Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik denk dat je dat moet doen, ik ken het probleem wel. Ik probeer alle hunts te doen die er beschikbaar zijn zijn dan pas alles weer vanaf begin nalopen (soort rondje doen).

Ik ben trouwens lvl 27 en net met chapter 3 begonnen :D gaat snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

dvdkiwi schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:36:
's Nachts willen er wel een leuke dingen tevoorschijn komen ja ;)
De lvl30 Giant heb ik pas aangedurfd toen ik level35 was. De Red Giant is lvl42 als ik het goed heb? Die pakken we vanavond wel :9 Schitterende vijanden zijn het!

...
Hoef je alleen maar te hopen dat er geen ice bombs als backup van de giant opduiken :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Die red giants zijn een van de weinige vijanden in een Computergame waar ik erg nerveus van wordt.
Die grote vlammende zwaarden in de nacht.. oei oei..

Gisteren tijdens een gevecht met zo'n reus, kreeg ik ook ladingen magitek gasten over me heen.. echt meerdere drops van die lui.. Ik denk dat ik een 20 minuten bezig ben geweest ofzo.

Ik weet ook niet hoe het met jullie zit.. maar potions en elixers gaan er met karrevrachten doorheen.. het lukt me niet om redelijk schadevrij door die ellende heen te komen.

Ik ben lvl49 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik koop meestal ook maar meteen een stuk of 80 potions, gaat er zo doorheen als je steeds heel je party zit te healen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 10:14
dvdkiwi schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:00:
Ik kan me totaal niet vinden in jouw mening. Jammer dat de game zo tegenvalt voor je.

Gisteren als level 40 de
spoiler:
Daurell Caverns
ingegaan.
In mijn quest lijst stond er volgens mij geen aanbevolen level bij dus ik dacht we zullen het wel zien.
De ene na de andere
spoiler:
lvl41 Necromancer
verscheen uit het niks, vaak met 2 stuks tegelijk én ook nog omgeven door andere lastige vijanden :D Allemachies wat zijn die vrouwen (als dat het zijn) vervelend! Ze vreten HP alsof het niks is.
Eind van de quest, waar ik nóg zo'n dame én een Iron Giant moest verslaan, had ik van de 2800HP nog slechts 300 over. Op het nippertje gered.
Tot nu toe het op één na moeilijkste stuk in de game geweest voor mij.

Het moeilijkste tot nu toe vind ik een level 4 hunt waar je 5
spoiler:
Coeurls (tijgers met lange snorharen)
moet verslaan.
Die beesten oneshotten zowat iedere member van mijn party :/
Ja die tijgers kennik nog wel van X-2 met hun death blast. Kost veel elixers. Bijzonder moeilijke hunt.

100+ uur nu in de game, blijf het zeer vet vinden. Thumbs up.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XpTlFKNaMsX8cbVj4StCQz8W/full.jpg?nohitcount=1

[ Voor 6% gewijzigd door Slurpie Blauw op 09-12-2016 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Alcmaria schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:25:
Ik weet ook niet hoe het met jullie zit.. maar potions en elixers gaan er met karrevrachten doorheen.. het lukt me niet om redelijk schadevrij door die ellende heen te komen.

Ik ben lvl49 overigens.
Eén tip is om in ieder geval de "regroup" skill van Ignis actief te hebben. Die trekt je hele party bij elkaar, healed elke member voor een deel en haalt elke party member uit een eventuele danger state.

Potions kopen, vooral de dure, hoef ik gelukkig niet heel veel; de survival skill van Gladius is level 8 en via de AP tree heb ik het zo geregeld dat ik vaak dubbele items krijg.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:15:
[...]

Eén tip is om in ieder geval de "regroup" skill van Ignis actief te hebben. Die trekt je hele party bij elkaar, healed elke member voor een deel en haalt elke party member uit een eventuele danger state.

Potions kopen, vooral de dure, hoef ik gelukkig niet heel veel; de survival skill van Gladius is level 8 en via de AP tree heb ik het zo geregeld dat ik vaak dubbele items krijg.
Inderdaad. Die "Regroup" is enorm handig.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
Gisteravond van level 45 naar 99 gegaan in een paar uur. Perfecte boost spot gevonden voor xp en gil, had letterlijk maar 10.000 gil nu 500.000 :D

Voor de geïnteresseerde; je gaat naar Verinas Mart en je doet daar herhaaldelijk de hunt Verinas Mart under Threat. Eet van te voren de lasagne in Altissia bij de barman, nu heb je 100% xp boost en ga dan met de hunt beginnen.

Enige wat je wel nodig hebt is de ring. Op 1 of andere manier gaan de vijanden met 1 seconden hierdoor dood en ze droppen Wyvern Tails welke voor gigantisch veel verkopen. Wil je nog sneller levelen kan je op de laatste Wyvern een Expericast magic casten, zo had ik met 1 pull 35k xp, dit ligt aan de level van je Expericast magic. Heb je genoeg xp? Ga dan terug naar Altissia en pak de 30k kostende slaapplaats voor 3x meer xp.

Maar zoals ik al vaker las, doet level up niet zo heel veel. Ik heb iets meer HP maar echt veel sterker ben ik niet. Nu ben ik klaar voor de endgame dungeons en legendary weapons =)

[ Voor 5% gewijzigd door sjaak88 op 09-12-2016 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Gave summon in deze chapter. Nu weer verder met side missies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
sjaak88 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 17:50:
Gisteravond van level 45 naar 99 gegaan in een paar uur. Perfecte boost spot gevonden voor xp en gil, had letterlijk maar 10.000 gil nu 500.000 :D

Voor de geïnteresseerde; je gaat naar Verinas Mart en je doet daar herhaaldelijk de hunt Verinas Mart under Threat. Eet van te voren de lasagne in Altissia bij de barman, nu heb je 100% xp boost en ga dan met de hunt beginnen.

Enige wat je wel nodig hebt is de ring. Op 1 of andere manier gaan de vijanden met 1 seconden hierdoor dood en ze droppen Wyvern Tails welke voor gigantisch veel verkopen. Wil je nog sneller levelen kan je op de laatste Wyvern een Expericast magic casten, zo had ik met 1 pull 35k xp, dit ligt aan de level van je Expericast magic. Heb je genoeg xp? Ga dan terug naar Altissia en pak de 30k kostende slaapplaats voor 3x meer xp.

Maar zoals ik al vaker las, doet level up niet zo heel veel. Ik heb iets meer HP maar echt veel sterker ben ik niet. Nu ben ik klaar voor de endgame dungeons en legendary weapons =)
Heb ook ondervonden dat level/xp niet veel zegt buiten een hoge hp/mp pool. Volgens mij heb je meer aan ap dan xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Slurpie Blauw schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 20:13:
[...]

Heb ook ondervonden dat level/xp niet veel zegt buiten een hoge hp/mp pool. Volgens mij heb je meer aan ap dan xp.
AP is ook het volgende wat ik ga farmen. Iemand hier die een goede farm plek weet hiervoor?
Wat ik heb gevonden is met je whistle telkens level 2 enemies killen met je warp. Daar krijg je telkens 1 AP voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:27
Jeetje ben nu in dat gedeelte van de watchtower (geen spoiler toch). Dat is me toch saai en langdurig... Wat een deceptie zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
aaaido schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 23:20:
Jeetje ben nu in dat gedeelte van de watchtower (geen spoiler toch). Dat is me toch saai en langdurig... Wat een deceptie zeg...
Yup. Dat level is toch wel het grootste minpunt van het spel. Ik had er niet heel veel problemen mee, echter in vergelijking met al het andere valt het wel op. Ze gaan dit gedeelte ook aan pakken in aankomende patches.

spoiler:
Zelf net de ultima / legend weapons quest chain afgerond. Had gisteren een vrij irritante bug waarbij ik in Castlemark Tower niet het wapen kreeg nadat ik de eindbaas gedood had. Vervolgens de dungeon uitgegaan en opnieuw betreden. Het hele cube gebeuren gedaan en toen ik bij de kamer van de eindbaas was, kreeg ik wel de cutscene. Echter, spawnde hij ook de eindbaas opnieuw en was hij niet te targetten en kon ik geen schade doen met mijn wapens. Je zag hem ook gewoon rondrennen tijdens de cutscene. Hierdoor kon ik uiteindelijk niet die kamer uit via de lift, niet saven en geen return to entrrance gebruiken. Vandaag maar nog een poging.

[ Voor 41% gewijzigd door Lukin op 10-12-2016 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Fishing level 10 8)
Mijn eerste visje van meer dan een meter gevangen:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/15385388_913575558779806_3739790949053712599_o.jpg?oh=34cbec513c6d8403fa9ef216ffd8e2ba&oe=58B1FF3F

Als ik zie wat er nog meer rondzwemt is dit nog maar een kleintje :o
Ik heb nu denk ik bijna de sterkste hengel en molen gekocht, incl een 2,000 durability lijn. Had op een gegeven moment een vis aan de lijn die echt loei en loei zwaar was en maar heel langzaam stukje bij beetje binnen kwam. Toen de lijn op was had ik 'm pas net over de helft binnen. Daar kaan we de komende dagen weer eens naar op jacht!

Qua story chapter 5, 6 en 7 even gedaan. In principe loop je er vrij snel doorheen, wat wel lekker is imo.
Nu heb ik ook toegang tot het gebied links op de map, waar de Vesper Pool ook in de buurt ligt. Bij de outpost daar verkopen ze een portie sterke wapens (die van 10,000gil p/stuk)! Al die tijd met wapens rondgelopen die ongeveer 40% slapper waren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
Final Fantasy XV nummer 1 bij PSN Japan en Azië. Gaat dus om digitale downloads. Exacte cijfers nog niet bekend.

http://www.dualshockers.c...itanfall-2-battlefield-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Zijn die vissen nog eigenlijk ergens voor te gebruiken, voor eten met een goeie boost ofzo?

Ben toch bang als tweakers morgen geen review van FF15 online heeft, we hem ook niet meer gaan krijgen. De laatste trailers hadden ze ook al niet op de voorpagina gezet. Zou ik toch wel een beetje zwak vinden van tweakers dat ze z'n grote release geen aandacht geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Inmiddels level 37 en halverwege chapter 5 volgens mij, ik doe echt alleen maar side quests en andere naast dingen. En natuurlijk zet ik de Regalia aan de kant en met de Chocobo verder <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:16
Ik zit nu al een tijdje in chapter 8. Ik heb zoiets van, ik ga lekker veel sidequests doen nu, anders ga ik te snel door het verhaal heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Laatst online: 12:10
Na 60 uur main story uitgespeeld.In een woord geweldig.Nu krijg ik de volgende keuzes.Load this file to begin play outside the citadel ,you can also return to the past and explore lucis.Ik heb ja gekozen maar dan krijg ik weer de laatste save van de game en moet ik dat eindstuk weer doen.Als ik nee kies krijg ik de keuze continue without saving completed game.You lose all unsaved progress.Tis me niet helemaal duidelijk.Ik wil gewoon de resterende side quest en hunts enz doen met de laatste save.Kan mij iemand helpen voordat ik straks een verkeerde keuze maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
kimone66 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 15:43:
Na 60 uur main story uitgespeeld.In een woord geweldig.Nu krijg ik de volgende keuzes.Load this file to begin play outside the citadel ,you can also return to the past and explore lucis.Ik heb ja gekozen maar dan krijg ik weer de laatste save van de game en moet ik dat eindstuk weer doen.Als ik nee kies krijg ik de keuze continue without saving completed game.You lose all unsaved progress.Tis me niet helemaal duidelijk.Ik wil gewoon de resterende side quest en hunts enz doen met de laatste save.Kan mij iemand helpen voordat ik straks een verkeerde keuze maak.
Dat hoort, ondanks dat je bij je laatste save file begint herkent het spel dat je hem hebt uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Laatst online: 12:10
Dus ik moet bij dat eerste schermpje toch ja kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
kimone66 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 15:47:
Dus ik moet bij dat eerste schermpje toch ja kiezen.
Ja en dan moet je een save file kiezen. Je begint dan weer op dat moment, maar het spel herkent dus dat je hem uitgespeeld. vandaar kan je gewoon weer terug naar de world map.
Kan je het best dus één van je laatste save files gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Nieuwevolger op 10-12-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 13:33
kimone66 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 15:43:
Even naar het bed lopen waar je spawnt wanneer je ja kiest en Umbra roepen om naar past Lucis te gaan.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Mmm, rare bug.
Begin een lvl38 hunt tegen een Catoblepas, gevecht begint en ik kan helemaal niks doen. Er is geen HUD, ik kan niks met de Dualshock, ik krijg geen damage, helemaal niks.
Party gaat wel het gevecht aan maar na 20 minuten toekijken, terwijl Noctis de ene na de andere stamp op z'n hoofd kreeg, de applicatie maar afgesloten.Nu maar hopen dat de savegame niet te ver terug is.

Het viel mee :)
Ik heb nu 4x die level38 hunt gedaan voor het vlees van de Catoblepas maar elke keer dropt ie enkel een Fang, zelfs als ik 50% extra drop rate heb (standaard drop rate is 50%). Vervelende quest.

[ Voor 22% gewijzigd door Superkiwi op 11-12-2016 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:52
Ik heb ook de main story uit. Level 55/46,5 uur. Toch wel brokje in m'n keel bij het laatste kamp na de credits.

Nu lekker de "rest" doen, laatste chapters gingen echt als een rollercoaster voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

[frustratiemodus]
Gotverdegotver! Ik word een beetje gek van die random bugs af en toe :(
Net ook weer, in een level46 dungeon (Crestholm Channels Dungeon), blijft opeens de camera hangen in een bepaalde positie, rechterstick doet niks meer. Net met veel moeite een grote baas verslagen en nu moet ik een ladder op die ik met deze camerapositie niet kan zien omdat ie aan mijn kant van het scherm zit. Ik kan niet saven en opnieuw laden, want dungeon.
Serieus, leuke game maar zulke bugs verzieken het even tijdelijk :r
Game maar afgesloten nu, die dungeon doen we wel een keer met een dik overlevelde party. Kutzooi :(
[/frustratiemodus]

[blije modus aan]
Dikke vis!
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/15440541_914952975308731_2356778062704261052_o.jpg?oh=a163dff12e27a2d05979459988a1fc1f&oe=58F2F9D1
[/blije modus uit]

[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 11-12-2016 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik ben een keer tegen een hang aangelopen, einde van een side quest na het afronden dat dan de game vastliep. Geen hud wel een draaiende camera. Maar ik kon niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
dvdkiwi schreef op zondag 11 december 2016 @ 16:36:
[frustratiemodus]
Gotverdegotver! Ik word een beetje gek van die random bugs af en toe :(
Net ook weer, in een level46 dungeon (Crestholm Channels Dungeon), blijft opeens de camera hangen in een bepaalde positie, rechterstick doet niks meer. Net met veel moeite de grote baas verslagen en nu moet ik een ladder op die ik met deze camerapositie niet kan zien omdat ie aan mijn kant van het scherm zit. Ik kan niet saven en opnieuw laden, want dungeon. Return to entrance kan wel maar dan spawnt alles in de dungeon weer opnieuw.
Serieus, leuke game maar zulke bugs verzieken het echt :r
Game maar afgesloten nu, die dungeon doen we wel een keer met een dik overlevelde party. Kutzooi :(
[/frustratiemodus]

[blije modus aan]
Dikke vis!
[afbeelding]
\[/blije modus uit]
Option, options en camera standpunt even aanpassen? En dan weer terugzetten?

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Nee werkte niet. Controller wisselen ook niet.
Maar ik heb geluk: laad net de laatste save, bij de dungeon entrance, en alle monsters zijn nog steeds dood. Gelukkig.
De dungeon is wel één groot doolhof, ik ren nu al 3 kwartier rond maar heb geen idee waar ik heen moet :/

*edit
Eindelijk de laatste deur geopend en de baas gevonden.
Ho-ly Shit! :o
Een level 55 baas met een level 51 party, paar keer de hele party gewiped. Man wat kwam die Amiger goed van pas!

[ Voor 45% gewijzigd door Superkiwi op 12-12-2016 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Story uitgespeeld op 41 uur level 59.

Verwacht niet snel verder te spelen voor dungeons. Had liever dat deze waren verworven in de main story. Het hele lineaire gedeelte had zoveel beter uitgewerkt kunnen worden. Hoe dan 10 jaar...

Toch zeker vermaakt. Vooral de eerste chapters. Beloofd veel goeds voor het volgende deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik ben momenteel hoofdzakelijk aan't grinden. Even wat cash en EXP sparen dankzij Umbra.

Ook best leuk trouwens, behalve Cindy's laatste quest :| Tip: er staat niet voor niets "Level 45" bij!

Voorlopig vermaak ik me met simpele quests en tussendoor telkens Imperials tegenkomen die me flink EXP geven.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
Heb een mailtje gestuurd naar de redactie van tweakers of er nog een recensie zou komen op de site, maar het is onwaarschijnlijk.

In de woorden van Jurian:
Momenteel krijgen andere dingen voorrang. Wellicht dat we Final Fantasy XV op een bepaalde
manier nog kunnen behandelen - ik hoop het, de game verdient het zeker -
maar dat durf ik nog niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik mag morgen m'n controller inleveren bij EBGames :| Reageert amper meer, en het ding is 2 weken oud (net zo oud als de game, ik heb de Limited Edition FFXV versie van de PS4 gekocht)

Baal er goed van dat de bouwkwaliteit blijkbaar zo ruk is.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Slurpie Blauw schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:59:
Heb een mailtje gestuurd naar de redactie van tweakers of er nog een recensie zou komen op de site, maar het is onwaarschijnlijk.

In de woorden van Jurian:
Momenteel krijgen andere dingen voorrang. Wellicht dat we Final Fantasy XV op een bepaalde
manier nog kunnen behandelen - ik hoop het, de game verdient het zeker -
maar dat durf ik nog niet te zeggen.
Bijzonder, waarom kwam er vrijwel direct een review van The Last Guardian? Beetje jammer dit Tweakers.....

Naja, weer lekker verder. Ben nu bij chapter 6,doe alles op mijn gemak en zoek fishing spots, ingrediënten en side quests. Moet zeggen dat ik niet had verwacht dat een open wereld mijn op dese manier zou bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

CH6 is een geweldige intro naar de rest van het verhaal! Erg veel plezier aan beleefd.

Tip: WARP THE SHIT OUT OF IT :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Jammer dit van tweakers, dlc van star wars battlefront krijgt aandacht maar een grote release als FF15 niet. Z'n beetje de grootste release van het jaar. Voor een pretpark simulator hebben ze wel opeens tijd om te reviewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Nieuwevolger schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:26:
Jammer dit van tweakers, dlc van star wars battlefront krijgt aandacht maar een grote release als FF15 niet. Z'n beetje de grootste release van het jaar. Voor een pretpark simulator hebben ze wel opeens tijd om te reviewen.
Voor een goede en volledige review van FF15, dat kost heel veel uren. Misschien dat ze het daarom niet hebben gedaan.
Normaal spel heb je tientallen uren uitgespeeld voor FF15 heb je wellicht 100 uur nodig om tot een goed oordeel te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:31

CoeliJoeli

Gamer

Heb al een aantal uren in dit spel zitten, waarbij ik veel side quests doe. Wat zijn de voordelen van het exploreren van de wereld? (in plaats van dat NPC's aangeven waar interessante punten zijn).

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
sjaak88 schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:29:
[...]

Voor een goede en volledige review van FF15, dat kost heel veel uren. Misschien dat ze het daarom niet hebben gedaan.
Normaal spel heb je tientallen uren uitgespeeld voor FF15 heb je wellicht 100 uur nodig om tot een goed oordeel te komen.
Beetje overdreven, reviewers van open world games spelen meestal ook niet alles uit, soms niet eens heel het verhaal. Met 35 uur spelen had je een hele goeie indruk kunnen hebben voor de review. Geloof best dat ze hun tijd ergens anders in stoppen omdat FF15 een vrij klein publiek heeft op tweakers, maar als een game site kennende mag je z'n game niet overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu met 11 uur nog in chapter 3. Level 20. Ben echt verslaafd aan sidequests

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

En weer een bug: er spawnen geen monsters meer :/ Niet in de open wereld, niet tijdens hunts, nergens. Wel lekker om zonder problemen wat sidequests weg te werken though.

Heb net de survival skill van Gladius op lvl9 gekregen, is de enige die ik nog op 10 moet krijgen.
Verder was ik veel bezig met sidequests maar ik kan er nu geen meer doen; alle openstaande quests kan ik pas doen als ik chapter 8 in ga.

69 uur onderweg en level 53, toch maar een verder gaan met de story dan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaaido
dvdkiwi schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:54:
En weer een bug: er spawnen geen monsters meer :/ Niet in de open wereld, niet tijdens hunts, nergens. Wel lekker om zonder problemen wat sidequests weg te werken though.

Heb net de survival skill van Gladius op lvl9 gekregen, is de enige die ik nog op 10 moet krijgen.
Verder was ik veel bezig met sidequests maar ik kan er nu geen meer doen; alle openstaande quests kan ik pas doen als ik chapter 8 in ga.

Tot het einde ben je redelijk overpowered met lvl 53 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricNL
  • Laatst online: 04-09 21:45
Echt een onwijs gaaf spel. Ik heb er nu zo'n 40 uur inzitten en ben in Chapter 8 maar ik nagenoeg elk onderdeel leuk. De hunts, sidequests. Zelfs het verzamelen van die kl*te kikkers en dogtags vind ik niet erg om te doen.

Nog een tipje voor mensen die bezig zijn met die dogtags zoeken:
- Als je met een restaurant NPC (tipster) praat nadat je een dogtag-quest hebt geaccepteerd markeert hij/zij de exacte plek waar de tag ligt.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Gisteren mijn langste gevecht ooit gehad; niet met een vijand, maar met een vis :P
Het sterke beest zorgde voor 7 minuten pure struggle waar ik wonderbaarlijk genoeg slechts 70 durability op de lijn ben verloren.

Ook een hele dikke Amber Lucian Carp uit die vijver gehaald.
Binnenkort maar eens op jacht gaan naar de écht grote jongens, langs de kust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Gister uitgespeeld het verhaal, 43 uurtjes en vond het spel echt geweldig, ga nu verder met hunts daar vermaak ik me nog wel even mee. Vond einde tof maar chapter 13 was wel beetje meh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
dvdkiwi schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 08:46:
Gisteren mijn langste gevecht ooit gehad; niet met een vijand, maar met een vis :P
Het sterke beest zorgde voor 7 minuten pure struggle waar ik wonderbaarlijk genoeg slechts 70 durability op de lijn ben verloren.

[video]

Ook een hele dikke Amber Lucian Carp uit die vijver gehaald.
Binnenkort maar eens op jacht gaan naar de écht grote jongens, langs de kust.
Als ik jou zo zie vissen doe ik echt iets compleet fout haha.. Soms is die lijn binnen no time weg...

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Scrisissszzz schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:16:
[...]

Als ik jou zo zie vissen doe ik echt iets compleet fout haha.. Soms is die lijn binnen no time weg...
Dat heb ik dus ook, ik moet echt meer op letten dat ik de hem echt de kant op douw die die aangeeft zodat de tension van de lijn weg gaat. Dat zie je in dat filmpje ook erg veel gebeuren en dan duurt het inderdaad best lang om een vis naar binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
WeAreLegion schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:32:
[...]

Dat heb ik dus ook, ik moet echt meer op letten dat ik de hem echt de kant op douw die die aangeeft zodat de tension van de lijn weg gaat. Dat zie je in dat filmpje ook erg veel gebeuren en dan duurt het inderdaad best lang om een vis naar binnen te halen.
ja moet toch nog wat vissen om lvl 10 te halen, dus maar eens proberen om kiwi na te bootsen :)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een datum bekend mbt de update die chapter 13 wat aanpast? Ik wil liever die update eerst installeren voordat ik in chapter 13 ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:41:
Al een datum bekend mbt de update die chapter 13 wat aanpast? Ik wil liever die update eerst installeren voordat ik in chapter 13 ben.
Nee is er nog niet ze hadden wel gezegd dat het even kon duren omdat ze het ook moeten vertalen en voice moeten doen en dat soort dingen. Dus ik zou hem zelf gewoon uitspelen en dan new game plus doen wanneer ze het hebben aangepast :).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Paar tips dan:
-Als je na het inwerpen niet gelijk de interesse van een vis hebt: opnieuw inwerpen.
-Als je interesse van een vis hebt: om de ca twee seconden een klein tikje op R2 geven.
Vis aan de haak:
-Als je controller trilt niet aan de molen draaien.
-Tijdens de tension momenten ook niet aan de molen draaien.
-Als het knuppeltje uit beeld verdwijnt je knuppeltje wel in die richting (de richting die de vis op zwemt) vast blijven houden.
-Als een vis gaat spartelen is er een grote kans dat ie de andere kant op gaat zwemmen.
-Als je vaak vis verliest tijdens de QTE's boven water: je hóeft niks te doen, hij blijft er toch wel aan zitten.
-Koop een sterkere molen/hengel zodra je de kans krijgt. Niet enkel om grotere vissen te vangen maar ook om de kleintjes met één of twee slagen aan de molen binnen te halen. Meer vis = hogere skill.

Je "voelt" de vis dmv trillingen in je controller en dmv het tension balkje in beeld.
Pas als je controller niet meer trilt, de tension balk weg is en het visje niet meer spattert, dan ga je aan de molen draaien.
Niet té fanatiek blijven draaien want voor je het weet zwemt de vis de andere kant op, ijlt je molen nog wat na waardoor je niet tijdig de andere kant op kunt bewegen en dan krijg je dus een rood knuppeltje in beeld. En dat is hoe je durability verliest.
Ik hou de molen vaak 1 seconde ingedrukt, laat even los en als de vis niks doet druk ik R2 nog een keer 1 seconde in.

Het is een kwestie van oefenen en er gevoel voor krijgen. Probeer ook verschillende soorten aas om te kijken of er iets interesse heeft.
Als je dan later steeds grotere en sterkere vissen (die zich vele malen langzamer laten binnenhengelen) het water uit tilt is dat best leuk.
Als Noctis zijn hengel neerlegt om de vis met twee handen uit het water te tillen weet je dat je wat leuks hebt gevangen. Er dan zijn er nog vissen die Noctis niet eens het water uit kán tillen.....

[ Voor 19% gewijzigd door Superkiwi op 13-12-2016 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
dvdkiwi schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:44:
Paar tips dan:
-Als je na het inwerpen niet gelijk de interesse van een vis hebt: opnieuw inwerpen.
-Als je interesse van een vis hebt: om de ca twee seconden een klein tikje op R2 geven.
Vis aan de haak:
-Als je controller trilt niet aan de molen draaien.
-Tijdens de tension momenten ook niet aan de molen draaien.
-Als het knuppeltje uit beeld verdwijnt je knuppeltje wel in die richting (de richting die de vis op zwemt) vast blijven houden.
-Als een vis gaat spartelen is er een grote kans dat ie de andere kant op gaat zwemmen.
-Als je vaak vis verliest tijdens de QTE's boven water: je hóeft niks te doen, hij blijft er toch wel aan zitten.
-Koop een sterkere molen/hengel zodra je de kans krijgt. Niet enkel om grotere vissen te vangen maar ook om de kleintjes met één of twee slagen aan de molen binnen te halen. Meer vis = hogere skill.

Je "voelt" de vis dmv trillingen in je controller en dmv het tension balkje in beeld.
Pas als je controller niet meer trilt, de tension balk weg is en het visje niet meer spattert, dan ga je aan de molen draaien.
Niet té fanatiek blijven draaien want voor je het weet zwemt de vis de andere kant op, ijlt je molen nog wat na waardoor je niet tijdig de andere kant op kunt bewegen en dan krijg je dus een rood knuppeltje in beeld. En dat is hoe je durability verliest.
Ik hou de molen vaak 1 seconde ingedrukt, laat even los en als de vis niks doet druk ik R2 nog een keer 1 seconde in.

Het is een kwestie van oefenen en er gevoel voor krijgen. Probeer ook verschillende soorten aas om te kijken of er iets interesse heeft.
Als je dan later steeds grotere en sterkere vissen (die zich vele malen langzamer laten binnenhengelen) het water uit tilt is dat best leuk.
Als Noctis zijn hengel neerlegt om de vis met twee handen uit het water te tillen weet je dat je wat leuks hebt gevangen. Er dan zijn er nog vissen die Noctis niet eens het water uit kán tillen.....
Waar kun je de hengels/molens kopen? De enigste upgrades die ik heb gekregen is van de sidequests.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Alvanosa schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:23:
[...]

Waar kun je de hengels/molens kopen? De enigste upgrades die ik heb gekregen is van de sidequests.
De shop bij de Vesperpool heeft volgens mij de beste vis spullen die je kunt kopen in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hij's prima te doen, alleen in de huidige vorm dus een beetje een domper op de rest van de game. Gewoon uitspelen op de manier die je gewend bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Denk niet dat er met de update iets fundamenteel gaat veranderen aan chapter 13. Het is meer dat dit chapter wat tegenvalt tenopzichte van de andere chapters. Het is vooral heen en weer rennen en erg donker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Scrisissszzz schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:01:
[...]
De shop bij de Vesperpool heeft volgens mij de beste vis spullen die je kunt kopen in de game.
Klopt. De enige betere vis spullen krijg je in de Arena of via de vis quest lijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Lukin schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:56:
[...]
De enige betere vis spullen krijg je in de Arena of via de vis quest lijn.
Dat is niet helemaal waar, je kunt bij een aantal visshops al snel veel betere spullen kopen dan de spullen waar je mee begint.
De quest levert inderdaad ook wel prima spullen op, maar toch heb ik mijn betere spul bij de shops gekocht.
Ik ben even de visshops afgegaan en dit zijn de shops waar ik mijn betere gear steeds heb gekocht:
(Naam van de shop / Naam van de fishingspot waar deze shop zich bevindt)

Dory of the Deep - Daurell Spring
100 defense hengel / 160 attack molen

Tabby's Tackle Shack - Rachsia's Bridge
150 defense hengel / 240 attack molen

Berts Bobber's 'n Stuff - Versperpool East Bank
210 defense hengel / 270 attack molen

[ Voor 71% gewijzigd door Superkiwi op 13-12-2016 14:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:03

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Over vissen gesproken: (let op kleine spoiler) 8) Duurde bijna 20 minuten voordat ik die binnen had.
.
[YouTube: https://youtu.be/G9TqRVmusB0?t=1s]

[ Voor 73% gewijzigd door Chrasher op 13-12-2016 15:25 ]

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
dvdkiwi schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:44:
[...]
Dat is niet helemaal waar, je kunt bij een aantal visshops al snel veel betere spullen kopen dan de spullen waar je mee begint.
Er wordt gezegd dat de Vesper Pool shop de beste vis gear heeft. Niet of het de enige plaats is waar je betere vis gear kan krijgen dan waar je mee start. Daar was dat zijn antwoord op.

Dit zijn de arena rewards:

Llymlaen
330 attack via de totomostro mini game

Tranquility
Defense 290 via de vis quest lijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Lukin op 13-12-2016 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Chrasher schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:16:
Over vissen gesproken: (let op kleine spoiler) 8) Duurde bijna 20 minuten voordat ik die binnen had.
.
[video]
Netjes!! _/-\o_
Heb 'm toevallig ook net binnen gehaald, aardig beestje! 193cm, 95,6kg :D
Had ook nog slechts 674 durability over.
De 210 hengel en de 270 molen gebruikt. Als aas de Fatal Roulette Ahriman.
Hier past ie ook niet in een 15 minuten video :P

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=PKRIPsDddqI&t=2s]

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/15540620_916522678485094_2190667708523906632_o.jpg?oh=327431e2778a87bc323f0082cb69ebfd&oe=58B5B549
Lukin schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:18:
[...]
Er wordt gezegd dat de Vesper Pool shop de beste vis gear heeft. Niet of het de enige plaats is waar je betere vis gear kan krijgen dan waar je mee start. Daar was dat zijn antwoord op.
Ah zo, ik las het verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
dvdkiwi schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:54:

Daar moet ik ook mee starten, ik ga inderdaad ook even lekker de side quests doen en skil levels omhoog halen, die van Ignis en Prompto zijn vrij eenvoudig geloof ik
die van Noctis ook maar Gladdy is wat ingewikkeld want ik krijg niet helemaal helder wanneer die exp krijgt, ik begreep dat dit met lopen is?

Ben trouwens net level 41, hp vind ik nog vrij laag met 28xx maar goed die komt vanzelf met het eten van ignis en eventuele assecoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

De skill van Gladius level je inderdaad met lopen. Heel veel lopen. Ontiegelijk veel lopen.

Net chapter 8 afgerond :)
spoiler:
De bootrit naar "Venetië" was zeer relaxt, bijna Uncharted-achtig. Wat is die stad groot! Dat wordt eerst een hoop exploren voordat ik daar met de story verder ga :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Ik heb dat vissen nog steeds niet helemaal door... 20 min voor 1 vis pffff das lang met je pookje bewegen..

Tsja vanavond de Adamantoise verslagen. Uur en 10 min over gedaan ongeveer. Das ook lang haha..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaak88
Moeilijkste baas verslagen en heb mijn Zwill Crossblades, beste daggers (wapen) ingame :)

Voor de gein de laatste 15 minuten van het gevecht op youtube gezet.
Ik heb totaal geen goede accessoires nog en was zelfs mijn foodbuff vergeten 8)7

Kost wat tijd en veel items maar echt moeilijk valt wel mee.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qqtOfmYesng]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 18:34
Heeft iemand misschien een tip voor mij.
Ik zit in Chapter 3 en ben level 20, eens in de zoveel tijd wordt je altijd aangevallen door een groep impirial guards die uit de lucht worden gedropt door een ruimteschip. Deze versloeg je dan altijd met gemak. Maar nu ga mijn party members sowieso allemaal dood en ik blijf leven als ik heel veel hi potions gebruik.
Dit is ineens helemaal veranderd en heb geen idee hoe dit komt.

Alvast bedankt!

PSN: Aramius1810

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Aramius schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:52:
Ik zit in Chapter 3 en ben level 20, eens in de zoveel tijd wordt je altijd aangevallen door een groep impirial guards die uit de lucht worden gedropt door een ruimteschip. Deze versloeg je dan altijd met gemak. Maar nu ga mijn party members sowieso allemaal dood en ik blijf leven als ik heel veel hi potions gebruik.

Alvast bedankt!
Dit is willekeurig welke level imperials droppen. Ik denk dat dit met de chapters of je level, de levels van ze verhogen. Kijk voor de gein welk level ze zijn. Ik kwam toen ook al level 37 imperials tegen zij waren inderdaad verdomd moeilijk.

End game kan er zelfs een MA-X ANGELUS-O droppen. 1 van de moeilijkste bosses in dit spel en kan de beste accessoire droppen maar heeft een lage drop chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
sjaak88 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:59:
[...]

Dit is willekeurig welke level imperials droppen. Ik denk dat dit met de chapters of je level, de levels van ze verhogen. Kijk voor de gein welk level ze zijn. Ik kwam toen ook al level 37 imperials tegen zij waren inderdaad verdomd moeilijk.

End game kan er zelfs een MA-X ANGELUS-O droppen. 1 van de moeilijkste bosses in dit spel en kan de beste accessoire droppen maar heeft een lage drop chance.
De imperials die ik tegen gekomen ben zijn allemaal onder de level 20, en toch is elke battle ineens een groot probleem, snap er niets van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:02
Zo! Dat was de main story van FFXV!

Wat een geweldig spel! Heerlijk om te spelen, heb me in de 42 uur dat ik er over gedaan heb geen minuut verveeld. Ik heb expres zo veel mogelijk informatie rond het spel vermeden, had dus ook nog niks gehoord over chapter 13.
Vond het zelf niet eens een vervelend hoofdstuk, het was even iets anders dan de rest van het spel, maar heb me er niet aan gestoord.

Het gevecht voor het laatste gevecht vond ik enorm tof gedaan, zal er niet al te veel over vertellen, want dat zou een beetje afbreuk aan de ervaring doen, maar echt AWESOME!

Van technische mankementen heb ik tot nu toe ook niks gemerkt, geen vastlopers, geen glitches, bugs. Heel af en toe bij een skill van Prompto dat het beeld wat rare artifacts gaf(Ik speel op de PS4 Pro op light mode met HDR aan)

Nu de Platinum maar gaan halen! De Final Fantasy VII remake kan niet snel genoeg komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:52

Alvast bedankt!
Het helpt enorm als je alvast bij ze in de buurt gaat staan, zodra ze allemaal nog bij elkaar staan en het gevecht begint meteen ff een thunder of fire magic er op gooien. Zo heb je maximaal effect is vaak de helft al kassiewijlen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:58

Alvast bedankt!
Vrij zeker dat het te maken heeft met je eigen level. Ikzelf ben nu lvl 30 en krijg imperial drops van 47 (3 assassins)

Zit zelf in chapter 5 maar ben aan het sidequesten ipv mainquesten. Moet die mainquest wel doen maar ben bang dat ik daarna mijn zuurverdiende xp opmaak zonder een fatsoenlijke modifer, dus ik denk dat ik nog even ga slapen in dat mooie strandhotel voordat ik het chapter afrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Scrisissszzz schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:17:
Tsja vanavond de Adamantoise verslagen. Uur en 10 min over gedaan ongeveer. Das ook lang haha..
Holy sh*t, dat is best lang :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
dvdkiwi schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:08:
[...]

Holy sh*t, dat is best lang :D
Yup en ik ben lvl99 met een van de beste Greatswords ;) Was alleen foodbuffs vergeten... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Begin het nu wel een beetje triest van tweakers vinden, wel weer een 4e preview van prey, maar voor een FF15 review geen tijd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Mis je 'm zo erg?
Als ie komt gaan we aanstippen welke punten we het wel en niet mee eens zijn en that's it.
Als ik dit topic vanaf 28 november doorlees krijg ik een veel beter beeld van de game dan dat één iemand in een review zou kunnen schrijven ;)
Niet dat ik 'm niet zou lezen als ie komt hoor :)

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 14-12-2016 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:44:
Mis je 'm zo erg?
Als ie komt gaan we aanstippen welke punten we het wel en niet mee eens zijn en that's it.
Als ik dit topic vanaf 28 november doorlees krijg ik een veel beter beeld van de game dan dat één iemand in een review zou kunnen schrijven ;)
Niet dat ik 'm niet zou lezen als ie komt hoor :)
Mwah. Missen is een groot woord. Maar ik vind het jammer dat ze een game als FFXV (nog) niet reviewen terwijl het een belangrijke is mbt het vallen en staan van de serie.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Gelukkig is tweakers voor mij echt niet belangrijk op "game review" gebied. Ze zijn nooit op tijd en kan nou niet zeggen dat ik het echt goede reviews vind.

Ik lees liever Eurogamer of een topic hier of bijvoorbeeld Reddit voor de user ervaringen.. Daar heb ik veel meer aan, wat kiwi ook al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Een review op z'n grote site geeft veel aandacht. Elke grote release kreeg een review, behalve FF15 niet. Het is notabene een van de beste games van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Nieuwevolger schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:38:
Begin het nu wel een beetje triest van tweakers vinden, wel weer een 4e preview van prey, maar voor een FF15 review geen tijd hebben.
Wacht je op bevestiging van dat je een goede aankoop hebt gedaan? :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Nieuwevolger schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:40:
Een review op z'n grote site geeft veel aandacht. Elke grote release kreeg een review, behalve FF15 niet. Het is notabene een van de beste games van het jaar.
Dan zal Tweakers de aandacht niet nodig hebben lijkt me. Het is sowieso een Techsite en geen "Game" site zoals bijvoorbeeld een Eurogamer bijvoorbeeld. Beide andere focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Scrisissszzz schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:38:
[...]

Dan zal Tweakers de aandacht niet nodig hebben lijkt me. Het is sowieso een Techsite en geen "Game" site zoals bijvoorbeeld een Eurogamer bijvoorbeeld. Beide andere focus.
Heb het eerder over aandacht voor de game. Tweakers is dan wel een tech site, maar ze reviewen elke grote release behalve FF15 dus en ze hebben blijkbaar ook tijd om prey 4x te previewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
Jasphur schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:24:
[...]

Mwah. Missen is een groot woord. Maar ik vind het jammer dat ze een game als FFXV (nog) niet reviewen terwijl het een belangrijke is mbt het vallen en staan van de serie.
Dat dacht ik ook, belangrijke zet voor SE, maar toch hebben ze besloten er geen prioriteit aan te geven.

Ach ja, tweakers kent ook slechts twee gameredacteuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:31

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

sjaak88 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:35:
Moeilijkste baas verslagen en heb mijn Zwill Crossblades, beste daggers (wapen) ingame :)

Voor de gein de laatste 15 minuten van het gevecht op youtube gezet.
Ik heb totaal geen goede accessoires nog en was zelfs mijn foodbuff vergeten 8)7

Kost wat tijd en veel items maar echt moeilijk valt wel mee.

[video]
Vecht jij in die wait mode of zie ik dat verkeerd?
ik heb dat nog geen 1 keer gebruikt dus geen idee hoe dat er uit ziet though.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:18
dvdkiwi schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:38:

Net chapter 8 afgerond :)
spoiler:
De bootrit naar "Venetië" was zeer relaxt, bijna Uncharted-achtig. Wat is die stad groot! Dat wordt eerst een hoop exploren voordat ik daar met de story verder ga :P
Dat lijkt op het eerste zicht zo, maar ik vond dat uiteindelijk toch dik tegenvallen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:16
Ik heb de eerste keer in Altissia echt een uur lopen zoeken hoe ik bij die Magoo moest komen :P Wat een doolhof is dat zeg.

[ Voor 12% gewijzigd door tiguan op 14-12-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Ricmaniac schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:46:
[...]

Vecht jij in die wait mode of zie ik dat verkeerd?
ik heb dat nog geen 1 keer gebruikt dus geen idee hoe dat er uit ziet though.
Dat is inderdaad wait mode, ik vind het zelf wel fijn. Het geeft wat meer rust.

Wanneer je niks doet dan stopt het spel, dit is soms wel vervelend want het kickt soms ook in wanneer je het niet wilt.

Maar vooral voordat het gevecht begint is het erg fijn, je kan dan scannen op vulnerability en dan snel alles aanpassen erop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Nieuwevolger schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:40:
Het is geen Apple :+ dus reviewen ze het trager. En tbh, de site die de iPad de beste e-reader noemt, vind ik toch niet betrouwbaar als het om reviews gaat.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
Review kan mij gestolen worden, ikzelf ben tevreden met de game. Al kan ik begrijpen dat het misschien mensen kan overhalen de game te halen.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Laatst online: 15-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Wat zo bizar is aan dit spel is dat ik niet echt de behoefte heb om de verhaallijn te spelen.
Ik ben al een uur of 45 aan het sidequesten.. zit op lvl60.. chapter 8.. en ik vind het wel prima. Ik speel het eigenlijk als een MMO.
Het gaat me ook gewoon niet vervelen.. . Het zit allemaal prachtig in elkaar en het speelt heerlijk..

Wat ik soms wel het gevoel heb is dat er weinig geheimen te vinden zijn.. het loont niet echt om op de bonnefooi te gaan exploren. Zoals bij Fallout.. waar elke gebouwtje wel zijn eigen verhaal heeft. FF komt wat dat betreft wat Kalig en Karig over.

Verder heb ik me prima vermaakt.. zal binnenkort maar eens de verhaallijn oppakken om die eindcredits te zien.. op mijn lvl blaas ik waarschijnlijk zo door de laatste chapters heen.. maar goed.. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
FF15 heeft in z'n 2e week een drop van maar liefst 88 procent gehad in Japan http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1324997

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
Partypsych schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:01:
[...]

Het helpt enorm als je alvast bij ze in de buurt gaat staan, zodra ze allemaal nog bij elkaar staan en het gevecht begint meteen ff een thunder of fire magic er op gooien. Zo heb je maximaal effect is vaak de helft al kassiewijlen :)
Thnx voor de tip maar blijf het heel erg vaag vinden, als ik er 2 doodmaak met een warpstrike bijvoorbeeld ben ik meteen in danger... Lijkt echt of de game ineens 5x moeilijker is geworden (en heb het gechecked staat nog steeds gewoon op medium).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
Akaendra schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:47:
[...]

Vrij zeker dat het te maken heeft met je eigen level. Ikzelf ben nu lvl 30 en krijg imperial drops van 47 (3 assassins)

Zit zelf in chapter 5 maar ben aan het sidequesten ipv mainquesten. Moet die mainquest wel doen maar ben bang dat ik daarna mijn zuurverdiende xp opmaak zonder een fatsoenlijke modifer, dus ik denk dat ik nog even ga slapen in dat mooie strandhotel voordat ik het chapter afrond.
Hoe bedoel je heeft met je eigen level te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Hoe hoger het level van Noctis hoe hoger de imperials worden die gedropt worden door de schepen. Ik ben nu level 42 en kreeg vanaf 30 al level 47 imperials achter mij aan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
Nieuwevolger schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:12:
FF15 heeft in z'n 2e week een drop van maar liefst 88 procent gehad in Japan http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1324997
Is nog steeds zonder digital sales zover ik weet.

• Audione0
  • Laatst online: 12:34

Audione0

Strijdt der titanen

Even voor de kenners en een spoiler alert.

spoiler: title
Op een gegeven moment kom je een gedeelte van de main story dat je op een trein moet stappen.
Vanaf dit punt gaan de chapters wel erg snel, althans vind ik. Binnen no-time zit je op chapter 13 Zeker gezien het feit dat er maar 15 chapters bestaan en ik pas op 27 uur gametime zit wil ik dus terug naar mijn side quests.
Is er een mogelijkheid om met de trein terug te keren zodat ik met de auto weer rond kan rijden, of is het punt waar je dus de trein op stapt geen terugweg mogelijk? En zou ik dus eerst de main story uit moeten spelen?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Mrjraider
  • Niet online
Audione0 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:42:
Even voor de kenners en een spoiler alert.

[SPOILERS]
Denk het niet, heb je toevallig vooraf een save punt gemaakt? Doe ik wel als ik bijvoorbeeld verwacht dat ik lange tijd niet terug kan gaan of wat dan ook. Dan save ik handmatig op een ander bestand die ik dan altijd kan laden.

• Audione0
  • Laatst online: 12:34

Audione0

Strijdt der titanen

Mrjraider schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:48:
[...]

Denk het niet, heb je toevallig vooraf een save punt gemaakt? Doe ik wel als ik bijvoorbeeld verwacht dat ik lange tijd niet terug kan gaan of wat dan ook. Dan save ik handmatig op een ander bestand die ik dan altijd kan laden.
Ja dat wel, maar dan kelder ik wel in level(s) naar beneden en ben al mn goody's en wapens kwijt. Je bedoelt dus aparte save’s voor side quests en 1tje voor main story quests?

Overigens jammer dat het snel gaat vanaf dit chapter.

[ Voor 72% gewijzigd door Audione0 op 15-12-2016 11:13 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• strifejahh
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-02 14:58
Bed opzoeken en met umbra terug in de tijd?

iRacing profiel FF14: Kirito Jojonji | Zodiark

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 14:51
In chapter 13 heb je in de rustplaatsen normaal wel de keuze om terug te keren. Je hoeft het niet helemaal tot het einde uit te spelen.

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Dat viel mij ook al op ja, de laatste chapters gaan erg snel!
Geeft niet, want ondanks dat het lineair is speelt het lekker weg.

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:31

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Lol kom er net pas achter dat een chocobo kan zwemmen....
Op je chocobo kan je dus gewoon dat meer door bij die Catoblepas beesten.

En zo te zien kan noctis wel gewoon zwemmen..
http://tieba.baidu.com/p/4900156440

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste