Mass production please 
(Of natuurlijk 2 of a kind houden
)
(Of natuurlijk 2 of a kind houden
[ Voor 47% gewijzigd door l3p op 09-06-2012 21:10 ]
Natuurlijk houdt ik de 2.l3p schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 20:50:
Mass production please
(Of natuurlijk 2 of a kind houden)
Bedankt voor je compliment.sebastius schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 20:50:
Ik wil even mijn waardering uitspreken voor het vakmanschap. Het ontwerp is niet mijn smaak en toch vind ik het erg mooi. Super!
Dank je Ed.Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 21:23:
Hi Lassie. Mooi werkje jonguh.
Nee dank je daar heb ik geen tijd voor.jip_86 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 00:18:
Begin samen met l3p een custom cooling solutions bedrijf zou ik zeggen
Die houten rondjes zorgen voor ruimte tussen de lamellen en ik heb ze van eikenhout gemaakt mede als detail.ionn schreef op zondag 10 juni 2012 @ 00:45:
Wat voegen die houten rondjes eigenlijk toe, als ik vragen mag?
Idd en om je vraag te beantwoorden ik bedenk meestal alles onder het fabriceren.Natuurlijk bedankt voor je compliment.maks11223344 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 01:56:
die houten rondjes (spacers) zorgen ervoor dat er ruime zit tussen de metalen plaatjes (koelribben denk ik?)
en damn dat ziet er goed uit ben trouwens best benieuwt waar je de creativiteit vandaan haalt om zulke reservoirs te maken?
kutgw! t is beatiful
Nickname KasPlantje.
Verwijderd
Wat bedoel je, het vastzetten van je bankschroef met een lijmklem? Dat is wel gangbaar, om te voorkomen dat je werkstuk met schroef en al gaat dansen en wellicht op je tenen belandt (wat niet grappig is bij zo'n brok staal).GvanGiessen schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:38:
p.s Creatief gebruik van die lijmklemmen op foto 6. Dat metalen plaatje kan op deze wijze geen kant op
Bedankt voor je compliment en naar mijn mening past dit ontwerp ook beter bij de desk.Ik ga zeker nog meer eikenhout gebruiken in de desk.GvanGiessen schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:38:
Wow mooi vakmanschap hoor ik vind die reservoirs echt heel mooi geworden. Mooi detail die eikenhouten spacers. Komen vast meer eikenhouten in de build. Persoonlijk lijkt dit ontwerp meer van mijn smaak te gaan worden dan de vorige twee.
p.s Creatief gebruik van die lijmklemmen op foto 6. Dat metalen plaatje kan op deze wijze geen kant op
Idd dat kan pijnlijke gevolgen hebben dus veiligheid voor alles.Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:05:
[...]
Wat bedoel je, het vastzetten van je bankschroef met een lijmklem? Dat is wel gangbaar, om te voorkomen dat je werkstuk met klem en al gaat dansen en wellicht op je tenen belandt (wat niet grappig is bij zo'n brok staal).
Verwijderd
Bedankt voor je compliment Stefan.stefanvanrossen schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:20:
Wat is dit toch elke keer heerlijk om te zien zeg! Wanneer ik het forum van tweakers op duik is dit altijd het eerste topic waarvan ik kijk of er nog een update is! Prachtig werk weer!
Dank je buurmanchris en natuurlijk bedankt voor de tip.Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:37:
Ziet er weer top uit. Ben niet zo van de reageren, maar hier toch ff een tipje. Als je nu weer rondjes moet boren boor dan je rondjes tot de helft. Draai daarna de plank om en boor de rest. Dit scheelt heel veel rafels en hakkels.
Ook als je nog gaten moet boren met een speedboor, boor dan tot je ziet daar de boor en net door is, dan omdraaien en verder boren, dan krijg je een mooi rond gat zonder rafels.
Zet het op. grtz
Dank je ferry en als je lang genoeg kijkt kun je nog wel meer dingen bedenken._ferry_ schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:15:
Tof idee met die radia... ehh reservoirs! Zo met die plaatjes er op doet het me denken aan een soort van warmtewisselaar
Android developer & dürüm-liefhebber
Nickname KasPlantje.
* Ghost Dog kijkt naar buiten, * Ghost Dog leest nog een keer;
Dank je GerGio en idd misschien is het afronden van de laatste spacer wel mooier.Ik kan er 2 bij maken om te kijken of het mooier is.GerGio schreef op zondag 17 juni 2012 @ 23:47:
Het ziet er nog steeds schitterend uit. Ik blijf van die combinatie tussen dat hout en dat metaal bijzonder mooi vinden.
Alleen klein puntje van kritiek. Kun je zie laatste spacer niet ook wat afronden net als die stalen buizen dan loopt het niet zo abrupt ten einde. of misschien nog beter kun je van die laatste spacer geen dop maken.
Kijk maar wat je er van vindt.
In elk geval ga door met dit schitterende vakmanschap
Dank je stefan.
Idd gewoon 2 bij maken en dan kijken wat het mooiste is.Ghost Dog schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:29:
[...]
* Ghost Dog kijkt naar buiten, * Ghost Dog leest nog een keer;
On a more serious note: ik denk ook dat die laatste spacer misscien afgerond mooier staat, maar ik zou het eerst moeten zien. Dit contrast heeft namelijk ook wel wat.
Hoe ik zie ineens een typ fout. Ik bedoelde naast het feit dat je een afgronde kunt proberen, kun je er misschien ook een afgeronden randen maken als een soort boutdeurknop principe zegmaar met de spacer als kop. Dat je helemaal geen inbus op de kop zietpaslis schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:39:
Dank je GerGio en idd misschien is het afronden van de laatste spacer wel mooier.Ik kan er 2 bij maken om te kijken of het mooier is.
Nickname KasPlantje.
Dat zou idd ook kunnen.GerGio schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:46:
[...]
Hoe ik zie ineens een typ fout. Ik bedoelde naast het feit dat je een afgronde kunt proberen, kun je er misschien ook een afgeronden randen maken als een soort boutdeurknop principe zegmaar met de spacer als kop. Dat je helemaal geen inbus op de kop ziet
Ik zou ook met rvs kunnen eindigen idd.jip_86 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:53:
Of misschien nog een plaatje maken en niet met hout eindigen?
[ Voor 13% gewijzigd door paslis op 08-07-2012 16:54 ]
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2012 18:06 ]
Signature
Nickname KasPlantje.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Dank je maar ik ben toch niet echt blij met de behuizing.Ik heb het ontwerp al aangepast en maak gewoon een nieuwe.Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 17:40:
Ziet er anders best strak uit hoor!
Bedankt voor de tips Geert.Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 18:05:
KUTGW!
maar pas op met eiken als je gaat slijpen ofzo en er komt ijzervijlsel op het eiken word het blauw... komt door het looizuur wat in het eiken zit!
en als je er een tijdje mee werkt word je hand blauw/paarsig kun je het beste verwijderen met chloor;)
Dank je BGB4m.
Dank je GerGio.Het gaatje aan de linkerkant dient voor de remote.Ik heb zeker nog iets gedaan met de spacers maar ik moet ze nog lakken.Het lakken doe ik als ik al het houtwerk af heb.GerGio schreef op zondag 08 juli 2012 @ 22:03:
Ziet er weer netjes uit. Dit dat houd blijft mooi.
Twee vragen als het mag?
Waarvoor dient dat gaatje aan de linkerkant van het beeldscherm?
Het je nog iets met de spacers van de reservoir gedaan?
Dank je Booster en idd daar is het gaatje voor.Je hebt gelijk er komen nagenoeg geen splinters aan de zaagranden.Nee ik heb hier geen trucje voor.Ik gebruik een zaagje met hele fijne vertanding.Booster. schreef op maandag 09 juli 2012 @ 01:15:
Er word hier weer een hoog staaltje vakwerk geleverd.![]()
![]()
Het gaatje is voor de afstandsbediening (die zie je in de laatste 3 foto's ook liggen).
Het lijkt wel of het hout helemaal niet versplinterd is aan de zaagranden. Heb je hier een trucje voor of zie ik het misschien niet goed.
Dank je Pixeltje.Pixeltje schreef op maandag 09 juli 2012 @ 08:00:
Nice! Het wordt bijna eentonig maar écht, wat een mooi werk
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Dank je Franko en ik hoop dat je je vermaakt hebt.Franko P. schreef op maandag 09 juli 2012 @ 21:04:
Ik kom toevallig dit topic tegen en ineens zie ik die lastafel! Ik dacht nog, dat kan er maar 1 zijn die hier aan het modden is.
Helemaal gelukkig en gelijk het topic vanaf de start doorgelezen.
Dank je DominoNL.DominoNL schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:13:
Als ik dit soort mods zie heb ik altijd direct te neiging om al mijn 'modjes' per direct bij het grofvuil te zetten! Wat een prachtwerk zeg! Ga zo door!
Forum Lurker, Reageer weinig, lees veel.
+1RoboticPro schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 17:32:
Dat ziet er echt netjes en gelikt uit zeg, ik hoop snel meer te zien!
