werkt perfect hier..
Zijn er ideen trouwens over hoelang windows 7.5 (lumia 800) nog gesupported word? Heb hem sinds afgelopen vrijdag (overgang van galaxy s II) Bevalt prima!
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Deze maand krijgen we (als het meezit) de WP 7.8 update.ThaDude schreef op maandag 07 januari 2013 @ 15:02:
Zijn er ideen trouwens over hoelang windows 7.5 (lumia 800) nog gesupported word? Heb hem sinds afgelopen vrijdag (overgang van galaxy s II) Bevalt prima!
Dat dus. Voor de mensen die daarna komen en genoeg hebben aan hun mail is het genoeg om:spNk schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 19:32:
Volgens mij blijven nieuwe activaties tot 30 januari mogelijk.
- Pop3 te activeren in Gmail
- Deze in een MicrosoftID aan te laten komen
(ik gebruik zelf deze oplossing om de mail van OnsBrabantnet te kunnen ontvangen op mijn Windows 8 installatie)
Ik heb overigens rap een auto reply aangezet op mijn Gmail (was sowieso al overgestapt op een eigen domein dat ik host bij MS zelf) Wat een stelletje hufters daar, ze lijken oprecht bang te zijn voor WP8....
Nokia heeft zelf aangegeven WP7 nog 18 maanden te ondersteunen na de lancering van WP8. (nu dus nog een maandje of 16)hjs schreef op maandag 07 januari 2013 @ 15:31:
[...]
Deze maand krijgen we (als het meezit) de WP 7.8 update.
[ Voor 19% gewijzigd door Tomba op 07-01-2013 17:29 ]
Kijk 18 maanden, goed nieuws. Meestal red mijn telefoon het 14 maanden
Daarna ben ik hem zat of is ie stuk
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Ik heb een aantal probleempjes met mijn telefoon:
- Bij sommige applicaties (zoals 'Contract Killer'.. een spelletje) gaat de telefoon na een tijdje terug naar het beginscherm.. waardoor ik dus uit de app wordt gesodemieterd.. bij het teruggaan naar de app staat ie niet op pauze, maar moet de app gewoon opnieuw gestart worden.
- Soms is de batterij belachelijk snel leeg, en soms gaat ie gewoon een hele dag mee
ik heb em wel eens een hele avond aan de lader gehangen.. vervolgens uit de lader gehaald en gaan slapen en geen wekker gehad omdat ie al uit was! En een andere keer kan ik er een hele dag actief gebruik van maken.
- Het irritantste is echter dat wanneer ik hem aansluit aan Zune.. dat Zune een melding geeft dat er 0,0 GB aanwezig is op het apparaat (en geeft ook aan natuurlijk dat er nog 0,0 over is aan ruimte).
Dat laatste heeft misschien te maken met het feit dat ik via Nokia Firmware een tijd terug de update naar 7.8 had gedaan.. geheel volgens het boekje (of filmpje in dit geval).. maar misschien dat er wat instellingen gewijzigd moeten worden om dit laatste probleem op te lossen... weet iemand dat misschien?
- Bij sommige applicaties (zoals 'Contract Killer'.. een spelletje) gaat de telefoon na een tijdje terug naar het beginscherm.. waardoor ik dus uit de app wordt gesodemieterd.. bij het teruggaan naar de app staat ie niet op pauze, maar moet de app gewoon opnieuw gestart worden.
- Soms is de batterij belachelijk snel leeg, en soms gaat ie gewoon een hele dag mee
- Het irritantste is echter dat wanneer ik hem aansluit aan Zune.. dat Zune een melding geeft dat er 0,0 GB aanwezig is op het apparaat (en geeft ook aan natuurlijk dat er nog 0,0 over is aan ruimte).
Dat laatste heeft misschien te maken met het feit dat ik via Nokia Firmware een tijd terug de update naar 7.8 had gedaan.. geheel volgens het boekje (of filmpje in dit geval).. maar misschien dat er wat instellingen gewijzigd moeten worden om dit laatste probleem op te lossen... weet iemand dat misschien?
Rotterdam
Verwijderd
Zo krijg ik vandaag mijn gerepareerde Lumia 800 terug met windows 7.8 erop 
wel jammer, dat deze een ander Imei nummer heeft en iets meer bekrast is dan de Lumia die ik ter reparatie aanbood!!
wat zouden jullie doen?
wel jammer, dat deze een ander Imei nummer heeft en iets meer bekrast is dan de Lumia die ik ter reparatie aanbood!!
wat zouden jullie doen?
Gewoon houden, scherm is wel netjes?
Welk revisienummer van de firmware staat er trouwens op?
Verwijderd
firmware: 1750.0805.8773.12220_Rene_ schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 13:45:
Gewoon houden, scherm is wel netjes?
op scherm paar kleine krasjes, had ik zelf niet!
dit is inderdaad geen 7,8Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:57:
Dat is toch het revisie firmware voor WP 7.5 i.p.v. 7.8?
Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel
Verwijderd
sorry ik had op de pakbon gekeken waarop dus ook het verkeerde imei nummer staat. volgens de telefoon heb ik firmware 1600.2475.7720.11414
En dat is ook geen 7.8.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:57:
[...]
sorry ik had op de pakbon gekeken waarop dus ook het verkeerde imei nummer staat. volgens de telefoon heb ik firmware 1600.2475.7720.11414
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
wel met kleine en grote live tiles in elk geval, die ik zelf aan kan passen. maar heb ze gebeld en heb toch besloten hem terug te sturen. veel teveel beschadigingen en lelijker dan het ingeleverde toestel!
Is er al iets van een app dat de wifi verbinding aan blijft zodra het toestel op de lock gaat?
Mja, WhatsApp doet dat op een vieze manier. Let alleen wel op dat dit ten koste gaat van je accutijd.MarkoAlmelo schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 06:18:
Is er al iets van een app dat de wifi verbinding aan blijft zodra het toestel op de lock gaat?
dat lijkt me sterk.. 1600.2475.7720.11414 is een van de drie updates die tegelijk kwam om de batterij te fixen!Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:42:
[...]
wel met kleine en grote live tiles in elk geval, die ik zelf aan kan passen. maar heb ze gebeld en heb toch besloten hem terug te sturen. veel teveel beschadigingen en lelijker dan het ingeleverde toestel!
Misschien dat het custom firmware is, dat zou helemaal een schande zijn van de reparatie service.looyenss schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 09:39:
[...]
dat lijkt me sterk.. 1600.2475.7720.11414 is een van de drie updates die tegelijk kwam om de batterij te fixen!
Dat is hoe applicaties crashen op Windows Phone.GS88 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:34:
Ik heb een aantal probleempjes met mijn telefoon:
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Als dat echt zo is zou ik graag in één filmpje o.i.d. zien dat die firmware in staat is om tiles te veranderen in grootte.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:57:
[...]
Als dat echt zo is zou ik graag in één filmpje o.i.d. zien dat die firmware in staat is om tiles te veranderen in grootte.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:57:
[...]
In alle drie de formaten_Rene_ schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 17:11:
[...]
Als dat echt zo is zou ik graag in één filmpje o.i.d. zien dat die firmware in staat is om tiles te veranderen in grootte.
Ik heb hem net twee weken terug met gewoon firmware: 1750.0805.8773.12220
[ Voor 12% gewijzigd door hjs op 10-01-2013 17:29 ]
Wil je nu één of toch twee filmpjes zien?_Rene_ schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 17:11:
[...]
Als dat echt zo is zou ik graag in één filmpje o.i.d. zien dat die firmware in staat is om tiles te veranderen in grootte.
Testing, one, two ...
nog meer mensen last van de volgende fout:
Fout met Windows Live
Laatst bijgewerkt: .....
m.hotmail.com niet beschikbaar ....
Laatst geprobeerd: ....
Foutcode:85010017
M'n zus heeft deze foutmelding sinds gisteren. (Lumia 800)
Iemand een idee?
Fout met Windows Live
Iemand een idee?
IN één filmpjehardware-lover schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 18:00:
[...]
Wil je nu één of toch twee filmpjes zien?
Hoe laat ik de wifi aan dan als ik de telefoon lock?InZane schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 08:52:
[...]
Mja, WhatsApp doet dat op een vieze manier. Let alleen wel op dat dit ten koste gaat van je accutijd.
Toch wel wat krasjes nu op mijn scherm, wel jammer ben er erg voorzichtig mee. Nu gelukkig wel een screenprotector.
Ik had het laatst ook, inbox een beetje opgeruimd en no problemo.The_Scarabial schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 18:48:
nog meer mensen last van de volgende fout:
Fout met Windows Live
Iemand een idee?
google doet wonderen trouwens...
http://answers.microsoft....d0-465d-9317-7f0f63ff07fd
Kom op zeg, dat is toch wel 100.000 keer hier en in andere topics besproken. Hoe dat werkt gaan we echt niet weer uitleggen hier.MarkoAlmelo schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 19:35:
[...]
Hoe laat ik de wifi aan dan als ik de telefoon lock?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Welke screenprotector gebruik je dan? Naar mijn ervaring zit er geen een onzichtbaar op 'n Lumia 800.triesvan schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 21:59:
Toch wel wat krasjes nu op mijn scherm, wel jammer ben er erg voorzichtig mee. Nu gelukkig wel een screenprotector.
Ik heb laatst deze besteld toen er een aanbieding was (80% korting bij bestelling van 3 stuks):Wietsee. schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:15:
[...]
Welke screenprotector gebruik je dan? Naar mijn ervaring zit er geen een onzichtbaar op 'n Lumia 800.
http://www.xtremeguard.co...ia_800_screen_protect.htm
Je moet 'm nat opbrengen en het materiaal is flexibel (een soort van stevige gel) waardoor het meebuigt met het glas. Het spiegelt meer dan het oorspronkelijke glas en als je onder een scherpe hoek kijkt zie je her en der wat kleine ribbeltjes zitten. Waarschijnlijk zat daar een klein stofje of was de spanning net iets anders bij het opdrogen. Nadat ik 'm een aantal weken gebruik heb zijn er wat deukjes bijgekomen. Recht van voren ziet het er nog als nieuw uit, en het is voor mij een hele geruststelling dat de beschadigingen die ik zie niet definitief zijn.
Het scherm voelt wel duidelijk anders aan doordat er nu een flexibele laag opzit. Het is wat stroever en als je met je nagel op het glas tikt dan klinkt het meer als plastic.
De XtremeGuard ziet er in ieder geval beter uit dan de harde screen protector die ik eerst had. Die kon niet het hele scherm afdekken en er zaten na diverse pogingen toch nog wat minieme stofjes (zichtbaar als luchtbelletjes) onder.
Don't erase all files?
[Yes] [No]
Leuk dat ze zoiets voorzien... maar kan je dat trouwens uitschakelen in WhatsApp ?InZane schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 08:52:
[...]
Mja, WhatsApp doet dat op een vieze manier. Let alleen wel op dat dit ten koste gaat van je accutijd.
Was dat maar waarr2504 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:48:
[...]
Leuk dat ze zoiets voorzien... maar kan je dat trouwens uitschakelen in WhatsApp ?

Helaas niet! Dat is de reden dat ik WhatsApp zo min mogelijk gebruik.r2504 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:48:
[...]
Leuk dat ze zoiets voorzien... maar kan je dat trouwens uitschakelen in WhatsApp ?
goedkope van Amazon, ze zijn niet onzichtbaar maar beschermen wel en dat was echt even mijn prioriteit.Wietsee. schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:15:
[...]
Welke screenprotector gebruik je dan? Naar mijn ervaring zit er geen een onzichtbaar op 'n Lumia 800.
Ik vreesde al zoiets... het is echt welInZane schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:56:
Helaas niet! Dat is de reden dat ik WhatsApp zo min mogelijk gebruik.

Gozer relax, niet iedereen zit constant op Tweakers te kijken. Sommige mensen hebben nog een normaal leven naast internet he.PaT schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:58:
[...]
Kom op zeg, dat is toch wel 100.000 keer hier en in andere topics besproken. Hoe dat werkt gaan we echt niet weer uitleggen hier.
En speciaal voor die mensen is er de zoekfunctie.MarkoAlmelo schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 23:18:
[...]
Gozer relax, niet iedereen zit constant op Tweakers te kijken. Sommige mensen hebben nog een normaal leven naast internet he.
Tja, blijkbaar worden internetters nu als niet normaal beschouwd, helemaal diplomatiek kun je dat antwoord ook niet noemen? Maar ik ben het er wel mee eens dat, hoe minder je een topic bezoekt, hoe vaker je de moeite (en bijbehorende tijd) dient te nemen om eens terug te lezen wat er sinds je laatste bezoek geschreven is of een zoek-actie op te starten alvorens een reactie te plaatsen. Zou de lengte van een topic zeker ten goede komen.Ru__ schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 00:30:
[...]
En speciaal voor die mensen is er de zoekfunctie.Al moet ik toegeven dat PaT het iets diplomatieker had kunnen formuleren.
Testing, one, two ...
Zijn er mensen die ook last hebben van het probleem dat je niet op de Send knop of Accepteer knop kan drukken als het toetsenbord er staat?
Een maat van me heeft dit probleem. Moet dan eerst het toetsenbord sluiten om erop te kunnen drukken.
Ikzelf heb dit probleem niet en snap ook niet waar het vandaan komt.
Een maat van me heeft dit probleem. Moet dan eerst het toetsenbord sluiten om erop te kunnen drukken.
Was dat niet een bug in een hele oude firmwareZenimNL schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 15:41:
Zijn er mensen die ook last hebben van het probleem dat je niet op de Send knop of Accepteer knop kan drukken als het toetsenbord er staat?
Verwijderd
Heb mijn toestel eindelijk simlock vrij laten maken. Alleen de programma's Care Suite en Data Package Manager geven mijn telefoon nu aan als 'not supported'. Het updaten naar WP 7.8 lukt dus vooralsnog niet helaas 
Via de eerder genoemde link (http://gathering.tweakers...ate_message/39588678/last) draait mijne nu ook op 7.8
thx!
update: de simkaart pakt ie nu ineens niet meer: toestel is vergrendeld
Via de eerder genoemde link (http://gathering.tweakers...ate_message/39588678/last) draait mijne nu ook op 7.8
update: de simkaart pakt ie nu ineens niet meer: toestel is vergrendeld
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2013 21:49 ]
Leuk antwoord hoor, maar dat is een heel oud bericht en hielp niet toen.looyenss schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:30:
[...]
Ik had het laatst ook, inbox een beetje opgeruimd en no problemo.
google doet wonderen trouwens...
http://answers.microsoft....d0-465d-9317-7f0f63ff07fd
Later een ander post gevonden op microsoft.com en het bleek dat er een fout aan hun zijde was.
http://answers.microsoft....a4-4229-954d-b6fe700513ea
was toen gewoon benieuwd of meer mensen in NL daar last van hadden.
Ik heb een belangrijke vraag. Gezien het topic over de batterij van de 800 ook is gesloten, kan ik deze dus ook niet meer in dat draadje stellen, vandaar dat ik het alsnog hier doe.
Mijn zwager wil nu (nog) een Nokia Lumia 800 kopen (nieuw van de winkel), is het echter waar wat de verkoper in de winkel vermeldde dat de batterij problemen bij de nieuwe batch niet meer voordoen? Mijn Lumia 800 die ik vorig jaar heb aangeschaft - hoe fijn ik hem ook vind - heeft namelijk nog steeds een hele slechte batterij duur. Weet iemand van een algemene fix af bij nieuwe 800 toestellen, of is dit verkopers praat?
Mijn zwager wil nu (nog) een Nokia Lumia 800 kopen (nieuw van de winkel), is het echter waar wat de verkoper in de winkel vermeldde dat de batterij problemen bij de nieuwe batch niet meer voordoen? Mijn Lumia 800 die ik vorig jaar heb aangeschaft - hoe fijn ik hem ook vind - heeft namelijk nog steeds een hele slechte batterij duur. Weet iemand van een algemene fix af bij nieuwe 800 toestellen, of is dit verkopers praat?
[ Voor 3% gewijzigd door sirdens op 15-01-2013 17:29 ]
Ik heb sinds een maand of twee en nieuwe lumia 800 en die gaat lachend 2 dagen mee (haal regelmatig meer dan 3) en voor de nieuwe van m'n vriendin geldt hetzelfde. M'n vorige moest elke dag aan de oplader, dus dit is een hele verademing. Lijkt me dat die verkoper gelijk heeft.sirdens schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:23:
Ik heb een belangrijke vraag. Gezien het topic over de batterij van de 800 ook is gesloten, kan ik deze dus ook niet meer in dat draadje stellen, vandaar dat ik het alsnog hier doe.
Welke smart phone heeft er geen slechte batterijduur? Mijn Lumia gaat varierend van stevig gebruik tot licht gebruik 1 tot max. 3 dagen mee.sirdens schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:23:
.... Mijn Lumia 800 die ik vorig jaar heb aangeschaft - hoe fijn ik hem ook vind - heeft namelijk nog steeds een hele slechte batterij duur. Weet iemand van een algemene fix af bij nieuwe 800 toestellen, of is dit verkopers praat?
Hoe kun je zien welke uit welke batch je toestel komt? Ik heb midden november een nieuwe gekocht bij de belcompany, maar haal niet eens een dag... Ik moest ook drie keer een update doen toen ik het toestel voor de eerste keer aansloot op de pc...Bartjuh schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 19:28:
[...]
Welke smart phone heeft er geen slechte batterijduur? Mijn Lumia gaat varierend van stevig gebruik tot licht gebruik 1 tot max. 3 dagen mee.
Vind het een heel fijn toestel, maar als ik de lader vergeet, kan ik niet naar huis bellen dat ik eraan kom. Dat is toch wel kwalijk..
Battle.net || Strava
Hmm, apart. Ik moet wel zeggen dat ik hem nu denk 2, misschien 3 maanden heb of iets dergelijks. Dus ongeveer zelfde aanschafdatum, november. Geen enorme update nodig toe ik hem aansloot met Zune software.retlaw schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:17:
[...]
Hoe kun je zien welke uit welke batch je toestel komt? Ik heb midden november een nieuwe gekocht bij de belcompany, maar haal niet eens een dag... Ik moest ook drie keer een update doen toen ik het toestel voor de eerste keer aansloot op de pc...
Vind het een heel fijn toestel, maar als ik de lader vergeet, kan ik niet naar huis bellen dat ik eraan kom. Dat is toch wel kwalijk..
[ Voor 3% gewijzigd door Bartjuh op 15-01-2013 20:53 ]
Mijn 800 loopt binnen 12 uur standby tijd leeg, met een paar belletjes en smsjes gaat hij ongeveer 8 uur mee. Dat is gewoon onacceptabel en bij geen enkele andere smartphone heb ik zoiets meegemaakt. En nee, er lopen niet allerlei programma's op de achtergrond mee. Ook heb ik de laatste firmware. Zodoende ben ik dan ook huiverig om de 800 - ongeacht dat ik het een fijn toestel vind - aan te raden. Ik heb altijd 2 externe accu's bij me zodat ik hem kan opladen.Bartjuh schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 19:28:
[...]
Welke smart phone heeft er geen slechte batterijduur? Mijn Lumia gaat varierend van stevig gebruik tot licht gebruik 1 tot max. 3 dagen mee.
Voor me broer een nieuwe lumia 800 even in moeten stellen. Uit de doos meteen al 7.8 erop, stond ik wel even van te kijken.
Greetings from Earth
@sirdens, als je het onacceptabel vindt (en dat is het ook als ik het zo lees) waarom ga je er dan niet mee terug? Zo moeilijk is dat toch niet. Het klopt echt niet hoor. Ik doe er ook makkelijk 2 dagen mee.
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Klopt toch echt niet. De mijne doet bij normaal gebruik tussen 24 en 30 uur. Als ik zo her en der lees is dat redelijk normaal. Ik zou er echt even mee terug gaan.sirdens schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 00:46:
[...]
Mijn 800 loopt binnen 12 uur standby tijd leeg, met een paar belletjes en smsjes gaat hij ongeveer 8 uur mee. Dat is gewoon onacceptabel en bij geen enkele andere smartphone heb ik zoiets meegemaakt. En nee, er lopen niet allerlei programma's op de achtergrond mee. Ook heb ik de laatste firmware. Zodoende ben ik dan ook huiverig om de 800 - ongeacht dat ik het een fijn toestel vind - aan te raden. Ik heb altijd 2 externe accu's bij me zodat ik hem kan opladen.
Met behoorlijk zwaar gebruik (video, veel schermtijd) haal ik naar schatting ongeveer 15-20 uur. Dat is een beetje uit de losse pols, op mijn werk hangt hij zeer ongeregelmatig aan de USB.
Ik ga volgende week overstappen naar een abonnement met een datalimiet. Ik ben dus even mijn dataverbruik ingedoken en wat blijkt? Sinds dat ik mijn Lumia 800 gebruik, gebruik ik veel meer data. Internet Explorer pakt op de een of andere manier altijd mijn mobiele verbinding, terwijl ik toch echt gewoon met wifi verbonden ben..
Hoe kan ik dit instellen? Want als ik thuis ben, wil ik echt graag via mijn eigen wifi internetten, zeker met een datalimiet op komst..
Hoe kan ik dit instellen? Want als ik thuis ben, wil ik echt graag via mijn eigen wifi internetten, zeker met een datalimiet op komst..
Je kan in ieder geval overstappen op Nokia Xpress, verder geen idee maar zal eens kijken wat mijn data verbruik is.
Verwijderd
Ik zit met smart te wachten op de update naar 7.8!
Mijn productcode is 059m405, iemand al enig idee wanneer hij eraan komt? volgens mij is het een frans toestel, zo stond hij standaard ingesteld in ieder geval..
Mijn productcode is 059m405, iemand al enig idee wanneer hij eraan komt? volgens mij is het een frans toestel, zo stond hij standaard ingesteld in ieder geval..
Op WP7.nl stond een verwijzing naar het twitter-account van Nokia dat getweet had dat WP7.8 deze week uitgerold zou worden, maar goed we zijn al vaker teleurgesteld met updates.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:21:
Ik zit met smart te wachten op de update naar 7.8!
http://www.wp7.nl/27321/z...-met-aftellen-naar-wp7-8/P-aul schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:11:
[...]
Op WP7.nl stond een verwijzing naar het twitter-account van Nokia dat getweet had dat WP7.8 deze week uitgerold zou worden, maar goed we zijn al vaker teleurgesteld met updates.
Dat zou maar zo kunnen, mijn eerste L800 (december 2011) was binnen een halve dag leeg, maar mijn tweede t/m vijfde hadden hier geen last meer van.sirdens schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:23:
Even een intermezzo, terwijl we wachten op WP7.8:
Niet iedereen kan de Lumia bedienen. Lindsay Lohan in ieder geval niet. Zie de eerst 15 seconden van:
Niet iedereen kan de Lumia bedienen. Lindsay Lohan in ieder geval niet. Zie de eerst 15 seconden van:
Hahahacoenox schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 09:26:
[video]
Maar wel weer tof dat de Lumia's her en der in films en series opduiken.
Idd, ook al gezien in It's Always Sunny in Philadelphia o.a.
ga eens amerikaanse series kijken. NCIS/NCIS Los angeles/Hawaii five-0/alle CSI reeksen/WhiteCollarcoenox schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:47:
Maar wel weer tof dat de Lumia's her en der in films en series opduiken.
het stikt daar al enige tijd van de lumia's. Goed bezig daar!
Microsoft komt daar trouwens ook over het algemeen veel en duidelijk in beeld
In Hawaï Five-O ook gezien inderdaad, en een Surface Tablet.looyenss schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:26:
[...]
ga eens amerikaanse series kijken. NCIS/NCIS Los angeles/Hawaii five-0/alle CSI reeksen/WhiteCollar
het stikt daar al enige tijd van de lumia's. Goed bezig daar!
Microsoft komt daar trouwens ook over het algemeen veel en duidelijk in beeld
LOL @ filmpje, LiLo die afgeranseld wordt als ze opzoek is naar haar (iphone vermoedelijk), tja, moet je maar WP gebruiken was er niets aan de handcoenox schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 09:26:
[video]
Ja die hebben een soort 5 seconden contract met Microsoft volgens mijcoenox schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:59:
[...]
In Hawaï Five-O ook gezien inderdaad, en een Surface Tablet.
elke keer als er een tablet/telefoon met W8/WP8 op wordt genomen of gepakt is ie 5 seconden in beeld
ze hebben zelfs binnen de serie een eigen h50 app ><
subtiele sluikreclame
Het dataverbruik was iets aan mijn kant. De Wifi verbinding was op de een of andere manier verbroken en moest ik zelf handmatig weer aanzettenhjs schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:33:
Je kan in ieder geval overstappen op Nokia Xpress, verder geen idee maar zal eens kijken wat mijn data verbruik is.
Ik heb overigens Nokia Xpress geinstalleerd, maar ik snap er niets van..en dat heb ik nog nooit bij een browser gehad

Ik wil bookmarks aanmaken, maar ik krijg dat niet voor elkaar. Ik heb nu wel een lijstje met saved pages, maar daarbij word ik naar de frontpage van een site gestuurd, ipv naar de link die ik wilde bookmarken..
Ik hoop nog steeds op de komst van Opera Mini naar het Windows Phone platform..dat is het enige dat ik mis. Elke dag.
Is de camera op de Lumia 800 bij jullie ook zo slecht?
Ik heb Scenes op Automatisch staan.. maar dit doet dus echt helemaal niets? Als ik iets dichtbij op de foto zet moet ik hem zelf op Macro zetten voor ik het scherp krijg. Verder is het beeld erg donker en de flits is ook niet geweldig.
Dit vergelijk ik mijn Omnia 7, en die maakt onder verschillende omstandigheden toch echt betere foto's.
Verder is het een prima telefoon, hij is snel en het bolle scherm is mooi en soepel in gebruik.
Ik heb Scenes op Automatisch staan.. maar dit doet dus echt helemaal niets? Als ik iets dichtbij op de foto zet moet ik hem zelf op Macro zetten voor ik het scherp krijg. Verder is het beeld erg donker en de flits is ook niet geweldig.
Dit vergelijk ik mijn Omnia 7, en die maakt onder verschillende omstandigheden toch echt betere foto's.
Verder is het een prima telefoon, hij is snel en het bolle scherm is mooi en soepel in gebruik.
De camera is waardeloos. In daglicht nog net te doen, maar bij kunstlicht en flits totaal onbruikbaar. Verkeerde witbalans, te fel, te donker, echt flut.Pluisie schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:45:
Geen enkel probleem met mijn camera. het standaard meegeleverde hoesje doet wel moeilijk tijdens het maken van een foto met flits. maar ik heb een andere hoes gekocht en geen enkel probleem meer
Mijn camera was waardeloos. Slechte kleuren, en altijd onscherp. Dat wil zeggen, het beeld was scherp vóór het afdrukken, maar bij het afdrukken werd de foto altijd alsnog onscherp. Nu heb ik mijn telefoon terug van een reparatie (hij was "dood"), en ineens maakt hij prima foto's: zowel de kleuren als de scherpte zijn nu uitstekend. Ik kreeg hem overigens terug met britse instellingen en volledig geupdated. Helaas kon ik een aantal apps die er plots op stonden niet gebruiken, volgens de foutmelding waren deze niet beschikbaar binnen mijn regio. Later waren ze ook echt van de telefoon verdwenen.
Ik vind de telefoon best goede foto's maken juist. Goed, het haalt het natuurlijk niet bij mijn dslr, maar prima voor af en toe kiekjes.
Bij mij ook best goed. Maar niet zo goed als die van de Nokia 808 Pureview die mijn vrouw laatst gewonnen(!) heeft. Dus misschien wordt dit de opvolger van mijn Lumia: http://www.mobilecowboys.nl/mobilerumours/17707Bartjuh schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:02:
Ik vind de telefoon best goede foto's maken juist. Goed, het haalt het natuurlijk niet bij mijn dslr, maar prima voor af en toe kiekjes.
Verwijderd
Goedenavond!
Sinds enkele dagen heb ik ook de Lumia 800. Ben er behoorlijk tevreden mee (ook de camera, voor een smartphone doet 'ie het goed), maar heb helaas één probleem. Ben van het kastje naar de muur gestuurd en onder het motto niet geschoten altijd mis, vraag ik jullie om raad.
Ik kan geen MMS ontvangen noch versturen. Provider is KPN en die komt niet verder dan de tip de fabrieksinstellingen in te stellen en de automatische instellingen af te wachten. Nou, dat heb ik geprobeerd en heeft 0,0 gewerkt. En Nokia verwijst me door naar KPN...
Het toestel start in Duits en de info zegt dat de software 7.8 is met revisienr firmware 1750.0823.8858.12460.
Iemand een idee hoe dit op te lossen? Of wie ik bij KPN moet bellen die wel kan helpen....
Sinds enkele dagen heb ik ook de Lumia 800. Ben er behoorlijk tevreden mee (ook de camera, voor een smartphone doet 'ie het goed), maar heb helaas één probleem. Ben van het kastje naar de muur gestuurd en onder het motto niet geschoten altijd mis, vraag ik jullie om raad.
Ik kan geen MMS ontvangen noch versturen. Provider is KPN en die komt niet verder dan de tip de fabrieksinstellingen in te stellen en de automatische instellingen af te wachten. Nou, dat heb ik geprobeerd en heeft 0,0 gewerkt. En Nokia verwijst me door naar KPN...
Het toestel start in Duits en de info zegt dat de software 7.8 is met revisienr firmware 1750.0823.8858.12460.
Iemand een idee hoe dit op te lossen? Of wie ik bij KPN moet bellen die wel kan helpen....
Ik kan t ook niet.Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:28:
Goedenavond!
Het is niet mogelijk om een MMS te versturen.
Als ik via SMS een foto verstuur dan wordt deze via MMS aangeboden bij de ontvanger. In dit geval ging het bij beiden om een BEN abonnement. Heb net een foto verzonden naar een Hi (KPN) abonnee en daar komt de foto ook goed binnen. Gaat een MMS misschien gewoon via SMS? Ik kan bij het plaatsen van een SMS als bijlage kiezen voor een foto/video of spraak notitie.
Ik denk idd dat het via de berichtenservice gaat: http://www.hi.nl/Service-...-800/mms/hoe-te-versturen
Ik denk idd dat het via de berichtenservice gaat: http://www.hi.nl/Service-...-800/mms/hoe-te-versturen
[ Voor 34% gewijzigd door hardware-lover op 23-01-2013 22:03 ]
Testing, one, two ...
Windows phone noemt dan ook nergens de term SMS, maar simpelweg "berichten". Zolang jij alleen tekst verstuurd is het uiteraard een SMS, maar het feit dat je een foto of video aan het bericht kunt toevoegen kwalificeert het vanzelf als een MMS aangezien er meer/andere data wordt verzonden. Helemaal niet nodig om met deze termen te werken zolang je maar gewoon kunt versturen wat jij wil. Wat dus kan.
Los hiervan vraag ik mij trouwens serieus af of iemand mij kan uitleggen waarom je een mms zou willen versturen? Wat zou het voordeel zijn ten opzichte van email? Een foto maken en delen per e-mail is nl nog nooit handiger geweest dan met WP naar mijn mening
Los hiervan vraag ik mij trouwens serieus af of iemand mij kan uitleggen waarom je een mms zou willen versturen? Wat zou het voordeel zijn ten opzichte van email? Een foto maken en delen per e-mail is nl nog nooit handiger geweest dan met WP naar mijn mening
Intel Core i5 3570K @4.2ghz -- Asus P8Z77-M -- 2x4GB G.Skill Ares -- Asus GTX660-DC2T-2GD5 -- Crucial M4 128GB -- Seasonic G-Serie 550 -- BitFenix Prodigy M -- Asus Xonar D1
Ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik heb veel contacten in mijn lijst waarvan ik alleen maar het telefoonnummer heb en geen email-adres. Hoe gaat dat verzenden van foto's e.d. dan in zijn werk als de ontvanger bijvoorbeeld ook geen WA gebruiker is?kjtm schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 08:37:
[knip]
Testing, one, two ...
Simpel, niethardware-lover schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:39:
[...]
Hoe gaat dat verzenden van foto's e.d. dan in zijn werk als de ontvanger bijvoorbeeld ook geen WA gebruiker is?
Niet op Automatisch laten staan, maar zelf met de instellingen pielen. Nu veel mooiere fotosPluisie schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:45:
Four Wheels Moves The Body, Two Wheels Moves The Soul.
Bij mij gaat hij ook echt matig mee, maar het hangt heel erg van gebruik af. Bij zga geen gebruik kan hij 24 uur. Maar laatst moest ik naar de andere kant van het land met de trein voor een afspraak, ging om 12 uur weg en had 'm daarvoor opgeladen. Wifi uit, location aan. Af en toe een whatsappje, even een treinverbinding checken, even 10 min navigatie gebruiken, maar geen muziek luisteren. Op terugweg om 7 uur ging hij al uit want hij was leeg.sirdens schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 00:46:
[...]
Mijn 800 loopt binnen 12 uur standby tijd leeg, met een paar belletjes en smsjes gaat hij ongeveer 8 uur mee. Dat is gewoon onacceptabel en bij geen enkele andere smartphone heb ik zoiets meegemaakt. En nee, er lopen niet allerlei programma's op de achtergrond mee. Ook heb ik de laatste firmware. Zodoende ben ik dan ook huiverig om de 800 - ongeacht dat ik het een fijn toestel vind - aan te raden. Ik heb altijd 2 externe accu's bij me zodat ik hem kan opladen.
Volgens mij slurpt whatsapp de batterij leeg of ik weet niet wat het is, maar ik ga ook kijken op dealextreme voor een externe batterij voor als je onderweg bent...

Wil je wat tips delen? Welke instellingen heb je aangepast en waarom?jps110 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:42:
[...]
Niet op Automatisch laten staan, maar zelf met de instellingen pielen. Nu veel mooiere fotos
Tuurlijk wil ik dat wel, maar ik ben bang dat ik per ongeluk weer op Standaard instellingen herstellen heb gedrukt. ik was op het voetbalveld en daar heb ik foto's gemaakt met diverse instellingen. Ik ga er weer mee aan de slag.Yanze schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 08:49:
[...]
Wil je wat tips delen? Welke instellingen heb je aangepast en waarom?
Four Wheels Moves The Body, Two Wheels Moves The Soul.
Kan iemand mij vertellen hoe je een backup trek van dit toestel? Wil hem namelijk update via Zune maar ben bang dat ik alles kwijt ben
Als je via Zune update raak je niks kwijt.
(Zune maakt zelf een backup)
[ Voor 27% gewijzigd door Avalaxy op 26-01-2013 15:04 ]
Helemaal goed!! Bedankt! Weetje toevallig wat de laatste software versie nummer is?Avalaxy schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 15:04:
Als je via Zune update raak je niks kwijt.
Van 7.5 staat er bij mij 1750.0805.8773.12200 op het toestel. Via Zune bijgewerkt.
Testing, one, two ...
Dankje en heeft iemand nog tips om het batterijverbruik te verlagen want hij is bij mij naar 8 a 10 uur leeg zonder er iets mee te doen. Verbonden met wifi en 1 keer een oproep gemist daarna was hij leeg.
Heb trouwens nu volgens Zune: 7.10.8773.98, updaten duurt wel ontzettend lang...
Heb trouwens nu volgens Zune: 7.10.8773.98, updaten duurt wel ontzettend lang...
Nokia Lumia 800 batterij problemen topicChris89 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 15:26:
Dankje en heeft iemand nog tips om het batterijverbruik te verlagen want hij is bij mij naar 8 a 10 uur leeg zonder er iets mee te doen. Verbonden met wifi en 1 keer een oproep gemist daarna was hij leeg.
Dat vind ik voor een telefoon eigenlijk vrij bagger, als ik dat wil dan pak ik mijn fototoestel wel. Telefoon is gewoon voor een snelle foto voor whatsapp ofzo, maar de foto's zijn echt bijna niet buikbaar zonder zelf iets in te stellen. Ik heb nu Meetmodus op Gemiddeld beeld en belichtingswaarde +1.0, dat is al iets beter maar het schiet nog niet heel erg op.jps110 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:42:
[...]
Niet op Automatisch laten staan, maar zelf met de instellingen pielen. Nu veel mooiere fotos
De camera (software) is gewoon echt brak vind ik.
Ik probeer op mijn toestel woordvoorspelling weer aan te zetten... maar geen idee hoe dat moet.... kan er eigenlijk ook niets over vinden hoe dat te doen...
Iemand enig idee?
Iemand enig idee?
Instellingen > (onder systeem) toetsenbord > typeinstellingen > engels, nederlands > ...
[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 30-01-2013 18:04 . Reden: nu correct ]
Testing, one, two ...
Ahhh oké....
Die stond al we op NL maar wist niet dat er nog een menuutje "onder"zat.
Bedankt
Die stond al we op NL maar wist niet dat er nog een menuutje "onder"zat.
Bedankt
[ Voor 72% gewijzigd door peerke63 op 30-01-2013 18:09 ]
Iemand al iets meer vernomen over 7.8?
Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.
Gerucht is dat dit vanaf 1900h "verkrijgbaar" is ... Alleen Microsoft doet het in batches.... dus kan toch nog tot paar dagen/weken duren vóór ie daadwerkelijk gevonden wordt door Zunepclinde schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 18:08:
Iemand al iets meer vernomen over 7.8?
Let op:
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.
Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.
Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]