4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W
We are shaping the future
Ze helpen je vaak ook met updates of andere kleine probleempjes met overzetten. Top!
[ Voor 25% gewijzigd door Boneka op 13-08-2012 08:11 ]
Verwijderd
Als de telefoon dat zegt.. hoe krijg je hem dan geupdate? Mij lukt het niet.Alex) schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 07:20:
Ik heb mijn telefoon geüpdate via PC Companion. De telefoon zelf zei steeds "this phone is up to date".
Tweety1 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:36:
[...]
Ik heb dat al sinds dag 1 van de telefoon. Meestal gebeurt het wanneer ik:
- OF aan het sms-en /whatsappen ben en iemand belt me. Ik kan met geen mogelijkheid opnemen
- OF ik te snel tik en de telefoon compleet van de leg lijkt te zijn.
De ene keer reageert het toestel na een aantal seconden weer, de andere keer moet ik echt rebooten om enige repons van het toestel te krijgen. Heel irritant.Ik kan niet met zekerheid zeggen wat nou echt het onderliggende probleem is. Ik dacht zelf dat het iets te maken had met Swiftkey (die gaf ook wel eens problemen op mijn vorige toestel), maar zeker ben ik er niet van.
Het komt bij mij inderdaad voornamelijk voor als ik Whatsapp gebruik of als ik een gesprek wil aannemen. Voornamelijk dat laatste is erg irritant, het blijft toch een telefoon.Majesty schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:15:
Ik heb het af en toe ook weleens. Screen locken en unlocken lost het voor mij op, maar vind het wel irritant.
Ook wil het weleens voordoen dat alle hardware knoppen (in de transparante balk) allemaal dezelfde functie hebben, namelijk die van de Home button. Daarbij helpt alleen rebooten. Maar dat doet zich weinig voor.
Ik gebruik trouwens Swype als toetsenbord, maar volgens mij gebeurde het toen ik het standaardtoetsenbord gebruikte ook. Ik zit wel erg te twijfelen of ik met de telefoon terug zal gaan of dat dit met de ICS-upgrade opgelost zal zijn, voornamelijk omdat de telefoon verder prima bevalt. Ik kan me niet herinneren dat ik dit probleem met mijn Desire op standard of custom rom ooit gehad heb.
Iemand enig idee hoe hier in de winkel mee omgegaan zal worden?
Toen ik mijn Xperia aan de computer hing kwam PC Companion ineens alsnog aanzetten met een update.Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 08:59:
[...]
Als de telefoon dat zegt.. hoe krijg je hem dan geupdate? Mij lukt het niet.
In het begin van de update procedure moet de telefoon uit gezet worden, kabels los en weer terug etc maar x aantal keer de stappen gevolgd maar PC Companion ziet hem niet om te updaten.
Hebben hier nog meer mensen last van? (Heb hem wel geroot, misschien dat het daar door komt...)
Probeer het eens met Sony Update Service: http://www.sonymobile.com/global-en/tools/update-service/Renzzs schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:00:
Van het weekend ook geprobeerd mijn Xperia te updaten maar niet gelukt.
In het begin van de update procedure moet de telefoon uit gezet worden, kabels los en weer terug etc maar x aantal keer de stappen gevolgd maar PC Companion ziet hem niet om te updaten.
Hebben hier nog meer mensen last van? (Heb hem wel geroot, misschien dat het daar door komt...)
Bij het aansluiten (telefoon uit, volume omlaag blijven indrukken terwijl je USB insteekt) moet je telefoon in flashmode gaan, dat zie je doordat de groene LED aangaat en voor de rest niest anders!
Dat is inderdaad ook de manier waarop het werkt met de MAC version van PC CompanionAmbroosV schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:05:
[...]
Probeer het eens met Sony Update Service: http://www.sonymobile.com/global-en/tools/update-service/
Bij het aansluiten (telefoon uit, volume omlaag blijven indrukken terwijl je USB insteekt) moet je telefoon in flashmode gaan, dat zie je doordat de groene LED aangaat en voor de rest niest anders!
Maar even uitproberen dan denk ik he. Volgensmij had ik hem nog niet in flash mode gezet. Maar aan de andere kant, alles werkt prima.
Zijn er nog batterij verbeteringen?
-edit
Werkt bij mij niet. Ik krijg idd. even een groenlampje en dan word die rood. Zegt de site update, dat ik mac bridge moet gebruiken. en komt er ondertussen even sony te staan, en dan de batterij.
Ik wacht wel even totdat ics er goed is, en dan flash ik hem zelf wel met een rom. T-mobile duurt toch weer een jaar.
[ Voor 39% gewijzigd door Nazlive op 13-08-2012 17:24 ]
Hier is de post:
http://talk.sonymobile.com/message/264905#264905
Again, I used the PCC to update my Xperia P yesterday.
While following the instruction given under PCC, I have the idea that you may try updating your XP under Mac.
After the Bridge for Mac turned off the XP and searching the phone, unplug the usb cable (PCC has instruction window pop-up while Bridge for Mac doesn't).
Lululu op sony forum zegt dit, maar werkt bij mij niet:
Wait for few seconds, then press and hold the "Vol-" button and plug the usb cable back.
See if the update progress continue (as this is the case under PCC), then you can release the "Vol-" button and let the update go on.
Since I have updated my XP under Windows, and cannot test my idea. Please let me know the final result.
http://talk.sonymobile.co...d/43613?start=30&tstart=0
Sommige lukt het wel.
Ik ga maar naar een vriend met pc. SUS ofzo kan soms ook nog werken!
[ Voor 9% gewijzigd door Nazlive op 13-08-2012 18:03 ]
ICS voor de P is nog in geen enkele regio beschikbaar, is zelfs nog niet door de certification. Zal toch nog minstens een week duren.Majesty schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:33:
Volgens een Sony Support Member op het Sony Talk forum zijn ze een paar dagen geleden al begonnen met de rollout van ICS voor Xperia P, vraag me af of het waar is, maar kan me niet voorstellen dat zo iemand daarover liegt. Kan wel verkeerde info gekregen hebben natuurlijk.
Hier is de post:
http://talk.sonymobile.com/message/264905#264905
Op XDA staan instructies hoe je je bootloader met Flashtool kan "herlocken". Als je dan je telefoon terugflasht naar Generic NL via een FTF (zie startpost) kan je hem daarna weer gewoon updaten via SUS/PCC. Sommige dingen komen wel niet terug, onder andere Gracenotefuncties in de muziek- en videospeler.Renzzs schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 18:59:
Omdat ik de bootloader unlocked heb kan ik niet updaten merk ik.
Krijg de volgende melding:
[afbeelding]
Vriendin van mij heeft een Xperia S met inmiddels de 4.0 upgrade; maar ook zij heeft (nog) het probleem.
Eerst dacht ik een google iets, maar collega vandaag met zijn HTC Desire HD geprobeerd, en daar werkt het 'gewoon'; het blijft er een beetje vreemd uitzien en reageren; maar dat had ik op mijn HTC Desire ook.
Kortom; hebben jullie dit ook ?
Mmm daar heb ik wel ergens een handleiding van liggenJRKAP schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:34:
Ik zou niet weten hoe ik die update kan downloaden als file? Het ging allemaal via PC Companion
* WeAreLegion zwaait naar Ambroos
Heb een aantal apps draaien die alleen werken op een geroot toestel dus neem aan dat herlocken geen optie is.Op XDA staan instructies hoe je je bootloader met Flashtool kan "herlocken". Als je dan je telefoon terugflasht naar Generic NL via een FTF (zie startpost) kan je hem daarna weer gewoon updaten via SUS/PCC. Sommige dingen komen wel niet terug, onder andere Gracenotefuncties in de muziek- en videospeler.
Denk dat het verstandiger is om een stock rom te zoeken die up-to-date is en die gebruiken....
Is er een kans dat wij langer moeten wachten op ICS vanwege T-Mobile?Nazlive schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:10:
Ik wacht wel even totdat ics er goed is, en dan flash ik hem zelf wel met een rom. T-mobile duurt toch weer een jaar.
Dat maakt niet uit, als er een versie uit is (maakt niet uit waar te wereld) dan kan je die flashenThe Inquisitor schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:46:
[...]
Is er een kans dat wij langer moeten wachten op ICS vanwege T-Mobile?
Maarrr... zonder gehannes?WeAreLegion schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:46:
[...]
Dat maakt niet uit, als er een versie uit is (maakt niet uit waar te wereld) dan kan je die flashen
Ja dat is vrij makkelijk met Flashtool heb je dat zo gedaan en je hoeft er niks voor te unlocken
Bedankt voor je reactieWeAreLegion schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:52:
[...]
Ja dat is vrij makkelijk met Flashtool heb je dat zo gedaan en je hoeft er niks voor te unlockenhet is alleen even wachten tot eerste tft format file beschikbaar is
Ik zal me dan tegen die tijd/binnenkort inlezen, dan moet het goed komen. (ik ben nu nog een nieuwe gebruiker van Android (pas sinds twee weken) dus alles is nog nieuw
[ Voor 10% gewijzigd door The Inquisitor op 13-08-2012 20:05 ]
How to create an FTF file of your Xperia Firmware:
http://mytechencounters.w...your-xperia-ics-firmware/
Deze zou moeten werken - doe de update wel met Sony Update Service ipv PC Companion. blob_fs is te vinden in Program Files\Sony Mobile (of Ericsson)\Update Service\db\blob_fs of iets gelijkaardig.
(als je al eerder een update hebt uitgevoerd met Sony Update Service moet je voor je de stappen volgt eerst SUS deïnstalleren, de map Update Service volledig verwijderen uit Program Files en opnieuw installeren, anders is het wat moeilijk om te zien welke bestanden bij welke firmware horen)
[ Voor 47% gewijzigd door AmbroosV op 13-08-2012 20:12 ]
ThanksAmbroosV schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:10:
[...]
How to create an FTF file of your Xperia Firmware:
http://mytechencounters.w...your-xperia-ics-firmware/
Deze zou moeten werken - doe de update wel met Sony Update Service ipv PC Companion. blob_fs is te vinden in Program Files\Sony Mobile (of Ericsson)\Update Service\db\blob_fs of iets gelijkaardig.
(als je al eerder een update hebt uitgevoerd met Sony Update Service moet je voor je de stappen volgt eerst SUS deïnstalleren, de map Update Service volledig verwijderen uit Program Files en opnieuw installeren, anders is het wat moeilijk om te zien welke bestanden bij welke firmware horen)
Als iemand dit wil doen en hem dan wil uploaden (ik geef dan ftp account) dan zou dat erg mooi zijn
1) De eerste keer dat je het toetsenbord gebruikt krijg je een drietal keuzes waarin staat of de Xperia woorden moet voorspellen en of toepassen (zoiets). Ik koos de eerste optie (automatisch aanpassen ofzo) maar merk dat dat best irritant is als je niet oplet (ineens gekke woorden in de tekst). Waar is dit aan te passen? Ik zie het nergens bij toetsenbordinstellingen.
2) Is het camerageluid te muten? Vind het niet bij instellingen>geluid en ook niet bij camera>instellingen.
1: Zit normaal bij de toetenbordinstellingen hoor, onder "woordsuggesties", of toch zo bij de Xperia S op ICS. Het zou ook kunnen dat het een combinatie van checkboxes is, die met "automatisch vervangen" is die die blauwe woorden automatisch kiest ipv wat je zelf hebt ingetapt.The Inquisitor schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:49:
Twee vraagjes waar ik het antwoord (nog) niet kan vinden:
1) De eerste keer dat je het toetsenbord gebruikt krijg je een drietal keuzes waarin staat of de Xperia woorden moet voorspellen en of toepassen (zoiets). Ik koos de eerste optie (automatisch aanpassen ofzo) maar merk dat dat best irritant is als je niet oplet (ineens gekke woorden in de tekst). Waar is dit aan te passen? Ik zie het nergens bij toetsenbordinstellingen.
2) Is het camerageluid te muten? Vind het niet bij instellingen>geluid en ook niet bij camera>instellingen.
2: Op de meeste unbranded ROM's wel, maar als je er eentje hebt van T-Mobile en sommige andere providers dan is die optie niet beschikbaar. Zit bij Camera > Instellingen als het beschikbaar is (sluitergeluid).
[ Voor 9% gewijzigd door AmbroosV op 13-08-2012 23:13 ]
Laatste keer deed die het ineens. Toen ik niet oplette. Zal eens kijken of ik komende dagen verschil merk. Wel weer gedoe alles installeren. Weet iemand nog een chille backup programma die alles in 1x terug gooit?Nazlive schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:45:
Ik kan gewoon niet updaten. Hij zegt dat ik de nieuwste versie heb. Heb mac bridge, pc companion en SUS geprobeerd. Zal nog even een reboot testen. Vreemde shit. Ik heb overigens niet de nieuwste firmware.
Kom maar op met 4.0 trouwens! Heb er zin in
[ Voor 10% gewijzigd door Nazlive op 13-08-2012 23:17 ]
Ah, mijn dank!AmbroosV schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 23:12:
[...]
1: Zit normaal bij de toetenbordinstellingen hoor, onder "woordsuggesties"
2: Op de meeste unbranded ROM's wel
1) Klopt als een bus! Nu gevonden
2) Ik heb een T-Mobile branded toestel inderdaad. Camera>instellingen: resolutie,flitser,zelfontspanner, lachdetectie,geolabels,opnamemodus,snelstarten. Geen sluitergeluid dus.. nu weet ik in ieder geval dat ik niet verder hoef te zoeken
Dat is de exacte instructie die ik ook gebruikt heb. Werkt perfect al is timing de cruxNazlive schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:53:
Hello qa5346,
Again, I used the PCC to update my Xperia P yesterday.
While following the instruction given under PCC, I have the idea that you may try updating your XP under Mac.
After the Bridge for Mac turned off the XP and searching the phone, unplug the usb cable (PCC has instruction window pop-up while Bridge for Mac doesn't).
Lululu op sony forum zegt dit, maar werkt bij mij niet:
Wait for few seconds, then press and hold the "Vol-" button and plug the usb cable back.
See if the update progress continue (as this is the case under PCC), then you can release the "Vol-" button and let the update go on.
Since I have updated my XP under Windows, and cannot test my idea. Please let me know the final result.
http://talk.sonymobile.co...d/43613?start=30&tstart=0
Sommige lukt het wel.
Ik ga maar naar een vriend met pc. SUS ofzo kan soms ook nog werken!
Gebruik je voor YouTube de gewone site of de app?zsparrow schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:20:
Het valt mij op dat filmpjes die ik online bekijk op de Xperia P. bijvoorbeeld via you tube of tweakers.net (via Dolphin browser) niet soepel lopen. Herkennen jullie dit? Ik zat op een goede WIFI, dus het lag niet aan de verbinding.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Ik was tijdens mijn update niets kwijt. Had wel voor alle zekerheid een backup gemaakt, maar verder niet hoeven te gebruiken. Heb overigens wel geupdat via de PC, maar kan me niet voorstellen dat dat verder een verschil maakt.woutur schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:15:
Ik zie op mijn unlockte telefoon netjes een systeemupdate welke ik via Wifi naar binnen zou kunnen trekken. Kan dat wel? Ben ik dan al mijn data en apps weer kwijt?
Via wifi updates raak je nooit je data en apps kwijtwoutur schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:15:
Ik zie op mijn unlockte telefoon netjes een systeemupdate welke ik via Wifi naar binnen zou kunnen trekken. Kan dat wel? Ben ik dan al mijn data en apps weer kwijt?
- Update -
Na twee pogingen update is het nog steeds niet gelukt. Bij het opstarten zie ik wel het update scherm (doos en progress bar) maar start daarna vrij wel gelijk met opstarten van de telefoon.
Batterij van telefoon is wel <50%, misschien dat daarom de update automatisch annuleert...
[ Voor 56% gewijzigd door Renzzs op 14-08-2012 16:18 ]
@woutur: is het jou wel gelukt om de update uit te voeren??
Gewoon de update doen met Sony Update Service, daarmee verlies je ook geen gegevens en dat lukt quasi altijdRenzzs schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:57:
Telefoon helemaal opgeladen maar nog steeds blijft de update mislukken...
@woutur: is het jou wel gelukt om de update uit te voeren??
Update Service: http://www.sonymobile.com/global-en/tools/update-service/
Dan krijg ik de volgende melding: De telefoon bevat aangepaste software die niet kan worden bijgewerkt.AmbroosV schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:52:
[...]
Gewoon de update doen met Sony Update Service, daarmee verlies je ook geen gegevens en dat lukt quasi altijdIs een belangrijke update trouwens, lost heel wat netwerkproblemen op.
Mmmmm, je heb er niks customs opstaan of unlocked?Renzzs schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:53:
[...]
Dan krijg ik de volgende melding: De telefoon bevat aangepaste software die niet kan worden bijgewerkt.
Dan gaat een update quasi nooit, ook niet OTA. Als je je bootloader relocked en de standaardkernel terugflashed (zie XDA) gaat die OTA update normaal wel terug gaan, maar ik kan niet verzekeren dat het stabiel is. Die OTA-images zijn differentieel, wanneer jouw systeempartitie niet exact overeenkomt met die die verwacht wordt kan het altijd dat er dingen misgaan.Renzzs schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:06:
Yep jij is geunlocked.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Nee je moet even uitvinken dat ie user partitie enzo mee flashedwoutur schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:39:
Ik onderschrijf bovenstaandeIk krijg op geen enkele manier een update binnen. Achteraf spijt van het unlocken. Ik heb er niets extra's mee gedaan (was in eerste instantie van plan om titanium backup hiermee te installeren zodat ik niet elke keer mijn apps hoefde te herinstalleren) en heb achteraf verkeerd ingeschat hoeveel veranderingen de unlock met zich meebracht (veranderingen in partities e.d.). Met een tft heb ik het idee dat ik dan weer alles na de installatie mag gaan installeren (apps, bookmarks, settings etc.)?
Daarnaast kan ik een aantal zaken excluden waarvan ik niet weet wat de volgende betekenen:
FOTA, Partition en TA. Kan iemand mij hierin adviseren?
Alles op standaard laten staan, maar data en apps log moet je uitvinken. Cache moet altijd gewiped worden, die bouwt zichzelf opnieuw op. Voor de rest mag je niets excluden.woutur schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:23:
Ik heb de optie om Cache, Data en App log te wipen. Dat lijkt me dan allemaal niet gewenst: deze wil ik allemaal houden.
Daarnaast kan ik een aantal zaken excluden waarvan ik niet weet wat de volgende betekenen:
FOTA, Partition en TA. Kan iemand mij hierin adviseren?
Je kan gewoon de stapjes hier volgen (maar dan met een FTF voor de P): http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38457156
Let er wel op dat je kijkt bij "met gegevensbehoud".
FOTA iets met een FOTA kernel uit zette (wat dat ook moge zijn)
Partition iets met partition-image.sin deed
TA iets met een SIM-unlock.ta deed. (of iets dergelijks, ik weet het niet precies)
Sorry voor de wijsneuzerigheid maar ik wil voorkomen dat ik zodirect een telefoon in mijn handen heb waar ik weer alles mee mag gaan doen.
Moet zo staan als Ambroos dat aangaf, dat zou goed moeten gaan, maar je kan eigenlijk nooit wat fout doen, je kan het altijd wel weer goed flashen.woutur schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:04:
Weet je zeker dat de exclusions allemaal uit moeten staan. Ik zag met het aanvinken dat:
TA iets met een SIM-unlock.ta deed. (of iets dergelijks, ik weet het niet precies)
Sorry voor de wijsneuzerigheid maar ik wil voorkomen dat ik zodirect een telefoon in mijn handen heb waar ik weer alles mee mag gaan doen.
Wanneer je dingen gaat overslaan kan je problemen krijgen doordat er dingen conflicteren. Je TA is een deel van je baseband, wanneer die bijvoorbeeld niet overeenkomt met je systeembestanden zou het kunnen dat je gewoon geen GSM/3G hebt.woutur schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:04:
Weet je zeker dat de exclusions allemaal uit moeten staan. Ik zag met het aanvinken dat:
Die exclusions moeten dus altijd uitstaan. Ik heb al véél Xperia's geflashed en heb nog nooit een exclusion nodig gehad, zowel met als zonder gegevensbehoud. Er is ook nog nooit iets misgegaan
Verwijderd
1 probleempje gehad: mijn broertje had een custom rom gevonden, dat bleek niet helemaal goed te gaan. De telefoon deed niks meer, zelfs het lampje als je hem aan de lader legt deed het niet meer. De computer herkende hem niet meer, geen enkele knoppencombinatie werkte meer, zelfs de battery pull enzo niet. Ik dacht, das mooi, die is dood. Een half uur later herkende de computer hem in 1 keer weer en hebben we er snel een andere opgegooid. Was wel ff schrikken
Er is nog geen ICS voor uit dus dan word het zoiezo wel wat lastiger om er een ICS rom voor te krijgen, die dev van SSspeed ken ik wel redelijk goed, ik host zijn roms voor al zijn toestellen, die rom moet je wel in de gaten houden hij is er namelijk wel altijd snel bij.Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:07:
De mijne is ook geroot, maar ik heb nog geen leuke custom rom gevonden. De sspeed en icx op XDA lijken me wel tof, maar er is nog geen ICS based custom rom, voor zover ik kan zien.
1 probleempje gehad: mijn broertje had een custom rom gevonden, dat bleek niet helemaal goed te gaan. De telefoon deed niks meer, zelfs het lampje als je hem aan de lader legt deed het niet meer. De computer herkende hem niet meer, geen enkele knoppencombinatie werkte meer, zelfs de battery pull enzo niet. Ik dacht, das mooi, die is dood. Een half uur later herkende de computer hem in 1 keer weer en hebben we er snel een andere opgegooid. Was wel ff schrikken
Verwijderd
Heb jij de Sspeed zelf ook al geprobeerd? Ik wilde hem vandaag misschien flashen, want er staan wel goede reacties in die thread op xda. Het probleem is dat ik er zelf nog niet heel veel verstand van heb en nog aan het bijlezen ben (mijn broertje heeft een One X en hij doet dit soort dingen meestal voor me
Jammer dat er op tweakers nog geen thread staat specifiek voor de P met root en rom handleidingen. Het zal niet veel verschillen van de S, voor zover ik kan zien, maar 'better safe than sorry'
Iemand toevallig ervaring met zo'n ding?

(Dit is de iPhone versie, maar verder wel identiek). Is die arm verstelbaar/buigbaar? Op het doosje staat niets, er zit geen gebruiksaanwijzing bij en de Muvit website is brak
Zelf gebruik ik een houder met vent bevestiging (ik wil m'n voorruit vrij houden), maar als je een vent houder kan bevestigen, dan kan je misschien ook de zuignap houder 180° gedraaid bevestigen. Het zou ook kunnen dat ze bedoelen dat je de zuignap boven op je dashboard zet, wat natuurlijk niet wilt werken met een gebobbeld dashboard..... En anders terugsturen als hij niet bevalt, heb je recht op na online aankoop.The Inquisitor schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:42:
Ik heb gisteren zo'n universele carholder gekocht van Muvit incl van die vent-bevestiging. Maar die arm met zuignap lijkt niet helemaal goed te staan... ik kan geen mogelijkheid vinden waarbij de phone de goede richting aanneemt...
Iemand toevallig ervaring met zo'n ding?
(Dit is de iPhone versie, maar verder wel identiek). Is die arm verstelbaar/buigbaar? Op het doosje staat niets, er zit geen gebruiksaanwijzing bij en de Muvit website is brak
http://blogs.sonymobile.c...-2012-xperia-smartphones/
Straks maar weer eens proberen.
Wel snel trouwens, gezien het de 17de is vandaag ;-):
http://www.sonymobile.com...software/phones/xperia-p/
Latest available software: 6.1.B.0.544
Release date: 2012-08-20
[ Voor 51% gewijzigd door acoster op 17-08-2012 13:24 ]
http://www.gsminfo.nl/blo...derweg-voor-sony-xperia-p
Wat maken jullie hiervan?
"Uitgebreide standby-modus, het verhogen van standby-tijd tot wel vier keer (afhankelijk van user-profiel en data verbruik)"
1 of 2x beter ook al, maargoed; hopelijk zullen we het snel merken.
Zoals hierboven is aangegeven; lijkt het mij dat hij pas vanaf maandag vrij wordt gegeven.
http://www.gsminfo.nl/blo...derweg-voor-sony-xperia-p
[ Voor 12% gewijzigd door Boneka op 17-08-2012 14:49 ]
Dus het is geen aparte mode waarin je je toestel behoeft te zetten, het is de gewone standby-modes.
[ Voor 36% gewijzigd door acoster op 17-08-2012 14:53 ]
Het is wel echt voor het raam bedoeld. Die venthouder is in ieder geval geweldig, maar niet in elke auto is dat handig... dus ik wil eigenlijk die staaf met die zuignap ook gebruiksklaar hebben.wim-vdv schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:56:
[...]
Zelf gebruik ik een houder met vent bevestiging (ik wil m'n voorruit vrij houden), maar als je een vent houder kan bevestigen, dan kan je misschien ook de zuignap houder 180° gedraaid bevestigen. Het zou ook kunnen dat ze bedoelen dat je de zuignap boven op je dashboard zet, wat natuurlijk niet wilt werken met een gebobbeld dashboard..... En anders terugsturen als hij niet bevalt, heb je recht op na online aankoop.
Dit was het pack, maar dan heb ik de android versie natuurlijk

Het is een vrij klein doosje dus die arm met die zuignap heeft nu een U-vorm, net zoals zo'n U-turn bocht.

Ik vertrek vanavond op vakantie en wil eigenlijk wel ICS hebben nu het beschikbaar is. Helaas zegt Sony Bridge for Mac dat mijn telefoon up to date is
http://www.ebay.nl/itm/Ca...ories&hash=item2a21b37fb8
Als het niet werkt, is dat voor die prijs niet zo rampzalig.
Ook heb ik daar wat covers besteld, onder de 2 euro inclusief verzending.
Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...
Maar goed, geduld is een schone zaak. Feit is dat hij er binnen een week wel zal zijn.
AmbroosV in "Sony Xperia S (deel 2, ICS-generatie)"
FTF's van ICS zijn hier te vinden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1838457 - gebruik gewoon die ipv de FTF voor de Xperia S die ik link in mijn post, voor de rest is alles exact hetzelfde!
Denk er wel aan dat je, na het flashen met deze FTF, alle updates gelijk krijgt met Central Europe, je SI-nummer is dan volledig irrelevant! Je kan natuurlijk ook gewoon terug een FTF van de Nederlandse flashen eens die uit is.
[ Voor 24% gewijzigd door AmbroosV op 18-08-2012 11:58 ]
En trouwens ongelofelijk hoeveel de prestaties (vooral op grafisch gebied) zijn verbeterd door deze update!
Zie het bericht van Tweakers hierover: nieuws: Update Sony Xperia P naar Android 4.0 schroeft grafische prestaties op
Edit: De CentralEurope versie staat er nu ook bij mij op. Telefoon gaat vandaag mee naar het strand dus er zal weinig mee gebeuren, maar zal mijn bevindingen later deze dagen posten. Fijn vind ik het sowieso al dat er nu een percentage naast de batterij staat en ik daar dus geen app meer voor hoef te hebben.
[ Voor 30% gewijzigd door Majesty op 18-08-2012 09:53 ]
Verwijderd
Als ik, voordat ik ga flashen naar ICS, een backup maak van mn contacten ed. via Pc Companion. Kan ik die backup er dan weer gewoon op krijgen onder ICS?
Ben erg benieuwd naar de ervaringen met deze FTF file.
Normaal wel, maar ik heb het nog niet geprobeerd. Alles met je Google-account syncen is veiliger.Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:12:
Even een beginners vraag
Als ik, voordat ik ga flashen naar ICS, een backup maak van mn contacten ed. via Pc Companion. Kan ik die backup er dan weer gewoon op krijgen onder ICS?
Ben erg benieuwd naar de ervaringen met deze FTF file.
Denk er wel aan dat je, na het flashen met die FTF die ik heb gelinked, alle updates gelijk krijgt met Central Europe, je SI-nummer is dan volledig irrelevant! Je kan natuurlijk ook gewoon terug een FTF van de Nederlandse flashen eens die uit is.
[ Voor 22% gewijzigd door AmbroosV op 18-08-2012 11:58 ]
Heel fijn error 0076 gekregen en nu doet me Xperia P niks meer dan continu booten donker scherm.AmbroosV schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 02:50:
Je kan met mijn gids voor de Xperia S ook gewoon de P flashen.
AmbroosV in "Sony Xperia S (deel 2, ICS-generatie)"
FTF's van ICS zijn hier te vinden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1838457 - gebruik gewoon die ipv de FTF voor de Xperia S die ik link in mijn post, voor de rest is alles exact hetzelfde!
Denk er wel aan dat je, na het flashen met deze FTF, alle updates gelijk krijgt met Central Europe, je SI-nummer is dan volledig irrelevant! Je kan natuurlijk ook gewoon terug een FTF van de Nederlandse flashen eens die uit is.
Ik heb netjes alles opgevolgd iemand een idee om hem weer levend te krijgen?
Repair modus van de PCC gevonden maar de volgende actie is nu niet meer te doen:

[ Voor 23% gewijzigd door FNale op 18-08-2012 12:55 ]
Doe eens een "battery pull", power en volume omhoog (of omlaag, weet het niet meer juist) ingedrukt blijven houden tot hij drie keer trilt. Daarna gewoon opnieuw proberen te flashen met Flashtool, zelfde methode (met gegevensbehoud).ChrisdeW schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:23:
Mmm ik ga nog even klooien!
Ja dat is omhoog kan hem nu uitzetten en ga het even opnieuw proberen thanks
Edit Ondertussen de juiste flashtool gedownload en gaat helemaal soepel en smooth
[ Voor 33% gewijzigd door FNale op 18-08-2012 13:36 ]
Maar heeft iemand een beter link voor een snellere download want de links op XDA zijn niet voor uit te branden.
Telefoon is weer gelocked en geupdate naar de nieuwste versie en nu maar hopen dat ICS snel komt!
[ Voor 21% gewijzigd door Renzzs op 18-08-2012 14:17 ]
Ik heb de mediafire links uit dit topic gebruikt http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1838457Renzzs schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:58:
Ben nu aan het proberen de telefoon weer te locken anders ga ik voor de custom ICS rom.
Maar heeft iemand een beter link voor een snellere download want de links op XDA zijn niet voor uit te branden.
Installatie volgens de instructies van AmbroosV is gelukt, ben benieuwd naar de verbeteringen.
8/054/2012 14:54:00 - INFO - Selected lt22i_6.1.B.0.544_Central Europe.ftf
18/054/2012 14:54:00 - INFO - Preparing files for flashing
18/054/2012 14:54:18 - INFO - Please connect your device into flashmode.
18/054/2012 14:54:34 - INFO - Device connected with USB debugging off
18/054/2012 14:54:34 - INFO - For 2011 devices line, be sure you are not in MTP mode
18/054/2012 14:54:47 - INFO - Device disconnected
18/055/2012 14:55:39 - INFO - Device connected in flash mode
18/055/2012 14:55:40 - INFO - Opening device for R/W
18/055/2012 14:55:40 - INFO - Start Flashing
18/055/2012 14:55:40 - INFO - Flashing loader
18/055/2012 14:55:40 - INFO - Ending flash session
18/055/2012 14:55:40 - ERROR -
18/055/2012 14:55:40 - ERROR - Error flashing. Aborted
18/055/2012 14:55:40 - INFO - Device connected in flash mode
18/055/2012 14:55:44 - INFO - Device disconnected
Nu even volle lijst met meldingen:
18/000/2012 15:00:45 - INFO - <- This level is successfully initialized
18/000/2012 15:00:45 - INFO - Flashtool Version 0.9.0.0 built on 2012-07-19 22:57:15
18/000/2012 15:00:45 - INFO - You can drag and drop ftf files here to start flashing them
18/000/2012 15:00:50 - INFO - Device disconnected
18/001/2012 15:01:07 - INFO - Selected lt22i_6.1.B.0.544_Central Europe.ftf
18/001/2012 15:01:07 - INFO - Preparing files for flashing
18/001/2012 15:01:35 - INFO - Please connect your device into flashmode.
18/001/2012 15:01:50 - INFO - Device connected in flash mode
18/001/2012 15:01:51 - INFO - Opening device for R/W
18/001/2012 15:01:51 - INFO - Start Flashing
18/001/2012 15:01:51 - INFO - Flashing loader
18/001/2012 15:01:51 - INFO - Ending flash session
18/001/2012 15:01:51 - ERROR -
18/001/2012 15:01:51 - ERROR - Error flashing. Aborted
18/001/2012 15:01:51 - INFO - Device connected in flash mode
18/001/2012 15:01:55 - INFO - Device disconnected
Ik probeer nog wel even een reboot van pc
[ Voor 13% gewijzigd door Nazlive op 18-08-2012 15:07 ]