Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:04
Kadett schreef op zondag 24 maart 2013 @ 07:31:
[...]

"en zijn daardoor een grotere inkomstenbron. "

Iemand die af en toe een game speelt heeft vaak een kleinere collectie games en bijhorende hardware dan een fanatieke(re) gamer.
So? Er zijn meer casual gamers op de wereld dan hardcore gamers.

[ Voor 7% gewijzigd door Ramon op 24-03-2013 12:39 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:11
Is dat zo? Ik vind het jammer in elk geval.
In vorige versies moest je echt door grote ruimtes en gebouwen heen zien te komen door na te denken en dingen uit te proberen, of je moest een weg zien te vinden door een meer-kamerige grot om ergens te komen.
Nu is al die uitdaging en verrassing weg. Ik zit nu naar een film te kijken waarin ik zelf mondjesmaat iets doe is mijn mening. Nog steeds een goede titel maar niet meer iets waar ik naar uit hoef te kijken als ze makers op deze voet verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier misschien spelers die zin hebben om wat Achievements te hunten in de multiplayer (X360)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 00:13:
QTEs zijn echt saai maar niet moeilijk bij Tomb Raider. Er zijn 2 knopjes waar je mogelijk op moet gaan drukken of alternatief 1 knop waar je op moet gaan schommelen. Als dat niet lukt, kun je beter Assassin's Creed gaan spelen.
Het spel zit toch hopelijk niet vol met de QTEs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 08:53:
[...]

Het spel zit toch hopelijk niet vol met de QTEs?
Helaas wel. Het ergste is nog dat het soms totaal onduidelijk is wat je precies moet doen en het een soort trial&error wordt.

"Hey ik kan niks doen, alles gaat even automatisch..."
"dood"
"Hmm.. blijkbaar kan/moet ik wel iets doen."
"Beetje wat proberen en nog 5 keer doodgaan."
"Gelukt, kan weer verder"

Verder vind ik het verhaal en de setting zwaar deprimerend. Alles is donker en regen en dat vind ik, zeker in verhouding tot Uncharted, een groot minpunt. Het neemt zichzelf zo verschrikkelijk serieus dat het soms zichzelf tegen gaat werken. De kreunende en huilende Lara begint zelfs op mn zenuwen te werken.

Al met al is het een zeer mooie game die redelijk lekker wegspeelt, maar mijns inziens niet in de buurt komt van Uncharted qua pure fun.

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 26-03-2013 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik kan me helemaal vinden met de meneer (of mevrouw) hierboven. Ik heb 'm gisteren uitgespeeld, maar hij zal bij mij niet echt blijven hangen zoals Far Cry 3 en Uncharted. Veel te deprimerend, geen enkele humor te bespeuren, en 1-dimensionale NPC's (behalve Matthias). Ik heb ook echt niet de behoefte om nog op jacht te gaan naar de overige tombes en collectables (zoals bij Batman).

[ Voor 17% gewijzigd door bram1984 op 26-03-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:15
Bosmonster schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:46:
[...]

Helaas wel. Het ergste is nog dat het soms totaal onduidelijk is wat je precies moet doen en het een soort trial&error wordt.

"dood"

Verder vind ik het verhaal en de setting zwaar deprimerend. Alles is donker en regen en dat vind ik, zeker in verhouding tot Uncharted, een groot minpunt. Het neemt zichzelf zo verschrikkelijk serieus dat het soms zichzelf tegen gaat werken. De kreunende en huilende Lara begint zelfs op mn zenuwen te werken.

Al met al is het een zeer mooie game die redelijk lekker wegspeelt, maar mijns inziens niet in de buurt komt van Uncharted qua pure fun.
Ik snap je ook wel, wat ik bij U2 zo mooi vond dat Drake tot het uiterste werd gedreven er zelfs chagarijnig door werd, en dat merk je bij lara niet. En zeker als het de toekomstige lara moet worden had het wel toepasselijk geweest als ze het wel werd.

Juist zo mooi dat Drake gepushed werd en zo pissig van werd was best nog realistisch en toen tijdens de playthrough gewoon manisch aan het lachen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Chris Smoove schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:05:
Dat hoort het toch ook te zijn? Alleen zit er wat meer actie in. Je hebt de vrijheid om naar alle plekken terug te gaan waar je nog spul moet ontdekken en als je wat resources hebt gemist.
Says who? De game doet in helemaal niets meer aan de oude TR denken en lijkt af en toe meer op een shooter. De puzzels (als je het al puzzels kan noemen) zijn daarnaast werkelijk lachwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:46:
[...]

"dood"

Bedankt voor deze duidelijke uitleg!

Net op het punt dat ik deze game (PS3) voor euro 30 wilde aanschaffen heb je me toch flink aan het twijfelen gebracht.
Je noemt namelijk een paar punten waar ik zelf ook van gruwel.
Zo vond ik b.v. Resident Evil 5 een verademing aangezien het zich vooral bij daglicht afspeelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Voor € 30,- heb je gewoon een topgame op de PS3 hoor. Het klinkt wel heel negatief wat hierboven staat, maar het is heus wel een toffe game. Het is alleen niet het niveau van Uncharted, maar als je van Uncharted houdt, dan vind je dit ook zeker wel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Het negatieve ging vooral om de sfeer en sommige gameplay elementen, waarin ik vind dat het niet in de buurt komt van Uncharted. Maar niet alles kan zo goed zijn.

Voor 30 euro ga je je inderdaad absoluut geen buil vallen aan Tomb Raider en krijg je een zeer mooie game die je best even zoet kan houden.

Ben ik overigens de enige die erg positief verrast is over het feit dat de game niks installeert, maar de laadtijden (zeker met deze graphics!) heel minimaal zijn? Ik ken veel games die ettelijke GB's naar je HD kopieren en er veel langere laadtijden op na houden! Mooi staaltje techniek dus!

[ Voor 32% gewijzigd door Bosmonster op 27-03-2013 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Zo te zien komt er misschien een film over deze Tomb Raider Reboot. De filmrechten zijn gekocht door MGM Studios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puff_Danny
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-07 12:05
Zo ik heb 'm ook! Wow, wat een spel. Gisteren kort gespeeld (op mijn vers aangeschafte PS3 want de Xbox is stuk) tot ik Lara met een hertenbiefstukje aan het kampvuur kon achterlaten :)

Ik had mijn bedenkingen, vooral omdat:

1) Ik er niet goed van word dat het achtergrondverhaal steeds wordt omgegooid bij ieder nieuw spel of 2. Ergens is Lara voor mij nog altijd de onterfde dochter van Lord Henshingly Croft (TR 1996)

2) Lara een supervrouw was die moeiteloos 30 salto's achter elkaar maakt, aan doorgesneden liftkabels 50 verdiepingen omhoog vliegt en whatnot.

Vooral het tweede punt viel me erg mee. Het is eigenlijk veel en veel toffer dat Lara niet een supervrouw is, maar een echt persoon. Nu ze er uitziet als echt meisje is ze trouwens daadwerkelijk veel sexier dan toen in haar design zo de nadruk lag op overdreven vrouwelijke vormen. Grappig dat ik beide nu pas echt inzie :)

Anyway nu alweer zin om vanavond verder te spelen. Ik zie veel vergelijkingen met Uncharted trouwens, ik heb tot nu toe nooit een PS3 gehad, maar Uncharted sprak me stiekem wel aan. Als ik TR tof vind (en dat doe ik), is het dan ook een aanrader om hierna gelijk Uncharted te gaan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Gast, Uncharted is van een compleet ander niveau dan Tomb Raider, dus die had je eigenlijk als eerste moeten spelen. ;)

Uncharted (en dan met name 2 en 3) ziet er een stuk beter uit, is véél kleurrijker, heeft veel betere en leukere karakters, heeft meer humor en veel meer variatie en tot slot een betere soundtrack. Halen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

innerchild schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 00:09:
Ben toch benieuwd eh. de mensen die dit spel echt 'geweldig' vinden, zijn jullie nu gamers of gewoon mensen die af en toe een spelletje spelen ?? Maw is de doelgroep waarop gemikt werd ook de doelgroep waar jullie aan toe behoren ? Ik kan namelijk mij niet indenken dat ieder weldenkende gamer die ook maar een beetje een uitdaging zoekt in een spel dat kan vinden in deze tombraider.
Ik ben een echte gamer maar wat je uitdaging noemt ben ik dan nog nooit tegen gekomen.
Misschien iet smeer of iets minder maar de verschillen in uitdaging weikt er echt niet veel van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puff_Danny
bram1984 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 10:26:
Gast, Uncharted is van een compleet ander niveau dan Tomb Raider, dus die had je eigenlijk als eerste moeten spelen. ;)
Oehhh let's not go there :X dat kan alleen in tranen eindigen ;) Laat ik het er op houden dat ik een Tomb Raider / Lara fan ben (TR I-IV en Legend / Underworld, daartussen spreken we niet over ;)) die toevallig een Xbox 360 had en geen PS3, en daarom nooit Uncharted heeft gespeeld.
Uncharted (en dan met name 2 en 3) ziet er een stuk beter uit, is véél kleurrijker, heeft veel betere en leukere karakters, heeft meer humor en veel meer variatie en tot slot een betere soundtrack. Halen dus.
Los van de Uncharted vs. Tomb Raider discussie dus de moeite waard? Ik ga ze halen (na Tomb Raider uitgespeeld te hebben :) ) Dank je voor de tip.

OT ik ben dus wel blij dat ik nu ein-de-lijk die PS3 exclusives kan spelen die ik altijd al wilde spelen, tenminste als ik de tijd ervoor kan vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja, en vergeet Heavy Rain niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lang getwijfeld, toch maar in de bestelling gegooid mede dankzij de gunstige prijs.
Bedankt voor alle tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puff_Danny schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:22:
[...]

Oehhh let's not go there :X dat kan alleen in tranen eindigen ;) Laat ik het er op houden dat ik een Tomb Raider / Lara fan ben (TR I-IV en Legend / Underworld, daartussen spreken we niet over ;)) die toevallig een Xbox 360 had en geen PS3, en daarom nooit Uncharted heeft gespeeld.

[...]

Los van de Uncharted vs. Tomb Raider discussie dus de moeite waard? Ik ga ze halen (na Tomb Raider uitgespeeld te hebben :) ) Dank je voor de tip.

OT ik ben dus wel blij dat ik nu ein-de-lijk die PS3 exclusives kan spelen die ik altijd al wilde spelen, tenminste als ik de tijd ervoor kan vinden :D
En grafisch ziet tombraider er beter uit. Textures zijn hoger kleuren zijn realistischer en de animaties zijn echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:50
Ramon schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:36:
[...]

So? Er zijn meer casual gamers op de wereld dan hardcore gamers.
Dit dus. Kun je als hardcore gamer wel tien games kopen waar de casual er maar één aanschaft, maar als er honderd casuals tegenover één hardcore staan, is dat alsnog gauw bekeken, en voor de publisher is een euro gewoon een euro.

De tijd dat gaming iets was voor verbleekte nerds op zolderkamertjes is allang voorbij, welkom in de 21ste eeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tombraider nu 22 uur gespeelt en ik ben nog maar net in de sloppenwijken.
Echter heb ik wel alles gevonden tot nu toe. Als ik alle vondsten achterwege zou laten zou ik de game dan al lang hebben uitgespeeld in 22 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja.

En grafisch ziet Tomb Raider er beter uit dan Uncharted? Misschien moet je dan toch eens aan een bril gaan denken. Zelfs Uncharted 2 is mooier. Is ook logisch, die games zijn PS3 exclusives. Textures zijn hoger? Wellicht bedoel je scherper, maar nee. Kleuren zijn realistischer? Er zit amper kleur in Tomb Raider, dus hoe kun je dat nu zeggen? Het is allemaal grauw, grijs en bruin. Animaties zijn echter? Ook een dikke nee. Je hebt Uncharted 3 duidelijk niet gespeeld. De manier waarop Drake langs een muur loopt of tussen een spleet door kruipt, zijn gewoon net iets beter gedaan in Uncharted. Geeft verder niks, maar het klopt gewoon niet wat je zegt.

[ Voor 151% gewijzigd door bram1984 op 29-03-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad bram uncharted op de psvita zag er nog beter uit.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Die heb ik nog nooit gezien, maar die schijnt er serieus goed uit te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze alle 2 en ben het er niet mee eens, in het echt is alles ook niet kleurrijk en komt er ook geen kleur van ojecten af als of ze licht produceren, maar ben het er mee eens dat tombraider ook niet realstisch is qua kleur want in sommige gebieden is het indd grauw.
De textures zijn wel hoger van tombraider, vergelijk maar eens de kapottje flessen op de grond.
Lara loopt ook veel realischer en smoother die andere lijkt te zweven en loopt wat houtering. Vuur in tombraider is overgens ook echter.
PS3 exclusive wil niet zeggen dat het er mooier uit kan zien, integendeel zelfs.

YouTube: Uncharted 3 : Drake's Deception | Chateau gameplay demo (2011) Sony PS3

YouTube: Tomb Raider - Gameplay Walkthrough E3 2012 Demo [HD] (Xbox 360/PS3/PC)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Sorry hoor, maar alleen in deze filmpjes is het verschil door de kwaliteit zelf al gigantisch, en dan heb ik het nog niet eens over het detail zelf wat in Uncharted zoveel meer aanwezig is. Dat zie je toch wel, of zit je me te dissen :+

Let ook op de animatie van Drake als hij zich omdraait en verder loopt. Dat kleine stapje wat hij dan zet, briljant oog voor detail. Ook het lopen door water ziet er in Uncharted veel beter uit, evenals de natte kleding die Drake dan krijgt. Toegeven: het vuur is wel iets beter in TR.

Verder houd ik erover op, want dit gaat redelijk off topic zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Conclusie: Niet zeuren van welke van de twee beter is. Het zijn beide geweldige games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indd laten we er maar over op houden. Ik blijf toch bij mijn punt want heb beide games en tombraider ziet er grafisch en qua beweging van animaties beter uit, maar wat ik vind doet er niet toe.
Ik wil zo even een paar mooie plaatje delen met jullie.

Hier was ik net.
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2rm4io0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2e30s5f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/whefco.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

En daar komt dan Rambo Croft met haar pijl en boog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 14:24:
Indd laten we er maar over op houden. Ik blijf toch bij mijn punt want heb beide games en tombraider ziet er grafisch en qua beweging van animaties beter uit, maar wat ik vind doet er niet toe.
Ik wil zo even een paar mooie plaatje delen met jullie.

Hier was ik net.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik vind dat je de boel redelijk spoilt met in ieder geval 2 plaatjes (de eerste en de laatste). Kun je beter weer weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste is overal te vinden (is een benkende) de laatste indd, ik haal hem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Zeer vermakelijke game, helaas een beetje kort(maar dat is tegenwoordig standaard) een dag rustig doorgamen en je bent er wel doorheen(alleen nog even de game op 100%krijgen zal wat langer duren). Gelukkig is er nog een multiplayer welke ook best wel geinig is.

Ik heb geen vergelijking met Uncharted maar vind Tomb Raider er super strak uitzien qua graphics

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:27

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Streepje schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:59:
Zeer vermakelijke game, helaas een beetje kort(maar dat is tegenwoordig standaard) een dag rustig doorgamen en je bent er wel doorheen(alleen nog even de game op 100%krijgen zal wat langer duren). Gelukkig is er nog een multiplayer welke ook best wel geinig is.
Ik heb er iets van 16 uur over gedaan om de game 100% compleet te krijgen (gewoon tegelijk met playthrough). Prima game, beetje hoog popcorngehalte maar daar is weinig mis mee van tijd tot tijd.
Dacht daarna nog wat plezier te kunnen beleven aan de MP maar ligt het aan mij of is die niet te harden zo slecht. Laggy sowieso en ook gewoon niet zoveel fun? Voelt allemaal een beetje houterig aan, ik heb nog geen eerlijke teamverdeling gezien en leveldesign stelt ook niet zo veel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Moet trouwens de 2012 in de topic titel niet 2013 zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op zondag 31 maart 2013 @ 19:06:
Moet trouwens de 2012 in de topic titel niet 2013 zijn? :P
klopt , viel mij ook al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Er was in het begin bekend gemaakt dat het in 2012 uit zou komen, maar het was vertraagd. Daarbij komt dat de topicstarter inactief is.

[ Voor 20% gewijzigd door Chris Smoove op 31-03-2013 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Weet iemand een goede manier om aan een granaatje te komen? Heb er eentje nodig voor een relic (denk ik), maar het lijkt wel of alle granaten in het spel ineens verdwenen zijn...

edit: Uiteindelijk van een vriendelijke meneer in Shantytown een granaatje gekregen....

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 31-03-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

IceStorm schreef op zondag 31 maart 2013 @ 15:22:
[...]

Ik heb er iets van 16 uur over gedaan om de game 100% compleet te krijgen (gewoon tegelijk met playthrough). Prima game, beetje hoog popcorngehalte maar daar is weinig mis mee van tijd tot tijd.
Dacht daarna nog wat plezier te kunnen beleven aan de MP maar ligt het aan mij of is die niet te harden zo slecht. Laggy sowieso en ook gewoon niet zoveel fun? Voelt allemaal een beetje houterig aan, ik heb nog geen eerlijke teamverdeling gezien en leveldesign stelt ook niet zo veel voor.
Ik deed er ongeveer 14 uur over om de game op 80% te krijgen. Ik speel niet veel action/adventure games maar vond tomb raider lekker spelen(de tijd vloog voorbij) het spel bleef voor mij ook interessant, wat voor mij al een pluspunt is omdat ik dat niet vaak heb met singleplayer games .far cry 3 was ik met ren paar uur al helemaal zat van.als voorbeeld.

Multiplayer is wel vermakelijk maar inderdaad speelt dat wat houterig maar tot nu toe niet echt last gehad van gasten laggen. Wel.de oneerlijke team verdeling..

Maar weer wachten op de volgende tomb Raider game, en hopen dat die net zo leuk of zelfs beter weg speelt :*)

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Heb de game nu op 99% uitgespeeld. Denk dat ik er ook iets van 16 uur in heb zitten. Volgens mij is de laatste procent wat weapon upgrades die ik nog mis, want de levels zelf heb ik op 100% allemaal.

Heb alleen geen zin om voor die ene procent dieren te gaan lopen jagen voor salvage ofzo, dus denk dat ik het hierbij laat.

Heb me er toch kostelijk mee vermaakt uiteindelijk en ging de gameplay toch steeds meer waarderen in de loop van de game. De graphics en het verhaal blijf ik te donker en pretentieus vinden, maar ondanks dat dus een prima game en kijk ik toch uit naar een vervolg (wat hopelijk een iets meer originele, vrolijkere setting mee krijgt).

Hoop ook dat ze die, net als de vroege tomb raiders weer laten beginnen in de mansion met wat leuke puzzels!

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 01-04-2013 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puff_Danny
Bosmonster schreef op maandag 01 april 2013 @ 18:12:
[...]
Hoop ook dat ze die, net als de vroege tomb raiders weer laten beginnen in de mansion met wat leuke puzzels!
Agreed; butler in de koelkast opsluiten FTW :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

mja, ik zie niet in waarom niet:

Door dit alles heeft Lara haar geld verdiend, ik bedoel ze vind al die kisten in tombs enzo, de rest kan ze zo een pretpark voor archeologen van bouwen.

Dus een huis, butler, etc etc. Sam erbij als documentaire maker, cash rolt wel binnen, tijd voor nieuwe questen dus, zeg maar waar TR1 begon kunnen ze nu gewoon verder gaan wat vervolgen betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 23:38

westergas

rikkie_pc

*knip*
laat maar...

[ Voor 141% gewijzigd door westergas op 02-04-2013 22:28 ]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
djunicron schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:27:
mja, ik zie niet in waarom niet:

Door dit alles heeft Lara haar geld verdiend, ik bedoel ze vind al die kisten in tombs enzo, de rest kan ze zo een pretpark voor archeologen van bouwen.

Dus een huis, butler, etc etc. Sam erbij als documentaire maker, cash rolt wel binnen, tijd voor nieuwe questen dus, zeg maar waar TR1 begon kunnen ze nu gewoon verder gaan wat vervolgen betreft.
Ze heeft al die schatten gewoon gedoneerd aan het museum joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:30
Ik zit nu over de 80% en alles (tot nu toe) op 100%, alleen kom ik nu niet meer verder.
Het stukje met dat je de robe ascender krijgt.

Hoort daar nog een beschrijving of clou bij?
Ik schiet op die kist aan de kraan, ding hoor ik ratelen, maar gebeurt verder niks.

Als het een puzzel is, niet teveel antwoorden aub. Maar ik denk dat er iets fout zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:47
NeutraleTeun schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:36:
Ik zit nu over de 80% en alles (tot nu toe) op 100%, alleen kom ik nu niet meer verder.
Het stukje met dat je de robe ascender krijgt.

Hoort daar nog een beschrijving of clou bij?
Ik schiet op die kist aan de kraan, ding hoor ik ratelen, maar gebeurt verder niks.

Als het een puzzel is, niet teveel antwoorden aub. Maar ik denk dat er iets fout zit.
Zelfde key drukken die je gebruikt om deuren open te wrikken of van die netten met salvage kisten in de hens te zetten. (E op Pc)

*Rope Ascender btw, Robe ascender zou ook mooi zijn hoor ;)

[ Voor 4% gewijzigd door 6pack15 op 03-04-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Kwam ik net achter ja. Ik drukte al de mogelijke knoppen, alleen moest je deze vasthouden.
Waarom laten ze dat ook niet zien eigenlijk |:(
Kwam er net achter via beelden van de XBOX, daar zie je wel zo'n blauw knopje. Dus meteen erna zelf proberen, en tadaa.
Zucht.

Bedankt :9

ghihi, kun je zien waar mijn gedachten de hele tijd zijn O-)

---

Wat een pokke spel eigenlijk })
Heb ik eigenlijk alles gevonden, alles op 100%, behalve die *** watermijn-dingen.
Die heb ik op 9/10 en kan die resterende gewoon niet vinden.
En krijg ik dan te horen van mijn "vriendin" : "whenever you're ready, just hop on the boat".
Nou, dacht het toch niet!

Maar wordt er helemaal gek van, net zeker 8x die gehele kustlijn op en afgelopen.
Grrrr

En dan nog dat boek/document helemaal boven op die berg, in/onder dat standbeeld :?
(dat stuk waar je erna abseilt naar de pier om eigenlijk te vertrekken)

[ Voor 43% gewijzigd door NeutraleTeun op 03-04-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
Na lange twijfel tóch maar TR aangeschaft voor de PC, was toch ziek en toe aan iets nieuws afgelopen maandag, maar wat een teleurstelling deze TR. Zeker na het grote aantal positieve verhalen hier had ik er wel meer van verwacht.

Onze jonge Lara doet niet bepaald pijn aan de ogen en het verhaal, hoewel ontzettend voorspelbaar, is vermakelijk genoeg om het in 1 of 2 stints uit te spelen. Het springt/klimt/schiet ook lekker en het spel ziet er goed uit, so far dikke prima. Maarrrrrrrrrr

Wie-o-wie heeft besloten dat QTE's nog steeds een goed idee zijn en in TR moesten, mag aan de hoogste boom geknoopt worden wat mij betreft. QTE's zijn niet leuk, ze zijn niet moeilijk, niet uitdagend, niet spanningsverhogend maar alleen maar BLOEDirritant. Elke keer als een QTE wordt ingezet, in elk spel overigens, dan begint 't bloed hier al weer te koken. Je wordt helemaal uit de flow gezogen, mag je weer als een apaat op het toetsenbord rammen om vervolgens een filmpje te zien. Het is in TR nog niet zo frustrerend als in RE6 maar oei oei, het zit wel op 't randje van game-breaking voor mij.

Over moeilijkheid gesproken, 'dumbed-down-for-the-masses' is nog een understatement. Waren TR 1 en 2 nog echt moeilijk (daarna werden ze ook per deel exponentieel slechter), zelfs m'n pasgeboren nichtje kan deze TR nog blind uitspelen heb ik het idee. Het is hier al vaker naar voren gekomen, maar als je bij de puzzels langer dan een paar minuten vast staat, dan denk je te moeilijk en moet je toch doen waar je aanvankelijk bij dacht 'naah, dat zal toch niet, zo makkelijk zal 't niet zijn', maar jawel hoor.

Het schieten is zoals gezegd leuk, maar de AI biedt dan ook geen tegenstand met uitzondering van het lobben van stukken dynamiet. Plus, hoevaak je wel niet uit een filmpje komt bij een groepje vijanden en dat je die pijl en boog weer vast hebt in plaats van die gun die je 5 seconden geleden nog in de handen had............. Als ik dat stukje met pijl en boog wil spelen wissel ik daar wel naar toe, ik heb niets voor niets die silencers erop.

De wapens en het upgrade systeem zijn trouwens erg leuk gedaan moet ik zeggen al had er wel iets minder salvage in mogen zitten zodat je nog keuzes moest maken. Nu kon ik vrijwel altijd alle upgrades kopen, jammer. Ook de XP ging me iets te snel, ik was al veel te snel maxed out qua skill points.

Het back-tracken om de levels 100% uit te spelen is leuk voor degenen die daar van houden. Zelf wordt ik er niet warm of koud van als het niet iets toevoegd aan de skillset of wapens van Lara. Ook die quests en GPS caches zijn niet nodig om Lara van voldoende XP te voorzien en mijn inziens een makkelijke manier om de gameplay te rekken.

Lara mag overigens wel weer terug naar de universiteit, want ze is niet de snelste in het oppikken van hints als heipalen. Voor de speler is het na een uur al volledig duidelijk hoe het plot zich tot op de minuut gaat ontvouwen, inclusief de voorspelbare plot twists, maar Lara heeft er nog een X aantal uur voor nodig. De overige NPC's hebben ook keurig de rollen die ze moeten hebben:
spoiler:
het slachtoffer, de cynicus, de egocentrische verrader, de dommekracht, de verliefde nerd etc.
Hoe die NPC's trouwens zonder problemen over dat eiland kunnen klossen en véél sneller ergens kunnen zijn dan Lara helpt ook niet mee met de suspension of disbelief. Dan zitten er links en rechts nog wat gapende gaten in het verhaal, maar niets gamebreakings.

Al met al een wrang gevoel. Het was voldoende aanstekelijk om het wel uit te spelen. Maar het spel is vanaf het begin wel een gigantische belediging voor de intelligentie voor eenieder vanaf een jaar of 8. Voorspelbaar, kinderlijk eenvoudig, onnodige QTE's en opgedrongen worden met pijl en boog te spelen zijn toch een beetje de gedachten die blijven hangen aan deze TR. Desalniettemin, Lara is terug en ziet er verdomd kek uit in haar hunter outfitje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

NeutraleTeun schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:46:
Wat een pokke spel eigenlijk })
Heb ik eigenlijk alles gevonden, alles op 100%, behalve die *** watermijn-dingen.
Die heb ik op 9/10 en kan die resterende gewoon niet vinden.
Pak een youtube filmpje erbij. Die mijnen zijn irritant, ik heb er 2 gehad die ik gewoon niet kon zien maar alleen met survivor mode een beetje op wilde lichten. De moeilijkste voor mij was diegene aan de rechterkant van de Endurance (als je op het strand staat). Die kon ik alleen zien in survivor mode toen ik op het schip zelf stond (bij het teruglopen, dus dan aan de linkerkant).
Maar met behulp van wat filmpjes/kaart online kon ik iig wel deduceren welke ik nog miste.
Eigenlijk volledig mee eens. Het is echt een lekker spel maar sommige zaken zijn waardeloos. QTE's zijn irritant. En ook meteen de enige keren dat ik doodging zonder dat ik daar zelf de schuld van was (misspringen). Elke keer is het een schrikreactie 'er wordt wat van me verwacht'. Om daarna te merken, 'oh wacht, ik moet precies op het juiste moment op 'F' drukken'.
Zowel de AI als de puzzels vormen niet echt een uitdaging. Dat hoef ik ook niet altijd overigens, ik heb deze game vooral als 'popcornvermaakgame' gespeeld.

Neemt niet weg, volgend deel schaf ik gewoon weer aan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik snap sowieso dat je de game helemaal hebt uitgespeeld, en dan nog krampachtig achter een achievement aan gaat. Moet je helemaal zelf weten hoor, daar niet van. Maar snappen doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Grafisch een hele stap vooruit maar eerlijk gezegd heb ik me beter vermaakt met de vorige Tomb Raider, Underworld. Daar lag de focus nog echt op puzzels oplossen, hier is het met name de 2e helft van de game 1 groot shooter festijn.

Vond de game nog wel sterk beginnen, met als hoogtepunt (no pun intended) de lange klim in de radiotoren.
Nadat de eerste enemies tevoorschijn kwamen vond ik het al snel erg mediocre worden allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Bram:
Ik denk dat je het woordje "niet" vergeten bent?
En ach, wat is een spel zonder achievements? Beetje doelloos naar het einde rushen.

Sommige spellen en bepaalde doelen uitgesloten.

Meeste collectibles van andere spellen vind ik ook zeer irritant en hou ik me ook niet mee bezig (Far Cry bv, met dat spel ben ik ook gewoon helemaal gestopt).

En ik ga ook niet terug (of nog een keer spelen) voor een bepaalde achievement. Maar nu, bij dit spel, ben ik zo dicht bij het einde en mis ik eigenlijk maar 1 ding. Ja... dan wil ik die ook graag vinden/halen.

Bij MW3 online bv speel ik ook alleen maar voor de challenges. Alles proberen te halen en zo hoog mogelijk.

Wat ik wel bij sommige spellen doe (welke ik echt leuk vind) is gewoon nogmaals spelen. Met andere settings/char/difficulty oid.

Andere Tomb Raiders ken ik eigenlijk niet, maar deze vind ik eigenlijk ook te makkelijk.
Gebruik daarom ook overal eigenlijk mijn boog als wapen om het toch een beetje uitdagender te houden.

@IceStorm
Ik doe het liever niet, maar ga het dan toch eens proberen met een filmpje erbij.
Ook nog een verklaring voor dat rare document dat via de blauwe waypoint in/onder dat rotsblok zit? Met daarboven dat zittende statue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

NeutraleTeun schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:29:@IceStorm
Ik doe het liever niet, maar ga het dan toch eens proberen met een filmpje erbij.
Ook nog een verklaring voor dat rare document dat via de blauwe waypoint in/onder dat rotsblok zit? Met daarboven dat zittende statue?
Die heb ik zo niet meer in beeld moet ik zeggen. Ik ben zelf ook wel een beetje van het achievement whoren maar ook weinig mis mee om zo af en toe wat digitale hulp in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
NeutraleTeun schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:29:
Bram:
Ik denk dat je het woordje "niet" vergeten bent?
En ach, wat is een spel zonder achievements? Beetje doelloos naar het einde rushen.

Sommige spellen en bepaalde doelen uitgesloten.

Meeste collectibles van andere spellen vind ik ook zeer irritant en hou ik me ook niet mee bezig (Far Cry bv, met dat spel ben ik ook gewoon helemaal gestopt).

En ik ga ook niet terug (of nog een keer spelen) voor een bepaalde achievement. Maar nu, bij dit spel, ben ik zo dicht bij het einde en mis ik eigenlijk maar 1 ding. Ja... dan wil ik die ook graag vinden/halen.

Bij MW3 online bv speel ik ook alleen maar voor de challenges. Alles proberen te halen en zo hoog mogelijk.

Wat ik wel bij sommige spellen doe (welke ik echt leuk vind) is gewoon nogmaals spelen. Met andere settings/char/difficulty oid.

Andere Tomb Raiders ken ik eigenlijk niet, maar deze vind ik eigenlijk ook te makkelijk.
Gebruik daarom ook overal eigenlijk mijn boog als wapen om het toch een beetje uitdagender te houden.

@IceStorm
In Tomb Raider vind ik het echt weinig toevoegen, behalve degene die je in de tombes kan vinden. Dat is gewoon een verhalende game en daar heeft het echt geen meerwaarde. Laat FC3 nu net een game zijn die ik ook nu nog speel nadat ik 'm heb uitgespeeld. Ik heb de outposts gereset en de relics zoeken en af en toe een outpost afslachten is prima tijdverdrijf, maar dat komt mede ook omdat er onderweg nog zoveel gebeurt en je ook nog op plekken komt waar je nog niet eerder geweest bent, fantastisch. Met Tomb Raider kom je amper nieuwe dingen tegen, behalve de voorgenoemde tombes.

Bij CoD begrijp ik het ook wel, daar krijg je XP voor en daarme stijg je weer in rang en unlock je nieuwe dingen en emblems.

Maar bij TR? Meh. Ik heb de game volgens mij maar op 70%, maar echt niets roept mij om nog verder te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:59

Player1S

Probably out in the dark

Tijd terug gegevens ingevuld op de site van Paul Rabberink om deze te winnen....helemaal vergeten tot er gister er zo'n bubbeltjesplastic envelop op de deurmat lag .... *O*

Alleen heb ik nu met Dishonored bezig en ligt de Witcher 2 ook nog klaar -O-

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:06
kazuka schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:25:
Grafisch een hele stap vooruit maar eerlijk gezegd heb ik me beter vermaakt met de vorige Tomb Raider, Underworld. Daar lag de focus nog echt op puzzels oplossen, hier is het met name de 2e helft van de game 1 groot shooter festijn.
Ik vond Underworld ook fantastisch qua puzzels en omgevingen. Als ze dat zouden combineren met de huidige editie hebben ze een topspel denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 23:38

westergas

rikkie_pc

L1nt schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:20:
Alleen heb ik nu met Dishonored bezig en ligt de Witcher 2 ook nog klaar -O-
Gratis tip: zet alles aan de kant en speel eerst The Witcher 2 ;)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:59

Player1S

Probably out in the dark

westergas schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:50:
[...]

Gratis tip: zet alles aan de kant en speel eerst The Witcher 2 ;)
Was ik mee begonnen maar zaten paar frustratiemomentjes in het begin met de daarbij behorende verbale uitingen van mijzelf waardoor de vriendin begon te klagen....dus maar ff aan de kant gelegd voor Dishonored.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Jeej, completed @ 100%.
En zelfs nog 2 skill points over 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
NeutraleTeun schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:10:
Jeej, completed @ 100%.
Dat had ik ook al voor ik het laatste level in ging en ik zit op 84% completed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
NeutraleTeun schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:10:
Jeej, completed @ 100%.
Heb je een versie waarmee je direct vanaf het begin al 2 unlocks hebt gekregen?
Daardoor hou je aan het eind 2 punten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Niet dat ik weet eigenlijk?
Heb eigenlijk alles wel zelf unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik ben nog niet zover ,maar zit nu vast
spoiler:
Ik ben zeg maar bij die vuurgevecht waar ze dynamieten gooien, na het gevecht valt de ladder naar beneden en moet je een ander weg zien te vinden, via de kabelbaan denk ik. Ik loop dan terug naar de poort, maar hoe kom ik daar boven dan?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dK7ryanh1AIeTG9N4jIrzxbM/medium.jpg

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik weet niet precies waar je bent en wat je al gedaan hebt, maar op die hoge plek kom je pas later in dat level. Dus eerst de normale weg volgen en het spel spelen en dan moet je er vanzelf komen.
Ben je al met die bakjes van de ene ene toren naar de ander gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

spoiler:
Dat stuk boven je met dat gewikkelde touw kun je pas later bereiken met een rope ascender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
^
Dan heb ik dat stuk gemist?
Is dat niet gewoon Shanty Town? Daar heb ik "dat ding" niet gebruikt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Heb net ff gegoogeld en waar ik ben is inderdaad shanty town.
Volgens walktrough moest ik dus niet teruggaan naar de poort, maar gewoon via de touwen naar de andere kant toe klimmen. Waar het gevecht zeg maar eindigd .
Soms doe je zo moeilijk maar is de oplossing easy. Ik kan weer verder .tnx

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:31

koelebobes

Wen BTC €100K

Beste Tweakers

Ik heb al wat gegoogled en kan het niet vinden... daarom vraag ik het maar hier. Ik heb Tomb Raider geintstalled op mijn laptop. Die heeft 2 videokaarten de Intel 4000 en de 7970 van Ati.. Maar als ik de game boot krijg ik een menutje met welke videokaart ik wil gebruiken en ik kan alleen de 4000 gebruiken.. Weet iemand hoe ik dit kan omzetten naar de Ati kaart die ik nu niet zie ? :)

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

In de bios igpu uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:43
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:07:

Wie-o-wie heeft besloten dat QTE's nog steeds een goed idee zijn en in TR moesten, mag aan de hoogste boom geknoopt worden wat mij betreft. QTE's zijn niet leuk, ze zijn niet moeilijk, niet uitdagend, niet spanningsverhogend maar alleen maar BLOEDirritant.
Die Quick time events zijn erg irri,Underworld was imho een stuk beter.
Ben nog niet heel ver 15%? maar tot zover so.so.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Bad Brains schreef op zondag 07 april 2013 @ 21:56:
[...]

Die Quick time events zijn erg irri,Underworld was imho een stuk beter.
Ben nog niet heel ver 15%? maar tot zover so.so.
Ik moest er ook even ingroeien. Op 15% (net begonnen) was ik ook erg sceptisch. Maar later toch met veel plezier uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er nu voor ongeveer 40% in.

Het eerste uur vond ik er bar weinig aan, saai verhaal, hert killen, steeds hetzelfde regenachtige weer, veel quicktime events.

Nu ik eenmaal verder ben is het toch wel leuk. De wapens vind ik buitengewoon fijn. Alle wapens trekken lekker snel, reloaden aardig, richten goed, om het hoekje schieten werkt goed, schuilen werkt goed. Echt top uitgewerkt. Daarnaast klimt, springt en klautert dame Croft erg fijn. En het looten van body's/planten gaat lekker snel.

De tombs raiden vind ik wel aardig, een puzzle, steeds weer wat anders, een xp reward en vaak wel een item voor je wapens. Voor de rest, die kleine gps dingen, relics en ander spul verzamelen boeit me dan geen ene donder. Die salvage kratten en kisten vind ik trouwens ook maar saai, vooral als je ze moet verbranden. Waar ik me ook aan erger zijn, als je een tankje oppakt om te gooien, die lelijke blauwe pijl om te zien waar dat tankje terecht komt. Kan dat niet wat chiquer? Evenals die torch/ijsbijl afbeelding als je iets in de fik kan steken of je ijsbijl moet gebruiken.

Ten laatste slaan die quicktime events in het begin natuurlijk helemaal nergens op.

Tot nu toe krijgt deze game een 7.5 Vooral omdat schieten, rushen, knallen, klimmen en klauteren gewoon zo lekker voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben net 10 minuutjes bezig en dit spel haalt het bloed onder mijn nagels vandaan. Wtf's up with the QTE? En het frustrerende, op de pc-versie die ik speel werden de "te-drukken-knopjes" niet weergegeven. Ik moet dus maar wat gokken!

Ik krijg tijdens de QTE; "druk op knop" 1/2/3/4/5/6/etc. Okay leuk, maar welke is dat dan? En tijdens andere QTE's: dat rondje dat kleiner word, die uberhaubt niet zegt wat je moet drukken. Ben al tig keep dood gegaan voordat ik uperhaubt de eerste grot uit was...

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Fiddle schreef op zondag 14 april 2013 @ 14:27:
Ik ben net 10 minuutjes bezig en dit spel haalt het bloed onder mijn nagels vandaan. Wtf's up with the QTE? En het frustrerende, op de pc-versie die ik speel werden de "te-drukken-knopjes" niet weergegeven. Ik moet dus maar wat gokken!

Ik krijg tijdens de QTE; "druk op knop" 1/2/3/4/5/6/etc. Okay leuk, maar welke is dat dan? En tijdens andere QTE's: dat rondje dat kleiner word, die uberhaubt niet zegt wat je moet drukken. Ben al tig keep dood gegaan voordat ik uperhaubt de eerste grot uit was...
Ja het ontbreken van uitleg over die QTE's is echt heel erg kut. Maar als je ze doorhebt zijn te wel te doen. Volgens mij is het meestal E of F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 17:20

Zoals eerder aangegeven in dit topic heeft het waarschijnlijk iets met graphic instellingen te maken. Als je de resolutie of het detailniveau iets naar beneden schroeft zou de knop wel weergegeven moeten worden. Voor zover ik weet is het altijd E. Ben in het hele spel met de Xbox controller geen QTE tegengekomen die een andere knop gebruikte dan de gele knop/Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Mensen die geïnteresseerd zijn in de PS3 versie: ik heb 'm uitgespeeld en heb 'm te koop staan. PM voor interesse.

edit: Aaaand it's gone.

[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 25-04-2013 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 08:49
Ik heb hem ook zojuist uitgespeeld. Was wel een tegenvaller dat het ineens afgelopen was aangezien ik pas op 72% completion zat. De overige 28% zijn dus challenges die ik nog niet heb geunlocked.

Eindconclusie; Prachtig spel met een prima verhaallijn. Ik vind het echter iets te makkelijk (op medium). Vooral de puzzels waren volgens mij een stuk simpeler dan in voorgaande delen (mede vanwege "hunters instinct"). Hierdoor heb ik het spel helaas in een uurtje of 6-7 uitgespeeld op wat challenges na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 08:49

Vreemd... bij mij stond er iedere netjes bij welke knop ik in moest duwen (E of F). Misschien omdat ik de game heb geupdate ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Meh moet nog 1 relic en die zit onder de research lab. Je kan daar blijkbaar niet meer inkomen vanaf buitenaf :( En van binnen kan je niet verder naar beneden.. iemand de gouden tip?

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij overlapt die level een klein stukje met de level die je daarvoor had. Kun je niet naar 1 kamp eerder gaan en vanaf daar doorlopen? Dan kun je er volgens mij wel komen.

Ik moet anders thuis even kijken, heb hier het spel niet bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
TERW_DAN schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 17:43:
Volgens mij overlapt die level een klein stukje met de level die je daarvoor had. Kun je niet naar 1 kamp eerder gaan en vanaf daar doorlopen? Dan kun je er volgens mij wel komen.

Ik moet anders thuis even kijken, heb hier het spel niet bij de hand.
Al geprobeerd, dan moet je dus naar boven klimmen en met een lift naar de overkant. Je mist alleen de 2de lift waardoor je de sprong naar de overkant niet kan halen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peto84
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:23
Alles is behaalbaar nadat je het spel uitgespeeld hebt. Ik moest ook nog die onder het research lab, ik moest ook even zoeken hoe ik erbij kwam. Je moet weer helemaal uit het researchlab gaan, dus bij het kamp, terug naar boven, dan kom je op gegeven moment weer in de grotten onder het lab.

Hier een filmpje met alle relics in de researchbase: http://www.youtube.com/watch?v=p0ovwnmEq6k

psnprofiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JerX schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 18:13:
[...]

Al geprobeerd, dan moet je dus naar boven klimmen en met een lift naar de overkant. Je mist alleen de 2de lift waardoor je de sprong naar de overkant niet kan halen :(
Ik had me even in het level vergist. Maar als je terugloopt vanaf 't kamp in de researchbase naar het begin van het level. Daar kun je aan het begin van 't level door het water heen en dan kom je op t punt uit waar de relic ligt. Alles is in elk geval te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
peto84 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 18:47:
Alles is behaalbaar nadat je het spel uitgespeeld hebt. Ik moest ook nog die onder het research lab, ik moest ook even zoeken hoe ik erbij kwam. Je moet weer helemaal uit het researchlab gaan, dus bij het kamp, terug naar boven, dan kom je op gegeven moment weer in de grotten onder het lab.

Hier een filmpje met alle relics in de researchbase: http://www.youtube.com/watch?v=p0ovwnmEq6k
Ahh thanks tis gelukt!

Jij ook bedankt TERW_DAN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zaterdag gekocht, damn wat een verslavend spel zeg! Ondertussen 20 uur er in zitten, en dat zal nog wel verder oplopen als ik de difficulty op hard zet.
En niet te vergeten, alles wat ik tot nu toe heb gemist.

Ik vind TR2013 een toffe game dus. Heel tof.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
Wat een heerlijke game, goede graphics, lekker sfeertje en ja, ik vond de QTE's in het begin niet zo heel erg. Ze werden gebruikt op de juiste manier om een lekker dramatisch verhaal te vertellen (de eerste keer schieten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Vind het een topspel, lekker langzaam over gedaan, even alles onderzoeken.

spoiler:
Maar die eindbaas Big Oni was echt een teleurstelling. Ik dacht eerst, weer een irritant mannetje voor ik bij het einde ben even snel afknallen en niet teveel ammo verspillen voor the big fight. Die baas had ik vrij snel dood. Ik dus denken, er gaat iets groot gebeuren bij the queen. Is het slechts 2 knoppen drukken en klaar 8)7 8)7 8)7

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik heb afgelopen week weer een paar uurtjes Uncharted 3 gedaan, en dan moet ik toch wel concluderen dat TR nog lang niet dat niveau heeft, ondanks dat het zeer vermakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:50
Vorig weekend in een impuls een Xbox 360 gekocht met dit spel er bij (2de hands). Heb verder geen noemenswaardige game ervaring met een controller maar ik moet zeggen dat ik het een prima spel vind (beter dan ik had verwacht). Echt moeilijk is het helaas niet, maar de looks van Lara maken veel goed ;)

Even een losse vraag: ik vind dit genre spellen wel leuk, hebben jullie nog meer aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Egeau schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:31:
Vorig weekend in een impuls een Xbox 360 gekocht met dit spel er bij (2de hands). Heb verder geen noemenswaardige game ervaring met een controller maar ik moet zeggen dat ik het een prima spel vind (beter dan ik had verwacht). Echt moeilijk is het helaas niet, maar de looks van Lara maken veel goed ;)

Even een losse vraag: ik vind dit genre spellen wel leuk, hebben jullie nog meer aanraders?
Op de Xbox kan ik er niet veel noemen. Je had dan een PS3 moeten kopen. ;)

Uncharted 1 t/m 3. The Last Of Us (ook third person adventure, maar dan iets meer horror elementen en minder spring en klauterwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 19:02
Egeau schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:31:

Misschien vind je de Assassin's Creed-reeks wel leuk. Je hebt ook een open wereld waarin je heerlijk kun rondzwerven.
De eerste kun je wel negeren maar vanaf II, vind ik het heerlijk om bijv. in het oude Rome rond te struinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:50
Bedankt voor de tips Assassin's Creed was ik helemaal vergeten, eerste deel heb ik nog wel op de PC uitgespeeld, maar ik heb gehoord dat de opvolgers niet zo saai zijn (repeterende acties doen).

P.s. heb gister Tomb Raider uitgespeeld maar het einde viel me best tegen qua moeilijkheidsgraad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Aegir81 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:25:
[...]

Misschien vind je de Assassin's Creed-reeks wel leuk. Je hebt ook een open wereld waarin je heerlijk kun rondzwerven.
De eerste kun je wel negeren maar vanaf II, vind ik het heerlijk om bijv. in het oude Rome rond te struinen.
Wat mij zo tegenviel aan AC was dat je altijd hetzelfde moest doen.
Altijd dezelfde opdrachten, enkel de locatie/sfeer was anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

NeutraleTeun schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:37:
[...]

Wat mij zo tegenviel aan AC was dat je altijd hetzelfde moest doen.
Altijd dezelfde opdrachten, enkel de locatie/sfeer was anders.
Helaas verwacht ik dat Watch dogs hetzelfde principe zal zijn :N

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35
Schaamteloze crosspost voor de liefhebbers: Tomb Raider Benelux Editie voor de PS3 en de XBOX 360 is weer beschikbaar voor € 18,33 (inclusief verzending) op de Media Markt website.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Heb deze game gister gekocht tijdens Steam Summer Sales: 75% korting (nog 9 uur). Ben nog niet zo heel ver, maar het is zeker een vermakelijke game. Het is wel enigszins donker allemaal en op bepaalde plekken wel vrij veel scripted, maar prima voor wat Casual Gaming. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-08 19:55
Ik heb hetzelfde gedaan. Voor 20 euro Tomb Raider + alle DLC aangeschaft tegen 75% korting. Binnenkort maar eens starten.

Is de multiplayer een beetje interessant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
BramSd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 09:15:
Ik heb hetzelfde gedaan. Voor 20 euro Tomb Raider + alle DLC aangeschaft tegen 75% korting. Binnenkort maar eens starten.

Niet gespeeld, boeide mij niet echt :P Trouwens ook een singeplayer DLC gekocht. The lost nog wat, normaal 2.50 nu 60 cent. Maar zelfs die 60 cent was het niet waard, 10 minuten max gameplay..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

BramSd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 09:15:
Heb ik zelf nog niet gespeeld, maar van wat ik tot nu toe op internet heb kunnen vinden is de Multi Player niet zo interessant nee... zie o.a. http://mltiplyr.com/2013/...-good-multiplayer-not-so/

Edit: Maar ik vind het ook eigenlijk meer een Single Player game, daar heb ik ‘m voor gekocht; die is prima.

[ Voor 13% gewijzigd door OkkE op 15-07-2013 11:08 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Ik heb deze game vant weekend gekocht in de steam summer sale. En wow wat een leuke game. Van de trailers leek het me inderdaad wel leuk, maar dat ik het gewoon bijna niet neer kan leggen is toch wel ff wat anders :) Ik ben nu halverwege volgens mij, althans, er staat zo'n percentage in me game. En nu zo'n 11-12 uur bezig volgens steam.

Het enige wat ik niet echt tof vind is de verhaal lijn over je crew/vrienden. De game begint met die boot crash en je word wakker op een eiland. And thats it, zero fuck is given to your crew. Ik ken ze niet, heb geen connectie met ze en dan moet ik ze gaan redden? Dat hadden ze beter kunnen doen. Misschien eerst een half uurtje op die boot, beetje iedereen leren kennen, beetje met ze praten etc. En sparring sessie met die dude die je in je hoofd hoort af en toe. Dat had me net wat meer mee genomen met dat verhaal. Nu is het: ja ok, leuk, ik ga wel weer de wildernis in, later.

Het verhaal over het eiland en de vroegere en huidige bewoners daarentegen is echt vet, en daarom wil ik door spelen.

Combat is wat simpel. Die boog is OP. En je kan zoveel hits hebben. Ik heb het daarom maar op hard gezet, iets meer challenge.

De 'optional tombs' zijn me ook iets te kort. 1 kleine puzzel, klaar. Ik had echt Assasins creed achtige tombs verwacht (of eigenlijk gehoopt).

Maar al met al echt een game met veel exploration, puzzel elementen hoe je ergens moet komen, en natuurlijk alles af zoeken naar alle treasure en meuk. I needz to know everythink. Ik kan het gewoon niet neer leggen. En dat is alleen maar positief. Misschien toch maar een ps3 voor el cheapo op de kop tikken en de 4 naughty dog games halen :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb de game ook bij de Steam sale gekocht en zoals ik eigenlijk altijd afvraag zijn er in deze game zaken die je slechts 1x kans om het te bemachtigen? Bijvoorbeeld een speciale item die je kan vinden. Of kan je altijd terug om het alsnog te gaan zoeken? Ik speel het liefst door zelf alles te ontdekken (dus zo min mogelijk spoilers), maar wil ook weer niet speciale dingen permanent mis lopen.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste