Moreel/Ethische zaken bij extreem lage verkoopprijs

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
Goed, ik sta blijkbaar alleen in m'n filosofie dat ik een groot verschil zie tussen mensen die het apparaat daadwerkelijk willen hebben en mensen die het alleen kopen voor winstbejag.

Als er niet zoveel mensen de apparaten zouden kopen om door te verkopen, zouden de mensen die te laat zijn met op dit soort acties reageren veel meer tijd hebben. Jullie weten best dat binnen een heel kort tijdsbestek de acties "kapot" worden gekocht en niet meer toegankelijk zijn voor anderen.

Misschien moet ik er een formule van maken, dat is duidelijker O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:40
majic schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:23:
Goed, ik sta blijkbaar alleen in m'n filosofie dat ik een groot verschil zie tussen mensen die het apparaat daadwerkelijk willen hebben en mensen die het alleen kopen voor winstbejag.

Als er niet zoveel mensen de apparaten zouden kopen om door te verkopen, zouden de mensen die te laat zijn met op dit soort acties reageren veel meer tijd hebben. Jullie weten best dat binnen een heel kort tijdsbestek de acties "kapot" worden gekocht en niet meer toegankelijk zijn voor anderen.

Misschien moet ik er een formule van maken, dat is duidelijker O-)
Want de mensen die nu te laat waren zouden hem nooit of te nimmer doorverkopen uit winstbejag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49
Uiteindelijk zijn we als Nederland geworden wat we zijn door winstbejag. De VOC was geen filantropische instelling. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
@majic:
Het probleem is meer dat je de ethische kant van de zaak niet juist geformuleerd krijgt ;)

In beginsel kun je de ethiek van een ander slechts aan de orde stellen door op een inconsistentie aan te wijzen bij die persoon. Op zich is dat mogelijk, maar het vereist het zorgvuldig kiezen van argumenten en is moeilijk.

Je eigen ethische normen op een ander projecteren ligt altijd zeer moeilijk. Daar is dus geen beginnen aan.

Een discussie over moraal is iets makkelijker, maar daar kom je meestal uit op lets agree to disagree ;) Je begon hier met ethiek, maar verzandt in een paar willekeurige puntjes van moraal. Dat is makkelijk schieten al zie ik hier een aantal discussietechnieken en ook wel drogredeneringen langskomen (ja jij :+) waar je met ogen open intrapt.

Ik denk dat ik op bepaalde punten wel met je mee kan gaan, maar ga de discussie hier niet namens je voeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Tja... ik ben waarschijnlijk zeer on-ethisch in de ogen van de topicstarter. Ik heb de laptop ook gekocht terwijl ik deze niet 1-2-3 nodig had. De wens voor een krachtige laptop is er altijd wel geweest maar had het geld er niet voor over. Door deze 'aanbieding' was het voor mij financieel wel verantwoord, door heel simpel de geleverde SSD's en mijn huidige laptop te verkopen. Dan draai ik quitte en heb ik een snelle Core i7 laptop waar ik nog jaren mee verder kan. En ben er zo blij als een kind mee. En als ik door mijn aankoop de mogelijkheid voor iemand anders heb ontnomen, then so be it, daar slaap ik geen nacht minder om. Ik verwacht het ook niet andersom.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Ik had al afgesproken via PB met Zeef dat de topictitel naar moraliteit/ethiek veranderd mocht worden. Hij is denk ik alleen even met koffiepauze nu :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
MikeyMan schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:40:
[...]

En daar heb je nu precies het ethische gedeelte van het verhaal...

Omdat dell iets niet goed doet, mag je het zelf ook?
Nee, ik heb het niet eens over het etische gedeelte: Dell overtreedt de wet, de consument wil binnen de wettelijke grens z'n product kopen zoals aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Daar gaat het alweer één kant op...de bedrijven zijn altijd fout wij nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Han schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:37:
Tja... ik ben waarschijnlijk zeer on-ethisch in de ogen van de topicstarter. Ik heb de laptop ook gekocht terwijl ik deze niet 1-2-3 nodig had. De wens voor een krachtige laptop is er altijd wel geweest maar had het geld er niet voor over. Door deze 'aanbieding' was het voor mij financieel wel mogelijk, door heel simpel de geleverde SSD's en mijn huidige laptop te verkopen. Dan draai ik quitte en heb ik een snelle Core i7 laptop waar ik nog jaren mee verder kan. En ben er zo blij als een kind mee. En als ik door mijn aankoop de mogelijkheid voor iemand anders heb ontnomen, then so be it, daar slaap ik geen nacht minder om. Ik verwacht het ook niet andersom.
Toch prima? Je hebt een mooie laptop waar je blij mee bent.
Het punt is ook in dit hele topic dat je nergens individuele mensen kunt of wilt aanspreken op hun acties. Maar het groepsgedrag is (naast enorm lastig te beïnvloeden) wel opvallend te noemen. Het collectieve "we zijn slachtoffer" gevoel terwijl het begon met een simpel "we willen winstmaken".

Voorzover dat ook maar relevant is - het product bezitten was je primaire motivatie, dus dat valt buiten de scope van m'n topic. T is een beetje een grijs gebied voor mij wat het verkopen van de SSD's dan weer zou moeten zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

zeef schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:36:
[...]
Hoe ver gaat de plicht van de consument in jouw ogen om te verifiëren of een medewerker van bedrijf X terzake kundig is? Ik mag toch aannemen dat als in de klantenservice bel dat ik correct te woord wordt gestaan.
Dat zeg ik toch ook? Er zijn alleen bepaalde verwachtingen die je moet hebben bij zo'n telefoontje of chat, en ik weet niet wat er gebeurd is in het geval van Dell, maar zoals ik zei kan ik me prima voorstellen dat de betreffende medewerker ook niet verder keek dan zijn neus lang was en de prijs doodleuk van de site voorlas.
zeef schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:36:
vind je de prijs bij nader inzien toch te laag als winkelier dan roep je 'foutje, bedankt' en kan de consument naar zijn bestelling fluiten
bwerg schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:52:
Dan ga ik een winkel beginnen waarbij ik mijn telefoonnummer aan klanten geef [...] "ja, dat was mijn broer, die heeft hier eigenlijk niets te zeggen".
Nu niet meteen mijn reactie doortrekken tot in het absurde alstublieft. Je begrijpt ook wel dat een winkel met een dergelijke instelling geen lang leven is beschoren, dus daar zou niemand wat mee opschieten. Het gaat me vooral om wat je mag verwachten van de klantenservice, zie ook bovenstaande.
Nog argumenten aan te brengen, of was dat het?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
majic schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:38:
Ik had al afgesproken via PB met Zeef dat de topictitel naar moraliteit/ethiek veranderd mocht worden. Hij is denk ik alleen even met koffiepauze nu :-(
Nee, hij had het verkeerde veld ingevuld. Is nu gefixt. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99190

Han schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:37:
Tja... ik ben waarschijnlijk zeer on-ethisch in de ogen van de topicstarter. Ik heb de laptop ook gekocht terwijl ik deze niet 1-2-3 nodig had. De wens voor een krachtige laptop is er altijd wel geweest maar had het geld er niet voor over. Door deze 'aanbieding' was het voor mij financieel wel verantwoord, door heel simpel de geleverde SSD's en mijn huidige laptop te verkopen. Dan draai ik quitte en heb ik een snelle Core i7 laptop waar ik nog jaren mee verder kan. En ben er zo blij als een kind mee. En als ik door mijn aankoop de mogelijkheid voor iemand anders heb ontnomen, then so be it, daar slaap ik geen nacht minder om. Ik verwacht het ook niet andersom.
(imo) niets mis mee natuurlijk. Heel slim gedaan ook, ik persoonlijk heb meer problemen met het overdreven gedoe als het een keer misgaat. Winst maken op zulke dingen is heel normaal en quitte draaien op zo'n high end laptop is al helemaal slim. Maar het gezeur als het mis gaat bij een webshop is zo overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Deze ethisch verwerpelijke zak heeft een XPS 17 besteld, terwijl ie nog geen jaar geleden een XPS 15 heeft gekocht, ook met een monsteraanbieding/foutje op de website van Dell. De XPS 15 heb ik wel voor eigen gebruik gekocht, dus misschien zal ik daardoor iets minder lang branden in de hel.

Eerlijk gezegd weet ik nog niet wat ik met de XPS 17 ga doen. Een groter scherm vind ik wel fijner, maar maakt een laptop ook logger. Mijn XPS 15 is nog prima, maar een SSD in mijn XPS 15 ook niet zou misstaan. Ik verwacht hoe dan ook een laptop te verkopen, want ik heb er gewoon geen twee nodig.

majic, als je interesse hebt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
majic schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:41:
[...]

Toch prima? Je hebt een mooie laptop waar je blij mee bent.
Het punt is ook in dit hele topic dat je nergens individuele mensen kunt of wilt aanspreken op hun acties. Maar het groepsgedrag is (naast enorm lastig te beïnvloeden) wel opvallend te noemen. Het collectieve "we zijn slachtoffer" gevoel terwijl het begon met een simpel "we willen winstmaken".

Voorzover dat ook maar relevant is - het product bezitten was je primaire motivatie, dus dat valt buiten de scope van m'n topic. T is een beetje een grijs gebied voor mij wat het verkopen van de SSD's dan weer zou moeten zijn 8)
Ik moet zeggen dat de houding van verschillende klanten in dat Dell topic ook nogal verschilde. De grootste 'onrecht' roepers werden door de community van mede kopers in dat topic ook actief aangesproken op hun gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
slow whoop schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:44:
Deze ethisch verwerpelijke zak heeft een XPS 17 besteld, terwijl ie nog geen jaar geleden een XPS 15 heeft gekocht, ook met een monsteraanbieding/foutje op de website van Dell. De XPS 15 heb ik wel voor eigen gebruik gekocht, dus misschien zal ik daardoor iets minder lang branden in de hel.

