Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-10 22:05
Uhm nog steeds niks werkend. Raar, misschien aan de rar's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:10
Het zou kunnen dat de standaardsettings in Flashtool 9 wat anders zijn.

Staan de vinkjes zo (op die wipe data/wipe apps log na)?
Afbeeldingslocatie: http://corporateskills.co.uk/wp-content/uploads/2012/07/FlashToolXperiaS.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Alles zo staan maar krijg nog steeds melding. Ik download nu andere flash file in 1 geheel, en kijk of dat wat uitmaakt, maar de telefoon reboot gewoon ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Als ik de volume up toets inhoud krijg ik wel even een blauwe led en dan zie ik rechts onder fastboot 1 verschijnen bij aangesloten apparaten? Bij volume down dus niet.

Proberen met de software de telefoon te repareren, maar zal ook wel niet werken denk ik?

[ Voor 21% gewijzigd door Nazlive op 18-08-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Nazlive schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 15:57:
Als ik de volume up toets inhoud krijg ik wel even een blauwe led en dan zie ik rechts onder fastboot 1 verschijnen bij aangesloten apparaten? Bij volume down dus niet.

Proberen met de software de telefoon te repareren, maar zal ook wel niet werken denk ik?
Er is een verschil tussen fastboot en flashmode! Bij volume omhoog krijg je fastboot, dat is nodig om je bootloader te unlocken en om nieuwe kernels te flashen. Bij volume omlaag kom je in flashmode (groene LED), dat heb je nodig om je software te flashen met Flashtool of met de tools van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Oke thnx voor de info! Ik probeer nu via sony bridge for mac een telefoon repair, met beetje geluk zet die dan ook 4.0 erop. Maar waarom die niet wil flashen wil is mij een raadsel. Ik heb wel wat probleempjes met netframe work updaten, zou dat het kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:06

Sick Nick

Drop the top!

Gewoon met flashtool onder windows doen, zo gepiept. Draai hier nu mooi 4.0.4 :D Had eerder al ICS op de Xperia Ray gehad en ben blij weer terug te zijn! Voelt allemaal wat soepeler aan, strakke interface en als het goed is een betere batterij tijd. Ipv 1 dag misschien wel 1.5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Nice! Hier niet zo snel gepiept helaas. De laatste paar dingen nog proberen anders weet ik 't ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
WHOEEHOOEEW! Hij is aan't flashen. Had java nog niet, misschien dat dat het was. En had nu usb kabel in de telefoon, en volume down, en dan pas de usb in de pc? en nieuwe tft file gepakt die niet gecompressed was in meerdere delen. Was nu ook veel langer de files aan het voorbereiden :-) Halve middag weer voorbij :P

Hopelijk nu ook van die t-mobile onzin af!

En m'n windows updates doen het ook weer :) Magic! Nu even wachten tot die opgestart is :-)

Chill :)

[ Voor 18% gewijzigd door Nazlive op 18-08-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Goed nieuws ^^ ! Het zijn inderdaad details, maar bij het flashen van software (en zeker kernels/bootloaders) kunnen enkele foute bits of een oude versie van Java inderdaad al moeilijk gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Even een vraag vanwege een opmerking van een collega van mij. Is het nu zo dat bij de P de tekst erg klein en slecht af te lezen is, en dat niet anders ingesteld kan worden of hoe?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Joopieboy schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 19:30:
Even een vraag vanwege een opmerking van een collega van mij. Is het nu zo dat bij de P de tekst erg klein en slecht af te lezen is, en dat niet anders ingesteld kan worden of hoe?
Standaard kan die tekst inderdaad wat kleintjes overkomen ja. De Xperia P heeft in verhouding tot zijn DPI-klasse wat extra pixels per inch, en dat resulteert in tekst die kleiner is dan gemiddeld.

Maar er is goed nieuws, met de ICS-update (die sinds vandaag gewoon te installeren is) heb je wel de mogelijkheid om de tekstgrootte aan te passen naar believen! Niet alle apps luisteren hiernaar, maar meestal gaat het wel goed. Anders is er ook nog een app in de Play Store waarmee je het tekstformaat kan aanpassen. Heb daar ooit nog iemand héél erg veel plezier mee gedaan, slechtziende Xperia-eigenaar kon bijna geen enkele smartphone gebruiken, nu wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Joopieboy schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 19:30:
Wat is klein?
Het is een telefoon, dus text zal niet groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-10 13:39
Vandaag mijn Xperia P ontvangen van GSM Topdeal! Netjes in doos met 2 smarttags en een nieuwe micro-sim. Heb meteen maar ICS erop gezet. Was met flashtool 9 in enkele minuten gebeurd, dat had ik niet verwacht! Heb op mijn oude Nokia 5800 ook veel gespeeld met CFW's, maar dit was altijd veel ingewikkelder.

Nu lekker genieten van mijn nieuwe phone, ik ben zeer benieuwd! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Michel5128 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:12:
Vandaag mijn Xperia P ontvangen van GSM Topdeal! Netjes in doos met 2 smarttags en een nieuwe micro-sim. Heb meteen maar ICS erop gezet. Was met flashtool 9 in enkele minuten gebeurd, dat had ik niet verwacht! Heb op mijn oude Nokia 5800 ook veel gespeeld met CFW's, maar dit was altijd veel ingewikkelder.

Nu lekker genieten van mijn nieuwe phone, ik ben zeer benieuwd! 8)
Als je hem pas hebt, heb je Flashtool een wipe laten doen? Als dat niet het geval is, doe dan voor de zekerheid eventjes een factory reset nu het nog niet veel stoort. Kwestie van probleempjes op lange termijn te voorkomen. Soms gaat dat ietsje beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
AmbroosV schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:14:
[...]

Als je hem pas hebt, heb je Flashtool een wipe laten doen? Als dat niet het geval is, doe dan voor de zekerheid eventjes een factory reset nu het nog niet veel stoort. Kwestie van probleempjes op lange termijn te voorkomen. Soms gaat dat ietsje beter.
Heb gewoon de standaard instellingen van Flashtool gebruikt, dus de manier zonder behoud van gegevens. Hiermee wordt alles gewiped toch? Anders kan ik morgen nog wel even een factory-reset doen voordat ik hem echt in gebruik ga nemen. (nu is het nog vooral spelen :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Hoe zijn jullie ervaringen tot dusverre met ICS en hoe zit het nu met groen/geel? Is dat probleem al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Michel5128 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:41:
[...]

Heb gewoon de standaard instellingen van Flashtool gebruikt, dus de manier zonder behoud van gegevens. Hiermee wordt alles gewiped toch? Anders kan ik morgen nog wel even een factory-reset doen voordat ik hem echt in gebruik ga nemen. (nu is het nog vooral spelen :9 )
(yep, dat is okay)

Iemand zin om een screenshotgalerij te maken (een album op imgur is best handig)? Heb zin om de verschillen te zoeken tussen ICS op de P en de S!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Ik denk dat er geen verschil inzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Nazlive schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 03:19:
Ik denk dat er geen verschil inzit?
Iemand zei dat je bij de P bijvoorbeeld het batterijpercentage kan zien in de statusbalk? Kan niet op de S!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Dat is idd waar, mooi de widget van het homescreen weg kunnen knallen hierdoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
AmbroosV schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 03:55:
[...]

Iemand zei dat je bij de P bijvoorbeeld het batterijpercentage kan zien in de statusbalk? Kan niet op de S!
Klopt, hier ff snel een screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/5ee995.jpg

Heb nu helaas geen tijd om een uitgebreide reportage te maken, duty calls!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb er op het moment ook even geen tijd voor, maar als je even aan geeft waar je screenshots van wilt kan ik later wel even kijken.

Overigens mis ik nu de app "Albums", ik kan alleen in m'n albums komen als ik een foto wil versturen via Whatsapp bijvoorbeeld. Zal ik 'm gewoon reflashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Zijn ook wel gallery apps toch? Of bedoel je dat die er wel zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

AmbroosV schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:09:
[...]

Standaard kan die tekst inderdaad wat kleintjes overkomen ja. De Xperia P heeft in verhouding tot zijn DPI-klasse wat extra pixels per inch, en dat resulteert in tekst die kleiner is dan gemiddeld.

Maar er is goed nieuws, met de ICS-update (die sinds vandaag gewoon te installeren is) heb je wel de mogelijkheid om de tekstgrootte aan te passen naar believen! Niet alle apps luisteren hiernaar, maar meestal gaat het wel goed. Anders is er ook nog een app in de Play Store waarmee je het tekstformaat kan aanpassen. Heb daar ooit nog iemand héél erg veel plezier mee gedaan, slechtziende Xperia-eigenaar kon bijna geen enkele smartphone gebruiken, nu wel!
Mm dat is ideaal, ik kan bij mijn huidige Nokia als ik zit te internetten het beeld in of uit elkaar trekken waardoor je het net wat beter kunt lezen, en dat is toch wel prettig. :)
unfor schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:10:
[...]

Wat is klein?
Het is een telefoon, dus text zal niet groot zijn.
Dat is vaak wel, maar soms is het wel gemakkelijk als je de tekst even wat groter kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Tijdens het browsen het je uiteraard gewoon pinch zoom beschikbaar (of dubbel tap op het scherm, of + en - knop op het scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Batterij gaat ook weer stuk langer mee met 4.04, normaal was die na een nachtje standby wel op, maar nu nog steeds batterij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Sick Nick schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 12:10:
Tijdens het browsen het je uiteraard gewoon pinch zoom beschikbaar (of dubbel tap op het scherm, of + en - knop op het scherm).
Ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heeft iemand de FTF van de laatse release (ICS) voor mij? Al die versies zijn super traag , wil hem graag opme rom hosting site hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
WeAreLegion schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 12:43:
Heeft iemand de FTF van de laatse release (ICS) voor mij? Al die versies zijn super traag , wil hem graag opme rom hosting site hebben.
Met de tweede link op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1838457 heb ik hem gisteren in 10 minuten binnen gehaald. Heb m nog op mn harde schijf dus als je een ftp accountje hebt stuur maar een DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
En hoe zijn jullie ervaringen nou? Hoe zit het nu met groen/geel? Is daar ook nog een verbetering in gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Groen/geel is er nog steeds, helaas. Voor de rest positieve ervaringen. Batterijduur lijkt inderdaad verbeterd, de standby modus dan (dus scherm uit). Hij gebruikt dan minder energie en blijft minder ingeschakeld dan voorheen.

Voor de rest kan ik er nog weinig over zeggen, alles draait gewoon smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Moet hem nog kopen, dus ik wacht nog eventjes af op jullie ervaringen. Standby modus uit is natuurlijk een slimme zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-10 15:26

woutur

Klauwtjes uit!

Ik hoor iemand klagen over het feit dat Instellingen niet meer via het menu beschikbaar zijn maar alleen via de dropdown balk bovenin? Lijkt me niet zo lastig, ik heb nu ook al een shortcut gemaakt omdat ik Menu-> Instellingen al teveel acties vind :)

Zijn de toggles nog geupdate? Ik was van mijn Hero met custom rom vroeger gewend dat ik deze via de dropdown balk kon gebruiken... Ik ben niet zo'n fan van de toggle widget van Sony.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toggles zitten in de dropdownbalk net als bij de S.

Waar hebben jullie flashtool 9 vandaan? Ik zag deze link: http://androxyde.github.com/
Heb m 2 keer gedowned maar de installatie wou de eerste keer niet starten en de 2e keer gooide mn antivirus m van de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Ik heb hem ook van github, maar er zijn op 't xda forum ook wel andere links te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 22:48
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 12:34:
Toggles zitten in de dropdownbalk net als bij de S.
Kan je ergens instellen dat je de toggles in de dropdownbalk wil hebben? Ik heb ze niet, alleen de shortcut naar instellingen. Kan je ook ergens instellen wat voor icoontjes je in de statusbalk wil hebben? Ik vind zowel een batterij-icoon als een percentage een beetje overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
De Sony Experia S wordt al opgevolgd door de SL. Zou dit ook al bij de P het geval zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:44
Via PC Companion kan je op dit moment geen status over firmware krijgen. Waarschijnlijk wordt die update server gehammerd ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-10 08:36
Mantis schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:44:
Via PC Companion kan je op dit moment geen status over firmware krijgen. Waarschijnlijk wordt die update server gehammerd ;(
Bij mij hetzelfde, heb de update naar 4.04 ook nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:04
nbch schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 12:56:
Kan je ergens instellen dat je de toggles in de dropdownbalk wil hebben? Ik heb ze niet, alleen de shortcut naar instellingen. Kan je ook ergens instellen wat voor icoontjes je in de statusbalk wil hebben? Ik vind zowel een batterij-icoon als een percentage een beetje overkill.
Het zelfde hier, kan het ook nergens zo snel vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
nbch schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 12:56:
[...]

Dit vraag ik me ook af, ik heb namelijk geen toggles in mijn dropdown menu van de statusbar. Ik zou daar eerder graag een flashlight icoon willen hebben, dat had ik met Notification Toggle wel, maar die liet standaard weer een icoon achter linksbovenin, waar ik eigenlijk niet gediend van ben.

Overigens geen probleem dat de instelling knop nu in de slide-down zit.

@ Cool_Runner: Ik had 'm ook daar gedownload, gewoon even een exceptie maken voor dat bestand wanneer je antivirus 'm gaat verwijderen. Anders even antivirus geheel uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
  • Laatst online: 13-09 19:05
Ik haal op dit moment 6.0.B.3.184 binnen via PC Companion. Is dit al de android 4 update of gewoon een eerdere update? (eerste keer dat ik m'n xperia P update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-10 17:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

wouterk123 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 18:04:
Ik haal op dit moment 6.0.B.3.184 binnen via PC Companion. Is dit al de android 4 update of gewoon een eerdere update? (eerste keer dat ik m'n xperia P update)
Staat in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
ah excuus, geen 4.0 dus :(

Hoe kom ik erachter of ik een branded telefoon heb? Heb hem bij de BelCompany gekocht (abonnement bij Vodafone) Er staan wel wat apps van vodafone op de telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Dat er nog mensen zijn die branded toestellen kopen. Altijd dat gezeik van rotzooi van je provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Boneka schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:10:
Dat er nog mensen zijn die branded toestellen kopen. Altijd dat gezeik van rotzooi van je profider
Maakt toch niet zoveel uit. Download gewoon een unbranded .ftf en je bent van al je branding af. Bij Sony is het erg makkelijk om te unbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Ik lees hier veel dat men een langere batterij-duur ervaart met android 4, ik ervaar het tegenovergestelde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

wouterk123 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 18:44:
ah excuus, geen 4.0 dus :(

Hoe kom ik erachter of ik een branded telefoon heb? Heb hem bij de BelCompany gekocht (abonnement bij Vodafone) Er staan wel wat apps van vodafone op de telefoon...
Grote kans van wel dus :P Volgens mij als er al apps van de provider opstaan is het branded. Maar daar kan ik het mis hebben.

Heb je ook geen provider (in jouw geval Vodafone) logo als je de telefoon aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
The Inquisitor schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 00:39:
[...]

Grote kans van wel dus :P Volgens mij als er al apps van de provider opstaan is het branded. Maar daar kan ik het mis hebben.

Heb je ook geen provider (in jouw geval Vodafone) logo als je de telefoon aanzet?
Nope geen provider logo bij het opstarten, alleen de apps (die schijnbaar niet te verwijderen zijn op de normale manier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 16:48
Gisteren mij Xperia P ontvangen en onder de indruk van het toestel. Mooie vormgeving, goed in gebruik, werkt lekker soepel. Wat een verschil met mijn oude HTC Wildfire, het 'spelen' met de telefoon wordt nu gewoon weer leuk. Telefoon start 's morgen snel op, haalt sneller updates, mail en nieuws binnen. Waar ik voorheen de HTC voor 10 minuten kon wegleggen om het rustig al het werk te laten doen, is mijn Sony binnen een minuut klaar voor gebruik.

Uiteraard gekeken of 4.0 al beschikbaar was, maar die was er dus nog niet.
Volgens mij wordt de nieuwe versie per land of regio uitgerold. Misschien als je de telefoon instelt op een land waar de update beschikbaar is, deze wel wordt geïnstalleerd??
Ik wacht wel tot de update beschikbaar is, als het goed is moet dat in ieder geval voor de 25ste het geval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
acoster schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:07:
Gisteren mij Xperia P ontvangen en onder de indruk van het toestel. Mooie vormgeving, goed in gebruik, werkt lekker soepel. Wat een verschil met mijn oude HTC Wildfire, het 'spelen' met de telefoon wordt nu gewoon weer leuk. Telefoon start 's morgen snel op, haalt sneller updates, mail en nieuws binnen. Waar ik voorheen de HTC voor 10 minuten kon wegleggen om het rustig al het werk te laten doen, is mijn Sony binnen een minuut klaar voor gebruik.

Uiteraard gekeken of 4.0 al beschikbaar was, maar die was er dus nog niet.
Volgens mij wordt de nieuwe versie per land of regio uitgerold. Misschien als je de telefoon instelt op een land waar de update beschikbaar is, deze wel wordt geïnstalleerd??
Ik wacht wel tot de update beschikbaar is, als het goed is moet dat in ieder geval voor de 25ste het geval zijn.
Nee zo werkt het helaas niet, als je hem instelt op ander land veranderd alleen de taal van de telefoon verder niks. je blijft een nederlandse telefoon hebben met een nederlandse provider :). Ik zal als ik straks thuis ben van werk even een account aan maken op mijn file server voor de xperia p firmware's dan kunnen mensen nieuwe versies uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Zoals bekend heeft dit toestel geen uitbreidbaar geheugen, maar hoeveel nummers of foto's kun je er ongeveer opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Boneka schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:45:
Zoals bekend heeft dit toestel geen uitbreidbaar geheugen, maar hoeveel nummers of foto's kun je er ongeveer opzetten?
Ik heb nog 11GB aan intern geheugen beschikbaar. Dus reken maar uit hoeveel je er op kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Ik weet toch niet hoeveel je erop hebt staan..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Je kan er meer dan genoeg nummers op kwijt :) dat zou geen probleem moeten zijn verder. Ik heb zelf de S en heb er nu iets van 200 nummer op staan (en dat is het) en nog meer dan genoeg ruimte over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik heb er rond de 5GB muziek op staan, foto's zijn rond de 1,5mb per stuk, ik heb navigatie met offline maps erop gezet (rond de 2GB aan maps, voor NL,DU,CZ en A). Ik heb nog ruimte genoeg in ieder geval, volgens mij nog de helft over :)

En dat is dan van de 11GB, dus dan is er nog zo'n 5 over waar o.a. systeem opstaat (toch?) maar apps komen daar volgens mij ook op...maar daar kan ik het mis hebben.

Klein vraagje van mijn kant: volgens Sony bezit de P 1024 MB RAM, maar wanneer ik bij status van apps kijk zie ik daar rond de 750 staan. Zit er maar 750 RAM in of is er (circa) 250MB gereserveerd voor Android OS o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
The Inquisitor schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:37:
Ik heb er rond de 5GB muziek op staan, foto's zijn rond de 1,5mb per stuk, ik heb navigatie met offline maps erop gezet (rond de 2GB aan maps, voor NL,DU,CZ en A). Ik heb nog ruimte genoeg in ieder geval, volgens mij nog de helft over :)

En dat is dan van de 11GB, dus dan is er nog zo'n 5 over waar o.a. systeem opstaat (toch?) maar apps komen daar volgens mij ook op...maar daar kan ik het mis hebben.

Klein vraagje van mijn kant: volgens Sony bezit de P 1024 MB RAM, maar wanneer ik bij status van apps kijk zie ik daar rond de 750 staan. Zit er maar 750 RAM in of is er (circa) 250MB gereserveerd voor Android OS o.i.d.
Jups :) de S heeft 2gig, geheugen voor de telefoon (dus niet werkgeheugen) en daar is ook ongeveer 250 mb van gebruikt. Dus dat is gewoon gereserveerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Boneka schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:05:
Ik weet toch niet hoeveel je erop hebt staan..........
Dat is waar. Ik heb de telefoon gisteren gekregen, er staat vrijwel nog niks op.
De totale beschikbare ruimte is 11,26GB.
Daarnaast nog 1,61GB telefoongeheugen.

[ Voor 14% gewijzigd door acoster op 21-08-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
acoster schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:49:
[...]

Dat is waar. Ik heb de telefoon gisteren gekregen, er staat vrijwel nog niks op.
De totale beschikbare ruimte is 11,26GB.
Daarnaast nog 1,61GB telefoongeheugen.
telefoon geheugen is voor apps en dergelijke daar kan je verder niet zo heel veel mee doen :) Je kan volgens mij heeft de P dat ook ook usb to go gebruiken dus kan je met verleng kabeltje er een usb stick aanhangen voor meer ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

WeAreLegion schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:39:
[...]

Jups :) de S heeft 2gig, geheugen voor de telefoon (dus niet werkgeheugen) en daar is ook ongeveer 250 mb van gebruikt. Dus dat is gewoon gereserveerd :)
Sorry, nu ben ik verward :P

Even samenvattend of dit klopt: voor de P geldt dat er 16GB opslaggeheugen totaal is, 11GB is voor de gebruiker, toch? Dit zie je wanneer je de USBkabel erin steekt. En de 5 die over blijft is voor android,apps, en tsjah, geen idee eigenlijk waarvoor nog meer...

En werkgeheugen? Dat moet 1024 zijn? Maar daar zie ik er maar ~750 van, of bedoelde jij dat ook?

Van de Sony site:
Memory
Internal phone storage: 16GB (up to 13GB user-accessible memory)
RAM: 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Van die 16GB die aangegeven wordt blijft nooit 16GB over, dat is nooit, het is altijd minder. Lang verhaal, maar neem het maar aan :p.

Die 250mb zal inderdaad gereserveerd zijn, en dat heet wél werkgeheugen. De term "(werk)geheugen" wordt vaak verkeerd en verwarrend gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Werkgeheugen is in jullie verhaal niet RAM? Ik noemde RAM ook altijd 'intern geheugen' maar bij de Xperia wordt hier ook gewoon opslaggeheugen bedoeld :P

Verwarrend

[ Voor 3% gewijzigd door The Inquisitor op 21-08-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik praat gewoon met hem mee ;) maar wat jullie zeggen klopt idd :)

opslag en werk geheugen das gewoon makkelijkste om te onthouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Dat is bij een gewone pc ook he.........De besturing vreet ook geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Boneka schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:33:
Dat is bij een gewone pc ook he.........De besturing vreet ook geheugen.
Klopt, maar in taakbeheer zie je dan wel jouw volledig aantal RAM, in mijn geval 4GB. Op de Xperia zie ik bij actieve apps ~750 mb, ipv 1024mb (totaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-10 18:04

SambalBij

We're all MAD here

Sinds afgelopen weekend ICS er op staan. De accu loopt nu alleen wel heel erg snel leeg.
Voorheen met GB zat ik na een dag van de lader, en zonder veel gebruik, 's avonds laat op rond de 40% over.
Heb nu vakantie, dus heb de telefoon vanmorgen veel later dan normaal doordeweeks van de lader gehaald. Op dit moment nog 32% over.

In de accu graph geeft ie aan pas 4,5u op de accu te lopen (is in werkelijkheid wat langer) en staan 'Google Services' en 'Keypad' bovenaan de gebruikslijst met resp. 44 en 39%

Volgens de grafiek is hij ook bijna continu awake, terwijl ik weinig bijzonders er mee doe... Af en toe even facebook en mijn mail checken, 1 telefoontje en 1 smsje sturen...

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Hoe heb je ICS geïnstalleerd? Via de 'officiële' weg, PC company ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Misschien kun je zo'n battery reset doen? of tft van de site? Ik heb alleen maar langere batterij tijd! Heerlijk nieuw versie 4.0 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Ik neem aan niet via PCC omdat 'ie nog niet uit is in Nederland. Tenzij hij een telefoon heeft uit een ander land of met buitenlandse firmware.
En een ftf van welke site bedoel je?

Hoelang was je weergave tijd/tijd dat het scherm aan stond? Als je Google Services bovenaan stond is 'ie toch flink bezig geweest met syncen denk ik. Misschien ook je agenda en dergelijken die syncen met je Gmail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Ik heb via flashtool een ftf geflashed (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1838457)

Na even uit- en aanzetten stond ie ineens weer op 42% ipv 30%, en loopt ie ook minder hard leeg.. zal wel wat zijn blijven hangen ergens ofzo..

Afbeeldingslocatie: http://aedens.net/pics/accu1.png

Afbeeldingslocatie: http://aedens.net/pics/accu2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Dat is vrij veel inderdaad. Hoeveel uur staat er op de Google Services?

En wat was je weergave tijd?

Hier een paar screenshots van mij, ook niet superlange accuduur, maar heb erg veel gewhatsappd. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat weergave tijd toch wel een beetje een maatstaaf is. Tenzij je er veel intensieve dingen op gaat doen. Bij normaal gebruik (mail checken, facebook af en toe, whatsapp, etc.) gaat hij denk ik max 3.5 uur weergavetijd mee.

Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Screenshot_2012-08-21-17-38-20-1.png
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Screenshot_2012-08-21-17-38-00-1.png
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Screenshot_2012-08-21-17-38-06.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Weergave (screen) was slechts 22m 44s...
Google services: CPU total: 1h 24m 24s; Keep awake 2h 55m 32s
Lijkt erop dat dus idd google services het toestel wakker hielden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Inderdaad. Ik zou eens bij je synchronisatie instellingen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Dit is toch ook niet normaal??? Ik heb mijn batterij nog nooit op 26% gehad, als ik thuis kom stond hij meestal op 70%.
Dan heb ik die optie ook nog aan staan dat ie niet synced als het scherm uitstaat, wat inhoud dat hij vrijwel de hele dag niet zou syncen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dnw7uY6YQIlRr3miu9NTpccy/full.png

[ Voor 53% gewijzigd door unfor op 21-08-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
unfor schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:57:
Dit is toch ook niet normaal??? Ik heb mijn batterij nog nooit op 26% gehad, als ik thuis kom stond hij meestal op 70%.
Dan heb ik die optie ook nog aan staan dat ie niet synced als het scherm uitstaat, wat inhoud dat hij vrijwel de hele dag niet zou syncen.
[afbeelding]
Tap eens op Android-besturingssysteem in dat overzicht en geef daar dan eens een screenshot van, dat lijkt me inderdaad mogelijk een kleine bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
AmbroosV schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:07:
[...]

Tap eens op Android-besturingssysteem in dat overzicht en geef daar dan eens een screenshot van, dat lijkt me inderdaad mogelijk een kleine bug.
Afbeeldingslocatie: https://secure.tweakers.net/ext/f/7Sctr67KtaimS5fysgpWIGPA/full.png
Gisteren stond er overigens dat My Data Manager 60% van de batterij had gebruikt.
Heb die app toen uninstalled.

[ Voor 13% gewijzigd door unfor op 21-08-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Nog maar eens getest. Gisterenavond het toestel helemaal opgeladen, en vannacht van de lader af gelaten.
Ook de app BetterBatteryStats eens geinstaleerd.

Vanmorgen bij wakker worden nog maar 20% over!
58% gebruikt door het OS.
Afbeeldingslocatie: http://aedens.net/pics/accu2-1.png Afbeeldingslocatie: http://aedens.net/pics/accu2-2.png

Ook zonder aanleiding ineens een hele diepe drop ergens vannacht.
Afbeeldingslocatie: http://aedens.net/pics/accu2-3.png

In BetterBatteryStats is een wakelock (een lock die het toestel wakker houdt) te zien genaamd suspend_backoff. Dit schijnt een mechanisme te zijn wat ervoor zorgt dat als iets (app/service) het toestel heel snel achter elkaar steeds wakker maakt, het OS ervoor zorgt dat het toestel langer wakker blijft.
Afbeeldingslocatie: http://aedens.net/pics/accu2-4.png

Enig zoeken levert op dat dit mogelijk door Google Chrome veroorzaakt zou kunnen worden.
(Zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1743669)
Ik had na de upgrade naar ICS inderdaad Chrome geinstalleerd, en zowel de bookmark sync als de tilt scrolling stonden bij mij aan. Heb die nu uit gezet, en ga eens kijken of het dan beter gaat. Werkt dat niet, dan gaat Chrome er weer af om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F97
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

F97

Fabian

Ik moet zeggen dat mijn batterijduur ontzettend gestegen is sinds ik Google Maps nergens meer voor gebruik.

Het staat niet hoog in mijn batterijstatistieken, maar als ik reboot en Maps even gebruikt heb, - en dus verder nauwelijks apps draai, want daar zou het kunnen aan liggen - dan gaat mijn batterij gewoon systematisch naar beneden. Zelfs als ik Maps daarna dus niet meer gebruik.

Als ik daarna opnieuw reboot en gewoon aan de slag ga zonder Maps te gebruiken, heb ik het niet.

Al bij al ben ik tevreden over de batterijduur, eigenlijk. Gaat alleen snel naar beneden als ik spelletjes speel (Worms, yeah ;-)). Maar ik gebruik hem doorgaans wel heel basis. Wi-fi en auto-sync staan niet voortdurend aan, 's nachts in vliegtuigmodus, en 3G wordt zelden gebruikt.

[ Voor 22% gewijzigd door F97 op 22-08-2012 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
@ SambalBij: Ik zie dat je vrij regelmatig een taskkiller gebruikt, denk dat je daar beter mee kunt stoppen want met Android is dat niet nodig, het zorgt juist voor meer energieverbruik.

Desalniettemin loopt je accu wel snel leeg inderdaad. Je zou het eens kunnen proberen in vliegtuigmodus om te zien wat het verschil is en of die wake lock er dan nog steeds is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Die taskkiller heb ik geloof ik nog nooit gebruikt, althans niet actief :) Heb hem er maar even afgegooid.
Ga nu eerst eens proberen met de Chrome sync en tilt uitgeschakeld. Anders idd eens testen in vliegtuigmodus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ligt het aan mij of hebben veel mensen er last van dat Android OS het meeste accu gebruikt sinds ICS? Lijkt me niet best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 09:06
The Inquisitor schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:34:
Ligt het aan mij of hebben veel mensen er last van dat Android OS het meeste accu gebruikt sinds ICS? Lijkt me niet best.
Deed ie bij mij voor die tijd ook al (2.3.7 out-of-the-box zeg maar). Wat me opviel, heb ik ook al eens eerder gepost hier, is dat dat voornamelijk buitenshuis af lijkt te spelen. Paar dagen op vakantie geweest en mijn conclusie lijkt nu dat 'ie in een flinke loop terecht komt als je iets probeert te syncen (email, twitter, FB, Instagram noem maar op) terwijl je dataverbinding (3G, HSDPA, noem maar op) niet optimaal is. Je ziet ook dat ie heel lang 'ingeschakeld' blijft maar het beeldscherm dan uit blijft. Alsof ie constant maar probeert iets te uploaden wat dus erg veel accu kost. EDIT: thuis gebruik ik hoofdzakelijk Wifi en daar lijkt het probleem niet of nauwelijks op te treden, ruim 2,5 uur schermtijd en Android zelf pakt maar een paar procent.

Overigens zojuist m'n Xperia P zonder enige moeite en met behoud van data+apps kunnen upgraden naar ICS! T-Mobile branded (via GSMTopdeal) maar wel via die .ftf-file die ik hierboven ergens zag staan, die Central European Version. Werkt ideaal. Duurt alleen een eeuwigheid voordat 'ie binnen is, denk dat ik 'm straks even op een mirrortje knal voor uwer leering ende vermaeck.

Nu dus gelijk unbranded, niet geroot, geen unlock nodig - gewoon flashtool 0.9.0.0 en gaan met die banaan :D werkt perfect! Hoop dat de accu inderdaad iets beter geworden is..

[ Voor 5% gewijzigd door DigitalExorcist op 22-08-2012 11:58 ]

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 10:32
The Inquisitor schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:34:
Nee hoor 2e dag en heb nog 30% over :)

Ik gebruik eigenlijk alleen.

Werk mail ca 200 mails perdag
mail prive
whatsapp
browser

[ Voor 14% gewijzigd door Killertjuh op 22-08-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
En wat is je weergave tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
Iets meer dan 2uur. Ik heb wel het beeld zo ingesteld dat hij automatisch donkerder wordt als de omgeving ook donker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Dan is het vrij normaal inderdaad. Zet je 'm 's nachts uit of laat je hem aan staan?

Ik heb gisteren de 4 uur weergavetijd wel aangetikt, is dus in ieder geval mogelijk. Maar dan doe ik verder vrij weinig behalve whatsappen en facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
Majesty schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:53:
Dan is het vrij normaal inderdaad. Zet je 'm 's nachts uit of laat je hem aan staan?

Ik heb gisteren de 4 uur weergavetijd wel aangetikt, is dus in ieder geval mogelijk. Maar dan doe ik verder vrij weinig behalve whatsappen en facebook.
Savonds laat ik hem gewoon draaien. Ik heb hem gister om 5uur smorgens van stroom afgehaald en zit nu op 33%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Dat is wel erg netjes! Data/WiFi altijd aan? Geen besparingsmodus van de batterij aangezet (scherm uit = data uit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Moet 'dataoverdacht' toggle altijd aanstaan? (Wanneer je Whatsapp gebruikt e.d.) En wanneer je de toggle uitzet wordt er geen data meer verzonden/binnengehaald via 3G?

En daarnaast: wanneer je in apps hebt aangegeven elk uur een update te doen (bijv de weerwidget) doet'ie dit dan NIET meer wanneer data-overdracht toggle uitstaat? Of valt dit dan onder de Auto-sync toggle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al geprobeerd om deze tutorial te volgen en zo zou je ineens root en ICS op Xperia P hebben; met locked bootloader: http://forum.xda-develope...?p=29752123&postcount=530

Ik had voordien een Galaxy S, maar ben nu terug naar mijn eerste liefde Sony (Ericsson). Het is dus allemaal nog een beetje zoeken.

Als ik het goed begrijp heb ik nodig: Rootingkit1.0.2 - flashtool 0.9.0.0 en ICS rom (lt22i_6.1.B.0.544_Central Europe.ftf) Nadien zou ik gewoon terug kunnen flashen naar bijvoorbeeld een stock GB rom zonder enig verlies van functionaliteit zoals TrackID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 16:18:
Heeft iemand al geprobeerd om deze tutorial te volgen en zo zou je ineens root en ICS op Xperia P hebben; met locked bootloader: http://forum.xda-develope...?p=29752123&postcount=530

Ik had voordien een Galaxy S, maar ben nu terug naar mijn eerste liefde Sony (Ericsson). Het is dus allemaal nog een beetje zoeken.

Als ik het goed begrijp heb ik nodig: Rootingkit1.0.2 - flashtool 0.9.0.0 en ICS rom (lt22i_6.1.B.0.544_Central Europe.ftf) Nadien zou ik gewoon terug kunnen flashen naar bijvoorbeeld een stock GB rom zonder enig verlies van functionaliteit zoals TrackID?
Jups dat verlies je niet met het flashen van die files. Je unlocked je bootloader namelijk niet dus raak je ook je DRM keys niet kwijt :) dus als je het wil proberen leef je uit zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Ik heb die rootingkit niet gebruikt en ben ook niks kwijtgeraakt.. heb alleen Flashtool en die ICS-rom gebruikt.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10 14:29
Ik probeer hem mijn P (branded, gsmtopdeal) te flashen naar ICS met behoud van gegevens (dus zonder data wipe). Probleem is alleen dat als ik hem uitzet, USB lostrek, volume DOWN indruk en weer aansluit; mijn telefoon niet wordt herkend. Paar vragen:
- van wanneer tot wanneer moet je de volume DOWN indrukken?
- moet de USB-connectie nog in een bepaalde stand staan?
- moet de debugging mode nog in een bepaalde stand staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
digilb schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:42:
Ik probeer hem mijn P (branded, gsmtopdeal) te flashen naar ICS met behoud van gegevens (dus zonder data wipe). Probleem is alleen dat als ik hem uitzet, USB lostrek, volume DOWN indruk en weer aansluit; mijn telefoon niet wordt herkend. Paar vragen:
- van wanneer tot wanneer moet je de volume DOWN indrukken?
- moet de USB-connectie nog in een bepaalde stand staan?
- moet de debugging mode nog in een bepaalde stand staan?
1. Zorg dat USB helemaal uitgetrokken is
2. Zet je telefoon uit
3. Begin volume omlaag in te drukken
4. Sluit USB nu pas aan, de groene LED op je telefoon gaat aan.
5. Wanneer de groene LED een paar seconden aan is mag je volume down loslaten.

Je moet gewoon zien dat je de telefoon volledig uitzet én niet meer aangesloten had terwijl hij uitstond/aan het afsluiten was om te vermijden dat hij in oplaadmodus gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10 14:29
Thanks voor de tips, maar het wil nog steeds niet lukken (hij blijft maar in de opladen-modus springen...). Morgen nog maar eens proberen.
Zou het lang duren voordat de officiele T-Mobile ICS firmware wordt uitgebracht? Oftewel: hoeveel tijdwinst heb je als je nu de flashtool-route neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Sinds vanmiddag (na 100% opladen) even getest met ICS. Ben stomverbaasd. Lukte me voorheen, met 2.3.7 nooit om langer dan 2,5 uur schermtijd te hebben voordat m'n foon op 5% batterij stond en eruit vloog. Heb nu dus ICS (4.0.4), dezelfde apps (geflashed met behoud van data + apps), en nu 7,5 uur op accu, 3,5 uur schermtijd (!) en nog 39% over op dit moment. Scherm = 63% van de tijd in use, daarna Android-OS met 9%, Mediaserver met 5%, Wifi 100% aangehad. Heb een tijd zitten WordFeuden, WordOn gespeeld, Dead Trigger 10 minuten gespeeld en verder wat foto's gemaakt, geTwitterd en Facebook gebruikt, Skype heeft 100% van de tijd gedraaid & ingelogt gestaan. Scherm staat op variabele helderheid in Energiebesparende Modus.

Zoals gezegd: dezelfde apps als die ik op 2.3.7 had, maar een heel veel betere performance. Vannacht laat ik 'm van de lader af en gewoon connected, kijken wat ie morgenochtend zegt..

EDIT : Vanmorgen nog 27% over, dus de hele nacht Wifi aangehad en 'connected'. Heel erg netjes.

[ Voor 5% gewijzigd door DigitalExorcist op 23-08-2012 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02:09

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

digilb schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:47:
Thanks voor de tips, maar het wil nog steeds niet lukken (hij blijft maar in de opladen-modus springen...). Morgen nog maar eens proberen.
Zou het lang duren voordat de officiele T-Mobile ICS firmware wordt uitgebracht? Oftewel: hoeveel tijdwinst heb je als je nu de flashtool-route neemt?
Na het uitzetten van de telefoon even een "battery pull" doen om te zorgen dat ie écht uit staat: volume+ en power samen ingedrukt houden, tot de telefoon 3x trilt. Daarna zoals gezegd USB aansluiten met volume- ingedrukt.

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• Killertjuh
Pathfinder schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 23:28:
[...]

Na het uitzetten van de telefoon even een "battery pull" doen om te zorgen dat ie écht uit staat: volume+ en power samen ingedrukt houden, tot de telefoon 3x trilt. Daarna zoals gezegd USB aansluiten met volume- ingedrukt.
Ik neem aan dat je zelf geen xperia hebt ? De battery kun je er niet meer uithalen. Echter heb ik dit probleem ook. Hier heb je een workaround om het toch te laten werken.

Zorg er wel voor dat alle drivers aanwezig zijn. Om dit na te kijken start je telefoon in flashmode in windows en kijk of er nieuwe hardware gevonden is.

Hier heb je een workaround voor flashmode en FTF overdracht
  • Start flashtool
    Zet je telefoon uit
  • Volume UP ingedrukt houden en USB erin. (Blauwe lampje gaat branden) en flashtool zegt dat je in fastbood mode zit.
  • In flashtool kies je jouw FTF bestand en kies voor flashmode.
  • Telefoon uitzetten
  • Volume down ingedrukt houden en USB erin.
  • Flashtool begint met de overdracht en je telefoon blijft in flashmode totdat hij klaar is.

[ Voor 32% gewijzigd door Killertjuh op 23-08-2012 07:08 ]

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:53
Mijn telefoon probeer ik op de standaard manier te rooten, maar zodra ik het toestel aanzet met volume up ingedrukt zie in op mijn windows 7 pc een paar seconden een nieuw device aanmelden "S1Boot Fastboot" in de instructie wordt aangegeven dat je handmatig moet verwijzen naar de drivers C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk\extras\google\usb_driver\android_winusb.inf (de aangepast versie van Sony), maar het apparaat verwijderd na enkele seconden en zie ik daarna niet meer terug in de device manager.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Pagina: 1 ... 14 ... 35 Laatste