• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
rozuchu schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:24:
Heb sinds een maandje of twee ook eindelijk een Lumia 800 en ben er dolgelukkig mee. (voorheen iphone en een aantal android toestellen gehad).

Nu heb ik alleen een klein vraagje, heb al gezocht maar de trefwoorden die ik intik zorgen voor weinig resultaat (openen, app is nogal breed :-P) Ik heb soms dat ik een app niet meer kan openen. Je drukt dan op een app en je ziet dan de animatie dat ie iets opent maar dan springt ie weer terug. Ik moet mijn telefoon opnieuw opstarten en dan werkt het weer. Het is niet steeds dezelfde app. Iemand een idee?
Heb ik inderdaad ook 2 keer gehad nu. Uit en weer aanzetten "verhielp"het probleem.
Toestel sinds eind vorig jaar.

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:50:
Ik heb mijn lumia800 nu al een maand en het is echt een schitterende telefoon.
Iemand enig idee hoe ik mijn conversaties in een keer allemaal kan verwijderen?
Dit is jammer genoeg niet mogelijk.. Je kan alleen 1 conversatie per keer verwijderen en niet allemaal tegelijk.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Zijn er meer mensen die de laatste update nog niet hebben ontvangen?
Ik wil hem graag hebben, maar is dit te forceren?

Youtube: DashcamNL

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-11 23:21
dfrenner schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 22:42:
Zijn er meer mensen die de laatste update nog niet hebben ontvangen?
Ik wil hem graag hebben, maar is dit te forceren?
Ooit van zoeken gehoord? Het is al meerdere keren in dit topic en andere topics over dit onderwerp voorbij gekomen

• Donib
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-11 09:23
Oh fijn heb zojuist dat klepje van me USB poortje afgebroken. Ik wist wel dat het een keertje aan zou komen, het klepje oogde al zo fragiel toen ik het voor het eerst open deed om het op te laden.

Heeft iemand dit al gehad? En weet iemand toevallig waar je deze onderdelen kan bestelen?

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:47
Donib schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 01:44:
Oh fijn heb zojuist dat klepje van me USB poortje afgebroken. Ik wist wel dat het een keertje aan zou komen, het klepje oogde al zo fragiel toen ik het voor het eerst open deed om het op te laden.

Heeft iemand dit al gehad? En weet iemand toevallig waar je deze onderdelen kan bestelen?
Ik heb die klepjes al een keer voorbij zien komen op ebay: http://www.ebay.nl/itm/Or...Tools&hash=item416819ae39

Zullen vast nog wel goedkopere opstaan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Isane op 13-07-2012 05:45 ]

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Maar dan de grote vraag, hoe ga je dat klepje er in krijgen? Die van mij is ook al een keer verbogen en daarbij net niet gebroken. Er zit echter nu wel zo'n witte streep over. Niet dat dat nu zo'n ramp is, maar toch.

Wat dat betreft had Nokia een beetje beter moeten kijken naar de Samsung Omnia 7. Daar zitten de aansluitingen verstopt achter een keurig schuifje!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-11 22:16
Klepje openen en rustig recht eruit trekken, daarnaast kun je het klepje er ook zo weer in klikken.

Web Enrichment

• PaT
  • Niet online
Wietsee. schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 08:47:
Klepje openen en rustig recht eruit trekken, daarnaast kun je het klepje er ook zo weer in klikken.
Soms is het leven zo simpel ;)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11 20:47
Wietsee. schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 08:47:
Als ik met mijn Nokia op de motor navigeer, moet ie in een tastje met de voedingskabel aangesloten, Dan zit het klepje een beetje in de weg. Goed om te weten dat ik hem er gewooon af kan halen.

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11 20:47
PaT schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 08:01:
Wat dat betreft had Nokia een beetje beter moeten kijken naar de Samsung Omnia 7. Daar zitten de aansluitingen verstopt achter een keurig schuifje!
Dat had de Samsung i8910 (symbian) ook al. Goed over nagedacht.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik heb de Lumia 800 nu ongeveer een maand in gebruik. Prachtig ding. Ik heb een poosje op de 900 gewacht maar naast het grotere scherm had het voor mij geen meerwaarde en het prijsverschil was te groot voor een toestel dat over een jaar met de komst van WP8 achterhaald zal zijn. Verder vind ik dat het ontwerp van de Lumia beter tot zijn recht komt bij de 800 - de verhoudingen kloppen beter. Ik vind de klepjes eigenlijk ook wel mooi en het scherm op de 800 is beter in de behuizing verwerkt. Ik ben het meest te spreken over de zwarte tonen. Man, wat is dat toch strak. Mijn lock scherm is dan ook puur zwart: mooier en het bespaart batterij (andere mensen die het zelfde idee hebben gehad?)

Mogelijk offtopic: maar wat WP zelf betreft ben ik wel een beetje teleurgesteld in de live tiles. Ik had daar toch meer van verwacht; misschien meer informatie, meer dynamiek. Het leeft naar mijn idee niet zoveel als dat ik gehoopt had. Moet zeggen dat WP7.5 imo nog niet helemaal volwassen is.

Verder is het scherm van de Lumia soms te gevoelig. Camera stelt enorm teleur, maar dat wist ik al. Bljif het gek vinden dat kleuren er prima uitzien, totdat je klikt. Hij kan het dus wel?

Ik heb verder gelukkig geen last van los zittende knopjes oid. Wat voelt dat ding solide aan. Daar houd ik van.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijn batterij wordt met de dag slechter :/ Vandaag 8.30 uit de lader gehaald, 3 whatsapps en 2 emailtjes gedaan, 1 app geinstalleerd en zojuist melding dat mijn batterij leeg is. Dat is krap 8,5 uur voor nagenoeg amper op dat ding werken. Onzin over 3G aan/uit zetten, daar doe ik niet aan. Als ik snel internet wil hebben, dat heb ik weinig zin in het continue wisselen van netwerk.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Isane
Afgelopen zaterdag de telefoon ingeleverd bij een Nokia Care Point omdat mn telefoon niet oplaad. Vandaag weer opgehaald. Nog steeds t zelfde probleem :')

Het batterij icoontje geeft wel aan dat de telefoon opgeladen wordt, maar in werkelijkheid gebeurt er dus niks _O-

[ Voor 96% gewijzigd door Isane op 13-07-2012 19:33 ]

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-10 00:27
En je hebt meerdere laders geprobeerd?

• Isane
spNk schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 19:42:
Jep. 2 originele opladers.

Op een stekkerdoos aangesloten, en "rechtstreeks" in een stopcontact. ;(

Nu heb ik de telefoon op de laptop aangesloten en nu laadt de telefoon wel op..

8)7

edit:

Ik heb t gevoel dat het een software fout is. Want de oplader werkt wel op de Nokia E7.
Morgen maar weer terug naar een Nokia Care Point

[ Voor 35% gewijzigd door Isane op 13-07-2012 23:02 ]

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-10 01:20

Tom Yam

(>'.')>

Ik heb mijn witte Lumia nu sinds april, en was vanaf het begin erg blij ermee: heel erg mooi design, o/s wat duidelijk nog wel wat volwassen moet worden maar verder prettig werkt.
En hoewel dat nog steeds zo is (met name dat design O+)begin ik er steeds meer over te denken om m'n lumia op V&A te zetten. Waarom? Het is de optelsom van meerdere dingen: ik kom van een HTC Desire, waarbij multitasking ook daadwerkelijk multitasking was. Ook kon dat toestel (na root access en custom roms) helemaal aan mijn eigen wensen en voorkeuren aangepast worden. En hoewel het aanbod aan apps bij de release van de Desire nog matig was in vergelijking met iOS, was dat snel verbeterd.

In eerste instantie had ik nog het idee dat windows phone dezelfde ontwikkeling zou ondergaan: nu weinig apps, maar over een jaar zijn er vast genoeg. --> met de keuzes die MS maakt gaat dat niet gebeuren, de huidige top of the line windows phone toestellen zitten allemaal op een doodlopend traject. Ook multitasking mis ik; mijn lumia 800 kan navigeren OF de flitsnav app draaien. Zet ze beiden tegelijk aan en alleen de app die je op je scherm hebt draait ook daadwerkelijk... das een rare gewaarwording als je dat vanuit Android anders gewend bent. Ook zaken op de achtergrond laden: whatsapp en facebook zijn voorbeelden van apps die pas updaten wanneer je de app daadwerkelijk start. Bij mijn android had ik het gevoel dat mijn telefoon geoptimaliseerd was op mijn persoonlijke voorkeuren, en altijd een stap voor liep op wat ik wilde doen. Bij mijn lumia gaat het pas werken wanneer ik het aanzet: het is een ander gevoel. En de beperkte mogelijkheden van Windows Phone om het aan je eigen voorkeuren aan te passen zijn jammer. Hoewel ik erg gechameerd en onder de indruk ben van de interface, mis ik de mogelijkheden om zaken te groeperen, van plek te wijzigen etc. En tot slot: het rare updatemechanisme van Windows. Waarom zo gefaseerd en gesnipperd updates en apps (die foto app die in Noord amerika en China uitkomt)?

Bottomline is dat ik bij mijn android toestel het gevoel heb dat het apparaat altijd up to date was en daadwerkelijk mij helpt om snel informatie te vinden, en dat de actieve community snelle updates mogelijk maken. Met mijn Windows Phone mis ik dat gevoel.

Ben ik te pessimistisch of herkent iemand dit?

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik herken me daar zeker in. Op bepaalde punten voelt het als een achteruitgang. Met name over wat je opmerkt over de multitasking. Ik gebruikte hier voor IOS. Een product waar ik nooit met plezier mee heb gewerkt. Kan gerust zeggen dat ik af en toe een hekel had aan mijn 3gs. Maar de doorontwikkeling van die OS kwam wel over in de gebruikservaring en dat gevoel mis ik bij WP7. Ik kijk dan ook erg uit naar WP8.

Verwijderd

vali schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 22:14:
[...]

Dit is jammer genoeg niet mogelijk.. Je kan alleen 1 conversatie per keer verwijderen en niet allemaal tegelijk.
Lol serieus... kan je ook bijvoorbeeld zeker niet 5 foto's tegelijk selecteren en bewerken of versturen via mail of whatsapp of wat dan ook? Of meerdere bestanden selecteren en via bluetooth verzenden naar o.a. een iMac?

Dat vind ik gewoon beetje jammer aan WP. Tegenover iOS en Android is het gewoon nog LANGGGGG niet af. Zolang zulke basis functies niet aanwezig zijn heb ik geen hoop voor het OS. Er is nog veel werk voor de developers van WP.
Volgens mij kan je zelfs meer met een HTC HD2 met Windows Mobile 6.5...

Hup developers! Aan het werk.. functies toevoegen!!!!! Je hebt niet alleen genoeg aan een mooi UI om succesvol te zijn.

Verwijderd

Tom Yam schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 00:14:

..................................................

Ben ik te pessimistisch of herkent iemand dit?
Ik dacht dat ik de enige was op dit forum, maar ik denk er precies zo over! Ik was uitgekeken op mijn Desire omdat ik allemaal nieuwe Android versies zag langskomen die ook via custom ROMs niet (goed, stabiel) naar mijn telefoon konden. Heb nooit ICS gedraaid, maar vond de versies daarvoor altijd wat rommelig. Vond WP7 daarentegen al vanaf de eerste screenshots er erg goed uit zien, en het design van de NL800 maakte dat compleet.

Maar mijn "workflow" in Android was gewoon beter en sneller, itt tot wat die "smoked by WP" campagnes beweren. Maar waar bij Android de UI wat minder mooi was, was het achterliggende systeem super goed. Bij WP is dit juist andersom... Om nog maar niet te spreken over WP8 en de apps, of het gebrek eraan...

Ook de kwaliteit van de Lumia laat wat te wensen over, slechte batterij, krasgevoelig (2 jaar Desire, geen krasje, 1 maand Lumia, krasjes achterkant...), slecht bereik af en toe, geluidskwaliteit gesprekken ook niet altijd in orde...

(edit: dat slechte bereik, slechte gesprekken, ligt aan mijn huis :P andere telefoon: zelfde probleem. zal ook wel de batterij verklaren... :S, sorry Nokia... 8)7 )

Eigenlijk de grootste teleurstelling sinds mijn HTC Touch Diamond! Ik zit er ook aan te denken om mijn lumia te verkopen en een Nexus oid te kopen... Zou op dit moment zelfs wel een iPhone willen proberen

[ Voor 217% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2012 20:28 . Reden: bericht per ongeluk verwijderd, opnieuw gemaakt ]

• vali
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 10:20:
[...]

Lol serieus... kan je ook bijvoorbeeld zeker niet 5 foto's tegelijk selecteren en bewerken of versturen via mail of whatsapp of wat dan ook? Of meerdere bestanden selecteren en via bluetooth verzenden naar o.a. een iMac?

Dat vind ik gewoon beetje jammer aan WP. Tegenover iOS en Android is het gewoon nog LANGGGGG niet af. Zolang zulke basis functies niet aanwezig zijn heb ik geen hoop voor het OS. Er is nog veel werk voor de developers van WP.
Volgens mij kan je zelfs meer met een HTC HD2 met Windows Mobile 6.5...

Hup developers! Aan het werk.. functies toevoegen!!!!! Je hebt niet alleen genoeg aan een mooi UI om succesvol te zijn.
Uhhh stuur jij nog via bluetooth de bestanden naar je computer? Beetje anno 20ste eeuw vind je niet?

Laat je toestel draadloos syncen met zune en ze zullen er automatisch opstaan als je telefoon in je netwerk is. Daarnaast is er er een hele grote user base aan developers op XDA aanwezig (net als bij android) die custom roms aanbieden. Wij tweakers zullen ons dus nooit vervelen ;)

Wees niet zo zwart op wit en verdiep je iets meer in Windows phone, je zult versteld zijn hoeveel mogelijkheden het heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door vali op 14-07-2012 12:13 ]

• Isane
spNk schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 19:42:
Vandaag weer de telefoon gebracht naar een nokia care point.
Weer één of meerdere werken kwijt ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Isane op 14-07-2012 12:34 ]

• r0el
  • Niet online
MarkoAlmelo schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 12:34:
[...]

Vandaag weer de telefoon gebracht naar een nokia care point.
Weer één of meerdere werken kwijt ;(
Hier zelfde probleem met opladen dus. Ik wacht even af kijken wat het doet, dan ook maar voor paar maanden kwijt. Nadeel is wel dat micro-sim, je hebt niet zomaar even een andere telefoon voorhanden

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:24:
[...]

Ik dacht dat ik de enige was op dit forum, maar ik denk er precies zo over! Ik was uitgekeken op mijn Desire omdat ik allemaal nieuwe Android versies zag langskomen die ook via custom ROMs niet (goed, stabiel) naar mijn telefoon konden. Heb nooit ICS gedraaid, maar vond de versies daarvoor altijd wat rommelig. Vond WP7 daarentegen al vanaf de eerste screenshots er erg goed uit zien, en het design van de NL800 maakte dat compleet.

Maar mijn "workflow" in Android was gewoon beter en sneller, itt tot wat die "smoked by WP" campagnes beweren. Maar waar bij Android de UI wat minder mooi was, was het achterliggende systeem super goed. Bij WP is dit juist andersom... ;( Om nog maar niet te spreken over WP8 en de apps, of het gebrek eraan...

Ook de kwaliteit van de Lumia laat wat te wensen over, slechte batterij, krasgevoelig scherm (2 jaar Desire, geen krasje, 1 maand Lumia, krassen...), slecht bereik af en toe, geluidskwaliteit gesprekken ook niet altijd in orde...

Eigenlijk de grootste teleurstelling sinds mijn HTC Touch Diamond! Ik zit er ook aan te denken om mijn lumia te verkopen en een Nexus oid te kopen... Zou op dit moment zelfs wel een iPhone willen proberen 8)7
Ik kan me er niet in vinden eigenlijk. :P Ik kom van een HTC Desire Z af en was de crappy HTC Sense beu (liep extreem vaak vast), de dagelijkse miljoenen updates die gedownload werden en het compleet onoverzichtelijk "ik gooi overal alles maar neer"-gebeuren van Android. Bij WP vind ik het fijn dat alle games gewoon in 1 Xbox-"mapje" komen. Bovendien werd m'n HTC Desire steeds slomer naarmate er meer apps op kwamen (en dat waren er eigenlijk niet eens zoveel). Zelfs een standaard app zoals Facebook was niet vooruit te branden, ook na een complete reset/herinstallatie van de HTC. :')

Wat betreft de apps: ik kon gewoon elke app vinden @ WP die ik op m'n Android ook had. Alleen Songpop is er nog niet voor WP. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Bart-Willem op 14-07-2012 13:43 ]

Volvotips.com

• Isane
r0el schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 13:08:
[...]

Hier zelfde probleem met opladen dus. Ik wacht even af kijken wat het doet, dan ook maar voor paar maanden kwijt. Nadeel is wel dat micro-sim, je hebt niet zomaar even een andere telefoon voorhanden
Ga naar de provider waar je het toestel hebt gekocht, leg het verhaal uit. Dan krijg je ongetwijfeld een houdertje waar je de microsim in kan drukken. Dan kan je de simkaart toch in een andere telefoon gebruiken :)

Afbeeldingslocatie: http://www.micro-sim-adapter-producer.com/pictures/micro-sim-adapter-2.jpg

Heb ik ook namelijk ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Isane op 14-07-2012 16:36 ]

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:17
Is nog geeneens per definitie nodig. Ik was hem twee weken kwijt en heb de microsim kunnen gebruiken door hem simpelweg goed op de contacten van een andere mobiel te plaatsen. Dus als de nood echt hoog is, moet het kunnen (mits de andere telefoon geen insteeksim of iets dergelijks vereist).

• Isane
Ik weet niet als mensen skydrive gebruiken, maar er is nu een skydrive applicatie uit voor Windows.

Skydrive downloaden en installeren. Dan krijg je een nieuwe map in je bibliotheek te zien genaamd skydrive.

Dan kun je een nieuwe map aanmaken in skydrive genaamd documenten of iets dergelijks.

Vervolgens kun je de locatie wijzigen van Mijn Documenten naar de map documenten in skydrive

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2jexqux.png

Nu worden alle documenten etc automatisch opgeslagen op skydrive en dus ook op je Windows Phone. Vet handig _O_

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Voordat ik mijn Nokia opstuur naar Nokia Repair, eerst even een factory reset? Dus dat hun hem opstarten en alle ''welkom-stappen' krijgen? Of hem laten op de apps van nu, zodat hun ook ervaren wat voor batterij-vreters het zijn?

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Zucht, gun je je Lumia 800 altijd een zak vrij van andere items zoals sleutels of losse troep, altijd met het scherm richting lijf zodat er niet iets van buitenaf tegen aan klapt.... Weet het ding het nog te presteren om van de één op de andere dag opeens meerdere kleine krasjes op het scherm te hebben.

So much for Gorilla Glass.... alle zakken na gegaan, geen vreemde dingen erin, geen zandkorrels, niets. Belabberde kwaliteit glas. M'n Galaxy S heeft het twee jaar overleeft met dezelfde manier van omgang, en pas na 1,5 jaar één klein krasje.

Het design is top, en het voelt lekker solide aan, Windows Phone bevalt erg goed, maar dit soort dingen doen volledig afbreuk aan de rest van de telefoon helaas :(.

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-09 16:16
Knap gedaan dan, ik stop mijn Lumia800 altijd gewoon bij sleutels en kleingeld in mijn zak en welke kant het scherm op kijkt.... Dunno.
Nog geen krasje te vinden na een half jaar.

Don't rely on their truth alone

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-11 16:44
Geld en sleutels in dezelfde zak als je telefoon? :s Dat is nooit een goed idee... Dat dat tot nu toe goed is gegaan is meer een wonder, ik zou er als ik jou was per direct mee stoppen :P

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:09
Is geen wonder, daar is dat Gorillaglass juist voor bedoeld ;) .

Ik zie er zelf ook nooit zo het probleem van. Na twee jaar zitten er bij mij altijd wel krassen op. En dan is het tijd voor een nieuwe ;)

• foxbow
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-03-2024
mijn zit vol met krasjes, wel moeilijk te zien maar ze zitten er wel. Ik heb hem altijd in een schone broekzak vrij van zand etc, en toch komen er krasjes op.... of je bent blind of jij hebt een ander scherm....

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-11 19:02

Woembah

YNWA

Ik heb nu één licht voelbaar krasje, dat verder alleen in de zon te zien is. Dit na meer dan een half jaar gebruik. En ik ben er niet zo heel voorzichtig mee, al stop ik hem nooit bij m'n sleutels ;). Krasbestendigheid van dit scherm is wat mij betreft prima.

Check out my photography on Instagram

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-11 12:59
Je kan toch niet verwachten dat je scherm krasvrij blijft als je het bij je sleutels steekt. De hardheid van metaal is ongeveer hetzelfde als glas dus is het logisch dat er soms een krasje op komt.

Een zand korrel is nog harder en zal wss zeker krassen.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MarkoAlmelo schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:41:
Nu worden alle documenten etc automatisch opgeslagen op skydrive en dus ook op je Windows Phone. Vet handig _O_
Beetje jammer dat binnen WP niet is aan te geven wanneer iets wel/niet via de WiFi verplicht is, deze manier ging mn dataverkeer opeens wel erg hard :/

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:13
MarkoAlmelo schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:41:
Ik weet niet als mensen skydrive gebruiken, maar er is nu een skydrive applicatie uit voor Windows.

Skydrive downloaden en installeren. Dan krijg je een nieuwe map in je bibliotheek te zien genaamd skydrive.

Dan kun je een nieuwe map aanmaken in skydrive genaamd documenten of iets dergelijks.

Vervolgens kun je de locatie wijzigen van Mijn Documenten naar de map documenten in skydrive

[afbeelding]

Oh je bedoelt die applicatie die ik al een paar maanden gebruik :+

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
InZane schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:00:
[...]

Oh je bedoelt die applicatie die ik al een paar maanden gebruik :+
Volgens mij was de Skydrive applicatie officieel nog een beta. Laatst geupdate naar volledige release gok ik, vandaar dat het 'nieuw' lijkt. Icoontje is veranderd in de system tray en dergelijke.

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:28
SinergyX schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:21:
[...]

Beetje jammer dat binnen WP niet is aan te geven wanneer iets wel/niet via de WiFi verplicht is, deze manier ging mn dataverkeer opeens wel erg hard :/
De app synct niet alles automatisch naar je phone hoor? en al helemaal niet op de achtergrond.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:13
Propane schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:45:
[...]
Volgens mij was de Skydrive applicatie officieel nog een beta. Laatst geupdate naar volledige release gok ik, vandaar dat het 'nieuw' lijkt. Icoontje is veranderd in de system tray en dergelijke.
Hij is inderdaad wel iets veranderd ja, maar als ik hier kijk zie ik nog steeds dat het om de 'SkyDrive Preview voor Windows' gaat.

Verwijderd

Net Nokia Rijden 3.0 geinstalleerd, morgen maar eens uitproberen.

http://conversations.noki...ve-one-commute-at-a-time/

edit: Vandaag getest, helaas nog geen traffic info ondersteuning in NL :(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2012 11:58 ]

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-11 13:11
Ook geinstalleerd... maar behalve de automatische dag/nacht zie ik niet meteen een verschil.

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-10 15:20
Je kunt nu ook routes/adressen als favoriet er in zetten en vast pinnen op je scherm. Met 1 druk op de till opent het toestel dan drive met de betreffende route.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-11 23:00

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik mis de alternatieve routes nog in ND3. Volgende week naar Italie via Duitsland. ND3 stuurt me een gedeelte van Duitsland in om vervolgens me Frankrijk in te sturen en via Straatsburg naar Basel te laten rijden. Waarom zou ik in vredesnaam toll gaan betalen voor de Franse autosnelweg, terwijl ik gratis over de A5 van Frankfurt naar Basel mag rijden in Duitsland ?. Heb de route al bekeken en na Keulen/Bonn moet ik maar gewoon de Duitse A3 aanhouden ipv richting Frankrijk te gaan. De route Basel-Milaan is dan wel weer de route zoals ik die elk jaar rijdt.

Zou mooi zijn als in de volgende versie alternatieve routes worden aangeboden in ND3 zoals Navigon dat ook doet. Navigon is wel goedkoper geworden op dit moment maar dan zit je met kaart materiaal van 2 jaar terug. Das ook niet zo'n optie voor mij, helemaal niet in het buitenland. Maar goed, een beetje zelf nadenken en zelf de borden volgen in DE is ook niet zo'n probleem.

XBL: MRE Inc

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-11 22:24

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 22:53:
Net Nokia Rijden 3.0 geinstalleerd, morgen maar eens uitproberen.

http://conversations.noki...ve-one-commute-at-a-time/

edit: Vandaag getest, helaas nog geen traffic info ondersteuning in NL :(
Staat ook in de link die je hier neerzet:
The first country where My Commute is going to be available is the United States.
Ik ben eigenlijk wel blij met deze update. Bestemmingen op je startmenu pinnen (bijv 'thuis' :D) en eindelijk favorieten, nu nog aub:
- vanuit mijn contacten navigeren (of mijn contacten kan benaderen vanuit Drive)
- Lane Assist
- Vermijd tol/snelwegen
- Fiets/Loop routes
en ik ben weer wat meer tevreden :)

[ Voor 8% gewijzigd door Tomba op 21-07-2012 14:58 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Isane
r0el schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 13:08:
[...]

Ik heb een nieuw toestel gekregen van Nokia :D _/-\o_

Verwijderd

Tomba schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 14:57:
[...]

Staat ook in de link die je hier neerzet:

[...]

Ik ben eigenlijk wel blij met deze update. Bestemmingen op je startmenu pinnen (bijv 'thuis' :D) en eindelijk favorieten, nu nog aub:
- vanuit mijn contacten navigeren (of mijn contacten kan benaderen vanuit Drive)
- Lane Assist
- Vermijd tol/snelwegen
- Fiets/Loop routes
en ik ben weer wat meer tevreden :)
Als ik het goed begrijp krijgen we straks dus alleen verkeersinformatie bij "My Cummute" oftewel bij je vaste routes, en niet bij een eenmalig geplande route.....

• r0el
  • Niet online
MarkoAlmelo schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 16:12:
[...]

Ik heb een nieuw toestel gekregen van Nokia :D _/-\o_
Heb m afgelopen donderdag zo slim geweest m naar Nokia Care (online) te sturen in een bubbeltjes enveloppe. (antwoordnummer). Was alleen te lui om t verzekerd/aangetekend te doen. Nu staat ie online nog steeds als 'aangemeld' ipv 'ontvangen' oid. Mensen hier ervaringen mee? Hij zal toch wel aangekomen zijn .... (gaat via pro-assist)?

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-11 22:25
r0el schreef op maandag 23 juli 2012 @ 17:17:
[...]

Heb m afgelopen donderdag zo slim geweest m naar Nokia Care (online) te sturen in een bubbeltjes enveloppe. (antwoordnummer). Was alleen te lui om t verzekerd/aangetekend te doen. Nu staat ie online nog steeds als 'aangemeld' ipv 'ontvangen' oid. Mensen hier ervaringen mee? Hij zal toch wel aangekomen zijn .... (gaat via pro-assist)?
verzend wel eens iets naar een antwoordnummer en de actuele status daarvan is meestal niet opvraagbaar

• r0el
  • Niet online
reller schreef op maandag 23 juli 2012 @ 17:31:
[...]

verzend wel eens iets naar een antwoordnummer en de actuele status daarvan is meestal niet opvraagbaar
Op de website http://www.proassist-serv..._Nokia/Pages/Default.aspx staat ie nog steeds op 'aangemeld'.... daar is de status dus opvraagbaar

Edit:
Status Datum
Ontvangen door ProAssist 23-07-2012 20:26

Nu hopen op een nieuwe O-)

[ Voor 23% gewijzigd door r0el op 23-07-2012 21:00 ]

• 418O2
  • Laatst online: 12:18
Heb er gisteren 1 via MP gefixt omdat mijn Note slecht tegen water kan en de telefoonturk ermee bezig is en ik niet zonder smartphone kan.

Maar ik ben erg positief verrast. Wat een performance voor de specs! Het is wel erg wennen, maar het is wel tof.

Ik wou sowieso eind dit jaar een nieuwe telefoon kiezen en dat hangt tussen een nieuwe WP8 telefoon, of de Note2, dit is een goede manier om een beetje aan windows phone te snuffelen :)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

418O2 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:42:
Ik wou sowieso eind dit jaar een nieuwe telefoon kiezen en dat hangt tussen een nieuwe WP8 telefoon, of de Note2, dit is een goede manier om een beetje aan windows phone te snuffelen :)
Hou dan nog zeker WP7.8 in de gaten, daar gaat het home scherm nog iets op de schop. Zeker het groter/kleiner maken van de tiles zou erg fijn zijn :)

• LB Back
  • Laatst online: 03-06 11:07
Mijn L800 was leeg en ging niet meer aan (zwarte uit januari ergens). Via de winkel op laten sturen naar NokiaCare, en binnen twee weken kreeg ik gratis een gloednieuwe opgestuurd, met de nieuwste update.

Wat me wel stoort is dat je vooraf Nokia een machtiging geeft om € 35,- van je rekening af te schrijven, als het mankement niet onder de garantie valt. Ik heb tweemaal eerder meer dan € 100,- moeten betalen aan Nokia's voor sim-sloten of andere schade die echt niet door mijzelf veroorzaakt was, bij vorige toestellen.

Blijkbaar hebben Nokia en ik totaal verschillende meningen over garantie. Ik heb meer dan € 400,- betaald voor die Lumia, ik verwacht gewoon twee jaar garantie op alles, en geen drie maanden op behuizing zoals bij de vorige L800 reparatie, dat gaf heel veel gezeik en gedreig om dat gratis voorelkaar te krijgen.

Ditmaal was de "reparatie" ook gratis. Ik ga misschien niet voorzichtig met mijn telefoons om, ik gebruik ze ook erg intensief, en ik heb er bijna nog nooit eentje gehad die niet terug ging voor reparatie, maar het zijn ook mobieltjes, geen porseleinen kopjes of zo. Dan moeten ze die dingen maar wat steviger bouwen. Eigenlijk vanaf de 7650 (en daarna 6260, n71, n8, zo ook al mijn htc's en samsungs helemaal aan gort) begon het gelazer, daarvoor was een mobieltje gewoonweg niet stuk te krijgen.

Wat mij betreft zit Nokia bepaald niet meer in de positie om arrogant te zijn over garantie, ze zullen alle kapotte Lumia's moeten repareren of vervangen, dat beetje extra verlies maakt toch niets meer uit. Dit is wel hun laatste kans op de smartphonemarkt. Een kans die ik ze overigens nog steeds van harte gun.

Na bijna twee weken noodgedwongen terug naar Android en iOS moet ik zeggen dat ik inmiddels toch wel erg vergroeid ben geraakt met WP7.5. Ik wil echt niet meer terug, alleen vind ik de layout van Android toetsenborden beter; niet het typen zelf, maar de layout zoals meer karakters per toets etc. Het valt me nu vooral op hoe soepel alles draait, hoe clean die interface is, en hoe veel mooier en volwassener de bewegingen in de interface zijn dan op concurrerende platformen.

Ik hoop dat Nokia snel met een WP8 bak komt, die zou ik direct willen halen, maar eerst even aankijken hoelang deze 800 het nu weer uithoudt. Als 'ie weer kapot gaat (dat zou de derde keer zijn, binnen een half jaar) hou ik het even voor gezien met Nokia de komende jaren.

[ Voor 6% gewijzigd door LB Back op 26-07-2012 00:14 . Reden: reparatie was gratis, iets duidelijker gemaakt ]

• HyperioN
  • Laatst online: 31-10 21:55
Ben al een halfuur aan het updaten naar 8773.
Snap sowieso niet waarom dat altijd zo lang duurt, maar dit is wel heel extreem.. Als dat maar goed komt..

Verwijderd

In chat mode? Wat moeten wij daarmee?
.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2012 00:33 ]

• w00t00w
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-10-2021

w00t00w

Derp

HyperioN schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 23:47:
Ben al een halfuur aan het updaten naar 8773.
Snap sowieso niet waarom dat altijd zo lang duurt, maar dit is wel heel extreem.. Als dat maar goed komt..
Duurde bij mij ook erg lang (3 losse updates van elk 15-20 minuten), maar hij is nu klaar. Geen idee eigenlijk wat er precies veranderd is...

---

• HyperioN
w00t00w schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 00:31:
[...]

Duurde bij mij ook erg lang (3 losse updates van elk 15-20 minuten), maar hij is nu klaar. Geen idee eigenlijk wat er precies veranderd is...
Ja bij mij ook nu. Heb nu Internet sharing (Wifi hotspot) gekregen, dat is wel leuk.
En Contacten opslaan op SIM is ook handig, maar net een maand te laat :P (heb vorige maand voor vakantie nog handmatig een twintigtal nummers moeten overnemen in oude telefoon 8)7 )

• Isane
HyperioN schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 00:33:
[...]

Ja bij mij ook nu. Heb nu Internet sharing (Wifi hotspot) gekregen, dat is wel leuk.
En Contacten opslaan op SIM is ook handig, maar net een maand te laat :P (heb vorige maand voor vakantie nog handmatig een twintigtal nummers moeten overnemen in oude telefoon 8)7 )
Oude telefoon, oude telefoon? Nokia 3310?

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-10 10:00
LB Back schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 23:25:
Mijn L800 was leeg en ging niet meer aan (zwarte uit januari ergens). Via de winkel op laten sturen naar NokiaCare, en binnen twee weken kreeg ik gratis een gloednieuwe opgestuurd, met de nieuwste update.

Wat me wel stoort is dat je vooraf Nokia een machtiging geeft om € 35,- van je rekening af te schrijven, als het mankement niet onder de garantie valt. Ik heb tweemaal eerder meer dan € 100,- moeten betalen aan Nokia's voor sim-sloten of andere schade die echt niet door mijzelf veroorzaakt was, bij vorige toestellen.

Blijkbaar hebben Nokia en ik totaal verschillende meningen over garantie. Ik heb meer dan € 400,- betaald voor die Lumia, ik verwacht gewoon twee jaar garantie op alles, en geen drie maanden op behuizing zoals bij de vorige L800 reparatie, dat gaf heel veel gezeik en gedreig om dat gratis voorelkaar te krijgen.

Ditmaal was de "reparatie" ook gratis. Ik ga misschien niet voorzichtig met mijn telefoons om, ik gebruik ze ook erg intensief, en ik heb er bijna nog nooit eentje gehad die niet terug ging voor reparatie, maar het zijn ook mobieltjes, geen porseleinen kopjes of zo. Dan moeten ze die dingen maar wat steviger bouwen. Eigenlijk vanaf de 7650 (en daarna 6260, n71, n8, zo ook al mijn htc's en samsungs helemaal aan gort) begon het gelazer, daarvoor was een mobieltje gewoonweg niet stuk te krijgen.

Wat mij betreft zit Nokia bepaald niet meer in de positie om arrogant te zijn over garantie, ze zullen alle kapotte Lumia's moeten repareren of vervangen, dat beetje extra verlies maakt toch niets meer uit. Dit is wel hun laatste kans op de smartphonemarkt. Een kans die ik ze overigens nog steeds van harte gun.

Na bijna twee weken noodgedwongen terug naar Android en iOS moet ik zeggen dat ik inmiddels toch wel erg vergroeid ben geraakt met WP7.5. Ik wil echt niet meer terug, alleen vind ik de layout van Android toetsenborden beter; niet het typen zelf, maar de layout zoals meer karakters per toets etc. Het valt me nu vooral op hoe soepel alles draait, hoe clean die interface is, en hoe veel mooier en volwassener de bewegingen in de interface zijn dan op concurrerende platformen.

Ik hoop dat Nokia snel met een WP8 bak komt, die zou ik direct willen halen, maar eerst even aankijken hoelang deze 800 het nu weer uithoudt. Als 'ie weer kapot gaat (dat zou de derde keer zijn, binnen een half jaar) hou ik het even voor gezien met Nokia de komende jaren.
probeer even een goed beschermende hoes/omhulsel te gebruiken. Scheelt nogal wat kopzorgen

• 418O2
Of ga normaal met je spullen om... Je sloopt dingen (Want bij anderen gaat het niet kapot) en je vind het raar dat je moet betalen? Koop gewoon een bouwvakkerstelefoon (Motorola Defy+, Samsung Galaxy XCover) voor de momenten dat je niet voorzichtig met je telefoon om gaat (neem aan dat de defecten werkgerelateerd zijn)

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-11 11:56

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

afgelopen week-end gevloekt... de nacht van vrijdag op zaterdag batterij leeg, niets nieuws :)
Steek de lader er zaterdag ochtend in maar scherm blijft zwart... could be denk ik... Zaterdagmiddag: nog steeds niets, avond: niets... zondag ochtend: niets, middag: niets, avond: niets

Maandag-ochtend steek ik die via laptop in... geluidje en start ineens vanzelf op.... Steek ik hem in de autolader: niets, in de 'stopcontact' lader: niets

Begin me meer en meer te ergeren aan deze phone, in eerste instantie alles goed en wel maar dan begint het... updates lukken maar de helft van de tijd, nu de "oplaad" problemen... zucht zucht

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-11 20:29
HyperioN schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 00:33:
[...]

Waar zit die Internet Sharing? Onder settings zie ik niks staan.
Pas een update geïnstalleerd. Is dit de laatste versie?
OS version: 7.10.8112.7
Firmware revision number: 1600.2487.8107.12070

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:33
JackPoint schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:57:
[...]
[...]
Onder Settings hoort een kopje "Internet Sharing" te komen staan. Vlak onder Bleutooth en boven "email+accounts". (iig als het gelijk is aan andere telefoons)

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-11 20:29
Caelorum schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:05:
[...]

Onder Settings hoort een kopje "Internet Sharing" te komen staan. Vlak onder Bleutooth en boven "email+accounts". (iig als het gelijk is aan andere telefoons)
Bij mij staan Bluetoot en email+accounts direct onder elkaar. Raar hoor.

• Rudoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:10
JackPoint schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:09:
[...]

Bij mij staan Bluetoot en email+accounts direct onder elkaar. Raar hoor.
OS version: 7.10.8773.98 hier
Dus je mist toch nog ergens een update

[ Voor 9% gewijzigd door Rudoo op 26-07-2012 11:25 ]

• HyperioN
JackPoint schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:57:
[...]

Pas een update geïnstalleerd. Is dit de laatste versie?
OS version: 7.10.8112.7
Firmware revision number: 1600.2487.8107.12070
Nee, is niet de laatste versie.
Ik heb:
OS version: 7.10.8773.98
Firmware: 1750.0805.8773.12220

• 418O2
Ik stoor me mateloos aan het gemist van de rotationlock en dat als hij draait, ongeveer de halve UI in landscape draait en de rest dus nog in portrait

• LB Back
badluckboy schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:13:
[...]

probeer even een goed beschermende hoes/omhulsel te gebruiken. Scheelt nogal wat kopzorgen
Ik gebruik inderdaad wel hoesjes, maar dat helpt dus niet altijd. Ik heb zelfs een dedicated pocket voor de telefoon waar ik het meest mee bel, maar dan nog laat ik er wel eens eentje vallen, of ga ik er per ongeluk op staan, of valt ie in de wc. Ik ben misschien een beetje onhandig soms. Mijn eerste Desire is bijvoorbeeld gesneuveld in een glas bier.
418O2 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:25:
Of ga normaal met je spullen om... Je sloopt dingen (Want bij anderen gaat het niet kapot) en je vind het raar dat je moet betalen? Koop gewoon een bouwvakkerstelefoon (Motorola Defy+, Samsung Galaxy XCover) voor de momenten dat je niet voorzichtig met je telefoon om gaat (neem aan dat de defecten werkgerelateerd zijn)
Als ik zelf iets sloop vind ik het niet raar dat ik dat zelf moet betalen, dat overkomt me nogal eens, trouwens nooit werkgerelateerd, maar bij verschillende bijna nieuwe Nokia's moest ik wel ten onrechte betalen voor bijvoorbeeld een defect simslot, of kapot moederbord, terwijl er nog geen krasje op zat.

• 418O2
Hoor ik maar zelden.

Maaruh, wat doe je er in hemelsnaam mee dan? Zo moeilijk is het niet om een telefoon heel te houden?

Ik heb wel toevallig mijn Note gesloopt (water), maar dat is de eerste telefoon in mijn leven die stuk gaat.

• HyperioN
418O2 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:40:
Ik stoor me mateloos aan het gemist van de rotationlock en dat als hij draait, ongeveer de halve UI in landscape draait en de rest dus nog in portrait
Toevallig een ge-unlockte telefoon? Dan is hier je oplossing:
http://windowsphonehacker...entation_lock_v3-04-16-12 :)
Maar ben het met je eens dat dit een ingebouwde functie zou moeten zijn en dat het OS heel inconsequent is in wat wel en wat niet draait..

• r0el
  • Niet online
dj_vibri schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:40:
afgelopen week-end gevloekt... de nacht van vrijdag op zaterdag batterij leeg, niets nieuws :)
Steek de lader er zaterdag ochtend in maar scherm blijft zwart... could be denk ik... Zaterdagmiddag: nog steeds niets, avond: niets... zondag ochtend: niets, middag: niets, avond: niets

Maandag-ochtend steek ik die via laptop in... geluidje en start ineens vanzelf op.... Steek ik hem in de autolader: niets, in de 'stopcontact' lader: niets

Begin me meer en meer te ergeren aan deze phone, in eerste instantie alles goed en wel maar dan begint het... updates lukken maar de helft van de tijd, nu de "oplaad" problemen... zucht zucht
Je bent nummer 3 in dit topic (ik incluus) die zijn telefoon niet meer opgeladen krijgt. Zelfs via PC deed ie het bij mij niet meer. Draai je toevallig de Tango-update? Ik (nr 2) heb m afgelopen vrijdag naar Nokia gestuurd, nr 1 (wie was t?) heeft een nieuwe gekregen. Bekend probleem dus! |:(

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-11 23:13

Electrowolf

Mod met Liefde!

Zojuist 3(!) telefoon updates ingestalleerd, waaronder de nieuwe WP versie en een package van Nokia zelf...

Ik vroeg me alleen af welke Lumia-only dingen hier in zitten naast de internet sharing optie, iemand enig idee?

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren ook een Lumia 800 en ben er gelijk mee aan de slag gegaan (eerst alle updates toegepast), maar uit 1 ding kom ik niet na zoeken op de telefoon, got en google:
Weet iemand hoe ik mijn gmail labels in mijn mail tevoorschijn kan toveren? Ik kan nu alleen mijn inbox lezen, maar daar staat weinig boeiends in, alle belangrijke mail wordt automatisch in labels gezet.

• vali
Glacier schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:31:
Ik heb sinds gisteren ook een Lumia 800 en ben er gelijk mee aan de slag gegaan (eerst alle updates toegepast), maar uit 1 ding kom ik niet na zoeken op de telefoon, got en google:
Weet iemand hoe ik mijn gmail labels in mijn mail tevoorschijn kan toveren? Ik kan nu alleen mijn inbox lezen, maar daar staat weinig boeiends in, alle belangrijke mail wordt automatisch in labels gezet.
Met labels bedoel je mappen neem ik aan? Deze kan je openen door op de 3 stippeltjes te drukken en dan "mappen" te selecteren. Hier zie je ze allemaal staan.

• 418O2
HyperioN schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:28:
[...]

Toevallig een ge-unlockte telefoon? Dan is hier je oplossing:
http://windowsphonehacker...entation_lock_v3-04-16-12 :)
Maar ben het met je eens dat dit een ingebouwde functie zou moeten zijn en dat het OS heel inconsequent is in wat wel en wat niet draait..
Nee, wou ik eerst niet doen.

Mijn eerste opmerkingen na een paar dagen

- Accu valt me tegen. Een hele dag wil net aan als ik hem niet teveel gebruik
- Orientation lock is irritant; temeer niet het hele OS in landscape kan werken
- Inconsistentie in volgorde van UI knoppen
- Soms 2 back buttons (touchknop en 1 in beeld) waarbij beide knoppen wat anders doen
- Notification zijn niet duidelijk (whatsapp bericht zie ik geen notificatie van op mijn lockscreen)
- Apps blijven niet draaien

+ werkt soepel en mooi
+ scherm is erg goed
+ ondanks het kleine scherm goed te bedienen

• Rudoo
418O2 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:43:
[...]
- Notification zijn niet duidelijk (whatsapp bericht zie ik geen notificatie van op mijn lockscreen)
Dit gaat pas in 8 komen helaas ... :(

• LB Back
Ik heb dus sinds woensdag een nieuwe L800 omdat de vorige niet meer oplaadde. Ik weet dat batterij problemen hier niet besproken mogen worden, maar het speciale topic daarover is gesloten en ik heb geen probleem maar een heugelijke mededeling.

Er stond al de nieuwste update op (8773?), ik heb hem woensdag rond 16:00 uur volgeladen en hij staat op dit moment op 36% en 15 uur resterend, met 3G en wifi continu aan, GPS af en toe aan, en BT uit. Ik heb er in totaal anderhalf uur mee gebeld, alle contacten en 3 mail accounts gesynct, 10 e-mails verstuurd, stuk of 20 ontvangen, zo'n 15 sms'jes verzonden en ontvangen. Hij staat nu dus al 46 uur aan!

Verder heb ik nog helemaal geen apps geïnstalleerd of gebruikt, behalve bellen sms'en en e-mailen. Dit is wel heel hoopgevend.

Zo'n lange tijd haalde ik hiervoor alleen als echt alles uitstond, en ik in feite alleen maar standby was en niet of nauwelijks belde of andere dingen deed, en zeker geen apps gebruikte.

Er waren hier onlangs meer mensen die net een nieuwe hadden omdat de oude niet meer oplaadde. Herkent iemand deze geweldige resultaten met de nieuwste update?

[ Voor 1% gewijzigd door LB Back op 27-07-2012 14:46 . Reden: toegevoegd "met de nieuwste update" omdat ik het vermoeden heb dat dat iets met de prestaties te maken heeft. ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

LB Back schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:39:
Er waren hier onlangs meer mensen die net een nieuwe hadden omdat de oude niet meer oplaadde. Herkent iemand deze geweldige resultaten?
Mijne is nu kleine 4 maanden oud, maar herken het totaal niet, komt nu steeds vaker voor dat ik de dag zelf niet eens meer haal :/

• LB Back
SinergyX schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:43:
[...]

Mijne is nu kleine 4 maanden oud, maar herken het totaal niet, komt nu steeds vaker voor dat ik de dag zelf niet eens meer haal :/
Om Modbreaks en de oude discussie weer oprakelen te voorkomen, bedoel ik echt specifiek: Hebben anderen met een recent toestel (afgelopen weken) én/of de nieuwste updates ook veel langere batterijduur? Ik ben benieuwd of de software, of misschien wel andere/betere batterijen de oorzaak is.

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-10 10:45
r0el schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:33:

Je bent nummer 3 in dit topic (ik incluus) die zijn telefoon niet meer opgeladen krijgt. Zelfs via PC deed ie het bij mij niet meer. Draai je toevallig de Tango-update? Ik (nr 2) heb m afgelopen vrijdag naar Nokia gestuurd, nr 1 (wie was t?) heeft een nieuwe gekregen. Bekend probleem dus! |:(
Dan is LB Back nummer 4 en ben ik nummer 5. :/

Vorige week vrijdag was mijn L800 leeg gegaan en kreeg ik hem niet meer opgeladen. Nog van alles geprobeerd (toetsencombinaties, warm maken), niets heeft geholpen. Uiteindelijk maar teruggestuurd, hopelijk krijg ik gauw een nieuwe.

Het was volgens mij de eerste keer dat mijn telefoon helemaal leeg ging na de Tango update...

Verwijderd

Camera Extra's nu in de marketplace!

http://www.wp7.nl/18354/n...ras-nu-in-de-marketplace/

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-11 23:13

Electrowolf

Mod met Liefde!

LB Back schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:51:
[...]
Om Modbreaks en de oude discussie weer oprakelen te voorkomen, bedoel ik echt specifiek: Hebben anderen met een recent toestel (afgelopen weken) én/of de nieuwste updates ook veel langere batterijduur? Ik ben benieuwd of de software, of misschien wel andere/betere batterijen de oorzaak is.
Sinds de laatste update is het stroomverbruik niet echt veranderd en doe ongeveer 2 dagen met een lading (+- 90mA verbruik met display aan, wifi uit, 3G uit, dataverbinding aan). Denk dat er na de vorige update weinig is veranderd en krijg stiekem het gevoel dat de batterij even "moet inkomen" (deze is ondertussen 9 maanden oud).

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Na een soft reset lijkt de telefoon weer een juiste weergave van het batterij niveau te geven, ben benieuwd of ik nu wel een dag kan halen zonder te laden...

[ Voor 83% gewijzigd door Folkifoon op 29-07-2012 14:44 ]

• darkvortex
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-08-2022
Vandaag heb ik een lumia 800 gekocht en ik moet zeggen dat deze gsm zo vloeiend en vlot werkt.

Spijtig genoeg stootte ik tijdens het ontdekken van de telefoon tegen een mankement.
Ik was bezig met een notitie te schrijven en merkte dat de letters w en s (boven en onder elkaar)
niet wilden reageren op mijn vingers.
Dus dacht ik maar eens te prutsen en wat toetsenbord instellingen maar niks kon het probleem verhelpen.

Daarna heb ik maar een hard reset geprobeerd om te kijken of dat werkt maar ook dat kon mijn probleem niet van de baan helpen.

Nu hoop ik dat iemand hier kan verklaren wat m'n probleem juist is.

(de firmware is up to date,zelf denk ik dat het wat hardware matigs is en dat ik hem terug zal moeten sturen.)

• r2504
Hardwarematig... dan zou net dat stukje van je touchscreen niet werken... lijkt me zeer bizar.

In princiepe als je unlocked en daarover wrijft zou je dan ook een hapering moeten zien ?

• r2504
De Nokia Counters applicatie is in beta... http://www.wp7.nl/18573/n...a-meter-duikt-op-in-beta/

Werkt trouwens mooi... al dacht ik ergens eens schreenshots gezien te hebben met details per applicatie, maar dat zit in deze versie (nog) niet in.

• Rudoo
Ook aangemeld en geïnstalleerd.
Eerste indruk ziet het er netjes uit. Wifi neemt hij mooi niet mee in 3g verbruik zover ik zo snel kan zien.

Hmm ik zie nu wel dat je gesprek en sms nog niet samen kan koppelen voor limiet, dat zou ik graag nog erbij zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Rudoo op 31-07-2012 13:54 ]

• darkvortex
r2504 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:58:
Hardwarematig... dan zou net dat stukje van je touchscreen niet werken... lijkt me zeer bizar.

In princiepe als je unlocked en daarover wrijft zou je dan ook een hapering moeten zien ?
Heb vanochtend gebeld naar de firma in kwestie en ik krijg gewoon een nieuw toestel.
Ook de meneer van die firma dacht dat het inderdaad een hardware matige fout is,
nu hopen dat het volgende toestel mankement vrij is. :+

• snoos
  • Laatst online: 05-10 07:55
Ik heb net een lumia 800 binnen gekregen.
Alleen er staat vodafoon software op.
Hoe kan ik kijken of de hij simlock vrij is ?
Wil hem namelijk gaan gebruiken met HI
Nu zegt hij dat mijn simkaart ongeldig is of ontbreekt.
Vraag me nu dus af of de simkaart kapot is of dat de mobiel simlocked is

[ Voor 28% gewijzigd door snoos op 31-07-2012 14:21 ]

• darkvortex
snoos schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:19:
Ik heb net een lumia 800 binnen gekregen.
Alleen er staat vodafoon software op.
Hoe kan ik kijken of de hij simlock vrij is ?
Wil hem namelijk gaan gebruiken met HI
Nu zegt hij dat mijn simkaart ongeldig is of ontbreekt.
Vraag me nu dus af of de simkaart kapot is of dat de mobiel simlocked is
Ik denk niet dat ie simlocked is want ik had ook een lumia 800 van orange en ik kon die perfect met andere providers draaien dus misschien eens kijken voor een nieuwe sim.

• vali
Alle Wp7 toestellen van nokia zijn simlock vrij. Enige wat de providers hebben gedaan is hun apps voorgeinstalleerd. Gelukkig kan je dat bij wp7 gemakkelijk deinstalleren :-)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:33
Ik neem aan ook een eigen accentkleur toegevoegd enz.

• snoos
Hee,

Ja inderdaad het was rood + een vodafone opstart scherm

Man wat zijn die contact personen irritant.
iedereen die mij ooit gemaild heeft staat er zowat in.
Kan je dat uitzetten of moet ik een nieuw hotmail account gebruiken om een acceptabele contactpersonen lijst te krijgen :P

Heb een microsim gekocht. 20 euro wat een oplichting :( Hij doet het nu wel

• 418O2
20 euro?

Bij vodafone is het gratis..

• snoos
phonehouse in het dorp.

Nooit fan geweest.

• darkvortex
dat is inderdaad wel zware oplichting ik heb hem ook gratis gehad.

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-11 09:46
Hier ook gratis :P

Ik zou als ik jou was gewoon je Hotmail eens opruimen :+ Hier mijn e-mail adres met 200+ contact personen en geen probleem :) Daarnaast kan je ook groepen aanmaken op je WP :)

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• snoos
Heb je dan toevallig een truckje om alles te verwijderen ?
Niet stuk voor stuk.
Ik heb ze via hotmail gewoon verwijderd maar is niet op tel verwijderd.

Al opgelost. Gereset en opnieuw ingelogd.
Alleen wel handig voor in de toekomst nog, Een oplossing ervoor.

Ja daarom ga ik al nooit die naar lokale shops. Helaas moet ik bereikbaar zijn voor werk dus moest het maar.

[ Voor 54% gewijzigd door snoos op 31-07-2012 17:55 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-11 16:44
Ik heb m'n simkaart gewoon omgeknipt naar een microsim. Problem solved :P

• Yoster
  • Laatst online: 28-12-2024
Voor degenen die outlook.com e-mailadres willen hebben, je moet je Windows Phone herstellen naar fabrieksinstellingen om alles weer werkend te krijgen. (Omdat je hotmail of live bijvoorbeeld is geregistreerd kan je Phone geen Marketplace, Xbox Live, Skydrive en Mail meer openen als je overstapt naar Outlook.com)

Zie ook nieuwsbericht op de Frontpage alhier op Tweakers.
Pagina: 1 ... 29 ... 43 Laatste

Let op:
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.

Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]