Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://s11.postimg.org/smzs6kc4z/15240149_1039102466215928_897537674_n.jpg

Dit is dus precies mijn probleem met de HUD (niet mijn foto). Gelukkig is heel de wereld SE aan het "spammen" over dat het niet aan de tv ligt maar echt aan de game. Aangezien het in de demo's niet fout ging. Ik wacht het rustig af.

[edit]En het kan dus nog erger. :X

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/15259610_10207083281592170_4179850516252665697_o.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Jasphur op 01-12-2016 10:06 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jasphur schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:40:
[afbeelding]

Dit is dus precies mijn probleem met de HUB (niet mijn foto). Gelukkig is heel de wereld SE aan het "spammen" over dat het niet aan de tv ligt maar echt aan de game. Aangezien het in de demo's niet fout ging. Ik wacht het rustig af.

[edit]En het kan dus nog erger. :X

[afbeelding]
Ziet er uit als het zelfde probleem met je TV als ik met Skyrim had.

Uiteindelijk moest ik mijn Sony TV in High-Definition mode zette en cropte de tv de randen er niet meer af.
(in skyrim kon ik zelfs mijn aantal lockpicks niet zien :D)

PS het is HUD, niet HUB ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
Jasphur schreef op woensdag 30 november 2016 @ 22:21:
[...]

1080p 40inch. En echt alles zit op het randje en soms er net overheen. Bijvoorbeeld de e van antidote. Het klopt gewoon niet. Krijg er ook niks over gegoogled. Dus ik verwacht dat het probleem bij mij ligt.

Ik za morgenavond als ik nog geen oplossing gevonden heb eens proberen een screenshot of filmpje hier te plaatsen.
Check ook de instellingen van je tv. Kun je niet het equivalent van 'just scan' aanzetten bij de opties over beeldverhouding en dergelijke? Bij mijn Samsung tv heet die optie zo in ieder geval; zorgt ervoor dat het beeld van m'n pc niet over de randjes heen gaat so to speak. Ik sluit m'n pc via hdmi op de tv aan, dus het zou ook voor jouw ps4 kunnen werken.

In andere games heb je er geen last van neem ik aan? Omdat je via de PS4 ook de grootte van het beeld kunt beinvloeden.

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arrahant schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:07:
[...]

Check ook de instellingen van je tv. Kun je niet het equivalent van 'just scan' aanzetten bij de opties over beeldverhouding en dergelijke? Bij mijn Samsung tv heet die optie zo in ieder geval; zorgt ervoor dat het beeld van m'n pc niet over de randjes heen gaat so to speak. Ik sluit m'n pc via hdmi op de tv aan, dus het zou ook voor jouw ps4 kunnen werken.

In andere games heb je er geen last van neem ik aan? Omdat je via de PS4 ook de grootte van het beeld kunt beinvloeden.
Daar staat mijn Samsung op, ofja bij mij heet het "Auto". En ik heb er bij andere games geen last van inderdaad. Ik heb alles geprobeerd haha, zowel op de tv als de PS4. Zelfs handmatig omzetten naar 720p. Er zit echt een fout in de game. Jammer, stoort soms behoorlijk.

Maar ik ben dus de enige in dit topic die dit heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 01-12-2016 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desimal90
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-10 19:03
Echt een geweldige game dit. In de eerste paar chapters enorm overlevelled waardor bosses makkelijk waren. Daarna iets meer ingehouden met side-quests zodat ik niet te sterk zou zijn. Nu beginnen de bosses en de dungeons eindelijk wat lastiger te worden! Zit nu ergens in Chapter 6! Kan niet wachten om na werk weer aan de slag te gaan.

Ik heb overigens ook een klein beetje last van het HUD probleem. maar het is niet echt storend vind ik.

[ Voor 13% gewijzigd door desimal90 op 01-12-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-10 15:57
Ik heb gisteren een "epische" boss fight gehad met één van de eon's. Gelukkig zaten er wat cutscenes e.d. bij, wat het verhaal wel ten goede kwam, want wat een teleurstelling...

spoiler:
De 3e eon die je moet verzamelen (HYDRA). Wat een gestuntel met het warpen naar die verschillende platformen. Vervolgens versla je de boss (letterlijk) enkel door de aanvalsknop ingedrukt te houden, damage krijg je gewoon niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jasphur schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:19:
[...]

Daar staat mijn Samsung op, ofja bij mij heet het "Auto". En ik heb er bij andere games geen last van inderdaad. Ik heb alles geprobeerd haha, zowel op de tv als de PS4. Zelfs handmatig omzetten naar 720p. Er zit echt een fout in de game. Jammer, stoort soms behoorlijk.

Maar ik ben dus de enige in dit topic die dit heeft?
Waar je last van hebt heet 'overscan', als je daarmee googled kun je misschien de correcte setting voor jouw tv vinden.

Auto is over het algemeen de verkeerde optie waarbij je tv gaat inzoomen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 10:14
diknmuis schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:47:
de combat is toch mijn ding niet, kan er maar niet aan wennen
Voor mij is het een kwestie van camerapositie die brak is, vind het combat systeem goed in elkaar steken als je het doorhebt.
SparksNL schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:28:
Ik heb gisteren een "epische" boss fight gehad met één van de eon's. Gelukkig zaten er wat cutscenes e.d. bij, wat het verhaal wel ten goede kwam, want wat een teleurstelling...

spoiler:
De 3e eon die je moet verzamelen (HYDRA). Wat een gestuntel met het warpen naar die verschillende platformen. Vervolgens versla je de boss (letterlijk) enkel door de aanvalsknop ingedrukt te houden, damage krijg je gewoon niet).
Was voor mij ook een beetje een domper in het spel. Anti climax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:47
Weet iemand hoe airstep nou precies werkt, moet je hiervoor zelf springen? Ik heb het idee dat dit soms vanzelf gaat in een combo, zonder dat ik zelf spring, maar lang niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desimal90
achteruit met je analog stick en aanval button. Werkt trouwens niet met elk wapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
De fetch quests heb ik nu wel een beetje gehad, helemaal de praat met persoon A en ga naar punt B, daarna ga je vast travellen met de auto en kijk je weer een laad scherm. Als je bij punt B bent en de monsters heb gekilled weer terug naar punt A. Helemaal als de beloning ook nog eens korting in een store is waar ik toch niks koop.

Maar de quests waarbij je in een klein gebied naar 5 of 8 dingen moet zoeken zijn echt strond vervelenend, vooral het laatste ding is zo kut om te vinden.

Hoe gaat dat upgraden van je wapens bij cid eigenlijk? Pakt hij gewoon steeds een random wapen uit je inventory?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dustkiller
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 22:00
SCIxX schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:19:
Weet iemand hoe airstep nou precies werkt, moet je hiervoor zelf springen? Ik heb het idee dat dit soms vanzelf gaat in een combo, zonder dat ik zelf spring, maar lang niet altijd.
Als je springt en dan de linkerstick beweegt (en aanvalt natuurlijk) zal je een airstep doen.

[ Voor 3% gewijzigd door dustkiller op 01-12-2016 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
iemand hier enig idee hoe groot de download op xbox is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ik kom maar niet verder in het verhaal...
Gisteren chapter 2 afgerond en het grote gebied unlocked, gevolg is dat mijn chars nu level 20 zijn,
ik ondertussen al meer dan 20 sidemissies heb afgerond maar nog steeds geen main story mission in chapter 3 heb gedaan; er is veel te veel te zien en te doen _O-

Het vechten gaat steeds beter, krijg ook steeds vaker hele toffe teamwork-moves te zien in combat.
Waar ik alleen geen hout van snap is wat nu de tactiek is tegen groepjes Imperial Soldiers. Vaak komen ze met een stuk of 10 tegelijk en hebben binnen enkele tellen alle 3 mijn teammates doodgeschoten. Ikzelf kan er ook weinig tegen uitrichten omdat ik de constante stroom van kogels moet ontwijken. Strontvervelend vind ik ze :-(
*het zijn lvl16 soldiers btw.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-10 22:31
dvdkiwi schreef op donderdag 1 december 2016 @ 19:23:
Ik kom maar niet verder in het verhaal...
Gisteren chapter 2 afgerond en het grote gebied unlocked, gevolg is dat mijn chars nu level 20 zijn,
ik ondertussen al meer dan 20 sidemissies heb afgerond maar nog steeds geen main story mission in chapter 3 heb gedaan; er is veel te veel te zien en te doen _O-

Het vechten gaat steeds beter, krijg ook steeds vaker hele toffe teamwork-moves te zien in combat.
Waar ik alleen geen hout van snap is wat nu de tactiek is tegen groepjes Imperial Soldiers. Vaak komen ze met een stuk of 10 tegelijk en hebben binnen enkele tellen alle 3 mijn teammates doodgeschoten. Ikzelf kan er ook weinig tegen uitrichten omdat ik de constante stroom van kogels moet ontwijken. Strontvervelend vind ik ze :-(
Het antwoord is Magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Dat doe/probeer ik, maar wat voor magic sausje moet ik maken om die lui plat te krijgen?

By the way: de monsters die 's nachts uit de grond komen, wauw! Dié hebben pas zwaarden :D

[ Voor 35% gewijzigd door Superkiwi op 01-12-2016 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:06
Apart, als die soldiers komen, hou ik gewoon rondje in en aanschouw het spel. Ik ga eigenlijk nooit dood bij die gasten en hoef ook niks te doen, ben volgens mij lvl 15 momenteel. Ik gebruik voornamelijk de Masamune om te hakken.

Vergeet je niet al je poppetjes vol te equippen?

[ Voor 18% gewijzigd door tiguan op 01-12-2016 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Alle poppetjes zijn voorzien van alles wat ze sterker kan maken ;)
Als ik alleen rondje gebruik zoals jij zegt ben ik geheid binnen enkele tellen morsdood.

Even zitten googlelen en ik zie dat er meer mensen moeite hebben met de gunmen.

[ Voor 35% gewijzigd door Superkiwi op 01-12-2016 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik ben hopelijk niet de enige die in een battle, 30 potions er door heen jaag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:51

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Hier is een goede video met voorbeelden en uitleg over de verschillende combat en defence opties. Een "must watch" volgens velen. :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=WMvtobGYumA]

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Ik ben volgens mij redelijk op het einde aangekomen, maar hoe verder ik kom / langer ik speel, hoe saaier de game (helaas) wordt. Ik ben nu al een uur of 2 in een base aan het rondrennen / sneaken etc. Dit heeft helemaal niets meer met FF te maken...

Ik had erg hoge verwachtingen van deze game. De eerste paar uur echt helemaal weggeblazen van de graphics, sfeer en mooie wereld. Maar als je daar op een gegeven moment weet doorheen te prikken, hou je eigenlijk maar een middelmatige game over, wat de naam FF naar mijn mening niet mag dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Pff, ik vind die dagen wel erg kort duren af en toe hoor. Ben je lekker aan 't rondrijden en quests aan 't doen, moeten we weer slapen van meneer Iggy :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
5 miljoen stuks verkocht verscheept:

http://gematsu.com/2016/1...test-selling-title-series

[ Voor 5% gewijzigd door Slurpie Blauw op 01-12-2016 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
SparksNL schreef op donderdag 1 december 2016 @ 20:43:
Ik ben volgens mij redelijk op het einde aangekomen, maar hoe verder ik kom / langer ik speel, hoe saaier de game (helaas) wordt. Ik ben nu al een uur of 2 in een base aan het rondrennen / sneaken etc. Dit heeft helemaal niets meer met FF te maken...

Ik had erg hoge verwachtingen van deze game. De eerste paar uur echt helemaal weggeblazen van de graphics, sfeer en mooie wereld. Maar als je daar op een gegeven moment weet doorheen te prikken, hou je eigenlijk maar een middelmatige game over, wat de naam FF naar mijn mening niet mag dragen.
Want FFVII had ook niks met sneaken? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-10 10:31
dvdkiwi schreef op donderdag 1 december 2016 @ 19:32:
Dat doe/probeer ik, maar wat voor magic sausje moet ik maken om die lui plat te krijgen?

By the way: de monsters die 's nachts uit de grond komen, wauw! Dié hebben pas zwaarden :D
De soldiers vinden Thunder niet zo heel fijn is mijn persoonlijke ervaring. Ik gebruik zelf veel warp attacks tegen ze, en probeer op tactische wijze Gladio z'n Tempest ability te gebruiken op zo'n manier dat ik een soldier target waar meerdere soldiers omheen staan, zo veegt Gladio niet alleen z'n target maar ook alles wat maar in z'n sword-swing ruimte staat. Mochten er nog meerdere overblijven met een laag HP, dan is Ignis z'n Mark ability altijd handig om snel wat laatste kill blows uit te delen.

Die grote monsters overigens, maakt het weinig uit wie ze aanvallen, ik heb al meerdere malen meegemaakt dat hij ook de andere enemies doelbewust gaat aanvallen, gewoon even stukje achteruit gaan en genieten van een stukje enemy op enemy combat :) Krijg je ook nog eens "gratis" drops van de enemies die hij alvast voor je slacht _/-\o_
tiguan schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:26:
Pff, ik vind die dagen wel erg kort duren af en toe hoor. Ben je lekker aan 't rondrijden en quests aan 't doen, moeten we weer slapen van meneer Iggy :P
Ik weet natuurlijk niet hoe ver je inmiddels bent, maar
spoiler: title
Ignis is op een gegeven moment tevreden genoeg met de krachten van Noct, zodat hij ook in de avond/nacht zou willen rijden. Dan is het enkel kwestie van "disagree" zeggen als ze naar bed willen, en kun je prima EXP gaan stacken ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Partypsych op 01-12-2016 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
spoiler:
@Partypsych: weet ik, maar ik vind zelf rijden super irritant. Dus dan ga ik nog liever slapen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door tiguan op 01-12-2016 23:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Partypsych
tiguan schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:59:
spoiler:
@Partypsych: weet ik, maar ik vind zelf rijden super irritant. Dus dan ga ik nog liever slapen ;)
spoiler:
@tiguan Het zelf rijden vind ik ook irritant, mede omdat je sowieso verplicht moet uitstappen als er zo'n grote Deamon op de weg verschijnt, ongeacht wie er achter het stuur zit. Met een chocobo kun je er tenminste nog voorbij schieten. :P

Je kan ook altijd nog kiezen om wat quests open te laten waarbij je een fast travel mogelijkheid hebt, bijvoorbeeld het inleveren voor Monster Hunts of de typische "breng de goods/items terug naar ... "scheelt ook weer een aantal uren meestal, voordat je het weet is er dan weer zonlicht. :Y

[ Voor 3% gewijzigd door Partypsych op 01-12-2016 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
SCIxX schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:42:
[...]

Want FFVII had ook niks met sneaken? 8)7
Een beetje sneaken is niet erg, maar dit gaat nergens meer over. Eén van de laatste chapters is gewoon tijd rekken. Je bent 2 uur rond aan het rennen in dezelfde soort gangen, je komt niets bijzonder tegen. Zo moet je helemaal de ene kant op rennen, oh deur is locked, moet je weer helemaal terug rennen. Volgende verdieping, repeat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desimal90
Iemand enig idee of je quests uit je questlog kan halen? zitten nu aantal lvl 10 quests tussen en ik ben lvl 35...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo. Eindelijk eens een wat langer achter elkaar kunnen spelen.

Wat een heerlijk spel. Ik zie veel elementen uit FFXII en dat bevalt mij wel. Vond deel 12 een erg leuk deel.
Het vechten gaat mij steeds beter af en ook het vissen begin ik zelfs leuk te vinden. Ik ben mij trouwens 1 keer helemaal het apelazerus geschrokken in de nacht. Stond er ineens een level 30 Iron Giant voor mijn neus. Kreeg ik daarna de tip: In de nacht moet je niet buiten zijn, dat is gevaarlijk. :')

Maar goed. Ik heb er nu 5 uur opzitten en ik ben nog in Hoofdstuk 1. Tijd om verder te gaan. Morgen pas helaas.

Aan het HUD probleem word gewerkt trouwens door SE dus we wachten rustig op de patch.
En waar blijft de Tweakers review?:o

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 02-12-2016 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-10 17:31
Is dit spel aan te raden voor iemand die nooit enige FF game gespeeld heeft?

Ik houd wel erg van MMO's (WoW), DragonAge, Mass Effect en ook de meer klassiekere RPG's zoals Neverwinter Nights en Baldur's Gate.

Hoor het graag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Stinow schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:51:

Ik houd wel erg van MMO's (WoW), DragonAge, Mass Effect en ook de meer klassiekere RPG's zoals Neverwinter Nights en Baldur's Gate.

Hoor het graag!!
Jazekers, dit deel staat helemaal opzich zelf. Het is een echte action rpg met een prachtige wereld, maar vooraal de unieke setting tegen over westerse games maakt het speciaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53

Hoor het graag!!
Het eerste bericht wat je ziet als je de game start is dat het een Final Fantasy is voor fans and first timers ;)

Het is een losstaand verhaal. Zonder andere delen gespeeld te hebben kun je hier zeker veel plezier aan beleven!

Dragon Age en Mass Effect zijn niet bepaald MMO... Maar vallen ook onder mijn favo games :)

[ Voor 7% gewijzigd door Scrisissszzz op 02-12-2016 08:59 ]

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-10 17:31
Tof!! Dat hoopte ik stiekem ook te horen.

De oosterse stijl ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb in een verleden eens 'Tera' gespeeld en ook 'Kingdom Hearts' (de eerste), maar daar was ik (helaas) te snel op uitgekeken.

Is FF ook een game waar je lekker op zoek kunt gaan naar nieuwe kleding (lees: gear) e.d.?
Dragon Age en Mass Effect zijn niet bepaald MMO... Maar vallen ook onder mijn favo games
Daarom heb ik ook een komma getypt na '(WoW)' ;) .Zijn ook geen MMO's :P

[ Voor 23% gewijzigd door Stinow op 02-12-2016 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoor het graag!!
Zeker een aanrader! En als je online wilt (MMORPG), dan is Final Fantasy 14 een goede.

Zijn er trouwens nog meer mensen waarbij de achtergrond muziek pas na een tijdje rond lopen begint te spelen en als je dan naar je menu gaat (die ik nog steeds elke keer wil openen met Driehoekje :/ ) weer helemaal opnieuw begint als je het menu weer uit gaat. Het muziekje loop niet door op de achtergrond zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-10 16:54
Prima spel ook al is het niet helemaal wat ik verwacht had.

Battle systeem is tof en snel en zeker het samenwerken door special attacks op te roepen met je team mates werkt verdomd goed.

Maar ik heb nog een vraag.
Ik heb op aanraden van een aantal mede tweakers hier Kingsglaive gekeken.
Wat een brute film!

Ik zal de rest verbergen voor degene die dit als spoilen ervaren.

Hoe het dat Noctis nog zijn warp attack en magic kan gebruiken.
Nu de koning vermoord en het kristal gejat is.
In Kingsglaive konden de normale soldaten hun magic attacks niet meer gebruiken om king Regis vermoord was.

Komt het omdat Noctis een prins is en dat hij daarom nog magic en warps kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-10 19:56
Nieuwevolger schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:57:
[...]

Jazekers, dit deel staat helemaal opzich zelf. Het is een echte action rpg met een prachtige wereld, maar vooraal de unieke setting tegen over westerse games maakt het speciaal.
Ja het is hoe Japanners een westerse setting benaderen.Een westerse ontwikkelaar had bv nooit zoveel aandacht besteed aan het eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Stef120 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:44:

In Kingsglaive konden de normale soldaten hun magic attacks niet meer gebruiken om king Regis vermoord was.

Komt het omdat Noctis een prins is en dat hij daarom nog magic en warps kan gebruiken?
spoiler:
Ja volgens mij had dit inderdaad met het bloedverwant te maken. Mooie film wel ook hoor, echt zo gaaf gemaakt! Verhaal is redelijk dun, maar dat vind ik helemaal niet erg! Integendeel zelfs

Ik heb de game ook gekregen van mijn vriendin, maar ook net aan het verbouwen dus niet heel veel tijd gehad nog. Ik hoop vanavond of van het weekend een paar uurtjes achter elkaar te kunnen spelen. De combat in de tutorial en eerste paar quests was wel erg leuk! Beetje wennen nog wel :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stef120 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:44:
Prima spel ook al is het niet helemaal wat ik verwacht had.

Battle systeem is tof en snel en zeker het samenwerken door special attacks op te roepen met je team mates werkt verdomd goed.

Maar ik heb nog een vraag.
Ik heb op aanraden van een aantal mede tweakers hier Kingsglaive gekeken.
Wat een brute film!

Ik zal de rest verbergen voor degene die dit als spoilen ervaren.

Mijn gedachte
spoiler:
De film speelt zich af tijdens het verhaal. De verhaal lijnen van Kingsglaive en FFXV lopen dus synchroon aan elkaar. Aan het begin van de game zie je de koning ook nog leven. Ik ben nog niet zover in de game maar op een gegeven ogenblik gaat Noct z'n pa dus dood (zie film). Het kan zijn dat er in het spel dus het een en ander gaat veranderen. Maar ik vewacht dat een bloedverwant er ook we het een en ander mee te maken heeft.

tip: Luister af en toe eens naar de radio's die je her en der kunt vinden in de game. Je krijgt dan een beetje een indruk in welke scene ze zijn in de film. Zo hoorde ik op de radio dat de Glaives die de slag bij (naam vergeten, maar openingsscene van de film) weer veilig terug zijn in Insomnia.
jori040 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:48:
[...]

Ja het is hoe Japanners een westerse setting benaderen.Een westerse ontwikkelaar had bv nooit zoveel aandacht besteed aan het eten.
Een Brabandse ontwikkelaar wel :+

[ Voor 18% gewijzigd door Jasphur op 02-12-2016 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Stinow schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:03:
Tof!! Dat hoopte ik stiekem ook te horen.

De oosterse stijl ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb in een verleden eens 'Tera' gespeeld en ook 'Kingdom Hearts' (de eerste), maar daar was ik (helaas) te snel op uitgekeken.

Is FF ook een game waar je lekker op zoek kunt gaan naar nieuwe kleding (lees: gear) e.d.?

[...]

Daarom heb ik ook een komma getypt na '(WoW)' ;) .Zijn ook geen MMO's :P
Kleding kan je niet echt vinden, maar sterke wapens zijn wel overal verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Fijn al die ff15 spoilers die tussen youtube suggesties staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
Heeft iemand de Guide van Piggyback en is het een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Woohooo!!! CHOCOBOOOOS *O* :*) oOo

spoiler:
De Gigantuar
zag ik bij een hoge level hunt ook al voorbij komen (3 tegelijk!), ik ben benieuwd of die net zo irritant is als in FF XIII :D

Voor degene die de wait-mode tip gaf: thanks! Vanmiddag voor het eerst aangezet en wat een verademing.
Het vechten gaat me stukken beter af nu.
Imperial Gunmen zijn nog steeds belachelijk met hun constante stroom aan bullets maar een paar sterke bliksem spells op die lui en ze zijn er geweest. Dus ook thanks aan degene die mij de bliksem tip gaf.

Ik begin wel steeds meer een hekel te krijgen aan de camerapositie, voornamelijk nu ik veel in het bos aan het vechten ben. De camera zoekt 9 van de 10 keer zo'n beetje de allerslechtste positie op, rete irritant :-( De wait-mode helpt een beetje, maar het blijft vaak gewoon k*t.
spoiler:
Vanmiddag Deadeye verslagen in de Chocobo missie; camerastandpunt daar was op en top drama.

Voor degenen die AP punten willen uitgeven aan de "verdien AP punten met lange autoritten": doe het niet; zonde van de punten. Tijdens een autorit van 5 minuten krijg je slechts 3 AP punten erbij, niet de moeite waard dus. Fast travellen telt trouwens niet als autorit.

Waar slapen jullie meestal? Ik slaap meestal in een caravan of sla ergens kamp op. Behalve als ik (voor mijn gevoel) veel xp op zak heb, dan ga ik liever naar een motel waar ik minimaal 1,5x xp krijg.
Zo had ik vanmiddag 6,000xp op zak, toch lekker dat je daar met een slaapje 9,000 van maakt :)
Bij het hotel op de pier krijg je 2x xp, maar ik vind 10,000gil een beetje té veel daarvoor.

Wat ik wel mis is een overzicht van alle shops en hun prijzen. Ik heb tot nu toe één winkeltje gehad die visdraad met 1,500 durability verkocht, maar het zoeken naar dat winkeltje kost zo veel tijd...

Bovenstaande irritaties zijn slechts smetjes, want verder vind ik het een meer dan vermakelijke game :)
Lekker doen waar ik zin in heb en alles op het gemakje, no hurry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
dvdkiwi schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:45:

Ik begin wel steeds meer een hekel te krijgen aan de camerapositie, voornamelijk nu ik veel in het bos aan het vechten ben. De camera zoekt 9 van de 10 keer zo'n beetje de allerslechtste positie op, rete irritant :-( De wait-mode helpt een beetje, maar het blijft vaak gewoon k*t.
In het optie menu zit als het goed is een camera correctie optie. Is met de laatste update gekomen. Staat standaard uit dus moet je nog wel even aan zetten. Dit zou de meeste problemen op moeten lossen.

Ben nu lvl 48 en bij chapter 9 geloof ik. Ik doe dan ook "autistisch" elke sidequest die er is. Moet nog wel een hoop hunts doen. Helaas merk je dan wel goed met de main story dat dat erg makkelijk gaat. Maar ik heb ook al sidequests voor lvl 60 dus ben benieuwd. Hoe verder je in de game komt hoe beter vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
dvdkiwi schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:45:

Voor degenen die AP punten willen uitgeven aan de "verdien AP punten met lange autoritten": doe het niet; zonde van de punten. Tijdens een autorit van 5 minuten krijg je slechts 3 AP punten erbij, niet de moeite waard dus. Fast travellen telt trouwens niet als autorit.

Bovenstaande irritaties zijn slechts smetjes, want verder vind ik het een meer dan vermakelijke game :)
Lekker doen waar ik zin in heb en alles op het gemakje, no hurry.
Ik heb overal AP op gezet; vissen, kamperen, chocobo en auto rijden. Alle beetjes helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Dat is zeker waar.
Silooy schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:59:
[...]
In het optie menu zit als het goed is een camera correctie optie. Is met de laatste update gekomen. Staat standaard uit dus moet je nog wel even aan zetten. Dit zou de meeste problemen op moeten lossen.
Thanks! Ik ga eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Silooy schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:59:
[...]

Ben nu lvl 48 en bij chapter 9 geloof ik. Ik doe dan ook "autistisch" elke sidequest die er is. Moet nog wel een hoop hunts doen. Helaas merk je dan wel goed met de main story dat dat erg makkelijk gaat. Maar ik heb ook al sidequests voor lvl 60 dus ben benieuwd. Hoe verder je in de game komt hoe beter vind ik.
Vraag me af als het een camera fix is waarom dit dan default uit zou staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Inmiddels 11 uur in de game en vind het nog steeds super tof.
Net een quest in chapter 3 gedaan om een bepaald item te vinden in een ice cave. ik vroeg me toch echt af of ik wat fout deed. ik was level 23 en mobs waren 13-19 en godver wat heb ik veel pots en een aantal phoenix down moeten gebruiken :/ ik voelde me echt slecht.. denk dat k iets niet goed deed daar :P

nu heb ik wel echt ontiechelijk veel sidequests van 10 levels lager dus ga die morgen denk ik vooral maar een beetje focussen :P

Heb hier het punt in video dat ik begin met de "moeilijke gevechten" daar gaat verder in part 47 en 48.. verwacht dat ik niet zo goed ben in combat maar dit vond ik echt ineens overdreven hoe vaak ik pots moest gebruiken. lijkt ook trouwens zo te zijn dat de max health van noctis steeds lager werd. alsof er door iets maximaal minder health beschikbaar was.

[ Voor 33% gewijzigd door Ricmaniac op 03-12-2016 00:06 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Partypsych
Ricmaniac schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:34:
Heb hier [url="https://youtu.be/UzdGA0OEtyE?t=12m48s"]lijkt ook trouwens zo te zijn dat de max health van noctis steeds lager werd. alsof er door iets maximaal minder health beschikbaar was.
Dat is ook zo, maar gelukkig kun je Elixer gebruiken om het max HP weer op normaal level te krijgen, probeer dat eens, want Elixer is een stuk cheaper dan Phoenix Down gebruiken als ze echt dood gaan ;)

Het scheelt overigens echt een slok op een borrel als je 1 slot met een Elemancy brouwsel equipt op je characters.

[ Voor 10% gewijzigd door Partypsych op 03-12-2016 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Wat voor items zijn eigenlijk goed om te mengen in je magic bombs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypsych
Nieuwevolger schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 09:37:
Wat voor items zijn eigenlijk goed om te mengen in je magic bombs?
Dat ligt helemaal aan je smaak van vechten, ik ben er persoonlijk wel fan van als de magic meerde malen z'n actie zet (Dualcast/Quincast etc) Ook gebruik ik bij de grotere logge enemies nog wel eens een stopcast, dan blijven ze eventjes stil staan.

Je ziet overigens al wat je krijgt als je het item selecteert in dat onderste slot, je hoeft dus niet per se te craften om te zien wat je daadwerkelijk gecraft hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ricmaniac schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:34:
Heb hier het punt in video dat ik begin met de "moeilijke gevechten" daar gaat verder in part 47 en 48.. verwacht dat ik niet zo goed ben in combat maar dit vond ik echt ineens overdreven hoe vaak ik pots moest gebruiken. lijkt ook trouwens zo te zijn dat de max health van noctis steeds lager werd. alsof er door iets maximaal minder health beschikbaar was.
Enkel even naar het punt in de video gekeken, maar die Flans zijn gewoon lastig om te verslaan.
Van wat ik gisteren zag toen ik tegen ze vocht hebben ze niet echt een weakness voor een bepaald wapen of element (enkel het allerlaatste vakje, met een kleine horizontaal streepje erin, was oranje maar ik weet nog niet precies wat dat is) en doen zelf hele smerige damage.
Op gamefaqs hebben ze het over Blindside wat wel ok schijnt te werken, ook zijn ze wel makkelijk te parry'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Ik lees over Armiger, is dit iets wat vanaf een bepaalt punt unlocked? Ik zie het niet in mijn ascension grid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
SCIxX schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 13:06:
[...]

Ik lees over Armiger, is dit iets wat vanaf een bepaalt punt unlocked? Ik zie het niet in mijn ascension grid.
Komt vanzelf gewoon verder gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
Eerste dlc komt eind van dit jaar uit:

http://expansivedlc.com/f...y-pack-arriving-december/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Haha een site over dlc.
Die dlc is trouwens is geen story dlc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
  • Laatst online: 08:20
Iemand ook al gehad dat Ignis tegen een hek aan rijd en vervolgens deze endless loop in kwam?
YouTube: Ignis can't drive
Ik zat even op mn mobieltje en hoorde ineens BAM
Kon er gelukkig uit komen door kruisje te drukken :) de auto is wel beschadigd

Edit:
Hij heeft er zin in
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W9PH09I.jpg

Misschien maar even een nachtrust aanbieden

[ Voor 17% gewijzigd door Hedgy op 03-12-2016 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Super vet nog steeds.

Net klaar met chapter 4
spoiler:
Echt knetter dik gedaan met die titan (al ging het wel allemaal erg makkelijk op normal)
zat echt te genieten van de actie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Partypsych
Hedgy schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 16:45:
Kon er gelukkig uit komen door kruisje te drukken :) de auto is wel beschadigd
Ahh joh, dan heb je weer een reden om even langs Cindy te rijden voor wat onderhoud, vindt Prompto vast niet erg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zo.... net het spel uitgespeeld na 45 uur met level 60 (story wise). Heb mij erg goed vermaakt, kijk al uit naar de volgende iteratie in de Final Fantasy serie als dit het kwaliteit niveau wordt. Nu nog wat leuke post game dingen doen, zoals:

spoiler:
13de armiger ophalen. Had me al verdiept in die dungeon maar het werd me iets te heet onder de voeten bij de drie traps raket richting de eindbaas. Ik wil ook de secret dungeon uit proberen, hopelijk heeft die wat te maken met de "locked doors" aan het einde van bepaalde dungeons. De vliegende regalia heb ik maar nog even geprobeerd, erg leuk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Net Kingsglaive gekeken, zeer vermakelijk en leuke intro tot het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
  • Laatst online: 08:20
gnauw schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 21:04:
Net Kingsglaive gekeken, zeer vermakelijk en leuke intro tot het spel.
Ik heb 'm ook toevallig net gezien, kreeg alleen maar meer zin in het spel.

Ik had 'm niet voor de game uitkwam gezien omdat ik hoorde dat 't toch meer voor de fans is. Hoorde op tweakers dat dat anders was en klopt inderdaad. Het sluit precies aan op het begin van het spel (vooral als je het stukje na de credits kijkt ;))
Vond het wel handig dat ik een aantal dingen herkende dankzij het spel dus wat dat betreft niet erg om hem nu pas te zien, al had een paar chapters eerder wel gemogen. :P

Mooie film, nu weer verder met de game!

[ Voor 3% gewijzigd door Hedgy op 03-12-2016 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hedgy schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 22:01:
[...]

Ik heb 'm ook toevallig net gezien, kreeg alleen maar meer zin in het spel.

Ik had 'm niet voor de game uitkwam gezien omdat ik hoorde dat 't toch meer voor de fans is. Hoorde op tweakers dat dat anders was en klopt inderdaad. Het sluit precies aan op het begin van het spel (vooral als je het stukje na de credits kijkt ;))
Vond het wel handig dat ik een aantal dingen herkende dankzij het spel dus wat dat betreft niet erg om hem nu pas te zien, al had een paar chapters eerder wel gemogen. :P

Mooie film, nu weer verder met de game!
had stukje na de credits niet eens gekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heerlijk die autoritjes met de soundtrack van VII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Zojuist FFXV gekocht, koopzondagen zijn prettig. Even de installatie afwachten en dan beginnen :) Op de gewone PS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien een mega domme vraag. Maar wat betekenen de getallen onder het maan/zon icoontje?

Het is gewoon een klokje. :/

[ Voor 18% gewijzigd door Jasphur op 04-12-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-10 23:27

Dazzler2120

FP ProMod
Korte vraag, ik heb met de ps4 dat het spel best veel stutter heeft. Meerdere mensen die dit ervaren?

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-10 23:13
Echt geweldig spel zeg! Ben nu denk ik zo goed als op het einde maar

spoiler:
het gevecht met Leviathan dat was echt erg tof gedaan, even super saiyan mode aan, maar Lunafreya :'( Vanaf dat moment wordt het wel heel erg depressief zeg. Venetië stad was wel echt adembenemend mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Heb hem ook uitgespeeld na 25 uur. Ik vond hem geweldig, niet alle main quests waren even goed. Maar sommige waren echt heel goed. Ik geef FF15 een 9-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
Nieuwevolger schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:53:
Heb hem ook uitgespeeld na 25 uur. Ik vond hem geweldig, niet alle main quests waren even goed. Maar sommige waren echt heel goed. Ik geef FF15 een 9-.
Kudos. Nu begint het spel pas echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Slurpie Blauw schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:56:
[...]

Kudos. Nu begint het spel pas echt.
Ga ik ook nog zekers doen, maar wordt ook maar eens tijd dat ik wat meer op school ga richten haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:04:
Korte vraag, ik heb met de ps4 dat het spel best veel stutter heeft. Meerdere mensen die dit ervaren?
Nee hier niet, moet trouwens update 1.02 nog installeren zie ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dazzler2120 schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:04:
Ja bij mij ook. Denk dat de enige oplossing een PS4 Pro kopen is :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
Als je een debased coins combineert met een element, krijg je extra exp als je doe spell gebruikt. Ik had ongeveer 10 debased coins samen met fire gecombineerd en kwam een cactaur tegen in hammerhead. 'S avonds gaan slapen in X2 exp bed en ging 10 levels omhoog :D, van 28 naar 38. WOW.

[ Voor 7% gewijzigd door SCIxX op 04-12-2016 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-10 23:27

Dazzler2120

FP ProMod
tiguan schreef op zondag 4 december 2016 @ 16:15:
[...]

Ja bij mij ook. Denk dat de enige oplossing een PS4 Pro kopen is :(
That's not gonna happen :')
ZOu wel zuur zijn, las wel online iets over de optimalisatie, maarja

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
SCIxX schreef op zondag 4 december 2016 @ 16:21:
Als je een debased coins combineert met een element, krijg je extra exp als je doe spell gebruikt. Ik had ongeveer 10 debased coins samen met fire gecombineerd en kwam een cactaur tegen in hammerhead. 'S avonds gaan slapen in X2 exp bed en ging 10 levels omhoog :D, van 28 naar 38. WOW.
Expericasts :) *misschien kleine spoilers*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:53:
Jeetje na 25 uur uitgespeeld. Ik zit nu op tien uur bijna elf en ik ben nog in chapter 2. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLVG
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-10 21:50
Ik hoop er toch wat langer dan 25 uur van te genieten. Dat gaat ook wel lukken, sterker nog, ik zit al op 25 uur en ben net aangekomen bij hoofdstuk 3. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Jasphur schreef op zondag 4 december 2016 @ 16:49:
[...]

Jeetje na 25 uur uitgespeeld. Ik zit nu op tien uur bijna elf en ik ben nog in chapter 2. :D
Op het moment dat het lineair werd ben ik niet terug naar de open world gegaan. Dan schiet het allemaal wel aardig op. Heb de wereld ook niet echt vrij geexplored, meestal alleen bij side quests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Heb nu 2 uur in het spel zitten. Voornamelijk verkennen en rond snuffelen. Moet zeggen dat de afstanden nog wel eens ver van elkaar af liggen. Verder dan dat. Lekker hunten en gil verzamelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-10 19:00
Dat moment waarop je voor het eerst je summon kan oproepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
aaaido schreef op zondag 4 december 2016 @ 18:43:
Dat moment waarop je voor het eerst je summon kan oproepen :)
Mooi he.

Ergens jammer dat je er zo weinig controle over hebt, maar het blijft wel een "momentje".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Pfff, vrije weekend en FF XV :9
30 uur in de game nu, level 33 en net chapter 4 klaar. Wauw, dat gevecht :D
Ik ben vooral heel veel bezig met sidequests (heb er nu zo'n 50 klaar), beetje vissen hier en daar en vooral de wereld ontdekken op de Chocoboo (nu level 8).
Treasure spots en ingredienten probeer ik ook altijd op te graven/te plukken als ik er langs kom en heb daardoor nu een aardige inventory opgebouwd. Nog steeds helemaal niks verkocht trouwens, wil niet straks iets nodig moeten hebben wat ik niet meer heb.

Wel even een vistutorial zitten kijken gisteren, bleek dat ik totaal verkeerd aan het vissen was :F
Heel wat lijntjes en aas zijn verloren gegaan. Vanavond maar eens kijken of we wat prize fish aan de haak kunnen slaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Zo, in Chapter 3 beland :D

Deadeye is dood, en ga nu terug wat hunts op pakken. Wat een heerlijk spel is het.

Vooral het fishing <3 het is bijna FFXIV fishing, wat een van de betere implementaties is.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-10 08:58
Zo, van mijn sinterklaasje onverwacht FFXV gekregen. Twijfelde of ik dit spel moest kopen, gezien de negatieve smaak die FFXIII deel 3 had achter gelaten. ik vond XIII & XIII-2 erg leuk om te spelen (ok, Hope is een zeur, Vanille is een muts, etc etc) maar was toch benieuwd.

Tot nu toe (3,5 uur gespeeld) moet ik zeggen dat deze exact is wat ik ervan had verwacht nav screens en filmpjes op YouTube. Leuke gameplay. Heb nog niet veel meer gedaan dan naar 2 checkpoints rijden en wat hunter missies, maar goed, basis is goed.

Ben wel benieuwd hoe snel je door de main quest story moet progressen in verhouding tot side missies. Nu speel ik 1 of 2 hunt missions en dan moet ik eigenlijk weer levelen voor de volgende, of doorgaan met de main quest..

Maar daar komen we wel uit. Erg leuk tot nu toe dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ben gisteren in chapter 2 aanbeland, het verre begin en nu level 10, dat hunten is erg leuk. Mooie training, en natuurlijk gewoon 's nachts rondlopen want meer demonen :+ Ideaal :) Het gevechtsysteem is wennen voor mij, ben gewend om gewoon te rammen en een keer op lock on te drukken, dit is nu niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
corset schreef op maandag 5 december 2016 @ 08:41:
Zo, in Chapter 3 beland :D

Deadeye is dood, en ga nu terug wat hunts op pakken. Wat een heerlijk spel is het.

Vooral het fishing <3 het is bijna FFXIV fishing, wat een van de betere implementaties is.
Wat een missie was dat zeg. Die Deadeye. Spannend :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Jasphur schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:28:
[...]

Wat een missie was dat zeg. Die Deadeye. Spannend :o
Ja echt he. die vond ik ook erg dik. hoe heb jij die tonnen vuur ignite? ik had vuur spells gemaakt en gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:34:
[...]

Ja echt he. die vond ik ook erg dik. hoe heb jij die tonnen vuur ignite? ik had vuur spells gemaakt en gebruikt
Gewoon wachten tot hij er boven eentje stond. Fire casten en dan ontploft zo'n ton vanzelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arrahant
Nou, ik heb gisterenavond de story uitgespeeld. Wilde per se voor de release van The Last Guardian klaar zijn, en dat is gelukt. 58 uur speeltijd en level 46 geworden.

Geen spoilers mening:
Al met al nog altijd erg tevreden over de nieuwe Final Fantasy, maar naarmate ik verder kwam zwakte mijn enthousiasme wel wat af. De latere secties zijn erg linear en weinig verrassend. Daarnaast enkele matige QTE-secties voor de belangrijkste momenten in het verhaal; fikse domper. Vanaf Altissia keldert de kwaliteit van de game flink imo. De eindgevechten vond ik qua gameplay weinig interessant.
Hoofdstuk 13 vind ik denk ik nog wel de slechtste van het stel; ik wilde er zo snel mogelijk doorheen komen. Verschrikkelijk level design in combinatie met een enorm zwart-wit stealth systeem terwijl je op de meeste hoeken niet middels vierkantje in cover kunt gaan noch om de hoek kunt spieken. Daar hadden ze makkelijk een leuke stealth sectie van kunnen maken.

Je merkt echt goed dat ze maar geprobeerd hebben om nog zoveel mogelijk verhaal op de ontwikkelde assets te plakken in het lineare gedeelte van de game. Alleen het eerste gedeelte waarin je daadwerkelijk op roadtrip bent en door het land reist vond ik erg goed gedaan. Dat was echt genieten.

Grootste tekortkoming is nog wel dat ik weinig connectie voelde met alle personages en locaties. Vooral Lunafreya wordt veel te weinig uitgediept, terwijl het belangrijk is dat de speler haar leert kennen. Alleen Ardyn en de vier jongens vond ik echt goed uitgewerkt. Al met al mist het verhaal daardoor een hoop impact. Voor mensen die Kingsglaive niet gezien hebben zal dit nog erger zijn denk ik.

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik heb net de film Kingsglaive gezien en vond het een onwijs gave film, vond het lastig sommige aspecten te knopen maar ik denk dat dit met de game wel goed zit :) Verhaal was verder ontzettend sterk en het zag er heel tof uit :)
Nu maar hopen dat ik ook verder kan zonder dat mijn PS4 crasht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben nog steeds erg benieuwd wat de reviewers van T.net zelf nou vinden van FF. Zou de review zo lang op zich laten wachten omdat ze het eerste willen uitspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Arrahant schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:32:
(...) 58 uur speeltijd en level 46 geworden.
Ik dacht dat ik met 34 uur in een week al belachelijk veel gespeeld had, maar jij doet gewoon bijna het dubbele :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrahant
dvdkiwi schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:04:
[...]

Ik dacht dat ik met 34 uur in een week al belachelijk veel gespeeld had, maar jij doet gewoon bijna het dubbele :o
Mja min of meer alleen maar gewerkt, biologische behoeften bevredigt en Final Fantasy XV gespeeld de afgelopen 9 dagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Met 88 uur playtime denk ik nu echt alles gedaan te hebben in het spel.
Wel, behalve elke vis vangen/recept vinden, daar zie ik het nut niet zo van in.

Goed vermaakt met het spel, en blij met de endgame content!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lavidz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-07 13:53
Spelen jullie met japanse of engelse voiceacting?
Vind dat engelse niet om aan te horen tbh.

PSN: Lavidz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Engels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Jasphur schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:23:
Ik ben nog steeds erg benieuwd wat de reviewers van T.net zelf nou vinden van FF. Zou de review zo lang op zich laten wachten omdat ze het eerste willen uitspelen?
Het is dat sites als gamer.nl en insidegamer ook nog geen review hebben. Maar begin bijna te vrezen dat tweakers niet met een review komt, ze posten bijna geen nieuws of trailer rond final fantasy en z'n grote game reviewen kost aardig wat tijd dat ze misschien wel ergens anders in willen besteden.
Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste