Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.
Omdat ik geen screenprotector gebruik heb ik het vermoeden dat er iets van stof op de sensor zit. Als ik de proximity test in de diagnostics tool doe dan werkt de sensor prima.
Mijn vraag aan jullie is eigenlijk of iemand een idee heeft hoeveel het kost om dit te laten repareren bij een service punt.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
De eerste update (Nokia Update) inmiddels binnen via Zune en nu bij stap twee (naar 7.10.8783) stap drie naar 7.10.8858.136 , dus het is dan toch zoverpclinde schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 18:11:
Ohhh ik had ook al zoiets begrepen. Op 30 januari inderdaad, ik ga toch even Zune controleren vanavond. Wie weet! Hopelijk kunnen we vanavond goed nieuws communiceren,
Zie ook een verandering op Nokia.nl: http://www.nokia.com/nl-n...windows-phone-7-8-update/ (mij niet eerder opgevallen).
[ Voor 5% gewijzigd door Loogie op 30-01-2013 19:31 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Isane op 30-01-2013 19:25 ]
Vorige keren heb ik de update "geforceerd" door middel van internet-verbinding-verbreken-methode.
Ik hoop dat dat nu geen negatief effect heeft
Yes 8773 heb ik ookpeerke63nl schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 19:27:
Ohwww??? Ik heb vooralsnog 8773... en tot nog toe geeft Zune aan dat mijn toestel is bijgewerkt.
Vorige keren heb ik de update "geforceerd" door middel van internet-verbinding-verbreken-methode.
Ik hoop dat dat nu geen negatief effect heeft
Ach zal wel één van deze dagen komen de update
Nee is niet mogelijk.Simonhoubracken schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 19:38:
Iemand die weet of het nu ook mogelijk is de update te forceren?
Heb je hier enige bron voor? Is er buiten de nokia website eigenlijk een officiele mededeling of website van microsoft uit?
De updates worden nu wel uitgerold: http://www.wp7.nl/28347/u...-nokia-lumia-800-rolt-uitSimonhoubracken schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 19:41:
[...]
Heb je hier enige bron voor? Is er buiten de nokia website eigenlijk een officiele mededeling of website van microsoft uit?
Zie de update in het artikel. Geen 7.8 dus.MarkoAlmelo schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 19:43:
[...]
De updates worden nu wel uitgerold: http://www.wp7.nl/28347/u...-nokia-lumia-800-rolt-uit
Zie de commentsAvalaxy schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 19:53:
[...]
Zie de update in het artikel. Geen 7.8 dus.
* Avalaxy is ze aan het binnenhengelen
[ Voor 56% gewijzigd door Avalaxy op 30-01-2013 20:00 ]
Op dit moment wordt de derde (7.8) update geinstalleerd. Ik was nog even bang om nog een paar weken te moeten wachten!
Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same
Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel
Edit:
Het betreft trouwens besturingssysteemversie 7.10.8858.136
[ Voor 11% gewijzigd door indofk op 30-01-2013 20:57 ]
ja iets met op een bepaalde tijd disconnecten ofzo? werkt niet (of ik snap het niet)Avalaxy schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:48:
Neejoh, gewoon de disconnecttruc, dan kan iedereen het
Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel
Buiten alle aangegeven veranderingen.... is ook het opstartlogo gewijzigd.
Meer a la W8
Eerste was een Nokia update, tweede een Microsoft update en derde update bracht de telefoon naar 7.8
Eindelijk!!
Moest wel na elke update de disconnect truc doen......
Nu wachten op Portico voor mijn lumia 920
edit: naja, schijt, ik wacht wel...
[ Voor 17% gewijzigd door Bartjuh op 30-01-2013 21:32 ]
bij mij hetzelfde... zit geen sim in het toestel, maar dat zou niet uit moeten maken denk ik zo...Bartjuh schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:27:
Ik krijg "Can't check for updates right now. Try again later." met die disconnect trucAarggh
edit: naja, schijt, ik wacht wel...
straks maar weer proberen...
Battle.net || Strava
Jep, dus 3 keer disconnectenSimonhoubracken schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:32:
Zijn er in totaal 3 updates?
Ook de WiFi uit staan??retlaw schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:34:
[...]
bij mij hetzelfde... zit geen sim in het toestel, maar dat zou niet uit moeten maken denk ik zo...
straks maar weer proberen...
Voor de mensen die het niet voor elkaar krijgen:
ZET JE TOESTEL IN FLIGHT MODE!
Anders zoekt hij via 3g naar de updates en werkt het alsnog niet.
Tel hoe lang het duurt nadat je op de update knop gedrukt heb, dat Zune aangeeft dat je toestel up to date is.
Druk dan op een willekeurig ander menuoptie in Zune en daarna weer op update en verbreek dan 1 a 2 tellen (en daar komt het pielen om de hoek kijken) voordat Zune normaliter zou zeggen dat je up to date ben, je internetverbinding. In het 7.8 topic staat daar een bat bestandje voor, maar ik heb gelukkig een hardware knop op mijn laptop daarvoor. Zune zoekt dan langer door en zegt dan ineens dat er updates zijn. Zet je wifi/netwerk weer aan en updaten met die hap!
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
edit: Derde update was een eitje.
Mijn script, opslaan als Disconnect.cmd:
@echo off pause :Disconnect ipconfig /release pause ipconfig /renew pause goto :Disconnect
Draai het script als admin. De eerste keer dat je op enter drukt gaat je verbinding uit, de tweede keer aan, derde keer uit, enzovoort. Succes!
[ Voor 46% gewijzigd door Sebazzz op 30-01-2013 22:16 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2013 22:13 ]
Bedankt
Dat timen en dan tijd - 1 of 2 sec heeft geholpen! Updaten duurt alleen verschrikkelijk lang
Verwijderd
//edit
Update 2 was vrijwel meteen na de disconnect
//edit
Update 3 duurde ff, maar nu loopt ook die, kom maar op met dat OS

//edit
Succes, 7.8 op de Dell Venue Pro.
Nu door naar de Lumia 710. Die komt meteen zonder reset truc aanzetten met een NOKIA-update, dus 'klik'
//edit
Die Lumia update in 1x door ook... dus lijkt goed te komen, 2 van 3.
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2013 23:36 ]
Toestel is 2 jaar oud
inmiddels 7.8 binnen. Heerlijk grote tiles (groter dan bij 7.5). En nu eindelijk ook mogelijkheid tot kleinere tiles! (en grotere).
lijkt wel wat langzamer, maar dat kan ook liggen aan het feit dat alles groter lijkt
[ Voor 51% gewijzigd door Muta op 30-01-2013 23:17 ]
Lumia 710
Sebazzz, bedankt voor het scriptje...........werkt perfect voor snel (dis)connecten
update 23:34, nummer 2 is nu ook gestart........(4 pogingen nodig)
update 23:44, nummer 3 is nu ook gestart........(veeeeeel pogingen nodig gehad)
Als het goed is, dan is dit de 7.8 update.
[ Voor 76% gewijzigd door juwecamu op 30-01-2013 23:45 ]
Zo ontzettend fijn dat die zwarte balk weg is, dat al die nutteloze apps (zoals stop the music) die toch geen live tile hebben nu klein gemaakt kunnen worden en dat je dan ook meteen de lelijke namen die sommige apps hebben verbergt ik ben dan wel echt zo'n miereneuker dat ik apps met allerlei idiote achtervoegsels (zoals Pro) of met namen in een andere taal echt spuuglelijk vind tussen m'n app-lijst.
Verwijderd
Ik zou niet weten wat dat kost, ik heb dit zelf ook gehad, de Lumia is toen gerepareerd onder garantie. Als hij nog geen twee jaar oud is zou ik terug gaan naar de verkoper, omdat dit een bekend probleem is en je hard kunt maken dat het niet door verkeerd gebruik komt. Gewoon even doorzeuren en dreigen met standaard consumentenrecht etc, en voorbeelden (via internet genoeg over die proximity sensor problemen te vinden, zoek de verstandigste eruit). Wat wel tijdelijk kan helpen is hard in de koptelefooningang blazen, en wrijven over de sensor van buitenaf, daar heb ik hier maanden geleden ook meer info over gepost. Succes!SirLenncelot schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 19:00:
sinds een paar dagen heb ik een vervelend probleem met mijn Lumia 800. Als ik een telefoongesprek voer dan vergerendelt het scherm. Een korte google search bevestigde mijn vermoedens dat het een issue met de proximity sensor is.
Omdat ik geen screenprotector gebruik heb ik het vermoeden dat er iets van stof op de sensor zit. Als ik de proximity test in de diagnostics tool doe dan werkt de sensor prima.
Mijn vraag aan jullie is eigenlijk of iemand een idee heeft hoeveel het kost om dit te laten repareren bij een service punt.
edit; ennnnnn draaiende op lumia 800 incl barst. Ziet er fraai uit! Wel veel zwart ruimte bovenaan het scherm, waar is dat goed voor?
[ Voor 57% gewijzigd door Worsteneter op 31-01-2013 03:34 ]
gbrugman
Misschien ruimte voor notificaties?Worsteneter schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 03:07:
edit; ennnnnn draaiende op lumia 800 incl barst. Ziet er fraai uit! Wel veel zwart ruimte bovenaan het scherm, waar is dat goed voor?
Raar, want ik heb net zoals iedereen drie updates binnengetrokken.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Hier zelf ook last van gehad; sensor-test doorstaan, maar toch letterlijk op zwart bij bellen. Érg irritant, het is mij namelijk een keer gebeurd dat ik een (verkeerd!!!) nummer midden in de nacht belde.. Zie dan maar aan een oudere van dagen die zich half dood geschrokken is, uit te leggen dat jouw telefoon kuren heeft..Benno de Bruin schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 02:32:
[...]
Ik zou niet weten wat dat kost, ik heb dit zelf ook gehad, de Lumia is toen gerepareerd onder garantie. Als hij nog geen twee jaar oud is zou ik terug gaan naar de verkoper, omdat dit een bekend probleem is en je hard kunt maken dat het niet door verkeerd gebruik komt. Gewoon even doorzeuren en dreigen met standaard consumentenrecht etc, en voorbeelden (via internet genoeg over die proximity sensor problemen te vinden, zoek de verstandigste eruit). Wat wel tijdelijk kan helpen is hard in de koptelefooningang blazen, en wrijven over de sensor van buitenaf, daar heb ik hier maanden geleden ook meer info over gepost. Succes!
Is overigens nu tot twee keer toe vanzelf over gegaan. Lijkt dus een softwareprobleem te zijn. Heb zojuist met de disconnect truuk (die even wat tijd kost om onder de knie te krijgen) de update binnengehengeld, dus wellicht gebeurt het in de toekomst niet meer.
Delen via bleutooth zegt bij mij dat het eenzaam isSebazzz schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 08:40:
Hebben jullie ook dat de Bluetooth Share app niet werkt? Bij het starten krijg ik de melding "Sorry, but this app doesn't work on your version of Windows Phone."
Raar, want ik heb net zoals iedereen drie updates binnengetrokken.
(start dus na update's wel op)
Blijft alles bewaard op de telefoon? ik had in Zune nog niet echt iets gevonden om bijv. sms berichten op te slaan.
Iemand enige ideeën?
Vooral blijven doorgaanMejust schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:14:
Ik heb nu een flink aantal keren de disconnect truc geprobeerd. De update naar 8779 (eerste v/d drie) heb ik zo kunnen forceren, maar nu ik de tweede update probeer binnen te halen krijg ik na het disconnecten steeds de foutmeldind dat Zune geen verbinding kan krijgen.
Iemand enige ideeën?
EDIT
OK 10 minuten later zegt mijn Nokia er is een software update, hang je telefoon aan de PC om de update uit te voeren Start Zune, uw telefoon is up to date????
einde EDIT
EDIT 2
Flight Mode en Disable/Enable WiFi gaat beter, ben nu bezig met update 2.
einde EDIT 2
[ Voor 57% gewijzigd door djcasl op 31-01-2013 10:47 ]
There is no knowledge, that is not Power!
Dit dus. Lijkt tot nu toe perfect te werken: toestel is aan het updatenchinook schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:18:
Script niet nodig: Ik heb gewoon de adapter/LAN connectie disabled / enabled. tel langszaam tot 5 en dat werkt!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| @echo off pause :Disconnect ipconfig /release Ethernet pause ipconfig /renew Ethernet pause goto :Disconnect |
Nu bezig met de tweede update.
You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?
Na talloze keren proberen is het mij eindelijk gelukt om de eerste update binnen te halen. Alleen zit mijn telefoon nu vast op het punt waar hij opnieuw op moet starten, en dat doet ie niet. Iemand enig idee hoe nu verder?EDIT schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:19:
[...]
Dit dus. Lijkt tot nu toe perfect te werken: toestel is aan het updaten
Edit: Telefoon weer aan gekregen, poging 2 voor 1e update...
[ Voor 6% gewijzigd door Glandur op 31-01-2013 10:36 ]
EDIT: Al gelukt na 20x proberen, de aanhouder wint
[ Voor 26% gewijzigd door PBP op 31-01-2013 10:50 ]
Ook al met de bekende truc geprobeerd?PBP schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:45:
De 3e update krijg ik niet binnen. Hij zegt 'Je telefoon is bijgewerkt'. Huidige software 7.10 (8783). Iemand hetzelfde probleem?
Ja ik gebruik dat scriptje, daar ging hij bij de vorige 2 wel in 1x goed
EDIT: Laat maar, moest blijkbaar 20x proberen
[ Voor 9% gewijzigd door PBP op 31-01-2013 10:50 ]
Zodra je de grootte van je tegels op het startscherm kan aanpassen ben je klaardafz0r schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:50:
hoe weet je of alles binnen is? ik heb totaal niet gelet op het aantal updates
Het zouden er drie moeten zijn, waarvan de laatste de echte 7.8 (als ik het goed begrepen heb van alle reacties)
Het zijn er 3 en je kunt bij instellingen op Info klikken dan zie je versie nummers staanGlandur schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:52:
[...]
Zodra je de grootte van je tegels op het startscherm kan aanpassen ben je klaar
Het zouden er drie moeten zijn, waarvan de laatste de echte 7.8 (als ik het goed begrepen heb van alle reacties)
fw 1750.0823.8852.12430
radio 1.7.50.08
Hoe lang wacht je al? Want ze kunnen best lang duren die updates.PBP schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:59:
Ik heb te vroeg gejuicht. Update 3 blijft met downloaden op 0% hangen, durf hem niet te annuleren
Bij update 2 werd het beeld van mijn telefoon effe raar. Maar trok bij (schatting 80%) balkje weer normaal.
Ben nu ook met update 3 bezig, laat wel effe weten hoe lang die geduurd heeft.
EDIT:
Heeft ongeveer kwartiertje geduurd bij mij.
Einde EDIT
[ Voor 6% gewijzigd door djcasl op 31-01-2013 11:21 ]
Download geannuleerd, opnieuw aangezet en wederom 0% terwijl m'n internetverbinding actief isPBP schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:59:
Ik heb te vroeg gejuicht. Update 3 blijft met downloaden op 0% hangen, durf hem niet te annuleren
Al enige voortgang gemaakt? Bij mij loopt ie wel gewoon door naar de derde update (met de truc uiteraard), is nu bezig om 7.8 te installerenPBP schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:59:
Edit: Klaar!
Nee, net de download geannuleerd en opnieuw begonnen maar wederom 0%.Glandur schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:12:
[...]
Al enige voortgang gemaakt? Bij mij loopt ie wel gewoon door naar de derde update (met de truc uiteraard), is nu bezig om 7.8 te installeren
Edit: Klaar!
VreemdPBP schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:28:
[...]
Nee, net de download geannuleerd en opnieuw begonnen maar wederom 0%.
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill, W.
Weet je zeker dat de proximity test goed ging? Ik heb dit probleem ook gehad en dacht ook dat de proximity test goed ging. Ik dacht eerst dat een groen symbool met detected goed was (groen = goedgaragaholic schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 08:42:
[...]
Hier zelf ook last van gehad; sensor-test doorstaan, maar toch letterlijk op zwart bij bellen. Érg irritant, het is mij namelijk een keer gebeurd dat ik een (verkeerd!!!) nummer midden in de nacht belde.. Zie dan maar aan een oudere van dagen die zich half dood geschrokken is, uit te leggen dat jouw telefoon kuren heeft..
Is overigens nu tot twee keer toe vanzelf over gegaan. Lijkt dus een softwareprobleem te zijn. Heb zojuist met de disconnect truuk (die even wat tijd kost om onder de knie te krijgen) de update binnengehengeld, dus wellicht gebeurt het in de toekomst niet meer.

Uiteindelijk heb ik mijn mobiel uit elkaar gehaald en de sensor schoongemaakt aan de hand van deze video:
YouTube: Nokia Lumia 800 Screen Repair / Replace / Change a Broken LCD (AMOLED) + Touch Screen (Digitizer)
Is het btw niet handiger om de post over de updates in het Windows Phone 7.8 forum te zetten? Nu staat het in beide en is het niet overzichtelijk + deze lijkt aardig vervuilt te worden zo (mijn mening
...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr
Four Wheels Moves The Body, Two Wheels Moves The Soul.
Jep! Er zat gewoon verandering in de indicator, afhankelijk van of ik m´n vinger op/voor de sensor hield of niet. Heb zojuist even de test weer gedaan, en ook nu doet ie de test helemaal perfect.Barres B. schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:00:
[...]
Weet je zeker dat de proximity test goed ging? Ik heb dit probleem ook gehad en dacht ook dat de proximity test goed ging. Ik dacht eerst dat een groen symbool met detected goed was (groen = goed), maar hij moet standaard geel zijn en pas detected als jij je hand er boven houdt. Dus geel + undetected is goed.
Uiteindelijk heb ik mijn mobiel uit elkaar gehaald en de sensor schoongemaakt aan de hand van deze video:
YouTube: Nokia Lumia 800 Screen Repair / Replace / Change a Broken LCD (AMOLED) + Touch Screen (Digitizer)
Is het btw niet handiger om de post over de updates in het Windows Phone 7.8 forum te zetten? Nu staat het in beide en is het niet overzichtelijk + deze lijkt aardig vervuilt te worden zo (mijn mening)
Lastig na te gaan wat dus precies de fout was. Wellicht inderdaad vies, maar hoe zich dat vanzelf oplost (er lag in ieder geval niets op het glas), is mij een raadsel..
Gewoon blijven proberen..jps110 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:15:
Bij mij werkt de truuk niet, ik krijg foutcode 8000FFFF
die hebk ook een paar x gekregen..
staat ie wel op flightmodus?
Superirritant idd, het ding bleef soms ook tijden in iemands voicemail hangen, het zal me behoorlijk wat belminuten gekost hebben. Of steeds zeggen: Hang jij op? ik kan niet ophangen".garagaholic schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 08:42:
[...]
Hier zelf ook last van gehad; sensor-test doorstaan, maar toch letterlijk op zwart bij bellen. Érg irritant, het is mij namelijk een keer gebeurd dat ik een (verkeerd!!!) nummer midden in de nacht belde.. Zie dan maar aan een oudere van dagen die zich half dood geschrokken is, uit te leggen dat jouw telefoon kuren heeft..
Het is denk ik een contactje wat gammel is of vuil/stof wat weer wegschiet. Daarom hielp bij sommigen blazen ook. Die keren dat ik er last van had hielp wrijven steeds een beetje, ook in dit topic hadden meer mensen dat. Dacht ik in eerste instantie dat het vuil was wat buiten op de sensor zat, later bleek uit een reparatierapport het een contactje te zijn, dat je door dat wrijven van buitenaf waarschijnlijk even weer aandrukte. De vijf keer dat mijn Lumia gerepareerd was ging het vier keer om iets met contactjes daarbovenin (usb, headset, p-sensor) en eenmaal de batterij.Is overigens nu tot twee keer toe vanzelf over gegaan. Lijkt dus een softwareprobleem te zijn. Heb zojuist met de disconnect truuk (die even wat tijd kost om onder de knie te krijgen) de update binnengehengeld, dus wellicht gebeurt het in de toekomst niet meer.
Ik heb na maanden mijn Lumia weer eens uit de kast gehaald (ik was helemaal klaar met het ding door al mijn negatieve ervaringen, ondanks de goede service van Nokia en faire compensatie van telco) en de 7.8 update met de disconnect methode erop gezet, was even wat gepiel idd, en ik werd toch weer helemaal nostalgisch. Wat een fijn apparaat (als ie het doet)! En die update is helemaal top, het lijkt alsof ie nog soepeler is geworden, maar dat zal wel komen door drie maanden voornamelijk op dat stramme stoffige iOS, of op dat os met die eindeloze tweakmogelijkheden in een verwarrende interface zoals Bigs dat noemt
Het homescherm was op 7.5 al erg fijn door de livetiles, portretstand en gebruik maken van verticaal scrollen wat ik veel beter vind dan per scherm bladeren zoals in Android/iOS. Maar die nieuwe groottes maken het helemaal af wat mij betreft. Ik kan nu mega-efficiënt het homescherm indelen, eindelijk in grijs. De tiles zijn nu ook veel meer live trouwens. En het knutsel-aspect is natuurlijk leuk.

Grappig hoe mijn mening evolueert, vond ik op mijn eerste iPhone browsen echt een verademing, na een touchpro op wm6.5 met die stomme stylus en die achterlijke kruisjes die niet reageerden in de hoek van het scherm, als ik nu IE vergelijk met Safari heb ik hetzelfde, wat een verademing om weer IE te gebruiken, ik werd helemaal claustrofobisch van Safari, en ook van die Firefox schil over Chrome op iOS trouwens. (ik kan hier toch wel even mijn hart luchten zonder lastig te worden gevallen door iBoys en fAndroids?)
Ik laat het ding nu toch weer een tijdje uit de kast, en ga toch een wp8 toestel halen binnenkort denk ik
Stiekem ben ik langer bezig geweest met mijn home screen opnieuw in te delen dan met updaten
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Het enige wat ik me afvraag is of in het kleinste formaat nog steeds zichtbaar is of er een bericht is binnen gekomen voor dingen zoals Whatsapp en mijn inbox voor de mail.
We zien wel.
Z-machine OriginID: JaccoW
Je staat voor op schema! ;-)
Jammer dat we nog geen screenshots kunenn maken
1
| ipconfig /release |
Hier kwam ik wel pas achter na heel vaak zonder succes op een ander manier te proberen
[ Voor 9% gewijzigd door ChillinR op 31-01-2013 16:55 ]
Ja, zie mijn mail inderdaad op die foto, als je trouwens die FB tiles groter maakt geeft ie mijn laatste status update weer, ook best leuk. Een soort lego dit, heel cool!F_demon schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:22:
Moet inderdaad zeggen dat de nieuwe update erg handig is.
Het enige wat ik me afvraag is of in het kleinste formaat nog steeds zichtbaar is of er een bericht is binnen gekomen voor dingen zoals Whatsapp en mijn inbox voor de mail.
We zien wel.
Het was mij handmatig gelukt door Zune heel erg te verkleinen en naar de rechteronderhoek te verslepen, zodat de afstand tussen de Check-knop en de wifi-uit knop (naast de klok) nog maar 200 pixels was of zo, daardoor was ik steeds nét snel genoeg.ChillinR schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:53:
Het is blijkbaar belangrijk om de netwerkverbinding van je pc softwarematig te disablen. Met uitvoeren vancode:in cmd (zoals hierboven al eerder voorgesteld) lukte het in één keer bij mij.
1 ipconfig /release
Hier kwam ik wel pas achter na heel vaak te proberen door de wifi-adapter in mijn laptop met hardwarematige switch uit te zetten, wat blijkbaar niet werkt. (of het is heel stom toeval)
[ Voor 36% gewijzigd door Benno de Bruin op 31-01-2013 16:57 ]
De timing leek bij mij niet het probleem te zijn. Iedere keer als ik m'n wifi-adapter uitzette met hardwarematige schakelaar, gaf zune een foutmelding dat hij niet kon controleren op updates i.v.m. verbindingsproblemen (foutcode 8007 nogwat; nu niet te controleren omdat ik met de tweede update bezig benBenno de Bruin schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:53:
[...]
Het was mij handmatig gelukt door Zune heel erg te verkleinen en naar de rechteronderhoek te verslepen, zodat de afstand tussen de Check-knop en de wifi-uit knop (naast de klok) nog maar 200 pixels was of zo, daardoor was ik steeds nét snel genoeg.
Met softwarematig uitzetten (of eigenlijk dus ip releasen) kreeg ik de eerste update in 1 poging, de tweede update in 2 pogingen.
Update:
En klaar, Lumia 800 met WP 7.8! Ik moet nog wel heel erg wennen aan de grootte van de medium live tiles. Nu de zwarte balk rechts weg is, lijken ze echt heel (lees: te) groot.
[ Voor 9% gewijzigd door ChillinR op 31-01-2013 17:59 ]
Verwijderd
Helaas, hier lukt dat ook allemaal niet. Bij de vorige update overigens ook nietVerwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 18:29:
Is het iemand al gelukt met Windows Phone Connector voor Mac? Ik heb het nu zo'n 30 keer geprobeerd met disconnect, telefoon in vliegtuigmodus, maar nog niets?
Ben benieuwd verder. Ben helaas nog niet zo thuis in Windows Phone omdat ik m' n Lumia 800 nog niet zo lang heb.
Bedankt voor de tip!!!ChillinR schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:53:
Het is blijkbaar belangrijk om de netwerkverbinding van je pc softwarematig te disablen. Met uitvoeren vancode:in cmd (zoals hierboven al eerder voorgesteld) lukte het in één keer bij mij.
1 ipconfig /release
Hier kwam ik wel pas achter na heel vaak zonder succes op een ander manier te proberen, namelijk door de wifi-adapter in mijn laptop met de hardwarematige switch uit te zetten. (of het is heel stom toeval)
Ik heb het zeker wel 30 keer geprobeerd door handmatig de Wifi-verbinding te verbreken, maar tevergeefs (bleef de error 80072EFF krijgen), maar via de command line ging het in één keer goed.
Ben overigens wel slechts met de eerste update bezig, dus ik juich met mate, maar so far so good!!!
Edit: update 2 kostte me zo'n 15 pogingen, en update 3 heb ik nog steeds niet te pakken

Waarom moet het allemaal in hemelsnaam op zo'n omslachtige kl*temanier??? Die update is toch gewoon uit? Zo incompetent kunnen ze bij MS toch niet zijn dat ze niet in staat zijn om een beetje een fatsoenlijke update-routine in elkaar te zetten....
[ Voor 17% gewijzigd door w00t00w op 31-01-2013 21:26 ]
---
Hier is het de vorige keer niet gelukt op de Mac, en nu ook niet. Ik wacht gewoon rustig af, ik denk dat de Mac software anders werkt/in elkaar zit als Zune. In een week of twee zien we 7.8 zeker op de normale manier.Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 18:29:
Is het iemand al gelukt met Windows Phone Connector voor Mac? Ik heb het nu zo'n 30 keer geprobeerd met disconnect, telefoon in vliegtuigmodus, maar nog niets?
Ik had precies hetzelfde probleem. Althans.. scherm ging uit tijdens gesprek maar niet meer aan als ik de telefoon van mijn gezicht hield. Is opgestuurd naar Nokia via mijn provider (T Mobile) en vervolgens netjes via de post gerepareerd teruggestuurd.SirLenncelot schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 19:00:
sinds een paar dagen heb ik een vervelend probleem met mijn Lumia 800. Als ik een telefoongesprek voer dan vergerendelt het scherm. Een korte google search bevestigde mijn vermoedens dat het een issue met de proximity sensor is.
Ik heb onder Windows 8 net ook een update naar Windows 7.8 gedraaid en het voelt haast als een nieuwe telefoon... Erg lekker die kleine menu'tjes en ik merk nu al kleine andere verbeteringetjes. Zo blijft het rechterscherm staan, ook als je even terug swiped naar je homescreen kan je als je naar rechts swiped weer verder gaan waar je gebleven was. Scheelt weer als je een flinke lading apps hebt geinstalleerd.
Hebben er nog mensen andere verbeteringen gezien?
[ Voor 20% gewijzigd door DeNachtwacht op 31-01-2013 21:08 ]
youtube.com/@hisrep
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.
Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]