Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
misterdoom schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 22:18:
[...]

Op de trein is de 3G ontvangst gewoon zeer slecht en dat zuipt batterij. Maar ik dacht nochtans dat dat euvel voor een groot deel al opgelost was.
Daar heeft mijn sgs2 ook last van en die gebruik ik per saldo meer op een dag (alle 2 vodafone) en die heeft per saldo aan het einde van de dag meer lading.

Enige verschil is dat de lumia exchange ontvangt maar dat zorgt toch niet voor 3-4% drain per uur ook als die gewoon naast me ligt hier op kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Als jij hem elke minuut laat synchroniseren waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Via twitter nokiaNL lopen bestoken nu technisch onderbouwd antwoord gekregen over app support voor WP7 telefoons als WP8 straks gereleased is.
“Ze bouwen een zogenaamde ‘quircks’ modus. Vergelijkbaar zoals in IE. In IE9 kunnen we de browser in de ‘ie7 en ie8’ modus laten draaien.
Ze hebben dus iets bedacht waardoor de nieuwe kernel en het .NET framework daarop zich ‘gedragen’ als de oude omgeving. Daar wordt heel veel tijd en moeite ingestoken om dat te laten werken.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het toestel nu een uur of 2 binnen en heb ondertussen alles wel ingesteld, maar ik krijg maar geen bereik... Ik had vroeger ook nooit heel goed bereik maar helemaal niks is wel heel stug. Kan het dat ik de sim kaart er verkeerd in heb zitten? Hij vroeg wel naar de code en die pakte hij ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Dat is nou net het enige waar ik wel erg tevreden over ben over het algemeen heeft hij juist veel beter bereik dan mijn SGS2 :+ zou dus inderdaad even uitzoeken of je niet iets anders fout heb. Maar een simkaart past altijd maar op 1 manier trouwens.

Nog maar een accu verhaal. Ik heb hem vanochtend van de lader gehaald en idle laten liggen en 5 uur later eens gekeken wat er nog over was van de accu. 100%! ik blij. Pak ik hem een uur later om een mail te sturen 85%...

Nu weer aan de lader en exchange maar op 15min gezet ipv push en eens kijken wat ie dan doet in idle. Ik vind het tot nu toe onbegrijpelijk dat in de meeste reviews de accu als een plus punt wordt beschreven want tot nu toe is dit echt de korste accu duur die ik heb meegemaakt met een smartphone en ik heb er redelijk wat gehad inmiddels

[ Voor 57% gewijzigd door haakjesluiten op 23-06-2012 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 17:57:
Nog maar een accu verhaal. Ik heb hem vanochtend van de lader gehaald en idle laten liggen en 5 uur later eens gekeken wat er nog over was van de accu. 100%! ik blij. Pak ik hem een uur later om een mail te sturen 85%...
Je weet toch wel dat het meten van de accu capaciteit in percentages grotendeels onzin is. De batterij meet de spanning en of stroomsterkte. Die kunnen door temperatuur en beweging worden beinvoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
zal best maar dat geld voor alle devices en tot nu toe komt het er op neer dat mijn lumia in idle 3-5% verbruikt waar dat bij mijn SGS2 bv 1-2% is (en dan heeft die nog een kleinere accu dus gebruikt de lumia relatief nog meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 17:57:
Dat is nou net het enige waar ik wel erg tevreden over ben over het algemeen heeft hij juist veel beter bereik dan mijn SGS2 :+ zou dus inderdaad even uitzoeken of je niet iets anders fout heb. Maar een simkaart past altijd maar op 1 manier trouwens.

Nu weer aan de lader en exchange maar op 15min gezet ipv push en eens kijken wat ie dan doet in idle. Ik vind het tot nu toe onbegrijpelijk dat in de meeste reviews de accu als een plus punt wordt beschreven want tot nu toe is dit echt de korste accu duur die ik heb meegemaakt met een smartphone en ik heb er redelijk wat gehad inmiddels
Na wat gerommel doet hij het nu inderdaad perfect en beter dan mijn oude E72 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 20:04:
zal best maar dat geld voor alle devices
Ja maar de metingen hangen dus wel sterk af van de omstandigheden. De kans dat de omstandigheden echt identiek zijn is zo goed als nul. Vergelijking zijn dus onzin.
Ook het gebruik van twee verschillende provider kan een gigantisch verschil in batterijgebruik opleveren en zelfs een verschil in wifi routers kan een verschil opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Laatst online: 10:56
Crazyanz schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 20:04:
zal best maar dat geld voor alle devices en tot nu toe komt het er op neer dat mijn lumia in idle 3-5% verbruikt waar dat bij mijn SGS2 bv 1-2% is (en dan heeft die nog een kleinere accu dus gebruikt de lumia relatief nog meer)
M'n Lumia 800 verbruikt 0.5~0.7% idle maar ik heb dan ook geen push notificaties, synchronisaties o.i.d. aanstaan. Ook staat 3G uit.

Aangezien ik dat niet nodig heb en maar 25MB mobiele data heb in de maand :p.
Op een volle lading doe ik dus ongeveer 2.5~4dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 10:38:
[...]

Ja maar de metingen hangen dus wel sterk af van de omstandigheden. De kans dat de omstandigheden echt identiek zijn is zo goed als nul. Vergelijking zijn dus onzin.
Ook het gebruik van twee verschillende provider kan een gigantisch verschil in batterijgebruik opleveren en zelfs een verschil in wifi routers kan een verschil opleveren.
Zucht, heb je aandelen microsoft oid?

Ik heb dus ten alle tijden beide telefoons bij me alle 2 op het vodafone netwerk en thuis en op mijn werk gaan ze alle 2 op dezelfde wifi netwerken. Ik weet niet hoe meer gelijk je het wil hebben. accu van de lumia 900 is gewoon ronduit droevig. Ik heb dus echt alle syncs en dingen uitstaan op outlook na en zo is een smartphone niet bedoeld.

Is toch van de gekke dat ik op een dag als vandaag waarbij ik veel reis gewoon thuis kom met 2 legen telefoons waarbij ik de nokia amper heb gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde net gaan zeggen dat ik wel onder de indruk ben van de accu... Heb hem vanochtend om 8 uur uit de oplader gehaald en had net nog 45% over, en ik heb hem sinds zaterdag dus heb nog flink zitten spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
ik ben hem nu maar eens tot 0% laten gaan. Niet lekker voor de accu en zou ook geen hol uit moeten maken voor calibratie maar toch maar eens doen kijken of het wat uithaalt anders eens contact opnemen met Nokia want ik heb echt geen hol aan dit ding op deze manier.

[ Voor 4% gewijzigd door haakjesluiten op 25-06-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een interessant bericht gezien op wpcentral over de accuduur. Daar wordt gesteld dat de accuduur steeds beter wordt gedurende de eerste weken.
Hier is de link: http://www.wpcentral.com/...attery-life-and-lumia-900

Ik ga het zelf ook even in de gaten houden bij mijn Lumia 900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mebrein
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-08 10:49
Afgelopen week heb ik de Lumia 900 gekregen van mijn werk. Ik geloofde eerst niet zo in Windows Phones, maar dit apparaat is mooi en alles werkt als een tierelier. Eerlijk is eerlijk. Ik was de Samsung Galaxy SII gewend. Maar die Lumia 900 is echt gewoon een fijne telefoon. Met een super leesbaar scherm. Doordat wit echt mooi wit is. En de Avanade Tweakers app is GEWELDIG. Hiep hiep hoera hier typt een tevreden gebruiker.

7680Wp NO/ZW 24xQCells 320Wp Enphase IQ7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik heb maanden lopen kwijlen op alle posts die over de Lumia 900 gingen en na de aankondiging van WP8 besloten om mijn hoofdabonnement pas in het najaar te verlengen met een nieuwe WP8 telefoon.

Ik heb een iPhone 3GS gehad en daarna een 4. Ik vind van de iPhone de toepassingen voor het maken van muziek heel gaaf en dat zit op iOS behoorlijk strak in elkaar. Er zijn ook veel accessoires voor te vinden en de verbinding van m'n iPhone met iDrive van BMW is super. Wat mij tegenstaat aan de iPhone is de saaiheid van het OS, het is zo statisch en voelt erg ouderwets aan. De kwaliteit van de hardware is ver beneden de maat (glas van display breekt snel, Home-knop is bij iedereen die ik ken na een half jaar kapot etc.) en de software is niet stabiel. In het afgelopen jaar is iOS zeker 5 - 10 keer vastgelopen en het komt wekelijks een paar keer voor dat Apps crashen en je naar het Home-scherm wordt verwezen. Al met al geen vloeiende ervaring. Mijn kids hebben een Android telefoon en daarvan zal ik mijn mening maar voor me houden :P

Ik was uiteindelijk te nieuwsgierig om de Lumia uit te proberen en naast m'n iPhone te testen. Gister heb ik daarom een ander abonnement dat ik had toch verlengd en de Lumia 900 genomen (wit!). Ik heb na een half uur direct m'n iPhone aan de kant gelegd en gebruik nu alleen nog de Lumia 900. Wat een ervaring, niet te geloven.

Het systeem werkt zo soepel, is zo mooi en je wil gewoon constant aan je telefoon zitten. Ik heb de belangrijkste apps inmiddels geinstalleerd en het ziet er prachtig uit. De integratie met je Facebook account is super. Nu ben ik geen Facebook liefhebber, maar om de foto's van je familie te zien in je foto's applicatie, zonder dat je er iets voor hebt hoeven doen, is toch wel te gek.

Nu moet ik alleen nog lopen kloten om m'n Xbox live account weer over te zetten naar de goede WLID en dan ben ik up and running. De koppeling met Office 365 werkte super smooth. Gebruikersnaam en wachtwoord in voeren en klaar: e-mail was ingesteld, contacten, agenda werkten goed, SharePoint-site was direct geconfigureerd etc. Echt onder de indruk.

Ik ben ook blij dat ik mijn contactenlijst makkelijk kan filteren door de Windows Live en Facebook gebruikers eruit te halen. Daar maakte ik me wel zorgen over op voorhand.

Nu nog zorgen dat ik een vast kleurenschema kan kiezen, want op dit moment verander ik het elke paar uur nog :p

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:58
Ik heb de Nokia Lumia nu precies twee weken en ik vind het een heerlijke telefoon. Totaal geen spijt van mijn aankoop. Alleen heb ik nog geen beschermhoesje/case. Dit is mijn eerste smartphone dus ik heb er ook nog niet echt ervaringen mee .
Ik heb al een beetje rond zitten kijken, maar ten eerste weet ik niet goed of ik echt een hardcoverhoesje wil of alleen een mapje om 'm in te doen als je er niet ermee bezig bent. Ik vind het een mooie telefoon dus een beetje zonde om er permanent een hoesje om te doen.
Ik vraag me af wat de andere lumia 900 gebruikers hier gebruiken ter bescherming. Zelf was ik deze tegengekomen, welke ik wel mooi vind. http://www.mobielbereikba...venyn-pouch-blue-maat-xxl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siempie76
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 17:26
Terpstars schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:48:
Ik heb de Nokia Lumia nu precies twee weken en ik vind het een heerlijke telefoon. Totaal geen spijt van mijn aankoop. Alleen heb ik nog geen beschermhoesje/case. Dit is mijn eerste smartphone dus ik heb er ook nog niet echt ervaringen mee .
Ik heb al een beetje rond zitten kijken, maar ten eerste weet ik niet goed of ik echt een hardcoverhoesje wil of alleen een mapje om 'm in te doen als je er niet ermee bezig bent. Ik vind het een mooie telefoon dus een beetje zonde om er permanent een hoesje om te doen.
Ik vraag me af wat de andere lumia 900 gebruikers hier gebruiken ter bescherming. Zelf was ik deze tegengekomen, welke ik wel mooi vind. http://www.mobielbereikba...venyn-pouch-blue-maat-xxl.
Ik heb de standaard Nokia hoesje, een Nokia Soft Cover CC-1037.
Echt prima ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

siempie76 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:47:
[...]

Ik heb de standaard Nokia hoesje, een Nokia Soft Cover CC-1037.
Echt prima ding
Dan zit er niets over het scherm of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:58:
[...]

Zucht, heb je aandelen microsoft oid?
Ach, dat merk je heel veel hier hoor. Lijkt wel alsof mensen hier echt aandelen hebben en niet realistisch meer kunnen antwoorden en enkel kunnen ophemelen. Alsof ze vet grote belangen bij het succes van WP hebben 8)7 8)7

Als je hier in WP forum wat negatiefs of negatieve ervaring neerzet wordt je gelijk de grond in gedrukt ofzo. Lekkere community hier.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2012 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:25:
[...]

Ik heb het aangedurfd met het standaard hoesje en na meer dan een half jaar (denk ik, kan niet meer herinneren hoe lang ik de 800 heb) zit er een heeeel klein krasje op die eigenlijk onzichtbaar is, tenzij je hem gaat opzoeken.
Ik ben er niet zuinig op, enige wat ik doe is hem neerleggen met de glaskant naar boven en ik zorg dat ik hem niet in de broekzak doe met sleutels of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeamusXanthus schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:55:
[...]
Ik ben er niet zuinig op, enige wat ik doe is hem neerleggen met de glaskant naar boven
Maar nu er flip-to-silence bijkomt met de update ga je hem misschien vaker op de glaskant draaien?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2012 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:03

NetAmp

"for indoor use only"

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:10:
[...]

Maar nu er flip-to-silence bijkomt met de update ga je hem misschien vaker op de glaskant draaien?
Dan is het toch een (klein) voordeel, dat de 800 een beetje 'gebogen' glas heeft?

Heeft iemand hier trouwens beide toestellen geprobeerd? En voelt het "sliden" inderdaad heel anders op 't Lumia 800 scherm dan op het platte glas van de 900?
Anders ga ik maar eens bij de Saturn in de buurt kijken, of daar demo-modellen liggen... tot nu toe merk ik dat, bijvoorbeeld bij de lokale BelCompany, (nog) verdacht weinig aandacht aan WP telefoons wordt gegeven. Terwijl er bijv. van een HTC met Android wel een heel "promo-hoekje" is waar echt de aandacht op valt, en waar je zo dingen kan uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ja, dat voelt wel wat anders aan. Het is geen wereld van verschil, maar het is echt anders. Ik vind de Lumia 900 ook echt minder prettig afgewerkt dan de 800. Het zit hem in heel kleine details, maar die maken wel net het verschil!

Hiermee wil ik overigens niet stellen dat de 900 geen prettig apparaat is om te gebruiken!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 01:19:
[...]
Als je hier in WP forum wat negatiefs of negatieve ervaring neerzet wordt je gelijk de grond in gedrukt ofzo. Lekkere community hier.
Bull, er wordt gezegd hoe het in de praktijk is met bereik en accuduur.
Misschien eerst eens kijken naar je eigen posts. En na het posten nog eens lezen of er wel waarde in zit.

Snap nog steeds niet wat je in WP topics te zoeken hebt als je zoveel "commentaar" hebt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 15:02
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 01:19:
[...]

Ach, dat merk je heel veel hier hoor. Lijkt wel alsof mensen hier echt aandelen hebben en niet realistisch meer kunnen antwoorden en enkel kunnen ophemelen. Alsof ze vet grote belangen bij het succes van WP hebben 8)7 8)7

Negativiteit is niet het probleem, het is hoe je het neerzet. Daarnaast hebben mensen hier geen aandelen met Microsoft |:( 8)7 , ze zijn gewoon zeer tevreden met hun toestel. Als je slecht tegen positiviteit kan, heb je hier denk niet veel te zoeken lijkt mij.

Ik boor persoonlijk nooit een negatieve ervaring de grond in, alleen maak ik wel opmerkingen naar mensen toe als ze amper het toestel hebben gebruikt en alleen posten om te "bashen". Iets wat toevallig veel voorkomt bij jou to be honest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En kunnen we het nu weer over de Lumia 900 hebben, in plaats van over elkaars reacties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Past de ' leather Case Nokia CP-571' om de Lumia 900?
Hij wordt overal verkocht als een hoesje voor de N9, maar die heeft toch dezelfde behuizing?
Ik heb om mijn L800 de 'Leather case gehad (CP-572) en die voldeed me prima daarom wil ik ook mijn 900 graag goed beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siempie76
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:25:
[...]

Nee er zit niks over het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OEPS >:)

Is dit nu goed of een niet goed bericht: "Lumia in USA in prijs gehalveerd."

http://www.allaboutphones...-de-verenigde-staten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:30:
OEPS >:)

Is dit nu goed of een niet goed bericht: "Lumia in USA in prijs gehalveerd."

http://www.allaboutphones...-de-verenigde-staten.html
Het is nietszeggend. De prijs in de VS is een restprijs bij een contract. Een prijshalvering van 100 naar 50 dollar is dus een prijsdaling van 40 euro ofwel minder dan 10% van de huidige toestelprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info ...

Net van het weekend mijn nieuwe Lumia 900 in gebruik genomen. Zelfs met de wetenschap dat 'ie geen Win8 update zou krijgen. Waarom?

Ik ben een behoorlijk gadgetfreak en heb o.a. 2 HTC Androids en 1 iPhone gehad. De Lumia 900 is genieten als het gaat om het soepel gebruik van de telefoon als bel- en messaging apparaat (sms, mail, facebook etc..). GSM en vooral 3G ontvangst is stukken beter dan met mijn vorige HTC Desire HD en beter dan de Samsung Galaxy van mijn vrouw. Spraakkwaliteit is ook een stuk beter. onscreen toetsenbordje tikt prettiger dan met HTC en iPhone. Synchronisatie met Facebook, Gmail, Live, Twitter etc... verloopt vlekkeloos en zit helemaal geïntegreerd, ik start amper meer mijn Facebook en Mail-apps. En eindelijk een telefoon die in de muziekapp albums per artiest sorteert. En in het adresboek gewoon op achternaam sorteert maar wel op voornaam-achternaam laat zien.
Dat de tiles op de homepage zo flexibel zijn is heel handig. En de app-lijst waarbij je meteen op een letter kan tikken is veel handiger dan bij de iPhone waar je op een gegeven moment een app niet meer kan vinden tussen de vele pagina's met apps. Dito geld voor de contactenlijst i.p.v. die nare scrolbeweging waarmee je altijd de letter voorbij schiet. Dus 90% van waar ik een telefoon voor gebruik werkt beter. User interface is lekker snel, soepel en overzichtelijk. Integratie met Skybox en Dropbox is ook prettig.

Wat is er niet goed:
De camera is een beetje beroerd, slechter dan de iPhone en HTC, maar een telefooncam gebruik ik enkel als een soort visueel notebook. Voor 'echte' fotografie gebruik ik een fototoestel (Nikon).

Meegeleverde koptelefoon is prut. En de muziekapp heeft geen equalizer.

App's die er zijn werken prima, maar het zijn er wat minder dan bij andere OS'en.

DLNA wordt niet ondersteund en de app's die dat wel proberen doen het niet goed. Mijn QNAP NAS server wordt niet herkent als DLNA server.

Toestel is over 2 jaar uitgerangeerd omdat dan Win8 de standaard is en dan pas ook enigszins gedebugged zal zijn.

Samenvattend ben ik blij dat ik voor de komende contractsperiode van 2 jaar deze telefoon heb gekozen. Met name omdat het gewoon een beregoede telefoon is. Zoek je echter een gadget voor spellen, film, muziek, app's etc... dus eigenlijk gewoon een zakcomputer. Koop dan afhankelijk van je smaak een Android of iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand een tip om in huis aanwezige DLNA servers aan te spreken met de Lumia? Dus niet content dat op de Lumia staat afspelen, maar content die op de DLNA servers staat afspelen via de Lumia. Liefst inclusief .srt files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Toevallig heeft VLC net zijn app beschikbaar gemaakt voor dit soort werk.

http://wmpoweruser.com/vl...ient-for-windows-phone-7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:34
Ik heb een probleem met de wifi.

Als de telefoon in sluimerstand gaat dan schakelt de wifiverbinding uit. Schijnt normaal te zijn. Als de telefoon daarna uit sluimerstand probeert hij verbinding te maken met mijn wifi, maar dit lukt niet. Pas als ik handmatig verbinding maak via "instellingen - WI-FI" dan krijg ik wel verbinding.

Iemand meer dit probleem? Lees dat er best veel problemen zijn met wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
Rudolf schreef op maandag 16 juli 2012 @ 19:25:
Ik heb een probleem met de wifi.

Als de telefoon in sluimerstand gaat dan schakelt de wifiverbinding uit. Schijnt normaal te zijn. Als de telefoon daarna uit sluimerstand probeert hij verbinding te maken met mijn wifi, maar dit lukt niet. Pas als ik handmatig verbinding maak via "instellingen - WI-FI" dan krijg ik wel verbinding.

Iemand meer dit probleem? Lees dat er best veel problemen zijn met wifi.
Dit herken ik zeker. Als ik thuis mijn 3G uitzet en mijn telefoon uit sluimerstand haal ga ik altijd naar mijn personen-hub, dan ga ik naar 'nieuw facebook'' . telefoon zoekt dan verbinding met mijn wifi en die pakt hij volgens mij altijd wel.
Het gekke is als ik iets anders probeer te doen waarvoor ik wifi nodig heb (bijvoorbeeld nu.nl), hij ook verbinding probeert te maken en het dan zeker de eerste keer niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:40:
Ter info ...

Net van het weekend mijn nieuwe Lumia 900 in gebruik genomen. Zelfs met de wetenschap dat 'ie geen Win8 update zou krijgen. Waarom?

Ik ben een behoorlijk gadgetfreak en heb o.a. 2 HTC Androids en 1 iPhone gehad. De Lumia 900 is genieten als het gaat om het soepel gebruik van de telefoon als bel- en messaging apparaat (sms, mail, facebook etc..). GSM en vooral 3G ontvangst is stukken beter dan met mijn vorige HTC Desire HD en beter dan de Samsung Galaxy van mijn vrouw. Spraakkwaliteit is ook een stuk beter. onscreen toetsenbordje tikt prettiger dan met HTC en iPhone. Synchronisatie met Facebook, Gmail, Live, Twitter etc... verloopt vlekkeloos en zit helemaal geïntegreerd, ik start amper meer mijn Facebook en Mail-apps. En eindelijk een telefoon die in de muziekapp albums per artiest sorteert. En in het adresboek gewoon op achternaam sorteert maar wel op voornaam-achternaam laat zien.
Dat de tiles op de homepage zo flexibel zijn is heel handig. En de app-lijst waarbij je meteen op een letter kan tikken is veel handiger dan bij de iPhone waar je op een gegeven moment een app niet meer kan vinden tussen de vele pagina's met apps. Dito geld voor de contactenlijst i.p.v. die nare scrolbeweging waarmee je altijd de letter voorbij schiet. Dus 90% van waar ik een telefoon voor gebruik werkt beter. User interface is lekker snel, soepel en overzichtelijk. Integratie met Skybox en Dropbox is ook prettig.

Wat is er niet goed:
De camera is een beetje beroerd, slechter dan de iPhone en HTC, maar een telefooncam gebruik ik enkel als een soort visueel notebook. Voor 'echte' fotografie gebruik ik een fototoestel (Nikon).

Meegeleverde koptelefoon is prut. En de muziekapp heeft geen equalizer.

App's die er zijn werken prima, maar het zijn er wat minder dan bij andere OS'en.

DLNA wordt niet ondersteund en de app's die dat wel proberen doen het niet goed. Mijn QNAP NAS server wordt niet herkent als DLNA server.

Toestel is over 2 jaar uitgerangeerd omdat dan Win8 de standaard is en dan pas ook enigszins gedebugged zal zijn.

Samenvattend ben ik blij dat ik voor de komende contractsperiode van 2 jaar deze telefoon heb gekozen. Met name omdat het gewoon een beregoede telefoon is. Zoek je echter een gadget voor spellen, film, muziek, app's etc... dus eigenlijk gewoon een zakcomputer. Koop dan afhankelijk van je smaak een Android of iPhone.
Ben het eigenlijk wel helemaal met je eens. Zeker een hele fijne telefoon en ik ben er ook super tevreden mee. Enige wat ik echt wel een nadeel vind over de facebook integratie is het feit dat hij je instellingen die je via de normale webbrowser van facebook hebt insgesteld niet overneemt in de personen facebook hub. Bijvoorbeeld dat je iemand zijn berichten zo hebt ingesteld dat je niks meer ziet of alleen de belangrijke, omdat die persoon nogal een facebook spammer is. Dat pakt hij niet. Je krijgt echt alles te zien van iedereen die je op facebook hebt. En dat kan nogal voor veel meer 'rotzooi' zorgen dan je gewend bent te zien als je bijvoorbeeld achter je computer op facebook zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:17
Ik vind de Lumia's erg mooie telefoons. In de winkel een minuutje ermee gespeeld en het reageert idd erg prettig. Ik zit er aan te denken om de iPhone links te laten liggen voor de Lumia. Ik voel er echter weinig voor om de 900 te nemen aangezien deze geen WP8 krijgt. Is er al enige info bekend over de opvolger ban de 900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Russel88 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:37:
Ik vind de Lumia's erg mooie telefoons. In de winkel een minuutje ermee gespeeld en het reageert idd erg prettig. Ik zit er aan te denken om de iPhone links te laten liggen voor de Lumia. Ik voel er echter weinig voor om de 900 te nemen aangezien deze geen WP8 krijgt. Is er al enige info bekend over de opvolger ban de 900?
Nee er is nog niks over bekend, wel zijn ze natuurlijk bezig met het testen van de opvolger. Ik denk dat je rond september meer informatie hebt hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Russel88 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:37:
Nee maar er zal vast wel een Nokia 1280x768 of 1280x720 toestel met multicore en nfc ondersteuning komen. Of dat toestel al meteen in November beschikbaar is natuurlijk nog niet bekend.

Overigens zal een hoog resolutie scherm vermoedelijk geen RGB amoled zijn zoals de Lumia 900 omdat er nog helemaal geen toestellen bestaan met RGB amoled groter dan 800x480

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De Galaxy SIII heeft toch een (pentile) S-AMOLED scherm? Tenminste als ik deze website moet geloven. Door de hoge resolutie moeten de nadelen van pentile ook minder zichtbaar zijn als i kde tekst mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Terpstars schreef op maandag 16 juli 2012 @ 23:23:
[...]

Dit herken ik zeker. Als ik thuis mijn 3G uitzet en mijn telefoon uit sluimerstand haal ga ik altijd naar mijn personen-hub, dan ga ik naar 'nieuw facebook'' . telefoon zoekt dan verbinding met mijn wifi en die pakt hij volgens mij altijd wel.
Het gekke is als ik iets anders probeer te doen waarvoor ik wifi nodig heb (bijvoorbeeld nu.nl), hij ook verbinding probeert te maken en het dan zeker de eerste keer niet lukt.
Het ligt bij mij toch aan de router denk ik. (sitecom WL-341) Op m'n werk heb ik namelijk binnen een paar seconden verbinding als ik het toestel uit de slaapstand haal. Iemand enig idee in welke instellingen ik het moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Misschien je toestel een statisch ip toewijzen in je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:17

Woembah

YNWA

Rudolf schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:53:
[...]

Het ligt bij mij toch aan de router denk ik. (sitecom WL-341) Op m'n werk heb ik namelijk binnen een paar seconden verbinding als ik het toestel uit de slaapstand haal. Iemand enig idee in welke instellingen ik het moet zoeken?
Ik ervaar precies het zelfde als ik bij een vriend van me op bezoek ben. Hij heeft ook een router van Sitecom (weet niet zeker of het dat type is, het is een klein beige-bruin kastje, van boven gezien een vierkant profiel, zonder externe antennes). Op alle andere draadloze netwerken die ik tot nu toe ben tegengekomen is verbinding maken nooit een probleem geweest. Hier thuis hebben we een Sitecom WL-312 staan en die geeft ook geen problemen.

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaT schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:52:
Toevallig heeft VLC net zijn app beschikbaar gemaakt voor dit soort werk.

http://wmpoweruser.com/vl...ient-for-windows-phone-7/
Dank je wel. Is helaas geen DLNA die vanaf mijn NAS kan streamen. Hij pakt hooguit VLS Player vanaf mijn Macbook. Maar het idee is dat ik rechtstreeks kan streamen vanaf een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Maak je gebruik van de dlna app van Nokia? Ik heb die zelf nog niet getest op mijn omnia 7, maar die van Samsung werkte best goed moet ik eerlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Woembah schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:10:
[...]

Ik ervaar precies het zelfde als ik bij een vriend van me op bezoek ben. Hij heeft ook een router van Sitecom (weet niet zeker of het dat type is, het is een klein beige-bruin kastje, van boven gezien een vierkant profiel, zonder externe antennes). Op alle andere draadloze netwerken die ik tot nu toe ben tegengekomen is verbinding maken nooit een probleem geweest. Hier thuis hebben we een Sitecom WL-312 staan en die geeft ook geen problemen.
Vierkant met ronde hoeken ja. Zou 'm kunnen zijn. Vanavond maar eens wat met de instellingen klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:17

Woembah

YNWA

Rudolf schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:32:
[...]

Vierkant met ronde hoeken ja. Zou 'm kunnen zijn. Vanavond maar eens wat met de instellingen klooien.
Hij had inderdaad afgeronde hoeken. Als je een oplossing vindt zou ik hem graag vernemen, ik heb bij zijn router ook al met de instellingen gespeeld omdat ik het irritant vond (ben daar nogal regelmatig haha, en het 3g bereik is daar erg slecht), maar zonder resultaat...

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Woembah schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 18:18:
[...]

Hij had inderdaad afgeronde hoeken. Als je een oplossing vindt zou ik hem graag vernemen, ik heb bij zijn router ook al met de instellingen gespeeld omdat ik het irritant vond (ben daar nogal regelmatig haha, en het 3g bereik is daar erg slecht), maar zonder resultaat...
Kan het misschien niet zijn dat jullie een sitecom hebben met 5ghz ondersteuning? De x4 en x5 ondersteunen dit nammelijk. Zou misschien ook kijken om hem alleen op wpa2 te zetten en niet in mixed mode (dit hielp bij mijn ps3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaT schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:20:
De Galaxy SIII heeft toch een (pentile) S-AMOLED scherm? Tenminste als ik deze website moet geloven. Door de hoge resolutie moeten de nadelen van pentile ook minder zichtbaar zijn als i kde tekst mag geloven.
Maar dan is dus de RGB 800x480 scherm van de Lumia nog steeds de het hoogste resolutie RGB AMOLED wat je kan krijgen.
Pentile amoled schemen zitten al wel hoger hoger maar die hebben maar 2/3 van de subpixels van een RGB scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vali schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:03:
Maak je gebruik van de dlna app van Nokia? Ik heb die zelf nog niet getest op mijn omnia 7, maar die van Samsung werkte best goed moet ik eerlijk zijn.
De DLNA app van Nokia heb ik geprobeerd. Die kan alleen media van de Nokia naar je mediaspeler of DLNA compatible TV streamen. Maar niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand tips hoe ik met WP7 en de Lumia 900 een beetje energiezuinig om kan gaan. Hij doet het nu krap een dag. Ik bel regelmatig. Gebruik wat social media. Maar niets buitengewoons. Op Android kon ik de GPS uitzetten. Hier lukt dat niet. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 20:12:
Heeft iemand tips hoe ik met WP7 en de Lumia 900 een beetje energiezuinig om kan gaan. Hij doet het nu krap een dag. Ik bel regelmatig. Gebruik wat social media. Maar niets buitengewoons. Op Android kon ik de GPS uitzetten. Hier lukt dat niet. Iemand tips?
Ik zou kijken hoeveel apps er in de background draaien. Mij verbaasde het hoeveel apps dit eigenlijk willen... nu en imdb als voorbeeld. Daarnaast is het mogelijk om gps volledig uit te schakelen (het gaat eigenlijk alleen aan als een app hierom vraagt), dit vind je onder instellingen=> locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoDB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-08 06:03
Heeft iemand ook last van dat het scrollen in het algemeen, bijna geen momentum heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren gebruik ik ook een Lumia 900, maar ik kan er niet mee bellen...
De tegenpartij hoort mij niet, terwijl ik hen wel luid en duidelijk versta.

Zit er stiekum iets verborgen in een instelling, om het microfoon-volume te verhogen, of kan het ergens anders aan liggen? Anders ga ik natuurlijk terug naar de KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:02
Afgezien van de mute knop tijdens het bellen (op het scherm) is er volgens mij verder niets in te stellen van de microfoon. (tenzij je dat oem specifieke tooltje gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siempie76
Maandag mijn Lumia naar een Nokia servicepoint gebracht wat een KPN business center was :-)

Accu was helemaal leeg en hij wilde daarna niet meer voorbij het Nokia scherm opstarten.

De accu kan pas opladen als windows geladen is, dus waarschijnlijk net te weinig stroom om volledig op te starten en dus op te laden.

Mij benieuwen hoe lang het duurt voor ik hem terug heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag dit toestel gekregen, maar al direct een probleem. Ik was vannochtend Nokia Maps aan het configureren. Er moesten wat bestanden gedownload worden e.d. dus ik heb hem even laten liggen. Toen ik terug kwam was het scherm zwart. In eerste instantie dacht ik aan een lege accu, maar opladen (net 3 uur) heeft geen enkel effect.

- Reset knop 10 seconden inhouden > Geen effect
- Reset + Vol Down 10 seconden inhouden > Geen effect
- Reset + Vol Down + Camera 10 seconden inhouden > Geen effect
- Aan de computer koppelen > Er gebeurt niets
- Simkaart verwijderen en vervangen > Idem dito niets.

Zijn er nog dingen die ik kan proberen, of gewoon terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Je powerknop ongeveer een minuut (lang voor je gevoel in ieder geval) inhouden wil je toestel meestal wel weer tot leven wekken. Dit is een bekend probleem bij de Lumia's.

[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 20-08-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem nu twee minuten ingedrukt en er gebeurt niets. Zijn er nog andere mogelijkheden of is hij gewoon overleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
badluckboy schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:15:
[...]

Nee er is nog niks over bekend, wel zijn ze natuurlijk bezig met het testen van de opvolger. Ik denk dat je rond september meer informatie hebt hierover.
Nokia Lumia 920: nieuws: Afbeelding Nokia Lumia 920 met PureView-camera verschijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Net maar eens aan zune gehangen ik heb hier een 50mbit verbinding maar die update is al een half uur aan het downloaden...

Ik betaal al voor spotify premium maar nokia music is nu grotendeels gratis ook wel relaxed :)

[ Voor 28% gewijzigd door haakjesluiten op 04-09-2012 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik kan de Lumia 900 voor €190 overnemen van iemand, in vrijwel nieuwstaat. Mijn vraag hier: Is dit een goede prijs en hoe zijn jullie ervaringen met de Lumia 900? Twijfel tussen de 800/900 en de Galaxy S2.

Bij voorbaat dank!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Peter_Aragorn schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:02:
Ik kan de Lumia 900 voor €190 overnemen van iemand, in vrijwel nieuwstaat. Mijn vraag hier: Is dit een goede prijs en hoe zijn jullie ervaringen met de Lumia 900? Twijfel tussen de 800/900 en de Galaxy S2.

Bij voorbaat dank!
Ik vind het een mooie prijs. Dus mocht je 'm niet kopen, PM me maar voor contactgegevens verkoper ;)
Mijn ervaringen met een 800/WP zijn positief (op camera na), 900 en S2 geen ervaringen mee. Wat mij betreft ligt het dus aan je voorkeur qua OS, soort/grootte scherm en toestel. Heb geen idee wat je vorige toestellen/OS'en waren en waar je huidige voorkeuren liggen qua dagelijks gebruik, apps e.d.

Wil je echt advies, kijk dan hier eens: Nieuw !! Het Mobile Aankoopadviesforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

190 euro? Doen! Dat ding kost 450 euro nieuw. Het OS moet je wel liggen, maar ik ken eigenlijk niemand die het niets vind nadat ze het een weekje geprobeerd hebben.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Ik kan met mijn lumia al een paar dagen niet meer op YouTube. Het scherm blijft wit als ik naar de site ga. Ook als ik op een filmpje druk op een website dan kan ik het filmpje niet bekijken. Ik ga dan wel naar de YouTube site en uiteindelijk wordt het scherm wit. Iemand een oplossing? Kan op Google geen soortgelijke problemen vinden.

** helaas een reset uit moeten voeren om dit probleem op te lossen. Gelukkig heb ik niet super veel apps..

[ Voor 14% gewijzigd door Rudolf op 20-09-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de lumia 900 nu 2 dagen, ik ben er helemaal dol op. Het toestel werkt perfect en heeft de wauw factor

• mebrein
Net mijn 900 aan Zune gehangen. Ineens is er een (grote) update! "Geslaagd! Uw telefoon is bijgewerkt." Jippeeajeee. 7.10.8779.8 en 2175.2503.8779.12301. Volgens mij is dat de eerste keer dat ik een dergelijke grote update zie bij mijn toestel.

Alleen wordt het me TOTAAL NIET duidelijk wat er nu gefixed zou moeten zijn. Kan iemand mij 'verlichten'? Ik moet bekennen dat ik nog niet alle posts hier heb doorgelezen. Wel even gezocht op het nummer natuurlijk.

Hier wat ik gevonden heb op xda.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1881632

Men heeft het over performance winst bij opstarten.

Persoonlijk hoop ik dat het toestel als de accu écht leeg is nu wél via mijn adapter oplaadt. Zeer storende kinderziekte, en ik vind het merkwaardig dat ik een jaar na release dit probleem nog steeds op mijn toestel heb. (Ik kon het toestel dan alleen oploaden via de usb van mijn computer, omdatie zo traag startte).

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
De Lumia 900 gisteren binnen gekregen en wat een telefoon zeg. Ik kom van android en daarvoor blackberry, maar dit is zoveel beter dan android zeg. Mijn dual core was met android lang niet zo soepel als windows phone en wat een integratie zeg. Facebook integreren met al je contacten is echt super (inclusief je eigen profiel), had dit echt niet verwacht. Gmail en werkmail, agenda, contacten allemaal perfect gesynced zonder problemen. Loopt nu als een trein. Enige app die ik tot nu toe echt mis is de 3g dataverbruik app.

De telefoon zelf is ook super. Mooi afgewerkt, wel erg groot, maar daar kies je voor :) Super kwaliteit scherm, foto's nog niet kunnen testen en de nokia apps (rijden, maps en music) zijn allemaal super zeg.

Wilde eigenlijk wachten op de 920, maar het scherm van mijn vorige telefoon was flink gebarsten en kon niet meer wachten. Totaal geen spijt, want windows phone 7.5 doet eigenlijk alles al wat je wilt en dan krijg je nog 7.8. Ook zal de 920 in eerste instantie een stuk duurder zijn en slecht leverbaar, vandaar deze keuze. Kijk volgend jaar wel naar een windows 8 phone ;)

• spNk
Verbruik monitor is er gewoon hoor :)

http://betalabs.nokia.com/trials/counters

• shenr
Kijk eens aan, thanks! Is toch fijn om in de gaten te houden hoe het met je limiet zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, gisteren m'n Nokia N9 verkocht, en vanochtend op ebay.de dan maar een Stormtrooper White Lumia 900 besteld :).

De N9 moest eigenlijk niet weg, want dat bleef een toptoestel met pure eyecandy, maar als je hem na 10 manden gebruik voor maar €40 minder dan de aankoopprijs kan verkopen is dat een mooie afschrijving.

Ben eens benieuwd hoe de 900 me gaat bevallen na zo'n 2.5 jaar N900 en N9 (met een kort uitstapje naar de E7).

(Wilde eigenlijk wachten op de 920, maar ik heb als regel dat ik nooit meer dan €300 uitgeef aan een smartphone, dus dat kan nog wel even wachten tot er wat tweedehandsexemplaren op beginnen te duiken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
@FORZAM, daar ga je geen spijt van krijgen :) Nu na een week gebruik ben ik nog steeds erg tevreden over het toestel. Het werkt gewoon zoals je dat zou willen. Vraag me alleen af of ik ook de witte had moeten nemen ;)

Waarom is deze topic zo rustig trouwens, kan me niet inbeelden dat er zo weinig mensen zijn die de 900 hebben dat er maar 11 paginas zijn gevuld. Of is iedereen zo tevreden en is alles zo duidelijk dat er geen reden is om te posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shenr schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:31:
@FORZAM, daar ga je geen spijt van krijgen :) Nu na een week gebruik ben ik nog steeds erg tevreden over het toestel. Het werkt gewoon zoals je dat zou willen. Vraag me alleen af of ik ook de witte had moeten nemen ;)

Waarom is deze topic zo rustig trouwens, kan me niet inbeelden dat er zo weinig mensen zijn die de 900 hebben dat er maar 11 paginas zijn gevuld. Of is iedereen zo tevreden en is alles zo duidelijk dat er geen reden is om te posten?
Dat het een goed toestel is met een mooi OS heb ik geen twijfels bij, maar ik vraag me af of ik de overstap van een volledig open OS (N900 en in mindere mate de N9) naar een zeer gesloten Ecosystem zoals WP goed ga verteren :). Nu ja, only time will tell. Bevalt het me kan ik overschakelen naar de 920, bevalt het me niet moet ik maar wachten en kijken waar Jolla Mobile mee op de proppen komt. (Of opnieuw een N9 aanschaffen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:21:
[...]
Dat het een goed toestel is met een mooi OS heb ik geen twijfels bij, maar ik vraag me af of ik de overstap van een volledig open OS (N900 en in mindere mate de N9) naar een zeer gesloten Ecosystem zoals WP goed ga verteren :). Nu ja, only time will tell. Bevalt het me kan ik overschakelen naar de 920, bevalt het me niet moet ik maar wachten en kijken waar Jolla Mobile mee op de proppen komt. (Of opnieuw een N9 aanschaffen.)
Ik had hiervoor een android en heb geen spijt van die overstap. Gesloten betekent ook stabiliteit heb ik gemerkt en dat waardeer ik toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 11:14
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:21:
[...]

Ik heb ook een n900 gehad, maar geen seconde spijt gehad van m'n keuze voor de Lumia 800. Alles werkt gemakkelijk en snel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Mijn lumia doet wat raar de laatste tijd. Als hij gewoon idle ligt op mijn bureau ligt gaan de touch knoppen soms spontaan knipperen. Iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik heb sinds kort een Tele2 simkaart in het toestel. Nu valt me op dat ik nadat ik verbinding heb gehad met een WIFI netwerk, dat de mobiele internet verbinding niet werkt. Na reboot van het toestel werkt het weer wel. Anderen ook deze ervaring en belangrijker nog, een oplossing?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het zal geen Lumia 900 gebruiker ontgaan zijn dat de Lumia 920 is aangekondigd en dat die online best wel goed is ontvangen. Zo ben ik als iPhone en Htc One X gebruiker ook aan het kijken naar dit toestel en was mijn keuze gevallen op de Mat Grijze.

Nu had ik een vraagje voor de Lumia 900 gebruikers met een Matte afwerking.

Is die na een paar maandjes gebruik nog steeds mat? of is de achterkant wat gaan glimmen door gebruiken en/of vet aan vingers?

Thnx alvast.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katjangpedis
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 11:14
Ik heb sinds een maand een zwarte Lumia 900. Zeer mooi toestel! Grootte is ook perfect en vind m zeker niet te zwaar. M'n eerste Windows Phone en ook dat bevalt super :) Ik kom van een Galaxy S waar ik eigenlijk nog niet zat van was maar kon de Lumia 900 voor 230 euro kopen, hij zat nog nieuw in doos! Zijn me echter een paar dingen opgevallen waarvan ik me afvroeg of ermeer gebruikers van de Lumia 900 hier op t forum last van hebben.

De Facebook Chat integratie met de messages hub van Windows Phone is geweldig. Echter krijg ik soms berichten totaal niet door. Een hele tijd gaat t goed, dat je met iemand praat en dan opeens kapt het er gewoon mee.

Als ik muziek luister (Spotify of de Zune app) en ik druk op de back knop, ziet het systeem het als een long press op de backknop en krijg je de recent geopende apps dus te zien. Ga je daar weer uit en ben je terug in de Spotify of Zune app, dan werken zowel de back knop, de windows knop en de zoekknop gewoon totaal niet meer (unresponsive).

Het probleem met Facebook kan ik misschien nog negeren, want op mn Galaxy S werkte die Facebook Chat app ook niet super, maar Whatsapp werkt op Windows Phone zo traag, dat ik dus liever die Facebook Chat in de messages hub gebruik, maar op deze manier is dat natuurlijk niet handig als je de helft van de berichten niet krijgt. Een vriend van me heeft trouwens een HTC Titan en die heeft nergens last van.

Het probleem met de muziek vind ik echter een stuk erger, daar ik totaal niet normaal door albums kan scrollen en kan wisselen van tracks zonder dat die knoppen vastlopen (als ik mn phone lock en weer unlock is het weer goed overigens, maar dit is super irritant als je dat altijd moet doen).

Al met al dus tevreden over het uiterlijk en ook over het OS, maar toch die paar puntjes in de software die niet kloppen maken me echt overwegen om m gewoon weer te verkopen omdat ik deze problemen niet op Android had.

Oja en naar Donstil: Helaas, ik heb een pas een maand dus ik kan niet vertellen hoe de matte afwerking er na een paar maandjes gebruik uit ziet, maar bij mij is deze nog gewoon mat hoor ;)

[ Voor 4% gewijzigd door katjangpedis op 06-10-2012 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ^^

Ik heb momenteel een Samsung Omnia 7, maar deze vertoont sinds de Mango update eigenlijk een zeer vervelend reboot en reboot loop probleem dat nog steeds niet is opgelost.
Om die rede dacht ik eraan om dat toestel te vervangen door een andere WP7 telefoon. Loont het nog de moeite om een Lumia 900 te kopen (~330 EUR, los zonder abbo) of wacht ik beter op een WP8 toestel die binnenkort uitkomen?

Toegegeven, z'n Lumia 920 of Samsung ATIV S zijn er fantastisch uit (specs/design) maar voor mij toch iets te duur vrees ik.

Wat betreft de Lumia 900, die is van polycarbonaat gemaakt niet? Is dat niet dat soort plastic dat gevaarlijke stoffen kan lekken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Als je hem in de fik steekt misschien... Waarom zou een plastic "lekken" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eens een artikel gelezen over polycarbonaten en bij kamertemperatuur zijn er sommigen die een stof afgeven die gebruikt wordt bij de productie ervan, nl. bisfemol-A, dat in Europa voor sommige producten verboden werd, in Canada op de lijst van giftige en kankerverwekkende stoffen staat en in België binnenkort niet meer gebruikt mag worden voor de productie van bankkaarten en het printen van kassatickets in winkels... Dus vandaar die vraag, want net als je bankkaart en die papiertjes, heb die dat toestel altijd in je handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:02
Ga er maar vanuit dat het in het geval van Nokia niet zo is. Het is niet een of andere goedkope Chinese (mja ook wel) fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Niet alleen Nokia gebruikt dit, HTC bijvoorbeeld ook. Reken maar dat dit wel goed zit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:47
Vraagje, heb vanmorgen op de zaak deze telefoon gekregen.
Omdat ik ook vaak 's nachts gebeld wordt heb ik mijn telefoon dan op alleen trillen staan zodat alleen ik er last van heb en niet de rest van het huis ;)
Maar deze telefoon trilt nauwelijks, is dit aan te passen?
Kan op internet alleen maar toppics vinden waar deze juist enorm zou moeten trillen.
We hebben er hier drie liggen die allemaal nauwelijks trillen dus het is niet zo dat het alleen bij mijn lumia zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Hij trilt inderdaad niet hard, maar wat mij betreft hard zat (ligt op hetzelfde matras, dus al veel te hard :p)... Als je je volume op 1 zet lijkt me ook niet dat de rest van het huis dat kan horen?

Edit: excuus, ik dacht dat ik in het Lumia 800 topic zat. Geen ervaring met een 900 helaas.

[ Voor 20% gewijzigd door spNk op 22-10-2012 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb een Nokia Lumnia 900, alleen ik ben de sim kaart houder kwijtgeraakt tijdens het wisselen van de sim kaart, weet iemand een betrouwbare shop waar je deze kunt bestellen.Tijdens mijn zoektocht kwam ik eigenlijk alleen deze shop tegen, maar deze komt me niet echt bekend voor:?

Nokia Lumia 900 SIM-kaart Houder - Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:03

defcon84

Multipass?

In de nieuwe "It's Always Sunny in Philadelphia" hebben ze de L900 ook gevonden :p
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7kbXN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mebrein
Het regent buiten, en firmware 7.8 uitgekomen. En wat gaat deze meneer doen. Harde techniek documenteren, met als lijdend voorwerp de zwarte Lumia 900. Don't do this at home, volledig ongesupport. Gestart met NaviFirm, en inderdaad. 2175.2905.8858.12480, hij is er. Heel lijstje, even gefilterd op NL, de 059P4C8 wordt 'm. Downloaden gelukt, staat nu klaar in de folder NaviFirm+ 1.7\Fw. Wel raar, de titel van de andere varianten zijn volledige uitgeschreven. Deze niet. Ga ik nu een onaanvaardbaar risico nemen? Hmm, bij bricken is de schade nu €320 voor een nieuwe. Nu even niet denken en snel dom naar de volgende stap. En dat is Nokia Care Suite 2012.45.4.5. Oh ja, nog even extra backup maken van al mijn content met Zune. Care Suite wil alle betanden van de firmware gekopieerd hebben in C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Nokia\Packages. Multi Software Updater vindt nu de 059P4C8 met de melding out-of-date. Op de update knop gedrukt, et voila. Nu ff douchen, zo even spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit hoort dus in het algemene Windows Phone 7 of 8 topic thuis. Als je niet weet in welk toic je vraag thuis hoort, stuur dan een berichtje naar een modp

[ Voor 81% gewijzigd door PaT op 23-12-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-08 23:28
katjangpedis schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 09:23:
Als ik muziek luister (Spotify of de Zune app) en ik druk op de back knop, ziet het systeem het als een long press op de backknop en krijg je de recent geopende apps dus te zien. Ga je daar weer uit en ben je terug in de Spotify of Zune app, dan werken zowel de back knop, de windows knop en de zoekknop gewoon totaal niet meer (unresponsive).
Probleem lijkt opgelost in 7.8

[ Voor 33% gewijzigd door Krysa op 02-03-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf vind ik het een prachtig apparaat en werkt het snel, verder is het design ook een pluspunt. Een van de mispunten is dat het enorm lomp en zwaar is. Ik heb over dit apparaat een eerste ervaring geschreven, je kan dit hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:45
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 19:01:
Zelf vind ik het een prachtig apparaat en werkt het snel, verder is het design ook een pluspunt. Een van de mispunten is dat het enorm lomp en zwaar is. Ik heb over dit apparaat een eerste ervaring geschreven, je kan dit hier vinden.
Leuk om te lezen Stijn, maar ik schat in dat je nog heel jong bent? 'Als newbie in de smartphone wereld is Microsoft erin geslaagd.....' is wel grappig om te lezen voor de wat ouderen onder ons die nog met Windows Mobile hebben gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Beste mede tweakers,

Ik heb een 900, sinds 29 december.
De telefoon werkt top en goed niks over te klagen!
Alleen in de rechterbovenhoek op het scherm lijkt het alsof er speling tussen de behuizing en het scherm zit.
Je kunt hem alsware iets naar beneden duwen en dan hoor je een soort zachte knars / kraak.

Is dit normaal en of garantie?

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-08 23:28
Arnevld schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:25:
Beste mede tweakers,

Ik heb een 900, sinds 29 december.
De telefoon werkt top en goed niks over te klagen!
Alleen in de rechterbovenhoek op het scherm lijkt het alsof er speling tussen de behuizing en het scherm zit.
Je kunt hem alsware iets naar beneden duwen en dan hoor je een soort zachte knars / kraak.

Is dit normaal en of garantie?
Nee, dit is niet normaal. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Krysa op 02-03-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 21:52
Ik heb inmiddels een dag of 3 mijn witte Lumia 900. Ik moet zeggen dat ik het echt een toptelefoontje vind.
Het grote voordeel van het OS is het feit dat het altijd soepel draait. Iets dat je van android niet kunt zeggen. Ik heb wat midrange modelletjes gehad van onder andere Samsung en Sony en werd elke keer weer teleurgesteld door de vreselijk trage gebruikers ervaring en het soms gewoon seconden lang hangen terwijl je de simpelste dingen doet zoals smsen of bellen.
Het amoled scherm is ook heerlijk om naar te kijken, al zijn de kleuren soms wel heel erg verzadigd. De hoeveelheid apps is wat lager dan bij android en zeker gratis apps zijn er minder. Voordeel is wel dat je geen reclames hebt in de meeste apps.
T was ff wennen maar ik begin de telefoon echt door te krijgen. Ik ben erg blij met mijn aanschaf in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lukt het jullie om te synchroniseren met zune met een andere USB kabel dan de bijgeleverde? Ik kan hem wel opladen met m'n nieuwe kabeltje maar zune ziet m'n telefoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
Ik heb alleen de bijgeleverde kabel gebruikt om aan te sluiten op mijn pc, en die werkte gewoon. Ik moet zeggen dat ik vaker gezeik heb gehad met telefoons aanlsuiten op computers, maar vooralsnog geen problemen met mijn lumia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
Is er eigenlijk al iets bekend over de 7.8 update? Wanneer komt deze naar de lumia 900?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste