Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

Nieuwevolger schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:34:
Als ik het goed heb zijn morgen om 17:00 de reviews online.
23 uur played erop zitten in chapter 3 lvl33.
Voor mij is dit dezelfde kwaliteit als Witcher 3.
Had toch zo mijn twijfels na ff13 (die ik niet eens door kon komen).
Welcome back final fantasy zoals ik die ken van vroeger :)

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Argghhh, ik wil een functie "wait until night time". Echt irritant om te blijven wachten voor sommige hunts.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Chester schreef op maandag 28 november 2016 @ 00:05:
Argghhh, ik wil een functie "wait until night time". Echt irritant om te blijven wachten voor sommige hunts.
Kan je niet gewoon fast travel doen tussen 2 punten?
Kost je alleen load tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
GekkeR schreef op maandag 28 november 2016 @ 00:29:
[...]

Kan je niet gewoon fast travel doen tussen 2 punten?
Kost je alleen load tijd.
Tuurlijk, maar dat blijft ook maar een workaround ;)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanre4l
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-08 10:05
GekkeR schreef op zondag 27 november 2016 @ 23:40:
[...]

23 uur played erop zitten in chapter 3 lvl33.
Voor mij is dit dezelfde kwaliteit als Witcher 3.
Had toch zo mijn twijfels na ff13 (die ik niet eens door kon komen).
Welcome back final fantasy zoals ik die ken van vroeger :)
Dat is nou precies wat ik wou horen om te besluiten of ik hem ook moet kopen.
Ik vond heel FF13 gewoon niks. Het arcade gevoel, dat alle stats (health, mana) resetten na elk gevecht vind ik ook echt onzin. Het hele lineaire aan het spel was niet uit te staan. Heb het ook maar uit gezet na het toch best veel kansen te hebben gegeven.
Nog een aantal van deze punten terug te vinden in FFXV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 11:23
Ik heb hem gisteren ook gehaald, en even een uurtje kunnen spelen. Tot nu toe bevalt hij prima, alleen moet ik echt wennen aan het combat systeem. Voor nu voelt het voor mij nog erg rommelig omdat ik de controls nog niet helemaal onder de knie heb, zeker niet wanneer er 6 vijanden om me heen staan die me blijven aanvallen :)

Kwestie van wennen en over een paar uur weet ik waarschijnlijk niet beter :) Ik vind het targetten van hoge warp-point ook nog vrij lastig vaak warp ik enkel maar naar voren in plaats van dat ik aan een hoog warp point ding blijf hangen.

Werd wel tijdens het rondlopen aangevallen door een level 13 neushoorn achtig beest, dat was wel even pittig als een level 3 party :)

Hopelijk heb ik vanavond nog ergens een uurtje waar ik kan spelen, ben echt benieuwd naar de rest van het spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 18:27

Aidix

Geluidspietlut

sanre4l schreef op maandag 28 november 2016 @ 01:26:
[...]

Ik vond heel FF13 gewoon niks. Het arcade gevoel, dat alle stats (health, mana) resetten na elk gevecht vind ik ook echt onzin. Het hele lineaire aan het spel was niet uit te staan. Heb het ook maar uit gezet na het toch best veel kansen te hebben gegeven.
Het is 10x meer arcade zelfs dan ff13. Wel heb je zelf alle controle over je eigen character. Het is niet lineair maar daarentegen moet je nu veel en lang lopen ivm de grote map. Het is niet te vergelijken met vorige spellen in de serie meer een soort FF meets the Witcher.
Bevalt goed tot nu toe maar als je een klassieke FF verwacht of zelfs iets als ff12 of 13 dan is het even slikken. Klassiek FF is echt verleden tijd en World of FF is een tamelijk kinderachtig en low budget dus ook dat is geen vervanging.

[ Voor 6% gewijzigd door Aidix op 28-11-2016 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desimal90
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-03-2023
Speel het nu sinds vrijdag, zit er nu 6 uur in en het is echt een topgame. Merk wel dat ik snel over-leveled was door veel sidequests te doen en daardoor word de main story-line wel erg makkelijk. Vanaf nu dus een stuk minder sidequests doen zodat de de eindbazen nog een beetje uitdagend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
Ik heb er inmiddels ook alweer zo'n 23 uur inzitten. Helaas heb ik gemengde gevoelens. De eerste paar uren erg onder de indruk, met name vanwege de ontzettend mooie graphics. Deze zijn naar mijn mening echt ongekend. De sfeer is fantastisch en het combat systeem is dynamisch en heeft me positief verrast (vond de tech demo echt ruk). De wereld zit vol met details, hier is erg veel tijd in gestoken.

Toch zijn er ook wel wat minpunten te noemen. Zo wordt het "verhaal" erg slecht getoond. Okay, het is oorlog tussen 2 facties, maar hier krijg je weinig van mee gedurende het spel. De story missions komen erg rommelig over en lijken geen enkel verband met elkaar te hebben. Ik mis een rode draad in het spel.

Over de side missions kan ik al helemaal niet positief zijn. Dit zijn (letterlijk allemaal) fetch quests. Vergelijk het met een MMO(RPG)... Ga naar die locatie, versla X beesten / haal deze item, lever je quest in. In de eerste paar uren is dit niet erg (combat maakt veel goed), maar na +15 uur begint dit wel op te vallen.

De game bevat ook de nodige (game breaking) bugs. Zo moest ik gisteren van de ene kant van de map naar de andere kant rennen (zonder auto), echter bleef ik ergens op het einde (onterecht) in combat. Hierdoor werden bepaalde events niet getriggerd, waardoor ik moest reverten naar een save (30 min. overnieuw doen). De 2e (game breaking) bug trad op nadat ik de eerste aeon moest summonen. In het beeld stond met koeienletters PRESS L2, maar al wat ik drukte, er gebeurde niets (reverten naar vorige save).

Begrijp me niet verkeerd, ik heb veel plezier aan de game. Maar als ik FFXV moet vergelijken met (bijv.) FFX, dan valt deze toch echt tegen (story-wise).

PS: Kijk vooraf de film Kingsglaive, anders krijg je helemaal niets mee van het verhaal...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

sanre4l schreef op maandag 28 november 2016 @ 01:26:
[...]

Met betrekking tot Health (ik zet het ff in spoiler al staat er puur game mechanics in):
spoiler:
je hebt een Max hp systeem: als je gehit bent dan gaat je hp eerst door een soort tijdelijke bar heen die redelijk snel regenned.
Echter als je vaker gehit bent dan gaat de gehele bar naar beneden en dat regenned HEEL langzaam.
Je kan ook down gaan (hp 0) dan verlies je sowieso een hap uit je bar), bar weg = semi dood waar je nog een Phoenix down kan usen, geen Phoenix = gameover.
Let wel als je een moeilijke enemy tegen komt kan je zo dood zijn (1 shots) maar het spel is redelijk vergevend.
Max difficulty is dan ook "normal" hoe je kan beginnen.
Je merkt dat hard + wait mode (turn based) voor de hardcore fans zouden zijn geweest.
Van wat ik begrijp krijgt wait mode een update Dinsdag .
Misschien dat hard mode te unlocken is

XV is tot nu toe niet linear maar het was al bekend dat het wel (tegen het eind) die kant op gaat.
Is ook lastig een verhaal te vertellen zonder wat lineariteit uiteraard :)

De reden dat ik 13 niet doorkwam heeft niet zozeer met de lineare kant te maken nog de arcady playstyle.
Het was de rock Paper scissors van de gambits , het feit dat je niet eens zelf je dingen doet (abilities / spells).
Je zet ze op een stand en voor de rest is het next next next / switch / next next next.
Het was de interactie tussen de characters die soms dingen uitkraamde die niet zozeer final fantasy was als wel fuckin impossible in real life.
Fantasy is wat je krijgt als denkt "goh kon dit maar zo", niet "zijn het wel mensen of robots?".
Het hele spel voelde zielloos aan, alsof ik niet echt zat te gamen maar zat te grinden om weer een cutscene te mogen zien.
Ja, ik haat ff13, omdat ik echt zoveel zin had in die game toen hij uitkwam.
Ik had de Xbox edition nog terug gebracht omdat bekend was dat de ps3 variant 1080p cutscene had ipv 720p.
Een verloren moeite, hoe verder ik kwam hoe verder de moed me in de schoenen zakte van: "is dit het nou?".
Ff13 is voor mij als final fan een 35/100 , ruim onvoldoende maar mooie graphics en geweldige soundtrack ( draai hem soms in de auto ).

FFXV is een traantje wegpinken :)
Het is de game die ik al die tijd geleden had willen zien.
Ja hij is wat meer arcadey als de echte oude rpgs (maar welke game is dat niet), de diepgang is echter ook terug.
De wereld voelt alsof het leeft en is geloofbaar.
Characters zijn geweldig, nadruk op de brotherhood is goed gekozen als onderwerp.
In kort 94/100 (voor de eerste 23 uur).
Als de game hard mode + wait combat focus had voor de grotere nostalgie was het nog hoger geweest.
Voor iedere final Fantasy fan echter een must have.
Voor mensen die geen final Fantasy fan zijn, zal de score iets lager zijn maar nog steeds prima weg te spelen.
Witcher 3 was voor mij 96/100.
Alles rond de 95 zijn games waar je je liever ziek voor wil melden :p
Niet daadwerkelijk doen uiteraard ahem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

SparksNL schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:12:
PS: Kijk vooraf de film Kingsglaive, anders krijg je helemaal niets mee van het verhaal...
Onze meningen verschillen zoals je kan lezen echter 100% eens met het voorgenoemde.
Kingsglaive is niet optioneel.
Feit dat die gehele film bij de deluxe edition zit zou al voldoende moeten zeggen.
Eerst kijken , dan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
GekkeR schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:18:
[...]

Onze meningen verschillen zoals je kan lezen echter 100% eens met het voorgenoemde.
Kingsglaive is niet optioneel.
Feit dat die gehele film bij de deluxe edition zit zou al voldoende moeten zeggen.
Eerst kijken , dan spelen.
Hoe ervaar jij de (story en side) missions die je voorgeschoteld krijgt? Als je bijvoorbeeld naar Witcher 3 kijkt, waarbij elke side mission een leuk verhaal met zich meebrengt, dan moet je toch concluderen dat FFXV hier tekort in schiet?

Nogmaals, ik beleef ontzettend veel plezier aan de game. Maar dit komt met name vanwege het combat systeem, de graphics, de vele details... maar niet vanwege de missions :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

SparksNL schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:22:
[...]

Hoe ervaar jij de (story en side) missions die je voorgeschoteld krijgt? Als je bijvoorbeeld naar Witcher 3 kijkt, waarbij elke side mission een leuk verhaal met zich meebrengt, dan moet je toch concluderen dat FFXV hier tekort in schiet?

Nogmaals, ik beleef ontzettend veel plezier aan de game. Maar dit komt met name vanwege het combat systeem, de graphics, de vele details... maar niet vanwege de missions :)
Tekort schiet ben ik het niet mee eens.
Side quests zijn side quests, dat witcher 3 ze dan zo goed kan presenteren dat iedere side Quest zijn eigen Mini storyline heeft is meer de uitzondering ( ten goede van w3 ).
Wellicht andere verwachtingen?
Mijn verwachtingen kwamen van ff13 , zeker niet w3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
The witcher 3 heeft anders ook wel min punten hoor, maar goed je komt sowieso snel van de koude kermis terug als je verwacht dat een rpg dat niveau gaat halen.

Wat me wel opvalt, is dat de squad bijzonder snel weer vrolijk is (bij sidequest) nadat de gebeurenisen in kingslaive zijn geweest.

[ Voor 29% gewijzigd door Nieuwevolger op 28-11-2016 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Nieuwevolger schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:58:
The witcher 3 heeft anders ook wel min punten hoor, maar goed je komt sowieso snel van de koude kermis terug als je verwacht dat een rpg dat niveau gaat halen.

Wat me wel opvalt, is dat de squad bijzonder snel weer vrolijk is (bij sidequest) nadat de gebeurenisen in kingslaive zijn geweest.
Eens, echter valt me dat gewoon op (kwaliteit van side quests), dit mag de pret verder niet drukken. Wel vind ik het jammer dat de story quests niet één geheel vormen, althans niet voor mijn gevoel. Waarbij je bij FFX bijvoorbeeld continu een rode draad in het verhaal hebt (Yuna begeleiden tijdens haar tocht), mis ik dat echt bij FFXV.

spoiler:
Zo moet je op een gegeven moment naar die meteor toe omdat de ARCHAEON je "roept". Blijkbaar is dit heel normaal, niemand die dit bijzonder vindt. Vervolgens moet je direct na deze story quest direct een aantal runes aanraken, welke verspreid zijn over de gehele map (fetch quests...), om zodoende de 2e AEON te verzamelen. Ik begrijp totaal niet waar dit ineens vandaan komt. Voor zover ik weet ben je bezig met het verzamelen van de royal arms, maar opeens moet je die AEON's gaan verzamelen.

Voor mijn gevoel krijgt dit veel te weinig aandacht. Iets meer toelichting (waarom en hoe) was wel wenselijk geweest. Dit sluit ook totaal niet aan op het verhaal. Maar mogelijk heb ik iets gemist en dat jullie dit kunnen ophelderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06-2024
SparksNL schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:11:
[...]

Eens, echter valt me dat gewoon op (kwaliteit van side quests), dit mag de pret verder niet drukken. Wel vind ik het jammer dat de story quests niet één geheel vormen, althans niet voor mijn gevoel. Waarbij je bij FFX bijvoorbeeld continu een rode draad in het verhaal hebt (Yuna begeleiden tijdens haar tocht), mis ik dat echt bij FFXV.

spoiler:
Zo moet je op een gegeven moment naar die meteor toe omdat de ARCHAEON je "roept". Blijkbaar is dit heel normaal, niemand die dit bijzonder vindt. Vervolgens moet je direct na deze story quest direct een aantal runes aanraken, welke verspreid zijn over de gehele map (fetch quests...), om zodoende de 2e AEON te verzamelen. Ik begrijp totaal niet waar dit ineens vandaan komt. Voor zover ik weet ben je bezig met het verzamelen van de royal arms, maar opeens moet je die AEON's gaan verzamelen.

Voor mijn gevoel krijgt dit veel te weinig aandacht. Iets meer toelichting (waarom en hoe) was wel wenselijk geweest. Dit sluit ook totaal niet aan op het verhaal. Maar mogelijk heb ik iets gemist en dat jullie dit kunnen ophelderen :)
Helemaal mee eens. Goeie game, maar dit is wel onduidelijk. Heb er nu 25 uur inzitten. Begin chapter 6. Level 34. Sidequests afronden. Tot zover een goeie game, maar het verhaal loopt wat lastig. Komt denk ik vooral door het open world gedeelte. Ben benieuwd hoe het lineaire gedeelte het aan gaat pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Kleine administratieve melding: PSN codes zijn live.
Woah patch v1.02 is ook live 8GB, zal de crown patch zijn :)
Royal raiment is de beste bonus dlc zo te zien.

[ Voor 55% gewijzigd door GekkeR op 28-11-2016 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik zie de patch nu ook.. ik ga wel even zonder spelen want daar ga ik niet opwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed om te weten. Dan ga ik morgen bij het thuis komen de game installeren en dan koken en eten om zo daarna te kunnen spelen. :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

GekkeR schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:20:
Kleine administratieve melding: PSN codes zijn live.
Woah patch v1.02 is ook live 8GB, zal de crown patch zijn :)
Royal raiment is de beste bonus dlc zo te zien.
Whoa, de 1.01 download was zaterdag ook al 7,5 GB :)

Totaal dus 15 a 16 GB al aan patches? 8)7

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Er zijn op fora ook best wat zeikerds over het verhaal dat het wat onduidelijk is.
Maar wat opvalt is dat veel van die gasten die dialogs in de auto skippen terwijl dat nu vooral meer van het verhaal vertelde als ik het goed begreep in plaats van allemaal cinematics zoals de oude Final Fantasies.

Ik kan echt niet meer wachten nu. heb wel degelijk spijt dat ik niet verder ben gaan zoeken dit weekend naar een winkel haha.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Ricmaniac schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:22:
Er zijn op fora ook best wat zeikerds over het verhaal dat het wat onduidelijk is.
Maar wat opvalt is dat veel van die gasten die dialogs in de auto skippen terwijl dat nu vooral meer van het verhaal vertelde als ik het goed begreep in plaats van allemaal cinematics zoals de oude Final Fantasies.

Ik kan echt niet meer wachten nu. heb wel degelijk spijt dat ik niet verder ben gaan zoeken dit weekend naar een winkel haha.
Dus je bent een "zeikerd" als je kritiek hebt op een bepaald onderdeel in het spel? Ik doe even een voorzichtige aanname dat je dit zo niet bedoeld hebt ;)

Ik heb redelijk OCD bij RPG's. Ik wil alles lezen, uitzoeken en uitkammen. Ik luister alle conversaties af en probeer alles mee te pikken. Ondanks dit alles vind ik dat het verhaal, althans, het presenteren van het verhaal, tekort schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

SparksNL schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:32:
[...]

Dus je bent een "zeikerd" als je kritiek hebt op een bepaald onderdeel in het spel? Ik doe even een voorzichtige aanname dat je dit zo niet bedoeld hebt ;)

Ik heb redelijk OCD bij RPG's. Ik wil alles lezen, uitzoeken en uitkammen. Ik luister alle conversaties af en probeer alles mee te pikken. Ondanks dit alles vind ik dat het verhaal, althans, het presenteren van het verhaal, tekort schiet.
zo bedoel ik het inderdaad ook niet. Maar je (niet gericht op jou) bent gewoon een hypokriete lul als je de game op het verhaal af kraakt maar zelf het verhaal skipt... of vind je dat anders? :P

Is er trouwens een difficulty niveau ?
Want als ik de trophies zo zie is er niet iets van: complete on hard o.i.d.

[ Voor 8% gewijzigd door Ricmaniac op 28-11-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:36
Ze hebben door de tijd heen zoveel laten zien dat heel veel mensn echt aan het nitpicken zijn, en veel kritischer op alles omdat er zoveel beloofd is.

10 uur in het spel, fantastish! Net de eerst le dungeon in en ik kan je vertellen dat is goed spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Ricmaniac schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:33:
[...]

zo bedoel ik het inderdaad ook niet. Maar je (niet gericht op jou) bent gewoon een hypokriete lul als je de game op het verhaal af kraakt maar zelf het verhaal skipt... of vind je dat anders? :P

Je hebt easy en normal.
Voor mij het grootste minpunt van de game.
Hard + wait was echt goed geweest, ik denk te weinig dev tijd.
Toen Tabata het over nam moesten er dingen geschrapt worden en ik denk dat hij goed heeft gekozen.
Geen groot bezwaar en mag de pret niet drukken 😉

[ Voor 3% gewijzigd door GekkeR op 28-11-2016 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ga even twee daagjes niet meer kijken op dit topic. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Ricmaniac schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:33:
[...]

Als je het zo beschrijft ben ik het inderdaad wel met je eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Platinum trophy is wel erg makkelijk bij deze versie als ik het zo zie in vergelijking met de FFXIII's
kost alleen wat tijd gewoon maar volgens mij niet moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Aangezien de reviews er over een paar uur er zijn en ik er bijna 6 uur in heb zitten en impressies heb gelezen van andere. Gok ik op eeb score van 84 op metacritic, voor mij zelf is het nog een een 90 tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Kleine waarschuwing voor de spelers is dat veel content gelocked zit achter de rust plekken.
Dus waar je campen op kan zetten en hotels etc, alles waar je kan "slapen".
Ik kan aanraden om op die plekken ff te saven+resten om te zien of er een story element in verstopt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
GekkeR schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:25:
Kleine waarschuwing voor de spelers is dat veel content gelocked zit achter de rust plekken.
Dus waar je campen op kan zetten en hotels etc, alles waar je kan "slapen".
Ik kan aanraden om op die plekken ff te saven+resten om te zien of er een story element in verstopt zit.
Goede tip, heb ik nog geen rekening mee gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
Ricmaniac schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:22:

Verder zoeken?! De game is vanaf zaterdag gewoon verkocht in de de meeste winkels, hoewel je soms erom moest vragen aan de balie en hij niet in de schappen lag.

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Tijd geleden dat er een spel was waarmee ik de PS4 controller in één zit leeg heb gespeeld _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Arrahant schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:44:
[...]

Verder zoeken?! De game is vanaf zaterdag gewoon verkocht in de de meeste winkels, hoewel je soms erom moest vragen aan de balie en hij niet in de schappen lag.
naar 1 winkel waar ik heen ging hadden ze alleen de normale editie (ik wil deluxe)
en bij de andere winkel verkochten ze alleen pre-orders..

Ik kon nog naar nabij gelegen dorpen rijden maar ik dacht fuck it. wacht wel gewoon tot die dinsdag/woensdag in de bus ligt. maarja daar heb ik spijt van nu haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ricmaniac schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:55:
[...]
maarja daar heb ik spijt van nu haha :P
Zou ik ook hebben. Dit is weer echt FF O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bij bol.com is de Deluxe versie voor de PS4 niet meer te vinden.
Ik heb deze gepre-orderd en er staat verder niks bij mijn bestelling dat ie morgen niet komt. Hopen dat deze info correct is.

ja ik heb toch weer gespiekt op dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauzer
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-04 17:37
Er zitten geen noemenswaardige verschillen tussen de Day One edition en de Special Edition toch?

PSN: Wauzer010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Nu online
wauzer schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:26:
Er zitten geen noemenswaardige verschillen tussen de Day One edition en de Special Edition toch?
NEe, de game is dezelfde, en naast Kingsglaive film en wat DLC extra is de game verder gewoon hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik vraag me af of dat DLC Masamune zwaard ook een sterker wapen is of dat het puur iets cosmetisch is.

ook vind ik het best raar dat ik overal in de afbeeldingen van de deluxe edition zie dat je de Platinum Leviatan krijgt voor die auto, maar bij Bol.com waar ik hem besteld hebt staat ook de golden chocobo:
Inhoud Final Fantasy XV Deluxe Edition:

De game Final Fantasy XV
Steelcase met artwork van Yoshitaka Amano
CG-film Final Fantasy: Kingsglaive
Bonus content:

• Outfit: Royal Raiment-kostuum voor Noctis
• Wapen: Masamune legendarische zwaard
• Kleuren: Platinum Leviathan en de Gold Chocobo voor de auto in de game.
• Item: Camera KIT
Ben benieuwd wat ik nou uiteindelijk krijg XD
Nevermind... ik zie dat die golden chocobo van de pre-order bonus is.. niet de deluxe

[ Voor 81% gewijzigd door Ricmaniac op 28-11-2016 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
Over wapens gesproken... Heeft iemand tips mbt. betere wapens krijgen?

Ik heb nu zo'n 20 uur gespeeld en ben in Lestallum als onderdeel van Act III. De weapon vendor aldaar verkoopt fikse upgrades voor iets van 800-2000 gil per stuk. Twijfel of ik de primary wapens van m'n chars ga upgraden ermee. Ik heb vooral side content gedaan; misschien dat je voor main quests wel regelmatig weapon upgrades krijgt? Zou het een miskoop zijn om bij deze vendor wat van mijn start wapens te vervangen?

Daarnaast baal ik ervan dat ik nu al zo overleveled ben. Zit nu iets van 8 levels boven de meeste quests die ik krijg. Een van de laatste dingen die ik gisterenavond heb gedaan is Deadeyes, het grote monster bij
spoiler: locatie
het Chocobo dorpje,
en die stelde echt helemaal niets meer voor. Binnen een paar hits staggered en gelijk dood. Totaal niet dreigend.

[ Voor 10% gewijzigd door Arrahant op 28-11-2016 13:29 ]

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desimal90
  • Laatst online: 10-03-2023
Primary wapens? wat bedoel je daarmee? ik heb mn eerste wapens allemaal weggegooid en wapens van vendor gebruikt. zijn veel sterker.

ben ook gestopt met veel side-quests doen, daardoor was ik echt veel te overleveled. hoefde bij dezelfde eindbaas ook niks te doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Pro tip: Met L3 kan je ook sprinten. Beter dan O, want L3 hoef je niet ingedrukt te houden!

Zat me er aan te ergeren dat sprinten en rondkijken niet lekker ging. Op deze manier wel! :)
wauzer schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:26:
Akaendra schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:28:
[...]

NEe, de game is dezelfde, en naast Kingsglaive film en wat DLC extra is de game verder gewoon hetzelfde.
De Deluxe Edition heeft Kingsglaive en extra DLC. De Special Edition heeft alleen een Steelbook extra.

[ Voor 39% gewijzigd door SqueakyClean op 28-11-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
desimal90 schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:43:
Primary wapens? wat bedoel je daarmee? ik heb mn eerste wapens allemaal weggegooid en wapens van vendor gebruikt. zijn veel sterker.

ben ook gestopt met veel side-quests doen, daardoor was ik echt veel te overleveled. hoefde bij dezelfde eindbaas ook niks te doen..
Je kunt bepaalde wapens die je in het begin krijgt ook upgraden, dus weggooien lijkt me niet echt een slimme keuze. Dat gezegd hebbende, is het lastig de benodigde materialen te vinden, waardoor je inderdaad beter gebruik kunt maken van de vendor wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
SqueakyClean schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:45:
Pro tip: Met L3 kan je ook sprinten. Beter dan O, want L3 hoef je niet ingedrukt te houden!

Zat me er aan te ergeren dat sprinten en rondkijken niet lekker ging. Op deze manier wel! :)

[...]

[...]

De Deluxe Edition heeft Kingsglaive en extra DLC. De Special Edition heeft alleen een Steelbook extra.
Ik heb het nog niet getest, maar met O kun je misschien oneindig lang blijven sprinten. Als je het loslaat net voordat je stamina op is, en meteen weer indrukt, is je staminabalk weer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

desimal90 schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:43:

ben benieuwd of je na de story line gewoon nog overal terug kan gaan voor side quests etc.

Volgens mij had ik ook ergens gelezen dat je post game ineens wat dingen unlockt zoals hidden dungeons, hunts enzo. weet alleen niet wat hier allemaal van waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Chester schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:53:
[...]

Ik heb het nog niet getest, maar met O kun je misschien oneindig lang blijven sprinten. Als je het loslaat net voordat je stamina op is, en meteen weer indrukt, is je staminabalk weer vol.
En als je die lelijke stamina balk niet wil: wacht tot noct stopt met sprinten, laat los en druk meteen weer. Dit werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
SparksNL schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:50:
[...]

Je kunt bepaalde wapens die je in het begin krijgt ook upgraden, dus weggooien lijkt me niet echt een slimme keuze. Dat gezegd hebbende, is het lastig de benodigde materialen te vinden, waardoor je inderdaad beter gebruik kunt maken van de vendor wapens.
Bij sommige wapens verschijnt idd een plusje en dan kan Cid die upgraden. Maar ik zou bijvoorbeeld er graag nieuwe daggers willen hebben voor Noct. De weapon vendor in Lestallum verkoopt twee mooie opties. Vanavond maar eens scoren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:30
Dutchzilla schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 23:48:
Meer mensen die de ultimate collectors edition besteld hebben?
Me to!

Jullie al een tracking code ontvangen? Ik zie dat hij op 'shipped' staat maar verder niets ontvangen. Ook geen bevestiging van verzending en sms wat meestal wel zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06-2024
Ekfad schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:22:
[...]

[...]

Me to!

Jullie al een tracking code ontvangen? Ik zie dat hij op 'shipped' staat maar verder niets ontvangen. Ook geen bevestiging van verzending en sms wat meestal wel zo is.
Had SE gemailed voor tracking. Momenteel in Brussel vanuit UK. Verwachting is morgen later in de middag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krijg net een mailtje van Bol dat mijn Deluxe box overhandigd is aan de post! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:30
Ngai schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:36:
[...]

Had SE gemailed voor tracking. Momenteel in Brussel vanuit UK. Verwachting is morgen later in de middag.
Goed om weten, dat dan ook maar eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Jasphur schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:44:
Krijg net een mailtje van Bol dat mijn Deluxe box overhandigd is aan de post! :D
ik ook :) denk dat ik morgen wat vroeger begin zodat ik eerder naar huis kan XD

en ook gelijk me promo code al binnen :)

"Hiermee ontvang je gratis een Massamune legendarisch zwaard, een Recolor en een camera KIT."

[ Voor 20% gewijzigd door Ricmaniac op 28-11-2016 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:49:
[...]

ik ook :) denk dat ik morgen wat vroeger begin zodat ik eerder naar huis kan XD

en ook gelijk me promo code al binnen :)

"Hiermee ontvang je gratis een Massamune legendarisch zwaard, een Recolor en een camera KIT."
Ja die heb ik ook ontvangen ondertussen. Twee keer zelfs :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Patch 1.02, de zogenaamde Crown Update, is uit en hij is een gigantische 9.3GB! :D

Patch notes:
Battle

Added actions inspired by the “Omen” trailer produced by Digic Pictures to the game:
- Shift (Warp) Drop Kick” (When daggers are equipped).
- Backward Shift (Warp) Magic” (Elemental Magic Activation within a short distance).

Below are examples of Wait Mode-exclusive abilities added to Ability Call to improve the Wait Mode experience:
- Libra Speed Increase - By using Libra you can obtain information more quickly.
- Wait Gauge Recovery - The Wait Gauge will recover upon defeating an enemy.
- Surprise Attack Shift Break - When Shift Breaking to an enemy that isn’t targeting you it’s easy to destroy the targeted part.
- Final Blow Shift Break - When Shift Breaking to an enemy with less than half HP, the damage multiplier will increase.

Additional battle screen effects added to make it easier for players to understand their HP status:
When HP is less than 25%, the whole screen will be covered by a light red filter.
When in a pinch, the whole screen will be covered by a dark red filter.
The Enemy Whistle will be available to use after downloading the patch. You can call monsters but they won’t always appear.
Movement taken at the time of a MP Burst is cancelled. Trying to shift in MP Burst will cause movements to fail.

Field

You can now shift forward in the field outside of battle.
Music Player item has been added so that you can listen to your favorite songs while walking.

Menu

A gallery has been added to the main menu where you can see the dishes acquired by Ignis and the fish caught by Noctis.

Regalia

Opening the menu during auto-drive will not halt driving.
Regalia Shop added that lets you shop while riding in the Regalia.

Event

Event scenes from Kingsglaive: Final Fantasy XV and the “Omen” trailer were added as they exceeded the disc space capacity.

Additional Improvements

Various bug fixes.
Adjustments to gameplay comfort:
- Camera adjusted in narrow areas.
- Menu use improved.
- Addition of other functions to enhance convenience.
Adjustments to improve the main scenario experience:
- Changes to towns were made to fit the scenario.
- Changes to the open world were made to fit the scenario.
Side-quests have been balanced, dish types added, added fish types and fishing locations.
Leviathan boss encounter and battle experience further improved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Nederlandse ign reviewer heeft duidelijk geen brotherhood gekeken.

Ps: hoor net vn een post game dungeon waar iemand 5u over deed, VET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

SCIxX schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:19:
Nederlandse ign reviewer heeft duidelijk geen brotherhood gekeken.

Ps: hoor net vn een post game dungeon waar iemand 5u over deed, VET!
een puzzeldungeon blijkbaar. echt super vet.

en metacritic is ook uit :)
87/100 zeer mooi
hmm die reveiw IGN is een beetje vreemd. die gast is salty volgens mij.
lijkt op iemand die denkt van: Hoi, ik ben FF fan maar dit wil ik niet; einde.
ook best apart dan dat IGN zelf een 8.2 geeft maar IGN nederland 7.7

Heb sws het gevoel alsof in nederland JRPG altijd veel minder leeft onder game websites.

[ Voor 31% gewijzigd door Ricmaniac op 28-11-2016 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 10:14
Zojuist uitgespeeld in kleine 30 uur en het valt me niet tegen kan ik je zeggen. Epische battles en het verhaal neemt een paar keer een onverwachte wending.

Ben het wel eens met de kritieken genoemd in dit topic, maar uiteindelijk is dit een strak geregisseerde game.

Final Fantasy is back!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

SqueakyClean schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:12:
Patch 1.02, de zogenaamde Crown Update, is uit en hij is een gigantische 9.3GB! :D

Patch notes:

[...]
Is dit een cumulative update?
Regalia
Opening the menu during auto-drive will not halt driving.
Regalia Shop added that lets you shop while riding in the Regalia.

Menu
A gallery has been added to the main menu where you can see the dishes acquired by Ignis and the fish caught by Noctis.
heb ik bijvoorbeeld ook al in 1.01

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 28-11-2016 17:01 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:21:
[...]

een puzzeldungeon blijkbaar. echt super vet.

en metacritic is ook uit :)
87/100 zeer mooi
hmm die reveiw IGN is een beetje vreemd. die gast is salty volgens mij.
lijkt op iemand die denkt van: Hoi, ik ben FF fan maar dit wil ik niet; einde.
ook best apart dan dat IGN zelf een 8.2 geeft maar IGN nederland 7.7

Heb sws het gevoel alsof in nederland JRPG altijd veel minder leeft onder game websites.
Ik heb hem even gelezen en ik vraag met net als iemand anders hier of hij Brotherhood of Kingsglaive gezien heeft. Verwacht van niet eigenlijk als ik zijn review zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 20:48
MM Utrecht verkocht Final Fantasy XV day one edition vandaag voor 35 euro, ben zelf een van de gelukkigen om hem daar te scoren naar aanleiding van onderstaande tip (crosspost uit PS4 topic). MM Utrecht lijkt hem nu niet meer mee te geven voor deze prijs maar wie weet heb je geluk bij je MM
Smeldor schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:46:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/25u4908.jpg

Deze kwam ik tegen op budget gaming. Ik dacht ik post hem hier ook maar even voor de medetweakers, wie niet waagt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Die 86 op metacritic is een mooie score, benieuwd wat nederlandse sites er van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Jasphur schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:52:
[...]

Ik heb hem even gelezen en ik vraag met net als iemand anders hier of hij Brotherhood of Kingsglaive gezien heeft. Verwacht van niet eigenlijk als ik zijn review zo lees.
Die man heeft daarnaast Magic links laten liggen en vond ascension niks uithalen.
Tja, als iemand die dezelfde hoeveelheid uren (bijna 30 nu) in de game heeft gestoken kan ik daar maar 1 ding op zeggen...
L.O.L.

Magic is verreweg het sterkst in mijn arsenaal.
Waarschijnlijk had hij er geen punten in gestopt omdat ascension hem schijnbaar te min was, net zoals Magic zelf 😂

Ik ben met 30 uur nu lvl39 in chapter 3.
Het enige minpuntje is het gemis van hardmode zoals ik eerder al had gezegd.
Iedereen die kingsglaive niet gezien heeft voor het spelen van deze game heeft aan zichzelf te danken dat het verhaal niet vast te knopen is.
De film zit helaas niet bij de standaard day one edition en dat is wellicht een gemiste kans voor Square.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkeR schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:08:
[...]

Die man heeft daarnaast Magic links laten liggen en vond ascension niks uithalen.
Tja, als iemand die dezelfde hoeveelheid uren (bijna 30 nu) in de game heeft gestoken kan ik daar maar 1 ding op zeggen...
L.O.L.

Magic is verreweg het sterkst in mijn arsenaal.
Waarschijnlijk had hij er geen punten in gestopt omdat ascension hem schijnbaar te min was, net zoals Magic zelf 😂

Ik ben met 30 uur nu lvl39 in chapter 3.
Het enige minpuntje is het gemis van hardmode zoals ik eerder al had gezegd.
Iedereen die kingsglaive niet gezien heeft voor het spelen van deze game heeft aan zichzelf te danken dat het verhaal niet vast te knopen is.
De film zit helaas niet bij de standaard day one edition en dat is wellicht een gemiste kans voor Square.
Daar hebben ze de Deluxe edition voor :P ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:33
GekkeR schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:08:
Da's wel heel gemakkelijk de verantwoordelijkheid wegschuiven. Wordt dat ook netjes vermeld in het spel en op de buitenkant van de verpakking, dat je Kingsglaive gezien moet hebben om het te kunnen volgen? Een consument zal zich nog eerder zorgen maken over wat hij gemist heeft in deel 1 t/m 14. ;)

Maar goed, ik lees dat in de update al wat scenes toegevoegd zijn, dus misschien is het nu al wel beter te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

108rogar schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:32:
[...]

Da's wel heel gemakkelijk de verantwoordelijkheid wegschuiven. Wordt dat ook netjes vermeld in het spel en op de buitenkant van de verpakking, dat je Kingsglaive gezien moet hebben om het te kunnen volgen? Een consument zal zich nog eerder zorgen maken over wat hij gemist heeft in deel 1 t/m 14. ;)

Maar goed, ik lees dat in de update al wat scenes toegevoegd zijn, dus misschien is het nu al wel beter te volgen.
Mee eens, maar net zo makkelijk als het verhaal afwimpelen als warrig zonder de moeite te nemen (mocht hij dat inderdaad niet gedaan hebben).
Zet dan neer dat je Kingsglaive zeker moet hebben gezien (als in: must) en gooi dat op als minpunt.
Voor zover Kingsglaive kijken een straf is :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Ik kan me goed vinden in de reviews. Een 8 vind ik een prima punt, echter had dit naar mijn mening veel hoger kunnen zijn. Mensen hierboven halen aan dat je het verhaal pas kunt volgen als je Kingsglaive hebt gezien. Ik kan je vertellen, ik heb Kingsglaive gezien, maar dan nog hangt het verhaal met touwtjes aan elkaar vast. Het verhaal is dan ook zeker niet FF waardig (naar mijn mening).

Ik heb het idee dat men de volle aandacht heeft gehad voor de graphics, het creëren van de schitterende wereld en het combat systeem, en toen er nog maar snel wat quests er in gegooid hebben. Wellicht komen er wat meer filmpjes met de nieuwste update, echter hebben de meeste van ons die dus al moeten missen...

Al met al een prima game, maar zeker niet de beste FF. Wat mij betreft in ieder geval genoeg te verbeteren in FFXVI, al zal dat nog wel even duren :)

[ Voor 5% gewijzigd door SparksNL op 28-11-2016 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico0
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-02-2022
Heeft iemand zojuist nog bij MM Utrecht het spel voor 35 euro meegekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

SparksNL schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:43:

Wellicht komen er wat meer filmpjes met de nieuwste update, echter hebben de meeste van ons die dus al moeten missen...
daarom gewoon wachten tot release ;p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 12:22
wat screenshots van Prompto :P geen spoilers ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GWhaqtD.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qsf9XpL.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r7H0TMh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Die vent van IGN.nl zegt dat hij er iets meer dan 30 uur erin heeft zitten, maar spreekt geen woord over de end game dungeons die in andere reviews geprezen worden. Hij heeft eigenlijk niet eens het hele spel door gespeeld en zich ook niet verdiept in magic en degelijk. Hij zou wel de review per se af moeten hebben toen het embargo voorbij was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
Dit is een fantastische review:
http://kotaku.com/final-f...-kotaku-review-1789400066

En btw, prompo shots zijn echt baas. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik skip hem tot een 50% of hogere sale. De combat ziet er redelijk acceptabel uit, hoewel ik het niet bij FF vind passen: maargoed: tijden veranderen, dit zal een groter publiek aanspreken. Het verhaal en de side missies zijn vooral kritieke punten waar kennelijk missers worden gemaakt. Ik ga met de kerst lekker die film en de anime serie kijken en hoop rond die tijd op een leuke aanbieding. Voor iedereen die hem day 1 heeft: heel veel plezier met spelen :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:55

Superkiwi

Hoi doei

Gisteren ook begonnen :)
Dat wordt weer even wennen aan alle attacks/abilities/magic etc en hoe ze te gebruiken, grote kans dat ik de tutorial nog een aantal keer doorloop. Ook snap ik nog niet echt wat de "wait mode" nu precies doet (is dat de enige mogelijkheid om Libra te doen?).
Vond FF XIII/XIII-2 qua vechtsysteem heel tof, dit is weer even heel wat anders.

Voornamelijk een beetje rond aan het kijken en de game aan het leren zonder nog echt aan het verhaal te beginnen.
Ook nog aan het uitvogelen wat ik precies moet doen/wil gaan doen met AP punten en gil en hoe alles in het menu werkt. Maar we hebben de tijd, dit is een relaxte rustig aan game, no rush.

Eén vraag heb ik wel: items waarbij staat "can be sold voor a small amount of gil" kun je zonder zorgen verkopen voor gil toch? Niet dat ik straks belangrijke items aan het verkopen ben ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 29-11-2016 08:36 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:33

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Grappig genoeg spendeert de Xbox site best wel wat aandacht aan Kingsglaive en Brotherhood:

http://www.xbox.com/nl-NL/games/final-fantasy-xv

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Haha. Ik vroeg mij al af waarom ik alle emails dubbel kreeg van Bol.com. Totdat ik het prijsverschil zag.
Wat bleek: ik had ergens in 2014 al de gewone game gepre-orderd en een half jaartje geleden de Deluxe 8)7
dvdkiwi schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:16:

Eén vraag heb ik wel: items waarbij staat "can be sold voor a small amount of gil" kun je zonder zorgen verkopen voor gil toch? Niet dat ik straks belangrijke items aan het verkopen ben ;)
Negen van de tien keer wel. Ik heb FXV nog niet gespeeld, maar als ik een beetje FF ken dan zijn items waarbij de omschrijving al zegt dat je ze kunt verkopen gewoon zonder zorgen te verkopen. Let wel. Mocht er een "Mix" functie in FFXV dan kun je soms diezelfde items ook gebruiken om met elkaar te combineren en zo iets anders te maken. Maar ik weet niet of dit in FFXV zit omdat ik deze pas vanavond kan spelen.

[ Voor 63% gewijzigd door Jasphur op 29-11-2016 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:12
Ik hoooop dat er een Final Fantasy Bundel komt met de PS4 Pro, zou een mooie aankoop zijn voor de kerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:05
Rico0 schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:42:
Heeft iemand zojuist nog bij MM Utrecht het spel voor 35 euro meegekregen?
Gisteravond na werk nog geprobeerd, en toen gaven ze aan dat het een prijsfout betrof, en kreeg ik hem niet mee.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:19

vhal

ಠ_ಠ

In hoeverre is dit spel aan te raden als je de oudere FF games tot in den treuren heb gespeeld (met name FF 5-6-7-8-9-10(X2)? Is het 'gevoel'' hetzelfde of is het radicaal anders geworden? Met FF12 was mijn ervaring nogal meh...met name het battle-systeem.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 18:42
dvdkiwi schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:16:

Zolang je de gil niet nodig hebt zou ik je items bewaren.
Later in de game zal wel een soort van crafting systeem onthuld worden waarvoor je deze items kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik twijfel dus of ik dit spel kan/moet halen zonder de overige delen gezien of gespeeld te hebben. Is dat te doen? of zeggen jullie, kijk een recap op YT als die er zijn? :+ Heb gisteren een half uurtje naar een Walkthrough gekeken en ik was om, echt heel gaaf dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:12:
Ik twijfel dus of ik dit spel kan/moet halen zonder de overige delen gezien of gespeeld te hebben. Is dat te doen? of zeggen jullie, kijk een recap op YT als die er zijn? :+ Heb gisteren een half uurtje naar een Walkthrough gekeken en ik was om, echt heel gaaf dit spel.
Het is een los verhaal, alleen ff die film en de anime serie kijken (die vinden er voor/ na plaats). Dan begrijp je de mannen onderling ook beter en het hele verhaal an sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:13:
[...]

Het is een los verhaal, alleen ff die film en de anime serie kijken (die vinden er voor/ na plaats). Dan begrijp je de mannen onderling ook beter en het hele verhaal an sich.
Zal YT eens afspeuren. Hoe heten beide? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
Fantastische spel! Wel heb ik de originele Japanse stemmen aangezet, ik begon met engels maar ik vind Japans toch echt een stuk beter! Alsof er meer sfeer is.

Wel vind ik het jammer dat je lock button perse ingedrukt moet houden, bij andere delen kon je meestal kiezen tussen ingedrukt houden en niet.

Ben wel erg blij dat ik toch voor de Pro ben gegaan ipv de normale ps4, de high quality optie is echt heeeerlijk.
Veel betere lightning, shadows, textures etc wat niet te kiezen is bij de normale ps4.

Afbeeldingslocatie: http://cdn4.dualshockers.com/wp-content/uploads/2016/11/FFXV-Judgement-Disk-Screenshot-05-Pro_High.png

Afbeeldingslocatie: http://cdn3.dualshockers.com/wp-content/uploads/2016/11/FFXV-Judgement-Disk-Screenshot-05-Pro_Lightweight.png

http://www.dualshockers.c...comparison-demo-graphics/

Voor meer vergelijkingen, Xbox is helemaal om te huilen zeg :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:14:
[...]

Zal YT eens afspeuren. Hoe heten beide? :+
Film (te downloaden): Kingsglaive.Final.Fantasy.XV.2016.1080p.BluRay.DTS-HD.MA.5.1.x264.MultiSub-HDLovers
Serie episode 1 tm 5 met engelse ondertiteling: YouTube: FINAL FANTSY XV Brotherhood FULL Movie 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:17:
[...]

Film (te downloaden): Kingsglaive.Final.Fantasy.XV.2016.1080p.BluRay.DTS-HD.MA.5.1.x264.MultiSub-HDLovers
Serie episode 1 tm 5 met engelse ondertiteling: YouTube: FINAL FANTSY XV Brotherhood FULL Movie 2016
Velen dank :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
sjaak88 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:15:
[...]

Ben wel erg blij dat ik toch voor de Pro ben gegaan ipv de normale ps4, de high quality optie is echt heeeerlijk.
Veel betere lightning, shadows, textures etc wat niet te kiezen is bij de normale ps4.

[...]
Ik ben eerlijk gezegd niet zo blij, de frame pacing in HQ is totaal niet stabiel. Voor mij voelt HQ onwijs hakkerig. Ja, de iq ligt hoger in HQ, maar door de frame pacing kan ik totaal niet van de game genieten. Vooralsnog in light mode gespeeld daardoor. Als je in de auto zit zie je het vooral omdat de omgeving niet soepel langs schiet, ondanks dat de framerate op circa 30 blijft. Erg jammer. Hopen dat ze het in een volgende patch kunnen fixen.

Ze hadden gewoon ook een pc versie moeten maken!

[ Voor 6% gewijzigd door Arrahant op 29-11-2016 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie geen verschil tussen hq en lightweight haha xD Moet een bril kennelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:23:
Ik zie geen verschil tussen hq en lightweight haha xD Moet een bril kennelijk.
Als je geen verschil ziet 8)7 Waarschijnlijk een goeie TV/Monitor nodig. Maja met bewegende beelden zie je het natuurlijk ook veel beter.

Ze gaan de high quality nog patchen voor betere frames, maar ik zelf geniet veel meer van de mooiere wereld ipv paar extra FPS, het is geen first person shooter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaak88 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:27:
[...]

Als je geen verschil ziet 8)7 Waarschijnlijk een goeie TV/Monitor nodig. Maja met bewegende beelden zie je het natuurlijk ook veel beter.

Ze gaan de high quality nog patchen voor betere frames, maar ik zelf geniet veel meer van de mooiere wereld ipv paar extra FPS, het is geen first person shooter :P
Zolang allebei 1080p zijn zonder hdr zie ik niet zoveel aan een screenshot, op beeld zal t idd wel anders zijn. Maarja, youtube compressed alles weer naar de klote waardoor je het in die videos alsnog niet ziet... Alsof je 4k met een 720p camera zit te filmen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:12
Fantastische spel! Wel heb ik de originele Japanse stemmen aangezet, ik begon met engels maar ik vind Japans toch echt een stuk beter! Alsof er meer sfeer is.

Wel vind ik het jammer dat je lock button perse ingedrukt moet houden, bij andere delen kon je meestal kiezen tussen ingedrukt houden en niet.

[afbeelding]

[afbeelding]

Wauw! Ziet er super gelikt uit. Volgens mij zit 90% van de rekenkracht van de cpu in het renderen van haar Boobs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
sjaak88 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:27:
[...]

Frame pacing heeft niks te maken met een paar extra frames, maar ieder frame ongeveer even lang zichtbaar 8)7

De ene persoon is overigens gevoeliger dan de ander voor inconsistente frame pacing. Daarnaast is het ook een kwestie van het verschil leren kennen, bijvoorbeeld omdat je ook weleens games speelt op erg hoge framerates en gsync.

[ Voor 22% gewijzigd door Arrahant op 29-11-2016 10:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Mooiste metacritic user review:
"It is impossible for a grown man to take this game seriously. I could not stop cringing throughout my entire time with this homo erotic boy band simulator."
Koffie over de tafel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:33

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

[afbeelding]

[afbeelding]

Als ik dat zo zie heb ik helemaal geen zin om de XBO versie te spelen, wat een verschil :X

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een FF hoor je toch ook gewoon op de playstation te spelen... (heb beiden, geen fanboy ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:35:
Een FF hoor je toch ook gewoon op de playstation te spelen... (heb beiden, geen fanboy ofzo)
Op een Nintendo console zul je bedoelen! Beetje een emotioneel argument...

Alle games hoor je op alle platformen te kunnen spelen. In dit geval komt ie ook nog eens uit op de Xbox, wat je punt nog lozer maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:32:
Mooiste metacritic user review:
"It is impossible for a grown man to take this game seriously. I could not stop cringing throughout my entire time with this homo erotic boy band simulator."
Koffie over de tafel :(
Final Fantasy; can't take this game seriously...

WTF :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zijn er meer mensen die de Japanse voice-casting boven de Engelse prefereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Arrahant schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:19:
[...]

Ik ben eerlijk gezegd niet zo blij, de frame pacing in HQ is totaal niet stabiel. Voor mij voelt HQ onwijs hakkerig. Ja, de iq ligt hoger in HQ, maar door de frame pacing kan ik totaal niet van de game genieten. Vooralsnog in light mode gespeeld daardoor. Als je in de auto zit zie je het vooral omdat de omgeving niet soepel langs schiet, ondanks dat de framerate op circa 30 blijft. Erg jammer. Hopen dat ze het in een volgende patch kunnen fixen.

Ze hadden gewoon ook een pc versie moeten maken!
Hier idem. Ik heb een PS4 Pro incl. een 4K TV. Ik heb die HQ mode ook geprobeerd, maar dan is de framerate echt om te janken, althans, dat voelt zo. De LQ mode voelt veel prettiger aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Jasphur schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:40:
Zijn er meer mensen die de Japanse voice-casting boven de Engelse prefereren?
Zeer zeker! De Engelse voice over vind ik maar niks.
Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste