Kom eens langs na het aanschaffen van een TV bij de mediamarkt Zoetermeer. Verleden week heeft een klant nog de tijd en moeite genomen om voor mij een complimentenformulier in te vullen. Onder andere termen als geduldig, kennis van zaken en goed geholpen stonden er in. Gister kreeg ik klanten terug die hun geluid niet goed aangesloten kregen op hun nieuwe tv. Ik heb ze drie mogelijkheden gegeven hoe ze het aan kunnen sluiten, de keuze is aan hun wat ze nu willen doen.
Hoe bedoel je, geen service?
Afgelopen zondag begon ik met werken met drie servicehandelingen. Een CI+ module testen, geluid instellen (welke kabels) en hoe tv-zenders in te stellen waren uitgelegd.
Het is jammer dat sommige consumenten een prijs als service zien. Zo ook gister een klant, na 16 dagen komt hij terug met het verhaal dat er vanaf het begin al een streep in zijn scherm zit. "Ja maar meneer, waarom kwam u dan niet direct terug?" Waarop hij antwoorde:"Ik heb er toch geen flauw idee van, ik dacht dat zoiets hoorde"... sorry hoor, maar dan vertel je ook niet de waarheid. Wij boden meneer de standaard garantieregeling aan, die wilde hij niet. Dan had hij maar eerder terug moeten komen, hoe kan ik nu bij mijn leverancier verklaren dat het een DOA betreft?

Ohja, en meneer verwachtte dat wij álle (ja je leest het goed, álle) tv's zouden gaan testen voor wij ze verkopen