ersy schreef op woensdag 03 april 2013 @ 01:27:
Ben nu bezig met internetshops. Is echter héél lastig, omdat ik aflevering op 3-hoog met mijn zwakke ruggetje wel een must vind. QPlaza komt nog het meest in de buurt daarmee. Ervaringen please!
Vind hun probeertijd van 2 uur alleen wel absurd kort. Heb ik al nodig voor zenderinstelling en basisinstellingen aanbrengen. En dan heb je nog niets kunnen zien of uitproberen.
Zijn er anders nog alternatieve zaken met een scherpe prijs en toch wat van de door mij gewenste service?
Zou een megakluns als ik trouwens de voet degelijk kunnen monteren???
Blij met jullie reacties!...
- Héél lastig lijkt me wat overdreven, een kwestie van goed lezen op de site van de betreffende shop of contact opnemen met de webshop lijkt me en gewoon vragen: "levert u op 3 hoog"? Maar alle shops waar ik een tv/grote apparatuur besteld heb sjouwden het gewoon naar drie hoog hier. Ik denk dus dat dat wel meevalt. En anders lijkt het me ook geen onoverkomelijk probleem een kennis te charteren die 10+ kilo omhoog kan tillen, met zijn tweeen moet het dan toch met gemak lukken.
- De probeertijd van 2 uur is eige
nlijk al een soort coulance, in principe mag je het product uit zijn verpakking halen bekijken maar niet gebruiken. De grens is daarbij echter vaag. Alle beschermfolie er overal af trekken, de batterijen in de afstandsbediening stoppen, etc, dat is al bedenkelijk. Dat de internetwinkels met een lage marge niet zitten te wachten op een retour van een onverkoopbaar beduimeld en gebruikt product in open verpakking dat lijkt me duidelijk. Mensen die een dergelijke service verwachten kunnen beter naar de lokale electroboer gaan, het product daar ter plekke uitpakken en uitproberen onder het genot van een slap bakje koffie, de 50% onzin die de man uitkraamt op de koop toenemen en vervolgens die paar honderd euro extra betalen aan de vriendelijke man.
- Het lijkt me sowieso onzinnig om eerst alle zenders te gaan programmeren als je aan die 2 uur grens zit. Sluit iets aan via HDMI, bijv een DVD speler, en ga lekker kijken.
- Als je denkt dat je de voet niet kan monteren (iets wat wij niet kunnen beoordelen) dan kan je toch beter voor het "ik kan niet tillen / schroeven / aansluiten" pakket gaan, iets wat de lokale electroboer zeker ook tegen geringe meerprijs doet, maar ook internetshops hebben vaak installatieservice tegen bijbetaling.
- Een beetje zelfdenkendheid/proactiviteit zou denk ik helpen met je aankoopbeslissing.
PS ik vind de verkopers die ik gesproken heb bij HiFi Klubben ook vreselijk. Ze behandelen je standaard als een no-no terwijl het zelf no-no's zijn. Het eerste wat ze roepen is dat de VT60 een stuk beter is, als ik vraag waarom dan komt daar geen antwoord op of een hele hoop nergens aan gerelateerde onzin. Maar dat is niet alleen bij HiFi Klubben, maar ook bij de BCC, Media Markt, Saturn, etc etc etc etc etc etc. Vrijwel overal zijn de verkopers ingesteld op het "bedienen" van de onwetende klant. Bedienen tussen aanhalingstekens, want eige
nlijk zou daar "uitbuiten" moeten staan, maar dat klinkt niet zo leuk. Maar zodra ze merken dat ze met een "wetende" klant te maken hebben wordt het gesprek ongemakkelijk, verandert hun houding en willen ze eige
nlijk van je af als je niet met ze meepraat. Kom je echter een keer een echte liefhebber tegen die wel van klok en klepel weet, dan heb je een leuk gesprek. Maar dit gebeurt in dergelijke winkels zeer, zeer zelden.
[
Voor 15% gewijzigd door
Cap op 03-04-2013 14:23
]