Bedankt, ik ben me van de risico's bewust. Heb ook een Yarvik360 (voor de kinderen) en deze geflashed naar android 4, dus dat gaat me nog wel een keer lukken, heb de image voor de 467 al klaar staan!
Anoniem: 448933
Hier en hier en hier. Dit is een qware pro 3, 9.7 IPS. Misschien kun je er iets mee, deze is vergelijkbaar met de tab 467euk (uiterlijk) maar hardware matig gelijk aan tab 465euk.Anoniem: 430542 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:11:
helaas is openings post niet aangepast,
en ik heb zelf yarvik eerste batch dus weet niet of r verschil inzit.
zou het graag in handen krijgen om het een en ander te testen.
moet ook nog steeds eens kijken hoe ik dit ding open kan krijgen , even binnenwerk bekijken
Anoniem: 457446
succes!Leihcim schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:44:
Bedankt, ik ben me van de risico's bewust. Heb ook een Yarvik360 (voor de kinderen) en deze geflashed naar android 4, dus dat gaat me nog wel een keer lukken, heb de image voor de 467 al klaar staan!
Lig je nog niet te pitten he, haha
nog een stomme vraag, live achter gronden kun je niet selecteren, heeft dit een specifieke reden?
nog een stomme vraag, live achter gronden kun je niet selecteren, heeft dit een specifieke reden?
ja ik heb alle live achtergronden eruit getrokken omdat dit de tab aanzienlijk langzamer maakt
Helaas nog geen succes. Zou het zo kunnen zijn dat de .bat op een specifiek operating systeem moet draaien? Mijn Windows 7 machine herkend het commando 'adb' niet.
En moet de tablet op een specifieke manier verbonden zijn (bij mijn Yarvik360 moet je de menu button ingedrukt houden, usb kabel er in stoppen en dan 6x op power drukken om hem te kunnen flashen)?
mischien is het het makkelijkst als je gewoon de hele tutorial overneemt van begin tot het eind
@mistercheese
ik heb je hele manual gevolgd, en alles lukt tot hiertoe.
als ik in de novo7 recovery ga, dan lukt het mij niet om met de volume + of - te navigeren door de beschikbare opties.
ook touch screen werkt, niet, en de back button doet ook niets.
de enige knop die wel werkt, is de power knop.
op die manier kan ik enkel de eerste optie van het menu uitvoeren (die staat standaard geselecteerd).
doe ik iets verkeerd? (volume knoppel werken wel degelijk in android)
ik heb je hele manual gevolgd, en alles lukt tot hiertoe.
als ik in de novo7 recovery ga, dan lukt het mij niet om met de volume + of - te navigeren door de beschikbare opties.
ook touch screen werkt, niet, en de back button doet ook niets.
de enige knop die wel werkt, is de power knop.
op die manier kan ik enkel de eerste optie van het menu uitvoeren (die staat standaard geselecteerd).
doe ik iets verkeerd? (volume knoppel werken wel degelijk in android)
in cwm werken de buttons als volgd..
power knop = enter
volume knoppen = omhoog / omlaag
back button = terug
als de power knop werkt weet ik zeker dat de rest ook werkt..
heb je wel een tab465?
power knop = enter
volume knoppen = omhoog / omlaag
back button = terug
als de power knop werkt weet ik zeker dat de rest ook werkt..
heb je wel een tab465?
ja effectief tab465EUK.
de USB moet toch niet inzitten hé bij het uitvoeren van de novo tools?
gisteren gekocht in de Saturn in België.
misschien nieuwe build of zo?
de USB moet toch niet inzitten hé bij het uitvoeren van de novo tools?
gisteren gekocht in de Saturn in België.
misschien nieuwe build of zo?
[ Voor 28% gewijzigd door MeteorStorm op 12-05-2012 12:15 ]
de usb kabel kan eruit als je novo7tools start en naar recovery gaat
ben je uberhaupt al in recovery gekomen?
ja, eerst optie 'reboot system now' is standaard geselecteerd.Anoniem: 457446 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 12:24:
de usb kabel kan eruit als je novo7tools start en naar recovery gaat
Ik kan deze met de power knop selecteren...
enkel het scrolle met de volume +/- werkt niet...
heb nu ondertussen wel gemerkt dat mijn 'volume + knop' het volume omlaag doet, en omgekeerd...
de flash met livesuit is anders wel vlot verlopen en usb debug mode staat aan als ik met de usb kabel werk...dus daar ligt het volgens mij niet aan. Misschien een foutje in mijn hardware?
greetz
uit de info die je mij geeft maak ik op dat alles goed verlopen is
verder neem ik niet aan dat voor belgen andere hardware is verstrekt
ziet de recovery eruit als op het onderstaande plaatje?
http://dl.dropbox.com/u/2889810/recovery.jpg
jep precies hetzelfde. zelfde versie etc....Anoniem: 457446 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 12:38:
uit de info die je mij geeft maak ik op dat alles goed verlopen is
in het midden staat ook nog een beejte in het donker een hoedje met een oranje cirkel/pijl op, maar die kan ik op je foto niet zien door je flits neem ik aan
had al eens gedacht dat de flash misschien niet goed was verlopen, daarom heb ik hem nog eens geflashed, maar nog steeds hetzelfde, dus daar zal het wel niet aan liggen.
alleszinds bedankt voor je hulp!
[ Voor 15% gewijzigd door MeteorStorm op 12-05-2012 12:44 ]
je kunt dit nog proberenAnoniem: 457446 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:23:
download http://dl.dropbox.com/u/2889810/9,7-IPS-CWM.zip
pak het uit naar desktop/bureaublad
sluit de tablet aan op de pc maar schakel NIET usb storage in (laat hem dus in usbdebuggingmode)
open install-CWM-recovery.bat in de uitgepakte zip
dit is handmatig cwm installeren zonder een .img te flashen
als dit gelukt is start dan cwm opnieuw via novo7tools en kijk of de buttons dan werken
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 457446 op 12-05-2012 12:52 ]
device not found. tablet staat aan. USB storage staat af! USB debugging connected.Anoniem: 457446 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 12:49:
[...]
je kunt dit nog proberen
dit is handmatig cwm installeren zonder een .img te flashen
als dit gelukt is start dan cwm opnieuw via novo7tools en kijk of de buttons dan werken
script laten draaien heeft geen effect op mijn tablet. (win7 64bit)
Anoniem: 369580
Hoi,
inmiddels op een 2e PC alles nog maar eens opnieuw geprobeerd en nu wel succes met de driver.
Ik heb hem uit de livesuit package gehaald en nu werkt livesuit WEL!
MAAR: tijdens het updaten blijft livesuit hangen.... De eerste keer ging het goed echter de tablet wilde niet meer booten, daarna nogmaals geprobeerd en nu blijft hij steeds hangen op 58%.....
Wat kan ik doen om de tablet weer aan de gang te krijgen?????
Groet,
Paul
inmiddels op een 2e PC alles nog maar eens opnieuw geprobeerd en nu wel succes met de driver.
Ik heb hem uit de livesuit package gehaald en nu werkt livesuit WEL!
MAAR: tijdens het updaten blijft livesuit hangen.... De eerste keer ging het goed echter de tablet wilde niet meer booten, daarna nogmaals geprobeerd en nu blijft hij steeds hangen op 58%.....
Wat kan ik doen om de tablet weer aan de gang te krijgen?????
Groet,
Paul
werkt! kan wel nog altijd niet in de CWT scrollen, maar heb nu wel het script om google play te installeren gebruikt. Alles werkte even. Tab crasht, wil rebooten....blijft steken op het yarvik logo bij het opstarten...rebooten helpt niet, vermoed dat ik weer van 0 mag beginnen met een flash....Anoniem: 457446 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 13:09:
download en installeer dit
http://junefabrics.com/android/download.php
probeer het daarna nogmaals
@ Paulus
gewoon gedult hebben?
hoelang heb je gewacht?
het is namelijk normaal dat hij bij sommige percentages wat langer blijft hangen
gewoon gedult hebben?
hoelang heb je gewacht?
het is namelijk normaal dat hij bij sommige percentages wat langer blijft hangen
[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 457446 op 12-05-2012 14:14 ]
bedankt voor alles! Heb een vermoeden dat alles nu wel zal werken, en als hij blijft crashen, denk ik dat ik hem gewoon terugbreng en andere vraag.Anoniem: 457446 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 14:13:
@ meteor.. wat een ellende
ik kan je helaas niet verder helpen
Ik heb nu een 3e PC opgezet en ook daar komt de flash niet verder dan 85%...Anoniem: 457446 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 14:12:
@ Paulus
gewoon gedult hebben?
hoelang heb je gewacht?
Lijkt wel of er iets in de 465 het tegenhoud.
Ik heb lang genoeg gewacht, ik weet hoe lang het mag duren maar dit duurt echt te lang (>5 minuten op 85%).
Ik heb ook de originele firmware gedownload (TAB465EUK.IMG) en ook deze hangt op 85%.
Ook andere Livesuit gedownload, geen verbetering.
Ik zou dit tablet over 1,5 uur aan iemand kado geven maar ik vrees dat ik nu een probleempje heb.
Heb je nog tips?
Groetjes,
Paul
bij de eerste keer aansluiten op livesuite word er gevraagd om drivers te installeren
heb je gekozen voor automatisch installeren?
Na het eerste keer aansluiten van device gaat windows zelf meteen aan de slag met de drivers. Hij zegt dan dat hij niets kan vinden en daarna heb ik zelf uit de USB map uit Livesuit de drivers laten installeren. Dus ik heb de map aangegeven waar hij ze kon vinden en windows deed de rest. Ik heb nu een device onder Universal Serial Bus - controllers -USB Device(VID_1f3a_PID-efe8. O ja, het stuurprogramma was volgens Windows7 niet digitaal ondertekend. Ik heb Toch installeren geforceerd.Anoniem: 457446 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 14:54:
bij de eerste keer aansluiten op livesuite word er gevraagd om drivers te installeren
Blij dat je me ff nog wilt helpen, nu tijdsdruk......
Groet,
Paul
hmm je hebt de procedure goed uitgevoerd.. zou dus ook niet weten waar het aan kan liggen
heb je toen die vroeg om te formatteren wel 2 x op ja ipv nee gedrukt?
verder zou ik gewoon tegen de ontvanger van het cadeau zeggen dat je de nieuwste firmware erop wou zetten maar dat dit niet gelukt is en dat je hem gaat omruilen? wel zo eerlijk
verder zou ik gewoon tegen de ontvanger van het cadeau zeggen dat je de nieuwste firmware erop wou zetten maar dat dit niet gelukt is en dat je hem gaat omruilen? wel zo eerlijk
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 457446 op 12-05-2012 15:05 ]
Ja, ik heb de stappen exact gevolgd dus 2X op ja gedrukt. De allereerste keer ging het goed echter de 465 wilde niet meer booten. Het heeft dus 1X goed gewerkt (het update dan).Anoniem: 457446 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 15:05:
hmm je hebt de procedure goed uitgevoerd.. zou dus ook niet weten waar het aan kan liggen
Is er misschien nog een andere manier behalve livesuit om er een img op te zetten?
Ik zal de ontvanger het uitleggen, zal geen probleem zijn want het betreft mijn moeder,,,,
Misschien heeft iemand anders nog een gouden tip, ik baal wel ontzettend.
Anoniem: 454062
Heb niet alles gevolgd maar heb je al geprobeerd de org Yarvik 465 img erop te zetten ??Anoniem: 369580 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 15:26:
[...]
Ja, ik heb de stappen exact gevolgd dus 2X op ja gedrukt. De allereerste keer ging het goed echter de 465 wilde niet meer booten. Het heeft dus 1X goed gewerkt (het update dan).
Is er misschien nog een andere manier behalve livesuit om er een img op te zetten?
Ik zal de ontvanger het uitleggen, zal geen probleem zijn want het betreft mijn moeder,,,,
Misschien heeft iemand anders nog een gouden tip, ik baal wel ontzettend.
http://www.yarvik.com/userfiles/yarvikfirmware/TAB465EUK.img
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 454062 op 12-05-2012 16:11 ]
Wat ik me nu afvraag: Al dat geflash van de software, levert dat dan ook echt verbeteringen op.
Dus wordt ie sneller, betere wifi etc? Dat kan ik nog niet echt terugvinden.
M.a.w. wat zijn de voordelen.
Anoniem: 443053
ik heb eens met een 467 de afstand en stabieliteit van de wifi gemeten met speedtest
ik heb een tp link router op kanaal 11 (meeste routers in mijn omgeving staan op 6) en haal tot een meter of 15 rond de 8000 kbps dan sta ik al buiten
pas aan de overkant van de straat is de snelheid rond de 1500 (22m)
ik heb een tp link router op kanaal 11 (meeste routers in mijn omgeving staan op 6) en haal tot een meter of 15 rond de 8000 kbps dan sta ik al buiten
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 443053 op 12-05-2012 17:04 ]
als je geen problemen heb zie ik geen reden om iets te flashenpolson schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 17:01:
Wat ik me nu afvraag: Al dat geflash van de software, levert dat dan ook echt verbeteringen op.
zoals ik idd al eerder zei lijkt het of kanaal 11 de meest stabiele isAnoniem: 443053 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 17:02:
ik heb eens met een 467 de afstand en stabieliteit van de wifi gemeten met speedtest
Ben ook t testen dmw wifi analyzer, speedtest.net en t aanpassen van de kanalen in de router.
(met de img. van Mistercheese)
Ik kom uit bij Kanaal 1 (2412mhz)
Vaste IP adressen in de router toebedeeld.
Speedtest.net app geeft de volgende resultaten op server eindhoven na 10x testen GEMIDDELD:
Sta ik naast de router (voren in de wonkamer) heb ik een down van 17.50mbps en een up van 5mbps
Sta ik achter in de woonkamer (8 meter van de router af) is ie 9.50mbps down en 5 mbps up.
(Hiervoor kwam ik nooit uit boven 6mbps downs 5 mbps up.)
Speedtest.net app geeft de volgende resultaten op server eindhoven na 10x testen GEMIDDELD:
Sta ik naast de router (voren in de wonkamer) heb ik een down van 17.50mbps en een up van 5mbps
Sta ik achter in de woonkamer (8 meter van de router af) is ie 9.50mbps down en 5 mbps up.
Dit programma heeft op mijn Windows 7 PC er voor gezorgd dat beide Yarviks eindelijk op de juiste manier bereikbaar waren, dank hiervoor!Anoniem: 457446 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 13:09:
download en installeer dit
http://junefabrics.com/android/download.php
probeer het daarna nogmaals
Daarna de methode van Robert Webbe toegepast en beide Yarviks (467 en 360) zijn voorzien van de Google Play Store. Ook al een betaalde app kunnen toevoegen, echter wel via de browser en niet direct uit de store, maar het werkt.
Eén ding is niet helemaal in orde, op de 360 zijn de (hoe noem je ze eigenlijk?) de 'bureaubladen met icons' wat groter dan het scherm, waardoor de randen niet zichtbaar zijn en sommige icons half er op staan. Iemand een advies om dit op te lossen?
Edit: laat maar, dit was te eenvoudig voor woorden: raster niet automatisch laten zetten, maar zelf instellen (Apex-instellingen > Thuisscherminstellingen > Automatische raster grootte: uitschakelen en Portret en Landschapraster juist instellen!).
[ Voor 12% gewijzigd door Leihcim op 13-05-2012 11:21 ]
Heb op dezelfde manier geexperminenteerd, naast de router 23 mb, 7 meter 9 mb, ook gaf wifi aan om kanaal 1 te gebruiken. Vraag me alleen af of je bij kanaal 1 de volledige bandbreedte krijg/gebruik?pielle007 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 10:26:
Ben ook t testen dmw wifi analyzer, speedtest.net en t aanpassen van de kanalen in de router.
gebruik een ubee router.
Iemand verstand van de kanalen???
Kanaal 11 is bij mij helaas 'overbevolkt' dus ik heb voor 6 gekozen, nog geen tests gedaan voor snelheid.
Wel merk ik dat als ik wifi analyzer gebruik dat er dan een soort 'burst' download is in het begin, daarna kabbelend. De upload burst juist aan het einde zo lijkt het.
Wel merk ik dat als ik wifi analyzer gebruik dat er dan een soort 'burst' download is in het begin, daarna kabbelend. De upload burst juist aan het einde zo lijkt het.
Bekabelde WIFI
@ Mistercheese
Nav je tutorial en het succesvol flashen en update etc. van me yarvik 465
is het bootscherm weer naar oude stijl versprongen > Yarvik logo in beeld hierna licht ie blauw op...
Dit terwijl ik eerst de bootanimatie van Yarvik had en dan gevolgd door de tekst: "Android"
Enig idee hoe het kan dat ie is verprongen?
(tablet werkt overigens naar mijn idee "smoother" en sneller na de update, het typen en browsen werkt nu lekker soepel, heb chrome als browser overigens).
Nav je tutorial en het succesvol flashen en update etc. van me yarvik 465
is het bootscherm weer naar oude stijl versprongen > Yarvik logo in beeld hierna licht ie blauw op...
Dit terwijl ik eerst de bootanimatie van Yarvik had en dan gevolgd door de tekst: "Android"
Enig idee hoe het kan dat ie is verprongen?
(tablet werkt overigens naar mijn idee "smoother" en sneller na de update, het typen en browsen werkt nu lekker soepel, heb chrome als browser overigens).
terug naar fabrieksinstellingen gegaan?
mischien gerestored van een backup?
je kunt met root explorer of met es file explorer het bestand bootanimation.zip verwijderen
deze is te vinden in system/media
je kunt met root explorer of met es file explorer het bestand bootanimation.zip verwijderen
Ben niet terug gegaan en ook niet restore gedaan.
Alleen wat apps geinstalleerd... zal straks eens kijken of de bootanimation.zip aanwezig is.
Thanx
Alleen wat apps geinstalleerd... zal straks eens kijken of de bootanimation.zip aanwezig is.
Thanx
Vriend van mij vindt mijn tablet een leuk ding, en wil er graag ook een.
Omdat ik letterlijk elke pagina van dit topic heb gelezen weet ik dat er vele Yarvik-broertjes te koop zijn, maar ik weet niet welk merk+type nu bij welke winkel te koop is, en voor welke prijs.
Ik zou graag een lijstje maken van de Yarvik-clones met naam en type nummer (en prijs + winkel waar mogelijk) zodat iedereen hier kan zien dat dit topic niet alleen voor de Yarvik 465 is maar ook voor de Qware (toch?) etc.
Misschien de OP hiermee aanvullen tzt?
Ik hoop dat de mensen die een Yarvik-clone hebben dit hier willen posten: merk, type, prijs, winkel.
Alvast bedankt!
Omdat ik letterlijk elke pagina van dit topic heb gelezen weet ik dat er vele Yarvik-broertjes te koop zijn, maar ik weet niet welk merk+type nu bij welke winkel te koop is, en voor welke prijs.
Ik zou graag een lijstje maken van de Yarvik-clones met naam en type nummer (en prijs + winkel waar mogelijk) zodat iedereen hier kan zien dat dit topic niet alleen voor de Yarvik 465 is maar ook voor de Qware (toch?) etc.
Ik hoop dat de mensen die een Yarvik-clone hebben dit hier willen posten: merk, type, prijs, winkel.
Alvast bedankt!
Bekabelde WIFI
Hadden ze die bij Kruidvat online niet voor € 160,-... Dacht dat het dezelfde was (o.a. 8GB, alu achterzijde).fritsjof schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:03:
Vriend van mij vindt mijn tablet een leuk ding, en wil er graag ook een.
Alvast bedankt!
Lijkt me wel de winnaar in je lijstje.
edit: link komt oorspronkelijk uit Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets, een aantal mensen daar hebben m daadwerkelijk besteld. Zoek naar ervaringen of informeer er even naar...
[ Voor 11% gewijzigd door guapper op 14-05-2012 14:36 ]
Bedankt nog... heb de bootanimation verwijderd.... bootscherm vermeld nu 'android'Anoniem: 457446 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:55:
terug naar fabrieksinstellingen gegaan?
Ik heb 'm sinds een weekje, werkt prima. Ik weet niet of hij 100% hetzelfde is als de Yarvik maar het lijkt er vooralsnog wel op.guapper schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:32:
[...]
edit: link komt oorspronkelijk uit Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets, een aantal mensen daar hebben m daadwerkelijk besteld. Zoek naar ervaringen of informeer er even naar...
de yarvik is hetzelfde als de ployer momo11 bird, eken A90, Qware pro slim, mediacom 907c en nog een paar vage merken
de cherry van kruidvat gebruikt andere tochscreen drivers en ik denk dus ook niet dat hij exact dezelfde hardware heeft.. dat is waarschijnlijk ook de reden waarom hij voor E50 goedkoper aangeboden kan worden
de cherry van kruidvat gebruikt andere tochscreen drivers en ik denk dus ook niet dat hij exact dezelfde hardware heeft.. dat is waarschijnlijk ook de reden waarom hij voor E50 goedkoper aangeboden kan worden
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 457446 op 14-05-2012 21:48 ]
FWIW: Vriend van mij heeft de tablet bij Kruidvat gekocht: moest met klantenkaart 145 euro afrekenen, dit is incl verzendkosten.
Bekabelde WIFI
Anoniem: 458414
ik lees het verhaal van Paulus, en bij mij is precies hetzelfde overkomen. hele ding liep vast, en ik kreeg er nog wel een originele image op, maar die zei tijdens het installen dat alles goed was gegaan, echter liep hij vast tijdens het opstarten bij het yarvik logo.
6 keer op de manier zoals mistercheese zijn uitleg was de rom geflashed. elke keer het zelfde resultaat. opstart kwam niet verder dan het yarvik logo.
ik heb hem vorige week terug gebracht naar de winkel, en kreeg zowaar een nieuwe. die heb ik nu net sinds vrijdag binnen... maar ik durf even niet meer.
6 keer op de manier zoals mistercheese zijn uitleg was de rom geflashed. elke keer het zelfde resultaat. opstart kwam niet verder dan het yarvik logo.
ik heb hem vorige week terug gebracht naar de winkel, en kreeg zowaar een nieuwe. die heb ik nu net sinds vrijdag binnen... maar ik durf even niet meer.
Die 9,7 inch uitvoering?fritsjof schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:09:
FWIW: Vriend van mij heeft de tablet bij Kruidvat gekocht: moest met klantenkaart 145 euro afrekenen, dit is incl verzendkosten.
Ik heb de 9.7" Cherry M907 van het kruidvat. Ik heb ook een Asus Transformer (TF101). Uit de Antutu benchmark blijkt dat de Cherry op grafisch gebied vergelijkbaar is, maar op CPU gebied ongeveer de halve scores haalt. In de praktijk merk je daar niet zo veel van: games presteren vergelijkbaar, browsen heb ik niet getest (daar gebruik ik 'm niet voor). De gyro-sensor werkt wel vaag, dus besturen van object dmv draaien van tablet werkt niet goed: de sensoren lijken wel wat te doen, maar in ieder geval niet het juiste. Desalnietemin ben ik toch aangenaam verrast door de prestaties van de tablet!
Kom op jonguuh... zedde ge nou unne tweaker of nie?Anoniem: 458414 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:15:
ik lees het verhaal van Paulus, en bij mij is precies hetzelfde overkomen. hele ding liep vast, en ik kreeg er nog wel een originele image op, maar die zei tijdens het installen dat alles goed was gegaan, echter liep hij vast tijdens het opstarten bij het yarvik logo.
Weer terug brengen kan altijd nog
Heb vanmiddag voor mijn ouders een Yarvik tab 465 opgehaald bij de Belcompany, hij was in de aanbieding voor 230 euro.
En het mooiste is dat ze mij direct bij de aankoop een handleiding hebben meegestuurd om de Google Play store er op te krijgen. Ik zal hem hieronder plaatsen. (Ik heb deze procedure zelf al uitgevoerd en kan bevestigen dat deze procedure werkt.)
Edit: Zie zojuist dat deze hele mooie handleiding van een tweaker komt,
ik had niet alle 40 pagina's doorgelezen voordat ik deze handleiding plaatste
En het mooiste is dat ze mij direct bij de aankoop een handleiding hebben meegestuurd om de Google Play store er op te krijgen. Ik zal hem hieronder plaatsen. (Ik heb deze procedure zelf al uitgevoerd en kan bevestigen dat deze procedure werkt.)
Doe er je voordeel mee!Je hebt wel een Windows computer nodig om het er op te krijgen. Deze Windows computer dient unzip software te hebben, als je dat nog niet geïnstalleerd hebt, download deze dan (http://sourceforge.net/pr...p/9.20/7z920.exe/download) en installeer het.
Op de computer ga je vervolgens naar deze pagina: http://www.slatedroid.com...blets-google-play-script/. Scroll iets naar beneden en klik op de link achter Google-Play-Script. Nu wordt er iets gedownload waarmee je Google Play aan de Yarvik kunt toevoegen.
Hetgeen je gedownload hebt is een zip file. Unzip deze file op een plek waar je hem zodadelijk weer kunt terug vinden (bijvoorbeeld je Bureaublad). Na het unzippen ga je naar deze map.
In deze map zit nog een map die je eerst moet unzippen: 2.USB-Drivers.
Sluit nu een micro-USB kabel aan op de Yarvik op de USB-Slave poort en de andere kant op de USB kabel van de computer. Als je nu een Windows melding krijgt dat er een bepaalde driver niet gevonden of geïnstalleerd kon worden, kies dan voor het Zelf aanwijzen van de driver en kies de locatie waar je net de USB-drivers hebt geunzipped.
Als de drivers succesvol geïnstalleerd zijn trek je de USB kabel even uit de computer en steek je hem na een paar seconden er weer in. Als je nu geen foutmeldingen krijgt kun je doorgaan.
Ga naar de map toe waar het IceCreamSandwich-4.0.3-Google-Play-Script uitgepakt staat.
Klik op 3.Google-Play (zie onderstaande afbeelding):
- Klik op de spatiebalk om door te gaan om door te gaan
- Kies bij het keuzemenu voor C (Other Allwinner A10 Tablets) gevolgd door de Enter knop
- Kies bij het volgende keuzemenu voor N (NO! Keep them there) gevolgd door de Enter knop
- Klik op de spatiebalk om door te gaan om door te gaan
Schakel nu de Yarvik uit, wacht 10 seconden en zet hem weer aan. Het opstarten kan nu wat langer duren dan normaal.
Er komt nu een vraag op het Display welke Launcher er gebruikt moet worden. Klik eerst op het vinkje (Standaard gebruiken voor deze actie) en dan op het groene Android poppetje in het witte huisje (Launcher).
Klik op OK om door te gaan.
Edit: Zie zojuist dat deze hele mooie handleiding van een tweaker komt,
[ Voor 3% gewijzigd door CrazyFool op 17-05-2012 07:47 . Reden: Niet goed gelezen... ]
Robert, kun je niet een keer een artikel besteden om de tablet te gebruiken met b.v. MIFI ?
Dit om de mogelijkheid om via 3 G te verbinden.
Na succesvol de stappen van mistercheese uitgevoerd te hebben doet mijn camera het niet meer.
Laat die tweaker nou bij BelCompany werkenCrazyFool schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 20:07:
Heb vanmiddag voor mijn ouders een Yarvik tab 465 opgehaald bij de BelCompany, hij was in de aanbieding voor 230 euro.
[...]
Doe er je voordeel mee!
Edit: Zie zojuist dat deze hele mooie handleiding van een tweaker komt,ik had niet alle 40 pagina's doorgelezen voordat ik deze handleiding plaatste
Dat werkt prima. Ik heb nog een tip voor je als je zoiets wilt: de Huawei E5830 is een vergelijkbaar apparaatje. Deze worden nu bij BelCompany opgeruimd voor ik meen 50 euro. Als ze hem zelf niet meer op voorraad hebben, vraag dan even of er nog een is bij een filiaal dichtbij.Anoniem: 454062 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 10:14:
[...]
Robert, kun je niet een keer een artikel besteden om de tablet te gebruiken met b.v. MIFI ?
Dit om de mogelijkheid om via 3 G te verbinden.
Bedankt voor de tip !!!robertwebbe schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 12:03:
[...]
Laat die tweaker nou bij BelCompany werken
[...]
Dat werkt prima. Ik heb nog een tip voor je als je zoiets wilt: de Huawei E5830 is een vergelijkbaar apparaatje. Deze worden nu bij BelCompany opgeruimd voor ik meen 50 euro. Als ze hem zelf niet meer op voorraad hebben, vraag dan even of er nog een is bij een filiaal dichtbij.
Ik heb inmiddels begrepen dat Yarvik een update aan het maken is voor het WiFi probleem. Ze konden nog niet zeggen of het enkele weken of enkele maanden zou duren maar hij komt er (ooit) aan. Zodra ik hoor dat die beschikbaar ik post ik hier uiteraard.
Anoniem: 459441
Ik heb vandaag een Yarvik tab364 gekocht maar als ik playstore erop zet en installeer zegt hij steeds playstore is gestopt nu heb ik al heel veel manieren geprobeerd die hier staan maar dat gaat allemaal over de tab465 misschien iemand ook tips over de tab364
na een boel gedonder met die cwm image en de originele images (ongelofelijk veel vastlopers en knoppen die het niet deden om te kunnen restoren etc)
heb ik deze image geinstalleerd via de livesuit (enter knop inhouden naast volume knop en usb erin steken wanneer tab uit is en de on/off knop daarna een paar keer indrukken)
http://www.ordinoscope.ne...ttes/Visture_V3/Firmwares
(For the V3 bought after 20120320)
en nu werkt hij perfect met google play. hij stond wel standaard in italiaans, maar dat was snel goed te zetten.
de link/imagenaam volgens mij al eens eerder voorbij gekomen, maar het is dus niet aan te raden dat je je yarvik update met de images hier in dit topic gepost als je de tablet na 20 maart heb gekocht. Het kan wel, maar dan zit je met een zeer instabiele tablet.
om op de computer de usbdrivers correct te installeren moet je trouwens eerst je tablet uitzetten en dan aansluiten. dan zal je computer vervolgens de drivers niet vinden en kan je zelf via apparaatbeheer de drivers installeren.
stuurprogramma handmatig zoeken -> ik wil kiezen -> usbcontroller -> bladeren en vervolgens de usbdriver installeren (de yarvik live suit heeft deze)
heb ik deze image geinstalleerd via de livesuit (enter knop inhouden naast volume knop en usb erin steken wanneer tab uit is en de on/off knop daarna een paar keer indrukken)
en nu werkt hij perfect met google play. hij stond wel standaard in italiaans, maar dat was snel goed te zetten.
de link/imagenaam volgens mij al eens eerder voorbij gekomen, maar het is dus niet aan te raden dat je je yarvik update met de images hier in dit topic gepost als je de tablet na 20 maart heb gekocht. Het kan wel, maar dan zit je met een zeer instabiele tablet.
om op de computer de usbdrivers correct te installeren moet je trouwens eerst je tablet uitzetten en dan aansluiten. dan zal je computer vervolgens de drivers niet vinden en kan je zelf via apparaatbeheer de drivers installeren.
stuurprogramma handmatig zoeken -> ik wil kiezen -> usbcontroller -> bladeren en vervolgens de usbdriver installeren (de yarvik live suit heeft deze)
Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!
Anoniem: 435248
Voor degene die ook de"Sanei N90" bij die webshop hebben gekocht er staat een update op die site die je beter niet kunt gebruiken. Ik deed het wel en stom
geen backup gemaakt , nu reageert het scherm niet meer en kom dus niet verder dan de chines tekens
. Ja ik weet dat het eerder iets anders dan een Sanei N90 is maar de verkoper zet er dus wel een officiele Sanei update op die het raar
niet doet. Heb maar de Tab465 die hier ergens opstaat geflashed en nu doet ie het weer, nog niet echt mee gespeeld maar wel al verder danhet opstartscherm
.
Als iemand nog een backup kan maken van zijn tablet en hier een link kan posten zou ik het erg waarderen
. Ja ik hoor het al maar waarom toch die rom. Omdat het net iets soepeler werkte als de Tab465 die ik heb.

Als iemand nog een backup kan maken van zijn tablet en hier een link kan posten zou ik het erg waarderen
Tot zover gelukt, nu heb ik jouw gelinkte image geflashed en Google Play erop gekwakt, kan ik geen Google Account toevoegen... Alleen Corporate, Email, Facebook, Skype en Twitterknightofn1 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:30:
na een boel gedonder met die cwm image en de originele images (ongelofelijk veel vastlopers en knoppen die het niet deden om te kunnen restoren etc)

Welke van de updates heb je geinstalleerd? Die van de normale versie neem ik aan? Zo op het eerste gezicht is dit dezelfde rom als die op de sites van sanei en ampe (zusterfabrikant van sanei) worden aangeboden, en deze zou uitstekend moeten werken. Ik neem echter aan dat je de 'luxe uitvoering' met aluminium achterkant hebt. Dit is grappig genoeg helemaal geen sanei n90, maar een (gelijke qua specs enzo, dus het maakt weinig uit) gerebrande yarvik tab 465, die op zijn beurt een rebrand is van een andere chinese tablet (visture v3 oid). Dit maakt allemaal niet uit, zolang je maar firmware flasht van de yarvik tab 465 en rebrands van dat exacte model.Anoniem: 435248 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 12:10:
Voor degene die ook de"Sanei N90" bij die webshop hebben gekocht er staat een update op die site die je beter niet kunt gebruiken. Ik deed het wel en stomgeen backup gemaakt , nu reageert het scherm niet meer en kom dus niet verder dan de chines tekens
. Ja ik weet dat het eerder iets anders dan een Sanei N90 is maar de verkoper zet er dus wel een officiele Sanei update op die het raar
niet doet. Heb maar de Tab465 die hier ergens opstaat geflashed en nu doet ie het weer, nog niet echt mee gespeeld maar wel al verder danhet opstartscherm
.
Als iemand nog een backup kan maken van zijn tablet en hier een link kan posten zou ik het erg waarderen. Ja ik hoor het al maar waarom toch die rom. Omdat het net iets soepeler werkte als de Tab465 die ik heb.
Qua prestaties zijn alle roms gelijk, afhankelijk van welke versie het is (meest recente is v1.1, staat in het baseband nummer in het instellingenmenu). De fabrikanten van dit soort tablets gebruiken allemaal dezelfde rom (die gemaakt wordt door allwinner). De fabrikanten moeten deze echter wel aanpassen aan het aanraakpanneel dat ze gebruiken (door de verschillende grootetes (tussen de 7" en 9.7") zijn hier aangepaste drivers voor nodig, zodat niet iedere rom werkt op een andere tablet terwijl deze onderhuids wel aan elkaar gelijk zijn.
edit: tekst afgemaakt, te vroeg (mis)gedrukt op bericht plaatsen...
[ Voor 14% gewijzigd door wietwiet op 19-05-2012 16:33 ]
Te vroeg gepost... Opnieuw het Google Play ding pushen laat me in ieder geval een account aanmaken. Nu krijg ik alleen constant force-closes. Even kijken of ik nog ergens een nieuwe g-apps vandaan kan plukken.Thrackan schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 16:24:
[...]
Tot zover gelukt, nu heb ik jouw gelinkte image geflashed en Google Play erop gekwakt, kan ik geen Google Account toevoegen... Alleen Corporate, Email, Facebook, Skype en Twitter
Na nogmaals dezelfde V3 rom te hebben geinstalleerd met full wipe lukt het nu wel!
Dus, nieuwe 465-gebruikers zonder USB debugging:
- V3 ROM downloaden
- Yarvik LiveSuit downloaden
- Tab uitzetten
- Back-knop ingedrukt houden, USB slave op PC aansluiten, aantal keer op de powerknop raggen
- USB drivers indien nodig uit de LiveSuit plukken
- Livesuit starten en image selecteren
- USB opnieuw connecten: tab uit, back knop, kabel erin, aantal keer op Power raggen
- LiveSuit zou nu ZELF moeten vragen of je de boel wil formatten (Ja dus) en de image installeren.
en als laatst even na boot de taal van Italiaans naar je eigen voorkeur zetten.
[ Voor 39% gewijzigd door Pathogen op 19-05-2012 17:40 ]
Hoi wiet wiet.
Ik heb de "luxe versie" maar allebeide de updates geprobeerd en ze werken allebeide niet.
Dat deze "sanei N90"een rebrand is van de yarvik is een beetje kul, sorry maar ik wordt er een beetje moe van ik had hem eerder dan de tab 465 dus welke is nu een rebrand lol. Yarvik maakt die dingen niet zelf maar koopt ze in en gooit er zelf een rom op. Een blik op bijv. de slatedroid website en er staan verschillende tablets met dezelfde specificaties. En veelal dezelfde problemen/tekortkomingen. Het is alleen niet duidelijk van welke fabriek ze komen en wat er harwarematig in zit, of je nu een oem hebt zoals ik of een yarvik tab465 zoals ik, jouw versie van de yarvik kan net ff wat anders zijn maar wordt wel verkocht als een yarvik tab465 en daar beginnen de tweakerproblemen of fun wat je wilt.
Ik heb overigens een rom van slatedroid geplukt en erop gezet en die werkt echt duidelijk beter dan de yarvik rom, maar goed ik was al blij dat ik weer beeld had:).
Ik heb zelf ook nog een tab465 en ze voelen echt anders in gebruik, geen wifi problemen en market/play al van nature erop. Maar ja het is nog steeds geen ipad (1) want die wordt voor het internet gebruikt.
Wat ik van de genoemde webshop als antwoord kreeg is dat er wat hardwarematige aanpassingen zijn gedaan en dat deze rom dus mogelijk niet goed werkt, waar heb ik dat eerder gehoord , oh ja op dit forum. Mijn tab465 heb ik zonder problemen het script gedraaid en werkt. Er staan nu eerdere updates op hun website.
Ik heb de "luxe versie" maar allebeide de updates geprobeerd en ze werken allebeide niet.
Dat deze "sanei N90"een rebrand is van de yarvik is een beetje kul, sorry maar ik wordt er een beetje moe van ik had hem eerder dan de tab 465 dus welke is nu een rebrand lol. Yarvik maakt die dingen niet zelf maar koopt ze in en gooit er zelf een rom op. Een blik op bijv. de slatedroid website en er staan verschillende tablets met dezelfde specificaties. En veelal dezelfde problemen/tekortkomingen. Het is alleen niet duidelijk van welke fabriek ze komen en wat er harwarematig in zit, of je nu een oem hebt zoals ik of een yarvik tab465 zoals ik, jouw versie van de yarvik kan net ff wat anders zijn maar wordt wel verkocht als een yarvik tab465 en daar beginnen de tweakerproblemen of fun wat je wilt.
Ik heb overigens een rom van slatedroid geplukt en erop gezet en die werkt echt duidelijk beter dan de yarvik rom, maar goed ik was al blij dat ik weer beeld had:).
Ik heb zelf ook nog een tab465 en ze voelen echt anders in gebruik, geen wifi problemen en market/play al van nature erop. Maar ja het is nog steeds geen ipad (1) want die wordt voor het internet gebruikt.
Wat ik van de genoemde webshop als antwoord kreeg is dat er wat hardwarematige aanpassingen zijn gedaan en dat deze rom dus mogelijk niet goed werkt, waar heb ik dat eerder gehoord , oh ja op dit forum. Mijn tab465 heb ik zonder problemen het script gedraaid en werkt. Er staan nu eerdere updates op hun website.
@hellno
Oeps, sorry, ik had je verkeerd begrepen in je vorige post; toen je zei `Heb maar de Tab465 die hier ergens opstaat geflashed en nu doet ie het weer, nog niet echt mee gespeeld maar wel al verder danhet opstartscherm` begreep ik het als dat je de firmware van een yarvik tab 465 aan de praat had gekregen op je `luxe uitvoering sanei n90`. Vandaaruit redeneerde ik dat het dan deze dus een rebrand oid zou zijn van een yarvik, maar goed.
Welke tablet een rebrand is van welke is een schimmig kip en het ei verhaal. Dat heeft inderdaad meer te maken met de OEM versies waar vervolgens een naamplaatje als yarvik of sanei op wordt geplakt en een andere bootanimatie in de rom wordt gegooid...
Oeps, sorry, ik had je verkeerd begrepen in je vorige post; toen je zei `Heb maar de Tab465 die hier ergens opstaat geflashed en nu doet ie het weer, nog niet echt mee gespeeld maar wel al verder danhet opstartscherm` begreep ik het als dat je de firmware van een yarvik tab 465 aan de praat had gekregen op je `luxe uitvoering sanei n90`. Vandaaruit redeneerde ik dat het dan deze dus een rebrand oid zou zijn van een yarvik, maar goed.
Welke tablet een rebrand is van welke is een schimmig kip en het ei verhaal. Dat heeft inderdaad meer te maken met de OEM versies waar vervolgens een naamplaatje als yarvik of sanei op wordt geplakt en een andere bootanimatie in de rom wordt gegooid...
WTF doe ik verkeerd? moet ik eerst nog rooten, Clock Recovery erop zetten of iets dergelijks? of is het echt alleen de stappen die beschreven staan.
En kan iemand bevestigen dat het niet ligt aan Windows 7 64 bit.
En kan iemand bevestigen dat het niet ligt aan Windows 7 64 bit.
Maar dat heb ik inderdaad ook, de tab465euk.img die hier ergens staat werkt er ook wel op alleen niet zo heel soepel was mijn eerste indruk. En nu ik toch aan het flashen was dacht ik erger kan het niet worden dus op slatedroid gezocht en dat geprobeerd. En dat werkt redelijk. Nu heb ik een excuus om wat te tweakeren met dat andere ding en mijn Tab465 gewoon "orgineel" te houden.
Ik denk dat er heel wat mensen hier een goede werkende rom voor hun Tab465 willen maar volgens mij is dat niet zo eenvoudig door de mogelijke hardware verschillen van de tab465. En zijn we met al die iets verschillende tablets nog lang niet uit getweakerd. En Yarvik ook niet als ze al een update uitbrengen
.
Over het flashen met windows 7 64 bit moet wel kunnen want dat heb ik ook gedaan. Had een keer een driver probleem maar dat was opgelost door de drivers te verwijderen en het nog een keer te doen. Blijft vaag dat windhoos, eerste keer zonder problemen volgende keer apparaat kan niet worden geïnstalleerd en met verwijderen drivers ging het daarna wel weer.
Ik denk dat er heel wat mensen hier een goede werkende rom voor hun Tab465 willen maar volgens mij is dat niet zo eenvoudig door de mogelijke hardware verschillen van de tab465. En zijn we met al die iets verschillende tablets nog lang niet uit getweakerd. En Yarvik ook niet als ze al een update uitbrengen
Over het flashen met windows 7 64 bit moet wel kunnen want dat heb ik ook gedaan. Had een keer een driver probleem maar dat was opgelost door de drivers te verwijderen en het nog een keer te doen. Blijft vaag dat windhoos, eerste keer zonder problemen volgende keer apparaat kan niet worden geïnstalleerd en met verwijderen drivers ging het daarna wel weer.
Bedankt, dit was mijn redding!Thrackan schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 16:41:
[...]
Te vroeg gepost... Opnieuw het Google Play ding pushen laat me in ieder geval een account aanmaken. Nu krijg ik alleen constant force-closes. Even kijken of ik nog ergens een nieuwe g-apps vandaan kan plukken.
Na nogmaals dezelfde V3 rom te hebben geinstalleerd met full wipe lukt het nu wel!
Dus, nieuwe 465-gebruikers zonder USB debugging:
- V3 ROM downloaden
- Yarvik LiveSuit downloaden
- Tab uitzetten
- Back-knop ingedrukt houden, USB slave op PC aansluiten, aantal keer op de powerknop raggen
- USB drivers indien nodig uit de LiveSuit plukken
- Livesuit starten en image selecteren
- USB opnieuw connecten: tab uit, back knop, kabel erin, aantal keer op Power raggen
- LiveSuit zou nu ZELF moeten vragen of je de boel wil formatten (Ja dus) en de image installeren.
en als laatst even na boot de taal van Italiaans naar je eigen voorkeur zetten.
Heb de hele avond besteed aan verschillende roms die steeds weer andere bugs met zich meebrachten tot de tablet zelfs helemaal niet meer opstartte en ik al redelijk in paniek begon te raken, maar sinds ik deze rom erop heb gezet lijkt ie weer als een zonnetje te draaien!
Heb wel één klein vraagje voordat ik hem weer sloop: hoe heb je de google market er uiteindelijk opgezet, via het eerdergenoemde scriptje of op andere wijze?
Edit:
Met deze versie is het blijkbaar ook gewoon mogelijk de market (op normale wijze) te installeren.
[ Voor 3% gewijzigd door SeveS op 20-05-2012 10:25 ]
nou nou nou , dat was me een feest, maar het is gelukt! die V3 staat erop, en eindelijk kan ik nu 10 minuten mijn tab gebruiken zonder dat hij uit zichzelf reset.
ook Play werkt, toch zijn er ineens een aantal apps niet compatible, zoals die van Nu.nl verdomt handig appie, maar die kan ik niet installen. iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?
ook Play werkt, toch zijn er ineens een aantal apps niet compatible, zoals die van Nu.nl verdomt handig appie, maar die kan ik niet installen. iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?
Ik heb dit weekend de Cherry M-1007 (geloof dat ie zo heet) van Kruidvat (145 euro incl verzendkosten) in mijn handen gehad:Anoniem: 457446 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:45:
de yarvik is hetzelfde als de ployer momo11 bird, eken A90, Qware pro slim, mediacom 907c en nog een paar vage merken
Het is een 10.1" scherm, en is een langgerekte tablet, dus breder en minder wijd, zeg maar.
Ik heb Antutu erop gedraaid en hij haalt 100 punten meer dan mijn Yarvik 465, dit verschil zat hem 100% in de graphics.
Ik vond het scherm mooi maar het rare is dat je vanaf de ene kant schuin wel goed op het scherm kunt kijken maar vanaf de andere kant niet, maar niet storend als je hem gewoon vasthoudt.
Ik heb Wifi analyzer erop gedraaid en hem naast mijn Yarvik gelegd: Yarvik 'zag' 1 access point, de Cherry zag er 7.
De Cherry heeft een plastic achterkant, wat dit verschil zou kunnen verklaren.
Klein nadeel van deze plastic achterkant is het feit dat je je vingers/hand door dit plastic en het scherm heen ziet, maar als je hem in een hoes stopt dan is dit verholpen uiteraard.
Geluid van de Cherry is uitstekend kan ik wel zeggen.
Bekabelde WIFI
Is er hier iemand met een Yarvik 467 die zijn originele build.prop zou willen posten?
zou dat helpen denk je? de build.prop vervangen? ik heb namelijk ahndmatig al wat aangepast in dei build.prop, maar dat hielp niet.
je krijgt veelgrbuikte apps niet in Google Play, vanwege een compatibiliteits probleem
je krijgt veelgrbuikte apps niet in Google Play, vanwege een compatibiliteits probleem
Heb t zelfde gehad mbt apps die niet meer naar voren kwamen in de playstore...
Had daarom deze image van misterencheese: http://dl.dropbox.com/u/2889810/TAB465EUKCWM.img
en deze update http://dl.dropbox.com/u/2889810/9,7-V1.zip
voor mij werkte dit prima
Had daarom deze image van misterencheese: http://dl.dropbox.com/u/2889810/TAB465EUKCWM.img
[ Voor 5% gewijzigd door pielle007 op 21-05-2012 16:27 ]
Anoniem: 459771
is er een manier om met deze tablet toch 3G te gebruiken?
- een 3G-dongle werkt niet (de dongle op zich werkt wel, met mijn laptop heb ik 3G verbinding met de sim-kaart)
om de dongle op de tablet te activeren, moet je normaal gezien bij instellingen\wireless & networks het mobiel netwerk activeren
vb: http://it-depot.net/files/settings1.png
het probleem bij deze tablet is: het menu Mobile Networks ontbreekt! (is dan ook een wifi-only e
)
Nu vraag ik mij af:
- is dit Mobile Networks menu toegankelijk met een custom ROM? (totaal noob op dat gebied)
- is het gemakkelijker met 3G te verbinden via een mifi / 3G wifi router / 3G wifi modem?
Groeten, Jeroen
- een 3G-dongle werkt niet (de dongle op zich werkt wel, met mijn laptop heb ik 3G verbinding met de sim-kaart)
om de dongle op de tablet te activeren, moet je normaal gezien bij instellingen\wireless & networks het mobiel netwerk activeren
het probleem bij deze tablet is: het menu Mobile Networks ontbreekt! (is dan ook een wifi-only e
Nu vraag ik mij af:
- is dit Mobile Networks menu toegankelijk met een custom ROM? (totaal noob op dat gebied)
- is het gemakkelijker met 3G te verbinden via een mifi / 3G wifi router / 3G wifi modem?
Groeten, Jeroen
Zie mijn reactie 1 post hierboven....Anoniem: 459771 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:44:
is er een manier om met deze tablet toch 3G te gebruiken?
het probleem bij deze tablet is: het menu Mobile Networks ontbreekt! (is dan ook een wifi-only e)
Nu vraag ik mij af:
Groeten, Jeroen
de optie zit er WEL in, wanneer ik hem open zegt ie dat hij een dongel accepteert...
ik heb alleen geen dongel, dus ik kan dit niet beamen of het werkt.
Anoniem: 459771
Super! Bedankt voor het snelle antwoordpielle007 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:52:
[...]
Zie mijn reactie 1 post hierboven....
de optie zit er WEL in, wanneer ik hem open zegt ie dat hij een dongel accepteert...
ik heb alleen geen dongel, dus ik kan dit niet beamen of het werkt.
zodra ik de tablet in m'n handen heb, zal ik het proberen! (is van m'n vriendin)
Wanneer je je build.prop aanpast wordt er automatisch het bestandje build.prop.bak gemaakt (een automatische back-up, ook in /system). Verwijder de verkeerd aangepaste build.prop , hernoem build.prop.bak naar build.prop en reboot de tabletWoutF schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:29:
Is er hier iemand met een Yarvik 467 die zijn originele build.prop zou willen posten?
Zodra ik in deze image de WiFi aanzet start hij opnieuw op, en blijft hij in een loop resetten.pielle007 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:20:
Heb t zelfde gehad mbt apps die niet meer naar voren kwamen in de playstore...

ik heb nu alles handmatig geinstalleerd, Novo 7 Tools en de Zip op mijn interne gezet. Als ik nu in Novo7 in de recovery reboot krijg ik het welbekende menu van CWM, maar scrollen kan niet, voor geen mogelijkheid.
Wass ist loooohhhsss?
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 458414 op 22-05-2012 23:19 ]
Heeft er al iemand een goed passende leather case voor dit type tablet gevonden: (Yarvik, Momo JXD S9000) Ik heb er 1 met een ingebouwd keyboard, maar is hierdoor wel erg lomp. Op de bekend Chinese sites zijn honderden hele mooie cases te koop van rond de €10,- , maar voornamelijk voor tablets van dat andere merk met dat appel logo. Zijn deze misschien pas de maken voor de Yarvik en zijn clonen.
In dit topic staat een aantal links naar sites waar je passende hoesjes kunt kopen, ik zelf heb er eentje voor 19,95 incl verzending, past prima en zit stevig.
Die hoezen voor fruittabletten zijn vaak passend te maken met een goed mes en wat handigheid, ik heb me daar niet aan gewaagd overigens, ook hierover vind je in dit topic tips als je even de zoekfunctie gebruikt (rechtsboven in je browser).
Die hoezen voor fruittabletten zijn vaak passend te maken met een goed mes en wat handigheid, ik heb me daar niet aan gewaagd overigens, ook hierover vind je in dit topic tips als je even de zoekfunctie gebruikt (rechtsboven in je browser).
Bekabelde WIFI
Geen idee hoe dit kan, heb je wel de complete tutorial gevolgd van Mistercheese?Anoniem: 458414 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 22:37:
[...]
Zodra ik in deze image de WiFi aanzet start hij opnieuw op, en blijft hij in een loop resetten.
ik heb nu alles handmatig geinstalleerd, Novo 7 Tools en de Zip op mijn interne gezet. Als ik nu in Novo7 in de recovery reboot krijg ik het welbekende menu van CWM, maar scrollen kan niet, voor geen mogelijkheid.
Wass ist loooohhhsss?
Zoek eens via google "android reboot wifi" staan wat oplossingen bij wellicht helpt dit voor je...
dat is niet mijn grootste probleem, dat is namelijk hoe ik die update erop krijg. als ik in CWM menu kom in recovery modus kan ik niet scrollen. dus ik kan "update from zip file" niet selecteren
Heb je wellicht het gedrag aangepast van de knoppen?Anoniem: 458414 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:15:
dat is niet mijn grootste probleem, dat is namelijk hoe ik die update erop krijg. als ik in CWM menu kom in recovery modus kan ik niet scrollen. dus ik kan "update from zip file" niet selecteren
zal thuis (na het werk
Mss dat het hier aan ligt.
Normaal dien je bv de toets ingedrukt te houden om vervolgens het geluid te kunnen aanpassen als je je tablet normaal gebruikt, deze zelfde toetsen gebruik je dus ook om te kunnen scrollen eenmaal in CWM...
[ Voor 6% gewijzigd door pielle007 op 23-05-2012 11:45 ]
sowieso als je de image van mistercheese gebruikt met een yarvik gekocht na 20-03-2012 wordt je tablet ongelofelijk instabiel. vandaar de tig spontane reboots. Dus zelfs als je deze update voor elkaar met deze image krijgt zit je met een zeer instabiel systeem.pielle007 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:44:
[...]
Heb je wellicht het gedrag aangepast van de knoppen?
zal thuis (na het werk) even kijken waar de standaard instellingen op staan.
Normaal dien je bv de toets ingedrukt te houden om vervolgens het geluid te kunnen aanpassen als je je tablet normaal gebruikt, deze zelfde toetsen gebruik je dus ook om te kunnen scrollen eenmaal in CWM...
zelfs de originele image op de yarvik site geeft spontane reboots. dus ik vermoed dat de nieuwere yarviks een image erop hebben staan die verschilt van de yarvik site.
zodra ik die V3 image van na 20-03-2012 installeer is er niets aan de hand, alleen zit je dan inderdaad met die playstore beperking.
Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!
Geloof niet dat het wat uit maakt wanneer je de Yarvik hebt gekocht hoor, wellicht wel de productie datum van de hardware ofzo... heb die van mij overigens 13-04-2012 gekocht.
(Spontane reboots heb ik nooit gehad.)
Na het installeren vd img en de update van Mistercheese loopt mijn tablet iig veel soepel / smoother.
Dus je conclusie kan ik hierbij ontkrachten.
(Spontane reboots heb ik nooit gehad.)
Na het installeren vd img en de update van Mistercheese loopt mijn tablet iig veel soepel / smoother.
Dus je conclusie kan ik hierbij ontkrachten.
Heb gezocht maar kan t niet terug vinden hoe je het gedrag van de knoppen kunt aanpassen.pielle007 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:44:
[...]
Heb je wellicht het gedrag aangepast van de knoppen?
zal thuis (na het werk) even kijken waar de standaard instellingen op staan.
Zou je graag verder willen helpen maar weet even niet hoe. Ik neem aan dat je alle stappen hebt gevolgd etc?
Christian Troy van slatedroid heeft een cyanogenmod 9 rom gecompiled..
natuurlijk te installeren met cwm
http://www.slatedroid.com/topic/33373-rom-cm9-nightlies/
mijn image is geen haar anders dan de originele yarvik .img.. alleen cwm is bijgevoegdknightofn1 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:43:
[...]
sowieso als je de image van mistercheese gebruikt met een yarvik gekocht na 20-03-2012 wordt je tablet ongelofelijk instabiel.
[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 457446 op 23-05-2012 20:08 ]
als je tijd hebt installeer dan eens de originele yarvik .img...Anoniem: 458414 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 22:37:
[...]
Zodra ik in deze image de WiFi aanzet start hij opnieuw op, en blijft hij in een loop resetten.
Wass ist loooohhhsss?
deze bevat een default recovery van yarvik zelf...
kijk eens of daar de buttons het wel doen
@knightofn1 ik heb dat dus ook, dat continue rebooten van mijn tab. de V3 doet dat goed. En echt met de volume knoppen scrollen werkt niet ik weet niet of knightofn1 dat kan bevestigen dat dat bij hem ook zo is, maar dan is er duidelijk verschil tussen de tablets.
Hoi allen. Ik heb de tutorial gevolgd voor de V3 versie, maar dat bleeft haken bij 1% bij het flashen.
Daarna heb ik flink moeten stoeien met drivers (terwijl het eerst wel werkte), maar dat bleek een probleem te zijn als ik mijn tablet niet goed uitzette? Dus nu hou ik de powerknop 8 seconden vast, start Livesuit op, back button inhouden, USB erin, rammen op powerknop totdat ik iets zie. Dus dat is opgelost.
V3 werkte niet, dus heb ik maar de CWM versie geprobeerd. Die flashte tot mijn verbazing wel tot 100%.
Er is wel iets wat daarna afwijkt: als het klaar is dan krijg ik een berichtje dat het goed is gegaan en dat ik op OK kan drukken, maar het lijkt net of mijn USB opnieuw wordt aangesloten want ik zie tegelijk ook een nieuw venster met de vraag of ik het wil updaten (venter waarbij je 2x ja moet kiezen).
Ik dacht dat dat niet zoveel uitmaakt, want ik was al blij dat het flashte. Maar nu heb ik van alles geprobeerd om mijn tablet op te starten maar er gebeurd niets. Moet ik de reset knop voor een bepaalde tijd inhouden? Power knop? Speciale knoppen combinaties?
Het gekke is dat ik altijd weer kan flashen. Dus back button inhouden, etc. Ik heb ook de originele img getest. Flashte ook tot 100%, kreeg ook de melding om te beginnen wanneer ik klaar was. Ook daarbij weet ik niet hoe ik mijn tablet kan opstarten.
Ik ben nu CM9 aan het downloaden, hopelijk werkt dat wel. Als iemand een idee heeft wat ik kan doen, laat het me weten
Edit: ik denk dat ik dezelfde versie heb als Paulus. Waarom sluiten in het Yarvik forum alle nuttige topics? Echt irritant. Ben je er ondertussen uitgekomen met je tablet, Paulus? Zoja, dan hoor ik graag van je, want ik zit nu met een nutteloos ding.
Daarna heb ik flink moeten stoeien met drivers (terwijl het eerst wel werkte), maar dat bleek een probleem te zijn als ik mijn tablet niet goed uitzette? Dus nu hou ik de powerknop 8 seconden vast, start Livesuit op, back button inhouden, USB erin, rammen op powerknop totdat ik iets zie. Dus dat is opgelost.
V3 werkte niet, dus heb ik maar de CWM versie geprobeerd. Die flashte tot mijn verbazing wel tot 100%.
Er is wel iets wat daarna afwijkt: als het klaar is dan krijg ik een berichtje dat het goed is gegaan en dat ik op OK kan drukken, maar het lijkt net of mijn USB opnieuw wordt aangesloten want ik zie tegelijk ook een nieuw venster met de vraag of ik het wil updaten (venter waarbij je 2x ja moet kiezen).
Ik dacht dat dat niet zoveel uitmaakt, want ik was al blij dat het flashte. Maar nu heb ik van alles geprobeerd om mijn tablet op te starten maar er gebeurd niets. Moet ik de reset knop voor een bepaalde tijd inhouden? Power knop? Speciale knoppen combinaties?
Het gekke is dat ik altijd weer kan flashen. Dus back button inhouden, etc. Ik heb ook de originele img getest. Flashte ook tot 100%, kreeg ook de melding om te beginnen wanneer ik klaar was. Ook daarbij weet ik niet hoe ik mijn tablet kan opstarten.
Ik ben nu CM9 aan het downloaden, hopelijk werkt dat wel. Als iemand een idee heeft wat ik kan doen, laat het me weten
Edit: ik denk dat ik dezelfde versie heb als Paulus. Waarom sluiten in het Yarvik forum alle nuttige topics? Echt irritant. Ben je er ondertussen uitgekomen met je tablet, Paulus? Zoja, dan hoor ik graag van je, want ik zit nu met een nutteloos ding.
[ Voor 7% gewijzigd door Soneet op 24-05-2012 00:35 ]
Ik had exact dezelfde problemen: kwam wel in het CWM menu, maar scrollen lukte op geen enkele manier, ookal had ik alle stappen exact gevolgd. Verder was het systeem verschrikkelijk instabiel en draaide o.a. het scherm niet meer mee.Anoniem: 458414 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:23:
@knightofn1 ik heb dat dus ook, dat continue rebooten van mijn tab. de V3 doet dat goed. En echt met de volume knoppen scrollen werkt niet ik weet niet of knightofn1 dat kan bevestigen dat dat bij hem ook zo is, maar dan is er duidelijk verschil tussen de tablets.
Het installeren van de originele rom die daarna gepost was zorgde ervoor dat de tablet helemaal niet meer opstartte.
Sinds de V3 rom draait ie weer stabiel, al kan ik inderdaad niet alle apps vinden in de market. Ook kreeg ik van mijn vriendin (van wie de tablet is) te horen dat ze o.a. foutmeldingen kreeg bij het bewerken van foto's. Ik weet niet of meer mensen die nu op V3 draaien daar last van hebben?
dat weet ik, daarom zei ik erbij dat de originele yarvik image ook problemen bij mij geeft. (en alle andere images gepost in dit topic, behalve de v3)Anoniem: 457446 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:01:
Christian Troy van slatedroid heeft een cyanogenmod 9 rom gecompiled..
[...]
mijn image is geen haar anders dan de originele yarvik .img.. alleen cwm is bijgevoegd
Wat mij dus deed vermoeden dat er verschillende 'originele' yarvik 465's image versies zijn per productie datum
en dat knoppen probleem met cwm had ik dus ook. viel weinig te updaten zo.
Anyhoe, ik ben allang blij dat het weer werkt want die erg instabiele originele image liet mij wel erg schrikken. kon bijna geen image er meer erop zetten leek het wel, zo instabiel was hij op dat moment. (suite gaf allemaal errors terug wanneer ik hem aansloot op de computer)
Dus de conclusie? de V3 rom zonder een volledige google play store (dus niet alle apps) of de Mr Cheese manier die voor sommige onstabiel is en voor sommige erg goed is.
hmmzz... helaas zijn beide opties voor mij geen optie... de V3 is voor mij ook de meest stabiele.....
hmmzz... helaas zijn beide opties voor mij geen optie... de V3 is voor mij ook de meest stabiele.....
Anoniem: 460149
Ik heb dezelfde problemen. Kan iemand mij (een echte beginner), stap voor stap duidelijk uitleggenAnoniem: 454062 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 07:37:
@Glasya,
maak gebruik van Skype V2.5.4.162.apk
de enige die volledig werkt op de Yarvik tab467 en 465
hoe ik dat moet doen? Ik heb een W7 laptop, een usb-stick en een Tab465.
Deze downloaden, op een sd kaartje zetten installeren.Anoniem: 460149 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:21:
[...]
Ik heb dezelfde problemen. Kan iemand mij (een echte beginner), stap voor stap duidelijk uitleggen
hoe ik dat moet doen? Ik heb een W7 laptop, een usb-stick en een Tab465.
de rest volgt vanzelf, wel een account aanmaken.
http://www.freewarelovers...7121_skype_v2.5.4.162.apk
465 19 dagen in mijn bezit gehad. Toen deed de wifi het niet meer. Ter reparatie aangeboden bij Bel Company. Vandaag na 30 dagen niets gehoord te hebben mijn geld teruggekregen.
Netjes van de Bel Company.
Voor mij nooit meer een B-merk ( of C)
Netjes van de Bel Company.
Voor mij nooit meer een B-merk ( of C)
Vandaag wilde ik mijn tablet pakken.... leeg...
nou ja prima, lader eraan even wachten en opstarten...
Maar het lijkt alsof het touch screen niet meer werkt. De tablet start gewoon op. Maar ik kan de "slider" niet bedienen. Hij laadt wel, op de achtergrond komt mijn mail gewoon binnen (akoustische melding) Het scherm draait ook wel mee.
Ik heb al een reset gedaan maar geen resultaat. Iemand een suggestie?
nou ja prima, lader eraan even wachten en opstarten...
Maar het lijkt alsof het touch screen niet meer werkt. De tablet start gewoon op. Maar ik kan de "slider" niet bedienen. Hij laadt wel, op de achtergrond komt mijn mail gewoon binnen (akoustische melding) Het scherm draait ook wel mee.
Ik heb al een reset gedaan maar geen resultaat. Iemand een suggestie?
@motormuis1000:
46.519 dagen in je bezit gehad das wel lang!
Jammer dat de 465 je niet beviel,
@jjonkie:
opnieuw flashen zoals eerder beschreven in deze tread, met V3 of Mistercheese zijn uitleg.
Ondertussen hoop ik op een custom rom voor de yarvik 465, iemand al uitzicht ergens op?
46.519 dagen in je bezit gehad das wel lang!
@jjonkie:
opnieuw flashen zoals eerder beschreven in deze tread, met V3 of Mistercheese zijn uitleg.
Ondertussen hoop ik op een custom rom voor de yarvik 465, iemand al uitzicht ergens op?
ik heb de orginele rom geflashed van de Yarvik site middels livesuite.
maar helaas nog steeds geen touch screen, tablet werkt verder wel met een usb muis...
wat kan ik nog meer proberen ?
edit
the V3 bought after 20120320 ook geprobeerd maar nog steeds geen touch en een heel erg instabiele tab. Standaard rom er maar even weer op
maar helaas nog steeds geen touch screen, tablet werkt verder wel met een usb muis...
wat kan ik nog meer proberen ?
edit
the V3 bought after 20120320 ook geprobeerd maar nog steeds geen touch en een heel erg instabiele tab. Standaard rom er maar even weer op

[ Voor 28% gewijzigd door jjonkie op 26-05-2012 23:42 ]