Hoe maken we Tweakers beter voor Vlaamse Tweakers?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonlords1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 19:44
elmoxx schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:22:
Is het interssant om te filteren op betaalmogelijkheden in het algemeen? Ideal is in nederland flink ingeburgerd, hoe zit dat met mistercash in belgie?
Of dat nu ideal of mistercash noemt who cares? Dat is hetzelfde met als enige verschil dat ideal voor Nederland is en Mistercash voor België.
Het kunnen zoeken op azerty en de verzendkosten zien naar België zijn al meer als voldoende. Ik ken de prijzen van de Belgische winkels en dat is ook de reden waarom ik hier niet veel koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:45
Volgens mij zijn iDeal en Bancontact iets compleet verschillend, nee?

Verwijderd

> Waar woon je of heb je in Vlaanderen gewoond? (Stad, gemeente...)

2950 Kapellen (Antwerpen Noord)

>Hoe beslis jij welk product je koopt? Vergelijk je online prijzen, of doe je dat liever in de winkel?

Ik vergelijk prijzen, locatie en betalingsmogelijkheid (liefst bankcontact online)

>Hoe vaak koop je iets online en wat is het gemiddelde bedrag dat je dan uitgeeft?

Een paar keer per maand, 50 euro ongeveer.

>Welke betaalmiddelen gebruik je het meest bij een bestelling in een Vlaamse webwinkel?

online direct betalen via online Banking of bankoverschrijving.

>Moet een webwinkel voor jou een Vlaamse vestiging of verzendpunt hebben? Vind je het een voordeel om bij een Vlaamse winkel te bestellen of maakt het je niets uit?

Het moet enkel goedkoop en snel verzonden worden. Van waar maakt niet uit!

>Welke aspecten vindt je het belangrijkst aan een prijsvergelijker? Denk hierbij aan betrouwbaarheid, compleetheid etc.

Compleetheid en betrouwbaarheid zijn het belangrijkste. Ook comments van andere kopers is heel handig om een uiteindelijke keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar woon je of heb je in Vlaanderen gewoond? (Stad, gemeente...)
Eeklo - Oost Vlaanderen
Hoe beslis jij welk product je koopt? Vergelijk je online prijzen, of doe je dat liever in de winkel?
HW onderdelen, via review & pricewatch. Randapp, Tablet, gsm eerst fysiek gaan bekijken in winkel en nadien bestellen bij betrouwbare webshop bvb coolblue
Als je online prijzen vergelijkt, doe je dat dan nog op andere sites dan de Pricewatch?
Nee meestal niet
Hoe vaak koop je iets online en wat is het gemiddelde bedrag dat je dan uitgeeft?
maandelijks, variërend naar wat ik aankoop. Meestal niet het duurste maar iets in de middenklasse van prijs
Welke betaalmiddelen gebruik je het meest bij een bestelling in een Vlaamse webwinkel?
Paypal of Visa, overschrijving is meestal een afknapper omdat het dan dagen / weken kan duren voor je uw pakket hebt
Moet een webwinkel voor jou een Vlaamse vestiging of verzendpunt hebben? Vind je het een voordeel om bij een Vlaamse winkel te bestellen of maakt het je niets uit?
Nee niet direct, vele NL shops hebben reeds bewezen dat zij ook een pakket binnen de 2 dagen in BE kunnen laten leveren
Welke aspecten vindt je het belangrijkst aan een prijsvergelijker? Denk hierbij aan betrouwbaarheid, compleetheid etc.
Directe link naar webshop (incl juiste product), bijhorende reviews van personen die het materiaal ook heeft, shop reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 14:54
(jarig!)
  • Waar woon je of heb je in Vlaanderen gewoond? (Stad, gemeente...)
Heist-op-den-Berg (tussen Leuven, Antwerpen en Mechelen)
  • Hoe beslis jij welk product je koopt? Vergelijk je online prijzen, of doe je dat liever in de winkel?
Ik vergelijk online prijzen, zowel op Tweakers als op enkele Belgische winkels/vestigingen (te weten: Forcom, Alternate en Tones)
  • Als je online prijzen vergelijkt, doe je dat dan nog op andere sites dan de Pricewatch?
Zelden, maar als het al gebeurt is het bij hardware.info
  • Hoe vaak koop je iets online en wat is het gemiddelde bedrag dat je dan uitgeeft?
8 à 10 keer per jaar, gemiddeld boven de €100
  • Welke betaalmiddelen gebruik je het meest bij een bestelling in een Vlaamse webwinkel?
In België is Ogone hier en daar al beschikbaar. Op die manier kan je met een gewone bankkaart toch meteen betalingen uitvoeren. Het is enkel beschikbaar voor een beperkte groep banken. De idee is dat de webwinkel een verzoek tot betaling stuurt naar de bank, jij logt in en voert die betaling uit (bedrag, rekeningnummer, gestructureerde mededeling) en de bank bevestigt aan de webwinkel dat de betaling gebeurd is. De webwinkel kent uw bankgegevens niet.
Als dat niet beschikbaar is, zal het met een overschrijving zijn. Kredietkaart gebruik ik online niet (als je het nieuws volgt, liggen die gegevens vaker op straat dan dat ze in een DB staan)
  • Moet een webwinkel voor jou een Vlaamse vestiging of verzendpunt hebben? Vind je het een voordeel om bij een Vlaamse winkel te bestellen of maakt het je niets uit?
Mij maakt het totaal niets uit. Ik heb goede ervaringen met een aantal Nederlandse webwinkels of fysieke winkels. Ik rij net zo lief naar Eindhoven of Breda, als dat ik naar Aartselaar rij. Prijsverschil is natuurlijk wel doorslaggevend. Voor €1 verschil zit ik echt geen 2u enkel in de auto naar Eindhoven :). Ik heb een printer gekocht die in NL €100 goedkoper was (NL: €120 <> BE: 220), dan loont een reis wel eens...
Bij Belgische (web)winkels kan je ook soms selecteren om het pakket geleverd te krijgen bij een Kiala punt. Het Kiala punt bij ons in de buurt is op van 6u 's ochtens tot 20u 's avonds. Je moet al behoorlijk moeite doen om een ganse week niet ergens in die uren thuis te zijn. Op die manier vermijd je dat je een pakket bij de Post (open van 9 tot 16u) of bij een depot van DPD/TNT/... in de haven moet gaan ophalen...
  • Welke aspecten vindt je het belangrijkst aan een prijsvergelijker? Denk hierbij aan betrouwbaarheid, compleetheid etc.
- Veel filters, zodat ik meteen kan zien welke producten me interesseren. Voor de mainstream productcategoriën is dat momenteel al het geval.
- Correcte prijzen, maar dat is de verantwoordelijkheid van de winkel, niet?
- User reviews van producten. Een product met 10 donker groene reviews zal ik sneller kopen dan een product zonder review
- User reviews van de winkel. Een winkel die enkel topscores krijgt, zal ik zeker overwegen. Een winkel die 3 sterren of minder krijgt, zal ik nooit bezoeken. In geval van problemen moet ik terug naar NL rijden :).

Suggestie is om een filter te maken op afstand. Voor mij is het interessant om te weten waar een winkel juist ligt. Nu moet ik telkens met Google Maps kijken waar de winkel exact ligt. Eindhoven, Breda etc weet ik nog wel liggen, maar alle kleinere gemeenten daar rond niet. Het zou handig zijn mocht ik kunnen aangeven om voor een bepaald product alle winkels te zien die binnen 100km afstand liggen van Antwerpen. Voor mij hoeft de startplaats niet op postcode te zijn als dat te ingewikkeld is. De grote steden volstaan wel: Antwerpen, Gent, Leuven, Brussel, Hasselt, ... om toch wat keuze te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:30
Wat mij nu opvalt is dat als ik de huidige PW gebruik, en niet aangeef dat ik naar België specifiek wil versturen, vaak toch als ik naar de site ga van het specifieke bedrijf ga, toch naar België kan laten versturen. Een Vlaamse/Belgische PW is dus natuurlijk gewaardeerd, maar moesten alle shops opnieuw overlopen worden om te kijken of ze (ondertussen) wel verzenden naar België zou dit ook al een heel stuk helpen!

Edit:

-> *snip*, pendel

Hoe beslis jij welk product je koopt? Vergelijk je online prijzen, of doe je dat liever in de winkel?
-> Online en folders

Als je online prijzen vergelijkt, doe je dat dan nog op andere sites dan de Pricewatch?
-> *snip*

Hoe vaak koop je iets online en wat is het gemiddelde bedrag dat je dan uitgeeft?
-> Paar keer per maand, meestal *snip*€

Welke betaalmiddelen gebruik je het meest bij een bestelling in een Vlaamse webwinkel?
-> Heb nog nooit iets gekocht in Vlaamse webwinkel

Moet een webwinkel voor jou een Vlaamse vestiging of verzendpunt hebben? Vind je het een voordeel om bij een Vlaamse winkel te bestellen of maakt het je niets uit?
-> Niet nodig, zolang verzendprijs goed is en contact vlot verloopt geen probleem. Niet echt voordeel dus om bij Vlaamse winkel te bestellen

Welke aspecten vindt je het belangrijkst aan een prijsvergelijker? Denk hierbij aan betrouwbaarheid, compleetheid etc.
-> Volledigheid en betwrouwbaarheid (zie opmerking hierboven)

[ Voor 59% gewijzigd door azerty op 08-11-2014 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Shoppen in Vlaanderen is eigenlijk niet aan de orde. Hier is alles véél te duur in vergelijking met Nederland (tot 20% erbij helaas).

Als je een bestelling in Nederland doet maak je alsnog winst met 11 euro verzendskosten erbij...
Ik zou dus een paar grote Vlaamse winkels opnemen in de lijst, maar die gaan sowieso onderaan terecht komen als men sorteert op prijs...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-07 21:02
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 23:21:

Als je een bestelling in Nederland doet maak je alsnog winst met 11 euro verzendskosten erbij...
Ik zou dus een paar grote Vlaamse winkels opnemen in de lijst, maar die gaan sowieso onderaan terecht komen als men sorteert op prijs...
Maakt dat uit? Keuze, beschikbaarheid, betrouwbaarheid, zendtijd, gemakkelijkheid, ... Prijs is niet alles, toch niet voor alle mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Anderzijds nog een mooi voorbeeld vandaag:

https://twitter.com/#!/to...status/191878221946556416

Mailing van alternate België Superpromo Linksys e3200 = € 79,90 , in de pricewatch is dat bij de duurdere, goedkoopste is € 69,90 en bij wie, Alternate Nederland.

Tsja ...

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 23:21:
Beste Tweakers,

Shoppen in Vlaanderen is eigenlijk niet aan de orde. Hier is alles véél te duur in vergelijking met Nederland (tot 20% erbij helaas).

Soms wil je niet wachten maar het item nu meteen onmiddellijk in je handen hebben. Daarvoor accpeteer je voor het tijdsvoordeel wellicht een meerprijs. Dan is die info wel erg belangrijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

@zeef maar dat is een excuus die moeilijk op gaat pakjes uit Nederland doen er vaak even lang, soms 1 dag extra dan in België we zitten met een verschil in btw, +1% en een aantal taxen op media & hdd die ze moeten aanrekeken.

Maar zoals mijn post hiernet, alternate.be heeft altijd verteld dat ze scherpe prijzen hebben door inkoop met de groep. Maar ze gaan dan wel een prijs zetten die bij de duurste zit voor be en voor nl bij de laagste.

En daarbovenop, hebben ze nu een be site en kan je als belg niet meer in de nl bestellen, die paar euro verzendkosten meer verdiende je direct terug.

Hoe kan men zo kortzichtig zijn :(, men vergeet dat op internet alles veel eenvoudiger te vergelijken is.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Door de band genomen zijn de prijzen bij Alternate België best ok. Voor een Belgisch prijsniveau, tenminste.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Borromini schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:44:
Door de band genomen zijn de prijzen bij Alternate België best ok. Voor een Belgisch prijsniveau, tenminste.
Noem mij dan koppig, maar als dezelfde winkel Belgen forceert naar hun be site die redelijk wat duurder is dan in Nederland, dan bestel ik liever bij diegene die net iets duurder is maar in Nederland, verzendkosten wegen nooit op tegen het voordeel.

Kijk als het nu 2 winkels zijn met verschillende naam dan zou ik het nog begrijpen.

Ik begrijp dat ze extra markt willen, maar ze gaan ervan uit kijk, we sluiten de klanten uit van onze nl sites, en we zetten ons een heel stuk duurder in de markt want er is minder concurrentie. Als het verschil idd nog groter is dan ga je concurrentie krijgen en gaan misschien veel meer mensen online bestellen. Dan ga ik het liever in de winkel halen.

Tsja gelukkig heb ik gepriviligeerde kanalen.

Maar soit eigenlijk moeten we niet verkeerd kijken naar de winkels. Als je kijkt naar een van de grootste distri's : TechData, dan krijg je een e-commerce platform voor Benelux, bevoorrading voor be & nl uit be. Maar met een Nederlandse account & leveradres krijg je veel betere prijzen. En hier spreek ik over bruto aankoop zonder btw dus dat is een perfecte vergelijkingsbasis.

Tsja eengemaakte europese markt is nog heel lang een illusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:25
Tomsworld schreef op maandag 16 april 2012 @ 22:53:
[...]

Noem mij dan koppig, maar als dezelfde winkel Belgen forceert naar hun be site die redelijk wat duurder is dan in Nederland, dan bestel ik liever bij diegene die net iets duurder is maar in Nederland, verzendkosten wegen nooit op tegen het voordeel.

Kijk als het nu 2 winkels zijn met verschillende naam dan zou ik het nog begrijpen.
Was het maar allemaal zo zwart / wit. Een winkel in een ander land openen heeft zijn gevolgen. Er zijn andere kosten, andere lonen en andere BTW vormen. Er is een andere rechtsvorm en boekhouding voor nodig. De huur van het pand kan ook anders zijn. Alles moet terugverdiend worden, willen of niet. Ze doen het voor een reden.

Ook is het voor verschillende winkels die fysiek leveren soms niet mogelijk om dezelfde producten uit NL in BE te verkopen. PC's en laptops zijn AZERTY ipv QWERTY en sommige fabrikanten dreigen met het afsluiten van hun producten indien je producten koopt in het buitenland. En zijn ze dus verplicht om bijvoorbeeld het HP materiaal in België te verkopen. Ook zijn ze nog eens verplicht om de handleidingen in de beide landstalen aan te bieden.

Er zijn redenen genoeg waarom deze in BE duurder zijn...

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ik weet dat het hier niet thuis hoort, maar ik weet niet waar anders...

Dus viel het je niet op dat er een heel forum is voor dit soort vragen :? Maak dus maar een nieuw topic aan ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Glaanie op 27-04-2012 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48

EektheMan

DPC

Indien een product op de BE site 1 tot 2,50 Euro duurder is dan de NL site van hetzelfde bedrijf wil ik nog wel overgaan tot bestelling. Mijn kennis van de BE wetgeving is waarschijnlijk wat groter dan die van NL en verder geniet ik via verzekeringen en misschien via Testaankoop wat meer bescherming.

Ook de sales service is erg belangrijk. Nu is de site vaak wel in het Nederlands, maar het kan voorkomen dat de service medewerkers slecht Nederlands spreken (maar hopelijk wel Engels of Duits) of in het ergste geval alleen Frans. In dat geval bestel ik liever niet bij hen, hoe goedkoop ze ook mogen zijn.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillepils
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-02-2024
Een filtering op regio binnen Nederland zou wel handig zijn. Voor bvb een camera rij ik liever even de grens over dan die met de post te laten opsturen. Dan is het handig om winkels in het zuiden van Nederland te kunnen vergelijken. Voor een paar Euro verschil rij ik niet tot in Groningen...

Alhoewel, met de wietpas in het zuiden nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonsdespons1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 22:45
Wanneer komen er nu Belgische winkels in de pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar weken geleden een aanvraag verzonden om mijn "Belgische" webshop te laten opnemen in de shops van Tweakers.
Nog steeds geen reactie gekregen.
Kris Nijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voila zie.
Ik heb intussen wel al antwoord gekregen en zou dus mijn producten kunnen laten opnemen in de PriceWatch.
Maar dat kost verdorie toch veel geld. Naast een opstart vergoeding ook nog eens maandelijks 75 euro betalen om aan mijn landgenoten te laten horen dat wij een mooi product gamma hebben en met onze prijzen zonder blozen naast de Nederlandse shops mogen staan vind ik toch wat veel.
Tweakers is dus duidelijk geen vrijwilligerswerk `voor het goede doel
Wie een product zoekt te kopen gaat er dus best niet vanuit dat hij hier alle belangrijke verkoopspunten terugvind. Even naar de storelocater van de producent surfen garandeert je alvast dat je de officiële dealers terug vind. In termen van garantie en service hebben officiële dealers vaak ook een bijkomend pluspunt.
Tenslotte: 20℅ van mijn klanten zijn Nederlanders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48

EektheMan

DPC

Als ik zoek naar hardware vind ik via google anders vooral nederlandse aanbieders. Belgische bedrijven bieden daarnaast vaak flink minder professionele sites waardoor het zoeken naar het juiste product geen sinecure is. Zoeken via de pricewatch is voor mij veel gemakkelijker en je krijgt er meteen veel meer info bij dan via de pagina's van de aanbieders.

Misschien kan tweakers jou en andere Belgen een introductieaanbieding doen. Uiteindelijk is het ook in hun belang om zo meer BE bezoekers te ontvangen. Maar 75 Euro moet je er toch wel op kunnen terugverdienen? Vooral als je in het begin een van de weinige BE aanbieders bent. Relatief kleine investering met een grote potentie (afhankelijk van jouw prijsstelling ivm met de andere aanbieders).

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
**schop**

Het is alweer een tijdje geleden en ik vroeg me af of de vragen en/of ideeën nog steeds hetzelfde zijn. Zijn er trouwens naast de Pricewatch nog andere wensen die op Vlaanderen betrekking hebben?

Zouden jullie het bijvoorbeeld leuk vinden om eens als Vlaamse Tweakers bij elkaar te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Ik zou graag wat meer vergelijkingen tests ook zien in Vlaanderen, zowel van de Belgische mobiele operatoren als media producten.

Stievie, baahlu etc wel leuk om altijd de persberichten over te nemen enz maar weinig inhoudelijke toevoegingen. Waar zit T.net als ze zich dan toch op Vlaanderen ook richten op de persconferenties van Belgacom / Telenet / ... als er nieuwe abonnementen, tv producten aangekondigd worden. Bv recentste is tv replay(+) en nog eentje die er zit aan te komen bij Telenet.

Als je gewoon de samenvatting wil lezen kan je gewoon de krant nemen ook.

Ik veronderstel nu dat jullie tot een Belgische groep behoren, dat jullie geen problemen meer moeten hebben met perstoegangen in België.

Zo'n testen zoals jullie met KPN en andere doen voor 4G had ik graag ook hier gezien met Proximus, Mobistar, Base.

Of een stukje onderzoeksjournalistiek, waarom werkt in Nederland 4G op de iphones bij alle operatoren en hier nog steeds niet, alleen mobistar/telenet weldra, wat is het echte verhaal / oplossingen hierachter.

Kortom ik heb het idee dat qua content / reportages België nog altijd stiefmoederlijk behandeld wordt.

De pricewatch is verbeterd maar nog altijd verre van ideaal, mediamarkt (be), tones, pixmania, ... vele Belgische varianten van Nederlandse webshops waar je naartoe geforceerd wordt met duurdere prijzen ontbreken gewoon als je België kiest (bv alle coolblue shops, terwijl ze nu al 2 afhaalpunten en 2 andere in wording hebben in België), idem voor bol.com, amazon.de verdwijnt ook terwijl die meestal wel ook naar Be leveren.

Soit ik ben aan het klagen, het is best allemaal niet zo erg hoor zeef, en als je es in Brussel of ergens anders passeert wil ik best wel een glas gaan drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Heb nu niet alle reacties opnieuw gelezen, maar wat ik als Vlaming mis of wat me stoort:

- Redactionele focus op NL, vb http://tweakers.net/nieuw...derlandse-play-store.html, terwijl op dat moment in België de Play Store ook begon met hardware te verkopen maar daar is helemaal niets over gezegd (terwijl dat voor velen toch een heel grote aankondiging was). In sommige(/de meeste) artikels probeert men wel eens na te kijken of iets in België ook te verkrijgen is, maar het zou gewoon bij élk artikel moeten.

- Pricewatch: invoeren van postcode is zinloos, ik krijg gewoon de winkels te zien die VISA gebruiken en internationaal verzenden. Verder ook geen Belgische winkels, het is dan misschien mogelijk, maar zo te lezen doet Tweakers ook niet echt veel om de winkels aan te trekken. Belgische winkels zijn meestal wel duurder, dus ik denk niet dat ik zo veel zou bestellen, maar het geeft me wel meer referentiemateriaal.

- Locatie bij Vraag&Aanbod werkt ook niet naar behoren, ik voer mijn locatie in met maar max 10km afstand en krijg toch alle advertenties te zien (zou verwachten dat er géén zijn :p). In de praktijk voer ik dan vaak bv Eindhoven in omdat dat nog te doen zou zijn om af te halen. Maar ik kan niet zien of een Belg iets verkoopt, wat voor mij wel de betere keuze is omwille van de veel lagere verzendingskosten of potentieel makkelijker af te halen. Denk dat in het algemeen de locatiefilter wel iets uitgebreider mag.

- Een keertje afspreken met alle Vlaamse tweakers zou ik misschien wel willen, maar weet nog niet of ik daar wel tijd voor heb. En doen de Nederlanders dat dan wel? Eerste keer dat ik daarvan hoor, maar het is geen vereiste voor mij.

Dat is zo'n beetje wat ik me nu kan bedenken, maar vooral de V&A filter voor België zou ik wel graag zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusti
  • Laatst online: 08-12-2024
Brugge

Indien het om populaire hardware gaat is de pricewatch meestal mijn startpunt. Als het supersnel moet gaan of indien het om "mainstream" artikelen gaat dan spring ik zel binnen bij de lokale pc-winkel.

neen

gemiddeld op jaarbasis: +5000 euro.

meestal visa (omwille van de extra verzekering bij online bestellingen)

mij maakt het niet uit of de winkel in België of Nederland het verzendpunt heeft. zolang de service achteraf goed werkt en de "back-office" vlot te contacteren is.

- ik vind compleetheid van de prijsvergelijker belangerijk. bv garantie op een schijf, maar ook de "snelheid".

- het zou tof zijn mocht je harde schijven, grafische kaarten, moederborden, ... kunnen sorteren op een algemene snelheidsquotering die opgebouwd word aan de hand van relevante parameters.

- Ook filteren tussen desktop/server-kwaliteit van hardware zou meegenomen zijn.

- misschien kunnen jullie ook actief belgische webshops contacteren zodat ze hun prijzen toevoegen? ik kan me inbeelden dat er wel wat zijn die daarvoor openstaan, het moet niet altijd bol.com of mediamarkt/saturn zijn die in de kijker komt te staan.

[ Voor 7% gewijzigd door dusti op 23-04-2014 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
nieuws: OnePlus brengt Nexus 5-concurrent uit voor 269 euro

Voorbeeldje van negeer-de-Belgen :)

Zou het niet handig zijn om er bij te melden welke providers 4g ondersteunen met dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Fire69 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:06:
nieuws: OnePlus brengt Nexus 5-concurrent uit voor 269 euro

Voorbeeldje van negeer-de-Belgen :)

Zou het niet handig zijn om er bij te melden welke providers 4g ondersteunen met dit toestel?
Die reflex is er inderdaad niet. Ik denk ook niet dat er echt Belgische/Vlaamse redacteuren erbij zitten.
Nieuws uit Belgie zou eigenlijk wel welkom zijn, er is in BE geen echte goede nieuwssite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 20:51
Suggestie is om een filter te maken op afstand. Voor mij is het interessant om te weten waar een winkel juist ligt. Nu moet ik telkens met Google Maps kijken waar de winkel exact ligt. Eindhoven, Breda etc weet ik nog wel liggen, maar alle kleinere gemeenten daar rond niet. Het zou handig zijn mocht ik kunnen aangeven om voor een bepaald product alle winkels te zien die binnen 100km afstand liggen van Antwerpen. Voor mij hoeft de startplaats niet op postcode te zijn als dat te ingewikkeld is. De grote steden volstaan wel: Antwerpen, Gent, Leuven, Brussel, Hasselt, ... om toch wat keuze te bieden.
+1 Dit lijkt me een heel nuttige! Ik haal zelf graag af (wat negatieve ervaringen met afleveren op de stoep), en dan wil ik graag weten of het haalbaar is om naar die winkel toe te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
plan: Development-round-up - Iteratie #50
Voor onze Belgische bezoekers zetten we in de Pricewatch de verzendmethode standaard op België en de betaalmethode op Visa. Mocht je een andere betaal- of verzendmethode willen, dan kun je dat in de filters aan de zijkant veranderen
Kan je die Visa-filter ook gewoon weglaten? Zodat er geen betaalmethode is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Meh, had deze thread niet gezien. Zie: Profiel: niet enkel Nederlanders

Daarnaast:

Aalst, Brussel, Gent, Oostende
Ja. Toen ik nog in België woonde was er geen aanbod voor Belgische winkels op Pricewatch. Nu woon ik in Duitsland dus Pricewatch is hoogstens interessant om een idee te hebben.
Minstens wekelijks voor bedragen tussen €6 en €1000.
Ik heb nog nooit iets in een Vlaamse webwinkel gekocht, maar ik doe alles met Paypal.
Maakt niet uit.
Betrouwbaarheid uiteraard: de juiste prijs en de juiste verzendkosten naar mijn locatie. Ik wil niet aan de kassa tot de vaststelling komen dat de gratis verzending enkel voor Nederland was en dat naar mijn locatie X euro verzendkost aangerekend wordt of, erger, dat het product zelfs niet verzonden kan worden. Voorbeeld hoe het niet moet: FNAC, Standaard, Bol. In dat opzicht staat Duitsland mijlenver voor op de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Fire69 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 22:54:
plan: Development-round-up - Iteratie #50

[...]

Kan je die Visa-filter ook gewoon weglaten? Zodat er geen betaalmethode is?
Maak even een topic hierover in Mooie Features als je wil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Tomsworld schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:33:
we zitten met een verschil in btw
Ik zie dit een paar keer genoemd worden, maar het Nederlandse (hoge) BTW-tarief is per 1 oktober 2012 naar 21% gegaan, en daarmee dus sinds dat moment gelijk aan dat in België. Het lage tarief (eten, boeken, cultuur, etc) is 6% gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 21:17
Misschien is dit hier al vermeld maar zou het niet mogelijk zijn als je ziet dat een begische tweaker ingelogt is dat je bijvoorbeeld in plaats van de je hem kan kopen bij coolblue.nl dit veranderen naar coolblue.be want we moeten toch naar de be stite gaan om iets te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

ACM schreef op maandag 28 april 2014 @ 08:09:
[...]

Ik zie dit een paar keer genoemd worden, maar het Nederlandse (hoge) BTW-tarief is per 1 oktober 2012 naar 21% gegaan, en daarmee dus sinds dat moment gelijk aan dat in België. Het lage tarief (eten, boeken, cultuur, etc) is 6% gebleven.
Ik weet het, in april 2012 was dat actueel ;).

Maar mijn grootste blijft kleine details, zoals woonplaats, postcodes, kaartjes overal rekening houden met Beligsche postcodes / afstanden.

En vooral werken aan de verzendkosten, vaak klopt het niet. En ik dacht ook als betaalmiddel Bancontact nog niet terug te kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:31
De Pricewatch gebruik ik vooral om een referentieprijs te hebben en daarna ga ik op zoek naar de prijzen in België. De prijzen verschillen nogal wat en dat is niet logisch. Het BTW-tarief is dezelfde. Vervoer van goederen is ook geen logische verklaring gezien België vooral aan doorvoerhandel doet.

Het kopen van goederen doe ik altijd in België. Qua garantie is dat eenvoudiger, minimum twee jaar en als je iets moet terugsturen dan is dat goedkoper binnen België dan versturen naar het buitenland. Bovendien sturen enkele grote webshops je automatisch door naar de Belgische versie (Coolblue, Alternate) alwaar je vervolgens toch wat dieper in de buidel moet tasten.

Het ontbreken van Belgische webshops is enorm jammer. Ik hoop al op verandering hierin sinds ik me kan herinneren en dan spreken we over meerdere jaren. Als ik dan hier lees dat een opstartkost verbonden is voor de webshops en een maandelijkse kost, dan is dat vooral de fout van Tweakers. De grote spelers in België op een rij hebben (Tones, Mycom.be, Alternate.be, Coolblue.be, Codima, ...) zou voor mezelf een toegevoegde waarde zijn. Aan de andere kant denk ik niet dat alle webshops hiervoor staan te springen omdat het net dat grote prijsverschil zou blootleggen.

Maar dan denk ik eigenlijk aan de basis en dan neem ik het voorbeeld van de webshop Coolblue. Je komt aan op de Nederlandse versie en krijgt onmiddellijk een melding dat je thuishoort op de Belgische website. Dat wil ik van Tweakers vooral niet. Daarmee verwijs ik graag naar http://www.hln.be/hln/nl/...rs-komt-naar-Belgie.dhtml. Tweakers, voor de toekomst, blijf me aub alle content van België en Nederland tonen of bouw minstens een filter in waarin ik alles kan inschakelen. Laat het lekker een geheel blijven.

Dat vind ik nu met die nieuwe Pricewatch-instellingen al een stap in de verkeerde richting. Nu wordt een filter opgelegd en ben je verplicht iets te kiezen. Laat me gewoon die filter uitschakelen en dan maak ik zelf wel uit naar welke webshop ik wil. Zo'n lijstje met Belgische mogelijkheden wil ik vooral niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Flying op 08-05-2014 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Flying schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 19:17:
[...]

Maar dan denk ik eigenlijk aan de basis en dan neem ik het voorbeeld van de webshop Coolblue. Je komt aan op de Nederlandse versie en krijgt onmiddellijk een melding dat je thuishoort op de Belgische website. Dat wil ik van Tweakers vooral niet.
Dat ligt toch gewoon aan CoolBlue en daar zal Tweakers niks kunnen aan veranderen. Of begrijp ik je verkeerd?
Dat vind ik nu met die nieuwe Pricewatch-instellingen al een stap in de verkeerde richting. Nu wordt een filter opgelegd en ben je verplicht iets te kiezen. Laat me gewoon die filter uitschakelen en dan maak ik zelf wel uit naar welke webshop ik wil. Zo'n lijstje met Belgische mogelijkheden wil ik vooral niet.
Dat lijstje wil ik wel. Maar het moet uit te schakelen zijn/standaard niet aan staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Ik gok eerder dat Flying bedoelt, maar daar kan tweakers niets aan doen. Coolblue stuurt je naar de .be variant waar hetzelfde artikel altijd duurder is, en vaak veel duurder dan de paar extra euro verzending dat het was toen het nog een nl winkel was.

Velen doen dat alternate.be is ook duurder dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Ik doelde eigenlijk vooral op het feit dat ik geen Nederlandse en Belgische/Vlaamse versie van Tweakers wil. Ik wil in de toekomst alle artikelen, nieuwsberichten, etc. zien staan, ook als het niet van toepassing is op België. Alle specifieke "Belgen-dingen" zoals we nu al standaard die filter door de strot geduwd krijgen in de Pricewatch, moeten uit te schakelen zijn. Dit is helemaal niet wat ik verwacht of wil.

Het beter maken komt geleidelijk door bijvoorbeeld met Belgische webshops te integreren in de Pricewatch, Belgische prijzen te vermelden, Belgische providers mee te nemen in tests. De stap gemaakt in de Pricewatch met de filter, in herhaling vallend, is hierbij in mijn ogen een stap in de verkeerde richting.

Overigens begrijp ik niet helemaal wat de huidige perspectieven zijn. Een reclamecampagne in Nederland om extra bezoekers aan te trekken en tegelijkertijd uitbreiden om meer Vlaamse bezoekers aan te trekken. Misschien kunnen we eerst ervoor zorgen dat de reviews inhoudelijk wat sterker worden en dat het er ook wat meer zijn. Zie bijvoorbeeld het vergelijken van TDP van de AMD AM1, terwijl het blijkbaar in de praktijk net omgekeerd is. Dat zijn grote steken die men laat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
De content die we aan zullen gaan bieden aan Nederlandse en Belgische bezoekers zal gelijk blijven. Of je nu als Belgische bezoeker of als Nederlandse bezoeker komt op Tweakers je ziet bijvoorbeeld dezelfde nieuwsberichten en reviews.

De aanpassingen die we doen die landafhankelijk zijn, vinden vooral plaats binnen de Pricewatch. Een voorbeeld daarvan zijn de standaardfilters die we aanbieden bij de pricelisting. De belangrijkste motivatie hiervoor is dat bijvoorbeeld IDeal niet gebruikt wordt in België en dus niet heel relevant is om te zien als Belgische bezoeker.

Als je toch de wens hebt om een andere instelling te doen, kun je altijd de filters of je landinstelling zelf blijven aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong

Maite de Jong

Online Product Manager
Wat we graag nog zouden willen weten is:
Welke Belgische webwinkels zouden jullie graag terug zien in de Pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoJuicy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-07 14:33
- Alveringem (West-Vlaanderen, aan de kust)
- Op basis van online reviews en beschikbaarheid, aangezien ik meestal gadgets koop en deze gadgets zijn meestal niet in België te koop. Behalve via websites als amazon.de of *.uk
- 3 websites opzoeken waar het te koop is. De pricewatch heb ik enkele keren gebruikt, maar te zelden om het "noemenswaardig" te maken.
- Hangt ervan af. Ik koop regelmatig iets, maar het zijn meestal niet de standaard artikelen.
- Ik heb gelukkig Visa, maar veel vlamingen werken met een overschrijving vermoed ik. Ogone (ideal variant van België) is verschrikkelijk duur om te implementeren als webwinkel.
- Maakt voor mij niet veel uit, maar coolblue.be en vandeborre.be zijn wel behoorlijk populair. Het zou handig zijn om te weten dat er ook nog iets in België geïnvesteerd wordt met mijn aankoop, wat tegenwoordig moeilijk is. België loopt namelijk enorm achter online ecommerce / online betalingen.
- De prijsvergelijker heb ik niet genoeg gebruikt hiervoor.

- Vandeborre.be en coolblue.be (Antwerpen)? Ik vermoed dat hierop de meeste electronica vanuit België gekocht wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door NicoJuicy op 04-06-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Maite de Jong schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:54:
De content die we aan zullen gaan bieden aan Nederlandse en Belgische bezoekers zal gelijk blijven. Of je nu als Belgische bezoeker of als Nederlandse bezoeker komt op Tweakers je ziet bijvoorbeeld dezelfde nieuwsberichten en reviews.

De aanpassingen die we doen die landafhankelijk zijn, vinden vooral plaats binnen de Pricewatch. Een voorbeeld daarvan zijn de standaardfilters die we aanbieden bij de pricelisting. De belangrijkste motivatie hiervoor is dat bijvoorbeeld IDeal niet gebruikt wordt in België en dus niet heel relevant is om te zien als Belgische bezoeker.

Als je toch de wens hebt om een andere instelling te doen, kun je altijd de filters of je landinstelling zelf blijven aanpassen.
Ik ben akkoord dat de content gelijk blijft, maar af en toe wat meer belgisch nieuws over internet / tv / telecom oppikken zou welkom zijn. En dan graag een beetje meer ingaan op de specifieke problematiek en technische eigenaardigheden. Ik zie wel dat jullie de Belgacom / Telenet nieuwtjes plaatsen maar dat is voor 95 % herkauwen van persberichten zonder een echte redactionele toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Maite de Jong schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:57:
Wat we graag nog zouden willen weten is:
Alternate, Coolblue, Vandenborre, Mediamarkt, Tones, Codima, Mycom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Tomsworld schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 23:42:
[...]

Ik ben akkoord dat de content gelijk blijft, maar af en toe wat meer belgisch nieuws over internet / tv / telecom oppikken zou welkom zijn. En dan graag een beetje meer ingaan op de specifieke problematiek en technische eigenaardigheden. Ik zie wel dat jullie de Belgacom / Telenet nieuwtjes plaatsen maar dat is voor 95 % herkauwen van persberichten zonder een echte redactionele toevoeging.
Tip ons. Dat werkt het beste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Zeef dat is het probleem niet jullie pikken het op tegenwoordig waarvoor :*) gewoon het zou soms wat diepgaander mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Daarvoor zou je eigenlijk een redacteur moeten hebben met een Vlaamse achtergrond en meneer lokale kennis. Wij 'Ollanders missen die gewoonweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 12:52
Zijn er mogelijkheden om eventueel vrijwillig wat te schrijven voor tweakers, als vlaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

zeef schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:46:
Daarvoor zou je eigenlijk een redacteur moeten hebben met een Vlaamse achtergrond en meneer lokale kennis. Wij 'Ollanders missen die gewoonweg.
Idd dat zou ideaal zijn, spijtig dat diegene die er vroeger was veel te vroeg van ons heen gegaan is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:32
Misschien is het handig om in plaats van een menu'tje om je land aan te passen (http://ic.tweakimg.net/ext/i/1404049926.png zoals jullie hier tonen) je het gewoon binnen de knop zelf houd. Als je iets van "Nederlandse vlag, schuine streep, Belgische vlag" doet en dan de geselecteerde in felle kleuren en de andere erg grayed out (maar niet helemaal zodat de vlag nog te herkennen is) is het veel duidelijker dat het er te switchen is tussen Nederland en België.

Nu lijkt het meer als enkel een taalknop zoals zoveel websites hebben en dan zal een belg er misschien niet altijd aan denken hem van Nederlands te halen en andersom, vaak genoeg zie ik enkel een nederlandse vlag als taaloptie en geen Vlaamse.

Edit: http://kempenhulp.com/upl...migreren_en_emigratie.jpg Dit voor nederlandse modus met het belgische vlagstuk dus wat vergrijst. En voor Belgische modus doe je dan dit: http://v1.studenten.net/g...sche_nederlandse_vlag.gif met het nederlandse vlagstuk wat vergrijst

[ Voor 18% gewijzigd door svenk91 op 29-06-2014 16:34 . Reden: voorbeeld toegevoegt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Ik vraag me toch nog steeds af wat de aanpak is/zal zijn om Belgische webshops aan te trekken. Zoals jullie zelf aangeven zit er een verschil in de prijzen en ik vermoed dat een webshop met duurdere prijzen niet snel een betalend contract zal aangaan om in de pricewatch te verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik weet dat ik een uitzondering ben, maar ik en andere nederlanders die in Belgie studeren of andersom kunnen zonder enig probleem zowel in Nederland én Belgie dingen bestellen. Ik heb daar dan ook dankbaar gebruik van gemaakt in het verleden. Hoe dan ook, puur en alleen als het simpel zou zijn zou het geweldig zijn als het in plaats van een of/of (radio) een en/of (checkbox ofzo) zou zijn. Zie trouwens net ook deze comment staan:
[...] Laat dus mijn spullen op kantoor leveren.
Dus de groep mensen die er baat bij zouden hebben is zelfs misschien groter dan ik dacht. Maar goed, blijft no big deal, daar niet van :+ .

Ik vraag me toch nog steeds af wat de aanpak is/zal zijn om Belgische webshops aan te trekken. Zoals jullie zelf aangeven zit er een verschil in de prijzen en ik vermoed dat een webshop met duurdere prijzen niet snel een betalend contract zal aangaan om in de pricewatch te verschijnen.
offtopic:
Niet dat iemand die zal missen dan toch? En als ze geloven in hun service dan zullen ze het misschien wel doen... wie weet :+ Blijft een gaar business model wat mij betreft, maar goed :P

[ Voor 82% gewijzigd door David Mulder op 29-06-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
Bij de Belgische pricewatch staat de pricealert op de Nederlandse laagste prijs, niet op de Belgische. Zie ook de screenshots in het artikel ). Hij neemt de prijs van Trendy Computers terwijl daar bij staat dat hij 'niet kan opsturen'. :)F :)B

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:57

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Leuk die mededeling, maar kan ik er ook nog vanaf komen? Hij blijft erg irritant aan de bovenkant nu staan en ik zie geen opties om het weg te klikken?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 13:55

rob_erwt

What does this button do?

Notna schreef op maandag 30 juni 2014 @ 09:15:
Leuk die mededeling, maar kan ik er ook nog vanaf komen? Hij blijft erg irritant aan de bovenkant nu staan en ik zie geen opties om het weg te klikken?
Dat klopt: omdat het een onderhoudsmededeling is, blijft hij staan. Zie het van de positieve kant: zolang je de mededeling ziet, weet je dat we bezig zijn met de release en dat de site in readonly modus kan staan. Zodra de mededeling weg is, weet je dat de release klaar is en alles weer zou moeten werken zoals je gewend bent.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:57

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Owwwwwww, that explains.

Nog steeds vervelend though :P Maargoed ik snap ook wel dat je iets moet hebben om het onder de aandacht te krijgen. Een minimaliseer button kan zeker niet? (ik snap dat het niet on the fly kan, maar voor de toekomst?) (Ik kan wel crea met CSS aan de gang, maar...)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 23:38
Is die mededeling niet wat overdreven? Ik vind het superirrtant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rob_erwt schreef op maandag 30 juni 2014 @ 09:21:
Dat klopt: omdat het een onderhoudsmededeling is, blijft hij staan. Zie het van de positieve kant: zolang je de mededeling ziet, weet je dat we bezig zijn met de release en dat de site in readonly modus kan staan. Zodra de mededeling weg is, weet je dat de release klaar is en alles weer zou moeten werken zoals je gewend bent.
Ik houd van voordelen die eigenlijk nadelen zijn *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
[...]

Wel handig om het read only deel dus ook in de mededeling te noemen dan ;-) Dat is namelijk het deel dat het voor iedereen relevant maakt.

[ Voor 5% gewijzigd door David Mulder op 30-06-2014 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

David Mulder schreef op maandag 30 juni 2014 @ 09:40:
[...]

Wel handig om het read only deel dus ook in de mededeling te noemen dan ;-) Dat is namelijk het deel dat het voor iedereen relevant maakt.
Hij is nog niet read-only. Voor zover ik wel eens eerder heb gezien bij een server-hickup, wordt dan dan wel alsnog vermeld ;)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

[...]

Misschien is het dan goed om er bij te zetten dat de site in de read only modus staat. Dat maakte ik er niet uit op namelijk (ik had meer zo iets van "leuk voor belgie, niet interessant voor mij -> hoe klik ik hem weg).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong

Maite de Jong

Online Product Manager
De readonly melding wordt pas getoond als we daadwerkelijk in readonly-modus overgaan, anders was het nu ook niet mogelijk om deze berichten in dit topic te plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[...]

Dat weet ik helemaal niet (totdat ik dit bericht las).

Dat "werken aan de release" is nogal vaag. Het is in mijn ogen totaal niet duidelijk dat het daar gaat om een technische mededeling die gepaard gaat met het daadwerkelijk live zetten van een aantal features voor het beter bedienen onze zuiderburen. Zoals het nu geformuleerd is kan het net zo goed een uitspraak van marketing zijn. Iets verduidelijking dat het een onderhoudsmededeling is en dat het om het uitrollen van aanpassingen gaat zou een boel verduidelijken (en ook meteen vraagtekens wegnemen waarom die melding niet weg te klikken is).

Inmiddels een beetje mosterd na de maaltijd, maar wellicht iets om een volgende keer rekening mee te houden :)

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 30-06-2014 10:42 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Laatst online: 09-09 09:47

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

:)B Jeuj, het vlaggetje is er! :)B

Ben benieuwd naar welke reclame er gaat komen op de vlaamse mediakanalen d:)b

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge0force
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-06 08:01
Suggestie: ik zou in de pricewatch niet enkel de webshops tonen waarbij je met Visa kan betalen. Ik koop mijn pc-onderdelen steeds bij aFuture.nl, die site is meestal opmerkelijk goedkoper dan Belgische concurrenten en levert prima service. Maar je kan daar vanuit Belgie niet met Visa betalen, maar wel met overschrijving wat voor mij even goed is. Het is een beetje zonde om de site daarom standaard niet voor te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omsk
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-08 08:12
Geweldig initiatief.
Ik gebruik de pricewatch al jaren en heb de voorbije jaren geregeld producten in Nederlandse winkels gekocht.
De huidige pricewatch geeft wel vaak foute info over de verzendkosten naar Belgie, zeker wanneer je kiest voor "bankoverschrijving".

Een voorbeeld: Windows 8.1. OEM 64 bit (vlagje op Belgie) - opsturen + betaling via Bankoverschrijving:.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Bij dat product zie ik nergens een opsturen 'naar belgie' optie zoals je dat bv wel ziet bij hardware?
Wat dus impliceeert dat de "opsturen"-optie dus "opsturen binnen Nederland" betekent.

Btw: worden er bij producten die richting België gestuurd worden ook rekening gehouden met recupel-bedragen, of is dat volledig aan de winkel om de prijs correct door te geven en niet enkel een hogere verzendingskost aan te rekenen?
ps: onbekend natuurlijk of Nederlandse winkels die hardware opsturen naar Belgische klanten recupel moeten aanreken en afdragen of niet, maar terugdenkend aan de Duitse lege CD- en DVD-verkopers die toch thuiscopie-bijdrage mogen afdragen voor Nederlandse klanten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:53

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Omsk schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:07:
Geweldig initiatief.
Ik gebruik de pricewatch al jaren en heb de voorbije jaren geregeld producten in Nederlandse winkels gekocht.
De huidige pricewatch geeft wel vaak foute info over de verzendkosten naar Belgie, zeker wanneer je kiest voor "bankoverschrijving".

Een voorbeeld: Windows 8.1. OEM 64 bit (vlagje op Belgie) - opsturen + betaling via Bankoverschrijving:.
Kan je ook aangeven bij welke shop(s) dit fout staat aangegeven? Dan gaan we even kijken waar het fout gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je ook www.lasystems.be en www.tones.be toevoegen ? Ik denk dat dit toch 2 grote zijn in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prince
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-08 23:18
Is er een mogelijkheid om op http://tweakers.net/shopreview/ een landen-filter toe te voegen zodat ik alle reeds toegevoegde Belgische shops kan zien?
Ik heb ook gezien dat sommige Belgische shops (en wss ook Nederlandse) geen reviews, scores of dergelijks hebben, maar dat zelfs de website ook niet meer werkt. Kan je dit niet automatisch checken en indien de website bvb een week lang niet beschikbaar is, deze verbergen? Leuk dat je veel shops hebt in de lijst, maar met niet bereikbare webshops zijn we nu ook weer niets...
Voor de rest ziet het er goed uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong

Maite de Jong

Online Product Manager
Bedankt voor alle feedback, we gaan alle input bekijken en overwegen met welke punten we iets kunnen en zullen gaan doen. Blijf het vooral melden als je iets ziet dat beter kan of als je onverhoopt een bug tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-08 19:53
Ik weet dat ik een uitzondering ben, maar als Belg met nog een Nederlandse bankrekening ben ik nog in de gelegenheid om met iDeal te kunnen betalen...en dit deed ik dan ook vaak bij Nederlandse webwinkels. Zou het kunnen om de iDeal optie er bij de Belgische betalings opties weer tussen te zetten? Lijkt me niet zo moeilijk terug te zetten :) Maar goed, ik ben er een van weinigen vermoed ik. Lijkt me wel ook weinig irritant voor de andere mensen die het niet gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.and.r
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 31-08 20:46
Ik ontdekte net dat AAA-A eerder wel in de lijst stond bij verzenden naar Belgie en nu dus niet meer...
Kleine fix?
(Bij galaxy s5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruinebeer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-08 18:40
Waarom is betalen met visa standaard aan? Dan vallen er een heel wat webshops af. Dit is immens vervelend.

Standaard alle opties aan lijkt mij logischer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Kleinigheidje (maar niet voor de devs)
Als ik naar tweakers.be surf word ik doorgestuurd naar tweakers.net

Kan dat niet tweakers.be blijven? Of is dat niet de bedoeling?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57
Zelfde als je naar tweakers.nl gaat - die wordt ook omgezet naar tweakers.net.

Ik gok dat men "tweakers.net" als handelsmerk ziet, overal in de publicaties gebruikt en dus niet per land een andere naam wil hanteren (maar wel de landspecifieke domeinnaam wil bezitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
bruinebeer schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 01:32:
Waarom is betalen met visa standaard aan? Dan vallen er een heel wat webshops af. Dit is immens vervelend.

Standaard alle opties aan lijkt mij logischer?
Dit bedacht ik me ook al wel.
Plus dat voor velen het toch nog betalen met overschrijven of gewone bankkaart het voorkeur wegdraagt.
(België is Amerika niet: we worden hier niet geboren met een Visa-kaart...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
soulrider schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 09:32:
[...]

Dit bedacht ik me ook al wel.
Plus dat voor velen het toch nog betalen met overschrijven of gewone bankkaart het voorkeur wegdraagt.
(België is Amerika niet: we worden hier niet geboren met een Visa-kaart...)
Normaal staat hij op iDeal maar dat heeft België niet, omdat Visa het meest voorkomende online betaalmiddel is voor shops die naar Belgie leveren is dat als standaard ingesteld. Als je een andere betaalmethode selecteert blijft dat wel opgeslagen.

Bedankt voor de feedback.

[ Voor 8% gewijzigd door Euphanasia op 01-07-2014 10:32 ]

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

En wanneer komt er bitcoin ondersteuning? Eerst de webshops en dan de pricewatch? Maar dat even offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Kain_niaK schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:32:
En wanneer komt er bitcoin ondersteuning? Eerst de webshops en dan de pricewatch? Maar dat even offtopic
Er zijn nog inderdaad nog te weinig shops die deze mogelijkheid aanbieden. Mocht dit sterk toenemen zullen we er opnieuw naar kijken.

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Discussie over :)F of :)B graag in Dat lelijke vlaggetje rechtsboven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong

Maite de Jong

Online Product Manager
Kain_niaK schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 01:40:
Kleinigheidje (maar niet voor de devs)
Als ik naar tweakers.be surf word ik doorgestuurd naar tweakers.net

Kan dat niet tweakers.be blijven? Of is dat niet de bedoeling?
We kiezen er inderdaad bewust voor om alle bezoekers naar tweakers.net te sturen. Omdat met name de prijzen op de site afhankelijk van de landinstelling zijn geworden en bijvoorbeeld de redactionele content zich niet in het bijzonder op bijvoorbeeld Belgische bezoekers richt. Daarnaast hebben we natuurlijk een naam omgebouwd met Tweakers.net die we graag verder uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong

Maite de Jong

Online Product Manager
Ge0force schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:02:
Suggestie: ik zou in de pricewatch niet enkel de webshops tonen waarbij je met Visa kan betalen. Ik koop mijn pc-onderdelen steeds bij aFuture.nl, die site is meestal opmerkelijk goedkoper dan Belgische concurrenten en levert prima service. Maar je kan daar vanuit Belgie niet met Visa betalen, maar wel met overschrijving wat voor mij even goed is. Het is een beetje zonde om de site daarom standaard niet voor te stellen.
We hebben de filters voor betaalmethode voor wat betreft werking niet aangepast, we hebben alleen gekeken naar de opties die er worden aangeboden en de default voor België. Voor Nederland hebben we net zo goed een default namelijk IDeal. In Nederland bieden bijna alle aanbieders IDeal als betaaloptie, in Belgie is dat wat meer verdeeld. Visa is nu de betaaloptie waarbij we je de meeste aanbieders kunnen tonen in de default, maar wellicht moeten we voor Belgie gaan bekijken of we het hier mogelijk kunnen maken om meerdere betaalopties te kunnen aanvinken (of als default te hebben). Maar dat levert nog wel wat inhoudelijke vraagstukken op als 'welke totaalprijs moeten we tonen?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 10:40
Kunnen aanduiden dat je wil betalen met overschrijving, visa, mastercard, maestro, bancontact, ideal, whatever lijkt m echt nog een nuttige functie. Gewoon de laagste van alle prijzen aanduiden, want je hebt al aangeduid dat het je niet uitmaakt met welk betaalmiddel je verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 13-09 13:39
Maar ook nieuws dat specifiek over Nederland gaat, zou moeten worden aangepast imho.

nieuws: Gokken op internet is vanaf volgend jaar legaal
(Hier had de titel ...in Nederland oid moeten zijn.)

Ik denk dat er in het nieuwsgedeelte nog veel te Vervlaamsen valt. Zolang niet alle artikels ondubbelzinnig leesbaar zijn in Vlaanderen en Nederland tegelijkertijd (zoals het bovenstaande), gaat tweakers.net voor mij altijd een Nederlandse website blijven. Je moet voortdurend rekening houden dat 'ons land', 'de regering', etc. allemaal default Nederlands zijn. Ik denk dat dat nog een belangrijke aanpassing is om de site meer toegankelijk te maken voor Vlamingen. Zet gewoon altijd erbij over welk land of welke regering het gaat, zodat het niet als een Nederlands bericht over een Nederlandse situatie aanvoelt.

edit:
Nog zulke titels:
nieuws: Landelijke Recherche: politie moet beter om kunnen gaan met cybercriminaliteit
nieuws: Kabinet wil met grondwetswijziging inhoud digitale communicatie beschermen

Hoe het bijvoorbeeld ook kan: nieuws: Google: Nederland heeft hoogste tablet- en laptopgebruik

[ Voor 22% gewijzigd door Teun_2 op 13-07-2014 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
*laat maar*

[ Voor 116% gewijzigd door soulrider op 15-07-2014 05:06 ]

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Mag ik jullie welkom heten, alhoewel jullie al te bezoeken zijn hoor ;-)

Technologiesite Tweakers komt naar België

Tweakers, Nederlands grootste technologie- en elektronicasite en onderdeel van de Belgische uitgever De Persgroep, komt nu ook met een eigen Belgische site. "Op de Belgische markt wil Tweakers nu ook de grootste worden", zegt hoofdredacteur Wilbert de Vries. De prijzenvergelijker is al aangepast aan de Belgische markt; in de toekomst hoopt de site zich nog verder op de Belgische markt te richten.

Tien procent van de 3,5 miljoen bezoekers die Tweakers elke maand over de vloer krijgt, komt nu al uit België. Om een groter publiek in België te bereiken, is de site de voorbije weken aangepast om een zo goed mogelijk onderscheid te maken. Een aantal retailers die actief zijn in België hebben zich inmiddels bij de prijzenvergelijker aangesloten. "We willen ook de Belgische markt transparant maken en consumenten eerlijke en correcte informatie geven." Vanuit België werkt nu ook een Belg voor de verkoopafdeling van de site.

"We gaan onze Belgische aanwezigheid en de ontwikkeling van de Belgische markt de komende maanden natuurlijk evalueren. In functie daarvan plannen we onze verdere uitbreiding", zegt De Vries. De hoofdredacteur wil niet in detail treden over de doelen, maar het aantal Belgische bezoekers moet omhoog, net als de omzet uit de prijzenvergelijker. "Elke keer iemand doorklikt naar een retailer, is er een percentage voor ons."

"Belgische consument helpen"
"Na de overname door De Persgroep (in mei 2012, red.) hebben we onderzocht op welke manier de site een rol in de Belgische markt kon spelen", zegt De Vries. "Uit onderzoek blijkt dat er in België een grote behoefte is aan een onafhankelijke vergelijkingssite voor consumentenelektronica. Belgische consumenten gaan vaak nog naar de fysieke winkel, om zich daar te laten adviseren en daar een product te kopen. In dat opzicht is de Nederlandse markt al verder geëvolueerd, en wij willen onze ervaring met de Nederlandse markt gebruiken om de Belgische consument te helpen."
Bron : http://www.demorgen.be/dm...rs-komt-naar-Belgie.dhtml

Zeef ?
Wat mogen we verwachten dat we nu niet zien.

Je gaat ons toch niet het .net in de url afnemen, ik wil echt niet tweakers.be in mijn url balk. >:)

• zeef
Wat zou je willen verwachten? Even los van nieuws, want daar ga ik niet over. :)

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Zeef ik verwacht niets, ik vond gewoon de titel van het bericht een beetje bizar. De Bron is Belga, het persbureau, dus waarschijnlijk is het een persbericht van jullie dat tot dit verwerkt is. ( Of interne mail tussen collega's gezien demorgen ook een titel is van hetzelfde huis als jullie).

Mijn opmerking over de pricewatch is nog altijd actueel, het werk dat jullie gedaan hebben is super.

Maar er missen gewoon nog teveel Belgische shops, om een voorbeeld te geven, tones.be is een belangrijke speler op de Belgische online markt, onzichtbaar in de pw.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Graag zou ik www.bytesatwork.be in de pricewatch zien verschijnen :p
Vaak scherpe prijzen (in vergelijking met andere Belgische shops tenminste) en wordt goed ondervonden door mensen die reviews erover schreven bij de hardware.info buren.

[ Voor 14% gewijzigd door SmokingCrop op 04-09-2014 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
zeef schreef op donderdag 04 september 2014 @ 21:47:
Wat zou je willen verwachten? Even los van nieuws, want daar ga ik niet over. :)
Ik zou graag wat meer interviews van belgische bedrijven zien. bv Wat meer artikels over belgische technologie startups enz. Er zijn er heel wat in Belgie rond bijvoorbeeld Gent. Of artikels die meer betrekking hebben op Belgie in het algemeen. Zoals je nu tegenwoordig regelmatig Telenet of Belgacom zie voorbij komen.

Vacatures voor IT bedrijven in Belgie.
Misschien een eigen forum, waar de Belgen elkaar kunnen ontmoeten.

[ Voor 13% gewijzigd door tc982 op 05-09-2014 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

zeef schreef op donderdag 04 september 2014 @ 21:47:
Themaforums over chocolade, waffels, bier en communautaire verschillen met de Walen.
Oh ja en een ban voor elke Tweaker die nog grapjes durft te maken over de Rode Duivels.
Dat zijn onze eisen, je ziet maar wat je er mee doet. Maar waarschijnlijk zijn we al tevreden met de landinstellingen en de emoticon met Belgisch vlaggetje.

Als jullie nog vertalers zoeken voor de website, Coltui en mezelf zijn beschikbaar.

Ik heb al even de navigatiebar en het onderschrift verbelgt.

Sleutelaarkes.be Nieuwigheden Tests Prijskijker Zoekertjes Debatplaats Mééér
Wij stellen vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanvullend, is het een kwestie van het winnen van de harten van alle bezoekers. Vanuit dat oogpunt, heb ik 2 vragen aan de zuiderburen die significant impact kunnen hebben;

Rijdend van Nederland naar België (Breda - Antwerpen - Rijssel);
1) Wat is de beste plaats om heen te gaan voor vlaamse frites met echte lekkere zure mayonnaise
2) Wat is de beste plaats voor huisgemaakt zuurvlees (stoofvlees)

De stops langs de snelweg zijn... Ok als je geen keus hebt en vergelijkt met Nederland. Maar wat we écht nodig hebben... Is de weg naar de ultieme vettempel O-)
Dus wel nabij de route, maar niet noodzakelijk op de snelweg zelf.

Met deze informatie zullen management en developers zelf kunnen ervaren wat de sfeer is die België ademt, en wat gewaardeerd wordt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2014 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
geen frietjes of stoofvlees, wel verdomd goede (grote en echte) hamburgers: http://www.burgerij.be/
Vlak aan't MAS in Antwerpen ;)

ps: Rijssel ligt net in Frankrijk, niet in België
(Rijssel is de Belgische naam voor het Franse Lille)
Dus dat zou Nederland -> Frankrijk worden dan :p

en vraag aan 5 belgen waar je de beste frit of stoofvlees eet en je krijgt 6 antwoorden waarvan wellicht nog een paar aanvullen met "en bij mij thuis"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

[/late reactie]
Tomsworld schreef op donderdag 04 september 2014 @ 21:58:
Zeef ik verwacht niets, ik vond gewoon de titel van het bericht een beetje bizar. De Bron is Belga, het persbureau, dus waarschijnlijk is het een persbericht van jullie dat tot dit verwerkt is. ( Of interne mail tussen collega's gezien demorgen ook een titel is van hetzelfde huis als jullie).
Dit is inderdaad een typisch persbericht, redelijk inhoudsloos en met een ruime marge voor interpretatie. Het is niet alsof we niet al vele jaren in België te bekijken waren of al een paar jaar beter ons best doen om bij het nieuws duidelijker te maken om welk land het gaat (en ja, dat gaat heus nog wel eens mis).
Er is technisch (en vziw ook inhoudelijk) niets veranderd tussen net voor en net na het persbericht. Hoewel de plaatsing van het persbericht wel expres een stuk later is gedaan dan de wijzigingen die allemaal verborgen zitten achter het landvlaggetje.

Sterker nog, er staan vziw ook geen andere technische wijzigingen op stapel specifiek voor België. De hier diverse malen herhaalde wijziging mbt meerdere verzendkostenopties aan kunnen vinken staat nog altijd wel op het programma (mits we de lastige vragen weten te beantwoorden), maar dat is iets da we niet landspecifiek willen of zelfs kunnen oplossen. En het staat trouwens ook al veel langer op de todo-lijst dan sinds dit project :)
Maar er missen gewoon nog teveel Belgische shops, om een voorbeeld te geven, tones.be is een belangrijke speler op de Belgische online markt, onzichtbaar in de pw.
Deze mediaaandacht heeft hopelijk ook het effect dat aanbieders beter bekend worden met Tweakers. Er was trouwens ook een grote partij die überhaupt niet in prijsvergelijkers als de Pricewatch wil. Ik denk niet dat dat tones.be was, maar het geeft wel aan dat er hier en daar nog wat verschillen in de markt zitten t.o.v. Nederland :)
We hebben echter specifiek in België nu (al een paar weken) een paar mensen die als het goed is het aantal Belgische winkels nog verder gaan vergroten.

• RRV
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-08 18:19

RRV

De aanduidingen die mensen hier brengen klinken inderdaad goed.

Maar laat het zeker geen afscheiding zijn tussen Nederland en België!

Als Belg wens ik te weten wat het goedkoopst is (zolang de winkel maar betrouwbaar is!), dus zowel uit winkels als Nederland als België.

Dit zou wel best met een filter Levering België/Geen Levering België moeten.
MeGekko heeft enorm interessante prijzen, maar daar kunnen wij als zongebruinde zuiderburen niet van genieten jammer genoeg.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

RRV schreef op donderdag 18 september 2014 @ 00:12:
Dit zou wel best met een filter Levering België/Geen Levering België moeten.
MeGekko heeft enorm interessante prijzen, maar daar kunnen wij als zongebruinde zuiderburen niet van genieten jammer genoeg.
Dit is juist het belangrijkste wat er gewijzigd is met dat land-vlaggetje. Als een winkel desondanks verkeerd staat, dan kan je dat uiteraard melden via het shopmeldpunt (zie 'meld foutieve gegevens').

Houd er daarbij wel rekening mee dat we twee verschillende dingen hebben:
- Leveren naar België
- Betaalmethoden aanbieden die gebruikelijk zijn in België

We filteren op dat eerste, niet op dat tweede. Maar dat tweede zie je uiteraard vervolgens alsnog wel gebeuren door de standaard betaalmethode-filtering :)

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik vond dit topic eigenlijk toevallig toen ik wou checken of er toch geen reply-op-n-reply mogelijkheid bestaat bij de inbox/berichten.

Ik heb mezelf opnieuw onder het NL-vlaggetje gezet gezien daar naar mijn aanvoelen deze preselectie nog steeds de beste keus geeft en voor de producten die ik 't laatst opzocht check ik dan manueel wat de BE-verzendkost is (als die al verschilt van NL-bestemmingen - wat meestal wel het geval is). Old style maar de resultaten (ik vermoed van voor de zomer) met een BE-vlaggetje waren tegenvallers.

Standaard zoek-methode:
1. partnumber opzoeken in PW om zodoende de laagste prijs als benchmark te gebruiken
2. andere vergelijkers (eg geizhalz.at), amazon.de/co.uk, ebay en enkele niet opgelijste e-shops consulteren
3. totale kost prijs+verzending geeft de doorslag, betrouwbaarheid is belangrijke meta-informatie als er enkele centiemen/tienden v/e procentpunt verschil is tussen minder betrouwbaar en wel betrouwbaar. Een risico-premie zeg maar.

Als ik 't zo zie moet ik binnenkort nog es proberen met een BE-vlaggetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Zeef !

:+

Daarnet voor de 1e keer de tweakers radioreclame gehoord op de radio.

Eerlijk ik vind het hard tegenvallen, ik hoop dat ze gratis gemaakt is voor jullie. Als ik hoor wat een creatieve / dynamische radioreclame er is hier in be, steken jullie wel uit langs de verkeerde kant.

En wie heeft het in zijn hoofd gehaald om te adverteren met tweakers.be ipv .net 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 13-09 13:39
Ik ben persoonlijk teleurgesteld. De laatste dagen is er in de belgische mainstreammedia heel wat ophef gemaakt rond het hacken van belgacom door de britse geheime dienst. Zelfs in alle Nederlandse kranten kwam het onderwerp aan bod. Ook het bekendmaken van heel wat persoonsgegevens van Belgen die ingeschreven waren bij interimkantoors door de hacker Rex Mundi werd goed bericht in Vlaanderen en ook in Nederlandse kranten. Als tweakers.net dit nieuws niet overneemt en misschien wat diepgaander kan ik tweakers.net's pogingen om een vlaams publiek aan te spreken niet serieus nemen. Dat het nieuws relatief jong is (12 en 13 december) is geen excuus. Tweakers had hier bovenop moeten zitten imho. En voor het gevraagd wordt; ja ik heb nieuwstips ingestuurd.
Pagina: 1 2 3 Laatste