Hoe maken we Tweakers beter voor Vlaamse Tweakers?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 23:33

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Daarvoor moet je in Geachte Redactie zijn, dit topic gaat over het meer toegankelijk maken van de Pricewatch voor belgen.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Sorry hoor ik schop opnieuw dit topic.

Naar aanleiding van zeef's post : zeef in "T.net HQ rondleiding voor abo's 13 juni 2014"

Voila witgoed is belangrijk maar alle Belgische witgoed ketens, zelfs die met een online kanaal ontbreken opnieuw. Waarom ?

http://www.vandenborre.be
http://www.krefel.be
http://www.eldi.be/nl
http://www.selexion.be/

Dit zijn de 4 grootste denk ik die zowel online als offline winkels hebben.

Dus zeef deze mag ik verwachten binnen enkele weken O-)

Trouwens met de Belgische pc winkels lijken jullie ook amper op te schieten. Ik ben teleurgesteld zelf de buren van hardware.info hebben er meer. :'(

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Tomsworld schreef op maandag 16 februari 2015 @ 23:18:
Sorry hoor ik schop opnieuw dit topic.

Naar aanleiding van zeef's post : zeef in "T.net HQ rondleiding voor abo's 13 juni 2014"

Voila witgoed is belangrijk maar alle Belgische witgoed ketens, zelfs die met een online kanaal ontbreken opnieuw. Waarom ?

http://www.vandenborre.be
http://www.krefel.be
http://www.eldi.be/nl
http://www.selexion.be/

Dit zijn de 4 grootste denk ik die zowel online als offline winkels hebben.

Trouwens met de Belgische pc winkels lijken jullie ook amper op te schieten. Ik ben teleurgesteld zelf de buren van hardware.info hebben er meer. :'(
De winkels zelf moeten er voor willen betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Tomsworld schreef op maandag 16 februari 2015 @ 23:18:
Wellicht omdat ze niet willen betalen of uberhaupt niet in een prijsvergelijker willen staan? Voor zover ik gehoord heb kost het in ieder geval aardig wat moeite om medewerking van dergelijke winkels te krijgen of we horen gewoon ronduit dat ze niet in prijsvergelijkers willen staan.
Volgens mij staan in ieder geval de eerste twee nergens in prijsvergelijkers. Als ik dat verkeerd heb, horen we het natuurlijk graag, als ze in andere prijsvergelijkers wel staan is dat voor ons nuttig om te weten :)
Als het de grootste zijn, dan heeft onze Belgische salescollega ze vast ook al een keer aangeschreven.
Ik heb net even een van de populairste producten vergeleken (de Samsung EVO 850 256GB) en daar hebben wij 44 aanbieders bij voor Belgische bezoekers. Dat bestaat helaas wel voor een groot deel uit Nederlandse winkels die ook een Belgisch filiaal hebben (of vanuit Nederland leveren), maar er zitten ook een aantal specifieke Belgische winkels tussen.
Ik heb niet de indruk dat wij er daarvan minder hebben ivt be.hardware.info (hoewel het niet precies dezelfde lijst is) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Acm,

Ik vermoed al langer zo iets, maar anderzijds wel hypocriet dat die 1e 2 een zogenaamde laagste prijsgarantie hanteren, maar slechts in vergelijking met Belgische winkels die fysieke verkooppunten & stock hebben.

Soit on-line verkoop is gelukkig internationaal en ik denk dat België de boot compleet gemist heeft, en dat ligt zowel aan de winkels, maar vooral aan het wettelijk kader, het is onmogelijk concurreren met een bol / coolblue etc. ( Waarom heel eenvoudig, meeste mensen willen 's avonds shoppen, hier in België heb je geen toelating om 's nachts logistieke arbeid te doen tegen interessante voorwaarden, tsja dan stopt het. Ik denk zelfs dat een grote schoenenretailer die online ook een kanaal heeft daarom vanuit Nederland werkt qua logistics )

Edit : blijkbaar heeft Tones.be wel een abbo op hwinfo, deze zitten redelijk qua prijs, maar ontbreken hier op t.net.

[ Voor 7% gewijzigd door Tomsworld op 31-05-2015 20:31 ]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Tomsworld schreef op zondag 31 mei 2015 @ 20:28:
Edit : blijkbaar heeft Tones.be wel een abbo op hwinfo, deze zitten redelijk qua prijs, maar ontbreken hier op t.net.
Toch al even geleden dat eens gevraagd aan Tones.be en toen wilden ze er niet voor betalen omdat er te weinig Belgen op tweakers waren tov de prijs die ze moeten betalen aan Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-08 22:18
Tones heeft hier even op gestaan, als ik me niet vergis. Maar nu zijn ze inderdaad terug weg. Het aantal doorverwijzingen zal waarschijnlijk onder de verwachtingen gelegen hebben. Daarnaast is Tones vaak een klein beetje duurder, maar ze leveren in mijn ogen wel veel betere service. De gemiddelde gebruiker van de prijsvergelijker kan niet meteen oordelen over de service (behalve met de waarderingen van andere mensen, maar dat blijft vrij beperkt), waardoor de doorverwijzingen laag zullen blijven. Waarom ze dan wel op hwinfo staan weet ik niet zeker.

Coördinator van de Waze Belux Community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
We gaan het even na bij onze Belgische salescollega, bedankt voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:39
Ik zou graag een plekje hebben met Belgen hier op het forum. Ook zouden er soms wat exclusieve zaken geregeld kunnen worden voor Belgen. Ik denk dan aan het UserGroups die Microsoft ook heeft.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Maite de Jong schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:42:
We gaan het even na bij onze Belgische salescollega, bedankt voor de feedback!
Het antwoord op deze navraag was trouwens dat de meeste van de winkels die je mist niet in de Pricewatch of in het algemeen niet in prijsvergelijkers willen staan. De precieze reden varieert uiteraard per winkel :)

Verder blijven we proberen Belgische winkels te porren voor een plekje in de Pricewatch; we hebben tenslotte niet voor niets een dedicated salesmedewerker in België aangenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloassie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-04-2024
Niet precies voor Vlamingen, maar meer in het algemeen:

1. 'Geen prijzen beschikbaar' filter.
- Het is (in mijn ogen dan) vrij onzinnig producten in de lijst te hebben die dan vervolgens nergens verkrijgbaar zijn :S

2a. Een filter voor de winkels waar een product verkrijgbaar is. Dit is natuurlijk een enorme optielijst, dus misschien dan
2b. Een filter voor de hoeveelheid winkels waar een product verkrijgbaar is (een proxy voor 2a.)
- Call me old fashioned, maar als ik een iets minder goed cq. iets duurder product in de MM kan bekoekeloeren en aan kan raken en de verkoper face-to-face vragen kan stellen, dan neem ik dat liever dan het product dat ik alleen via B.com of een willekeurige andere webshop kan bestellen. Nog daargelaten dat terugbrengen cq. reparatie eenvoudiger is als de winkel om de hoek staat.

3. Aantal reviews.
- Één review zegt natuurlijk veel minder dan 10 reviews. Als de lijst vol staat met 1- à 2-reviews van ****/*****, dan is het misschien bruikbaar om de 5- à 10-reviews van ***/****/***** er in één klap uit te kunnen vissen.

1 & 2 kunnen natuurlijk ook eenvoudig in 1 filter ondergebracht worden (lijkt mij)

Daarnaast, maar nu ben ik gewoon de luiheidsextremist aan het hangen, een checkbox check all/none boven checkbox-filters wanneer je meer dan de helft van de opties aan wil vinken
- frontend functionality dus geen belasting voor de server. Kleine moeite, klein plezier :P

[ Voor 30% gewijzigd door kloassie op 14-08-2015 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent120420
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-08 13:34
tc982 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:32:
[...]

Misschien een eigen forum, waar de Belgen elkaar kunnen ontmoeten.
Als ze dit zouden realiseren krijg je juist een nog grotere scheiding, en dat is toch juist wat we willen verminderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
vincent120420 schreef op zondag 06 december 2015 @ 20:11:
[...]

Als ze dit zouden realiseren krijg je juist een nog grotere scheiding, en dat is toch juist wat we willen verminderen?
Tuurlijk niet, we zullen nog steeds deelnemen aan de andere fora's, maar een Forum: Belgen op Tweakers en Nederlanders op tweakers zou perfect moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tc982 schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:31:
[...]

Tuurlijk niet, we zullen nog steeds deelnemen aan de andere fora's, maar een Forum: Belgen op Tweakers en Nederlanders op tweakers zou perfect moeten kunnen.
Een soort HK/TL/AZ dus maar dan gescheiden tussen Belgen en Nederlanders? Dat lijkt mij totaal geen goed plan, dat soort fora zijn juist de fora waar de binding binnen de community gebeurd. Dat gebeurd niet in de tech fora denk ik persoonlijk. Dus als je in die fora onderscheid gaat maken tussen Belgen en Nederlanders zal er echt (nog meer dan nu) een kloof ontstaan tussen beiden vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:20:
[...]

Een soort HK/TL/AZ dus maar dan gescheiden tussen Belgen en Nederlanders? Dat lijkt mij totaal geen goed plan, dat soort fora zijn juist de fora waar de binding binnen de community gebeurd. Dat gebeurd niet in de tech fora denk ik persoonlijk. Dus als je in die fora onderscheid gaat maken tussen Belgen en Nederlanders zal er echt (nog meer dan nu) een kloof ontstaan tussen beiden vermoed ik.
Alsof die kloof er nu niet is? Alles gaat bijna over Nederland... Maar goed, ik heb eigenlijk niet veel meer aan te merken. Aangezien ik merk dat ik bijna niet meer op de fora kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik kan me wel voorstellen dat het leuk is om een "belgen onder elkaar" hoekje te hebben, net zoals er een bejaardensoos topic is en ik geloof dat er ook ergens een topic rondzwerft voor vrouwelijke tweakers.

Maar dat kan prima als topic in de HK of TL (in overleg met de mods aldaar), daar gaan we geen compleet subforum voor optuigen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer Belgische woordjes toevoegen, met een vlaggetje bovenin voor je voorkeur- dan kun je switchen tussen de BE/NL-versie. Kies je voor je BE-versie, dan zie je ineens woorden zoals "amai" bij iets dat je opvalt, of je wilt melden, of bij "klacht" dan "zeveren" (niet te verwarren met het communiceren met Zeef, de TS) etc. etc.

Vier jaar samengewoond met een Belgische vriendin (inmiddels al een tijdje ex) en die woordjes hadden toch wel wat... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjay_seal
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-11-2023
Moeten we dan ook Aluminiumfolie vervangen door zilverpapier enzo??? hihi

Ik woon al bijna 4 jaar in Belgie (ben van origine NL-der)

Weet niet of het nog nodig is...

Waar woon je ? Leuven

Hoe beslis jij welk product je koopt? Altijd online

Als je online prijzen vergelijkt, doe je dat dan nog op andere sites dan de Pricewatch? Bol.com Coolblue

Hoe vaak koop je iets online en wat is het gemiddelde bedrag dat je dan uitgeeft? 1-2x in de maand (rond de 150 euro)

Welke betaalmiddelen gebruik je het meest bij een bestelling in een Vlaamse webwinkel? Bancontact (zonder K). Paypal

Moet een webwinkel voor jou een Vlaamse vestiging of verzendpunt hebben? Vind je het een voordeel om bij een Vlaamse winkel te bestellen of maakt het je niets uit? Maakt niet uit

Welke aspecten vindt je het belangrijkst aan een prijsvergelijker? Denk hierbij aan betrouwbaarheid, compleetheid etc. Staat al in de OP Selectie op qwerty en azerty (ik blijf stug qwerty gebruiken). Nabijheid van een winkel kan soms een voordeel zijn bij problemen. Gebruik geen postcodes om de afstanden te meten.... half belgie gebruikt dezelfde postcode. Bij wijze van spreken). Misschien maakt het niet z'n indruk als jullie vanuit Nederland bellen om bedrijven in de pricewatch te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 21:21
Zelf al 13j Nederbelg die woont in Antwerpen.
Betaal liefst met CC of Paypal.

Het valt mij vooral op dat het Belgisch winkelaanbod bedroevend is. Ligt niet alleen aan Tweakers, online shoppen maar vooral ook een online aanbod is minder dan bij onze Noorderburen.

Zou graag nog meer zien dat Vlaanderen betrokken wordt, er gebeurt hier echt veel op ICT vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 22:49
We lezen nog steeds mee. Het zal niet altijd lukken om te reageren, maar blijf vooral posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:22

KrazyJay

flip75 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:26:
Zelf al 13j Nederbelg die woont in Antwerpen.
Betaal liefst met CC of Paypal.

Het valt mij vooral op dat het Belgisch winkelaanbod bedroevend is. Ligt niet alleen aan Tweakers, online shoppen maar vooral ook een online aanbod is minder dan bij onze Noorderburen.

Zou graag nog meer zien dat Vlaanderen betrokken wordt, er gebeurt hier echt veel op ICT vlak.
Ik denk dat Vlaanderen en België als geheel gewoon een stuk achterloopt wat betreft online winkelen. Dat wordt ook ondersteund door statistieken linkje. Als medebewoner van Antwerpen, weet ik ook dat online shoppen, of uberhaupt ICT-shoppen als consument vaak beperkt is tot een buitenlands bedrijf.
Lokale winkels zijn er voor ICT-noden, maar het zijn eigenlijk gewoon Nederlanders die het in België ook komen doen, zoals Alternate (Officieel Duits, maar eigenlijk gewoon Nederlanders in het management en voorraden uit Ridderkerk), een Coolblue (Nederlands bedrijf), een Mediamarkt (Duits). Echte ICT-ketens in Belgische handen bestaan niet naar mijn weten. En zowiezo is het aanbod voor ICT-materiaal hier -zelfs in Antwerpen- zeer mager te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdude124
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-09 00:34
in de pricewatch verwijzen alle mediamarkt.be-links naar http//* ipv naar http://*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wdude124 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 17:28:
in de pricewatch verwijzen alle mediamarkt.be-links naar http//* ipv naar http://*.
Gaat ondertussen weer goed?

Sowieso is het een door henzelf ingezette tussenpartij waar wij niet zoveel aan kunnen doen, anders dan eventueel meldingen aan Media Markt België doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goarilla
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-08 20:36
https://www.tones.be

Ik ben van Leuven dus:
http://www.aldatho.be
http://www.pcwarehouse.be

Dit is de pc leverancier van de universiteit:
http://www.discorp.click2shop.be
maar ik vermoed dat die enkel aan bedrijven verkopen.

Ik zou graag Aldatho levend houden ... want wat er altijd schijnt te gebeuren in Leuven, is dat
er een competitieve kleine-onderdelenwinkel komt met goede service en redelijke prijzen. Die
dan de KMO-service tour probeert te bedienen of genoodzaakt is om dat te proberen. Waarna
ze een paar jaar later het faillissement aanvragen of helemaal stopt met de onderdelenzaak (g-connect/forcom, loveno, netsquare, ...).

Ik hoop dat ik hiermee van dienst kon zijn.
Pagina: 1 2 3 Laatste