Feedback gevraagd over fixed header

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Mede-auteur:
  • CosmoKramer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 14:53

CosmoKramer

We zijn momenteel aan het kijken naar de implementatie van een fixed navigatieheader op Tweakers. Een fixed header houdt in dat het navigatiemenu een vaste positie heeft en altijd in beeld is. Dit heeft als voordeel dat de navigatie altijd binnen handbereik is, evenals notificaties en berichten voor ingelogde gebruikers. Omdat een fixed header niet teveel ruimte mag innemen zijn we gedwongen om in de hoogte ruimte te besparen ten opzichte van de huidige header, wat er meteen voor zorgt dat er meer content boven de fold zichtbaar is op de desktopversie. Verder vind je de search nu direct terug in de header. Vooral in het forum kan dat handig zijn, maar ook op tal van andere plekken in de site.

Fixed header cropped

Vanuit marketingoogpunt hebben we de wens om zowel ons beeldmerk als de pay-off en links naar social media op een prominente plek te tonen. Dat is gelukt met een zwarte balk die getoond wordt onder de header. Deze balk scrollt wel mee met de content van de pagina.

Een ander belangrijk voordeel van een fixed header is dat we het uiterlijk van de headers op de desktopsite en de responsive site kunnen gelijktrekken. De interactie van de navigatiemenu's is wel anders op kleine beeldschermen omdat er nu eenmaal minder ruimte voor navigatie beschikbaar is maar de vormgeving zal ongeveer gelijk worden. Nu zijn er nog grote verschillen tussen de headers op de desktopsite en de responsive site.

Omdat een header die altijd in beeld is juist op kleine beeldschermen minder wenselijk kan zijn, hebben we in de huidige iteriatie een proof of concept geïmplementeerd voor een header die verdwijnt als je naar beneden scrollt en zichtbaar wordt als je omhoog scrollt. Je hoeft zodoende niet meer helemaal naar de bovenkant van de pagina terug te keren om het navigatiemenu en de zoekfunctie te kunnen gebruiken.

Responsive header screenshot

De automatisch verbergende header werkt alleen op device grade D en C (smartphones en tablets in portretstand) en kan ingesteld worden als optie in je voorkeuren (kies voor Header weergave > Menu altijd in beeld).

Fixed header setting

Een simpel prototype van de fixed header op de desktopsite kun je hier uitproberen. Het prototype bestaat uit twee over elkaar scrollende plaatjes en is verder niet functioneel. Alleen het zoekveld kan uitgeklapt worden via het zoekicoon in de header. We hebben er bewust voor gekozen om op de desktopsite geen transitie-effect op de header toe te passen. De header is hier altijd verankerd aan de bovenkant van de viewport.

Feedback over de fixed header is welkom! We zijn benieuwd naar jullie mening over de fixed header op de desktop en het automatisch verbergen van de header op smartphones en tablets in portretstand.

[ Voor 6% gewijzigd door Femme op 24-06-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 23:17
Mooi dat jullie hier mee bezig zijn.

Persoonlijk vind ik de Fixed header op de desktop helemaal niks. Gewoon omdat het dan weer een stuk ruimte in neemt die ik liever gevuld zie met content. Als het op de zelfde manier zou werken zoals nu op de mobiele site lijtk mij het wel handig.

Om gelijk door te gaan op de mobiele site, ik heb momenteel een 5 inch full hd smartphone met een DPI van 400 ingesteld. Dus ruimte zat. Ik vind het heel erg afleiden dat de header weer in beeld komt bij het naar boven scrollen. Liever zou ik hem altijd in beeld zien zodat ik snel naar de home page kan.

Edit: Wat ik eigenlijk nog mis is de mogelijkheid om te swipen naar de menu's links en rechts, dat zou helemaal makkelijk zijn haha

[ Voor 10% gewijzigd door Quas op 24-06-2014 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-09 00:35
Heel fijn dat jullie dit (eindelijk) hebben op de mobile versie. Het voelt veel meer als een app aan dan. Ik ben het met Quas eens dat de header op mobile beter altijd in beeld kan blijven. Ik bekijk Tweakers.net vanaf een Galaxy S4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:59

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Desktop: Ziet er mooi uit! Goede balans om alleen het belangrijkste van het menu fixed te tonen.

Mobiel: Erg tof. Apple doet dit ook bij de navigatiebalken in Safari, dus dit sluit er mooi bij aan. Ik ben bang dat het niet mogelijk is, maar toch: het zou nog mooier zijn als het menu al naar boven/beneden schuift tijdens het scrollen (zoals Apple ook doet).

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
Ulster Seedling schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:07:...Ik ben bang dat het niet mogelijk is, maar toch: het zou nog mooier zijn als het menu al naar boven/beneden schuift tijdens het scrollen (zoals Apple ook doet).
Dit moet mogelijk zijn dit is ongeveer wat er op Google+ gebeurt. Als je naar beneden scrollt verdwijnt de gehele header (met dus snelle toegang tot pw/v&a/forum/reviews etc.) maar met de eerste beste scroll tick naar boven toe komt hij weer terug.

Ik vind persoonlijk zo'n 'always-on' header niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nice. Ik heb dit met Custom CSS al geregeld, maar native zou wel mooi zijn.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi0tr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:17
Ik ben ook voor de fixed header op de mobiele versie van de site . Op Chrome for Android werkt de navigatiebalk op dezelfde manier als de header die jullie nu geïmplementeerd hebben waardoor ik twee balken op hetzelfde moment onder elkaar in beeld krijg als ik een klein stukje omhoog scroll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Bij de Android browser valt hij alleen wel elke keer onder de navigatiebalk die hetzelfde truukje heeft. Dus zodra je omhoog scrollt krijg je eerst de URL-balk van de browser zelf, dan moet je wachten tot die weer in klapt en dan zie je het tweakers menu.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• georgeboot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09 17:39
Op iOS 8 (wellicht ook eerdere versies?) op de iPhone5 gaat het op de homepage tot de het begin van de nieuwslinken goed (dus net voorbij die 3 teasers), daarna schiet hij toch weer uit beeld.

Verder erg fijne feature!

[ Voor 16% gewijzigd door georgeboot op 24-06-2014 14:13 ]

LG-HM091MR-U44 | 9000WP zuid plat dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 08:11
georgeboot schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 14:12:
Op iOS(8) op de iPhone5 gaat het op de homepage tot de het begin van de nieuwslinken goed (dus net voorbij die 3 teasers), daarna schiet hij toch weer uit beeld.
Dat is "by design" als je weer omhoog scrolled komt hij weer in beeld. Zo voorkomen we dat de header altijd onnodig ruimte in neemt en je bij bijvoorbeeld een artikel alle schermruimte hebt om de daadwerkelijke tekst te lezen. Vandaar ook de kleine animatie naar boven toe bij het verdwijnen van de header. Mocht je ideeen hebben over hoe dit duidelijker kan, horen we dat graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:56

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Fixed header op mobile is helemaal top! Enige wat ik nog mis is dat als ik het midden van het menu klik/druk/touch dat de pagina dan helemaal naar boven gaat (ipv van dat ding rechtsonder)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 13:08

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op zich niet onlogisch en ook niet heel storend. Eigenlijk wel handig!
Deze feedback gaat over de desktopversie.

• Die animatie op het omlaag komen van die searchbar is echt irritant traag. Die mag wat mij betreft een stuk sneller of gewoon weg.

Verder vind ik het nog steeds jammer dat er maar 1 knop voor 'forum' is.
Daar zou ik een dropdown willen voor Actieve topics, Bookmarks, Myreact & Mijn topics.
Een alternatief is dat je kunt instellen waar die forum-knop naar verwijst. Dat is eigenlijk de beste oplossing, want dat scheelt een klik per keer.

Nu weerhoudt dit me van het doorklikken van de frontpage naar het forum. Daar gebruik ik nu een bookmark voor naar active_topics.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Honderd procent voorstander. Die ruimte die het inneemt is in mijn ogen marginaal maar het scheelt wel telkens weer die header te voorschijn toveren :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutervOorschot
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 18:19
De header werkt slecht op ie11 wp8.1. Als ik scroll volgt de header 1 of 2px later. Beetje lag. Kan er niet beter css position:fixed worden gebruikt? Nu is het denk ik JS?

Wel een cool concept.

Het desktopconcept werkt een heel stuk beter op mijn telefoon(is natuurlijk niet responsive, maar die aanpak, ik denk css, is denk ik beter).

[ Voor 27% gewijzigd door WoutervOorschot op 24-06-2014 15:59 ]

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 13:32
Fijn dat dit eindelijk toegevoegd wordt :)
Ik liep echter wel tegen een paar probleempjes aan:
  1. Wanneer je op de menu-knop drukt scrollt de pagina weer helemaal terug naar boven.
  2. Met zowel Javelin Browser als de standaard browser (vrij logisch, maken beide gebruik van dezelfde engine volgens mij) wordt de header bij het openen van het menu niet 'opzij gedrukt', maar komt het menu er gewoon overheen. Hierdoor is de menu-knop niet meer te bereiken om het menu weer te sluiten. Bij Chrome werkt dit wel gewoon goed.
  3. Zoals al gezegd werd, mag de animatie van het omlaag komen van de searchbar wel wat sneller (Desktop)
Extra informatie:
Telefoon: HTC One X
Android-versie: 4.2.2 i.c.m. Sense 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
WoutervOorschot schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:55:
De header werkt slecht op ie11 wp8.1. Als ik scroll volgt de header 1 of 2px later. Beetje lag. Kan er niet beter css position:fixed worden gebruikt? Nu is het denk ik JS?

Wel een cool concept.
Het is position fixed. We zijn nog bezig om dit goed te krijgen op WP8 en 8.1 Helaas werkt position fixed op Windows Phone nog niet zoals het zou moeten werken en zitten er nog wat haken en ogen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutervOorschot
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 18:19
Inspector schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:58:
[...]

Het is position fixed. We zijn nog bezig om dit goed te krijgen op WP8 en 8.1 Helaas werkt position fixed op Windows Phone nog niet zoals het zou moeten werken en zitten er nog wat haken en ogen aan.
Jammer om te horen. Ik heb zelf de ervaring dat ie10 een stuk sneller was op tweakers.net dan ie11, vooral op pagina's waar reacties staan. Ik hoop dat het lukt om dit goed te implementeren! :P

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:48

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Desktop: mooi! Ik ben voorstander.

Ik vind alleen het effect om de search uit te klappen nét iets te lang duren.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
De transitie van de zoekbalk was niet gefinetuned voor productie maar de feedback is duidelijk ;) . Ik heb de transitie meteen even wat sneller gemaakt, van 1,00 seconde naar 0,25 seconde :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvdh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 23:00
Even getest op mijn Sony Xperia U, Android 4.0:
Chrome 35: dit werkt perfect en vloeiend.
Opera Classic: hier zit er een vertraging op het verschuiven van de header, hij springt pas naar boven als het scrollen beëindigd is. Maar ik heb er alle begrip voor als deze browser niet 100% ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het kan aan mij liggen, maar bij mij werkt het totaal niet op m'n desktop? Gebruik gewoon de laatste versie van Chrome op Windows 8.1!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:19

BM

Moderator Spielerij
Hier in W8.1u1 IE11 doet het ook verdraaid weinig :)
Volgens mij lees ik (wederom) niet goed :+

[ Voor 33% gewijzigd door BM op 24-06-2014 19:29 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59
Desktop is volgens mij nog niet geactiveerd... Behalve in het voorbeeldje achter de link in de ts, al zijn dit ook alleen nog maar plaatjes.

Op mijn Nexus 5 werkt het overigens prima! Ideaal als je Tweakers als webapp op je "desktop" hebt staan :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Laatst online: 09:56

_David_

FP ProMod

llama llama duck

DennusB schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 18:40:
Het kan aan mij liggen, maar bij mij werkt het totaal niet op m'n desktop? Gebruik gewoon de laatste versie van Chrome op Windows 8.1!
Het werkt nu alleen nog maar op mobile (als je het hebt aangezet in je voorkeuren)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Heel kort... ik vind het een verbetering t.o. de huidige header, die vond ik persoonlijk niet zo mooi/netjes, dit vind ik er strakker uit zien. Plus dat een fixed header simpelweg heel erg handig is... Misschien is zoals hierboven al genoemd dmv een pull/drop down direct naar sub forums e.d. nog een prettige toevoeging... ik ga bijvoorbeeld vrijwel altijd eerst naar actieve topic en myreact.

Enige 'kritiek' die ik heb is dat het logo nu wel heel erg klein is op een 1920x1200 monitor... dat is puur een esthetisch ding, maar het logo mag (behoort) prominenter aanwezig te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:54
Zolang het maar optioneel blijft. ;)

1. Op kantoor is een rode balk niet altijd even handig in een kantoortuin.
2. Op mijn note3 gebruik ik desktopweergave, in combinatie met landscape gebruik ben je dan in een soort brievenbus aan het tikken?

Disclaimer: ik heb persoonlijk een tyfushekel aan responsive design en vermijd het actief op alle sites. Ben blij als de hype weer voorbij is. Ik wil niet een site opnieuw ontdekken doordat ik een ander apparaat gebruik.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Voor de desktop ben ik voor, maar dan zou ik op het forum ook graag deze balk altijd bovenin willen zien:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pRHn9d50Djd89WtOeqlgxTYM/full.png

[ Voor 4% gewijzigd door Brilsmurfffje op 24-06-2014 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
MicGlou schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 21:35:

Enige 'kritiek' die ik heb is dat het logo nu wel heel erg klein is op een 1920x1200 monitor... dat is puur een esthetisch ding, maar het logo mag (behoort) prominenter aanwezig te zijn. :)
Ik denk dat we onze fixed header zeker niet hoger moeten maken dan het huidige ontwerp. Ons logo is helaas niet erg geschikt voor weergave op een klein formaat. De vorm waarin we hem in de huidige header tonen (als een rijzend zonnetje boven de zwarte navigatiebalk) is niet bruikbaar in een fixed header. Persoonlijk ben ik ook geen liefhebber van gekunstelde transitie-effecten die een header kleiner maken zodra je gaat scrollen. In een webshop waar je af en toe komt is dat wel uit te houden maar op een site waar de fanatieke gebruikers tientallen tot honderden pageviews per dag doen worden die transities irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:55

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Zoals ik vanmiddag tegen rob_erwt op IRC al zei; wie bij product moet ik hoeveel kilo chocotoff sturen om dit per gisteren ook in de gewone desktop variant te krijgen?

Ik ben ditzelfde gedrag al sinds de introductie van dit ontwerp met customcss aan het doen en zou het zoveel prettiger vinden als het gewoon native kan.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EH08
  • Laatst online: 19-08 20:56
Jullie zouden ook die zwarte balk in de huidige header mee kunnen laten scrollen, met wat aanpassingen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Ziet er erg goed uit, maar heeft nog wel wat finetuning nodig. Ik heb hem nu vooral in grade C gebruikt.

De paar probleempjes die ik tegen kom zijn dat als je een stukje naar boven scrolt en dan gelijk weer naar beneden dat dan de header als je stopt met scrollen alsnog even snel voorbij komt flitsen. Ik zou zeggen kijk goed naar wat, wanneer en hoe de balk van chrome mobile in beeld komt, want die werkt in mijn ogen erg goed.

Verder vind ik dat de header best eerder al mag verdwijnen als je boven aan de pagina zit.

Dit alles gebruikt op een nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
EH08 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:00:
Jullie zouden ook die zwarte balk in de huidige header mee kunnen laten scrollen, met wat aanpassingen dan.
Het is de bedoeling dat de header op de desktopsite een nieuw ontwerp krijgt dat meer in overeenstemming is met de gebruikservaring op de responsive site. De header op de desktop site willen we het liefst altijd tonen, zie demo op http://achelois.tweakers....ndex-search-payoff-c.html .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
Niet om gekke dingen met de url te doen ofzo, maar de 'b-versie' vind ik ook niet verkeerd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:22

InFamous

excommunicado

hylke94 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 18:46:
Niet om gekke dingen met de url te doen ofzo, maar de 'b-versie' vind ik ook niet verkeerd ;).
Ik vind deze versie inderdaad het meest passen.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:54
Welk nut heeft die bovenste zwarte balk dan? Like en tweet zijn eenmalige acties lijkt me?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 13:32
hylke94 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 18:46:
Ik vind persoonlijk de animatie waarmee de header naar boven scrollt bij die versie erg vervelend. Doe mij dan maar gewoon versie C :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
Waarom houden jullie op de desktop de header niet zoals die nu is en als je naar beneden scrolt dat de zwarte balk gewoon in beeld blijft, dus dat hij eerst een stukje naar boven schuift, maar zodra de zwarte balk aan de rand van het scherm is stopt ie met schuiven en blijft hij altijd in beeld, dan hoeft er ook niet heel veel aan de header veranderd worden.

Ik begrijp dat jullie de header meer in het zelfde design als de Mobiele website Willen krijgen, maar jullie kunnen dan ook op de mobiel site de balk zwart maken met een rood logo. Dan hoeft er helemaal niet heel veel vergaderd te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Quas schreef op zondag 29 juni 2014 @ 10:28:
Waarom houden jullie op de desktop de header niet zoals die nu is en als je naar beneden scrolt dat de zwarte balk gewoon in beeld blijft, dus dat hij eerst een stukje naar boven schuift, maar zodra de zwarte balk aan de rand van het scherm is stopt ie met schuiven en blijft hij altijd in beeld, dan hoeft er ook niet heel veel aan de header veranderd worden.

Ik begrijp dat jullie de header meer in het zelfde design als de Mobiele website Willen krijgen, maar jullie kunnen dan ook op de mobiel site de balk zwart maken met een rood logo. Dan hoeft er helemaal niet heel veel vergaderd te worden.
Transitie-effecten in de header willen we zoveel mogelijk vermijden omdat ze vaak als storend worden ervaren. Verder willen we dat de header is vormgegeven in de huisstijl van Tweakers. Dat is hij niet als zwart de overheersende kleur in de header is :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Gaat de fixed header uitkunnen op de desktop? Ik zie het liefst geen rode balk prominent in beeld. De huidige pagina (zwart, wat tinten grijs, wit, hier en daar wat blauw en rood) op zowel FP als GoT vind ik mooi en rustig overkomen. De rode balk trekt erg de aandacht en kost wat ruimte.

Verder zal het voor mij wennen zijn, ik heb met custom css de zoekbalk nu in het rode vlak geplakt, die komt er straks weer onder :) Maar dat is geen probleem (en logischer).

Op mobile ben ik groot voorstander van de 'omhoog is header in beeld' optie.

Is die zwarte wel-meescrollende balk trouwens helemaal uit als ik de sociale media buttons uit heb gezet in mijn voorkeuren?

[ Voor 10% gewijzigd door Bundin op 02-07-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Quas schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:01:
Persoonlijk vind ik de Fixed header op de desktop helemaal niks. Gewoon omdat het dan weer een stuk ruimte in neemt die ik liever gevuld zie met content.
QFT, ik zou het erg jammer vinden als het niet uit kan worden geschakeld. Bij een desktop is op home of end rammen geen werk. En de sneltoetsen doen het ook gewoon. Dan is het hartstikke zonde als er minder verticale ruimte overblijft voor content. De menubalk is bij gewoon gebruik (lezen) niet per se nodig maar neemt wel zo'n 15% van de ruimte in bezit als ik mijn laptop gebruik (a 768px verticale ruimte).

Er is IMHO maar 1 reden om menubalken continu in zicht te hebben, dat is als heel snel scrollen niet mogelijk is (dus enkel bij smartphones, en tablets die geen muis of tobo hebben).

Als het 'radertje-menu' weg gaat dan hoop ik in datzelfde kader dat de optie om de dichtheid op 'compact' te zetten blijft.

Of, definieer een desktopscherm van 1080px of minder als niet-groot, laat staan bij 768px en minimaliseer verticale niet-content. De helft van de laptops in de pricwatch heeft een verticale resolutie van 768px of minder. 94% is 1080px of minder.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Willen jullie het wel een optie maken? Anders blijf ik bezig om Tweakers 7.5 te fixen :+

[ Voor 9% gewijzigd door _eXistenZ_ op 02-07-2014 14:15 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
_eXistenZ_ schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:15:
Willen jullie het wel een optie maken? Anders blijf ik bezig om Tweakers 7.5 te fixen :+
Die is er al.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/l08by8UcTznOiyWv8UkZfyvz/full.png

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Hehe :+

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

Op een tablet (getest op iPad) is het in ieder geval erg prettig. Wel zou ik het heel fijn vinden als het radartje zou blijven, die gebruik ik juist best vaak - en zo heel veel ruimte neemt het ook niet in :).

Op desktop heeft het wat mij betreft beperkte meerwaarde om hem in beeld te houden, maar het visueel gelijktrekken is denk ik sowieso wel een goed idee.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik vind hem erg mooi, en super voor de bediening, heel makkelijk om bij andere onderdelen te komen. En de continue aanwezigheid geeft echt het 'tweakers gevoel' :) Ook dat de balk nu wat smaller is geworden vind ik wel mooi (er is nu een vrij dikke streep rood die niets doet, de schermruimte wordt met de nieuwe balk beter benut).

Op zich vind ik het trouwens niet zo'n probleem dat de desktop versie anders werkt dan de responsieve, ik denk dat dat juist goed is omdat je er ook in het gebruik heel anders mee omgaat. Maar ik moet zeggen dat ik de instellingen in het menuutje (dat tandwieltje) niet iets zijn die ik dagelijks gebruik dus zo'n promimente plaats in de menubalk is voor mij niet nodig.

Ik vind wel het logootje een beetje abrupt afgekapt. Het zou wel mooi zijn als er een beetje een fade-out in zit die net een beetje over de scrollende content doorloopt (een beetje zoals je nu ook in het logo hebt). Dat moet op zich kunnen met CSS positioning en een PNG met alpha channel. Dat zou het wat meer af maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
GekkePrutser schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 23:56:

Ik vind wel het logootje een beetje abrupt afgekapt. Het zou wel mooi zijn als er een beetje een fade-out in zit die net een beetje over de scrollende content doorloopt (een beetje zoals je nu ook in het logo hebt). Dat moet op zich kunnen met CSS positioning en een PNG met alpha channel. Dat zou het wat meer af maken denk ik.
Een logo met uitsteeksels hebben we wel uitgeprobeerd maar we vonden het er irritant uitzien:

http://achelois.tweakers.net/~femme/fixedheader/index-c.html

Een logo dat half transparant over de content ligt zal ook als storend ervaren worden.

De instellingen die nu achter het tandwieltje zitten blijven overigens gewoon beschikbaar via je voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Femme schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:30:
[...]
Een logo met uitsteeksels hebben we wel uitgeprobeerd maar we vonden het er irritant uitzien:

http://achelois.tweakers.net/~femme/fixedheader/index-c.html

Een logo dat half transparant over de content ligt zal ook als storend ervaren worden.
Ja, dat is ongeveer wat ik bedoelde! Ik vind dat juist mooier :) Wel leuk dat jullie dat al geprobeerd hadden!

En je krijgt in dit geval inderdaad wel een rare situatie als je net begint met scrollen waardoor het onderste gedeelte van het logo niet meer gelijk loopt met het bovenste, dat ziet er dan raar uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ID8aT7yv8z7zLvWWrnYqUMmX/full.png

Ik vind het uitsteekseltje over de content daar trouwens juist mooi (het doorbreekt de strakke scheiding tussen menu en content een beetje) maar smaken verschillen natuurlijk en ik weet dat het voor iedereen zo goed mogelijk moet aanvoelen. Ik vind de balk uit de startpost ook mooi trouwens, het was alleen iets dat me opviel, vandaar.

Edit: Nog 1 puntje van feedback trouwens (sorry :) ), over de balk uit de startpost, ik zou er ook een retina versie van maken dit keer. Vooral bij de tekst "Wij stellen technologie op de proef" is het font erg dun waardoor de letters door de anti-aliasing een beetje onscherp worden. Maar als er een retina (of HiDPI) versie van is, gaat dat er dan juist heel strak uitzien op zo'n scherm.

[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 03-07-2014 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 11:15
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de huidige header er net wat mooier uit vind zien :)
De nieuwe lijkt meer balk-op-balk. Wel handig dat 'ie blijft steken, vooral als je even snel ergens anders naartoe wil op de site.

Ook vind ik de tekst "Wij stellen technologie op de proef" heel lastig om te lezen. Een minder dun lettertype helpt hierbij enorm lijkt mij.

[ Voor 15% gewijzigd door NanoSector op 13-07-2014 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Laatst online: 11:59

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

De zoekfunctie werkt niet in Safari op mijn iPhone (iOS 7.1.2). Nadat ik op het zoekicoon getikt heb, wort het zoekveld slechts een tel getoond. Hier een video van het probleem (in de iPhone Simulator met iOS 7.1):

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/1U3B1G42051x/tweakers-header.gif

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
Ik heb ineens de fixen header op de website.
Zie ineens de nieuwe iteratie staan.

Persoonlijk vind ik dit echt niet mooi maar wel functioneel.
Ik zou hier echt beter over na denken en desnoods met een andere interaction designer naar kijken.
Dit is echt een stap terug ipv een stap vooruit.

[ Voor 47% gewijzigd door Quas op 05-08-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
Quas schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:24:
Ik heb ineens de fixen header op de website.
Zie ineens de nieuwe iteratie staan.

Persoonlijk vind ik dit echt niet mooi maar wel functioneel.
Ik zou hier echt beter over na denken en desnoods met een andere interaction designer naar kijken.
Dit is echt een stap terug ipv een stap vooruit.
Je kan het altijd weer uitzetten in je voorkeuren...

Ik ben er overigens wel blij mee. Werkt prima en ik heb er geen last van.
Het enige wat me nu opvalt is dat de anchor-links niet meer goed uitlijnen. Als ik bijvoorbeeld in dit topic op een "timestamp" van een reactie klik, wordt ik doorgestuurd naar dezelfde pagina en scrolt de website naar de desbetreffende post. Alleen zit nu de header er overheen, dus mis ik het bovenste stukje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik de eerste die er over valt dat het logo horizontaalniet lekker is uitgelijnd in de header, vooral binnen de hover state?

De plaatsing van het beeldmerk lijkt vrij willekeurig gekozen. Het lijkt logischer om deze links uit te lijnen met de kantlijn van de content.

Daarnaast is het vreemd dat de "logoknop" bij de hover state links ontzettend veel padding heeft. De linkerkant van de knop is uitgelijnd met de linkerkant van de site, maar dit levert erg veel lege ruimte op aan één kant van de knop.

Beide zouden al iets beter zijn als je in elk geval het logo naar links verplaatst zodat deze uitlijnt met de content: http://grab.by/zzEo (links is voor/huidig, rechts is na)

De fixed header begint hier redelijk te wennen intussen trouwens. Ik vind alleen dat zwarte pixellijntje onderaan zodra je gaat scrollen wat bijzonder. Dit lijkt niet helemaal af/beetje goedkoop.
Ook vind ik nog altijd dat de uitsparing voor het knopje voor de trackers gewoon in één lijn helemaal mag doorlopen naar beneden als de breedte van het scherm dit toestaat. De vreemde "hap" uit de site is dan niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiero99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-09 11:39
Beste Tweakers,

Als ik nu een lang artikel lees, waarbij ik mijn vinger op het scherm hou om te scrollen, knippert de balk bovenin steeds. Dit komt omdat ik mijn vinger niet perfect stil hou en hierdoor enkele pixels de pagina omhoog scroll.

Tevens gebruik ik de bovenkant van mijn scherm graag als leeslijn, waarbij ik iedere gelezen regel omhoog wegscroll. Als ik tijdens het lezen van de regel dan 1 pixel omhoog scroll, verschijnt de balk over de te lezen regel heen.

Zou de treshold, waarna de balk verschijnt, een paar pixels hoger kunnen? De balk zal dan niet steeds verschijnen als het niet nodig is.

Een andere oplossing is de snelheid waarmee de balk verschijnt te koppelen aan de snelheid van de scroll van de pagina. Als ik dan per ongeluk omhoog scroll, zal de balk verschijnen boven de regel die ik aan het lezen was. Hierbij verschijnt de balk dus minder snel als je omhoog scrollt.

Zijn er meer mensen met dit probleem en is dit wellicht een goede oplossing?

Groetjes fiero99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
fiero99 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:58:
Beste Tweakers,

Als ik nu een lang artikel lees, waarbij ik mijn vinger op het scherm hou om te scrollen, knippert de balk bovenin steeds. Dit komt omdat ik mijn vinger niet perfect stil hou en hierdoor enkele pixels de pagina omhoog scroll.

...

Groetjes fiero99
Ik erken deze problemen en je suggesties zijn intern ook al eens aangedragen. Ik ga een ticket aanmaken om dit eens te finetunen maar weet niet of dit ook prioriteit gaat krijgen. Bedankt voor je feedback iig.
Pagina: 1