Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
ArcticWolf schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:58:
mm bij m'n DZ had ik in 3g watchdog altijd een overzicht van apps... maar bij de SXS laat hij alles combined zien omdat hij de gegevens niet kan uitlezen??
Iemand enig idee hoe ik dat kan veranderen? Iets verbruikt erg veel data maar kan niet vinden wat.... :'(
Gebruikte daar zelf Google Play: Onavo Count | Monitor Data voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
thanks! :o

edit:
tis de email app }:O

[ Voor 59% gewijzigd door ArcticWolf op 04-06-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Weet iemand hoe je van te voren op je pc een goede playlist maakt, die in de standaard player onder kopje playlists verschijnt?

Ik zet de mp3's in mapje 'MP3\Album01'. In die album map zit al een playlist maar deze wordt niet gezien.

Ook als ik de playlist in de map playlist zet en het path in de playlist bewerk (in deze \mp3\album01\track1.mp3) wordt hij niet gezien.

Weet iemand de juiste manier? Playlists maken op de foon zelf is erg lastig en heeel tijdrovend namelijk, dus maak ze het liefste van te voren op pc, ook omdat de lijsten op 2 Xperia S foons moeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ja dat werkte dus eerst wel gewoon door m3u in de directory te zetten van de list, maar niet bij de SXS... misschien proberen met WMP? gewoon playlist daar en dan syncen naar de SXS dmv mass-storage?
en anders kan je de tool gebruiken die bij PC Companion zit, media sync ofzo heet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:28
Ik kan gewoon een playlist maken in media player en die kopieren naar de telefoon en dat werkt. Staat een mapje playlists tussen mijn muziek mappen en dat pakt het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:06

RobertowNL

For your gear!

Zat zojuist even aan het internetten en ineens viel de hele telefoon uit (het scherm bleef nog 2/3 seconden aan).
Moest hem dus helemaal opnieuw starten. Hoop niet dat dit iets is wat vaker voor kan/gaat komen.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
RobertowNL schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:59:
Zat zojuist even aan het internetten en ineens viel de hele telefoon uit (het scherm bleef nog 2/3 seconden aan).
Moest hem dus helemaal opnieuw starten. Hoop niet dat dit iets is wat vaker voor kan/gaat komen.
Kan natuurlijk altijd voorkomen, soms heb je gewoon een android equivalent van een BSOD ;) Niets is perfect, en dit soort dingen komen bij alles voor. Zolang het sporadisch is zou ik mij er geen zorgen over maken, mocht je het vaak hebben dan zou ik even contact opnemen met Sony, maar zolang <1x maand dan betekent dat niet direct dat er iets fout is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
bij de iphone is de bsod enger :> want die heeft geen aanknop :+

maar idd, het kan voorkomen en ik merk dat gingerbread gewoon niet op dit toestel thuis hoort.... veel problemen zullen wel met ICS worden opgelost.

daarnaast erg irritant de GB mail app geen html ondersteund... (de ICS app wel) ik gebruik zelf Enhanced mail maar die is weer betaald...

[ Voor 24% gewijzigd door ArcticWolf op 04-06-2012 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Robin64 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:15:
Ik kan gewoon een playlist maken in media player en die kopieren naar de telefoon en dat werkt. Staat een mapje playlists tussen mijn muziek mappen en dat pakt het toestel.
ik gebruik windows media player nooit, maar zal het eens proberen, thanx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag bericht gehad van The Phone House, m'n Xperia S wordt begin deze week verwacht in het filiaal. En ik krijg ook nog eens compensatie in abonnementskosten vanwege de overlast, dat vind ik nou échte service. Sony heeft zelf al laten weten dat ze niet met een compensatie komen, dus ik vind het wel klasse dat TPH dat wél doet.

Hopen dat 'ie snel binnen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Er is een software updateje... versie .75 ( generic NL )
Doe nu de update, als er nieuwe dingen te ontdekken zijn, dan post ik dat straks.

edit -- lekker relaxed. ik heb de generic NL, tijdens de update zegt pc companion dat mijn toestel
aangepaste software bevat. ( wat dus niet zo is, maar goed )

Wacht wel even tot ICS er eindelijk is met updaten.
Begint me nu alleen wel aardig de strot uit te hangen dat dat zolang moet duren allemaal :(

[ Voor 52% gewijzigd door Turbo-Puppy op 04-06-2012 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
huh... ik krijg nu een 288mb update binnen???

edit:
hijs aan het opstarten...

edit2:
ik heb nu .75! (generic NL)

[ Voor 52% gewijzigd door ArcticWolf op 04-06-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De update brengt (naar het schijnt) een betere accuduur, en gevoeligere touchknopjes. Hier en daar een bugfix ook. Niets speciaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

post ff als de update er ook voor hi/kpn er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:18
AmbroosV schreef op maandag 04 juni 2012 @ 21:34:
De update brengt (naar het schijnt) een betere accuduur, en gevoeligere touchknopjes. Hier en daar een bugfix ook. Niets speciaal.
En nog steeds battery drain voor het leven... Nouja, in ieder geval met de .76 TW versie die ik heb... En voordat er mensen weer gaan zeggen dat het geen drain is maar dat het gewoon inherent is aan een moderne smartphone, het is niet normaal dat hij de ene keer 30 uur mee gaat onder zware belasting en de volgende keer 9 uur zonder enige user input. Hij blijft volgens de batterij monitor soms gewoon uren ingeschakeld zonder dat het scherm aan gaat, dat is bij mij nooit weg gegaan, ook niet na een factory reset en dus wacht ik met smart op ICS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soms is het inderdaad wat onvoorspelbaar. Niet veel aan te doen.

Denk er wel aan dat sommige apps uit de market updates op de achtergrond doen (onder andere Flash, Facebook en een hoop andere in mijn geval). Hier merk je totaal niets van, maar het gebruikt altijd wel een paar % batterij. Zeker wanneer die over EDGE/3G moeten binnenkomen.

Er zijn niet veel telefoons die automatisch updates uit de Market doen, maar bij de S is het zo ingesteld dat alle voorgeïnstalleerde apps standaard automatische updates doen. Bij mij toch in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
AmbroosV schreef op maandag 04 juni 2012 @ 21:57:
Soms is het inderdaad wat onvoorspelbaar. Niet veel aan te doen.

Denk er wel aan dat sommige apps uit de market updates op de achtergrond doen (onder andere Flash, Facebook en een hoop andere in mijn geval). Hier merk je totaal niets van, maar het gebruikt altijd wel een paar % batterij. Zeker wanneer die over EDGE/3G moeten binnenkomen.

Er zijn niet veel telefoons die automatisch updates uit de Market doen, maar bij de S is het zo ingesteld dat alle voorgeïnstalleerde apps standaard automatische updates doen. Bij mij toch in ieder geval.
Nouja, het maakt bij mij ook niet echt uit of ik het aan of uit zet, af en toe is er gewoon een ononderbroken "ingeschakeld" streep die zeker 3/4 uur aanhoudt in de batterij monitor terwijl andere keren er gewoon een streepjescode is zeg maar. Heb de helft van de apps die iets syncen er al weer afgegooid maar het helpt allemaal niks... Gebruik ook alleen GPRS op het moment omdat met 3G idd helemaal snel leeg gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had nog geen melding van die update, maar kon hem wel downloaden met Sony PC companion. Dus maar even binnen gehaald meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:39
Ook binnen hier (generic)

Zie zo even weinig veranderingen behalve dat McAfee weer terug in de apps staat :(
Even het dagelijks gebruik in de gaten houden: accuduur

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb sinds vrijdag een Xperia S en ik heb een probleem waar ik niet helemaal uit kom.

Ik probeer m'n telefoon aan te sluiten op m'n computer maar deze geeft vervolgens niet aan dat m'n telefoon is aangesloten.
Hij geeft bij apparaatbeheer wel aan dat er een mass storage device is aangesloten en er verdwijnt een removable disk bij m'n removable storage schijven maar verder kan ik niets zien.

Toen ik hem voor het eerst aansloot probeerde hij nieuwe de nieuwe hardware te installeren maar vervolgens kreeg ik een error en stopte hij.
Ik heb geen idee of het relevant is maar ik gebruik Windows Vista 32 bit.

Op de computer in de huiskamer (deze draait op Windows XP) deed de telefoon het meteen zonder ook maar enig iets te installeren.

Overigens werkt het installeren van PC Companion ook niet, deze geeft ook een foutmelding als ik zoek naar de telefoon.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is en wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
wifi verbruikt iig de meeste batterij bij mij! op m'n DZ maakte het niet uit... of ik nou 3g of wifi gebruikte (gprs verbruikte het meeste omdat downloaden/verbinden daarbij het langst duurde)

ik schrik wel een beetje van het data verbruik, maar heb nu weer Enhanced email geinstalleerd, kijken of die minder data verbruikt dan de standaard email app. Ik heb ook het vage idee dat het lockscreen ook data verbruikt :?

@the-force
syncen met windows media player werkt gewoon!
Playlist maken daar en dan syncen :-) dan staat ie ook op de telefoon

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 04-06-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mir4dor schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:07:
Ook binnen hier (generic)

Zie zo even weinig veranderingen behalve dat McAfee weer terug in de apps staat :(
Even het dagelijks gebruik in de gaten houden: accuduur
Server isoverbelast zegt die hier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 23:11:
[...]

Server isoverbelast zegt die hier :(
Update doen met Update Service, niet met PC Companion!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutron
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 20:54
Heeft iemand ervaring in het gebruik van deze telefoon i.c.m. linux? (bij voorkeur Ubuntu). Zoja, hoe bevalt dit?

Vind deze telefoon buitengewoon interessant maar ben nieuwsgierig of ik bijvoorbeeld mijn deze telefoon kan syncen met mijn playlists in Banshee en foto's kan uitwisselen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de update is er ook voor hi/kpn nu.

Ik zit op 75 nu.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2012 05:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik merk er weinig van dat de accu langer mee gaat... hij is nu 2 uur en 5 min van de lader en heeft 93% over, ik heb een beetje gebrowsed en moest wat emails replyen, voor de rest niks mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 20:02
T-Mobile .75 update is er.

LT26i_6.0.A.3.75_T-Mobile_NL_(1257-8171).7z staat op LordHades server

[ Voor 58% gewijzigd door Wai_AM op 05-06-2012 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
okay ik neem het terug XD batterij is idd een stuk vooruit gegaan! veel gebruikt de laatste 3 uur en zit nu op 82% en zit de hele tijd op wifi hier...

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 05-06-2012 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
De update met pc companion naar .75 mislukt voor mij. Heeft iemand al een ftf file van de nederlandse versie? Dan kan ik eens met flashtool proberen.

/edit:
Even met seus aan het proberen. Die is de update nu aan het downloaden.

/edit2:
Seus update is wel gelukt. Zit nu op .75

[ Voor 31% gewijzigd door riotrick op 05-06-2012 11:01 ]

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-05 09:59

joost89

Android <3

Wat zijn nou de features van .75?

Alleen dat de batterij langer mee gaat? Als nog is dat een vooruitgang daar niet van!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Geen idee, maar ik merk dat de accu langer mee gaat en blijkbaar is de sensitivity van de touchbuttons verbeterd.

en even hier kijken: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1685727

[ Voor 26% gewijzigd door ArcticWolf op 05-06-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Ik heb sinds gister de .76 draaien, gevonden op XDA. Ik kan bevestigen dat de Xperia wat soepeler loopt.

De batterijduur zal ik over de komende dagen gaan merken, voorlasnog gedraagt ie zich zoals hiervoor (zo'n 24 uur per lading op .67 .73 firmware)

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 13:46
.76?;o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Taiwanese firmware toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Klopt, maar bevat gewoon engels zoals alle firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
en wat is daar beter van dan de .75?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Androo schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:46:
en wat is daar beter van dan de .75?
Is nog niet heel erg duidelijk, mensen claimen dat ie sneller is en dat de touch knoppen beter reageren. Ik kom van .73 af en ik vind het wel een verbetering, maar tov de .75 kan ik geen uitspraak doen.

Er zijn ook mensen die roepen dat het slechts een hele kleine update is speciaal voor Taiwan, bijvoorbeeld netwerk-tweaks ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
Ja ik heb geupdated van .73 naar .75 en ik vind dat de touch knoppen inderdaad beter reageren. Over de accuduur kan ik nog niks zeggen ofcourse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ook geüpdate en ik merk tot nu toe geen verschil. .73 was al retesnel en de accu kan ik pas na een paar dagen een uitspraak over doen. Ook merk ik niks aan de touch knoppen aangezien die al prima werkten. Schijnt dat .76 wel meer merkbare verbeteringen heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Maar waarom .75 uitrollen als .76 beter is? blijkbaar is dit ook meteen de laatste update voor de SXS een update naar ICS krijgt }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
ArcticWolf schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 12:34:
Maar waarom .75 uitrollen als .76 beter is? blijkbaar is dit ook meteen de laatste update voor de SXS een update naar ICS krijgt }:O
Aangezien .75 en .76 tegelijk worden uitgegeven, bevat .76 waarschijnlijk alleen wat netwerkspecifieke aanpassingen en zijn de updates verder gelijk.

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
riotrick schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 12:48:
[...]

Aangezien .75 en .76 tegelijk worden uitgegeven, bevat .76 waarschijnlijk alleen wat netwerkspecifieke aanpassingen en zijn de updates verder gelijk.
Ik denk het ook, daarnaast is bij het ontbreken van changelogs de psychologische waarde van de updates altijd erg hoog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Cyleo schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:04:
[...]

Ik denk het ook, daarnaast is bij het ontbreken van changelogs de psychologische waarde van de updates altijd erg hoog :P
Het houd ons even bezig zodat de aandacht/vraag naar ICS verslapt... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
4.0.4 roll out for Xperia mini, mini pro and Live Walkman.
wij zijn hierna blijkbaar O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update, ik weet niet of de informatie alleen op mijn SXS van toepassing is, maar ik zet het toch maar even neer:

Ik heb zojuist van een hulpvaardige TPH medewerker te horen gekregen dat m'n toestel toch niet deze week binnen gaat komen. Vorige week kwam er een toezegging van Dynafix dat het toestel begin volgende week gerepareerd zou zijn, maar die belofte lossen ze bij Dynafix niet in. Het wil echt niet vlotten daar zo.

Ik krijg morgen of overmorgen weer een mailtje/telefoontje van TPH over hoelang het allemaal nog gaat duren, en als er bij Dynafix nog steeds niks veranderd met de reparatie, gaan ze bij TPH kijken naar een andere oplossing voor mij.

Dus ja, ik ben niet erg te spreken over Dynafix maar gelukkig doet TPH er alles aan om het te versnellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7 Heb er nu de .75 (t-Mobile) ook ingezet, maar het is nu dat de accu sneller leegloopt? Moet ie weer gereset worden oid? wierd. Vond het verbruik best meevallen daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik zit nu met de .75 update (generic NL) op 49% na heavy use veel whatsapp, fb chat, fb, email, bellen, etc 8)7 en hijs is 11,5 uur van de lader dus vind ik best wel netjes. Ik weet dat die bij .73 al leeg was geweest....

[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 05-06-2012 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Hier nog geen verschil in verbruik of wat dan ook kunnen vinden, misschien de knoppen, maar omdat ik standaard al een veegbeweging maak daar ook weinig aan gemerkt. Nu moet ik wel zeggen dat ik net uit een plek kom met vreselijk bereik (Carré op de UT) en dat dus niet noodzakelijk representatief is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://deadly-silence.org/phone/screenshot_2012-06-05_2101.png

Afbeeldingslocatie: http://deadly-silence.org/phone/screenshot_2012-06-05_2102.png

Afbeeldingslocatie: http://deadly-silence.org/phone/screenshot_2012-06-05_2102_1.png

met .75 firmware :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

help ik heb mijn foon gebricked!
ik heb de lord wanahope zijn tool gebruikt met de 75ce versie.
ging iets mis en nu telefoon logo met uitroep teken er naast! help!

t-mobile lijkt wel te flashen maar nu heb ik weer die lelijke roze saus er op :(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 21:20:
help ik heb mijn foon gebricked!
ik heb de lord wanahope zijn tool gebruikt met de 75ce versie.
ging iets mis en nu telefoon logo met uitroep teken er naast! help!
Gaat hij ook niet meer in flash mode? Je kunt altijd nog een andere ROM terug zetten met flashtool...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg met t-mobile goede resultaten met de 75_ce1 krijg ik:
05/037/2012 21:37:11 - ERROR - ERR_SEVERITY="MAJOR";ERR_CODE="0076";ERR_DYNAMIC="failed to set ta config";

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemd.

Probeer eens met Flashtool deze te flashen: http://www.xdafileserver....eneric_(1257-1993).ftf.7z

Dan kan je met PC Companion of met Update Service daarna naar .75 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 21:39:
ik krijg met t-mobile goede resultaten met de 75_ce1 krijg ik:
05/037/2012 21:37:11 - ERROR - ERR_SEVERITY="MAJOR";ERR_CODE="0076";ERR_DYNAMIC="failed to set ta config";
Wat is nou het probleem?

is je telefoon bricked?
wil .75 CE1 niet flashen?
t-mobile .75 flashed goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Vraagje, mijn vriendin heeft een zwarte Xperia, deze hebben ze haar eigelijk aangesmeerd. Nu zijn er 2 weken verstreken. Zijn er nog mogelijkheden om deze voor een witte te ruilen, of is zoiets uitgesloten?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na twee weken is dat moeilijk...

Als hij niet locked is kan je zoeken of iemand op Tweakers hem eventueel wil ruilen? Of verkopen en een nieuwe kopen, maar dan ga je misschien wat verlies maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Was de witte niet verkrijgbaar dan? :'( maar idd na 2 weken is dat moeilijk, ruil termijn is bijna bij alle winkels 7 dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:20
Wai_AM schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:20:
T-Mobile .75 update is er.

LT26i_6.0.A.3.75_T-Mobile_NL_(1257-8171).7z staat op LordHades server
Stomme vraag misschien maar hoe updaten jullie? Ga ik naar het update center en dan ''systeem'' vindt hij niks, doe ik het via pc companion vindt hij ook niks..

EDIT: Ook Tmobile btw.

[ Voor 3% gewijzigd door prekz op 05-06-2012 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik heb Update Service gebruikt (SEUS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernii
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 15:54
Vanavond de update uitgevoerd via WiFi connectie naar m'n computer. Helaas is dat misgegaan. Als ik het toestel nu opstart blijft het hangen op het Sony logo. Hard reset werkt niet ;( Weet iemand hier hoe ik dit probleem kan herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bernii schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 23:14:
Vanavond de update uitgevoerd via WiFi connectie naar m'n computer. Helaas is dat misgegaan. Als ik het toestel nu opstart blijft het hangen op het Sony logo. Hard reset werkt niet ;( Weet iemand hier hoe ik dit probleem kan herstellen?
Je toestel uitzetten met lang power indrukken + volume up tot hij drie keer trilt.

Daarna probeer je best de firmware te herstellen via Update Service. Let er wel op dat je je gegevens niet wist. Als je niet kan herstellen met gegevensbehoud via Update Service flash je best eventjes terug naar .73 generic nl (op XDA Fileserver) met Flashtool (zet wel de wipes uit), en doe dan de update opnieuw met Update Service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik lees verschillende verhalen over het verwijderen van de screenprotector... zit er echt veel verschil tussen met of zonder de protector? Het was mij nog niet eens opgevallen dat er 1 op zat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Laatst online: 09:28
ArcticWolf schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 08:04:
ik lees verschillende verhalen over het verwijderen van de screenprotector... zit er echt veel verschil tussen met of zonder de protector? Het was mij nog niet eens opgevallen dat er 1 op zat :+
zonder screenprotector schijnt fijner te zijn. Nu heb ik echt totaal geen last van dat ding en ik heb hm er dus ook gewoon nog opzitten. Mocht er ooit een beschadiging opkomen ken die er altijd nog af. Ik laat het in ieder geval lekker zo. (ik denk ook; dat ding zit er niet van jan l*l op :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Laatst online: 07:57
Ik heb ook al wat krassen er op zitten, dus met is prima. Geen enkele last van!

Gisteren update gedaan, alle extra onzin als Virusscanner/Games werden er weer bij geinstalleerd. Gelijk verwijderd. Merk nog geen verandering..

Wat ik wel af en toe heb is dat ik tijdens het opladen mijn tel niet meer kan unlocken, hij reageert helemaal niet meer. Powerknop + vollume knop is de oplossing.
Herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
die virus shit en games zit helaas in de /system/ dir gebakken.
bij een update wordt de system dir overgeschreven met de update package... zo kan je updaten zonder dat je, je instellingen en dergelijke kwijt raakt.
Maar dan schrijft hij alle systeem apps ook weer terug :+

En nee nog niet zo'n vastloper mee gemaakt, wel een keer met het opstarten van Temple run...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij heeft de .75 firmware trouwens de eer om als eerste een vastloper te hebben meegemaakt op mijn S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
vanputten80 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:21:
Ik heb ook al wat krassen er op zitten, dus met is prima. Geen enkele last van!

Gisteren update gedaan, alle extra onzin als Virusscanner/Games werden er weer bij geinstalleerd. Gelijk verwijderd. Merk nog geen verandering..

Wat ik wel af en toe heb is dat ik tijdens het opladen mijn tel niet meer kan unlocken, hij reageert helemaal niet meer. Powerknop + vollume knop is de oplossing.
Herkenbaar?
Ben al lang blij dat het verwijderbaar is eigenlijk. Vind de hoeveelheid crapware nog wel meevallen als je dat soort onzin eenmaal weg hebt gegooid.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyleo op 06-06-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
hoe gooi je die software weg als je geen root hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Cyleo schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:54:
[...]
Vind de hoeveelheid crapware nog wel meevallen als je dat soort onzin eenmaal weg hebt gegooid.
Ach als je het goed doet zijn het ongeveer 40 a 50 apk's die eruit kunnen.

[ Voor 142% gewijzigd door jejeh op 06-06-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
ArcticWolf schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:59:
hoe gooi je die software weg als je geen root hebt?
het snelst is met standaard SONY Launcher naar je APPS gaan
daarna op de 4 vierkantjes icon rechtsonder drukken
De te verwijderen apps staan aangegeven met een rood kruisje.
App kiezen en verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
thanks! dat gaat idd snel!

Maar er is zeker geen mogelijkheid om google+, gmail te verwijderen zonder root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 20:46

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Ik heb de update via SEUS gedaan, want PCC werkte niet. Geen virusscanner oid weer terug gekregen hoor.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesB
  • Laatst online: 10-09 13:56
ArcticWolf schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:16:
thanks! dat gaat idd snel!

Maar er is zeker geen mogelijkheid om google+, gmail te verwijderen zonder root?
Dit kan wel, maar moet je enorm mee uitkijken;
Ik heb ooit G+ met file explorer verwijderd, en daarna kreeg ik om de zoveel tijd een waarschuwing in beeld. Weet niet meer hoe ik dit heb opgelost

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-04-2022
ik heb mijn telefoon terug na 8 weken. Het heeft zo lang mogen duren omdat het te vervangen onderdeel niet op voorraad was. Waarom ik dan na 8 weken alsnog een nieuwe krijg is mij dan ook een raadsel... hadden ze dit niet meteen kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:13
Bloodhatch schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:02:
ik heb mijn telefoon terug na 8 weken. Het heeft zo lang mogen duren omdat het te vervangen onderdeel niet op voorraad was. Waarom ik dan na 8 weken alsnog een nieuwe krijg is mij dan ook een raadsel... hadden ze dit niet meteen kunnen doen?
Lolz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloodhatch schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:02:
Ik denk dat ze een hele tijd hebben moeten wachten op beslissingen van hogerop. Het gaat financieel al lang niet goed met Sony (Mobile), en dan een enorme batch aan toestellen moeten repareren/vervangen en zo'n groot aantal schermen moeten weggooien is een enorme verliespost. Je mag er vrij zeker van zijn dat Sony niet al te veel winst heeft gemaakt op de Xperia S tot nu toe, toch zeker niet zoveel als werd verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Misschien waren er idd te weinig nieuwe op voorraad? Ik vind het wel slecht dat er zoveel kapotte schermen in omloop zijn gekomen! dan doe je toch iets verkeerd bij je kwaliteitsproces...

@TiesB thanks dan laat ik het er maar opzitten :'(

edit:
ik heb trouwens nog steeds geen gele vlekken _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 06-06-2012 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Heb de telefoon (12w17) nu een tijdje en ben er tot nu toe erg tevreden over. Hij ligt prima in de hand, navigatie is goed en het geluid zelfs fantastisch. Ik gebruik em tevens als ereader, waar deze telefoon erg geschikt voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Ik weet dat je niet "over een nacht ijs" mag gaan maar sinds .75 gaat de batterij best wel goed. Ik zit nu na 12 uur en 52 minuten nog op 80% !

Mijn gebruik van de telefoon is praktisch elke (werk)dag hetzelfde: wifi aan in de pauze, beetje temple runnen en wordfeuten. Om 19:00 uur weer thuis en dan wifi weer aan tot een uur of 0:00, beetje klooien, whatsappen en mailen ... Ik houd het nog even in de gaten ...

[EDIT] ook geen last van gele vlekken trouwens terwijl ik AAAB 12W11 heb met versie 7.
Ik heb nooit gezocht naar deze vlekken (stresstests e.d.) maar ik heb nu gezien bij een collega hoe dit eruit ziet, dit kun je niet missen, valt direct op.

[ Voor 23% gewijzigd door mir4dor op 06-06-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
nice ik heb ook die versie! 8)
heb wel stress tests gedaan en vandaag lag ie toevallig in de zon maar nog steeds niks, ik let er eigenlijk al niet meer op }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:19

SaN

mir4dor schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:42:
Ik weet dat je niet "over een nacht ijs" mag gaan maar sinds .75 gaat de batterij best wel goed. Ik zit nu na 12 uur en 52 minuten nog op 80% !

Mijn gebruik van de telefoon is praktisch elke (werk)dag hetzelfde: wifi aan in de pauze, beetje temple runnen en wordfeuten. Om 19:00 uur weer thuis en dan wifi weer aan tot een uur of 0:00, beetje klooien, whatsappen en mailen ... Ik houd het nog even in de gaten ...

[EDIT] ook geen last van gele vlekken trouwens terwijl ik AAAB 12W11 heb met versie 7.
Ik heb nooit gezocht naar deze vlekken (stresstests e.d.) maar ik heb nu gezien bij een collega hoe dit eruit ziet, dit kun je niet missen, valt direct op.
Geen email etc? Overdag geen whatsapp of telefoontjes? Je houdt wel heel erg veel over hoor. Als ik thuis kom van mijn werk heb ik nog 40% over. Dat is na 10 uur ongeveer. En dan doe ik echt niet veel.

Ik zal eens naar mijn widgets kijken. Misschien trekt 1 van die dingen de batterij wat te snel leeg.

[ Voor 6% gewijzigd door SaN op 06-06-2012 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
@SaN
ArcticWolf in "Sony Xperia S (deel 1)"

maar 80% is een beetje veel ja XD ik had 52% over toen ik van m'n werk terug kwam 11 uur van de lader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes! Mijn Xperia S is eindelijk gerepareerd. Tenminste, dat staat er bij Dynafix. Ik heb echter 't vermoeden dat het een nieuw toestel is omdat The Phone House druk heeft gezet :)

Hoop dat 'ie morgen in het filiaal ligt, dan kan ik morgenavond meteen updaten en eens kijken wat er allemaal veranderd is, ik zie allerlei getalletjes voorbij komen ( .67 .73 enz ).

Zijn er grote veranderingen in de firmware t.o.v. de firmware die erop draaide bij de launch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunblade NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 21:04
Naja ik heb ook wel last van die gele vlekken ma het is mij niet storend genoeg om mijn enigste smartphone daarvoor 2 maanden te missen. Dan betaal ik immers 2 maanden abbo voor niks als ik de sim in een goedkope prepaid telefoon stop. ik denk dat ik na mijn 1 jaar abbo hem ma opstuur en dan ma hopen dat het geen 2 maanden gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 21:24:
Yes! Mijn Xperia S is eindelijk gerepareerd. Tenminste, dat staat er bij Dynafix. Ik heb echter 't vermoeden dat het een nieuw toestel is omdat The Phone House druk heeft gezet :)

Hoop dat 'ie morgen in het filiaal ligt, dan kan ik morgenavond meteen updaten en eens kijken wat er allemaal veranderd is, ik zie allerlei getalletjes voorbij komen ( .67 .73 enz ).

Zijn er grote veranderingen in de firmware t.o.v. de firmware die erop draaide bij de launch?
In .62 waren er een paar bugs met GPS en CPU in standby, die zijn er allebei in .67 al uitgehaald. De laatste paar updates hebben voorlopig alleen nog maar placebo-veranderingen opgeleverd, dus daar moet je je niet te veel zorgen over maken. Je hebt een Generic NL veronderstel ik, dus je kan in ieder geval wel al gewoon updaten naar .75 via PC Companion/SEUS.

Als je toestel leeg is wanneer je 't ontvangt raad ik je wel aan (om eventuele latere problemen te voorkomen) om de update direct met SEUS uit te voeren mét een wipe. Voor de zekerheid :)

Linkje naar SEUS: http://www.sonymobile.com/global-en/tools/update-service/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
SaN schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 21:11:
[...]

Geen email etc? Overdag geen whatsapp of telefoontjes? Je houdt wel heel erg veel over hoor. Als ik thuis kom van mijn werk heb ik nog 40% over. Dat is na 10 uur ongeveer. En dan doe ik echt niet veel.

Ik zal eens naar mijn widgets kijken. Misschien trekt 1 van die dingen de batterij wat te snel leeg.
Ik telefoneer vrij weinig, vandaag helemaal niet. Wel een paar whatsapp en mail berichten + het dagelijks gedoe wat ik eerder schreef. Goed, de dag is nog niet voorbij maar nu, 1.5 uur later nog op 76%
Telefoneren trekt trouwens erg weinig van de batterij volgens mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 21:53:
[...]

In .62 waren er een paar bugs met GPS en CPU in standby, die zijn er allebei in .67 al uitgehaald. De laatste paar updates hebben voorlopig alleen nog maar placebo-veranderingen opgeleverd, dus daar moet je je niet te veel zorgen over maken. Je hebt een Generic NL veronderstel ik, dus je kan in ieder geval wel al gewoon updaten naar .75 via PC Companion/SEUS.

Als je toestel leeg is wanneer je 't ontvangt raad ik je wel aan (om eventuele latere problemen te voorkomen) om de update direct met SEUS uit te voeren mét een wipe. Voor de zekerheid :)

Dan ga ik dat meteen doen zodra ik 'm heb, dankjewel. Ze hebben niet toevallig van die knopjes toegevoegd voor WiFi enz. bij de notification bar (als je die omlaag sleept) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
nee tis cyanogenmod ;-)

trouwens leuk die 2 smarttags van Sony maar heeft iemand al andere functies uitgevonden met die NFC reader? echt veel nut heeft die hele functie niet echt volgens mij 8)7 betalen kan je er toch nog niet mee in nederland en als OV chipkaart gebruiken (zoals in japan wel kan) ook niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:30:
[...]

Ik denk dat ze een hele tijd hebben moeten wachten op beslissingen van hogerop. Het gaat financieel al lang niet goed met Sony (Mobile), en dan een enorme batch aan toestellen moeten repareren/vervangen en zo'n groot aantal schermen moeten weggooien is een enorme verliespost. Je mag er vrij zeker van zijn dat Sony niet al te veel winst heeft gemaakt op de Xperia S tot nu toe, toch zeker niet zoveel als werd verwacht.
Toch vraag ik me af of de leken met een S nou massaal afweten van dit probleem en hoeveel ze er al vervangen hebben. ( hoge kosten vooral door mensen die 3x een fout toestel kregen )

En toch een echt toptoestel qua hardware kan enorm schelen . Overal lees je iphone, galaxy s3 en one x omdat de specs zo goed zijn. Gratis marketing.

Zelfde als met de tv's. Overal hoor je dat Samsung de beste tv's heeft maar als ik in de winkel kijk naar een Sony tv van 1500,- en een Samsung tv voor 1500,- heeft de Sony een veel helderder beeld qua kleuren. Toch koopt iedereen een Samsung omdat ze 'de beste' zijn.

.75 heeft een duidelijk betere accuduur. Na 12 uur en 4 uur werken in een Makro waar het bereik minimaal is ( waardoor ik tot nu elke avond in de 18% kwam ) zit ik nu op een nette 50%.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
vandaag weer die nutteloze discussie tussen iphone en mijn telefoon... dat iphone beter zou zijn maar ze konden me niet uitleggen waarom 8)7 ow ja en ze betaalde maar 37 euro pm voor een iphone abonnement... ze waren bij HI alleen vergeten te vertellen dat je dan een *** abonnement hebt met een lease toestel :F op 1 of andere manier zijn iphone mensen altijd denegerend tegenover mensen die geen iphone hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Die meegeleverde smartstags heb ik naast me voordeur en bij me bed opgehangen. Gebruik ze om het toestel in stil modus te zetten en de andere om de wifi aan te zetten bij thuiskomst. Voor de rest zou ik ook niet weten wat ik ermee moet. Wat wel jammer is, is dat je een profiel alleen kunt inschakelen en, niet door nog eens over de tag te gaan kunt uitschakelen. Maja... Leuke gadget. Betalen met nfc mag wat mij betreft ook wel de test fase in. Albert Heijn.....? Die doet wel vaker van dit soort gadget tests ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:50

W84

@ArcticWolf: Ach, dat ken ik en dat zijn gewoon mensen die denken dat ze een bepaalde status hebben met een iPhone... wij weten wel beter! Toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
inderdaad ;)

@Turbo-puppy
heb jij enig idee hoeveel stroom die nfc chip gebruikt? als in kan ik hem overdag gewoon aan hebben zonder dat de accu snel leeg loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toch... Ik vrees dat de scheiding Sony en Ericsson ZEER slecht is uitgevallen. De gele vlekken (haast om de phone snel op de markt te brengen?), de onzorgvuldigheid bij de reparatie/omruildaarvan (gebrekkige service), het uitblijven van de beloofde headset (gebrekkige infrastructuur?), de absoluut onvoorspelbare accuduur (gebrekkige fabricage/gebrekkige updates) waar zijn we eigenlijk blij mee? Met Ericsson verliep t allemaal vlekkeloos, 'vroeger'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:43:
[...]

Dan ga ik dat meteen doen zodra ik 'm heb, dankjewel. Ze hebben niet toevallig van die knopjes toegevoegd voor WiFi enz. bij de notification bar (als je die omlaag sleept) ?
Download notification toggle van de play store en je hebt het ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 00:19:
En toch... Ik vrees dat de scheiding Sony en Ericsson ZEER slecht is uitgevallen. De gele vlekken (haast om de phone snel op de markt te brengen?), de onzorgvuldigheid bij de reparatie/omruildaarvan (gebrekkige service), het uitblijven van de beloofde headset (gebrekkige infrastructuur?), de absoluut onvoorspelbare accuduur (gebrekkige fabricage/gebrekkige updates) waar zijn we eigenlijk blij mee? Met Ericsson verliep t allemaal vlekkeloos, 'vroeger'...
Dat is altijd sony eigen geweest... ze zijn zichzelf iig flink aan het verbeteren sinds de Xperia telefoons. Daarnaast is de onvoorspelbare accuduur iets van Android, dit probleem heb ik ook met mijn andere android telefoons gehad, HTC Desire Z, Samsung Galaxy Ace etc...
De reparatie is nooit goed geweest van Sony :+ laten we daar maar niet over beginnen want dan wordt je gek :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Laatst online: 07:57
Turbo-Puppy schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 23:14:
Die meegeleverde smartstags heb ik naast me voordeur en bij me bed opgehangen. Gebruik ze om het toestel in stil modus te zetten en de andere om de wifi aan te zetten bij thuiskomst. Voor de rest zou ik ook niet weten wat ik ermee moet. Wat wel jammer is, is dat je een profiel alleen kunt inschakelen en, niet door nog eens over de tag te gaan kunt uitschakelen. Maja... Leuke gadget. Betalen met nfc mag wat mij betreft ook wel de test fase in. Albert Heijn.....? Die doet wel vaker van dit soort gadget tests ;)
Ik gebruik BatteryXL sinds 1,5 week. Dit is batterij besparing tool. Deze tool zorgt ervoor dat hij WIFI aanzet op het moment als ik in de buurt ben van een bekende WIFI spot anders gebruikt hij 3G. Als ik mijn tel 5 min niet gebruik, verbreekt hij alle data verbindingen.
Tevens kun je diverse profielen aanmaken welke hij op voor ingestelde tijden inschakeld.

Tot op heden tevreden mee en kan gemakkelijk 2 dagen ermee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
vanputten80 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 09:43:
[...]

Tot op heden tevreden mee en kan gemakkelijk 2 dagen ermee doen.
Info please,heb je na die 2 dagen 6 uur displaytime of 2 uur.
Bij 2 uur heb je een drainer, als je 6 uur haalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Laatst online: 09:28
Kunnen we niet een keer ophouden met altijd dat gezeur over de batterij? Of je hem nou iedere nacht moet opladen of om de nacht, wat maakt het uit? Iedereen weet dat wanneer je een smartphone koopt dat de batterij niet geweldig is, koop anders gewoon een old school telefoon waar je niets mee kan. Iedereen klaagt erover maar de fabrikanten hebben blijkbaar ook nog geen oplossing. En het feit dat hun op dit moment meer waarde hechten aan het zo dun mogelijk maken van een smartphone geeft aan dat de markt dit liever heeft dan een grotere batterij. En als je smartphone dan echt halverwege de dag leeg is koop dan een een extra batterij (of zoek een baan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:02
AmbroosV schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 21:53:
[...]

........
Ik zie dat men het nog steeds heeft over SEUS (Sony Ericcson Update Service).
Aangezien Ericsson vertrokken is, heet het nu gewoon update service. ;)
Pagina: 1 ... 57 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.