Ik hoor van Mastercard dat hun verteld is (yay, callcenters!) dat bedrijven tot een jaar na dato de afschrijving van een gereserveerd bedrag uit mogen voeren, die termijn van 3 weken ofzo waarna hij 'vervalt' zou enkel gaan om de tijd dat het ingehouden wordt van je bestedingslimiet. (Laten we het maar hopen zo
).
Nee hoor.. niets meer vernomen of gehoord. Maar plots een nieuw ordernummer en nu in productie.Brad Pitt schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 08:34:
[...]
Dit zijn allemaal mensen die reeds zijn gebeld neem ik aan hè? Het is niet opeens magisch gebeurd of zo?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Die van mij is ook in productie nu, ik heb er verder geen bericht over ontvangen. Het is nog mijn "oude" order nr 61577875*.
Same here. Omdat het al bijna een week geleden is dat ik een mail van Dell kreeg, besloot ik zojuist in te loggen op de website. En ja, ook de mijne is in productie gegaan
Begrijp ik het goed dat iedereen van wie de status nu opeens op "in productie" staat nooit de melding "Deze bestelling is op uw verzoek gewijzigd" heeft gekregen?
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Die heb ik nooit ontvangen nee.
[ Voor 1% gewijzigd door Robsel_NL op 23-02-2012 10:12 . Reden: typo ]
Ik heb die melding wel gehad. Maar ik heb ook een nieuwe orderbevestiging gekregen met een nieuw ordernummer. Deze heeft nu status "In productie".BSTNjitRam schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:11:
Begrijp ik het goed dat iedereen van wie de status nu opeens op "in productie" staat nooit de melding "Deze bestelling is op uw verzoek gewijzigd" heeft gekregen?
Oude ordernummer is nog steeds "op mijn verzoek gewijzigd"
Edit: Zojuist nog even gekeken en deze oude order is nog steeds gewijzigd. Zou wat zijn als die ook ineens geleverd zou gaan worden.
[ Voor 16% gewijzigd door Toewan op 23-02-2012 10:17 ]
Heb zelf nog nog geen nieuwe order gekregen mijn oude 6157784** staat op geannuleerd 
Heb ook dat emailtje van Arnoud gestuurd, maar dan wel gisteren. Had er voor geen tijd.
Heb ook dat emailtje van Arnoud gestuurd, maar dan wel gisteren. Had er voor geen tijd.
[ Voor 7% gewijzigd door Calamor op 23-02-2012 10:21 ]
Hier ook de status in productie!
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Verwijderd
Bij mij in productie, met alle oude gegevens (incl. leverdatum van gisteren). Ik heb geen tussentijdse wijzigingen of annulering gehad.BSTNjitRam schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:11:
Net gebeld met klantenservice. Ik krijg elke week een automatische mail met de mededeling dat de leverdatum opschuift. Ivm reservering creditcard wenste ik wat meer inhoudelijke informatie. Geen zin in een door een automatisch syteem geannuleerde order.
Ter verduidelijking mijn order is betaald met CC en staat sinds 6 feb op werk in uitvoering.
Ik heb nu mondeling de bevestiging gekregen dat ik m'n laptop met SSD's ga ontvangen. Wordt deze week nog gemailt of gebeld om het officieel te horen/lezen.
Als reden werd gegeven:
Ik had gereageerd dat ik wilde wachten.
Ter verduidelijking mijn order is betaald met CC en staat sinds 6 feb op werk in uitvoering.
- Telefoon vanuit UK gehad met problemen CC.
- Mail gekregen dat het scherm niet op voorraad was
- Vervolgens de beruchte mail met kruisjes zetten.
- Vervolgens een telefoontje van een Belg die mij alsnog probeerde over te halen om te annuleren of 2x750gb te kiezen. Ik wil wachten op levering
Ik heb nu mondeling de bevestiging gekregen dat ik m'n laptop met SSD's ga ontvangen. Wordt deze week nog gemailt of gebeld om het officieel te horen/lezen.
Als reden werd gegeven:
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Appie Heijn schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:47:
Als reden werd gegeven:

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Mijn order staat nog steeds op 'Werk in Uitvoering'. Ben benieuwd
Haha ik moest mijn telefoon ook bijna muten om het niet uit te proesten.
De mevrouw van de klantenservice was te vriendelijk om een discussie op te starten dat Dell toch wel moet leveren aangezien Dell niet zonder toestemming de order mag annuleren.
Ik zou niet graag bij de Dell klantenservice werken. Iedere dag weer een ander verhaal van bovenaf en continu boze klanten aan de lijn die je iets op de mouw moet spelden.
Maar goed, aantal boze klanten zal wel snel dalen nu denk ik
Maar goed, aantal boze klanten zal wel snel dalen nu denk ik
Idem, evenals een 'verwachte leverdatum' van gisteren. Had al wel een uitstel mailtje van 3 maart ofzo ontvangen, maar dat werken ze online blijkbaar ook niet even bij...Awsom schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:49:
Mijn order staat nog steeds op 'Werk in Uitvoering'. Ben benieuwd
Mijn mening is dat het allemaal leuk en aardig is natuurlijk, inmiddels 35 eenzijdige annuleringen, waarvan ik lees tot nu toe 5 nieuwe orders die gelijk 'in productie' zijn gegaan, maar Dell laat ons niks weten? Ze weten toch dat er contact is met Tweakers en dat er een berichtje op de FP heeft gestaan. Het zou ze sieren door contact op te nemen met Tweakers en hun woord te geven dat alles geleverd gaat worden, inclusief geannuleerden. Die heeft een eenzijdige annulering, die heeft een nieuwe order, van die is de order al 2x verplaatst qua leverdatum, die staat op 'werk in uitvoering', die klant weet van niks, die klant heeft een order uitgeleverd gekregen enzovoort, het is een grote grafzooi imho. Leuk en aardig allemaal dat de orders uitgeleverd lijken te gaan worden, maar het is wel echt dumbass communicatie daar zeg. Ik hoop dat Dell op de extra 29 februari een cursus aanbiedt aan al hun personeel in de trend van 'communicatie naar de klant' en * CLB wacht ook CLB op 'n nieuwe orderbevestiging
Tevens vraag ik me af waar Joost is?
Joost schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 15:47:
Net even contact met Dell gehad. Volgens de woordvoerster is tegenover klanten gecommuniceerd dat klanten de laptop tegen de aangeboden prijs kunnen ontvangen. Als ik dit topic zie (en ik heb helaas geen tijd om alles door te lezen, dus kan zijn dat ik wat over het hoofd zie) klopt dat niet helemaal.
Wat is jullie reactie hierop? Hebben jullie de laptop tegen het aangeboden bedrag gekregen, of niet?
Joost schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 15:55:
Ik ga weer even contact opnemen met de woordvoerster, dit is vreemd.
[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 23-02-2012 10:56 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Nog niks... Maar het is dan ook nog geen vrijdag.
Ik besef me nu in eens dat, wanneer ik de laptop thuis heb, de dagen er best saai uit zullen gaan zien. Deze kwestie heeft mij al drie weken bezig gehouden, ik val straks in behoorlijk gat qua dagbesteding
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Hier ook nog steeds op geannuleerd. Niks meer gehoord na mijn afwijzingsmail van het 2de "2 optie" mailtje
Ik kijk uit naar m'n nieuwe F5 knopHan schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:06:
Ik besef me nu in eens dat, wanneer ik de laptop thuis heb, de dagen er best saai uit zullen gaan zien. Deze kwestie heeft mij al drie weken bezig gehouden, ik val straks in behoorlijk gat qua dagbesteding
heb je er zo erg op staan rammen dan
Dance Dance Revolution
Hier nu ook een nieuwe order op de dell site (geen mail gehad nog)
Besteld met cc op 2-2 en order geannuleerd door dell. Heb wel steeds aangegen niet akkoord te gaan met geboden opties en tussendoor ook een mail gehad dat ik mijn laptop zou krijgen
Besteld met cc op 2-2 en order geannuleerd door dell. Heb wel steeds aangegen niet akkoord te gaan met geboden opties en tussendoor ook een mail gehad dat ik mijn laptop zou krijgen
Haha, inderdaad, nu moeten we ons ergens anders druk over gaan maken!Han schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:06:
Iets zegt me dat dat mij wel gaat lukken.
Ennn maar F5 rammen, ennn maar kijken naar "Deze bestelling is op uw verzoek gewijzigd. Door deze wijziging is mogelijk een nieuw bestelnummer verstrekt. Als uw bestelling naar uw mening ten onrechte is geannuleerd of gewijzigd, kunt u voor assistentie contact opnemen met...". Kan niet meer tegen gewoon
Nickname does not reflect reality
We kunnen wel straks een keer een reunie organiseren, een soort LAN party met alleen maar Dell XPS 702x systemen...
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Hier status nog steeds op geannuleerd. Op 3-2 met cc betaald. Laatste ontvangen e-mail die over de juridische afdeling op 17-2. Afgelopen vrijdag weer gereageerd, nog geen antwoord. Van ING gegevens en reservering code gekregen. De reservering verloopt, zoals ook bij anderen, dus vandaag tenzij Dell accordeerd (in de middag of avond wordt de reservering ingetrokken werd mij verteld, daarna moet je 't dus weer opnieuw 'aanbieden'). Wat als Dell dit dus simpelweg niet doet?danielkraak schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 08:04:
[...]
Bel ze op. Dat komt echt wel goed, dat weet jij toch ook wel?
F5, F5, F5...
Of SSD'sHan schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:29:
We kunnen wel straks een keer een reunie organiseren, een soort LAN party met alleen maar Dell XPS 702x systemen...
Wat als Dell dat niet doet?White Russian schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:36:
Wat als Dell dit dus simpelweg niet doet?
Dan neem je contact met ze op, refereert naar je oude orderbevestiging, hardware en prijs en maakt dan
gewoon een nieuwe betaling aan met je creditcard, daardoor zal er niet veel in de soep lopen denk ik persoonlijk.
Wat daar erg aan zou zijn? Ik heb geen idee...
Hier nog steeds op werk in uitvoering. Het komt vanzelf wel goed. Zoals ik altijd zeg: heb geduld
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
En haal er niet meteen Tros Radar bij.pinokkia schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:45:
Hier nog steeds op werk in uitvoering. Het komt vanzelf wel goed. Zoals ik altijd zeg: heb geduld![]()
Geintje
Dan moeten ze in principe nog steeds leveren zelfs als je niet betaalt. Wel verkrijgen ze daardoor dan een vordering op je die ze kunnen opeisen. Oftewel dan kun je gewoon betalen via bankoverschrijving.CLB schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:42:
[...]
Wat als Dell dat niet doet?
Dan neem je contact met ze op, refereert naar je oude orderbevestiging, hardware en prijs en maakt dan
gewoon een nieuwe betaling aan met je creditcard, daardoor zal er niet veel in de soep lopen denk ik persoonlijk.
Wat daar erg aan zou zijn? Ik heb geen idee...
Je moet je niet zo druk maken. Die reservering is *alleen* zodat de merchant *zeker* weet dat jij tzt kan betalen. Wordt ook gebruikt voor borg bij auto huren, that sort of thing. De daadwerkelijke betaling staat er min of meer los van. Als de merchant zo slordig is dat ie zo lang bezig is met leveren dat z'n reservering expiret dan weet ie niet meer zeker dat je kan betalen, maar dat is zijn risico.
In de praktijk zullen ze gewoon op dat moment je creditcard chargen en als die charge fout gaat je order on-hold zetten of annuleren. Kijk kortom een beetje uit wat je op je CC zet, gaat alles without a hitch.
ETA: De reservering is voor Dell vooral dus indekking tegen "we hebben een laptop geproduceerd op maat en nu kan die klojo niet betalen, zitten we ermee!".
[ Voor 6% gewijzigd door Jasper Janssen op 23-02-2012 11:52 ]
@CLB @Jasper Janssen
Duidelijke antwoorden. Ik wacht nog even met bellen...
Duidelijke antwoorden. Ik wacht nog even met bellen...
Neejoh, ik maak me niet druk, hoop alleen dat er een eenduidige beleid gevoerd gaat worden...
Iedereen leveren en klaar, al dan niet met aanpassingen naar gelang de klant dat wenst en voor wil betalen.
Iedereen leveren en klaar, al dan niet met aanpassingen naar gelang de klant dat wenst en voor wil betalen.
Lol I am in. Kunnen we een clan opzetten waarbij het een vereiste is om minimaal één 512 gb SSD in je pc te hebben. Met als clan tag "[SSD] Nickname ":P.
Of we kunnen met ze alle onze ssd's combineren en de grootste/snelste raid 0 opstelling ooit opzetten
Ik heb een week geen aandacht besteed aan dit topic. Ik had helaas andere dingen aan mijn hoofd
Mijn order is dus ook geannuleerd. Ik heb behalve een eerste protestmailtje op dat voorstel van 2x750gb niets meer verstuurd. Daarna veranderde mijn status dus in 'geannuleerd'. Van een eventuele gezamelijke gerechterlijke actie heb ik ook niets meegekregen.
Wordt mijn order nu ook automatisch weer in productie gezet of had ik dan een mail moeten sturen (ik lees hier iets over een mail/brief van dhr. Engelfriet?) Alvast bedankt voor de info!
Wordt mijn order nu ook automatisch weer in productie gezet of had ik dan een mail moeten sturen (ik lees hier iets over een mail/brief van dhr. Engelfriet?) Alvast bedankt voor de info!
TIP:
Ik, die nog geen enkele mail verder ontvangen heeft na de 'juridisch afdeling' mail, heb mijn originele order ook nog op 'op mijn verzoek aangepast' staan. Maar als ik netjes op mijn account inlog blijkt er ook voor mij vandaag een nieuwe order te zijn aangemaakt die 7-3 afgeleverd zou moeten worden. Helaas zie ik geen mogelijkheid om de specs ervan op te vragen, maar hopelijk komt dat zodra hij in productie gaat.
Ik, die nog geen enkele mail verder ontvangen heeft na de 'juridisch afdeling' mail, heb mijn originele order ook nog op 'op mijn verzoek aangepast' staan. Maar als ik netjes op mijn account inlog blijkt er ook voor mij vandaag een nieuwe order te zijn aangemaakt die 7-3 afgeleverd zou moeten worden. Helaas zie ik geen mogelijkheid om de specs ervan op te vragen, maar hopelijk komt dat zodra hij in productie gaat.
zojuist ook een nieuwe bevestiging gekregen met 2x de ssd, zoals de eerder geannuleerde order.
de oude order nog geannuleerd,
de nieuwe op werk in uitvoering. in het order/status overzicht.
verwachte levering is 14 maart.
geen mail verder geen telefoon.
de oude order nog geannuleerd,
de nieuwe op werk in uitvoering. in het order/status overzicht.
verwachte levering is 14 maart.
geen mail verder geen telefoon.
[ Voor 49% gewijzigd door P33R op 23-02-2012 12:33 ]
Mijn order staat nog steeds op 'Werk in uitvoering'.
Heb betaald met CC.
Heb betaald met CC.
Mocht Dell als nog alle laptops uitleveren vind ik wel dat ze een "warme douche(moeten we als nog contact opnemen met radar :P" / publiciteit verdienen.
[ Voor 8% gewijzigd door Gotech86 op 23-02-2012 12:18 ]
TBH, van mij krijgen ze een koude douche voor de manier waarop, zelfs al wordt het probleem uiteindelijk wel opgelost. Niet dat ik daar verder publicitair ruchtbaarheid aan ga geven of wat dan ook, maar een goede review via Radar of de shopreview of waar dan ook kunnen ze van mij af op hun buik schrijven.Gotech86 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:17:
Mocht Dell als nog alle laptops uitleveren vind ik wel dat ze een "warme douche(moeten we als nog contact opnemen met radar :P" / publiciteit verdienen.
En ik sta nog steeds niet op in productie...
[ Voor 4% gewijzigd door Jasper Janssen op 23-02-2012 12:25 ]
Bensimpel
Positieve meneer
Wat een geluk hebben jullie zeg als er uiteindelijk toch geleverd gaat worden!
Wie gaat de laptop trouwens daadwerkelijk gebruiken?
😆 - Denk ook eens om ;)
IkBensimpel schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:41:
There, I fixed it for youBensimpel schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:41:
Wie gaat de laptop trouwens daadwerkelijk in de bestelde configuratie gebruiken?
De meeste nooit geannuleerde bestellingen staan volgens mij gewoon nog werk in uitvoering net zoals bij mij. De eenzijdige geannuleerde bestellingen door Dell worden nu beloond en met voorrang behandeld. Maar heb geduld. Wij komen als laatste aan de beurt
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Die van mij is nooit geannuleerd maar wel in productie nu.pinokkia schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:45:
De meeste nooit geannuleerde bestellingen staan volgens mij gewoon nog werk in uitvoering net zoals bij mij. De eenzijdige geannuleerde bestellingen door Dell worden nu beloond en met voorrang behandeld. Maar heb geduld. Wij komen als laatste aan de beurt
Dat zou ook wel een vage manier van afhandelen zijn, maar je weet het maar nooit bij Dell blijkbaar.
Die van mij zou op 1 maart geleverd moeten worden volgens de laatste update, kan het daar niet iets mee te maken hebben? Dat ze gewoon op datum aan het produceren zijn nu?
[ Voor 23% gewijzigd door Robsel_NL op 23-02-2012 12:56 ]
Ik ben van plan om hem in ieder geval met 1x 512GB SSD te gaan gebruiken en de andere in mijn desktop systeem.
Ik heb alleen nog steeds niks gehoord van Dell en status is nog op WIU...
@Robsel: Mijn laatste uitstel mailtje was dat leverdatum de 29e zou zijn, dus ik denk het niet
Ik heb alleen nog steeds niks gehoord van Dell en status is nog op WIU...
@Robsel: Mijn laatste uitstel mailtje was dat leverdatum de 29e zou zijn, dus ik denk het niet
[ Voor 21% gewijzigd door kutagh op 23-02-2012 12:57 ]
Hier overweeg ik regelmatig een nieuwe laptop, maar doe het uiteindelijk nooit omdat ik het geld beter kan gebruiken. Bij deze aanbieding had ik de situatie dat ik hem kocht met het idee 'ik verkoop gewoon 1 SSD', maar nog tijdens het bestellen ben ik dingen aan gaan passen om tot een werkelijk nieuwe laptop voor de komende jaren te komen en inmiddels verheug ik me al zo op het ding, dat het serieus wel mijn standaard gebruikslaptop wordt. En erg blij dat ik nu geen moeite hoef te doen om de al lang geleden uitgeleverde meebestelde sleeve terug te sturen.
Toen ik tegen een collega zei dat ik de laptop toch kreeg, wilde die meteen een SSD overkopen. twijfel...twijfel...twijfel...
En ik wilde dit jaar sowieso een nieuwe laptop kopen, dus deze kwam mooi op mijn pad.
Misschien dat ze nu eerst de CC betaling erdoor aan het sturen zijn, omdat bij de meeste de reservering op het bedrag verloopt?
En ik wilde dit jaar sowieso een nieuwe laptop kopen, dus deze kwam mooi op mijn pad.
Misschien dat ze nu eerst de CC betaling erdoor aan het sturen zijn, omdat bij de meeste de reservering op het bedrag verloopt?
[ Voor 23% gewijzigd door Venturi op 23-02-2012 13:01 ]
Ik was op het moment suprême net op zoek naar een laptop. Twijfel alleen of het zinvol is om SSD in RAID0 te draaien... TRIM werkt niet in RAID0?
[ Voor 23% gewijzigd door funkylicious op 23-02-2012 13:02 ]
Ik zal 99% zeker wel de 2e SSD naar mijn andere te disk-intensieve systeem verhuizen, ten gunsten van een leuke normale HDD erbij in de laptop (hoewel ik met zelfs met 512GB totaal wel een tijdje zal redden).
Even voor de duidelijkheid: Het is niet mogelijk om in deze Dell XPS 17 de (interne) SSDs in RAID 0 te zetten. Dit wordt simpelweg niet ondersteund door het moederbord en daardoor kan je nooit het besturings systeem er op een veilige manier op krijgen. Dat is tenminste mijn ervaring na urenlang googlen.
Ik kan je nu al garanderen dat zoiets een loze uitspraak is, mocht Dell dat hebben gezegt. Dat kunnen ze sowieso niet nakomen en kan gezien de ontwikkelingen binnen de huidige bestellingen en statussen ook als niet waar worden gezien. Het loopt random door elkaar heen en opnieuw aangemaakte bestellingen van eerder geannuleerde orders staan veel al nog op werk in uitvoering. Ook hebben veel nieuwe orders een leverdatum in maart, in tegenstelling tot eerdere nog lopende orders.pinokkia schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:45:
Wellicht hopen ze met dit soort dooie mus berichten voorlopig af te zijn van de Tros Radar consument die iets vaak aan de lijn hangt
Ik zit al een tijdje te denken om 3D te gaan. Met deze laptop kan ik dat in ieder geval een beetje (want er zit maar een 555m kaart in) testen. Gezien ik een 15" laptop met een 580m heb vraag ik me alleen af of ik van die Dell verder nog veel gebruik zal maken. Misschien kan ik um op het werk verpatsen (zonder die 512gb SSD's) als backup laptop voor buiten de deur werk. (We werken met CAD software, dus dat moet goed komen).
Misschien kan ik de videokaart nog wel eens overzetten. Dan is het de perfecte game laptop
.
Misschien kan ik de videokaart nog wel eens overzetten. Dan is het de perfecte game laptop
[ Voor 19% gewijzigd door BLACKfm op 23-02-2012 13:08 ]
Mijn order staat sinds vanochtend op in productie. Hij is nooit geannuleerd geweest overigens en ik heb nooit een nieuwe orderbevestiging ontvangen. Dus sommigen moeten misschien maar eens hun order op de Dell site bekijken.
Het laatste mailtje wat ik heb gehad is dat ze met hun juridische afdeling aan het praten waren. Ze kunnen dan op zijn minst toch even een mailtje met excuses sturen en zeggen dat het toch doorgaat. Zelfde geldt voor mensen die alleen een nieuwe orderbevestiging krijgen. Je zou zomaar weer kunnen denken dat Dell gewoon een foutje maakt.
Edit: ik weet nog niet of ik hem houd. SSD's mogen van mij sowieso weg, want die zijn te groot voor mijn gebruik. Ik heb nu genoeg aan een 96GB Kingston als ik een beetje oplet. En ik heb al een HP 8560W met drie jaar garantie en die is toch iets steviger denk ik. 17 Inch is ook wel groot imo. Maar ik ga hem zeker even uittesten. Wellicht dat hij dan voor minder verkocht kan worden, maar dat boeit me niet zoveel.
Het laatste mailtje wat ik heb gehad is dat ze met hun juridische afdeling aan het praten waren. Ze kunnen dan op zijn minst toch even een mailtje met excuses sturen en zeggen dat het toch doorgaat. Zelfde geldt voor mensen die alleen een nieuwe orderbevestiging krijgen. Je zou zomaar weer kunnen denken dat Dell gewoon een foutje maakt.
Edit: ik weet nog niet of ik hem houd. SSD's mogen van mij sowieso weg, want die zijn te groot voor mijn gebruik. Ik heb nu genoeg aan een 96GB Kingston als ik een beetje oplet. En ik heb al een HP 8560W met drie jaar garantie en die is toch iets steviger denk ik. 17 Inch is ook wel groot imo. Maar ik ga hem zeker even uittesten. Wellicht dat hij dan voor minder verkocht kan worden, maar dat boeit me niet zoveel.
[ Voor 26% gewijzigd door danielkraak op 23-02-2012 13:35 ]
Iemand die hem al ontvangen heeft en zonder TV-kaart en/of 3G/HSDPA Module besteld heeft die kan vertellen of de antenne's hiervoor (vooral voor de HSDPA) wel gewoon aanwezig zijn? Als ik het ding dan toch vrij serieus wil gaan gebruiken is dat wel een mooie upgrade voor die paar tientjes van eBay
.
Ik ga de laptop denk ik eerst ook houden, beide ssd's verkopen, Samsung 830 128gb erin en gaan... Wellicht als de ipad3 er is alsnog verkopen, maar misschien ben ik er dan ook wel dermate aan gehecht dat ik hem wel hou.
hmm status van bestelling staat nu op verwerking van bestelling.
Kan alleen niet op mijn gmail accout komen nu om te zien of er ook een mail is gestuurd.
Kan alleen niet op mijn gmail accout komen nu om te zien of er ook een mail is gestuurd.
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Ik heb 'm met TV kaart besteld maar de 3G antenne's zaten gewoon op hun plek (en werden NIET gebruikt voor de TV kaart). Volgens mij worden die bij iedereen standaard geleverd.Kippenijzer schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:21:
Iemand die hem al ontvangen heeft en zonder TV-kaart en/of 3G/HSDPA Module besteld heeft die kan vertellen of de antenne's hiervoor (vooral voor de HSDPA) wel gewoon aanwezig zijn? Als ik het ding dan toch vrij serieus wil gaan gebruiken is dat wel een mooie upgrade voor die paar tientjes van eBay.
[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 23-02-2012 13:24 ]
Net nieuwe orderbevestiging gekregen, 13 maart geplande leverdatum.
Order was dus eenzijdig geannuleerd, heb daar (zelf, niet via Arnoud's brief) op gereageerd, verder (buiten de Nigeria mails) niets gehoord tot deze mail. Niet gebeld ook. Dus er is voor "iedereen" zeker hoop
Order was dus eenzijdig geannuleerd, heb daar (zelf, niet via Arnoud's brief) op gereageerd, verder (buiten de Nigeria mails) niets gehoord tot deze mail. Niet gebeld ook. Dus er is voor "iedereen" zeker hoop
Brad Pitt heeft denk een beetje zelfde case als mij persoonlijk, na de nigeria-mails ook geen juridische mail meer gehad enzo, heb wel een belletje gedaan of mailtje gestuurd dat ik het er niet mee een was, ik wacht 't maar af.
Hier net exact hetzelfde, ook eenzijdig geannuleerd en daarop gereageerd dat ik niet akkoord ben.Brad Pitt schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:33:
Net nieuwe orderbevestiging gekregen, 13 maart geplande leverdatum.
Ben blij met de (nieuwe) orderbevestiging maar van de andere kant geloof ik het pas als ik dat ding in mijn handen heb
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
JOOST is anders geaard!
CLB schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:54:
Mijn mening is dat het allemaal leuk en aardig is natuurlijk, inmiddels 35 eenzijdige annuleringen, waarvan ik lees tot nu toe 5 nieuwe orders die gelijk 'in productie' zijn gegaan, maar Dell laat ons niks weten? Ze weten toch dat er contact is met Tweakers en dat er een berichtje op de FP heeft gestaan. Het zou ze sieren door contact op te nemen met Tweakers en hun woord te geven dat alles geleverd gaat worden, inclusief geannuleerden. Die heeft een eenzijdige annulering, die heeft een nieuwe order, van die is de order al 2x verplaatst qua leverdatum, die staat op 'werk in uitvoering', die klant weet van niks, die klant heeft een order uitgeleverd gekregen enzovoort, het is een grote grafzooi imho. Leuk en aardig allemaal dat de orders uitgeleverd lijken te gaan worden, maar het is wel echt dumbass communicatie daar zeg. Ik hoop dat Dell op de extra 29 februari een cursus aanbiedt aan al hun personeel in de trend van 'communicatie naar de klant' en * ettie1990 wacht ook CLB op 'n nieuwe orderbevestiging
[...]
[...]
Die collega mag mijn SSD wel overkopenVenturi schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:00:
Toen ik tegen een collega zei dat ik de laptop toch kreeg, wilde die meteen een SSD overkopen. twijfel...twijfel...twijfel...
Wellicht dat jouw situatie ingewikkelder is. Je geannuleerde order was toch gewoon verdwenen van de site? Dan kunnen zij hem denk ik ook lastig zien. Ik geloof dat je aardig wat keren erover gebeld hebt. Heb je ook nog onlangs gebeld en toen te horen gekregen dat hij geleverd gaat worden? (vast wel)CLB schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:35:
Brad Pitt heeft denk een beetje zelfde case als mij persoonlijk, na de nigeria-mails ook geen juridische mail meer gehad enzo, heb wel een belletje gedaan of mailtje gestuurd dat ik het er niet mee een was, ik wacht 't maar af.
Sowieso is het niet communiceren van Dell nu ook gewoon slordig. Ze laten de orders gewoon doorgaan en sturen daar niet even een mailtje over + excuses dat het zo lang heeft geduurd.
Nee hoor...danielkraak schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:39:
Wellicht dat jouw situatie ingewikkelder is.
Je geannuleerde order was toch gewoon verdwenen van de site?
Ook niet al te veel, welgeteld op de 13e met de KS, waarom m'n order geannuleerd was.Dan kunnen zij hem denk ik ook lastig zien. Ik geloof dat je aardig wat keren erover gebeld hebt.
De 20e omdat ik een mail had ontvangen dat ik even moest bellen, over m'n geannuleerde order.
Daarna heb ik niemand meer gesproken
Uhm nee, waarom zou ik? Waarom zou ik kosten gaan maken? Zij moeten contact met mij opnemen.Heb je ook nog onlangs gebeld en toen te horen gekregen dat hij geleverd gaat worden? (vast wel)
[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 23-02-2012 13:44 ]
Ook nog niks gehoord van Dell. En dat terwijl de aardige Customer Care mevrouw nog wel zei dat ik ergens halverwege de lijst stond =(
Mijn nieuwe order staat op de website!!
Leverdatum 7 maart, hoezo ben ik eerder dan anderen die de nieuwe order eerder hadden?
Leverdatum 7 maart, hoezo ben ik eerder dan anderen die de nieuwe order eerder hadden?
Is gewoon willekeurige indicatie, zodra hij op "in productie" springt zul je je daadwerkelijke verwachte leverdatum krijgen! =Ddavevogel0 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:55:
Mijn nieuwe order staat op de website!!
Dat klopt niet helemaal... de leverdatum van mij is in het verleden (vorige week). Hij is vanmorgen in productie gegaan.
Daarom is het ook een verwachte levertijd
Inmiddels 10 vd 36 eenzijdige annuleringen, met nieuwe order
Die van ons is inmiddels ook in productie, zonder mail of wat dan ook. Levertijd staat nog wel in het verleden. Goede zaak
Hierbij nummer 11. Nieuwe orderbevestiging ontvangen, verwachte leverdatum uiterlijk 7-3. Online status is Werk in uitvoering. Oude order staat nog op geannuleerd.CLB schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:04:
... Inmiddels 10 vd 36 eenzijdige annuleringen, met nieuwe order
Als het topic saai wordt, kunnen we straks gaan soebatten wie welk merk of wie een wel - of niet branded SSD heeft? 
Ik ga de laptop houden, het is nu soort van trofee, symbool voor de strijd geworden.
Ik ga de laptop houden, het is nu soort van trofee, symbool voor de strijd geworden.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Zijn er eigenlijk dan niet branded ssd's geleverd?
Hah, ik ga hem ook houden. Voor mij kwam het perfect uit. Ik was net aan het overwegen om de XPS17 te kopen en toen ineens dit! =DJumpman schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:24:
Als het topic saai wordt, kunnen we straks gaan soebatten wie welk merk of wie een wel - of niet branded SSD heeft?
Heeft iemand antwoord op mijn vraag die ik al eerder stelde maar die verdwenen is onder een hoop posts 
"Ik heb een week geen aandacht besteed aan dit topic. Ik had helaas andere dingen aan mijn hoofd Mijn order is dus ook geannuleerd. Ik heb behalve een eerste protestmailtje op dat voorstel van 2x750gb niets meer verstuurd. Daarna veranderde mijn status dus in 'geannuleerd'. Van een eventuele gezamelijke gerechterlijke actie heb ik ook niets meegekregen.
Wordt mijn order nu ook automatisch weer in productie gezet of had ik dan een mail moeten sturen (ik lees hier iets over een mail/brief van dhr. Engelfriet?) Alvast bedankt voor de info!"
"Ik heb een week geen aandacht besteed aan dit topic. Ik had helaas andere dingen aan mijn hoofd Mijn order is dus ook geannuleerd. Ik heb behalve een eerste protestmailtje op dat voorstel van 2x750gb niets meer verstuurd. Daarna veranderde mijn status dus in 'geannuleerd'. Van een eventuele gezamelijke gerechterlijke actie heb ik ook niets meegekregen.
Wordt mijn order nu ook automatisch weer in productie gezet of had ik dan een mail moeten sturen (ik lees hier iets over een mail/brief van dhr. Engelfriet?) Alvast bedankt voor de info!"
Ik zou even bellen met de klantenservice. Deze lijken een goed verhaal te hebben (welke dus ook de waarheid is na nu blijkt).Nikeo schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:27:
Heeft iemand antwoord op mijn vraag die ik al eerder stelde maar die verdwenen is onder een hoop posts
heb er eens keer wat over gelezen kan het alleen niet meer vinden. Maar wat is het nut eigenlijk van de tweede ssd, wat zijn de voordelen.
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Dan heb je meer opslagcapaciteit.rambocus schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:31:
heb er eens keer wat over gelezen kan het alleen niet meer vinden. Maar wat is het nut eigenlijk van de tweede ssd, wat zijn de voordelen.
Gewoon... omdat het kan!rambocus schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:33:
uiteraard maar waarom een tweede ssd ipv hdd.
Handig voor back-ups, als dan de ene SSD uitvalt kun je de 2e SSD blijven gebruiken zonder merkbaar verlies in prestaties en de ene SSD door Dell laten repareren 
Ook IO-intensieve applicaties kunnen er nut van hebben, Windows is vaak wel bezig met bestanden en games streamen steeds vaker bestanden vanaf de HDD tijdens het spelen. Als ze beiden een eigen schijf hebben, is de controller van de schijf met 1 taak tegelijkertijd bezig waardoor ze beiden op optimale snelheid kunnen functioneren. De bottleneck is dan de CPU (of de sata/PCIe bus) in plaats van de SSD.
In andere woorden, niet erg nuttig behalve in bepaalde situaties
Ook IO-intensieve applicaties kunnen er nut van hebben, Windows is vaak wel bezig met bestanden en games streamen steeds vaker bestanden vanaf de HDD tijdens het spelen. Als ze beiden een eigen schijf hebben, is de controller van de schijf met 1 taak tegelijkertijd bezig waardoor ze beiden op optimale snelheid kunnen functioneren. De bottleneck is dan de CPU (of de sata/PCIe bus) in plaats van de SSD.
In andere woorden, niet erg nuttig behalve in bepaalde situaties
[ Voor 5% gewijzigd door kutagh op 23-02-2012 14:38 ]
En ik heb nu ook een orderbevestiging ontvangen.
Vanochtend eerst een mailtje gestuurd om te vragen over de status van de juridische afdeling om dit eventueel door te zetten naar de rechtsbijstand en enkele uren later ontvang ik ineens een nieuwe orderbevestiging. Het lijkt er op dat men nu toch wil gaan leveren.
Vanochtend eerst een mailtje gestuurd om te vragen over de status van de juridische afdeling om dit eventueel door te zetten naar de rechtsbijstand en enkele uren later ontvang ik ineens een nieuwe orderbevestiging. Het lijkt er op dat men nu toch wil gaan leveren.
Mail krijg je pas (=orderbevestiging) als de status naar "werk in uitvoering" gaatrambocus schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:23:
hmm status van bestelling staat nu op verwerking van bestelling.
Verwijderd
Ik had op 1 feb al een laptop besteld. Op 3 feb zag ik de veel-voor-weinig actie. De eerste annuleren ging in het weekend al niet meer, maar retourneren natuurlijk wel. Plan: een SSD naar mijn desktop en de 60GB SSD naar de oude laptop van mijn dochter (zodat die ook wat sneller gaat). Of topic: Ik weet alleen niet of ik dat zelf allemaal voor elkaar krijg, maar dat zie ik dan weer wel.Bensimpel schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:41:
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2012 15:17 ]
Maar jullie, bij wie alles weer in productie gaat na annulering, hebben allemaal officiële brieven/mails gestuurd of geldt dit voor iedereen?
Ik denk het laatste want heb alleen maar "wil geen 2x750GB, wil niet annuleren, wil niet dat u de order eenzijdig annuleert" mailtjes gestuurd en verder niets. Zelf niet gebeld, ben niet gebeld, niets.Nikeo schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:23:
Maar jullie, bij wie alles weer in productie gaat na annulering, hebben allemaal officiële brieven/mails gestuurd of geldt dit voor iedereen?
Ik heb geen officiele brieven gestuurd, enkel aangegeven niet akkoord te gaan en op de 'jammer dan, je moet kiezen' reactie op mijn niet akkoord mail, enkel een sumiere mail gestuurd dat ze volgens mij zich niet aan bepaalde regelgeving houden waar ze wel aan te hebben voldoen. Heb heel bewust niets specifieks qua punten waar ze de fout ingaan willen gebruiken en heb bewust heel algemeen gereageerd met 'volgens mij' (en wel rechtsbijstand genoemd aan het eind overigens). En daar is nu dus ook een nette vervangende order voor (vreugdedansje)
Het laatste dat ik heb gehoord is "geschatte leverdatum verplaatst naar 29 februari" op zaterdag (kom ik zojuist pas achter... Carnaval)
Mijn order is nooit geannuleerd en ik heb alleen gereageert op het "binnen 2 dagen kiezen- nigeria mailtje" dat ik weiger te kiezen.
Tot nu toe staat mijn order op "werk in uitvoering" met een geschatte leverdatum van gisteren..
afwachten tot ook mijn order in productie gaat?
Mijn order is nooit geannuleerd en ik heb alleen gereageert op het "binnen 2 dagen kiezen- nigeria mailtje" dat ik weiger te kiezen.
Tot nu toe staat mijn order op "werk in uitvoering" met een geschatte leverdatum van gisteren..
nee hoor.. mijn laatste mail ging niet verder als " ben het niet eens met de annulering"Nikeo schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:23:
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Je hebt ook het juridische mailtje niet gehad?SvHapert schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:59:
Het laatste dat ik heb gehoord is "geschatte leverdatum verplaatst naar 29 februari" op zaterdag (kom ik zojuist pas achter... Carnaval)
Ik heb makkelijk praten nu, maar ik zou wachten.
Ik heb nooit een nieuwe orderbevestiging gehad. Ik heb wel makkelijker praten, want mijn order is vandaag gewoon in productie gegaan.SvHapert schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:59:
de enige mail die ik tussen de "nigeria" mail en vertragingsmail heb gehad is de reactie op mijn "ik wil niet kiezen"-mail is:
Hierop heb ik niet gereageerd en 2 dagen later de verplaatste leverdatum- mail gehadGeachte heer IK,
Hierbij bevestigen wij dat de upgrade naar 2 x 512 GB SSD foutief op onze website heeft gestaan.
Zoals in het laatste bericht met opties aangegeven is dit een fout in de specificatie geweest.
Zoals ook op onze website staat aangegeven:
Dell behoudt het recht om prijzen, specificaties, levertijden en voorwaarden van een aanbieding zonder kennisgeving te wijzigen. Dell kan niet aansprakelijk gesteld worden voor fouten in de typografie en fotografie. In het geval van duidelijke fouten in prijzen en specificaties is Dell niet verplicht het systeem te leveren tegen de foutief geadverteerde prijs of specificaties.
In dit geval is het duidelijk dat het bestelde product niet voor de prijs geleverd kan worden waarvoor de bestelling is geplaatst, dus kunnen wij het systeem niet leveren met de SSD?s. Wanneer u hetzelfde product nu op de website besteld, dan wordt de juiste prijs daarbij aangegeven.
Om u alsnog te helpen willen wij u alsnog de optie geven om met een van de twee keuzes akkoord te gaan.
1. Aanpassing van de harde schijf naar: 2 x 750 GB HDD 7200 RPM.
2. Annulering van de order, u kunt op de website een ander product bestellen, of uw bankgegevens doorgeven voor een terugstorting (mocht u al betaald hebben).
Wij willen bij deze nogmaals bevestigen dat het systeem niet geleverd zal worden met 2 x 512 GB SSD.
Met vriendelijke groet,
T M
Customer Care Representative.
Ook ik heb zojuist een nieuwe orderbevestiging gekregen. Status is "werk in uitvoering" met 13 maart als verwachte leveringsdatum. Ik heb trouwens alleen bezwaar gemaakt op de 2de "Nigeria-mail" verder alleen gewacht.
Ik had tot op vandaag nog helemaal nergens op gereageerd. Niet telefonisch en ook niet per mail. Ik heb twee keer zo'n "keuze-opties" e-mail gekregen, maar nooit een "juridische". Op de website staat mijn order nog steeds op gewijzigd/geannuleerd.
Ik heb daarom zojuist toch maar even de klantenservice gebeld. Die vertelde me dat ik een e-mail moest sturen naar de afdeling Legal (nl_cc_hsb_bsd_post@dell.com) met daarin de vermelding dat ik het niet eens ben met de annulering. Heb daarop de standaard brief van Arnoud Engelfriet gestuurd.
Misschien dat je dus toch expliciet kenbaar moet maken het niet eens te zijn met de annulering voordat je een nieuwe orderbevestiging krijgt.
Ik heb daarom zojuist toch maar even de klantenservice gebeld. Die vertelde me dat ik een e-mail moest sturen naar de afdeling Legal (nl_cc_hsb_bsd_post@dell.com) met daarin de vermelding dat ik het niet eens ben met de annulering. Heb daarop de standaard brief van Arnoud Engelfriet gestuurd.
Misschien dat je dus toch expliciet kenbaar moet maken het niet eens te zijn met de annulering voordat je een nieuwe orderbevestiging krijgt.
Ach maandag weer een mooie dag
Ik heb genoeg m'n ongenoegen geuit, dus vandaag doe ik niks meer
[ Voor 50% gewijzigd door CLB op 23-02-2012 16:20 ]
Met een beetje geduld komt alles goed hoorCLB schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:19:
Ach maandag weer een mooie dagIk heb genoeg m'n ongenoegen geuit, dus vandaag doe ik niks meer
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vanaf nu zijn "je-wist-dat-de-prijs-fout-was" en bijbehorende wellus-nietus reacties niet meer toegestaan. Die discussie hoort hier niet meer thuis. Er is genoeg gezeur geweest in dit topic.
Wil je iets van je aankoop verkopen dan doe je dat in Vraag en Aanbod.
Voor beide punten hierboven geldt dat er naast de 'edit' knop ook een vinkje bij 'GoT ban' gezet wordt. U bent gewaarschuwd dus een misstap telt nu voor 2! ;-)
Het vriendelijke doch dringende verzoek om hier alleen over de bestelling en levering van in deze actie bestelde systemen te praten. Voor zover dat nog nodig is. Alle technische vragen graag naar Dell XPS 17 ervaringen
Vanaf nu zijn "je-wist-dat-de-prijs-fout-was" en bijbehorende wellus-nietus reacties niet meer toegestaan. Die discussie hoort hier niet meer thuis. Er is genoeg gezeur geweest in dit topic.
Wil je iets van je aankoop verkopen dan doe je dat in Vraag en Aanbod.
Voor beide punten hierboven geldt dat er naast de 'edit' knop ook een vinkje bij 'GoT ban' gezet wordt. U bent gewaarschuwd dus een misstap telt nu voor 2! ;-)
Het vriendelijke doch dringende verzoek om hier alleen over de bestelling en levering van in deze actie bestelde systemen te praten. Voor zover dat nog nodig is. Alle technische vragen graag naar Dell XPS 17 ervaringen