Eerlijk gezegd weet ik nog niet wat ik met de XPS 17 ga doen. Een groter scherm vind ik wel fijner, maar maakt een laptop ook logger. Mijn XPS 15 is nog prima, maar een SSD in mijn XPS 15 ook niet zou misstaan. Ik verwacht hoe dan ook een laptop te verkopen, want ik heb er gewoon geen twee nodig.

majic, als je interesse hebt... ;)
Als je die 512mbGB SSD nou eens voor een zacht prijsje aan me zou verkopen :> Dan ontkracht je meteen heel m'n topic >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Het is zelfs 512 GB. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik ben het deels eens met TS.
Waar ik me voornamelijk aan stoor is dat de kopers(tweakers) verwachten dat zo een bedrijf zomaar heel veel verlies mag/kan maken, omdat ze een fout hebben gemaakt....
Ik vraag me af hoe deze kopers zouden reageren als ze aan de andere kant van de tafel zaten. Als het gaat om 1 of 2 kopers zal het verlies wel meevallen, maar een beetje foute aanbieding die hier op tweakers terecht komt wordt gekocht door maybe 100den tweakers. Dan gaat het niet meer om een verlies van 100/200 euro..

Daarnaast vind ik wel dat de webshops beter en eerlijker kunnen communiceren, maar die zijn dan natuurlijk ook bang dat ze dan op hun woorden zullen worden gepakt.

/persoonlijk

Als ik een "foute" aanbieding zie waar ik wat aan heb bestel ik deze ook, met de gedachte wie niet waagt wie niet wint. Wat ik niet doe is als het blijkt dat het een fout is en ze niet kunnen leveren er achteraan huilen.. En heel de webshop bashen op alle mogelijke manieren, dit vind ik persoonlijk triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
B0MBACI schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:03:
Waar ik me voornamelijk aan stoor is dat de kopers(tweakers) verwachten dat zo een bedrijf zomaar heel veel verlies mag/kan maken, omdat ze een fout hebben gemaakt....
Hierbij mag niet onvermeld blijven dat het bedrag andersom (de winst bij reguliere koop, ca 2k meerprijs voor 2 SSDs) ongeveer even groot is als het verlies nu. Is het in dat perspectief nog steeds gek? Of is het symmetrische handel?

Een van de morele standpunten die iemand in zou kunnen nemen is dat hij handelt zoals de tegenpartij handelt. In dat opzicht zou je van Dell kunnen zeggen dat het precies de klanten heeft gekregen wat het verdient. Belcompany is in dat opzicht al een volstrekt andere casus. Etc.

[ Voor 23% gewijzigd door Rukapul op 24-02-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Rukapul schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:05:
[...]

Hierbij mag niet onvermeld blijven dat het bedrag andersom (de winst bij reguliere koop, ca 2k meerprijs voor 2 SSDs) ongeveer even groot is als het verlies nu. Is het in dat perspectief nog steeds gek? Of is het symmetrische handel?

Een van de morele standpunten die iemand in zou kunnen nemen is dat hij handelt zoals de tegenpartij handelt. In dat opzicht zou je van Dell kunnen zeggen dat het precies de klanten heeft gekregen wat het verdient. Belcompany is in dat opzicht al een volstrekt andere casus. Etc.
Hier ga ik niet mee akkoord, waarom:

- Jij mag beslissen of je bij DELL wat koopt, als ze te veel vragen ben jij vrij om ergens anders te shoppen.
- Andersom mag DELL (met zo een fout) niet kiezen of ze leveren? Dat is niet eerlijk toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
B0MBACI schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:15:
[...]

Hier ga ik niet mee akkoord, waarom:

- Jij mag beslissen of je bij DELL wat koopt, als ze te veel vragen ben jij vrij om ergens anders te shoppen.
- Andersom mag DELL (met zo een fout) niet kiezen of ze leveren? Dat is niet eerlijk toch.
Dat laatste had gekund volgens de gestelde moraal, maar Dell koos daar niet voor. In plaats daarvan koos het de prijs te bevestigen, de aanbieding te handhaven, later op oneigenlijke gronden en in strijd met de eigen voorwaarden de order te cancellen.

Had Dell direct aangegeven dat de prijs te laag was dan was het andere koek geweest :) En dan moet eigenlijk ook nog de algemene opstelling van Dell meegenomen worden waaronder bijvoorbeeld het tegen woekerprijzen verkopen van upgrades en zaken waar je grotendeels volgens de wet sowieso al recht op hebt, het negeren op een flink aantal punten van het consumentenrecht, etc.

Je moet dus het totaalplaatje bekijken en niet inzoomen op het verloop van een enkele transactie.

Heel kort door de bocht: Dell gedraagt zich als een schoft (voldoende basis voor deze bewering) en het moet dan maar schoften als klanten dulden (zoals enkelen uit het aangehaalde topic). Dat herstelt dus de symmetrie.

Maar zoals geldt dit alleen voor degenen die zich beroepen op dit morele standpunt in algemene zin en zich daar consistent naar gedraagt.

[ Voor 16% gewijzigd door Rukapul op 24-02-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401705

Ik ben het deels eens met TS.
Ik vraag me af hoe deze kopers zouden reageren als ze aan de andere kant van de tafel zaten. Als het gaat om 1 of 2 kopers zal het verlies wel meevallen, maar een beetje foute aanbieding die hier op tweakers terecht komt wordt gekocht door maybe 100den tweakers. Dan gaat het niet meer om een verlies van 100/200 euro..

Daarnaast vind ik wel dat de webshops beter en eerlijker kunnen communiceren, maar die zijn dan natuurlijk ook bang dat ze dan op hun woorden zullen worden gepakt.

/persoonlijk

Als ik een "foute" aanbieding zie waar ik wat aan heb bestel ik deze ook, met de gedachte wie niet waagt wie niet wint. Wat ik niet doe is als het blijkt dat het een fout is en ze niet kunnen leveren er achteraan huilen.. En heel de webshop bashen op alle mogelijke manieren, dit vind ik persoonlijk triest.
Natuurlijk bestel je onder het motto wie niet waagt wie niet wint, mijns inzien niet verwerpelijk, het gaat er meer om dat mensen bereid zijn om over lijken te gaan als het bedrijf er achter komt dat het om een fout gaat (uitzonderingen daargelaten). Nu moet ik heel eerlijk zijn, ik heb de "zaak" Dell voorgelegd aan mijn vriendin, juridische achtergrond. Zij kwam met het volgende:

"Het is aannemelijk dat het om een fout gaat omdat de prijs heel laag is. Echter is het als leek niet raar als deze zegt: tja laptop, 1000 piek dan zal het wel een hele goede laptop zijn. Bij de Mediamarkt kan ik een laptop krijgen voor 600 piek, SSD/HDD?? Whats the difference?!"

Nu gaat het er natuurlijk om tweakers, tja wees een vent en neem je verlies (welk verlies eigenlijk??). Wat wel opvalt is dat deze tweakers het onrecht hard van de daken schreeuwen als Apple/Samsung/Microsoft etc met patentrechtzaken elkaar de nek om proberen te draaien, ook hier geld: uitzonderingen daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik vind dat in het voorbeeld van de twee SSD's dat Dell slordig is geweest, dat ze haar klanten iets van coulance moet aanbieden maar ik vind dat ze nu heel erg coulant zijn geweest. De twee SSD's zelf waren namelijk ongeveer net zo duur als de kosten voor die hele laptop. Iedereen hier weet dat dat niet klopt. Ik vind dat Dell iedereen een kortingsbon van 20% oid had moeten aanbieden voor een nieuwe laptop, of de laptop moeten leveren voor de werkelijke prijs - 25%, iets in die richting. Ik vind echter ook dat bedrijven die een product voor een prijs die 20% te laag is op hun site zet, die prijs niet later alsnog moet mogen aanpassen. Dat vind ik belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ben er vluchtig doorheen gegaan.

Aanbiedingen delen die je vind mag je wat mij betreft best delen met de wereld. Als de betreffende medewerkers dan ook aangeven dat de aanbieding klopt, wat is gebeurt bij Dell, TPH en BC, dan kan je verwachten dat de aanbieding ook daadwerkelijk wordt uitgeleverd, het maakt dan niet uit voor welke prijs.

Dat elk bedrijf wel eens een fout maakt, kan, maar schuif die fout dan niet af op de consument, maar ga zelf als bedrijf op de blaren zitten. Zadel niet de consument met het probleem op en probeer er onderuit te komen door te zeggen dat er geen voorraad meer is. Dan bestel je toch gewoon bij, bij elk van de in de TS genoemde 'fouten' was/is het betreffende product nog gewoon te leveren.

Bedrijven denken tegenwoordig alles te kunnen maken met zogenoemde lokkertjes die ze niet uit kunnen leveren.

Consumenten hoeven niet van elk artikel dat op internet te koop is de prijs te weten. Ik vind dat je dat zelfs niet hoeft na te zoeken als je van een medewerker te horen heb gehad dat de prijs die geboden wordt gewoon klopt.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 401705 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:23:
tja wees een vent en neem je verlies (welk verlies eigenlijk??).
Precies. Er is geen verlies, ze hebben alleen geen winst gemaakt. Daarom stoor ik me ook aan de slachtofferhouding, a la dat pruilgezicht van Robben die denkt dat hem het grootste onrecht ter wereld is aangedaan ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*knip flame*

't zou toch wat zijn als ik nav dit topic moet gaan bannen 8)7

[ Voor 158% gewijzigd door Rukapul op 24-02-2012 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Yorin schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:23:
Zadel niet de consument met het probleem op
De consument heeft geen probleem, die heeft alleen geen meevallertje gehad. Het is als het per ongeluk overmaken van €150,000 ipv €150, en jij zegt dan dat de ontvanger met een probleem wordt opgezadeld als deze de €149,850 terug moet betalen, of toch niet krijgt bijgeschreven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

[...]Dan gaat het niet meer om een verlies van 100/200 euro..
Dell maakt echt geen verlies op deze laptops hoor... ;)

Ik denk alleen dat de gehele winstmarge weg is en dat de laptops tegen kostprijs de fabriek verlaten. De prijs van € 2000,00 van Dell voor de twee SSD's is absoluut niet representatief, ook de gemiddelde verkoopprijs van € 550,00 p/s niet. Dell zal de SSD's gaan afschrijven voor de inkoopprijs, schat zo rond de € 200,00 (zeer hoge schatting). Daarmee maken ze € 400,00 minder winst op het geheel, naar mijn schatting de winstmarge van de overige hardware. Tel daarbij op de getoonde goodwill en gratis positieve reclame dan kun je stellen dat Dell er niet minder van wordt :)
gambieter schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:33:
De consument heeft geen probleem, die heeft alleen geen meevallertje gehad.
En zo is het ook gewoon. Nu ben ik blij, was het niet doorgegaan dan was het jammer. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Han op 24-02-2012 12:41 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Han schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:39:
En zo is het ook gewoon. Nu ben ik blij, was het niet doorgegaan dan was het jammer. :)
Dat zou ook mijn houding zijn geweest. Ik heb toen naar die €119 Win7 tablet gekeken van The Phone House (toch?) en uiteindelijk besloten het niet te doen. Maar als ik het wel had gedaan, en daarna de "nee, sorry" had gehad, soit. Nee heb je, ja kun je krijgen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
majic schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:42:

Maar ethisch is het niet. En we krijgen met z'n allen een lekkere reputatie hé ? bah...!
Vooral als er tweakers tussen zitten die brieven/mailtjes sturen met links naar discussies op dit forum. Hoezo zorg je er voor dat Tweakers.net een rare naam krijgt bij leveranciers en winkels?

