Ze mogen allebei van de HRA gebruik maken, tot aan een bepaald maximum van €350k. Dat is heel normaal, bij de inkomstenbelasting is de belastingvrije voet toch ook inkomsten-onafhankelijk?redwing schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:38:
Ja, en waarom zou iemand met een huis van 6 ton geen gebruik mogen maken van de huidige regelingen en iemand met een huis van 350k wel ? Zorg dan voor een regeling waardoor iedereen er wat op achteruit gaat maar niet alleen degene in een duurder huis.
Nee, er is nooit een garantie gegeven dat die HRA tot het einde der looptijd onveranderd zou blijven. Door op de nettolasten te gokken krijg je extra bestedingsruimte, maar je moet die nog steeds verstandig inschatten.Ja, iemand maakt gebruik van de bestaande regelingen en berekend daarmee wat ie wel/niet kan kopen. De regelingen aanpassen zorgt ervoor dat ie meer per maand kwijt is. Ik noem het iig benadelen als ik door een regeling minder te besteden krijg.
Dan moet je het topic eens wat beter lezen. Zomaar afschaffen is geen optie voor mij, afbouwen en inperken wel.Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:04:
Jij ziet er blijkbaar meer vertel laat me raden hypotheekrenteaftrek afschaffen.......wat gebeurd er dan?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.