Hallo,
Mijn doel is om mijn systeem een flinke boost te geven, waarbij systeem en applicaties rapper starten en bepaalde taken sneller te kunnen laten uitvoeren.
Ik ben geen fanatieke gamer, maar als ik een spel speel, moet het wel goed draaien (moderne games zoals; bf3 en sc2 en later diablo3!) en dat op een 24" scherm op 1920x1200/1080.
Momenteel heb ik nog een conventionele HDD.
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een SSD en ben nu wel zover dat ik op zeer korte termijn een wil gaan halen.
Meeste SSD's zijn uitgerust met sata600 bus, en daar is meteen mijn knelpunt.
mijn relatief oude mobo heeft geen sata 600 controller.
(zie deel van mijn hw config in de topic productlist)
Een beetje sata 600 controller kost ~€25.
Dat zijn de kosten niet bepaald, maar ik vraag me dan af, SSD gaat al een enorme boost geven, maar zou mijn huidige hw configuratie misschien ook een update kunnen gebruiken?
Het is zeker geen slechte hardware wat ik heb maar hier en daar zou wat meer performantie best wel uitkomen.
(en is mijn onboard audio erg brak bijvoorbeeld, usb controller doet ook vreemd etc.)
Is dan de hedendaagse hardware zoveel beter dan mijn huidige setup dat het zeker aan te raden is een algehele nieuwe systeem neer te zetten?
Dan denk ik zelf aan bv. Intel Core I7, of een AMD topmodel, GPU upgrade; AMD 6xxx serie, goede mobo met sata600+usb3
En uiteraard een SSD (bv. Crucial M4 of Samsung 830)
Budget is niet direct van belang, maar zomaar geld over de balk smijten voor wat hardware zonder een merkbare resultaat (behalve SSD dan) is natuurlijk zonde.
Wat zouden jullie doen? Algehele systeem upgraden of enkel SSD met een sata600 controller kaartje?
edit: het lukt niet om nieuwe artikelen toe te voegen dus dan maar zo:
- CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU]
- http://tweakers.net/pricewatch/248921/scythe-mugen-2-rev-b.html
- http://tweakers.net/pricewatch/238460/antec-performance-one-p183.html
Volgens mij is dat het wel zo'n beetje dat relevant kan zijn
Mijn doel is om mijn systeem een flinke boost te geven, waarbij systeem en applicaties rapper starten en bepaalde taken sneller te kunnen laten uitvoeren.
Ik ben geen fanatieke gamer, maar als ik een spel speel, moet het wel goed draaien (moderne games zoals; bf3 en sc2 en later diablo3!) en dat op een 24" scherm op 1920x1200/1080.
Momenteel heb ik nog een conventionele HDD.
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een SSD en ben nu wel zover dat ik op zeer korte termijn een wil gaan halen.
Meeste SSD's zijn uitgerust met sata600 bus, en daar is meteen mijn knelpunt.
mijn relatief oude mobo heeft geen sata 600 controller.
(zie deel van mijn hw config in de topic productlist)
Een beetje sata 600 controller kost ~€25.
Dat zijn de kosten niet bepaald, maar ik vraag me dan af, SSD gaat al een enorme boost geven, maar zou mijn huidige hw configuratie misschien ook een update kunnen gebruiken?
Het is zeker geen slechte hardware wat ik heb maar hier en daar zou wat meer performantie best wel uitkomen.
(en is mijn onboard audio erg brak bijvoorbeeld, usb controller doet ook vreemd etc.)
Is dan de hedendaagse hardware zoveel beter dan mijn huidige setup dat het zeker aan te raden is een algehele nieuwe systeem neer te zetten?
Dan denk ik zelf aan bv. Intel Core I7, of een AMD topmodel, GPU upgrade; AMD 6xxx serie, goede mobo met sata600+usb3
En uiteraard een SSD (bv. Crucial M4 of Samsung 830)
Budget is niet direct van belang, maar zomaar geld over de balk smijten voor wat hardware zonder een merkbare resultaat (behalve SSD dan) is natuurlijk zonde.
Wat zouden jullie doen? Algehele systeem upgraden of enkel SSD met een sata600 controller kaartje?
edit: het lukt niet om nieuwe artikelen toe te voegen dus dan maar zo:
- CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU]
- http://tweakers.net/pricewatch/248921/scythe-mugen-2-rev-b.html
- http://tweakers.net/pricewatch/238460/antec-performance-one-p183.html
Volgens mij is dat het wel zo'n beetje dat relevant kan zijn
[ Voor 14% gewijzigd door Ayera op 02-02-2012 15:53 ]