AMD Radeon HD7XXX Ervaringen - Deel 1

Pagina: 1 ... 11 ... 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 45 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Zerosum schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 14:16:
En een goeie release kalender zou daar bij helpen. Hoe moeilijk moet het zijn (voor je highend productlijn). :-)
drivers? Die is bij AMD toch duidelijk?, 1 keer per maand (voor het einde van de maand) behalve in de maand van release, daarin doe je het met de release drivers.

Alle andere drivers zijn pre-release, beta etc. .. op eigen risico.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:42
Dan mis je toch het punt. Helaas zijn de laatste niet altijd de beste, fora staan er bol van. Zeker als een specifieke game voor iemand een achteruitgang betekent, dan wil je een versie terug. En juist omdat het een nieuwe serie kaarten is, wil je elke update (zij het positief) pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Zerosum schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 14:35:
Dan mis je toch het punt. Helaas zijn de laatste niet altijd de beste, fora staan er bol van. Zeker als een specifieke game voor iemand een achteruitgang betekent, dan wil je een versie terug. En juist omdat het een nieuwe serie kaarten is, wil je elke update (zij het positief) pakken.
Nee, mijn punt is dat de laatste versies beta versies zijn en op eigen risico.

Ik heb ook "zo'n nieuwe kaart" en ik heb zowel in het kamp van NVIDIA als in het kamp van AMD problemen met beta drivers.

Op een gegeven moment moet je ook beseffen dat 5% sneller dan jezelf (want je was al de snelste met een enkele 7970 of 7950) eigenlijk nutteloos is. die 5% gaan ook het verschil niet maken tussen 2xMSAA of 4xMSAA in een game, daar is het te weinig voor.

Dus uiteidenlijk zou stabiliteit een belangrijker punt moeten zijn. ik heb met geen van de games performance of stabiliteitsproblemen (alles is sneller dan op een 580) dus wat is voor mij de winst dat ik risico's ga nemen qua performance/stabiliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Het verschil tussen de release drivers en de meeste recentere RC's is anders in BF3 het verschil tussen "ok" kunnen spelen en een "zeer soepele" ervaring. AMD heeft specifiek voor BF3 een aantal optimalisaties doorgevoerd in de 31jan drivers. Voor mij een waanzinnig verschil. Het gaat mij ook niet alleen om die 5% meer fps, het gaat om de algehele stabiliteit, soepelheid icm performance. Daar koop ik tenslotte een highend kaart voor, er daarom is dit het tweakers forum niet? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Zerosum schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 14:50:
Het verschil tussen de release drivers en de meeste recentere RC's is anders in BF3 het verschil tussen "ok" kunnen spelen en een "zeer soepele" ervaring. AMD heeft specifiek voor BF3 een aantal optimalisaties doorgevoerd in de 31jan drivers. Voor mij een waanzinnig verschil. Het gaat mij ook niet alleen om die 5% meer fps, het gaat om de algehele stabiliteit, soepelheid icm performance. Daar koop ik tenslotte een highend kaart voor, er daarom is dit het tweakers forum niet? ;-)
En heeft de recente patch van EA daar ook mee te maken?
Daar koop ik tenslotte een highend kaart voor, er daarom is dit het tweakers forum niet? ;-)
Ik vind dat we minder mogen klagen over de beta's die voor ons toegankelijk zijn. Als een beta driver mij helpt in game A, maar niet in game B, moet ik zelf die afweging maar maken en niet meteen op een hooivork proberen te prikken omdat het zulke slechte drivers zijn :(

misschien wordt ik wel te zacht :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
De recente EA patch leek wat meer performance te geven, maar dat is erg subjectief. De meest recente drivers, die 12.3 pre whql, die doen het op zich ook prima, maar hebben een aantal eigenaardigheden waardoor ik toch besloten heb om terug te gaan. En het feit dat dat wat lastiger is, omdat AMD geen volledige historie bijhoudt, verbaast me. En klagen is één ding, tips voor verbetering bij AMD achterlaten is twee. Ik doe dus beide en deel hier wat ervaring. Overigens is BF3 nu net DE game die flink in de schijnwerpers zou moeten staan bij AMD gezien het echt een showcase is voor de 7xxx serie. Het feit dat AMD developers bij DICE over de vloer zijn geweest doet in ieder geval wel zo vermoeden. 500+ euro uitgeven vind ik ook een reden om ook wat support terug te verwachten, het blijft het highend segment voorlopig.

Niks mis met zacht, als je een eitje bent hahaha ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Zerosum schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 15:17:
De recente EA patch leek wat meer performance te geven, maar dat is erg subjectief. De meest recente drivers, die 12.3 pre whql, die doen het op zich ook prima, maar hebben een aantal eigenaardigheden waardoor ik toch besloten heb om terug te gaan. En het feit dat dat wat lastiger is, omdat AMD geen volledige historie bijhoudt, verbaast me. En klagen is één ding, tips voor verbetering bij AMD achterlaten is twee. Ik doe dus beide en deel hier wat ervaring. Overigens is BF3 nu net DE game die flink in de schijnwerpers zou moeten staan bij AMD gezien het echt een showcase is voor de 7xxx serie. Het feit dat AMD developers bij DICE over de vloer zijn geweest doet in ieder geval wel zo vermoeden. 500+ euro uitgeven vind ik ook een reden om ook wat support terug te verwachten, het blijft het highend segment voorlopig.

Niks mis met zacht, als je een eitje bent hahaha ;-)
wat bedoel je met "geen volledige historie bijhoudt"? Driver roll-back neem ik aan? Ik doe bij zowel NV als AMD hetzelfde, complete uninstaal en een oude versie pakken uit de install dirs die ze achterlaten.

HD7000 draait op het GTX580 path van de BF3 code sinds de nieuwe patch, heeft AMD weinig aan gedaan vermoed ik.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Historie op de site zelf dus, alle earlier versions.

Had net oude drivers geschoond, doe ik dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Zerosum schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 17:23:
Historie op de site zelf dus, alle earlier versions.

Had net oude drivers geschoond, doe ik dus niet meer.
Gewoon op amd site onder drivers & downloads linkje klikken aan de rechterkant "previous versions"

64 bit
http://support.amd.com/us...es/radeonaiw_vista64.aspx
32 bit
http://support.amd.com/us...es/radeonaiw_vista32.aspx

In het geval van een zojuist gereleased kaart is het dan meestal fall-back op de driver op je CD aangezien er nog geen WHQL variant van een driver voor die kaart op de site is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Neliz, de post van Format-C vanmiddag half twee geeft aan dat de previous versions allesbehalve compleet is, dat is nu juist het punt. Tussen de fallback op de driver en de laatste whql zit nog een hele wereld aan releases en fixes. Sommige zetten echt zoden aan de dijk, andere minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Zerosum schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 20:15:
Neliz, de post van Format-C vanmiddag half twee geeft aan dat de previous versions allesbehalve compleet is, dat is nu juist het punt. Tussen de fallback op de driver en de laatste whql zit nog een hele wereld aan releases en fixes. Sommige zetten echt zoden aan de dijk, andere minder.
En ik zal het nog een keer zeggen, er zijn op dit moment 2 drivers "officieel" voor de 7970. De RC11, die op je CD staat en sinds een paar dagen ook de 12.2RC.

Dit zijn ook de enige twee die volgens mij bij AMD beschikbaar zijn. de anderen zijn beta's of builds van andere trees die gebouwd zijn om problemen op te lossen en in principe niet bedoeld voor het grote publiek. Tenzij AMD het sinds kort toestaat dat zijn beta testers de drivers ook in het openbaar posten. :+

Daarom zijn we tenslotte tweakers. Als je het echte werk wil zien dan heb je om de paar dagen nieuwe drivers, maar daar MAG je niets van zeggen want je bent een beta tester. of je doet het zakelijk en kijkt naar de drivers die officieel beschikbaar zijn gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vandaag een Asus Radeon HD 7950, 3072MB, DirectCU II TOP binnengekregen, ter vervanging van mijn trouwe Club3D 6970 2GB.

Even alle AMD software van mijn PC verwijderd, en vervolgens de kaart gewisseld.

Totzover een hele grote teleurstelling. Gigantische hoge temps, een hoop herrie en het loopt allemaal net ff wat minder soepel.

De kaart is in IDLE ongeveer 66graden, met ongeveer 55% load ( World of Warcraft, 1920x1080 alles op max, vSync op 120Hz) schiet de GPU naar de 98 graden.
Zowieso, zodra de GPU boven de 85 graden komt, gaan de fan's in high RPM, wat echt een hoop herrie geeft.
Intussen al wat gespeeld met MSI afterburner en de Asus GPU tweak, ik kan de fan's erg stil krijgen, maar zodra de GPU weer boven de 80 a 85 graden komt schiet ie weer naar full speed.

In game, totzover alleen nog getest in World of Warcraft, loopt het simpelweg niet lekker.
De framerates lijken in orde ( zit vaak aan de max vSync van 120Hz ) maar het speelt niet lekker.
Het is dan net alsof je even bijna stilstaat en de gemiste frames hierna ff ingehaald worden. Beetje laggy en schokkerig dus.

Lees hier en daar dat het aan de vSync ligt, maar die blijft gewoon aan, zonder vind ik het nl. niet mooi.
Bij mijn vorige kaarten, 6970, 4890, 4870, 3870 was dit -nooit- geen probleem.

Ik denk dat ik een foutieve kaart heb, of zijn die in-game lags inhert aan de 79x0 reeks ?

Wat screenies, met daarin een korte WoW sessie:

Afbeeldingslocatie: http://94.23.150.125/amd1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://94.23.150.125/amd2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://94.23.150.125/amd3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39
Lijkt me dat het contact van je koeler met je GPU wat matig is, IDLE zou hij bij lange na niet zo warm mogen worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 17:49
Lijkt mij veel te warm die kaart. Bij reviews zijn zelfs reference kaarten koeler. Nu heeft deze wel hogere clocks maar wel betere koeling.

[ Voor 25% gewijzigd door spookz0r op 19-02-2012 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, die kaart van jouw is gewoon defect. Mijn reference 7970 draait op 29C idle, 76C in BF3 met max CCC overclock en alle settings op ultra. Dit op gewone lucht koeling in een (redelijk) frisse kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 19:18
Kan iemand die een XFX R7950 Black Edition heeft, mij vertellen of er nu WEL of NIET een BIOS switch op de kaart zit? De review hier op Tweakers zegt dat deze er niet op zit, maar op Hexus.net wordt er wel over gesproken.

Zit te twijfelen tussen de XFX en de ASUS. ASUS is wel wat lomp in mijn ogen, de XFX is wat strakker uitgevoerd. De ASUS daarentegen heeft wel een 2e BIOS, wat ik zeer fijn vind voor als ik toch terug wil naar de oude settings voor het geval dat een BIOS aanpassing niet helemaal goed ging O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-06 17:02
Madshark schreef op zondag 19 februari 2012 @ 00:36:

De kaart is in IDLE ongeveer 66graden, met ongeveer 55% load ( World of Warcraft, 1920x1080 alles op max, vSync op 120Hz) schiet de GPU naar de 98 graden.
Zowieso, zodra de GPU boven de 85 graden komt, gaan de fan's in high RPM, wat echt een hoop herrie geeft.
Intussen al wat gespeeld met MSI afterburner en de Asus GPU tweak, ik kan de fan's erg stil krijgen, maar zodra de GPU weer boven de 80 a 85 graden komt schiet ie weer naar full speed.
Heb jij wel de juiste drivers geïnstalleerd omdat ik catalyst 12.3 zie staan dit moet volgens mij 12.1 of 12.2 zijn. Staat jij fanspeed vast op 30% of heb je hem op AUTO staan. Als ik zo het plaatje zien lijkt het wel of dat hij fixt staat ?

Ik heb de Sapphire 7950 OC en deze loopt op 1200-1600-1.25V en wordt met BF3 niet warmer dan 62 graden met fanspeed vast op 55% ( dan hoor je ze (2) ook niet eens!)

Wat er veel gebeurd bij web winkels als iemand een kaart terug brengt omdat deze niet goed werkt deze gewoon weer door te verkopen en hopen dat iemand anders er geen last van heeft. De pest is nu dat er weinig voorraad is en alles wat dus terug komt ook weer door wordt verkocht (als nieuw) Sommige mensen hebben problemen met een kaart en in een ander systeem weer helemaal niet.

Dit heb ik nu al een paar keer mee gemaakt dat ik iets krijg wat al was gebruikt!!!!!!

Hier heb ik al meerdere discussies over gehad met de betreffende winkels, volgens hun is dit de normaalste zaak van de wereld :S Ik als klant moet dan de keuze krijgen om voor het gebruikt product te gaan of te wachten op nieuwe voorraad. Maar ik wil geen ellende van iemand anders kopen, en al helemaal niet voor de nieuwprijs!

Als je iets binnen krijgt controleer het dan goed. Je kan op veel manieren zien of een product gebruikt is.

Ik denk dat het een RMA gaat worden en je weer even kunt wachten :S die ASUS zijn moeilijk te leveren ga voor een SAPPHIRE.

Suc6!

[ Voor 14% gewijzigd door jcj1982 op 19-02-2012 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag een Asus Radeon HD 7950, 3072MB, DirectCU II TOP binnengekregen, ter vervanging van mijn trouwe Club3D 6970 2GB.

Even alle AMD software van mijn PC verwijderd, en vervolgens de kaart gewisseld.

Totzover een hele grote teleurstelling. Gigantische hoge temps, een hoop herrie en het loopt allemaal net ff wat minder soepel.

In game, totzover alleen nog getest in World of Warcraft, loopt het simpelweg niet lekker.
De framerates lijken in orde ( zit vaak aan de max vSync van 120Hz ) maar het speelt niet lekker.
Het is dan net alsof je even bijna stilstaat en de gemiste frames hierna ff ingehaald worden. Beetje laggy en schokkerig dus.

Lees hier en daar dat het aan de vSync ligt, maar die blijft gewoon aan, zonder vind ik het nl. niet mooi.

Ik denk dat ik een foutieve kaart heb, of zijn die in-game lags inhert aan de 79x0 reeks ?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat is hier raar aan? ik had al gepost dat de DI CU II van de 7950 teleurstellend was (reviews lieten dat gewoon zien). Is gewoon een goedkope uitvoering van het echte Idee. Sapphire 7950 OC en de Power color oplossing werken veel beter. De 7970 DI CUII doet het veel beter.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:21
Astennu schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:29:
[...]

Wat is hier raar aan? ik had al gepost dat de DI CU II van de 7950 teleurstellend was (reviews lieten dat gewoon zien). Is gewoon een goedkope uitvoering van het echte Idee. Sapphire 7950 OC en de Power color oplossing werken veel beter. De 7970 DI CUII doet het veel beter.
Geef eens een bron dan? Dit is echt niet normaal voor die cooler.
Komop max 96 graden met 56% load, dan overleeft ie Furmark niet eens......

[ Voor 8% gewijzigd door mdcobra op 19-02-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Voor de mensen met problemen met de 12.2 preview driver: (http://support.amd.com/us...lyst122Previewdriver.aspx)
Please note that AMD Radeon HD™ 7900 users should keep using the 8.921.2 RC11 driver found here (the 12.2 preview does not support the AMD Radeon HD 7900 Series): http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/RC11Driver.aspx

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Heel vreemd, als je nu een driver zoekt kom je hier uit! Het lijkt mij dat je deze driver dan moet hebben.

Feature highlights of the AMD Catalyst 12.2 pre-certified driver:

Windows 7 and Windows® Vista® support for the AMD Radeon™ HD 7900 Series and AMD Radeon HD 7700 Series

[ Voor 4% gewijzigd door mdcobra op 19-02-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mdcobra schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:38:
[...]

Geef eens een bron dan? Dit is echt niet normaal voor die cooler.
Komop max 96 graden met 56% load, dan overleeft ie Furmark niet eens......
96c misschien niet nee. Maar echt goed ook niet. Pak bv de review van tweakers maar. Die XFX 7950 doet het inderdaad slechter dan de DI CU maar die doet het ook alles behalve goed als je dat vergelijkt met de Sapphire of de Power Color. maar 96c met niet eens full load is niet goed.

Dan zeg ik terug sturen want cooler er af halen = mogelijke garantie problemen.

Ik had naar het verkeerde getalletje gekeken ik zag 68 dat was wel normaal geweest. Maar dat was natuurlijk te huidige temp 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 19-02-2012 13:16 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Astennu schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:15:
[...]

96c misschien niet nee. Maar echt goed ook niet. Pak bv de review van tweakers maar. Die XFX 7950 doet het inderdaad slechter dan de DI CU maar die doet het ook alles behalve goed als je dat vergelijkt met de Sapphire of de Power Color. maar 96c met niet eens full load is niet goed.

Dan zeg ik terug sturen want cooler er af halen = mogelijke garantie problemen.

Ik had naar het verkeerde getalletje gekeken ik zag 68 dat was wel normaal geweest. Maar dat was natuurlijk te huidige temp 8)7
Gelukkig, ik snapte je reactie al niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
mdcobra schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:01:
[...]

Heel vreemd, als je nu een driver zoekt kom je hier uit! Het lijkt mij dat je deze driver dan moet hebben.

Feature highlights of the AMD Catalyst 12.2 pre-certified driver:

Windows 7 and Windows® Vista® support for the AMD Radeon™ HD 7900 Series and AMD Radeon HD 7700 Series
Zijn ook 2 verschillende drivers.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Bullus schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:23:
[...]

Zijn ook 2 verschillende drivers.
Oja, voor alle duidelijkheid 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
uhm ja was me nog niet duidelijk genoeg |:( maar ik begrijp nu dat ik de post totaal verkeerd begrepen hebt. :+

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:49

Nox

Noxiuz

Ik heb nu de drivers voor mijn 3870 geïnstalleerd, gezien het dezelfde driver is die ik download voor de 7950, moet ik nog drivercleaner gebruiken om deze drivers volledig te verwijderen en daarna mijn 7950 erin en daarna de nieuwe drivers installeren?

Gisteren toen mijn PC uit hibernate kwam nog het volgende mee gemaakt met mijn 3870 nog:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RCUnGFuQtAtDHENPqMH8seog/medium.jpg

Opklikken voor groot; lijkt wel alsof mijn beeld 360x240 was maar dan geschaald naar native (1680x1050). Iemand enig idee wat dit geweest kan zijn? Nog nooit eerder gezien maar hij ging nu in hibernate, iets wat hij nog nooit eerder heeft gedaan :P

[ Voor 3% gewijzigd door Nox op 19-02-2012 15:36 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online

----KNIP----

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Bedankt voor de reacties! Ziet er inderdaad uit dat er geen goed koeling contact is met de GPU.
Ik had vanochtend nog even 3DMark11 geprobeerd, Temps schoten naar de 118graden, wat idd veel te hoog is. Ook in 3DMark was de stutter goed te zien, de onderzeeërs lijken steeds kleine sprintjes te maken.

Kaart zat overigens nog in een open case, er was dus voldoende koele lucht. Heb de 'oude' 6970 zolang even teruggezet en alles loopt weer zoals het zou moeten. (dus vloeiende gameplay)

De kaart kan ik as. maandag gewoon terugbrengen, de winkel waar deze vandaan komt heeft wat dat betreft een fijne return policy.

De vraag is nu alleen, de mini-lag's die ik kreeg met WoW, is dat vanwege het defect aan de kaart of inhert aan de 7xxx reeks vanwege de semi-beta drivers ?
(misschien iemand hier met een 79xx en WoW ervaring?)
Heb namelijk geen zin om komende weken met deze stutters te gaan spelen, in afwachting van een goede driver.

Mijn 6970 gaat dinsdag naar een nieuwe eigenaar, dus ik zou maandag eigenlijk een nieuwe kaart -moeten- kiezen, waarbij ik max. 200euro erop wil bijleggen.
Verstandig om anders een GTX580 3GB te nemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Als je die 96 graden te veel vind zou ik zeer zeker niet voor een 580 gaan (pakt rap 100W 150W meer vermogen). Ik zal zo eens kijken hoe het met mijn Sapphire OC gaat. Die schijnt het qua koeling en geluid nog beter te doen dan de DCII ondanks zijn bescheiden formaat.

[ Voor 23% gewijzigd door Nox op 19-02-2012 17:22 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik geen GTX580 meer willen kopen op dit moment. Je hebt blijkbaar pech met die 7950. Ik zou de kaart omruilen voor een andere en geen ander type kaart kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
NoxiuZ schreef op zondag 19 februari 2012 @ 17:19:
Als je die 96 graden te veel vind zou ik zeer zeker niet voor een 580 gaan (pakt rap 100W 150W meer vermogen). Ik zal zo eens kijken hoe het met mijn Sapphire OC gaat. Die schijnt het qua koeling en geluid nog beter te doen dan de DCII ondanks zijn bescheiden formaat.
Ah ok.. Jah, heb me in geen jaren meer verdiept in nVidia hardware, dacht dat dit zo'n beetje gelijk was aan elkaar. Temps kunnen me eigenlijk gestolen worden, zolang een kaart maar zijn werk kan doen, zonder ik het gevoel heb dat er een turbinemotor naast me aanjaagt ;)
Als ik de foto's bekijk van de Sapphire OC, lijkt de koeler erg veel weg te hebben van een Club3d 6970 ( http://static.queensystem.../product/64/01/640170.png )
Gek genoeg is hij bij Informatique zo'n 50 euro duurder dan de Asus DCII 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
zonder ik het gevoel heb dat er een turbinemotor naast me aanjaagt ;)
Als de koeling niet goed zit zal de fan ook harder blazen om de kaart koel te kunnen houden. Zit de koeling wel goed zal de fan ook veel minder hard blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

PilatuS schreef op zondag 19 februari 2012 @ 17:25:
Ik geen GTX580 meer willen kopen op dit moment. Je hebt blijkbaar pech met die 7950. Ik zou de kaart omruilen voor een andere en geen ander type kaart kopen.
Maar waarom zou je geen ander type kopen? Volgens mij is de Sapphire (ondanks dat ik hem zelf gekocht heb) helemaal geen slechte kaart. Sterker nog, ik heb bij Azerty nog een order uit staan van dik 400 euro die ik nog even terug wil. Maar anders zou hier de 7950 DCII in mijn kast hebben gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
NoxiuZ schreef op zondag 19 februari 2012 @ 17:39:
[...]

Maar waarom zou je geen ander type kopen? Volgens mij is de Sapphire (ondanks dat ik hem zelf gekocht heb) helemaal geen slechte kaart. Sterker nog, ik heb bij Azerty nog een order uit staan van dik 400 euro die ik nog even terug wil. Maar anders zou hier de 7950 DCII in mijn kast hebben gezeten.
Ik bedoel geen andere kaart zoals de GTX580. Als ik hem was zou ik die 7950 gewoon houden en alleen omruilen voor een andere aangezien deze blijkbaar problemen heeft. Of dat nou een Asus of Sapphire 7950 is maakt niet uit. Ik denk dat de 7950 op dit moment zo'n beetje de beste kaart is die je maar kan kopen. Daarom zou het zonde zijn om een verouderde GTX580 te kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 19-02-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Aha op die manier. In principe zien ze er ook gewoon zeer degelijk uit. Ben alleen nog aan het zoeken naar de review waar de DCII en Sapphire tegenover elkaar stonden.

EDIT:

Gevonden :) H.I, niet de betrouwbaarste maar omdat er verder geen andere reviews zijn waar ze beiden tegenover elkaar staan wel het best vergelijkende onderzoekje:

http://nl.hardware.info/r...eling-en-geluidsproductie

[ Voor 47% gewijzigd door Nox op 19-02-2012 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Aardig verschil kwa geluid :o 6 dB(a) is aardig wat. kwa tempratuur ook wel :). MIsschien dat ik ook maar voor Sapphire ga ipv Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik blijf toch denken dat het scheve performance verschil tussen de 50 en de 70 uiteindelijk recht gezet wordt als de echt officiële drives zijn uitgekristalliseerd. Ik denk dat we dan die extra shaders tot hun recht zien komen...

Eerst maar eens een custom OC 7970 scoren... (wanneer komen die krengen nou eens!)

[ Voor 6% gewijzigd door Tijgert op 19-02-2012 20:33 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Iemand al een resultaat gehaald met zijn 7950?

Mijn OC-editie van Sapphire doet 19900 punten in Vantage (gewoon stock settings, 1280x1024 geloof ik). In veel benchmarks zie ik vaak dat er al de 30.000 / 34.000 punten wordt gehaald.

Ik heb dan niet een enorm dikke CPU (FX-8120) maar wat zou ik toch wel minimaal moeten halen? En zijn er ook ergens benchmarks die ik kan draaien die niet zo zwaar op mijn CPU leunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Na een paar dagen testen van de 12.2 pre-whql drivers, toch weer teruggestapt naar de versie van eind januari. BF3 had bij mij de nodige issues op mijn 7970. Low power state de eerste paar minuten, hangen op mapwisselingen en random crashes. Hopelijk wordt de whql beter :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliors40
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 23:29
Zit er eigenlijk verschil tussen RC11 & de versie van 31 januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Jazeker, in ieder geval voor BF3. Verschil tussen stuttering/sluggishness en smooth gameplay is erg groot.

Afijn, er weer anderhalf uur opzitten, zonder crashes, zelfde OC-profiel in Afterburner, heerlijk op 1125/6000 knallen in BF3. Lang leve de januari patch. Hopelijk wordt de whql eind feb wel wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Madshark schreef op zondag 19 februari 2012 @ 17:08:
[...]

Bedankt voor de reacties! Ziet er inderdaad uit dat er geen goed koeling contact is met de GPU.
Ik had vanochtend nog even 3DMark11 geprobeerd, Temps schoten naar de 118graden, wat idd veel te hoog is. Ook in 3DMark was de stutter goed te zien, de onderzeeërs lijken steeds kleine sprintjes te maken.

Kaart zat overigens nog in een open case, er was dus voldoende koele lucht. Heb de 'oude' 6970 zolang even teruggezet en alles loopt weer zoals het zou moeten. (dus vloeiende gameplay)

De kaart kan ik as. maandag gewoon terugbrengen, de winkel waar deze vandaan komt heeft wat dat betreft een fijne return policy.

De vraag is nu alleen, de mini-lag's die ik kreeg met WoW, is dat vanwege het defect aan de kaart of inhert aan de 7xxx reeks vanwege de semi-beta drivers ?
(misschien iemand hier met een 79xx en WoW ervaring?)
Heb namelijk geen zin om komende weken met deze stutters te gaan spelen, in afwachting van een goede driver.

Mijn 6970 gaat dinsdag naar een nieuwe eigenaar, dus ik zou maandag eigenlijk een nieuwe kaart -moeten- kiezen, waarbij ik max. 200euro erop wil bijleggen.
Verstandig om anders een GTX580 3GB te nemen ?
Ik denk dat het komt omdat je kaart in de thermal protection schoot. Die kaart is duidelijk niet in orde. En om op basis daar van een 580 te kopen vind ik niet slim maar het is jou geld. Ik zou gewoon weer een 7950 halen. Misschien Asus maar even vermijden en voor de Sapphire gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Zerosum schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:04:
Na een paar dagen testen van de 12.2 pre-whql drivers, toch weer teruggestapt naar de versie van eind januari. BF3 had bij mij de nodige issues op mijn 7970. Low power state de eerste paar minuten, hangen op mapwisselingen en random crashes. Hopelijk wordt de whql beter :-(
Die low power state fout heb ik ook, het lijk mij wel HEEL erg slecht als die in de WHQL komt.
Ik denk dat er dan een aardige shitstorm AMD's kant op komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliors40
Zerosum schreef op zondag 19 februari 2012 @ 23:22:
Jazeker, in ieder geval voor BF3. Verschil tussen stuttering/sluggishness en smooth gameplay is erg groot.

Afijn, er weer anderhalf uur opzitten, zonder crashes, zelfde OC-profiel in Afterburner, heerlijk op 1125/6000 knallen in BF3. Lang leve de januari patch. Hopelijk wordt de whql eind feb wel wat beter.
Toch draait bf3 ook aardig met die RC11 maar zoals je zeg hier en daar een stutter zonder dat ik fps verlies heb.
Welke settings gebruik je bij bf3 en wat zijn je fps ?
Dat geheugen heb ik een stuk hoger geklokt als jou 6600 oftwel 1650 in AB.
Ik heb ook wel is gelezen dat je daar niet veel fps mee zou winnen maar in bf3 scheelt dat toch behoorlijk.
Ik speel met vsnyc aan dus elke frame kan het verschil zijn van onder de 60 te duiken of erboven te blijven.
Temps is 63 met fan op 50% tijdens bf3 met gemiddelde gpu load van 80-95
Gpu op 1125 met voltage op 1181mv
Dit gaat over de Sapphire variant van de hd 7970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
1920*1080, bijna alles op ultra, behalve shadow high en mesh ook. MSAA uit, AA post op high, AF16x en ik heb de frames gelimiteerd op 75. Daar draait ie eigenlijk altijd wel op, af en toe een dip op de B2k mappen richting de 50-ers, 60-ers. Dat geheugen heb ik trouwens weer op 1375 gezet, veel stabieler en smoother, ik krijg er echt geen extra fps door voor mijn gevoel, daarnaast lijkt mijn geheugen slecht overclockbaar.
Dus nu op 1125/1375@1,187v. Lichte voltage verhoging omdat ik anders artifacts krijg, helaas niet de beste uit de 7970 batch dus. Alleen CCC oc kom ik niet verder dan 1100 zonder artifacts. Temps zijn 77-78 graden met de fan op 65% tijdens gamen, maar die heb ik handmatig ingesteld. Vsync uit, omdat ik meer dan 60 fps wil hebben op het scherm, ik zal wel een kniesoor zijn.

Met de RC11 had ik dus inderdaad ook een stabiele fps, alleen voelde BF3 heel sluggish aan, dat hebben ze met de daaropvolgende versie echt flink verbeterd. Net weer twee potten gedraaid op de 31jan driver, Oman map, geen centje pijn, af en toe een dip naar de 50-ers. De vanilla mappen draaien allemaal helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Zerosum schreef op maandag 20 februari 2012 @ 00:05:
Met de RC11 had ik dus inderdaad ook een stabiele fps, alleen voelde BF3 heel sluggish aan, dat hebben ze met de daaropvolgende versie echt flink verbeterd. Net weer twee potten gedraaid op de 31jan driver, Oman map, geen centje pijn, af en toe een dip naar de 50-ers. De vanilla mappen draaien allemaal helemaal prima.
Weet je zeker dat ie uit de low power modus kwam? Als dit niet fout gaat merk ik geen performanceverschil in BF3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliors40
Ja ik heb shadow op high en die mesh ook.
Alleen bij B2k mappen zet ik mesh op medium om altijd boven 60fps te zitten.
Dan wel met 2msaa , Fxaa injector en AA post op low , Field of view op 90 en blur uit.
Ter vergelijking ik kwam van 2 gtx 560 ti die overgeklokt waren en toen kon ik alleen terain decor & quality op ultra zetten en de rest op high & field of view op 65.
Dus aardig kaartje die 7970 :P
Ik heb een keer gekeken naar men gpu verbruik op een bepaalde punt in bf3 en toen heb ik de memoryklok omhoog gegooit met 50 mhz (1608 naar 1658 ) ,Gpu load ging van 97% naar 91 % om 60 fps tegeven.
Gpu core krijg ik niet hoger zonder artifacs, zelfs niet met 1300mv.
Mem heb ik al is op 1748mhz gedaan.
Bf3 speelde zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliors40
mdcobra schreef op maandag 20 februari 2012 @ 00:12:
[...]

Weet je zeker dat ie uit de low power modus kwam? Als dit niet fout gaat merk ik geen performanceverschil in BF3.
Bij mij niet in iedergeval want dan zouden mijn fps ook moeten kelderen en ik zou dat moeten zien op men osd van afterburner.
Fps blijven hetzelfde alleen er is even een kleine stutter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
mdcobra schreef op maandag 20 februari 2012 @ 00:12:
[...]
Ja, dat weet ik zeker, ik gebruik OSD monitoring van Afterburner en ik zie de gpu clocks op 300 staan. Overigens zou ik het zonder monitoring ook zeker weten, je fps kakt in tot een onspeelbaar niveau, 5-10. En dan opeens floept ie naar de 1125 clock en dan gaat het goed.

De performance van die driver is op zich verder wel goed in BF3, maar niet met deze randverschijnselen. Overigens is het ALT-Tabben een verademing met die nieuwste, echt geweldig hoe snel dat gaat.

@Cliors, ik krijg de GPU op zich wel hoger richting 1150-1170, maar dan ga ik snel richting de 1,26v, dat is het me niet waard voor die enkele extra fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik zie nu op het forum pas de 12.1 update enz....
Is het nou beter dan 11.12 ?
ik speel bf3 alles ultra msaa uit fxaa mod erop.

altijd boven 60 alleen bij b2k ook wat dipjes 55 min...
Op een hd 7950 OC van sapphire.
Core @ 1100 Mem @ 1500 V @ 1150. max temp is 61c.

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb tot nu toe de:
amd_radeon_hd7900_win7_64_RC11 AMD Catalyst 8.921.2 RC11 gebruikt, met catalyst versie 11.12 . Werkt voor mij lekker stabiel, met name in BF3. (download link http://benchmark3d.com/amd-catalyst-8-921-2-rc11-for-hd7900)

Ik ga nu deze testen, aangezien hij goed scoort in de benchmark*:
8.95_rc_vista_7 AMD Catalyst 12.3 RC 8.95 31 January met catalyst versie 12.3 (download link: http://benchmark3d.com/amd-catalyst-12-3-rc-8-95-31-january)

* 8.95 31 January is the best driver for Battlefield 3 or that is what our tests shown. 8.95 14 February performs just as good, except when looking at the minimum FPS we can see that it can go 1 FPS lower than 8.95 31 January.

http://benchmark3d.com/am...5-14-february-benchmark/3

Afbeeldingslocatie: http://cdn2.benchmark3d.com/benchmarks/amd-catalyst-12-3-rc-8-95-14-february-benchmark/AMD-Catalyst-8-95-14-February-Battlefield-3.jpg

Edit:
Lol, start net Alan Wake op om eens te kyken wat voor spel dat is. Bummer! 7950 OC not fast enough :+ :P
Afbeeldingslocatie: http://i226.photobucket.com/albums/dd299/ThunderDaan/alanwake.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door peakaboo op 20-02-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Zerosum schreef op maandag 20 februari 2012 @ 00:24:
[...]

Ja, dat weet ik zeker, ik gebruik OSD monitoring van Afterburner en ik zie de gpu clocks op 300 staan. Overigens zou ik het zonder monitoring ook zeker weten, je fps kakt in tot een onspeelbaar niveau, 5-10. En dan opeens floept ie naar de 1125 clock en dan gaat het goed.

De performance van die driver is op zich verder wel goed in BF3, maar niet met deze randverschijnselen. Overigens is het ALT-Tabben een verademing met die nieuwste, echt geweldig hoe snel dat gaat.

@Cliors, ik krijg de GPU op zich wel hoger richting 1150-1170, maar dan ga ik snel richting de 1,26v, dat is het me niet waard voor die enkele extra fps.
Gebruik je toevallig unofficial overclocking? en UnofficialOverclockingMode op 1?

Met deze settings had ik inderdaad ook dat ie bij het gamen op 2d modus bleef hangen, nadat ik hem op 2 had gezet (powerplay disable) had ik er geen last meer van. Vreemde ervan was dat bij het benchen van 3dm11 ik daar geen problemen mee had,alleen met games.

@^^
lol @alan wake,microsoft game? checkt ie niet naar de winsat?misschien ff winsat draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door Bullus op 20-02-2012 10:41 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Ja, had unofficial gebruikt met setting 1. Daarnaast heb ik ook /XCL gebruikt, zelfde resultaat. Ik zal het nog eens proberen met de setting 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 19:18
Heeft er al eens iemand een BIOS van de ASUS HD7970-DC2 in een ASUS HD7970-DC2T geflashed?

Lijkt me dat er praktisch geen verschil zou moeten zijn, anders dan de prijs natuurlijk. Dan zou je beter een ASUS HD7970-DC2 kunnen kopen en flashen naar een DC2T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Trouwens, als iemand nog een betrouwbare review wilt van de 7970 moet je hier zijn: productreview: XFX Radeon HD 7970 Core Edition 3GB review door Dailey123

_O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
peakaboo schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:16:
Trouwens, als iemand nog een betrouwbare review wilt van de 7970 moet je hier zijn: productreview: XFX Radeon HD 7970 Core Edition 3GB review door Dailey123

_O- _O-
ROFL, dit moet wel een testcase zijn voor een studie oid van hoe men op het internet op nonsense reageert... iets anders kan ik niet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
Cliors40 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 00:16:
Ja ik heb shadow op high en die mesh ook.
Alleen bij B2k mappen zet ik mesh op medium om altijd boven 60fps te zitten.
Dan wel met 2msaa , Fxaa injector en AA post op low , Field of view op 90 en blur uit.
Ter vergelijking ik kwam van 2 gtx 560 ti die overgeklokt waren en toen kon ik alleen terain decor & quality op ultra zetten en de rest op high & field of view op 65.
Dus aardig kaartje die 7970 :P
Ik heb een keer gekeken naar men gpu verbruik op een bepaalde punt in bf3 en toen heb ik de memoryklok omhoog gegooit met 50 mhz (1608 naar 1658 ) ,Gpu load ging van 97% naar 91 % om 60 fps tegeven.
Gpu core krijg ik niet hoger zonder artifacs, zelfs niet met 1300mv.
Mem heb ik al is op 1748mhz gedaan.
Bf3 speelde zonder problemen
Lage frames :S Ik heb alles op utra staan en MSAA op 4x dus alles maxt out! B2K mappen heb ik met mijn 7950 sapphire OC 1200-1600-1.25V gemiddel tussen de 60 en 65 frames.

Toch vreemd, dit omdat ik ook de 7970 heb gehad en ik geen verschil zie in frames.

AMD heeft daarom misschien eerst de 7970 op de markt gebracht omdat anders niemand meer voor de 7970 zou gaan ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Lage frames Ik heb alles op utra staan en MSAA op 4x dus alles maxt out! B2K mappen heb ik met mijn 7950 sapphire OC 1200-1600-1.25V gemiddel tussen de 60 en 65 frames.
Gemiddeld misschien ja. Maar je hebt dan op bepaalde punten zeker wel flinke drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
PilatuS schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:49:
[...]

Gemiddeld misschien ja. Maar je hebt dan op bepaalde punten zeker wel flinke drops.
Drop wel ja maar geen flinke blijf boven de 48 frames. 1920-1080 resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
jcj1982 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:51:
[...]

Drop wel ja maar geen flinke blijf boven de 48 frames. 1920-1080 resolutie.
Met alles op Ultra en 4xMSAA geloof ik daar helaas niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliors40
Dat is ook 1 van de redenen dat ik de settings wat lager zet omdat ik met vsync speel en niet onder de 60 wil duiken.
Met 4 msaa gebeurt dat vaak en zeker in B2k mappen.
Ik heb dan ook nog die Fxaainjector aanstaan.
Dat snoept toch ook wat meer frames weg dan die standaard post AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Nog opnieuw getest met disable PowerPlay, mapwissel BF3 ging goed, vooralsnog ook geen crashes of andere rariteiten. Enige jammer vind ik wel dat ie flink heet blijft in 2D, 70c vind ik wat overdreven als ik niet aan het gamen ben. Keuzes, keuzes, denk toch dat ik een rollback doe naar 31jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Heb je unofficial overclocking wel nodig, anders gewoon uitzetten = op 0 zetten.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Ja, net die lichte voltage verhoging naar 1.187 om de 1125 mogelijk te maken. Zonder die OC krijg ik artifacts in BF3. Ik kan ook settlen voor 1100 op de core, maar op de een of andere manier wil ik die 1125 in ieder geval halen. Ik ben ook nog aan het testdraaien of ik met 1.210v op de 1150 kan uitkomen. Andere spellen en 3DM11 vinden een hogere core allemaal geen probleem, BF3 wel helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Zonder unofficial overclocking is de max toch 1125 voor de 7970 en voltage aanpassen is daarmee ook mogelijk.
Hoger dan 1125/1575 is unofficial overclocking pas nodig.(hoger dan CCC limiet)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Klopt, alleen zonder voltage verhoging kan ik via CCC wel de core op 1125 zetten, maar dan krijg ik toch artifacts in BF3. Mijn kaart is dus helaas niet zo denderend in vergelijking met al die anderen die zonder enige aanpassing alle sliders in CCC naar rechts kunnen zetten. Mijn memory krijg ik zelfs niet hoger dan 1450, dan gaat de performance echt rap omlaag. Dus met een lichte overvolt, kom ik net aan die 1125.

edit: half uurtje Oman gedraaid en stabiel op 1.212v en de core op 1160, temps rond de 80, fan op 68%. Wel veel herrie, maar ik heb toch een koptelefoon op. Belangrijker, hij draait lekker smooth. Overigens nog steeds met de 12.2 pre-whql, op één of andere reden nu geen crashes meer gehad.

[ Voor 26% gewijzigd door Zerosum op 20-02-2012 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
PilatuS schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:52:
[...]

Met alles op Ultra en 4xMSAA geloof ik daar helaas niets van.
Dat hoeft ook niet :P Als ik mijn frames maar heb :) Als ik tijd en zin heb maak ik een opname met mijn tele, ik gebruikt MSI AB daarop kun je mijn settings zien van mijn 7950 OC en mijn frames. Zal dan ingame ook de video settings laten zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb 1 feb mijn Arctic accelero 7970 bestelt bij azerty. De levertijd was toen 10+ dagen. Het is nu 20 dagen verder en de levertijd is nog steeds 10+ dagen. Verder is er geen enkele andere winkel op de tweakers pricewatch die dit product aanbiedt. Verder kan ik ook geen winkel vinden die dit product verkoopt.

Heeft iemand enig idee wanneer deze koelers leverbaar zijn in NL?
Of/En
Heeft iemand misschien een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
j0ppie schreef op maandag 20 februari 2012 @ 19:36:
Ik heb 1 feb mijn Arctic accelero 7970 bestelt bij azerty. De levertijd was toen 10+ dagen. Het is nu 20 dagen verder en de levertijd is nog steeds 10+ dagen. Verder is er geen enkele andere winkel op de tweakers pricewatch die dit product aanbiedt. Verder kan ik ook geen winkel vinden die dit product verkoopt.

Heeft iemand enig idee wanneer deze koelers leverbaar zijn in NL?
Of/En
Heeft iemand misschien een alternatief?
Volgens mij heeft een tweaker er gewoon eentje direct bij Arctic zelf besteld. Staat een review van online. Het is wel duurder, maar blijkbaar dus een stuk sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Zo, ik lijk nu eindelijk, na dagen testen, de sweetspot gevonden te hebben. Net twee volle mappen Caspian en Firestorm gespeeld 1140/1375@1,200v. Meeste settings ultra, mesh/effects high, geen msaa, 16xAF, HBAO. Nagenoeg altijd is de framerate fixed op 75, soms een dip naar de 60-ers. Erg belangrijk voor mij: hij blijft supersmooth aanvoelen, ook al dropt de fps naar de 60-ers. Wat een heerlijke potten waren dat. Nagenoeg de volle eyecandy, core 23% OC-ed en rammen maar.

Ik ga nu proberen of ik mesh/effects ook naar ultra kan krijgen, zonder dat ik aan speelervaring inlever, maar ik ben met de huidige settings meer dan tevreden over deze 7970. Temps niet warmer dan 75c geweest met aggresive fanprofiel op 65%.

* Zerosum happy :-)

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/zmbhqs.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Zerosum op 20-02-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliors40
Die mesh quality hakt er behoorlijk in als je een groot gedeelte van de map kan zien bv bij die B2k mappen.
Behoorlijk framedrop dan.
Ik heb dernet is zonder vsync gespeelt met alles ultra & 4 msaa en dat ging eigenlijk best goed.
Soms zakte het in tot in de 40 maar het was goed speelbaar.
Dan heb je pieken tot 90 dus gemiddeld rond de 65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Ik wil de minimum fps zo hoog mogelijk houden om het vloeiend te kunnen blijven spelen, met de huidige setup ben ik nog niet onder de 50 gekomen, ook niet op Oman. Oman was eigenlijk DE test, dat is volgens mij de zwaarste map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliors40
Ja eerlijk gezegd vind ik vsync het lekkerst spelen.
Het is veel smoother en ziet er mooier uit ook vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peakaboo schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:16:

_O- _O-
Ze hebben em al down gehaald. Ik ben nu wel benieuwd wat hij er neer heeft gezet. Hij had echt pagina's vol met reacites. Een giga flame war?

Ik ga vandaag een 2e 7970 ophalen. Eens kijken welke van de twee beter clockt. Misschien nog even CF testen. En daar na weer een weg.

[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 21-02-2012 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Astennu schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 08:40:
[...]

Ze hebben em al down gehaald. Ik ben nu wel benieuwd wat hij er neer heeft gezet. Hij had echt pagina's vol met reacites. Een giga flame war?

Ik ga vandaag een 2e 7970 ophalen. Eens kijken welke van de twee beter clockt. Misschien nog even CF testen. En daar na weer een weg.
Ja ging nergens over, die gast was stoned en lulde maar raak.

Anyway, nice. Gewoon standaard model 7970? Ik meende dat jij ook een 7950 OC had/ging krijgen??

Ik heb trouwens Alan Wake nog gespeeld eventjes, draaide prima boven de 60 FPS op 1920x1200, 4x AA en 16x AF alles op hoogste detail setting. Maargoed, verder ook geen extreem zwaar spel zoals BF3.

Ik heb overigens de laatste paar dagen last van BF3.exe has stopped working crashes.... Meer mensen last van? Vraag me af of het aan mijn driver ligt, of dat het een spel-issue is.... Mijn win 7 installatie is vers. Of is het weer het verhaaltje dat het bij ultra crashed, dus maar op high moet spelen? (zoals bij company of heroes ook bijv. het geval was, met ultra textures crashte de game vaker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoewel het in het BF3 problemen topic thuis hoort.
Ja, DICE heeft al aangegeven dat op ULTRA er crashes zijn,
word aan gewerkt schijnbaar, vreemd genoeg draait mijn systeem extreem soepel, met alles op max heb ik niet eens last van drops, (heb trouwens de XFX black edition, voor kleine meerprijs cherry picked)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
OK, zoiets dacht ik al, maar toch even vragen hier (voor het geval een 7xxx issue is/was :P). Bij mij draait het verder ook mega soepel hoor, maar soms gewoon uit het niets een exe crash.

Is het trouwens een idee om hier ook de OC resultaten per merk/model bij te houden in de OP? Of moet er dan een speciaal OC topic worden aangemaakt?

[ Voor 16% gewijzigd door peakaboo op 21-02-2012 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Astennu schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 08:40:
[...]

Zat zelfs een review van de Mcdonalds tussen had hij er ook bij gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peakaboo schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 09:10:
[...]

Ja ging nergens over, die gast was stoned en lulde maar raak.

Anyway, nice. Gewoon standaard model 7970? Ik meende dat jij ook een 7950 OC had/ging krijgen??
Mmmh had het best grappig gevonden om dat te lezen :P
Ik kan een Sapphire OC 7950 ophalen voor 430 bij mycom. Maar ik kon deze Sapphire HD7970 Refferenced voor 440 2e hands ophalen :) Als dat vanmiddag gelukt is heb ik de 7950 natuurlijk niet meer nodig. 10 euro meer voor een echte 7970 vind ik een mooie deal :) Dat hij 2e hands is maakt me niet veel uit. Ik bedoel zodra ik een nieuwe kaart in me pc druk is hij ook 2e hands. Als hij er maar netjes uit ziet en compleet is vind ik het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Is jammer dat je de 7950 OC van sapphire nog niet getest hebt, denk dat je dan voor die kaart was gegaan. Hij is echt enorm stil (bij 50% fanspeed zelfs nog relatief stil te noemen!) en koelt super. Als je zelf gaat overklokken haal je makkelijk 7970 prestaties of zelfs daarboven. Zie mijn max OC, en dat voor 430 euro... Ik wist het wel :+

ps. nee ik probeer geen 7950 OC's aan te smeren en ik werk ook niet voor sapphire :P

[ Voor 11% gewijzigd door peakaboo op 21-02-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Gisteren mijn Sapphire 7950 OC handmatig met fan op 100% gezet.

Conclusie:

Afbeeldingslocatie: http://atothejay.files.wordpress.com/2011/01/wind_in_face2.jpg?w=500

<50% erg stil verder. Gelukkig onder load komt hij daar niet snel aan. Moet hem nog wel even verder clocken uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peakaboo schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:35:
Is jammer dat je de 7950 OC van sapphire nog niet getest hebt, denk dat je dan voor die kaart was gegaan. Hij is echt enorm stil (bij 50% fanspeed zelfs nog relatief stil te noemen!) en koelt super. Als je zelf gaat overklokken haal je makkelijk 7970 prestaties of zelfs daarboven. Zie mijn max OC, en dat voor 430 euro... Ik wist het wel :+

ps. nee ik probeer geen 7950 OC's aan te smeren en ik werk ook niet voor sapphire :P
Nee hoor. Ik heb nu een 7970 Refferenced en ik vind em helemaal niet luidruchtig. Ik heb er helemaal geen last van. En een 7970 op dezelfde clocks als een 7950 is nog steeds sneller. Al is het maar 3%.

Daarnaast is de 7970 waardevaster door zijn hogere verkoop prijs.
Daarnaast ben ik altijd liefhebben geweest van refferenced designs met die exhaust coolers :) Ik kan me niet meer herinneren dat ik sinds de 3870 een kaart zonder refferenced cooler lang gebruikt heb.

Alleen de 8800 GT die ik heel kort gehad heb had ik meteen van een andere cooler willen voorzien. Maar de andere waren voor mij goed te doen.
NoxiuZ schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:38:

Conclusie:

[afbeelding]

<50% erg stil verder. Gelukkig onder load komt hij daar niet snel aan. Moet hem nog wel even verder clocken uiteraard.
Is niets nieuws. Die AMD kaarten met zo'n soort fan hebben dit altijd gehad. Hell de X850 XT PE had hier al last van. Die fan kon zo veel harder dan nodig was en dan maakt hij een extreem kabaal. Maar daar kom je met normaal gebruik nooit. Alleen maar als je em geforceerd op 100% zet. Zelfs met extreme OC, voltages en fan op auto zul je die 100% niet halen. Misschien in een extreme hotbox :)

[ Voor 25% gewijzigd door Astennu op 21-02-2012 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
NoxiuZ schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:38:

Conclusie:

[afbeelding]

_O- lol

Bij mij komt hij alleen boven de 40% fanspeed als ik hem op 1,3V zet met max OC. Dan wordt ie iets van 73 graden MAX. Dit was met een benchmark (zware stress).
Astennu schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:43:
[...]

Nee hoor. Ik heb nu een 7970 Refferenced en ik vind em helemaal niet luidruchtig. Ik heb er helemaal geen last van. En een 7970 op dezelfde clocks als een 7950 is nog steeds sneller. Al is het maar 3%.

Daarnaast is de 7970 waardevaster door zijn hogere verkoop prijs.
Daarnaast ben ik altijd liefhebben geweest van refferenced designs met die exhaust coolers :) Ik kan me niet meer herinneren dat ik sinds de 3870 een kaart zonder refferenced cooler lang gebruikt heb.

Alleen de 8800 GT die ik heel kort gehad heb had ik meteen van een andere cooler willen voorzien. Maar de andere waren voor mij goed te doen.
Oke dat is dan persoonlijk, maar ik had hiervoor bijv. een 6870 en die koeler maakte met gamen wel genoeg lawaai om het een beetje door je headset heen te horen. Idle niks aan op te merken. Zal over het algemeen ook erg aan je airflow van je case liggen (blijft je videokaart ook koeler, minder herrie etc etc). Ja goed 3%, dat komt uit op een paar frames meer misschien daar doe ik het niet voor :) Maargoed, ben het wel met je eens dat de standaard designs wel het mooiste zijn. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Tussen neus en lippen door; welke tools gebruiken jullie om te clocken?

Overdrive is wel erg basic namelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Nox op 21-02-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
NoxiuZ schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:01:

Voor mijn 7970 gebruik ik Trixx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
MSI afterburner (en dan de laatste beta, niet de officiele). Moet je in de config file even wat aanpassen om de max OC slider verder te zetten, dan kun je nog hoger :)

Trixxx vind ik persoonlijk niet zo fijn, heb altijd het idee dat MSI AB beter werkt... Maar dat is persoonlijk. Liefst zou ik alles via CCC willen doen, maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Ik heb zelf Sapphire, en trixx is dan officieel van Sapphire. (ze zetten het niet bij downloads van mijn kaart, beetje onhandig)

Trixx net geprobeerd, werkt an sich wel fijn qua fan profiles. Je kan ontelbaar punten toevoegen of verwijderen. Beneden de 35 graden gaan de fans niet eens aan :)

Maar veel opties heb ik nog niet. Kan wel het Vgpu aanpassen met milivolts ipv percentages :)

[ Voor 14% gewijzigd door Nox op 21-02-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Trixxx is best overzichtelijk, maar volgens mij heeft die bijv. niet de optie om powertune op +20 te zetten (in CCC schuift ie dan automatisch mee). MSI AB heeft dit wel bijv. Dat custom fanprofiel met die puntjes aanklikken vind ik dan wel weer fijn. Maargoed, auto fanprofiel van mijn kaart is prima dus daar kom ik niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peakaboo schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:50:
[...]

_O- lol

Bij mij komt hij alleen boven de 40% fanspeed als ik hem op 1,3V zet met max OC. Dan wordt ie iets van 73 graden MAX. Dit was met een benchmark (zware stress).

[...]

Oke dat is dan persoonlijk, maar ik had hiervoor bijv. een 6870 en die koeler maakte met gamen wel genoeg lawaai om het een beetje door je headset heen te horen. Idle niks aan op te merken. Zal over het algemeen ook erg aan je airflow van je case liggen (blijft je videokaart ook koeler, minder herrie etc etc). Ja goed 3%, dat komt uit op een paar frames meer misschien daar doe ik het niet voor :) Maargoed, ben het wel met je eens dat de standaard designs wel het mooiste zijn. :*)
Mja 6870 =! aan 7970 of een 6970. Misschien toch een minder goede heatsink. Daar naast ligt het er aan wat voor een headset je hebt. En hoe hard je het geluid hebt staan. Die van mij dempt niet echt goed maar ik heb er geen last van als ik dan aan het gamen ben en geluid aan heb staan (Alles behalve hard). Ik hoor die fan dan amper of ik moet echt echt op gaan letten. Als je bv een Steelseries 7H hebt hoor je helemaal niets.
NoxiuZ schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:01:

Gewoon overdrive en anders afterburner. Maar ik wil toch geen voltages veranderen voor mijn 7970. Hoger = zo veel hoger verbruik dat wil ik niet. Eerder lager :) Maar als het dan even kan maak ik een bios met RBE alleen die heeft nog geen HD7xxx support.

En trixx werkte bij mij eerst niet goed. (toen de kaart net uit was) hij paste de fan profiles dan niet goed toe. Misschien is dat nu gefixed. Ik wou de fan toen langzamer laten draaien omdat het qua temp niet nodig was. Hij mocht best 10c warmer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Nou, die Asus 7970 DC Top komt voorlopig niet dus heb ik maar een OC besteld bij Azerty.
Maar weet iemand uit zijn hoofd of dat een reference PCB is? Ik doel op aftermarket koelers (en WC blokken).

Edit: Oops, ik bedoelde de Gigabyte 7970 OC. Die heeft Azerty op voorraad (nou ja, de leverancier).

[ Voor 20% gewijzigd door Tijgert op 21-02-2012 15:20 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijgert schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:41:
Nou, die Asus 7970 DC Top komt voorlopig niet dus heb ik maar een OC besteld bij Azerty.
Maar weet iemand uit zijn hoofd of dat een reference PCB is? Ik doel op aftermarket koelers (en WC blokken).
7950 OC van sapphire? die gebruikt volgens mij 7950 refferenced low cost pcb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
En hij is blauw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Als je de foto's opzoekt zie je duidelijk dat er een ander PCB op zit.

Even vloeken in de kerk; t.net heeft nou eenmaal geen foto's van de achterkant van de PCB:

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products_larges/136713/2/sapphire-radeon-hd-7950-3gb-oc-version.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pcper.com/files/review/2012-01-27/02.jpg

Onderste is reference PCB.

EDIT

Verschil is vooral bij de mosfets/VRM's te zien.

Oh, en BF3 draait hier helemaal op Ultra zonder ook maar een framedrop te hebben gehad. GPU 1000mhz, mem 5.3GHz (1300 nog wat effectief)

[ Voor 20% gewijzigd door Nox op 21-02-2012 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ehm.. Ik bedoelde met de OC de Gigabyte 7970 OC, niet een 7950 van Saphire.
De laatste is opeens ook minder goed leverbaar nadat hij eerst gewoon bij de MyCom lag, maar de eerste wordt nu pas goed voorradig, als een van de eersten met een non reference koeler en solid caps/ferrite chokes.

Punt is dat ik nog steeds niet zeker weet of die Gigabyte 7970 OC enkel een non standaard koeler en betere onderdelen heeft, of ook een gewijzigd ontwerp waardoor aftermarket koelers mogelijk niet goed passen...

[ Voor 27% gewijzigd door Tijgert op 21-02-2012 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Astennu schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:46:
[...]

7950 OC van sapphire? die gebruikt volgens mij 7950 refferenced low cost pcb.
Hier reageerde ik hierboven met de 2 PCB's op ;)

Voor max. prestatie zou ik voor de 7970 gaan maar voor bang en bucks voor de Sapphire gaan. Ja, hij is niet meer op voorraad omdat ik de laatste zo'n beetje heb weggehaald bij Mycom. Maar hey, ik heb al anderhalve week geleden besteld :P

Nu nog bij Azerty mijn geld terug halen waar ze niet op reageren.

[ Voor 38% gewijzigd door Nox op 22-02-2012 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoxiuZ schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 01:12:
[...]

Hier reageerde ik hierboven met de 2 PCB's op ;)

Voor max. prestatie zou ik voor de 7970 gaan maar voor bang en bucks voor de Sapphire gaan. Ja, hij is niet meer op voorraad omdat ik de laatste zo'n beetje heb weggehaald bij Mycom. Maar hey, ik heb al anderhalve week geleden besteld :P

Nu nog bij Azerty mijn geld terug halen waar ze niet op reageren.
Dat is inderdaad behoorlijk verschillend als die onderste een 7950 Reff is.

Ik kon het gister niet laten en heb toch mijn bestelde Sapphire 7950 OC opgehaald :)
Toch maar even vergelijken:

1: Hij clockt best leuk op 7970 voltages 1200-1750 (mem moet ik nog even beter testen)
2: Hij is niet zo stil met 7970 voltages. Stock voltages wel maar die zijn ook maar 0,98v onder load. Onbelast iets van 1,025 geloof ik. Moet daar vanavond ook even naar kijken had niet veel tijd. Maar met zo'n OC als hierboven ga je em ook wel wat horen temps gaan dan naar 80c en de fan speed was dacht ik iets van 70% Ook dat zal ik vanavond beter bekijken.
3: Driver recovery bij een OC die te hoog is werkt niet goed. Hij komt dan in een recovery loop. Blijft crashen. Waar de 7970 refferenced kaarten dat niet hebben. Daar crashed de driver en komt hij daar na netjes terug. En hoef je niet te rebooten. Bij de 7950 doet je systeem amper wat.

Maar ik ga vanavond nog wat meer testen. Waaronder 7970 vs 7950. om te kijken welke ik uiteindelijk ga houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astennu schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 08:40:
[...]

3: Driver recovery bij een OC die te hoog is werkt niet goed. Hij komt dan in een recovery loop. Blijft crashen. Waar de 7970 refferenced kaarten dat niet hebben. Daar crashed de driver en komt hij daar na netjes terug. En hoef je niet te rebooten. Bij de 7950 doet je systeem amper wat.
Dat is bij elke AMD kaart zo, als je OC zo hoog is dat die zelf zonder load niet stabiel is blijft die crashen, wat ook logisch is zolang die niet lager wordt geklokt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
@ astennu:

Je kan natuurlijk ook zelf een custom fanprofiel maken, zodat ie stiller is. Als ik hem max OC met 1,3V om te benchen bijv. dan kom ik niet boven de 73 graden uit hoor (bij jou 80 zie ik) en de fanspeed komt dan niet boven de 53% uit (bij jou 70%). +/- 50% fanspeed is nog altijd een zeer acceptabele geluidsproductie bij deze kaart (niet dat irritante hoge fuuuuuuuu geluid zeg :P). Maar deze fanspeed haal je dan ook alleen bij een zware overklok.

Dat van die OC en recovery loop kan ik ook bevestigen idd, dat is wel vervelend. Als je eenmaal de juiste OC waardes + voltage hebt gevonden, zal het niet meer voorkomen.

Bij de sapphire moet je vaak gewoon het voltage handmatig wat verhogen vanwege het extreem lage stock voltage.

[ Voor 16% gewijzigd door peakaboo op 22-02-2012 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 08:53:
[...]

Dat is bij elke AMD kaart zo, als je OC zo hoog is dat die zelf zonder load niet stabiel is blijft die crashen, wat ook logisch is zolang die niet lager wordt geklokt.
Nee een 7970 crashed dan wel. Maar de driver reboot zeg maar. Waardoor je daar na verder kan werken / oc lager of voltage hoger. Bij de 7950 OC van Sapphire werkt dat niet goed. Als dat gebeurt blijft die driver plat gaan en weer recoveren waardoor je de reset knop mag gaan gebruiken om je PC te rebooiten. En dat deden beide 7970's niet.
peakaboo schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 09:05:
@ astennu:

Je kan natuurlijk ook zelf een custom fanprofiel maken, zodat ie stiller is. Als ik hem max OC met 1,3V om te benchen bijv. dan kom ik niet boven de 73 graden uit hoor (bij jou 80 zie ik) en de fanspeed komt dan niet boven de 53% uit (bij jou 70%). +/- 50% fanspeed is nog altijd een zeer acceptabele geluidsproductie. Maar dit is dan ook alleen bij een zware overklok.

Dat van die OC en recovery loop kan ik ook bevestigen

Bij de sapphire moet je vaak het voltage handmatig wat verhogen vanwege het extreem lage stock voltage.
Uhmm dan wordt hij te heet xD met een niet al te lange furmark run komt hij al tegen de 80c aan. Ik weet niet waar jij mee getest hebt? Met Games zal het vast minder zijn dat was bijna de 7970 ook. Die ging met furmark ook lekker blazen.
Ja klopt 50% is prima maar 70 hoor je wel duidelijk. Maar misschien zit de pasta niet zo mooi. Maar die ga ik pas vervangen als ik zeker weet dat ik de kaart houd.

Zoals ik al zij ik moet vanavond wat meer gaan testen. Dit was even quick and dirty :)

Ja dat wist ik al maar wilde ook weten wat hij op die lage voltages kon doen :P dat is in mijn geval iets van 1025 core.

[ Voor 50% gewijzigd door Astennu op 22-02-2012 09:15 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 41 Laatste