Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:40
Grappig hoe jullie inbrengen hoeveel tijd je kwijt bent aan het spel. Ik moest terugdenken aan de tijd van ffvii en ffx (voor mij de favorieten). Voor mijn gevoel was ik echt maanden bezig met deze delen. Tegenwoordig worden die spellen binnen een paar dagen of week uitgespeeld en zie je op YouTube of fora alle tips en tricks (niet perse slecht).

Heb even gekeken wat de gemiddelde play time was van ffx en dat is 100 uur. Van ffxv is dat 55. Ergens is dat wel jammer. Ffxv heeft een hele goede basis om een sterke final fantasy te zijn. Dat is het ook wel maar geen niveau ff7 of ffx.

Het verhaal van ffxv had ook beter neergezet kunnen worden. Alle elementen voor een goed verhaal zijn aanwezig alleen het is niet goed uitgewerkt (einde is afgeraffeld in vergelijking met begin).

Al met al ffxv is momenteel een hele goede rpg maar helaas geen topper ala ff7 of ffx. Hoop dat volgende deel niet weer zo lang op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:05
aaaido schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:58:
Grappig hoe jullie inbrengen hoeveel tijd je kwijt bent aan het spel. Ik moest terugdenken aan de tijd van ffvii en ffx (voor mij de favorieten). Voor mijn gevoel was ik echt maanden bezig met deze delen. Tegenwoordig worden die spellen binnen een paar dagen of week uitgespeeld en zie je op YouTube of fora alle tips en tricks (niet perse slecht).

Heb even gekeken wat de gemiddelde play time was van ffx en dat is 100 uur. Van ffxv is dat 55. Ergens is dat wel jammer. Ffxv heeft een hele goede basis om een sterke final fantasy te zijn. Dat is het ook wel maar geen niveau ff7 of ffx.

Het verhaal van ffxv had ook beter neergezet kunnen worden. Alle elementen voor een goed verhaal zijn aanwezig alleen het is niet goed uitgewerkt (einde is afgeraffeld in vergelijking met begin).

Al met al ffxv is momenteel een hele goede rpg maar helaas geen topper ala ff7 of ffx. Hoop dat volgende deel niet weer zo lang op zich laat wachten.
Jij hebt het spel al uitgespeeld?

Ik zit ondertussen op 24u in chapter 5, lvl 47. Ik heb zoveel meer plezier aan dit spel dan aan Witcher 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
aaaido schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:58:

Helemaal met je eens.

Ze hebben nu de basis gelegd en ik hoop dat hierdoor de nieuwe delen een stuk sneller verschijnen zoals toen bij de PS1. Toen legde FF7 de basis en deel 8 en 9 kwamen redelijk snel erachter aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:24
Mainstory Uitgespeeld met 88 uur en lvl 60. Maar het spel zelf is nog niet klaar. Nog een hoop High lvl hunts ver boven mijn level. Dus ben benieuwd wat er nog verder uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
sjaak88 schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:07:
[...]

Helemaal met je eens.

Ze hebben nu de basis gelegd en ik hoop dat hierdoor de nieuwe delen een stuk sneller verschijnen zoals toen bij de PS1. Toen legde FF7 de basis en deel 8 en 9 kwamen redelijk snel erachter aan.
Opzich viel de tijd tussen 13-3 en ff15 ook wel mee, Z'n 2,5 jaar. Bij square enix Japan werken behoorlijk veel teams, kh3, dragon quest 11, ff15, ff14 en ff7r hebben allemaal een eigen team. Verder zijn er behoorlijk wat teams die aan spin offs, handheld, mobiele en kleinere console games (die zich vooral op Japan richten) werken. Dragon quest 11 moet volgend jaar in Japan uit komen en ik verwacht kh3 en de eerste episode van ff7R in eind 2017 of 2018. Het team van FF15 gaat nu werken aan patches, updates en dlc. Denk niet dat je voor 2020 een nieuwe AAA game van hun moet verwachten.

Er gaan trouwens wel geruchten rond dat er gewerkt wordt aan ff10-3 op neogaf. Maar waar die het van hebben weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
SCIxX schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:05:
[...]

Jij hebt het spel al uitgespeeld?

Ik zit ondertussen op 24u in chapter 5, lvl 47. Ik heb zoveel meer plezier aan dit spel dan aan Witcher 3.
Nee, nog niet uitgespeeld. Heb ook veel meer plezier aan ff15 dan aan the witcher.

Het gaat mij er meer om dat deze ff het niet haalt bij een ff als ff7 of ffx. Nogmaals ik vermaak mij enorm met ffxv maar afgaande op de tijd die ze hierin hebben geïnvesteerd verwacht ik wel wat meer. Betere implementatie van verhaal, verdieping van personages etc. Ja dat is enigszins verwerkt in de film en serie maar dat moet je dan wel allemaal erbij kopen.

Final fantasy is een perfect voorbeeld om delen met elkaar te vergelijken. Dit deel heeft alle ingrediënten om zich te meten met zeg een ff7 of ffx maar red het helaas net niet (zie bovenstaande). Dat ligt enigszins aan de manier waarop de game industrie werkt en anderzijds aan alle andere keuzes die je als gamer hebt en waar je als ontwikkelaar op in moet spelen.
Aan de andere kant is het ook weer niet met elkaar te vergelijken. Zoveel veranderd..

Ik wacht dus nog steeds op een rpg die mij evenveel kan entertainen als ffx. Ff15 komt daar dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
aaaido schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:24:
[...]

Nee, nog niet uitgespeeld. Heb ook veel meer plezier aan ff15 dan aan the witcher.

Het gaat mij er meer om dat deze ff het niet haalt bij een ff als ff7 of ffx. Nogmaals ik vermaak mij enorm met ffxv maar afgaande op de tijd die ze hierin hebben geïnvesteerd verwacht ik wel wat meer. Betere implementatie van verhaal, verdieping van personages etc. Ja dat is enigszins verwerkt in de film en serie maar dat moet je dan wel allemaal erbij kopen.

Final fantasy is een perfect voorbeeld om delen met elkaar te vergelijken. Dit deel heeft alle ingrediënten om zich te meten met zeg een ff7 of ffx maar red het helaas net niet (zie bovenstaande). Dat ligt enigszins aan de manier waarop de game industrie werkt en anderzijds aan alle andere keuzes die je als gamer hebt en waar je als ontwikkelaar op in moet spelen.
Aan de andere kant is het ook weer niet met elkaar te vergelijken. Zoveel veranderd..

Ik wacht dus nog steeds op een rpg die mij evenveel kan entertainen als ffx. Ff15 komt daar dichtbij.
Lastig in te zien hoeveel jaar je echt kan toewijden aan het FFXV hoe het nu is. Het omvormen van de game (FFXIII-versus, PS3 naar PS4) zal enorm veel tijd hebben gekost, en hierbij zijn vele jaren werk ook vermoedelijk verloren gegaan (schrappen van gemaakte dingen).

Eens overigens dat die het niet red bij FFVII, maar FFVII is dan ook mijn all-time favorite, dus dat mag. Ik ben blij met de sterke characters, door een Tidus (ugh) in FFX heb ik dit spel uberhaupt nooit uitgespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Final fantasy 13 versus was begonnen als de director van de kingdom hearts serie aan het hoofd, de trailers waren veel belovend, maar blijkbaar kon hij de boel allemaal niet aan de praat krijgen. zo rond 2012/2013 is Tabate aan het hoofd gekomen (man was verantwoordelijk voor ff type-0 voor de psp). Hij heeft bijna alles weggegooid, alleen een paar characters zijn mee genomen naar FF15. 4 jaar tijd aan ontwikkeling is niet zo super lang voor z'n grote ambituese game, iets langer dan gemiddeld.
Maar in die 4 jaar hadden ze dus niet de tijd om side quests goed uit te werken, zoals in the witcher 3 en het verhaal had ook wel beter gekund (maar dat heeft meer met een goed script schrijven te maken dan tijd).
Maar als je verwacht had dat door de 10 jaar lange ontwikkeling, er een story werd gemaakt van 50 uur lang kom je van de koude kermis thuis. Maar wat we nu hebben gekregen doet niet onder kwa content van moderne rpg's zoals the witcher 3 en dragon quest inquisition.

Maar goed, hopelijk heeft het team van FF15 geleerd van hun fouten en worden deze bij FF16 aangepakt. Een grote rol dat ze niet nog meer tijd aan FF15 gaven om het nog beter te maken is simpel, het gaat om geld. Het hele traject heeft al ontzettend veel geld gekost en de doelgroep van Final Fantasy is helemaal niet zo groot als de grote westerse rpg's. Sqaure enix zwemt ook niet meer in het geld zoals vroeger, zowel hun oosterse en westerse ip's kunnen totaal niet mee komen die van de grote westerse studio's. Eigenlijk ligt het grote geld voor square dan ook in de mobiele markt en in mindere mate handhelds in Japan. Maar hopelijk verkopen Final fantasy, kingdom hearts en dragon quest genoeg zodat het op de console kan blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
De eerste summon net gehad. WOW, erg vet. Combat blijft ook beter worden naatmate je meer speelt, warp strike blijft goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Nu online

Audione0

Strijdt der titanen

aaaido schreef op zondag 4 december 2016 @ 18:43:
Dat moment waarop je voor het eerst je summon kan oproepen :)
Ja heel erg cool, ik heb deze 1 keer kunnen oproepen. Alleen op een gegeven moment krijg ik dan ergens bij een eindbaas de L2 (oproepen van een summon) te zien waarop ik dan heel erg hard op die knop ram, en er vervolgens niets gebeurt. Ik dood en zeer gefrustreerd en kan heel de dungeon weer opnieuw doen :F

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Audione0 schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:59:
[...]

Ja heel erg cool, ik heb deze 1 keer kunnen oproepen. Alleen op een gegeven moment krijg ik dan ergens bij een eindbaas de L2 (oproepen van een summon) te zien waarop ik dan heel erg hard op die knop ram, en er vervolgens niets gebeurt. Ik dood en zeer gefrustreerd en kan heel de dungeon weer opnieuw doen :F
Dit had ik dus bij de ene laatste baas van het spel |:( Leuk het gevecht opnieuw beginnen, wat trouwens geen makkelijk gevecht was! Dat was echt even balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:49

Superkiwi

Hoi doei

Gisteren een 35,6 inch Garnet Snakehead uit het water bij Daurell Spring gevist :)
Het vissen gaat steeds beter (bijna level 7), maar ik heb nog té vaak dat het "tension knuppeltje" rood wordt en mijn lijn als een gek aan durability verliest. Houden jullie de knuppel vast zolang de pijlen in beeld staan, geven jullie tikjes of is één keer de kant van de pijltjes op bewegen genoeg?

Kwam gisteren wel een poeltje tegen die echt vol zat met dikke zware prize fish :D
Heb er daar met mijn huidige gear nog geen één uit het water kunnen halen, en ik heb al een sterkere hengel en molen gekocht voor veel te veel geld.

Met deze, ook wel een aardig visje, had ik het geluk dat de lijn niet brak :9

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/15370102_909561119181250_6176327611725114585_o.jpg

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 14:45
tiguan schreef op zondag 4 december 2016 @ 16:15:
[...]

Ja bij mij ook. Denk dat de enige oplossing een PS4 Pro kopen is :(
Zijn er meer mensen die kunnen bevestigen dat FF XV stottert op de reguliere PS4 maar vloeiend loopt op de PS4 Pro?

Zou idd. zeer jammer zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:50:
Gisteren een 35,6 inch Garnet Snakehead uit het water bij Daurell Spring gevist :)
Het vissen gaat steeds beter (bijna level 7), maar ik heb nog té vaak dat het "tension knuppeltje" rood wordt en mijn lijn als een gek aan durability verliest. Houden jullie de knuppel vast zolang de pijlen in beeld staan, geven jullie tikjes of is één keer de kant van de pijltjes op bewegen genoeg?

Kwam gisteren wel een poeltje tegen die echt vol zat met dikke zware prize fish :D
Heb er daar met mijn huidige gear nog geen één uit het water kunnen halen, en ik heb al een sterkere hengel en molen gekocht voor veel te veel geld.

Met deze, ook wel een aardig visje, had ik het geluk dat de lijn niet brak :9

[afbeelding]
_/-\o_

Ik geef zelf gewoon wat tikjes. En laat de R2 knop los. Als tension dan uitbeeld verdwijnt als een gek naar binnen harken en dan weer los laten als tension weer in beeld komt. Ben pas level 3, dus ik ben nog maar een amateur vergeleken jouw.

(ps: is dat trouwens dat visstekkie met die ruïne met de bogen in het water? Waar je in Chapter 3 voor het eerst kan komen?)

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 06-12-2016 09:16 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Inside gamer geeft ook een 9. Lijkt erop dat de grote nederlandse sites vrij positief zijn. Heb ook altijd het gevoel dat nederlanders veel minder waarde hechten aan een matig verhaal. Terwijl het voor sommige internationale site een game kan verpesten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
Marcade schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:57:
[...]

Zijn er meer mensen die kunnen bevestigen dat FF XV stottert op de reguliere PS4 maar vloeiend loopt op de PS4 Pro?

PS4 Pro in lite mode levert de beste ervaring op; nagenoeg altijd stabiele frame pacing. OG PS4 heeft wat last van frame pacing issues, maar niet onoverkomelijk. PS4 Pro in HQ mode levert de meeste frame pacing issues op en dit probleem is duidelijk voelbaar. Zie Digital Foundry op Eurogamer of Youtube.

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
Audione0 schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:59:
[...]

Je kunt summons alleen op vooraf bepaalde momenten oproepen toch? Zo ver ik weet niet wanneer je wilt. Het ziet er dus wel spectaculair uit, maar een duidelijke step back tov. vorige delen.

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:11
Ben nu level 38 en begin nu pas aan chapter 4 :p. Werkelijk alle side quests gedaan en alle royal arms tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 13:33
Even een tip voor mensen die de Castlemark Tower Dungeon doen;
spoiler:
als je aan het einde een klein roodgloeiend platform ziet, ga er NIET op staan. Was gister lang bezig met deze dungeon (ik was underleveled) en precies voor de eindbaas word ik naar het begin geteleport door deze platform }:|.
Ga later wel een keer terug.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:45

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

SCARfaceE schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:07:
spoiler:
als je aan het einde een klein roodgloeiend platform ziet, ga er NIET op staan. Was gister lang bezig met deze dungeon (ik was underleveled) en precies voor de eindbaas word ik naar het begin geteleport door deze platform }:|.
ik zou hem even aanpassen met spoiler :P nu ik het gelezen heb vind ik het aan de ene kant vervelend dat ik het weet

[ Voor 11% gewijzigd door Ricmaniac op 06-12-2016 11:11 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCARfaceE
Naja, vind het niet echt een spoiler, maar goed.
Ricmaniac schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:11:
[...]

ik zou hem even aanpassen met spoiler :P nu ik het gelezen heb vind ik het aan de ene kant vervelend dat ik het weet
Mijn fout, was voor mij eerder irritant vandaar.

[ Voor 75% gewijzigd door SCARfaceE op 06-12-2016 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:03
Dat begin stuk met de auto.
spoiler:
dat je aan het duwen bent.

Je kunt de auto's die voorbij rijden tegenhouden. Ze verdwijnen dan uiteindelijk. Dat is dan wel jammer maar verwacht niet dat ze dachten dat mensen dat gingen doen. Vind het altijd wel leuk om dit soort geintjes uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Nu online

Audione0

Strijdt der titanen

[...]

Ik speel op de non-pro ps4 en heb helemaal geen last van schokjes
Arrahant schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:47:
[...]

Je kunt summons alleen op vooraf bepaalde momenten oproepen toch? Zo ver ik weet niet wanneer je wilt. Het ziet er dus wel spectaculair uit, maar een duidelijke step back tov. vorige delen.
Het komt indd random voor, je hebt er geen controle over wat indd erg jammer is.
Het spel laat zien waneer je een summon op kunt roepen, maar toen ik daar de L2 voor in moest drukken gebeurde er verder niets 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door Audione0 op 06-12-2016 12:43 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Arunia schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:39:
Dat begin stuk met de auto.
spoiler:
dat je aan het duwen bent.

Je kunt de auto's die voorbij rijden tegenhouden. Ze verdwijnen dan uiteindelijk. Dat is dan wel jammer maar verwacht niet dat ze dachten dat mensen dat gingen doen. Vind het altijd wel leuk om dit soort geintjes uit te halen.
zo had ik ook een stuk dat ik ergens parkeerde en in 1 keer komen er van ver voor me keihard monsters op me af rennen.. en die duwen een NPC auto weg op de straat .. verdwijnt dan ook uiteindelijk.

oh hier was het :P gelijk in het begin

[ Voor 7% gewijzigd door Ricmaniac op 06-12-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desimal90
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-03-2023
Audione0 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:39:
[...]

Ik speel op de non-pro ps4 en heb helemaal geen last van schokjes

[...]

Het komt indd random voor, je hebt er geen controle over wat indd erg jammer is.
Het spel laat zien waneer je een summon op kunt roepen, maar toen ik daar de L2 voor in moest drukken gebeurde er verder niets 8)7
je moet hem ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Over het gokken:
spoiler: title
Beetje jammer dat je niet meer dan 9999 kan inzetten per match, duurt echt een eeuwigheid zo om die auto upgrade van 3.6m te halen.
Weet niet of de upgrade meer doet dan alleen de auto electrisch maken (dat is wat ik verwacht tenminste)
Kom er over een paar uur wel achter...

Verder is er niets meer te doen in het spel, nu overwegen door te verkopen of wachten op de dlc eind deze maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Jasphur schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:11:
[...]
(ps: is dat trouwens dat visstekkie met die ruïne met de bogen in het water? Waar je in Chapter 3 voor het eerst kan komen?)
Het stekkie waar die forel gevangen is of het stekkie die vol met dikke prize fish zit?
In beide gevallen is het een poeltje in Kettier Highland, tussen de Chocoboo Outpost en Galdin Quay. Daar zitten 3 vis spots vlak bij elkaar elkaar. Weet zo niet meer precies welke van de drie het was.
Die met die bogen bevindt zich daar ook ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:06
Ricmaniac schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:46:
[...]

zo had ik ook een stuk dat ik ergens parkeerde en in 1 keer komen er van ver voor me keihard monsters op me af rennen.. en die duwen een NPC auto weg op de straat .. verdwijnt dan ook uiteindelijk.

oh hier was het :P gelijk in het begin

[video]
Lol, dat heb ik nog nooit gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Laatst online: 09-09 13:40
Kan hier iemand JUSTICE MONSTERS FIVE misschien uitleggen. Ik heb het gisteren gespeeld en vond het nogal saai, ik snap ongeveer hoe het werkt en na afloop (iedereen dood) trok Noctis een berg tickets ofzo uit het ding maar ik lees dat je voor die kistjes die je wint items kunt krijgen.

Krijg je die als je stopt? Of als je dood gaat? Ik het er 40+ ofzo. Of moet je die tickets ergens inwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
LOTG schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:05:
Kan hier iemand JUSTICE MONSTERS FIVE misschien uitleggen. Ik heb het gisteren gespeeld en vond het nogal saai, ik snap ongeveer hoe het werkt en na afloop (iedereen dood) trok Noctis een berg tickets ofzo uit het ding maar ik lees dat je voor die kistjes die je wint items kunt krijgen.

Krijg je die als je stopt? Of als je dood gaat? Ik het er 40+ ofzo. Of moet je die tickets ergens inwisselen?
https://www.gamefaqs.com/...final-fantasy-xv/74666215

Begin stukje. De rest is wat voor items per hoeveelheid kistjes etc.
De bedoeling is eigenlijk om voor de kistjes te gaan en niet voor de monsters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

desimal90 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:06:
[...]

Je moet L2 inderdaad ingedrukt houden totdat Noctis knielt, dan pas word er gesummoned.

De trigger kan ook in beeld komen bij langere gevechten met gewone enemies.

Kostte mij ook even voordat ik dat snapte (bedankt voor geen uitleg game :))
[...]

Hier normale PS4, geen last van stotteren oid.

[ Voor 28% gewijzigd door YakuzA op 06-12-2016 15:57 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-09 18:18
Ik heb nu een uurtje of 30 op de teller staan en heb me best wel vermaakt to nu . Het is echter geen topper in de reeks. Die hele fabula nova crystallis verhaallijn en setting kan me maar weinig boeien, vond er in 13 ook al niets aan.

Ik hoop echt dat ze ooit nog eens terug gaan naar de klassieke stijl zoals in FFIX. ( en met het combat syteem van FFXII)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justmike schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:07:
Ik heb nu een uurtje of 30 op de teller staan en heb me best wel vermaakt to nu . Het is echter geen topper in de reeks. Die hele fabula nova crystallis verhaallijn en setting kan me maar weinig boeien, vond er in 13 ook al niets aan.

Ik hoop echt dat ze ooit nog eens terug gaan naar de klassieke stijl zoals in FFIX. ( en met het combat syteem van FFXII)
Dat zou een toffe combi zijn inderdaad.
Ik kijk persoonlijk dan ook best wel uit naar de PS4 remaster van FFXII.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Iemand die weet waar en óf de Strategy Guide te bestellen is zonder dat ik er 4-6 weken op moet wachten?
Hard- of softcover maakt me niet heel veel uit, maar het liefst hardcover.

Vanmiddag weer een veel te dure hengel gekocht.
Ik ga de game niet meer uitspelen, reis enkel nog van visspot naar visspot :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 10:18

GekkeR

key = key

Had een weekje vakantie genomen om dit spel te spelen.
100 uur later, platinum trophy binnen, alles gedaan.
Hoewel je kan zien dat het verhaal gerushed is, heeft de game soul.
Ik denk dat de originele variant van de game ala Tetsuya Nomura de beste FF ooit was geweest.
Deze Hajime Tabata variant is echter zeker een winner :)
Hopen dat Square genoeg geld maakt om nog veel van dit soort games te kunnen maken.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:24
SCARfaceE schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:07:
spoiler:
Was gisteren ook op dat stuk. Ik dacht, ah dit is vast wel de bedoeling..noooooooooooooooooooo. Vandaag weer opnieuw proberen. Wel erg leuke dungeon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
dvdkiwi schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:52:
Iemand die weet waar en óf de Strategy Guide te bestellen is zonder dat ik er 4-6 weken op moet wachten?

Ik heb hem laatst besteld bij amazon.co.uk. Binnen een paar werkdagen was hij binnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Lukin op 06-12-2016 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desimal90
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-03-2023
dvdkiwi schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:52:

nedgame, had hem daar afgelopen vrijdag besteld. helaas spel uitgespeeld op het moment dat ik hem binnenkreeg:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
F*CK

Net de eind credits gezien. :P Blijkbaar is er iets fout gegaan tijdens het saven en moet ik dat hele laatste chapter opnieuw doen om verder te kunnen spelen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Poeh, net 5 runs gehad voor de sturdy helixhorn, geen drop helaas, ook niet na +50% drop maaltijd. Nu maar een nieuw wapen gekocht die het makkelijk schijnt te maken, hopelijk gaat het volgende keer lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Silooy schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 18:52:
[...]

Was gisteren ook op dat stuk. Ik dacht, ah dit is vast wel de bedoeling..noooooooooooooooooooo. Vandaag weer opnieuw proberen. Wel erg leuke dungeon!
Haha had echt precies hetzelfde. OEH SHINY!! Maar nee hoor :Y) . Inderdaad een erg leuke dungeon verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
SCIxX schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 21:27:
Poeh, net 5 runs gehad voor de sturdy helixhorn, geen drop helaas, ook niet na +50% drop maaltijd. Nu maar een nieuw wapen gekocht die het makkelijk schijnt te maken, hopelijk gaat het volgende keer lukken.
Ik heb dit gisteren gedaan. Hoe ik het deed was kamperen erboven en inderdaad rice of mother and child eten.
Dan zo dicht mogelijk erheen gaan, saven en de hoorns targetten van de grootste, Duplicorns. De kleintjes die droppen ze niet.

Je krijgt meteen onderin beeld te zien wanneer je een hoorn breekt of je de item krijgt. Breek dus snel alle horns met warpstrikes, normale aanvallen werken niet, heb je er niet 1 gekregen dan load je je laatste save en repeat.

Het kostte mij denk ik rond de 15 keer maar het ging best snel omdat ik het op deze manier deed.

Ohja en natuurlijk ervoor de hunt; The Last Spiracorns, in old Lestallum pakken, deze hunt moet je dus doen want hier spawnen 2 Duplicorns.

[ Voor 10% gewijzigd door sjaak88 op 07-12-2016 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

desimal90 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 20:05:
[...]
nedgame, had hem daar afgelopen vrijdag besteld. helaas spel uitgespeeld op het moment dat ik hem binnenkreeg:P
Uitverkocht.
Hardcover (UK edition) besteld bij Bol.com, welke ik via google daar wél kon vinden maar via de site zelf niet :/

Ik vond trouwens op Reddit een redelijk uitgebreide fishing guide.

[ Voor 47% gewijzigd door Superkiwi op 07-12-2016 05:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
justmike schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 21:09:
F*CK

Net de eind credits gezien. :P Blijkbaar is er iets fout gegaan tijdens het saven en moet ik dat hele laatste chapter opnieuw doen om verder te kunnen spelen |:(
Uhm nee, je wordt naar je laatste save point gezet zodat je daar middels de hond (via save punt) terug kunt keren naar de open spelwereld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Updates die we kunnen verwachten http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1322843

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
sjaak88 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 00:26:
[...]

Ik heb dit gisteren gedaan. Hoe ik het deed was kamperen erboven en inderdaad rice of mother and child eten.
Dan zo dicht mogelijk erheen gaan, saven en de hoorns targetten van de grootste, Duplicorns. De kleintjes die droppen ze niet.

Je krijgt meteen onderin beeld te zien wanneer je een hoorn breekt of je de item krijgt. Breek dus snel alle horns met warpstrikes, normale aanvallen werken niet, heb je er niet 1 gekregen dan load je je laatste save en repeat.

Het kostte mij denk ik rond de 15 keer maar het ging best snel omdat ik het op deze manier deed.

Ohja en natuurlijk ervoor de hunt; The Last Spiracorns, in old Lestallum pakken, deze hunt moet je dus doen want hier spawnen 2 Duplicorns.
Thanks voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
Echt jammer dat de game niet gewoon (nog meer) is uitgesteld. Voor die tijd hebben de meeste spelers hem al lang uitgespeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Arrahant schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:49:
[...]

Echt jammer dat de game niet gewoon (nog meer) is uitgesteld. Voor die tijd hebben de meeste spelers hem al lang uitgespeeld!
Ze stoppen voornamelijk wat verbeteringen in de een bepaald chapter, verwacht maar geen wereld verschillen. Ben allang blij dat de game uit is gekomen. Ik hoop wel dat ze nog naast de dlc uit de season pass met een expansion komen die het één en ander verklaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Nu online

Audione0

Strijdt der titanen

[...]

Dan wacht je toch even met kopen :X
desimal90 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:06:
[...]

Gaan we proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
Audione0 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:51:
[...]

Dan wacht je toch even met kopen :X

[...]
Terwijl de wereld er al mee bezig is? Dat kan ik niet over m'n hart verkrijgen. :)

Overigens had ik de story voor vandaag al uitgespeeld, dus voor mij komt het nieuws sowieso te laat. Zelfs als ik bereid was om de aankoop obv. dit nieuws uit te stellen.

[ Voor 25% gewijzigd door Arrahant op 07-12-2016 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arrahant schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:01:
[...]

Terwijl de wereld er al mee bezig is? Dat kan ik niet over m'n hart verkrijgen. :)

Overigens had ik de story voor vandaag al uitgespeeld, dus voor mij komt het nieuws sowieso te laat. Zelfs als ik bereid was om de aankoop obv. dit nieuws uit te stellen.
Als je hem al hebt uitgespeeld, ben je dan niet rete nieuwsgierig in hoeverre de patch de spelervaring verhoogt en dat je hem dan nog eens gaat spelen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Speciaal daarvoor is de (toekomstige) NG+ :)
Others
After clearing the game, you can carry your progress into a New Game.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
YakuzA schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:28:
[...]

Speciaal daarvoor is de (toekomstige) NG+ :)

[...]
Dat zou kunnen; helaas komen er continu games uit die ik niet wil missen. Dan speel ik liever wat anders dan hetzelfde nogmaals (op een hogere moeilijkheidsgraad).

Ik ga na The Last Guardian wel nog in de endgame duiken, maar dan zal deze patch nog niet zijn uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Arrahant schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:38:
[...]

Dat zou kunnen; helaas komen er continu games uit die ik niet wil missen. Dan speel ik liever wat anders dan hetzelfde nogmaals (op een hogere moeilijkheidsgraad).

Ik ga na The Last Guardian wel nog in de endgame duiken, maar dan zal deze patch nog niet zijn uitgerold.
Ben ik het mee eens.
Het is eerder jammer dat ze dit allemaal achteraf willen oplossen.
Je kan wat updaten maar hele cutscenes maken etc?
Dit zijn in mijn ogen teveel kosten met te weinig baten (de mensen die hem nu spelen of al uitgespeeld hebben, gaan dit niet meer meemaken).
Een verkeerde richting.

Ze kunnen beter de moeite stoppen in FF XV-2, FF XV VERSUS (Nomura variant), FF XVI, FF VII(R), KH3, of iets helemaal anders.
FF XV is klaar voor mij en zal hem ook niet snel opnieuw spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Het is ook weer niet zo dat een cutscene erbij maken en wat andere dingen aanpassen alle tijd van de wereld kost. Ik hoop wel dat ze wat van de episode dlc maken van ignis, prompo en gladius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
Gisterenavond de eerste end-game dungeon afgerond. Ik had verwacht dat hier nog wel enigszins wat tijd / energie was ingestoken, helaas is dit niet het geval. Kwestie van wave na wave demons grinden, jammer.

Al met al leuke game, maar niet wat ik er van verwacht had. Grootste misser vind ik het verhaal, hier mag je bij een FF game toch wel wat meer van verwachten.

FFXV gaat (definitief) de kast in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

GekkeR schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:03:
[...]

Ben ik het mee eens.
Het is eerder jammer dat ze dit allemaal achteraf willen oplossen.
Je kan wat updaten maar hele cutscenes maken etc?
Dit zijn in mijn ogen teveel kosten met te weinig baten (de mensen die hem nu spelen of al uitgespeeld hebben, gaan dit niet meer meemaken).
Een verkeerde richting.

Ze kunnen beter de moeite stoppen in FF XV-2, FF XV VERSUS (Nomura variant), FF XVI, FF VII(R), KH3, of iets helemaal anders.
FF XV is klaar voor mij en zal hem ook niet snel opnieuw spelen ;)
ook de DLC niet en coop van season pass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Ricmaniac schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:30:
[...]

ook de DLC niet en coop van season pass?
Klopt.

De volgende keer dat ik FF XV weer tegen kom zal op de PC zijn (ja, die versie komt toch wel).
Wellicht dat die variant dan alle DLC en cutscenes en etc heeft, PS4 is echter klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
FF15 heeft 690k verkocht de eerste week in Japan, niet heel best als je nagaat dat ff13 1,5miljoen keer verkocht. En square enix heeft het geld zo hard nodig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Nieuwevolger schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:47:
FF15 heeft 690k verkocht de eerste week in Japan, niet heel best als je nagaat dat ff13 1,5miljoen keer verkocht. En square enix heeft het geld zo hard nodig :(
Ik hoorde dat er wereldwijd 5 miljoen stuks zijn verkocht? Dat is toch niet zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
sjaak88 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 15:28:
[...]

Ik hoorde dat er wereldwijd 5 miljoen stuks zijn verkocht? Dat is toch niet zo slecht.
Dat zijn verscheept plus digitale verkopen. Ze hadden het erover om 10 miljoen stukt te verkopen om uiteindelijk winst te draaien. Naast de lange ontwikkelingstijd zat er ook nog een heel groot marketing budget aan. Als het uiteindelijk niet goed verkoopt kan dat ook betekenen dat we geen FF16 krijgen.

Maar hopelijk verkoopt ffxv ook nog op de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 10:14
Valt tegen. Hopelijk gaat het beter in het westen. Ik las dat bij gamestop de game wel op de nummer 1 wishlist stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
Nieuwevolger schreef op woensdag 7 december 2016 @ 15:33:
[...]

Dat zijn verscheept plus digitale verkopen. Ze hadden het erover om 10 miljoen stukt te verkopen om uiteindelijk winst te draaien. Naast de lange ontwikkelingstijd zat er ook nog een heel groot marketing budget aan. Als het uiteindelijk niet goed verkoopt kan dat ook betekenen dat we geen FF16 krijgen.

Maar hopelijk verkoopt ffxv ook nog op de lange termijn.
Gebaseerd op wat ik zie in mijn vriendenlijst is de game best populair. We zullen pas begin januari meer hierover kunnen zeggen als de verkopen in december bekendgemaakt worden. Maar als hij voor november tijdens die ene verkoopweek in de top 10 verkopen blijkt te staan is dat een goed voorteken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Onder oude FF fans zal de game vast populair zijn, maar 'casual' gamers zouden het alleen zien aan een vage japanse boy band game. Nou niet iedereen ziet eenmal de charme van Japans getinte games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op woensdag 7 december 2016 @ 16:25:
Onder oude FF fans zal de game vast populair zijn, maar 'casual' gamers zouden het alleen zien aan een vage japanse boy band game. Nou niet iedereen ziet eenmal de charme van Japans getinte games.
Mee eens. Maar misschien helpt de tv-reclame die vol zit met actie en explosies een beetje hier in NL. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Was voor dat soort mensen World of FF niet speciaal gemaakt dan? Een game waar ik me ook goed mee heb vermaakt tot nu toe, heb 'm nog niet uitgespeeld. Maar FFXV krijgt even voorrang :)

[ Voor 48% gewijzigd door tiguan op 07-12-2016 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

tiguan schreef op woensdag 7 december 2016 @ 16:32:
Was voor dat soort mensen World of FF niet speciaal gemaakt dan? Een game waar ik me ook goed mee heb vermaakt tot nu toe, heb 'm nog niet uitgespeeld. Maar FFXV krijgt even voorrang :)
Haha hier nog 1.
Echter heb ik even een Final burnout op het moment na 100 uur FFXV.
Dus nu lekker Dishonored 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
In die vergelijking laag, maar tegelijkertijd wel de beste PS4 release van dit jaar (althans, dat lees ik op Neogaf). De lagere sales lijken te wijden aan het feit dat de markt veel kleiner is geworden (oftewel veel minder mensen spelen nog op ps4 in japan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
SCIxX schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:55:
[...]

In die vergelijking laag, maar tegelijkertijd wel de beste PS4 release van dit jaar (althans, dat lees ik op Neogaf). De lagere sales lijken te wijden aan het feit dat de markt veel kleiner is geworden (oftewel veel minder mensen spelen nog op ps4 in japan).
Dat laatste valt wel mee hoor, de ps4 heeft z'n 3,8 miljoen keer verkocht tegen over 4,5 miljoen bij de ps3 destijds. De console markt wordt gewoon kleiner daar in Japan. Dat het de best verkochte PS4 game is zegt ook niet zo veel, want een echt sterke concurrent hebben ze ook niet gehad, alleen mgs 5 en persona 5 misschien. Het wordt kijken wat kingdom hearts 3, FF7r en dragon quest 11 gaan doen.

Sowieso verkopen behoorlijk wat 3DS games beter dan FF15 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Als er geen nieuwe ff komt eet ik mijn schoen op. Square is ook niet gek en heeft meerdere games lopen (kh3, ff7r etc). Ffxv wordt wel gebracht als een game voor newcomers en fans maar square weet ook wel dat ze in de huidige gamewereld geen record verkopen. Daarom ook meerdere projecten.

Dit zal er echter wel in kunnen resulteren dat square meer investeert in nds games dan een enorm budget in een ps4 game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
aaaido schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:26:
Als er geen nieuwe ff komt eet ik mijn schoen op. Square is ook niet gek en heeft meerdere games lopen (kh3, ff7r etc). Ffxv wordt wel gebracht als een game voor newcomers en fans maar square weet ook wel dat ze in de huidige gamewereld geen record verkopen. Daarom ook meerdere projecten.

Dit zal er echter wel in kunnen resulteren dat square meer investeert in nds games dan een enorm budget in een ps4 game.
Als square enix de verkopen uiteindelink vind tegenvallen, staan ze niet zo snel meer te springen om weer met z'n groot project te komen. Zelfde geld voor kingdom hearts 3.

Je ziet als dat ze FF7r in episodes uitbrengen en dus een ander verdien model proberen om het risico te spreiden.

Dragon quests 11 is dan een iets minder groot project dan FF15, maar dq doet het qua verkopen in Japan meestal beter dan FF, maar dragob quests heeft weer geen grote markt in Japan. Het zou zo zonde dat Jappaners alleen nog maar mobiele en handheld games gingen maken, hopelijk kan de switch de console markt in Japan een beetje stimuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Nieuwevolger schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:37:
[...]

Als square enix de verkopen uiteindelink vind tegenvallen, staan ze niet zo snel meer te springen om weer met z'n groot project te komen. Zelfde geld voor kingdom hearts 3.

Je ziet als dat ze FF7r in episodes uitbrengen en dus een ander verdien model proberen om het risico te spreiden.

Dragon quests 11 is dan een iets minder groot project dan FF15, maar dq doet het qua verkopen in Japan meestal beter dan FF, maar dragob quests heeft weer geen grote markt in Japan. Het zou zo zonde dat Jappaners alleen nog maar mobiele en handheld games gingen maken, hopelijk kan de switch de console markt in Japan een beetje stimuleren.
Denk dat de verkopen wel positief meevallen. De meeste mensen vinden ffxv gewoon een goed deel. We maken logischerwijs vaak een vergelijking met ff7 of ffx echter als je ffxv vergelijkt met de hedendaagse spellen dan is dit gewoon een goed deel. Voor mij zelfs beter dan The Witcher. Daarnaast hebben ze met ffxv een hele goede basis voor het volgende deel. Dat kan alleen maar beter worden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Is er iets dat ik mis in Altissia? Ik zie in mijn menu een gigantische map, maar ik blijk er niet in te slagen om die stadskern te verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
justmike schreef op woensdag 7 december 2016 @ 19:10:
Is er iets dat ik mis in Altissia? Ik zie in mijn menu een gigantische map, maar ik blijk er niet in te slagen om die stadskern te verlaten.
Je moet bij de bootjes gaan, als je map opent zijn dat de gele punten bij de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Nieuwevolger schreef op woensdag 7 december 2016 @ 19:15:
[...]

Je moet bij de bootjes gaan, als je map opent zijn dat de gele punten bij de lijn.
ik heb die oranje route, een groene met 2 stops , en de paarse naar de arena.
dan is er nog een stop waar geen enkele route heen lijkt te gaan.

alles samen is dit misschien 10% van wat zichtbaar is op de kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
justmike schreef op woensdag 7 december 2016 @ 19:24:
[...]

ik heb die oranje route, een groene met 2 stops , en de paarse naar de arena.
dan is er nog een stop waar geen enkele route heen lijkt te gaan.

alles samen is dit misschien 10% van wat zichtbaar is op de kaart
Zou je misschien een screenshot/foto kunnen plaatsen van je map? Ik had een een gele lijn met een stuk of 7 punten waar je naar toe kan gaan, daarmee kon je ook dus naar het restaurant gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik moet zeggen dat de Regalia erg...euhm traag is. Van zo'n wagen mag je toch meer verwachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Volgens mij rijden ze gewoon niet door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Laatst online: 17:51

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Heb er een Supercharger op laten zetten door Cindy. Nog niet snel genoeg, maar is al een stuk beter. 8)

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

FF15 heeft 690k verkocht de eerste week in Japan, niet heel best als je nagaat dat ff13 1,5miljoen keer verkocht.
4 Dudes versus Lightning, Fang en schoolmeisje Vanille, need I say more? :+

Anywayz, nieuwe visjes aan de haak geslagen :P

Rachsia Bridge, fantastische visspot voor dikke visjes! Sommigen met hele strakke quick time events.
Afbeeldingslocatie: https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15400307_910196895784339_3378521252876444342_n.jpg?oh=d56251f15f6dccf1ec384b2ee28c82fe&oe=58B7F4F5

[ Voor 21% gewijzigd door Superkiwi op 09-12-2016 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Noctis kijkt altijd zo vrolijk als die een visje heeft gevangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mrjraider schreef op donderdag 8 december 2016 @ 06:56:
Noctis kijkt altijd zo vrolijk als die een visje heeft gevangen :+
FTFY :D

Tenzij je tot eind CH14 bent, is onderstaande een spoiler! Lezen op eigen risico!
spoiler:
De game is goed en sterk opgezet, tot de bossfight met de zeegod. Vanaf de "dood" van Luna (is ze wel dood?), lijkt het meer op een domme demon-grinding game met af en toe onmogelijke boss-fights. Waarvan Ravus wel de slechtste van alle is. Ontiegelijk lang en totaal nutteloos. Je blijft maar healing doen en warpen. Er is geen enkele strategy die echt werkt tegen hem.
Daarnaast de "trein-fillers". Het zijn geen echte onderdelen van het verhaal afgezien van de blizzard queen in de trein, de rest is gewoon tijd opvullen en wachten, paar dingen opzoeken en klaar.
De eerste treinrit ging nog wel, de tweede was grotendeels nutteloos.
Dan de toren. Eindeloos lang heen en weer rennen en keys en kaartjes ophalen en weer terug om iets te activeren. Het enige interessante daar was de af en toe tot leven komende zombies, maar Ch13 is echt het slechtste van allemaal.
Ow, en final thought over Ch13? Ardyn praat zo veel, dat hoewel het onderdeel van het verhaal probeert te zijn, ik hem ben gaan negeren, irritant ventje met z'n geklets de hele tijd.

[ Voor 79% gewijzigd door Firesphere op 08-12-2016 09:52 . Reden: Op verzoek even in spoiler gezet ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Firesphere schreef op donderdag 8 december 2016 @ 07:57:
[...]

FTFY :D

spoiler:
De game is goed en sterk opgezet, tot de bossfight met de zeegod. Vanaf de "dood" van Luna (is ze wel dood?), lijkt het meer op een domme demon-grinding game met af en toe onmogelijke boss-fights. Waarvan Ravus wel de slechtste van alle is. Ontiegelijk lang en totaal nutteloos. Je blijft maar healing doen en warpen. Er is geen enkele strategy die echt werkt tegen hem.
Daarnaast de "trein-fillers". Het zijn geen echte onderdelen van het verhaal afgezien van de blizzard queen in de trein, de rest is gewoon tijd opvullen en wachten, paar dingen opzoeken en klaar.
De eerste treinrit ging nog wel, de tweede was grotendeels nutteloos.
Dan de toren. Eindeloos lang heen en weer rennen en keys en kaartjes ophalen en weer terug om iets te activeren. Het enige interessante daar was de af en toe tot leven komende zombies, maar Ch13 is echt het slechtste van allemaal.
Ow, en final thought over Ch13? Ardyn praat zo veel, dat hoewel het onderdeel van het verhaal probeert te zijn, ik hem ben gaan negeren, irritant ventje met z'n geklets de hele tijd.
Gelukkig zit het niet helemaal vol met spoilers. Niet iedereen is zover als dat jij bent. Het spel is ook net een week uit. Let daar alsjeblieft even op.
Ik lees dingen die ik niet had willen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Je verpest voor vele nu het verhaal, niet iedereen is zover al. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op donderdag 8 december 2016 @ 01:22:
[...]

4 Dudes versus Lightning, Fang en schoolmeisje Vanille, need I say more? :+

Anywayz, nieuwe visjes aan de haak geslagen :P

Rachsia Bridge, fantastische visspot voor dikke visjes! Sommigen met hele strakke quick time events.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik ga zondag ook eens vissen. Eens kijken wat ik aan de haak kan slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

sjaak88 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 09:33:
[...]

Je verpest voor vele nu het verhaal, niet iedereen is zover al. :X
Had ik me niet gerealiseerd. Ik heb't in een spoiler tag gezet nu.

Ik heb heel erg de hoofdlijn gevolgd, dus qua prestatie ben ik erg zwak, maar qua voortgang dus redelijk hoog. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Mijn excuses.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Firesphere schreef op donderdag 8 december 2016 @ 09:48:
[...]

Had ik me niet gerealiseerd. Ik heb't in een spoiler tag gezet nu.

Ik heb heel erg de hoofdlijn gevolgd, dus qua prestatie ben ik erg zwak, maar qua voortgang dus redelijk hoog. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Mijn excuses.
Klopt, ik had hetzelfde. Als je je puur op de main story richt dan heb je het spel zo uitgespeeld. Maar daarna begint het spel pas voor mij.

Ik heb nu de perfecte plek om XP te farmen wat ik vanavond weer verder ga doen tot ik max level ben. Daarna tijd om te knallen en alles te halen :) Heb ook al de Ultima sword maar moet alle andere upgrades nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
Op gamekings staat eindelijk de review. Waar blijft tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slurpie Blauw schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:35:
Op gamekings staat eindelijk de review. Waar blijft tweakers?
Wat flauw dat je een Premium account nodig hebt om de video te zien en dat zonder account moet wachten tot zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:31

Rick-Jan

always connected

Gisteren ook voor t eerst goed tijd gehad om FFXV te spelen. Eerste indrukken:

- Game ziet er goed uit! sommige puntjes wat minder detail maar over het algemeen goed.

- Combat systeem wel erg snel. Ik weet dat er een wait mode is, maar di eis mij net wat te tactisch. Ik denk dat na een aantal uurtjes naarmate je meer gewenning hebt in de combat het wat beter wordt.

- Aansluitend op bovenstaand punt, als je de techniques gebruikt, krijg je dan intussen damage tijdens de move uitgevoerd wordt? viel mij op dat je geen controle hebt over je character behalve op tijd O drukken.

- Het duurt best lang om te reizen/ergens te komen als je dit niet met de auto doet. Ik weet dat er chocobo's zijn, die nog maar eens uittesten.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
Jasphur schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:39:
[...]

Wat flauw dat je een Premium account nodig hebt om de video te zien en dat zonder account moet wachten tot zaterdag.
Ze hebben wel een pay-what-you-want optie, anders inderdaad wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Rick-Jan schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:50:
Gisteren ook voor t eerst goed tijd gehad om FFXV te spelen. Eerste indrukken:

- Game ziet er goed uit! sommige puntjes wat minder detail maar over het algemeen goed.

- Combat systeem wel erg snel. Ik weet dat er een wait mode is, maar di eis mij net wat te tactisch. Ik denk dat na een aantal uurtjes naarmate je meer gewenning hebt in de combat het wat beter wordt.

- Aansluitend op bovenstaand punt, als je de techniques gebruikt, krijg je dan intussen damage tijdens de move uitgevoerd wordt? viel mij op dat je geen controle hebt over je character behalve op tijd O drukken.

- Het duurt best lang om te reizen/ergens te komen als je dit niet met de auto doet. Ik weet dat er chocobo's zijn, die nog maar eens uittesten.
Tijdens de techniques kun je geen damage krijgen, echter zorg wel dat je weer vierkantje indrukt zodra ie klaar is omdat je meteen daarna wel gehit kan worden.

De combat went wel, het blijft alleen af en toe lastig om jezelf goed te positioneren voor de blind en link strikes.

Gisteren 2 keer buiten het level geglitched in een dungeon. Best vervelend, gelukkig ga je niet dood as je door een muur heen glitched, maar wordt je naar de ingang van de dungeon terug gewarped.
spoiler:
(2x door de Piercer technique van Prompto in het doolhof in Costlemark Tower)

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 08-12-2016 15:57 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Net bij thuiskomst de Collectors edition complete guide binnen gekregen. Erg mooi boek om te hebben zo die hardcover. vol met alle quests, beastiaries, personages etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:38:
Net bij thuiskomst de Collectors edition complete guide binnen gekregen. Erg mooi boek om te hebben zo die hardcover. vol met alle quests, beastiaries, personages etc.
Waar besteld? Ik kan hem nergens krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
Na iets meer dan 40 uur ben ik er klaar mee. Al bij al ben ik een beetje teleur gesteld in deze game.
Sommige dingen zijn echt prachtig uitgewerkt, de iron giants met hun vlammende zwaarden doen me elke keer weer effe stilstaan. De auto ritten, iets wat veel devs met gemak zouden verkloten,is fantastisch uitgewerkt. De band tussen 4 personages sleept je echt mee

maar aan de andere kant stelt het ook dikwijls teleur, de wereld lijkt gigantisch, maar je bost constant op ontoegankelijke plekken, de open wereld is saai en doods.
Het gevecht met de sterkste vijand in de game is een absoluut dieptepunt in gameplay design, je staat gewoon oneindig tegen een muur in te hakken
De combat ziet er spectaculair uit maar houd bitter weinig in, het overgrote deel van de gevechten win je door 1 button op je controller ingedrukt te houden.

Ik begrijp niet dat dit MAAR het resultaat is na 10 jaar ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik kan me totaal niet vinden in jouw mening. Jammer dat de game zo tegenvalt voor je.

Gisteren als level 40 de
spoiler:
Daurell Caverns
ingegaan.
In mijn quest lijst stond er volgens mij geen aanbevolen level bij dus ik dacht we zullen het wel zien.
De ene na de andere
spoiler:
lvl41 Necromancer
verscheen uit het niks, vaak met 2 stuks tegelijk én ook nog omgeven door andere lastige vijanden :D Allemachies wat zijn die vrouwen (als dat het zijn) vervelend! Ze vreten HP alsof het niks is.
Eind van de quest, waar ik nóg zo'n dame én een Iron Giant moest verslaan, had ik van de 2800HP nog slechts 300 over. Op het nippertje gered.
Tot nu toe het op één na moeilijkste stuk in de game geweest voor mij.

Het moeilijkste tot nu toe vind ik een level 4 hunt waar je 5
spoiler:
Coeurls (tijgers met lange snorharen)
moet verslaan.
Die beesten oneshotten zowat iedere member van mijn party :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ze zijn in 2012/2013 z'n beetje compleet opnieuw begonnen met de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:11
dvdkiwi schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:00:
Ik kan me totaal niet vinden in jouw mening. Jammer dat de game zo tegenvalt voor je.

Gisteren als level 40 de
spoiler:
Daurell Caverns
ingegaan.
In mijn quest lijst stond er volgens mij geen aanbevolen level bij dus ik dacht we zullen het wel zien.
De ene na de andere
spoiler:
lvl41 Necromancer
verscheen uit het niks, vaak met 2 stuks tegelijk én ook nog omgeven door andere lastige vijanden :D Allemachies wat zijn die vrouwen (als dat het zijn) vervelend! Ze vreten HP alsof het niks is.
Eind van de quest, waar ik nóg zo'n dame én een Iron Giant moest verslaan, had ik van de 2800HP nog slechts 300 over. Op het nippertje gered.
Tot nu toe het op één na moeilijkste stuk in de game geweest voor mij.

Het moeilijkste tot nu toe vind ik een level 4 hunt waar je 5
spoiler:
Coeurls (tijgers met lange snorharen)
moet verslaan.
Die beesten oneshotten zowat iedere member van mijn party :/
Hehe die tijgers waren inderdaad pittig. Daarnaast ook een keer 's nachts tegen een Red Giant gevochten. Zijn ook pittig kan ik je vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

's Nachts willen er wel een leuke dingen tevoorschijn komen ja ;)
De lvl30 Giant heb ik pas aangedurfd toen ik level35 was. De Red Giant is lvl42 als ik het goed heb? Die pakken we vanavond wel :9 Schitterende vijanden zijn het!

Is er trouwens een mogelijkheid om te zien welke outposts welke hunts beschikbaar hebben zonder er daardwerkelijk langs te rijden?
Er zijn nu een aantal outposts waar ik alle hunts heb gedaan maar er zijn ook een aantal outposts die enkel nog hunts hebben waar ik nog lang niet klaar voor ben. Ik denk dat ik er maar een briefje en een pen naast ga houden.

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste