Overscan is er ook zo eentje ja: als de zender besloten heeft het beeld zo door te geven zodat de bekende widescreen-sturingsstreepjes linksbovenin zichtbaar worden... nou dan wil ik wel overscannen hoor.
Wat ook zo heerlijk is: die "reset" optie onderaan op de verschillende niveaus. En dan zonder te vragen om bevestiging. Dan scroll je voor de 100ste keer ongeduldig naar "geavanceerd" en druk je net te vroeg/laat op "ok", gevolg je hebt een reset te pakken. Heerlijk.
Er zijn ook wel dingen goed aan het menu hoor: het is vrij "to-the-point" en duidelijk gestructureerd, super snel en er zijn veel dingen in te stellen. Het menu zoals dat op veel van de nieuwere Philips tv's zit is echt een ramp: vorm boven functie. Onoverzichtelijk, het neemt het volledige beeld in beslag, veel opties zitten verborgen in totaal o
nlogische uithoeken van het menu en tot overmaat van ramp is het gewoon traag. Daarbij is het Panasonic menu echt een verademing. Van het Sony menu met zijn PS3 stijl (Xross media bar anyone

) word ik ook helemaal niet blij. LG doet het wel goed met de snelle menu's (ik vind alleen de zuurtjeskleuren wat minder).
Mijn stelling blijft: bij dat soort omgevingslicht is onze perceptie van het getoonde beeld sowieso redelijk bout, wat voor tv je ook neemt. Je ogen zijn vooral bezig met zich aan te passen aan het omgevingslicht, en de details in het beeld gaan voor een groot deel verloren. Voor goed zicht op het tv beeld zelf moet het omgevingslicht beperkt worden.
PS Dat is trouwens nou juist het punt waarop de VT het beter doet dan zijn broertjes: door het Ultra filter van de VT is het zwart bij veel omgevingslicht beter dan bij het Pro filter van de andere modellen.
[
Voor 32% gewijzigd door
Cap op 21-04-2013 13:04
]