Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninne1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:26
Ik kan niet verder!
Zit nu in Klooster bij de kloof , ben daar net naar buiten en daar moet je over een smale richel lopen en op een gegeven moment moet je springen naar een stukje planken en dan omhoog klimmen, maar op het moment dat ik wil springen blijft het spel hangen en kan niet verder.

Heb al geprobeerd om opnieuw op te starten en opnieuw geinstalleerd maar werkt allemaal niet.
Weet iemand hoe ik hier verder kan?
Ben al 2 dagen aan het proberen en het is erg frustrerend!

[ Voor 19% gewijzigd door ninne1 op 13-03-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

calsonic schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 00:26:
Net toch maar terug gegaan naar 313.96 beta loopt perfect nu met vsync en tesselation aan.
Wat is dit spel verslavend zeg - kan er gewoon niet mee stoppen.
Dan deze driver maar even proberen. Ik wil hem namelijk wel met max settings uit kunnen spelen, zonder dat de game in een zwart scherm veranderd en cotrol alt del niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:57
ninne1 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 19:47:
Ik kan niet verder!
Zit nu in Klooster bij de kloof , ben daar net naar buiten en daar moet je over een smale richel lopen en op een gegeven moment moet je springen naar een stukje planken en dan omhoog klimmen, maar op het moment dat ik wil springen blijft het spel hangen en kan niet verder.

Stukje voor het springen:
https://skydrive.live.com...&authkey=!AApGLcKXmTTLotU

Stukje na het springen:
https://skydrive.live.com...&authkey=!AKoZgYmpghcVwNQ

Heb al geprobeerd om opnieuw op te starten en opnieuw geinstalleerd maar werkt allemaal niet.
Weet iemand hoe ik hier verder kan?
Ben al 2 dagen aan het proberen en het is erg frustrerend!
misschien even grafische opties lager zetten? nieuwste driverversies installeren? anders geheugen testen, misschien is je hardware niet helemaal 100%? Kijk ook even in je event log, misschien kan je daar vinden wat er mis gaat? Blijft je hele PC hangen of alleen het spel?

[ Voor 5% gewijzigd door Ramon op 12-03-2013 19:58 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninne1
Ramon schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 19:55:
[...]

misschien even grafische opties lager zetten? nieuwste driverversies installeren? anders geheugen testen, misschien is je hardware niet helemaal 100%? Kijk ook even in je event log, misschien kan je daar vinden wat er mis gaat? Blijft je hele PC hangen of alleen het spel?
Alleen het spel blijft hangen, ik heb alle instellingen op z'n laagst ingesteld .
Heb verder in het spel nog geen problemen gehad, alleen op dit stukje helaas :'( .

Zal de drivers eens updaten, hopelijk dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt helaas ook niets. Drivers updaten enzv. Ik laat de game maar liggen tot er en driver komt die
met alles aan de game goed af kan spelen. Het gaat hier om nvidia waar veel problemen mee zijn. Krijg echt hele mooie fps en beelden te zien alleen crash de boel de hele tijd. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Was enige tijd geleden dat ik zo in een game zat. Net uitgespeeld. Heb genoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebuzola
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-08 09:22
Vannacht game uitgespeeld (92% bij aftiteling). Ik wou doorspelen omdat ik wist dat het einde er ver zou zijn, heb nu wel een houten kop op het werk maar kan ik mee leven.
Mooi spel, je ziet echt de evolutie van Lara , van onschuldig en onwetend naar een stoere harde vrouw. Ook bij het eindfilmpe zie je zo veel littekens op haar lichaam.
Een subliem spel maar ik miste toch wel wat meer puzzelwerk dan de vorige tombraiders, dit was meer een 3rd person shooter met wat denkwerk bij maar niettemin een aanrader voor wie het nog niet heeft gespeeld. Ik denk dat deze next-gen tomb raider nog vele mooie games gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 13:40
Heb eerst een gedeelte gespeelt zonder sweetfx daarna maar eens sweetfx aangezet. Alles ziet er echt beter uit, veel donkerder enzo. Zeker aan te raden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninne1
ninne1 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:04:
[...]

Alleen het spel blijft hangen, ik heb alle instellingen op z'n laagst ingesteld .
Heb verder in het spel nog geen problemen gehad, alleen op dit stukje helaas :'( .

Zal de drivers eens updaten, hopelijk dat het werkt.
Het probleem is opgelost! _/-\o_
Heb heb het save save1.dat bestand veranderd in save2.dat en toen kon ik weer verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:08

Wish

ingwell

Crap... weer bijna he. Sta vlak voor de finale volgens mij (Chasm Stronghold) - iemand die me hier wat kan vertellen (wederom vertellen de walkthroughs op het net me niks wat ik kan gebruiken)?

spoiler:
Sta vlak voor de ingang van de Stronghold, heb net alle samurai's die rondzwierven onvrijwillige seppeku toegebracht. En ik kan er geen meer vinden. Maar het "spannende" muziekje blijft en Lara houdt haar bevallige armpjes om haar shotgun geklemd, dus ik heb het vermoeden dat ik iets mis. Zoals op onderstaande afbeelding staat, zit er hout voor het touw en kan ik het niet lostrekken. Ik heb al een paar van die grote ballen ervoor gegooid en die laten ontploffen, maar dat hout blijft zitten. Ben al zover mogelijk teruggelopen en het vorige restorepoint gepakt van de game, maar dit blijft het geval.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8372/8555593230_cd88b4629c_z.jpg

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Hebben hier mensen ook ervaring met dit spel op de xbox360 console?
Als ik de verhalen hier zo hoor lees lijkt het me een fantastisch spel, de graphics zijn erg mooi (op de PC), ik vraag mij af hoe de gameplay ervaren wordt op de xbox360.

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:28

v8power67

Psn: Mausosaurus

Wat een super gave game. Vandaag eindelijk weer eens kunnen spelen, en echt super.
Graphics kunnen me soms echt een wow gevoel geven, de gameplay is ook heerlijk en ja ik geniet van elke seconde. Heb hem ook op de xbox en daar zit het er voor een console game heel mooi uit. En speelt ook daar goed. Maar heb op xbox maar 10min gespeeld en op pc al 6 uur ong.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Wish schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:02:
Crap... weer bijna he. Sta vlak voor de finale volgens mij (Chasm Stronghold) - iemand die me hier wat kan vertellen (wederom vertellen de walkthroughs op het net me niks wat ik kan gebruiken)?

spoiler:
Sta vlak voor de ingang van de Stronghold, heb net alle samurai's die rondzwierven onvrijwillige seppeku toegebracht. En ik kan er geen meer vinden. Maar het "spannende" muziekje blijft en Lara houdt haar bevallige armpjes om haar shotgun geklemd, dus ik heb het vermoeden dat ik iets mis. Zoals op onderstaande afbeelding staat, zit er hout voor het touw en kan ik het niet lostrekken. Ik heb al een paar van die grote ballen ervoor gegooid en die laten ontploffen, maar dat hout blijft zitten. Ben al zover mogelijk teruggelopen en het vorige restorepoint gepakt van de game, maar dit blijft het geval.

[afbeelding]
http://www.ign.com/wikis/tomb-raider/Chasm_Stronghold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidhiki
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-02-2024
Gister ook begonnen met Tomb Raider, wat een vette game zeg! Echt super vet, had in het begin het idee dat ik er heel hard doorheen ging, maar zit nog maar op 24% :) Je maakt echt van alles mee, en het ziet er prachtig uit :D Kan niet wachten om weer verder te spelen. Ben zojuist uit het wind klooster ontsnapt, dus ben benieuwd!

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:08

Wish

ingwell

Nja. Blijkbaar heeft 1 van die lezers dezelfde glitch als ik nu heb lees ik in die comments:
Brett Fuller • 2 days ago
Yes when you explode the tower the wood comes off. Doesn't seem to be happening.
Glitch? U can't go back auto saved
Het hout blijft er dus voor staan. Teruggaan naar vorige point levert niks op.

Hmm. Is dus een bekende bug blijkbaar. Met als optie: helemaal opnieuw beginnen :/ of wachten op een patch of iets anders slims.
http://www.tombraiderforums.com/showthread.php?t=198457

http://forums.eidosgames.com/showthread.php?p=1880949

[ Voor 18% gewijzigd door Wish op 14-03-2013 12:44 ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:46
Ik heb nog bijzonder weinig kunnen spelen en ik heb de game al sinds launch. Deze week weer een lang weekend, dus ik hoop dat ik er weer verder mee kan komen.
De stukjes die ik gespeeld heb, ben nu in Shanty Town, vind ik heerlijk weg spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04-2024

M4DMan

Into disorder!

Poops_McGhee schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:34:
Ik heb nog bijzonder weinig kunnen spelen en ik heb de game al sinds launch. Deze week weer een lang weekend, dus ik hoop dat ik er weer verder mee kan komen.
De stukjes die ik gespeeld heb, ben nu in Shanty Town, vind ik heerlijk weg spelen.
Ik heb in het totaal 10 minuten gespeeld, ik wacht nog steeds op de nieuwe Nvidia drivers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Ik speel het spel op een Radeon HD6870, maar bij mij chrashed hij ook best vaak. Het probleem komt dus niet alleen bij Nvidia kaarten voor. Het spel ziet er erg fraai uit, maar ik kan niet wachten tot ik bij daglicht kan spelen (in het spel dan, niet in real life :)), dan zie je toch net wat meer van de mooie graphics.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Cameleon73 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:57:
Misschien hebben jullie het nog niet gemerkt, maar de PC versie mist een aantal effecten in fullscreen (niet in windowed mode). De verschillen zijn soms erg dramatisch; je mist nl. de zon (...), lens flares, regendruppels, bloed op het scherm als je geraakt word en warmte vervorming (bij vuur).

Kijk maar 'ns in dit Steam draadje. Hopelijk fixen ze dat snel ... als je eenmaal weet wat je mist, wil je eigenlijk niet meer zonder spelen.
Ik heb al die dingen gewoon hoor :) Had wel iets minder gemogen om eerlijk te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 15:39
Uitgespeeld op de Xbox, 96% oOo Heb de game nog niet volledig zelf gespeeld, maar mijn vriendin is niet al te goed in schieten, dus ik heb ruim de helft van de tijd de controller in handen gehad :P

Naar mijn idee een van de betere games van de laatste tijd. Geen vastlopers, geen rare glitches, allemaal heerlijk soepel. Eenvoudige controls waar volgens mij over is nagedacht, werkt allemaal feilloos. Enige momenten waar het weleens fout ging waren de QTE's. Als Y in beeld verschijnt druk ik vaak op X, want daar zit de Y op een SNES controller en die heb ik vroeger erg veel vast gehad en op één of andere manier zit dat er een beetje ingebakken, ook bij andere games heb ik er last van :/

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Ramon schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 00:17:
[...]

Ik heb al die dingen gewoon hoor :) Had wel iets minder gemogen om eerlijk te zijn....
Dat komt omdat die 9 maart gepatched zijn.
Helaas van de week weinig aan gamen toegekomen en hopelijk heb ik zondag wat tijd over zodat ik weer even verder kan met de game.

[ Voor 3% gewijzigd door Flex0r op 15-03-2013 10:05 ]

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:30
Hoe kan ik trouwens de Hitman absolution weapons pack 1 DLC downloaden? Ik heb bij de xbox versie een code gekregen, maar dat is geen normale xbox DLC code..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:05
Tip: voor de mensen met tesselation problemen:

Tessellation fix for nvidia users.

Download nvidia inspector
Open nvidia inspector
Delete Tomb raider 2013 profile
Find hitman absolution profile
Link tombraider.exe
Change if you want af, aa and so on
Press apply button
And now hopefully you have no crash anymore with tessellation on. Have worked for me now an hour with no crash, use to crash before after 1-2 minutes after activating tessellation.

Thanks goes to a guy on steam for this fix.

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is een nieuwe beta driver van nvidia met verbeteringen voor Tomb Raider :

http://www.nvidia.co.uk/Download/Find.aspx?lang=en-uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 23:56
Review:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:11
Gisteren hiermee begonnen. Vond Underworld weer een top editie dus dit was even wennen. Irriteerde me in het begin een beetje aan het uncharted-gehalte en het constante gehijg en gekreun van Lara :+ Maar inmiddels zit ik er lekker in en begint het wel tof te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 06:58:

Klopt die laat nvidia kaarten laat deze game een stiuk beter draaien.
Bij max settings haal ik zelfs meer fps nu dan de AMD kaarten van het zelfde caliber met SSAA aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:43

dat scheelt inderdaad ! hier de presentatietest via het hoofdmenu gedaan en getest.Van 45,9 (driver 314.07) naar 58,9 fps (driver 314.21) gemiddeld gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Zo ook even nieuwe nvidia driver, en haal nu met ultimate settings alles max behalve aa is fxaa en ook tressfx aan, min van 33fps, max 70fps, en avg van rond de 51fps in de benchmark :)
Dat is een behoorlijke winst. voorheen haalde ik ergens in de 30 avg.

Merk wel dat als je post processing uitzet het er en mooier uitziet en betere fps levert, want in de benchmark met PP aan is het heel wazig als je over de zee uitkijkt, en uit is het scherp. En ik heb depth of field uitgezet, verder alles max met fxaa haal ik nu avg van 60+ in de benchmark :) op 1920x1200

En heb de benchmark even op mn 2e scherm gedaan, en die is 1680x1050, en haal daar meer dan 70+ fps avg :) (voor de mensen wie het wilde weten :P)

[ Voor 56% gewijzigd door v8power67 op 16-03-2013 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:11
Als het aan mij ligt: sowieso nominatie voor beste spel 2013!
Ik ben volgens mij bijna bij het einde (als je kijkt qua percentage, zit tegen de 70%/75%), maar ik geniet iedere keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:05

die fixt inderdaad tesselation!

toppie :)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Defused

shameblaster schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:04:
Hebben hier mensen ook ervaring met dit spel op de xbox360 console?
Als ik de verhalen hier zo hoor lees lijkt het me een fantastisch spel, de graphics zijn erg mooi (op de PC), ik vraag mij af hoe de gameplay ervaren wordt op de xbox360.
Goed! Tot nu toe weinig verschil gemerkt, geen laggs of freezes meegemaakt. Spel loopt soepel, besturing voelt heel natuurlijk aan weinig aan op te merken! Top game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-04 19:12
Uitgespeeld op 79% @ PS3.

Binnenkort maar eens kijken of ik de 100% kan halen... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben mijn boog kwijt , zit nu in de bergtempel.
Moet ik het spel helemaal opnieuw doen of zo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Deze game ook opgepikt, €21 is geen geld natuurlijk.

Erg hoge gameplay waarde, maar persoonlijk vind ik de flow van het spel voornamelijk bij de "minigame" filmpjes en QTE een beetje opgebroken worden. Gaaf dat sommige dingen erin zitten, maar er is geen echte continuiteit in b.v. het lijden aan gezondheidsproblemen van Lara.
- Lara gaat op der muil in een QTE: auw auw, nieuwe permanente wonden.
- Lara wordt met een pijl in haar nek geschoten en valt van de rand en rolt daar door het vuur: no problemo, spant haar boog op en springt terug naar boven, rent met iets scherps even langs de kelen van 3 belagers die haar met vuurwapens neerschieten.

En juist omdat er zoveel collectibles in zitten en het zo'n leuke Crystal Dynamics signature leveldesign kent, wordt de spanning een beetje gebroken.
*Je loopt een nieuw gebied binnen:
*Er gebeurt spontaan iets spannends in het verhaal* - Snel snel, naar gebied X!
Lara: Nope! Eerst hier even rondklooien, alle kraaien van het dak schieten en andermans dagboek uitlezen! kthnxbye!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 09:03:
Ik ben mijn boog kwijt , zit nu in de bergtempel.
Moet ik het spel helemaal opnieuw doen of zo? :?
Gewoon doorspelen? :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 19:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 15:53
djunicron schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:36:
Deze game ook opgepikt, €21 is geen geld natuurlijk.

Erg hoge gameplay waarde, maar persoonlijk vind ik de flow van het spel voornamelijk bij de "minigame" filmpjes en QTE een beetje opgebroken worden. Gaaf dat sommige dingen erin zitten, maar er is geen echte continuiteit in b.v. het lijden aan gezondheidsproblemen van Lara.
- Lara gaat op der muil in een QTE: auw auw, nieuwe permanente wonden.
- Lara wordt met een pijl in haar nek geschoten en valt van de rand en rolt daar door het vuur: no problemo, spant haar boog op en springt terug naar boven, rent met iets scherps even langs de kelen van 3 belagers die haar met vuurwapens neerschieten.

En juist omdat er zoveel collectibles in zitten en het zo'n leuke Crystal Dynamics signature leveldesign kent, wordt de spanning een beetje gebroken.
*Je loopt een nieuw gebied binnen:
*Er gebeurt spontaan iets spannends in het verhaal* - Snel snel, naar gebied X!
Lara: Nope! Eerst hier even rondklooien, alle kraaien van het dak schieten en andermans dagboek uitlezen! kthnxbye!
Je noemt wel een aantal pijnpunten, maar voor mij zijn dit maar hele kleine minpuntjes tussen een hoop erg goede elementen. Wat een game! Voor mij zit dit spel mijlen boven alles wat er tot nu toe is gedaan met de Tomb Raider games. Visueel prachtig, erg sterke gameplay (zowel de actie als de puzzels en het verkennen), een goed uitgewerkt gevoel van voortgang / persoonlijke ontwikkeling en een lange speelduur. Het upgraden van skills en wapens werkt goed, en de mix tussen lineaire voortgang en vrij verkennen is prima geïmplementeerd. Eén van de top 5 games van 2013 voor mij, dat durf ik nu al te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik moet zeggen dat ik veel tombraiders overgeslagen heb na 1 en 2.

Deze game doet erg veel goed, kwa gameplay is het prima in orde. Ik speel em nu op normaal, ik kan niet zeggen dat de werkelijke gameplay nu ooit moeilijk is, maar goed, het kan nog komen.

Persoonlijk vind ik het jammer dat ze niet net iets realistischer aan de slag zijn gegaan met het shooter gedeelte. Kogels net wat dodelijker, moeilijker te hanteren, etc etc. Ik ben tot nu toe één keer doodgeschoten, de rest misschien 5 keer in QTE-stukjes.

Het verkennen en gebruiken van nieuwe skills in eerder bezochte gebieden vind ik weer erg leuk gedaan. De hele Soulreaver serie heb ik ook extreem van genoten, ondanks dat het simpele hack&slash games werden / waren. Het verhaal werd daar gewoon goed gebracht, net als in deze Tombraider, blij dat het terug is.

Ze hadden beter wat minder zwaar in kunnen zetten op de "snel snel, kom naar hier, we gaan bijna dooooddd!!!" scenes, zeker als daarna een gebied met 20 collectibles volgt. Zelf terugreizen om stuff te pakken ná de actie lijkt me eigenlijk ook niets namelijk.

De tombs die je als soort sidequest kan vinden vind ik eigenlijk zeer leuk, die geven weer echt het TR gevoel van vroeger zeg maar. Het beklemmende "Je zit in een ondergrondse claustrofobische gevaarlijke tombe" heb ik alleen nog niet ze gevonden in deze game. Hopelijk volgt dat nog, dan is de ervaring helemaal rond.

Maak me wel zorgen wat betreft de duur overigens, ik heb 34% na 5 uurtjes gezien inmiddels.

[ Voor 3% gewijzigd door djunicron op 17-03-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:11
djunicron schreef op zondag 17 maart 2013 @ 13:16:
Maak me wel zorgen wat betreft de duur overigens, ik heb 34% na 5 uurtjes gezien inmiddels.
Ik heb hem vanochtend uitgespeeld. Lang niet alles onderzocht, maar wel ongeveer 50% per 'land'.
En ik zit op 72% op 8,5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 23:38

westergas

rikkie_pc

Iemand bekend met deze site? Is serieus goedkoop.

http://inexus.us/tomb-raider/steam-cd-key-eu

Kan echt weinig tot niets vinden over die lui.

[ Voor 20% gewijzigd door westergas op 17-03-2013 13:49 ]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

@ hierboven, geen idee, maar hier heb ik em zelf gisteren gekocht, voor minder €

http://www.kinguin.net/to...omb-raider-steam-key.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CiTeX
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09-2016
Ik heb met dit spel een probleem.
Ik krijg het niet voor elkaar, omdat hij telkens weer crasht.
In het begin in de intro bij "square enix presents" , daarnaa heb ik zitten klooien met de settings en op de Intel HD Graphics 4000 kwam ik tot het punt waar ik dat dier moet doodschieten, en daarnaa weer na het vuur in de grot. En hier krijg ik altijd "Tomb Raider has stopped working".

Mijn systeem:
Dell Inspiron 15R SE
i7-3612QM
HD7730m
8 GB

Met de Intel loopt het ook op 1680 × 1050 en alles op low niet erg goed..
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
Net uitgespeeld. Ik heb vrij langzaam gespeeld omdat ik alles wou verzamelen voordat ik aan het laatste level begon, dat is ook gelukt dus 100% complete.

Ik heb me goed vermaakt met het spel, de moeilijkheidsgraad ligt zelfs op hard niet heel hoog maar dat geeft niet. Het ziet er allemaal geweldig uit en het speelt lekker weg. Hopelijk komt Square Enix met een paar mooie vervolgen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu in het bergdorp en bij dat kamp heb je direct links war items loggen alleen hoe kom ik daar?
Of moet ik gewoon verder spelen en er iets voor halen om er te komen?

