Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:27
Pfff hier na 15x nog niet gelukt om te updaten... FM aan. Misschien omdat ik de vorrige update met de cabsender heb gedaan? Ik kap d'r iig even mee :P

Reboot van de telefoon deed wonderen :D

[ Voor 14% gewijzigd door Sc0tTy op 29-06-2012 10:47 ]

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:41
Maar staat je toestel op de Nokia website als "Available" ? Als dat niet het geval is haalt de disconnect trruk volgens mij niets uit.

Trouwens wat de opmerking over de kleur betreft... blijkbaar heeft de laatste digit niet met de kleur te maken... want .3 en .4 blijken beide zwart te zijn.

Op zich wil ik hier trouwens geen batterij discussie van maken... maar louter het feit dat de eerste batchen naast inderdaad slechte batterij tijden ook die verkleuring hebben zoals op foto's hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
r2504 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:36:
Maar staat je toestel op de Nokia website als "Available" ? Als dat niet het geval is haalt de disconnect trruk volgens mij niets uit.
Tochwel. Mijn toestel was "waiting for approval" en ik kreeg géén melding van een update en met de disconnect truuk kreeg ik dit wel. Het werkt wel effectief hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Gans die Nokia websiet is echt wel een klucht... Available, Waiting for Approval... het maakt dan blijkbaar allemaal niets uit. Mensen men Available krijgen geen melding van een update maar kunnen toch updaten via de truuk, mensen met Waiting for approval kunnen zelfs ook updaten met de truuk (waar is die smiley hier met die hamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:08
Zijn er meer mensen die last hebben dat de mobiele website van Facebook slecht werkt. Meestal lukt het nog wel om facebook te laden, maar als ik dan bijvoorbeeld naar een groep of een event pagina wil ga. Dan krijg ik een pagina van facebook te zien die aangeeft dat er een verbindingsfout is. Dit is met 3g en Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hjs schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:08:
Hebben jullie dat ook weleens, dat met je lumia aan het infuus de foon trager lijkt te worden? Hij reageert bv schokkerig met scrollen.
Algemene bug van WP7. Dat gebeurt op alle toestellen wel eens. Op mijn trophy ongeveer 50% kans dat die dat doet als ik hem aansluit. Loshalen en opnieuw aansluiten zorgt er meestal wel voor dat het voorbij is. Het is volgens mij wel zo dat niet je telefoon echt trager wordt, maar meer dat het beeld niet meer voldoende wordt gerefreshed. De verschuivingen blijven namelijk bij bijv. het scrollen even groot als zonder dat schokkerig gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:38
r2504 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:54:
Gans die Nokia websiet is echt wel een klucht... Available, Waiting for Approval... het maakt dan blijkbaar allemaal niets uit. Mensen men Available krijgen geen melding van een update maar kunnen toch updaten via de truuk, mensen met Waiting for approval kunnen zelfs ook updaten met de truuk (waar is die smiley hier met die hamer).
Ach ja, achter mijn productcode staat ook nog steeds 'Waiting for approval' :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ander probleem... m'n telefoon lijkt z'n klok niet te synchroniseren met m'n provider (Proximus). Dit werkte prima met m'n 10 jaar oude Nokia, en ook andere Proximus klanten met Android blijken hier geen probleem mee te hebben ?

Als er dus iemand een test wil doen... zet je klok op je Lumia manueel, zet ze 10 minuutjes foutief en zet ze dan terug op automatisch. Kijk dan of ze terug juist wordt gezet door je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
Zo update staat er op :)

Weet iemand of het uitzetten van de location services batterij verbruik bespaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Tuurlijk... daarmee schakel je je GPS uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
Dat snap ik... Maar bedoelde meer oftie ook mee in de background draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Sc0tTy schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:22:
Dat snap ik... Maar bedoelde meer oftie ook mee in de background draait :)
Nee, er wordt pas gebruik gemaakt van je gps als een app er gebruik van maakt. Stel dat je een weatherapp (die van htc bijvoorbeeld) om de 30 minuten laten syncen naar het weer inclusief de locatie waar je bent, wordt de gps aangezet. Hierna wordt hij automatisch weer uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
vali schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:36:
[...]

Nee, er wordt pas gebruik gemaakt van je gps als een app er gebruik van maakt. Stel dat je een weatherapp (die van htc bijvoorbeeld) om de 30 minuten laten syncen naar het weer inclusief de locatie waar je bent, wordt de gps aangezet. Hierna wordt hij automatisch weer uitgeschakeld.
Ah okay... Nou dan kan ik die gewoon aanlaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
r2504 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:36:
Bij mij stond er waiting for approval en kon gewoon updaten met de disconnect truc.
Trouwens wat de opmerking over de kleur betreft... blijkbaar heeft de laatste digit niet met de kleur te maken... want .3 en .4 blijken beide zwart te zijn.
Klopt. Ik heb een witte en het laatste digit is .4

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48
Jefrim schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:01:
Zijn er meer mensen die last hebben dat de mobiele website van Facebook slecht werkt. Meestal lukt het nog wel om facebook te laden, maar als ik dan bijvoorbeeld naar een groep of een event pagina wil ga. Dan krijg ik een pagina van facebook te zien die aangeeft dat er een verbindingsfout is. Dit is met 3g en Wifi.
Soms, maar dat ligt vaak aan een slechte verbinding. Ik heb dat ook op m'n Lumia 80 en m'n E900.

Welke website gebruik je trouwens? http://touch.facebook.com werkt een stuk beter dan de 'normale' mobiele FB site... ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:46

defcon84

Multipass?

Zelfs na de wp & nokia update is mijn lumia800 niet klaar voor de camera extra's..
Afbeeldingslocatie: http://www.wp7connect.com/wp-content/uploads/2012/06/Nokia_Camera_Extra_201262291720.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:52
defcon84 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:39:
Zelfs na de wp & nokia update is mijn lumia800 niet klaar voor de camera extra's..
[afbeelding]
Yep, blijkt dat Nokia dit ook regionaal geblokeerd heeft. Alleen China en de VS hebben momenteel toegang tot de camera extra's app. De rest van de wereld zou toegang krijgen vanaf juli, maar nergens werd gespecifieerd wanneer precies in juli.

Het is meer en meer duidelijk welke regio's de hoogste prioriteit van Nokia krijgen.. En nee wij zitten er niet tussen. Dit betekent niet direct dat wij geen rendabele markt zijn voor Windows Phones. Nokia ziet gewoon meer toekomst in de VS en China. Waar meer groeipotentie is, zijn er meer winsten, betere financiële cijfers en grafieken om aandeelhouders en beurswaarnemers te plezieren en dit heeft een (hopelijk) positief resultaat op de beurskoers van Nokia. Op zijn beurt betekent dit hopelijk meer aankopen van Nokia aandelen, extra investeringsgeld voor Nokia en dus voor experimenteel onderzoek, productontwikkeling, marketing, verbeterde diensten,... Dus als het puntje bij paaltje komt, is dit een goed teken. Een teken dat Nokia weet waar ze naartoe gaan. Eindelijk!

Kortom, nog even geduld. We zitten nu éénmaal niet in de regio met de grootste winstpotentielen. Niettemin, wees blij, er zijn nog zoveel landen (bv in Zuid-Amerika en Afrika) die helemaal geen toegang hebben tot Nokia Lumia toestellen en de bijhorende diensten van Nokia. Dus zo slecht is het nog niet gesteld met ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
Ben er sinds gisteren achter dat je Toast notificaties kan weg swipen :D ( Is dit een Tango update? ) Wel handig :) Jammer dat je nog niet de inhoud van het bericht kan verbergen... Vind het soms niet fijn dat mensen een bericht kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Sc0tTy schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:07:
Ben er sinds gisteren achter dat je Toast notificaties kan weg swipen :D ( Is dit een Tango update? ) Wel handig :) Jammer dat je nog niet de inhoud van het bericht kan verbergen... Vind het soms niet fijn dat mensen een bericht kunnen lezen.
Dat kon al eerder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
r2504 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:12:
Ander probleem... m'n telefoon lijkt z'n klok niet te synchroniseren met m'n provider (Proximus). Dit werkte prima met m'n 10 jaar oude Nokia, en ook andere Proximus klanten met Android blijken hier geen probleem mee te hebben ?
Ondertussen hoor ik wat tegenstrijdigheden rond Proximus... iemand op een ander netwerk die eens een testje wil doen (klok manueel fout zetten en daarna terug netwerk synchronisatie aanzetten) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:08
r2504 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 11:12:
[...]

Ondertussen hoor ik wat tegenstrijdigheden rond Proximus... iemand op een ander netwerk die eens een testje wil doen (klok manueel fout zetten en daarna terug netwerk synchronisatie aanzetten) ?
Doet het bij mij ook niet. Hij blijft foutief staan. De klok op mijn nokia werkt sowieso niet goed, want om de zoveel weken moet ik hem weer een paar minuten naar achteren zetten. Hij loopt dus te snel. Hebben meer mensen dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:45

Minkie

Groazers Unite.

Probleem van te snelle klok heb ik ook. Word dat niet aan de provider kant geregeld?
Heb iig simyo.

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:46

defcon84

Multipass?

r2504 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 11:12:
[...]

Ik heb ook gewoon Proximus, maar kan het nu niet testen omdat ik in Nederland zit..
Maar als ik het hier op Vodafone test, heeft ie binnen de 3 seconden weer de juiste tijd.
magnifor schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:10:
Ik heb geen WiFi op mijn desktop, dus hoef alleen dan de netwerkkabel te disconnecten?
en het internet + wifi op je gsm uitschakelen

[ Voor 20% gewijzigd door defcon84 op 02-07-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
defcon84 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:39:
[...]

Ik heb ook gewoon Proximus, maar kan het nu niet testen omdat ik in Nederland zit..
Maar als ik het hier op Vodafone test, heeft ie binnen de 3 seconden weer de juiste tijd.
Heb een proximus branded Lumia maar ben bij Mobistar. Heb de tijd 10 min vooruit gezet en na 2 volle minuten staat deze nog steeds verkeerd :p

Ik heb zo een beetje het gevoel dat de belgische providers de juiste tijd niet doorzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:01
Hm, batterij van toestel was opeens leeg na 5 uur, en toen hij weer aanging (gelukkig gewoon met usb lader aan stopcontact) kreeg ik een smsje van Vodafone dat ik geen instellingen had voor MMS + internet, en dat ze die zouden sturen.

Vage boel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 09:16

amaterasu

In memory of Cj

LessRam schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:13:
Damn... Vodafone neemt er wel flink de tijd voor om "Approval" te geven voor de Lumia 800.
is het echt mensen met een Vodafone (branded) Lumia800 te updaten via de geforceerde methode?
Nope forceer trick hier niet gelukt..meerdere pogingen.
Ben ook aan het wachten op Vodafone.
Tethering kan ik zeker wel gebruiken incombinatie met mijn tablet in de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:17
Heb weer last van een facebook notificatie die maar op me live tile blijft verschijnen...

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Modbreak:Mensen, voor de refresh update hebben we een apart topic. [WP7] Windows Phone 7.5 'Refresh' update

Graag daar verder babbelen over deze update en of je hem wel of niet krijgt.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn partner heeft zijn Lumia 800 van de eerste verdieping van het portaal naar beneden laten vallen. De telefoondisplay bleef zwart, wel was ik in staat om alle foto's en muziek via verkenner naar mijn laptop te kopieren. Heb de telefoon ter reparatie naar een hi winkel gebracht, erg onduidelijke procedure, ik ging vanmorgen die telefoon ophalen, het reparatie rapport gaf aan dat de reparatie op garantie was afgekeurd, na wat belwerk hebben ze inmiddels beweerd dat het ding niet meer te maken is.

Heb hem naar een "GSM beunhaas" gebracht, ik kan niet geloven dat het ding niet meer te maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Camera Extras app komt eind van de maand aldus Nokia NL Facebook

Nokia Nederland: Het kan dus zijn dat hij nog een paar daagjes moet wachten, de uitrol van de update is nu aan de gang maar verspreid over een aantal weken. De app ivm camera komt er aan eind van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:25:
[...] Heb hem naar een "GSM beunhaas" gebracht, ik kan niet geloven dat het ding niet meer te maken is.
Misschien maar rechtstreeks bij Nokia garantie claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:36
Caelorum schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:41:
[...]

Misschien maar rechtstreeks bij Nokia garantie claimen?
Garantie wanneer het veroorzaakt is door een val van de trap? Denk niet dat dat gaat lukken.

@Sjaak327 Je zou nog wel om een second opinion kunnen vragen bij een Nokia Service Point. Of kijken of je partner (zakenpartner, levenspartner, partner in crime ;) ?) voor zoiets verzekerd is.

[ Voor 13% gewijzigd door coenox op 04-07-2012 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
coenox schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:52:
[...] Garantie wanneer het veroorzaakt is door een val van de trap? Denk niet dat dat gaat lukken. [...]
Nee, ok.. Mijn ervaring met Nokia reparatie is dat ze niet zo super moeilijk doen. Waarschijnlijk zit je wel tegen een betaling aan te kijken, maar dat hoeft ook niet super duur te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Caelorum schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:16:
[...]

Nee, ok.. Mijn ervaring met Nokia reparatie is dat ze niet zo super moeilijk doen. Waarschijnlijk zit je wel tegen een betaling aan te kijken, maar dat hoeft ook niet super duur te zijn.
Eens. In ieder geval loont het de moeite om bij een Nokia Service Point na te vragen. Ik denk dat ze graag tevreden klanten willen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisgeerdink
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01-2023
Mijn Lumia is vanmiddag spontaan gecrashed terwijl ik muziek aan het luisteren was. Hij reageert nu niet meer. Dus dat wordt opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

chrisgeerdink schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:06:
Mijn Lumia is vanmiddag spontaan gecrashed terwijl ik muziek aan het luisteren was. Hij reageert nu niet meer. Dus dat wordt opsturen.
Spelen met wel of niet aangesloten op de oplader icm de powerknop heel lang ingedrukt houden wil hem bij mij altijd weer tot leven wekken bij een crash.

Schijnt ook nog verschil te zijn om aan te sluiten op pc of mee geleverde lader, beide proberen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coenox schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:52:
[...]

Garantie wanneer het veroorzaakt is door een val van de trap? Denk niet dat dat gaat lukken.

@Sjaak327 Je zou nog wel om een second opinion kunnen vragen bij een Nokia Service Point. Of kijken of je partner (zakenpartner, levenspartner, partner in crime ;) ?) voor zoiets verzekerd is.
Hi beweerd dat hij bij nokia is afgekeurd, maar.. volgens het rapport vanwege garantie, terwijl ik duidelijk aangegeven had dat ik een prijsopgave wilde, want ik begrijp dat een val van de 1e etage op een betonnen vloer niet door garantie wordt gedekt. Nadat ze gebeld hebben met hun reparatie service komt ineens het bericht dat het te duur is om hem te repareren. Ik betwijfel of dat zo is, het moederbord is in ieder geval niet kapot, ik was gewoon in staat om via mijn pc, de storage van het apparaat te benaderen, en heb alle foto's en muziek naar mijn laptop gekopieerd. Die GSM beunhaas is mijn second opinion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisgeerdink
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01-2023
hjs schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:57:
[...]

Spelen met wel of niet aangesloten op de oplader icm de powerknop heel lang ingedrukt houden wil hem bij mij altijd weer tot leven wekken bij een crash.

Schijnt ook nog verschil te zijn om aan te sluiten op pc of mee geleverde lader, beide proberen dus.
Wow je hebt gelijk. Telefoon aan de lader en lang power inhouden en hij leeft weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 21:10
Nou ik weet niet waaraan het ligt, maar mn telefoon laadt niet meer goed op.

De telefoon geeft wel aan dat de telefoon opgeladen wordt, maar het percentage accu blijft hetzelfde.
Heb dit probleem met meerdere opladers.

Meerdere mensen die dit probleem hebben (gehad) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:04
MarkoAlmelo schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 19:23:
Nou ik weet niet waaraan het ligt, maar mn telefoon laadt niet meer goed op.

De telefoon geeft wel aan dat de telefoon opgeladen wordt, maar het percentage accu blijft hetzelfde.
Heb dit probleem met meerdere opladers.

Meerdere mensen die dit probleem hebben (gehad) ?
Niet exact hetzelfde probleem, maar ik heb wel last gehad dat m'n telefoon maar tot 80% wilde opladen. Ik gebruikte een usb-verlengsnoer, omdat het nokiakabeltje erg kort was. Nadat ik het verlengsnoer er tussenuit had gehaald, laadde m'n telefoon wel volledig op.

Gebruik je de originele Nokia-lader met de originele Nokia usbkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 09:16

amaterasu

In memory of Cj

chrisgeerdink schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:06:
Ook toevallig, Had die middag precies hetzelfde met mijn Lumia.
Was muziek aan het luisteren toen hij ineens stil werd en als een gek ging trillen.
Probeerde de telefoon aan te zetten gaf ie aan dat de batterij ram leeg was (tel was nog geen 30min van de lader..).
Na 10minuten weer geprobeerd en toen starte hij gewoon op met 97% batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
amaterasu schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:21:
[...]

Ook toevallig, Had die middag precies hetzelfde met mijn Lumia.
Was muziek aan het luisteren toen hij ineens stil werd en als een gek ging trillen.
Probeerde de telefoon aan te zetten gaf ie aan dat de batterij ram leeg was (tel was nog geen 30min van de lader..).
Na 10minuten weer geprobeerd en toen starte hij gewoon op met 97% batterij.
Nou... Ik had gisteren ong hetzelfde.. Zat muziek te luisteren in de zon en POF uit.. :/
Na een tijdje op alle knopjes te hebben gedrukt herrinerde ik me de reset optie (Onderste volume knop + lock knop ingedrukt houden) En voila hij sprong weer aan :)

Van vodafone kreeg ik twee smsjes dat ik nog geen instellingen had voor gsm/3g en dat het was ingesteld door hun. Beetje vaag :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In het kader van 'kapot', ik denk dat mijn standby/uit knop lam is. Regelmatig als ik de telefoon uit standby haal (1x drukken), kort erna krijg ik meteen het scherm vanuit boven om hem uit te schakelen, soms zelfs als ik gewoon een sms aan het typen ben. Ook deze week al 3x gebeurd dat mijn telefoon in mijn broekzak is gaan restarten (scherm staat op pincode invoer).

Ik ging er vanuit dat ik er 2 jaar mee kon doen, maar dit gaat wel erg snel :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
Ach lijkt mij gewoon een garantiekwestie. Even inleveren bij Nokia care punt, 2 weken tandenknarsen dat je het weer moet doen met een Sony Ericsson W810 :+ en dan kan je daarna weer genieten van je toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik krijg net op Facebook van Nokia Nederland het bericht dat Nokia Drive 3.0 nog deze maand gefaseerd wordt uitgerold. Ik wist dat het eraan kwam, maar niet al zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 05-09 08:50
Waarom moet dat toch altijd gefaseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
coenox schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 12:44:
Ik krijg net op Facebook van Nokia Nederland het bericht dat Nokia Drive 3.0 nog deze maand gefaseerd wordt uitgerold. Ik wist dat het eraan kwam, maar niet al zo snel.
klinkt goed! enig informatie over de features?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb de telefoon helemaal geupdate, alleen als ik nu naar instellingen > info gaan dat werkt dat niet meer, hebben meer hier last van?

Ik heb een reset gedaan van de telefoon maar dit heeft niet geholpen....kan ik hem niet beter helemaal opnieuw flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-08 21:04
Folkifoon schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:01:
Ik heb de telefoon helemaal geupdate, alleen als ik nu naar instellingen > info gaan dat werkt dat niet meer, hebben meer hier last van?

Ik heb een reset gedaan van de telefoon maar dit heeft niet geholpen....kan ik hem niet beter helemaal opnieuw flashen?
Andere oplossing zou ik ook niet weten. Laat even weten of het lukt.
Ik weet niet of het met dit toestel makkelijk gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:30
Folkifoon schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:01:

Heb je hem met de cabsender geupdatet? Ik had hetzelfde probleem, na het flashen met cabsender, en heb het opgelost door alle cabs opnieuw te flashen. Dit heeft het probleem bij mij verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:29
Kan iemand mij vertellen hoe ik met mijn Lumia 800 bestanden kan doorsturen per email? Zoals PDF bestanden? Ik kan alleen foto's sturen als bijlage |:( . Ik heb ook Skydrive maar dat lukt mij ook niet....

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Cruzer schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 23:42:
Kan iemand mij vertellen hoe ik met mijn Lumia 800 bestanden kan doorsturen per email? Zoals PDF bestanden? Ik kan alleen foto's sturen als bijlage |:( . Ik heb ook Skydrive maar dat lukt mij ook niet....
Heb je de skydrive app op je telefoon staan?
Dan kan je gewoon de pdf op je skydrive zetten en deze "delen" via mail en dan wordt er een link meegestuurd in een mail waarbij de persoon in kwestie de PDF kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik heb die app maar zou echt niet weten hoe dat moet? Ik heb een PDF bestand ged/l via mijn Lumia. Deze kan ik alleen terugvinden als ik Acrobat reader open.

Hoor graag van je hoe ik deze PDF kan toevoegen in mijn skydrive app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zover ik weet: niet.
WP7 is vrij strict met het in bescherming nemen van de gebruikers. Aan de ene kant erg fijn, maar aan de andere kant krijg je dan dit soort dingen. Bestanden die 3rd party applicaties downloaden van het web (als ze dat al kunnen) kunnen nooit bij een andere 3rd party applicate terechtkomen, hoe graag je dat wilt. Dat is een van de nadelen van alleen het Isolated Storage systeem gebruiken. (of eigenlijk niet ook een gezamenlijk compartiment kunnen gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Heb het net geprobeerd maar ik vind inderdaad geen mogelijkheid. Je zal het via een computer moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
Ik heb een PDF bestand ged/l via mijn Lumia
Als je een .pdf bestand per email als attachment binnen krijgt, kun je hem doorsturen/forwarden per email.

Hoe heb je een pdf bestand kunnen 'downloaden' en lokaal opslaan op je foon?
Je kan hem openen en lezen in Adobe reader, dat wel.

[ Voor 12% gewijzigd door shyblue op 07-07-2012 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shyblue schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 01:00:
[...] Je kan hem openen en lezen in Adobe reader, dat wel.
En dan download die hem dus en blijft die in de isolated storage van Adobe Reader staan. Aangezien dat appje van hun lekker alles blijft opslaan is die ook een grootgebruiker van data op iig mijn telefoon. Het verwijderen binnen hun app is ook zo lekker makkelijk en snel te doen. Vooral als je al een stuk of 60 pdfjes in die app hebt staan. Adobe... zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
Caelorum schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 07:37:
[...]

En dan download die hem dus en blijft die in de isolated storage van Adobe Reader staan. Aangezien dat appje van hun lekker alles blijft opslaan is die ook een grootgebruiker van data op iig mijn telefoon. Het verwijderen binnen hun app is ook zo lekker makkelijk en snel te doen. Vooral als je al een stuk of 60 pdfjes in die app hebt staan. Adobe... zucht...
AH, nu zie ik het als ik AR open als app, niet vanaf een bestand. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
misterdoom schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 00:14:
Heb het net geprobeerd maar ik vind inderdaad geen mogelijkheid. Je zal het via een computer moeten doen.
Ja wel jammer dat dit niet kan....desnoods idd via skydrive maar helaas. Jammer hoor :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cruzer schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 11:56:
[...]

Ja wel jammer dat dit niet kan....desnoods idd via skydrive maar helaas. Jammer hoor :|
Misschien komt er later in WP8 wel een Share API zoals in Android? Android kan praktisch elk bestand aan die er bestaat. Het is gewoon een compleet OS eigenlijk. Je moet voor dat bestand echter wel een APP hebben die het ondersteund(ermee kan werken). En sommige apps ondersteunen alle bestanden zoals Bijlage bij de Mail.
Bestanden versturen kan Android praktisch alles aan. Tevens ontvangen. Bestanden manipuleren heb je apps voor nodig.

WP8 kreeg toch wel een file browser? Dat heeft WP7 in ieder geval niet..
Wie weet verandert dit nog in WP7/8. Maar zoals vele functionaliteiten loopt WP nog erg achter.

Dit doet me denken aan dat ik een Symbian Nokia N95 had en mijn kameraad een iPhone. Hij kon ook praktisch niks openen qua bestanden en versturen. En mijn Symbian Nokia N95 kon ook praktisch alles aan.... Oude tijden herleven zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 12:53:
[...] WP8 kreeg toch wel een file browser? Dat heeft WP7 in ieder geval niet..
Wie weet verandert dit nog in WP7/8. Maar zoals vele functionaliteiten loopt WP nog erg achter.
[...]
Het is ook een duidelijke keuze geweest om security niet te laten lijden aan openheid. Ik vermoed dat WP8 eenzelfde soort iets krijgt als het share charm gebeuren in Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
stefan01 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 22:54:
[...]

Andere oplossing zou ik ook niet weten. Laat even weten of het lukt.
Ik weet niet of het met dit toestel makkelijk gaat...
Het is uiteindelijk gelukt door met Nokia Care Suite te flashen...alles werkt weer helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-08 21:04
Folkifoon schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 16:02:
[...]

Het is uiteindelijk gelukt door met Nokia Care Suite te flashen...alles werkt weer helemaal goed!
Bij mij werkte de Nokia Care Suite helaas niet, omdat de QualComm bootloader niet automatisch door Windows wordt geïnstalleerd. Heb jij opgelet welke bootloader langskwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:38

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Weet iemand of het mogelijk is om een AUX kabeltje in de headset ingang te stoppen zodat ik de andere kant in de AUX IN van mn auto kan doen zodat ik via de AUX knop op mn radio muziek kan afspelen via mn autoradio ? Nu doe ik het via BT maar dan heb ik alleen BT stereo dus alleen geluid uit de boxen die voorin mn auto zitten. Echter heb ik nog 6 boxen in mn auto zitten waardoor de passagiers op de achterbank ook mooi geluid hebben.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
MRELynx schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 22:27:
Weet iemand of het mogelijk is om een AUX kabeltje in de headset ingang te stoppen zodat ik de andere kant in de AUX IN van mn auto kan doen zodat ik via de AUX knop op mn radio muziek kan afspelen via mn autoradio ? Nu doe ik het via BT maar dan heb ik alleen BT stereo dus alleen geluid uit de boxen die voorin mn auto zitten. Echter heb ik nog 6 boxen in mn auto zitten waardoor de passagiers op de achterbank ook mooi geluid hebben.
Jep dat werkt :) maak er zelf gebruik van !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Trestry schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 19:28:
[...]

Niet exact hetzelfde probleem, maar ik heb wel last gehad dat m'n telefoon maar tot 80% wilde opladen. Ik gebruikte een usb-verlengsnoer, omdat het nokiakabeltje erg kort was. Nadat ik het verlengsnoer er tussenuit had gehaald, laadde m'n telefoon wel volledig op.

Gebruik je de originele Nokia-lader met de originele Nokia usbkabel?
Jep ik gebruik de originele lader met de originele USB kabel. Heb de telefoon vandaag maar weggebracht naar een Nokia Care Point.

Dus ik vrees dat ik m'n toestel een paar weken kwijt ben :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Laatst online: 09:38

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

MarkoAlmelo schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 23:56:
[...]

Jep dat werkt :) maak er zelf gebruik van !
Ah mooi en dan gaat de muziek ook over alle boxen neem ik aan ?

*knip*
Dit heeft niets met de Lumia 800 te maken toch?

[ Voor 103% gewijzigd door PaT op 08-07-2012 14:42 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noobie2010
  • Laatst online: 28-07 11:09
Hoi all ik heb een probleem met Zune. Elke keer dat ik Zune nu opstart om bv muziek te zetten op mn telefoon krijg ik een of andere foutmelding R6053 dat de applicatie de runtime C library verkeerd heeft geladen(schiet me maar in een condoom maar ik weet totaal niet wat dit betekend). Ik heb alles al geprobeer iets met computer eigenschappen extra eigenschappen en dan regvr32.uitzetten. Werkt niet. Elke keer dat ik Zune opstart krijg ik deze melding. Ik heb ook al diverse keren de applicatie verwijders en opnieuw geinstalleerd , werkt hij de eerste keer goed. Op hetmoment dat ik het afsluit,zelfde liedje.

Heeft iemand ervaringen met dit probleem en hoe kom ik er van af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spNk schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:27:
Waarom moet dat toch altijd gefaseerd?
omdat anders iedereen tegelijk iets nieuws gaat gebruiken, gefaseerd dan wordt de load verdeeld en mochten er ernstige problemen zijn kunnen ze de uitrol nog staken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noobie2010 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:33:
[...]
Heeft iemand ervaringen met dit probleem en hoe kom ik er van af ?
Even je probleem met de exacte melding die je krijgt posten in [Zune] Ervaringen & Discussie en dan kan ik er misschien meer over zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
stefan01 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 19:21:
[...]

Bij mij werkte de Nokia Care Suite helaas niet, omdat de QualComm bootloader niet automatisch door Windows wordt geïnstalleerd. Heb jij opgelet welke bootloader langskwam?
Qualcomm? Ik heb niet opgelet denk ik ... ik moest wel wat losse drivertjes installeren in de map C:\Program Files\Nokia\Nokia Care Suite\Drivers

Na de update ben ik eindelijk verlost van het driehoekje bovenin die meldt dat je aan het roamen bent. Ik heb Telfort dat het KPN netwerk gebruikt.

Somminge applicaties geven nog wel een roamings waarschuwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:35:
[...]

omdat anders iedereen tegelijk iets nieuws gaat gebruiken, gefaseerd dan wordt de load verdeeld en mochten er ernstige problemen zijn kunnen ze de uitrol nog staken
Waar blijft dat fabeltje toch vandaan komen... de load van Windows Phone updates is peanuts in vergelijking met een Patch Tuesday ronde van Windows. In dat geval krijgt trouwens ook iedereen de patches, dus bij ernstige problemen zou de ramp daar nog veel groter zijn.

Tot op heden moet ik dus nog steeds het eerste ernstige antwoord horen waarom dit gefaseerd moet (en zeker waarom Available op de Nokia website helemaal niet "Available" is, en Unavailable soms wel "Available" is 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:24
r2504 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:35:
[...]

Waar blijft dat fabeltje toch vandaan komen... de load van Windows Phone updates is peanuts in vergelijking met een Patch Tuesday ronde van Windows. In dat geval krijgt trouwens ook iedereen de patches, dus bij ernstige problemen zou de ramp daar nog veel groter zijn.

Tot op heden moet ik dus nog steeds het eerste ernstige antwoord horen waarom dit gefaseerd moet (en zeker waarom Available op de Nokia website helemaal niet "Available" is, en Unavailable soms wel "Available" is 8)7 ).
Heb het al eerder uitgelegd. Phone is geen Windows. Operators zijn afhankelijk van hun netwerken. 1 foute update bij al hun gebruikers kunnen ze niet handlen. Oftewel. Windows != Phone, vandaar de andere aanpak. Heeft dus niets te maken met server capaciteit etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
r2504 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:35:
[...]

Heel simpel: Geld

Ik denk niet dat MS al zo'n enorm serverpark heeft staan voor Windows Phone als voor de "reguliere Windows".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
PaT schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:53:
[...]

Heel simpel: Geld

Ik denk niet dat MS al zo'n enorm serverpark heeft staan voor Windows Phone als voor de "reguliere Windows".
Dat is het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
Ahh damn! En ik maar hopen dat ik door mocht voor de magnetron!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_napster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-02-2019
Hier hebben we Vraag en Aanbod voor

[ Voor 77% gewijzigd door PaT op 10-07-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:04
bart_napster schreef op maandag 09 juli 2012 @ 20:07:
Iemand nog een nokia lumia kopen , 4 maanden oud , werkt perfect , ophalen in eindhoven !! PM voor meer info
http://tweakers.net/aanbod/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Matthijs Hoekstra schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:52:
Heb het al eerder uitgelegd. Phone is geen Windows. Operators zijn afhankelijk van hun netwerken. 1 foute update bij al hun gebruikers kunnen ze niet handlen. Oftewel. Windows != Phone, vandaar de andere aanpak. Heeft dus niets te maken met server capaciteit etc.
Wat heeft je provider z'n netwerk te zien met dat jij een foute update op je Windows Phone zou laden ?

Stel dat de update inderdaad corrupt is... dan moet jij gewoon wachten tot Microsoft/Nokia er een nieuwe heeft, daar heeft je provider totaal niets mee te zien. Providers moeten ook eens stoppen met dan "valideren" van het OS... het radio gedeelte voldoet aan de GSM/3G normen, en met het OS heeft m'n provider geen zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
r2504 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:20:
[...]

Wat heeft je provider z'n netwerk te zien met dat jij een foute update op je Windows Phone zou laden ?

Stel dat de update inderdaad corrupt is... dan moet jij gewoon wachten tot Microsoft/Nokia er een nieuwe heeft, daar heeft je provider totaal niets mee te zien. Providers moeten ook eens stoppen met dan "valideren" van het OS... het radio gedeelte voldoet aan de GSM/3G normen, en met het OS heeft m'n provider geen zaken.
Tsja, dan geloof je het niet. Wat is volgens jouw GSM/3G normen? Vandaar alle bugs die ik in de database zie staan die provider en land specifiek zijn. Weet niet wat jouw achtergrond is maar mobiele netwerken zijn zeer complex en per provider verschillend ingericht met apparatuur en software van verschillende leveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:16:
[...]
Tsja, dan geloof je het niet. Wat is volgens jouw GSM/3G normen? Vandaar alle bugs die ik in de database zie staan die provider en land specifiek zijn. Weet niet wat jouw achtergrond is maar mobiele netwerken zijn zeer complex en per provider verschillend ingericht met apparatuur en software van verschillende leveranciers.
Om natuurlijk nog niet te spreken over provider customization van het os toch? (zoals op mijn Vodafone HTC trophy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:16:
Tsja, dan geloof je het niet. Wat is volgens jouw GSM/3G normen?
Die zijn nochtans beschreven... trouwens wel raar dat een dumbphone of zelfs een Nokia S40 daar dan helemaal geen last van heeft. Toen was er helemaal geen sprake van validatie. Als jou theorie trouwens opgaat... dan zou m'n telefoon plots kunnen stoppen met werken als morgen m'n provider nieuwe apparatuur zou installeren ?
Vandaar alle bugs die ik in de database zie staan die provider en land specifiek zijn.
Geef eens een concreet voorbeeld (je maakt me nieuwsgierig). Voor zover mijn kennis gaat (ik kan nog altijd bij leren) maakt je OS gewoon een API call naar de baseband code welke de effectieve afhandeling doet van het gesprek of welke radio functionaliteit dan ook. Ik zie dus niet in wat een OS upgrade (moest men baseband code gaan aanpassen is het een ander verhaal) voor impact kan hebben op de werking van het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55
Op de Nokia software update pagina staat nu "Update available" bij mijn toestel code (059N6K4).
Ik kan alleen nog steeds niet updaten via Zune.

Hebben meer mensen hier last van?
Edit: Heb het al gevonden, gewoon wachten dus

[ Voor 12% gewijzigd door Crim op 11-07-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 23:07
Crim schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:03:
Op de Nokia software update pagina staat nu "Update available" bij mijn toestel code (059N6K4).
Ik kan alleen nog steeds niet updaten via Zune.

Hebben meer mensen hier last van?
Kijk even wat verder, alles is al voorgekauwd en nog te lui om zelf iets te doen, we vragen het maar op het forum :O.
Zie dit bericht hierin staat ook hoe je de update kunt forceren. Ik wens u veel succes en nog een prettige dag ;w .

[ Voor 4% gewijzigd door Wietsee. op 11-07-2012 13:13 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nap
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Nap

Heb nu ineens zo'n raar probleem...

Als de telefoon in lockscreen gaat en je wil hem unlocken, werkt het scherm niet. De knoppen aan de zijkant werken wel, maar daar heb je verder niet zo veel aan. Hard reset er overheen, opnieuw opstarten, werkt alles weer. Zodra hij weer automatisch gaan locken, krijg je hem er met geen mogelijkheid meer uit.

Even rondgezocht, was iemand met een verhaal over het verschil in elektrische lading tussen telefoon en persoon, dat je jezelf moest ontladen. En raad eens, hij werkte weer. Na vijf minuutjes trouwe dienst weer precies hetzelfde probleem. Het is gewoon heel random. Net deed 'ie het weer wel, maar nu kan je hem weer met geen mogelijkheid uit de lock krijgen. Is verder ook niet heel veel te vinden over dit probleem, dus morgen misschien maar even naar de Hi winkel (ivm toestellease)

Alleen een beetje jammer dat die service van een vervangend toestel ook niet echt schijnt te werken :')

Had vorige week ook dat telefoon ineens rammelde. Bleek aan de binnenkant een schroefje los te zijn gegaan (?), aan de kant van het sim-kaartklepje. Maar het lijkt me sterk dat het iets met elkaar te maken heeft.

Tx to: @internetofshit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 05-09 08:50
Is dat ook zo als hij aan de lader hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nap
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Nap

spNk schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:32:
Is dat ook zo als hij aan de lader hangt?
Ja. Waardeloos. Heb hem ook al teruggezet naar het vorige herstelpunt, dus het kan niet liggen aan iets waaraan ik zelf heb lopen klooien. Zo veel valt er trouwens ook niet in te stellen op een WP.

Morgen maar even de Hi service bellen :X

Tx to: @internetofshit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:56
Goed, na een drie á vier maandjes prettig gebruik te hebben gemaakt van mijn Lumia 800 heeft het geluid zoals het lijkt de geest gegeven. Als ik iemand bel of gebeld wordt hoor ik helemaal niks, de andere kant ook niet. Als ik hem op speaker zet hoor ik in ieder geval de andere kant wel. Nog niet kunnen testen of de andere kant mij dan ook hoort.

Heb hem al volledige reset gegeven maar het blijft hetzelfde helaas. Iemand nog tips wat ik zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerG
  • Laatst online: 08-04 15:07
Ik heb helaas vanmiddag mijn blauwe lumia in de trein op het tafeltje laten liggen. Eerst NS en Connexxion ingelicht. (was in de Valleilijn van connexxion) Vanavond af en toe met find my phone de locatie opgespoord. Helaas is dat niet zo heel erg nauwkeurig.

Afbeeldingslocatie: http://d3j5vwomefv46c.cloudfront.net/photos/large/615661878.png?key=921448&Expires=1342046187&Key-Pair-Id=APKAIYVGSUJFNRFZBBTA&Signature=s-OhdlpS1kKXi6xQv0G82H~9v4mmmzfa5MqEW0zvmQe4u7iIK9Cx3my62dSpfH4fcZ3jekNzTuWiIAeLrhe3Bwp6lcSHQwEXoqkA1kTEpRgrE~aC0l5GrA0Yon7S9NESz03JSS75-wza5n-QsaelqHSh7D0j4q-ORttCQ49XkTA_

Ondertussen heb ik hem geblokkeerd met de melding dat wanneer iemand hem gevonden heeft, het heel fijn zou zijn wanneer deze persoon mij zou mailen naar mijn mailadres.

Hij is in het bezit van iemand, want toen ik zojuist weer de locatie deed opvragen was hij aan de andere kant van het centrum. Ik heb 'm laten liggen in een boemel die niet verder dan Amersfoort gaat.

Iemand nog tips om mijn toestel terug te krijgen?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik begin steeds meer ontevreden te raken over het toestel. Nadat ik al eerder meldde dat de body kraakt bij de lock/unlock button wil de telefoon nu niet meer opladen (kapotte USB poort). Meerdere laders en kabels geprobeerd maar hij springt naar 1% en dan 0%. Maakt ook af en toe geen contact meer.

Maar de verhalen op fora te lezen beweert nokia dat dit geen garantiepunt is. User abuse. What to do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

MeneerG schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 00:22:

Iemand nog tips om mijn toestel terug te krijgen?
Ik zou het niet weten, de politie doet helaas niets met zo'n locatie.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-07 15:51
Heb sinds een maandje of twee ook eindelijk een Lumia 800 en ben er dolgelukkig mee. (voorheen iphone en een aantal android toestellen gehad).

Nu heb ik alleen een klein vraagje, heb al gezocht maar de trefwoorden die ik intik zorgen voor weinig resultaat (openen, app is nogal breed :-P) Ik heb soms dat ik een app niet meer kan openen. Je drukt dan op een app en je ziet dan de animatie dat ie iets opent maar dan springt ie weer terug. Ik moet mijn telefoon opnieuw opstarten en dan werkt het weer. Het is niet steeds dezelfde app. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
^ik heb er ook heel sporadisch last van. Ik kan het ook niet verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
r2504 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:48:
[...]

Die zijn nochtans beschreven... trouwens wel raar dat een dumbphone of zelfs een Nokia S40 daar dan helemaal geen last van heeft. Toen was er helemaal geen sprake van validatie. Als jou theorie trouwens opgaat... dan zou m'n telefoon plots kunnen stoppen met werken als morgen m'n provider nieuwe apparatuur zou installeren ?

[...]

Geef eens een concreet voorbeeld (je maakt me nieuwsgierig). Voor zover mijn kennis gaat (ik kan nog altijd bij leren) maakt je OS gewoon een API call naar de baseband code welke de effectieve afhandeling doet van het gesprek of welke radio functionaliteit dan ook. Ik zie dus niet in wat een OS upgrade (moest men baseband code gaan aanpassen is het een ander verhaal) voor impact kan hebben op de werking van het netwerk.
Dat klopt, als een provider bv een nieuwe HLR installeert kan het zijn dat jou telefoon niet meer goed werkt. Daarom testen providers ook altijd nieuwe (populaire) telefoons. Ik weet bv dat een grote provider in Nederland bezig is met een HLR migratie en dat alles tot in den treure met verschillende handsets en PBX'en getest is.

En daarbij is het logisch dat men bij Microsoft gefaseerd een update uitrolt, wanneer blijkt dat een update niet goed werkt en voor grote problemen zorgt dan hebben de telco's voornamelijk een probleem. Telco's hebben namelijk een nummer waar je tegenaan kan zeuren.

En als laatste punt, als je het zo vervelend vindt, waarom flash je de laatste FW niet gewoon zelf. Op internet zijn tal van handleidingen te vinden. Vergeet niet dat dit Tweakers.net is en geen trosradar.nl, dus zeuren over gefaseerde updates vind ik persoonlijk niet thuishoren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
r0el schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:08:
Ik begin steeds meer ontevreden te raken over het toestel. Nadat ik al eerder meldde dat de body kraakt bij de lock/unlock button wil de telefoon nu niet meer opladen (kapotte USB poort). Meerdere laders en kabels geprobeerd maar hij springt naar 1% en dan 0%. Maakt ook af en toe geen contact meer.

Maar de verhalen op fora te lezen beweert nokia dat dit geen garantiepunt is. User abuse. What to do?
Ik zou niet afgaan op verhalen. Gewoon contact opnemen met een Nokia Service Point en horen wat ze zeggen. Ik heb positieve ervaringen met Nokia en vooral nu zouden toch wel hun best moeten doen om klanten te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55
[b][message=38570812,noline]
Neem gewoon zelf even contact op http://www.nokia.com/nl-nl/support/contact/

Tot op heden is Nokia altijd zeer coulant geweest met de garantieafhandeling van mijn toestellen, dit is ook 1 van de redenen waarom ik een Nokia heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
8)
r0el schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:08:

Mijn USB poort gaat ook kapot denk ik. Heb m afgelopen zaterdag al ingeleverd bij een Care Point voor reparatie. De Lumia geeft aan dat de telefoon opladen wordt, maar er gebeurt niks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 21:48
Nap schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:10:
Heb nu ineens zo'n raar probleem...

Als de telefoon in lockscreen gaat en je wil hem unlocken, werkt het scherm niet. De knoppen aan de zijkant werken wel, maar daar heb je verder niet zo veel aan. Hard reset er overheen, opnieuw opstarten, werkt alles weer. Zodra hij weer automatisch gaan locken, krijg je hem er met geen mogelijkheid meer uit.

Even rondgezocht, was iemand met een verhaal over het verschil in elektrische lading tussen telefoon en persoon, dat je jezelf moest ontladen. En raad eens, hij werkte weer. Na vijf minuutjes trouwe dienst weer precies hetzelfde probleem. Het is gewoon heel random. Net deed 'ie het weer wel, maar nu kan je hem weer met geen mogelijkheid uit de lock krijgen. Is verder ook niet heel veel te vinden over dit probleem, dus morgen misschien maar even naar de Hi winkel (ivm toestellease)

Alleen een beetje jammer dat die service van een vervangend toestel ook niet echt schijnt te werken :')

Had vorige week ook dat telefoon ineens rammelde. Bleek aan de binnenkant een schroefje los te zijn gegaan (?), aan de kant van het sim-kaartklepje. Maar het lijkt me sterk dat het iets met elkaar te maken heeft.
Ik had een soortgelijk probleem, bij mij stond er alleen ook regelmatig een vraagteken bij de batterijindicator. Als ik hem aan de lader had hangen ging het soms wel goed, soms ook niet. Het was overigens niet alleen het lockscreen, talloze andere dingen werkten dan ook niet, toestel viel ook regelmatig uit. Die van mij licht nu bij Nokia (via telfort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn lumia800 nu al een maand en het is echt een schitterende telefoon.
Iemand enig idee hoe ik mijn conversaties in een keer allemaal kan verwijderen?
Pagina: 1 ... 28 ... 43 Laatste

Let op:
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.

Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]