En gedupeerd? Gedupeerd ben je pas als je geld weg is en er niks wordt opgestuurd, geen contact meer is en je simpelweg bent opgelicht. De gemiddelde webwinkel laat het wel na om als oplichter te boek te staan. Na het bestellen van een product met een foutieve prijs kun je twee dingen verwachten:
* Het product wordt met tegenzin van de aanbieder verstuurd, of er wordt een vervangend product aangeboden, waarna je eventueel zelf de order kunt annuleren en je geld terug kunt krijgen
* Het product wordt niet verstuurd, de order wordt eenzijdig geannuleerd en je geld komt retour

In deze beide gevallen ben je géén gedupeerde en heb je geen schade geleden. Misschien ben je een paar centjes rente misgelopen, mits je een gulle bank hebt die je rente op je betaalrekening biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

gambieter schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:45:
Dat zou ook mijn houding zijn geweest. Ik heb toen naar die €119 Win7 tablet gekeken van The Phone House (toch?) en uiteindelijk besloten het niet te doen. Maar als ik het wel had gedaan, en daarna de "nee, sorry" had gehad, soit. Nee heb je, ja kun je krijgen ;) .
Daarbij moet ik wel een kanttekening maken over het feit dat ik wel enige moeite in heb gestoken om de koop overeind te houden. En die strijdlust kwam vanwege het feit dat Dell zeer tegenstrijdig, slorig en amateuristisch communiceerde. Ze probeerden eerst met onjuiste informatie mij te dwingen tot annulering of een slechter alternatief. En dan vond ik niet echt kies. Als Dell direct de zelfde week nog had benaderd met een net verhaal dat ze fout hadden gemaakt en vanwege het misverstand niet konden leveren dan had ik die serieus gehonoreerd. Maar Dell koos een weg die bij mij weerstand opriep en om die reden heb ik er een drietal mailtjes aan gewaagt.

En gedupeerden heb je absoluut niet in deze kwestie, dat soort termen zijn inderdaad zeer ongepast. Er zijn ook gebruikers die nu alsnog allerlei randkortingen willen claimen. Da's hun goed recht. Ik persoonlijk ben dankbaar voor deze prachtige en goedkope laptop en het gebaar van Dell. Geen haar op mijn hoofd die nog achter die andere kortingen zou denken, laat staan deze te claimen. Dan ben je in mijn ogen echt bezig om het onderste uit de kan te willen en dan hoop ik stiekum dat Dell hun bestelling kwijt raakt.

[ Voor 20% gewijzigd door Han op 24-02-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Han schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:52:
Daarbij moet ik wel een kanttekening maken over het feit dat ik wel enige moeite in heb gestoken om de koop overeind te houden. En die strijdlust kwam vanwege het feit dat Dell zeer tegenstrijdig, slorig en amateuristisch communiceerde. Ze probeerden eerst met onjuiste informatie mij te dwingen tot annulering of een slechter alternatief. En dan vond ik niet echt kies. Als Dell direct de zelfde week nog had benaderd met een net verhaal dat ze fout hadden gemaakt en vanwege het misverstand niet konden leveren dan had ik die serieus gehonoreerd. Maar Dell koos een weg die bij mij weerstand opriep en om die reden heb ik er een drietal mailtjes aan gewaagt.
Oh, daar heb ik zeker begrip voor, vanaf het moment dat het een fout blijkt te zijn moet een bedrijf goed communiceren, en dat wil nog wel eens mislopen met het gevolg dat de andere kant ook weer de hakken in het zand zet. En dan worden de stellingen snel ingenomen ;) .

Maar als ik dan zie dat er in het AT tablet topic geklaagd wordt over de leverdatum, tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:56:
[...]

Maar als ik dan zie dat er in het AT tablet topic geklaagd wordt over de leverdatum, tja.
Dat kan ik me juist wel weer goed voorstellen; het punt over de prijs is "gepasseerd" (en volgens een medewerker was dat ook de juiste prijs, alleen had men verzuimd op=op te vermelden ;)), men wil gaan leveren.

Kortom, er is een reguliere koopovereenkomst, en dan dient er ook daadwerkelijk geleverd te gaan worden.
Het is lovenswaardig dat de Phonehouse mensen voor "het ongemak" van de vertraagde levering probeert te compenseren met tegoedbon en een tasje/sleeve, maar feit blijft dat keer op keer gemaakte afspraken en beloftes niet nagekomen worden.

De kopers waren een paar weken terug telefonisch op de hoogte gesteld (wederom, keurig gecommuniceerd) dat de tablet gegarandeerd vóór eind februari uitgeleverd zou gaan worden.

Maar als je dan op Twitter kijkt, weet Phonehouse een paar dagen voor het verstrijken van die deadline nog steeds niet waar de tablets zijn: https://twitter.com/Phone...status/173006790626246657
@yorin92 @michaelerkens Uiteraard is dat gebeurd, maar op dit moment is er niet meer bekend. Mvg Marjon
En dat is op z'n minst dubieus te noemen, en doet de vraag rijzen, worden de kopers nu aan een lijntje gehouden (en dat door een bedrijf dat winst maakt met wireless producten :P)?
Op een gegeven moment zijn coulance en geduld jegens een bedrijf terecht op, zeker omdat de distributeur voor Nederland die dingen gewoon op voorraad heeft en binnen 1 werkdag kan leveren:
http://www.capestone.nl/w...1_AT+Tablet+ATP-103G.aspx

Dat dat niet tegen de prijs zal zijn die Phonehouse in gedachten had, tja.
Zich verschuilen achter "Ja, ze zijn niet leverbaar"/"Ze moeten uit China komen" wordt dan toch wel een BS-verhaaltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Iva_Bigone schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:18:
Dat dat niet tegen de prijs zal zijn die Phonehouse in gedachten had, tja.
Zich verschuilen achter "Ja, ze zijn niet leverbaar"/"Ze moeten uit China komen" wordt dan toch wel een BS-verhaaltje.
En waarom mag de Phonehouse ze niet uit China halen om zodoende de prijs voor hun zelf te drukken? Lijkt mij juist geen BS verhaal maar commercieel slim van de Phonehouse. En eind februari leveren? Dan hebben ze nog 5 dagen en een beetje respijt van zeg een week extra vanwege de getoonde coulance. Nu juist op de strepen gaan staan komt mij erg ondankbaar over. Ik zou in deze gevallen minder kritisch zijn en de Phonehouse het voordeel van de twijfel gunnen. Maar zowel de Phonehouse als Dell onderschatten in mijn ogen de waarde van helder en transparant communiceren. Ook een slecht bericht is een bericht en beter dan geen bericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Han schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:25:
[...]

En waarom mag de Phonehouse ze niet uit China halen om zodoende de prijs voor hun zelf te drukken? Lijkt mij juist geen BS verhaal maar commercieel slim van de Phonehouse. En eind februari leveren? Dan hebben ze nog 5 dagen en een beetje respijt van zeg een week extra vanwege de getoonde coulance. Nu juist op de strepen gaan staan komt mij erg ondankbaar over. Ik zou in deze gevallen minder kritisch zijn en de Phonehouse het voordeel van de twijfel gunnen. Maar zowel de Phonehouse als Dell onderschatten in mijn ogen de waarde van helder en transparant communiceren. Ook een slecht bericht is een bericht en beter dan geen bericht :)
Ze zouden voor 29 februari leveren, dus ze hebben nog 2 werkdagen om de tablets uit te leveren. Als ze op dit moment niet weten waar de tablets zijn, dan betwijfel ik of ze het redden. Uiteraard mogen ze de tablets uit China halen, maar dan moeten ze wel realistische leverdata aanhouden en niet telkens gaan uitstellen. Ze konden natuurlijk al letterlijk 4700 jaar weten wanneer Chinees Nieuwjaar zou vallen. Als je daardoor de leverdatum niet kan halen, dan klopt er iets niet in je planningen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Han schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:39:
[...]

Dell maakt echt geen verlies op deze laptops hoor... ;)

Ik denk alleen dat de gehele winstmarge weg is en dat de laptops tegen kostprijs de fabriek verlaten. De prijs van € 2000,00 van Dell voor de twee SSD's is absoluut niet representatief, ook de gemiddelde verkoopprijs van € 550,00 p/s niet. Dell zal de SSD's gaan afschrijven voor de inkoopprijs, schat zo rond de € 200,00 (zeer hoge schatting). Daarmee maken ze € 400,00 minder winst op het geheel, naar mijn schatting de winstmarge van de overige hardware. Tel daarbij op de getoonde goodwill en gratis positieve reclame dan kun je stellen dat Dell er niet minder van wordt :)
200 euro inkoopprijs voor 512GB SSD's? Nog niet als ze zelf zouden produceren...verdubbel maar gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

majic schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:29:
200 euro inkoopprijs voor 512GB SSD's? Nog niet als ze zelf zouden produceren...verdubbel maar gerust.
Kun je dat ook onderbouwen? :)

Vergeet niet dat Dell de SSD's in zeer grote getale inkoopt. In aantallen waar je alleen maar over kunt fantaseren. Dell is één van de grootste spelers als het gaat om afname van hardware en kan daarom zeer scherp inkopen. Dat zijn aan de ene kant bijna wurgcontracten voor de fabrikanten, aan de andere kant gegarandeerde afzet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 11:52
Ach ik heb altijd zoiets, als ik om wat voor reden dan ook een voordeeltje via een bedrijf heb is dat een stimulans voor het bedrijf om de orde op zaken te krijgen.

Zo is bij mij ooit eens bij bestelling van een Wii, deze 2x geleverd (voor 1 keer betalen).
Blijkbaar had iemand in het magazijn 2x de pakbon geprint, nooit weer wat van gehoord.

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Rukapul schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:19:
[...]

Dat laatste had gekund volgens de gestelde moraal, maar Dell koos daar niet voor. In plaats daarvan koos het de prijs te bevestigen, de aanbieding te handhaven, later op oneigenlijke gronden en in strijd met de eigen voorwaarden de order te cancellen.

Had Dell direct aangegeven dat de prijs te laag was dan was het andere koek geweest :) En dan moet eigenlijk ook nog de algemene opstelling van Dell meegenomen worden waaronder bijvoorbeeld het tegen woekerprijzen verkopen van upgrades en zaken waar je grotendeels volgens de wet sowieso al recht op hebt, het negeren op een flink aantal punten van het consumentenrecht, etc.

Je moet dus het totaalplaatje bekijken en niet inzoomen op het verloop van een enkele transactie.

Heel kort door de bocht: Dell gedraagt zich als een schoft (voldoende basis voor deze bewering) en het moet dan maar schoften als klanten dulden (zoals enkelen uit het aangehaalde topic). Dat herstelt dus de symmetrie.

Maar zoals geldt dit alleen voor degenen die zich beroepen op dit morele standpunt in algemene zin en zich daar consistent naar gedraagt.
Zoals ik in mijn allereerste bericht had geschreven dat communicatie van de webshop veel beter er eerlijker moet, alleen is er dus de kans dat als je eerlijk bent op je woorden kan worden gepakt en dat is dan weer een andere dilemma..

Dell kon idd kiezen om niet te leveren, maar nadat dit zo uitvergroot werd hebben zij natuurlijk ook niet meer echt een keuze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

B0MBACI schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:55:
Dell kon idd kiezen om niet te leveren, maar nadat dit zo uitvergroot werd hebben zij natuurlijk ook niet meer echt een keuze..
Ik denk dat de reden meer in het feit ligt dat Dell fout op fout heeft gemaakt waardoor ze 0,0 kans hadden gemaakt. Als dit bij de rechter terecht was gekomen dan hadden ze gewoon moeten leveren. Puur alleen al om het feit dat Dell hun medewerkers niet voldoende traint waardoor deze uitspraken doen die Dell machteloos maakt. Claimen dat het daadwerkelijk geleverd gaat worden en de prijs goed is ondanks de SSD's is niet handig. Overigens maakten ze niet één keer die fout qua aanbieding, maar zelfs twee keer. En vervolgens ook alle orders te accepteren en de betalingen te verwerken ook niet. Men had wat dat betreft scherper moeten zijn en sneller moeten reageren op de situatie. En dan niet zoals ze dan alsnog hebben gedaan, door argumenten aan te dragen die niet waar zijn. Daarmee kweek je weinig goodwill bij de klant :)

[ Voor 3% gewijzigd door Han op 24-02-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Han schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:37:
[...]

Kun je dat ook onderbouwen? :)

Vergeet niet dat Dell de SSD's in zeer grote getale inkoopt. In aantallen waar je alleen maar over kunt fantaseren. Dell is één van de grootste spelers als het gaat om afname van hardware en kan daarom zeer scherp inkopen. Dat zijn aan de ene kant bijna wurgcontracten voor de fabrikanten, aan de andere kant gegarandeerde afzet :)
Het is grappig dat je mij vraagt te onderbouwen, terwijl je dat zelf geheel niet doet in je bericht waar ik op reageerde. Het blijft puur speculatief hoeveel marge Dell op deze SSD's maakt, simpel.

Feit is dat de laagste prijs in de pricewatch zo'n 560 euro nu is. Dell kan nog zo groot inkopen, onder de productiekosten ga je echt niet uitkomen. Netto winstmarge van Micron afgelopen jaren is zo'n 15-16%, al zouden ze ze voor 0% marge verkopen aan Dell dan nog gaan er maar een paar tientjes af. 200 euro is gewoon fantasie. De flash-markt staat al jaren hevig onder druk, winstmarges zijn krap, concurrentie moordend. Micron maakte zelfs nog 40% verlies in 2009 en mag blij zijn uberhaupt nog te bestaan...

edit : Ter indicatie, Dell heeft een netto winst van nog geen 5% afgelopen jaar en doet het al jaren niet heel veel beter. Lijkt me redelijk op het dunst van de snede opereren, ik hoop dat je zelf nu ook begrijpt dat 200 euro inkoopprijs voor een 512gb SSD gewoonweg niet kan.

[ Voor 18% gewijzigd door majic op 24-02-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Han schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:25:
[...]

En waarom mag de Phonehouse ze niet uit China halen om zodoende de prijs voor hun zelf te drukken? Lijkt mij juist geen BS verhaal maar commercieel slim van de Phonehouse.
En eind februari leveren? Dan hebben ze nog 5 dagen en een beetje respijt van zeg een week extra vanwege de getoonde coulance.

Nu juist op de strepen gaan staan komt mij erg ondankbaar over. Ik zou in deze gevallen minder kritisch zijn en de Phonehouse het voordeel van de twijfel gunnen.
Ik zeg nergens dat ze ze niet (rechtstreeks) uit China mogen halen (prima dat ze dat doen), maar het voordeel van de twijfel hebben ze nu vaak genoeg gehad. Het is bij lange na niet de eerste keer dat de gemaakte beloftes niet nagekomen worden...

Dus als ze weer met een uitstel op de proppen komen, kan ik het de kopers zeker niet kwalijk nemen als de kritiek nog een stuk harder wordt. Het is dan immers 2 maanden na de koop!

De reden voor het uitstel zal (mijns inziens) in dat geval dan eerder te maken hebben met een nog steeds voor Phonehouse ongunstige prijs en/of het zoeken naar een juridische loophole zodat ze nooit hoeven te leveren, dan Chinees Nieuwjaar of welke "totaal onvoorziene en onverwachte" feestdag dan ook ;)

Desalnietemin hoop ik (voor beide partijen) dat het wel gewoon lukt voor eind februari om de koop tot een goed einde te brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

majic schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:07:
Feit is dat de laagste prijs in de pricewatch zo'n 560 euro nu is. Dell kan nog zo groot inkopen, onder de productiekosten ga je echt niet uitkomen.
Groothandelaren kopen deze SSD's in voor € 350,00. En dat zijn bij lange na niet de aantallen als Dell deze inkoopt. Daarnaast worden ze vaak voor bijna de kostprijs door de fabrikant doorverkocht aan partijen als Dell. Daarom is het bedrag van € 200,00 best reëel te noemen als het om de inkoopprijs voor Dell gaat. Dat het slecht gaat in die branche komt juist door partijen als Dell, die de fabrikanten in een wurggreep hebben. Afnemers van dergelijke aantallen bepalen bijna zelf de inkoopprijs. Medelijden met Dell hoef je alleen al om deze reden niet te hebben. Ze maken ook veel kapot door hun positie in de markt. Het is vaak buigen of barsten voor fabrikanten. Dell hobbelt met gemak naar een andere aanbieder en laat de fabrikant stikken om een dubbeltje per produkt verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Je mag best met bewijs komen voor je 350 euro inkoopprijs bij de groothandel. Daarnaast hebben we het dan over excl. BTW, je komt dan dus al bij jou voorbeeld op 420 euro consumentenprijs uit. Appels met appels vergelijken is in dit geval wel handig.

200 euro ligt gewoon ver beneden de productiekosten voor Micron, wie een klein beetje de techsites en financiële sites volgt zal dat niet als een verassing zien aankomen.

We kunnen dus lang en kort discussiëren - Dell maakt gewoon keihard verlies op de laptop met 2x SSD die ze nu verkocht hebben. Hoeveel keihard verlies (tientjes of honderden euros) kunnen we wél over discussieren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

majic schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:21:
Je mag best met bewijs komen voor je 350 euro inkoopprijs bij de groothandel. Daarnaast hebben we het dan over excl. BTW, je komt dan dus al bij jou voorbeeld op 420 euro consumentenprijs uit. Appels met appels vergelijken is in dit geval wel handig.
Appels met peren met vergelijken heeft in deze juist geen zin, we praten over de winst c.q. verlies van Dell, niet van de consument. Dus de consumentenprijs staat hier geheel buiten. Maar je hebt gelijk, je kan er over blijven discussiëren, ik blijf er echter bij dat Dell geen verlies maakt op deze laptops :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Prima, dan kom je niet met hard bewijs. Dat kan en ga ik echter wel doen.

512Gb SSD (Crucial C400) inhoud :
16x 256Gbit MLC flash geheugen
Marvell 9174 controller chip
2x 128Mb flash-geheugen
PCB
Behuizing

Overige kosten:
- Assemblage (personeel, machines, fout-testen, afschrijving mislukte ssd's)
- Transport

De 256Gbit modules worden in een relatief laag volume geproduceerd en zijn "high end", vrijwel niet te vinden op marktanalysesites derhalve. De 128gbit modules (ook 25nm) gaan echter voor zo'n 14 dollar per stuk over de toonbank op z'n aller, aller-laagst bij gigavolumes* met vrijwel geen marge. Bij gebruik van 128gbit chips komen we dus al uit op 448 dollar (340 euro) ! Het zal je opvallen dat hoe groter en nieuwer de chips, hoe hoger de prijs/gb is op de markt. Voor dit rekenvoorbeeld ga ik er optimistisch van uit dat de 128gb en 256gb modules vergelijkbare prijzen/gb hebben.

De kosten voor de overige hardware laat ik gemakshalve even geheel buiten beschouwing. Kosten voor assembleren en transport bovenop de al slordige 400 dollar....dan nog een (marginale) winst voor Micron er op . Oh 19% BTW...een beetje winst voor de groothandel/winkel en voila je hebt je 560 euro consumentenprijs. Er zit echt niet veel marge op SSD's. Nee, 200 euro kan je gewoon vergeten. Tenzij ze ze voor 50% onder de productieprijs gaan verkopen waar we gewoon geen enkele aanname voor hebben.

*Zie NAND flash spot prijzen afgelopen maanden op sites als Dramexchange, inseye..(even reggen krijg je volledige statistieken tot je beschikking)

[ Voor 9% gewijzigd door majic op 24-02-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
majic schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:14:
Prima, dan kom je niet met hard bewijs. Dat kan en ga ik echter wel doen.

512Gb SSD (Crucial C400) inhoud :
16x 256Gbit MLC flash geheugen
Marvell 9174 controller chip
2x 128Mb flash-geheugen
PCB
Behuizing

Overige kosten:
- Assemblage (personeel, machines, fout-testen, afschrijving mislukte ssd's)
- Transport

De 256Gbit modules worden in een relatief laag volume geproduceerd en zijn "high end", vrijwel niet te vinden op marktanalysesites derhalve. De 128gbit modules (ook 25nm) gaan echter voor zo'n 14 dollar per stuk over de toonbank op z'n aller, aller-laagst bij gigavolumes* met vrijwel geen marge. Bij gebruik van 128gbit chips komen we dus al uit op 448 dollar (340 euro) ! Het zal je opvallen dat hoe groter en nieuwer de chips, hoe hoger de prijs/gb is op de markt. Voor dit rekenvoorbeeld ga ik er optimistisch van uit dat de 128gb en 256gb modules vergelijkbare prijzen/gb hebben.

De kosten voor de overige hardware laat ik gemakshalve even geheel buiten beschouwing. Kosten voor assembleren en transport bovenop de al slordige 400 dollar....dan nog een (marginale) winst voor Micron er op . Oh 19% BTW...een beetje winst voor de groothandel/winkel en voila je hebt je 560 euro consumentenprijs. Nee, 200 euro kan je gewoon vergeten. Tenzij ze ze voor 50% onder de productieprijs gaan verkopen waar we gewoon geen enkele aanname voor hebben.

*Zie NAND flash spot prijzen afgelopen maanden op sites als Dramexchange, inseye..(even reggen krijg je volledige statistieken tot je beschikking)
$400 is zo'n €275, $440 is €301. De waarheid zit dus een beetje in het midden. Assemblage en transport is op het volume waar het om gaat verwaarloosbaar. Die SSD's gaan met containers tegelijk naar Dell. Wat voor Dell een belangrijkere kostenpost is is afschrijving op de voorraad. Die houden ze zo klein mogelijk. Echt geld pakken ze op high end systemen, losse (extra) componenten en serverhardware & services. Op deze XPSsen zal weinig worden verdiend maar een rechtzaak erover voeren is bad publicity & nog meer kosten.

[ Voor 5% gewijzigd door zeef op 24-02-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

En er dient rekening te worden gehouden dat Dell zo'n 20% onder de reguliere inkoopprijzen van de groothandel zit. Mijn verhaal zit er zeer dicht tegen aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:48

Garyu

WW

zeef schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:30:
[...]

$400 is zo'n €275, $440 is €301. De waarheid zit dus een beetje in het midden. Assemblage en transport is op het volume waar het om gaat verwaarloosbaar. Die SSD's gaan met containers tegelijk naar Dell. Wat voor Dell een belangrijkere kostenpost is is afschrijving op de voorraad. Die houden ze zo klein mogelijk. Echt geld pakken ze op high end systemen, losse (extra) componenten en serverhardware & services. Op deze XPSsen zal weinig worden verdiend maar een rechtzaak erover voeren is bad publicity & nog meer kosten.
Lijkt me ook. Als ze hier €500 per laptop verlies op lijden, dan kost het hun x 200 klanten (aanname), €10.000 in totaal. Als je bedenkt dat je datzelfde geld ook in een jurist moet investeren, dan heb je misschien twee weken een jurist. Een rechtzaak is dus al snel duurder, brengt je negatieve publiciteit en heb je best een flinke kans dat je die verliest. Klein rekensommetje van Dell zou dus al snel leiden tot eieren-voor-hun-geld kiezen en klaar.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Anoniem: 401705 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:23:
Nu moet ik heel eerlijk zijn, ik heb de "zaak" Dell voorgelegd aan mijn vriendin, juridische achtergrond. Zij kwam met het volgende:

"Het is aannemelijk dat het om een fout gaat omdat de prijs heel laag is. Echter is het als leek niet raar als deze zegt: tja laptop, 1000 piek dan zal het wel een hele goede laptop zijn. Bij de Mediamarkt kan ik een laptop krijgen voor 600 piek, SSD/HDD?? Whats the difference?!"
Het hele punt is dus dat Dell zelf uitdrukkelijk heeft bevestigd dat het een aanbieding was. Dan gaat ook een tweaker niet meer uit van een fout (althans, misschien dat degene die de prijzen bepaald wel een fout heeft gemaakt met het inschatten, maar de aanbieding is zoals hij op de website staat en is in die zin correct).

Dat het heel anders ligt en de consument niet moet zeuren als een webwinkel adequaat op zijn fouten reageert, staat als een paal boven water. Diegenen die dan toch zeuren op GoT krijgen vaak al snel uitgelegd dat ze kansloos bezig zijn. Wat dat betreft vind ik met de moraal op tweakers vaak weinig mis: als iets nergens op slaat wordt dat snel genoeg duidelijk gemaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door bwerg op 24-02-2012 16:11 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het hele verschil is dat er op tweakers geen leken dat ding hebben gekocht. Oh de ene weet er meer vanaf dan de ander, maar sowieso weet iedereen dat je niet 1000GB aan SSDs gratis bij een laptop die nog 1000 euro kost na een flinke aanbieding. En daarnaast is het allemaal via een topic gegaan waarin toch duidelijk stond uitgelegd dat het een fout moest zijn.

Dat Dell het beter had moeten kunnen afhandelen ben ik het helemaal mee eens, dat mensen dan echter naar de rechter gaan omdat ze vinden dat ze het recht hebben om iets veel te goedkoop te krijgen is stom imo. Dan wordt er wel hard geroepen dat er een overeenkomst is gesloten, maar de consument kan die ook zo beeindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Garyu schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:42:
[...]

Lijkt me ook. Als ze hier €500 per laptop verlies op lijden, dan kost het hun x 200 klanten (aanname), €10.000 in totaal.
Ja, want 200x €500 is €10.000 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-05 13:10
furby-killer schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 20:54:
Het hele verschil is dat er op tweakers geen leken dat ding hebben gekocht. Oh de ene weet er meer vanaf dan de ander, maar sowieso weet iedereen dat je niet 1000GB aan SSDs gratis bij een laptop die nog 1000 euro kost na een flinke aanbieding. En daarnaast is het allemaal via een topic gegaan waarin toch duidelijk stond uitgelegd dat het een fout moest zijn.
Dat de SSD's een hele scherpe aanbieding zouden zijn ben ik het met je eens. Verder is de rest van de configuratie geen aanbieding te noemen. Dat er een label aanbieding aanhangt is puur marketing vanuit Dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 22:01
Ook ik heb een At tablet besteld. Maar ben het tot op zekere hoogte wel eens met de ts. We slaan met z'n allen soms wel door, echter wordt dat ook wel gevoed door de opstelling van bedrijven.
Als the Phone house in plaats van smoesjes en non oplossingen gewoon direct eerlijk had gezegd: jongens sorry, de tablet was een restpartij en onze stagiaire is vergeten een limiet op de verkoop te zetten, duizend maal excuses en hierbij nog een kortingsbon van 20€, dan zou ik als consument er heel anders tegenover staan dan in dit geval.

Bedrijven hebben te snel de neiging om een door hen veroorzaakt probleem te willen oplossen met smoesjes of door überhaupt gewoon de order te annuleren met een vanzelfsprekendheid alsof ze daar recht op hebben. In plaats van de fout gewoon direct toe te geven en samen met de consument te kijken of ze tot een oplossing kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:14
^Mee eens

Er zullen altijd wel een aantal azijnpissers zijn die denken dat ze dan 'gedupeerd' zijn, maar dan weet zo'n bedrijf ook dat ze er niks van aan moeten trekken. Dan maar 1 of 2 slechte reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik vind dat mensen best mogen letten op wat bedrijven doen. Als bedrijven de vrijheid krijgen altijd maar aanbiedingen te doen om mensen te lokken, maar daarna niet aan de aanbieding gebonden zijn, dan ben je als consument de dupe. Dus bedrijven scherp houden en wijzen op hun plichten vind ik uit consumentenbescherming een goed concept.

Bedrijven kunnen natuurlijk wel eens fouten maken, zoals er overal fouten gemaakt worden. Daar mogen ze dan natuurlijk wel direct op terugkomen, maar zolang niet gebeurt op een eerlijke en open manier, mogen bedrijven van mij hard aangepakt worden.

Bedrijven dienen wat mij betreft gewoon even met de billen bloot te druven gaan. "Sorry, er is een fout in ons systeem opgetreden en daarom hebben wij voor een verkeerde prijs uw dit product aangeboden. Deze kunnen wij niet leveren voor die prijs. Wel bedankt voor uw bestelling en om u toch tegemoet te komen willen wij u het volgende aanbieden.." Kom dan met een leuke aanbieding die wel haalbaar is. Dan zou voor mij de zaak afgedaan zijn.

Ik heb wel eens bij een winkel een fout gestuurd. Een combinatie van 2 producten was goedkoper dan 1 afzonderlijk product. Ik had het direct kunnen bestellen, maar in plaats daarvan was ik zo aardig om daar een email over te sturen. Dat had ik beter niet kunnen doen, want daardoor ging het voor extra kosten. Toen ik daarover berichtte op Tweakers, werd ik alsnog gemaild door het bedrijf. Ze wilden het product wel goedkoop aanbieden als dankbaarheid voor het melden. Dan ineens wel. Alleen maar door de negatieve publiciteit.

Mijn conclusie: Bedrijven maken het er zelf naar en moeten hun zaken op orde hebben. Dat er mensen gebruik proberen te maken van de fouten, vind ik geen probleem. De instelling van bedrijven zou moeten veranderen: Eerlijk, open en oprecht zou de methode moeten zijn. Als bedrijven dat doen, dan ga ik de bedrijven verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iamzero456 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:41:
^Mee eens

Er zullen altijd wel een aantal azijnpissers zijn die denken dat ze dan 'gedupeerd' zijn, maar dan weet zo'n bedrijf ook dat ze er niks van aan moeten trekken. Dan maar 1 of 2 slechte reviews.
Moet je eens bij de shopreviews kijken van salland.eu die hebben blijkbaar een SSD verkeerd geprijsd vervolgens netjes een mail gestuurd dat hij verkeerd geprijsd was. En het leger van 'gedupeerden' laat meteen tig negatieve reacties achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:45
Matrix schreef op zondag 26 februari 2012 @ 19:29:
Ook ik heb een At tablet besteld. Maar ben het tot op zekere hoogte wel eens met de ts. We slaan met z'n allen soms wel door, echter wordt dat ook wel gevoed door de opstelling van bedrijven.
Als the Phone house in plaats van smoesjes en non oplossingen gewoon direct eerlijk had gezegd: jongens sorry, de tablet was een restpartij en onze stagiaire is vergeten een limiet op de verkoop te zetten, duizend maal excuses en hierbij nog een kortingsbon van 20€, dan zou ik als consument er heel anders tegenover staan dan in dit geval.

Bedrijven hebben te snel de neiging om een door hen veroorzaakt probleem te willen oplossen met smoesjes of door überhaupt gewoon de order te annuleren met een vanzelfsprekendheid alsof ze daar recht op hebben. In plaats van de fout gewoon direct toe te geven en samen met de consument te kijken of ze tot een oplossing kunnen komen.
Precies. Ik ben ook de beroerdste niet maar als een bedrijf gelijk begint met aantoonbare leugens dán ga ik met de hakken in het zand.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:39
Anoniem: 99190 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:27:
[...]

Moet je eens bij de shopreviews kijken van salland.eu die hebben blijkbaar een SSD verkeerd geprijsd vervolgens netjes een mail gestuurd dat hij verkeerd geprijsd was. En het leger van 'gedupeerden' laat meteen tig negatieve reacties achter.
Misschien zou er ook een reviewsite voor kopers moeten komen. Daar kunnen bedrijven dan hun klachten op kwijt ;)

Wat ik me altijd afvraag is of dat soort mensen ook ooit een goede review geplaatst hebben toen hun bestelling wel naar tevredenheid is afgehandeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Phoenix1337 op 28-02-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Als je een euro teveel betaald schreeuwen hebt jullie het uit.
Maar voor een dubbie op de eerste rang zitten daar zijn jullie als de kippen bij.
En maar lachen en gniffelen dat die laptop geleverd wordt.
Maar ff een bedrijf flessen dat een fout maakt, niet erg netjes.
Weer echte Hollanders, denk meteen aan die reklame van dat Hamburger gebeuren.
Ziet 50 eurocent liggen en pakt het op en maakt een lee towers beweging yes.
O wat zielig......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-05 10:25
Hypocrisie van de mens hé ...

0,5 euro te veel betalen in een winkel en de kans is groot dat ze veel trammalant gaan maken.
10 euro te veel terug krijgen in een winkel en de kans is heel groot dat ze zwijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Phoenix1337 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:18:
[...]
Wat ik me altijd afvraag is of dat soort mensen ook ooit een goede review geplaatst hebben toen hun bestelling wel naar tevredenheid is afgehandeld.
In mijn ervaring: meestal niet.
Als ik 100 producten koop ga ik geen 100 reviews maken. De enige twee die dan interessant zijn om een review te maken zijn de twee die "bijzonder" zijn, niet die waar alles goed is verlopen.
In mijn geval:
-recycle-toner slechte kwaliteit ondanks belofte ==> nieuwe ontvangen met flesje wijn ==> zelfde verhaal ==> originele toner ontvangen met flesje wijn en bijbetaling van mijn kant. Lijkt me een review waard, om mensen aan te raden geen recycle-toner te kopen ondanks beloftes.
-babylaptop gerepareerd ==> ingebrande vingerafdrukken op glimmend display. 2e reparatie: onderkant behuizing vervangen en alle stickers er af getrokken (behuizing was niets mis mee!)... 3e poging: als compensatie een nieuwe accu (i.p.v. ruim 4 uur nu weer bijna 5 uur, niet nodig dus maar wel een leuk gebaar. Het bijzondere hieraan was dat ze letterlijk aangaven alles te vervangen wat niet 100% in orde is, terwijl vrijwel elke andere reparateur elke cosmetische schade (die er niet was) zou aangrijpen om garantie af te wijzen, en het zeker niet klakkeloos te vervangen.

Alle keren dat het goed gaat is voor mij geen review waard:
-monitor besteld, monitor geleverd
-printer besteld, printer geleverd
-harddisk besteld, harddisk geleverd
Dergelijke dingen zijn ook weinig zinnig om te lezen.

Wat The Phone House betreft: ik heb nooit bij de winkel geklaagd dat de AT Tablet geannuleerd was. Ik laat alles over me heen komen, wacht rustig af wat ze nu weer verzinnen. En ik verbaas me enorm dat ze het ding nu zelfs gratis beloven.

[ Voor 7% gewijzigd door RemcoDelft op 01-03-2012 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
Zoals je het hierboven beschrijft zijn de shopreviews dus niet echt representatief voor het daadwerkelijk handelen van het bedrijf.

Heb je in de bovenstaande gevallen een goede of een slechte review geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Laatst online: 10-05 20:29

oCe

aka Dookie.

Het is maar net hoe je het bekijkt. Levert een bedrijf een dag te laat dan krijgen ze een slechte review. Levert een bedrijf op tijd of een dag eerder dan is dat normaal en kan er geen review van af. Tuurlijk hoef je een bedrijf niet in de hemel te prijzen maar door alleen de uitzonderlijke situaties (positief of negatief) te plaatsen blijft er in mijn optiek weinig objectiviteit over. Zijn reviews niet bedoeld voor een objectief beeld? Volgens mij heet het niet 'shopklaag' maar 'shopreview'.

On-topic: ik vind de graai-cultuur walgelijk. Zeker van mensen hier op Tweakers verwacht (of eigenlijk zelfs 'weet') je dat bijvoorbeeld de Dell-laptop niet voor dat geld geleverd kan worden. Maarja, Dell is een groot evil bedrijf dat geld wil verdienen en dat is schijnbaar evil, die mag je 'pakken'. Dus: uitbuiten. Wat mij betreft kan je met elk argument aankomen van 'mondeling bevestigd' dit en 'aanbieding' zo maar als een bedrijf eerlijk aangeeft dat er een fout is gemaakt dan ben je ineens gedupeerd. Ga weg. Je hebt geen buitenkansje gehad, je bent geen slachtoffer. Je maakt zelf zeker nooit fouten. Bah.

[ Voor 4% gewijzigd door oCe op 01-03-2012 13:15 ]

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Het grappige is dat het voor veel mensen ethisch gezien volledig juist is om gebruik te maken van andersmans fouten. Als je dat niet doet, dan ben je zwak/sukkel/dom/etc. Volgens mij is dit redelijk nietzschiaans(zijn vast wat filosofen die die kunnen verbeteren en/of aanvullen)

Relevant wiki artikel: Wikipedia: Ethical egoism

[ Voor 16% gewijzigd door pingkiller op 01-03-2012 13:47 ]

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het aantal XPS-laptops is de laatste dagen enorm toegenomen.

V&A aangeboden: Dell XPS 17 met 2 x 512 Gb SSD

Je gaat mij niet vertellen dat dit die persoon niet om de winst gedaan is.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
Uiteraard, maar dat geven ze niet toe natuurlijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Laatst online: 10-05 20:29

oCe

aka Dookie.

Inderdaad. De laptop zal toch wel te groot zijn geweest. Of niet nodig. Of niet mooi. Of... ah, punt is duidelijk :P

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
oCe schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:53:
Inderdaad. De laptop zal toch wel te groot zijn geweest. Of niet nodig. Of niet mooi. Of... ah, punt is duidelijk :P
Dan doe je m toch terug onder wet koop op afstand ;) ohw... wacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Laatst online: 13-05 22:35
De meeste die de xps 17 hebben gekocht. Hebben alleen voor de SSD gekocht om te (door)verkopen. Ikzelf heb deze xps met 2 x SSD ook gekocht. Alleen ik haal 1 SSD eruit en doe ik in mijn 3 maanden xps 17 (zelfde specificaties alleen met 750GB hardeschijf). Nu hebben we dus intotaal 3 laptops (1 xps 17 en inspiron 1720 voor de kids en 1 xps 17 voor mezelf) met allen een SSD er in :9. Nu hebben we in 3 maanden dus 2 xps laptop 17 voor €1730 8). Alleen al de SSD los kosten minimaal €600 8)7.

[ Voor 3% gewijzigd door pinokkia op 02-03-2012 21:34 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De ene na de andere Dell verkoop komt op V&A, zie nu V&A aangeboden: Dell XPS 17 met 2x Samsung 512 GB SSD . Walgelijk dat men steen en been klaagt over het niet leveren, om daarna zelf minimaal 500 Euro aan winst te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
gewoon report maken, staat in de voorwaarden dat er geen producten hier mogen worden verkocht met winst als doel. Ze zetten 't maar lekker op marktplaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Exorcist schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 23:05:
De ene na de andere Dell verkoop komt op V&A, zie nu V&A aangeboden: Dell XPS 17 met 2x Samsung 512 GB SSD . Walgelijk dat men steen en been klaagt over het niet leveren, om daarna zelf minimaal 500 Euro aan winst te pakken.
Daar heb je helemaal gelijk in. Komen ze met smoesjes van laptop is te groot, is toch te overkill etc :r. Wees dan eerlijk en zeg: Ik koop deze laptop om met flinke winst (door) te verkopen. Dat durven ze niet eerlijk te vertellen.

