkt. Zou het intelligent genoeg zijn om toch nog soms aan te gaan voor synchronisaties?
Ik heb er al wel mee gespeeld, maar snap nog steeds niet helemaal hoe het werkt, blijf alles namelijk gewoon nog binnen krijgen. Er staat ook bij dat "na een paar minuten" data verkeerd wordt uitgezet. Na een kwartier kreeg ik nog steeds whatsapp berichten binnen.Mantis schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:49:
Hebben er al mensen met die extended standby mode gespeeld?
Die 16.5 uur en op 57% haal ik trouwens echt nooit. Misschien heb ik wel apps die m'n batterij leeg zuigen, maar heb synchronisaties ook allemaal op 1 uur staan of langer.
Overigens staat er voor de P sinds vandaag alweer nieuwe software gecertificeerd op PTCRB: 6.1.B.0.550.
[ Voor 18% gewijzigd door Majesty op 27-08-2012 19:02 ]
Verwijderd

Helaas geen screenshots van de graph en het batterijgebruik van de verschillende applicaties. Daar zal ik de volgende keer hopelijk wel aan denken.
Haha, ja dat het 4,5 uur was geloofde ik wel!
Ging me meer om de tijd dat de telefoon ingeschakeld was terwijl het scherm uit stond bijvoorbeeld. Ik heb het idee dat mijn telefoon dan vaak te lang door gaat en dat hij te vaak ingeschakeld is terwijl hij eigenlijk "niets te doen" heeft.
Ik zal even een voorbeeld geven van gisteravond en vannacht. Moet ik wel vermelden dat ik een schermtijd van 45 minuten had. Maar te zien is dat vanaf het moment dat ik mijn scherm heb uitgezet er nog steeds regelmatig activiteit is. Nu snap ik dat hij af en toe synct, maar soms is de activiteit wel erg lang.
De accu is dan ook van 64% naar 50% gegaan in zo'n 8 uur tijd.
Overigens is ook te zien dat het WiFi signaal niet zo goed is. Dat kan onmogelijk aan mijn router liggen aangezien ik er continu dichtbij was.
Ging me meer om de tijd dat de telefoon ingeschakeld was terwijl het scherm uit stond bijvoorbeeld. Ik heb het idee dat mijn telefoon dan vaak te lang door gaat en dat hij te vaak ingeschakeld is terwijl hij eigenlijk "niets te doen" heeft.
Ik zal even een voorbeeld geven van gisteravond en vannacht. Moet ik wel vermelden dat ik een schermtijd van 45 minuten had. Maar te zien is dat vanaf het moment dat ik mijn scherm heb uitgezet er nog steeds regelmatig activiteit is. Nu snap ik dat hij af en toe synct, maar soms is de activiteit wel erg lang.
De accu is dan ook van 64% naar 50% gegaan in zo'n 8 uur tijd.
Overigens is ook te zien dat het WiFi signaal niet zo goed is. Dat kan onmogelijk aan mijn router liggen aangezien ik er continu dichtbij was.

[ Voor 8% gewijzigd door Majesty op 27-08-2012 19:52 ]
Ik heb daarnet Generic World geflashed (hier te vinden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1850422) en ga vannacht testen hoe het met deze versie gaat. Morgennacht ook, aangezien Android altijd wat tijd nodig heeft om "in te werken" geloof ik.
Hier de test van afgelopen nacht. Heb alles precies hetzelfde gehouden als gisternacht. Vannacht is hij van 70 naar 50 procent gegaan. Maar aan de grafiek is te zien dat het einde vrijwel stabiel is. Ook is te zien dat de meeste activiteit plaatsvindt wanneer Wi-Fi aan staat (lees: verbinding heeft).
Aankomende nacht ga ik weer testen om te zien of er vooruitgang in zit met de Generic World firmware.
Aankomende nacht ga ik weer testen om te zien of er vooruitgang in zit met de Generic World firmware.

Majesty, weet je waarom je telefoon zo vaak actief is 's nachts? Of ben jij een nachtmens? 
Bij mij ziet het er een stuk gelijkmatiger uit, minder dan 1% batterij per uur. Ik heb nu trouwens ingesteld dat WiFi ook gaat slapen dus misschien dat dat ook nog een kleine besparing geeft.
Bij mij ziet het er een stuk gelijkmatiger uit, minder dan 1% batterij per uur. Ik heb nu trouwens ingesteld dat WiFi ook gaat slapen dus misschien dat dat ook nog een kleine besparing geeft.

Verwijderd
Ik zet wifi en data snachts ook uit. Dat geeft ook een mooi glooiend lijntje. (2.3.7)
Heeft iemand nog een goede link naar de Central Europe TFT?
De twee links in het xda topic gaan voor geen meter meer.
Heeft iemand nog een goede link naar de Central Europe TFT?
De twee links in het xda topic gaan voor geen meter meer.
@ nWn Music:
Ik ben wel een nachtmens, maar niet zo één die om 4 uur nog wakker is of iets dergelijks, haha. Ben gewoon netjes om half 1 gaan slapen en om half 9 wakker.
Je kunt ook zien dat ik m'n scherm niet aan heb 's nachts, maar de telefoon schakelt zichzelf wel vaak in blijkbaar.
Gaat jouw data + WiFi ook uit 's nachts? Dat zou het wel verklaren denk ik. Ik krijg af en toe 's nachts nog whatsapp berichten dus vind het wel fijn om het aan te houden (je kunt ook zien dat ik rond half 4 m'n scherm nog aan heb gehad).
Die lijn van jou ziet er in ieder geval goed uit nWn Music. Ik ga het aankomende nacht eens proberen zonder WiFi, maar wel data.
Ik ben wel een nachtmens, maar niet zo één die om 4 uur nog wakker is of iets dergelijks, haha. Ben gewoon netjes om half 1 gaan slapen en om half 9 wakker.
Je kunt ook zien dat ik m'n scherm niet aan heb 's nachts, maar de telefoon schakelt zichzelf wel vaak in blijkbaar.
Gaat jouw data + WiFi ook uit 's nachts? Dat zou het wel verklaren denk ik. Ik krijg af en toe 's nachts nog whatsapp berichten dus vind het wel fijn om het aan te houden (je kunt ook zien dat ik rond half 4 m'n scherm nog aan heb gehad).
Die lijn van jou ziet er in ieder geval goed uit nWn Music. Ik ga het aankomende nacht eens proberen zonder WiFi, maar wel data.
Verwijderd
Hey Majesty
Hier mijn grafiekje van afgelopen nacht (batterij besparing aangevinkt, maar verder geen veranderingen zoals vliegtuigmodus ofzo) Het was wel een kort nachtje, maar ik hoefde toch alleen vanmorgen te werken

Het rechte lijntje is de nacht en meer dan een paar procent was het niet. Wat nu wel opvalt is dat de batterij bespaar optie 's nachts wel werkt. Hij heeft wifi uitgeschakeld (want ik heb er zelf niet aangezeten). Wat ik er wel bij moet zeggen: de helderheid van mijn scherm heb ik altijd bijna op het laagst mogelijke niveau. Als ik buiten ben switch ik even snel naar de heldere modus, maar in alle andere situaties is alles prima te zien zo. (Ik hou ook niet zo van te heldere schermen, want dan krijg ik last van mijn ogen. Bij mijn laptop staat de helderheid ook altijd op het laagst).
Hier mijn grafiekje van afgelopen nacht (batterij besparing aangevinkt, maar verder geen veranderingen zoals vliegtuigmodus ofzo) Het was wel een kort nachtje, maar ik hoefde toch alleen vanmorgen te werken

Het rechte lijntje is de nacht en meer dan een paar procent was het niet. Wat nu wel opvalt is dat de batterij bespaar optie 's nachts wel werkt. Hij heeft wifi uitgeschakeld (want ik heb er zelf niet aangezeten). Wat ik er wel bij moet zeggen: de helderheid van mijn scherm heb ik altijd bijna op het laagst mogelijke niveau. Als ik buiten ben switch ik even snel naar de heldere modus, maar in alle andere situaties is alles prima te zien zo. (Ik hou ook niet zo van te heldere schermen, want dan krijg ik last van mijn ogen. Bij mijn laptop staat de helderheid ook altijd op het laagst).
Deze nacht was WiFi de hele tijd aan geweest, ondanks de extended standby. Komende nacht (mits ik het niet vergeet) zet ik WiFi handmatig uit om te kijken wat er dan gebeurt.Majesty schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:55:
@ Raznorr:
Ziet er erg goed uit! Maar als ik dat zo zie denk ik ook dat het wel een beetje ligt aan de ontvangst in het gat waar ik woon. Nu ben ik vandaag de hele dag in Breda geweest (groene balk bij signaal) en heb ik een mooie stabiele lijn, 25% gedaald in 5 uur tijd met 1:15 scherm tijd.
@ nWn Music:
Inderdaad met WiFi aan, had het even verkeerd gezien. Maar dat is echt erg netjes, maar een paar procent gezakt. Je telefoon schakelt zichzelf ook niet in. Gebruik jij nu nog die SSpeed rom van Krabappel?
Ziet er erg goed uit! Maar als ik dat zo zie denk ik ook dat het wel een beetje ligt aan de ontvangst in het gat waar ik woon. Nu ben ik vandaag de hele dag in Breda geweest (groene balk bij signaal) en heb ik een mooie stabiele lijn, 25% gedaald in 5 uur tijd met 1:15 scherm tijd.
@ nWn Music:
Inderdaad met WiFi aan, had het even verkeerd gezien. Maar dat is echt erg netjes, maar een paar procent gezakt. Je telefoon schakelt zichzelf ook niet in. Gebruik jij nu nog die SSpeed rom van Krabappel?
Nee, dit is de Central Europe versie van XDA. Toen ik de telefoon net had heb ik een keer de batterij opnieuw gekalibreerd, door de telefoon helemaal leeg te lopen, vervolgens opladen, uitzetten, opnieuw tot 100% opladen en dan battery stats wissen in de recovery. De batterij gaat nu trouwens een stuk langer mee dan met de SSpeed rom.Majesty schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:03:
@ nWn Music:
Kan jij zien welke app(s) ervoor zorgen dat je telefoon zich de hele tijd inschakelt?
Verwijderd
@Majesty: ik ben er ook erg blij mee
Ik woon trouwens ook in een klein gehucht (in Twente) maar toen ik verhuisde vertelden de vorige bewoners mij dat Vodafone een paar maand daarvoor een mast had geplaatst en je hier eigenlijk alleen met Vodafone kunt bellen. De keuze voor een abonnement was dus snel gemaakt
Het bezoek dat hier komt kan ook bijna nooit bellen (zonder dat ze de hele tijd naar hun schermpje staren praat het wel makkelijker trouwens
). De mensen die hier geregeld komen heb ik het wachtwoord van mijn wifi direct maar gegeven.
Wat betreft jou telefoon, heb je wel eens gekeken met better battery stats of iets soortgelijks om te kijken wat jou phone wakker houd?
Xda hulp bij wakelocks/drains
Wat betreft jou telefoon, heb je wel eens gekeken met better battery stats of iets soortgelijks om te kijken wat jou phone wakker houd?
Ik zet de telefoon 's nachts altijd helemaal uit. Slaap je veeeeeeeeeeel beter.
Ik zet alles uit, behalve inkomende telefoongesprekken. Zelfs 's nachts wil ik bereikbaar zijn voor dringende zaken. Maar e-mail en Whatsapp kunnen wachten tot de volgende ochtend.Boneka schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:00:
Je hebt helemaal gelijk, alleen heb ik dan problemen met op tijd wakker wordenBoneka schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:00:
Als je hem helemaal leeg hebt laten lopen ,daarna opgeladen hebt en uitzet, hoe kan je hem dan opnieuw tot 100% opladen? En hoe wis je de batterij stats? Je hebt het over een recovery? Wat doet dat precies?[b]
Nee, dit is de Central Europe versie van XDA. Toen ik de telefoon net had heb ik een keer de batterij opnieuw gekalibreerd, door de telefoon helemaal leeg te lopen, vervolgens opladen, uitzetten, opnieuw tot 100% opladen en dan battery stats wissen in de recovery. De batterij gaat nu trouwens een stuk langer mee dan met de SSpeed rom.
Allemaal niet op letten, zoveel doet die batterijcalibratie niet. Wat je gewoon eens kan doen is je telefoon écht helemaal laten leeglopen, en dan daarna minstens 5 uur aan de lader laten hangen (een hele nacht bijvoorbeeld). De batterijstats zelf wissen is iets wat vroeger soms een klein beetje hielp, maar nu nog nauwelijks.teiltjemetromme schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 01:09:
[...]
Als je hem helemaal leeg hebt laten lopen ,daarna opgeladen hebt en uitzet, hoe kan je hem dan opnieuw tot 100% opladen? En hoe wis je de batterij stats? Je hebt het over een recovery? Wat doet dat precies?
Die recovery etc heb je alleen als je je bootloader unlocked en een aangepaste kernel gaat gebruiken. Als je er nog nooit van gehoord hebt doe je dit best gewoon niet - je verliest namelijk waarschijnlijk je garantie.
Ik doe exact hetzelfde. Ik heb een nachtprofiel die door de weeks automatisch rond 23.30 aangaat en alle data synchronisaties en verbindingen uitzet. Zoals jij ook zegt, als ze me midden in de nacht nodig hebben, word ik gebeld, maar een whatsapp-je kan nooit zo dringend zijnEl Cid schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:23:
[...]
Ik zet alles uit, behalve inkomende telefoongesprekken. Zelfs 's nachts wil ik bereikbaar zijn voor dringende zaken. Maar e-mail en Whatsapp kunnen wachten tot de volgende ochtend.
Vannacht heb ik WiFi handmatig uit gezet. Ik weet niet of het aan ICS of aan de Extended Stand-by functie ligt, maar vergeleken met de GB roms is dit een hele verbetering.

Ik mis de app voor stroombesparing. Ik weet van de nieuwe functie voor extended standby maar er was een app waarmee je 's nachts allerlei zaken aan en uit kon zetten. Is deze app uit de Central Europe ICS rom gehaald?
Verwijderd
@Woutur, ik mis die app ook, dus ik denk dat die er inderdaad uitgehaald is. Misschien omdat er zoveel apps in de market zijn met dezelfde mogelijkheden?
Bedoelen jullie de app 'stroombesparing'? Ik zit nl nog op 2.3 en dit is de enige app die ik kan bedenken die jullie mogelijk missen. Zelf heb ik hem nog nooit gebruik en gebruik ik inderdaad een app uit de market (handy profiles)Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 12:07:
@Woutur, ik mis die app ook, dus ik denk dat die er inderdaad uitgehaald is. Misschien omdat er zoveel apps in de market zijn met dezelfde mogelijkheden?
Nee dat kan ik zo niet zien, maar met de app BetterBatteryStats wel inderdaad, ik had dat eerder met GB al gedaan, toen was het Google Services dat telkens voor een wakelock zorgde, maar ik gebruik geen enkele googleservice, behalve de standaard gmail account voor de Play Store (staat automatisch ook ingesteld als mail). En pff, die stats van jou vannacht, ongelofelijk, dat red ik nooit haha.nWn Music schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:48:
[...]
Nee, dit is de Central Europe versie van XDA. Toen ik de telefoon net had heb ik een keer de batterij opnieuw gekalibreerd, door de telefoon helemaal leeg te lopen, vervolgens opladen, uitzetten, opnieuw tot 100% opladen en dan battery stats wissen in de recovery. De batterij gaat nu trouwens een stuk langer mee dan met de SSpeed rom.
Kan jij zien welke app(s) ervoor zorgen dat je telefoon zich de hele tijd inschakelt?
Zoals hierboven inderdaad al weleens gedaan, maar ga het nu ook maar weer eens installeren en morgenochtend checken! Dan laat ik het weten.Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:34:
Hier nog mijn stats van afgelopen nacht, met alleen 3G aan. Je kunt trouwens wel goed zien dat mijn Android service dus veel meer bezig is dan die van jou nWn Music.
Overigens, ik heb geen "H" of "3G" icoontjes meer, alleen een R. Of heb je nationale roaming uit staan?

Verwijderd
Ik heb hetzelfde, alleen een R. Wat betekend dat?Majesty schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:55:
Overigens, ik heb geen "H" of "3G" icoontjes meer, alleen een R. Of heb je nationale roaming uit staan?
Heeft iemand enig idee wanneer de brodit houder+lader beschikbaar is? Dat is een van de weinige dingen wat me nog weerhoudt om de Xperia P aan te schaffen.
Q: When he went, had you gone and had she, if she wanted to and were able, for the time being excluding all the restraints on her not to go, gone also, would he have brought you, meaning you and she, with him to the station?
Roaming, heb je als je in het buitenland zit, of als je met een virtuele provider belt die geen eigen netwerk heeft. Bijvoorbeeld, Tele2, Simyo, Telfort, Ben, etc.Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:50:
[...]
Ik heb hetzelfde, alleen een R. Wat betekend dat?
Of bedoel je dat je geen H of 3G of G icoontje meer hebt? Heb je wel mobiel internet?
[ Voor 11% gewijzigd door Jimster op 30-08-2012 13:24 ]
De standaard oplader is een zogeheten snellader als ik het goed heb, maakt het voor de oplaadtijd uit als ik een langere usb kabel er tussen doe? Dit standaard kabeltje is me veel te kort.
Probeer het? Kan net zijn dat je 'n shabby Chinees kabeltje hebt waar het langer bij duurt, of niet
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Sony zelf zegt dat de kabel wel van invloed is op de laadsnelheid. Ik heb ook een langere gekocht en hij laadt nog steeds enorm snel op dus je kunt het doen inderdaad.
[ Voor 3% gewijzigd door Majesty op 30-08-2012 18:55 ]
En dat ligt dus aan elke kabel specifiek, de ene lange doet het gewoon goed, de ander niet
Testen
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Klopt. Maar dan kun je niet zomaar lukraak kabels gaan kopen met de hoop dat ze het doen.
Ik heb er één met een ferriet kern gekocht, deze: http://www.allekabels.nl/...A-NAAR-MICRO-B-KABEL.html
Over BetterBatteryStats, hier zijn mijn statistieken. WiFi had ik aangelaten, daar is in ieder geval wel te zien dat hij moeite heeft met verbinden. Maar Hotmail is wel vrij ernstig, die staat op 188, ik neem aan dat dat het "wakker maken" in houdt. Terwijl ik de hotmail sync op 1 uur heb staan. Facebook sync heb ik zelfs uit staan en Gtalk gebruik ik nooit. Kan zo snel ook even niet vinden hoe ik dat volledig uit kan zetten.
Ik heb er één met een ferriet kern gekocht, deze: http://www.allekabels.nl/...A-NAAR-MICRO-B-KABEL.html
Over BetterBatteryStats, hier zijn mijn statistieken. WiFi had ik aangelaten, daar is in ieder geval wel te zien dat hij moeite heeft met verbinden. Maar Hotmail is wel vrij ernstig, die staat op 188, ik neem aan dat dat het "wakker maken" in houdt. Terwijl ik de hotmail sync op 1 uur heb staan. Facebook sync heb ik zelfs uit staan en Gtalk gebruik ik nooit. Kan zo snel ook even niet vinden hoe ik dat volledig uit kan zetten.

Hallo Ik had een vraag over het scherm.
Ik wil graag een P kopen maar zie op youtube en sommige sites wat staan over de white magic probleem
Deze techniek blijkt namelijk de realistische kleuren te veranderen, ze worden namelijk groener en sommige detals zoals in googemaps worden slecht of zelfs niet meer zichtbaar weergegeven bij veel licht inval op het scherm.. heeft iemand deze ervaring.???
betreffende kras/slijtvast van de behuizing heeft iemand een zwarte of rode , blijft de lak goed , of komen er snel beschadigingen op ??
en zit er daatwerkelijk een screen protector bij in de box?
Ik wil graag een P kopen maar zie op youtube en sommige sites wat staan over de white magic probleem
Deze techniek blijkt namelijk de realistische kleuren te veranderen, ze worden namelijk groener en sommige detals zoals in googemaps worden slecht of zelfs niet meer zichtbaar weergegeven bij veel licht inval op het scherm.. heeft iemand deze ervaring.???
betreffende kras/slijtvast van de behuizing heeft iemand een zwarte of rode , blijft de lak goed , of komen er snel beschadigingen op ??
Verwijderd
Het kleurprobleem treed alleen op bij een helderheid van 75% of meer. Ik heb er zelf geen last van ondervonden. Het scherm en de kleurweergave vind ik erg mooi.
Het alluminium geeft niet mee nee. Heb de telefoon eens laten vallen. Gelukkig in de hoes, maar een hoekje raakte de vloer en daar zit een kleine buts. Verder vind ik het wel meevallen. Leg m vaak genoeg op tafel maar hij blijft netjes voor de rest.
Screen protector zit standaard al op het scherm 'geplakt'.
Het alluminium geeft niet mee nee. Heb de telefoon eens laten vallen. Gelukkig in de hoes, maar een hoekje raakte de vloer en daar zit een kleine buts. Verder vind ik het wel meevallen. Leg m vaak genoeg op tafel maar hij blijft netjes voor de rest.
Screen protector zit standaard al op het scherm 'geplakt'.
Ik vraag me af wat sneller beschadigd het alu of dat zwarte. In de regel is dat alu. Wel vreemd dat ze die helderheid nog niet hebben opgelost.
Deze telefoon blijft erg aantrekkelijk. Zeker gezien zijn prijs.
Ik zit een beetje met het volgende:
Ik heb momenteel een iPhone 4s en ik stoor me steeds meer aan het kleine scherm en de saaiheid van iOS. De HTC One X en Galaxy S3 vind ik echter weer een stap te groot. De Xperia S valt af omdat ik niet met de puntjes onder het scherm overweg kon en omdat deze eigenlijk ook nog iets te groot is voor mijn gevoel.
Belangrijk vind ik een goeie camera. Volgens ervaringen hier is de camera zo goed als vergelijkbaar met de iPhone 4s.
Wat me eigenlijk een beetje tegenhoudt is de ervaring die ik met de Xperia P had bij de mediamarkt. De camera opende zeer langzaam (25 sec) en het toestel reageerde voor mijn gevoel erg traag door de menu's en dergelijke. Dat is iets wat ik hier niet teruglees en de ervaringen vertellen mij dat het toestel ondanks zijn specificaties juist erg soepel reageert. Ook in youtube reviews lijkt alles soepel te werken.
Denken jullie dat het aanschaffen van een Xperia P tegen zal vallen als je van een iPhone 4s afkomt? Ik snap dat het voor iedereen natuurlijk anders is, maar misschien heeft iemand deze stap zelf gemaakt. Of misschien heeft iemand er zakelijk een 4S naast. Ik hoop dat iemand hier iets over kan zeggen
Ik realisseer me dat de toestellen in de high-end en mid-range vallen en dat een evrgelijking misschien niet helemaal eerlijk is.
Ik zit een beetje met het volgende:
Ik heb momenteel een iPhone 4s en ik stoor me steeds meer aan het kleine scherm en de saaiheid van iOS. De HTC One X en Galaxy S3 vind ik echter weer een stap te groot. De Xperia S valt af omdat ik niet met de puntjes onder het scherm overweg kon en omdat deze eigenlijk ook nog iets te groot is voor mijn gevoel.
Belangrijk vind ik een goeie camera. Volgens ervaringen hier is de camera zo goed als vergelijkbaar met de iPhone 4s.
Wat me eigenlijk een beetje tegenhoudt is de ervaring die ik met de Xperia P had bij de mediamarkt. De camera opende zeer langzaam (25 sec) en het toestel reageerde voor mijn gevoel erg traag door de menu's en dergelijke. Dat is iets wat ik hier niet teruglees en de ervaringen vertellen mij dat het toestel ondanks zijn specificaties juist erg soepel reageert. Ook in youtube reviews lijkt alles soepel te werken.
Denken jullie dat het aanschaffen van een Xperia P tegen zal vallen als je van een iPhone 4s afkomt? Ik snap dat het voor iedereen natuurlijk anders is, maar misschien heeft iemand deze stap zelf gemaakt. Of misschien heeft iemand er zakelijk een 4S naast. Ik hoop dat iemand hier iets over kan zeggen
Ik realisseer me dat de toestellen in de high-end en mid-range vallen en dat een evrgelijking misschien niet helemaal eerlijk is.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
IK heb een zwarte en helaas een keer van de trap af laten stuiteren (die ene keer dat je hem niet in een hoes heb zittenniek1974 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 23:13:
Hallo Ik had een vraag over het scherm.
Ik denk dat het toestel bij de Mediamarkt dan vakkundig om zeep geholpen is, want de telefoon is absoluut niet traag. Ook de camera opent snel. Door de camera-knop die erop zit, kan je snel vanuit vergrendeling zelfs een foto maken. Knop indrukken en in een seconde verschijnt de camera en wordt er een foto gemaakt.BillSpaarbank schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:51:
Of hij kan tippen aan een Iphone is denk ik persoonlijk. Hangt er een beetje vanaf wat je er mee wil doen, wat je van een telefoon eist. Als ik kijk naar de prijs, de kwaliteit en waar ik hem voor gebruik, doet hij niet onder voor de Iphone.
Als je naar de specs kijkt en naar de prestaties, zal dat bij een Iphone beter en hoger zijn. Of je het in gebruik merkt, in de meeste gevallen denkik van niet.
Verwijderd
@Billspaarbank:
Mijn vader is helemaal apple gek en heeft een iphone 4s. Hij heeft een paar keer met mijn telefoon gespeeld en zijn oordeel was dat het scherm en de camera mooier waren, maar de gebruiksvriendelijkheid vond hij niet zo. Hij wist niet altijd welke knoppen hij moest gebruiken. De snelheid van de Xperia P is vergelijkbaar met de 4s, sommige dingen, zoals door foto's scrollen, gingen bij mij sneller en sommige dingen, zoals een website laden via wifi, gingen bij hem sneller. Dit wil niet zeggen dat dit altijd hetzelfde zou zijn, maar goed, het is om je een idee te geven.
Ik ben vooral voor het design van de P gevallen en android ligt mij meer dan iOS. Niet vanwege wat je ermee kunt, want met een iphone kun je dezelfde acties en apps uitvoeren. Meer vanwege de widgets en aanpasbaarheid van android en om de custum rom mogelijkheden.
Het trage laden van de camera herken ik trouwens niet. Zelfs als je scherm uitstaat en je de cameraknop volledig indrukt maakt hij erg snel een foto (maar erg handig vind ik die functie niet, omdat je niet goed ziet wat je gaat vastleggen. Daarom heb ik bij het indrukken van de camera knop gekozen voor; open camera, ipv maak een foto)
Mijn vader is helemaal apple gek en heeft een iphone 4s. Hij heeft een paar keer met mijn telefoon gespeeld en zijn oordeel was dat het scherm en de camera mooier waren, maar de gebruiksvriendelijkheid vond hij niet zo. Hij wist niet altijd welke knoppen hij moest gebruiken. De snelheid van de Xperia P is vergelijkbaar met de 4s, sommige dingen, zoals door foto's scrollen, gingen bij mij sneller en sommige dingen, zoals een website laden via wifi, gingen bij hem sneller. Dit wil niet zeggen dat dit altijd hetzelfde zou zijn, maar goed, het is om je een idee te geven.
Ik ben vooral voor het design van de P gevallen en android ligt mij meer dan iOS. Niet vanwege wat je ermee kunt, want met een iphone kun je dezelfde acties en apps uitvoeren. Meer vanwege de widgets en aanpasbaarheid van android en om de custum rom mogelijkheden.
Het trage laden van de camera herken ik trouwens niet. Zelfs als je scherm uitstaat en je de cameraknop volledig indrukt maakt hij erg snel een foto (maar erg handig vind ik die functie niet, omdat je niet goed ziet wat je gaat vastleggen. Daarom heb ik bij het indrukken van de camera knop gekozen voor; open camera, ipv maak een foto)
Dank voor jullie antwoorden.
Waar ik het toestel voornamelijk voor gebruik:
Foto's maken
Navigeren
Browsen
Bellen, SMS en mail
Muziek luisteren (Spotify en muziek op het device)
Bij dit gebruik lijkt de P wel aan te sluiten. Enige wat ik ga missen is de fotostream.
Een plus voor de P is een FM radio. Die mis ik echt op de iPhone.
Ik heb voorheen ook Android toestelen gehad en het custimizen van de homescreens is ook een dikke plus. Gaat veel tijd in zitten, maar het loont om alles zo strak en duidelijk mogelijk in te vullen. De discussie gaat wat mij betref ook niet over Android vs iOS. Ik heb met beide ervaring en kan beide platformen waarderen
Misschien toch maar eens een Xperia P oppikken dan...
Waar ik het toestel voornamelijk voor gebruik:
Foto's maken
Navigeren
Browsen
Bellen, SMS en mail
Muziek luisteren (Spotify en muziek op het device)
Bij dit gebruik lijkt de P wel aan te sluiten. Enige wat ik ga missen is de fotostream.
Een plus voor de P is een FM radio. Die mis ik echt op de iPhone.
Ik heb voorheen ook Android toestelen gehad en het custimizen van de homescreens is ook een dikke plus. Gaat veel tijd in zitten, maar het loont om alles zo strak en duidelijk mogelijk in te vullen. De discussie gaat wat mij betref ook niet over Android vs iOS. Ik heb met beide ervaring en kan beide platformen waarderen
Misschien toch maar eens een Xperia P oppikken dan...
Ik draai momenteel nog Android 2.3.7 en zie in de bluetooth opties geen vermelding van Message Access Profile (wat het doorsturen van SMS en e-mail berichten naar bluetooth-verbonden apparaten toelaat... zoals bv navigatie-scherm in de auto om zo handenvrij je berichten te kunnen lezen). Klopt het dat Bluetooth MAP niet ondersteund is op de Xperia P met 2.3.7 ?
Kan iemand checken of dat er wel op zit dankzij Sony's ICS upgrade of een custom rom van ICS ?
Note: als het ondersteund is, dan zal het enkel zichtbaar zijn als je met een bluetooth apparaat verbonden of gepaired bent...
Kan iemand checken of dat er wel op zit dankzij Sony's ICS upgrade of een custom rom van ICS ?
Note: als het ondersteund is, dan zal het enkel zichtbaar zijn als je met een bluetooth apparaat verbonden of gepaired bent...
[ Voor 12% gewijzigd door renio op 31-08-2012 11:49 ]
Vanmiddag een Xperia P opgehaald in het zilver. Eerste indrukken zijn erg positief. Scherm is erg mooi inderdaad en de kleuren ogen zeer natuurgetrouw. Camera schiet leuke plaatjes. De kleuren zijn wat mooier dan de camera van de iPhone 4S, maar de beeldkwaliteit is wel ietsjes minder.
Belkwaliteit is ook iets minder dan ik gewend ben, maar zeer acceptabel. Af en toe wat rare kraakjes en ruis op de lijn.
Vooral de bouwkwaliteit oogt erg goed. Recente toestellen die ik in mijn bezit heb gehad hadden meestal wel stofjes onder het scherm of plekken waar de behuizing niet lekker aansluit. Bij de Sony zit het erg solide in elkaar en heb ik geen klachten.
Nu maar eens even kijken hoe ik er 4.0 op krijg. Ik mis de NOVA launcher
Eigenlijk een hele goeie telefoon voor zijn prijsklasse. Van de traagheid van het exemplaar in de Mediamarkt is in ieder geval niets terug te vinden.
Belkwaliteit is ook iets minder dan ik gewend ben, maar zeer acceptabel. Af en toe wat rare kraakjes en ruis op de lijn.
Vooral de bouwkwaliteit oogt erg goed. Recente toestellen die ik in mijn bezit heb gehad hadden meestal wel stofjes onder het scherm of plekken waar de behuizing niet lekker aansluit. Bij de Sony zit het erg solide in elkaar en heb ik geen klachten.
Nu maar eens even kijken hoe ik er 4.0 op krijg. Ik mis de NOVA launcher
Ik wou eigenlijk nu ook een P halen maar ik zag dat er een paar nieuwe modellen aan komen, ik wacht dus nog even.
Maar hij bevalt al, dat is goed.
De S wordt wel opgevolgd door de SL, helaas geldt dat nog niet voor de P. Dat zal dan pas weer volgend jaar zijn schat ik zo in.
Ps toestellen die ergens hangen om uit te proberen zijn vaak niet up to date schat ik zo in. Wat ruis en kraakjes vind ik wel vreemd, maar dat hoeft natuurlijk niet aan het toestel te liggen. Ik overweeg nog steeds de Xperia P. Wacht nog op een redelijke prijs en wellicht het helderheid scherm bij 75%
Ps toestellen die ergens hangen om uit te proberen zijn vaak niet up to date schat ik zo in. Wat ruis en kraakjes vind ik wel vreemd, maar dat hoeft natuurlijk niet aan het toestel te liggen. Ik overweeg nog steeds de Xperia P. Wacht nog op een redelijke prijs en wellicht het helderheid scherm bij 75%
Mm ok dan word het gewoon de P idd, en ik vind de prijs die die nu heeft niet gek hoor?
De P krijgt geen directe opvolger nee, maar de J zit er wat betreft prijs net onder, grote voordeel is dat je de accu makkelijk kan vervangen, verder is het allemaal net wat minder lijkt me, camera 5Mp, single core, geen white magic. Het voornaamste verschil is waarschijnlijk wel dat het plastic is, en geen aluminium waardaor hij minder makkelijk it je handen glijd.
Ik heb sinds kort ook een Xpera P gekocht waar ik heel tevreden over ben.
Toen ik hem voor de eerste keer aanzette gaf die meteen dat er een update was. Natuurlijk meteen gedownload en geinstalleerd.
Nu ik draai nog altijd 2.3.7 met firmware 6.0.B.3.184. dit is de oudere versie niet? er is eentje met een .54 maar die krijg ik steeds niet binnen. Ik check elke dag voor updates via wifi en elke dag zegt die dat ik de laatste versie heb. Via SEUS/PCC idem, geen nieuwe updates....
Is een Belgisch toestel, zou het daarmee te maken hebben?
Toen ik hem voor de eerste keer aanzette gaf die meteen dat er een update was. Natuurlijk meteen gedownload en geinstalleerd.
Nu ik draai nog altijd 2.3.7 met firmware 6.0.B.3.184. dit is de oudere versie niet? er is eentje met een .54 maar die krijg ik steeds niet binnen. Ik check elke dag voor updates via wifi en elke dag zegt die dat ik de laatste versie heb. Via SEUS/PCC idem, geen nieuwe updates....
Is een Belgisch toestel, zou het daarmee te maken hebben?
Even zoeken in dit topic, staat al een paar keer beschreven hoe het moet.
Ja dat heb ik al gevonden, maar de .54 is toch nog steeds 2.3.7 of is dat al de ICS?Joopieboy schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 12:02:
Even zoeken in dit topic, staat al een paar keer beschreven hoe het moet.
Indien dit zo is, dan wil ik hem wel op ICS laten draaien maar dan moet ik zeker zijn dat ik geen garantie-verlies heb