Mijn L800 was leeg en ging niet meer aan (zwarte uit januari ergens). Via de winkel op laten sturen naar NokiaCare, en binnen twee weken kreeg ik gratis een gloednieuwe opgestuurd, met de nieuwste update.
Wat me wel stoort is dat je vooraf Nokia een machtiging geeft om € 35,- van je rekening af te schrijven, als het mankement niet onder de garantie valt. Ik heb tweemaal eerder meer dan € 100,- moeten betalen aan Nokia's voor sim-sloten of andere schade die echt niet door mijzelf veroorzaakt was, bij vorige toestellen.
Blijkbaar hebben Nokia en ik totaal verschillende meningen over garantie. Ik heb meer dan € 400,- betaald voor die Lumia, ik verwacht gewoon twee jaar garantie op alles, en geen drie maanden op behuizing zoals bij de vorige L800 reparatie, dat gaf heel veel gezeik en gedreig om dat gratis voorelkaar te krijgen.
Ditmaal was de "reparatie" ook gratis. Ik ga misschien niet voorzichtig met mijn telefoons om, ik gebruik ze ook erg intensief, en ik heb er bijna nog nooit eentje gehad die niet terug ging voor reparatie, maar het zijn ook mobieltjes, geen porseleinen kopjes of zo. Dan moeten ze die dingen maar wat steviger bouwen. Eigenlijk vanaf de 7650 (en daarna 6260, n71, n8, zo ook al mijn htc's en samsungs helemaal aan gort) begon het gelazer, daarvoor was een mobieltje gewoonweg niet stuk te krijgen.
Wat mij betreft zit Nokia bepaald niet meer in de positie om arrogant te zijn over garantie, ze zullen alle kapotte Lumia's moeten repareren of vervangen, dat beetje extra verlies maakt toch niets meer uit. Dit is wel hun laatste kans op de smartphonemarkt. Een kans die ik ze overigens nog steeds van harte gun.
Na bijna twee weken noodgedwongen terug naar Android en iOS moet ik zeggen dat ik inmiddels toch wel erg vergroeid ben geraakt met WP7.5. Ik wil echt niet meer terug, alleen vind ik de layout van Android toetsenborden beter; niet het typen zelf, maar de layout zoals meer karakters per toets etc. Het valt me nu vooral op hoe soepel alles draait, hoe clean die interface is, en hoe veel mooier en volwassener de bewegingen in de interface zijn dan op concurrerende platformen.
Ik hoop dat Nokia snel met een WP8 bak komt, die zou ik direct willen halen, maar eerst even aankijken hoelang deze 800 het nu weer uithoudt. Als 'ie weer kapot gaat (dat zou de derde keer zijn, binnen een half jaar) hou ik het even voor gezien met Nokia de komende jaren.
[
Voor 6% gewijzigd door
LB Back op 26-07-2012 00:14
. Reden: reparatie was gratis, iets duidelijker gemaakt ]