Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:55:
[...]

Als je het antwoord op mijn vraag niet weet hou dan gewoon je mond.

Ik vind dat logo irritant, dat jij er geen last van hebt wil niet zeggen dat je voor anderen hoeft te spreken.
Bovendien vraag ik of iemand weet hoe je dat logo weg kunt halen, dan verwacht ik eventueel een antwoord van iemand die dat wellicht wél weet en geen antwoord waar niemand iets aan heeft.
ja, dit gaat je helpen hier.

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Voor meer DSM 4.1 en de XS+ serie info:
http://backup.pronas.pl/synology-dsm-4-1-beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
Ook mooi, brengen ze een aanzienlijk betere toplijn uit halverwege de normale update-cyclus. En dan maar gewoon xxx13 als indicatie gebruiken. Grappig al die extra functionaliteit, maar iets zegt me dat ze maar zeer beperkt de huidige toplijn meepakken (qua software updates) in die makeover. Enige troost is dat de RS10613xs+ waarschijnlijk flink wat duurder wordt dan de 2100 euro die de DS3612xs kost, en het is een rack-model. Ik ben al aan het puzzelen hoeveel schijven er in gaan (ik vermoed dat de uitbreidingsstations meer schijven hebben dan de basis unit, die processor en extra hardware bevat).

@MissileHugger Bedankt voor de link.

Edit:

Hier is de RS10613xs+: (als het linkje vanaf hier werkt)

Afbeeldingslocatie: http://www.runpc.com.tw/news_img/IMG_2155s.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Ettepet op 03-07-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkBr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 17:04
Edit verkeerde link

[ Voor 82% gewijzigd door HenkBr op 03-07-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Ettepet schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:03:
[...]

Hier is de RS10613xs+: (als het linkje vanaf hier werkt)

[afbeelding]
Kijk mooi speelgoed *kwijl*.
En hopelijk komt de bèta snel uit.

Edit: Komende week?

Synology is getting ready to make their fans really happy!! This will happen next week, any guesses to what I am referring to? :)

Bron: https://twitter.com/Synology/status/218364593930649600

[ Voor 63% gewijzigd door MissileHugger op 03-07-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie ow wie kan mij helpen.

Mijn bootstrap geeft een error op het volgende:

DS211> ipkg update
ERROR: ld.so: object '/opt/lib/libmediaclient.so' from /etc/ld.so.preload cannot be preloaded: ignored.
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.o...ross/unstable/Packages.gz
ERROR: ld.so: object '/opt/lib/libmediaclient.so' from /etc/ld.so.preload cannot be preloaded: ignored.
Inflating http://ipkg.nslu2-linux.o...ross/unstable/Packages.gz
Updated list of available packages in /opt/lib/ipkg/lists/cross
Successfully terminated.

Met andere woorden het is niet goed gegaan.

Ik heb een reset geprobeerd maar lijkt ook niet te werken.

Wie heeft er tips.

Edit:

Ik heb imo al een system reset gedaan maar mijn packages blijven behouden en dat ziet er niet goed uit.

Wat doe ik fout?

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 04-07-2012 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:33
Flitsing schreef op maandag 02 juli 2012 @ 17:15:
[...]

Dat heb ik inmiddels al draaien mijn broertje. Werkt prima en geeft de zekerheid dat we altijd onze gegevens klaarhebben. Zeker omdat op beide locaties een DS112 staat en er dus geen andere fysieke backup is. Automatisch wordt het elke week bijgewerkt, midden in de nacht. Eerste keer duurt natuurlijk een behoorlijke tijd ivm beperkte uploadsnelheid. Is aan iedereen aan te raden!
Hoe hebben jullie dit ingericht? VPN?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
En; is er een manier om de data ge-encrypt op te slaan op de andere NAS? Vertrouw iemand anders wel mijn data toe, niet al mijn persoonlijke bestanden en gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 09:57
schumi2004 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 00:57:
Wie ow wie kan mij helpen.

Mijn bootstrap geeft een error op het volgende:

DS211> ipkg update
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.o...ross/unstable/Packages.gz
Inflating http://ipkg.nslu2-linux.o...ross/unstable/Packages.gz
Updated list of available packages in /opt/lib/ipkg/lists/cross
Successfully terminated.

Met andere woorden het is niet goed gegaan.

Ik heb een reset geprobeerd maar lijkt ook niet te werken.

Wie heeft er tips.

Edit:

Ik heb imo al een system reset gedaan maar mijn packages blijven behouden en dat ziet er niet goed uit.

Wat doe ik fout?
Volgens mij gaat de ipkg update prima gezien hij meld dat die error word geignored, maar je kan even testen door een # te zetten in /etc/ld.so.preload voor die 2 regels waarin hij libmediaclient.so preload
Oppie schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 08:44:
En; is er een manier om de data ge-encrypt op te slaan op de andere NAS? Vertrouw iemand anders wel mijn data toe, niet al mijn persoonlijke bestanden en gegevens.
Volgens mij niet automatisch, maar je kan altijd je data encrypten met TrueCrypt of iets dergelijks en het dan op je NAS zetten en dan synchroniseren met de andere NAS.

[ Voor 16% gewijzigd door YaNightmare op 04-07-2012 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
En hoe regel je dat syncen met een andere NAS goed in? :) Daar begon de discussie mee stiekem :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:13

DukeBox

loves wheat smoothies

NiGeLaToR schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 09:23:
En hoe regel je dat syncen met een andere NAS goed in? :) Daar begon de discussie mee stiekem :P
Gewoon met de standaard backup functie (rsync).. :?
Zo backup ik ook van A naar B en omgekeerd iedere dag om 12:00 's middags.

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 04-07-2012 09:29 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
DukeBox schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 09:28:
[...]

Gewoon met de standaard backup functie (rsync).. :?
Zo backup ik ook van A naar B en omgekeerd iedere dag om 12:00 's middags.
Hmm, moet ik nog even kijken hoe ik dat over een WAN ga doen dan, ik had niet de indruk dat daar out-of-the-box al mogelijkheden voor zijn. Gaat om een offsite backup, maargoed zag dat er std inmiddels een VPN server in zit, dus kan ik die gaan inzetten. Daarna std backup functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
NiGeLaToR schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 09:31:
[...]

Hmm, moet ik nog even kijken hoe ik dat over een WAN ga doen dan, ik had niet de indruk dat daar out-of-the-box al mogelijkheden voor zijn. Gaat om een offsite backup, maargoed zag dat er std inmiddels een VPN server in zit, dus kan ik die gaan inzetten. Daarna std backup functie.
je kunt het met de standaard Netwerk Backup doen.. alleen even zorgen dat de andere kant de juiste poort heeft openstaan op z'n firewall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
msmilde schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 09:37:
[...]

je kunt het met de standaard Netwerk Backup doen.. alleen even zorgen dat de andere kant de juiste poort heeft openstaan op z'n firewall
Oke thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

msmilde schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 09:37:

Hoe doe je dat dan? Bij mij werkt het absoluut vreselijk onhandig. Je kan wel een backup maken. Maar dat is niet hetzelfde als twee directories syncen. Die backup wordt op een speciale plaats gezet.

Ik heb op locatie 1 een directory \\volume1\gebruikerA\documenten\boeken die ik synchroon wil houden met locatie 2 \\volume2\commondocs\boeken.

Ik heb geprobeerd om dat via een VPN van NAS<->NAS te maken. Dat lukte na heel veel knoeien wel. Daarna kon ik dan een copy slag van een remote folder doen. Maar dan moet je dus met de hand de zaak gaan bijhouden.
Bovendien is er een bijkomend probleem. De enige manier om een VPN aan de praat te krijgen is die bv op te zetten van Loc1 -> Loc2. Maar op dat moment gaat ook al het internet verkeer van Loc1 via Loc2. Dat is natuurlijk niet erg bevorderlijk voor de snelheid. Als je het niet op die manier opzet bestaat de VPN wel, maar dan zie je erlkaars shares niet omdat het niet geroute wordt. (Maak je een VPN aan met een windows PC dan is het geen enkel probleem 8)7

Ik ben eindeloos aan het zoeken geweest op het net en ook in de syno fora. Daar vind je meer mensen die dit soort dingen willen doen en vragen hoe het moet. Die krijgen dan of geen antwoord of als antwoord: Dat doe je met een VPN. Als je daarna dan vraagt: Vertel eens precies hoe dat dan moet, dan wordt het behoorlijk stil.

Mijn vraag is dus: Is er iemand die echt een bruikbare VPN heeft opgezet tussen twee syno's over internet waarbij iedere locatie zijn eigen internet toegang gebruikt en waarbij de syno'd onderling elkaars shares kunenn benaderen? En kan hij dan ook vertellen wat hij exact heeft gedaan om dat aan de praat te krijgen?

Helmaal mooi zou zijn als er ook bruikbare sync software zou zijn.

Het is in Linux een absolute ramp om te doen. Het eenvoudigste is nog om vie een PC met windows en WebDav naar de shares te gaan en het te laten oplossen door AllwaySync. Maar het is natuurlijk idioot dat ik twee Nassen heb staan met Linux omdat dat eenvoudig en ook energie zuinig is. Maar om ze te beheren heb ik een 24*7 draaiende gewone PC nodig.

