Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Benno de Bruin
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 15-11-2016
quote:
w00t00w schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:27:
[...]
Edit: update 2 kostte me zo'n 15 pogingen, en update 3 heb ik nog steeds niet te pakken |:(
Waarom moet het allemaal in hemelsnaam op zo'n omslachtige kl*temanier??? Die update is toch gewoon uit? Zo incompetent kunnen ze bij MS toch niet zijn dat ze niet in staat zijn om een beetje een fatsoenlijke update-routine in elkaar te zetten.... :?
Ik denk dat het te maken heeft met spreiden van updates i.v.m. overbelasting van servers o.i.d. Vergeet niet dat normale mensen vroeg of laat die update zien in hun Zune, en die dan fluitend doen, of misschien wel nooit, maar als je ongeduldige tweakers bent zoals wij, je er soms veel moeite voor moet doen. Heb geduld en succes met je update, het is de moeite waard ;-)

• beschuit
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 25-01 13:19

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

quote:
w00t00w schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:27:
Zo incompetent kunnen ze bij MS toch niet zijn dat ze niet in staat zijn om een beetje een fatsoenlijke update-routine in elkaar te zetten.... :?
Ik sloot mijn Lumia 800 aan vandaag, Zune startte op, updatemelding, half uurtje bezig, klaar. Geen centje pijn, ging prima. Gewoon geduld hebben denk ik...

• JeyJey
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17:53
Even heel simpel beredeneerd, maar misschien checkt de updater in het begin of er updates zijn, en in deel 2 (wanneer wij internet afsloten) of je al aan de beurt bent.. Inderdaad vanwege die spreiding.. Misschien kunnen de servers van Nokia het niet aan als de hele wereld tegelijk kan updaten :)

XBO: FlyingDutchie1

• RmanX
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23-01 06:02

RmanX

Mario pizza!

Gelukt met de disconnect truc 8) . Ik heb hiervoor gewoon de adapter uitgeschakeld na ongeveer 4 seconden wachten op de update balk van Zune :) De eerste update duurde een poging of 5, maar daarna had ik de timing goed en gingen nummers 2 en 3 na respectievelijk 2 en 1 keer proberen (handig zo'n Ikea klok van 5 euro met tikkende secondewijzer).

Het startscherm is een grote verbetering, het voelt ook allemaal net iets vlotter aan. Ik ben er blij mee!

AMD Ryzen 7 2700 | 16 GB DDR4 3200 Mhz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

• Rob Jansen
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19-01 17:04
Updates verliepen soepel, maar zijn wel wat dingen die mij opvielen.

Na niet 9 uur was de batterij 70% leger (in die 9 uur, hooguit 30 minuten actief gebruikt op 3G, mail wordt elk uur opgehaald) terwijl met de 7.5 (voor die 3 updates) makkelijk met dit gebruik 2 dagen over deed.

Enorm veel data verbruik tijdens surfen, met 7.5 was dit minder met zelfde internet gedrag.
(Moet ik overigens volgende maand eens nakijken op rekening wat het exact meer is).

Audio, nu op 30/30 staan, terwijl ik met 7.5 hetzelfde volume behaalde met 20/30.

Vind op het internet niet veel, maar als dit doorzet zet ik de backup weer terug die is gemaakt voor al die updates, dan voor mij maar geen nieuwe UI, oude werkte ook prima.

Iemand meer zulke ervaringen?
Batterij, Data, Audio?

EDIT:
Tevens mis ik de Zune Audio Controls (vorige, play/pause, volgende) met de nummer/artiest eronder op het vergrendelscherm, nu moet ik op de audio controls drukken om het naar voren te halen.

Rob Jansen wijzigde deze reactie 01-02-2013 00:10 (11%)
Reden: Toevoegen info

• QErikNL
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 24-01 20:04
Ik ben momenteel bezig met de 1e update :) Heeft iemand enig idee of je nu zonder dat je telefoon zeurt je mailaccount kunt upgraden naar een @outlook.com account?

• w00t00w
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 08-01 09:35
quote:
Benno de Bruin schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 21:48:
[...]
Ik denk dat het te maken heeft met spreiden van updates i.v.m. overbelasting van servers o.i.d. Vergeet niet dat normale mensen vroeg of laat die update zien in hun Zune, en die dan fluitend doen, of misschien wel nooit, maar als je ongeduldige tweakers bent zoals wij, je er soms veel moeite voor moet doen. Heb geduld en succes met je update, het is de moeite waard ;-)
Wijze woorden :)
Probeer het morgen wel weer.

---

• Benno de Bruin
quote:
Rob Jansen schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 23:55:

Na niet 9 uur was de batterij 70% leger (in die 9 uur, hooguit 30 minuten actief gebruikt op 3G, mail wordt elk uur opgehaald) terwijl met de 7.5 (voor die 3 updates) makkelijk met dit gebruik 2 dagen over deed.

Enorm veel data verbruik tijdens surfen, met 7.5 was dit minder met zelfde internet gedrag.
(Moet ik overigens volgende maand eens nakijken op rekening wat het exact meer is).

Audio, nu op 30/30 staan, terwijl ik met 7.5 hetzelfde volume behaalde met 20/30.

Vind op het internet niet veel, maar als dit doorzet zet ik de backup weer terug die is gemaakt voor al die updates, dan voor mij maar geen nieuwe UI, oude werkte ook prima.

Batterij, Data, Audio?

EDIT:
Tevens mis ik de Zune Audio Controls (vorige, play/pause, volgende) met de nummer/artiest eronder op het vergrendelscherm, nu moet ik op de audio controls drukken om het naar voren te halen.
Batterij hier op 37%, 20 uur geleden opgeladen, 16 uur geschat te gaan, alle syncs staan op 15 minuten, audio is me niet opgevallen, nog steeds hard genoeg, data heb ik geen idee van. Ik gebruik ook geen Zune maar Google play.
quote:
QErikNL schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 00:05:
Ik ben momenteel bezig met de 1e update :) Heeft iemand enig idee of je nu zonder dat je telefoon zeurt je mailaccount kunt upgraden naar een @outlook.com account?
Volgens mij kun je outlook.com toevoegen en andere accounts verwijderen, niet zoals Android waar je vast zit aan het eerste account. Ik heb ieg 3 mailaccounts draaien hier zonder problemen.

• QErikNL
  • Laatst online: 24-01 20:04
quote:
Benno de Bruin schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 01:10:

[...]
Volgens mij kun je outlook.com toevoegen en andere accounts verwijderen, niet zoals Android waar je vast zit aan het eerste account. Ik heb ieg 3 mailaccounts draaien hier zonder problemen.
Heb je je mailadres waarmee je je hebt aangemeld met je Windows Phone (je main-mail adres) ook eens verandert? want die kan je niet veranderen of verwijderen in het systeem tenzij je een factory reset doet.

• Benno de Bruin
quote:
JeyJey schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:46:
Even heel simpel beredeneerd, maar misschien checkt de updater in het begin of er updates zijn, en in deel 2 (wanneer wij internet afsloten) of je al aan de beurt bent.. Inderdaad vanwege die spreiding.. Misschien kunnen de servers van Nokia het niet aan als de hele wereld tegelijk kan updaten :)
Volgens mij ook zoiets. Ben er toch een uurtje of anderhalf mee aan het klooien geweest, volgens mij wordt er idd eerst gekeken of er een update is, het lijkt erop dat er dan een soort time-out op volgt totdat Zune gaat updaten, mocht er in de tussentijd een no-go respons komen dan cancelt Zune de update. Dat zou dan betekenen dat Zune in principe na die time-out gaat updaten, tenzij er een no-go respons terugkomt.

Misschien is het een beetje quick-n-dirty geprogrammeerd, om niet een soort event-listener uit te moeten zetten als er een andere (menu-)keuze komt: die time-out gaat dan altijd voorbij. Ik zou op dat moment dan namelijk eerder een listener of om mijn part loop of interval verwachten, die door een soort akkoord-respons wordt beëindigd, en waar dan een update-actie op volgt. Dit even allemaal in jip-en-janneke taal.

Volgens mij is dan ook niet de totale tijd min een paar seconden van belang, maar juist de begintijd. Dat je dus disconnect voordat de no-go respons terugkomt, maar Zune al wel de boodschap heeft ontvangen dat de update er is.

Na een tijd klooien met nét een paar seconden vóór het verwachte eind disconnecten had ik nog steeds geen succes. Opeens kwam ik echter in een soort ritme van een paar seconden na de start disconnecten, waarna direct de HDD begon te reutelen, en lukten alle drie de updates vrijwel direct achter elkaar. Voor die mensen die het nog niet gelukt is, zou ik dat eens proberen.

• Benno de Bruin
quote:
QErikNL schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 01:20:
[...]
Heb je je mailadres waarmee je je hebt aangemeld met je Windows Phone (je main-mail adres) ook eens verandert? want die kan je niet veranderen of verwijderen in het systeem tenzij je een factory reset doet.
Edit: verkeerd gelezen, ik kan het eerste ms-account dat ik invoerde inderdaad niet verwijderen.

Benno de Bruin wijzigde deze reactie 01-02-2013 03:18 (35%)

• ChillinR
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 11-01 13:22
quote:
Benno de Bruin schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 01:41:
[...]
Even gecheckt, ja die kan ik verwijderen, dat kan te maken hebben met dat ik die pas na het instellen van de telefoon heb ingevoerd, ook pas na een Google-account zelfs.

Edit: het gaat om een hotmail account, kan zijn dat dat ook nog meespeelt
QErikNL bedoelt het omzetten van je bestaande microsoft-account (datgene wat je moest instellen bij de eerste keer starten van je telefoon) naar een @outlook.com-account. Het gaat dus niet alleen om de instellingen van je mailaccount. Zie hier (eerste item) voor meer info.

Maar volgens mij biedt WP 7.8 helaas geen oplossing voor dit probleem.

• djcasl
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21-01 06:21
Krijg vandaag na de 3 updates nog een specifieke Nokia Update voor Windows Phone binnen. Meteen na de laatste update, zonder disconnect truc.

EDIT
Lijkt erop alsof de update is vrijgegeven, want de updates stromen nu achter elkaar binnen zonder truc.
Inclusief de NOKIA-update voor Windows Phone.
Einde EDIT

djcasl wijzigde deze reactie 01-02-2013 10:54 (38%)

There is no knowledge, that is not Power!

• coenox
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 25-01 11:28
quote:
Benno de Bruin schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 01:10:
[...]
..... geen idee van. Ik gebruik ook geen Zune maar Google play.
[...]
Kun je dit uitleggen? Hoe gebruik je Google play in plaats van Zune?

• tom_ba_007
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 03-02-2013
Ik heb het volgende probleem:

ik heb een nokia lumia 610 en ik heb mijn gsm juist geupdate naar windows phone 7.8 met de disconect truc die hier op dit forum te vinden is. Alles lukt goed en als ik bij telefoon info ga kijken zie ik hetvolgende:

- software: windows phone 7.8
- besturingsysteem: 7.10.8858.136
- firware: 1066.0000.8858.12470

ik heb slechts twee (geforceerde) updates nodig gehad. Ik zie echter niet de nieuwe bluetooth transfer en de ringtone maker? moeten deze afzonderlijk gedownload worden uit de marketplace? of klopt er iets niet bij het updaten? (één update ging over de functionaliteit voor toestellen zonder camera knop, en de andere update was de "effectieve" windows 7.8 update met het vernieuwde startscherm (dat overigens wel geïnstalleerd is)...

kan iemand mij helpen???

• coenox
Bluetooth transfer moet je apart uit de marketplace halen. Staat bij je Nokia apps onder 'bestanden delen' of zoiets. De ringtone maker is er volgens mij alleen voor WP8, maar dat weet ik niet zeker. WP7.8 is het laatste bestand dat binnen komt, dus ik denk dat het updaten wel goed is gegaan.

• Benno de Bruin
quote:
coenox schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:57:
[...]
Kun je dit uitleggen? Hoe gebruik je Google play in plaats van Zune?
Ik heb bij twee Google accounts Tunnelbear gebruikt om Google wijs te maken dat ik in de VS zat. Via Tunnelbear voor pc, niet de apps. Het maakt niet uit wat voor VPN je neemt, als Google maar denkt dat je in de VS bent, dacht dat UK ook mag, maar dat zou je even op moeten zoeken. Daarmee activeer je je Google Music dienst. Daarna heb ik eerst per account zo'n 1GB geüpload (Als je iets tweet over TB krijg je nog een extra GB verkeer erbij) via VPN, ik weet niet eens of dat nodig is trouwens. Daarna was het gaan met die banaan zonder VPN, op de ene staan nu 16.000 nummers en op die andere inmiddels 14.000. Ik dacht max 20.000 per account.

Apple doet natuurlijk enorm kinderachtig dus ik heb nog geen app gevonden die Google Play doet. Op iOS werkt het echter prima in Safari, direct via web dus. Zowel iPad als iPhone. Grappige is dat zodra je VPN uitstaat Google het niet kan laten er een melding over te geven, zoiets als: "you logged in from a location that is highly unlikely to us". Dan zeg je een paar keer dat het klopt, en dan houden ze erover op.

Op mijn Lumia gebruik ik Gooroovster, (een paar posts terug zie je de G van Gooroovster onderaan een screenshot van mijn Lumia) beetje buggy maar werkt uiteindelijk wel als je wat geduld hebt, met name het scannen van je library verslikt ie zich nogal eens in. De foutmeldingen moet je dan negeren, het werkt dan meestal wel, mocht iemand een betere app gebruiken dan hoor ik dat graag. IE werkt ook wel maar heeft veel moeite met de grootte van je library.

Op OSX, Windows en Android werkt het natuurlijk vlekkeloos. Op mijn Google Play accounts staan alleen nummers die niet te vinden zijn op Spotify, LastFM en nog wat streaming diensten die ik gebruik. Desnoods kan ik het ook nog benaderen via mijn antieke slimserver+nas, die eigenlijk alleen nog maar door vrienden wordt gebruikt. Nee aan muziek geen gebrek meer.

• coenox
@Benno de Bruin

Er gaat een wereld voor me open..... Dank voor de uitgebreide uitleg.

Misschien nog een toevoeging: Ik gebruik Jango radio, waar je naar smaak radiostations met je eigen favoriete muziek kunt inrichten. Gratis en officiële apps iOs en Android. Voor WP is er Musicbox, die gebruik maakt van je Jango account. Werkt goed.

• pclinde
  • Laatst online: 23-01 21:05

pclinde

Pom-The-Pug-Lover

Ik ben nu aan het updaten met de volgende tool: http://wp.pandaapp.com/ne...504567.shtml#.UQu2Lb_aViI (released 31 Januari 2013)

[EDIT 13:41] 1. Kreeg een zip van 2.2MB, extracted op mijn bureaublad. Vervolgens de EXE opstarten als Zune nog als proces draait deze afsluiten (geeft ook een automatische melding). Daarna installeren, het kan zo zijn dat er nog een "update tool" op je PC geinstalleerd moet worden. Dan opent je browser automatisch de pagina + download is ongeveer 1.8MB. Daarna installeren en nogmaals drukken op update. Je telefoon vraagt voor een taal, ik heb Nederlands gekozen :). Daarna sluit de Lumia automatisch af "tot ziens" en begint met updaten. (Je telefoon maakt ook de back-up)

[EDIT 13:51] 2. De telefoon startte automatisch weer op in 30,15 secondes. Vervolgens een grijs scherm "telefoon is succesvol geupdate/bijgewerkt" daarna op ok gedrukt. Ik zag mijn start scherm en daarna sloot de telefoon zich weer af. Nu is deze bezig met deel 2 van het updaten.

[EDIT 13:54] 3. De telefoon startte opnieuw op in 28,25 secondes. Nogmaals "Geslaagd uw telefoon is bijgewerkt!" bevestigd met ok. Telefoon is opnieuw opgestart voor update 3.

[EDIT 14:05] 4. Telefoon start opnieuw op en een met een ander laadscherm. Nogmaals uw telefoon is bijgewerkt bevestigen met ok. En daar zijn we dan! Mijn startscherm met WINDOWS 7.8! Het is gelukt in wat zou het zijn 20 - 25 minuten. Het programma op mijn scherm gaf ook aan "succesvol bijgewerkt!" Even gekeken bij mijn instellingen en info over deze telefoon waar software 7.8 staat ;) _/-\o_ succes!

[EDIT 15:56] 5. Reller/Hardware-lover (twee Tweakers) gaven aan dat ze beide nog konden updaten via zune na deze vorige stappen. Ik heb de telefoon aangesloten en ik kreeg ook de mogelijkheid om mijn telefoon bij te werken. Totaal zijn het 9 update(s) misschien kleine aanpassingen + toevoegingen. De updategeschiedenis van Windows Phone 7: http://www.windowsphone.c...wp7/basics/update-history (Update gedaan, merk geen verschil er is ook geen extra opslag bezet op de telefoon). Versienummer; 7.10.8858.136 komt helemaal overeen.

Al mijn oproepen, contacten, smsjes, whatsapp berichten, muziek, video's & foto's staan nog op mijn telefoon na de update.

Foto's:

Updatescherm [deze krijg je 3 keer te zien tot Windows 7.8 erop staat]

Nieuwe laadscherm

Duidelijk Windows 7.8, zie tiles :9~ .

Telefoon instellingen -> Info over deze telefoon -> Software 7.8

Nieuwe kleuraccenten

Resultaat _/-\o_

Groetjes,

Pim van der Linde

pclinde wijzigde deze reactie 01-02-2013 16:09 (125%)

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@pclinde, ben je via bovenstaande methode wel alles kwijt wat op je telefoon staat of wordt de software werkelijk alleen maar ge-update zonder je berichten, contacten e.d. te verliezen?

A smile a day.... [The end is there]

• pclinde

pclinde

Pom-The-Pug-Lover

Hardware-lover. Bij mijn staan al mijn contacten er nog op + SMSjes + Whatapp gesprekken + Telefoonoproepen + Afbeeldingen en video's.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dank u.

Edit: welke taal of talen dien ik te kiezen bij het venster Languages?

hardware-lover wijzigde deze reactie 01-02-2013 15:00 (84%)

• pclinde

pclinde

Pom-The-Pug-Lover

quote:
hardware-lover schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:54:
Dank u.

Edit: welke taal of talen dien ik te kiezen bij het venster Languages?
Nederlands heb ik alleen gedaan.

• reller
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:00
thanks pclinde!

krijg nu alsnog bij Zune een Nokia update... :F

reller wijzigde deze reactie 01-02-2013 15:29 (62%)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ben d'r mee bezig nu, ik heb alleen wat meer talen geselecteerd.

Edit: gelukt! Bedankt voor de uitleg en ondersteuning.

Edit 2: @reller, ik ook :) Ik heb de Nokia update ook maar geïnstalleerd en dat ging heel rap. Wat nu nog veranderd is weet ik niet maar ik ben nu 100% bij.

hardware-lover wijzigde deze reactie 01-02-2013 16:10 (70%)

• pclinde

pclinde

Pom-The-Pug-Lover

quote:
hardware-lover schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:29:
Ben d'r mee bezig nu, ik heb alleen wat meer talen geselecteerd.

Edit: gelukt! Bedankt voor de uitleg en ondersteuning.
Fijn om te horen! :D veel plezier ermee.

• foefmeis
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16-03-2016
Heb de update nu een dag draaien en ben er heel tevreden mee. Een WP8 telefoon kan nog wel even wachten. Dit werkt goed genoeg voor mijn gebruik/eisen. Heb de indruk dat het nog iets soepeler werkt en whatsapp net even wat sneller opstart. Accu duur kan ik niks zinnigs over zeggen, omdat ik de navigatie vaak voor het werk in de auto gebruik en de telefoon dan aan een lader hangt. Lijkt prima.

• badluckboy
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 17:31
als ze nou ook whatsapp flink verbeteren ben ik ook van plan om langer deze tel te gebruiken :)

• pclinde

pclinde

Pom-The-Pug-Lover

quote:
foefmeis schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:59:
Heb de update nu een dag draaien en ben er heel tevreden mee. Een WP8 telefoon kan nog wel even wachten. Dit werkt goed genoeg voor mijn gebruik/eisen. Heb de indruk dat het nog iets soepeler werkt en whatsapp net even wat sneller opstart. Accu duur kan ik niks zinnigs over zeggen, omdat ik de navigatie vaak voor het werk in de auto gebruik en de telefoon dan aan een lader hangt. Lijkt prima.
Inderdaad! Ik heb ook het gevoel dat whatsapp wat sneller is geworden met laden.

• looyenss
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 24-01 11:55
ruzie met de disconnect truuk.
nummer 1 van 3 is ondertussen gelukt...

het is gelukt! kan ik trouwens concluderen dat ik nog steeds GEEN screenshots kan maken?

looyenss wijzigde deze reactie 01-02-2013 16:55 (39%)

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

• w00t00w
  • Laatst online: 08-01 09:35
Na een nachtje slapen werd update 3 bij de eerste poging (met disconnect truc) meteen 'gezien' - ben nu aan het updaten, en ben erg benieuwd *O*

Ik zal hier wel vrij alleen mee staan, maar, ondanks dat het in feite loze ruimte was, ga ik het zwarte strookje rechts van de tiles wel missen. Het het scherm zag er mijns inziens, afgaande op WP 7.8 screens, veel opgeruimder en minder gefragmenteerd uit (toegegeven, ik ben een beetje een neat-freak wat betreft het indelen van desktops en screens B) ) Maar daar staat tegenover dat ik wel blij ben dat meer apps in één oogopslag zichtbaar zullen zijn.

---

• roybisschops
  • Laatst online: 11-01-2016
Iemand enig idee hoe je ervoor kan zorgen dat op de Lumia 800 uiteindelijk firmware 1750.0823.8858.12460 wordt geinstalleerd?
Dan kan ik tenminste o.a. google als standaard zoekmachine instellen.

Heb de telefoon 2x naar WP 7.8 geupdate met met de software van Seveneighter, maar blijf zitten met firmware 1750.0823.8852.12430. In Zune wil het niet zo lukken, ik blijf wel proberen.
Probleem is dat je van tevoren nl. niet weet welke firmware wordt geinstalleerd.

(inmiddels de telefoon ook 2x weer teruggezet naar WP 7.5)

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mischien al eens langsgekomen, maar kwam zojuist Photobeamer tegen van Nokia, werkt eigelijk nog bizar goed ook :D Je kan daar zegmaar realtime foto's naar een website streamen, op elke pc/tablet/whatever die een browser heeft.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Avalaxy
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 25-01 16:32
Inderdaad echt een super gave app :)

• Yanze
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09-12-2019
quote:
roybisschops schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:26:
Waarom zou je Google willen?

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

• Avalaxy
quote:
Yanze schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:19:
[...]

Waarom zou je Google willen?
Is dat een serieuze vraag? :')

• roybisschops
quote:
Avalaxy schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:22:
[...]

Is dat een serieuze vraag? :')
Inderdaad...

Inmiddels voor de 3e keer geupdate, dit keer zonder SIM-kaart, maar nog steeds de 'lagere' firmware.

• Halfkakkende
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:50

Halfkakkende

Vandring

quote:
JMKuin schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 18:29:
Is het iemand al gelukt met Windows Phone Connector voor Mac? Ik heb het nu zo'n 30 keer geprobeerd met disconnect, telefoon in vliegtuigmodus, maar nog niets?
Zojuist even met een Bootcamp XP installatie met Zune geprobeerd en de update wordt nu (met de flight mode en disconnect truc) geinstalleerd. 3 Stuks.

En sargad kropp i evig sömn.

• jps110
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 27-10-2019
Allen, ik had een grote live tile met verspringende foto's uit mijn camera album, die heb ik per ongeluk ge-delete van mijn bureaublad. Wie weet hoe ik dit terug kan krijgen?

jps110 wijzigde deze reactie 01-02-2013 23:11 (0%)
Reden: Schrijffout

Four Wheels Moves The Body, Two Wheels Moves The Soul.

• Avalaxy
Gewoon in je menu 'Pictures' ingedrukt houden, en dan in het menuutje dat uitklapt klikken op Pin to start.

• Philip
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 19-10-2019
Mijn ervaringen vandaag;
Willen updaten als er nog geen toegang tot update is.
Zune geïnstalleerd, syncen, aan/uit methode geprobeerd, lukte mij niet met bedraadde xp. (heb waarschijnlijk iets niet goed gelezen) netwerk aan uitzetten zou toch ook moeten lukken ipv wifi, nee dus¿
Verder zoeken hoe nu verder... Hé nog een update tool, nee die sla ik maar over.
Terug naar hier; verder lezen...navifirm met Nokia suite (zo heet dat toch?) klinkt vertrouwd, Nokia suite had ik toch al eerder gebruikt in het verleden? Gaat er in gedachte., ga ik proberen.
Nokia suite installeren, gaat goed.
Wil toch even weten of dat dit het zelfde programma is als wat ik in gedachte heb voordat ik ga kijken hoe verder te gaan met het navifirm gedeelte.
Opstarten dus, staat het programma icoon in een keer 3x rechtsonder in het klein op mijn beeldscherm.
Alles zit vast en deze zijn niet meer te sluiten ook niet naar een uur. Stekker er uit dan maar (zal wel een hele stomme fout zijn) weer aanzetten start niet goed op, verkeerde kleur op scherm (blauw) foutcode opgeschreven, hdd wordt niet meer herkend.

Maar mijn L800 doet het nog gelukkig.

• Toepus
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 05-01 11:41
Net de Lumia 800 van m'n vriendin geupdate naar WP 7.8 dmv disconnect trick (verbinding aan/uit.bat aangemaakt in notepad zoals eerder hier werd gemeld) via Zune. Alles prima verlopen. Vriendin is blij. O+

Uitschakelen van de internetverbinding werkte bij mij het beste 1 seconde voordat Zune aangeeft dat er geen updates te vinden zijn. Dus ik heb eerst paar keer gewoon geprobeert een update te doen in Zune en de seconden geteld hoelang het duurde totdat de melding kwam dat er geen nieuwe update was. Was bij mij iedere keer na 12 sec. Als ik na 11 seconden verbinding verbrak vond Zune meteen de update (3x achter elkaar) Was eerst bij 6 sec begonnen, 7 enz.... en 11 was kassa. :9
Mede tweakers _/-\o_ voor alle nuttige info 8)

Toepus wijzigde deze reactie 02-02-2013 01:30 (3%)

Nokia 7Plus

• jps110
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 27-10-2019
quote:
Avalaxy schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 23:16:
Gewoon in je menu 'Pictures' ingedrukt houden, en dan in het menuutje dat uitklapt klikken op Pin to start.
Super bedankt! _/-\o_

Four Wheels Moves The Body, Two Wheels Moves The Soul.

• roybisschops
quote:
Philip schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 01:05:
navifirm met Nokia suite (zo heet dat toch?) klinkt vertrouwd, Nokia suite had ik toch al eerder gebruikt in het verleden? Gaat er in gedachte., ga ik proberen.
Nokia suite installeren, gaat goed.
Wil toch even weten of dat dit het zelfde programma is als wat ik in gedachte heb voordat ik ga kijken hoe verder te gaan met het navifirm gedeelte.

Maar mijn L800 doet het nog gelukkig.
Ik had gisteren ook nog eens gekeken naar Nokia Care Suite en de Navifirm installatie. Daar kon ik de laatste firmware vinden. Het grote nadeel is dat je telefoon weer helemaal opnieuw wordt geïnstalleerd. Alle berichten, foto's, documenten, etc. zijn dus weg (backup maken). En 100% zeker is het ook niet.
Mij ging dat te ver. Het is voor mij prima gelukt met de software Seveneighter.
Geen gedoe met Zune, wifi eruit, weer niet gelukt...

Succes trouwens met je pc.

• Philip
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 19-10-2019
Dank je,
Met pa's pc zal het wel lukken, heb hier ergens al een goede uitleg gevonden hoe ik stap voor stap er uit kan komen.
Aan Nokia Care Suite heeft het niet gelegen, had waarschijnlijk zelf ergens een fout gemaakt.
Dat de L800 dan leeg zou raken was ik mij van bewust, is ook de bedoeling.
Belooft aan ma die nu mijn oude n95 8gb gebruikt.
Met backups ga ik vaak de mist in, ben dus aan de ene kant wel blij dat het niet gelukt is, schrijf normaal ook alles op papier en had ik deze keer niet gedaan.
seveneighter.zip had ik nog niet van gehoord, daar op de site eerst even kijken wat de voor en nadelen zijn en lezen wat voor meer mooie aanpassingen ze hebben.

ACM wijzigde deze reactie 31-08-2016 09:45 (2%)

• Novermars
  • Registratie: maart 2011
Net mijn L800 terug van Pro-Assist gekregen omdat ze geen contract meer hebben met Nokia oid. Dus nu wil ik hem weer aanmelden voor de nieuwe garantieservice van Nokia maar daarvoor moet je vooraf Nokia machtigen als het niet onder de garantie valt.

Maar het punt is, dat zou me dan ongeveer €190 kosten. En aangezien ik al een 920 heb is me dat het niet waard. Zeker omdat de waarde van een tweedehands L800 met gebruikssporen waarschijnlijk minder dan dat bedrag is...

Dus, kan je ook een reparatie weigeren óf ben je verplicht deze te betalen?

En natuurlijk, shame on you Nokia. Dit is toch geen manier van werken?

• out of range
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
quote:
Rob Jansen schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 23:55:

Batterij, Data, Audio?

EDIT:
Data en accu niet opgevallen, maar inderdaad audio. Eerst genoeg volume bij 12/30, nu moet ie wel op 22/30 staan (icm Spotify).

• Wietsee.
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:07
quote:
Novermars schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 17:51:
Net mijn L800 terug van Pro-Assist gekregen omdat ze geen contract meer hebben met Nokia oid. Dus nu wil ik hem weer aanmelden voor de nieuwe garantieservice van Nokia maar daarvoor moet je vooraf Nokia machtigen als het niet onder de garantie valt.

Maar het punt is, dat zou me dan ongeveer €190 kosten. En aangezien ik al een 920 heb is me dat het niet waard. Zeker omdat de waarde van een tweedehands L800 met gebruikssporen waarschijnlijk minder dan dat bedrag is...

quote:
Mocht het geen garantie zijn dan heb je altijd via onze online repair 3 opties.

- Repareren voor voorgesteld bedrag (indien mogelijk)
- Ongerepareerd retour zonder kosten
- Milieu vriendelijke vernietigen zonder kosten

Groetjes Stella
Dit is een bericht van Stella Jansen van Nokia Nederland :). Mijn toestel is nu ook onderweg...

Web Enrichment - regenthet.in - Vakantiehuisje Vasse

• EDIT
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21:35
Data en accu is mij hier niet opgevallen. Sterker nog: voor mijn gevoel gaat de accu een stuk langer mee. Overigens zonder reset of zoiets, dus gewoon enkel een update naar 7.8 via disconnect-truc.
Audio herken ik wel. Ik kreeg ook opeens een melding toen ik 'm over de 20/30 heen zette qua volume dat dit gehoorsbeschadiging kan geven, terwijl ik 'm op speaker had staan.
Ervaringen met 7.8 zijn verder positief dus. Op dat geluid na heb ik nog geen bijzondere dingen gemerkt. Geen vastlopers, geen extreem dataverbruik of slechte accuduur. Een tevreden gebruiker hier dus weer :)

• spNk
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 24-01 12:43
Ik heb wel het idee dat mijn accuduur er op achteruit gegaan is hij geeft nu aan tijd sinds laatste keer opladen 4 uur, en resterend 8 uur...

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23:41
Ik moet zeggen dat ik de 7.8 update wel heel briljant vind nu ik ook de Lumia 820 in de winkels zie liggen. Het design van de 800 vind ik veel mooier en met 7.8 erop zie je qua OS ook nauwelijks/geen verschillen meer ;) Kortom mijn 800 kan nog wel even mee :P

• richhanz
  • Laatst online: 10-12-2018
quote:
roybisschops schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:26:
Iemand enig idee hoe je ervoor kan zorgen dat op de Lumia 800 uiteindelijk firmware 1750.0823.8858.12460 wordt geinstalleerd?

Heb de telefoon 2x naar WP 7.8 geupdate met met de software van Seveneighter, maar blijf zitten met firmware 1750.0823.8852.12430. In Zune wil het niet zo lukken, ik blijf wel proberen.
Probleem is dat je van tevoren nl. niet weet welke firmware wordt geinstalleerd.

(inmiddels de telefoon ook 2x weer teruggezet naar WP 7.5)
Via Nokia Care Suite, maar dat is geen update maar een nieuwe installatie:

Staat er sinds 21 januari op; linkjes erover op http://qatsi.ath.cx/diverse/lumia_2013-01-26.html

Google is als zoekmachine in te stellen in internet explorer, niet in het start scherm :|

richhanz wijzigde deze reactie 02-02-2013 21:30 (4%)
Reden: typvout ;)

• Benno de Bruin
quote:
Novermars schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 17:51:

Bah, doet me echt denken aan Nokia van voor de Lumia's en wp. In principe moeten ze je eerst laten weten wat het kost en moet je daar akkoord mee gaan, maar ik heb daar met Nokia zeer slechte ervaringen mee. Ik weet niet wat er gerepareerd moet worden, heb je geen garantie meer, en is het geen mankement wat onder de standaard 2 jaar consumentengarantie valt? En kun je niet de partij die jou het toestel heeft verkocht dat laten regelen? Zij zijn daar in principe verantwoordelijk voor zolang je garantie hebt.

• kickman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22-04-2013
Alles geprobeerd, maar krijg niet de update :(

Denk dat ik maar dagelijks moet proberen om hem op de normale manier binnen te krijgen.

• FlipFluitketel
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20:17

FlipFluitketel

Frontpage Admin
quote:
kickman schreef op zondag 03 februari 2013 @ 11:05:
Alles geprobeerd, maar krijg niet de update :(

Denk dat ik maar dagelijks moet proberen om hem op de normale manier binnen te krijgen.
Heb je toevallig nog een andere pc/laptop die je kunt gebruiken? Op mijn pc heb ik tig pogingen gedaan (incl. ipconfig /release) en iedere keer of de telefoon is al geupdate of er werd gewoon geen verbinding gemaakt. Zune even op mijn laptop geinstalleerd en direct bij de 1e maal ipconfig /release kwam ie al met de melding dat er een update was, 2e en 3e update gingen net zo makkelijk als de 1e.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• kickman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22-04-2013
quote:
FlipFluitketel schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:04:
[...]

Heb je toevallig nog een andere pc/laptop die je kunt gebruiken? Op mijn pc heb ik tig pogingen gedaan (incl. ipconfig /release) en iedere keer of de telefoon is al geupdate of er werd gewoon geen verbinding gemaakt. Zune even op mijn laptop geinstalleerd en direct bij de 1e maal ipconfig /release kwam ie al met de melding dat er een update was, 2e en 3e update gingen net zo makkelijk als de 1e.
Heb alleen een notebook. Blijf het nog wel proberen. We zien wel.

• roybisschops
quote:
richhanz schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 20:12:
[...]

Via Nokia Care Suite, maar dat is geen update maar een nieuwe installatie:

Google is als zoekmachine in te stellen in internet explorer, niet in het start scherm :|
Ik zag de beschikbare firmware al in Navifirm. Maar geen zin in een complete nieuwe installatie.

Ik gebruik inmiddels de app UC Browser (dat ik deze niet eerder gezien heb), waarin ik wel met google kan zoeken. App is overigens voor zover ik het geprobeerd heb sowieso een aanrader.
Ik houdt het dus bij de firmware die ik nu heb.

@richhanz: Is het trouwens een screenshot in je post? Zo ja, hoe doe je dat?

• Novermars
  • Registratie: maart 2011
quote:
roybisschops schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:44:
[...]

Ik zag de beschikbare firmware al in Navifirm. Maar geen zin in een complete nieuwe installatie.

Ik gebruik inmiddels de app UC Browser (dat ik deze niet eerder gezien heb), waarin ik wel met google kan zoeken. App is overigens voor zover ik het geprobeerd heb sowieso een aanrader.
Ik houdt het dus bij de firmware die ik nu heb.

ScreenShot app. Als je telefoon dev. unlocked is kan je deze sideloaden.

• richhanz
  • Laatst online: 10-12-2018
quote:
roybisschops schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:44:
[...]

Zie de onderste 2 links op http://qatsi.ath.cx/diverse/lumia_2013-01-26.html Daarvoor heb je minimaal Vista nodig, gaat niet op XP werken. Werkt perfect :)

• coenox
Mijn blijheid over de update was van korte duur. Lumia 's nachts aan de ladere en 's ochtends geen sjoege. Helemaal dood. Heb dit al een paar keer eerder gehad en kreeg toen met wat gepruts (aan de lader, aan de pc, aan/uit toets ingedrukt houden) het apparaat weer tot leven. Nu niets meer. Ik denk dat de fout niets met WP7.8 te maken heeft alhoewel ik het wel gek vind dat ie nu helemaal niet meer tot leven komt. Ik ga hem opsturen naar Nokia.

• looyenss
http://www.wp7.nl/28514/b...rbruik-windows-phone-7-8/

schijnt iets mis te zijn met de onoffciele t.net app..

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:10

loewie1984

music addict! pizza monster!!

@ Hierboven ik heb ongeveer hetzelfde. Draai de 7.8 update al sinds ie via Navifirm binnen te trekken was en 's avonds rond de 75% resterend, en 's ochtends niet dood maar wel compleet leeg. En dan heb ik alleen BT en 3G aan, GPS en WiFi en background apps staan gedisabled. Met WiFi is ie nog sneller leeg, terwijl je zou verwachten dat de telefoon weet wanneer ie aan 3G kan hangen en wanneer aan de WiFi...

Reden voor mij om langzaam aan afscheid te gaan nemen van deze telefoon en wellicht ook wel van het platform. Ik vind WP 7.8/8 een fijn OS, maar als ik zie hoe but sommige applicaties zijn in tegenstelling tot die van het IOS of Android platform. Het werkt toch allemaal wat minder soepel. (ABN Amro, Facebook, Whatsapp), en over de discussie of het dealbreakers zijn zeg ik: niet direct, maar ik vind het een beetje een teleurstelling allemaal en dat opgeteld met de accuduur maakt het voor mij een reden om te stoppen met iig. de Lumia 800

discogs

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Accuduur is hier 'redelijk', al haal ik 2 dagen absoluut niet, maar mijn grootste ergenis is nog wel het continue wegvallen van internet. Vol bereik met 3G/H, maar gewoon doodleuk 'kan pagina niet weergeven'. WA berichten die gewoon 1-2 dagen later 'opeens' binnenkomen, downloads uit de store die gewoon helemaal niet werken.

Ik ga nu wel een data-monitor eropzetten, dit is nu de 2de maand dat ik bericht krijg bijna door m'n databundel heen te zitten, terwijl ik dat voor de 7.8 update nooit heb gehad.

Maarja, ben zo dom geweest 2j abbo te nemen, dus zit er nog wel een tijdje aan vast :/

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Bartjuh
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
quote:
SinergyX schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:27:
Maarja, ben zo dom geweest 2j abbo te nemen, dus zit er nog wel een tijdje aan vast :/
Hoezo? Je kan toch nieuw toestel kopen en daarna sim-only nemen? Maakt qua kosten weinig/niets uit, maar je bent wel flexibel en je bepaald zelf wel wanneer je een nieuw toestel nodig hebt/wilt.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ja, altijd makkelijk achteraf :) Had ik dat geweten, had ik nu ook wel anders geregeld.

• Bartjuh
  • Niet online
quote:
SinergyX schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:43:
Ja, altijd makkelijk achteraf :) Had ik dat geweten, had ik nu ook wel anders geregeld.
Maar kan je alsnog doen...? Nieuw toestel kopen nu, en als abbo afloopt gewoon naar sim-only gaan zonder toestel erbij te kopen.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ga niet nóg eens 400+ uitgeven, 20 in de maand extra, bovenop wat ik nu al heb.

Ik zie het weer als wijze les voor volgende keer.

• Sonny7
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 25-01 16:42
M'n pa is momenteel in bezit van een Nokia Lumia 800 en ook hier is de 7.8 update nog steeds niet binnen te halen. Nu had ik een vraagje, want de lumia 800 van m'n pa heeft het volgende firmware revisienummer:
1750.0805.8773.12220

Volgens de nokia site is deze firmware beschikbaar in o.a. Frankrijk en Tsjechie.

http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/

Er staat dus dat deze firmware wel beschikbaar is in verschillende landen (niet in NL), maar ik kan hem niet downloaden via Zune. Iemand enig idee hoelang het gaat duren voordat de update vrijgegeven wordt?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
Sonny7 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 19:12:
M'n pa is momenteel in bezit van een Nokia Lumia 800 en ook hier is de 7.8 update nog steeds niet binnen te halen. Nu had ik een vraagje, want de lumia 800 van m'n pa heeft het volgende firmware revisienummer:
1750.0805.8773.12220

Volgens de nokia site is deze firmware beschikbaar in o.a. Frankrijk en Tsjechie.

Er staat dus dat deze firmware wel beschikbaar is in verschillende landen (niet in NL), maar ik kan hem niet downloaden via Zune. Iemand enig idee hoelang het gaat duren voordat de update vrijgegeven wordt?
Dat zal niet al te lang meer gaan duren verwacht ik maar als je het zelf af wilt dwingen (zonder data-verlies) dan staat hier beschreven hoe dat zou kunnen: pclinde in "[WP7] Ervaringen met de Nokia Lumia 800 - Deel 2"

Voor een Acer Allegro is de update ook al automatisch aangeboden. Die heb ik eerder vandaag via Zune, n.a.v. het update-bericht op de telefoon, succesvol bij kunnen werken.

• P-aul
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 02-01 08:41
quote:
Sonny7 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 19:12:
1750.0805.8773.12220

Ik heb hetzelfde firmware revisienummer en heb ook nog steeds geen update. Ik wacht fijn nog even af. :)

• Burner13
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23-01 19:33
Vandaag bericht van T-Mobile gehad over mijn waardeloze internetbereik. Van mijn 1GB bundel verbruik ik maandelijks dus 50mb ongeveer. Meestal is het super sloom (+- 25kbps), soms ineens wat rapper (300kbps). T-mobile zegt dat het aan hun netwerk ligt en krijg ik een coulance regeling, nieuwe simkaart had geen effect overigens.

Of 6 maanden 20% korting op mijn abonnementskosten. Of abonnement stopzetten zonder verdere kosten, eventueel mag ik mijn Lumia 800 'afkopen' voor €170,- 8)7

Ben nu overigens aan het updaten naar 7.8 met de ´verbreek internetverbinding-methode'

Burner13 wijzigde deze reactie 05-02-2013 18:57 (8%)

• Hoshimaru
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08-10-2018
Ik heb vorige zaterdag een Lumia 800 gekocht in de Mediamarkt in Eschweiler nabij Aachen en er stond gewoon al WP 7.8 op. Het is voorts een volledig unbranded toestel :)

Leuke meevaller :D

• Bartjuh
  • Niet online
Trouwens even iets positiefs over de Lumia 800 en accutijd:
Nu 24 uur na opladen, ruim 3 uur met scherm aan navigeren met Nokia rijden + beetje bellen/whatsappen (half uurtje), toch nog 20% over. Ik dacht dat het navigeren met GPS+scherm constant aan de telefoon zou leegzuigen, maar dat viel mij alles mee!

• JeyJey
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17:53
Weet iemand of de Lumia 800 de snellere versie van 3G die Vodafone nu aan het uitrollen is (HSDPA+) kan ontvangen?

XBO: FlyingDutchie1

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 00:47

vhal

ಠ_ಠ

Had al een tijdje 7.8 via de nokia navifirm naar binnen gehaald maar blijkbaar ben ik de enige die niet mag klagen met de batterijgebruik. Maar dan moet ik wel zeggen dat ik geen Whats App gebruik of andere apps. Daarvoor is het aanbod in de market gewoon ruk itt iOS en Android. Maar meestal doe ik er twee dagen mee icm 3G die altijd aan staat en 1,5 uur/dag aan Spotify streaming.

Die Spotify app is trouwens ook ruk vanwege de battery drain en het niet altijd normaal reageren op functies. Voor de battery drain heb ik dan wel weer een andere app die alle muziek stopt maar eigenlijk is dit te idioot voor woorden.

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:10

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Eens. Ik vraag me af of de apps die vrijgegeven worden ook getoetst worden op battery drain. Lijkt me moeilijk te realiseren maar het valt wel samen met een prettige gebruikerservaring van je toestel. En alleen al daarom zou ik dat hoog opnemen. Maarja met 90.000 apps en counting die gewoon in de marketplace geplempt zijn om een getal te kunnen roepen, waarvan het gros alleen maar JPG plaatjes zijn met wat info op... heeft MS nog wat voor de boeg..

discogs

• djcasl
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21-01 06:21
quote:
JeyJey schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:15:
Weet iemand of de Lumia 800 de snellere versie van 3G die Vodafone nu aan het uitrollen is (HSDPA+) kan ontvangen?
In de startpost op pagina 1 staat:
HSDPA cat 10: 14.4 Mbps, HSUPA cat 6: 5.76 Mbps

Weet niet of HSDPA+ hetzelfde is als cat 10.

There is no knowledge, that is not Power!

• defcon84
  • Laatst online: 24-01 14:11

defcon84

Multipass?

HSPA+ of Evolved High-Speed Packet Access gaat theoretisch tot 168 Mbps.. dus denk het niet

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23:10

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Was gisteren niet zo blij met mijn lumia. Tijdens het opslaan van een foto na "automatisch verbeteren" liep hij helemaal vast. Na een geforceerde reboot had ik niet alleen ineens ruim 50% minder charge maar was ik ook alle foto's van die dag kwijt en nog lulliger de Complete database van PhotoSynth :(

Eerste keer dat ik dit meemaak, draai nu wp7.8...

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Jeroen_HD
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 28-12-2019
Even een klein vraagje: Ik draai al een tijdje 7.8 op mijn Lumia 800. Ik heb deze flashed toen deze gereleased was in die FW-tool van Nokia. Een maandje later kwam de officiële update uit. Zitten er verschillen op de officiële release en degene die ik geflashed heb?

Radeon HD7970, Core™ i5-3570K, 120G-SSD, Fatal1ty Z77 Performance, 1TB HD103SJ, 8 GB DDR3-1600 Kit, Mugen 2-cooler

• GS88
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 18:15

GS88

π raat

quote:
Jeroen_HD schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:17:
Even een klein vraagje: Ik draai al een tijdje 7.8 op mijn Lumia 800. Ik heb deze flashed toen deze gereleased was in die FW-tool van Nokia. Een maandje later kwam de officiële update uit. Zitten er verschillen op de officiële release en degene die ik geflashed heb?
Hmm dat vraag ik me ook af.

Een probleem wat mijn Nokia ook heeft is dat deze soms op willekeurige dagen binnen een uur of 4 a 5 volledig leeg is (zelfs als die niet intensief wordt gebruikt). Soms wanneer ik gebeld wordt kan ik ook niet opnemen omdat die de knop niet registreert. Ook loopt die soms vast of valt die uit zichzelf uit wanneer die nog niet 'op' is.

Zijn er hier meer met deze problemen, en wat zou je er eventueel aan kunnen doen? (Volledige installatie opnieuw ofzo?) :/

Edit: ik zie net dat er een apart topic voor de batterijproblemen is, ik ben blijkbaar dus niet de enige :+

GS88 wijzigde deze reactie 12-02-2013 11:29 (6%)

Rotterdam

• Jeroen_HD
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 28-12-2019
quote:
GS88 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:27:
[...]

Een probleem wat mijn Nokia ook heeft is dat deze soms op willekeurige dagen binnen een uur of 4 a 5 volledig leeg is (zelfs als die niet intensief wordt gebruikt). Soms wanneer ik gebeld wordt kan ik ook niet opnemen omdat die de knop niet registreert. Ook loopt die soms vast of valt die uit zichzelf uit wanneer die nog niet 'op' is.

Zijn er hier meer met deze problemen, en wat zou je er eventueel aan kunnen doen? (Volledige installatie opnieuw ofzo?) :/

Edit: ik zie net dat er een apart topic voor de batterijproblemen is, ik ben blijkbaar dus niet de enige :+
Dat probleem dat je hebt, dat je niet kan opnemen heb ik ook soms. Maar ik weet niet of dit een software of hardware probleem is.

Radeon HD7970, Core™ i5-3570K, 120G-SSD, Fatal1ty Z77 Performance, 1TB HD103SJ, 8 GB DDR3-1600 Kit, Mugen 2-cooler

• defcon84

defcon84

Multipass?

Zijn er nog mensen waarbij de tile notifications (de tellers) niet meer werken bij sommige apps sinds WP7.8?
oa bij DiceFeud, WordFeud, ...

edit:
hoort thuis int WP7 topic

defcon84 wijzigde deze reactie 12-02-2013 11:59 (13%)

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23:10

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

quote:
GS88 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:27:
[...]

God zeg, dit zijn dus exact de problemen die ik ook heb sinds de update naar Wp7.8... Ik heb een officiele (via Zune) update gedaan en haal nu ineens een werkdag niet eens meer met batterij. Het niet kunnen opnemen probleem had ik gisteren ook, je ziet het knopje naar beneden gaan maar er gebeurt niets. En het hierboven genoemde crashen (waarbij ik een heleboel foto's verloren heb :( ) heb ik dus ook gehad. En dit terwijl WP7.5 echt rock sold was... Ben serieus een downgrade aan het overwegen (al zou ik dan de kleine tiles wel heel erg missen!)

Waar vind ik dat batterij topic?

Tomba wijzigde deze reactie 12-02-2013 16:44 (4%)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• looyenss
Zoals ik al eerder heb aangegeven, er zijn wat problemen met wat apps. vooral de onofficiele t.net app.. verwijder die en batterijduur is opgelost.

http://www.wp7.nl/28514/b...rbruik-windows-phone-7-8/

dataverbruik en accu verbruik bug

• Koekfabriek
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21:40
Ik krijg sinds dinsdag mijn Nokia Lumia 800 niet meer aan. Op internet gezocht en van alles geprobeerd onder andere dit:
- hard reset
- soft reset
- aan de pc hangen
- uren aan de meegeleverde nokia lader
- uren aan de niet meegeleverde telefoon lader
- telefoon warm maken en daarna proberen te booten.

Heeft iemand nog meer tips? Ik heb deze telefoon nu 13 maanden en dit is voor het eerst dat ik dit probleem heb. Ik heb trouwens nog niet de meest recente firmware update.

• lumia800zune
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 21-03-2013
Hallo,

in het forum van windows phone 7.8 had ik al het volgende geplaatst:

''Goedenavond,

Na een paar maand heb ik mijn lumia 800 weer aan zune gekoppeld om zo de update naar windows phone 7.8 binnen te halen.

Nu is het probleem dat als ik zune opstart en de telefoon aan de pc koppel komt er de volgende melding:

WINDOWS PHONE

Er kan geen verbinding worden gemaakt met je telefoon. Schakel deze uit en weer aan en probeer opnieuw verbinding te maken.

Dit heb ik al een paar keer gedaan maar telkens dezelfde melding, ook zune al opnieuw geinstalleerd maar nog steeds kan ik hem niet synchroniseren.

Iemand een idee om dit te verhelpen zodat ik de update nog kan binnenhalen?

Dank.
''

Nu kreeg ik enkele reacties over dat ik de orginele kabel van mijn lumia 800 moest gebruiken, deze had ik niet meer dus had wel kabels van andere telefoons gebruikt. Na veel moeite heb ik de orginele kabel van een lumia 800 kunnen regelen maar ik krijg nog steeds dezelfde melding.. en kan dus nog steeds niet updaten naar windows phone 7.8.

Iemand hier ervaring mee gehad?

Dankuwel.

• defcon84

defcon84

Multipass?

Ik ga men backup naar WP7.5 even terug zetten om MS te helpen..
Zou 20 min duren volgens zune! :o

edit:
Tiles werken weer op WP7.5 :-)
Nu weer updaten naar 7.8 :9

defcon84 wijzigde deze reactie 15-02-2013 12:08 (20%)

• natasdiamon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 01-10-2019
Ik vind WP7.8 echt helemaal niets, de geluidskwaliteit is belabberd, mijn accuduur is gehalveerd, whatsapp en mijn wekker doen het amper, WP7.8 is geen verbetering voor mij.

alleen, hoe zet ik het terug naar 7.5, zonder alle updates tot 7.8 te missen, want met een hard-reset ben ik ook de updates van voor 7.8 kwijt.

• defcon84

defcon84

Multipass?

hmm raar dat je zoveel problemen tegenkomt met 7.8... mss gewoon eens een softreset doen eerst?
grote kans dat alle problemen dan weg zijn hoor..

en anders kan je terug naar 7.5 gaan en dan gewoon die eerste paar updates instaleren..

• coenox
Had mijn Lumia 800 gestuurd, was nog garantie. Hij start niet meer op. Krijg nu bericht dat het 48 euro kost om te repareren. Maar geen idee wat er aan de hand is. Mijn vermoeden is dat de accu defect is. Volgens de voorwaarden zit daar maar een half jaar garantie op. Inmiddels gebruik ik een 808 Pureview. Twijfel nu of ik hem laat repareren of niet.

• Cruzer
  • Laatst online: 20:11
Hoe kun je met je Lumia 800 een bericht op facebook posten dat je ook de locatiemelding krijgt bij dat bericht:

"x aantal minuten geleden in de buurt van Schiphol, Noord-Holland "

Ik zie dit namelijk bij vrienden van mij die iets posten via hun IOS of Android telefoon.

When the pink is snookered, Go for the brown

• lucash
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 23:58
quote:
Cruzer schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 21:05:
Hoe kun je met je Lumia 800 een bericht op facebook posten dat je ook de locatiemelding krijgt bij dat bericht:

"x aantal minuten geleden in de buurt van Schiphol, Noord-Holland "

Ik zie dit namelijk bij vrienden van mij die iets posten via hun IOS of Android telefoon.
In de Facebook app kun je de locatie toevoegen.

• Cruzer
  • Laatst online: 20:11
quote:
lucash schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 21:49:
[...]

In de Facebook app kun je de locatie toevoegen.
Aha dus het werkt niet automatisch

When the pink is snookered, Go for the brown

• Yanze
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09-12-2019
Nope, dat gaat helaas niet automatisch. Hetzelfde als je een foto shared op facebook, dan komt de lokatie er ook niet automatisch bij. Jammer!

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

• _Rene_
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18-01 18:51
Ik vind het juist wel fijn dat het niet automatisch gaat. Ik hoef niet bij iedere post die ik plaats mijn locatie hoor.

• xmen
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19:01
Vorige week heeft mijn 3G kaartje in mijn laptop het begeven. Sindsdien ben ik op zoek om op mijn Lumia 800 het internet te delen (tethering).

Nu ben ik dus al een week op zoek naar een oplossing maar zit muurvast.

Mijn provider is Proximus (belgie), mijn telefoon heeft de laatste update 7.10(8858).
De telefoon zelf is een van TIM (blijkbaar geimporteerde telefoon)

Heb mijn apn settings en dergelijke al meermaals en op verschillende manier (o.a. via Nokia Netwerk Settings) aangepast. maar geen soelaas.

Als ik het internet delen wil aan zetten (instellingen) krijg ik steeds de boodschap :
"Verbinding niet gedeeld - Er is op dit moment geen Mobiele dataverbinding om te delen. Controleer de instellingen en het signaal van uw mobiele dataverbinding en probeer het opnieuw."

Surfen en ander dataverbruik op de telefoon zelf gaan wel.

Iemand gelijkaardige ervaringen gehad ? Eventueel een oplossing gevonden ?

• MRE-Inc
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23:40

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik kom er net achter dat mijn camera op 8mp staat ingesteld en dat de gemaakte foto's direct naar skydrive worden geupload. Ga ik dan kijken op skydrive dan is de grootte van de foto maar 127kB. Dat lijkt me vrij weinig voor een 8mp foto. De foto's die op skydrive staan en die ik daar handmatig heb neer gezet, zijn allemaal meerdere mb's groot.

Is dit een instelling ergens op de telefoon ? Zo heb ik er nog niks aan om mn foto's in de cloud op te slaan als het origineel niet wordt geupload.

XBL: MRE Inc | PSN: MRE-Inc | Mixer: MRE-Inc

• coenox
quote:
MRELynx schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 16:23:
Ik kom er net achter dat mijn camera op 8mp staat ingesteld en dat de gemaakte foto's direct naar skydrive worden geupload. Ga ik dan kijken op skydrive dan is de grootte van de foto maar 127kB. Dat lijkt me vrij weinig voor een 8mp foto. De foto's die op skydrive staan en die ik daar handmatig heb neer gezet, zijn allemaal meerdere mb's groot.

Is dit een instelling ergens op de telefoon ? Zo heb ik er nog niks aan om mn foto's in de cloud op te slaan als het origineel niet wordt geupload.
Dat is een instelling. Je kunt er voor kiezen om ze in volledig formaat opslaan. Kan je nu even niet vertellen waar omdat die van mij in reparatie is.
Pagina: 1 ... 40 ... 43 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True