XFX 6850 of 6870

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views

• Winterzon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09-2023
Hallo,

Ik wil een nieuwe videokaart kopen. Mijn huidige videokaart is een XFX 8800GT 512 mb en bij battlefield 3 ben ik genoodzaakt om zowat alles op low te zetten om zo een fatsoenlijke en stabiele fps te behalen.
De rest van mijn systeem is:
Processor: Phenom X4 955
Moederbord:Gigabyte GA-MA770-UD3
Geheugen: 4GB DDR3
Behuizing: Antec Sonata Life 3 + 500watt earthswatt voeding
20 inch monitor
1 hardeschijf
1 dvd/cd rom
1 wireless internet usb adapter
toetsenbord + muis

Ik wil rond de 150 euro uitgeven. Ik ben het twijfelen tussen de XFX6850(132euro) en de XFX6870(149euro).
Is de 6870 voor 20 euro noemenswaardig beter? en is mijn voeding toereikend? ik zag staan dat er minimaal een voeding van 500watt vereist is en ja die heb ik. Of raden jullie me eventueel een andere kaart aan.

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 18:03
Lees eens wat reviews en benchmarks...(google?)

Computer nr 486 denk ik..

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-02 22:54

D4NG3R

kiwi

:)

VB beleid
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Best Buy Guide overzichtstopic
En dan specifiek:
[BBG aanschaf] Videokaarten

Losse topics als deze zijn al langer niet meer toegestaan, zoals hierboven al word aangegeven raad ik je aan om benchmarks etc op te zoeken en dan tot een conclusie te komen.

Mocht dit niet helpen zou ik de bovenste links even doorlezen (Wat ik sowieso al aanraad ook al kom je er zelf uit).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Winterzon
oke sorry wist niet dat je op een forum geen berichten mag plaatsen hierover, nog es de definitie van een forum opzoeken :|

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Elk forum heeft regels, zo ook deze:

Het algemeen beleid #quickstart
  • Lees eerst handleidingen, tutorials en vooral de helpfunctie van een programma, welke veelal te bereiken is door op F1 te drukken.
  • Bezoek de website en eventueel het forum van de leverancier.
  • Zoek eerst naar oplossingen voor je probleem met behulp van search-sites zoals Google, en kijk eerst of het probleem niet eerder op GoT is voorgekomen met behulp van onze search.
  • Neem de forum-FAQ's door.
  • Zoek het juiste subforum uit.
  • Lees het beleid en de FAQ van het betreffende subforum over de daar geldende huisregels en vaak voorkomende problemen.
Benchmarks etc kan je makkelijk op Google vinden, en met de search op GoT was je bij (een van) de Videokaarten BBG uitgekomen.

HD6850/70 review

en dat is om precies te zijn de 3e link op google.

• Winterzon
oke dat snap ik, maar had liever de mening van mensen die zo kaart in gebruik hebben. Die benchmarks heb ik allemaal al gelezen maar toch bedankt!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Voor ervaringen kan je beter in het AMD HD6XXX ervaringen - Deel 3 zijn. Maar de vraag die jij in de TS stelt mag/hoort daar ook niet (thuis).

Als je de benchmark die ik je stuurde al gezien had had je zelf al een keuze moeten kunnen maken? Vind jij die 5-10% extra performance de 20 euro meerprijs waard?

• Winterzon
ja het zegt me niet zoveel 5 a 10% betere performance, ik bedoel is het merkbaar in een game, heeft de 6870 een langere levensduur als het gaat om gamen, m.a.w. kan een 6870 de games over 2 jaar nog fatsoenlijk spelen en de 6850 niet. Dan zou ik wel een 6870 pakken. Maar % zeggen me niet veel haha :)

Verwijderd

Kijk naar bepaalde games die je wil spelen en of bij die games de HD6850 of Hd6870 genoeg fps geeft.

En als over 2 jaar de Hd6850 niet meer snel genoeg is, dan is een HD6870 dat ook niet meer...

Ik zelf zou de HD6870 halen.

Verwijderd

Winterzon schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 08:49:
oke sorry wist niet dat je op een forum geen berichten mag plaatsen hierover, nog es de definitie van een forum opzoeken :|
Als je gewoon nu _wel_ gaat lezen wat de bedoeling is dan was je er wel gewoon achter gekomen dat het wel mag, maar dat het niet de bedoeling is dat iedereen maar zijn eigen topic maakt. Dit om te voorkomen dat er een wildgroei aan topic's ontstaat, waar vooral slecht advies wordt gegeven omdat zoveel topics nooit meer te controleren zijn.

[BBG aanschaf] Videokaarten
[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29
dus

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Winterzon schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 09:08:
ja het zegt me niet zoveel 5 a 10% betere performance, ik bedoel is het merkbaar in een game, heeft de 6870 een langere levensduur als het gaat om gamen, m.a.w. kan een 6870 de games over 2 jaar nog fatsoenlijk spelen en de 6850 niet. Dan zou ik wel een 6870 pakken. Maar % zeggen me niet veel haha :)
Tja, dat ligt er net aan of jij die 10% extra belangrijk vindt of niet. Het ligt er ook maar net aan welke games je wilt draaien. Ik heb zowel een 6850 als een 6870, maar ze hangen in andere configs met systemen die voor andere dingen gebruikt worden. De enige manier waarop er wat zinnigs over te zeggen is is te kijken naar benchmarks.
Wat het in de toekomst doet blijft altijd afwachten, je weet immers nooit wat er gaat komen.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Winterzon schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 08:49:
Gezien je post history is jouw definitie van een forum 'Openbare dumpplek voor vragen van mensen die zelf niet willen zoeken.', of iets in die richting.

En laat dat nou net niet aansluiten op de definitie die we op GoT nastreven.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.