Hoe maken we Tweakers beter voor Vlaamse Tweakers?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 22:06
Mede-auteur:
  • zw0lsman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04-2018

zw0lsman

Hey Vlaamse Tweakers.

Momenteel proberen wij ons als Tweakers wat meer te richten op Vlaanderen. Wij willen weten hoe we de Pricewatch beter op de Vlaamse Tweaker kunnen afstemmen. Daarvoor hebben we jullie hulp nodig. Onze eerste aandacht gaat uit naar de Pricewatch. Het 'azerty' toetsenbordfilter, daar wordt al aan gewerkt. Maar we willen graag meer van jullie horen om jullie in de toekomst zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn!

We zijn erg benieuwd naar een aantal zaken:
  • Waar woon je of heb je in Vlaanderen gewoond? (Stad, gemeente...)
  • Hoe beslis jij welk product je koopt? Vergelijk je online prijzen, of doe je dat liever in de winkel?
  • Als je online prijzen vergelijkt, doe je dat dan nog op andere sites dan de Pricewatch?
  • Hoe vaak koop je iets online en wat is het gemiddelde bedrag dat je
    dan uitgeeft?
  • Welke betaalmiddelen gebruik je het meest bij een bestelling in een Vlaamse webwinkel?
  • Moet een webwinkel voor jou een Vlaamse vestiging of verzendpunt hebben? Vind je het een voordeel om bij een Vlaamse winkel te bestellen of maakt het je niets uit?
  • Welke aspecten vindt je het belangrijkst aan een prijsvergelijker? Denk hierbij aan betrouwbaarheid, compleetheid etc.
Maar natuurlijk kunnen jullie zelf ook zaken aandragen die belangrijk zijn. Let wel, we beginnen met de Pricewatch dus daartoe willen we ons nu beperken. Dit topic is een eerste aanzet om de discussie te starten. Op een later moment komen we nog bij jullie terug met een gericht onderzoek. Nu willen we graag weten wat er leeft bij de Vlaamse community, welke wensen er zijn en wat we voor jullie kunnen verbeteren aan de Pricewatch. Stuur dit topic ook gerust door naar vrienden en bekenden zonder Tweakers account. Ook van hen horen we graag op en aanmerkingen.

Het denken stopt daar echter niet dus vragen of opmerkingen over andere delen van Tweakers die beter op onze Vlaamse tweakers kunnen worden aangepast zijn ook van harte welkom. Daarmee is niet gezegd dat we alles ook meteen kunnen oppakken, de Pricewatch komt nu als eerste aan bod.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

[ Voor 2% gewijzigd door zw0lsman op 09-02-2012 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De huidige pricewatch is toch voornamelijk in gericht op de Nederlanders? Is het geen optie om verzendkosten naar Belgie ook in de pricewatch op te nemen?

Ik neem als voorbeeld even pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB

En dan heb ik er zo een webshop uit kunnen vissen die naar belgie levert.

http://www.cdromland.nl/p...al_RealSSD_m4_128GB_SATA3

Echter dat kost dan € 10 extra, dus wellicht kan verzendkosten voor belgie ( Europa ) vermeld worden bij webshops welke naar België versturen. En andere idee wat ik heb is een pricewatch voor Belgen met belgische webshops erin.

Dus dat je ergens optie hebt, laar Belgische resultaten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:53
Misschien een te brede blik voor hier en nu, maar het zou geweldig zijn als PW de concurrentie aan zou gaan met:
- guenstiger.de
- geizhals.at

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Alleszinds meer info van NL shops over verzenden naar BE, misschien ook de BE webshops aanschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
- Essen, vlak bij de nederlandse grens
- Ik vergelijk prijzen, maar een betrouwbare webshop zal toch mijn voorkeur genieten
- Neem gemiddeld 2/3 keer per maand, 50 euro gemiddeld.
- VISA of bankkaart
- Voor mij is nabijheid van de winkel belangrijker, of dat nu een vlaams ophaalpunt heeft of niet is minder van belang. Maar goed, ik woon dan ook tegen de nederlandse grens aan dus ben daar wat losser in.
- Betrouwbaarheid is belangrijk / genoeg gegevens om adequaat te kunnen vergelijken

Maar het belangrijkste is toch: verzend de winkel naar België en wat kost dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-08 07:54
Meer BE webshops integreren zou veel verbeteren! Bedankt voor dit initiatief!

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:16
- Hoogstraten
- Ik vergelijk online prijzen zonder meer, maar als het prijsverschil niet al te groot is bestel ik bij Coolblue omdat ik daar nog nooit problemen mee heb gehad.
- 5-6 keer per jaar, gemiddeld €200 ofzo? Voor kleine dingen heb ik vaak de tendens om toch nog langs de winkel te gaan.
- Mastercard of Bancontact
- Maakt me niet uit, Als de levertijd 24u is dan kan ik niet wakker liggen of het verdeelpunt bij de buren of in China ligt (hoewel ik in dat laatste geval toch geïnteresseerd ga toekijken op hoe ze dat klaarspelen ;) )
- Er zijn veel webshops in opgenomen dus krijg je een duidelijk beeld over waar je de beste prijs vindt. Bovendien is de rating die een shop krijgt voor mij ook van een zeker belang. De ervaringen van andere Tweakers zijn over het algemeen duidelijk onderbouwd en daardoor dus extra waardevol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Laatst online: 05-09 09:31
.

[ Voor 99% gewijzigd door querex op 09-10-2020 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• courtan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
- Aarschot / Leuven
- Ik vergelijk allerlei producten op internet (zowel Nederlandse als Vlaamse websites), dit op basis van prijzen en ook op de mogelijkheid om dingen af te halen (soms toch nog beetje sceptisch tegenover post-order).
- Ik koop niet zo vaak iets online, al heb ik er nog nooit echt problemen mee gehad. De gemiddelde prijs zal rond de 60 euro liggen.
- PayPal, bancontact,...
- Het is voor mij geen must dat de spullen die ik koop een Vlaams verzendpunt/vestiging hebben, ik ben bereid om online te kopen. Al moet ik toegeven dat ik het wel een voordeel vind wanneer er een Vlaamse vestiging/afhaalpunt is, omdat ik op die manier een rechtsreeks aanspreekpunt heb.
- Voldoende filters, betrouwbaarheid van de verzender, een goede dienst naverkoop,...

Verder is het misschien een idee om meer Belgische webshops op te nemen in de prijsvergelijker. Ook een transparanter systeem op vlak van verzendkosten, zodat we als Vlamingen meteen weten hoeveel het werkelijk gaat kosten om een product te laten versturen vanuit Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Waar woon je of heb je in Vlaanderen gewoond? (Stad, gemeente...)
- Overpelt en Leuven

Hoe beslis jij welk product je koopt? Vergelijk je online prijzen, of doe je dat liever in de winkel?
- Pricewatch zoeken, product en shop reviews lezen, eventueel eens in de winkel gaan bekijken. Maar als ik eerst in de winkel ben, zal ik ook niet nalaten ondertussen via de app de prijzen eens af te toetsen aan de pricewatch-prijzen.

Welke betaalmiddelen gebruik je het meest bij een bestelling in een Vlaamse webwinkel?
- Zowel bancontact/maestro als VISA.

Moet een webwinkel voor jou een Vlaamse vestiging of verzendpunt hebben? Vind je het een voordeel om bij een Vlaamse winkel te bestellen of maakt het je niets uit?
- Niet noodzakelijk, hoewel het (vooral bij grotere aankopen) een pluspunt kan zijn dat indien iets echt mis is, je er ook gemakkelijk naar toe kan. Maar ik moet toch toegeven dat ik bij een bestelling eerder voor een shop zal kiezen die bij de grens ligt, dan eentje die enkel in het noorden van NL bereikbaar is.

Welke aspecten vindt je het belangrijkst aan een prijsvergelijker? Denk hierbij aan betrouwbaarheid, compleetheid etc
- Ik vind de pricewatch echt al heel goed zoals hij nu is en gebruik hem ook vaak. De reviews vind ik zelf enorm veel toevoegen, al zullen het vaak de uitschieters zijn die de moeite nemen iets te melden. Het is algemeen ook gewoon handig om gangbare prijzen te checken om niet veel te veel te betalen ergens in een fysieke winkel.

En dan zoals al vaker aangegeven, de eerste belangrijke zaken: Vlaamse webshops (of Waalse indien ze ook een Nederlandstalige versie van hun website hebben) toevoegen en het vermelden van de extra verzendingskosten van NL naar BE.

(Het zou trouwens maar eens een hint kunnen zijn voor Belgische webshops om hun zaken eens op orde te brengen. In verhouding met hun Nederlandse concurrenten lopen ze mijns inziens vaak toch achter qua prijzen, overzichtelijkheid van de website, productaanbod,...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-08 10:34
Ik woon in Hamme, Oost-Vlaanderen.

Hoewel de PW onhandig is voor Vlamingen, is het toch mijn startpunt. Ik koop nl. vrij veel in NL, vooral de duurdere onderdelen, omdat het prijsverschil t.o.v. België daarbij het grootst is.

Het is echter een miserie om bij elke shop appart op zoek te moeten gaan of deze naar België verzendt en tegen welk tarief. Door een groot verschil in verzendtarief is het dikwijls niet dat de shop waarbij het product het goedkoopste is, die ook met verzending erbij het goedkoopste is. Kortom: onhandig.

Mijn motivatie om online te kopen is de prijs. Bij goedkopere onderdelen wegen de verzendkosten echter niet op, dan haal ik het beter zelf ergens in de buurt.

Hoe vaak ik online koop en voor welk bedrag (gemiddeld) heb ik geen idee (dat wil ik niet eens exact uitrekenen), maar 't gaat toch over redelijke bedragen. Ik koop niet ultra-high-end, maar toch houd ik mijn pc up-to-date op een bovengemiddeld niveau.

Visa (of Paypal) heeft bij mij de voorkeur, puur omdat het 'instant' is. Dat scheelt dus een dag (of 2) in je orderverwerking.

Of mijn product uit een Vlaamse of Nederlands winkel komt, maakt mij niet uit, zo lang dit op een degelijke manier en tegen een redelijke prijs verzonden wordt. Afhalen zou ik sowieso niet dikwijls doen.

Omdat ik ervan uitga dat elke winkel betrouwbaar is, hecht ik weinig waarde aan 'userreviews' over winkels. Aftersales handel je bovendien meestal direct met de fabrikant af, dus daar moet je 't ook niet voor doen. Een compleet overzicht van de verzendmogelijkheden en prijzen is imo handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Wat ik graag zou zien :

- Belgische webwinkels opnemen/zoeken
- Optie opnemen om verzendkosten naar België te zien.
- Tonen wat de levertijd extra is naar Be.
- Wat ook een verschil is is dat Belgische winkels altijd minimum 2 jaar garantie geven daar zie ik in Nederlandse wel een verschil, misschien ook een manier om dat aan te duiden.

- Betalen doe ik liefst : MasterCard/Visa - paypal - BC .

Wat voor mij doorslaggevend is is de prijs en of de service na verkoop correct is.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35
Dit initiatief kan ik alleen maar toejuichen! _o_

Ik check altijd eerst de Pricewatch met filters om te beslissen wat ik wil.
Maar daarna moet ik dus zelf op zoek naar een winkel, aangezien er bijna geen Belgische shops in staan. :'(

[list]

Erembodgem, 9320
  • Hoe beslis jij welk product je koopt? Vergelijk je online prijzen, of doe je dat liever in de winkel?
Eerst een algemeen idee dankzij het internet, daarna verfijnen via de Pricewatch.
Een winkel? Wat is dat? :+
  • Hoe vaak koop je iets online en wat is het gemiddelde bedrag dat je dan uitgeeft?
Ik koop 90% van mijn aankopen online. Dat varieert van dingen van 50 cent (DealExtreme ftw! :P ) tot x00€
  • Welke betaalmiddelen gebruik je het meest bij een bestelling in een Vlaamse webwinkel?
Als het beschikbaar is, Paypal. Anders Bancontact/Mastercard/Overschrijving.
  • Moet een webwinkel voor jou een Vlaamse vestiging of verzendpunt hebben? Vind je het een voordeel om bij een Vlaamse winkel te bestellen of maakt het je niets uit?
Mij is het eender van waar het komt, aangezien ik toch alles online koop. Zolang de verzendkosten de goedkopere prijzen niet teniet doen, koop ik online, in binnen- of buitenland.
  • Welke aspecten vindt je het belangrijkst aan een prijsvergelijker? Denk hierbij aan betrouwbaarheid, compleetheid etc.
Compleetheid en correctheid lijken me de belangrijkste zaken. Als er dan ook nog betrouwbare reviews bij staan, is dat positief natuurlijk :)
Het denken stopt daar echter niet dus vragen of opmerkingen over andere delen van Tweakers die beter op onze Vlaamse tweakers kunnen worden aangepast zijn ook van harte welkom. Daarmee is niet gezegd dat we alles ook meteen kunnen oppakken, de Pricewatch komt nu als eerste aan bod.
Als je wat kan doen aan de Belgenmoppen hier en daar, dat zou wel leuk zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderGod_Q
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-01-2024
=> Gullegem (postcode 8560)
Hoe beslis jij welk product je koopt? Vergelijk je online prijzen, of doe je dat liever in de winkel?
=> online reviews en de pricewatch, meestal vergelijkend met alternate.be & it-service.be ;-)
Hoe vaak koop je iets online en wat is het gemiddelde bedrag dat je dan uitgeeft?
=> Van 1 tot 3 keer per maand, gemiddeld een 2000 euro per jaar
Welke betaalmiddelen gebruik je het meest bij een bestelling in een Vlaamse webwinkel?
=> Indien beschikbaar, bancontact, anders visa
Moet een webwinkel voor jou een Vlaamse vestiging of verzendpunt hebben? Vind je het een voordeel om bij een Vlaamse winkel te bestellen of maakt het je niets uit?
=> Ik kijk meestal naar de prijzen, voor een paar euro verschil bestel ik in België, verschilt het meer dan het verschil in vervoerskosten, dan gaan we al eens nadenken om het toch in Nederland te kopen :)
Welke aspecten vindt je het belangrijkst aan een prijsvergelijker? Denk hierbij aan betrouwbaarheid, compleetheid etc.
=> de azerty filter zou al super zijn! Aanduiding van transport naar België mogelijk en aan welke prijs, Belgische winkels opnemen. Dit zijn zowat de zaken die ik graag zou zien verschijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerToTheUsers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-08 22:00
=> Zuidrand van Antwerpen
=> on-line prijzen vergelijken, vaak met Geizhals, ook vergelijk met 2ehandsprijzen
Hoe vaak koop je iets online en wat is het gemiddelde bedrag dat je dan uitgeeft?
=> wekelijks, varieert van enkele euro's tot honderden euro's.
=> Overschrijving (via geïntegreerde applicatie), creditcard.
=> Vooral een voordeel om een Nederlandstalig aanspreekpunt te hebben bij problemen. RMA-zendingen die binnen België blijven zijn ook goedkoper. Snelheid van levering (en prijs) zijn belangrijker dan de locatie van de winkel.
Welke aspecten vindt je het belangrijkst aan een prijsvergelijker? Denk hierbij aan betrouwbaarheid, compleetheid etc.
=> Aantal (web)shops. Eén winkel die goedkoper is dan de goedkoopste op de pricewatch maakt het geheel nutteloos. Zoeken op alternatieven (gelijkaardige specs van ander merk, andere specs van zelfde merk,...) is een handige feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibfranky
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-09 13:01
> Waar woon je of heb je in Vlaanderen gewoond? (Stad, gemeente...)

Kinrooi postcode 3640 (Noordoost Limburg)

>Hoe beslis jij welk product je koopt? Vergelijk je online prijzen, of doe je dat liever in de winkel?

Ik vergelijk prijzen online, meestal pricewatch maar ik ga ook wel eens bij Belgische webwinkels kijken die niet in de pricewatch staan (valt meestal tegen).

>Hoe vaak koop je iets online en wat is het gemiddelde bedrag dat je dan uitgeeft?

Meerdere malen per jaar, gemiddeld bedrag zal rond de 400 euro zijn.

>Welke betaalmiddelen gebruik je het meest bij een bestelling in een Vlaamse webwinkel?

Bij voorkeur online direct betalen via de bank, maar ik betaal ook met PayPal, Visa, overschrijving...

>Moet een webwinkel voor jou een Vlaamse vestiging of verzendpunt hebben? Vind je het een voordeel om bij een Vlaamse winkel te bestellen of maakt het je niets uit?

Mij maakt het in principe niks uit, alleen vallen de verzendkosten naar België niet altijd mee. Daarom zou het wel handig zijn als een aantal webshops een Belgische opslagplaats zouden hebben zodat ze de pakketjes gewoon binnen België kunnen versturen. (Maar daar kunnen jullie natuurlijk niks aan doen ;))

>Welke aspecten vindt je het belangrijkst aan een prijsvergelijker? Denk hierbij aan betrouwbaarheid, compleetheid etc.

Qua functionaliteit vind ik de pricewatch zeer goed! Het is alleen jammer dat de (echte) Belgische webwinkels het niet echt oppikken. Denk dat het aantal winkels in pricewatch daarom ook wat beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 08:12
    Vilvoorde, Grimbergen (regio Brussel)
    Meestal online (PriceWatch, soms Kieskeurig)
  • Hoe vaak koop je iets online en wat is het gemiddelde bedrag dat je dan uitgeeft?
    Ongeveer maandelijks, misschien iets meer, gemiddeld bedrag varieert, tussen 20 euro en 2000 euro.
    Bancontact (Maestro), Sofort Direct e-Banking, PayPal, overschrijving (giro)
    Eerder een nadeel: prijsniveau hoger, azerty i.p.v. qwerty.
    Compleetheid, goede en flexibele filters, snelle toegang tot reviews (ook externe reviews)
Wat er volgens mij zeker nog mist in de PW voor Vlamingen: of een shop al dan niet naar België verstuurt en hoe veel dat kost als kers op de taart. Zodat wij ook makkelijk kunnen sorteren op prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 16:12
Wat mij opvalt is dat eigenlijk zoeken vanaf de frontpage eigenlijk vrij nutteloos is.

Als ik bvb op de 600d zoek dan krijg ik op de frontpage de prijs 550 euro te zien (prijs van redcoon) klik ik echter door dan zie ik opeens dat de goedkoopste prijs 576,84 (salland.eu) is

Misschien op de frontpage in de zoekresultaten ook rekening te houden met het land voor diegene die ingelogd zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:55

Blokker_1999

Full steam ahead

Tielen (Kasterlee)(2460)
online reviews en prijzen vergelijken
1 a 2x per maand. Uitgave van enkele tientallen tot enkele honderden euro
Kies vaak voor afhaling en betaling bij afhaling. Anders is het via Bancontact of VISA
Het heeft zeker zijn voordelen. Een vestiging in B betekent ook dat men zich aan onze wetgeving heeft te houden. Het maakt het ook eenvoudiger en goedkoper om producten retour te sturen en/of garantie af te handellen.
Eenvoud om te vinden wat je zoekt lijkt mij het belangrijkste.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quagmire84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-08 18:15
•Waar woon je of heb je in Vlaanderen gewoond? (Stad, gemeente...)

Meeuwen-Gruitrode (Postcode: 3670)

•Hoe beslis jij welk product je koopt? Vergelijk je online prijzen, of doe je dat liever in de winkel?

Ik vergelijk graag prijzen online omdat dat het gemakkelijkste is. Vaak gebruik ik de T.Net pricewatch als startpunt

•Hoe vaak koop je iets online en wat is het gemiddelde bedrag dat je dan uitgeeft?

Een keer of 4-5 per jaar (Gemiddeld bedrag 10-15 euro)

•Welke betaalmiddelen gebruik je het meest bij een bestelling in een Vlaamse webwinkel?

Bankcontact, overschrijving of Paypal (aangezien ik geen kredietkaart heb)

•Moet een webwinkel voor jou een Vlaamse vestiging of verzendpunt hebben? Vind je het een voordeel om bij een Vlaamse winkel te bestellen of maakt het je niets uit?

Bij voorkeur heeft een winkel een vlaams verzendpunt om de hoge verzendingskosten bij internationale verzendingen te vermijden. Vlaamse winkels hebben meestal lagere verzendingskosten omwille van deze reden, maar in nederlandse webshops zijn de producten vaak gunstiger geprijsd (vb: Momenteel is de crucial M4 128GB bij Alternate nederland ruim 10 euro goedkoper dan bij de Alternate België)

•Welke aspecten vindt je het belangrijkst aan een prijsvergelijker? Denk hierbij aan betrouwbaarheid, compleetheid etc.

Up to date zijn, betrouwbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Leuk om te zien dat we niet (meer :P) verwaarloosd worden :).
zeef schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:56:
We zijn erg benieuwd naar een aantal zaken:

Antwerpen (hiervoor Sint-Niklaas).
Ik vergelijk prijzen online, maar aangezien er (naar mijn ervaring) meestal weinig Belgische shops in de pricewatch staan, check ik meestal de sites van mijn gewoonlijke leveranciers - Salland (Nederland, I know, maar daar heb ik een account en die zijn vaak wat goedkoper dan de meeste Belgische shops, en hebben een uitgebreider aanbod), Alternate (België), Komplett (België). Ik kijk wel altijd even naar de pricewatch om te zien wat het prijsniveau in Nederland is maar de meeste Belgische shops komen daar jammer genoeg niet bij in de buurt.

Soms kijk ik ook op kieskeurig.nl, al stuurt Google me daar vaak gewoon naartoe :P.
Hoe vaak koop je iets online en wat is het gemiddelde bedrag dat je
dan uitgeeft?
Redelijk vaak, en niet alleen computerapparatuur - qua computerapparatuur denk ik dat de gemiddelde prijs rond de 100 € schommelt.
Visa, een enkele keer overschrijving.
Moet een webwinkel voor jou een Vlaamse vestiging of verzendpunt hebben?
Het is altijd handig in geval van RMA, en een fysiek aanspreekpunt is nog altijd aangenamer dan alles per mail of telefoon te moeten doen. Noem het 'accountability' :P.
Vind je het een voordeel om bij een Vlaamse winkel te bestellen of maakt het je niets uit?
Prijs + verzendkosten + al dan niet geprul in geval van RMA zijn de factoren die voor mij meespelen. Voor kleine bestellingen loont het meestal niet de moeite om in NL te bestellen, voor grotere sets valt toch makkelijk enkele tientallen procenten te besparen op de totale prijs. Dingen die RMA-gevoelig zijn zoals bv. harde schijven bestel ik liever bij een webshop hier in de buurt (in casu: Alternate).
Een indruk van het algemene prijsniveau en de positionering van de winkel daarin. Ik vind de pricewatch op zich al best betrouwbaar en compleet.

Zoals Ilusion hierboven ook zei: het is handig om te weten of een shop naar België verstuurt of niet. Veel doen dat niet en vallen hierdoor uit de boot. Dat is trouwens een item dat ook in Vraag & Aanbod kan worden opgenomen :).

Er zijn nog zaken die mij soms als niet-Nederlander irriteren, maar dat is meer momentaan, dus ik kan er nu even niet op komen :P.

Wat mij soms stoort is dat bij veel nieuwsartikels alleen de situatie voor Nederland wordt geschetst (wanneer een product uitkomt etc.).

[ Voor 5% gewijzigd door Borromini op 08-02-2012 12:01 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VX0
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

VX0

Lap, mag een in-Wallonië-wonende Vlaming ook mee doen? :P
Gewoond: Maldegem, Brugge, Gent
Wonende : Mons
Ik vergelijk en koop 99% online.
dan uitgeeft?
Maandelijks (niet enkel informatics) voor +/- 200 EUR
VISA, PayPal, overschrijving.
Eigenaardig genoeg kom ik altijd bij Nederlanse of Duitse webwinkels uit, niet dat ik nog niet gezocht heb naar Belgische winkels.
Zal wel iets met ruimere keuze, betere service en meer interessante prijzen te maken hebben.
Moet niet, is wel een voordeel (verzendkosten) en geeft meer vertrouwen aan de klant (moest er iets mis lopen)...

Verder kan ik een Pricewatch met meer Belgische winkels alleen maar toejuichen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:56

Lanaken, (5 min. van Maastricht)

eerst reviews lezen, youtube, en gebruikerservaringen van medetweakers.

gemiddeld 10 keer per jaar, gemiddeld 600€ per jaar schat ik.

paypal, creditcard, bankoverschrijving.

Als het goedkoper kan door in Vlaanderen te bestellen, maar als het duurder is dan heb ik er geen problemen mee om in Nederland iets te bestellen.
Meestal goedkoper in Nederland, ondanks de duurdere verzendkosten.

betrouwbaarheid, laagste prijs.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Cool dat jullie proberen Tweakers.Net zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken voor mijn mede Nederlandstalige landgenoten en mezelf :D

Misschien meer nieuwsartikels over België? Ik lees hier alleen maar dat de telco's in Nederland hun prijzen verhogen, etc.
Of gewoon internationaal uitbreiden met een vestiging in België 8)

•Waar woon je of heb je in Vlaanderen gewoond? (Stad, gemeente...) Oost-Vlaanderen

•Hoe beslis jij welk product je koopt? Vergelijk je online prijzen, of doe je dat liever in de winkel? In de winkel heb je niet alle producten. Op internet daarentegen, als ze overzichtelijk bij elkaar staan gaat dat veel beter. Ik heb nog niks gekocht ofzo maar de volgende keer dat ik een computer ga kopen zal daar veel research aan voorafgegaan zijn. Dat kan volgens mij best op internet ivp in de winkel.

•Hoe vaak koop je iets online en wat is het gemiddelde bedrag dat je dan uitgeeft? Ik heb momenteel nog nooit iets online gekocht.

•Welke betaalmiddelen gebruik je het meest bij een bestelling in een Vlaamse webwinkel? nvt

•Moet een webwinkel voor jou een Vlaamse vestiging of verzendpunt hebben? Vind je het een voordeel om bij een Vlaamse winkel te bestellen of maakt het je niets uit? Ja dat zou wel fijner zijn, zolang de kwaliteit goed is.

•Welke aspecten vindt je het belangrijkst aan een prijsvergelijker? Denk hierbij aan betrouwbaarheid, compleetheid etc. Dat je overzichtelijk kunt zien wat het goedkopste is. Idk, zoals dat nu al het geval is?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Misschien ook een idee om betrouwbaarheid te laten meespelen in de 'ranking' die een winkel in de pricewatch krijgt, en niet louter en alleen aankoopprijs + verzendkosten?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-08 09:46
De prijzen in Vlaanderen liggen doorgaans veel hoger. Dus wat ik doe is gewoon kijken naar de verzendkosten bij een Nederlandse webshop. En de manier van betalen (ideal enzo kan allemaal niet). Als ik een grote bestelling heb , stel ik alles samen via de pricewatch --> wenslijst --> bestelkosten berekenen en dan kijk ik welke shop alles biedt. Ik kom doorgaans goedkoper uit in een duurdere webshop die alles biedt dan 3 keer verzendkosten te betalen.

Wat wel een interessant is , zijn de shops net over de grens. vroeger had je pc-megastore (jammer genoeg gestopt). Het is voor de meeste Vlamingen geen probleem om even wat om te rijden. (toch voor mij niet) en komt doorgaans goedkoper uit.

Ik woon in oost-Vlaanderen. mijn betaalmiddel dat ik prefereer is online bankoverschrijving (ogone enzo) omdat alles onmiddellijk verwerkt wordt en de bestelling dus snel kan verzonden worden. Een gewone overschrijving duurt toch al makkelijk 48 uur van België naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-07 20:26

bwx

9000 Gent en nu 9620 Zottegem, werk 1000 Brussel
online reviews, reviews op de site, veel userreviews op pricewatch omdat ik die betrouwbaarder vind, werk in brussel vlakbij city2 dus ga dikwijls voor hands-on naar mediamarkt of fnac: tv bekijken, tablet of tv aanvoelen voor build quality en zo. ik kan ook lang wachten, en soms niet. Ook veel coolblue omdat ze goed overzicht hebben.
Veel meer dan ik van mijn vrouw mag :+ Neem gemiddeld 100-150 per maand, meestal electronics. Bedrag varieert van paar euro (dealextreme en ebay) tot 500-600 euro (sub + amp bij redcoon). Ook geregeld iBood of 1dayfly, maar die vallen dan ook buiten scope van een pricewatch.
In vlaanderen nu meestal bancontact, maar ik gebruik liefst paypal, dan visa, dan overschrijving. (Paypal is verreweg eenvoudigst, geen smartcardreaders moeten gaan halen of inloggen op website bank, is natuurlijk slechtst voor impulsaankopen :+
Ik bestel niet zo vaak in vlaamse webwinkel, come to think of it kan ik me de laatste met moeite herinneren: ik denk luxom.biz (is domotica-webshop). Ik vermoed dat dit komt omdat ik obv de pricewatch iets samenstel, kijk naar de totaalprijs en dan bij goedkoopste bestel, en dit is telkens in NL. Ik bestel ook meestal samen met een maat, dus dat scheelt ook weer in verzendkosten.
Lijkt me wel handig voor RMAtoestanden en zo, maar ik heb goede ervaringen met webwinkels uit NL hiermee. Kiala vind ik eigenlijk het makkelijkst: je gaat er om wanneer je wil, je kan het gemakkelijk retourneren aan deftige prijs.
Goede en complete filters, soms stoor ik mij aan ongesorteerde producten die er wel in staan (je moet naar eens naar Vogel's muurhouders zoeken, staan er geregeld bij
vb: kijk eens naar de resultaten van http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=vogel%27s, en zoek dan eens naar EFA8741, er staan gewoon verschillende resultaten.
De onderverdeling in core en electronics en zo vind ik soms ook niet echt duidelijk: is een tablet een draagbaar medium, een mobile of bij systemen? En dat onderscheid zal straks moeilijker worden met internetfrigo's en zo.
De pricewatch vind ik wel handig vanuit topics genre BBG.

Meest gebruikte winkels: amazon.de (die trouwens wel aan belgië levert, hoewel je uit de pricewatch soms zou denken van niet), bol.com (lage verzendkosten!), redcoon.be. Deze winkels, met ook een.be site, staan trouwens altijd raar in de pricewatch; lijkt net of ze niet leveren naar België (pricewatch: Samsung UE32D5000) maar ze hebben wel redcoon.be, pixmania heeft dit ook, bol.com ook soms.

Het zou trouwens aangenaam zijn moesten er meer ketens ook in BE leveren, zoals Kruidvat en zo. Die idiote landsgrenzen voor post en pakjes zijn zooo 1900 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 08:10
Ik woon momenteel in belgie (Antwerpen, Turnhout) en heb 10 jaar in NL gewoont. Ik ben Belg.

Ik vergelijk altijd producten en prijzen online. Behalve voor producten zoals TV's, Deze koop ik liever in de winkel.

Ik koop gemiddeld 2 maal per maand producten op het internet. Gemiddelde bedrag zit ergens op de 100 Euro.

MasterCard of BanContact

Mij maakt dit niets uit. De prijs incl. verzendkosten is het belangerijkste.

De juiste Prijs incl. verzendkosten en de waardering van de (web)shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:27
Gentbrugge (9050, deelgemeente van Gent)

Hier in de pricewatch prijzen vergelijken natuurlijk! :)

Als het goedkoper is online te bestellen in Nederland (dus inclusief verzendkosten) dan bestel ik het in Nederland. Indien er maar enkele euro's verschil op zit met het hier in België te halen dan haal ik het hier natuurlijk.

Vooral overboeking, ofwel als de webshop in kwestie het heeft gewoon online betalen met bancontact.

Dat maakt mij niet echt uit, het is natuurlijk wel handig als ik het hier zelf snel kan ophalen dan een week te moeten wachten totdat het toekomt. (Dus vanaf het moment dat ik besteld heb, dan overboeking doen wat soms ook 2-3 dagen kan duren, en dan nog de verzending uiteraard).

Het handigste vind ik dat je meteen een overzicht hebt van alle shops samen en of ze voorraad hebben of niet (al is dat soms wel niet up-to-date maar dat ligt eerder aan de shops zelf).

Wat ik ook wel graag zou willen is dat je bijvoorbeeld enkel op Belgische shops kunt zoeken en dat er wat meer Belgische shops in de pricewatch komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenaciousC
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-08 12:27
Erpe_Mere (9420, nabij Gent)

Hier in de pricewatch prijzen vergelijken natuurlijk en uren zoeken naar relevante reviews!

Als het goedkoper is online te bestellen in Nederland (dus inclusief verzendkosten) dan bestel ik het in Nederland. Indien er maar enkele euro's verschil op zit met het hier in België te halen dan haal ik het hier. Tevens ben ik ook nogal ongeduldig van aard, snelle levertermijnen geven ook regelmatig de doorslag

Paypal, VISA, Bankcontact

Maakt me niet uit, wie het snelst kan leveren tegen de beste prijs wint!

Ik vind het best goed zoals het nu is, je hebt een link naar product reviews, een beoordeling op deze reviews, een beoordeling van de webshops, etc... gewoon TOP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:41
Leuven (3000)

Ik vergelijk de prijzen online, en bekijk ook de prijzen sporadisch in de winkel.

1x 3maand gemiddeld. Bedrag +/- 150EUR

Visa, Paypal, overschrijving

Meestal maakt dit mij niet veel uit.

Betrouwbaarheid winkel, Prijs, garantie winkel, levertijd, verzendingskosten, meningen van mede gebruikers over producten. Compleetheid info over producten en een vergelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Laatst online: 14:55

nFo

*knip* het is hier de HK niet...

[ Voor 67% gewijzigd door Orion84 op 09-02-2012 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-07 20:26

bwx

TenaciousC schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:56:
Erpe_Mere (9420, nabij Gent)
compleet offtopic, maar is de eerste keer dat ik iemand van Erpe-Mere hoor zeggen tegen Gent ipv tegen Aalst _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firest0rm
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-02 21:25
opzig geen slecht idee echter zullen nederlandse webshops het altijd winnen kwa prijs tegen over belgiese webshops

puur omdat belgie 21% btw heeft en nederland 19%
ik raad daarom de meeste belgen altijd aan om hun producten gewoon in nederland te kopen via azerty ofzo
het kan soms 100 euro verschillen

[ Voor 6% gewijzigd door firest0rm op 08-02-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 23:08
firest0rm schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 19:15:
puur omdat belgie 21% btw heeft en nederland 19%
ik raad daarom de meeste belgen altijd aan om hun producten gewoon in nederland te kopen via azerty ofzo
het kan soms 100 euro verschillen
Dat is dan 2% verschil. Jij koopt dus soms producten van 5000 euro? ;)

Meer Belgische shops mogen wel in de Pricewatch. Ook staat er dat redcoon.nl bv niet naar Belgie zendt, wat ook klopt, maar redcoon.be staat niet in de lijst. (assortiment verschilt wel) Ook bij Coolblue wordt de Belgische variant niet weergegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door Thmz159 op 08-02-2012 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij azerty betalen belgische klanten 21procent, en overal in nederland eigenlijk nu als belg betaal je 21 procent als je van een webshop laat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-08 09:46
Thmz159 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 19:21:
[...]

Dat is dan 2% verschil. Jij koopt dus soms producten van 5000 euro? ;)

Meer Belgische shops mogen wel in de Pricewatch. Ook staat er dat redcoon.nl bv niet naar Belgie zendt, wat ook klopt, maar redcoon.be staat niet in de lijst. (assortiment verschilt wel) Ook bij Coolblue wordt de Belgische variant niet weergegeven.
Het is niet enkel de BTW , er is gewoon veel minder concurrentie op de markt in Belgie. :| Waardoor de prijzen ook veel hoger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zw0lsman
VanStino schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:32:
Ik vergelijk online prijzen zonder meer, maar als het prijsverschil niet al te groot is bestel ik bij Coolblue omdat ik daar nog nooit problemen mee heb gehad.
Blokker_1999 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:52:
online reviews en prijzen vergelijken
VX0 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:24:
Ik vergelijk en koop 99% online.
sn33ky schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:18:
Ik vergelijk altijd producten en prijzen online. Behalve voor producten zoals TV's, Deze koop ik liever in de winkel.
beOnt schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 17:45:
Ik vergelijk de prijzen online, en bekijk ook de prijzen sporadisch in de winkel.
Vergelijken jullie de prijzen alleen door middel van de Pricewatch, of gebruiken jullie online ook andere bronnen of websites hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suspicion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-09 11:16
Geweldig idee dit _/-\o_

Grimbergen

reviews, userreviews, prijs/kwaliteit, online prijs.
Als je online prijzen vergelijkt, doe je dat dan nog op andere sites dan de Pricewatch?
Ja, die van enkele shops in België omdat ze niet in de pricewatch staan zoals tones.be en forcom.be

4-5 keer per jaar iets van een 200euro per keer

MasterCard. zowel online als in de winkel zelf.

Niet noodzakelijk maar dan moet het wel een betrouwbare buitenlandse winkel zijn. Zo lees ik vaak de userreviews van shops voor ik bestel.

Reviews, betrouwbaarheid, up to date zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Laatst online: 14:23
Antwerpen centrum

Prijs/kwaliteit, features, en prijzen. Daarvoor lees ik online de nodige reviews en productpagina's en zie wat beschikbaar is bij de winkels.

• Als je online prijzen vergelijkt, doe je dat dan nog op andere sites dan de Pricewatch?
Ik baseer mij hoofdzakelijk op de prijzen van belgische websites. Ik gebruik tweakers of enkele nederlandse sites soms wel als referentie, vooral bij grotere/exotische aankopen. De meeste andere prijsvergelijkers zijn niet genoeg toegespitst op IT om een mooi beeld te vormen.

Nieuwe onderdelen koop ik vrij zelden online, die bestel ik wel online, maar ik ga ze liever afhalen. De prijs is uiteraard afhankelijk van wat er gekocht is. Dit gaat van 10 tot 1000+ euro.

Ongone, Visa, Paypal, het voordeligste dat beschikbaar is.

Ik handel wel graag in persoon, online bestellen en dan afhalen. Dit hoeft niet in vlaanderen te blijven. Als de prijs goed genoeg is koppel ik er wel een dagtripje aan. Vooral omdat voor verzending vaak aanwezigheid nodig is, en dat is moeilijk voor mij (men zou meer kiala mogen gebruiken, en kiala internationaal maken)

Duidelijk overzicht, geen (of niet teveel) reclame, juiste resultaten, up to date zijn.

Nu zal ik er wel bij zeggen dat ik tegenwoordig via het bedrijf aankopen kan doen, dat mij meestal wel goedkoper uitkomt. De selectie is echter beperkt, waardoor ik sommige zaken toch nog elders moet halen.
Als ik snel iets kleins moet hebben stap ik daar even alternate voor binnen, dat ligt op weg van werk naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judge Fredd
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-07 20:26
9310 Herdersem (Aalst) - Oost-Vlaanderen

Ik schuim meerdere malen de webshops of prijslijsten van winkels af om te kijken waar welk product het voordeligste is. Pricewatch gebruikte ik zelden tot weinig.

Als je online prijzen vergelijkt, doe je dat dan nog op andere sites dan de Pricewatch?
Zie hierboven.

Visa, Bancontact (of heel zelden via overschrijving of via paypal).

Liefst wel, vooral voor de duurdere elektronica. Vind het inderdaad een voordeel om bij een Vlaamse winkel te bestellen, zeker voor de dienst na verkoop, of als je iets retour moet doen. Desnoods kan je gewoon ter plaatse gaan.

Kort en bondig : Accurate prijzen, en goede filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ik zie dat een gemis aan winkels uit Vlaanderen wordt genoemd. Zelfs Waalse winkels (met NL pagina's) zie ik een keer voorbij komen. De vraag in de babbelbox is dan ook : Welke (web)shops uit België missen jullie in de Pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Laatst online: 17:27
Alternate (de Belgische dan), Microforce, Jaha, Forcom... Dit zijn een paar winkel waar ik soms eens bij durf kijken maar meestal is het wel veel goedkoper om in Nederland te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Laatst online: 09-09 20:39

WhiteDog

met zwarte hond

9280 Lebbeke - Oost-Vlaanderen

Ik kijk meestal eerst in de Pricewatch. Ik vergelijk enkel online.

Als ik het product dringend nodig (kapoote HD) heb of als het erg duur is (bv. Raid controlelr) durf ik wel is kijken op de websites van een aantal specifieke winkels in BE en DE die niet in de Pricewatch staan.

In deze volgorde: MasterCard, Bankcontact (Pinpas), Cash

Neen. Ik let enkel op het beleid van het merk, zoals:
- Service aan huis (bv. bij een TV).
- Pickup and return.
- Direct kunnen retourneren aan de fabrikant.
- Product gekocht in NL in BE mogen retourneren.

Correcte weergave van de stock. Maar daar kunnen jullie weinig aan doen.

Wat ik zeker nog wil meegeven, als jullie op Vlaanderen willen richten:
- Wij hebben hier Azerty. Laptops filteren op basis van toetsenbord is een NOODZAAK.
- Voeg aub meer BE shops toe. Jullie zijn nu gewoon veel te duur voor veel BE shops (Pricewatch Premium).
- In Nederland liggen de prijzen bijna altijd lager dan hier, zelfs met verzending erbij. Veel BE shops zien daarom af van vermelding hier.

Zelf koop ik bijna nooit nog wat in BE. Enkel als het snel moet gaan of het niet voor mezelf is zal ik een beroep doen op winkels zoals Tones en ForCom. In zowat alle andere gevallen kies ik voor ophalen in Eindhoven (4Launch of Zercom, uurtje rijdenvanaf het werk) of laat ik het afsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:39
Het zou zeer leuk zijn moesten er wat meer Belgische shops toegevoegd worden aan de prijsvergelijker !

Regio kortrijk
Online vergelijken
Vaak ook bij de buren op hardware info omdat zij ook Belgische shops hebben. (niet zoveel)
Soms voor simpele dingen als kabels ofzo kijk ik ook op ebay.
Elke 2 a 3 maanden, dat kan gaan van 10 euro tot een 100 tal euro
Duurdere producten koop ik nog liever bij de lokale pc shop
Meestal overschrijving maar ik zou graag nog wat meer paypal zien, alhoewel jullie daar niets kunnen aan doen :)
Ik kies meestal gewoon voor de goedkoopste shop en dat zijn vaak Nederlandse winkels.
Wel kijk ik soms naar de shopreviews om te zien of de winkel betrouwbaar genoeg is.
Dat ik duidelijk weet hoeveel de verzending naar België kost.

[ Voor 5% gewijzigd door Ghostface9000 op 09-02-2012 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiberiusJD
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-03 22:59
mss nog een ideetje

Ik zou het wel handig vinden moest de vraag en aanbod ook aangepast worden met een filter voor aanbiedingen iut België. Dat zou het voor de Belgen wat makkelijker maken om aanbiedingen te vinden die bij hem in de buurt zijn

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quagmire84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-08 18:15
Het zou ook leuk zijn als je in de pricewatch een filter kon instellen zodat alleen winkels getoond worden die in België leveren want soms vind ik links in de pricewatch en kom ik er op de site van de winkel bij uit dat ze uitsluitend in nederland leveren.

Misschien zou het ook handig kunnen zijn om op een of andere manier aan te geven welke betaalmiddelen winkels aanvaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

(jarig!)
-> Gent, Roeselare, Staden en Zwevegem (en nu stop ik met verhuizen :p)
-> Ik vergelijk online prijzen van winkels en webshops. Pricewatch is daar maar één hulpmiddel bij.
-> Een paar keer per maand. Bedrag hangt af van de aankopen: dat kan 10 euro zijn, maar evengoed 1000 euro als ik een nieuwe PC nodig heb. Maar ik denk dat een goed gemiddelde toch rond de 50 euro ligt.
-> Bij Vlaamse webwinkels kan er meestal met bancontact/mister cash betaald worden. Zo niet, liefst paypal en ten slotte credit card.
-> Maakt niet uit, zolang de verzendkosten maar goedkoop zijn
-> Dat hij de correcte prijs weergeeft en of het product beschikbaar is.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.One
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:22

Vind ik onbelangrijk.

Ik zoek naar een product met de gewenste specificaties en zoek dan naar user reviews (meestal eerst op Tweakers, maar ook op YouTube). Prijzen vergelijken doe ik altijd online.

Ik vergelijk de prijzen in de Pricewatch met de prijzen van (bijvoorbeeld) Tones.be. Soms maak ik ook gebruik van de prijsvergelijker van Hardware.info.

Ik koop elke maand wel iets online. Van het gemiddelde bedrag heb ik geen idee.

In volgorde: PayPal, Visa, Ogone (Voor eigen online banking), Overschrijving.

Een Vlaamse vestiging mag, het is een voordeel maar is niet noodzakelijk. Een goede aftersales service is wel noodzakelijk. Webshops met negatieve gebruikers ervaringen negeer ik.

Natuurlijk betrouwbaarheid en compleetheid. Maar wat ik echt mis is de optie om te sorteren op:

Webshops die verzenden naar België.
De prijs + verzendkosten naar België.
De mogelijkheid om te betalen met PayPal of Credit card (Een overschrijving kan tot vier werkdagen duren).
En misschien een optie in de pricewatch voor alleen Belgische webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
  • Laatst online: 01-09 18:37
Deinze, niet al te ver van Gent
•Hoe beslis jij welk product je koopt? Vergelijk je online prijzen, of doe je dat liever in de winkel?
Ik lees gewoon wat online reviews. Verkopers in winkels weten doorgaans toch niet alle details over een product, zeker niet in vergelijking met producten die ze zelf niet verkopen.
Prijzen van electronica vergelijken doe ik meestal online. Winkels hebben doorgaans wel wat grotere marges of hanteren gewoon de aanbevolen prijs.
•Als je online prijzen vergelijkt, doe je dat dan nog op andere sites dan de Pricewatch?
hier in de pricewatch als het over IT materiaal gaat. Voor andere electronica of gadget stuff haal ik er geregeld ook wel eens Amazon en eBay bij, of gewoon Googlen.
•Hoe vaak koop je iets online en wat is het gemiddelde bedrag dat je dan uitgeeft?
Doorgaans wel duurdere dingen online, anders koop ik het voor het gemaak in een winkel dichtbij. Makkelijker qua eventuele garantie. Voor een prijsverschil van €10 is de sop de kool niet waard. Het bedrag dat ik spendeer bij een webwinkel van variëren tussen €50 en €2000.
•Welke betaalmiddelen gebruik je het meest bij een bestelling in een Vlaamse webwinkel?
Bancontact/MrCash of overschrijving. Paypal indien beschikbaar zonder extra kosten.
•Moet een webwinkel voor jou een Vlaamse vestiging of verzendpunt hebben? Vind je het een voordeel om bij een Vlaamse winkel te bestellen of maakt het je niets uit?
Als er iets dicht bij mij is, is dat wel handig voor eventuele garantie. Anders maakt het mij niet echt uit
•Welke aspecten vindt je het belangrijkst aan een prijsvergelijker? Denk hierbij aan betrouwbaarheid, compleetheid etc.
correcte prijs voor het product en verzendkosten, beschikbaarheid en levertermijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
  • Laatst online: 01-09 18:37
zeef schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:44:
De vraag in de babbelbox is dan ook : Welke (web)shops uit België missen jullie in de Pricewatch?
In volgorde van BE shops waar ik af en toe wel eens wat koop: Codima, Forcom en Tones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:41
zw0lsman schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:02:

Vergelijken jullie de prijzen alleen door middel van de Pricewatch, of gebruiken jullie online ook andere bronnen of websites hiervoor?
Ik vergelijk de prijzen bijna altijd door middel van de Pricewatch met die van de webshops zelf.
Ik zie dat een gemis aan winkels uit Vlaanderen wordt genoemd. Zelfs Waalse winkels (met NL pagina's) zie ik een keer voorbij komen. De vraag in de babbelbox is dan ook : Welke (web)shops uit België missen jullie in de Pricewatch?
Forcom.be, tones.be, coolblue.be, lingier.be, pcwarehouse.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 21:40
  • Wommelgem, 2160 (nabij Antwerpen)
  • Af en toe eens in de winkel, meestal online door reviews.
  • Vrijwel alleen de pricewatch.
  • 4 keer per jaar, ronde de 300 euro.
  • Pinnen bij afhalen. 19%BTW vs 21%
  • Vlaamse winkels zijn meestal toch een stuk duurder. Afhalen in Nederland gaat in mijn geval makkelijk en is dan ook een pak goedkoper dan hier ergens bestellen en het nog moeten laten opsturen.
  • Betrouwbaarheid, beter betrouwbaar dan duizend artikelen die maar door een paar winkels geleverd worden, dan is het prijs vergelijken er wel af.
Meer Belgische webshops zijn zeer welkom, dat is een stuk handiger voor kleinere bestelling en handig om de prijzen tussen Nederland te vergelijken.

[ Voor 11% gewijzigd door AndRo555 op 09-02-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Torhout (postcode 8820)
Eerst en vooral kijk ik hoeveel de gemiddelde prijs is op de pricewatch. Hierna kies ik, afhankelijk van het product, of ik het online zou kopen of niet. De afhankelijkheid is meestal 'is er een grotere kans dat ik de garantie ooit nodig zal hebben' of 'hoe duur is het product'.
Meestal kijk ik ook eens naar enkele, voor mij, bekende webshops uit België (vb. tones.be)
dan uitgeeft?
Gemiddeld om de 3maanden koop ik iets online (4 producten in 2011), hiervan uitgezonderd het online betalen van mijn belkaarten van Mobile Vikings. Bedragen hiervoor liggen hoogst waarschijnlijk onder de €100.
Ik maak bijna altijd gebruik van Ogone. Dit systeem is gelijkaardig aan jullie iDeal, grotendeels wegens het gemak en het niet bezitten van een Visa.
Uiteindelijk maakt het niet uit of ik het nu in Nederland of België bestel. Helaas is meestal niet mogelijk voor mij om te betalen in nederlandse webshops. Helaas is er in sommige gevallen ook een duurdere verzendkost om iets te versturen naar België.
Webshop reviews spelen een grote rol. Ik betaal liever iets meer voor een webshop die een positieve rating krijgt van zijn klanten.
Nu willen we graag weten wat er leeft bij de Vlaamse community, welke wensen er zijn en wat we voor jullie kunnen verbeteren aan de Pricewatch.
Kijken hoe jullie meer Belgische webshops kunnen toevoegen aan de pricewatch. Volgens mij heeft dit een voordeel voor de nederlanders ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Laatst online: 18-08 15:46
Ben ik nu de enige die de optie 'België" heeft gevonden bij de verzendopties?

Afbeeldingslocatie: http://dump.senver.be/up/1328824452.png

Overpelt

Ik ga op zoek naar reviews van het product dat ik wil om de beste in zijn categorie te vinden. Meestal doe ik dit gewoon via google en op GoT. Als ik dan weet welk product ik wil, kijk ik meestal eerst in de reclamebladen of ze het toevallig in de bekendere ketens verkopen en zo ja wat richtprijs is voor België.

Daarna zoek ik via de pw de goedkoopste webshops die naar België verzenden. (Soms kom je er dan achter dat je opnieuw kan gaan zoeken, omdat niemand in België levert :'()

Meestal niet. Soms kom je nog wel wat prijzen tegen bij het googlen voor reviews, maar ik ga er niet actief naar opzoek.

Tussen de 1 en de 10 keer per jaar. Een gemiddeld bedrag kan ik er niet echt op plakken, ligt er maar net aan wat ik nodig heb. Zo heb ik vorig jaar (2011) een 64 GB SSD, een receiver, 5.1 surroundset en een nas online gekocht, maar het jaar ervoor dan weer alleen een laptop.

Kortom wisselende hoeveelheden en bedragen.

Wanneer beschikbaar Bancontact/Mr Cash, anders een overschrijving. Heel soms Visa.

Een vestiging in België kan bij garantie claimen handig zijn, maar een NL shop met een uitmuntende RMA service is even goed.

Een overzichtelijk geheel met betrouwbare en correcte gegevens is een must. Eigenlijk zoals de pw nu al in elkaar steekt :9 Misschien alleen iets uitgebreider richting Vlamingen/ Vlaanderen zou top zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbored
  • Laatst online: 08-07 15:05
Domicilie in Elversele (Temse), studeer en op kot in Kortrijk, moeder woont in Antwerpen en ik leef daar ook af en toe (stad)

Ik spendeer vaak veel tijd met het onderzoeken of (luxe) producten het kopen waard zijn, dus ik zoek meestal prijzen en revieuws op het internet.

Ja, gezien Nederland een andere omzetbelasting (btw) heeft dan België. Meestal ga ik op zoek naar prijzen op alternate. be en tones.be. Als ik zaken via het internet koop, dan vergelijk ik meestal of de besparingen opwegen tegen de verzendskosten.

Relatief vaak, ongeveer 5 keer per jaar. Gemiddelde uitgave is ongeveer een 100 tal euro, maar er zit wel een enorme spreiding op (het varieert van dure schermen en laptops tot wat RAM latjes en 2de hands zaken tot goedkope chinese rommel van dealextreme). Als ik software meetel koop ik veel vaker online, en zakt de gemiddelde prijs ook wat.

Paypal en bankkaart.

Zolang het pakket in België geraakt maakt het me niet zoveel uit. Een Nederlandstalige site en beperkte verzendkosten zijn meestal wel grote pluspunten.

Welke aspecten vindt je het belangrijkst aan een prijsvergelijker? Denk hierbij aan betrouwbaarheid, compleetheid etc
Up-to-dateheid. Het is vreselijk irritant als prijsvergelijkers er niet in slagen om de juiste prijzen weer te geven. De Tweakers pricewatch slaagt er zeer goed in om zijn prijzen up-to-date te houden, en is daardoor een geweldige prijsvergelijker. Ook het intrigeren van links naar revieuws of andere gebruikersinfo en ervaringen zijn altijd een enorm pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antwerpe,; Schoten
    Beste prijs + verzending naar BE in combinatie met shopreviews
    Amper ...
    Maandelijks, gemiddeld tussen de 100€ en ....€
    Overschrijving
    Maakt mij niets uit, enkel qua verzending en RMA zou het interessanter kunnen zijn.
    Dat er continue nieuwe producten worden toegevoegd, dat er ook shops van buiten NL in de lijst zitten en dat de prijzen accuraat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 07:20
    -> Gent
    -> Ik bekijk voornamelijk de prijzen online en dan nog hoofdzakelijk via de pricewatch (voor producten die er in staan natuurlijk)
    -> Niet in het geval van artikels die in PW staan
    dan uitgeeft?
    -> Hangt er vanaf ; soms paar maanden niets, dan plots bv 300 euro... moeilijk te zeggen
    -> VISA of Mastercard (dat is gewoon het makkelijkst)
    -> Het maakt me niets uit - wel zou het handig zijn als de prijzen voor verzending naar BE in de PW zouden staan, want dat zorgt soms voor onaangenamen verrassingen (ook bv. vermelden of het al dan niet mogelijk is naar BE te verzenden)
    -> PW is fine as it is vind ik

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003

Kontich ( 2550 )

Ik ben nog een winkel mens, vooral omdat ik geen geduld heb. Maar ik bestel tegenwoordig online om ze dan af te gaan halen.

Een goede google search, ik kijk bijna nooit naar de pricewatch voor de prijzen, die zijn onrealistisch in Begië De markt is hier zo anders, en ik ben van oordeel dat iedereen zijn winst mag maken. Ik kijk op de pricewatch om te zien welke producten mij zouden intresseren en welke er populair zijn.

Zeer vaak, maar dan alleen in China. NL / BE Webshops bijna nooit. Mijn gemiddelde is rond de 20euro.

Ik zie het liefst Maestro, dan Paypall en dan VISA. Als het enkel overschrijving is, dan haak ik af.

Maakt voor mij niets uit.

Verzendkosten !!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Een vlaamse winkel die ik ook mis: http://www.codima.be/ Is zeker niet altijd de goedkoopste, maar wel dichtbij om vlug iets op te halen. En goeie service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 17:53

Royale de Luxe

The limit is out there

Aalst

Ik gebruik pricewatch om een goed idee van de prijs te krijgen en ga dan BE sites vergelijken als ik het zelf wil afhalen. Dat is voor mij gemakkelijk omdat ik nogal veel rondrij in mijn carriere

Ja

Regelmatig, de prijs is afhankelijk van wat je wilt.

Maakt niet uit. Het gaat over de service en totaalprijs.

Dat ik kan zien of de shop ook in BE levert en aan wat prijs. Daar kruipt nu te veel tijd in. VISA betaling is belangrijk.

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Laatst online: 07-09 16:12
Tronic schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 20:51:
Ben ik nu de enige die de optie 'België" heeft gevonden bij de verzendopties?
Dat werkt maar enkele niveau's diep in de resultaten. Op de frontpage als je bvb iets snel zoekt (en vermoed dat velen dat ginds doen) krijg je veelal ook de resultaten van nederlandse shops die niet naar België leveren (wehkamp,... )

Die filter werkt dus afhankelijk van waar je zoekt in de prijswatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Laatst online: 18-08 15:46
Ah, op die manier. :) Dan mogen ze die filter globaler implementeren, of een setting in je profiel zodat je gewenste verzendopties kan opgeven en die dus ook bij alles gebruikt worden. Ik zoek automatisch meteen in de pricewatch zelf, vandaar dat het me nog niet (echt) was opgevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooievriend
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Dooievriend

gitlab.com/JoD/exact

Brugge (8000) en Leuven (3000)
Ik ga naar pricewatch, kijk welke webwinkels met goede feedback de producten hebben voor een redelijke prijs, en check dan nog eens bij die webwinkels welke het goedkoopst is. In de winkel koop ik alleen als ik geen week (en) tijd heb om op het product te wachten, aangezien de prijs vaak 50% (laatst voor een 8GiB usb-stick 200%) hoger ligt.
Sites van de winkels zelf.
dan uitgeeft?
Twee á drie keer per jaar 500 euro.
Koop niet in Vlaamse webwinkel: te duur. Anders zou ik sowieso overschrijving gebruiken, net als bij Nederlandse webwinkels.
Het zou een voordeel zijn bij min of meer gelijke prijs, of als ik de spullen kon afhalen omdat de webwinkel in dichtbij gevestigd is. Anders maakt het me niet uit of een webwinkel in Antwerpen of Raalte ligt.
Naast betrouwbaarheid en compleetheid vind ik goede filters zeer belangrijk. Een voorbeeld van hoe het niet moet is een SSD-prijsvergelijker, waar er drie filters op capaciteit, opslagcapaciteit en geheugencapaciteit zijn. Elke filter doet hetzelfde, maar voor een aparte subset aan SSD's. Hierdoor kun je dus niet effectief filteren op capaciteit, aangezien elke SSD maar voor één filter een waarde heeft.

'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

=> Antwerpen en Kampenhout

=> Ik kijk naar de goedkoopste in PW en zoek dan een belgische webshop die in de buurt komt van die prijs. Dezelfde prijs vind je nergens, lichtjes duurder wel (mits wat zoekwerk)

=> zie hierboven

=> zowat driemaandelijks, tussen tientallen en honderden euro's

=> Visa

=> Absoluut want ik ben zelfstandige en in het buitenland kopen geeft vaak miserie met recuperatie van BTW

=> ruime mogelijkheden in zoekcriteria, niet enkel op prijs en merk maar bvb ook opslagcapaciteit, socket, bandbreedte, DPI, ...

En misschien nog een meer algemene tip: als jullie je meer op Vlaanderen willen richten: perfect! Maar dan liever geen uitdrukkingen meer als vroegah, trug nr hus, etc :) En als het over iets in andere landen gaat en de vergelijking wordt gemaakt met Nederland, graag dan ook met België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlennVd
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-08 14:03
Een aantal belgische webshops toevoegen zou zeker welkom zijn! Of gewoon een aantal Nederlandse met de mogelijkheid om met bankcontact te betalen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:41
zeef schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:44:
Een webshop die ik erg mis als "België" staat geselecteerd als verzendoptie is Amazon.de . Hij staat wel in de lijst, maar is uitgegrijsd. Als ik kijk naar de goedkoopste optie op Pricewatch is die vaak duurder dan Amazon (zeker als je verzendkosten meerekent). Misschien is het ook een goed idee om de Franse en Britse variant op te nemen? Die bieden namelijk ook gratis verzending aan naar België. (al is het aantal keer dat ze goedkoper uitvielen dan de Duitse variant beperkt tot een enkele keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

- 2800 Mechelen en 3191 Schiplaken
- Ik vergelijk online + zie wat de verzending naar België staat
Als je online prijzen vergelijkt, doe je dat dan nog op andere sites dan de Pricewatch? Ja Belgische webshops die er niet tussen staan (Alternate, Tones, ...)
Hoe vaak koop je iets online en wat is het gemiddelde bedrag dat je dan uitgeeft?Dat hangt af wat ik nodig heb en hoe snel ik het nodig heb
- Bankcontact of overschrijving
Moet een webwinkel voor jou een Vlaamse vestiging of verzendpunt hebben? is wel handig als ze ergens een vestiging hebben Vind je het een voordeel om bij een Vlaamse winkel te bestellen of maakt het je niets uit?liever wel want soms moet je import betalen, bestel soms in het buitenland maar dan onderdelen (elektronica, auto) die je hier niet kunt krijgen
- Prijs vergelijker vindt ik wel goed, niet echt iets op aan te merken behalve dat er soms producten niet tussen staan of verkeerd.

@Tronic: hoe heb jij dat zo gekregen?

[ Voor 5% gewijzigd door Damic op 10-02-2012 19:12 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Waarom hebben jullie deze gegevens nodig? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterdebie
  • Laatst online: 28-07-2024
Aalst
online, in de winkel moeit de verkoper zich te graag

Hier en eventueel op de site waar ik koop (coolblue oid)

sporadisch ~50 EUR denk ik

Overschrijving

De keuzeregelaar is een extreem groot pluspunt. Daarbij nog eens het aanbod en de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
filenox schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 22:16:
[...]

Waarom hebben jullie deze gegevens nodig? :?
World domina..euh... :+ ... om de reacties met 'Rotterdam' of andere Nederlandse plaatsen te kunnen negeren. Als je het liever niet wil invullen : geen probleem. :)
GlennVd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 19:00:
Een aantal belgische webshops toevoegen zou zeker welkom zijn! Of gewoon een aantal Nederlandse met de mogelijkheid om met bankcontact te betalen. :D
Heb je voorbeelden van NL shops waar je met bankcontact kan betalen?

[ Voor 33% gewijzigd door zeef op 11-02-2012 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
zeef schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 00:40:
[...]
Heb je voorbeelden van NL shops waar je met bankcontact kan betalen?
Bestaan die (in Belgie of Nederland)? Nog nooit geweten dat ik met het doorgeven van mijn kaartgegevens (dus de pinpas) iets kan betalen. In Belgie is geen iDeal systeem of iets wat daar in de verte op lijkt, dus een overschrijving lijkt met toch het meeste van toepassing, afgezien van paypal en visa.

Verder vul ik de vragenlijst niet in want antwoorden van mij zijn reeds gezegd, op 2 webshops na:
www.jaha.be
www,padeg.be

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:03
Regio Gent

Pricewatch voor filters en prijsindicatie. Online reviews voor ervaringen (Google)

Ja, pricewatch gebruik ik enkel voor prijsindicatie. Prijzen zoek ik dan op bij een 4tal webshops

Een 10tal keer per jaar, het bedrag wisselt enorm, meestal tussen 100 en 200 euro, maar kan uitschieten tot 1000 euro.

Ogone Bancontact: Deze methode zorgt voor een doorschakeling naar de meeste online banking toepassingen van België (iig voor KBC, ING en Dexia)
KBC Online wordt meestal ook rechtstreeks aangeboden, gebruik ik ook vaak
Overschrijving doe ik ook soms, maar minder en minder

Hoeft niet, zolang de verzendkosten laag zijn. Voor grote bestellingen zou ik wel kijken of RMA's naar een Vlaams adres kunnen gestuurd worden.

Correcte koppeling prijs <-> product

Volgende webshops lijken mij groot genoeg om geïnteresseerd te zijn in een koppeling met de pricewatch:
Tones
Forcom
All in one systems
Alternate België
Codima
Coolblue België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Day
  • Laatst online: 22-01 08:18
Zoals bij bv Ebay laten aangeven wat verzendkosten naar buitenland zijn.
Daarnaast meer webshops uit België opnemen in de PW, incl. aangeven verzendkosten naar NL

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filiph
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 10:34
en hier iemand uit West Vlaanderen (Oostduinkerke)
ik bestel meestal 1 keer per jaar voor ongeveer €500
en meestal gaat het om een compleet systeem
mij maakt het trouwens niet uit of het ver is of niet, ik pak altijd het goedkoopste, service is toch overal zelfde ;)

voor mij is het dus belangrijk dat ik uit één winkel zou kunnen bestellen
stel voor dat ik in winkel A goedkoopste CPU en moederbord gevonden heb, dan zou ik niet naar winkel B willen achter RAM omdat het daar bv 5euro goedkoper is, voor mij komt het dan toch duurder uit...

ik zou graag willen hebben dat je bepaalde winkels kan selecteren in de filter...
en AZERTY filter zou ook wel eens tof zijn :P

up-to-date zijn is ook belangrijk, maar ik denk niet dat het alleen voor Vlamingen goed zou zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 08:40
•Temse
•Ik kom enkel nog in de winkels als ik iets snel nodig heb. Voor de rest bestel ik alles online.
•Er zijn voor zover ik weet geen goede pricewatches voor de belgische markt.
•Vaak dus. Is meestal wel enkele honderden euro.
•Contant als ik het ga afhalen, of VISA als ik het laat verzenden
•Eigenlijk niet. Ik heb al eerder dingen besteld uit nederlandse webshops (maar niet alle webshops verzenden naar belgie. Het zou leuk zijn om daarop te kunnen filteren!)
•Eh, betrouwbaarheid en compleetheid spreekt voor zich denk ik. Gebruiksgemak natuurlijk ook.

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoonman schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 14:50:
Ik heb al eerder dingen besteld uit nederlandse webshops (maar niet alle webshops verzenden naar belgie. Het zou leuk zijn om daarop te kunnen filteren!)
Dit.

Geweldig initiatief van Tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 17:40

thommich

Belg

Online reviews (tweakers, youtube en elders, meestal fora)
    Prijzen vergelijk ik primair op Pricewatch, en dan overloop ik nog een paar sites (coolblue bvb)
    dan uitgeeft?
    Maandelijks, zou zeggen rond de 50euro
    Bankcontact indien mogelijk, vervolgens overschrijving. (Heb geen kredietkaart noch PayPal)
    Moet niet, zou wel handig zijn. Bij gelijke prijs zou ik bij Vlaamse winkel bestellen
    Compleetheid qua winkels
Wat ik érg leuk zou vinden, maar misschien moeilijk te implementeren is: Een manier om telecom-abonnementen te vergelijken. Vooral voor gsm's, maar ook voor Internetabonnementen en dergelijke. Aangezien wij veel minder koppelverkoop hebben (gsm met abonnement), denk ik dat daar veel gebruik van gemaakt zou worden. Ik vermoed dat bedrijven wel zouden betalen om in zo'n vergelijking opgenomen te worden. (Ik denk aan Proximus, Base, Mobistar, Mobile Vikings,...) Dat je een verbruik ingeeft (belminuten, sms, data) en de voordeligste formules eruit komen... Dat zou EPIC zijn!

Maar sowieso al heel erg leuk dat jullie met ons rekening willen houden! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flamingworm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 08:20
een vlaamse filter voor vraag & aanbod (ook onderdeel van de pricewatch toch?)

een selectievakje "belgie" bij het aanmaken van een advertentie en dan ook een optie om belgie te kiezen in de filter zou het vraag&aanbod systeem drastisch verbeteren voor belgische bezoekers. Lijkt me niet moeilijk te implementeren en heb ik al eens als tip ingestuurd, maar werd niets mee gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3740 Bilzen

Online product vergelijken op basis van prijs en specs

Ja, dit doordat pricewatch voornamelijk enkel NL shops bevat.

3 tot 5 keer per jaar, gaande van 250 euro tot 1000 euro.

overschrijving, directebanking of gelijkaardig, cash bij afhaling.

Een webwinkel moet niet een vlaamse vestiging hebben, maar indien deze wel een vlaamse vestiging heeft kan dit doorslaggevend zijn voor de aankoop in die winkel.

Vind je het een voordeel om bij een Vlaamse winkel te bestellen of maakt het je niets uit?
Je hebt zowiezo het voordeel dat de verzending nationaal (Belgie) is en dat kost minder. NL shops zijn wel vaak goedkoper ook mede door lager btw tarief. Dus soms moet je echt wel even goed uitrekenen. Maar ook wat betreft je garantie moet je rekening houden waar je aankoopt. Als je iets moet terugsturen naar de webwinkel kost dat eveneens een pak minder als je het product kan terugsturen aan nationaal tarief. Ook de door de wet bepaalde garantie termijn is in Belgie en Nederland niet helemaal hetzelfde!

prijzen en stock moeten up to date zijn. Hoe vaak heb je niet dat je in PW op een product klikt, je gaat naar de shop. En dan is de prijs veel duurder ofwel is het allang niet meer in stock.

Belgische webshops die je kan toevoegen.
www.power4pc.be (mijn favo eigenlijk :P ) -> @ alle gamers hier: je kan er nu een hd7970 winnen.
www.komplett.be (hebben soms echt wel lage prijzen, maar hunne site bolt van kanten, vaak problemen met online betalen enz.)
... de rest heb ik al zien paseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Laatst online: 08-09 22:42

ScSi

Belg.

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:20:
[...]

Dit.

Geweldig initiatief van Tweakers!
Deze selectie zit er mijns insziens toch al in? Als je bij een willekeurig product bij 'Verzending en betaling' België kiest, dan krijg je toch enkel prijzen van shops die naar België versturen (andere worden uitgegrijsd)

Of bedoelen jullie nog iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Laatst online: 08-09 22:42

ScSi

Belg.

9032 Wondelgem - deelgemeente van Gent (postcode 9000)

Ik vergelijk online prijzen inderdaad. Wegen de verzendkosten naar België op tegen het prijsverschil, dan wordt het een NL shop. Heb ik iets snel nodig (veelal kleinere zaken, goedkoper) dan wordt het meestal een Belgische shop.

Meestal via pricewatch inderdaad, maar die vergelijk ik dan weer met een aantal computerwinkels hier uit de buurt (en waar ik dus kan ophalen).

Overschrijving of ophalen (betalen in de winkel)

Een verzendpunt in Vlaanderen kan interessant zijn omdat je dan lagere verzendkosten hebt. Ook een Vlaamse vestiging spreekt aan, omdat je dan gewaarborgd bent met 2 jaar garantie (tov 1 jaar bij NL shops) Dit is uiteraard een heikele kwestie (ook mbt EU regulering) maar soms speelt het mee.

Stel dat je een RMA moet doen van een product (vb moederbord, graka, ..) dan ben je al snel het prijsvoordeel weer kwijt aan verzendingskosten naar Nederland (immers, dikwijls moet de zending aangetekend of traceerbaar zijn, dus duurder)

Voor een tweaker, vind ik zeker de sorteer -en filtermogelijkheden belangrijk. Uiteraard speelt betrouwbaarheid en het up-to-date zijn ook een behoorlijke rol. Verder vind ik de pricewatch goed zoals ie is, de unsorted gebruik ik nooit..

[ Voor 5% gewijzigd door ScSi op 11-02-2012 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
  • Laatst online: 10-08 23:38
Codima, Tones, Komplett, Compound, Fnac, Vandenborre, AIOS... Zou fantastisch zijn als die in de pricewatch komen. De meeste dingen zijn wel goedkoper in Nederland, maar met de verzendkosten erbij smelt dit voordeel meestal volledig weg, ik heb ook al gemerkt dat veel Nederlandse webshops ook bestaan met .be extensie, en die zijn niet opgenomen in de pricewatch (het zijn meestal andere prijzen ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:38

RumaNoV

Folding

Londerzeel, Vlaams-Brabant

Voor ik een product koop, lees ik heel wat reviews en ervaringen van gebruikers hier op tweakers.net en/of op andere sites. De prijzen vergelijk ik meestal online en heel af en toe vergelijk ik de online prijzen met een winkel in de buurt (zoals Media-Markt of Krëfel).

Ja, vooral op http://geizhals.at/de/

Ik koop praktisch alles online, ik denk dat ik gemiddeld 100 EUR per maand uitgeef.

VISA, paypal waar mogelijk en indien ik niet anders kan, betaal ik met een overschrijving.

Neen hoeft niet, zolang de verzendingskosten redelijk zijn en de na verkoop service betrouwbaar is, maakt het voor mij niet uit waar de de winkel zich bevindt.

Een goede prijsvergelijker moet:
- overzichtelijk zijn
- volledige informatie over het product weergeven
- de verzendkosten weergeven
- de betaalmogelijkheden weergeven
- de betrouwbaarheid van de webwinkel weergeven
- uitgebreide filteropties hebben

De grootste winkels in Vlaanderen zijn volgens mij tones.be, forcom.be en coolblue.be. Het zou fijn zijn deze winkels in de pricewatch terug te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door RumaNoV op 12-02-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 10:30
Belgisch limburg ( 15 min van de grens onder eindhoven )

Pricewatch gebruik ik voornamelijk om een ruw idee te krijgen qua prijzen.. EN om te vergelijken..
items met een goede review zijn vaak wel doorslaggevend imo.
Afhankelijk van het product koop ik het ook via pricewatch, voornamelijk hardware enz.
Andere producten waarbij feel or sound meer van belang zijn zoek ik waar ik 't product kan bekijken.

Soms, vaak niet. Pw blijkt toch vaak zeer goed up to date te zijn.

+/- 80% van hardware = online

Ik ben binnen 30 minuten in eindhoven waar Zercom, 4launch en pc-straat naast elkaar zitten :) mnm valkenswaard nóg dichterbij dus nvt.
On the side, vlaanderen en procuten in vergelijking met NL... ongeacht of er een tientje aan verzendkosten bij komen blijft NL vaak toch goedkoper en betrouwbaarder.. belgië en internet is nog altijd niet wat het moet zijn.

Paypal vind ik persoonlijk handig, verder heb ik visa/amex, nl en be rekening dus nvt voor mij..
Wel vind ik betrouwbaarheid zéér belangrijk.. afhandeling ook
aangezien ik in NL werk laat ik alle gekochte items op m'n werk afleveren.. wel zo handig want verzending naar BE is niet alleen duurder, het duurt ook 2 á 3 dagen langer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09 16:57

Dima_2005

T.net-verslaafde

Liedekerke, regio Aalst
Online alle winkels vergelijken die ik kan vinden. Maar meestal gewoon eerst Alternate checken. Sommige productcategorieën die verzonden mogen worden, kijk ik ook naar het buitenland.
Hardware.info, hun belgische vergelijkingsmodule. Ook gewoon random op sites gaan die ik ken
Bijna altijd, gemiddeld een aanzienlijk bedrag van 100€+ voor kleine dingen, 2000€ voor PC/laptop/...
Bancontact, betalen bij afhaling, overschrijving
Afhalen geniet mijn voorkeur bij grote bestellingen of fragiel materieel zoals een harde schijf.
Makkelijke module om producten te selecteren, wat perfect is bij PW. Compleetheid van de winkels.

Ik zou het eigenlijk leuk vinden om ook Belgische webshops terug te kunnen vinden in de pricewatch, heel vaak moet ik dan voor het product even teruggrijpen naar Hardware.info en Google...

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svardskampe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-03 01:09
Antwerpen

Ik neem de BBG van tweakers door, vergelijk zaken hier op het forum en prijzen in de pricewatch

Nee

Als ik iets koop, is het wel een degelijk bedrag. Een desktopset, een laptop, een uitbreiding voor de desktop. Nooit echt voor maar één onderdeel.

Paypal

Mits goede service (voldoende inpakken van het product), heb ik niets tegen verzending. Ik laat juist veel producten van Nederland komen omdat ze lekker makkelijk in de pricewatch staan, en bovendien ook vaak veel goedkoper dan die halfgare zaakjes achteraf in België.

De zoekfunctie en de filters aan de zijkant. Op dit moment is het voor Belgische klanten vooral het probleem in schaarsheid van producten. (Azerty-laptops :/ ), geen vergelijkingsmateriaal voor Belgische providers in de GSM-sectie en geen Belgische shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Laatst online: 10:40
Over bancontact:
Enkele Belgische webshops bieden het aan om met bancontact te betalen met een belgische kaart, dit gaat dan om een soort homebankingmodule die gelanceerd wordt vanaf de website van de aanbieder (dit is trouwens dus voor elke bank afzonderlijk). Uitendelijk is dit net hettzelfde alsof je met bancontact betaald in de winkel. Het Systeem is meestal van Ogone.
Coolblue ondersteunt dit bijvoorbeeld;
Momenteel wordt online betalen met uw BC/MC-kaart ondersteund door Fintro, Fortis, ING, Dexia, CBC, KBC, AXA en VDK Spaarbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10 feet high
  • Laatst online: 07-10-2024
- Ik woon in Maasmechelen, woonde in Brussel
- In se vergelijk ik soms wel prijzen, maar de laagste prijs is voor mij niet per se doorslaggevend om er een online aankoop te doen. Meestal beslis ik eerst wel product ik wil, dan wat ik er (vaak naar perceptie) aan wil besteden, en als ik het voor die prijs vind, zoek ik meestal niet meer verder.
- Pricewatch ken ik nog niet lang. Om prijzen te vergelijken ging ik gewoon langs google.
- Gemiddelde aankoopprijs en frequentie, daar kan ik geen lijn door trekken. Gaat echt van een paar euro tot ergens eenmalig iets van 8000 euro.
- Bancontact/maestro. Ik heb geen kredietkaart en wil er ook geen. En bij voorkeur via een webwinkel die de betaalmodule heeft geïntegreerd in de site, en waarbij een betaling ook aanvaard is vanaf dat het van mijn rekening geschreven is, en niet pas nadien wanneer het geld op de bestemmingsrekening is aangekomen.
- Liever wel. De garantievoorwaarden zijn vaak beter in België dan in Nederland. Fysieke plek van verzending maakt me niet uit. Het hebben van een Belgische bankrekening vind ik wel een absoluut en groot voordeel.
- Geen flauw idee. Als ik niet alle info heb die ik nodig heb, dan zoek ik verder (of vraag ik zelf wel meer info)

Belangrijkste:
- mogelijkheid om te betalen via Bancontact, liefst naar een Belgisch rekeningnummer.
EDIT: ik lees nu pas de andere reacties. Ik heb het ivm bancontactmodule inderdaad over het ogone-systeem.

- voordeligst mogelijke garantievoorwaarden, en duidelijkheid vanaf het begin of de garantievoorwaarden de Belgische of Nederlandse regels volgen.

[ Voor 3% gewijzigd door 10 feet high op 13-02-2012 02:35 . Reden: kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
-Waar woon je of heb je in Vlaanderen gewoond? (Stad, gemeente...)
Ieper, 8900, West-Vlaanderen
-Hoe beslis jij welk product je koopt? Vergelijk je online prijzen, of doe je dat liever in de winkel?
ik neem steeds de pricewatch als startpunt, om te bepalen of een product goedkoop of duur is
-Als je online prijzen vergelijkt, doe je dat dan nog op andere sites dan de Pricewatch?
meestal niet
-Hoe vaak koop je iets online en wat is het gemiddelde bedrag dat je dan uitgeeft?
om de maanden, gemiddeld 50 euro
-Welke betaalmiddelen gebruik je het meest bij een bestelling in een Vlaamse webwinkel?
paypal, bankkaart
-Moet een webwinkel voor jou een Vlaamse vestiging of verzendpunt hebben? Vind je het een voordeel om bij een Vlaamse winkel te bestellen of maakt het je niets uit?
Een Vlaamse webwinkel heeft meestal lage verzendkosten als gevolg
-Welke aspecten vindt je het belangrijkst aan een prijsvergelijker? Denk hierbij aan betrouwbaarheid, compleetheid etc.
Reviews van de webwinkel, mogelijkheid tot verzendkosten berekenen

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmen-007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-10-2024
Leuk initiatief ...

Eke, Nabij Gent

Hoe beslis jij welk product je koopt? Vergelijk je online prijzen, of doe je dat liever in de winkel? Online Meestal online. Pricewatch is hiervoor de belangrijkste barometer. Als prijs inclusief verzending onder de prijs bij de locale comuterboer ligt, bestel ik hem.

Meestal enkel pricewatch, daar deze meestal super-betrouwbaar is ...

100 a 200€ per maand

Bij online winkelen voorkeur voor paypal. Maar visa kan/mag ook.

Neen, niet nodig. (Maar dit kan de verzendprijs natuurlijk wel drukken).
Trouwens, de bestaande (NL) webwinkels, mogen best wat meer moeite doen om de verzendprijs voor belgische klanten duidelijker te vermelden.

Neen, maakt voor mij niet veel uit.

Goede zoekfunctie, en inderdaad compleetheid en betrouwbaarheid.

Nog een belangrijk iets (voor mij althans). Aangezien ik koop op naam van het bedrijf, koop ik enkel in NL webshops die een factuur willen geven zonder BTW. (bv. Bol.com weigerde dit te doen).
Dus winkels die dit geintegreerd hebben in hun check-out procedure hebben een streepje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:16

elmoxx

xx xx xx

Is het interssant om te filteren op betaalmogelijkheden in het algemeen? Ideal is in nederland flink ingeburgerd, hoe zit dat met mistercash in belgie?

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10 feet high
  • Laatst online: 07-10-2024
elmoxx schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:22:
Is het interssant om te filteren op betaalmogelijkheden in het algemeen? Ideal is in nederland flink ingeburgerd, hoe zit dat met mistercash in belgie?
Ik ben in de war door je vraag...
Mistercash is toch gewoon betalen met je bankpas? Kaartje in de gleuf, geheime code intypen, in orde. En volgens mijn kaart heet dat Afbeeldingslocatie: http://www.kunstkerstbomen.be/uploads/1/Image/css/betaalwijze_mrcash.jpg
Dit is gewoon algemeen ingeburgerd, wordt gebruikt voor en door iedereen.

Elektronisch bankieren wordt hier bijna altijd gedaan met het systeem met de digipass: Afbeeldingslocatie: http://www.deroma.be/Images/16380/digipass.jpg
- elektronische overschrijvingen (via website bank)
- ogone: geïntegreerde module voor onlinebetaling. Geeft een beetje het gevoel van betalen aan een bancontact, omdat de betaling onmiddellijk afgehandeld wordt. (via website winkel)
Elektronisch bankieren is redelijk goed ingeburgerd, en waarschijnlijk bij meer mensen ingeburgerd, dan bij de groep mensen die ook echt online aankopen doen.

ideal ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zw0lsman

Hartelijk dank voor alle ontzettend bruikbare informatie en tips die tot nu toe gegeven zijn. We gaan met de informatie aan de slag.

Extra feedback is uiteraard altijd welkom!

[ Voor 10% gewijzigd door zw0lsman op 13-02-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:04
zeef schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:56:
[list]
Ik woon in Beringen :)
Puur op spec's ga ik af bij de meeste dingen, ik kijk wel eens in een Media Markt hoe iets aanvoelt (bv een afstandsbediening ofzo) en dan vergelijk ik de prijs...
Neen, ik vind niets beters of zo compleet (zowel NL als BE) voor webshops, voor niet IT-materiaal mis ik soms nog wel een andere pricewatch en volgens mij is T.net met VNU Media er achter wel een ideale kandidaat om een echte prijsvergelijk site op te starten ;)
dan uitgeeft?
50 tot 100 EUR, maar soms ook eens een completere PC (klein servertje ofzo)
Ik gebruik bijna geen Vlaamse webwinkels :) .
Een Vlaams/Belgisch verzendpunt is wel leuk, dan spaar je verzendkosten, vaak bestel ik bij winkels zoals Zercom of 4Launch, omdat die dicht bij de Belgische grens liggen en een ritje voor mij met mijn leasewagen niets kost... Maar ik vind het vaak wel "ambetant" dat veel webshops of niet verzenden naar België of in mijn ogen te hoge verzendkosten aanrekenen...
[/list]
Betrouwbaarheid (duh, maar met T.net als serverpark er achter is dat tip top in orde), leveringstermijn moet correct zijn en graag ook een kolommetje voor BE-verzendkosten
Maar natuurlijk kunnen jullie zelf ook zaken aandragen die belangrijk zijn. Let wel, we beginnen met de Pricewatch dus daartoe willen we ons nu beperken. Dit topic is een eerste aanzet om de discussie te starten. Op een later moment komen we nog bij jullie terug met een gericht onderzoek. Nu willen we graag weten wat er leeft bij de Vlaamse community, welke wensen er zijn en wat we voor jullie kunnen verbeteren aan de Pricewatch. Stuur dit topic ook gerust door naar vrienden en bekenden zonder Tweakers account. Ook van hen horen we graag op en aanmerkingen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Kort gezegd: NL heeft zeker door scherpere prijzen een ongelooflijke afzetmarkt bij Belgen, maar de verzendkosten mogen wel eens wat minder, en NL shops mogen in mijn ogen ook wel versturen naar BE als ze ook binnen NL versturen...

Ik koop eigenlijk bijna al mijn zut die ik kan bestellen en kopen in NL... En ik ben daar heel tevreden van :)

Ohja! Ondersteuning voor PayPal en Bancontact zou wel zalig zijn, nu moeten Belgen altijd handmatig overschrijven, internationaal dan, dat duurt dan nog eens 4 dagen extra, en dan pas wordt het verstuurd, dus vaak heb je wel een beetje een gevoel van "he he, kan dit nu even niet wat sneller?". Je hebt aan de andere kant soms echt wel sympathieke webshops waarvoor een screenshot van je bank applicatie al genoeg is als voorlopig bewijs om een verzending te doen....

[ Voor 6% gewijzigd door HyperBart op 13-02-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Laatst online: 15-04-2024
West-Vlaanderen stad: Waregem

Prijzen vergelijk ik meestal online samen met reviews van andere kopers.

•Als je online prijzen vergelijkt, doe je dat dan nog op andere sites dan de Pricewatch?
Nee

Een paar keer per jaar dat varieert van 3 tot 10 keer. Dat kan tussen de 10 en 500 euro zijn.

Mastercard of overschrijving indien er geen mastercard is

Hoewel heel wat nederlandse winkels ook in belgie leveren kost dit meestal toch wel een grote meerkost. Meer Belgische webwinkels zou natuurlijk een pluspunt zijn en mochten deze ook in de pricewatch staan.
De winkel zelf moet natuurlijk wel betrouwbaar zijn. Winkel review is daarom ook heel belangrijk.

Bij prijsvergelijken vind ik vooral een correcte prijs belangrijk. Meestal zie je een erg lage prijs staan bv 400€ maar is het onmogelijk om te bestellen bij deze winkel of is het niet echt betrouwbaar. Bij andere winkels komt dit vaak op bv 100€ meer. Een gemiddelde prijs zou dan ook handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

HyperBart schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:34:
Ohja! Ondersteuning voor PayPal en Bancontact zou wel zalig zijn, nu moeten Belgen altijd handmatig overschrijven, internationaal dan, dat duurt dan nog eens 4 dagen extra, en dan pas wordt het verstuurd, dus vaak heb je wel een beetje een gevoel van "he he, kan dit nu even niet wat sneller?". Je hebt aan de andere kant soms echt wel sympathieke webshops waarvoor een screenshot van je bank applicatie al genoeg is als voorlopig bewijs om een verzending te doen....
Buiten de EU misschien. Binnen de EU dient een internationale overschrijving binnen de twee werkdagen uitgevoerd.

Sorry, maar ik begrijp niet dat mensen klagen over moeten wachten op hun spullen. Als het dringend is dan betaal je wat meer in de winkel om de hoek die het spul op voorraad heeft...

Wat overschrijvingen betreft: ik vrees dat de afzetmarkt voor Nederlandse shops te klein en versnipperd is om de kosten te rechtvaardigen die een implementatie van Bancontact met zich meebrengt. Ik heb voornamelijk een credit card om online te kunnen bestellen zonder poespas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
West-Vlaanderen stad: Brugge

meestal online met nog wat reviews (verkopers kennen vandaag te weinig van hun producten)

Nee

enkele malen per jaar (IT stuff toch) denk 1000-1500€ / jaar

Overschrijving en als het snel moet gaan -> Visa (soms ook paypal)

Leveren naar België is meestal duurder dan in belgie (tenzij het een groot bedrag is)
Zoals al veel aangegeven, zou je aan de hand van de locatie (of profiel) direct verzendkosten moeten bij zetten (NL naar BE dan)
Verzendpunten zijn voor mij, minder belangrijk.

de correctheid van de prijs en de stock (veel winkels zetten producten op lagere prijs, maar product is nooit op stock)

Ook graag V&A voorzien van Belgische steden, als ik nu mijn filter instel op 30km van mij stad, werkt dit niet.
Zet ik filter op 'Sluis' dan merkt het wel...

Tweakers die Vlaanderen wilt integreren = TOP (dit wil de vlaamse tweaker al jaren :D)
Pagina: 1 2 3 Laatste