Dat lelijke vlaggetje rechtsboven

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 9.211 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Mag ik suggereren dat het vlaggetje dezelfde verhoudingen krijgt zoals de vlaggen werkelijk hebben (3:2) ?

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
kalizec schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:32:
Mag ik suggereren dat het vlaggetje dezelfde verhoudingen krijgt zoals de vlaggen werkelijk hebben (3:2) ?
Hiervoor ben ik op zoek gegaan naar het feedback-topic. Ik vind het vlaggetje zo niet erg mooi. Hij steekt al af door het afwijkende kleurgebruik, maak 'm dan maar wat subtieler door de hoogte aan te passen.

Verder ben ik eerlijk gezegd verbaasd dat de instelling zo prominent in beeld staat, vooral na de duidelijke boodschap 'minder is beter' toen twk7 werd geintroduceerd. De instelling staat al netjes in Voorkeuren, dat lijkt me voldoende voor een instelling die veel users nooit zullen wijzigen. En dat voor een functie die eigenlijk alleen in de PW echt belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 18:02
Ondertussen zijn er tal van reacties op dit artikel (plan: Tweakers breidt Pricewatch uit met Belgische winkels) waarbij een aantal tweakers aangeven dat het vlaggetje rechtsboven zowel uit verhouding is, niet in de balk past en eigenlijk op 90% van de pagina's overbodig is.

Komt hier nog reactie op vanuit Tweakers? Of heb ik iets over het hoofd gezien?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:45
Een grijs (zelfde kleur als overige iconen) wereldbolletje zou mooier zijn. Beetje zoals bij Facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens, het vlaggetje is zeer prominent terwijl het voor de meeste pagina's helemaal niets doet. Sowieso komt 90% van de bezoekers uit NL en heeft dus eigenlijk niets te maken met dat vlaggetje. Daarnaast stel je het in principe 1x in en daarna is het ook voor die 10% die er wel iets mee te maken heeft niet meer relevant.

Dus om nou zo prominent een lelijk (mijn mening) element in de pagina te plaatsen voor die 1 op de 100 keer dat het wel relevant is? Lijkt mij niet heel handig.

Waarom is het niet gewoon een instelling in je profiel, en/of ergens in de linkerbalk in de pricewatch (bij voorkeur onderin gezien ie normaliter maar eenmalig relevant is).

1 positief element: Ik zie jullie sponsor nu veel vaker gezien m'n aandacht regelmatig naar dat vlaggetje wordt getrokken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2014 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 grijze iconen, gevolgd door een gekleurd vlaggetje. :N

Het zou evengoed vervangen kunnen worden door een tekstknopje NL / BE

Maar het was toch voor de Pricewatch? Wat doet dat ding dan T.net breed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op andere pagina's kunnen ook af en toe prijzen worden weergegeven, deze zijn dan als het goed is ook aangepast op de instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:25

orf

Het kan ook prima in het dropdown menu van het tandwieltje. Het is toch een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:13

KrazyJay

Als je op kleine schermen zoals GSMs werkt (layout C was dat?), dan krijg je wel een rustiger beeld omdat er NL of BE staat, in plaats van dat vlaggetje. Dus die optie is er wel (ingebouwd en al).

De pest met dat Belgisch vlaggetje is dat ik letterlijk steeds naar die rechter bovenhoek kijk omdat ik denk dat er een notificatie is, door dat gele in die vlag. Dus ik heb eigenlijk veel liever NL / BE staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik dacht dat het vlaggetje voor het WK was totdat ik erop klikte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 17:17

Daniel36

vernieuwde formule

Laat dat vlaggetje daar lekker staan wat mij betreft.
Niets mis mee en duidelijker dan dit kan bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:16
Je kan toch ook het vlaggetje dmv adblock blokkeren? Probleem opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57

m0nk

16-09-2003 15.15

Mooi vlaggetje, niets aan veranderen! :)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vlaggetje stoort mij in het geheel niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Het ding viel mij inderdaad ook op, maar heeft totaal geen nut voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:21
m0nk schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:09:
Mooi vlaggetje, niets aan veranderen! :)
qft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 08:57:
Maar het was toch voor de Pricewatch?
Euhm.. Volgens mij is het vanwege het WK ;)

Edit:
Oh, erop geklikt en het is er echt voor de pricewatch :o
Dan snap ik niet wat het daar doet? Ik dacht dat het een WK-dingetje was :P

[ Voor 27% gewijzigd door anandus op 02-07-2014 09:47 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Ik vind het vlaggetje afleiden, wist niet eens dat ie klikbaar was. Ik dacht ook dat het er stond vanwege het WK.
Ik zie dat de land instelling ook onder voorkeuren staat, dat zou toch afdoende moeten zijn?

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:06

Standeman

Prutser 1e klasse

Het vlaggetje valt inderdaad wel een beetje uit de toon en hoeft niet een dergelijke prominente plek te hebben.

Aan de andere kant kan het mij in zijn geheel niet boeien :)

[ Voor 4% gewijzigd door Standeman op 02-07-2014 09:48 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik dacht al waar is die lelijke vlag voor op het forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij was mij nog niet eens opgevallen.

Bedankt, nu ga ik er op letten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:54

FlyEragon

Alien Monkeys

Dat vlaggetje kan toch net zo goed onder weergave opties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:26
Ik ga het topic even verplaatsen naar de juiste plek. De redactie kan veel, maar devven is niet een van hun core competenties. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door zeef op 02-07-2014 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Heb het zelf uitgezet met custom CSS: .icon.countryNL, .icon.countryBE { display: none }

Ik ontken het bestaan van IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
orf schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:05:
Het kan ook prima in het dropdown menu van het tandwieltje. Het is toch een instelling?
RemcoDelft schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:37:
Het ding viel mij inderdaad ook op, maar heeft totaal geen nut voor mij.

Degene die dit bedacht heeft mag terug naar de designopleiding. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:55

crisp

Devver

Pixelated

Saturnus schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:46:
[...]

[...]

Degene die dit bedacht heeft mag terug naar de designopleiding. :/
Daar leer je ook dat als je features wegstopt het gros van de mensen het niet weet te vinden. De landinstelling heeft een behoorlijke impact op de functionaliteit van met name de pricewatch en is daarmee dus een stuk belangrijker dan bijvoorbeeld het instellen van een donkerdere achtergrond.

Het klopt dat het voor 90% van de mensen niet relevant is, maar voor wellicht 10% van de mensen is het behoorlijk relevant als ze om wat voor reden dan ook verkeerd ingedeeld worden.

De header krijgt overigens nog een overhaul waarbij het vlaggetje (imo) wat beter integreert; zie Feedback gevraagd over fixed header voor een mockup :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 06:40
Ik ben het er mee eens dat het vlaggetje voor de meerderheid van de bezoekers een beetje overbodig is. Aan de andere kant kan het wel aangeven voor iedereen die de .plan heeft gemist dat Tweakers 'internationaal' is gegaan. :P

De opmerkingen dat het te lelijk is of teveel aandacht trekt vind ik een beetje overtrokken. Het verdient geen award nee, maar een abomination is het ook weer niet.

Wat ik me wel afvraag is of mensen snappen dat hij klikbaar is of dat het, zoals sommigen terecht opperen, een steunbetuiging aan ons elftal is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt hij is maar voor 10% van de bezoekers relevant.

Echter: Hij is maar voor een fractie van de pagina's daadwerkelijke relevant. Daarnaast is het een instelling die niet zomaar zal wijzigen. Je stelt het 1x in en dan ben je er klaar mee.

Volgens mij leren ze op de designopleiding ook wel dat je zaken die slechts eenmalig relevant zijn niet permanent in beeld hoeven te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 22:16
KAn niet worden gekeken aan de hand van ipadres uit welk land de gebruiker komt, lijkt me veel logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
In plaats van zo'n vlaggetje zou je ook iets kunnen doen als 'NL' en 'BE'. Gewoon als tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Joostje123 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:20:
KAn niet worden gekeken aan de hand van ipadres uit welk land de gebruiker komt, lijkt me veel logischer.
Dat doen we ook ;) Probleem is echter dat dat niet waterdicht is. Wij zitten hier in Nederland bijvoorbeeld op het netwerk van de Persgroep, wat een Belgische range is. Nederlanders die toevallig in België werken of andersom hebben ook hetzelfde probleem. Het is dus niet zo simpel...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:45
Het hoeft toch helemaal niet in de balk te staan? Ik heb in mijn profiel nl. mijn woonplaats staan. Als je bij het wijzigen van je profiel kunt aangeven of je in België of in Nederland woont staat het automatisch goed in de PW. Als je niks invult, dan automatisch op NL zetten. Als er dan in de PW ergens een vlaggetje komt vind ik dat niet zo erg, maar ik vind de huidige oplossing niet zo goed doordacht.

Aan de ontwerper: Ik weet 't, altijd gezeik, zelfs na de go :+

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Siempie schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:23:
Het hoeft toch helemaal niet in de balk te staan? Ik heb in mijn profiel nl. mijn woonplaats staan. Als je bij het wijzigen van je profiel kunt aangeven of je in België of in Nederland woont staat het automatisch goed in de PW. Als je niks invult, dan automatisch op NL zetten. Als er dan in de PW ergens een vlaggetje komt vind ik dat niet zo erg, maar ik vind de huidige oplossing niet zo goed doordacht.
Dan moet je dus een account hebben en ingelogd zijn (en ook ueberhaupt weten dat het daar in te stellen is)...
Aan de ontwerper: Ik weet 't, altijd gezeik, zelfs na de go :+
Punt is dat hier allemaal al over nagedacht is en we besloten hebben dat dit de beste manier was. Je kan het niet iedereen even veel naar de zin maken...

[ Voor 15% gewijzigd door crisp op 02-07-2014 11:26 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:18
Optie in je voorkeuren: 'toon vlaggetje voor PW, aan/uit', met als default aan.

Op die manier zien nieuwe/niet ingelogde users het altijd en kunnen mensen die het niet mooi vinden uitzetten.

Fixed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Henk schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:25:
Optie in je voorkeuren: 'toon vlaggetje voor PW, aan/uit', met als default aan.

Op die manier zien nieuwe/niet ingelogde users het altijd en kunnen mensen die het niet mooi vinden uitzetten.

Custom CSS

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:43
2 pagina's over een vlaggetje? Wow! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
crisp schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:24:
[...]
Dan moet je dus een account hebben en ingelogd zijn (en ook ueberhaupt weten dat het daar in te stellen is)...
Vandaar het eventuele vlaggetje in de PW zelf. Mocht je dan geen trek hebben in een account, dan is de optie er nog wel. En weten dat het daar in te stellen is, ja, dat kan misschien voor sommige mensen lastig zijn, maar bij het aanmaken van een nieuw account zie je het sowieso en het kan in een .plan en in een nieuwsbericht en in de FAQ. Dan moet het lukken.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:36
Als het alleen voor de pricewatch is, waaorm kan het dan niet gewoon een optie zijn tussen alle andere opties?

Lokatie Winkel:
- Nederland
- België

Dat komt echt wel goed hoor.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:35
Als je aangemeld bent dan kan je het land wijzigen in mijn voorkeuren/ of in dat overzichtje (als je op dat poppetje klikt bij mobiele weergave) . En als je zonder account tweakers bezoekt dan zo'n vlaggetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet een mogelijkheid om het vlaggetje alleen zichtbaar te hebben op de pagina's waar deze relevant is? Ik snap namelijk best dat hij zichtbaar moet zijn voor mensen zonder account, maar op bijvoorbeeld de voorpagina is hij totaal niet relevant, enkel zichtbaar in de PW lijkt mij een betere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik gebruik Stylebot (Chrome extentie) om custom CSS in te laden,
#countryCodePopupButton{Display:none;} O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Waar een mens zich wel niet druk om kan maken. Het voegt functionaliteit toe, daar gaat het om.

Als je nou de hele dag constant naar de frontpage van Tweakers zit te kijken zou je je er misschien aan kunnen gaan storen, maar als je dat doet heb je wel andere dingen om je zorgen om te maken lijkt me.

[ Voor 52% gewijzigd door B00st3r op 02-07-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B00st3r schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:06:
Waar een mens zich wel niet druk om kan maken. Het voegt functionaliteit toe, daar gaat het om.

Als je nou de hele dag constant naar de frontpage van Tweakers zit te kijken zou je je er misschien aan kunnen gaan storen, maar als je dat doet heb je wel andere dingen om je zorgen om te maken lijkt me.
Hij is bijvoorbeeld ook zichtbaar op GOT, waar heb je hem voor nodig op GOT? Volgens mij is hij enkel en alleen nodig in de PW. (correct me if I'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:11:
[...]

Hij is bijvoorbeeld ook zichtbaar op GOT, waar heb je hem voor nodig op GOT? Volgens mij is hij enkel en alleen nodig in de PW. (correct me if I'm wrong)
Hover maar: pricewatch: Samsung Galaxy S4 Mini Zwart

En zie bijvoorbeeld Samsung Galaxy s4 mini Deep black bovenin

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:26
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:11:
[...]

Direct van invloed op de gemarkeerde gebieden. (In)direct van invloed op elk nieuwsbericht met een gekoppeld artikel.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NWs1a3CcKuta9gWiPKNaJcfM/full.jpg
fear my photoshop sklizz :P

[ Voor 7% gewijzigd door zeef op 02-07-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik vind het beetje overkill dat ding daar te hebben, als het maar dient voor eigenlijk 1 aspect: Pricewatch.

Niet voor nieuws, taal (tja.. belgen he?) of andere zaken, had dat ding toch gewoon ergens in de PW kunnen worden gepropt?

Alleen komen er met de tijd meer opties? 'Leveren' in BE/NL doen ze beetje allemaal, je zou eerder locatie nemen toch?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

crisp schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:11:
[...]

Daar leer je ook dat als je features wegstopt het gros van de mensen het niet weet te vinden. De landinstelling heeft een behoorlijke impact op de functionaliteit van met name de pricewatch en is daarmee dus een stuk belangrijker dan bijvoorbeeld het instellen van een donkerdere achtergrond.
Echter stel je dit één keer in en heb je het daarna eigenlijk nooit meer nodig tenzij je emigreert. Dat het vlaggetje nu wat extra onder de aandacht wordt gebracht om de instellingen in de eerste instantie goed te krijgen, soit. Maar IMO zou het over een maand ofzo echt verplaatst moeten worden naar een iets minder prominente plek. Die landinstelling kan ook prima onder het tandwieltje en daarmee staat hij slechts marginaal beter verstopt. ;)

Daarbij: je hebt nu een verwijzing naar NL of BE, óf de standaard die waarschijnlijk NULL is. Je zou het vlaggetje standaard in dat tandwielmenu kunnen zetten en alleen ook nog eens apart in de menubalk gooien als de user geen land heeft ingesteld of niet ingelogd is.

Linksom of rechtsom: ik heb 'm meteen verborgen met custom CSS. Ik vind het een lelijk uit de toon vallend icon (wat bij mij nog eens versterkt wordt omdat ik dat deel van het menu links heb staan :P) en ik heb 'm niet nodig. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 06:40
Ter voorbeeld: ik vind de oplossing van http://thewirecutter.com/ erg mooi en simpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

NMe schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:32:
[...]

Daarbij: je hebt nu een verwijzing naar NL of BE, óf de standaard die waarschijnlijk NULL is. Je zou het vlaggetje standaard in dat tandwielmenu kunnen zetten en alleen ook nog eens apart in de menubalk gooien als de user geen land heeft ingesteld of niet ingelogd is.
Gevaarlijk, aannames maken ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubahnub
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-02 14:43
Ik vind dit vlaggetje in ieder geval een enorme verbetering. Als Nederlander die in Belgie woont heb ik in het verleden veel moeite gehad met het gebruiken van de Pricewatch, omdat het niet duidelijk was welke winkels wel of niet in Belgie leverden.

De laatste jaren heb ik dit opgelost door alles in Nederland bij een kennis te laten leveren, voor niet dringende zaken was dit een goede oplossing. Echter moest ik steeds naar Belgische (en dus duurdere) winkels als ik dringender iets nodig had.

Nu kan ik zelf kiezen wanneer ik iets in Nederland laat leveren en wanneer er iets in Belgie wordt geleverd, zonder al te veel rompslomp en zonder dat ik eerst 10 winkels moet doorlopen om te kijken of ze wel in Belgie leveren.

Toch geef ik mensen gelijk dat een vlaggetje misschien niet de beste oplossing is. NL en BE in het grijs past beter in het thema en is even duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 14:18
Ik mis de oranje wimpel.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Misschien er NL en BE van maken in het grijs? Dan valt het minder op :)
Het vlaggetje is wel erg duidelijk aanwezig terwijl de functie totaal niet interessant is voor mij

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

crisp schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:37:
[...]

Gevaarlijk, aannames maken ;)
Je hebt hoe dan ook drie opties, waarvan er eentje standaard gekozen is. Dan kun je toch bij die standaardoptie het vlaggetje showen en bij die twee die je alleen handmatig gekregen hebben laat je hem dan toch gewoon weg? Dit is een beetje hetzelfde als wanneer de Nederlandse overheid op elke website die DigiD gebruikt rechtsboven een keuzeveldje toont waarmee je je kan inschrijven in een nieuwe gemeente. Het is leuk als die optie je geboden wordt, maar je hebt hem niet vaak genoeg nodig om die prominente plek te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
B00st3r schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:06:
Inderdaad, het kleurt dan niet geheel in het kleurenschema, maar het is overduidelijk wat het moet zijn. En er bestaat ook de custom CSS optie nog wil je het niet zien (was al eerder gemeld).

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

NMe schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:56:
[...]

Je hebt hoe dan ook drie opties, waarvan er eentje standaard gekozen is. Dan kun je toch bij die standaardoptie het vlaggetje showen en bij die twee die je alleen handmatig gekregen hebben laat je hem dan toch gewoon weg? Dit is een beetje hetzelfde als wanneer de Nederlandse overheid op elke website die DigiD gebruikt rechtsboven een keuzeveldje toont waarmee je je kan inschrijven in een nieuwe gemeente. Het is leuk als die optie je geboden wordt, maar je hebt hem niet vaak genoeg nodig om die prominente plek te gebruiken.
Ik gok zo (even geen zin om de code in te duiken) dat we 'm bij het aanmaken van een sessie al expliciet op een waarde zetten aangezien dat goedkoper is dan elke keer bij het uitvragen weer allerlei checks te doen. Dan is er op dit moment dus geen indicatie of het impliciet of expliciet geset is...

Maar anyway denk ik dat ik de discussie verder maar overlaat aan ons product/design team (als die er nog trek in hebben :P). Zelf vind ik het nogal neigen naar gemeenschap met kleine insecten...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

crisp schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:12:
[...]

Ik gok zo (even geen zin om de code in te duiken) dat we 'm bij het aanmaken van een sessie al expliciet op een waarde zetten aangezien dat goedkoper is dan elke keer bij het uitvragen weer allerlei checks te doen. Dan is er op dit moment dus geen indicatie of het impliciet of expliciet geset is...
Bij mij stond hij in de voorkeuren op "niet opgegeven". Het vlaggetje zelf stond op Nederland. Op het moment dat die setting in de voorkeuren op iets anders dan "niet opgegeven" gezet wordt zou ik het vlaggetje verder gewoon weglaten. De gebruiker heeft dan immers a) al gekozen en b) aangetoond dat hij de setting weet te vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmen
  • Laatst online: 13-09 20:12
Bundin schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 18:36:
[...]

.... Ik vind het vlaggetje zo niet erg mooi. Hij steekt al af door het afwijkende kleurgebruik, maak 'm dan maar wat subtieler door de hoogte aan te passen ....
Helemaal mee eens, mij stoort het vlaggetje ook enorm.
De rode kleur in de rechter bovenhoek trekt voortdurend de aandacht. Net alsof er voortdurend nieuwe berichten zijn toegekomen.

Het initiatief zelf, kan ik natuurlijk alleen maar toejuichen. Nu hopen dat er een massa belgische webshop aansluiten. Want wat mij betreft gaat er toch een redelijke hoeveelheid bestellingen de grens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
vlag

Heeft het radarmenuutje ook wat meer nut.

[ Voor 16% gewijzigd door Ample Energy op 02-07-2014 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Siempie schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:40:
[afbeelding]

Heeft het radarmenuutje ook wat meer nut.
Die gaat juist verdwijnen: Feedback gevraagd over fixed header ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Sjongejonge, daar gaat weer een minuut van m'n leven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien het dus op meer plekken wordt gebruikt dan ik dacht. (Thanks for pointing that out :)) is het dan niet een optie om het op de gewone site net zo te doen als bij de mobiele lay-out? Daar staat de tekst gewoon in grijs inplaats van die knallende vlaggen waardoor het niet zo in het oog springt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wacht, dat radertje dat daadwerkelijk nog wel eens zin heeft (even de site donkerder maken omdat je last van migraine hebt ofzo?) gaat weg maar het vlaggetje dat je één keer in je hele Tweakerscarrière nodig hebt blijft staan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:28:
[...]

Wacht, dat radertje dat daadwerkelijk nog wel eens zin heeft (even de site donkerder maken omdat je last van migraine hebt ofzo?) gaat weg maar het vlaggetje dat je één keer in je hele Tweakerscarrière nodig hebt blijft staan? 8)7
qft 8)7

Behalve dat het gros van de mensen het 0 keer nodig heeft aangezien je het enkel nodig hebt wanneer de IP detectie niet werkt en je gaat verhuizen. Dat lijkt me echt uitzondering op uitzondering.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 16:14
KrazyJay schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:05:
[...]
De pest met dat Belgisch vlaggetje is dat ik letterlijk steeds naar die rechter bovenhoek kijk omdat ik denk dat er een notificatie is, door dat gele in die vlag. Dus ik heb eigenlijk veel liever NL / BE staan.
Dit dus...
Heel vervelend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:28:
[...]

Idd het tandwieltje is véél handiger dan het vlaggetje. Natuurlijk heb ik altijd nog custom-css om de irritaties te fixen maar dat moet niet nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esberk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-05 21:22
Vind het op de verkeerde plaats staan. Hij is voor de pricewatch. Zet hem daar dan neer als je het zo nodig moet zien. Persoonlijk vind ik instellingen een betere optie. Een tijdelijke plaats op de balk kan ik mij nog iets bij voorstellen omdat het een ingrijpende optie is. Maar als de eerste bepaling via ip adres voor meer dan 90 procent goed gaat hoef je er niet iedereen mee te vermoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:13
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:21:
... is het dan niet een optie om het op de gewone site net zo te doen als bij de mobiele lay-out? Daar staat de tekst gewoon in grijs inplaats van die knallende vlaggen waardoor het niet zo in het oog springt. :)
Persoonlijk vind ik dat ook al veel te prominent als ik eerlijk ben. Daar zou ik het eerder in het rechter uitklapmenu verwachten onder je username.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cascading Stylesheet:
1
li.countryNL, li.countryBE { display: none }

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariowie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-03-2024
jip_86 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:01:
[...]

Persoonlijk vind ik dat ook al veel te prominent als ik eerlijk ben. Daar zou ik het eerder in het rechter uitklapmenu verwachten onder je username.
Maar wat als je geen gebruikers account heb op tweakers, en jij struint gewoon het internet af om iets goedkoops te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jip_86 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:01:
[...]

Dat lijkt me niet een goede optie omdat hij dan niet zichtbaar is voor mensen zonder een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 17:13
Oeps, die is helemaal weg inderdaad :)
Misschien links?

Voelt bij mij in ieder geval heel tegennatuurlijk aan daar NL in het balkje. Misschien nog wel meer dan dat vlaggetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt het gewoon zwaar onnodig dat ik het ook gewoon zie op mij mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:53:
Ik vindt het gewoon zwaar onnodig dat ik het ook gewoon zie op mij mobiel.
Klopt helemaal, als jij het gewoon ziet dan moet het wel onnodig zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:22:
[...]

Klopt helemaal, als jij het gewoon ziet dan moet het wel onnodig zijn. :+
Dat zeg ik niet ik zeg ik vindt en niet het is. Ik vindt het onnodig om dat je al weinig ruimte op je mobiel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
Verandering -> weerstand -> acceptatie -> huh was er vroeger geen vlag dan?

Serieus, ik zie het probleem niet. Ik dacht ook dat het voor het WK was, totdat ik erop klikte en de link legde met de lokatie-afhankelijke Pricewatch. Boeiend als je die functionaliteit niet gebruikt, dan doe je maar net alsof het voor het WK is. De vlag is niet 3:2 om 'em compact te houden, icons zijn nou eenmaal meestal vierkant.

Bovendien komen er wellicht in de toekomst meer landspecifieke dingen, zoals nationele nieuws-items of weet ik het wat, en dan is plotseling zijn bestaansrecht 100% gerechtvaardigd en wil niemand em ergens weggestopt hebben in zijn profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

A Lurker schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:49:
Bovendien komen er wellicht in de toekomst meer landspecifieke dingen, zoals nationele nieuws-items of weet ik het wat, en dan is plotseling zijn bestaansrecht 100% gerechtvaardigd en wil niemand em ergens weggestopt hebben in zijn profiel.
...want je wijzigt elke week van land?

Een setting die je één keer nodig hebt en daarna nooit verandert heeft niks op elke pagina die je bezoekt te zoeken. Da's een beetje hetzelfde als de setting voor het aantal posts dat je per pagina wil zien in de header gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
NMe schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:51:
...want je wijzigt elke week van land?

Een setting die je één keer nodig hebt en daarna nooit verandert heeft niks op elke pagina die je bezoekt te zoeken. Da's een beetje hetzelfde als de setting voor het aantal posts dat je per pagina wil zien in de header gooien.
Je zult het niet elke week wijzigen maar ik vind 't een wezenlijk verschil met het weergeven van settings zoals het aantal posts per pagina. Landsettings veranderen de daadwerkelijke content die je kunt zien (tenminste, als ik de verandering in de pricewatch goed begrijp), terwijl het aantal posts per pagina enkel de opmaak verandert. Omwille daarvan vind ik het logisch om dit aan iedere bezoeker ook duidelijk te maken middels zo'n icon.

[ Voor 6% gewijzigd door A Lurker op 02-07-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:26:
Dat zeg ik niet ik zeg ik vindt en niet het is. Ik vindt het onnodig om dat je al weinig ruimte op je mobiel hebt.
offtopic:
Ben je nou je eigen fouten aan het highlighten?

[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 02-07-2014 17:33 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het vlaggetje is er ook om Belgen ervan bewust te maken dat de prijzen op Tweakers vanaf heden afgestemd kunnen worden op België. Om dit bewustzijn te creeëren is het wenselijk dat er een Belgisch vlaggetje in beeld is.

Het vlaggetje is wat vierkanter dan de vlaggen die wij normaal gesproken op Koningsdag (of het Belgische equivalent daarvan?) aan een mast hijsen. Wat betreft verhoudingen past hij zo beter bij de andere iconen terwijl de herkenbaarheid er niet onder lijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:57
Op de mobiele versie van Tweakers staat er gewoon 'NL of 'BE', ziet er veel beter uit dan dit vlaggetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

Hardstikke goed dat t.net ook expliciet aandacht aan België besteed, hardstikke goed dat die feature onder de aandacht gebracht wordt. Ik heb ook niet echt last van dat hele kleine ingevulde stukje real estate.

De verhoudingen óf de kleur zouden denk ik wel anders kunnen, en het daarmee voor mij minder intrusive maken. Als je echt een vlag doet, dan kijkt het wat mij betreft veel prettiger met de normale verhoudingen. Als je het in de toon van de andere iconen wil laten zijn, dan zou een grijze / gestileerde oplossing wat mij betreft veel beter werken :). Het laatse xpu mijn voorkeur hebben, hoewel ik ook geen kant en klare oplossing voor een icoontje heb :p.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik vind het ook erg uit de toon vallen en veel aandacht trekken, en hoop dat het verdwijnt als de feature enige bekendheid heeft. Tenslotte is het in principe genoeg als je het instelt als je een account neemt, en verder is het relevant voor de pricewatch, dus daar zou je altijd een linkje bij kunnen plaatsen 'toon Belgische resultaten'. Met vlaggetje desnoods :)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ik vind hem op de gewone site niet uit de toon vallen, op de telefoonversie ook niet (dan staat er zoals al gezegd werd NL of BE in grijs, past goed bij het design). Maar op de tabletversie vind ik hem niet zo passen, dan is het het enige icoontje in de bovenste balk die een kleur heeft. Dat vind ik een beetje zonde van het anders so strakke design. Alle andere icoontjes zijn lichtgrijs en hebben een heel subtiele dropshadow, die die vlag niet heeft:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qAuTx2cd3BLoESsVNbDvwBw5/full.png

Als het aan mij zou liggen zou ik ook voor de NL/BE tekst gaan op de tablet versie.

Op de gewone PC versie vind ik hem veel minder uit de toon vallen omdat daar ook andere gekleurde elementen in de balk staan, zoals de gehighlighte optie in de menubalk en het avatar logo.

Maar dit is maar iets kleins dat me opviel, ook weer niet echt storend, ik vind het ook weer niet de moeite om met Custom CSS te gaan rommelen :) Ik vind het echt top dat er zo hard aan de site gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynaw
  • Laatst online: 08:46
Ik heb het vlaggetje voorlopig maar via Adblock weg gefilterd. Ziet er inderdaad echt niet uit. Een optie via je je Tweakers profiel lijkt me voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Zeker bij de introductie van Tweakers België vinden we het dusdanig belangrijk dat er voldoende duiding is over de landkeuze, dat we ervoor hebben gekozen de vlag een eigen plek te geven in de bovenbalk. Wanneer we de vlag alleen zouden behouden als voorkeursinstelling missen gebruikers mogelijk dat we deze optie hebben en daar heeft de vlag teveel impact voor. Omdat de prijzen niet alleen op de Pricewatch maar door de hele site verwerkt zijn (reviews, nieuwsberichten, V&A advertenties enz), vinden we het belangrijk om dit in de header te vermelden. Wellicht is die duiding op een later moment minder hard nodig. Het vlaggetje valt op dat is de bedoeling, maar het blijft bij een klein vlaggetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat het een belangrijke optie is ontkent niemand. Maar waarom kan dat vlaggetje niet weg op het moment dat je die setting daadwerkelijk zelf getoggled hebt? Laat hem alleen zien als er een automatische check nodig is om te bepalen waar de gebruiker zit en laat 'm vooral weg als de gebruiker die setting al gezet heeft.

Het is inderdaad belangrijk om het land goed te zetten, maar dat is het slechts één keer (tenzij de gebruiker emigreert). Het slaat echt nergens op om, zelfs als het een klein icon is, screen estate op te offeren aan zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Mja, de slogan ken ik ondertussen ook wel uit mijn hoofd, zonde om daar ook screen estate aan op te offeren, en dat zijn zelfs meer pixels dan dat 15x15 vlaggetje. Oh wacht, je krijgt helemaal niet meer bruikbare ruimte als je 'm weglaat...

:P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

crisp schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 14:19:
Mja, de slogan ken ik ondertussen ook wel uit mijn hoofd, zonde om daar ook screen estate aan op te offeren, en dat zijn zelfs meer pixels dan dat 15x15 vlaggetje. Oh wacht, je krijgt helemaal niet meer bruikbare ruimte als je 'm weglaat...

:P
Die slogan is ook gruwelijk lelijk en heb ik niet voor niks weggehaald met custom CSS. Net als het vlaggetje. :P

Anyway, het gaat me er vooral om dat het vlaggetje straks met de nieuwe header wél een plek gaat krijgen maar het tandwieltje blijkbaar weg moet (omdat er geen ruimte voor is?) Het is gewoon raar om dat vlaggetje dat je één keer bedient er te laten staan, maar het tandwieltje met zinnige settings die je nog wel eens van tijd tot tijd wisselt weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Van mij hoeft dat tandwieltje ook niet weg, maar ik ben geen designer...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
crisp schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 14:19:
Mja, de slogan ken ik ondertussen ook wel uit mijn hoofd, zonde om daar ook screen estate aan op te offeren,
Van die slogan heb ik lang gedacht dat het een 1-aprilgrap is, vooral ook vanwege de lelijke rendering }:O

En het vlaggetje kost niet alleen screen estate, maar vooral ook mind estate - het wekt de indruk dat er iets is waar je wat mee moet doen (omdat normaal gesproken op die plek geldt kleur=iets nieuws.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

incaz schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:25:
[...]

Van die slogan heb ik lang gedacht dat het een 1-aprilgrap is, vooral ook vanwege de lelijke rendering }:O

En het vlaggetje kost niet alleen screen estate, maar vooral ook mind estate - het wekt de indruk dat er iets is waar je wat mee moet doen (omdat normaal gesproken op die plek geldt kleur=iets nieuws.)
Dat is denk ik puur een kwestie van gewenning. Dat is bij elke verandering zo en zou geen reden mogen zijn om dan maar nooit meer iets te veranderen of toe te voegen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het is natuurlijk wel maar de vraag of je dit soort dingen moet aanwennen. Momenteel is het kleur == notificatie. Nu staat er dus een vlag naast die het rood van de meldingencounter heeft en voor Belgen zelfs ook nog geel dat iets weg heeft van het gifgroen dat gebruikt wordt om de icons op te lichten. Het risico is dan vanuit designoogpunt dat de notificatie-icons gewoon minder aandacht gaan trekken omdat de gebruiker eraan gaat wennen dat er een icon naast staat met dezelfde kleuren. In zekere zin is dus juist de gewenning die je noemt het probleem omdat je daarmee het "risico" vergroot dat mensen notificatieblind worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 18:02
Als dat lelijke vlaggetje nou in ieder geval de officiële verhouding van de Nederlandse (en Belgische) vlag zou krijgen, dan is het al wat minder lelijk.

Over een x aantal maanden verstoppen onder sertings lijkt me helemaal top. En als je geen account heb dan heb je gewoon pech, of je maakt een account aan! Simpel zat :)

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

NMe schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 23:00:
Het is natuurlijk wel maar de vraag of je dit soort dingen moet aanwennen. Momenteel is het kleur == notificatie. Nu staat er dus een vlag naast die het rood van de meldingencounter heeft en voor Belgen zelfs ook nog geel dat iets weg heeft van het gifgroen dat gebruikt wordt om de icons op te lichten. Het risico is dan vanuit designoogpunt dat de notificatie-icons gewoon minder aandacht gaan trekken omdat de gebruiker eraan gaat wennen dat er een icon naast staat met dezelfde kleuren. In zekere zin is dus juist de gewenning die je noemt het probleem omdat je daarmee het "risico" vergroot dat mensen notificatieblind worden.
Ik denk dat het van persoon tot persoon verschilt. De een zal er gevoeliger voor zijn dan de ander. Ik heb bij mezelf nog geen negatief effect opgemerkt, of het vlaggetje aangezien voor een notificatie (en heb zelfs een tijdje de Belgische setting gebruikt).

Note dat ook de notificatie-icons in het kader van de nieuwe header zullen worden aangepast (vziw worden die geel omdat het nieuwe menu een rode achtergrond krijgt).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
crisp schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 22:55:
[...]

Dat is denk ik puur een kwestie van gewenning. Dat is bij elke verandering zo en zou geen reden mogen zijn om dan maar nooit meer iets te veranderen of toe te voegen.
Dat is, als je zorgvuldig designt, wel altijd een reden waarom je je af moet vragen of de verandering belangrijk genoeg is om van je gebruikers te vragen om zich in iets nieuws te trainen. Veranderen om het veranderen vind ik in elk geval een zinloze bezigheid.
Maar in dit geval train je je bovendien in iets dat je dan weer eigenlijk niet wilt: het negeren van kleur in de rechterbovenhoek. Dat betekent dat of mensen meer tijd nodig hebben om info daar te verwerken, of dat ze dingen makkelijker over het hoofd zien. Beide zijn dat onwenselijke gevolgen.

Dat is vanuit usability een onbegrijpelijke keuze, en dat is niet slechts een subjectieve mening maar gebaseerd op heel wat behoorlijk onderzoek naar hoe mensen informatie verwerken.

Maar het blijft ook gewoon lelijk, dat ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 09:03
A Lurker schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:49:
Verandering -> weerstand -> acceptatie -> huh was er vroeger geen vlag dan?
^^ Dit + handige manier om de feature in de hoofden van de leden en bezoekers te krijgen. 'k Verwacht dat het vlaggetje binnen 1,5 en 3 maanden tekstueel geworden is of te vinden is in de voorkeuren.

De feature wordt minder snel een succes als er niet genoeg aandacht voor is, dus ook als men er niet direct mee geconfronteerd wordt. Relatief subtiele oplossing nu, maar toch net 'prominent' genoeg om aandacht te trekken. Vanuit oogpunt van verandermanagement toch wel een aardige insteek :>

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verandering -> weerstand -> custom css. Problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:04

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Va. En van mij mag de vlag überhaubt weg, ik hoef toch ook niet constant te zien dat ik een man ben of dat ik geregistreerd ben sinds xxxx.

Ik snap dat je duidelijk wilt maken dat men het kan gebruiken, maar zet het dan op een logische plek bij va. Bijvoorbeeld in de tracker balk, waar je dingen aan en uit kan zetten.

ik ben het dan ook niet met sander eens. Dit is een onnodige prominente weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xatom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:16

Xatom

Zelf vind ik dat vlaggetje wel prima, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen er niet op zitten te wachten.

Is het niet mogelijk om een eenmalig bericht bovenin het scherm te weergeven, zoals nu met de cookie melding? Eventueel deze 2 meldingen combineren indien nodig.

Zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AwM4gdWl.png
(let maar niet op het slechte design, het gaat om het idee :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Wat te denken van onderstaand compromis?

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
li.icon.countryNL, 
li.icon.countryBE 
{ 
    -moz-filter: grayscale(100%); 
    -webkit-filter: grayscale(100%); 
    filter: grayscale(100%); 
} 

li.icon.countryNL.selected, li.icon.countryNL:hover,
li.icon.countryBE.selected, li.icon.countryBE:hover
{ 
    -moz-filter: none; 
    -webkit-filter: none; 
    filter: none; 
}

Daarmee worden de vlaggetjes standaard grijs getoond (in lijn met de rest van de icons), maar zodra je eroverheen gaat wordt het in alle pracht en praal getoond (zoals het hoort bij een vlag). :)

[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 09-07-2014 01:12 ]

We are shaping the future

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.