Pinokkia lacht zich nog steeds kapot om de mensen die hun laptop/SSD nog steeds te koop hebben staan en hoop dat ze niet met vette winst wordt verkocht :+

[ Voor 12% gewijzigd door pinokkia op 03-03-2012 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-05 18:56
Aan de andere kant is de koper niet verplicht om hem te kopen. En als iemand hem wel koopt dan is dat ook omdat deze persoon er een goede deal in ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

pinokkia schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 23:10:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in. Komen ze met smoesjes van laptop is te groot, is toch te overkill etc :r. Wees dan eerlijk en zeg: Ik koop deze laptop om (door) te verkopen. Dat durven ze niet eerlijk te vertellen.
/me sup

Maar dat de laptops op V&A eindigen vind ik niet zo'n probleem. Dat een groot percentage zijn laptop verkoopt boven de dell prijs vind ik dan wel weer schandalig.

Wat ik ook triest vind is hetvolgende:
V&A aangeboden: Dell XPS 17 met 2x Samsung 512 GB SSD
Bieding starten met €1450. Laptop gaat niet weg onder €1500. Ehm...

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 03-03-2012 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
danielkraak schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 23:11:
Aan de andere kant is de koper niet verplicht om hem te kopen. En als iemand hem wel koopt dan is dat ook omdat deze persoon er een goede deal in ziet.
Dat betwijfel ik met een goede deal, want de meeste kopers weten niet dat jezelf een superdeal hebt gekocht. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 23:13:
Bieding starten met €1450. Laptop gaat niet weg onder €1500. Ehm...
Precies. Zeg dan direct wat je ervoor wilt hebben 8)7

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
pinokkia schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 23:20:
[...]

Dat betwijfel ik met een goede deal, want de meeste kopers weten niet dat jezelf een superdeal hebt gekocht. :+
Nou, als ik een laptop met 2x512GB SSD ga ophalen, dan doe ik echt wel even research wat ik koop en anderen ook lijkt me. Wellicht doen mensen die de loterij hebben gewonnnen dat niet, maar bij hun maakt het ook niet uit of het wat duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Mooiste smoes om de xps met 2 SSD te verkopen. (gezien in V&A)

Ja, ook ik heb een 3D laptop van Dell mogen ontvangen!
Zou hem graag houden, maar ik ga nog liever op vakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:51

Patriot

Fulltime #whatpulsert

thijszor schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 23:09:
gewoon report maken, staat in de voorwaarden dat er geen producten hier mogen worden verkocht met winst als doel. Ze zetten 't maar lekker op marktplaats :)
Eh, nee, dat staat nergens in de voorwaarden.

Verder is het wel interessant om te lezen dat dit topic eigenlijk een tweede punt aanstipt, namelijk het nut van de Pricewatch shopreviews. Misschien moet het makkelijker zijn om aan te geven dat je een succesvolle koop hebt gedaan ergens, die 'gewoon normaal' is verlopen.

EDIT:
pinokkia schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 23:47:
Mooiste smoes om de xps met 2 SSD te verkopen. (gezien in V&A)

Ja, ook ik heb een 3D laptop van Dell mogen ontvangen!
Zou hem graag houden, maar ik ga nog liever op vakantie
Dat is geen smoes, dat is toch gewoon eerlijk? Vind hem eigenlijk nog wel grappig ook :+

[ Voor 25% gewijzigd door Patriot op 03-03-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:05
Dat ik één zo een SSD zou verkopen dat wist ik al van het begin af aan, Ik heb niets aan twee van die snelle schijven en met de verkoop van die ene schijf drukte ik mooi de prijs van de laptop.

Begin er nu aan te wennen maar toen ik XPS 17 uitpakte dat ik toch echt wat een enorme laptop is dat, heel mooi/snel maar groot. Ik wist echt niet dat het zoveel zou gaan schelen met een 15 inch.

Heb toch echt meteen plannen gehad en zit nu toch nog even te dubben om de XPS17 te verkopen en een XPS15 terug te kopen en de overgebleven SSD daar in te doen.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:19
Snap al die commotie niet waarom mensen klagen dat die Laptops met winst in Vraag en Aanbod staan. Dat is toch niet meer dan normaal. Ik snap de handelsgeest van de mensen, en als ik de kans had gehad had ik er ook een aantal besteld. Of ik nou een paar 100 per laptop pak of Dell zelf....

Wat ik dan niet snap, en dat is volgens mij wat de TS ook bedoeld is dat men steen en been gaat klagen als de deal opeens onzeker wordt. Dan moeten er allemaal regels bijgehaald worden waarom Dell wel moet leveren, gaan we lijstjes met gedupeerden maken en op alle mogelijke manieren proberen een bedrijf een oor aan te naaien.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
peugeot206gt schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 23:52:
Snap al die commotie niet waarom mensen klagen dat die Laptops met winst in Vraag en Aanbod staan. Dat is toch niet meer dan normaal. Ik snap de handelsgeest van de mensen, en als ik de kans had gehad had ik er ook een aantal besteld. Of ik nou een paar 100 per laptop pak of Dell zelf....

Wat ik dan niet snap, en dat is volgens mij wat de TS ook bedoeld is dat men steen en been gaat klagen als de deal opeens onzeker wordt. Dan moeten er allemaal regels bijgehaald worden waarom Dell wel moet leveren, gaan we lijstjes met gedupeerden maken en op alle mogelijke manieren proberen een bedrijf een oor aan te naaien.
Ben het helemaal met je eens wat betreft je bovenste kopje. Men is niet verplicht om de laptop over te kopen. Doet iemand dat wel dan betekent dat toch echt dat hij voor een scherpe prijs verkocht wordt. Zelf zou ik er overigens wel van balen als ik de deal was misgelopen, dus ik snap ook wel enigszins dat mensen het niet leuk vinden dat er winst op wordt gemaakt. En niet alleen vanwege het mislopen van de deal, maar ook vanwege het princiepe.

Daarnaast zullen er vast en zeker mensen zijn die de laptop ook echt daadwerkelijk te groot vinden of toch niet handig. Maar als je toevallig al een laptop nodig had, of een nieuwe SSD, dan had je deze deal toch ook niet voorbij laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

peugeot206gt schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 23:52:
Tsja, 'niet snappen' is een relatief veel gebezigde term in deze discussie, maar dat is in mijn ogen behoorlijk naïef. Er zijn gewoon veel mensen die de schade die de tegenpartij in zo'n geval lijdt, niet zwaar genoeg vinden om af te zien van het proberen te halen van hun gelijk.

Sterker nog, afhankelijk van de winst die ze er zelf mee behalen, is er ook een deel (en hoe groter de winst, hoe groter dit deel) die bereid zal zijn om het faillissement van een bedrijf te veroorzaken.

Aan de andere kant van het hele verhaal, zijn de mensen die met zo enorm veel rancune spreken over de mensen die hun voordeel hebben willen halen. Ik vind dat persoonlijk net zo vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
Gelukkig mag iedereen zijn eigen mening hebben en zullen beide kampen altijd blijven bestaan. Daar doet ook dit topic niets aan.

Wat mij dan wel weer opvalt is dat er eigenlijk niemand in dit topic reageert welke zich als gedupeerde gemeld heeft bij Dell en de laptop met zoveel mogelijk winst probeert te verkopen.

Ik denk dat de meeste mensen hier het niet erg vinden dat mensen die dingen te goedkoop bestellen. Maar noem jezelf dan niet gedupeerd en probeer dan niet koste wat kost om je gelijk te halen. Het punt wat jij aanstipt is daar een duidelijk voorbeeld van.
Patriot schreef op zondag 04 maart 2012 @ 00:01:
[...]

Tsja, 'niet snappen' is een relatief veel gebezigde term in deze discussie, maar dat is in mijn ogen behoorlijk naïef. Er zijn gewoon veel mensen die de schade die de tegenpartij in zo'n geval lijdt, niet zwaar genoeg vinden om af te zien van het proberen te halen van hun gelijk.

Sterker nog, afhankelijk van de winst die ze er zelf mee behalen, is er ook een deel (en hoe groter de winst, hoe groter dit deel) die bereid zal zijn om het faillissement van een bedrijf te veroorzaken.

Aan de andere kant van het hele verhaal, zijn de mensen die met zo enorm veel rancune spreken over de mensen die hun voordeel hebben willen halen. Ik vind dat persoonlijk net zo vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

De 512 Gig SSD's en Dell 17" laptops zakken wel flink in prijs door het grote aanbod 2e hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366581

Ik vind persoonlijk dat het in 2 delen opgesplitst moet worden.
1. Zaken waarbij het overduidelijk een fout is en het maar een klein deel van de prijs is en het geen aanbieding kan zijn.
2. Zaken waarbij het niet of onduidelijk is of het een aanbieding is. Of de prijs is bevestigd door een medewerker van het bedrijf.

In het eerste geval is het jammer maar helaas, je kan het proberen maar als het niet lukt moet je ook niet zeuren.

In het tweede geval moet het bedrijf niet zeuren maar kijken waar hun fout zit. Als de meeste bedrijven willen gooien met AV's in het geval van garantie en dergelijke dan kan je de AV's nu gewoon terug gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Phoenix1337 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:50:
Wat mij dan wel weer opvalt is dat er eigenlijk niemand in dit topic reageert welke zich als gedupeerde gemeld heeft bij Dell en de laptop met zoveel mogelijk winst probeert te verkopen.
Omdat jij mensen verwacht die de belichaming van het kwaad zijn, die in hun handen wrijvend met een brede grijns en zwaar lachend die laptops tegen een te lage prijs bestellen en eisen. Zo werkt het niet.

Het zijn gewoon mensen die vinden dat als een webshop zoiets voor een bepaalde prijs neerzet, dat ze het dan moeten verkopen. Of dat die webshop nou verliest oplevert of niet, dat maakt ze gewoon niet uit. Uiteindelijk zien die mensen zich niet als slecht, ze vinden het gewoon een geval 'eigen schuld, dikke bult'.
Ik denk dat de meeste mensen hier het niet erg vinden dat mensen die dingen te goedkoop bestellen. Maar noem jezelf dan niet gedupeerd en probeer dan niet koste wat kost om je gelijk te halen. Het punt wat jij aanstipt is daar een duidelijk voorbeeld van.
Ze noemen zichzelf gedupeerd, omdat ze zichzelf ook gedupeerd voelen. Ze voelen zich uit hun voordeeltje genaaid. Ze dachten een flinke bonus te pakken te hebben en die werd ze plots weer afgepakt, dat vinden ze oneerlijker dan een webshop die verlies moet lijden omdat er een fout gemaakt is.

Iedereen heeft gewoon een ander gevoel bij zoiets. Tot op zekere hoogte kun je stellen dat ieder mens het zo goed mogelijk voor zichzelf wil hebben. En bij sommige mensen ligt de balans tussen een goede moraal (want dat is ook iets waar we beter van worden) en zelfverrijking op andere manieren gewoon anders. En een discussie starten over wat dan beter is, dat wordt mij te filosofisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:10

SeatRider

Hips don't lie

Phoenix1337 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:14:
[...]

Dat zou pas geniaal zijn. En dat ze dan weer gaan klagen dat ze gedupeerd zijn omdat ze 'm niet voor de huidige nieuwprijs gecrediteerd kregen :+

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Phoenix1337 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:14:
[...]

Dat gaat dus niet bij Dell... Dell zegt dan dat je hem alleen door hun UPS-service kan laten ophalen, en dat dat 186,xx euro kost. Ze willen niet eens een retouradres geven! Dus dan rest je weinig keus om je verlies te nemen en de zooi tweedehands te verkopen, een rechtzaak te starten, of inderdaad 186 euro te lappen aan een bedrijf wat wetgeving naast zich neer legt. En ik beloon afpersing niet.
Tenminste, dat was de laatste keer dat ik hun AV doorlas. Apenbedrijf waar ik nooit meer iets bestel! Ook niet als ze er 2 SSD's gratis bij geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

http://www1.euro.dell.com...=nl&s=gen&~lt=popup#link2

Dell meldt toch echt €29, ik heb het ook zat meegemaakt dat een GoT-er meldde dat hij kosteloos kon retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:36

_matt_

Never forget T6

Nieuwe case: Wehkamp verkoopt een 16Gb SDHC kaart voor 5 euro per stuk. (zie Foto en video hardware topic over aanbiedingen:
sonordrummer schreef op maandag 27 februari 2012 @ 11:36:
Ik weet niet of er iemand op zoek is naar goedkope sd-kaarten maar deze sandisk 16 gb staat voor 39.99 in de pricewatch. Klik je op bestel en hij verschijnt voor 5 euro in je winkelwagen. Foutje? geen idee maar doe je voordeel zou ik zo zeggen (lekker nederlands :)

http://www.wehkamp.nl/bee...26_6F3_F38_712373/?BC=DAI
Staat op de site voor 39,90 euro voor 15Mb/Sec 200x.
Zodra je besteld wordt de prijs 5 euro en staat het verschil bedrag aangegeven als korting.

Je neemt de gok en Wehkamp levert keurig verpakt en op tijd een 16Gb SDHC kaart met 30Mb/sec 300x voor 5 euro.
Bottom line; Consument happy want heeft een superdeal en de Wehkamp webwinkel waar ik nooit kwam en voor mij een subjectieve indruk had als duur staat nu in de bookmarks.

Thinkpad T470 | HP N54L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Blue Knight

I love Photography!

En ze leveren de kaartjes ook werkelijk. Heb er gisteren 4 binnen gekregen.
Het is nu al 3x in de laaste +/- 2 weken dat de kaartjes met deze prijs zijn uitverkocht en daarna weer aangevuld werden.

Canon 6d II | Canon 16-35 2.8L; 24-104 4L; 70-200 4L; 100 2.8L; 24 2.8 IS USM; 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:45

Wildfire

Joy to the world!

Die SD-kaartjes bij Wehkamp zijn nu € 42,99 en blijven in je winkelwagen ook gewoon € 42,99. Probleem wat daar achter zat op de site is blijkbaar gefixed.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:37
Bij deze dan....
Naar aanleiding van het wehkamp €10 gebeuren (klik)
Malarky :
Wees een vent en neem is verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag en zijn. Massaal wordt er gezeurd in Nederland over betutteling, maar wee als de gemiddelde semi-intellectueel het gevoel heeft dat hij niet tegen zijn eigen zieke neigingen in bescherming wordt genomen. Dan zijn de grote boze bedrijven weer de schuldige.

Als je eigen normen en waarden sterk gelieerd zijn aan de mate waarop je de mogelijkheid krijgt de wet te overtreden, dan heb je ze simpelweg gewoon niet.
Moreel ethische zaken..... tja, een admin die aangeeft dat iedereen die gebruik heeft gemaakt van deze fout van wehkamp zieke neigingen heeft, geen normen en waarden heeft, ik vindt het nogal een beschuldiging !
Persoonlijk voel ik me nu niet aangesproken, ik heb deze keer geen gebruik van een fout in het wehkampsysteem gemaakt maar vorige keer heb ik wel 4 sd kaartjes voor €5/ stuk gekocht bij wehkamp, ook dankzij een systeemfoutje.
Nu heb ik dus volgens Malarky zieke neigingen en geen normen en waarden....
Nou bedankt, denk dat je als admin tweakersnet vertegenwoordigd als je een post maakt, fijne site zo.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Malarky mag een mening hebben en jij ook. Dat die niet overeenkomen én dat er alle ruimte is voor discussie, is een van de vele vrijheden die we in dit land hebben en dagelijks 'for granted' nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Het gebruik maken van de fout vind ik moreel niet eens zo verwerpelijk. Wel kan ik het niet uitstaan als mensen op hun achterste poten gaan staan zodra de (web)winkel zijn geld of product terug wilt. Neem dan je verlies als een man, zoals Malarky duidelijk probeert te maken.

Het voor een dubbeltje op de eerste rang zitten is nog tot daar aan toe, maar gaan klagen als men erachter komt... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

@: Wobcat in "Moreel/Ethische zaken bij extreem lage verkoopprijs"

Met het sluiten van het topic probeerde ik nou juist die angel uit de discussie te halen. Laten we de vorige discussie vergeten en als iemand bereid is om redelijk te discussieren over ethiek rondom het ge-/misbruiken van een dergelijk foutje op de website dan is dit de juiste plek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opperbom
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2020
Heb zelf een autolader besteld, waarbij het eindbedrag op 0.94 euro kwam. Heb dit op mijn eigen bestaand account gedaan en het daarbij gelaten. Beheer ook een tweede account voor mijn moeder, maar heb het daar niet bij gedaan. Mocht het nu zo zijn dat Wehkamp alsnog de 10 euro in rekening gaat brengen, waarbij ze volledig in hun recht staan, zal ik totaal niet klagen. Buiten het feit ik de autolader dan alsnog 1,05 euro voordeliger heb dan bij Saturn en er mijn huis niet voor uit hoefde, vind ik uiteraard niet dat je dan mag/kan protesteren.

Er zijn een aantal mensen die nu iets over normen en waarden gaan roepen, wat hun goed recht is, maar kijk eerst eens in de spiegel. Ik ben er van overtuigd, en van één van de moraalridders hier weet ik het zeker, dat er een aantal mensen zijn die wel eens een filmpje of cd downloaden zonder er voor te betalen. Of een gevonden telefoon/portemonee niet afgeven bij de politie. Ik zeg altijd dat als je met één vinger naar een ander wijst, wijs je er met drie naar jezelf.
Wat ik persoonlijk wel verwerpelijk vind is dat mensen 10 tot 15 accounts gaan aanmaken om hier maximaal misbruik van te maken. Dat komt in mijn ogen dicht in de buurt van fraude.

Er zijn natuurlijk ook webshops die uiteindelijk toch, en soms probleemloos, iets uitleveren waarbij van te voren bekend was dat de prijs niet klopte, dit om negatieve publiciteit te voorkomen/positieve publiciteit te genereren. Zo leverde KPN ooit eens de Nokia 6300 uit voor 9.95 euro inclusief 1 euro beltegoed uit, terwijl het toestel los rond de 130 euro lag. Heb toen niet besteld omdat ik ervan uit ging dat men niet zou leveren. Om het dus éénmalig te proberen op een bestaand account vind ik dus niet zo verwerpelijk, maar ieder zijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 22:50
Ik ben juist blij om te zien dat er nog mods zijn zoals Malarky die nog normen en waarden hebben.

Verder vind ik dat de mods van tweakers.net gewoon snel topics moeten sluiten waar het duidelijk om een soort van oplichting gaat. Zoals die 10 euro wehkamp korting gebruiken voor 10 euro cadeau bonnen. Een slotje is echter niet genoeg want dan kan jan en alleman het alsnog lezen en misbruiken. Dit geeft gewoon een zeer slechte reputatie aan tweakers.net en de "goede" mensen hier.

En mocht je een fout op een webshop oid vinden, wees dan een man en meld het aan de desbetreffende webwinkel inplaats van het te posten op een forum om er massaal misbruik van te maken. Wie weet is de webwinkel wel erg blij als je zoiets meld en krijg je er wel een cadeaubon oid voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regtur2
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-05 20:00
Ik vind de term "een soort van oplichting" een beetje vaag.

Wanneer valt iets volgens jou onder oplichting? Waar ligt de grens?
- Stel dat ik een persoonlijke kortingscode krijg en plaats deze in het aanbiedingstopic zodat deze door iemand anders gebruikt wordt, valt dat volgens jou onder oplichting (aangezien de code voor mij bedoelt was)?
- Stel dat ik een unieke kortingscode ontvang via een krant waarvan ik abonee ben en deze in het topic plaats, oplichting? de code was waarschijnlijk alleen bedoelt voor abonees.
- Er circuleert een code voor de site thuisbezorgd waardoor je 20% korting krijgt. Als ik hier gebruik van maak, ben ik dan volgens jou een oplichter?
- Stel dat de 10-euro code van wehkamp in een topic gemeld wordt. De voorwaarden worden duidelijk vermeld (dus minimaal 50 euro besteden) en iemand in het topic vermeldt dat dat niet perse hoeft. Moet het topic dan direct volgens jou dicht? zo nee, wanneer dan?
Pagina: 1 2 3 Laatste