In Windows Phone 7.5/7.8 kan je niet direct vanaf je telefoon foto's in volledig formaat opslaan op Skydrive. Dit kan pas vanaf WP8.coenox schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 22:37:
[...]
Dat is een instelling. Je kunt er voor kiezen om ze in volledig formaat opslaan. Kan je nu even niet vertellen waar omdat die van mij in reparatie is.
Weet iemand of de 7.8 update voor KPN toestellen beschikbaar komt? Ik heb op mijn Lumia 800 nog steeds geen melding van een update gekregen en ook Zune zegt dat het toestel up to date is. Ik lees van verschillende mensen reacties die de update vanaf een KPN toestel al wel binnen hebben gekregen.
Ik kan me vergissen, maar je geeft zelf antwoord op je vraagShiny Disco schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:39:
Weet iemand of de 7.8 update voor KPN toestellen beschikbaar komt? Ik heb op mijn Lumia 800 nog steeds geen melding van een update gekregen en ook Zune zegt dat het toestel up to date is. Ik lees van verschillende mensen reacties die de update vanaf een KPN toestel al wel binnen hebben gekregen.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Ik heb sinds update naar wp7.8 regelmatig de melding dat er geen internetverbinding mogelijk is terwijl ik thuis zowel wifi als 3G gebruik.... Duurt ook maar een seconde of zo... maar wel apart. Nooit eerder gehad.
Ik heb sinds 7.8 dat mijn Wifi van thuis niet elke keer opgepikt wordt als ik de telefoon unlock. Als ik dan wifi uit en weer aan zet werkt het meteen weer.
Mijn lumia 800 begint de coating van af te bladderen bij de speaker uitsparing
meer mensen met dit probleem? Ik bel er eigenlijk nooit mee en heb er altijd een hoesje omheen...
Bij de speaker heb ik dat niet, bij de 3,5 mm aansluiting wel een beetje helaas
spNK - Dit heb ik ook bij de speaker.
Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.
Er zijn van die momenten ...
Vanmorgen in de trein internet via wifi aan het internetten en wordfeuden, luisterend naar muziek bevriest de foon op station Sloterdijk. Powerknop lang indrukken en herstarten.
Daarna was ik benieuwd hoelang de wandelroute is naar het werk langs het IJ dus Endomondo aan gezet. Bij het IJ een mooie zonsopkomst en wat foto's gemaakt met Photosynth (ondertussen muziek aan). Eentje daarvan bewerkt in Lomogram en op facebook gezet.
Aangekomen op het werk zegt Endomondo dat ik maar 600 meter gelopen heb en de foon staat in de batterijbespaar stand. (het is een km of 2 lopen)
Batterij dus leeg in 2 uur tijd
Vanmorgen in de trein internet via wifi aan het internetten en wordfeuden, luisterend naar muziek bevriest de foon op station Sloterdijk. Powerknop lang indrukken en herstarten.
Daarna was ik benieuwd hoelang de wandelroute is naar het werk langs het IJ dus Endomondo aan gezet. Bij het IJ een mooie zonsopkomst en wat foto's gemaakt met Photosynth (ondertussen muziek aan). Eentje daarvan bewerkt in Lomogram en op facebook gezet.
Aangekomen op het werk zegt Endomondo dat ik maar 600 meter gelopen heb en de foon staat in de batterijbespaar stand. (het is een km of 2 lopen)
Anoniem: 415735
Sinds de update naar 7.8 heb ik meerdere vastlopers gehad (onder verschillende omstandigheden) waar de telefoon in een endless cycle terrecht kwam.hjs schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:13:
Er zijn van die momenten ...
[...] bevriest de foon [...]
De laatste was vorige week na een workout: Endomondo Sports Tracker vergeten af te sluiten, daarna bevroren, herstart, vervolgens bleek mijn batterij binnen 2 uur leeg te zijn (van ca 90% vol).
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 415735 op 20-02-2013 11:50 ]
Was voor het eerst sinds weken dat de Lumia weer eens bevroor in de trein.
(meestal doe ik wifi niet aan, werkt toch beroerd, misschien dat dat iets uitmaakt)
(meestal doe ik wifi niet aan, werkt toch beroerd, misschien dat dat iets uitmaakt)
Het flapje van de mini-USB aansluiting heb ik dat hoofdzakelijk, heb altijd een cover gehad dus verder nog weinig 'schade'.spNk schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:01:
Mijn lumia 800 begint de coating van af te bladderen bij de speaker uitsparingmeer mensen met dit probleem? Ik bel er eigenlijk nooit mee en heb er altijd een hoesje omheen...
Al begint hij nu goed jaar later wel steeds meer kuren te vertonen. Internet werkt volledig niet meer als ik email sync tot zo'n 1minuut later, simkaart nu al 5x deze week 'verdwenen' (melding: geen simkaart) en af en toe complete vastloper bij explorer.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hoe lang is de garantie op de body eigenlijk? Heb hem bijna een jaar nu, maar imo is dit niet mijn schuld (aangezien ik altijd een hoesje gebruik, en ik eigenlijk nooit bel kan het bijna niet door slijtage zijn).
Mijn usb klepje is nu bijna kapot, hij hangt er nog wat gammel bij en er zit een scheur in het midden. Iemand een idee waar ik een vervangend exemplaar kan krijgen? Volgens nokia webcare hebben zij ze niet op voorraad.
e-Baytw1light schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:48:
Mijn usb klepje is nu bijna kapot, hij hangt er nog wat gammel bij en er zit een scheur in het midden. Iemand een idee waar ik een vervangend exemplaar kan krijgen? Volgens nokia webcare hebben zij ze niet op voorraad.
En met behulp van Google is ook wel wat te vinden : http://stellatech.com/nok...r-(cyan),a,en,811324.htmltw1light schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:48:
Ik heb mijn klepje er na 2 maanden zelf afgetrokken, veeeel makkelijker zonder
ie zal wel iets meer stof vreten zo, maar nu 12 maanden verder nog nergens last van
ie zal wel iets meer stof vreten zo, maar nu 12 maanden verder nog nergens last van
Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson
Heeft iemand ervaring met bliep prepaid en zijn lumia 800? Ik krijg het internet namelijk niet aan de gang.
Nog steeds geen 7.8 update hier! Meer mensen met hetzelfde probleem?
Anoniem: 222692
Hallo .
Ik heb een probleem als ik een email krijg en ik re hem dan blijft mijn mobiel synchroniseren, hij zet hem dan in postvak uit maar wordt niet verzonden ook niet als ik hem verzend vanuit postvak uit.
Als ik gewoon een nieuwe email maak verzend ie hem wel.
Kent iemand dit probleem
Ik heb een probleem als ik een email krijg en ik re hem dan blijft mijn mobiel synchroniseren, hij zet hem dan in postvak uit maar wordt niet verzonden ook niet als ik hem verzend vanuit postvak uit.
Als ik gewoon een nieuwe email maak verzend ie hem wel.
Kent iemand dit probleem
Bij mij ook nog niet.Sonny7 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:34:
Ik hier ook nog steeds niet (KPN).Sonny7 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:34:
Niet dat ik het heel boeiend vind, gebruik hem alleen zakelijk en verder vind ik het maar een onding, maar toch is het een storend iets.
Bij mn iPhone (prive) lees ik over een update en kan ik hem altijd direct installeren. Over the air.
[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 22-02-2013 13:30 ]
Heb dit zelf ook een paar keer gehad, op een Win7 laptop, daar kreeg ik alleen verbinding met de Lumia als ik Zune als administrator had gerund. Andere keren was toch de USB kabel de boosdoener. Mijn "gratis" groupdeal kabel doet het in ieder geval niet met mijn Lumia, krijg ik ook foutmelding. Op laptops wil de USB poort nog wel eens verschillen. Soms heb je zo'n poortje met een USB teken met een +je erbij. Dat ie powered is. Dat scheelt ook nog wel eens. Verder geen suggesties.Anoniem: 499991 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 17:53:
Hallo,
in het forum van windows phone 7.8 had ik al het volgende geplaatst:
''Goedenavond,
Na een paar maand heb ik mijn lumia 800 weer aan zune gekoppeld om zo de update naar windows phone 7.8 binnen te halen.
Nu is het probleem dat als ik zune opstart en de telefoon aan de pc koppel komt er de volgende melding:
WINDOWS PHONE
Er kan geen verbinding worden gemaakt met je telefoon. Schakel deze uit en weer aan en probeer opnieuw verbinding te maken.
Dit heb ik al een paar keer gedaan maar telkens dezelfde melding, ook zune al opnieuw geinstalleerd maar nog steeds kan ik hem niet synchroniseren.
Iemand een idee om dit te verhelpen zodat ik de update nog kan binnenhalen?
Dank.''
Nu kreeg ik enkele reacties over dat ik de orginele kabel van mijn lumia 800 moest gebruiken, deze had ik niet meer dus had wel kabels van andere telefoons gebruikt. Na veel moeite heb ik de orginele kabel van een lumia 800 kunnen regelen maar ik krijg nog steeds dezelfde melding.. en kan dus nog steeds niet updaten naar windows phone 7.8.
Iemand hier ervaring mee gehad?
Dankuwel.
There is no knowledge, that is not Power!
Ik begin me zo onderhand wel te irriteren op het feit dat ik(en redelijk wat andere op dit forum) nog steeds niet de Windows Phone 7.8 update aangeboden krijgt. In Augustus 2012 kondigde Nokia de update al aan, een half jaar later weten ze nog steeds niet elke Lumia bezitter te voorzien van 7.8
Daarnaast heb ik sinds gister dat whatsapp gewoon mensen uit mijn chatlijst verwijdert zonder dat ik deze zelf handmatig verwijder. Oftewel: hij verwijdert gewoon willekeurige contactpersonen.
Meer mensen die hier last van hebben?
Daarnaast heb ik sinds gister dat whatsapp gewoon mensen uit mijn chatlijst verwijdert zonder dat ik deze zelf handmatig verwijder. Oftewel: hij verwijdert gewoon willekeurige contactpersonen.
Meer mensen die hier last van hebben?
Als je niet kan wachten, kan je nog altijd de zune disconnect trick doen..
Anoniem: 125883
De SevenEighter van XDA is toch ietswat gebruiksvriendelijkerdefcon84 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 09:04:
Als je niet kan wachten, kan je nog altijd de zune disconnect trick doen..
Overigens, de mijne was pre-loaded met 7.8 O.o (van Duitsland)
Helaas werk ik vanaf een Mac en is SevenEighter natuurlijk een Windows-appie.
Nou ja.. ik zie het wel een keer verschijnen. Hoop nog in 2013, anders zit ik al weer aan mn volgende toestel...
Nou ja.. ik zie het wel een keer verschijnen. Hoop nog in 2013, anders zit ik al weer aan mn volgende toestel...
Je kunt een Windows Phone device ook veilig flashen en updaten via een virtual machine. Zowel Oracle Virtualbox als VMware Workstation (of Fusion voor Mac?) doen het zonder problemen.Bosmonster schreef op maandag 25 februari 2013 @ 17:07:
Helaas werk ik vanaf een Mac en is SevenEighter natuurlijk een Windows-appie.
Ik heb dit ook rond de camera/flash.spNk schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:01:
Mijn lumia 800 begint de coating van af te bladderen bij de speaker uitsparingmeer mensen met dit probleem? Ik bel er eigenlijk nooit mee en heb er altijd een hoesje omheen...
Radeon HD7970, Core™ i5-3570K, 120G-SSD, Fatal1ty Z77 Performance, 1TB HD103SJ, 8 GB DDR3-1600 Kit, Mugen 2-cooler
Net even een uurtje zitten pielen om dat voor elkaar te krijgen. Moest nogal veel software installeren om seven eighter uberhaupt aan de praat te krijgen.Anoniem: 125883 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 18:32:
[...]
Je kunt een Windows Phone device ook veilig flashen en updaten via een virtual machine. Zowel Oracle Virtualbox als VMware Workstation (of Fusion voor Mac?) doen het zonder problemen.
Nu kom ik alsnog niet verder nadat ie een backup heeft gemaakt en hangt ie. De telefoon zit op het scherm dat ik de stekker er niet uit mag trekken.. dus das lekker..
edit: ah.. vlak voordat ik de stekker eruit trek zie ik dat er toch een balkje (paar pixels...) volloopt op het scherm. Toppie feedback.
[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 01-03-2013 17:10 ]
Hmmz... En de USB verbinding wordt niet terug overgenomen door het host OS wanneer de telefoon reboot? Met MAGLDR op Omnia 7 moest ik daar meestal wel even voor opletten, maar dat verliep verder altijd met succes.
Tis inmiddels wel gelukt, maar heeft in totaal zo'n anderhalf uur gekost 
Vraag me nu af waarom ik het gedaan heb, want ik zie geen verschil, maar het was toch vrijdagmiddag op werk
Vraag me nu af waarom ik het gedaan heb, want ik zie geen verschil, maar het was toch vrijdagmiddag op werk
Initieel ga je geen verschil zien, maar hou zo'n tile eens lang ingedrukt ^^
Je kunt ze dan verkleinen of vergroten zoals bij WP8.
Was m'n telefoon kwijt, zit ie in de wasmachine
Scherm gebroken en doet niets meer. Ben je er altijd zo zuinig op gebeurt er dit.
Wachten op de 720 dan maar en ondertussen terug naar een oude nokia dumbphone
Wachten op de 720 dan maar en ondertussen terug naar een oude nokia dumbphone
Ik wou donderdag m'n Lumia opladen, hij had nog zo'n 21% maar hij wou niet! Na wat rommelen met de kabel lade hij een half minuutje op om daarna niets meer te doen.
Ben toen langs geweest bij de winkel waar ik hem gekocht heb de vrijdag en daar bleek dat het gelukkig enkel maar de micro-USB uitgang van de kabel was die brak was en met een nieuwe kabel werkte het wel!
Nog iemand problemen gehad met de origineel bijgeleverde kabel?
Ben toen langs geweest bij de winkel waar ik hem gekocht heb de vrijdag en daar bleek dat het gelukkig enkel maar de micro-USB uitgang van de kabel was die brak was en met een nieuwe kabel werkte het wel!
Nog iemand problemen gehad met de origineel bijgeleverde kabel?
Ja heb wat kleine tiles nu, alles past weer netjes op 1 scherm. Verder nog geen verschil gemerkt.Anoniem: 125883 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 10:21:
Initieel ga je geen verschil zien, maar hou zo'n tile eens lang ingedrukt ^^
Na de update naar 7.8 gaf Nokia zelf gisteren overigens wel ineens een update-melding. Zal vast iets kleins zijn geweest voor 7.8.
Ik zit ook nog steeds te wachten op de mijn update voor 7.8. Al meerdere keren geprobeerd via de disconenct truk maar nooit willen werken. En via andere tools wil ik het ook niet forceren, want die zijn ook niet 100% feilloos in het updaten.Shiny Disco schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 16:29:
Ik begin me zo onderhand wel te irriteren op het feit dat ik(en redelijk wat andere op dit forum) nog steeds niet de Windows Phone 7.8 update aangeboden krijgt. In Augustus 2012 kondigde Nokia de update al aan, een half jaar later weten ze nog steeds niet elke Lumia bezitter te voorzien van 7.8
Bij mijn pa nog steeds niet de 7.8 update... jezus wat slechts van MS zeg... telefoon super tevreden over, maar dit is echt lam.
Pas 20% uitgerolled las ik vanmorgen.Bartjuh schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:07:
Bij mijn pa nog steeds niet de 7.8 update... jezus wat slechts van MS zeg... telefoon super tevreden over, maar dit is echt lam.
En nu waarschijnlijk bezig met het verhelpen van wat schoonheidsfoutjes.
http://www.wp7.nl/30307/m...-met-live-tiles-oplossen/
hier inderdaad ook nog geen update.. Toch geen reclame voor MS dit..
Hopelijk lukt het ze om nog deze maand iedereen van de update te voorzien!
Hopelijk lukt het ze om nog deze maand iedereen van de update te voorzien!
Ik heb mijn klepje voor mijn USB-aansluiting gemold. Wie heeft dit ook aan de hand gehad en heeft op een goedkope manier een vervanger weten te scoren? Ik vind ze wel op het www, maar vaak met het micro-sim slot er bij. Die hoef ik niet.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Op ebay vind je ze genoeg http://www.benl.ebay.be/i...-door-Black-/111014550190
maar ik heb mijne toen zelf eraf gesloopt, vind het veel makkelijker om te gebruiken zonder deurtje
maar ik heb mijne toen zelf eraf gesloopt, vind het veel makkelijker om te gebruiken zonder deurtje
Ja,zwarte genoeg... ik moet een cyaan kleurige hebben... die zijn er nauwelijks voor die prijs.
Edit:
Oh, all other colors available... nice! Tnx
Edit:
Oh, all other colors available... nice! Tnx
[ Voor 22% gewijzigd door PaT op 04-03-2013 13:30 ]
hmm ja vervelend.. doe je toch ook lekker zonder deurtje
Hmmm dit wordt een lastige. De vormgeving van de 800 had wat mij betreft consequent doorgezet moeten worden in de nieuwe lijn. Dat is wel gebeurd met de 920, maar de andere toestellen zijn veranderd. De 920 is wel erg groot/zwaar en heeft zo z'n nadelen. Andere x20 exemplaren zijn aantrekkelijker wat betreft specificaties en afmetingen, maar oh wat zijn ze saai.
Neem de iphone. Een onderscheidend en voor de meesten aansprekend ontwerp. Daar is op voortgeborduurd met betere specs etc. Had Nokia dat beter ook niet kunnen doen? Waarom is van dit ontwerp afgestapt?
Voor mij wordt 't nu een lastige keuze. Mijn keuze is gevallen op een WP8 smartphone van Nokia, maar het ontwerp van de x20 series spreekt me totaal niet aan. Tja kwestie van smaak. Uiteraard is functionaliteit belangrijker.
Wat dat betreft vraag ik me dus af in hoeverre de 800 nog mee kan. Draait het bijvoorbeeld nog wel de nieuwste Nokia HERE software?
Neem de iphone. Een onderscheidend en voor de meesten aansprekend ontwerp. Daar is op voortgeborduurd met betere specs etc. Had Nokia dat beter ook niet kunnen doen? Waarom is van dit ontwerp afgestapt?
Voor mij wordt 't nu een lastige keuze. Mijn keuze is gevallen op een WP8 smartphone van Nokia, maar het ontwerp van de x20 series spreekt me totaal niet aan. Tja kwestie van smaak. Uiteraard is functionaliteit belangrijker.
Wat dat betreft vraag ik me dus af in hoeverre de 800 nog mee kan. Draait het bijvoorbeeld nog wel de nieuwste Nokia HERE software?
Nou Google de agenda items niet meer synchroniseerd met mijn W8 tablet wil ik eigenlijk alle items in mijn Lumia 800 omzetten naar het live account, zodat ze wel zichtbaar zijn op mijn tablet agenda. Als ik een item probeer te bewerken heb ik niet de optie om het live account te kiezen. Weet iemand of hier een handigheidje voor is?
Edit: ik heb mijn gmailaccount ingesteld als live account. Trueswitch werkt hier dus niet op.
Edit: ik heb mijn gmailaccount ingesteld als live account. Trueswitch werkt hier dus niet op.
[ Voor 12% gewijzigd door Paul01 op 05-03-2013 09:30 ]
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Ik merkte de laatste tijd al een paar keer dat wijzigingen die ik op mijn telefoon maakte na verloop van tijd gewoon verdwenen. Dat heeft daar dus mee te maken.Telfordia schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:52:
Nou Google de agenda items niet meer synchroniseerd met mijn W8 tablet wil ik eigenlijk alle items in mijn Lumia 800 omzetten naar het live account, zodat ze wel zichtbaar zijn op mijn tablet agenda. Als ik een item probeer te bewerken heb ik niet de optie om het live account te kiezen. Weet iemand of hier een handigheidje voor is?

Jammer dan google.
Z-machine OriginID: JaccoW
Anoniem: 222692
Hallo,
Mijn email werkt nu perfect, alleen de email instelling van windows mail geeft nog steeds een foutcode 80072F06.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt
Mijn email werkt nu perfect, alleen de email instelling van windows mail geeft nog steeds een foutcode 80072F06.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt
Ik heb sinds vorige week een Lumia 800 welke kwam met 7.5. Vrijwel direct via NaviFirm+ en NCS geupdate naar 7.8 en heb vooralsnog geen enkele issue qua stabiliteit of battery drain gehad. Enige wat ik tot nu toe heb is dat de livetile van Buienradar niet update.
Firmware versie is 1750.0823.8858.12460, OS versie is 7.10.8858.136.
Wel ben ik iets minder te spreken over die Zune software, wat een gedrocht is dat. En dan ook nog eens in Windows 8 wireless syncing niet ondersteunen, da's wel jammer.
Het toestel zelf bevalt me goed. Ben onder de indruk van het mooie zwarte scherm, en de vele nuttige apps die Nokia erbij beschikbaar stelt, wat het echt goed afmaakt. Bouwkwaliteit is echt top, en met een paar mailaccounts en ongeveer 10 minuten bellen, 1,5 uur gebruik en streaming haal ik er denk ik iets meer dan een (24-uurs)dag mee qua accu. Had langer gekund, maar zeker niet dramatisch slecht.
Firmware versie is 1750.0823.8858.12460, OS versie is 7.10.8858.136.
Wel ben ik iets minder te spreken over die Zune software, wat een gedrocht is dat. En dan ook nog eens in Windows 8 wireless syncing niet ondersteunen, da's wel jammer.
Het toestel zelf bevalt me goed. Ben onder de indruk van het mooie zwarte scherm, en de vele nuttige apps die Nokia erbij beschikbaar stelt, wat het echt goed afmaakt. Bouwkwaliteit is echt top, en met een paar mailaccounts en ongeveer 10 minuten bellen, 1,5 uur gebruik en streaming haal ik er denk ik iets meer dan een (24-uurs)dag mee qua accu. Had langer gekund, maar zeker niet dramatisch slecht.
[ Voor 46% gewijzigd door spone op 06-03-2013 20:58 ]
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Kun je zien welke versie van de Nokia navigatie-apps je draait?
edit
dank
edit
dank
[ Voor 20% gewijzigd door Tommy The Cat op 06-03-2013 23:07 ]
Nokia Rijden 3.1.0.3206 / 0.2.47.103
Nokia Kaarten 2.5.29.357
Nokia Kaarten 2.5.29.357
Verwijder de huidige versie van Buienradar die standaard is geïnstalleerd. Zoek vervolgens in de Marketplace op 'buienradar bv' hier zul je v1.7 aantreffen. Download en installeer deze applicatie en je live tile problemen moeten als het goed is verholpen zijn.spone schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:54:
Enige wat ik tot nu toe heb is dat de livetile van Buienradar niet update.
Geprobeerd maar helpt niet, ondanks dat de live tile optie aan staat. Ik maak me er niet zo druk over. Het is een prima app verder, en zou ook te maken kunnen hebben met de huidige WP7.8 live tile issue die ik zo hier en daar lees.
Anoniem: 312459
Kreeg ik gisteren opeens een melding op mijn telefoon dat de update (eindelijk...) voor mij beschikbaar was en ik hem aan de PC moest aansluiten, blijkt Microsoft/Nokia/de computer vervolgens alsnog besloten te hebben dat er tóch geen update beschikbaar is. Handig.
Anoniem: 339948
Serious shit vandaag...
Ik was lekker onderweg met Nokia Rijden en Nokia Music aan. Crashed de telefoon ineens. Muziek valt uit en het scherm bevriest. Uit lukte wel (joh...), maar aan wilde de telefoon met geen mogelijkheid.
Ook niet na ruim een uur aan de lader en langdurig de aan/uit knop indrukken.
Opgestuurd en nu afwachten. For the time being heb ik een Lumia 610. Tering wat is dat ding traag....
Ik was lekker onderweg met Nokia Rijden en Nokia Music aan. Crashed de telefoon ineens. Muziek valt uit en het scherm bevriest. Uit lukte wel (joh...), maar aan wilde de telefoon met geen mogelijkheid.
Ook niet na ruim een uur aan de lader en langdurig de aan/uit knop indrukken.
Opgestuurd en nu afwachten. For the time being heb ik een Lumia 610. Tering wat is dat ding traag....
Anoniem: 505257
help wie kan mij helpen.
pas mijn nokia lumia800 van 7.5 update naar 7.8 gedaan.
nu kan ik mijn volume niet meer hoger krijgen dan 13/30
zou er een volumebegrenzer op zitten
wat een ellende toch met die telefoons
om find my phone te gebruiken via windowsphone.com, moet ik dan 3g verbinding hebben? of volstaat wi-fi?
Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel
Mijn L800 gaat bij WP7.8 gewoon tot 30/30, dus die volumebegrenzer lijkt me onwaarschijnlijk (bij een simlockvrije nederlandse L800).Anoniem: 505257 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 01:37:
[...]
[...]
NB: MS heeft WP7.8 (onofficieel) teruggeroepen en er is vooralsnog geen nieuws over een release van WP7.81 (oid). Je probleem is wss oplosbaar door WP7.5 te restoren.
Ik heb mijn Lumia 800 (inmiddels vervangen overigens) al vanaf dat ie uit was op WP7.8 draaien maar herken dit probleem niet. Overigens ook buiten de livetile issue helemaal geen ellende ermee. Ik vind hem zelfs zo fijn dat ik hem vervangen heb door een Lumia 820Anoniem: 505257 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 01:37:
help wie kan mij helpen.
Ik kreeg op mijn (simlock-vrije) Lumia, direct na het updaten naar 7.8, tijdens het verhogen van het volume de melding in beeld dat een te hoog volume het gehoor zou kunnen beschadigen. Volgens mij lag die waarschuwing zo rond stap 13 en de verhoging werd onderbroken door deze melding. Ik kon daarna het volume echter wel verder verhogen naar het maximale niveau (30/30).Anoniem: 415735 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:28:
[...]
Mijn L800 gaat bij WP7.8 gewoon tot 30/30, dus die volumebegrenzer lijkt me onwaarschijnlijk (bij een simlockvrije nederlandse L800).
NB: MS heeft WP7.8 (onofficieel) teruggeroepen en er is vooralsnog geen nieuws over een release van WP7.81 (oid). Je probleem is wss oplosbaar door WP7.5 te restoren.
Testing, one, two ...
Anoniem: 505257
ik heb de fabrieksinstelling terug gezet en mijn volume gaat nog niet hoger
dan 13/30
ik weet niet wat ik nu nog kan doen.
na de fabrieksinstelling is de firmware dezelfde als na de update
dan 13/30
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 505257 op 12-03-2013 01:25 ]
Ik heb wel een ideeAnoniem: 505257 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 00:10:
ik heb de fabrieksinstelling terug gezet en mijn volume gaat nog niet hoger
dan 13/30
Hoe krijg ik trouwens in hemelsnaam emails geflagd als urgent? Bij verplaatsen kan ik die optie niet selecteren, terwijl ik met swipen wel gewoon een urgent-pagina heb.
Bestaande mail kan je niet urgent maken als je het al ontvangen heb. je kan alleen urgente mail ontvangen...Chevalley schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:48:
Hoe krijg ik trouwens in hemelsnaam emails geflagd als urgent? Bij verplaatsen kan ik die optie niet selecteren, terwijl ik met swipen wel gewoon een urgent-pagina heb.
en dat doe je weer tijdens het verzenden van een email, het werkt net zo als je outlook op de pc ;-)
Thanks.looyenss schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:14:
[...]
Bestaande mail kan je niet urgent maken als je het al ontvangen heb. je kan alleen urgente mail ontvangen...
en dat doe je weer tijdens het verzenden van een email, het werkt net zo als je outlook op de pc ;-)
Af en toe best onhandig dus als ik een mailtje binnenkrijg wat ik later nog moet afhandelen. Nouja, dat overleven we wel.
markeren als ongelezen ;-)Chevalley schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:54:
[...]
Thanks.
Af en toe best onhandig dus als ik een mailtje binnenkrijg wat ik later nog moet afhandelen. Nouja, dat overleven we wel.
Anoniem: 312459
Gaat lekker, inmiddels vier keer een update-notificatie gehad, maar zodra ik in zune probeer te updaten krijg ik te horen dat mijn telefoon is bijgewerkt en verdwijnt ook het bericht op mijn telefoon naar "er zijn geen updates beschikbaar".
In Outlook kun je een mail wel markeren, dan zie je ze in een aparte tab "gemarkeerd" rechts van "ongelezen". In Live (Hot-) Mail idd niet helaas...Chevalley schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:54:
Ik heb vanavond een restore gedaan naar WP 7.5 omdat ik had last van het volume-probleem, daarnaast kreeg ik ook het wifi-menu niet meer geopend, Berichten kreeg ik niet meer geopend en meer van dat soort geneuzel. Uiteindelijk besloten om de telefoon (waar weliswaar 7.8 op stond
) te restoren naar 7.5 m.b.v. Navifirm+ en Nokia Care Suite. Deze pagina heeft me daar flink bij geholpen en dat wilde ik jullie niet onthouden ;-) Klik hier
Vervolgens kreeg ik niet de optie 'Recovery' te zien in de 'Product support tool Suite' en daar heb ik dit bij gebruikt KLIK
Vervolgens kreeg ik niet de optie 'Recovery' te zien in de 'Product support tool Suite' en daar heb ik dit bij gebruikt KLIK
[ Voor 25% gewijzigd door GJvD op 12-03-2013 22:47 ]
Ik heb een vreemd probleem. Ik ben momenteel in Zwitserland en heb mijn wifi en dataverbinding dus uitstaan (heb wel wifi op mijn laptop atm).
Als ik mijn telefoon via de datakabel aan mijn laptop hang, druppelt er opeens mail binnen op mijn telefoon en update de buienradar tile..terwijl de dataverbinding en wifi uitstaan..
Iemand enig idee hoe dit kan? Want ik wil hier natuurlijk geen data verstoken, want dat is hartstikke duur..
Als ik mijn telefoon via de datakabel aan mijn laptop hang, druppelt er opeens mail binnen op mijn telefoon en update de buienradar tile..terwijl de dataverbinding en wifi uitstaan..
Iemand enig idee hoe dit kan? Want ik wil hier natuurlijk geen data verstoken, want dat is hartstikke duur..
Als je hem aan je laptop hangt dan deelt hij de internetverbinding van je laptop met je telefoonGlacier schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 07:58:
Ik heb een vreemd probleem. Ik ben momenteel in Zwitserland en heb mijn wifi en dataverbinding dus uitstaan (heb wel wifi op mijn laptop atm).
Mijn scherm is kapot en wordt binnenkort opgehaald om gerepareerd te worden. Nu wil ik alle data verwijderen ivm privacy. Temeer nu ik geen toegang heb tot het toestel om zo e-mail accounts ed te verwijderen.
Is het mogelijk om het toestel via de computer (Zune) te resetten oid?
Hard reset (= factory reset) dmv knoppen telefoon: langdurig volume_down & power & camera knoppen ingedrukt houden totdat de telefoon gaat vibreren. (De enige knop die je dus niet ingedrukt houdt is de volume_up knop.)FMS schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:31:
Mijn scherm is kapot en wordt binnenkort opgehaald om gerepareerd te worden. Nu wil ik alle data verwijderen ivm privacy. Temeer nu ik geen toegang heb tot het toestel om zo e-mail accounts ed te verwijderen.
Ik dacht dat het via Zune niet mogelijk is.
Misschien via de Nokia Care suite?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 415735 op 13-03-2013 16:44 ]
Dat is een hele opluchtingPropane schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 08:26:
Als je hem aan je laptop hangt dan deelt hij de internetverbinding van je laptop met je telefoon.
Ik kan internetten en whatsappen idd, maar skype werkt niet helaas..
skype kan via je laptop toch ;-)Glacier schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:54:
[...]
Dat is een hele opluchting
Ik kan internetten en whatsappen idd, maar skype werkt niet helaas..
En als de telefoon gaat vibreren laat de je power knop los en hou je volume down + camera nog voor ong. 5 seconden ingedrukt.Anoniem: 415735 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:42:
[...]
Hard reset (= factory reset) dmv knoppen telefoon: langdurig volume_down & power & camera knoppen ingedrukt houden totdat de telefoon gaat vibreren. (De enige knop die je dus niet ingedrukt houdt is de volume_up knop.)
Ik dacht dat het via Zune niet mogelijk is.
Misschien via de Nokia Care suite?
Tot nu toe niemand hier die melding gemaakt heeft van een vandaag beschikbaar gekomen software_update voor 7.8? Zal hem zo eens aan een Zune PC hangen en bij gaan werken.
Edit: 7.10.8860.142
Edit 2: er schijnt ook nog een 2e update achteraan te komen: 7.10.8862.144 waarmee het "live tile" probleem opgelost lijkt te zijn.
Edit 3: inderdaad, bovenstaande 8862 update wordt direct daarna vanzelf al geïnstalleerd.
Edit 2: er schijnt ook nog een 2e update achteraan te komen: 7.10.8862.144 waarmee het "live tile" probleem opgelost lijkt te zijn.
Edit 3: inderdaad, bovenstaande 8862 update wordt direct daarna vanzelf al geïnstalleerd.
[ Voor 57% gewijzigd door hardware-lover op 15-03-2013 18:03 ]
Testing, one, two ...
Ah, dat verklaart idd al heel erg veel
Testing, one, two ...
Zijn er meer mensen waarbij de telefoon is geupdate maar de firmwareversie achterblijft? Ik heb nu Windows Phone 7.8 al een tijdje, en nu ook inclusief de laatste 2 updates, maar mijn firmware blijft op 12220 waardoor ik bijvoorbeeld geen foto's kan versturen.
edit: Opgelost. Ik heb handmatig een firmwareupdate geforceerd!
Uit de XDA thread met cabsender de package 'Nokia Lumia 800 RM-801 WP 7.8 update (Thanks to ChrisKringel)' gepakt.
edit: Opgelost. Ik heb handmatig een firmwareupdate geforceerd!
Uit de XDA thread met cabsender de package 'Nokia Lumia 800 RM-801 WP 7.8 update (Thanks to ChrisKringel)' gepakt.
[ Voor 32% gewijzigd door Sebazzz op 16-03-2013 09:10 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Was er voor WP7 niet een alternatieve nu.nl app? Ik heb die officiële er nu echt afgeflikkerd, werd echt gek van die irritante pop-ups continu. Gisteren kreeg ik elke keer bij het starten iets van 15x achter elkaar een popup met een nutteloze melding. En dan nog de popups dat 'het registreren voor pushnotificaties is gelukt' en dat er 'geen internetverbinding' is (terwijl die er wel is).
De alternatieve versie kan ik echter niet vinden
De alternatieve versie kan ik echter niet vinden
Iemand die ook al via de niet officiele handmatige manier 7.8 had geinstalleerd (al zeker 3 maanden geleden) en nu ook deze updatemelding heeft ontvangen? Iemand die weet of je die dan gewoon kan installeren via Zune?hardware-lover schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:36:
Tot nu toe niemand hier die melding gemaakt heeft van een vandaag beschikbaar gekomen software_update voor 7.8? Zal hem zo eens aan een Zune PC hangen en bij gaan werken.
Ik weet niet of die update uitgaat van 7.5 als source en straks mn telefoon onbruikbaar maakt of wiped. Deze officiele updates zijn normaal zo dat ze echt een update doen zonder dataverlies namelijk.
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
geen probleem en zonder data verlies...DeMoN schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 22:49:
[...]
Iemand die ook al via de niet officiele handmatige manier 7.8 had geinstalleerd (al zeker 3 maanden geleden) en nu ook deze updatemelding heeft ontvangen? Iemand die weet of je die dan gewoon kan installeren via Zune?
Ik weet niet of die update uitgaat van 7.5 als source en straks mn telefoon onbruikbaar maakt of wiped. Deze officiele updates zijn normaal zo dat ze echt een update doen zonder dataverlies namelijk.
heb m zelf ook geupdate gister terwijl ik al via de onofficiele manier 7.8 r op had staan
Thanks!!tijmeng schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 22:52:
[...]
geen probleem en zonder data verlies...
heb m zelf ook geupdate gister terwijl ik al via de onofficiele manier 7.8 r op had staan
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Heb een Lumia 800 maar de Windows Phone 7.8-update wordt nog steeds niet aangeboden bij mij.. Meer mensen die ervaring?
Heb nu de flight mode truc maar toegepast maar raar vind ik het wel
Edit
Nu weer foutcode en update afgebroken. Zucht..
Heb nu de flight mode truc maar toegepast maar raar vind ik het wel

Edit
Nu weer foutcode en update afgebroken. Zucht..
[ Voor 36% gewijzigd door Eagle Creek op 17-03-2013 22:16 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
ja, ik ook. Ach.. ik heb er geen haast mee.
Ik had gister spontaan weer 2 updates... geen idee hoe dat kwam. Ik had al 7.8
Hier ook nog geen 7.8.. Heb nu al zo lang gewacht dat een paar dagen/weken er ook nog wel bij kunnen..
Ging hier prima. Ik zat al tijden op 7.8 via de onofficiële manier (en nog niet eens de versie die bij mijn productcode hoort ook!) en kreeg gisteren ook de updatemelding. Gewoon via Zune kunnen updaten zonder problemenDeMoN schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 22:49:
[...]
Iemand die ook al via de niet officiele handmatige manier 7.8 had geinstalleerd (al zeker 3 maanden geleden) en nu ook deze updatemelding heeft ontvangen? Iemand die weet of je die dan gewoon kan installeren via Zune?
Ik heb een Lumia 800 van iemand overgenomen, zou simlock vrij zijn. Echter, als ik mijn simkaart erin stop dan krijg ik de melding
Als ik onder info van de foon kijk dan zie ik bij provider echter Norway SW VariantID 430 v.05 staan.Er staat dus geen provider, alleen een land. Wat moet ik hiermeeDeze simkaart kan alleen op specifieke netwerken worden gebruikt. Neem contact op met de klantenservice voor de blokkeringscode.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Degene van wie je hem hebt overgenomen om opheldering vragen. Dit ziet er uit als een simlock.
Ja daar ben ik ook mee in gesprek maar het is wel typisch dat er een land staat ipv een provider en het tóch niet werkt.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Norway SW is volgens mij gewoon een noorse provider, net als bv UK SW (al staat er meestal iets voor UK, SV of BT bijvoorbeeld).
Maar in principe is dat ook gewoon te unlocken, maar lijkt in iedergeval geen 100% NL simvrij variant te zijn.
Maar in principe is dat ook gewoon te unlocken, maar lijkt in iedergeval geen 100% NL simvrij variant te zijn.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik kan geen naam van een Noorse provider afleiden van de afkorting.
Ecodan warmtepomp
Misschien een stomme vraag, maar WAAR zie je dat staan? Als ik in info kijk, dan zie ik helemaal niets dat naar mijn provider wijst.
Instellingen -> info en daar staat dan provider met iets erachter. Stomme is dat ik zonet een prepaid TMobile sim erin heb gedaan en daarbij vraagtie wél gewoon naar de pincode van de simkaart; hiervan weet ik alleen niet waar die is
Ken die niet uit m'n hoofd. Misschien maar eens met de telefoon naar een winkel en providers proberen. Vaag hoor...
Edit: werkt niet

[ Voor 3% gewijzigd door JT op 18-03-2013 21:36 ]
Ecodan warmtepomp
Is dat een standaard code? want ik heb ook T-Mobile simJT schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:22:
Instellingen -> info en daar staat dan provider met iets erachter. Stomme is dat ik zonet een prepaid TMobile sim erin heb gedaan en daarbij vraagtie wél gewoon naar de pincode van de simkaart; hiervan weet ik alleen niet waar die isKen die niet uit m'n hoofd. Misschien maar eens met de telefoon naar een winkel en providers proberen. Vaag hoor...
als het hetzelfde is 1115
[ Voor 4% gewijzigd door triesvan op 18-03-2013 21:31 ]
Nee, maar ik had de pincode al gevonden en na het typen daarvan krijg ik weer dezelfde melding van simkaart, netwerk bla bla

Ecodan warmtepomp
Hoeveel pogingen staan er dan nog op het scherm?
Nou, dan is de jouwe inderdaad sim-locked. De mijne is 100% simlock vrij en heeft he-le-maal niets in het info menu staan dat naar mijn provider te herleiden is.JT schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:22:
Instellingen -> info en daar staat dan provider met iets erachter. Stomme is dat ik zonet een prepaid TMobile sim erin heb gedaan en daarbij vraagtie wél gewoon naar de pincode van de simkaart; hiervan weet ik alleen niet waar die isKen die niet uit m'n hoofd. Misschien maar eens met de telefoon naar een winkel en providers proberen. Vaag hoor...
Let op:
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.
Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.
Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]