@ Faquarl, in Diablo III krijg je on-the-fly customization ervoor in de plaats.
Bij iedere encounter heb je nu de mogelijkheid om je character te customizen hoe
jij wilt. Bepaalde boss-fight waar je moet kiten? Pak wat slows/cc's/escapes in je build. Flink wat AoE nodig? Flans een cookie cutter build in elkaar. Long term fight? Pak mitigation/defensive skills.
Dit klinkt misschien dumbed-down in eerste instantie omdat iedereen dit dan ook doet - dat vond ik ook trouwens - maar als je er over nadenkt is dit pas
echt customization, en er is een zee aan mogelijkheden die je hebt door het grote aantal skill- en rune combinaties tot je beschikking. Al helemaal vergeleken met de ~5 echte builds per class in D2.
Ik was in het begin ook omstreden, maar als je de Blue Posts goed leest dan zit er toch wel degelijk logica in het proces van Blizzard. Ik geloof dan ook dat dit systeem een hele verbetering is ten opzichte van D2.
Verder, zoals Bulls net zei, iedereen ziet een reden om een bepaalde skill-rune combinatie wel of niet te gebruiken. Wat misschien een mooi voorbeeld is, is hoe we hier in dit topic met 'n stuk of 6 man een totaal verschillende mening hadden over de WD (en ook in-game trouwens). Veel tweakers zeiden dat ze niet tevreden waren over de WD, daar hadden ze allemaal een andere reden voor. Sommigen vonden dat de Toads en de Spider Jars geweldig zijn, hoewel ik juist Grasp of the Dead veel handiger vond in combinatie met m'n blaaspijp. En zo waren er nog een aantal dingen in die discussie waardoor ik nu wel langzaam in dit systeem begin te geloven.
Wat het craften betreft, ik verwacht dat het lang niet zo makkelijk zal gaan als nu in de beta, want met release gaan we ons goud ook moeten gebruiken voor andere zaken (denk aan de Stash, GAH, andere Artisans etc). De andere Artisans moeten we ook nog levelen, en daarnaast gaan spelers hierin ook prioriteiten stellen. Ik verwacht niet dat je al te gemakkelijk je Blacksmith craftables rond je level kan houden als je ervoor zou kiezen om alleen de Blacksmith te levelen, waardoor je dus mensen met dezelfde gear zou krijgen (of zelfs OP zijn in de huidige content). Dit omdat het zelfs in de beta niet te doen is in je eerste 2/3 runs, en flink duurder wordt exponentieel. Het is echt ontworpen om een langdurig proces te zijn, zoals alle andere zaken in Diablo 3. Net als de andere Artisans gaat het ook voor de Stash lang duren om die op formaat te hebben. Heb je ook al gezien hoeveel gold een item voor gaat in de vendors? Het wordt veel traden.
We weten het niet en kunnen alleen met alle informatie die we hebben een beeld schetsen. Wat het craften betreft heb ik eerlijk gezegd wel wat twijfels, maar wie weet hoe het gaat uitpakken. Misschien hebben we rond level 30 wel genoeg patterns tot onze beschikking om flink verschil te maken in combinatie met lootdrops.
[
Voor 51% gewijzigd door
Verwijderd op 26-02-2012 01:49
]