Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel
[ Voor 5% gewijzigd door mabo11 op 20-03-2013 09:01 ]
Ik heb mijn telefoon gekregen via de Microsoft developer actie, bijna een jaar geleden. Weet iemand of en bij wie ik voor garantie of reparatie kan aankloppen?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Wanneer ik iemand probeer te bellen wordt heel de telefoon zwart, en doet hij neits meer. Als je luistert dan hoor je de telefoon nog over gaan maar dat is het ook. Alles blokkeert en het enige dat je nog kan doen is de simkaart eruit halen. Ik ben nu bezig met het toestel te resetten, hopelijk werkt dit.
Iemand die weet wat ik voor de rest zou kunnen doen, of gewoon in garantie binnensteken?
Gewoon aankloppen bij Nokia inderdaad: http://www.nokia.com/nl-nl/support/contact/Sebazzz schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:32:
Mijn Nokia Lumia 800 heeft steeds meer batterijproblemen, hij gaat vaak geen dag mee, zelfs al zit ie gewoon in mijn broekzak. Dit begint heel vervelend te worden.
Ik heb mijn telefoon gekregen via de Microsoft developer actie, bijna een jaar geleden. Weet iemand of en bij wie ik voor garantie of reparatie kan aankloppen?
On a side note, klopt het dat het idee Nokia Care Point opgeheven is? Ik kan er nergens meer iets over vinden althans.
Je zou in Diagnostics kunnen kijken wat de huidige Full Charge Capacity nog is, en op wat de Current (Discharging) aangeeft. Veel achtergrond taken gebruiken vaak ongemerkt stroom. Ook 3G uitzetten, als je toch alleen maar belt, helpt erorm om de accu te sparen.Sebazzz schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:32:
Mijn Nokia Lumia 800 heeft steeds meer batterijproblemen, hij gaat vaak geen dag mee, zelfs al zit ie gewoon in mijn broekzak. Dit begint heel vervelend te worden.
Ik zie trouwens dat mijn 800 nu na een jaar gebruik nog maar 988 mAh capaciteit overheeft van de oorspronkelijke 1300 na aankoop (1450 mAh volgens de specs van Nokia, maar die waarde is te optimistisch).
Of Nokia support gaat helpen vraag ik me af; in de voorwaarden staat onder "Wat deze garantie niet dekt": "gereduceerde oplaadcapaciteit van de batterij, hetgeen een resultaat is van de natuurlijke beperkte levensduur van batterijen"
Maar zelfs als de W1 batterij minder gaat worden, die is gewoon vervangbaar en kan ik er weer tegenaan.
Ergens is het jammer, de knoppen-locaties vond ik erg fijn op het toestel, de zwartwaardes (zeker tov de W1) heel netjes, maar buiten de Nokia-apps mis ik mijn lumia zeker niet.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Even 'bellen' naar ##634#.looyenss schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:39:
Hoe kom je in diagnostics?
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Hier zonder data verlies. Vorige versie:DeMoN schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 22:49:
[...]
Iemand die ook al via de niet officiele handmatige manier 7.8 had geinstalleerd (al zeker 3 maanden geleden) en nu ook deze updatemelding heeft ontvangen? Iemand die weet of je die dan gewoon kan installeren via Zune?
Ik weet niet of die update uitgaat van 7.5 als source en straks mn telefoon onbruikbaar maakt of wiped. Deze officiele updates zijn normaal zo dat ze echt een update doen zonder dataverlies namelijk.

Besturingssysteem is in 2 stappen 7.10.8862.144 geworden, firmware is hetzelfde gebleven...
Is bij mij ook gewoon via Zune gelukt. Dat 7.8 net op NaviFirm stond heb ik hem via die weg geupgrade, en nu gewoon via Zune naar .144 geupdate.richhanz schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 21:42:
[...]
Hier zonder data verlies. Vorige versie:
[afbeelding]
Besturingssysteem is in 2 stappen 7.10.8862.144 geworden, firmware is hetzelfde gebleven...
Hail to the king baby!
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Als eerst, dat de 7.8 update nog steeds niet uit is (ik krijg iig geen notificatie)
Ten 2e, dat mijn telefoon tegenwoordig vast loopt na een tijdje muziek luisteren. Van t ene op t andere moment geen muziek meer, scherm blijft aan (als ie al aan stond) of zwart (als ie uit stond), niets reageerd meer, en na een minuutje of 2 gaat ie automatisch rebooten ..
Erg irritant
De batterijduur is de laatste tijd ook extreem brak, een uurtje of 2 intensief whappen en hij's alweer op critical niveau ..
Word sowieso al niet goed van whapp, elke keer "resuming (3-4 sec) of opnieuw opstarten van whapp (8-10 sec), is dit via een hackje oid te veranderen? dat het net als bij de meeste android telefoons insta verder gaat?
Anoniem: 415735
Mbt probleem 1: check het topic over WP 7.8 om geforceerd te updaten. NB: hierna kun je niet meer eenvoudig downgraden van WP7.8 naar WP7.5. Dus weet waar je aan begint.Zen!th schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:41:
[probleem1: WP 7.8]
[probleem2: vastlopers met Music]
[probleem3: gebruiksgemak Whatsapp icm batterij]
Mbt probleem2: Soms loopt WP7.x vast. Een soft-reset (onderste volumeknop + aan/uitknop gezamenlijk 10 seconden ingedrukt houden) verhelpt dit. Overigens, Android-toestellen lopen gemiddeld vaker vast.
Mbt probleem3: tja Whatsapp heeft altijd al een mindere gebruikservaring op WP tov bepaalde Android telefoons. Als je batterij de laatste tijd veel sneller leeg is tov vroeger kun je contact opnemen met Nokia Care voor een vervangend exemplaar. Ik weet niet of dit binnen de garantie valt.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 415735 op 29-03-2013 12:00 ]
Op de batterij zit maar een half jaar garantie. Mijn Lumia 800 wilde, na een jaar matig gebruik, helemaal niet meer aan. Opgestuurd naar Nokia Care en daar hebben ze er een nieuwe batterij ingezet. Kosten: 48 euro. Was het me waard. Maar volgende keer zet ik er zelf een andere in.Anoniem: 415735 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:56:
[...]
Mbt probleem3: tja Whatsapp heeft altijd al een mindere gebruikservaring op WP tov bepaalde Android telefoons. Als je batterij de laatste tijd veel sneller leeg is tov vroeger kun je contact opnemen met Nokia Care voor een vervangend exemplaar. Ik weet niet of dit binnen de garantie valt.
Mijn Lumia had al op dag 2 een dikke vette barst. Mijn 3GS had ik tig keer laten vallen van mijn fiets, trap, tafel, handen en noem maar op maar werkt nog steeds prima. Mijn Lumia is één keer gevallen tijdens het fietsen en BAM. Barst in het scherm. Heeft mij 165 euro gekost om het scherm bij een Nokia Care te laten maken.Jefrim schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:54:
Mijn lumia heeft de val op een betonnenvloer tijdens een feestje niet overleefd. Zit een dikke barst in het scherm. Dus binnenkort maar even een nieuw scherm bestellen, want laten maken is de prijs niet meer waard.
Als ik in Internet Explorer een zoekterm tik in de URL balk en enter doe, dan zoekt hij in Google.
In de instellingen van IE kan ik ook kiezen voor Bing of Google als search provider.
Ik ben wat huiverig om de laatste kleine update te installeren, omdat ik deze functie niet kwijt wil.
Hebben jullie deze functie ook?
Zo staat hij bij mij(in het nederlands):

https://wren.co/join/Devian
Z-machine OriginID: JaccoW
ik heb een vraagje, het geluid van mijn Lumia 800 is er opeens mee opgehouden. Als ik typ hoor ik geen toetsbordgeluid, bij het ontgrendelen en vergrendelen niet. Ook binnenkomende mail, sms, telefoontjes blijft stil.
Filmpjes op youtube en muziek blijft stil.
Net naar mijn voicemail gebeld en op de luidspreker gezet dat werkt wel.
Heeft iemand een idee wat dit is en hoe en of dit te verhelpen is?
Ik heb mijn 3GS twee keer laten vallen. Een keer vanaf ongeveer 50 cm hoog, maar wel op een tegelvloer. Beide keren het scherm aan diggelen en de nodige reparatiekosten. Mijn dochter heeft de 3GS van me overgenomen en die heeft hem al tig keer zonder gevolgen laten vallen. Conclusie: het hangt er heel erg van af hoe het toestel terecht komt. Volgens mij maakt het dan niet uit of het een Lumia 800 of een iPhone is. Misschien dat het gezien de nieuwprijs bij de iPhone alleen harder aankomt.magnifor schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:49:
[...]
Mijn Lumia had al op dag 2 een dikke vette barst. Mijn 3GS had ik tig keer laten vallen van mijn fiets, trap, tafel, handen en noem maar op maar werkt nog steeds prima. Mijn Lumia is één keer gevallen tijdens het fietsen en BAM. Barst in het scherm. Heeft mij 165 euro gekost om het scherm bij een Nokia Care te laten maken.
Ik kon het plaatje niet zien, maar dit is toch gewoon onderdeel van de update naar 7.8?Devian schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:26:
Ik heb een optie op mijn Lumia 800 die ik nog niet op andere Lumia's gezien heb.
Als ik in Internet Explorer een zoekterm tik in de URL balk en enter doe, dan zoekt hij in Google.
In de instellingen van IE kan ik ook kiezen voor Bing of Google als search provider.
Ik ben wat huiverig om de laatste kleine update te installeren, omdat ik deze functie niet kwijt wil.
Scherm vervangen is echt peanuts, je moet overigens wel de proximity sensor overzetten van het eerste scherm. Check ook Youtube even, er staat een uitgebreide disassembly op.Jefrim schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:54:
Mijn lumia heeft de val op een betonnenvloer tijdens een feestje niet overleefd. Zit een dikke barst in het scherm. Dus binnenkort maar even een nieuw scherm bestellen, want laten maken is de prijs niet meer waard.
-- Altijd blijven prutsen --
Heb die optie ook gewoon.coenox schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:50:
[...]
Ik kon het plaatje niet zien, maar dit is toch gewoon onderdeel van de update naar 7.8?
Ik zoek nu met google. Het enige verrvelende is dat ik IE op desktopversie heb staan maar op een of andere manier heeft google daar lak aan.
Gezocht!
Router
Ik breng het daarom niet als een feit. Wellicht heb ik gewoon geluk gehad of heb ik simpelweg een stevig exemplaar. Echter mijn ervaring is dat de 3GS steviger is dan de Lumia 800. Sterker nog, had een weddenschap verloren en daarom moest mijn 3GS aantal seconden onder water (ik had mijn Lumia toen, kon mij het schelen of mijn 3GS kapot zou gaan). Niet kapot te krijgen dat ding.coenox schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:44:
[...]
Ik heb mijn 3GS twee keer laten vallen. Een keer vanaf ongeveer 50 cm hoog, maar wel op een tegelvloer. Beide keren het scherm aan diggelen en de nodige reparatiekosten. Mijn dochter heeft de 3GS van me overgenomen en die heeft hem al tig keer zonder gevolgen laten vallen. Conclusie: het hangt er heel erg van af hoe het toestel terecht komt. Volgens mij maakt het dan niet uit of het een Lumia 800 of een iPhone is. Misschien dat het gezien de nieuwprijs bij de iPhone alleen harder aankomt.
Mijn Lumia 800 is nu 2 keer gevallen de beide keren zonder schade op een heel klein dutsje naast de koptelefoonaansluiting na.
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Ik zie telefoons als wegwerp producten, producten die je 1 a 2 jaar gebruikt en dan vervangt door een nieuwe. Ik wil gewoon genieten van een nieuw toestel en niet als een paranoid dat ding krasvrij proberen te houden. Een telefoon moet gewoon tegen een val kunnen aangezien het mobiel is en vroeg of laat klappen krijgt te verduren.Telfordia schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:14:
Als je tig keer je telefoon laat vallen zal je misschien sowieso eens wat voorzichtiger met jes pullen moeten om gaat.
Mijn Lumia 800 is nu 2 keer gevallen de beide keren zonder schade op een heel klein dutsje naast de koptelefoonaansluiting na.
Ik geef toe dat ik misschien iets voorzichtiger kan omgaan met mijn spullen maar het is niet dat ik ze bewust laat vallen. Dat je toestel uit je zak valt, uit je handen gelipt, valt tijdens het fietsen, in de trein van het tafeltje afdondert omdat je oplaadkabel ergens blijft haken zijn dingen die gewoon gebeuren en in mijn ogen moet een toestel daar tegen kunnen.
Niet van wp7.8. Mijn Lumia heeft die optie niet met WP7.8. Lijkt een firmware dingetjecoenox schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:50:
[...]
Ik kon het plaatje niet zien, maar dit is toch gewoon onderdeel van de update naar 7.8?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Yep:Devian schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:26:
Ik heb een optie op mijn Lumia 800 die ik nog niet op andere Lumia's gezien heb.

Z-machine OriginID: JaccoW
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
pclinde in "[WP7] Ervaringen met de Nokia Lumia 800 - Deel 2"
Testing, one, two ...

[ Voor 29% gewijzigd door JT op 03-04-2013 22:36 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Klopt, heb er al een aantal gezien. Een een maat van mij het scherm ook al een keer vervangen. Dus het komt wel goed. Begin zelfs al aan de barst in mijn scherm gewend te raken.FoggyFreek schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:53:
[...]
Scherm vervangen is echt peanuts, je moet overigens wel de proximity sensor overzetten van het eerste scherm. Check ook Youtube even, er staat een uitgebreide disassembly op.
Al een andere kabel geprobeerd ?JT schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:34:
Dat zal ik eens proberen...zodra de drivers het doenNet Zune geinstalleerd en die vind mijn foon niet eens...en dat terwijl ik de drivers nog een keer handmatig heb geinstalleerd.... *zucht* wordt er niet goed van. Ben er al 2,5 uur mee bezig
Telefoon lijkt ook direct te disconnecten zodra ik hem aansluit. Je hoort direct dat toontje dat de foon is aangesloten en nog geen seconde nog een keer. Dan zie ik in Windows de status "apparaat losgekoppeld"...
Hmm, die heb ik ook niet..ik heb alles qua zoekmachines uitgezet omdat het alleen maar Bing is..en ik dat geen fijne zoekmachine vind.F_demon schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:21:
Ik mis dat kopje. Jammer maar helaas. Zou ik wel handig vinden.
Ik ben echt benieuwd waar dat aan ligt. Net alsof ik een update gemist heb ofzo..ik draai wel gewoon 7.8. Bij de update naar 7.8 kreeg ik 3 updates en onlangs kreeg ik een update voor de live tiles (die het overigens al goed deden bij mij).
Volgens Zune is mijn telefoon up to date en is de software versie 7.10 (8862).
Hoe zit het met anderen hier? Ook nog geen 7.8?
geforceerde update.. als 2 maanden geleden ofzoSonny7 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:52:
Nog steeds geen 7.8... Begint nu wel erg lang te duren!
Installatie - toestel is als nieuw - met Nokia Care Suite op simlockvrij toestel sinds 21 januari; berichtje op Facebook erover: http://www.facebook.com/p...pe=1&theater¬if_t=likeSonny7 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:52:
Toestel kwam daarna zelf met update eroverheen. Het lijkt erop dat het toestel zuiniger met de batterij omgaat sinds de laatste update.Hoe zit het met anderen hier? Ook nog geen 7.8?
Al een paar maanden geleden de update gedaan via Nokia Care Suite en er inmiddels alweer een nieuwe update via Zune overheen gehad.Sonny7 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:52:
Ik heb het ook met wifi gedaan. Ging best simpel. Gewoon de wifi adapter disablen tijdens dat hij zoekt naar updates..maratropa schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:58:
Hier ook nog geen 7.8 update op de 800 van mijn vriendin.. Het stomme is op laptops met wifi is die update zo lastig te forceren omdat je geen kabel kan trekken.. Of iemand nog tips?
Ik had 2 van de 3 updates in 1 keer
Maar duurde evengoed nog wel even, ik deed het meestal te snel
Ik heb trouwens een batch-filetje langs zien komen om de verbinding te verbreken.
Opzich best simpel met iets in de trant van:
@ECHO OFF
ipconfig /release
pause
ipconfig /renew
in een cmd prompt.
ah, hier staat het
Sebazzz in "[WP7] Ervaringen met de Nokia Lumia 800 - Deel 2"
[ Voor 14% gewijzigd door hjs op 10-04-2013 14:07 ]
Persoonlijk zou ik via het truucje gewoon de update forceren, zeker omdat het zo makkelijk is.
Blijkbaar zijn ze dus nog wel bezig met de uitrol. (7.10.8858.136 & 7.10.8862.144)
[ Voor 3% gewijzigd door CyberJoe op 11-04-2013 22:49 ]
Ja ik heb ook een computer.
Bij mij ontbrak die functie ook. Later kreeg ik een nieuw toestel en daar op heb ik die functie ineens wel. Telkens met de zelfde versie OS.F_demon schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:21:
Ik mis dat kopje. Jammer maar helaas. Zou ik wel handig vinden.
Is zeker handig.
Wat voor mail account, exchange/pop/gmail/iets anders?CyberJoe schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:49:
Probleempje; Wanneer de L800 net is aangezet kan ik mail ophalen en verzenden (via WiFi, dataverbinding staat uit). Maar na enige tijd werkt mail syncen niet meer (blijft poging doen om te syncen), maar na uitschakelen en weer aanzetten van L800 werkt het weer. Zou kunnen dat het na standby stand komt. Ik heb wat gegoogled en het forum doorzocht op relevante woorden. Uitkomst was interessant, maar sloeg niet op mijn probleem.
Hail to the king baby!
POPurk_forever schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:43:
[...]
Wat voor mail account, exchange/pop/gmail/iets anders?
Ja ik heb ook een computer.
Ik moest lachenVistajevski schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:07:
Ik kreeg vanochtend ook eindelijk de melding dat er een update beschikbaar is. Ik ga Nokia lekker twee maanden laten wachten voor ik hem installeer. Een koekje van eigen deeg, dat zal ze leren!
5-2014 mag ik verlengen en ik ben er bijna zeker van dat dat weer een Lumia gaat worden
Before me there were many, after me there will be none
Paar keer de headset er in en er uit? Het toestel opnieuw opstarten?Jay-K schreef op zondag 28 april 2013 @ 17:04:
De Lumia 800 geeft aan dat de headset verbonden is terwijl deze niet verbonden is, hierdoor heb ik ook geen geluid meer. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Werkt dat allemaal niet, probeer het morgen nog eens. Doet ie het nog steeds, dan wordt het tijd om hem op te sturen.
Yes, hier ook. Maar ik gok iets van 1 minuut per week voorlopen.Zhero10 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:13:
Ligt het nou aan mij of gaat de tijd om de Lumia te snel? Iedere 2-3 kan ik de klok weer bijstellen omdat ie ineens weer 2 minuten voorloopt...
Ja, bij mij ook. Automatische tijd inschakelen of handmatig zetten heeft geen zin. Tijd blijft fout lopen..Zhero10 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:13:
Ligt het nou aan mij of gaat de tijd om de Lumia te snel? Iedere 2-3 kan ik de klok weer bijstellen omdat ie ineens weer 2 minuten voorloopt...

Zelfde verhaal hier.. Klok blijft een drama op de 800.Zhero10 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:13:
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ze kunnen het heel simpel oplossen door de tijd te synchroniseren met een ntp server.Jefrim schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:28:
Die klok is inderdaad super irritant, volgens mij komt er ongeveer 20 seconde bij. Op een gegeven moment liep mijn telefoon 14 minuten voor. Vind het ook jammer dat Nokia deze bug niet fixt. En het probleem ligt volgens mij aan dat je provider niet NITZ ondersteunt.
NITZ wordt alleen ondersteund door vodafone als ik me niet vergis?
Gezocht!
Router
Mijn 800 heeft hier ook last van inderdaad.. echt te gaar.. Inmiddels loopt ie ook weer 7 minuten voor.Sebazzz schreef op maandag 13 mei 2013 @ 08:50:
Sterker nog, de tijd op de laatste mobieltjes die ik heb gehad gaat allemaal fout. Of het nou op de Samsung I8510 of Motorola Milestone was: beide smartphones maakten er een potje van, want zelfs met automatische tijdinstelling liep de tijd nooit goed.
Met de iPhone's die ik gehad heb (3GS, 4 en 5 nu) heb ik dit nog nooit meegemaakt.
[ Voor 40% gewijzigd door Bosmonster op 15-05-2013 17:27 ]
Vandaag een nieuwe batterij erin gezet, maar ook dit helpt niet.
Dat wordt dan toch maar bij een reparatie shop afgeven en kijken of die nog te maken valt.
Zou wel fijn zijn als ik de data zoals fotos nog kan terugkrijgen, vandaar dat ik ook geen hard reset wil uitvoeren.
Heeft iemand hier nog een idee wat het zou kunnen zijn?
[ Voor 4% gewijzigd door Freak op 28-05-2013 16:35 ]
Wat een heerlijke telefoon. Het mag gezegd worden.
:-D
Mijn eigen Lumia 800, gekocht in december 2011 draait ook nog als een tiet en heeft alleen een piepklein krasje op het scherm. Enige probleem dat ik er mee heb is een issue met bluetooth. Om die reden heb ik een andere 800 geleend. Dit toestel draait ook, ondanks een compleet verpslinterd scherm probleemloos en heeft uiteraard geen problemen met bluetooth tot nu toe.
Nu was bij mijn eigen L800 dat probleem ook niet direct aanwezig, dus de komende maand loop ik met dat gekke versplinterde scherm ron. Heel voorzichtig, want iedere vreemde belasting op het toestel doet het scherm verder barsten. Het is echt heel wonderlijk om te zien dat het apparaat maar door blijft gaan!
Mijne ligt al tijdje stof te verzamelen, ik had nog weinig zin er mee door te moeten gaan, zeker na het afbreken van dat usb-klepje, waardoor regelmatig de simkaart losschoot.Telfordia schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:25:
Laat ik het even lekker zo. Nog een paar maandjes dan kan ik toch weer op zoek naar mijn volgende Lumia.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat USB klepje bestel je voor 13 euro uit Duitsland! Werkt hij verder nog prima?SinergyX schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:36:
[...]
Mijne ligt al tijdje stof te verzamelen, ik had nog weinig zin er mee door te moeten gaan, zeker na het afbreken van dat usb-klepje, waardoor regelmatig de simkaart losschoot.
Als je er van af wil, en dan niet voor de hoofdprijs, dan stuur je mij maar een PM
[ Voor 13% gewijzigd door PaT op 28-05-2013 16:38 ]
Ik voor minder dan €5,00PaT schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:37:
[...]
Dat USB klepje bestel je voor 13 euro uit Duitsland! Werkt hij verder nog prima?
Als je er van af wil, en dan niet voor de hoofdprijs, dan stuur je mij maar een PM
Dat ligt natuurlijk aan het probleem van de telefoon maar vraag mij af of iemand weet hoe ze daar bij Nokia mee omgaan.
We gingen er vanuit dat het einde verhaal was. Want later was het scherm ook zwart en reageerde helemaal niet meer. (het was savonds en de batterij was al bijna leeg, stond dus waarschijnlijk los van het zwemverhaal).
Toch 3 nachten in een bak rijst gepropt. Aan de lader gehangen en de Lumia deed het weer als vanouds
Goed verhaal. Mijn Lumia 800 is even werkeloos geweest omdat ik een Nokia 808 Pureview heb. Vorige week heeft mijn dochter hem gebruikt omdat haar toestel in reparatie was. Ik twijfel nu weer of ik hem zelf weer ga gebruiken. En dan is het weer leuk om te lezen dat dit toestel toch een echte Nokia is...Bloodclot schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:39:
De Lumia800 van mijn vriendin heeft afgelopen donderdag zwemles gehad. 4 seconden vol onder water geweest. Op het moment dat ze de Lumia aan het afdrogen was, belde ik haar ook nog toevallig. Het scherm ging flippen en ze kon me amper verstaan. Na het ophangen begaf de touchscreen het ook.
We gingen er vanuit dat het einde verhaal was. Want later was het scherm ook zwart en reageerde helemaal niet meer. (het was savonds en de batterij was al bijna leeg, stond dus waarschijnlijk los van het zwemverhaal).
Toch 3 nachten in een bak rijst gepropt. Aan de lader gehangen en de Lumia deed het weer als vanoudsgeen problemen meer met bellen en touchscreen.
Alles kwijt normaal, best even backuppen.Freak schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:20:
Ik vroeg mij af, als ik hem naar Nokia Care opstuur om mijn lumia te repareren bestaat er dan nog een kans dat ik mijn data zoals fotos kan behouden of is het vrijwel zeker dat deze verloren zijn?
Dat ligt natuurlijk aan het probleem van de telefoon maar vraag mij af of iemand weet hoe ze daar bij Nokia mee omgaan.
Dat is dus zijn probleem, dat kan nu niet meer. Freak in "[WP7] Ervaringen met de Nokia Lumia 800 - Deel 2"
Testing, one, two ...
Ik heb mijn Lumia 800 opgestuurd via UPS, wat erg snel ging en gratis was.
Enkele dagen daarna kreeg ik het bericht dat de Lumia 800 end of line was en niet meer vervangen kon worden. Aangezien ik nog garantie had werd mij een Lumia 900 aangeboden.
De Lumia 800 kon ook niet meer gerepareerd worden na wat doorvragen bleek.
Ik wilde mijn oude toestel nog wel terug hebben ivm de data, maar dat was niet mogelijk wat ik toch wel vreemd vind. Enig overleg hierover was toch wel fijn geweest.
Ik heb ook reacties gezien dat mensen een Lumia 820 aangeboden kregen in plaats van een 900... Mijn 800 moet ook richting Nokia/Arvato, dus stiekem hoop ik dat ze hem ook als niet repareerbaar beschouwen. Kom maar op met zo'n 820!Freak schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:32:
Kleine update voor de mensen die evt ook gebruiken willen maken van Nokia Online Repair.
Ik heb mijn Lumia 800 opgestuurd via UPS, wat erg snel ging en gratis was.
Enkele dagen daarna kreeg ik het bericht dat de Lumia 800 end of line was en niet meer vervangen kon worden. Aangezien ik nog garantie had werd mij een Lumia 900 aangeboden.
De Lumia 800 kon ook niet meer gerepareerd worden na wat doorvragen bleek.
Ik wilde mijn oude toestel nog wel terug hebben ivm de data, maar dat was niet mogelijk wat ik toch wel vreemd vind. Enig overleg hierover was toch wel fijn geweest.
Kan nog wel een keer met dezelfde klachten
Zo maar even langs Belcompany gaan...
Ik krijg een AJAX error (no transport).
Ik heb hierover een mailtje gestuurd naar weeronline, omdat dit me niet helemaal de bedoeling leek.
Krijg ik als antwoord terug:
Zelfs afgezien van de d/t fout vind ik het een raar antwoord. Zo oud is mijn Lumia nou ook weer niet..als de mobiele site niet meer werkt op toestellen van 1,5 jaar oud, hebben ze hun doelgroep opeens wel heel erg klein gemaakt..De mobiele website is sinds kort vernieuwt en werkt helaas niet meer op de wat oudere toestellen. Hierdoor wordt niet alles door uw browser ondersteund.
Of zouden ze bij Nokia denken aan van die echt oude telefoons?
Zo is touch.facebook.com ook verneukt op een WP7.8 toestel tegenwoordig.Glacier schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:56:
Sinds kort is de mobiele pagina van weeronline veranderd, waardoor hij niet meer werkt op mijn Lumia 800.
Ik krijg een AJAX error (no transport).
Ik ben sinds gisteren over op WP8
Anoniem: 125883
Met m.facebook.com is het ook triestig gesteld tegenwoordigInZane schreef op zondag 28 juli 2013 @ 16:52:
[...]
Zo is touch.facebook.com ook verneukt op een WP7.8 toestel tegenwoordig.
Ik ben sinds gisteren over op WP8
Misschien ook tijd om naar een WP8 toestel over te schakelen. Wat is het toestel nog waard eigenlijk? 6 maanden oud, gekocht in Duitsland, dus nog onder garantie en het is verzekerd (kapot = nieuw toestel, ongeacht de oorzaak).
Dus even kijken of je je toestel op kan poetsen.
Anoniem: 531396
Wanneer ik verbinding heb met 3g of minder is het slechts héél zelden mogelijk om berichten te verzenden en ontvangen. Ook wanneer het bereik/verbinding erg goed is. Als ik vervolgens verbind met Wi-Fi, krijg ik meteen alle berichten binnen en wordt alles verzonden.
Via de FAQ van WhatsApp zelf (http://www.whatsapp.com/faq/nl/wp/21485198) de app Netwerk Instellen maar eens uitgeprobeerd. Dan krijg ik deze melding:
We kunnen uw netwerkinstellingen niet vinden. Het is mogelijk dat internet en MMS niet goed werken. Controleer of uw SIM-kaart correct geplaatst is. Met de plaatsing van de SIM-kaart lijkt overigens niets mis.
Lijkt er dus op dat er iets niet lekker is met mijn data verbinding. Het vreemde is dat bellen smsen of internetten (via browser of e-mail) zonder problemen verloopt.
Iemand die dit probleem herkent of mij aanvullende informatie kan geven?
[ Voor 3% gewijzigd door P-aul op 09-08-2013 18:27 ]
Anoniem: 134660
Ik heb een probleem met het internetten op 3G via Simyo. De APN 'internet' heb ik ingesteld en als proxyserver 0.0.0.0 zoals beschreven staat op de handleiding op de site. Daarnaast heb ik geprobeerd verbinding te maken via de app Netwerk Instellen van Nokia, maar ook dat werkt niet. Uiteraard gereboot, simkaart herplaatst etcetera, maar ik krijg het niet voor elkaar. Als ik op het probleem Google hebben meer mensen hier last van gehad, maar echte structurele oplossingen vind ik niet.
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.
Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]