Synology is behoorlijk actief met het upgraden van hun DSM met 'leuke' dingen als verbeterde thumbnails, maar ik zou veel blijer zijn als ze de connectivity eens zouden vereenvoudigen.

[ Voor 10% gewijzigd door Ortep op 04-07-2012 11:13 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
Ortep schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:00:
[...]

Hoe doe je dat dan? Bij mij werkt het absoluut vreselijk onhandig. Je kan wel een backup maken. Maar dat is niet hetzelfde als twee directories syncen. Die backup wordt op een speciale plaats gezet.

Ik heb op locatie 1 een directory \\volume1\gebruikerA\documenten\boeken die ik synchroon wil houden met locatie 2 \\volume2\commondocs\boeken.

Ik heb geprobeerd om dat via een VPN van NAS<->NAS te maken. Dat lukte na heel veel knoeien wel. Daarna kon ik dan een copy slag van een remote folder doen. Maar dan moet je dus met de hand de zaak gaan bijhouden.
Bovendien is er een bijkomend probleem. De enige manier om een VPN aan de praat te krijgen is die bv op te zetten van Loc1 -> Loc2. Maar op dat moment gaat ook al het internet verkeer van Loc1 via Loc2. Dat is natuurlijk niet erg bevorderlijk voor de snelheid. Als je het niet op die manier opzet bestaat de VPN wel, maar dan zie je erlkaars shares niet omdat het niet geroute wordt. (Maak je een VPN aan met een windows PC dan is het geen enkel probleem 8)7

Ik ben eindeloos aan het zoeken geweest op het net en ook in de syno fora. Daar vind je meer mensen die dit soort dingen willen doen en vragen hoe het moet. Die krijgen dan of geen antwoord of als antwoord: Dat doe je met een VPN. Als je daarna dan vraagt: Vertel eens precies hoe dat dan moet, dan wordt het behoorlijk stil.

Mijn vraag is dus: Is er iemand die echt een bruikbare VPN heeft opgezet tussen twee syno's over internet waarbij iedere locatie zijn eigen internet toegang gebruikt en waarbij de syno'd onderling elkaars shares kunenn benaderen? En kan hij dan ook vertellen wat hij exact heeft gedaan om dat aan de praat te krijgen?

Helmaal mooi zou zijn als er ook bruikbare sync software zou zijn.

Het is in Linux een absolute ramp om te doen. Het eenvoudigste is nog om vie een PC met windows en WebDav naar de shares te gaan en het te laten oplossen door AllwaySync. Maar het is natuurlijk idioot dat ik twee Nassen heb staan met Linux omdat dat eenvoudig en ook energie zuinig is. Maar om ze te beheren heb ik een 24*7 draaiende gewone PC nodig.

Synology is behoorlijk actief met het upgraden van hun DSM met 'leuke' dingen als verbeterde thumbnails, maar ik zou veel blijer zijn als ze de connectivity eens zouden vereenvoudigen.
sorry, misschien heb ik te snel gelezen.. een backup is wat anders dan een sync.
Een offsite sync heb ik geen ervaring mee, een offsite backup op gezette tijden (dagelijks) wel, en dat is heel simpel in te regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:56
@Ortep
Je kunt niet rsync over ssh gebruiken?

Edit: zit dit er bij nader inzien niet al standaard in? Network backup in DSM 4.

[ Voor 47% gewijzigd door technorabilia op 04-07-2012 11:44 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

kraades schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:32:
@Ortep
Je kunt niet rsync over ssh gebruiken?

Edit: zit dit er bij nader inzien niet al standaard in? Network backup in DSM 4.
Dat is dus precies wat ik niet wil. Dan maak je een backup naar een vastgestelde share en daar wordt alles heen gecopieerd. Maar dat is niet de bedoeling. Ik wil gewoon een paar directories synchroniseren. En meestal zijn dat dezelfde, maar het kan best zijn dat ik voor een projektje van een week even een paar andere wil hebben die de week er op weer anders zijn. Wat ik wil kan op 50 verschillende manieren worden gedaan op een windows PC maar ik heb nog nooit een goedwerkende en eenvoudige manier onder Linux gezien. Nu ja, je kan gaan prutsen met CLI en scriptjes en cron tabs, maar dat mag je dan voor iedere verandering weer helemaal gaan aanpassen. Dat kan ik in principe wel, maar dan ga je ongeveer terug in de tijd naar 1982. Toen was dat het hoogst haalbare onder UNIX, maar zelfs VAX VMS kon het toen al eenvoudiger. Misschien verwacht ik te veel van Linux, maar ik neem toch aan dat we na 30 jaar ontwikkeling verder zijn dan de commandline en vage scriptjes.

Voor windows heb je dingen als allway sync, dirsync, synctoy, syncback, goodsync en nog tienatllen anderen.

En zelfs al heb je iets wat onder linux werkt, dan zit je nog steeds met het probleem dat het min of meer onmogelijk is om een echte VPN verbinding van het type NAS<->NAS over het internet op te zetten. De verbinding komt wel tot stand, maar je ziet niets aan 'de andere kant' . Behalve als ik al mijn verkeer naar de andere kant stuur, maar dan is dat ook mijn hele verbinding met het internet geworden. Die dan de snelheid krijgt van de NAS met de laagste upload speed.
Doe ik datzelfde vanaf mijn Win7 PC dan is het geen enkel probleem. Dat werkt gewoon. Want die snapt dat er gerouteerd met worden.

Als je alles in het zelfde subnet hebt hangen is het leven veel simpeler, maar als dat zo was had ik gewoon een grotere NAS en ging iedereen naar de zelfde share.

[ Voor 4% gewijzigd door Ortep op 04-07-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij AUB helpen. Ik heb een DS109, waar ik de VPN van werkend probeer te krijgen.Dit lukt mij niet.
Ik heb een Linksys E4200 router waarvan de 1723 poort geforward heb, alleen mijn IP bereik begint met 192.168.1.0 en als ik de VPN instel dan kan ik niet 192.168.1.0 instellen omdat dit al ingebruik is zegt de synology. Kan iemand mij AUB helpen de VPN werkend te krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 12:24
Voor VPN wordt de synology je gateway. Je dient deze dus bijv. op 192.168.2.0 te zetten. Je kunt dan ook gewoon bij de .1 reeks.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel ik dat in op de router of op de synology in het onderdeel VPN ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
op de VPN server van DSM

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:18
Ik kan dit nergens vinden dus vraag ik het hier:

Ik wil graag voor elke user een aparte library voor Audiostation. Al mijn muziek staat bijvoorbeeld in de share Muziek1, muziek van andere gebruiker in de share Muziek 2 etc etc.

Deze mappen heb ik ook toegevoegd aan de Media Indexing Service, en worden ook getoond in Audiostation. Gebruiker 1 heeft alleen toegang tot de share Muziek 1, gebruiker 2 alleen toegang tot de share muziek 2.

Nu in Audiostation worden alle mappen samengevoegd bij de optie "By Album" en dat wil ik dus niet. Ik wil graag een aparte library voor elke gebruiker.

Is dit mogelijk of zie ik wat over het hoofd?

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:41:
Kan iemand mij AUB helpen. Ik heb een DS109, waar ik de VPN van werkend probeer te krijgen.Dit lukt mij niet.
Ik heb een Linksys E4200 router waarvan de 1723 poort geforward heb, alleen mijn IP bereik begint met 192.168.1.0 en als ik de VPN instel dan kan ik niet 192.168.1.0 instellen omdat dit al ingebruik is zegt de synology. Kan iemand mij AUB helpen de VPN werkend te krijgen??
Je wilt niet ip's uitdelen in het standaard subnet. De .0 is dan het networkaddress, je wil uitdelen vanaf 1 t/m 254.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ortep schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:20:
[...]

Dat is dus precies wat ik niet wil.
Misschien dat je wat extra shares moet aanmaken maar volgens mij kun je hier de backup voorzieningen prima voor gebruiken.
Alle backupvoorzieningen zijn gebaseerd op rsync en worden incremental uitgevoerd.
En anders zelf inregelen via rsync over ssh. Op internet zijn voldoende voorbeelden te vinden.
Je zult toch ergens een lijstje met te syncen dirs op moeten geven... :)

Als je de juiste poorten openzet hoef je geen VPN te gebruiken.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Advies nodig, mijn DS1512+ is net binnen in combi met 5x 3TB van WesternDigital {wd30ezrx}
Deze schijven staan op de compatibility lijst van Synology en zouden geen problemen moeten geven.

Nu zijn er verschillende dingen die ik kan doen, ik kan de spindown tijd vergroten die in het verleden wel is problemen leek te geven. Om het even samen te vatten hier is iemand met dezelfde vraag : http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=178&t=47763 met niet echt een antwoord.

Vraag 2 is, zijn er duidelijke verschillen tussen gewoon raid5 of de speciale raid modi (Synology Hybrid RAID (SHR)) die synology bied om later eventueel verschillende disks te kunnen gebruiken en toch de optimale ruimte te bieden

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 02:31

Malarky

Wils voor wat ieder

Is er een Android app met welke ik automatisch mijn photo's kan backuppen naar mijn NAS? DSFile zou dat krijgen, maar ik wacht al zolang. Ik wil geen Dropbox gebruiken, Google Drive mag ook nog, maar die heeft nog geen auto back-up functie.

[ Voor 4% gewijzigd door Malarky op 04-07-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
Erulezz schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 18:15:
Ik kan dit nergens vinden dus vraag ik het hier:

Ik wil graag voor elke user een aparte library voor Audiostation. Al mijn muziek staat bijvoorbeeld in de share Muziek1, muziek van andere gebruiker in de share Muziek 2 etc etc.

Deze mappen heb ik ook toegevoegd aan de Media Indexing Service, en worden ook getoond in Audiostation. Gebruiker 1 heeft alleen toegang tot de share Muziek 1, gebruiker 2 alleen toegang tot de share muziek 2.

Nu in Audiostation worden alle mappen samengevoegd bij de optie "By Album" en dat wil ik dus niet. Ik wil graag een aparte library voor elke gebruiker.

Is dit mogelijk of zie ik wat over het hoofd?
Dit kan nog niet. Schijnt wel te kunnen met dsm 4.1: personal audio station schijnt er in te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirty
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53

Dirty

Is it capputime yet?

Centropy schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:07:
Advies nodig, mijn DS1512+ is net binnen in combi met 5x 3TB van WesternDigital {wd30ezrx}
Deze schijven staan op de compatibility lijst van Synology en zouden geen problemen moeten geven.

Nu zijn er verschillende dingen die ik kan doen, ik kan de spindown tijd vergroten die in het verleden wel is problemen leek te geven. Om het even samen te vatten hier is iemand met dezelfde vraag : http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=178&t=47763 met niet echt een antwoord.

Vraag 2 is, zijn er duidelijke verschillen tussen gewoon raid5 of de speciale raid modi (Synology Hybrid RAID (SHR)) die synology bied om later eventueel verschillende disks te kunnen gebruiken en toch de optimale ruimte te bieden
Vraag 1: Ik zou ze in de NAS stoppen en kijken of je er zelf last van/mee krijgt, dan kun je alsnog de wdidle gebruiken.
Vraag 2: Ga spelen op http://www.synology.com/support/RAID_calculator.php?lang=us, dan kun je kijken wat het effect is als je er verschillende schijven in de NAS stopt. Let wel op dat je geen kleinere schijven kunt toevoegen met SHR, alleen grotere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:18
msmilde schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:03:
[...]

Dit kan nog niet. Schijnt wel te kunnen met dsm 4.1: personal audio station schijnt er in te komen
Ah thanks. Heb even de notes van 4.1 erbij gepakt;

http://www.nas-forum.com/...7928-feature-list-dsm-41/
personal Audio Station coming, comparable to personal Photo Station
:D

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

kraades schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:07:
Misschien dat je wat extra shares moet aanmaken maar volgens mij kun je hier de backup voorzieningen prima voor gebruiken.
Dat is dus het probleem...ik wil helemaal geen extra shares aan maken maar dat vereisen de ingebouwde backupmogelijkheden. Er zijn al shares en die voldoen prima. En die shares die moeten syncen veranderen regelmatig.
Alle backupvoorzieningen zijn gebaseerd op rsync en worden incremental uitgevoerd.
Maar dat is geen syncen, dat is backupen.
En anders zelf inregelen via rsync over ssh. Op internet zijn voldoende voorbeelden te vinden.
Je zult toch ergens een lijstje met te syncen dirs op moeten geven... :)
Dat is dus met elastiekjes en paperclips werken via de CLI. En nauwelijks eenvoudig aan te passen zonder daar zelf een hele omgeving voor op te zetten met scripts die hun input uit files halen die ik via een externe edit moet aanpassen.
Die 'voorbeelden' zijn nooit exact en altijd 'ongeveer' zo van: In Linux kan alles, lees de man pages en je komt er vast wel uit. Het moet kunnen want het is linux.. Nu ja natuurlijk even een apt-get qfdbdjhf - asnhfhf en compileer ook even de gffdhsd voor je begint en vergeet niet alleen vi te gebruiken want anders gaat het mis.

Waarom hoef ik dat soort lijstjes onder Windows niet op te geven? Daar wijs ik vanuit de gui een share aan en zeg dat ik die gesynced wil hebben met een willekeurige andere share. Ik heb het via een externe windows PC in 30 seconden voor elkaar. Die ziet nl wel alle shares op alletwee de NASen. Zonder poorten open te zetten, het gaat via webdav. Iets wat ze onderling dus niet kunnen. Leuk dat de Syno dat ondersteunt, jammer dat ze het zelf niet kunnen gebruiken. Precies als de VPN, het zit er wel in, maar helaas zit er geen goede routering in zodat het eigenlijk onbruikbaar is. Het zijn allemaal halve oplossingen.
Natuurlijk zijn er op de PC intern ook lijstjes maar dat wordt door Windows en bv Allwaysync voor me geregeld. Dat ga ik niet zelf uitzoeken, ik programmeer ook al 25 jaar lang niet meer in machine taal. Dat is niet meer nodig.
We leven in de 21ste eeuw. Ik slinger mijn auto ook niet meer met de hand aan. Daar hebben we een startmotor voor.

Het klinkt alsof ik de Syno een vreselijk ding vind, maar dat is niet zo. Ik ben erg tevreden over de stabiliteit en over de mogelijkheden. Ik heb CP en SABNZB er op draaien en dat gaat voortreffelijk. Maar ik zou graag willen dat Synology wat minder aandcacht aan speelgoed apps gaf en wat meer aandacht aan de basis conectivity. Opleuken kan later wel.

De lijst voor DSM 4.1 bestaat ook vnl uit nieuwe toeters, bellen, kraaltjes en spiegeltjes. Het enige wat de connectiviteit verbeterd is de verbeterde FTP ondersteuning tot FXP.

Heel misschien is
■synchronisation of folders with consolidation of multiple sources
iets waar ik wat aan heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 04-07-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Dirty schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:05:
[...]

Vraag 1: Ik zou ze in de NAS stoppen en kijken of je er zelf last van/mee krijgt, dan kun je alsnog de wdidle gebruiken.
Vraag 2: Ga spelen op http://www.synology.com/support/RAID_calculator.php?lang=us, dan kun je kijken wat het effect is als je er verschillende schijven in de NAS stopt. Let wel op dat je geen kleinere schijven kunt toevoegen met SHR, alleen grotere.
Tnx mate _/-\o_

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt het nog uit of je kiest voor een 7200rpm (Thaise Seagate) schijf of gewoon gaat voor een 5400rpm schijf (WD Green)? Want naast dat het snel moet zijn met schrijven en lezen wil ik absoluut niet dat het luidruchtig is of (heel) warm wordt. Welke van de twee merken zouden jullie dan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Daar zal iedereen met een ander antwoord komen.. heb je performance (als in IO/s) nodig, dan moet je voor de seagate gaan. Deze maken niet (hoorbaar) meer lawaai dan de WD's.
Of ze warmer worden weet ik niet, ze worden in iedergeval niet erg warm in mijn ds1512+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Zoals eerder gemeld backup!=sync.
Een 2-way sync kan ook middels rsync maar dan moet je dit vanaf de comand line schedulen. Dit gaat (nog) niet vanuit de gui.
Daarnaast heb je VPN niet nodig, gewoon rsync over ssh. Dan is deze secure én er wordt nog gebruik gemaakt van compressie ook tijdens de transfer.
Ik backup zo tussen 2 synology's maar ook zelfs van en naar een cheapass conceptronic CH3HNAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@Ortep
Volgens mij Is het 1 commando... Rsync is al aanwezig. Ssh port openzetten en klaar. Volledig naar je eigen wensen in te richten.
Maar laten we het maar hierop houden: let's agree to disagree.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Never mind.

[ Voor 92% gewijzigd door technorabilia op 04-07-2012 22:42 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:26
Vandaag een DS212+ besteld! :)

Helaas wel een beetje noodgedwongen. Een jaartje of 2 terug vond ik m'n DS107 te langzaam worden. Ik heb toen erg lopen twijfelen tussen een DS209+ en de Homeserver welke in de bestbuy gide van Tweakers stond. Uit eindelijk heb ik gekozen voor de home server. Ik wilde Ubuntu wel eens gaan proberen. Spijt is niet het goede woord, maar 100% happy ben ik er nooit mee geweest. Ik heb gewoon altijd het gemak van DSM gemist. En Ubuntu/Mint/enz is nooit echt mijn ding geworden. Vanavond is het mobo van de home server overleden.

YES eindelijk een goede reden om terug te gaan naar Synology >:)
Na een uurtje of 2 specs vergeleken te hebben dus gekozen voor de DS212+

Maar nu zit ik op dit tijdstip te draaien in mijn bed. Hoe ga ik mijn data veilig stellen. Uiteraard heb ik van de echt belangrijke dingen goede backups. Maar hoe ga ik dat aanpakken met mijn muziek/film/serie collectie?

Situatie schets:
  • Linux Mint 11
  • 2x een 1.5TB schijf in 1 LVM volume/partitie (ext4)
  • Ongeveer voor 2.2TB gevuld
  • Mobo overleden
  • Matige linux kennis...
Kan ik die schijven gewoon rechtstreeks in de DS212+ plaatsen?
Of moet ik zelfs opzoek naar een zelfde mobo om de data uit de LVM partie te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
@Ortep

Misschien dat ik door de bomen het bos niet meer zie in jou wenslijst, maar onderstaand wat tips:

De Syno backup gebruikt rsync, zoals de naam al zegt synced hij, dus hij kopieerd niet alles dom over, hij gooit alleen data over die nieuw of veranderd is, je kan ook eigen rsync configuraties meegeven zodat het misschien beter past bij wat jij wil.
Vergeet ook niet dat de standaard manier van backup is gemaakt om te werken voor een "groot" aantal gebruikers, helaas past het niet altijd 100% bij iedereen, en toch moet het simpel gehouden worden, als ze alle opties in de webUI bouwen word het een onoverzichtelijke bende voor die paar procent mensen die nu wat missen.
Wat dat betreft ben ik juist blij dat de boel op linux loopt, overal waar ik met de standaard dingen net niet uitkom kan ik het gewoon zelf aanpassen, maw, als je iets specifieks wil zal je daar wat extra moeite voor moeten doen, tevens wil ik je met alle liefde van de wereld helpen met je probleem, moet je even aangeven wat je precies wil (oa, sync beide kanten op bijvoorbeeld ?)

Wat betreft VPN:
Als je een OpenVPN aanmaakt krijg je een aantal files, in de .ovpn kan je aangeven hoe de VPN zich moet gedragen, standaard is hij enkel een gateway voor het IP van de Synology, dus al jou traffic gaat gewoon over je eigen lijn, en alles richting het IP in het .ovpn bestand gaat door de tunnel heen, ik zie jou ergens zeggen dat je "niets ziet aan de andere kant", ik heb geen idee wat je hiermee bedoeld, kan je niet bij die andere NAS komen oid ?

PS, er staat gewoon een "volledige" versie van OpenVPN op de synology, dus in principe kan je er alles mee op VPN gebied wat je wil, natuurlijk betekend dit waarschijnlijk wel dat je her en der wat handmatig moet aanpassen.

Nogmaals, als je een custom oplossing en systeem wil, zal je wat meer werk moeten doen wanneer je een standaard consumenten/small buisiness oplossing koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb nu mijn eerste Synology aan de praat thuis :) CloudStation doet het ook. Maar nu vroeg ik me af, is het ook mogelijk om een 'andere' share te laten syncen via CloudStation? Nu doet hij volgens mij de algemene CloudStation map, maar eigenlijk wil ik de foto map laten syncen.

Kan dit?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
@DennusB, Nee volgens mij niet, omdat CloudStation gebruiker gebonden is synced hij alles naar de home directory van de gebruiker en is er geen optie om naar een share te syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YaNightmare schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:38:
@DennusB, Nee volgens mij niet, omdat CloudStation gebruiker gebonden is synced hij alles naar de home directory van de gebruiker en is er geen optie om naar een share te syncen.
Wat zou er gebeuren als je symlinks zou gebruiken op die home directories?
Heb de homedir's niet gecheked op verdere inhoud.

Ik heb overigens ook weer mijn momentje gehad met mijn DS211, dacht even snel de bootrap ongedaan te kunnen maken en vervolgens weer toe te passen om met een schone lei te beginnen maar dat ging niet helemaal zoals gepland, keren ervoor werkte het goed maar deze keer liep bootrap elke keer vast met als gevolg dat er niks anders op stond een reset uit te voeren en DSM opnieuw erop te zetten.

Ik moet zeggen dat het achteraf allemaal wel mee viel, data was netjes behouden, maar heb toch wel een paar momentjes gehad dat ik dacht dat het einde oefening zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:20
Reactie op 1, want "uitproberen" is ook weer niet zo ideaal ;) In DSM 2.3 (zo uit mijn hoofd) hebben ze direct support voor WD schijven ingebouwd, zodat deze automatisch de spindown timer aanpast. Dus je hoeft nu niet met de hand aan te passen. Wel zo praktisch van Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Sorry alvast voor de one-liner, maar ik ben relatief gezien nog leek en jullie 'experts ;) '. Is deze schijf een goede keuze qua betrouwbaarheid/uitval in een Synology: pricewatch: Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB

Ik heb natuurlijk zelf reviews hier gezocht en vergeleken. O.a. met Seagate-schijven van 2GB/3GB en ik denk met deze een van de meest zekere keuzes te maken.

Bedankt alvast!

Edit: dank voor de reacties. Zo te zien is het een goede keus :*)

[ Voor 6% gewijzigd door objectief2 op 05-07-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 14:58
objectief2 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 12:18:
Sorry alvast voor de one-liner, maar ik ben relatief gezien nog leek en jullie 'experts ;) '. Is deze schijf een goede keuze qua betrouwbaarheid/uitval in een Synology: pricewatch: Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB
Ik heb nu een ruim anderhalf jaar de WD20EARS (let op de S achteraan) draaien. Zijn mogelijk niet exact dezelfde schijven maar deze hebben tot op heden geen problemen gegeven en draaien top (en schijnen zuinig te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:43

Arfman

Drome!

Ik heb sinds een dag 1 EARX in m'n 412+ zitten en die werkt (tot nu toe) prima. Ga er vandaag of morgen een tweede insteken (paar TB aan data kopiëren duurt best lang ...)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb ook de WD20EARS zonder problemen 1 jaar draaien.
Volgens mij is de WD20EARX (6 Gbps) de opvolger van de WD20EARS (3 Gbps).
Voor de Synology heeft dat geen effect. Pak de goedkoopste...

Edit: ik dacht dat de Syno's allemaal SATA 300 zijn maar check voor alle zekerheid je model...

[ Voor 20% gewijzigd door technorabilia op 05-07-2012 14:07 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:27

Goner

What can I do you for ?

Zijn er hier Transmission gebruikers die ook wel eens rare resultaten zien bij de status ?? Het is net alsof Transmission af en toe een beetje de klus kwijt raakt ...

ik had na een download dit resultaat :
code:
1
2
3
Have:            7.59 GB of 7.59 GB (99.9%), -262144 B Unverified
Availability:    100%
Downloaded:      7.59 GB (6.29 MB corrupt)

maar alle losse files taan op 100% !
heb een 'verify local data' gedaan, er was wel wat activiteit maar lijkt geen resultaat te hebben.

en nu, na een restart heb ik dit :
code:
1
2
3
Have:            655.0 kB (100%)
Availability:    100%
Downloaded:      670.4 kB

wat helemaal nergens op slaat ... maar alle data lijkt goed.
Betr. Transmission 2.52 (13304) van SynoCommunity ...

EDIT: sorry, beetje off-topic, maar gaat over een Syno package :+

[ Voor 4% gewijzigd door Goner op 05-07-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
grolle schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 00:44:
Vandaag een DS212+ besteld! :)

Helaas wel een beetje noodgedwongen. Een jaartje of 2 terug vond ik m'n DS107 te langzaam worden. Ik heb toen erg lopen twijfelen tussen een DS209+ en de Homeserver welke in de bestbuy gide van Tweakers stond. Uit eindelijk heb ik gekozen voor de home server. Ik wilde Ubuntu wel eens gaan proberen. Spijt is niet het goede woord, maar 100% happy ben ik er nooit mee geweest. Ik heb gewoon altijd het gemak van DSM gemist. En Ubuntu/Mint/enz is nooit echt mijn ding geworden. Vanavond is het mobo van de home server overleden.

YES eindelijk een goede reden om terug te gaan naar Synology >:)
Na een uurtje of 2 specs vergeleken te hebben dus gekozen voor de DS212+

Maar nu zit ik op dit tijdstip te draaien in mijn bed. Hoe ga ik mijn data veilig stellen. Uiteraard heb ik van de echt belangrijke dingen goede backups. Maar hoe ga ik dat aanpakken met mijn muziek/film/serie collectie?

Situatie schets:
  • Linux Mint 11
  • 2x een 1.5TB schijf in 1 LVM volume/partitie (ext4)
  • Ongeveer voor 2.2TB gevuld
  • Mobo overleden
  • Matige linux kennis...
Kan ik die schijven gewoon rechtstreeks in de DS212+ plaatsen?
Of moet ik zelfs opzoek naar een zelfde mobo om de data uit de LVM partie te halen?
volgens mij kan je de schijven in een andere linux computer doen en zo de boel er vanaf kopieren. stop ze niet in je nieuwe nas want die gaat de schijen formateren.

hang ze anders even in je eigen pc en boot met een livecd naar een linux distro en kopieer de boel er vanaf. dat is het snelst.

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 22:46

bdu

Malarky schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:16:
Is er een Android app met welke ik automatisch mijn photo's kan backuppen naar mijn NAS? DSFile zou dat krijgen, maar ik wacht al zolang. Ik wil geen Dropbox gebruiken, Google Drive mag ook nog, maar die heeft nog geen auto back-up functie.
Het lijkt er toch echt op dat DSFile deze functionaliteit gaat krijgen. In ieder geval op iOS:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.static.flickr.com/8007/7501494896_9552854263_b.jpg
bron: http://scl13.com/synology-dsm-4-1-beta-night/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik zie niet helemaal in wat die screenshot bevestigt m.b.t. het syncen van data naar een drive anders dan uit je home dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

DukeBox schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:11:
Ik zie niet helemaal in wat die screenshot bevestigt m.b.t. het syncen van data naar een drive anders dan uit je home dir.
Ik snap jou niet helemaal. Ging om het syncen met DSFile.

Maar hieruit kun je wel iets opmaken denk ik..

Afbeeldingslocatie: http://farm8.static.flickr.com/7248/7501484794_0fbae2ea71_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

YaNightmare schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:22:
@Ortep

Misschien dat ik door de bomen het bos niet meer zie in jou wenslijst, maar onderstaand wat tips:
Smile, de wensenlijst is simpel hoor. Gewoon op een envoudige manier twee (regelmatig wisselende) directories syncen. Als je dat in Windows wil, dan kan je dat standaard al met LiveMesh, dat zit gewoon bij ieder live account. Maar je kan het ook met een progsel als Alleway sync. Gewoon point, click klaar. Heb je er genoeg van, Point, Click Klaar. Dat werkt zelfs tussen twee remote Syno's op voorwaarde dat je het met een Windows PC doet. Poorten openen? Niet nodig, het werkt gewoon. Een andere mogelijkheid is Dropbox, maar dat is iets minder flexibel wat veschillende directories betreft. Dat wordt door honderduizenden zo niet miljoenen mensen gebruikt. Zo bijzonder zijn mijn eisen dus niet.
De Syno backup gebruikt rsync, zoals de naam al zegt synced hij, dus hij kopieerd niet alles dom over, hij gooit alleen data over die nieuw of veranderd is, je kan ook eigen rsync configuraties meegeven zodat het misschien beter past bij wat jij wil.
Vergeet ook niet dat de standaard manier van backup is gemaakt om te werken voor een "groot" aantal gebruikers, helaas past het niet altijd 100% bij iedereen, en toch moet het simpel gehouden worden, als ze alle opties in de webUI bouwen word het een onoverzichtelijke bende voor die paar procent mensen die nu wat missen.
Rsync werkt prima...maar het is een crime om het als dynamisch systeem bij te houden. Je bent constant met de commandline en een heel sliert opties en externe filetjes bezig die je moet aanpassen. En dan moet je ook nog aan de gang met cron tabs. Een tikfout of ipv een cr een cr/lf en de hele zaak lijkt te werken maar doet het niet of loopt vast.
Wat dat betreft ben ik juist blij dat de boel op linux loopt, overal waar ik met de standaard dingen net niet uitkom kan ik het gewoon zelf aanpassen, maw, als je iets specifieks wil zal je daar wat extra moeite voor moeten doen, tevens wil ik je met alle liefde van de wereld helpen met je probleem, moet je even aangeven wat je precies wil (oa, sync beide kanten op bijvoorbeeld ?)
Ik ben het met je eens dat in Linux alles kan wat er niet standaard in zit Dat was in Unix al zo (Ik heb jaren geleden Unix servers beheerd, ik weet wat scripting is ik ken een serie scripttalen) Het verschil met Windows is dat in windows veel meer standaard zit. Of als het er niet in zit: Er is veel meer eenvoudig te verkrijgen. Ik heb me jaren lang niet meer met Unix/Linux bezig gehouden en ik krijg echt het gevoel dat ik 20 jaar terug moet in de tijd om simpele dingen te doen. Heel leuk als het je hobby is om te knutselen, maar het kan echt eenvoudiger.
Wat betreft VPN:
Als je een OpenVPN aanmaakt krijg je een aantal files, in de .ovpn kan je aangeven hoe de VPN zich moet gedragen, standaard is hij enkel een gateway voor het IP van de Synology, dus al jou traffic gaat gewoon over je eigen lijn, en alles richting het IP in het .ovpn bestand gaat door de tunnel heen, ik zie jou ergens zeggen dat je "niets ziet aan de andere kant", ik heb geen idee wat je hiermee bedoeld, kan je niet bij die andere NAS komen oid ?
Als ik de VPN server op Loc2 aan zet kan ik vanuit Loc1 vanuit de Syno een verbinding maken. Ik zie dan ook dat de verbinding tot stand komt. Dat zie ik aan beide kanten. Er gaat ook data heen en weer, dat kan ik zien. Het is dan NIET mogelijk om shares vanuit Loc1 op Loc2 te benaderen. Ik krijg de melding dat ze niet bestaan. Als ik dat wel wil dan moet ik Use default gateway on remote network aanzetten. Dan gaat het wel. Maar dan gaat gelijk al het internet verkeer van Loc1 via Loc2 het intenet op. Dat is natuurlijk precies wat je niet wilt. Het idiote is dat als ik de VPN server op Loc2 benader vanuit een Win7 PC dat er geen enkel probleem is. Plop Plop Plop alle shares zijn zichtbaar in de file browser en er loopt geen extra verkeer naar Loc2

Voor de goede orde, ik hebt PPTP gebruikt vanuit de Syno en vanuit de Win7 PC. Bij open VPN kwam ik inderdaad al die files tegen die je noemde. Heel veel gepuzzel wat daar in moet, waar het moet staan en hoe het exacte format moet zijn. Waarin weer van alles moet worden ingevuld en moest ook ook gaan spelen met certificaten. En natuurlijk niet benaderbaar vanuit de file station, maar je moet via Putty...bij voorkeur over SSH...zucht...Dat is dus precies waarom ik daar stopte, gepruts met touwtjes, knoopjes en paperclips. Waarom zo ingewikkeld? Dat kan je toch gewoon vanuit een GUI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

bdu schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:19:
Ik snap jou niet helemaal. Ging om het syncen met DSFile.
Maar dat bestaat al sinds DSM 3.2 middels synology data replicator ( http://www.synology.com/u...atures/backup_desktop.php )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

DukeBox schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:39:
[...]

Maar dat bestaat al sinds DSM 3.2 middels synology data replicator ( http://www.synology.com/u...atures/backup_desktop.php )
Ik zie niet zo snel de overeenkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-09 14:39
Zit er verschil in snelheid en/of levensduur als je twee verschillende HDD's met dezelfde grote naast elkaar plaatst in een DS212+? Heb antwoord op deze relatief simpele vraag niet kunnen vinden op google, omdat er vooral wordt gepraat over uitbreiden van bepaalde schijf met een extra grote schijf ernaast.

[ Voor 58% gewijzigd door RikH op 05-07-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ben nu bezig om MIME-types te verander, maar als ik er één toevoeg en dan druk ik op toepassen. Als ik dan het venster in DSM wil sluiten zegt hij dat de wijziging nog niet is opgeslagen. Heeft één van jullie daar ook last van?

[ Voor 3% gewijzigd door Ventrigo op 05-07-2012 19:43 ]

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
misschien dat ik er overheen kijk maar is er ook een fatsoenlijke FTP client voor de Synology??
ik weet wel van een linux achtige versie maar ik heb liever een versie met GUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Buzzie schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:17:
misschien dat ik er overheen kijk maar is er ook een fatsoenlijke FTP client voor de Synology??
ik weet wel van een linux achtige versie maar ik heb liever een versie met GUI.
Web FTP (PHP?) client installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Er is inderdaad 'lftp' via IPKG te installeren, command-line.

De enige met een GUI die ik ken is deze :

http://www.eg-blog.de/?p=440
http://package.10trum.de/index.php?id=40&pid=46

een web-based client ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is deze vraag al een langsgekomen, sorry daarvoor.
Als ik mijn iTunes collectie op een nieuw aan te schaffen Synology NAS zet, en op mijn stereo set afspeel (airport express), is het dan op een of andere manier mogelijk om toch te blijven scrobblen met Last.fm?

En nog een andere vraag die ik me opkwam. Is het mogelijk om de iTunes library zowel op mijn macbook als op de NAS (voor streaming als macbook uit staat) te hebben? En dan het liefst automatisch, dat wanneer ik een album toevoeg aan mijn Library, deze info wordt opgeslagen op mijn interne HD en NAS, zonder dat ik hier extra handelingen voor hoef te verrichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
MissileHugger schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:59:
[...]

Web FTP (PHP?) client installeren?
Goner schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:59:
Er is inderdaad 'lftp' via IPKG te installeren, command-line.

De enige met een GUI die ik ken is deze :

http://www.eg-blog.de/?p=440
http://package.10trum.de/index.php?id=40&pid=46

een web-based client ...
Ik heb net bovenstaande geinstalleerd en getest....werkt in principe wel....mits bestanden niet te groot zijn + daarbij wordt de download nog door mij zelf gestart waardoor ik zelf moet aangeven waar het bestand moet komen.
ik kan natuurlijk dan wel aangeven waar die moet komen maar de machine die de download start moet dan aan staan.

ging mij erover dat ik een FTP programma installeer op de Synology, vervolgens maak ik verbinding met mijn seedbox.....en download de bestanden naar mijn Volume en vervolgens kan ik bij wijze van alles aflsuiten.

beetje net als het bereiken van sabnzb, sickbeard, couchpotato en spotweb vanaf afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Zijn er mensen die zelf ffmpeg hebben geinstalleerd op hun NAS? Ik heb de DS209+II en de standaard ipkg package is toch wat te beperkt voor mij (bv geen filters en geen x264) en wil ffmpeg zelf compileren met alle functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
@Ortep

Ahh, oke, het is een stuk duidelijker nu, ik was er niet helemaal bij mbt die dynamische directories.

Wat betreft de VPN zie ik geen reden waarom het wel werkt op windows maar niet op de synology, ik kan wel wat dingen verzinnen, maar dan zal ik het hier thuis eerst even moeten testen, wanneer ik tijd heb zal ik eens kijken, klinkt mij als een simpel route probleem maar dat moet zo getest kunnen worden.

Helaas zijn wel beide manieren (de sync en de VPN) dingen die toch echt commandline moeten, maar ik snap jou punt zeker dat het makkelijker moet kunnen, misschien ooit.

En ja, ik ben een linux en unix junkie dus ik heb er geen problemen mee om het allemaal handmatig op te zetten bij mij thuis, doe ik dagelijks op de zaak dus "same sh*t different day" principe.

Mocht je eens tijd hebben en de VPN aan staan kan je dan eens kijken wat er in je route tabel staat ? (inloggen over ssh en "route" tikken). Ik kan helemaal mis zitten, maar volgens mij kan je voor het IP van de andere Syno een geforceerde route maken of iets in die trant, schijnbaar gooit hij niet genoeg verkeer over de tunnel (maw, hij heeft wel een connectie maar voor het openen van shares wil hij niet alles over de tunnel gooien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hang ik net een NTFS geformatteerde USB HDD aan de Synology, wordt-ie gewoon herkend en gemount :+

Voor jullie Synologanen vast heel normaal, voor mij een kleine doch zeer welkome verrassing. Nu kan ik de 600GB aan series zo overpompen in plaats van via mijn oude NAS (20MB/sec ...). Overigens kon ik de oude NAS ook gewoon mounten vanuit DSM en had ik dus de hele migratie kunnen doen zonder ooit m'n PC aan te hebben 8)7

Tot nu toe geen seconde spijt van de ruim 600 euro die ik heb kapotgeslagen op de DS412+ met een HDD :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 11:50
Arfman schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:27:
Hang ik net een NTFS geformatteerde USB HDD aan de Synology, wordt-ie gewoon herkend en gemount :+

Voor jullie Synologanen vast heel normaal, voor mij een kleine doch zeer welkome verrassing. Nu kan ik de 600GB aan series zo overpompen in plaats van via mijn oude NAS (20MB/sec ...). Overigens kon ik de oude NAS ook gewoon mounten vanuit DSM en had ik dus de hele migratie kunnen doen zonder ooit m'n PC aan te hebben 8)7

Tot nu toe geen seconde spijt van de ruim 600 euro die ik heb kapotgeslagen op de DS412+ met een HDD :)
Welcome to the happy family :P

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedySK
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:36
Ik heb een vraagje over het installeren van Packages.
Ik probeer de NZBget package van SynoCommunity te installeren.
Wanneer hij vraagt tijdens het proces om een download directory heb ik nzbget ingevuld (is dit correct?)
Daarna gaat die weer "processing" en komt er een error: Failed the install package

Ik verwacht dat ik bij Download Directory iets verkeerds invul of doe ik iets anders verkeerd?

*DSM versie 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
speedy_kevin schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:49:
Ik heb een vraagje over het installeren van Packages.
Ik probeer de NZBget package van SynoCommunity te installeren.
Wanneer hij vraagt tijdens het proces om een download directory heb ik nzbget ingevuld (is dit correct?)
Daarna gaat die weer "processing" en komt er een error: Failed the install package

Ik verwacht dat ik bij Download Directory iets verkeerds invul of doe ik iets anders verkeerd?

*DSM versie 4
Daar moet je iets invullen als /volume1/Downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedySK
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:36
DennusB schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:51:
[...]

Daar moet je iets invullen als /volume1/Downloads
Bedankt. Ik ga het proberen :)

Dank u zeer. Nu werkt die!

[ Voor 6% gewijzigd door SpeedySK op 05-07-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Arfman schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:27:

Tip: als je een USB disk later nog als backup disk gaat gebruiken dan kun je beter geen NTFS gebruiken i.v.m. het gebruik van ntfs-3g = per definitie tra(a)g(er) dan ext3/4.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:26
robertobadjo schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:21:
[...]

volgens mij kan je de schijven in een andere linux computer doen en zo de boel er vanaf kopieren. stop ze niet in je nieuwe nas want die gaat de schijen formateren.

hang ze anders even in je eigen pc en boot met een livecd naar een linux distro en kopieer de boel er vanaf. dat is het snelst.
Bedankt voor je reactie Robertobadjo

Heb een moederbordje geleend. Vanavond ff ingebouwd en gelukkig werden schijven direct goed herkend. Ben nu m'n 1TB USB schijfje aan het vol pompen.

De DS212+ is binnen en ik heb er (ongeduldig als ik ben) even een 320GB laptop schijf in gedrukt. Niet dat ik die in de kast had liggen, gewoon uit de laptop van mijn vriendin getrokken >:) >:) >:) En die MOEST geformateerd worden. Dus de gevulde schijven direct over zetten gaat niet werken. Nu dus puzzelen hoe ik met slechts een 1TB USB HD de 2.2TB op 2 schijven van 1.5TB kan behouden.

Vraagje:
De eerste schijf die in de DS word geplaatst word hoe dan ook geformateerd. Als je daar later een tweede EXT4 hardeschijf bij plaatst moet deze dan ook geformateerd worden?

Want als dat niet hoeft ben ik er uit:
  1. 1TB over pompen naar de USB HD
  2. LV verkleinen met 1TB
  3. Vrij gekomen ruimte naar EXT4 formatteren
  4. De 1TB van de USB HD terug kopieren naar de EXT4 partitie
  5. Nogmaals 1TB naar de USB HD kopieren.
  6. De LV nogmaals met 1TB verkleinen.
    • Daarmee is de tweede schijf helemaal uit de LVM (1.5TB) en voor 1TB gevuld
    • De eerste schijf heeft dan nog een LV van 1TB met 200GB aan data
  7. 2e EXT4 partitie van 500GB aanmaken op schijf twee (of eventueel de eerste uitbreiden met vrije ruimte, als dat kan??)
  8. 500GB van de USB HD overpompen naar schijf 2
  9. De laatste 200GB naar de USB HD kopieren.
  10. Jippie de eerste schijf is leeg en kan naar de Synology
Tja... Ik hoop dus dat ik nadat ik op de eerste schijf de DSM heb geinstaleerd ik de 2e schijf kan toevoegen zonder te hoeven formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
@grolle

Helaas, elke schijf die je in de Synology stopt zal geformatteerd worden.

Wat niet een "oplossing" is maar misschien wel de route met minder hoofdpijn is een vrij heftige cleanup houden :) dat is iig wat ik heb gedaan toendertijd, ik heb zelf voornamelijk series, en de laatste seizoenen van de meeste series zijn nog erg makkelijk te downloaden, die heb ik weg gegooid en later weer opnieuw binnen gehaald, ik weet dat dit niet echt een oplossing is maar het werkt wel :)

Anders zal je misschien een keertje langs een vriend oid moeten rijden met die USB disk en tijdelijk 1TB bij hem/haar dumpen (als je iemand kent die wat ruimte over heeft).

Een extra disk kopen kan natuurlijk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Ik had ook het probleem dat ik 1.8 TB ergens kwijt moest. Omvang en duur van de backup heeft me doen besluiten om afscheid te nemen van 250+ films en 10+ series. Ja het was een verzameling en nee ik zou ze toch niet nog een keer kijken. Handig voor mensen die hier langs kwamen met een usb schijf maar achteraf gezien toch blij dat ik het zo gedaan heb. Weer flink wat ruimte voor nieuwe content nu :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

@kraades: bedankt voor de tip!

Iets anders: m'n SHR set is nu aan het uitbreiden met 2 extra disken. Klopt het dat ik nu geen enkele share meer kan bereiken? Ik kreeg wel een melding dat bepaalde services "enkele minuten" niet bereikbaar zouden zijn maar het duurt nu al sinds 06:00 vanochtend (vroeg wakker :P)

Of ben ik nu alle data kwijt die op de eerste HDD stond? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
kraades schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:33:
[...]

Tip: als je een USB disk later nog als backup disk gaat gebruiken dan kun je beter geen NTFS gebruiken i.v.m. het gebruik van ntfs-3g = per definitie tra(a)g(er) dan ext3/4.
en toch heb ik dat wel zo gedaan, ik heb namelijk 1x een crash gehad waarbij de partitie op m'n NAS invalid was geworden.
de backup schijf aan m'n pc gehangen maar het was nog een hele klus om die ext partities uit te lezen (ja, er zijn conversieprogramma's voor.. maar werken niet altijd even prettig, uiteindelijk wel gelukt)

nu ie op NTFS is gemount heb ik daar geen last meer van, dat de backup wat trager is.. so be it :)

gisteravond op aanwijzing van Arfman de synocommunity repository maar eens toegevoegd, ik gebruikte nog superzebelon's sabnzbd, maar die versie leek te blijven hangen op 0.6.9 oid.
terwijl die van synocommunity reeds op 0.7.0 zit, deze schijnt beter om te kunnen gaan met vreemde letters in bestandsnamen, zoals ë é en á bijvoorbeeld.
ik heb namelijk nog steeds 1 map op m'n NAS die mede daardoor gewoon niet weg wil, zie shameete in "Het grote Synology topic deel 3"
maar tot op heden heb ik daarna alle mappen/files met vreemde letters weg kunnen gooien (veelal met SSH)
dus lijkt erop dat die map op 1 of andere manier corrupt is...
nou ja, tot ik de 412+ heb aangeschaft doe ik het er nog maar even mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Buzzie schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:17:
ging mij erover dat ik een FTP programma installeer op de Synology,
Die Web-FTP is inderdaad wel leuk, maar niet echt 'heavy-duty' ...

Dan moet je toch lftp installeren met ipkg, die is echt compleet en ook te scripten.

http://forum.synology.com...g_etc#How_to_install_ipkg

http://lftp.yar.ru/ (voor docu enzo, package met ipkg ophalen)

[ Voor 22% gewijzigd door Goner op 06-07-2012 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Klimaks-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 15:46
Ik heb een vreemd probleem met virtualhosts. Ik probeer zowel sickbeard als photostation beschikbaar te maken met virtualhosts. Sickbeard werkt perfect, maar bij photostation wordt mijn browser doorgestuurd naar het interne IP en dat is natuurlijk niet bereikbaar. Vreemd probleem want de configs zijn toch vergelijkbaar : :S

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<VirtualHost *:443>
ServerName sickbeard.mijndomein.be
SSLEngine On
SSLProxyEngine On
ProxyRequests Off
ProxyVia Off
<Proxy *>
  Order deny,allow
  Allow from all
  AuthType Basic
  AuthName "Restricted"
  AuthUserFile /volume1/web/passwd/users.pw
  Require valid-user
</Proxy>
ProxyPass / http://192.168.1.99:8081/
ProxyPassReverse / http://192.168.1.99:8081/
</VirtualHost>

ServerName photo.mijndomein.be
DocumentRoot /var/packages/PhotoStation/target/photo/
SSLEngine On
SSLProxyEngine On
ProxyRequests Off
ProxyVia Off
<Proxy *>
  Order deny,allow
  Allow from all
</Proxy>
ProxyPass / http://192.168.1.99:80/photo
ProxyPassReverse / http://192.168.1.99:80/photo
</VirtualHost>

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
shameete schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:01:
[...]

en toch heb ik dat wel zo gedaan, ik heb namelijk 1x een crash gehad waarbij de partitie op m'n NAS invalid was geworden.
de backup schijf aan m'n pc gehangen maar het was nog een hele klus om die ext partities uit te lezen (ja, er zijn conversieprogramma's voor.. maar werken niet altijd even prettig, uiteindelijk wel gelukt)

nu ie op NTFS is gemount heb ik daar geen last meer van, dat de backup wat trager is.. so be it :)
Is aan de ene kant wel handig natuurlijk maar...
Bij ntsf-3g piekte de CPU best wel en was de schrijfsnelheid maar een paar MB/sec als ik mij goed herinner.
Voor een incremental misschien wel te doen maar voor de initiele backup was het letterlijk dagen wachten.
Voor het lezen van ext2/3/4 op Windows 7 kun je Ext2Read gebruiken. Dit heb ik getest en werkt.
Meh, ik hou gewoon niet van NTFS i.c.m. een Synology... ;)
gisteravond op aanwijzing van Arfman de synocommunity repository maar eens toegevoegd, ik gebruikte nog superzebelon's sabnzbd, maar die versie leek te blijven hangen op 0.6.9 oid.
terwijl die van synocommunity reeds op 0.7.0 zit, deze schijnt beter om te kunnen gaan met vreemde letters in bestandsnamen, zoals ë é en á bijvoorbeeld.
ik heb namelijk nog steeds 1 map op m'n NAS die mede daardoor gewoon niet weg wil, zie shameete in "Het grote Synology topic deel 3"
maar tot op heden heb ik daarna alle mappen/files met vreemde letters weg kunnen gooien (veelal met SSH)
dus lijkt erop dat die map op 1 of andere manier corrupt is...
nou ja, tot ik de 412+ heb aangeschaft doe ik het er nog maar even mee :P
Hoe ziet die bestandnaam er dan uit? Ook niet te verwijderen via SSH/PuTTY met de juiste codepage?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Hey Tweakers,

Ik zit met 2 vragen voor mijn Synology DS211, ik wil hier plex op hebben, is hier een manier op (helaas wordt de synology niet standaard ondersteund wegens Intel processor only)

Tweede vraag, ik wil graag niet dat mijn NAS admin console in de google search voor komt, dit doet hij nu wel, kan ik een code toevoegen aan de startpagina dat de crawlers van google deze mogen negeren ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de vraag is,wil je dit wel,plex server op je nas,ik heb dus wel een intel cpu en ik heb het uitgeprobeerd,maar mijn ervaring ermee is dat het niet werkt.

Ik weet niet of er mensen hier zijn met andere ervaring maar,de cpu is niet afdoende,zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
wat adviseer je dan gewoon weer terug naar XBMC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Dit weekend komen er twee extra 3TB HD's in mijn 411, naast de twee 2TB's die er nu al in hangen in SHR. Hoe plaats ik deze HD's er bij, moet de NAS uitgezet worden? kan ik ze er alletwee tegelijk in stoppen?

De software herkend de schijven uiteraard, kan ik daarna gewoon de RAID5 mogelijk van SHR kiezen en wordt het volume dan vanzelf uitgebreid?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shameete schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:01:
[...]
-knip-
ik heb namelijk nog steeds 1 map op m'n NAS die mede daardoor gewoon niet weg wil, zie -knip-
Werkt via SSH dit commando niet om folder weg te krijgen?

rm -rf <foldername>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
nee, helaas..
kraades schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:45:

[...]

Hoe ziet die bestandnaam er dan uit? Ook niet te verwijderen via SSH/PuTTY met de juiste codepage?
red riding?hood.7z heet ie, is 1,37GB groot en is niet te verwijderen, niet via terminal, niet via putty/winSCP
pas geleden ook nog eens via DS file geprobeerd, resultaat was een melding dat volume1 gecrasht is.
dat is ie uiteindelijk niet, maar de syno staat wel te piepen in de meterkast en gaat pas uit als ik de synology een herstart heb gegeven.
ik denk ook dat het probleem wat verder reikt dan alleen die bestandsnaam, defecte sector's oid.

ik heb 2 manieren om 't op te lossen. de schijf uit m'n 109 halen en aan een pc hangen, of als de 412+ is gekocht... de 109 helemaal leeg trekken en opnieuw inrichten.

(die ? in de bestandnaam is dus een gekanteld vierkant blokje op de syno met een vraagteken erin)

[ Voor 13% gewijzigd door Shanquish op 06-07-2012 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Distrax1988 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:26:
wat adviseer je dan gewoon weer terug naar XBMC ?
ja,want echt plex is niet geschikt voor de syn,XBMC werkt natuurlijk wel mooi samen met de syn.

Maar de syn kan het gewoon niet aan om te transcoden ,b.v daar is de cpu niet toereikend genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-10 19:39
shameete schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:35:
nee, helaas..

[...]

red riding?hood.7z heet ie, is 1,37GB groot en is niet te verwijderen, niet via terminal, niet via putty/winSCP
pas geleden ook nog eens via DS file geprobeerd, resultaat was een melding dat volume1 gecrasht is.
dat is ie uiteindelijk niet, maar de syno staat wel te piepen in de meterkast en gaat pas uit als ik de synology een herstart heb gegeven.
ik denk ook dat het probleem wat verder reikt dan alleen die bestandsnaam, defecte sector's oid.

ik heb 2 manieren om 't op te lossen. de schijf uit m'n 109 halen en aan een pc hangen, of als de 412+ is gekocht... de 109 helemaal leeg trekken en opnieuw inrichten.

(die ? in de bestandnaam is dus een gekanteld vierkant blokje op de syno met een vraagteken erin)
Al geprobeerd om met een rename de bestandsnaam aan te passen?
mv red* red.7z
Heeft mij al een paar keer gered van onverwijderbare bestanden.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:26

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Distrax1988 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:18:
Hey Tweakers,

Ik zit met 2 vragen voor mijn Synology DS211, ik wil hier plex op hebben, is hier een manier op (helaas wordt de synology niet standaard ondersteund wegens Intel processor only)

Tweede vraag, ik wil graag niet dat mijn NAS admin console in de google search voor komt, dit doet hij nu wel, kan ik een code toevoegen aan de startpagina dat de crawlers van google deze mogen negeren ??
Je kan de arm build installeren, is nog wel erg beta: http://forums.plexapp.com...dia-server-for-linux-arm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
TheOmen schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:52:
[...]

Al geprobeerd om met een rename de bestandsnaam aan te passen?
mv red* red.7z
Heeft mij al een paar keer gered van onverwijderbare bestanden.
yup, ook vanuit de terminal/console/putty

daarom denk ik gewoon dat er meer aan de hand is, bad sectors oid, ook al is de schijf volgens de synology prima in orde.

andere vraag: is het mogelijk om het aanmeldscherm custom aan te passen? aafbeelding en het kadertje voor de credentials kun je natuurlijk kiezen, maar dan houdt het wel op.

ik zou bijv graag die tekst onderin "Synology DSM 4.0" weg willen hebben.
zijn hier aanpassingen in bekend of is dat door synology afgeschermd?

[ Voor 27% gewijzigd door Shanquish op 06-07-2012 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Vreemd...
En als je via ssh het volgende doet in de betreffende directory:

ls > ls.txt

En hierna op Windows de file ls.txt opent in Notepad? Wat zie je dan voor tekens?
Wat geeft Notepad voor encoding aan? (links naar de Save knop)

Edit:
V.w.b. het Syno plaatje zie hier.

[ Voor 20% gewijzigd door technorabilia op 06-07-2012 14:11 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:48
mbt tot vreemde tekens kan je ook dit proberen:

http://www.chainsawonatir...-ds411j-to-support-utf-8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:48
Klopt,

Ik heb alleen geen idee of het ook nog ergens nadeling voor is, heb zelf iig nog niets nadelings gemerkt.....
Weet niet of andere users hier ervaringen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 13:27
Deze bestanden kun je wel gewoon via ftp aanpassen. Volgens mij moet je dan wel even de utf 8 optie in het ftp server tabblad aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Mijn Synology is met het indexing proces nu al 28 uur bezig om filmpjes te converteren. Hij heeft er welgeteld al 10 gedaan.... dit gaat nog weken duren want hij moet er nog 228. Hoe stop ik dat converteren? Ik hoef helemaal geen geconverteerde filmpjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 19:45
Is het op een of andere manier mogelijk om airprint in te schakelen naar PDF of PDF+mail? Ik heb al liggen zoeken naar linux oplossingen ofzo maar niets gevonden :(

It's dark but I don't want to find the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Geen idee als ik het in dit topic mag plaatsen. Maar aangezien hier misschien wel de synology experts te vinden zijn post ik het hier.

Sinds een week ook in bezit van een Synology! De DS1812P. Voorheen QNAP TS410 een flinke voorruit gang! Hij is echt snel.

Op mijn QNAP had ik op het web deel een simpel script draaien dat diskspace en uptime liet zien. Zie hieronder voor de source.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
<?php
function decodeSize( $bytes )
    {
        $types = array( 'B', 'KB', 'MB', 'GB', 'TB' );
        for( $i = 0; $bytes >= 1024 && $i < ( count( $types ) -1 ); $bytes /= 1024, $i++ );
        return( round( $bytes, 2 ) . " " . $types[$i] );
    }

function disk_used_space($drive)
    {
        return disk_total_space("/share/MD0_DATA") - disk_free_space("/share/MD0_DATA");
    }

function disk_vrij_space($drive)
    {
    return disk_total_space("/share/MD0_DATA") - disk_used_space("/share/MD0_DATA");
    }

$dt = disk_total_space("/share/MD0_DATA");
    $df = disk_free_space("/share/MD0_DATA");
    $du = disk_used_space("/share/MD0_DATA");

$dv = disk_vrij_space("/share/MD0_DATA");

$vrij_procent = ($dv * 100) / $dt;
    $gebruikt_procent = ($du * 100) / $dt;

/* Uptime */
    /*$data = shell_exec('uptime');
    $uptime = explode(' up ', $data);
    $uptime = explode(',', $uptime[1]);
    $uptime = $uptime[0].', '.$uptime[1];*/

$uptime = shell_exec("cut -d. -f1 /proc/uptime");
$updays = floor($uptime/60/60/24);
$uphours = $uptime/60/60%24;
$upmins = $uptime/60%60;
$upsecs = $uptime%60;

?>

<p>Momenteel heeft de nas een uptime van <?php echo "".$updays." dagen ".$uphours." uur ".$upmins." minuten en ".$upsecs." seconden"; ?>.</p>
<p>Totale opslagcapaciteit: <?php print decodeSize($dt); ?></p>
<ul>
<p class="midden"><div class="graph"><strong class="bar" style="width: <?php print round($gebruikt_procent, 2).'%'; ?>;"><?php print decodeSize($du).' ('.round($gebruikt_procent, 2).'% Gebruikt)'; ?> / <?php print decodeSize($df) .' ('.round($vrij_procent, 2).'% Beschikbaar)'; ?></strong></div></p>
<p>Besturingssysteem: <?php system("uname -s -r -m"); ?>

Echter op de synology werkt het niet. Logisch pad is anders.

Ik heb wat rond zitten google alleen ik krijg het goede pad niet gevonden.
/volume1 is het in elk geval niet (ja dat volume is er)
/volume1/web (waar de site op draait geeft ook 0,0 output).

Wat is het pad?

Verder slikt hij het commando voor de OS en uptime ook niet zelfs alleen proc/uptime niet.

Ergens documentatie te vinden? Ik kan google wat ik wil maar krijg het niet gevonden.
http://wizjos.endofintern...-in-de-volume1-directory- dat is het enige wat ik over paden gevonden krijgen.

Waar ik bang voor ben is dat op synology niet gaat.
Linfo Doet het direct op qnap en bij synology krijg ik deze melding: This needs access to /proc and /sys to work.

[ Voor 3% gewijzigd door RobbyTown op 06-07-2012 20:03 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Goner schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:28:
[...]

Die Web-FTP is inderdaad wel leuk, maar niet echt 'heavy-duty' ...

Dan moet je toch lftp installeren met ipkg, die is echt compleet en ook te scripten.

http://forum.synology.com...g_etc#How_to_install_ipkg

http://lftp.yar.ru/ (voor docu enzo, package met ipkg ophalen)
klopt inderdaad.

misschien toch maar eens naar kijken.
mijn DS heeft al bootstrap en ipkg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 01-10 00:07
vandeMeulenhof schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 19:49:
Echter op de synology werkt het niet. Logisch pad is anders.

Ik heb wat rond zitten google alleen ik krijg het goede pad niet gevonden.
/volume1 is het in elk geval niet (ja dat volume is er)
/volume1/web (waar de site op draait geeft ook 0,0 output).

Wat is het pad?
Bij mijn synology is het /dev/md2 & /dev/md3
Wat gelijk is aan /volume1 & /volume2.
Verder slikt hij het commando voor de OS en uptime ook niet zelfs alleen proc/uptime niet.

Ergens documentatie te vinden?
Heb je hier iets aan?
http://forum.synology.com...ng_the_CLI#Check_CPU_Info

Wel moet ik zeggen dat niet elke website/script even lekker werkt om de vrije ruimte weer te geven.
Zo lukt het met nzbget namelijk niet ondanks het juiste pad om de vrijge ruimte weer te geven. Andere scripts werken wel en ook in de commandline werkt het wel allemaal probleemloos.
Zou het wellicht met de open_basedir te maken kunnen hebben?

[ Voor 35% gewijzigd door job op 06-07-2012 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
vandeMeulenhof schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 19:49:
Als safe mode aan staat gaat dit niet werken.
Handig is om display error even aan te zetten dan zie je in de web pagina wat er fout gaat.

Edit:
Nou, ik snap niet helemaal hoe dit in zijn werk gaat op een synology want safe mode staat uit.
Maar als je bij php setting de safe mode exec dir uit zet dan werkt exec() i.p.v. shell_exec().
Hoe veilig dit voor jou is moet je zelf bepalen.

[ Voor 31% gewijzigd door technorabilia op 07-07-2012 00:06 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 17:21
-Klimaks- schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:31:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
ServerName sickbeard.mijndomein.be
SSLEngine On
SSLProxyEngine On
ProxyRequests Off
ProxyVia Off
<Proxy *>
  Order deny,allow
  Allow from all
  AuthType Basic
  AuthName "Restricted"
  AuthUserFile /volume1/web/passwd/users.pw
  Require valid-user
</Proxy>
ProxyPass / http://192.168.1.99:8081/
ProxyPassReverse / http://192.168.1.99:8081/
</VirtualHost>
kan iemand mij hiermee opweg helpen?
of is er een klein tutorial beschikbaar?
ik heb al gezocht in dit topic wat ik met invullen, maar ik heb geen idee hoe ik zo'n bestand moet openen en editen.
helaas heb ik geen ervaring met linux.

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Pagina: 1 ... 52 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.