Verder is het een erg toffe game, heb er het avond eten zelfs voor laten staan ik kan
namelijk maar moeilijk ophouden met spelen :9

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2013 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Erg leuk spel! Afgelopen weekend aardig wat uurtjes verstookt en ben goed op weg maar ik neem de tijd om ook alles te verzamelen / onderzoeken. De camera vind ik af en toe wat onhandig (maar dat zal wel door de 3rd person view komen) maar verder heb ik weinig op te merken.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombola
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 17:16
Van het weekend uitgespeeld met 97%, wat zijn die level specials (of hoe dat ook heet) soms toch lastig te vinden. Verder een superspel. Dit is ook het eerste spel (op de PS3) dat mijn vriendin speelt O+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
CiTeX schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:24:
Ik heb met dit spel een probleem.
Ik krijg het niet voor elkaar, omdat hij telkens weer crasht.
In het begin in de intro bij "square enix presents" , daarnaa heb ik zitten klooien met de settings en op de Intel HD Graphics 4000 kwam ik tot het punt waar ik dat dier moet doodschieten, en daarnaa weer na het vuur in de grot. En hier krijg ik altijd "Tomb Raider has stopped working".

Mijn systeem:
Dell Inspiron 15R SE
i7-3612QM
HD7730m
8 GB

Met de Intel loopt het ook op 1680 × 1050 en alles op low niet erg goed..
Iemand een idee?
Ik denk dat the AMD gpu niet gebruikt wordt tijdens deze game. Die Intel HD graphics 4000 is de onboard kaart, daar zit de fout waarschijnlijk. Want een HD7730m moet hem gewoon prima kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CiTeX
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09-2016
Hallo,
bedankt voor je reactie.
Dat heb ik ook al begrepen, maar ik weet niet hoe ik het aan de praat moet krijgen.
In de Catalyst Control Center heb ik Tomb Raider wel op "high perfomance", maar hij loopt niet echt op de HD 7730m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:59
Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 19:30:
Ik ben nu in het bergdorp en bij dat kamp heb je direct links war items loggen alleen hoe kom ik daar?
Of moet ik gewoon verder spelen en er iets voor halen om er te komen?
spoiler:
Je krijgt inderdaad upgrades voor onder andere je boog waarmee je een lijn kan schieten zodat je over en weer kan kruipen aan een touw, plus heel laat in het spel krijg je ook nog eens een versterking voor je touw waarmee je bepaalde deuren kan opentrekken. Plus nog een aantal andere upgrades. Dus als je alles hebt gehad zou je naar oude gebieden terug kunnen keren om daar nog een beetje te looten met je nieuwe tools.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
CiTeX schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:36:
Hallo,
bedankt voor je reactie.
Dat heb ik ook al begrepen, maar ik weet niet hoe ik het aan de praat moet krijgen.
In de Catalyst Control Center heb ik Tomb Raider wel op "high perfomance", maar hij loopt niet echt op de HD 7730m.
Maar als je de settings al op low hebt, dan staan er volgens mij alle spannende settings a la tesselation e.d. al uit.
Heb je trouwens exclusive fullscreen uit staan?

Ik denk dat je in Catalyst Control Center moet forceren dat ie altijd je GPU gebruikt.
http://en.community.dell..../p/19467164/20187412.aspx

[ Voor 32% gewijzigd door Flex0r op 18-03-2013 14:43 ]

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Mmmmz lijkt erop dat de xbox mijn savegame niet meer wilt lezen.
Hij blijft laden, als ik de game selecteer. Kom al op andere fora tegen dat vele anderen dit ook hebben.
Een corrupte save game :(

Even wat tips aflopen wat hopelijk werkt

Edit,

Game data op xbox verwijdert en het werkt gelukkig weer

[ Voor 22% gewijzigd door shameblaster op 18-03-2013 20:14 ]

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik kom niet verder, omdat er op de pc geen knoppen bij staan als je iets moet doen. Ik ben net gevangen genomen door die bende in het eerste deel. Die kerel pakt mij, ik druk 2x F, dan valt hij op de grond, pak ik zijn pistool, schiet, en moet een paar keer A&D doen. Daarna komt er zo'n rood hand symbool, en ga ik dood. Geen idee wat ik moet doen???

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bakakaizoku schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:41:
[...]

spoiler:
Je krijgt inderdaad upgrades voor onder andere je boog waarmee je een lijn kan schieten zodat je over en weer kan kruipen aan een touw, plus heel laat in het spel krijg je ook nog eens een versterking voor je touw waarmee je bepaalde deuren kan opentrekken. Plus nog een aantal andere upgrades. Dus als je alles hebt gehad zou je naar oude gebieden terug kunnen keren om daar nog een beetje te looten met je nieuwe tools.
Helemaal top, bedankt :*)
NoFearCreations schreef op maandag 18 maart 2013 @ 20:18:
Ik kom niet verder, omdat er op de pc geen knoppen bij staan als je iets moet doen. Ik ben net gevangen genomen door die bende in het eerste deel. Die kerel pakt mij, ik druk 2x F, dan valt hij op de grond, pak ik zijn pistool, schiet, en moet een paar keer A&D doen. Daarna komt er zo'n rood hand symbool, en ga ik dood. Geen idee wat ik moet doen???
ALs je goed kijkt zie je heel snel het teken geel worden en dan moet je drukken op die letter die er bij staat.
Volgens mij was het AD niet te snel en dan in eens F en dan E, andersom kan ook maar je ziet het wel.
Het word nog veel lastiger iig, was verder op bezig en ik heb wel 20 minuten moeten proberen om op het juiste moment te drukken. Met 2 handen wou het wel in eens.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2013 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de keysettings kun je zien welke key bij dat rode handje hoort.

En soms moet je vaker op een een toets drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Wen er maar aan. Bij mij gaat Lara alleen maar dood bij de QTE gedeeltes. Pijlen, wolven, kogels, ze heeft er allemaal kennis mee gemaakt :) Wel gruwelijk trouwens hoe zij af en toe tot der einde komt :-(

Als ik de tressfx uitzet dan gaan de FPS flink omhoog waardoor de QTE gedeeltes een stuk eenvoudiger wordenm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Misschien ben ik debiel maar ik kan dus dat hakbijltje niet selecteren. ook niet met middlemuisbotton.
Prima game, in het begin:
spoiler:
Zit nu bij die plane die in die boman hangt....zit dus een beetje vast..
heb hiervoor dus volgens mij dat bijltje nodig.

[ Voor 45% gewijzigd door Waterlelie op 18-03-2013 23:45 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Waterlelie schreef op maandag 18 maart 2013 @ 23:42:
Misschien ben ik debiel maar ik kan dus dat hakbijltje niet selecteren. ook niet met middlemuisbotton.
spoiler:
spoiler:
Volgens mij niet hoor, je moet vooral met vuur spelen daarzo iirc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QTEs zijn echt saai maar niet moeilijk bij Tomb Raider. Er zijn 2 knopjes waar je mogelijk op moet gaan drukken of alternatief 1 knop waar je op moet gaan schommelen. Als dat niet lukt, kun je beter Assassin's Creed gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:59
Waterlelie schreef op maandag 18 maart 2013 @ 23:42:
spoiler:
Het bijltje selecteer je niet, die is altijd actief. Als je een deur moet openbreken met dat ding moet je op X (althans, met een xbox controller) spammen wanneer je dat icoontje ziet verschijnen bij een deur of kist.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 08:18
Ook ik moet even mijn 2 cents kwijt over deze game....lang geleden dat ik zo werd verrast en vervolgens opgegeten door een game, was voor t laatst bij Dark Souls denk ik. Goeie sfeer, fijn verhaal, actie sequences waarbij ik echt heb zitten genieten van beeld en geluid. Stukje waarbij je uit de grotten ontsnapt vond ik geniaal.
Ben nu op het strand en inmiddels de chievo voor alle tombs binnen, dus om te voorkomen dat ie is afgelopen maar gaan backtracken in de vorige levels om zoveel mogelijk spulletjes op te halen....lastig alleen dat het nacht is, als je dan terug gaat naar Shanti town is het wel echt stikdonker.....
Doe mij nog maar een paar delen met deze grootte en sfeer, thumbs up voor het lef om de serie op deze manier nieuw leven in te blazen!

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uitgespeeld :

heerlijk spel met een goeie game ervaring.
de wapens werken perfect en het betere ren en klim werk gaat ook prima.

mijn cijfer :

9 uit 10.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Nieuwe patch brengt meer stabiliteit en een ultra shadows optie :)
http://www.gamershell.com/infosheets/1106881.html

New fixes in 722.3:
- Addressed an issue in ”Shipwreck Beach” where the mast on the wooden ship was occasionally missing depending on the player’s path.
- Fixed a gating issue in “Research Bunker” where the elevator would get stuck in an unintended state.
- Fixes for multiplayer connectivity
o An issue related to security certificates that stopped many users from connection to Square Enix servers was resolved.
o Improved messages when you are unable to connect with Square Enix servers.
- Improvements to voice-chat for multiplayer
o New Push-To-Talk feature, by default mapped to F1.
o New voice-chat volume option.
o Improved overall quality of voice-chat.
- Fixes for crashes on startup in specific situations when no audio output is available.
- Fixes for various reported crashes during both single-player and multi-player.
- Movies are showing up again when using SSAA.
- Cost of TressFX reduced, especially in combination with SSAA.
- TressFX memory usage reduced for AMD Eyefinity and NVIDIA Surround setups.
- TressFX simulation and graphical quality improvements.
- New Ultra-quality shadow mode for contact hardening shadows. This is not enabled by default in any quality profile, but can be enabled from the advanced settings.
- Improvements to fullscreen/windowed switching and multiple display handling.
- Various UI improvements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

djunicron schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:13:
@ hierboven, geen idee, maar hier heb ik em zelf gisteren gekocht, voor minder €

http://www.kinguin.net/to...omb-raider-steam-key.html
Goedkoper dan hier kon ik niet vinden. Net gekocht, de bovense optie met coupon :*)
Key a-la-minute in de box dus prima!

http://www.allkeyshop.com...ital-download-best-price/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

In het begin: Coastal forest
spoiler:
Gisteren was ik bij een vliegtuig...wat neergestort was....geen idee waar ik die weer kan vinden

[ Voor 181% gewijzigd door Waterlelie op 20-03-2013 06:33 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:02

Flotter

Pelipper!

Dat ding dat recht naar beneden hangt helemaal in het begin? Als je daar voorbij bent kom je daar niet meer terug.

Ik heb 'm van het weekend uitgespeeld op 99% :D Het enige wat ik nog mis is
spoiler:
een mijn op het strand (Mine Sweeper).
Nergens is dat ding te vinden, uit pure wanhoop heb ik uiteindelijk diverse walkthroughs geraadpleegd maar hij is echt weg :(
Ik ben nu maar opnieuw begonnen, op hard dit keer, dan kan ik ook meteen wat andere trophies scoren(vijanden van ziplines schieten, vijanden van cliffs trekken, etc).

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ben trouwens erg te spreken over de laatste twee bogen die ze erin hebben gedaan, daarbij hebben ze netjes echt bestaande compounds nagemaakt ingame, en dan ook geen prehistorische of hypermoderne. Past prima in de setting eigenlijk!

Soort van spoilertjes, klikken op eigen risico: ;)

PSE Mach 7 (of 11) - 1e compound

Bowtech Specialist - 2e compound

[ Voor 3% gewijzigd door djunicron op 20-03-2013 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Flotter schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:54:
Dat ding dat recht naar beneden hangt helemaal in het begin? Als je daar voorbij bent kom je daar niet meer terug.

Ik heb 'm van het weekend uitgespeeld op 99% :D Het enige wat ik nog mis is
spoiler:
een mijn op het strand (Mine Sweeper).
Nergens is dat ding te vinden, uit pure wanhoop heb ik uiteindelijk diverse walkthroughs geraadpleegd maar hij is echt weg :(
Ik ben nu maar opnieuw begonnen, op hard dit keer, dan kan ik ook meteen wat andere trophies scoren(vijanden van ziplines schieten, vijanden van cliffs trekken, etc).
Weet je het heel zeker. Sommige mines vond ik enorm lastig te vinden omdat ze niet altijd oplichten met LB (denk vanwege de afstand). Ik moest er ook nog 1tje. Heb via 2 walkthroughs alle locaties bezocht, uiteindelijk zag ik hem dobberen in het water :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Weet iedereen dat je door je aspect-ratio even te te vernderen van 16:9 naar 16:10 en weer terug je fullscreen alle directx effecten hebt? Anders heb je dit alleen in window-mode.
Ook gebruik ik het programmatje Sweet-fx om de boel wat op te leuken.(werkt met heel veel games trouwens)
Stuk scherper (je ziet elk barstje in een rots als je wilt) en wat kleurijker waardoor alles er een stuk levendiger uitziet.
Hier een Gtx670 en Tressfx...zo`n 45 fps.

[ Voor 55% gewijzigd door Waterlelie op 20-03-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Alle effecten werkten al voor mij met de beta 21 driver en de laatste versie van dit spel on non-exclusive fullscreen.

Zonder TressFX met prettig uitziende settings op m'n 560Ti op 1080p net met 85% completion het spel uitgespeeld. Iets meer dan 11 uur over gedaan, prima op zich voor de prijs, maar toch jammer dat het niet het hele spel door even sterk bleef. Verreweg het beste TR spel dat ik ooit heb gespeeld, hoewel 1 & 2 ook niet verkeerd waren hoor, alleen gewoon een heel andere setting.

Ik vind vooral tegen het einde dat de characterbuilding en dialogen echt nergens meer over gaan, in het begin zijn het nog redelijk echte mensen, op het einde zijn ze generieke holywood soldaatjes geworden.

Kijk uit naar een volgend deel! De MP heeft voor mij nog niet gewerkt helaas, ik begreep dat daar alweer DLC's voor uit komen gaan. Ik denk dat ik daarvoor bedank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-01-2023
Ben ik nu 1 van de weinige die deze reboot geen reet aan vind ? Ik bedoel het is voor gewoon 1 groot uitgekauwd spel. Alles word je verteld of is zo ontzettend aanwezig dat het gewoon geen enkele moeite kost om zelf iets uit te zoeken. De kracht van tombraider zat hem imo in dat je voor een dilemma kwam te staan.

De puzzels van nu waren voorheen een blokstopper in het spel. Nu zijn het side quests geworden. De muziek was ook van groot belang in de oudere versies. Ik krijg het gevoel als ik een soort van spel zit te spelen waar de ontwikkelaars zoveel mogelijk geprobeerd hebben om de mensen aan te spreken die niet willen nadenken tijdens het spelen.

Lijkt ook heel erg op uncharted met die artifacts die je kan vinden. Ook hoef je zelf niet ergens te bukken nee dat doet de computer voor je.

Het ziet er wel erg mooi uit, dat moet ik toegeven maar er zit weinig tomb raider in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Nostalgie is een bitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:11
innerchild schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 22:20:
De puzzels van nu waren voorheen een blokstopper in het spel. Nu zijn het side quests geworden. De muziek was ook van groot belang in de oudere versies. Ik krijg het gevoel als ik een soort van spel zit te spelen waar de ontwikkelaars zoveel mogelijk geprobeerd hebben om de mensen aan te spreken die niet willen nadenken tijdens het spelen.
Ben het met je eens. Vind het absoluut een vermakelijk spel, maar de (hoeveelheid) tombes en puzzels vind ik ook jammer. Ze spreken zo natuurlijk wel een groter publiek aan, maar hoop dat de volgende editie ook weer een klein beetje terug gaat in de richting van hoe het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik heb me wel vermaakt met deze game, maar inderdaad, puzzles zijn er amper, of ze zijn erg simpel.

Juist in een Tomb Raider game wil ik ala Unreal / Doom 1 & 2 gewoon weer sleutel onderdelen vinden. Het level design is wel goed gedaan, ik heb er wel vertrouwen in dat ze best wat leuke extra loopjes met kleine of grote puzzles hadden kunnen inbouwen om zo wat meer het oude Tomb raider toe te voegen.

Het feit dat de besturing verbeterd is vind ik juist nu voor de verandering niet zo'n punt, ik had eigenlijk weinig lol aan het onder de knie krijgen van de 7 platformer-stijl sprongen die dan ook nog steeds lastiger te timen werden hoe verder je in het spel kwam.

Maar goed, er hadden meer tombs in gemogen, b.v. één of twee per level, nu waren het er 6? in totaal? En allen waren binnen ~3 minuten weer afgelopen.

Maar goed, voor dit deel prima, ik hoop dat ze een volgende game hier meer op inzetten en minder QTE toevoegen. En dat je gewoon deze skills houd en ze uitbreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Laatst online: 12-09 11:02

Flotter

Pelipper!

uchiha tijntje schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 18:49:
[...]

Weet je het heel zeker. Sommige mines vond ik enorm lastig te vinden omdat ze niet altijd oplichten met LB (denk vanwege de afstand). Ik moest er ook nog 1tje. Heb via 2 walkthroughs alle locaties bezocht, uiteindelijk zag ik hem dobberen in het water :P
Ik heb op diverse plekken minutenlang naar het water zitten staren, niks gezien... In m'n tweede runthrough zal ik de challenges in eerste instantie overslaan om ze vervolgens per gebied in één keer te doen.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Spelletjes moeten makkelijk zijn tegenwoordig. Jammer maar niets aan te doen. Ik zit nog helemaal in het begin en geniet gewoon erg van de GFX. Vooral het karakter Lara Croft zit (visueel en qua voice acting en motion capture/facial expressions) knap in elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
westergas schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:25:
Spelletjes moeten makkelijk zijn tegenwoordig. Jammer maar niets aan te doen. Ik zit nog helemaal in het begin en geniet gewoon erg van de GFX. Vooral het karakter Lara Croft zit (visueel en qua voice acting en motion capture/facial expressions) knap in elkaar
Maar dat is toch alleen maar acteer werk vermoffeld naar graphics.Je wil toch een spel spelen die je uitdaagt ? Of ben ik nu zoveel eisend. GFX is prima maar kom op, je wilt toch een spel spelen ipv dat het spel jouw bespeelt ?

Kan me nog herinneren bij de oude versies dat je echt soms diep moest gaan om de oplossing te vinden. De puzzels en de geheimen. Het spel nodigde je uit om te onderzoeken. Nu is het gewoon, handje vast druk op deze knop, draai aan deze stick. Loop naar deze blok toe.

Komt er iemand aan ? Automatisch bukken. Geheimen ? Nee hoor zelfs als je niet wilt forceert de camera je naar de zogenaamde geheime plek toe. Kan de deur niet open ? Kijk rechts en draai aan een knop.. Wow . Dat is tombraider rebooted.. Lijkt wel de belasting dienst..... Leuker kunnen we het niet maken, wel heel veel gemakkelijker.

Ieder zijn keus, deze game ligt nu bij de gamemania..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:27

EraZor

Don't mention the war

innerchild schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:32:
[...]

Maar dat is toch alleen maar acteer werk vermoffeld naar graphics.Je wil toch een spel spelen die je uitdaagt ? Of ben ik nu zoveel eisend. GFX is prima maar kom op, je wilt toch een spel spelen ipv dat het spel jouw bespeelt ?

Kan me nog herinneren bij de oude versies dat je echt soms diep moest gaan om de oplossing te vinden. De puzzels en de geheimen. Het spel nodigde je uit om te onderzoeken. Nu is het gewoon, handje vast druk op deze knop, draai aan deze stick. Loop naar deze blok toe.

Komt er iemand aan ? Automatisch bukken. Geheimen ? Nee hoor zelfs als je niet wilt forceert de camera je naar de zogenaamde geheime plek toe. Kan de deur niet open ? Kijk rechts en draai aan een knop.. Wow . Dat is tombraider rebooted.. Lijkt wel de belasting dienst..... Leuker kunnen we het niet maken, wel heel veel gemakkelijker.

Ieder zijn keus, deze game ligt nu bij de gamemania..
Idd ieder z'n meug. Ik had bij de oude TR's (1 en 2) 'moeite' om ze uit te spelen. Bij deze zat ik direct in het verhaal. T is wat meer shooter/adventure dan een puzzelgame geworden idd, maar op de 'hard' setting vond ik 't uitdagend genoeg. Dit is de eerste game in járen waarvan ik in de auto naar huis van m'n werk zat te denken: 'fijn, m'n vrouw is vanavond niet thuis: kan ik lekker doorspelen'. :+

Niet supermoeilijk, wel erg mooi en geen eindeloos voortslepend verhaal: ik vind de relatief korte tijd die je nodig hebt om 't uit te spelen (hoewel voor mijn gevoel niet korter dan de single players van COD, MOH etc etc: multi-player speel ik niet). aanrader dus: zeker voor dit prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-12-2021
Haha, wat een overhyped spel. Heb het zelf ook gehaald na de filmpjes op m'n xbox dashboard gezien te hebben. Met een bijna 9 op metacritic zou je toch verwachten dat het een geweldig spel is? Valt toch een beetje tegen.

Vroeger (ahum) werd en nog gekeken naar meerdere aspecten, waaronder moeilijkheidsgraad & speelduur en werd een gemiddelde berekend van al deze aspecten. De speelduur is echt onder de maat. Ik heb al die relics, documenten, gps caches en tombs gehaald, maar zelfs dan ben je er zo doorheen. En ook op Hard stelt het weinig voor. Het is zo'n spel wat m'n buurmeisje ook zonder problemen moet kunnen spelen. Oftewel, dit is niet echt een spel wat gericht is op gamers, want die kunnen meestal wel een uitdaging waarderen.

Toch heb ik wel genoten van het verhaal en de graphics. Als je al zo'n ouwe zak bent die de eerste tomb raider heeft meegemaakt dan is de nostalgische waarde wel leuk. Maar als ik een goeie PC zou hebben had ik het spel gewoon geleeched, want 60 pleuro's was het niet waard imo.

Nadeel van backtracken en het willen verzamelen van die extra zaken, is dat je uit het verhaal wordt getrokken. Zou dan anderen ook adviseren om de snelheid van het verhaal te volgen en niet te dwalen. Je wil toch zo snel mogelijk ontsnappen en je vrienden redden? Mogelijk dat ik het nog een keer zo ga spelen. Een soort speedrun zeg maar. En die MP een keer checken. Misschien valt het nog mee ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:27

EraZor

Don't mention the war

Smooth schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:33:
Haha, wat een overhyped spel. Heb het zelf ook gehaald na de filmpjes op m'n xbox dashboard gezien te hebben. Met een bijna 9 op metacritic zou je toch verwachten dat het een geweldig spel is? Valt toch een beetje tegen.

Vroeger (ahum) werd en nog gekeken naar meerdere aspecten, waaronder moeilijkheidsgraad & speelduur en werd een gemiddelde berekend van al deze aspecten. De speelduur is echt onder de maat. Ik heb al die relics, documenten, gps caches en tombs gehaald, maar zelfs dan ben je er zo doorheen. En ook op Hard stelt het weinig voor. Het is zo'n spel wat m'n buurmeisje ook zonder problemen moet kunnen spelen. Oftewel, dit is niet echt een spel wat gericht is op gamers, want die kunnen meestal wel een uitdaging waarderen.

Toch heb ik wel genoten van het verhaal en de graphics. Als je al zo'n ouwe zak bent die de eerste tomb raider heeft meegemaakt dan is de nostalgische waarde wel leuk. Maar als ik een goeie PC zou hebben had ik het spel gewoon geleeched, want 60 pleuro's was het niet waard imo.

Nadeel van backtracken en het willen verzamelen van die extra zaken, is dat je uit het verhaal wordt getrokken. Zou dan anderen ook adviseren om de snelheid van het verhaal te volgen en niet te dwalen. Je wil toch zo snel mogelijk ontsnappen en je vrienden redden? Mogelijk dat ik het nog een keer zo ga spelen. Een soort speedrun zeg maar. En die MP een keer checken. Misschien valt het nog mee ook.
60€?
http://tweakers.net/product/84539/tomb-raider-%282013%29/
't is maar net wat je onder 'ouwe zak' en 'gamer' verstaat, maar nogmaals: smaken verschillen.

[ Voor 4% gewijzigd door EraZor op 21-03-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Ik heb hem paar weken geleden voor 23 euro een key gehaald ergens.
En dat is deze game 100% zeker waard, heb hem ook op de xbox 360, survival edition van 49 euro, en zelfs die versie vind ik het zeker waard.
Tis dat ik weinig tijd heb laatste tijd, maar anders had ik hem veel vaker gespeeld en al uitgespeeld dan.
Kijk nu in iedergeval zeer uit naar volgende play session.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Ach nou kom ik weer een wolf tegen in een grot,
spoiler:
moet eerst op pijltjes drukken en daarna op f en e. Maar al als ik op f moet drukken krijg ik hoe dan ook een fail..arghhhh

Een x of 5 wil ik het best proberen maar daarna word ik strontchagerijnig.
Snap niet dat ze het zo gemaakt hebben.
Even geswitched nar easy naar normal bleek de oplossing. Dan werken de commands wel.

[ Voor 35% gewijzigd door Waterlelie op 21-03-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch
  • Laatst online: 09-12-2024

Dutch

Alfisti

Gisteren uitgespeeld (93%), het is lang geleden dat een spel mij zo heeft weten te boeien en amuseren! Geweldig!

Visit my homepage | System Specs | Tweakers.net Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Smooth schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:33:
Het is zo'n spel wat m'n buurmeisje ook zonder problemen moet kunnen spelen. Oftewel, dit is niet echt een spel wat gericht is op gamers, want die kunnen meestal wel een uitdaging waarderen.
Tip: ga Demon's Souls of Dark Souls spelen, daar zit genoeg uitdaging in en heeft een lange speelduur met meerdere playthroughs :)

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Sssquirrel schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 08:36:
[...]

Tip: ga Demon's Souls of Dark Souls spelen, daar zit genoeg uitdaging in en heeft een lange speelduur met meerdere playthroughs :)
Heb ik ook gedaan (en uitgespeelt. Met een hoop RAGE ;) ) Beide spellen kan ik van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

Vind het toch echt wel een beetje belachelijk dat de console versie bijna het dubbele moet kosten als de pc versie trouwens ...

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Maar een console is juist weer goedkoper. Om Tomb Raider te draaien op een pc heb je wel aardig hoge specs nodig (tenminste op high/ultra).

Terzijde, de gameplay was zeer geweldig. Een van de beste game die ik heb gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

Niet zo goedkoop als in de pricewatch, maar je bent in ieder geval zeker van een genuine key: https://store.eu.square-enix.com/emea_europe/

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
Ben toch benieuwd eh. de mensen die dit spel echt 'geweldig' vinden, zijn jullie nu gamers of gewoon mensen die af en toe een spelletje spelen ?? Maw is de doelgroep waarop gemikt werd ook de doelgroep waar jullie aan toe behoren ? Ik kan namelijk mij niet indenken dat ieder weldenkende gamer die ook maar een beetje een uitdaging zoekt in een spel dat kan vinden in deze tombraider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Sméagol schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 23:08:
Niet zo goedkoop als in de pricewatch, maar je bent in ieder geval zeker van een genuine key: https://store.eu.square-enix.com/emea_europe/
hoezo genuine key? Zijn die keys van ~€25 dan illegaal oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

Waarschijnlijk weet je heus wat ik bedoel.. Die horrorverhalen die ik af en toe hoor. Hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, maar persoonlijk waag ik me er niet aan.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

innerchild schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 00:09:
Ben toch benieuwd eh. de mensen die dit spel echt 'geweldig' vinden, zijn jullie nu gamers of gewoon mensen die af en toe een spelletje spelen ?? Maw is de doelgroep waarop gemikt werd ook de doelgroep waar jullie aan toe behoren ? Ik kan namelijk mij niet indenken dat ieder weldenkende gamer die ook maar een beetje een uitdaging zoekt in een spel dat kan vinden in deze tombraider.
Ik kan mezelf wel een echte gamer noemen denk ik. Ik hou van uitdagende games of moeilijkheidsniveaus, zoals Dark Souls, N+, alle shooters op insane, veteran, tier 1 of wat het moeilijkste niveau ook is. Ik kijk al uit naar de 1999 mode van Bioshock Infinite. Maar ik vind het ook erg leuk om een verhalende/filmische game zoals tomb raider lekker weg te spelen zonder dat ik ieder checkpoint meer dan 1 keer zie. Blijft het tempo er lekker in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:58
Tegenwoordig zijn er geen moeilijke games meer. Casual gaming heeft de 'echte' games verbannen qua moeilijkheidsgraad. Dat gezegt hebbene, ik vind Tomb Raider heerlijk weg spelen. Vergelijkbaar met Uncharted (TB speel ik op PC). Maar de shootouts zijn inderdaad erg simpel, je kan het jezelf alleen moeilijker maken door enkel met de boog te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Maar Tomb Raider was qua actie elementen nooit echt moeilijk. De puzzels en het jump werk was altijd de uitdaging. Niet het schieten. Dus dat de actie niet zo moeilijk was in deze Tomb Raider vind ik ook niet erg.

Wel vond ik de uitdaging in de puzzels ontbreken. Die mochten echt wel wat complexer :). Maar als ik goed nadenk over de eerste Tomb Raiders. Veel puzzelelementen waren eigenlijk destijds ook lastig omdat de graphics en de controls beperkt waren. :) Ik weet nog goed dat ik echt uren vast zat in een bepaald level, omdat ik totaal niet wist hoe ik een bepaalde deur open moest krijgen. Na uren te hebben gezocht zag ik eindelijk een hele simpele schakelaar die vanwege de beperkte graphics gewoon niet opviel. :) Ook al was ik daar veel tijd mee kwijt, ik wil dat niet scharen onder 'moeilijk'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ik hoop dat je snapt dat je met deze mooie post iedereen beledigt die dit spel leuk vind? Maargoed ik wil wel meespelen. Hier de games die ik heb gespeeld:

Age of Empires 3
Alan Wake
Alan Wake's American Nightmare
Alien Swarm
Alien vs Predator
Alien vs Predator 2
Aliens vs. Predator
Amnesia: The Dark Descent
Anno 2070
Anomaly Warzone Earth
Arx Fatalis
Bastion
Battlefield 1942
Battlefield 2
Beast
Choplifter HD
Civilization
Civilization 2
Civilization 3
Cogs
Command & Conquer 3
Command & Conquer: Red Alert
Command & Conquer: Red Alert 3
Command & Conquer: Tiberian Sun
Commander Keen 4
Commandos 2: Men of Courage
Commandos 3: Destination Berlin
Commandos: Behind Enemy Lines
Commandos: Beyond the Call of Duty
Counter-Strike
Counter-Strike: Source
Counter-Strike: Source Beta
Darwinia
Day of Defeat
Dead Island
Deathmatch Classic
DEFCON
Delta Force
Delta Force 2
Dishonored
Empire: Total War
Endless Space
Eufloria
Flight Control HD
FTL: Faster Than Light
Gears of War
Ground Control
Ground Control 2
Half-Life
Half-Life 2
Half-Life 2: Deathmatch
Half-Life 2: Episode One
Half-Life 2: Episode Two
Half-Life 2: Lost Coast
Half-Life: Blue Shift
Half-Life: Opposing Force
Imperium Galactica 2
Jagged Alliance - Back in Action
L.A. Noire
Lara Croft and the Guardian of Light
Left 4 Dead
Left 4 Dead 2
Locomotion
Medieval II: Total War
Medieval II: Total War Kingdoms
Metro 2033
Mirror's Edge
Napoleon: Total War
Natural Selection 2
OpenTTD
Orcs Must Die!
Orcs Must Die! 2
Overlord
Overlord 2
Pariah
Pirates!
Plain Sight
Plants vs. Zombies: Game of the Year
Portal
Portal 2
Prince of Persia
Prince of Persia: The Sands of Time
Project IGI
Prototype 2
Prototype 2
Red Dead Redemption
Renegade Ops
Ricochet
Rome: Total War
Rome: Total War - Alexander
S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Sanctum
Settlers 2
Sid Meier's Alpha Centauri
Sid Meier's Civilization IV
Sid Meier's Civilization IV: Colonization
Sid Meier's Civilization V
Silent Hunter 2
Silent Hunter 3
Silent Hunter 4
Silent Hunter 5: Battle of the Atlantic
Simcity
Simcity 2000
Simcity 4
Sins of a Solar Empire: Trinity
Solar 2
Soldier of Fortune
Space Invaders
Star Ruler
StarCraft
Team Fortress 2 Beta
Team Fortress Classic
Thief
Thief 2
Thief 3
Tom Clancy's Ghost Recon Future Soldier
Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory
Tomb Raider 2
Tomb Raider (2013)
Transport Tycoon (deluxe)
Tribes: Vengeance
Tropico 3
Tropico 4
Unreal
Unreal 2
Unreal Gold
Unreal II: The Awakening
Unreal Tournament '99
Unreal Tournament 2003
Unreal Tournament 2004
Unreal Tournament 3: Black Edition
Unreal Tournament: Game of the Year Edition
VVVVVV
Warcraft
Warcraft 2
Warcraft 3
Wargame: European Escalation
World of Warcraft
Worms
Worms United

En dan vergeet ik er vast nog wel een paar die niet in de kast staan. Ben ik nu een echte gamer?

--------

Niet iedereen hoeft hetzelfde leuk te vinden als jij, dat betekent niet dat je ze dan maar moet gaan zitten uitschelden. Toen ik vroeger Tomb Raider 2 speelde was het vaak zo dat je eerst iedereen dood had gemaakt dan nog mocht gaan zitten zoeken in welke hoekje je moest kruipen om naar het volgende gebied te komen, als jij dat leuke gameplay vind, prima, maar laat ons dan ook gewoon genieten van een ander soort gameplay?

Net zoals de mensen die gaan zeuren over dat dit "Tomb Raider" niet is: deal with it, dit IS Tomb Raider. Misschien niet zoals jij dat graag zou willen zien, maar dan ga je de oude maar spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Ookal ben je een gamer of niet-gamer, dit is een goed uitgevoerd adventure game waar je geen spijt van gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:50
[b][message=39969523,noline]Ik kan namelijk mij niet indenken dat ieder weldenkende gamer die ook maar een beetje een uitdaging zoekt in een spel dat kan vinden in deze tombraider.
Niet iedere gamer is meteen op zoek naar een enorme uitdaging in de games die hij/zij speelt. Er zijn ook mensen die gamen gewoon zien als ontspanning of entertainment en die hoeven niet zo nodig met witte knokkels de controller tot moes te knijpen omdat ze na drieënveertig pogingen nog steeds die ene sprong niet gehaald hebben.

Like it or not, casual gaming is here to stay. En waar jij dan nog meer problemen mee gaat krijgen - de groep casual gamers is groter, véél groter dan "hardcore" gamers, en hebben dus ook meer te besteden, waardoor zij een aantrekkelijker doelgroep zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:58
Seal64 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 23:01:
[...]

Niet iedere gamer is meteen op zoek naar een enorme uitdaging in de games die hij/zij speelt. Er zijn ook mensen die gamen gewoon zien als ontspanning of entertainment en die hoeven niet zo nodig met witte knokkels de controller tot moes te knijpen omdat ze na drieënveertig pogingen nog steeds die ene sprong niet gehaald hebben.

Like it or not, casual gaming is here to stay. En waar jij dan nog meer problemen mee gaat krijgen - de groep casual gamers is groter, véél groter dan "hardcore" gamers, en hebben dus ook meer te besteden, waardoor zij een aantrekkelijker doelgroep zijn.
"en zijn daardoor een grotere inkomstenbron. "

Iemand die af en toe een game speelt heeft vaak een kleinere collectie games en bijhorende hardware dan een fanatieke(re) gamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:11
Ik speel dit spel nu een 10%. Ik vind het een mooi gemaakt grafisch en zo.
Maar ik mis de vrijheid in het spel. Zowel qua loopruimte als qua puzzels. Af en toe druk je op een knop en moet je eens springen, dat was het dan. En om de haverklap weer een cutscene.
Tombraider was altijd zo leuk om dat je zelf mocht exploren en dingen uit kon proberen.
Nu loop je in een klein gebaand pad. Grafisch ziet het er dan heel mooi uit omdat ze niet veel hoeven te renderen maar geef mij maar een wat oudere tombraider. Ik hou niet spellen met zeer beperkte loopruimtes. Misschien dat het verderop in het spel nog beter wordt?

Ben niet negatief over het spel maar het is tot nu toe niet meer de oude tombraider die je het gevoel geeft dat je bezig bent met puzzelen en ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Dat hoort het toch ook te zijn? Alleen zit er wat meer actie in. Je hebt de vrijheid om naar alle plekken terug te gaan waar je nog spul moet ontdekken en als je wat resources hebt gemist.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste