Je telefoon op flightmodus zetten en je internet van je PC eraf gooien ongeveer 2 seconden in het proces van het checken of er een update is. Maar bespaar je de moeite, op wp7.nl bericht iedereen dat het niet werkt
Door op een bepaald moment je internetkabel eruit te trekken. Ik geloof niet dat dat werkt met deze update.Verwijderd schreef op zondag 16 december 2012 @ 19:59:
hoe kon je ZUNE ook alweer voor de gek houden en dan toch de update ontvangen?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Er is nu een iemand die meldt dat het werkt.Sebazzz schreef op zondag 16 december 2012 @ 20:07:
[...]
Door op een bepaald moment je internetkabel eruit te trekken. Ik geloof niet dat dat werkt met deze update.
Sweet!!!! zit hem nu te flashen via Nokia Care Suite, WP7.8 rom confirmed 
edit: en het werkt en Cardswithme is terug
edit: en het werkt en Cardswithme is terug
[ Voor 24% gewijzigd door loewie1984 op 16-12-2012 21:56 ]
Ik heb momenteel 7.8 erop staan door de tutorial te volgen. (1750.0823.8858.12460)
Was het niet zo dat je de tiles naar grootte kon aanpassen? Ik heb nog steeds geen flauw idee hoe.
En hoe kan ik nu bestanden overzetten van de pc naar me mobiel?
Was het niet zo dat je de tiles naar grootte kon aanpassen? Ik heb nog steeds geen flauw idee hoe.
En hoe kan ik nu bestanden overzetten van de pc naar me mobiel?
Rotterdam
Je moet met een vinger erop drukken en wachten, dan gaat ie 'wiggelen' door op het pijltje onderin te tikken wordt je tile kleiner
Vandaag wou ik via Zune mijn telefoon updaten naar 7.8, maar nu staat er dat ik geen update heb. En versie 7.10 gebruik (8773). Als ik hem opstart dan krijg ik wel altijd het Vodafone logo?
Hoe kan ik zorgen dat ik alsnog kan updaten naar 7.8?
Door geduld te hebben. De update wordt gefaseerd uitgerold. Voor de kerst zit je op 7.8 als het meezit.Flexicon schreef op maandag 17 december 2012 @ 08:58:
Vandaag wou ik via Zune mijn telefoon updaten naar 7.8, maar nu staat er dat ik geen update heb. En versie 7.10 gebruik (8773). Als ik hem opstart dan krijg ik wel altijd het Vodafone logo?
Hyundai Ioniq 5 Project 45
Je kunt Vodafone ook op Facebook & Twitter vragen wanneer wij aan de beurt zijn, dat heb ik ook gedaan. Het antwoord is natuurlijk 'binnenkort' maar wellicht helpt hetFlexicon schreef op maandag 17 december 2012 @ 08:58:
Verwijderd
volgens deze tweet van nokia begint het uitrollen van 7.8 toch echt pas begin 2013
https://twitter.com/NokiaNL/status/280571252253523968
https://twitter.com/NokiaNL/status/280571252253523968
Heb hem ook zelf geupdate via Nokia Care Suite. Niets spannends (had het ook al eerder gedaan) Nu ff de apps er weer op zetten!
https://wren.co/join/Devian
Het nieuwe startscherm met de kleine tiles is wel super zeg. Waar je eerst maximaal 6 tiles kon weergeven heb ik er nu 15 staan (12 kleine, 2 middel en 1 grote). En als je alleen kleine tiles gebruikt kan je wel 28 apps op je start scherm krijgen!
De grote tiles zijn mooi voor apps met veel informatie, zoals je personen/agenda/foto's. En de kleine zijn heel handig als snelkoppeling naar apps.
Wat ik wel jammer vind is dat de tiles een behoorlijk stuk van de bovenkant van het scherm beginnen, als de bovenste rij met tiles direct boven aan het scherm begonnen kon er nog meer op het scherm.
De grote tiles zijn mooi voor apps met veel informatie, zoals je personen/agenda/foto's. En de kleine zijn heel handig als snelkoppeling naar apps.
Wat ik wel jammer vind is dat de tiles een behoorlijk stuk van de bovenkant van het scherm beginnen, als de bovenste rij met tiles direct boven aan het scherm begonnen kon er nog meer op het scherm.
Hail to the king baby!
Verwijderd
dit verklaart een hoop, we moeten dus geduld hebben .......
nieuws: Nokia: Windows Phone 7.8-update is nog niet uit
nieuws: Nokia: Windows Phone 7.8-update is nog niet uit
Hoe doe je dat?Devian schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:31:
Heb hem ook zelf geupdate via Nokia Care Suite. Niets spannends (had het ook al eerder gedaan) Nu ff de apps er weer op zetten!
Nokia Care Suite gedownload, dan Tools -> Firmware download neem ik aan? Moet je 'optional content' aanzetten?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Verwijderd
De mensen die netzoals ik WP7.8 al hebben: Hebben jullie ook het idee dat jullie telefoon groter is geworden? In het begin was het even wennen dat je opeens geen ruimte meer hebt rechts maar nu is het heerlijk! De kleine tiles zijn een verademing!
Whaha, hoe herkenbaar!Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:23:
De mensen die netzoals ik WP7.8 al hebben: Hebben jullie ook het idee dat jullie telefoon groter is geworden? In het begin was het even wennen dat je opeens geen ruimte meer hebt rechts maar nu is het heerlijk! De kleine tiles zijn een verademing!
Bij eerste keer opstarten had ik echt zo.. WOW wat zijn die standaard tegels ineens groot! Nu inmiddels aan gewent! Inderdaad een verademing!
[ Voor 5% gewijzigd door eeNer op 17-12-2012 21:33 ]
Ik heb hier dezelfde Product Code als Wietsee, en ik kan mijn phone niet flashen noch updaten. Heeft iemand ervaringen met het random rebooten van de telefoon zodra de usb ingeprikt word?
Ik heb echt het gevoel dat ik nieuwe telefoon in mijn handen hebVerwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:23:
Leuk die reacties zo te horen
Heb al een paar keer en 8X in mijn handen gehad, ik weet wat ik kan verwachten dus. Ik ga niet upgraden via Care Suite omdat ik mijn smsjes niet kwijt wil
Wordt nog even wachten dus. Weet iemand of Microsoft het heeft gefixt dat je nu je email account kan veranderen naar @outlook.com zonder heisa?

Volgens mij geeft dat nog steeds problemen op Windows phone. Als je onder instellingen in outlook.com je e-mailadres gaat vervangen staat er volgens mij nog steeds een waarschuwing voor mensen met een Windows phone. Dus dat is volgens mij nog steeds het geval.QErikNL schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 00:20:
Leuk die reacties zo te horenHeb al een paar keer en 8X in mijn handen gehad, ik weet wat ik kan verwachten dus. Ik ga niet upgraden via Care Suite omdat ik mijn smsjes niet kwijt wil
Wordt nog even wachten dus. Weet iemand of Microsoft het heeft gefixt dat je nu je email account kan veranderen naar @outlook.com zonder heisa?
Met de Belcompany-actie een Lumia 800 aangeschaft om goedkoop (50 euro) te testen of WP wat voor mij was, aangezien ik wel geinteresseerd was in de nieuwe WP8 toestellen. En tegelijkertijd kon ik de toegevoegde waarde van Nokia bekijken.
En eigenlijk ben ik er gewoon tevreden over. Ik het besturingssysteem fijn en efficient werken voor hetgene dat ik ermee doe. Zo ben ik heel erg tevreden met de emailapplicatie, maar ook met bijvoorbeeld OneNote en de synchronisatie met W8. Scheelt gewoon veel werk. En ik denk dat wanneer ik met de update naar WP 7.8 met de kleinere tiles daar ook een stuk tevredener over zal zijn. Mijn grootste gemis is eigenlijk het notificatielampje(al is die op veel androidtelefoons ook lang niet zo bruikbaar als op mijn vorige telefoon waar ik werkelijk alles in kon stellen en vele kleuren had).
En van mijn Iphone en Android mis ik eigenlijk maar twee apps: Opera (Elke andere browser vind ik gewoon niet lekker genoeg werken op een telefoon) en Wuala.
Helaas dat WA sinds de update naar 2.8.10 alles fout doet wat maar fout kan gaan, terwijl daarvoor hij het eigenlijk gewoon prima deed.
Een nadeel, ik ben er wederom achter gekomen dat dit formaat gewoon ideaal voor mij is. Ik heb geen groter scherm nodig en dit formaat ligt bij mij gewoon het best in de hand en zak. Wat dat betreft vind ik het heel erg jammer dat nu ook bij WP alle high-end telefoons groter dan 4" zijn geworden. Dus moet nu toch maar eens gaan overwegen wat te gaan doen in de toekomst.
En eigenlijk ben ik er gewoon tevreden over. Ik het besturingssysteem fijn en efficient werken voor hetgene dat ik ermee doe. Zo ben ik heel erg tevreden met de emailapplicatie, maar ook met bijvoorbeeld OneNote en de synchronisatie met W8. Scheelt gewoon veel werk. En ik denk dat wanneer ik met de update naar WP 7.8 met de kleinere tiles daar ook een stuk tevredener over zal zijn. Mijn grootste gemis is eigenlijk het notificatielampje(al is die op veel androidtelefoons ook lang niet zo bruikbaar als op mijn vorige telefoon waar ik werkelijk alles in kon stellen en vele kleuren had).
En van mijn Iphone en Android mis ik eigenlijk maar twee apps: Opera (Elke andere browser vind ik gewoon niet lekker genoeg werken op een telefoon) en Wuala.
Helaas dat WA sinds de update naar 2.8.10 alles fout doet wat maar fout kan gaan, terwijl daarvoor hij het eigenlijk gewoon prima deed.
Een nadeel, ik ben er wederom achter gekomen dat dit formaat gewoon ideaal voor mij is. Ik heb geen groter scherm nodig en dit formaat ligt bij mij gewoon het best in de hand en zak. Wat dat betreft vind ik het heel erg jammer dat nu ook bij WP alle high-end telefoons groter dan 4" zijn geworden. Dus moet nu toch maar eens gaan overwegen wat te gaan doen in de toekomst.
Agree! Hopelijk komt in de niet al te verre toekomst de focus weer enigzins op handzaam en klein te liggen.Chevalley schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:19:
...
Ik heb ook een aantal weken geleden de Lumia 800 aangeschaft bij de belcompany, ook omdat ik geïnteresseerd ben in WP8 (met name Lumia920).
Ik heb intussen ook WP7.8 draaien en ben er best wel tevreden mee, apps laden veel trager als op mijn iPhone 4S, maar goed dat is bij de L920 niet meer het geval.
Wel mis ik een boel apps die ik gebruikte op mijn 4S, zo zijn er weinig Nederlandse nieuws applicaties en vind ik het spelaanbod erg matig.
Wat ik ook erg jammer vind is dat met dat bijvoorbeeld Angry birds géén XBOX live spel is, dus geen achievements en geen gamerpoints, op iOS heeft zowat elk spel achievments in de gamecenter.
De camera van de L800 is bagger, niet wat ik van Nokia had verwacht. Wat ik helemaal storend vind is dat je niet kan focussen zonder direct een foto te maken, dit is met wp7.8 nog steeds het geval. Ik weet niet hoe dat met WP8 is?
Wat ik persoonlijk het meest hinderlijke vind zijn de volume instellingen. Waarom een schaal van 1-30, 30 is helemaal niet hard terwijl er op 1 nog veel te veel geluid uit komt. Ook vind ik het erg gebrekkig dat je het volume van je ringtone niet vast kan zetten, ik wil de volume knoppen enkel gebruiken voor de mediageluiden.
Ik heb intussen ook WP7.8 draaien en ben er best wel tevreden mee, apps laden veel trager als op mijn iPhone 4S, maar goed dat is bij de L920 niet meer het geval.
Wel mis ik een boel apps die ik gebruikte op mijn 4S, zo zijn er weinig Nederlandse nieuws applicaties en vind ik het spelaanbod erg matig.
Wat ik ook erg jammer vind is dat met dat bijvoorbeeld Angry birds géén XBOX live spel is, dus geen achievements en geen gamerpoints, op iOS heeft zowat elk spel achievments in de gamecenter.
De camera van de L800 is bagger, niet wat ik van Nokia had verwacht. Wat ik helemaal storend vind is dat je niet kan focussen zonder direct een foto te maken, dit is met wp7.8 nog steeds het geval. Ik weet niet hoe dat met WP8 is?
Wat ik persoonlijk het meest hinderlijke vind zijn de volume instellingen. Waarom een schaal van 1-30, 30 is helemaal niet hard terwijl er op 1 nog veel te veel geluid uit komt. Ook vind ik het erg gebrekkig dat je het volume van je ringtone niet vast kan zetten, ik wil de volume knoppen enkel gebruiken voor de mediageluiden.
Huh? Je kunt toch de camerabutton half indrukken, dan focust hij. Druk je verder, dan maakt hij de foto.Enes_81 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:10:
De camera van de L800 is bagger, niet wat ik van Nokia had verwacht. Wat ik helemaal storend vind is dat je niet kan focussen zonder direct een foto te maken, dit is met wp7.8 nog steeds het geval.
(De foto-knop is een "two-stage button").
Ik bedoelde focussen door met je vinger op het scherm te drukken, met de camerabutton word er gefocust op het midden van je scherm, met je vinger zou je zelf kunnen bepalen waar je wilt focussen.HyperioN schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:18:
[...]
Huh? Je kunt toch de camerabutton half indrukken, dan focust hij. Druk je verder, dan maakt hij de foto.
(De foto-knop is een "two-stage button").
Wilde graag mijn vrouw haar Lumia 710 flashen met de nieuwe rom, maar mijn pc en zune herkent deze niet meer, terwijl hij wel nog mijn Lumia 800 herkent. Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik kom er net achter dat als je een app al gekocht had, dat je dan weer op 'Kopen' moet drukken om hem weer te downloaden. Niet echt intuïtief
Maar goed, ik heb mijn gratis Mirror's Edge weer terug op mijn telefoon
Hail to the king baby!
Haha, inderdaad! Ik had deze ook gedownload toen deze 1 dag gratis was. Daarna gereset en nu dus weer aan het installeren... Thanks voor de tip!urk_forever schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:50:
Ik kom er net achter dat als je een app al gekocht had, dat je dan weer op 'Kopen' moet drukken om hem weer te downloaden. Niet echt intuïtief![]()
Battle.net || Strava
Verwijderd
De soap rondom mijn Lumia 800 gaat vrolijk verder. Heb deze vorige week gekocht bij de Kijkshop. Dit was i.c.m. Vodafone prepaid. Ik was in de veronderstelling dat mijn Vodafone simkaart (ik ben daar abonnee) gewoon zou werken, niet dus. Nu heeft mijn toestel 5 dagen bij zo'n winkeltje gelegen om hem simlock vrij te maken. Vandaag kreeg ik te horen dat de Windows software (nog) niet te kraken is. Heb tot dusver nog niets aan mijn mooie toestel, flink balen dus. Heeft iemand een oplossing voor me?
Zo'n simlock, kan je die niet weg krijgen door je firmware te flashen? Ik roep nu maar wat wilds hoor. Ik heb echt geen idee aangezien ik niets van sim-locks weet.
En kan je niet eens langs een Vodafone winkel lopen? Misschien dat zij je verder kunnen helpen?
En kan je niet eens langs een Vodafone winkel lopen? Misschien dat zij je verder kunnen helpen?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Heb je Vodafone al even gebeld om hen te vragen? Ik zou verwachten dat het ook gewoon zou werken.Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:58:
De soap rondom mijn Lumia 800 gaat vrolijk verder. Heb deze vorige week gekocht bij de Kijkshop. Dit was i.c.m. Vodafone prepaid. Ik was in de veronderstelling dat mijn Vodafone simkaart (ik ben daar abonnee) gewoon zou werken, niet dus. Nu heeft mijn toestel 5 dagen bij zo'n winkeltje gelegen om hem simlock vrij te maken. Vandaag kreeg ik te horen dat de Windows software (nog) niet te kraken is. Heb tot dusver nog niets aan mijn mooie toestel, flink balen dus. Heeft iemand een oplossing voor me?
Hail to the king baby!
Verwijderd
Ben bij zowel Vodafone- als de Kijkshop geweest en zij geven aan dat ze niets kunnen. Met het flashen van ROMs ben ik zelf niet bekend dus vooralsnog is dat geen optie.
Met het flashen van een rom kun je alleen de branding verwijderen, niet een simlock.Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:18:
Ben bij zowel Vodafone- als de Kijkshop geweest en zij geven aan dat ze niets kunnen. Met het flashen van ROMs ben ik zelf niet bekend dus vooralsnog is dat geen optie.
Dat een Pre-paid toestel standaard niet als abonnement toestel gebruikt kan worden is toch al veel langer het geval? Ook al is de provider gelijk. Er zal vrijwel altijd een ingreep plaats moeten vinden wil dit gaan werken. Dat is zeker niet alleen met deze Lumia 800 zo.
Testing, one, two ...
Ik heb mijn Lumia ook succesvol geupdate naar 7.8 en dat bevalt super. Erg handig dat je die tiles nu lekker klein kan maken. Nu nog een app voor de ING en ik ben blij.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
OK, die Navfirm zut met 1001 keuzes aan firmware had ik dus niet nodig.
Nokia Care Suit gaf zelf al aan dat er een update was. 15 minuten later draait 7.8
Makkelijker kan het niet...
Nokia Care Suit gaf zelf al aan dat er een update was. 15 minuten later draait 7.8
Makkelijker kan het niet...
Ik heb nog een vraagje.. ergens bij de instellingen, als ik me niet vergis, kon ik bij iets (weet niet meer wat) kiezen voor 50 Hz of 60Hz... wat is beter, en wat zijn de gevolgen voor de keuze? Heeft het invloed op de refreshrate ofzoiets?? Edit: laat maar, kan het niet meer vinden.
[ Voor 9% gewijzigd door GS88 op 20-12-2012 10:43 ]
Rotterdam
Komt er niet.
[ Voor 26% gewijzigd door Wietsee. op 20-12-2012 11:56 ]
Verwijderd
Vanochtend mijn Lumia laten vallen en nu 'bloed' mijn scherm roze linksonder
Op zwarte achtergronden zie je het amper maar op wit is het amper aan te zien... Mooie stimulans om een L920 te kopen in februari!
Verwijderd
Ook hierbij bedankt aan beide. Ik was gisteren uren bezig geweest..kreeg ik mijn lumia 800 niet naar 7.8. Nokia care suit download de nieuwe firmware wel, maar verder kreeg ik hem gewoon niet aan de gang. Het programma hing vaak, en kreeg een keer blue screen of death (WP8).ZeroCode schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 22:55:
[...]
Dit werkt prima, thanks voor de links. Had het eerder geprobeerd met verschillende versies maar was een drama...
Het bleek dat ik verouder versie van Nokia care suit heb gedownload.
Rond 3:00 in de morgen ging ik pas naar bed met een brede grimlach (7.8)..en dan 7 uur opstaan voor werk.
Verwijderd
Ik heb sinds gisteren de lumia 800, maar wat betekent die letter E? Die staat juist langs die streepjes van het bereik.
Enhanced Data Rates for GSM Evolution, sneller dan GPRS, trager dan UMTS.Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 09:07:
Ik heb sinds gisteren de lumia 800, maar wat betekent die letter E? Die staat juist langs die streepjes van het bereik.
Verwijderd
Betekend dit ook dat ik, als die e er staat, data aan het binnenhalen ben?
En als ik bv op internet ben geweest, moet ik dat dan volledig afsluiten of blijft hij dan data verbruiken?
En als ik bv op internet ben geweest, moet ik dat dan volledig afsluiten of blijft hij dan data verbruiken?
Die E, G, H of 3G die er staat wil niet zeggen dat je iets verbruikt, maar dat je verbinding hebt.
Wel synced WP een aantal dingen continu, zoals oa je emails.. het data verbruik hiervan is echt wel minimaal..
Als je betaald per mb dat je verbruikt zou je best altijd je data uitzetten ja.. maar ik weet niet of er nog iets bestaat eigenlijk
Meestal heb je een x aantal mb per maand
Wel synced WP een aantal dingen continu, zoals oa je emails.. het data verbruik hiervan is echt wel minimaal..
Als je betaald per mb dat je verbruikt zou je best altijd je data uitzetten ja.. maar ik weet niet of er nog iets bestaat eigenlijk
Meestal heb je een x aantal mb per maand
Verwijderd
Ja ik heb 1gb per maand. Maar als mijn internet blijft opstaan, niet dat dat kb gaat vreten he :-)?
haha dan heb je niets te vrezen, WP verbruikt zeer weinig data met syncen (in tegenstelling met android heb ik al gemerkt)
heeft iemand toevallig al een app gevonden voor profiel beheer (tbv storingstelefoon s`nachts)
om nu ieder keer die beltoon en het volume apart in te stellen.
dit moet toch makkelijker kunnen!!
volgens de nokia chat support moest ik er een app voor zoeken maar me speurtocht heeft tot nu toe tot niets geleid.
volgens de nokia chat support moest ik er een app voor zoeken maar me speurtocht heeft tot nu toe tot niets geleid.
Grappig.. Een app developer heeft helemaal geen API toegang voor volume of beltoon aanpassen. De enige die dit kunnen doen zijn MS, de OEMS (Nokia dus.. zucht..) of wellicht nog providers voor hun branded telefoons al denk ik dat ook zij dat niet kunnen).kokosnoot1 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 16:35:
heeft iemand toevallig al een app gevonden voor profiel beheer (tbv storingstelefoon s`nachts)
Overigens weet ik niet of je lumia een zakelijke telefoon is, maar anders zou ik je baas gewoon lekker een cheapass telefoon laten halen..
[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 21-12-2012 18:04 ]
even ter vergelijking, iedere werkdag 1 uur streamen (dus +/- 20 uur aan muziek) via Nokia music was iets van 600MB. Ik heb een bundel van VF (10GB) maar je moet echt idiote dingen gaan doen wil je dat op kunnen maken.Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 09:45:
Ja ik heb 1gb per maand. Maar als mijn internet blijft opstaan, niet dat dat kb gaat vreten he :-)?
Eventueel kan je via de store de Nokia verbruiksapp downloaden die je verbruik bijhoudt.
[ Voor 17% gewijzigd door vhal op 21-12-2012 22:39 ]
Verwijderd
1 keer je vraag stellen op het forum is genoeg
[ Voor 77% gewijzigd door PaT op 23-12-2012 19:57 ]
opnieuw opstartenVerwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 17:41:
Ik heb een vraag. mijn lumia vernieuwd (zune)music/xbox live tile niet.. wel werkt mijn weather live tile en sommige andere. hoe kan ik dit nou oplossen, iemand een idee?
Tijd van werken, tijd van rusten
Verwijderd
Heb ik al een paar keer gedaan.. btw het heeft het nog nooit gedaan.. ik zie alleen de tile maar niet de music cover van mijn afgespeelde artiest, ook de xbox tile is niet 'live' wat wel eigenlijk zou moeten zijn.. iemand een andere idee?
Wat heb je eigenlijk voor toestel, je knalt in meerdere topic's je vragen neer?Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 19:03:
[...]
Heb ik al een paar keer gedaan.. btw het heeft het nog nooit gedaan.. ik zie alleen de tile maar niet de music cover van mijn afgespeelde artiest, ook de xbox tile is niet 'live' wat wel eigenlijk zou moeten zijn.. iemand een andere idee?
http://gathering.tweakers...nd/poster/493808/messages
Testing, one, two ...
Verwijderd
Lumia 900, ik dacht aangezien het zelfde is als 800 dat ik het ook hier kon plaatsen zo dat de mensen met een 800 misschien een idee hebben..hardware-lover schreef op zondag 23 december 2012 @ 20:37:
[...]
Wat heb je eigenlijk voor toestel, je knalt in meerdere topic's je vragen neer?
http://gathering.tweakers...nd/poster/493808/messages
Weet iemand trouwens hoe de ik of de me tile terug te krijgen is? Ik heb hem verwijdert, maar in de market is hij niet te vinden.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ga naar de personen hub, klik vervolgens op je eigen afbeelding, onderaan op de nieuwe pagina die verschijnt staat nu een punaise, zo heb je de 'Ik' tile weer op je homescreen =).rimave schreef op maandag 24 december 2012 @ 10:41:
Weet iemand trouwens hoe de ik of de me tile terug te krijgen is? Ik heb hem verwijdert, maar in de market is hij niet te vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door Wietsee. op 24-12-2012 10:54 ]
Zijn er meer mensen die problemen hebben met Whatsapp? Ik krijg em niet meer aan de praat nadat ik slechts 1x een gesprek had geopend.
Verder: Nadat ik WP7.8 erop had gezet wordt me telefoon niet meer herkend door Zune, is er een handige (/makkelijke) manier om dat weer 'recht' te krijgen?
Verder: Nadat ik WP7.8 erop had gezet wordt me telefoon niet meer herkend door Zune, is er een handige (/makkelijke) manier om dat weer 'recht' te krijgen?
Rotterdam
Whatsapp werkt hier gewoon, geen problemen mee.GS88 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 00:32:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met Whatsapp? Ik krijg em niet meer aan de praat nadat ik slechts 1x een gesprek had geopend.
Zune moet je gewoon even verwijderen en opnieuw installeren en dan werkt het weer.
Bedankt voor het posten hiervan. Wilde vandaag ook de Lumia 800 bij de Kijkshop kopen en dan mijn abonnement simkaart er in doen. Werkte namelijk op deze manier wel met mijn Lumia 610. Jammer dat het niet lukt. Zeker I.c.m. De cashbackactie was dit erg mooi geweest.hardware-lover schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:38:
Dat een Pre-paid toestel standaard niet als abonnement toestel gebruikt kan worden is toch al veel langer het geval? Ook al is de provider gelijk. Er zal vrijwel altijd een ingreep plaats moeten vinden wil dit gaan werken. Dat is zeker niet alleen met deze Lumia 800 zo.
Ik heb hier een probleem met browsergeschiedenis in IE. Als ik de geschiedenis wis, blijven er een aantal adressen toch in de adressenbalk staan. Toevallig zijn ze van tweakers. Nu is dit niet zo'n groot probleem maar ik heb een keer m.tweakers.nl ingetypt en deze verwijderd hij niet. Zwaar irri. Hoe krijg ik ze toch weg?
Verwijderd
ik heb de laatste tijd dat mn lumia geregeld uitvalt. hij gaat dan ook niet meer aan. Pas door m aan stroom te hangen gaat hij weer aan. Batterij is dan wel gewoon nog halfvol/vol.
Heb mn lumia nu iets meer dan een jaar (net uit de garantie, joepie...)
Erg irritant aangezien je niet altijd stroom+lader bij je hebt. Zijn er meer met dit probleem?
ik wil even de software update afwachten in de hoop dat het dan weg is, maar mn telefoon is nu redelijk onbetrouwbaar en vaak onbruikbaar.....
zou hard reset kunnen helpen? weinig zin in, maar wat moet dat moet...
Erg irritant aangezien je niet altijd stroom+lader bij je hebt. Zijn er meer met dit probleem?
ik wil even de software update afwachten in de hoop dat het dan weg is, maar mn telefoon is nu redelijk onbetrouwbaar en vaak onbruikbaar.....
zou hard reset kunnen helpen? weinig zin in, maar wat moet dat moet...
Misschien via Instellingen > Toepassingen > Internet Explorer > Geschiedenis Verwijderen
Dus niet direct van IE, maar in de instellingen. Dan wist ie ook cookies e.d. wat niet gebeurt als je alleen de geschiedenis wist direct vanuit IE.
Dus niet direct van IE, maar in de instellingen. Dan wist ie ook cookies e.d. wat niet gebeurt als je alleen de geschiedenis wist direct vanuit IE.
Doet het ook niet, m.tweakers.nl en m.tweakers.net blijven in de lijst staan.
De enige optie die ik dan nog mogelijk acht is dat die adressen als zoekresultaten worden aangemerkt voor wat voor reden dan ook. Dan zou je onder Instellingen > Toepassingen > Zoeken de zoekresultaten moeten wissen.
Je weet zeker dat beide adressen niet in je favorieten staan opgeslagen?
Je weet zeker dat beide adressen niet in je favorieten staan opgeslagen?
Hoezo buiten garantie?Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:56:
ik heb de laatste tijd dat mn lumia geregeld uitvalt. hij gaat dan ook niet meer aan. Pas door m aan stroom te hangen gaat hij weer aan. Batterij is dan wel gewoon nog halfvol/vol.
[knip].
Garantietermijn
De garantietermijn gaat in op de datum van de originele aankoop van het Product door de eerste eindgebruiker. Het Product kan uit verschillende onderdelen bestaan en op verschillende onderdelen kan een afwijkende garantietermijn (hierna te noemen: "Garantietermijn") van toepassing zijn. De verschillende garantietermijnen zijn:
Vierentwintig (24) maanden voor de mobiele telefoon en twaalf (12) maanden voor accessoires (hetzij verkocht als één pakket met de mobiele telefoon of als afzonderlijk artikel) met uitzondering van de verbruikbare onderdelen en de accessoires genoemd onder lid (b) en (c) hieronder
Testing, one, two ...
Aa dat is hem!! Bedankt. Vond het al zo raar.
Verwijderd
oh mooi dat is meevaller! zal m binnenkort eens opsturen dan..hardware-lover schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:00:
[...]
Hoezo buiten garantie?
Garantietermijn
De garantietermijn gaat in op de datum van de originele aankoop van het Product door de eerste eindgebruiker. Het Product kan uit verschillende onderdelen bestaan en op verschillende onderdelen kan een afwijkende garantietermijn (hierna te noemen: "Garantietermijn") van toepassing zijn. De verschillende garantietermijnen zijn:
Vierentwintig (24) maanden voor de mobiele telefoon en twaalf (12) maanden voor accessoires (hetzij verkocht als één pakket met de mobiele telefoon of als afzonderlijk artikel) met uitzondering van de verbruikbare onderdelen en de accessoires genoemd onder lid (b) en (c) hieronder
Ik begin mijn lumia een beetje zat te worden. De telefoon valt nu al dagen na een paar uur uit. Terwijl ik er niets mee doe.
Questions must be asked
Opsturenmauzwauz schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 07:06:
Ik begin mijn lumia een beetje zat te worden. De telefoon valt nu al dagen na een paar uur uit. Terwijl ik er niets mee doe.
Verwijderd
En mijn scherm is aan het inbranden. Binnenkort maar even opsturen en hopelijk een nieuwe krijgen.
En dan in Februari de 920!
Ik heb gisteren mijn lumia terug gekregen met zo te zien een nieuw scherm.Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 13:02:
En mijn scherm is aan het inbranden. Binnenkort maar even opsturen en hopelijk een nieuwe krijgen.
Inbranden was een vd klachten, de batterij een ander maar die lijkt nog net zo beroerd (35% na 5 uur vd lader).
Weet je zeker dat je scherm echt aan het inbranden is? Ik zie namelijk vaak nog de afdrukken van de tiles van het startscherm op mijn display, maar ik geloof dat dit 'normaal' is voor een AMOLED. Het verdwijnt namelijk ook weer.Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 13:02:
Gisteren de update naar 7.8 erop gezet. Het toestel werkt weer helemaal naar behoren, inclusief de accu.
Questions must be asked
Bagger. De Lumia die ik tijdelijk aan mijn dochter had uitgeleend geeft geen kik meer. Gaat niet meer aan. Bekende euvel. Heb de bekende trucks al geprobeerd. Nog maar even een tijdje aan de lader.
Update :
Inmiddels doet ie het weer, na een dag aan de lader. Scherm reageert alleen niet als ie aan de lader ligt.
Update :
Inmiddels doet ie het weer, na een dag aan de lader. Scherm reageert alleen niet als ie aan de lader ligt.
[ Voor 23% gewijzigd door coenox op 30-12-2012 18:49 ]
Verwijderd
Bij mij verdwijnen ze dus niet. Als ik een app open heb met een witte achtergrond zie ik gewoon mijn tiles en vooral de appbar.InZane schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:45:
[...]
Weet je zeker dat je scherm echt aan het inbranden is? Ik zie namelijk vaak nog de afdrukken van de tiles van het startscherm op mijn display, maar ik geloof dat dit 'normaal' is voor een AMOLED. Het verdwijnt namelijk ook weer.
Het is gekomen nadat ik hem per ongeluk eenmaal had laten vallen, van ongeveer 30cm. Op het eerste gezicht niks aan de hand maar langzaam kwam er een roze/paarse gloed op mijn scherm en die heeft zich als een soort vloeistof verplaatst.
Sinds een paar dagen heb ik nu dus ook last van het inbrandende SAMOLED scherm...
Het is inderdaad kut, maar ieder scherm type heeft zo zijn nadelen. Bij lcd heb je led bleeding en bij plasma/amoled heb je weer inbranding. Zelf heb ik het een heel klein beetje in mijn scherm (omnia 7)Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 17:55:
[...]
Bij mij verdwijnen ze dus niet. Als ik een app open heb met een witte achtergrond zie ik gewoon mijn tiles en vooral de appbar.
Het is gekomen nadat ik hem per ongeluk eenmaal had laten vallen, van ongeveer 30cm. Op het eerste gezicht niks aan de hand maar langzaam kwam er een roze/paarse gloed op mijn scherm en die heeft zich als een soort vloeistof verplaatst.
Sinds een paar dagen heb ik nu dus ook last van het inbrandende SAMOLED scherm...
Met andere laders dan die van Nokia geeft mijn toestel ook problemen. Mogelijk is dat het probleem?coenox schreef op zondag 30 december 2012 @ 17:32:
Update :
Kan. Originele lader was vanaf het begin al defect. Had ik eigenlijk mee terug gemoeten.spNk schreef op zondag 30 december 2012 @ 21:39:
[...]
Met andere laders dan die van Nokia geeft mijn toestel ook problemen. Mogelijk is dat het probleem?
Sinds de 7.8 update kan ik trouwens de automatische synchronisatie van datum en tijd aanzetten zonder dat mijn klok dan gelijk 6 a 7 minuten voor gaat lopen. Hij loopt nu al een weekje netjes op tijd
[quote]Bosmonster schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 22:35:
Weet iemand hoe je de verlichting van de toetsen aan kunt houden als je brightness op max zet? Dan gaat namelijk automatisch die toets-verlichting uit
[/quote]
Heb je dan niet een verouderde software versie op je Lumia 800? Met Windows Phone 7.8 gebeurt dit in ieder geval niet.
Oeps, na inloggen andere paginaweergave, excuses!
Weet iemand hoe je de verlichting van de toetsen aan kunt houden als je brightness op max zet? Dan gaat namelijk automatisch die toets-verlichting uit
[/quote]
Heb je dan niet een verouderde software versie op je Lumia 800? Met Windows Phone 7.8 gebeurt dit in ieder geval niet.
Oeps, na inloggen andere paginaweergave, excuses!
[ Voor 7% gewijzigd door Wietsee. op 31-12-2012 12:43 ]
Verwijderd
het is afgelopen met het zelf flashen en updaten 
http://www.wp7.nl/26975/s...ias-navifirm-gaat-op-slot
http://www.wp7.nl/26975/s...ias-navifirm-gaat-op-slot
"Nokia’s Navifirm servers" , say what? Oké het artikel klopt wel deels, Nokia zou inderdaad van plan zijn hun Care Suite servers achter slot en grendel te doen.
Maar ben niet bang dat het flashen ophoud nu, vast wel iemand met login gegevens die firmware online gooit. En vervolgens kunnen wij met Nokia Care Suite de firmware flashen.
Maar ben niet bang dat het flashen ophoud nu, vast wel iemand met login gegevens die firmware online gooit. En vervolgens kunnen wij met Nokia Care Suite de firmware flashen.
De browser geschiedenis werkt sowieso niet helemaal naar behoren, want een site die ik 1x bezocht heb, blijft maar verschijnen bij het intoetsen van de eerste letter, terwijl de sites die ik regelmatig bezoek de gehele url moet intypen.October schreef op donderdag 27 december 2012 @ 10:52:
Ik heb hier een probleem met browsergeschiedenis in IE. Als ik de geschiedenis wis, blijven er een aantal adressen toch in de adressenbalk staan. Toevallig zijn ze van tweakers. Nu is dit niet zo'n groot probleem maar ik heb een keer m.tweakers.nl ingetypt en deze verwijderd hij niet. Zwaar irri. Hoe krijg ik ze toch weg?
En ondertussen loopt de klok van mijn lumia al 13 minuten voor, nadat hij 2 maanden geleden nog goed liep. Echt triest dat dit nog niet opgelost is. Edit: lees net dat het in 7.8 opgelost is.
Is het mogelijk om, als je op je telefoon een telefoonnummer op een webpagina tegenkomt, deze kan kopiëren/gebruiken en dan in de nummerkiezer kan plakken om het te bellen?
Nu moet ik het gehele nummer onthouden want je het lukt mij niet om van applicatie te wisselen zonder dat het (onvolledige) nummer verdwijnt.
Nu moet ik het gehele nummer onthouden want je het lukt mij niet om van applicatie te wisselen zonder dat het (onvolledige) nummer verdwijnt.
Vanuit webpagina? geen idee.... vanuit email wél in ieder gevalmrbeegee schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 12:46:
Is het mogelijk om, als je op je telefoon een telefoonnummer op een webpagina tegenkomt, deze kan kopiëren/gebruiken en dan in de nummerkiezer kan plakken om het te bellen?
Voor wie nog een (tweede) toestel zoekt en in (de buurt van) België woont: http://nl.aldi.be/aldi_wi...phone_48_5_821_10210.html
Gisteren een lumia 800 gekocht. Komt morgen aan. Op dit moment alles in gmail (galaxy s2) gaat mijn synchronisatie met gmail nog werken of is het snikken.?
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
als je je gmail als Microsoft account gebruikt werkt het toch gewoon ofniet?ThaDude schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 19:23:
Gisteren een lumia 800 gekocht. Komt morgen aan. Op dit moment alles in gmail (galaxy s2) gaat mijn synchronisatie met gmail nog werken of is het snikken.?
Doelde meer op alle berichten mbt stoppen gmail synchronisatie en dergelijke
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Ik dacht gelezen te hebben dat het niet meer werkt vanaf volgende maand. Degene die het dan al ingesteld hebben kunnen er wel nog gebruik van maken.ThaDude schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 19:23:
Edit: Microsoft zegt teleurgesteld te zijn dat gebruikers van Windows Phone vanaf volgende maand contacten en kalenders niet meer kunnen synchroniseren tussen hun Gmail-account en Windows Phone. Al ingestelde accounts blijven voorlopig wel werken.
Vind het jammer, de nieuwe look van Outlook.com bevalt me wel maar de Agenda van outlook.com heeft nog gewoon de lelijke hotmail/live vormgeving. Ook maak ik in Gmail veel gebruik van Labels waardoor ik dus ineens heel anders met mijn mail om moet gaan.
Daarbij kent iedereen mijn Gmail e-mail adres en heb ik niet zo'n zin om iedereen te gaan mailen en te vertellen dat ik een nieuw e-mail adres heb, wat overigens ook niet goed werkt omdat als je in veel adreslijsten staat ik me maar afvraag of die dan ook daadwerkelijk aangepast worden.
[ Voor 12% gewijzigd door P-aul op 04-01-2013 14:51 ]
Oeh! Dat zou voor mij betekenen dat mn volgende toestel geen Windows phone meer gaat zijn. De Google producten zijn voor mij best belangrijk, en ik deel veel met anderen. Overstappen van mail, docs, agenda en meer is geen optie.
Hopen dat het meevalt en we straks gewoon weer kunnen syncen, want WP bevalt me prima!
Hopen dat het meevalt en we straks gewoon weer kunnen syncen, want WP bevalt me prima!
Je kan al je mail van Gmail direct door laten sturen naar je nieuwe adres. Ik krijg in m'n @outlook.com mailbox netjes al m'n mail van @gmail.com, maar ook mails die gericht zijn aan m'n oude @live.com.P-aul schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:48:
[...]
Daarbij kent iedereen mijn Gmail e-mail adres en heb ik niet zo'n zin om iedereen te gaan mailen en te vertellen dat ik een nieuw e-mail adres heb, wat overigens ook niet goed werkt omdat als je in veel adreslijsten staat ik me maar afvraag of die dan ook daadwerkelijk aangepast worden.
Misschien niet een oplossing, maar gewoon een FYI
Ik heb ook geen zin om iedereen te melden dat ik van mailadres verander. Ik stap wel over van gmail Exchange naar outlook exchange en ga de outlook agenda gebruiken. Ik heb het toch al niet zo op Google. Van gmail gebruik ik dan alleen nog de email functionaliteit.
[ Voor 7% gewijzigd door coenox op 04-01-2013 15:40 ]
Geef Microsoft nog ff de tijd, de huidige outlook.com is nog een bèta stadium en het zal mij niks verbazen als het er straks net zo strak uit zien als op Windows 8 mail/agena en personen app. Zelf gebruik ik de website amper en heb ik op mijn tablet/laptop al mijn mail cliënts ingesteld op de ingebouwde app. Op mijn desktop gebruik ik liever nog outlook 2010 (net wat meer functionaliteiten)P-aul schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:48:
[...]
Vind het jammer, de nieuwe look van Outlook.com bevalt me wel maar de Agenda van outlook.com heeft nog gewoon de lelijke hotmail/live vormgeving. Ook maak ik in Gmail veel gebruik van Labels waardoor ik dus ineens heel anders met mijn mail om moet gaan.
Ik zie geen locaties meer als ik wil inchecken via mijn "Ik Tile" meer mensen hier last van?
When the pink is snookered, Go for the brown
Let op:
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.
Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.
Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]