Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nog steeds twijfels. :P Ik dacht eruit te zijn: bij GsmEindhoven was de Lumia 800 295 Euro, dus ik had gemaild of er ook een BTW-bon bij kon (zoals je bij alle overige winkels krijgt). Maar nee dat kon niet bladiebla, en anders zou het 295 ex BTW worden. :?

Hetzelfde geintje flikten ze eerst ook toen ik een HTC Desire Z wilde kopen, want het was een inruil-toestel maar wel gewoon nieuw dus geen BTW-bon en ik moest maar daar niet om vragen want dan verkochten ze 't liever aan iemand anders. Lang verhaal kort: óf ze werken daar met een BTW-carroussel, óf er klopt iets anders niet (grijze import). Maar gezien hun vaag gedrag met een aankoopbon: :W

Ik ga dus een toestel ergens anders halen, voor die paar tientjes meer ga ik geen geklooi met garantie of ander gedoe op de hals nemen. Maar doordat de Lumia 800 daardoor wat duurder in aanschaf is, is het gat naar de 900 weer erg klein. :P Voor die 90-100 Euro meer is een nieuwer en wat groter scherm toch wel tof wellicht. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Laatst online: 09-09 21:37

Minkie

Groazers Unite.

Ik zit ook een mischien aan een Lumia 900 te denken ipv een Lumia 800.
Het prijsverschil tussen een zwarte 800 en een blauwe 800 is niet zo groot.
Het prijsverschil tussen een zwarte 900 en een blauwe 900 is op dit moment 186 euro :/ . En dan betaal je 671 euro voor een blauwe Lumia 900. Dat word mij toch een beetje te gortig.
En aangezien ik iig een blauwe 800/900 wil word het dus waarschijnlijk toch de Lumia 800.

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Haha, ik wil ook een blauwe. :) Zwart vind ik te standaard. :P Wit vind ik eigenlijk ook wel mooi, maar ben bang dat het dan toch teveel 'n vrouwentelefoon wordt. :P

Een blauwe 800 is 366 Euro @ Pricewatch, terwijl de 900 ongeveer 486 gaat kosten volgens de Pricewatch. Ben trouwens benieuwd of 'ie morgen inderdaad wel leverbaar is, want de launch zou 9 mei zijn maar het is opvallend stil. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:58
Minkie schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:10:
Ik zit ook een mischien aan een Lumia 900 te denken ipv een Lumia 800.
Het prijsverschil tussen een zwarte 800 en een blauwe 800 is niet zo groot.
Het prijsverschil tussen een zwarte 900 en een blauwe 900 is op dit moment 186 euro :/ . En dan betaal je 671 euro voor een blauwe Lumia 900. Dat word mij toch een beetje te gortig.
En aangezien ik iig een blauwe 800/900 wil word het dus waarschijnlijk toch de Lumia 800.
Dat grote prijsverschil tussen de zwarte en blauwe 900 was mij ook opgevallen ja. Lijkt me toch niet dat dat zo blijft als de toestellen daadwerkelijk overal te verkrijgen zijn in NL. Zo'n prijsverschil alleen voor een ander kleurtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvtMashkov
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-05-2023
Als ik puur op logica af ga lijkt het mij dat wanneer Windows 8 gereleased wordt (september dacht ik) gelijk ook aangekondigd wordt welke telefoons WP8 krijgen en welke nieuwe toestellen ervoor komen. Persoonlijk denk ik dat Nokia hier gebruik van ga maken (marketing etc) door rond die tijd met een nieuwe Lumia aan te zetten met betere specs (hogere resolutie, snellere cpu etc.).

Natuurlijk kan ik er ook helemaal naast zitten haha :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 15:02
PvtMashkov schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:56:
Als ik puur op logica af ga lijkt het mij dat wanneer Windows 8 gereleased wordt (september dacht ik) gelijk ook aangekondigd wordt welke telefoons WP8 krijgen en welke nieuwe toestellen ervoor komen. Persoonlijk denk ik dat Nokia hier gebruik van ga maken (marketing etc) door rond die tijd met een nieuwe Lumia aan te zetten met betere specs (hogere resolutie, snellere cpu etc.).

Natuurlijk kan ik er ook helemaal naast zitten haha :p
Ik had op een website gelezen dat rond juni bij de release van Refresh update meer bekent wordt gemaakt over wp8. Kan de website jammer genoeg niet meer vinden. Misschien weet iemand anders hier wat meer over?

Was wel een twitterbericht gaande over de lumia 900 in Saudi Arabie. Daar wordt hij namelijk in oktober geleverd met wp8 erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

JEZUS........vind je het gek dat het )&^%)#% met Nokia gaat...

Woon momenteel in de V.S. en ik dacht vanmiddag een lumia 900 zonder contract op te pikken; lang wikken en wegen om 459$ ex tax uit te geven; maak ik de keuze om het te doen, is dat ding dus branded op AT&T...ok, dan zoek ik wel een ander adres: tigerdirect, amazon, nokia.com, bestbuy, target, walmart...........alles komt neer op de gare AT&T netwerken.....

Leuk die "exclusive" contracts, maar wat heb ik daar aan; ben zelfs bereid wat meer te betalen, maar al wil ik er 1000$ voor betalen (figuurlijk dan) dan nog kan ik geen unbranded/unlocked 900 vinden voor mijn Vodafone abbonnement voor de NL (gebruik prepaid in de V.S. non-at&T bdw).

Echt ongelooflijk wat een achterlijk systeem om een los toestel niet unlocked te voorkomen; kep de XDA fora afgestruint en de kans dat je evt een unlock code krijgt met goede reden neem ik niet........

Wil je een keer je geld uitgeven; doe ik niet moeilijk over 100$ meer of minder, dan KAN ik het niet eens; al zou ik het willen.

Echt heel erg raar.........voor mij sowieso al een reden om geen AT&T te nemen en toch te kijken voor een HTC................

komt er gewoon keihard op neer dat je geen 900 kunt kopen/gebruiken als je niet afhankelijk wil zijn van AT&T met zijn echt achterhaalde, absurde abbonementen................... :r ...........

Probeert die verkoper ook mij 'te helpen' door tussen neus en lippen door te zeggen dat ie 'makkelijk' te unlocken is online maar dat hij dat niet mag zeggen van zijn werkgever.....zo van 'ik mats je door dit te zeggen'....hij begreep mijn punt en toonde dus wel wat sympathie en deed alsof hij ging matsen. Vraag hoe ik hoe dan precies wilt ie geen antwoord geven maar wel alvast het doosje pakken en bijna aanslaan.

Ik gelukkig eerst maar naar huis om te googlen hoe dat dan precies werkt (ben de Iphone procedures gewend) en ik lees dat slechts enkelen op meer geluk/toeval/welgezindheid van de telefoniste dat die een unlock krijgen; m.a.w. unlocken is meer een uitzondering dan ff een tooltje of code downloaden.

Had ik thuis mooi gestaan met je 900 en 'ff unlocken' online...zak hooi. Wat een &#&%!@&!%)&!(% provider en ()&%^)#&!%^winkel......

Had me er nog zo op verheugd om ff lekker te skypen met din, whatsapp te installen en beetje te surfen op mijn nieuwe mobiel....jammer joh....voor beide partijen gemiste kans.

[ Voor 35% gewijzigd door Seesar op 13-05-2012 03:02 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Leuk vergelijk met de One X

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seesar schreef op zondag 13 mei 2012 @ 02:25:
Leuk die "exclusive" contracts,
AT&T heeft maar iets van 3 maanden een exclusief recht op de Lumia 900 in de VS.
Zo lang is dat ook weer niet.
Bovendien wordt de 900 inmiddels al uitgerold in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 10:01:
[...]

AT&T heeft maar iets van 3 maanden een exclusief recht op de Lumia 900 in de VS.
Zo lang is dat ook weer niet.
Bovendien wordt de 900 inmiddels al uitgerold in Europa.
maar dan nog.......ben wel benieuwd wat de prijzen voor een los toestel dan gaan doen als die exlusiviveitsdeal verlopen is.......als in; dat prijzen omhoog gaan omdat de eerste marketing impuls is gedaan.....
3 maanden zou ik wel kunnen wachten, maar toch.....wel raar dat je de mobiel wilt hebben er geen mogelijkheid is.....dat mensen zonder AT&T gewoon gepasseerd worden vind ik echt raar en eigenlijk ook heel arrogant, zeker Nokia in die positie. Ze mogen blij zijn met iedere klant die graag een relatief 'onbewezen' platform wil omarmen; het marketaanbod versus android en iOS is zeker nog niet zo volwassen en dus ook maar een gok/goed vertrouwen van de koper dat dit zich goed gaat ontwikkelen.

Althans voor mij is dat toch zeker een factor om niet 100% achter deze mobiel te staan en ook te accepteren dat er eventueel geen WP8 komt, dat de market nog lang kan duren om volwassen te worden en dat W7.5 wellicht nog een beetje in de kinderschoenen staat...ik ben me daar bewust van en zal dan ook niet klagen, maar Nokia probeert dan wel exluciviteits deals aan te gaan....notabene met een Provider die, in Florida althans, echt absurde prijzen vraagt voor absurde dataplans.....

voor Europa heb ik voorlopig niets aan, ik woon in de V.S. :).

Maar genoeg gezeurd; ik wacht die 3 maanden wel, ik was me daar nog niet echt bewust van dat die deal zou gaan aflopen.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
PaT schreef op zondag 13 mei 2012 @ 08:35:
[video]

Leuk vergelijk met de One X
leuke review! ik vind het echt een mooi toestel.. maar ik hik een beetje tegen het scherm aan, ik heb nu dezelfde resolutie op 3,7"... en dan weer een telefoon met dezelfde resolutie voor 2 jaar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik snap je punt. Dat is voor mij ook DE reden om even te wachten op WP8 toestellen. Ik ga er simpelweg te weinig op vooruit t.o.v. mijn Lumia 800!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nou, 9 mei (wat de launch-datum van de 900 zou zijn) is al geweest maar nog nergens is 'ie te krijgen lijkt wel?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

ArcticWolf schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:43:
[...]

leuke review! ik vind het echt een mooi toestel.. maar ik hik een beetje tegen het scherm aan, ik heb nu dezelfde resolutie op 3,7"... en dan weer een telefoon met dezelfde resolutie voor 2 jaar :/
Daar zit ik ook mee. Hoewel ik graag een toetstel met een groot scherm wil hebben (nu ikfoon) vraag ik me af of ik gelukkig zal zijn met 800x480 op een 4.3" scherm. Misschien dan toch de 800. Esthetisch heeft de 800 meer in te petto (m.n. het gebogen glas).

* FMS vindt de One X stiekem ook mooi. Maar liever geen Andorid. Ik wil een WP toestel.

[ Voor 8% gewijzigd door FMS op 14-05-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
idd, ik heb nu een Desire Z en wordt een beetje gek van alle customizing opties lol... er komen er elke week nog steeds meer bij :s maar er is nou geen 1 ROM die stabiel is of alle functies goed/redelijk werkend heeft :X dus wil graag over op WP7 (iPhone :O )
Ik zit nu te twijfelen tussen een Xperia S (ook erg mooi 8) ) en een Lumia 800/900 }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat probleem heb ik dus ook met de Desire Z: hoe meer erbij komt, hoe slomer het ding ook wordt. :P Maar kennelijk sowieso Android-eigen lijkt wel. :P Ik ben daarom ook maar niet aan custom roms begonnen, da's gewoon hobby-bobwerk. :P Voor mij dus reden om over te stappen naar een Windows Phone, en dat wordt dus een Lumia 800. Had er al 1 besteld maar Studentmobiel leverde een Italiaanse import (ondanks het duidelijke verzoek van me om echt een NL-toestel te leveren en indien 't import zou zijn mocht de order geannuleerd worden: toegezegd gekregen dat het een NL'er was, helaas niet dus).

Mocht de Lumia 900 binnen 2-3 dagen ineens wel leverbaar worden kan het zijn dat ik alsnog de 900 koop, maar ik denk dat ik gewoon de 800 koop. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Bart-Willem op 14-05-2012 14:28 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

An sich hoef je je geen zorgen te maken op deze resolutie op een 'groot' scherm. Ik heb ook wel eens de HTC Titan in mijn handen gehad (4, 7 inch groot) en daar had ik absoluut net dat ik zoiets had van, jeuh wat een beroerde resolutie. We hebben jaren 1024x768 geaccepteerd op 15 inch monitoren. Dan is 800x480 hoog genoeg op 4,7 of 4,3 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Moet het toestel gewoon in de hand aanvoelen en in het echt ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Seesar schreef op zondag 13 mei 2012 @ 02:25:
JEZUS........vind je het gek dat het )&^%)#% met Nokia gaat...
Ik snap zowiso niet waarom mensen een Nokia 900 willen hebben. Een Samsung Omnia W biedt precies dezelfde functionaliteit voor de helft en past nog beter in je broek ook. De huidige WP telefoons kunnen gewoon geen hogere resolutie aan of snellere CPU, dus alle telefoons nu hebben bijna dezelfde specs. Nu nog hopen geld uitgeven aan een WP7.5 telefoon waarvan onduidelijk is of die ook nog WP8 gaat krijgen gaat er bij mij niet in. Het enige wat klote is dat Nokia allemaal eigen apps ontwikkeld die je niet op andere toestellen kunt gebruiken. Leuk voor Nokia telefoons, $@# voor het WP platform.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
niet doen, dat voegt niets toe

[ Voor 94% gewijzigd door PaT op 14-05-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

weggepoets,

Ik ben tevreden met mijn Omnia W en ik zou niet weten waarom ik een Nokia 900 zou willen.

[ Voor 53% gewijzigd door PaT op 14-05-2012 15:46 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Wp7.X is even schaalbaar als elk mobiel OS, soms moet er idd een update voor uitkomen maar dat is idem voor android geweest. Daarvoor hoef je niet te wachten voor wp8.
En waarom zou je een duurdere dual core toepassen terwijl een singel core voldoet voor dit OS en de applicaties.
Volgens mij komt er een WP7.X versie van de Galaxy S3 uit binnenkort....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Als ik de Consumer Preview van Windows 8 zo op mijn test-laptop zie, hoef ik niet perse Windows 8 (immers: Windows 8 is voor 3 verschillende hardware-stuff: tablet, gsm en pc). :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

zonoskar schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:07:
[...]

Had ik wel verwacht, is natuurlijk ook schreeuwen in de kerk. Ik ben tevreden met mijn Omnia W en ik zou niet weten waarom ik een Nokia 900 zou willen.
Ik denk dat sommigen meer waarde hechten aan hoe een toestel eruit ziet; de bouwkwaliteit enzovoort en tevens vinden dat de Omnia W in die opzichten gewoon tekort valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:02
ArcticWolf schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:14:
Wp7.X is even schaalbaar als elk mobiel OS, soms moet er idd een update voor uitkomen [...]
Zelfs dat val volgens mij wel mee. Het enige waar MS echt een limiet op heeft gezet qua specs is de resolutie. Die moet gewoon 800x480 zijn. Voor CPU ed. hebben ze geen limieten. Alleen MS ondersteund zelf maar een beperkt aantal CPU's en chipsetjes. Het staat een OEM echter zover ik weet geheel vrij zelf wat drivers etc. te schrijven voor hun eigen chipsets. Er is alleen tot op heden nog geen OEM gek genoeg voor geweest. Mede omdat het gewoon een te grote investering is voor vrijwel niets. Het is namelijk niet alsof WP7 nu echt meer rekenkracht en grafisch geweld nodig heeft. Alles draait al soepel. Ze kunnen dan beter die tijd en dat geld besteden aan fatsoenlijk snel flashgeheugen zodat de apps sneller opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
is er dmv een kleine update geen 720p resolutie beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat Steve Elop hem op het einde zou bellen alsof...
Grappig gedaan ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke NL review van Lumia 900:
http://www.phc.nl/phc-tv/nokia-slaat-terug/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvtMashkov
Vind die kerel behoorlijk irritant, verder leuke review.

Hoop dat Windows snel is wat gaat onthullen over Windows Phone 8 en nieuwe toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PvtMashkov schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:13:
Vind die kerel behoorlijk irritant, verder leuke review.

Hoop dat Windows snel is wat gaat onthullen over Windows Phone 8 en nieuwe toestellen.
Ontzettend, wat een graflul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvtMashkov
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:23:
[...]

Ontzettend, wat een graflul
quote van de dag, Hulde haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Ik ben het eigenlijk maar op 1 negatief puntje met hem eens, en dat is youtube. Geheel begrijpelijk ook, als je weet dat youtube van Google is. Maar toch jammer.

Dat gezanik over dat scherm vind ik echt dikke onzin, niet iedereen is zo blind als een koe en heeft een breedbeeld tv nodig om iets op 30cm van z'n ogen te kunnen zien, resolutie is belangrijker dan scherm grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
spNk schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:50:
Ik ben het eigenlijk maar op 1 negatief puntje met hem eens, en dat is youtube. Geheel begrijpelijk ook, als je weet dat youtube van Google is. Maar toch jammer.

Dat gezanik over dat scherm vind ik echt dikke onzin, niet iedereen is zo blind als een koe en heeft een breedbeeld tv nodig om iets op 30cm van z'n ogen te kunnen zien, resolutie is belangrijker dan scherm grootte.
Persoonlijk heb ik nog nooit zo'n slechte review gezien... Dat die vent zichzelf nog serieus neemt :/
De lumia 800 en 900 is alleen voor de mensen in het bedrijfsleven die helemaal in bed liggen met Microsoft. Het is niet geweldig maar wel goed
Heb het idee dat hij met zulke uitspraken gewoon helemaal niks met geen enkele Microsoft product heeft en het liefst zo snel mogelijk weer zijn galaxy note in zijn handen heeft...
|:(
Het is erg offtopic maar moest het fftjes kwijt... :)

[ Voor 7% gewijzigd door vali op 23-05-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien komt het niet over, maar hij is vanaf het begin van WP7 enthousiast over WP7.
Over zijn populistische uitspraken kun je inderdaad discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
ik krijg er binnenkort één van me werk als vodafone een beetje meewerkt (ik kan heel die 900 niet vinden op hun website). Kan iemand al wat nuttigs zeggen over real life battery gebruik?

[ Voor 15% gewijzigd door haakjesluiten op 23-05-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Struik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-08-2022
Voor de liefhebbers een eerste filmpje, volledige review volgt binnen enkele dagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:38:
ik krijg er binnenkort één van me werk als vodafone een beetje meewerkt (ik kan heel die 900 niet vinden op hun website). Kan iemand al wat nuttigs zeggen over real life battery gebruik?
Als het de Lumia 800 is zou ik die maar niet nemen zakelijk. Dan ben je gauw door je batterij heen. Denk ik niet handig tijdens zakelijk gebruik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-08 17:12
ook dit is nokia, heerlijke 9gag over de lumia 900 http://9gag.com/gag/4243611

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 23:56:
[...]
Als het de Lumia 800 is zou ik die maar niet nemen zakelijk. Dan ben je gauw door je batterij heen. Denk ik niet handig tijdens zakelijk gebruik :P
Zolang je op je zakelijke telefoon niet zit te whatsappen of gamen doet de Lumia 800 het inmiddels best behoorlijk qua batterij gebruik.

De Lumia 900 heeft in Europa geen LTE functie (die energie vreten) dus zou het met die grote batterij erin wel beter moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 05-09 08:50
400mAh meer, maar wel een groter scherm... Ik weet nog zo net niet of dat wel zoveel uit gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Struik
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 23:56:
[...]

Heb je een Lumia 800 (gehad)? En zo ja helemaal ge-update? Na één van de laatste updates gaat mijn Lumia echt gewoon 4 tot 5 dagen mee, niks mis mee als je het mij vraagt.
De Lumia 900 die ik nu gebruik doet het ook niet slecht, bij gemiddeld gebruik 2 á 3 dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Weet iemand wanneer de 900 leverbaar wordt bij vodafone of is daar gewoon niets over bekend?

Heb nu de keus of de 800 te nemen of te wachten op de 900 maar dan weten ze eigenlijk gewoon niet wanneer en of die leverbaar wordt. Ik heb trouwens zelf als een galaxy S2 dus met twee telefoons moet ik de dag door kunnen komen :+ maar aangezien ik gewoon alles aan gooi wtb syc met exchange servers etc zou het wel handig zijn als ik gewoon onbezorgd kan bellen zonder dat ik me zorgen hoef te maken om de accu.

[ Voor 21% gewijzigd door haakjesluiten op 24-05-2012 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Texamicz denkt dat hij mee kan praten, omdat hij een HD2 gehad heeft met WP7.0.

Kijk zijn reacties op frontpage er maar op na om zelf een indruk te krijgen. Best to ignore.

Mijn Lumia 800 had al voor de laatste updates een accuduur waarmee ik zakelijk makkelijk een dag mee door kwam. Laat staan met de laatste update. Net als de Lumia 800 van een collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 22:35:
[...]

Texamicz denkt dat hij mee kan praten, omdat hij een HD2 gehad heeft met WP7.0.

Kijk zijn reacties op frontpage er maar op na om zelf een indruk te krijgen. Best to ignore.

Mijn Lumia 800 had al voor de laatste updates een accuduur waarmee ik zakelijk makkelijk een dag mee door kwam. Laat staan met de laatste update. Net als de Lumia 800 van een collega.
Ik zou inderdaad grotendeels van zijn uitspraken met een korreltje zout nemen. Bijna alle uitspraken dat hij maakt is in de meeste gevallen anti wp7 (de reden waarom hij meestal -1 of -2 gemod wordt op de frontpage.)

Ik zag vandaag dat er een 32gb versie in duitsland wordt gereleased in het wit. Mijn vingers beginnen klein beetje te jeuken toen ik dit zag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:55:
Weet iemand wanneer de 900 leverbaar wordt bij vodafone of is daar gewoon niets over bekend?
Daarvoor is dit topic:
Nokia Lumia 900 Levertijden- en Abonnemententopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Star Trek Chief Engineer approved :)
http://www.wpcentral.com/...-gets-his-hands-lumia-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Struik
Voor de liefhebbers, ik heb een review gemaakt van een Nokia Lumia 900 prototype: klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

T.Struik schreef op maandag 28 mei 2012 @ 21:51:
Voor de liefhebbers, ik heb een review gemaakt van een Nokia Lumia 900 prototype: klik!
Netjes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:43

StrongArmLance

Endless flow

Op de T.net frontpage
Nokia heeft aangekondigd zijn nieuwe topmodel Lumia 900 met Windows Phone volgende week uit te brengen. De adviesprijs bedraagt 549 euro, maar webwinkels bieden het toestel inmiddels al voor een lagere prijs aan.

Een Nederlandse release werd binnenkort verwacht, omdat de voorverkoop al van start is gegaan. Nokia maakte geen precieze releasedatum bekend, waardoor nog onduidelijk is vanaf welke datum de bestellingen worden uitgeleverd.

De Lumia 900 is het nieuwste topmodel in Nokia's reeks Windows Phone-toestellen. Het toestel heeft een 4,3"-amoledscherm met een resolutie van 800x480 pixels en is daarmee iets groter dan zijn voorganger, de Lumia 800. In de behuizing is een Qualcomm-soc met een kloksnelheid van 1,4GHz ingebouwd en het ram bedraagt 512MB. Er is ook een 8-megapixelcamera aan boord.

Het toestel kwam in de Verenigde Staten al enige tijd geleden uit, maar een Nederlandse release liet nog op zich wachten. In de VS zou de verkoop van het toestel goed lopen; volgens AT&T, dat de Lumia 900 aanbiedt, overtreft het verkoopaantal de verwachtingen. Bij de presentatie van de laatste kwartaalcijfers bleek dat Nokia in totaal 2 miljoen Lumia-telefoons heeft verkocht, waarmee het overigens niet in de buurt komt van succesvolle Android-fabrikanten.
Voor de vorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T.Struik schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:26:
[...]

Heb je een Lumia 800 (gehad)? En zo ja helemaal ge-update? Na één van de laatste updates gaat mijn Lumia echt gewoon 4 tot 5 dagen mee, niks mis mee als je het mij vraagt.
De Lumia 900 die ik nu gebruik doet het ook niet slecht, bij gemiddeld gebruik 2 á 3 dagen...
Najha, We hebben wat Lumia 800's op het bedrijf naast Blackberry's om te kijken voor vervanging. Klein deel is er over te spreken maar grootste deel wil zijn BB terug. Hoofdreden is de batterij. Bijkomende reden is dat WP nog niet helemaal lekker loopt met ons systeem. En een klein deel geeft aan geen touchscreen te willen, maar dat is niet relevant dat is gewoon persoonlijke voorkeur.
Vandaar dat ik ook vroeg of er ook een tile was om 3G tijdelijk uit te zetten.(zodat de batterij langer mee gaat) Majha dan werkt natuurlijk de push achtige mail ook niet tijdens het werk.

Opzich is het zakelijk gezien wel een redelijk telefoontje. We werken ook met Cad tekeningen doorzenden via de mail en onderzoeken ook welke mobiel deze kan inzien. Dit kan WP volgens mij ook helaas nog niet.(Android en iOS wel) Nadeel van Android is dat je dan aan 1 merk vastzit of type en er teveel variaties zijn. Daarom zie je zakelijk gezien bijna geen Android telefoons.

Daarnaast is het ook wel handig om bepaalde files via de mail te versturen en deze via mass storage op een klant zijn PC te zetten/installen wanneer je in een omgeving bent waar de klant zijn PC dus geen internet heeft. Hierbij is Android weer goed en Windows mobile maar geen iOS of WP.

De batterij is pas echt belangrijk wanneer je veel onderweg bent en weinig oplaadpunten bij je hebt. Onderweg in de auto is geen probleem met een accuoplader. Maar wanneer je op een bedrijven terrein bent en rondloopt heb je die niet altijd bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Als je 3G uitzet kan je natuurlijk nog wel push mail enz. krijgen via gewoon G. Elke dataverbinding is in principe genoeg.
Je overige punten zijn overigens allemaal wel valide volgens mij. Ik zie iig ook geen oplossingen daar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Om internet in- en uit te schakelen heb ik nu een mooie tile op 't hoofdscherm, je kan er snel wifi, data-verbindingen en bluetooth mee beheren. :P De app heet Connectivity Shortcuts, dikke aanrader als je een Windows Phone hebt. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:30:
[...]

Najha, We hebben wat Lumia 800's op het bedrijf naast Blackberry's om te kijken voor vervanging.
Punt is natuurlijk wel dat je een WP 7.5 OS hebt wat totaal niet Enterprise-geschikt is maar een echt consumentending is.
Verwacht dan ook geen Enterprise zaken waar iOS sinds 4.3 al dergelijke functionaliteiten moet aanbieden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:31

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

alt-92 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:31:
[...]

Punt is natuurlijk wel dat je een WP 7.5 OS hebt wat totaal niet Enterprise-geschikt is maar een echt consumentending is.
Verwacht dan ook geen Enterprise zaken waar iOS sinds 4.3 al dergelijke functionaliteiten moet aanbieden.
En waarom is het niet enterprise geschikt ? Gebruik van deze telefoons is naast bellen om mail te ontvangen en agenda synchronisatie. Microsoft Exchange biedt deze functionaliteiten in zijn geheel en wordt ook door WP7.5 volledig ondersteund. Zelfs sharepoint toegang en Office om documents on the go te editten/maken.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
MRELynx schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:39:
[...]Microsoft Exchange biedt deze functionaliteiten in zijn geheel en wordt ook door WP7.5 volledig ondersteund. Zelfs sharepoint toegang en Office om documents on the go te editten/maken.
Die wordt niet volledig ondersteund: Wikipedia: Comparison of Exchange ActiveSync clients

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pushmail kan onderdaad ook met data op E.
Met een simpele tile kun je met 2 klikken de verbinding aanpassen naar 3G of E en visaversa.
Had je zelf ook kunnen bedenken.

Grote bestanden kan ook gewoon. Zo niet dan staat de EAS policy te strak.
Ik implementeer Exchange omgevingen en je moet het wel erg bont maken wil de EAS policy niet voldoen aan WP. Voor device encryptie voor echt veilige verbinding heb je losse Enterprise tools. Ook voor WP.
Zoals Good for Enterprise bijvoorbeeld.

Icm met Office365 is WP zelfs onovertroffen. Super snel en met mooie tile/snelkoppeling naar de Sharepoint site en deeplinks naar documenten.

Edit: Deze vragen horen eigenlijk wel in het algemene WP topic en niet in dit Lumia 900 topic.
Enne, bij de Lumia 900 blijkt het verschil 3G veel kleiner als bij de Lumia 800. Des te raarder om een ervaring met een Lumia 800 in een Lumia 900 topic te plaatsen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2012 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2012/02/nokia-lumia-900.jpg

O+ :9~

[ Voor 16% gewijzigd door ArcticWolf op 31-05-2012 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik kreeg bericht van mijn werk hij schijnbaar 11 juni leverbaar wordt bij vodafone, dus nog even 10 dagen geduld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Crazyanz schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:16:
Ik kreeg bericht van mijn werk hij schijnbaar 11 juni leverbaar wordt bij vodafone, dus nog even 10 dagen geduld :+
Dat is erg laat, hij is inmiddels bij de eerste webwinkels al verkrijgbaar. Zie het levertijden topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:43

StrongArmLance

Endless flow

Ik ga hem waarschijnlijk halen, slechts 1 puntje: Hoe zit het met de 800x640 resolutie?
En een update naar wp8?

[ Voor 16% gewijzigd door StrongArmLance op 02-06-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:31

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

kristan schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:13:
Ik ga hem waarschijnlijk halen, slechts 1 puntje: Hoe zit het met de 800x640 resolutie?
En een update naar wp8?
Mbt WP8, dat weet nog niemand. Ik zit ook te twijfelen om de 800 te verkopen en de 900 te halen, maar ik wil er eerst eentje vasthouden en kijken of dat grotere scherm me bevalt. Wat meer duidelijkheid van Nokia en Microsoft zou zeer welkom zijn. Denk dat meer duidelijkheid de verkoop van de 900 alleen maar goed doet als blijkt dat de 900 ook van WP8 voorzien wordt later dit jaar.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nu nog steeds niemand die de Lumia 900 binnen heeft gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-11-2022
Hopelijk morgen via centralpoint.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
kristan schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:13:
En een update naar wp8?
Zijn heel veel geruchten dat minimaal de tweede generatie een upgrade mogelijk is. Zelfs een Nokia medewerker op Nokia care melde dit. Natuurlijk zijn dit geruchten, maar Microsoft weet dondersgoed dat ze zichzelf in de vingers snijden als je deze support niet gaan leveren. Vooral als je ziet dat sommige maar paar maanden oud zijn voordat wp8 wordt gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 17:15:
Besteld bij Hi, nog niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobe1273
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 17:15:
Afgelopen vrijdag al binnengekregen (een zwarte), via pdashop.nl :)

Ik vond het inderdaad al heel stil hier, maar was zelf te druk met spelen met het toestelletje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jobe1273 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 23:54:
[...]

Afgelopen vrijdag al binnengekregen (een zwarte), via pdashop.nl :)

Ik vond het inderdaad al heel stil hier, maar was zelf te druk met spelen met het toestelletje ;)
En, tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wel. super toestel. voelt aan als een blok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobe1273
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-05-2024
Absoluut tevreden. Het toestel voelt echt solide. Hij voelt wel wat zwaarder dan andere toestellen, maar dat bevalt me eigenlijk wel. Mooi scherm met super kleuren. Alles gaat super vloeiend. Nog geen haperingen meegemaakt. Momenteel doe ik met veel spelen,ongeveer een dag met de batterij. Valt mij niet tegen, zeker aangezien de batterij nog nieuw is.
Verder is het design erg mooi al is dat natuurlijk erg persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn toestel gistere binnen gekregen via Coolblue en ben er tot nu toe nog heel happy mee. Na een hele reeks HTC's en Samsung's versleten te hebben, heb ik gekozen voor totaal iets anders.
Wat mij als eerste aan trok aan het toestel was het mooie scherm. Op een of andere manier komt het scherm heel scherp en kleurrijk over (alle discussies daargelaten over wat voor type scherm is) maar het zwart is echt super zwart. Verder ben ik ook zeer tevreden over het ontwerp van de telefoon. Lekker strak en dik. Van mij hoeft die mode niet van supper dunne toestellen. Hou er van om iets stevigs in de had te hebben. Het materiaal voelt ook super aan. Geen goedkoop plastic gevoel. Maar een degelijk stuk materiaal. Zou er zo een raam mee kunnen in gooien. Het enige vreemde vind ik is de positie van de aan en uitknop van het toestel. Zit midden in tussen de volume knoppen en de camera knop. Boven op was misschien makkelijker geweest. Maar zal wel een kwestie van wennen zijn.
Verder waren er nog wat negatieve dingen over dat het scherm er boven op licht, zodat je een randje hebt. Ik ervaar het niet als storend.
Dus zeer te happy met de bouw kwaliteit.

Over de software kan ik nog niet veel zeggen. Heb hem net een dag, maar het zal wel even wennen zijn. Wat me wel opviel zijn de hubs waar nokia gebruik van maakt. Werkt super. Samen met een account van bijvoorbeeld facebook. Apps zijn een heel stuk minder verkrijgbaar, maar de belangrijkste zijn er zeker.

Tot nu toe kan ik zeggen dat het een aanrader is voor ieder die weer eens wat anders wil dan een android toestel of apple..

Gr. J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Zo, nu.nl heeft zich weer van zijn beste kant laten zien |:(

(zeer schrokkende beelden, bezoeken op eigen risico)

Ik snap niet waarom ze niet stoppen op de redactie van nu.nl met ict gerelateerde onderwerpen. Krijg echt kromme tenen bij het lezen van deze review....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk een review van iemand die de lumia 900 nooit gehad heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik vind de review van de 900 op nu.nl zo slecht nog niet....het is een beetje amateur taal/spreektaal/consumenten taal wat de reviewer schrijft, maar de boodschap is in essentie hoe ik de 900 ook ervaar.

Mijn vriendin heeft de 800 en maat van me de 900; ik vind zowel de plus als minpunten zeker wel herkenbaar.

Kan iemand mij vertellen waaro die review nou zo enorm slecht is? ZIe niet echt verschil tussen die van tweakers en nu.nl namelijk.

Ik ervaar de telefoon nou ook niet echt als volwassen en al helemaal niet een paradepaardje die Nokia en Windows Phone uit het slob moet trekken cq een boost moet geven.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben al heel lang op zoek naar een unlockvrije 900 in de V.S., en wil deze telefoon graag hebben, maar als ik zie tegen welke beperkingen, bugs, en simpelwege de hoeveelheid nuttige apps (N.S. etc) die beschikbaar zijn voor W7.5 is nou niet echt een eyecatcher.

Te samen dat de hardware, batterijduur en camera niet 'bijzonder' zijn, hoef je daarvoor de lumia 900 niet expliciet te prijzen. Echter ik vin dhet een mooie mobiel, sta open voor nieuwe technieken, maar het is naief om te denken dat deze telefoon de grote massa meeneemt;
mijn vriendin heeft er een beetje spijt de 800 genomen te hebben.......na 2 generatie Iphones gewend te zijn is deze telefoon in gebruikerservaring 'net niet'.

[ Voor 50% gewijzigd door Seesar op 11-06-2012 22:12 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Lijkt me gewoon te kloppen, en eerlijk gezegd heb ik al spijt dat ik voor de 900 ipv de 800 heb gekozen (ik krijg hem als het goed is deze week van me werk). Maarja bij mij is het een toestel voor erbij dus kan er niet echt wakker van liggen als die maar goed belt :+ en als het goed is moet de exchange integratie enzo vlekkeloos werken al is dat op iOS en Android ook niet echt een probleem.

Heb straks wel echt alle platformen ipad, sgs 2 en een wp 8)7. Al mag die sgs2 van mij de deur uit want ik ben een beetje klaar met android

[ Voor 14% gewijzigd door haakjesluiten op 11-06-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Seesar schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:06:
Ik vind de review van de 900 op nu.nl zo slecht nog niet....het is een beetje amateur taal/spreektaal/consumenten taal wat de reviewer schrijft, maar de boodschap is in essentie hoe ik de 900 ook ervaar.

Mijn vriendin heeft de 800 en maat van me de 900; ik vind zowel de plus als minpunten zeker wel herkenbaar.

Kan iemand mij vertellen waaro die review nou zo enorm slecht is? ZIe niet echt verschil tussen die van tweakers en nu.nl namelijk.
De punten die slecht besproken worden zijn oa.
Lumia 900 loopt achter
Hier begint het al
Qua kleurweergave kan het toestel zich net niet meten met huidige toptoestellen zoals de Galaxy S III en de HTC One X
Bij meerdere testen is naar voren gekomen dat de lumia 900 beste scherm van alle heeft. Er wordt gebruik gemaakt van GRP amoled techniek terwijl de one x en gs3 nog gebruik maken van een verouderde techniek. Gyroscoop en FFC komt tevens ook nergens naar voren.
Jammer is dat apps van derden minder goed functioneren. Als je bijvoorbeeld in Twitter of een andere app probeert te scrollen, wil het nog wel eens voorkomen dat de app even 2 seconden vastloopt of niet direct het nieuwe gedeelte kan weergeven.
Wat heeft een app van derde te maken met de lumia 900
spelletjes die via Windows Phone te spelen zijn, zijn over het algemeen minder geavanceerd dan die van Android of iOS. Dit terwijl Microsoft toch ook de Xbox in handen heeft.
Waar de Lumia 800 nog weleens wilde vastlopen, draait de 900 als een zonnetje.
De Lumia 900 beschikt dus niet over een quadcore processor. Het toestel heeft niet eens een dualcore processor. Dat kan Windows Phone namelijk nog niet aan
Er is blijkbaar geen onderzoek gedaan dat de CE kernel waarop wp7 op draait tot 250 cores kan ondersteunen. Dat er geen drivers zijn gemaakt heeft niks te maken dat hij het niet aankan. Door dit soort quots vind ik eigenlijk dat jezelf als journalist compleet voor gek zet. Snap niet dat hij het eerst liet doorlezen door een persoon met meer kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua kleurweergave kan het toestel zich net niet meten met huidige toptoestellen zoals de Galaxy S III en de HTC One X.
Die lui van nu.nl zijn niet goed snik denk ik.

Proberen die nu echt te beweren dat een Samsung RGB AMOLED scherm van de Noka Lumia 900 qua kleur weergave minder is dan het Samsung pentile AMOLED scherm van de SIII ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:09:
[...]

Die lui van nu.nl zijn niet goed snik denk ik.

Proberen die nu echt te beweren dat een Samsung RGB AMOLED scherm van de Noka Lumia 900 qua kleur weergave minder is dan het Samsung pentile AMOLED scherm van de SIII ???
Klopt ! In realiteit klopt dit ook.

De SGS3 heeft een nieuwe generatie Samoled die zuiniger is en beter beeld geeft dan de oude generatie uit de Galaxy S2.

De Nokia Lumia 900 gebruikt namelijk de relatief al oude SGS2 scherm. Ook al heeft deze de RGB opbouw van pixels is de technologie achter de subpixels wel verouderd tegenover de Galaxy S3. In termen van zuinigheid en kleur echtheid en levensduur.

Dus in feite heeft Nu.nl bij dat enkele puntje wat jij noemt het net wel bij het rechte eind. Dit zegt echter niet dat het een slecht scherm is.

Ik heb ook een SGS1 gehad en die zooooop energie bij witte websites. In no time was hij leeg. De SGS2 had een nieuwe generatie Amoled die wel 30% zuiniger zou zijn. De SGS3 heeft weer een nieuwere generatie ;)

Tevens zijn de subpixels van de Nexus/SGS3 kleiner dan de SGS2/Lumia900. Dus moeilijker te zien ondanks ze pentile zijn. Hierbij kom ik tot het feit dat de subpixels bij de RGB makkelijker te onderscheiden zijn dan die van de Pentile scherm met een veel hogere resolutie.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt er aan welke review je leest. De meesten vinden het scherm van de Lumia 900 beter.
Met als uitschieter zicht buiten huis, door de Clearblack technology dat de GSIII ook al niet heeft.

Maarreh, waarom kom je nog in WP topics als WP je toch niet interesseert?
Omdat je op GOT niet weggemod kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:40:
[...]

Maarreh, waarom kom je nog in WP topics als WP je toch niet interesseert?
Omdat je op GOT niet weggemod kan worden?
Hoe weet jij dat nou. Mij interesseert alles. Tevens heb ik toch recht op een mening? Mijn reactie lijkt mij toch niet heel raar.... Maar je gaat nu offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:25:
[...]

Klopt ! In realiteit klopt dit ook.

De SGS3 heeft een nieuwe generatie Samoled die zuiniger is en beter beeld geeft dan de oude generatie uit de Galaxy S2.

De Nokia Lumia 900 gebruikt namelijk de relatief al oude SGS2 scherm. Ook al heeft deze de RGB opbouw van pixels is de technologie achter de subpixels wel verouderd tegenover de Galaxy S3. In termen van zuinigheid en kleur echtheid en levensduur.

Ik heb ook een SGS1 gehad en die zooooop energie bij witte websites. In no time was hij leeg. De SGS2 had een nieuwe generatie Amoled die wel 30% zuiniger zou zijn. De SGS3 heeft weer een nieuwere generatie ;)

Tevens zijn de subpixels van de Nexus/SGS3 kleiner dan de SGS2/Lumia900. Dus moeilijker te zien ondanks ze pentile zijn. Hierbij kom ik tot het feit dat de subpixels bij de RGB makkelijker te onderscheiden zijn dan die van de Pentile scherm met een veel hogere resolutie.
Vraag mij af waar jij de deze bron vandaag hebt en niet uit je duim zuigt. Had zelf een uitgebreid artikel gelezen (kan de website jammer genoegniet meer vinden ), dat Samsung van hun super amoled plus schermen is afgestapt wegens productie problemen. Ook de reden waarom ze gekapt zijn met het leveren van dit type scherm voor hun tablets. Zuiniger en beter (in tegenstelling tot de gs1) had ik niet anders verwacht van hun top model, maar om er nou van te zeggen dat hij veel beter is dan hun gs3 model ben ik totaal niet mee eens. Heb ze beide niet zo lang geleden in mijn handen gehad.

Dat je de pixels kan tellen als je gezicht op het scherm houdt heeft niks te maken van de kwaliteit van het scherm. Verschil zit hem in 89 ppi en 0.5 inch. Als jij voor 200 euro meer "iets" meer ppi wilt, be my guess :+. Daarnaast komt hij ook zeer goed uit de test van schermzichtbaarheid in de buitenlucht.

offtopic:
Natuurlijk mag iedereen posten wat je wilt (zolang het over het desbetreffende topic gaat), maar je staat er onderhand wel om bekent om zeer anti Microsoft te zijn en dit ook vaak laat blijken bij de frontpage.

[ Voor 19% gewijzigd door vali op 13-06-2012 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix_555
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 18:56
De zwarte en de witte Lumia's zijn nu uit, maar weet iemand wanneer ongeveer de blauwe uitkomt?
Ik las iets van de 15e? Ik wil hem bij de Phonehouse halen omdat ik daar toevallig een korrtingsbon van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phoenix_555 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 00:20:
De zwarte en de witte Lumia's zijn nu uit, maar weet iemand wanneer ongeveer de blauwe uitkomt?
Ik las iets van de 15e? Ik wil hem bij de Phonehouse halen omdat ik daar toevallig een korrtingsbon van heb.
Weet je het zeker? Had gister Hi aan de telefoon en die hadden nog helemaal niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:58
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 12:35:
[...]

Weet je het zeker? Had gister Hi aan de telefoon en die hadden nog helemaal niks
Gister bij de Bel Company geweest in Alkmaar en die hadden de witte 900 al in de vitrine. Ik vroeg of ze de blauwe al hadden, maar die moest besteld worden geloof ik. Maar ik heb 'm nog niet gekocht. Want hij kost daar 560 euro op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix_555
Coolblue heeft op hun website staan dat ze 15-6 geleverd worden. Ze waren eerder al vrij nauwkeurig met de witte en de zwarte.
Ik kan beter online bestellen bij phonehouse omdat de prijzen goedkoper zijn toch? of zijn de prijzen/aanbiedingen gelijk aan dat van in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

In Utrecht was de zwarte 900 ook te zien. Ik had geen tijd om er uitgebreid mee te spelen, morgen, maar eerste indruk was positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een rust hier, zo weinig problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren mijn blauwe Lumia 900 binnen. Het scherm is werkelijk schitterend. Het enige nadeel is dat de vingerafdrukken duidelijk zichtbaar zijn. Ik heb gekozen voor een rubber soft hoesje van Nokia in dezelfde kleur. Deze past precies om de telefoon heen en heeft een uitsparing voor de lens en flitser aan de achterkant.
Het besturingssysteem werkt makkelijk, snel en is erg stabiel. De keerzijde is dat er naast kleuren weinig instelbaar aan is. Maar dat vind ik zelf geen probleem. Ik ben benieuwd naar wat voor nieuws Microsoft de 20ste gaat uitbrengen over een eventuele upgrade naar WP8 of WP7.X met functionaliteit uit WP8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 20:34:
Ik heb sinds gisteren mijn blauwe Lumia 900 binnen. Het scherm is werkelijk schitterend. Het enige nadeel is dat de vingerafdrukken duidelijk zichtbaar zijn. Ik heb gekozen voor een rubber soft hoesje van Nokia in dezelfde kleur. Deze past precies om de telefoon heen en heeft een uitsparing voor de lens en flitser aan de achterkant.
Het besturingssysteem werkt makkelijk, snel en is erg stabiel. De keerzijde is dat er naast kleuren weinig instelbaar aan is. Maar dat vind ik zelf geen probleem. Ik ben benieuwd naar wat voor nieuws Microsoft de 20ste gaat uitbrengen over een eventuele upgrade naar WP8 of WP7.X met functionaliteit uit WP8.
Mooi om te zien dat je hem bevalt! Mijn handen jeuken iedere keer als ik hem voorbij zie komen op een webshop. Probeer het zelf nog paar maanden uit te houden met mijn omnia 7 (nog steeds een geweldige phone tbh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem nog steeds niet binnen... Volgens mij doet Hi iets niet helemaal goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Geil, gister Nokia lumia 900 gekregen van mijn werk. En voor ik hem goed en wel 1 dag heb krijg ik al een middelvinger van microsoft dat ik windows 8 nooit zal krijgen _/-\o_ Strak geregeld.

Maarja behalve deze aanfluiting ben ik opzich best te spreken over dit toestel, hij is alleen te groot (veel nutteloze ruimte rond het scherm) en te zwaar. Maar windows phone bevalt dan weer prima, ik mis alleen wat apps (zite eigenlijk vooral)

:edit: of ik even nog verder wil buigen
Update: While Microsoft was keen to announce that 7.x apps will run on Windows Phone 8, ZDNet has just confirmed, via a statement from Redmond, that apps built for the new platform won't be backwards compatible:

"New applications compiled specifically for Windows Phone 8 will not be made available for Windows Phone 7.x devices."
Hoe halen ze het in hun hoofd. Ik vind WP8 echt super strak, maar op deze manier je huidige gebruikers naaien is echt ongekend.

[ Voor 37% gewijzigd door haakjesluiten op 20-06-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows Phone 7.8 (early build) op een Lumia 900
YouTube: First Look at WP 7.8 running on Lumia 900
Opvallend is bijvoorbeeld dat de zwartruimte rechts vrijwel verdwenen is
Je ziet verder de 3 tile groottes die je kan instellen en hoe je ze instelt.
ik mis alleen wat apps (zite eigenlijk vooral)
Zite is er (nog) niet. Misschien is Fuse wat voor je:
http://www.windowsphone.c...c5-49cd-a753-7f6afed2bb62

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2012 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Damn je was mij net voor :P Wilde hem net posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wat een dokus zeg, die gast met die spiegel reflex camera. Die heeft nu 100 dezelfde foto's van dat startscherm. 1 foto is zat hoor zou ik zeggen :)

Maar met deze aankondiging verwacht ik dat de verkoop van de Lumia's en andere WP7 telefoons nog verder gaat inzakken. Ik baal iig erg van de move van MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt voor de Nokia Lumia 900 gebruikers eerst nog een 7.5 update aan met tethering en flip-to-silence zegt Nokia USA

https://twitter.com/NokiaUS/status/215590674618257408

De update naar 7.8 zal wel ergens begin volgend jaar komen een paar maanden na de release van WP8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
hehe wat een josties, alsof de WP8 debacle nog niet erg genoeg was mogen we ook nog eens paar maanden langer wachten op een slap aftreksel.

Maarja even over de lumia 900, ik vind de accu maar erg mager. Ik gebruik hem zakelijk dus enige wat ik er vandaag mee heb gedaan is beetje browsen in de trein. 5 min gebeld en exchange/twitter sync aan staan. laat ik hem een uur actief gebruikt hebben accu was op 20% toen ik hem net aan de oplader hing. Mijn SGS2 die ik ook mee sleep die nog veel meer syncs heeft lopen gaat een stuk langer mee. Had gezien de grote van de accu wel verwacht dat de lumia een stuk langer mee zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Laatst online: 10:56
Crazyanz schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:15:
hehe wat een josties, alsof de WP8 debacle nog niet erg genoeg was mogen we ook nog eens paar maanden langer wachten op een slap aftreksel.

Maarja even over de lumia 900, ik vind de accu maar erg mager. Ik gebruik hem zakelijk dus enige wat ik er vandaag mee heb gedaan is beetje browsen in de trein. 5 min gebeld en exchange/twitter sync aan staan. laat ik hem een uur actief gebruikt hebben accu was op 20% toen ik hem net aan de oplader hing. Mijn SGS2 die ik ook mee sleep die nog veel meer syncs heeft lopen gaat een stuk langer mee. Had gezien de grote van de accu wel verwacht dat de lumia een stuk langer mee zou gaan.
Op de trein is de 3G ontvangst gewoon zeer slecht en dat zuipt batterij. Maar ik dacht nochtans dat dat euvel voor een groot deel al opgelost was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik laat de 900 toch liggen en ga voor de 800.

Voor mij zit de meerwaarde van de 900 tegenover de 800 alleen in het scherm (zowel de grootte als kwaliteit - bij de 900 springt WP gewoon veel meer uit en lijkt alles veller). Internet-sharing en de front facing camera boeien mij niet. En geef ik niet echt om de camera functies. Daartegenover staat dat de 800 aanzienlijk goedkoper uitkomt met een 1 jarig abo. Nu ik mijn contract nog tot over twee weken mag verlengen, kan ik niet wachten op WP8 en een sim only optie scheelt amper in de kosten als ik daarbij een bundel neem met 1000mb data (ik verbruik dat ook daadwerkelijk).
Ik gebruik nu de iPhone 3gs (gekregen van mijn zus toen mijn E72 na de zoveelste valpartij kappot ging, ik had anders nooit zelf voor een iPhone betaald ;)) en de beperkende factor van de iPhone voor mij is het scherm (IOS daargelaten...). 3.5" tegenover 3.7" is niet aanzienlijk maar het verschil in resolutie wel: 2.5 keer meer pixels dan de 3gs. Daar doe ik het wel voor. De 900 is imo telaat op de markt gekomen en met WP8 op de loer is het het geld niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix_555
Wie van jullie gaan er wachten op de WP8 toestellen?
Want als ze toch al in oktober uitkomen dan kan ik net zo goed even wachten met halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
phoenix_555 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 23:23:
Wie van jullie gaan er wachten op de WP8 toestellen?
Want als ze toch al in oktober uitkomen dan kan ik net zo goed even wachten met halen.
Ik houd het nog fftjes uit met mijn omnia 7 en schraf bij de release een nokia met wp8 aan.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste