Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:07
updaten via pc companion of via het toestel zelf? Ik heb tot nu toe mn toestel niet geupdate, puur en enkel omdat ik nog geen enkel issue ben tegengekomen, geen vastlopen, geen slechte gps etc.

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb mijn telefoon geüpdate via PC Companion. De telefoon zelf zei steeds "this phone is up to date".

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Phone house is niet altijd even goedkoop hun personeel is vaak wel erg goed. Mijn laatste toestellen komen ook daar vandaan. Ik ken zelfs iemand die ik dan per se wil hebben in Nijmegen; gewoon omdat hij zich heel erg heeft verdiept in mobiele telefoons, vooral Sony. Vaak weten die gasten van andere shops weinig van het toestel af. Ik ga hier geen reclame maken, maar ben wel altijd heel tevreden met Phone House.

Ze helpen je vaak ook met updates of andere kleine probleempjes met overzetten. Top! :)

[ Voor 25% gewijzigd door Boneka op 13-08-2012 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 07:20:
Ik heb mijn telefoon geüpdate via PC Companion. De telefoon zelf zei steeds "this phone is up to date".
Als de telefoon dat zegt.. hoe krijg je hem dan geupdate? Mij lukt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 22:48
Tweety1 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:36:
[...]

Ik heb dat al sinds dag 1 van de telefoon. Meestal gebeurt het wanneer ik:
- OF aan het sms-en /whatsappen ben en iemand belt me. Ik kan met geen mogelijkheid opnemen
- OF ik te snel tik en de telefoon compleet van de leg lijkt te zijn.

De ene keer reageert het toestel na een aantal seconden weer, de andere keer moet ik echt rebooten om enige repons van het toestel te krijgen. Heel irritant. :( Ik kan niet met zekerheid zeggen wat nou echt het onderliggende probleem is. Ik dacht zelf dat het iets te maken had met Swiftkey (die gaf ook wel eens problemen op mijn vorige toestel), maar zeker ben ik er niet van.
Majesty schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:15:
Ik heb het af en toe ook weleens. Screen locken en unlocken lost het voor mij op, maar vind het wel irritant.

Ook wil het weleens voordoen dat alle hardware knoppen (in de transparante balk) allemaal dezelfde functie hebben, namelijk die van de Home button. Daarbij helpt alleen rebooten. Maar dat doet zich weinig voor.
Het komt bij mij inderdaad voornamelijk voor als ik Whatsapp gebruik of als ik een gesprek wil aannemen. Voornamelijk dat laatste is erg irritant, het blijft toch een telefoon.

Ik gebruik trouwens Swype als toetsenbord, maar volgens mij gebeurde het toen ik het standaardtoetsenbord gebruikte ook. Ik zit wel erg te twijfelen of ik met de telefoon terug zal gaan of dat dit met de ICS-upgrade opgelost zal zijn, voornamelijk omdat de telefoon verder prima bevalt. Ik kan me niet herinneren dat ik dit probleem met mijn Desire op standard of custom rom ooit gehad heb.

Iemand enig idee hoe hier in de winkel mee omgegaan zal worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 08:59:
[...]

Als de telefoon dat zegt.. hoe krijg je hem dan geupdate? Mij lukt het niet.
Toen ik mijn Xperia aan de computer hing kwam PC Companion ineens alsnog aanzetten met een update. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:04
Van het weekend ook geprobeerd mijn Xperia te updaten maar niet gelukt.
In het begin van de update procedure moet de telefoon uit gezet worden, kabels los en weer terug etc maar x aantal keer de stappen gevolgd maar PC Companion ziet hem niet om te updaten.

Hebben hier nog meer mensen last van? (Heb hem wel geroot, misschien dat het daar door komt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:10
Renzzs schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:00:
Van het weekend ook geprobeerd mijn Xperia te updaten maar niet gelukt.
In het begin van de update procedure moet de telefoon uit gezet worden, kabels los en weer terug etc maar x aantal keer de stappen gevolgd maar PC Companion ziet hem niet om te updaten.

Hebben hier nog meer mensen last van? (Heb hem wel geroot, misschien dat het daar door komt...)
Probeer het eens met Sony Update Service: http://www.sonymobile.com/global-en/tools/update-service/
Bij het aansluiten (telefoon uit, volume omlaag blijven indrukken terwijl je USB insteekt) moet je telefoon in flashmode gaan, dat zie je doordat de groene LED aangaat en voor de rest niest anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
AmbroosV schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:05:
[...]

Probeer het eens met Sony Update Service: http://www.sonymobile.com/global-en/tools/update-service/
Bij het aansluiten (telefoon uit, volume omlaag blijven indrukken terwijl je USB insteekt) moet je telefoon in flashmode gaan, dat zie je doordat de groene LED aangaat en voor de rest niest anders!
Dat is inderdaad ook de manier waarop het werkt met de MAC version van PC Companion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-10 22:05
Maar werkt dat ook met een branded toestel? ik heb er nl. eentje van t-mobile.
Maar even uitproberen dan denk ik he. Volgensmij had ik hem nog niet in flash mode gezet. Maar aan de andere kant, alles werkt prima.

Zijn er nog batterij verbeteringen?

-edit

Werkt bij mij niet. Ik krijg idd. even een groenlampje en dan word die rood. Zegt de site update, dat ik mac bridge moet gebruiken. en komt er ondertussen even sony te staan, en dan de batterij.

Ik wacht wel even totdat ics er goed is, en dan flash ik hem zelf wel met een rom. T-mobile duurt toch weer een jaar.

[ Voor 39% gewijzigd door Nazlive op 13-08-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Volgens een Sony Support Member op het Sony Talk forum zijn ze een paar dagen geleden al begonnen met de rollout van ICS voor Xperia P, vraag me af of het waar is, maar kan me niet voorstellen dat zo iemand daarover liegt. Kan wel verkeerde info gekregen hebben natuurlijk.

Hier is de post:
http://talk.sonymobile.com/message/264905#264905

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Hello qa5346,

Again, I used the PCC to update my Xperia P yesterday.

While following the instruction given under PCC, I have the idea that you may try updating your XP under Mac.

After the Bridge for Mac turned off the XP and searching the phone, unplug the usb cable (PCC has instruction window pop-up while Bridge for Mac doesn't).

Lululu op sony forum zegt dit, maar werkt bij mij niet:

Wait for few seconds, then press and hold the "Vol-" button and plug the usb cable back.

See if the update progress continue (as this is the case under PCC), then you can release the "Vol-" button and let the update go on.

Since I have updated my XP under Windows, and cannot test my idea. Please let me know the final result.

http://talk.sonymobile.co...d/43613?start=30&tstart=0

Sommige lukt het wel.

Ik ga maar naar een vriend met pc. SUS ofzo kan soms ook nog werken!

[ Voor 9% gewijzigd door Nazlive op 13-08-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
Omdat ik de bootloader unlocked heb kan ik niet updaten merk ik.
Krijg de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pgGuO.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Majesty schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:33:
Volgens een Sony Support Member op het Sony Talk forum zijn ze een paar dagen geleden al begonnen met de rollout van ICS voor Xperia P, vraag me af of het waar is, maar kan me niet voorstellen dat zo iemand daarover liegt. Kan wel verkeerde info gekregen hebben natuurlijk.

Hier is de post:
http://talk.sonymobile.com/message/264905#264905
ICS voor de P is nog in geen enkele regio beschikbaar, is zelfs nog niet door de certification. Zal toch nog minstens een week duren.
Renzzs schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 18:59:
Omdat ik de bootloader unlocked heb kan ik niet updaten merk ik.
Krijg de volgende melding:

[afbeelding]
Op XDA staan instructies hoe je je bootloader met Flashtool kan "herlocken". Als je dan je telefoon terugflasht naar Generic NL via een FTF (zie startpost) kan je hem daarna weer gewoon updaten via SUS/PCC. Sommige dingen komen wel niet terug, onder andere Gracenotefuncties in de muziek- en videospeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 20:11
Klopt het dat jullie ook op google.nl > afbeeldingen > willekeurig woord > geen gevonden afbeeldingen kunnen openen :? :?

Vriendin van mij heeft een Xperia S met inmiddels de 4.0 upgrade; maar ook zij heeft (nog) het probleem.

Eerst dacht ik een google iets, maar collega vandaag met zijn HTC Desire HD geprobeerd, en daar werkt het 'gewoon'; het blijft er een beetje vreemd uitzien en reageren; maar dat had ik op mijn HTC Desire ook.

Kortom; hebben jullie dit ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Even een vraagje is er hier iemand die de laatste update voor de P heeft? zodat ik hem op mijn website kan zetten? :) Ik zie namelijk best wel veel mensen binnenkomen voor die ROM maar heb hem nog niet gevonden (sites zijn allemaal of donders traag of werken niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Ik zou niet weten hoe ik die update kan downloaden als file? Het ging allemaal via PC Companion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
JRKAP schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:34:
Ik zou niet weten hoe ik die update kan downloaden als file? Het ging allemaal via PC Companion
Mmm daar heb ik wel ergens een handleiding van liggen :) en anders heeft Ambroos die nog wel volgens mij

* WeAreLegion zwaait naar Ambroos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
Op XDA staan instructies hoe je je bootloader met Flashtool kan "herlocken". Als je dan je telefoon terugflasht naar Generic NL via een FTF (zie startpost) kan je hem daarna weer gewoon updaten via SUS/PCC. Sommige dingen komen wel niet terug, onder andere Gracenotefuncties in de muziek- en videospeler.
Heb een aantal apps draaien die alleen werken op een geroot toestel dus neem aan dat herlocken geen optie is.
Denk dat het verstandiger is om een stock rom te zoeken die up-to-date is en die gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Ik kan gewoon niet updaten. Hij zegt dat ik de nieuwste versie heb. Heb mac bridge, pc companion en SUS geprobeerd. Zal nog even een reboot testen. Vreemde shit. Ik heb overigens niet de nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-10 17:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Nazlive schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:10:
Ik wacht wel even totdat ics er goed is, en dan flash ik hem zelf wel met een rom. T-mobile duurt toch weer een jaar.
Is er een kans dat wij langer moeten wachten op ICS vanwege T-Mobile? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
The Inquisitor schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:46:
[...]

Is er een kans dat wij langer moeten wachten op ICS vanwege T-Mobile? :'(
Dat maakt niet uit, als er een versie uit is (maakt niet uit waar te wereld) dan kan je die flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

WeAreLegion schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:46:
[...]

Dat maakt niet uit, als er een versie uit is (maakt niet uit waar te wereld) dan kan je die flashen :)
Maarrr... zonder gehannes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ja dat is vrij makkelijk met Flashtool heb je dat zo gedaan en je hoeft er niks voor te unlocken :) het is alleen even wachten tot eerste tft format file beschikbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

WeAreLegion schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:52:
[...]

Ja dat is vrij makkelijk met Flashtool heb je dat zo gedaan en je hoeft er niks voor te unlocken :) het is alleen even wachten tot eerste tft format file beschikbaar is :)
Bedankt voor je reactie :)

Ik zal me dan tegen die tijd/binnenkort inlezen, dan moet het goed komen. (ik ben nu nog een nieuwe gebruiker van Android (pas sinds twee weken) dus alles is nog nieuw :))

[ Voor 10% gewijzigd door The Inquisitor op 13-08-2012 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
WeAreLegion schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:35:
[...]
* AmbroosV zwaait naar Ambroos
How to create an FTF file of your Xperia Firmware:
http://mytechencounters.w...your-xperia-ics-firmware/
Deze zou moeten werken - doe de update wel met Sony Update Service ipv PC Companion. blob_fs is te vinden in Program Files\Sony Mobile (of Ericsson)\Update Service\db\blob_fs of iets gelijkaardig.

(als je al eerder een update hebt uitgevoerd met Sony Update Service moet je voor je de stappen volgt eerst SUS deïnstalleren, de map Update Service volledig verwijderen uit Program Files en opnieuw installeren, anders is het wat moeilijk om te zien welke bestanden bij welke firmware horen)

[ Voor 47% gewijzigd door AmbroosV op 13-08-2012 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
AmbroosV schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:10:
[...]

How to create an FTF file of your Xperia Firmware:
http://mytechencounters.w...your-xperia-ics-firmware/
Deze zou moeten werken - doe de update wel met Sony Update Service ipv PC Companion. blob_fs is te vinden in Program Files\Sony Mobile (of Ericsson)\Update Service\db\blob_fs of iets gelijkaardig.

(als je al eerder een update hebt uitgevoerd met Sony Update Service moet je voor je de stappen volgt eerst SUS deïnstalleren, de map Update Service volledig verwijderen uit Program Files en opnieuw installeren, anders is het wat moeilijk om te zien welke bestanden bij welke firmware horen)

Als iemand dit wil doen en hem dan wil uploaden (ik geef dan ftp account) dan zou dat erg mooi zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Twee vraagjes waar ik het antwoord (nog) niet kan vinden:

1) De eerste keer dat je het toetsenbord gebruikt krijg je een drietal keuzes waarin staat of de Xperia woorden moet voorspellen en of toepassen (zoiets). Ik koos de eerste optie (automatisch aanpassen ofzo) maar merk dat dat best irritant is als je niet oplet (ineens gekke woorden in de tekst). Waar is dit aan te passen? Ik zie het nergens bij toetsenbordinstellingen.
2) Is het camerageluid te muten? Vind het niet bij instellingen>geluid en ook niet bij camera>instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
The Inquisitor schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:49:
Twee vraagjes waar ik het antwoord (nog) niet kan vinden:

1) De eerste keer dat je het toetsenbord gebruikt krijg je een drietal keuzes waarin staat of de Xperia woorden moet voorspellen en of toepassen (zoiets). Ik koos de eerste optie (automatisch aanpassen ofzo) maar merk dat dat best irritant is als je niet oplet (ineens gekke woorden in de tekst). Waar is dit aan te passen? Ik zie het nergens bij toetsenbordinstellingen.
2) Is het camerageluid te muten? Vind het niet bij instellingen>geluid en ook niet bij camera>instellingen.
1: Zit normaal bij de toetenbordinstellingen hoor, onder "woordsuggesties", of toch zo bij de Xperia S op ICS. Het zou ook kunnen dat het een combinatie van checkboxes is, die met "automatisch vervangen" is die die blauwe woorden automatisch kiest ipv wat je zelf hebt ingetapt.

2: Op de meeste unbranded ROM's wel, maar als je er eentje hebt van T-Mobile en sommige andere providers dan is die optie niet beschikbaar. Zit bij Camera > Instellingen als het beschikbaar is (sluitergeluid).

[ Voor 9% gewijzigd door AmbroosV op 13-08-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Nazlive schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:45:
Ik kan gewoon niet updaten. Hij zegt dat ik de nieuwste versie heb. Heb mac bridge, pc companion en SUS geprobeerd. Zal nog even een reboot testen. Vreemde shit. Ik heb overigens niet de nieuwste firmware.
Laatste keer deed die het ineens. Toen ik niet oplette. Zal eens kijken of ik komende dagen verschil merk. Wel weer gedoe alles installeren. Weet iemand nog een chille backup programma die alles in 1x terug gooit?

Kom maar op met 4.0 trouwens! Heb er zin in :) De filmpjes op de S zagen er goed uit! 4.1 zal helemaal feest worden!

[ Voor 10% gewijzigd door Nazlive op 13-08-2012 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

AmbroosV schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 23:12:
[...]

1: Zit normaal bij de toetenbordinstellingen hoor, onder "woordsuggesties"

2: Op de meeste unbranded ROM's wel
Ah, mijn dank!
1) Klopt als een bus! Nu gevonden :) Top
2) Ik heb een T-Mobile branded toestel inderdaad. Camera>instellingen: resolutie,flitser,zelfontspanner, lachdetectie,geolabels,opnamemodus,snelstarten. Geen sluitergeluid dus.. nu weet ik in ieder geval dat ik niet verder hoef te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Nazlive schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:53:
Hello qa5346,

Again, I used the PCC to update my Xperia P yesterday.

While following the instruction given under PCC, I have the idea that you may try updating your XP under Mac.

After the Bridge for Mac turned off the XP and searching the phone, unplug the usb cable (PCC has instruction window pop-up while Bridge for Mac doesn't).

Lululu op sony forum zegt dit, maar werkt bij mij niet:

Wait for few seconds, then press and hold the "Vol-" button and plug the usb cable back.

See if the update progress continue (as this is the case under PCC), then you can release the "Vol-" button and let the update go on.

Since I have updated my XP under Windows, and cannot test my idea. Please let me know the final result.

http://talk.sonymobile.co...d/43613?start=30&tstart=0

Sommige lukt het wel.

Ik ga maar naar een vriend met pc. SUS ofzo kan soms ook nog werken!
Dat is de exacte instructie die ik ook gebruikt heb. Werkt perfect al is timing de crux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10-2024
Het valt mij op dat filmpjes die ik online bekijk op de Xperia P. bijvoorbeeld via you tube of tweakers.net (via Dolphin browser) niet soepel lopen. Herkennen jullie dit? Ik zat op een goede WIFI, dus het lag niet aan de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
zsparrow schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:20:
Het valt mij op dat filmpjes die ik online bekijk op de Xperia P. bijvoorbeeld via you tube of tweakers.net (via Dolphin browser) niet soepel lopen. Herkennen jullie dit? Ik zat op een goede WIFI, dus het lag niet aan de verbinding.
Gebruik je voor YouTube de gewone site of de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:26

woutur

Klauwtjes uit!

Ik zie op mijn unlockte telefoon netjes een systeemupdate welke ik via Wifi naar binnen zou kunnen trekken. Kan dat wel? Ben ik dan al mijn data en apps weer kwijt?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
woutur schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:15:
Ik zie op mijn unlockte telefoon netjes een systeemupdate welke ik via Wifi naar binnen zou kunnen trekken. Kan dat wel? Ben ik dan al mijn data en apps weer kwijt?
Ik was tijdens mijn update niets kwijt. Had wel voor alle zekerheid een backup gemaakt, maar verder niet hoeven te gebruiken. Heb overigens wel geupdat via de PC, maar kan me niet voorstellen dat dat verder een verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
woutur schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:15:
Via wifi updates raak je nooit je data en apps kwijt :) dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
Krijg nu ook de melding dat update 6.0.B.3.184 te downloaden is voor mijn unlockte telefoon, nu maar eens proberen.

- Update -
Na twee pogingen update is het nog steeds niet gelukt. Bij het opstarten zie ik wel het update scherm (doos en progress bar) maar start daarna vrij wel gelijk met opstarten van de telefoon.

Batterij van telefoon is wel <50%, misschien dat daarom de update automatisch annuleert...

[ Voor 56% gewijzigd door Renzzs op 14-08-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Probeer aantal keer met verschillende software. Misschien zou het idd. die batterij ook best kunnen zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
Telefoon helemaal opgeladen maar nog steeds blijft de update mislukken...

@woutur: is het jou wel gelukt om de update uit te voeren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Renzzs schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:57:
Telefoon helemaal opgeladen maar nog steeds blijft de update mislukken...

@woutur: is het jou wel gelukt om de update uit te voeren??
Gewoon de update doen met Sony Update Service, daarmee verlies je ook geen gegevens en dat lukt quasi altijd :) Is een belangrijke update trouwens, lost heel wat netwerkproblemen op.

Update Service: http://www.sonymobile.com/global-en/tools/update-service/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
AmbroosV schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:52:
[...]

Gewoon de update doen met Sony Update Service, daarmee verlies je ook geen gegevens en dat lukt quasi altijd :) Is een belangrijke update trouwens, lost heel wat netwerkproblemen op.
Dan krijg ik de volgende melding: De telefoon bevat aangepaste software die niet kan worden bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Renzzs schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:53:
[...]

Dan krijg ik de volgende melding: De telefoon bevat aangepaste software die niet kan worden bijgewerkt.
Mmmmm, je heb er niks customs opstaan of unlocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
Yep jij is geunlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Dan gaat een update quasi nooit, ook niet OTA. Als je je bootloader relocked en de standaardkernel terugflashed (zie XDA) gaat die OTA update normaal wel terug gaan, maar ik kan niet verzekeren dat het stabiel is. Die OTA-images zijn differentieel, wanneer jouw systeempartitie niet exact overeenkomt met die die verwacht wordt kan het altijd dat er dingen misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Zoals Ambroos al zegt dan gaat het niet werken, weer locken, tft er over van standaard versie en dan moet het werken, maar je kan beter wachten tot iemand een tft upload van die versie (dat zou gewoon moeten werken met unlocked namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik onderschrijf bovenstaande :) Ik krijg op geen enkele manier een update binnen. Achteraf spijt van het unlocken. Ik heb er niets extra's mee gedaan (was in eerste instantie van plan om titanium backup hiermee te installeren zodat ik niet elke keer mijn apps hoefde te herinstalleren) en heb achteraf verkeerd ingeschat hoeveel veranderingen de unlock met zich meebracht (veranderingen in partities e.d.). Met een tft heb ik het idee dat ik dan weer alles na de installatie mag gaan installeren (apps, bookmarks, settings etc.)?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
woutur schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:39:
Ik onderschrijf bovenstaande :) Ik krijg op geen enkele manier een update binnen. Achteraf spijt van het unlocken. Ik heb er niets extra's mee gedaan (was in eerste instantie van plan om titanium backup hiermee te installeren zodat ik niet elke keer mijn apps hoefde te herinstalleren) en heb achteraf verkeerd ingeschat hoeveel veranderingen de unlock met zich meebracht (veranderingen in partities e.d.). Met een tft heb ik het idee dat ik dan weer alles na de installatie mag gaan installeren (apps, bookmarks, settings etc.)?
Nee je moet even uitvinken dat ie user partitie enzo mee flashed :) dan houd je gewoon alles namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb de optie om Cache, Data en App log te wipen. Dat lijkt me dan allemaal niet gewenst: deze wil ik allemaal houden.
Daarnaast kan ik een aantal zaken excluden waarvan ik niet weet wat de volgende betekenen:
FOTA, Partition en TA. Kan iemand mij hierin adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
woutur schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:23:
Ik heb de optie om Cache, Data en App log te wipen. Dat lijkt me dan allemaal niet gewenst: deze wil ik allemaal houden.
Daarnaast kan ik een aantal zaken excluden waarvan ik niet weet wat de volgende betekenen:
FOTA, Partition en TA. Kan iemand mij hierin adviseren?
Alles op standaard laten staan, maar data en apps log moet je uitvinken. Cache moet altijd gewiped worden, die bouwt zichzelf opnieuw op. Voor de rest mag je niets excluden.

Je kan gewoon de stapjes hier volgen (maar dan met een FTF voor de P): http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38457156
Let er wel op dat je kijkt bij "met gegevensbehoud".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Weet je zeker dat de exclusions allemaal uit moeten staan. Ik zag met het aanvinken dat:
FOTA iets met een FOTA kernel uit zette (wat dat ook moge zijn)
Partition iets met partition-image.sin deed
TA iets met een SIM-unlock.ta deed. (of iets dergelijks, ik weet het niet precies)

Sorry voor de wijsneuzerigheid maar ik wil voorkomen dat ik zodirect een telefoon in mijn handen heb waar ik weer alles mee mag gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
woutur schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:04:
Weet je zeker dat de exclusions allemaal uit moeten staan. Ik zag met het aanvinken dat:
TA iets met een SIM-unlock.ta deed. (of iets dergelijks, ik weet het niet precies)

Sorry voor de wijsneuzerigheid maar ik wil voorkomen dat ik zodirect een telefoon in mijn handen heb waar ik weer alles mee mag gaan doen.
Moet zo staan als Ambroos dat aangaf, dat zou goed moeten gaan, maar je kan eigenlijk nooit wat fout doen, je kan het altijd wel weer goed flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
woutur schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:04:

Wanneer je dingen gaat overslaan kan je problemen krijgen doordat er dingen conflicteren. Je TA is een deel van je baseband, wanneer die bijvoorbeeld niet overeenkomt met je systeembestanden zou het kunnen dat je gewoon geen GSM/3G hebt.

Die exclusions moeten dus altijd uitstaan. Ik heb al véél Xperia's geflashed en heb nog nooit een exclusion nodig gehad, zowel met als zonder gegevensbehoud. Er is ook nog nooit iets misgegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Gelukt. Tijdens het flashen werd wel aangegeven dat sim-unlock.ta werd overgeslagen. Vanwege de flashfile zijn er apps verdwenen (burgeralarm) en weer bijgekomen. Verder alles in orde zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne is ook geroot, maar ik heb nog geen leuke custom rom gevonden. De sspeed en icx op XDA lijken me wel tof, maar er is nog geen ICS based custom rom, voor zover ik kan zien.

1 probleempje gehad: mijn broertje had een custom rom gevonden, dat bleek niet helemaal goed te gaan. De telefoon deed niks meer, zelfs het lampje als je hem aan de lader legt deed het niet meer. De computer herkende hem niet meer, geen enkele knoppencombinatie werkte meer, zelfs de battery pull enzo niet. Ik dacht, das mooi, die is dood. Een half uur later herkende de computer hem in 1 keer weer en hebben we er snel een andere opgegooid. Was wel ff schrikken :P

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:07:
De mijne is ook geroot, maar ik heb nog geen leuke custom rom gevonden. De sspeed en icx op XDA lijken me wel tof, maar er is nog geen ICS based custom rom, voor zover ik kan zien.

1 probleempje gehad: mijn broertje had een custom rom gevonden, dat bleek niet helemaal goed te gaan. De telefoon deed niks meer, zelfs het lampje als je hem aan de lader legt deed het niet meer. De computer herkende hem niet meer, geen enkele knoppencombinatie werkte meer, zelfs de battery pull enzo niet. Ik dacht, das mooi, die is dood. Een half uur later herkende de computer hem in 1 keer weer en hebben we er snel een andere opgegooid. Was wel ff schrikken :P
Er is nog geen ICS voor uit dus dan word het zoiezo wel wat lastiger om er een ICS rom voor te krijgen, die dev van SSspeed ken ik wel redelijk goed, ik host zijn roms voor al zijn toestellen, die rom moet je wel in de gaten houden hij is er namelijk wel altijd snel bij.

Verwijderd

Oke, ja ik heb de xda app op mijn xperia p en kijk elke dag wel even of er nieuwe berichten in het xperia p android development topic staan. Ik heb er ook geen haast mee, maar bij de S hadden ze na een paar weken al een ICS rom, vandaar dat ik dacht dat ik er misschien overheen keek. De ontwikkeling voor de P gaat gewoon wat langzamer.

Heb jij de Sspeed zelf ook al geprobeerd? Ik wilde hem vandaag misschien flashen, want er staan wel goede reacties in die thread op xda. Het probleem is dat ik er zelf nog niet heel veel verstand van heb en nog aan het bijlezen ben (mijn broertje heeft een One X en hij doet dit soort dingen meestal voor me ;) ). Qua spreken kom ik prima uit de voeten met engels, maar die programmeer begrippen zijn voor mij soms wat onduidelijk.

Jammer dat er op tweakers nog geen thread staat specifiek voor de P met root en rom handleidingen. Het zal niet veel verschillen van de S, voor zover ik kan zien, maar 'better safe than sorry' ;)

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik heb gisteren zo'n universele carholder gekocht van Muvit incl van die vent-bevestiging. Maar die arm met zuignap lijkt niet helemaal goed te staan... ik kan geen mogelijkheid vinden waarbij de phone de goede richting aanneemt...

Iemand toevallig ervaring met zo'n ding?

Afbeeldingslocatie: http://webshop.mconomy.nl/WebRoot/Store/Shops/Mconomy/4FEA/BB93/81B1/DF21/3F42/5E7E/47A1/D5FF/2012-06-27_0950.png

(Dit is de iPhone versie, maar verder wel identiek). Is die arm verstelbaar/buigbaar? Op het doosje staat niets, er zit geen gebruiksaanwijzing bij en de Muvit website is brak :(

• Nazlive
Mocht die niet kunnen buigen, kan je het altijd proberen met een verfbrander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Kunnen jullie wel Dead trigger downloaden uit de market? Na de update is die bij mij niet te installeren omdat die niet compatible is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Bij mij met de 184 firmware kan ik em downloaden en spelen. Ik heb dit spel net voor de eerste keer geinstalleerd via Google Play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 12:06
The Inquisitor schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:42:
Ik heb gisteren zo'n universele carholder gekocht van Muvit incl van die vent-bevestiging. Maar die arm met zuignap lijkt niet helemaal goed te staan... ik kan geen mogelijkheid vinden waarbij de phone de goede richting aanneemt...
Iemand toevallig ervaring met zo'n ding?
(Dit is de iPhone versie, maar verder wel identiek). Is die arm verstelbaar/buigbaar? Op het doosje staat niets, er zit geen gebruiksaanwijzing bij en de Muvit website is brak :(
Zelf gebruik ik een houder met vent bevestiging (ik wil m'n voorruit vrij houden), maar als je een vent houder kan bevestigen, dan kan je misschien ook de zuignap houder 180° gedraaid bevestigen. Het zou ook kunnen dat ze bedoelen dat je de zuignap boven op je dashboard zet, wat natuurlijk niet wilt werken met een gebobbeld dashboard..... En anders terugsturen als hij niet bevalt, heb je recht op na online aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
En 4.0 ICS word vandaag uitgerold!

http://blogs.sonymobile.c...-2012-xperia-smartphones/

Straks maar weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 16:48
Dat is mooi op tijd, maandag wordt mijn Xperia P geleverd, kan ik gelijk ICS installeren.

Wel snel trouwens, gezien het de 17de is vandaag ;-):
http://www.sonymobile.com...software/phones/xperia-p/
Latest available software: 6.1.B.0.544
Release date: 2012-08-20

[ Voor 51% gewijzigd door acoster op 17-08-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Hier staat alles netjes in het Nederlands.........

http://www.gsminfo.nl/blo...derweg-voor-sony-xperia-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
"Extended standby mode, increasing standby time by up to four times (depending on user-profile and data consumption)"

Wat maken jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Dat er in standby-mode minder energie wordt verbruikt dan nu met de huidige versie het geval is... maak ik ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10-2024
google translate zegt:
"Uitgebreide standby-modus, het verhogen van standby-tijd tot wel vier keer (afhankelijk van user-profiel en data verbruik)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Dat snapte ik natuurlijk ongeveer wel; maar moet je een bepaalde 'Extended standy modus' starten oid, of hebben ze het gewoon algemene verbruik 4x kunnen verbeteren; dat zou bizar veel zijn.

1 of 2x beter ook al, maargoed; hopelijk zullen we het snel merken.

Zoals hierboven is aangegeven; lijkt het mij dat hij pas vanaf maandag vrij wordt gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Lees mijn ned. link dan..........vrijwel hetzelfde hoef je niet na te denken ;)

http://www.gsminfo.nl/blo...derweg-voor-sony-xperia-p

[ Voor 12% gewijzigd door Boneka op 17-08-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Extended betekent ook 'verlengd'... dus de standby-stand-tijd is verlengd.... zeg maar.
Dus het is geen aparte mode waarin je je toestel behoeft te zetten, het is de gewone standby-modes.

[ Voor 36% gewijzigd door acoster op 17-08-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:44
Blijkbaar toch al vanaf vandaag verkrijgbaar en niet de 20ste.
Een rus op XDA heeft screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://sdl2.4pda.ru/1948088.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Kan wel kloppen, maar kan verschillen per land of iets dergelijks? Ik kreeg hem met SUS nog niet binnen, maar dat ging zowiezo met de vorige firmware update ook niet makkelijk. Ik ben nu weer xp aan het installeren op mac als 't lukt. Zijn er al mensen die het gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

wim-vdv schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:56:
[...]

Zelf gebruik ik een houder met vent bevestiging (ik wil m'n voorruit vrij houden), maar als je een vent houder kan bevestigen, dan kan je misschien ook de zuignap houder 180° gedraaid bevestigen. Het zou ook kunnen dat ze bedoelen dat je de zuignap boven op je dashboard zet, wat natuurlijk niet wilt werken met een gebobbeld dashboard..... En anders terugsturen als hij niet bevalt, heb je recht op na online aankoop.
Het is wel echt voor het raam bedoeld. Die venthouder is in ieder geval geweldig, maar niet in elke auto is dat handig... dus ik wil eigenlijk die staaf met die zuignap ook gebruiksklaar hebben.

Dit was het pack, maar dan heb ik de android versie natuurlijk :p

Afbeeldingslocatie: http://shop.mytechfriends.co.uk/ekmps/shops/simonmtf/images/muvit-iphone-car-bundle-window-support-car-charger-%5B3%5D-5880-p.jpg

Het is een vrij klein doosje dus die arm met die zuignap heeft nu een U-vorm, net zoals zo'n U-turn bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Yay, ICS *O*

Ik vertrek vanavond op vakantie en wil eigenlijk wel ICS hebben nu het beschikbaar is. Helaas zegt Sony Bridge for Mac dat mijn telefoon up to date is ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Met zo'n universele houder wel uitkijken dat de klemmen niet op de knoppen komen. Ik heb zojuist een houder op ebay besteld:
http://www.ebay.nl/itm/Ca...ories&hash=item2a21b37fb8

Als het niet werkt, is dat voor die prijs niet zo rampzalig.
Ook heb ik daar wat covers besteld, onder de 2 euro inclusief verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Voordeel is dat ik er zo'n flipcover om mijn Xperia heb zitten. Dus de universele klemmen komen op het plastic van de cover. Die van Muvit is trouwens erg mooi afgewerkt en de houder heeft meerdere 'kussentjes' om te telefoon in te laten rusten, toppie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-10 08:36
Ik kan de update nog niet downloaden, iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Hier ook nog geen update voor NL unbranded (1261-9016) via OTA/PCC/SUS, maar geduld is een schone zaak natuurlijk. Hij zal volgende week wel komen.

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Ben bang dat ik met mijn vodafone branded P weer een eeuwigheid zit te wachten, ik haalde zojuist mijn eerste update binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Het duurt nog wel een paar dagen voor 'ie in NL is verwacht ik, helemaal voor branded toestellen inderdaad. Volgens mij is hij de 20e in Duitsland (mijn firmware is Duits). Dan zou ik 'm binnen moeten krijgen. Nederland zal of wel gelijk met Duitsland of later dan Duitsland gaan.

Maar goed, geduld is een schone zaak. Feit is dat hij er binnen een week wel zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Je kan met mijn gids voor de Xperia S ook gewoon de P flashen.
AmbroosV in "Sony Xperia S (deel 2, ICS-generatie)"

FTF's van ICS zijn hier te vinden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1838457 - gebruik gewoon die ipv de FTF voor de Xperia S die ik link in mijn post, voor de rest is alles exact hetzelfde!

Denk er wel aan dat je, na het flashen met deze FTF, alle updates gelijk krijgt met Central Europe, je SI-nummer is dan volledig irrelevant! Je kan natuurlijk ook gewoon terug een FTF van de Nederlandse flashen eens die uit is.

[ Voor 24% gewijzigd door AmbroosV op 18-08-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Bedankt, Ambroos!

En trouwens ongelofelijk hoeveel de prestaties (vooral op grafisch gebied) zijn verbeterd door deze update!
Zie het bericht van Tweakers hierover: nieuws: Update Sony Xperia P naar Android 4.0 schroeft grafische prestaties op

Edit: De CentralEurope versie staat er nu ook bij mij op. Telefoon gaat vandaag mee naar het strand dus er zal weinig mee gebeuren, maar zal mijn bevindingen later deze dagen posten. Fijn vind ik het sowieso al dat er nu een percentage naast de batterij staat en ik daar dus geen app meer voor hoef te hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door Majesty op 18-08-2012 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een beginners vraag
Als ik, voordat ik ga flashen naar ICS, een backup maak van mn contacten ed. via Pc Companion. Kan ik die backup er dan weer gewoon op krijgen onder ICS?

Ben erg benieuwd naar de ervaringen met deze FTF file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:12:
Even een beginners vraag
Als ik, voordat ik ga flashen naar ICS, een backup maak van mn contacten ed. via Pc Companion. Kan ik die backup er dan weer gewoon op krijgen onder ICS?

Ben erg benieuwd naar de ervaringen met deze FTF file.
Normaal wel, maar ik heb het nog niet geprobeerd. Alles met je Google-account syncen is veiliger.

Denk er wel aan dat je, na het flashen met die FTF die ik heb gelinked, alle updates gelijk krijgt met Central Europe, je SI-nummer is dan volledig irrelevant! Je kan natuurlijk ook gewoon terug een FTF van de Nederlandse flashen eens die uit is.

[ Voor 22% gewijzigd door AmbroosV op 18-08-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik zal als ik thuis ben al die firmwares even uploaden naar mijn website, dan is het voor iedereen makkelijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:24
AmbroosV schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 02:50:
Je kan met mijn gids voor de Xperia S ook gewoon de P flashen.
AmbroosV in "Sony Xperia S (deel 2, ICS-generatie)"

FTF's van ICS zijn hier te vinden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1838457 - gebruik gewoon die ipv de FTF voor de Xperia S die ik link in mijn post, voor de rest is alles exact hetzelfde!

Denk er wel aan dat je, na het flashen met deze FTF, alle updates gelijk krijgt met Central Europe, je SI-nummer is dan volledig irrelevant! Je kan natuurlijk ook gewoon terug een FTF van de Nederlandse flashen eens die uit is.
Heel fijn error 0076 gekregen en nu doet me Xperia P niks meer dan continu booten donker scherm.
Ik heb netjes alles opgevolgd iemand een idee om hem weer levend te krijgen?

Repair modus van de PCC gevonden maar de volgende actie is nu niet meer te doen:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdump.nl/hosted/db945579ca711d81fcc4cd876695a869.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door FNale op 18-08-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Bij mij werkte het iig wel, flashtool 0.9 gedownload en de FTF van ambroos' link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
Mmm ik ga nog even klooien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Doe eens een "battery pull", power en volume omhoog (of omlaag, weet het niet meer juist) ingedrukt blijven houden tot hij drie keer trilt. Daarna gewoon opnieuw proberen te flashen met Flashtool, zelfde methode (met gegevensbehoud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
Hoi Ambroos.

Ja dat is omhoog kan hem nu uitzetten en ga het even opnieuw proberen thanks

Edit Ondertussen de juiste flashtool gedownload en gaat helemaal soepel en smooth

[ Voor 33% gewijzigd door FNale op 18-08-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
Ben nu aan het proberen de telefoon weer te locken anders ga ik voor de custom ICS rom.
Maar heeft iemand een beter link voor een snellere download want de links op XDA zijn niet voor uit te branden.

Telefoon is weer gelocked en geupdate naar de nieuwste versie en nu maar hopen dat ICS snel komt!

[ Voor 21% gewijzigd door Renzzs op 18-08-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Kun je ook vanuit het toestel zelf upgraden naar ICS, of moet dat altijd via een computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 22:48
Renzzs schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:58:
Ben nu aan het proberen de telefoon weer te locken anders ga ik voor de custom ICS rom.
Maar heeft iemand een beter link voor een snellere download want de links op XDA zijn niet voor uit te branden.
Ik heb de mediafire links uit dit topic gebruikt http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1838457

Installatie volgens de instructies van AmbroosV is gelukt, ben benieuwd naar de verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
ICS net geinstalleerd via Sony Companion, had geen melding gehad dat de update via wifi te updaten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Hij wil bij mij niet flashen, ik krijg steeds deze meldingen. Doe ik iets verkeerd? ik heb t-mobile branded, verder helemaal standaard.

8/054/2012 14:54:00 - INFO - Selected lt22i_6.1.B.0.544_Central Europe.ftf
18/054/2012 14:54:00 - INFO - Preparing files for flashing
18/054/2012 14:54:18 - INFO - Please connect your device into flashmode.
18/054/2012 14:54:34 - INFO - Device connected with USB debugging off
18/054/2012 14:54:34 - INFO - For 2011 devices line, be sure you are not in MTP mode
18/054/2012 14:54:47 - INFO - Device disconnected
18/055/2012 14:55:39 - INFO - Device connected in flash mode
18/055/2012 14:55:40 - INFO - Opening device for R/W
18/055/2012 14:55:40 - INFO - Start Flashing
18/055/2012 14:55:40 - INFO - Flashing loader
18/055/2012 14:55:40 - INFO - Ending flash session
18/055/2012 14:55:40 - ERROR -
18/055/2012 14:55:40 - ERROR - Error flashing. Aborted
18/055/2012 14:55:40 - INFO - Device connected in flash mode
18/055/2012 14:55:44 - INFO - Device disconnected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Nazlive, het zou kunnen dat je bent vergeten om Flashtool te updaten naar de nieuwste versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
http://androxyde.github.com/ voor de laaste versie van de Flashtool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Ik heb flashtool 0.9.0.0

Nu even volle lijst met meldingen:

18/000/2012 15:00:45 - INFO - <- This level is successfully initialized
18/000/2012 15:00:45 - INFO - Flashtool Version 0.9.0.0 built on 2012-07-19 22:57:15
18/000/2012 15:00:45 - INFO - You can drag and drop ftf files here to start flashing them
18/000/2012 15:00:50 - INFO - Device disconnected
18/001/2012 15:01:07 - INFO - Selected lt22i_6.1.B.0.544_Central Europe.ftf
18/001/2012 15:01:07 - INFO - Preparing files for flashing
18/001/2012 15:01:35 - INFO - Please connect your device into flashmode.
18/001/2012 15:01:50 - INFO - Device connected in flash mode
18/001/2012 15:01:51 - INFO - Opening device for R/W
18/001/2012 15:01:51 - INFO - Start Flashing
18/001/2012 15:01:51 - INFO - Flashing loader
18/001/2012 15:01:51 - INFO - Ending flash session
18/001/2012 15:01:51 - ERROR -
18/001/2012 15:01:51 - ERROR - Error flashing. Aborted
18/001/2012 15:01:51 - INFO - Device connected in flash mode
18/001/2012 15:01:55 - INFO - Device disconnected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Volgensmij had ik hem via github, maar ik kan het altijd nog even proberen. Systeem versie zou het zelfde moeten zijn gezien qua nummering?

Ik probeer nog wel even een reboot van pc

[ Voor 13% gewijzigd door Nazlive op 18-08-2012 15:07 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 35 Laatste