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Dank je RoboticPro.RoboticPro schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 17:32:
Dat ziet er echt netjes en gelikt uit zeg, ik hoop snel meer te zien!
Dank je thijsco19.
Dank je Singular1ty.Singular1ty schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:49:
Superstrak weer! Zo'n custom backplate wil ik ook wel!
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.
Android developer & dürüm-liefhebber
Meelobee schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 15:58:
Vet met die stroken imo is optie 1 de mooiste, geeft een wat cleanere look als optie 2.
Cheezus schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 16:11:
Ik heb je mod vanaf het begin gevolgd maar nog nooit gereageerd, dus ik zal beginnen met complimenten voor je vakwerk en oog voor detail. Alles ziet er echt perfect uit en vormt een mooi geheel
Is het een idee om in plaats van de schuine latjes RVS plaatjes te gebruiken en de lijnen van je reservoirs door te trekken? Qua hout ben ik in ieder geval voor gelijke lengtes, dat oogt wat rustiger.
thijsco19 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 23:04:
Mooie update!
Ik vind zelf optie 2 wel iets mooier, is wat minder 'massief', anders heb je over de hele lengte die grote driehoeken, nu heb je dan met afbraak met die kleinere wat wel iets mooier oogt.
daantjer94 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 23:21:
Als je dat hout ook lakt lijkt optie 1 mij mooier. Is rustiger en kan denk ik beter de grillen van esthetiek doorstaan door de eenvoud.
UgotHeinzzd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 13:28:
Weer een mooie update PascalDat eikeltjeshout staat sjiekkies man!
Optie 1
Bedankt voor jullie reacties en ik heb besloten om voor optie 1 te gaan.Mavamaarten schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 13:37:
Ik volg deze ook al wel effie, en ik zou voor optie 1 gaan. KUTGM!
Nickname KasPlantje.
Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!
Dank je en naar mijn mening geeft het hout een wat warmere en klassieke uitstraling aan het bureau.Het is natuurlijk maar hoe je het bekijkt.Ianovski schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 21:02:
Die buizen komen veel voor tegenwoordigMaar ziet er wel weer super uit joh! Die houten afwerkingen zijn heel mooi, geeft het bureau een meer zakelijke uitstraling vind ik! Heel mooi!
Dank je kerel.UgotHeinzzd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:10:
Ziet er mooi en strak uit met de gebruikte fittingen en buizen
Nickname KasPlantje.
ora et labora
Verwijderd
Dank je GerGio en ja het is een moeilijke optie maar ik had geen zin om de cover weg te gooien.Ik denk dat de buizen perfect gaan passen bij de koelblokken en de rest van de hardware.GerGio schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 01:16:
Ziet er weer goed uit,
Wat betreft je cover heb je zeker gekozen voor een moeilijke optie aluminium lassen is nu niet echt eenvoudig daar moet je zeker een goede lasser voor zijn.
Het gebruik van RVS buizen lijkt me zeker goed tot zijn recht komen in deze mod
KUTGW Groet Gerrit
Dank je mrc4nl en mooi dat je dingen ziet die je zelf ook kan toepassen.mrc4nl schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 01:25:
en meteen gebookmarked. de desk ziet er nu al goed uit.
verder zie ik ook dingen die ik in mn eigen desk toe kan passen.
ga zo door pascal!
Dank je ChicaneBT.Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 02:20:
Mooi wat je allemaal wel niet kan maken met de juiste tools en ervaring. Ziet er erg mooi uit.
Idd en dank je.Thaerel schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:16:
Lekker bedrag die je weer kan gebruiken voor je desk! Gefeliciflapstaart!
Dank je Marnix.
[ Voor 15% gewijzigd door paslis op 29-08-2012 16:51 ]
Dank je en idd mooi meegenomen.masauri schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:02:
congreats, altijd mooi meegenomen:-)
Dank je Arjan en deze had echt niet in mijn auto gepast samen met White.Arjan_25 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:10:
Ten eerste natuurlijk gefeliciteerd met deze 1e plaats!!!! Jammer dat deze nog niet af was anders had je deze mee kunnen nemen. Petje af voor jouw kennis en kunde. En zeker met het oog op details. Blijf hem volgen.
KUTGW!!
Nickname KasPlantje.
Niet nodig gewoon je ding doen.Solid Seal schreef op zondag 02 september 2012 @ 19:34:
Ik denk dat ik maar stop met mijn design en gewoon een windowtje uit mijn kast zaag ..
Flabbergasted.
P.S. Hoe zwaar gaat deze desk ongveer wegen ? zonder hardware.
Dank je GerGio en het bureau moet ook niet strak tegen de muur omdat hij electrisch verstelbaar is heb ik hem liever vrij staan.Ook het bovenblad heeft een oversteek.GerGio schreef op zondag 02 september 2012 @ 19:38:
Ziet er weer goed uit deze update en gefeliciteerd met je prijs
Maar toch even een domme vraag: Je maakt nu de aansluitingen aan / in de achterkant, is dat niet onhandig want zo kun het bureau nooit helemaal strak ten de muur zetten want dan zitten je aansluitingen klem / in de weg?
Dank je Alain en ja eindelijk weer wat kunnen doen aan de desk.snelleeddie schreef op zondag 02 september 2012 @ 20:29:
Ziet er zoals gewoonlijk weer goed uit! Zal wel goed hebben gedaan om terug aan je desk te kunnen werken.
Dan nog moet je zowat bijna een haakse voedingkabel er in stoppen. Past dat met die oversteek dan? Volgens mij is het nog steeds onhandig om je bureau van 60kg+ van de muur te moeten trekken omdat je een kabeltje erbij wilt prikken.paslis schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:22:
Dank je GerGio en het bureau moet ook niet strak tegen de muur omdat hij electrisch verstelbaar is heb ik hem liever vrij staan.Ook het bovenblad heeft een oversteek.
[ Voor 17% gewijzigd door jip_86 op 03-09-2012 17:44 ]
http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen
Zoals ik al zei komt het bureau niet strak tegen de muur te staan dus een kabel erbij prikken gaat geen probleem zijn.jip_86 schreef op maandag 03 september 2012 @ 17:43:
[...]
Dan nog moet je zowat bijna een haakse voedingkabel er in stoppen. Past dat met die oversteek dan? Volgens mij is het nog steeds onhandig om je bureau van 60kg+ van de muur te moeten trekken omdat je een kabeltje erbij wilt prikken.
Dank je en die kabel had ik nog liggen ik geloof dat ik die ooit uit een behuizing gehaald heb.Supsooi schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:55:
Ik blijf het echt een awesome idee vinden zo'n verstelbaare deskPC.
Een vraag waar heb je die kabel vandaan die je in je PSU stopt en daarna aan de achterkant van je desk bevestigt?
www.Madebykier.com CiP : TJ11 Carbon - LiLi Tower CCiP : Lightning McMod
Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput
Dat ligt dan aan jou. Hier werkt alles prima.Consigliere schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 07:34:
Helaas laad geen 1 van de zoveel foto's !
Dank je TheMrWishtle en alles is te leren.TheMrWishtle schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:31:
Dit wordt echt geweldig. Ik wou dat ik computers in elkaar kon zetten. En dan moet ik ook nog eens iets creatiever worden.
Dank je en de foto's zijn gewoon te zien.Consigliere schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 07:34:
zal een heel gaaf project worden!
Helaas laad geen 1 van de zoveel foto's !
iig succes
Hier ook.PilatuS schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:35:
[...]
Dat ligt dan aan jou. Hier werkt alles prima.
Verwijderd
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2012 19:24 ]
Ik denk dat deze doorverbonden gaan worden. Dan heb je 1 stekker aan de buitenkant in plaats van een losse kabel die ergens uit komt.jip_86 schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:28:
Heb je nu niet aan twee kanten een stekker voor de psu? (psu zelf en de tafel) Of is die je in de tafel zelf hebt zitten ergens anders voor?
Addicted to silent computing
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
jip_86 schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:28:
Heb je nu niet aan twee kanten een stekker voor de psu? (psu zelf en de tafel) Of is die je in de tafel zelf hebt zitten ergens anders voor?
Crahsystor schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:31:
[...]
Ik denk dat deze doorverbonden gaan worden. Dan heb je 1 stekker aan de buitenkant in plaats van een losse kabel die ergens uit komt.
F.West98 schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:06:
Misschien een idee:
Je kan een stekkerdoos in die 'bak' achterin leggen (waar je psu zit) en dan met 1 snoer, via de poot, alles van stroom voorzien? Lijkt me leuk
Ik ga dus zelf een soort van stekkerdoos maken binnenin de desk.Alle stroomkabels gaan daar naartoe zodat ik met 1 kabel in het stopcontact alles voorzie van stroomDamic schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:26:
@f.west98: dat is wel een vet idee, heb je maar 1 power kabel en heb je overal 230V, waar je het nodig hebt.
Dank je DigitalError.DigitalError schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:31:
ziet er super strak uit! KUTGW!!
Dank je Pixeltje.Pixeltje schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:54:
Mooi werk weer, dat eiken blad is overigens echt top!
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq