Dan is het symmetrische effect wegTr4il schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 09:55:
Hmm, als je de ram blokken zo houd, dan zou ik wel het cpu blok een kwartslag draaien
Verder mooi werk!
Je hebt nu twee keer naar rechts, en daneentje naar links, dus het is toch helemaal niet symmetrisch? Want als je hem draait, heb je 1x EK van links naar rechts, dan 1 x EK van boven naar beneden, en dan 1x EK van rechts naar links
Tadaaa
Gewoon al die EK emblemen wegvijlen Kier, en daarna 3 dagen polijsten.

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?
Ok...ff nog meer symmetrie

www.Madebykier.com CiP : TJ11 Carbon - LiLi Tower CCiP : Lightning McMod
Gefeliciteert kier met je tweede plek in de HWI/CM/MSI Casemod Competitie
Zo te zien was de vakjury het niet helemaal met ons eens want dan had je gewonnen.
Zo te zien was de vakjury het niet helemaal met ons eens want dan had je gewonnen.
Nickname KasPlantje.
Thanks man, vind kiezers stemmen ook leukerGvanGiessen schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:23:
Gefeliciteert kier met je tweede plek in de HWI/CM/MSI Casemod Competitie

Update!!!
Deze dagen lekker lopen hakken en zagen in de cosmos. Gat voor de vaste tube/ Fillport en daarnaast sparing voor de fitting van de pomp.

Sparing voor de gpu,s in- en outlet

Sparing voor de bekabeling van de gpu,s

En de sparing voor de sata wat groter gemaakt

Hetzelfde gedaan voor de 24 pins voeding.

Ook heb ik een gat gemaakt in de zijkant van de 5.25 bay

En 2 fillports gemaakt

En aan de onderkant van de 5.25 heb ik ook een groot gat gemaakt voor de in en outlets van de reservoirs ed.

Dit alles heb ik met U-channel edge van Mnpctech voorzien.

Verder nog wat leuke dingen met de pomp/reservoirs gedaan. Alles met vaste tubes

Hierover later meer. Daarnaast ben ik alvast met de bekabeling en doorvoeren bezig geweest.
Voor de gpu voeding heb ik wat gaatjes afgetekent.

Voorboren met 1.5mm

3mm

En 4.5mm

Dit is genoeg om ader voor ader (gesleeved) door te voeren

Voor de gpu voeding heb ik extensions gebruikt

En gesleeved in 4 kleuren. Zwart, titanium grijs, grijs en wit

Andere kant nog even los gelaten

één voor één doorgevoerd en de male connector erop geplaatst

Ditzelfde heb ik gedaan voor de 24 pins voeding.

En alles even geplaatst op één gpu voeding na dan (shrink is op)

Nice die kabels zien er echt supergaaf uit zo! 
Wel een hoop werk om ze stuk voor stuk door te voeren zeg.. resultaat is er ook naar, maar volgens mij zijn dat de klusjes waar ze de term 'monnikenwerk' voor hebben uitgevonden
Wel een hoop werk om ze stuk voor stuk door te voeren zeg.. resultaat is er ook naar, maar volgens mij zijn dat de klusjes waar ze de term 'monnikenwerk' voor hebben uitgevonden
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
kier schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:15:
[...]
Deze dagen lekker lopen hakken en zagen in de cosmos. Gat voor de vaste tube/ Fillport en daarnaast sparing voor de fitting van de pomp.
Anoniem: 302316
het begint er wel weer gelikt uit te zien zo
wat voor kleur wordt die mobo 'backplate' dan of blijft die wit?
Dat wit zou naar mijn smaak inderdaad ook jammer zijn, maar blijft jouw keuze natuurlijk. Ik zou zelf denken aan een donkere, hoogglans camo-opdruk, lijkt me hier wel mooi passen. Niet te licht dus, anders vloekt het zo met de rest.
Wat je ook doet, ik blijf 'm volgen. Altijd weer mooi om te zien wat je neer weet te zetten
KUTGM!
Wat je ook doet, ik blijf 'm volgen. Altijd weer mooi om te zien wat je neer weet te zetten
Ziet er mooi uit Kier KUTGW.
Ik vind het verloop van de kleuren in de kapels van binnen naar buiten van licht naar donker lopen.
Toch even een vraagje waar haal je die sleeves vandaan?
Ik vind het verloop van de kleuren in de kapels van binnen naar buiten van licht naar donker lopen.
Nickname KasPlantje.
Netjes hoor! Mooie sleeving weer! Ik moet zeggen, dat sleeven blijf ik een drama vinden!
Welke tool gebruik jij nu voor het losmaken van de connectors? We hebben dat ook geprobeerd, maar na lang pielen, toch maar gewoon besloten om alle draden door te knippen, solderen en weer te sleeven! Drama werk!
Daarom toch wel benieuwd welk specifiek tooltje jij gebruikt.
Die van ons was nl binnen 8 minuten afgebroken. Toen zelf iets gefabriceerd, maar dat werkte ook niet echt lekker!
Welke tool gebruik jij nu voor het losmaken van de connectors? We hebben dat ook geprobeerd, maar na lang pielen, toch maar gewoon besloten om alle draden door te knippen, solderen en weer te sleeven! Drama werk!
Die van ons was nl binnen 8 minuten afgebroken. Toen zelf iets gefabriceerd, maar dat werkte ook niet echt lekker!
Basement Bios ---- Exo-S
Tis even werk ja, maar dan heb je wel watPixeltje schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:30:
Nice die kabels zien er echt supergaaf uit zo!
Goeie ouwe tijd
Daar ben ik nog niet over uit...maar komt zeker wel iets anders als het witte nuAnoniem: 302316 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 00:52:
het begint er wel weer gelikt uit te zien zo
Geen como maar ben zeker wel iets van plan hiermee...suggesties zijn welkom3XPER7 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 01:13:
Dat wit zou naar mijn smaak inderdaad ook jammer zijn, maar blijft jouw keuze natuurlijk. Ik zou zelf denken aan een donkere, hoogglans camo-opdruk, lijkt me hier wel mooi passen. Niet te licht dus, anders vloekt het zo met de rest.
Wat je ook doet, ik blijf 'm volgen. Altijd weer mooi om te zien wat je neer weet te zettenKUTGM!
ThanksGvanGiessen schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 08:16:
Ziet er mooi uit Kier KUTGW.
Tooltje wat ik gebruik is dit tooltje http://www.display.nl/mol...-fit-connectoren-ht60630bMystikal schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:33:
Netjes hoor! Mooie sleeving weer! Ik moet zeggen, dat sleeven blijf ik een drama vinden!
Nu heb ik hem zaterdag helaas gesloopt, en alweer een nieuwe besteld. Maar bovengenoemde sleeve is met twee nietjes gedaan. Aan weerzijde van de connector het nietje inbrengen
Anoniem: 263922
Als hij het cpu-blok een kwartslag zou draaien is het op een andere manier symmetrisch ,het rechtse ram-koelblok heeft het ek logo gespiegeld aan het andere ram-blok, waar het logo op het cpu-blok mee gelijk staat. Waar je dan wel tegen aanloopt is dat de slangen niet meer symmetrisch lopen als je het cpu-blok een kwartslag zou draaien, dan is de huidige oplossing toch met afstand de beste.
Dank u....mede door uw comment blijf ik bij deze setupAnoniem: 263922 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:13:
[...]
Als hij het cpu-blok een kwartslag zou draaien is het op een andere manier symmetrisch ,het rechtse ram-koelblok heeft het ek logo gespiegeld aan het andere ram-blok, waar het logo op het cpu-blok mee gelijk staat. Waar je dan wel tegen aanloopt is dat de slangen niet meer symmetrisch lopen als je het cpu-blok een kwartslag zou draaien, dan is de huidige oplossing toch met afstand de beste.
Sorry Kier dat was wel erg onduidelijk geschreven. Misschien de volgende keer even wat tijd nemen om het juist neer te zetten en vooral na te lezen.
Wat ik zeggen wilde was dat ik het mooi vind dat de kleuren van binnen naar buiten van licht naar donker gaan. Dat contrast daartussen is erg mooi.
Ik heb nog even een vraag wat betreft de sleeves: waar koop jij deze want die zien er echt wel nice uit?
Nickname KasPlantje.
Zeg kier, wat ga je nu met je tweede Cosmos II doen? Ook modden, of heb je hier andere plannen mee?
Denk dat de 2e in de verkoop gaat...sorry maar kdoe nooit 2 dezelfde kasten
En de volgende mod is btw. onderweg. Zal niet te veel verklappen maar heeft iets met een magnum te maken
Nog even een shotje van de 2e gpu installed
En de volgende mod is btw. onderweg. Zal niet te veel verklappen maar heeft iets met een magnum te maken
Nog even een shotje van de 2e gpu installed

wauw die kabels zijn echt geniaal bedacht, alleen lijkt het me wel lastig als je voeding kapot gaat...
je laatste foto doet me denken aan een cobra, echt mooi gedaan
je laatste foto doet me denken aan een cobra, echt mooi gedaan
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Echt prachtig die kabels op deze manier
Nu is de vraag wat voor magnum
Gigabyte assassin of dat ene mooie msi bord
Nu is de vraag wat voor magnum
Gigabyte assassin of dat ene mooie msi bord
http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen
Of zo een?:

---RAWE CEEK!!!---
Dit natuurlijk

Kier, niet de bedoeling om je topic te vervuilen dus je zegt het maar als dat ijsje weg moet he
Wow, mooi 'kleur'gebruik man! Ziet er allemaal top uit!
Signature
Kier,
Ik zag vandaag de revieuw van deze case en dat bracht me bij de gedachte hoe het nu eigenlijk met jou cosmos 2 behuizing is??
Ik zag vandaag de revieuw van deze case en dat bracht me bij de gedachte hoe het nu eigenlijk met jou cosmos 2 behuizing is??
Nickname KasPlantje.
eerst dacht ik: *een cosmos II modden, t zal wel *
maar dat was voor ik dit hele topic las/bekeek
wordt echt gaaf die cosmos
benieuwd naar t eindresultaat
KUTGW
maar dat was voor ik dit hele topic las/bekeek
wordt echt gaaf die cosmos
benieuwd naar t eindresultaat
KUTGW
They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.
Klein dipje wat betreft de hardware maar komt allemaal goed. Wordt zeker vervolgd
Ik zat al te wachten op een update!
wanneer kunnen we er weer een verwachten?
ziet er zeer nice uit, kan niet wachten voor de up coming pciture's
Btw. Weer een nominatie voor MOTM te pakken
http://www.bit-tech.net/m...of-the-month-march-2012/3
Vote if you like!!!
http://www.bit-tech.net/m...of-the-month-march-2012/3
Vote if you like!!!
UPDATE UPDATE UPDATE!
we are waiting man. ziet er namelijk erg strak uit en ik wil meerrr!

Update!!!
Het is een tijd geleden dat ik de Cosmos ge-update heb, maar hier is ie dan....de lang verwachte update
Waar waren we gebleven, met de geleevede kabels. Voor de sata kabels heb ik een sparing gemaakt

En wat sata kabels gesleeved

Eerste rij erin

Tweede rij hierboven op

Zit allemaal nog wat rommelig, maar hier gaan we wat aan doen. Want zo moet het worden...zo strak mogelijk

Om dit zo te krijgen heb ik aan de achterkant van de mobo tray wat gaatjes geboord voor wat tyraps

Strak om het randje vouwen

Ik zal ze niet allemaal gebruiken, maar het vult lekker op.
In de front zitten nog wat open gaten, waar ik wat mesh op maat gemaakt heb

Plex cover er weer voor

Ik vond de "vinnen"on top ook wat gewoontjes, dus hier heb ik een laagje DI-NOC overheen geplakt
Niet schuin maar weer in de lengte richting mee

Ziet er al wat leuker uit. Om dit ook een beetje door te trekken heb ik het schuifpaneel aan de voorkant ook beplakt

En dan nu het grote moment...de loop klaarmaken om te vullen. Hiervoor heb ik alle vaste acryl pijp op maat gemaakt en aangesloten

Resterende slangen ed. nagelopen

Alles maar een beetje met elkaar verbonden

Fillport rechtsboven is om te ...vullen. Let niet op de silvershiny meuk, heb ff geen andere en geen zin om nieuw aan te schaffen. Dit komt niet in het zicht

En toen was het toch echt tijd om te vullen met Mayhem Pastel Ice White

Begint al aardig vol te lopen

Lekker kleurtje hé

Nog één loop te gaan, maar niet vandaag
Ziet er (weer) geweldig uit
Pas je wel op dat je geen schijffouten krijgt door die SATA kabels zo op spanning te zetten? Kan me voorstellen dat de aansluiting aan de schijf dat niet tof vind. Anders dan dat: wat een build weer, en dat kleurtje in je loop is ook wel tof, past prima bij de rest van de kast!
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Mooi hoor, op de 3e foto is het net alsof de slangen leeglopen in een plas witte vloeistof
Thanx...was ook heel even zo
Maar gelukkig snel gefixt
Dit is het soort modwerk wat ik echt mooi vind. Alles zo strak mogelijk met zo min mogelijk kabels en onzin
Kan je mij vertellen watvoor vloeistof je gebruikt?, dat wit is machtig mooii
Ik leer het niet, LEZEN is alles sorry!!!
nutteloze post!
Ik leer het niet, LEZEN is alles sorry!!!
nutteloze post!
[ Voor 29% gewijzigd door LordWhiskey op 01-05-2012 23:21 ]
Eeuwige roemlijst: 1. Achilles
Mayhem Ice White, staat gewoon in de tekstLordWhiskey schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:19:
Kan je mij vertellen watvoor vloeistof je gebruikt?, dat wit is machtig mooii
edit:
Had je ondertussen zelf ook al gezien
[ Voor 9% gewijzigd door Nilsepils op 01-05-2012 23:29 ]
Dank u allen 

Vanavond ff bezig geweest met de front. Ik ben van het plan afgeweken om usb ed daarin te verwerken ivm de looks en de ruimte achter het paneel.

Hiervoor heb ik een strakker geheel gemaakt, zonder de usb meuk en zonder de touch buttons van de aquaero
Deze zijn gewoon niet mooi en funtioneert niet lekker naar mijn mening
Ik heb 3 stukken 3mm plex gezaagd, waarvan de eerste er zo uitziet

En 2 van deze met één x de sparing van het lcd schermpje iets kleiner uitgevoerd

Alles bevestigd

Touch buttons heb ik toch niet nodig omdat ik alles instel met de remote control. En éénmaal ingesteld doe ik er meestal niks meer mee, alleen aflezen dan. De remote heeft een aardig bereik, dus dit zit wel goed

In de Cosmos geplaatst

Spanning erop

Ik twijfel nog of ik het zwarte plex ga beplakken met mat zwart of met carbon, maar met carbon denk ik dat het te druk word.

Vanavond ff bezig geweest met de front. Ik ben van het plan afgeweken om usb ed daarin te verwerken ivm de looks en de ruimte achter het paneel.

Hiervoor heb ik een strakker geheel gemaakt, zonder de usb meuk en zonder de touch buttons van de aquaero
Deze zijn gewoon niet mooi en funtioneert niet lekker naar mijn mening
Ik heb 3 stukken 3mm plex gezaagd, waarvan de eerste er zo uitziet

En 2 van deze met één x de sparing van het lcd schermpje iets kleiner uitgevoerd

Alles bevestigd

Touch buttons heb ik toch niet nodig omdat ik alles instel met de remote control. En éénmaal ingesteld doe ik er meestal niks meer mee, alleen aflezen dan. De remote heeft een aardig bereik, dus dit zit wel goed

In de Cosmos geplaatst

Spanning erop

Ik twijfel nog of ik het zwarte plex ga beplakken met mat zwart of met carbon, maar met carbon denk ik dat het te druk word.
Netjes!
Zou het eerder matzwart maken, zodat het matched met de zijkant van de kast. Carbon zou denk ik ook te druk worden en dit glossy zwart steekt een beetje af imo
Eventueel een randje glossy houden of randje carbon?
Zou het eerder matzwart maken, zodat het matched met de zijkant van de kast. Carbon zou denk ik ook te druk worden en dit glossy zwart steekt een beetje af imo
Eventueel een randje glossy houden of randje carbon?
[ Voor 13% gewijzigd door Leon89 op 03-05-2012 21:52 ]
yup dacht ik ook ja, mat zwart gaat 'm worden
Ziet er weer mooi uit kier leuke kleuren combinatie.
Ik wist niet eens dat er die kleur koelvloeistof was.
Ik heb nog twee puntjes van kritiek maar goed ik ben ook een perfectionistisch mens.
Ten eerste die vinnen boven op in carbon zijn mooi alleen verspringen de lijnen een beetje. Het zou netter zijn als dat gewoon een rechte lijn naar achteren was.
Ten tweede de eerste loop ziet er zo enigszins niet geheel synchroon kun je niet vanaf je linker memorie koeler een de slang naar links laten lopen tot de achterkant van de kast en dan omhoog en naar achter (diepte in) en dan weer terug naar recht zodat je het zelfde beeld krijgt als aan de rechter kant.
Hopelijk kun je er iets mee, voor de rest KUTGW
Groet
Gerrit
Ik heb nog twee puntjes van kritiek maar goed ik ben ook een perfectionistisch mens.
Ten eerste die vinnen boven op in carbon zijn mooi alleen verspringen de lijnen een beetje. Het zou netter zijn als dat gewoon een rechte lijn naar achteren was.
Ten tweede de eerste loop ziet er zo enigszins niet geheel synchroon kun je niet vanaf je linker memorie koeler een de slang naar links laten lopen tot de achterkant van de kast en dan omhoog en naar achter (diepte in) en dan weer terug naar recht zodat je het zelfde beeld krijgt als aan de rechter kant.
Groet
Gerrit
Nickname KasPlantje.
Denk het niet, dan zou lastig worden als het bovenste mosfet/vram (of hoe dat ook heetGvanGiessen schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:20:
[...]
Mayhem heeft nu tegenwoordig hele mooie kleuren in de aanbiedingGvanGiessen schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:20:
Ziet er weer mooi uit kier leuke kleuren combinatie.
Groet
Gerrit
http://www.mayhems.co.uk/shop/en/
Wat de vinnen betreft heb je gelijk (scherp gezien) 2 vinnen verspringen een beetje ja, was ook een hell of a job om ze gelijk te krijgen.
Tis ook lastig om de loop synchroom te krijgen. De tubes van de CPU naar RAM koelers bijvoorbeeld, omdat de outlet en de inlet van het cpu blok verspringen en niet symmetrisch ten opzichte van elkaar zitten.
Wat je aangeeft om van de RAM naar CPU zou wel kunnen, maar dan wordt de curve een beetje groot van de tube...en twijfel of dat mooi wordt
Zal niet echt uitmaken loop/ flow blijft hetzelfde. Denk dat Gerrit bedoelt, ipv vast pijpje naar tube met een curve.plob schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:37:
[...]
Denk het niet, dan zou lastig worden als het bovenste mosfet/vram (of hoe dat ook heet) waterblok ook water nodig heeft.

Je zal het maar kwijt zijn.... het flatkabeltje tussen de pcb pushbuttons en de controller.
En in het begin nog denken, die moet ik weg leggen voordat ik het kwijtraak.
Ik was hem dus kwijt. Gelukkig hadden we Ruud, die nog onderdelen van de Cosmos heeft
Cooler Master Europe Store voor al uw onderdelen.
Ruud bedankt man!!!

En alles doet het weer

Wel grappig dat je het display inverse kan laten schijnen

kassie weer dicht

Bekabeling is nog één grote bende, maar zo heb ik de controller geplaatst

Wordt nog wel iets netter gemaakt
Gaatje geprikt voor de switches en hdd led

En ik heb nog een 3 mm plex cover gemaakt voor de zijkant bay, gaten en sleuven is niks voor mij. Dus deze gaan verdwijnen.

Ivm. met wat lipjes en ander meuk wat uitsteekt heb ik nog een laag gemaakt met hier in de vorm van de CM pushbuttons.

Eerste laag terug geplaatst

Volgende laag erop

Bovenste laag nog wat mat zwart film geplakt

En het resultaat

Lekker strak en de goeie kleur. Ben vandaag ook nog ff druk geweest met de XL window voor de Cosmos. Wat best een uitdaging bleek te zijn ivm weinig vlees en plastic
De window heb ik 1cm rondom groter gemaakt als het bestaande gat. Voor de window heb ik voor het eerst in m,n mod leventje plex bij de bouwmarkt gehaald. Had geen zin en tijd om te wachten op E-shops. Hier komt bij dat het weer eens een grotere maat was als de shops hebben. Daarom dus 2mm prut acryl.
Zagen ging toch best goed (deco) en scheurde niet.

Overal word het nog beter aan gedrukt, maar het zit iig wel.
Voor de metalen cover terug te plakken op het plastic, heb ik contactlijm gebruikt. Dit omdat ik niet veel vlees heb voor dubbelzijdig tape, en het moet gewoon goed vast zitten. Overal klemmen en ander hulp materiaal op, wat een nachtje blijft staan. Hierna wrod de binnenkant ed. nog mooi afgewerkt. Heb uiteraard wel ff gepast, om te kijken hoe de window eruit komt te zien.

En heb nog wat lopen spelen met de verlichte midplate voor de night shot. Denk wel dat ik bovenin ook nog wat licht ga plaatsen.

That's it voor dit weekend...Grtz.
oh nice
i'am lovin it
ik blijf alleen de vorm van de fangrills die je laat zien op de laatse foto er raar uit zien de vorm vind ik niet bij de rest van de kast passen
waarom gebruik je niet hetzelfde deisgn als op de voorkant of zijkant?
dat zou naar mijn mening veel strakker zijn
i'am lovin it
ik blijf alleen de vorm van de fangrills die je laat zien op de laatse foto er raar uit zien de vorm vind ik niet bij de rest van de kast passen
http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen
Dank u L3pl3p schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:44:
Genieten zo op de zondagavond van een Kier-Update ..
Thanks. Wat betreft de fan grill, wil ik toch het Cosmos II gevoel een beetje behouden in deze case.Supsooi schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:47:
oh nice
i'am lovin it
Fan grill is een kopie van de bestaande plastic fan houder, net als de front is ook een kopie van het orginele front .
Verkopen?
Wat een prachtige mod!
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Daar sluit ik me bij aan KUTWGl3p schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:44:
Genieten zo op de zondagavond van een Kier-Update ..
Nickname KasPlantje.
Nog niet
Thanx
As usual ziet het er weer strak uit
Heb je dat plexiglas verhit om die kromming erin te maken, of zit dat gewoon zo geklemd?
Heb je dat plexiglas verhit om die kromming erin te maken, of zit dat gewoon zo geklemd?
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Beetje hitte op los gelaten en licht gebogenMeelobee schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:59:
As usual ziet het er weer strak uit![]()
Geweldig, mijn complimenten voor deze mod, en al je andere! Puur respect.
Bedenk je de ontwerpen zelf? Maak je voor de tijd ook tekeningen? Of begin je gewoon en kijk je wel waar je uit komt, en maak je beslissingen tijdens het modden?
Bedenk je de ontwerpen zelf? Maak je voor de tijd ook tekeningen? Of begin je gewoon en kijk je wel waar je uit komt, en maak je beslissingen tijdens het modden?
Thanks Pascal, ben eigenlijk niet zo van het tekenen. Gebeurt allemaal tijdens de werkzaamheden 

Dit word 1 van de laatste Cosmos updates vriendelijke vrienden. Hierna nog één te gaan, de pro photoshoot.
Want hij is zo goed als af. Was een hele leuke build, mede doordat de Cosmos al in m,n bezit was voordat hij in de winkel lag, en dat de kick-off precies op de minuut gelijk liep met de release.
Hiervoor nog een diepe buiging voor Coolermaster, EKWB, ZOTAC en IT-service.be. Hartelijk dank weer voor het vertrouwen en de steun.
De laatste kleine dingen die ik gedaan heb in deze laatste update.
De witte front heb ik beplakt met zwarte film, wat minder schreeuwd als het witte acryl, wel nog met witte lijnen zichtbaar.

Alle deuren opengeklapt en de big, big Cosmos tentoongesteld

Als voeding heb ik een mooie modulaire Coolermaster Hybrid 1050W

Aansluitingen genoeg

Mooi wat ruimte over na plaatsen, wat mooi van pas komt voor de overlengte van de kabels

Cover is ook geplaatst met de HDD's

Omdat het inside nog wat donker was bovenin, heb ik nog een ccfl balkje geplaatst in een custom beugel welke ik op de 360 rad heb vast gebout mbv de bestaande fan gaten. Hijs in deze foto nog wat fel, maar dit heb ik softer gemaakt met een koker van wit papier.

Nog de laatste hand gelegd aan de sleeved kabeltjes, beetje strak trekken ed.

Totaal overzichtje van de PCI-e, 24pins en de sata's

En het interne eindresultaat

En m'n favorite picture

Next update....Final photoshoot

Dit word 1 van de laatste Cosmos updates vriendelijke vrienden. Hierna nog één te gaan, de pro photoshoot.
Want hij is zo goed als af. Was een hele leuke build, mede doordat de Cosmos al in m,n bezit was voordat hij in de winkel lag, en dat de kick-off precies op de minuut gelijk liep met de release.
Hiervoor nog een diepe buiging voor Coolermaster, EKWB, ZOTAC en IT-service.be. Hartelijk dank weer voor het vertrouwen en de steun.
De laatste kleine dingen die ik gedaan heb in deze laatste update.
De witte front heb ik beplakt met zwarte film, wat minder schreeuwd als het witte acryl, wel nog met witte lijnen zichtbaar.

Alle deuren opengeklapt en de big, big Cosmos tentoongesteld

Als voeding heb ik een mooie modulaire Coolermaster Hybrid 1050W

Aansluitingen genoeg

Mooi wat ruimte over na plaatsen, wat mooi van pas komt voor de overlengte van de kabels

Cover is ook geplaatst met de HDD's

Omdat het inside nog wat donker was bovenin, heb ik nog een ccfl balkje geplaatst in een custom beugel welke ik op de 360 rad heb vast gebout mbv de bestaande fan gaten. Hijs in deze foto nog wat fel, maar dit heb ik softer gemaakt met een koker van wit papier.

Nog de laatste hand gelegd aan de sleeved kabeltjes, beetje strak trekken ed.

Totaal overzichtje van de PCI-e, 24pins en de sata's

En het interne eindresultaat

En m'n favorite picture

Next update....Final photoshoot
AWESOME!!!!!!!!!!!
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Mooi ding zeg! Waarom had je eigenlijk niet waar de sata kabels ingaan alleen vierkante gaten er uit gehaald? Lijkt mij mooier 
PS.
Heb je nog wat kabels over van de CM voeding? (die je niet gebruikt) En zou je die voor een klein prijsje willen verkopen
?
PS.
Heb je nog wat kabels over van de CM voeding? (die je niet gebruikt) En zou je die voor een klein prijsje willen verkopen
[ Voor 34% gewijzigd door ion op 12-05-2012 23:12 ]
ik dacht ook al zoiets op te vangen uit de foto._ferry_ schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 22:15:
Mooi hoor, op de 3e foto is het net alsof de slangen leeglopen in een plas witte vloeistof
mijn complimenten aan de kok, heb zojuist een nerdgasm gehad van de schoonheid van je mod
ga zo door!
Thanks mannen

Zend maar een lijstje wat je nodig hebt, mischien kan ik je van dienst zijn

Mischien wel mooier ja, maar kga niet meer alles uit elkaar halenionn schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 23:05:
Mooi ding zeg! Waarom had je eigenlijk niet waar de sata kabels ingaan alleen vierkante gaten er uit gehaald? Lijkt mij mooier
PS.
Heb je nog wat kabels over van de CM voeding? (die je niet gebruikt) En zou je die voor een klein prijsje willen verkopen?

Ja snap ikkier schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 23:40:
Thanks mannen![]()
![]()
[...]
Mischien wel mooier ja, maar kga niet meer alles uit elkaar halen![]()
![]()
Ik zal is een lijstje sturen
Wat doe je toch met al die builds? Gaan ze met hardware en al naar een persoon die hem koopt? Gaat ie naar de sponsors terug? Of heb je je kinderkamer omgetoverd in een grote 'Hall of Kier'?
Af en toe zet ik wat te koop. En via tweakers raak ik ze meetal wel kwijt.
De casemods worden over het algemeen zonder hardware verkocht ivm recycle van deze in volgende builds
De casemods worden over het algemeen zonder hardware verkocht ivm recycle van deze in volgende builds
Verblindend mooi dit! Ik blijf je builds super vinden, kan er niks anders van maken.
Heb ook nog een vraagje, doe jij ook aan voedings sleeven voor mensen?
Heb ook nog een vraagje, doe jij ook aan voedings sleeven voor mensen?
Dank u
Helaas staat het sleeven ff op hold. Heb het heel druk met andere dingen, mischien in de toekomst weer
Helaas staat het sleeven ff op hold. Heb het heel druk met andere dingen, mischien in de toekomst weer
Jawel het is weer zondag avond en ik zit weer naar een schitterende update te kijken van Kier.
Het is een mooi systeem geworden hier. Ik vind dat zwarte film op de voorkant een echte vooruitgang maakt het wat subtieler.
KUTGW is misschien voor deze build over maar dan heb je dat vast voor de volgende build. Werd iets met magnums toch?
Het is een mooi systeem geworden hier. Ik vind dat zwarte film op de voorkant een echte vooruitgang maakt het wat subtieler.
KUTGW is misschien voor deze build over maar dan heb je dat vast voor de volgende build. Werd iets met magnums toch?
Nickname KasPlantje.
Anoniem: 263922
Heel erg strak, thema heb je ook geweldig uitgewerkt en de verlichting is precies goed
Waarom heb je de reservoirs tot de nok gevuld? Begon het te schuimen? Wou dat ik zelf een iets grotere had om het water te zien stromen, maar zo'n 100 res heeft z'n beperkingen
Waarom heb je de reservoirs tot de nok gevuld? Begon het te schuimen? Wou dat ik zelf een iets grotere had om het water te zien stromen, maar zo'n 100 res heeft z'n beperkingen
Nee niet echt schuimen, maar wil geen lucht erin hebben, en ook gevuld hebben als hij uit staat
Morgen gaat de Cosmos naar de studio, dus met veel pijn en moeite van mn zoldertje getild
Eenmaal beneden kon ik het niet laten om toch nog ff snel een pic te schieten van mn watchrabbit en de Cosmos

Morgen gaat de Cosmos naar de studio, dus met veel pijn en moeite van mn zoldertje getild
Eenmaal beneden kon ik het niet laten om toch nog ff snel een pic te schieten van mn watchrabbit en de Cosmos

konijn past er goed bij!
Echt een supertoffe mod geworden! en ik moet zeggen ik vind het juist wel wat hebben die sata-kabels op deze manier. Hoogstends zou je die kunnen verkorten en een SSD op het lege vlak plakken (voor de look ofc). maar dit zou wel weer een hoop tijd kosten!
Top mod!
Echt een supertoffe mod geworden! en ik moet zeggen ik vind het juist wel wat hebben die sata-kabels op deze manier. Hoogstends zou je die kunnen verkorten en een SSD op het lege vlak plakken (voor de look ofc). maar dit zou wel weer een hoop tijd kosten!
Top mod!
[ Voor 8% gewijzigd door osseh op 17-05-2012 22:59 ]
R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

Het was een paar weken wachten....maar hier de final pics. Het wachten iig waard hoop ik
The final pictures of the Cosmos II MbK

Special thanks goes to:
Raymen, Marco en Ruud van Coolermaster

Chris en Carsten van ZOTAC

Gregor van EKWB

En Eddy van IT-Service.be

En uiteraard alle members van dit forum voor de comments en ideeen.
prachtig gewoon alles klopt gewoon. volg met plezier al je builds. KUTGW
Hier een groot bewonderaar van je mods!
De fotoshoot maakt het ook altijd weer af!
CCIP UltraThin Sponsors: Fractal-Design Techflex
Pure perfectie, kan er niks anders over zeggen... sprakeloos! Prachtig om te zien dit, wow!
Nice! Mooie shots en toffe mod weer, gefeli!
Mooie foto's pik! Misschien wat meer alu in mogen gebruiken
Hi, het is alweer tijd om te stemmen voor uw favoriete tower mod/ scratch mod of cooler mod.
Alsjeblieft stem voor de Coolermaster Cosmos II MbK by Kier als je deze build mooi vind en maak tevens kans op mooie prijzen http://www.facebook.com/coolermaster/app_419693664758569
Alsjeblieft stem voor de Coolermaster Cosmos II MbK by Kier als je deze build mooi vind en maak tevens kans op mooie prijzen http://www.facebook.com/coolermaster/app_419693664758569
HELD het enige juiste woord hiervoor. volg al je topics de een nog mooier dan de andere. Maar al zou ik het willen (zou niet weten waarom) dan nog kan geen een slechte build vinden haha. Dit is echt weer een TOP-build zeker goed bezig, de skills zijn er duidelijk wel.
Maar ik moet zeggen de watchrabbit die deed het hem toch wel hoor haha!!
Learn from yesterday, Live for today, Hope for tomorrow
Wat een mod-meester is die jongen toch!!
1 dingetje dat ik nog wel even wilde doorgeven; sinds niet al te lang staat er op de site van Mayhems dat je de slangen van Tygon en PrimoChill beter niet kunt gebruiken i.c.m. de pastel vloeistof i.v.m. bruin tot groene aanslag. Ik kon zo snel nergens terug vinden welke slangen je hebt gebruikt, maar ik ben zelf erg fan van Tygon en kan dus m'n complete pas gevulde loop weer leeg trekken..
http://www.mayhems.co.uk/front/pastel.html#.UMcOhuQTmE0 (rechts onderaan)
1 dingetje dat ik nog wel even wilde doorgeven; sinds niet al te lang staat er op de site van Mayhems dat je de slangen van Tygon en PrimoChill beter niet kunt gebruiken i.c.m. de pastel vloeistof i.v.m. bruin tot groene aanslag. Ik kon zo snel nergens terug vinden welke slangen je hebt gebruikt, maar ik ben zelf erg fan van Tygon en kan dus m'n complete pas gevulde loop weer leeg trekken..
[ Voor 13% gewijzigd door DominoNL op 11-12-2012 11:45 ]
Thanks TIMOT, ben erg blij met je reactie...hier doen we het voor.TIMOT schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:21:
HELD het enige juiste woord hiervoor. volg al je topics de een nog mooier dan de andere. Maar al zou ik het willen (zou niet weten waarom) dan nog kan geen een slechte build vinden haha. Dit is echt weer een TOP-build zeker goed bezig, de skills zijn er duidelijk wel.
Hi Mr. Domino, Volgens mij heb ik een merkloos slangetje gebruikt voor het zicht gedeelte. Dit ivm de curve die ik nodig had en meest voorkomende merken knikten bij deze ronding. de slangen onder de midplate cover zijn gewoon van Tygon. Ben zelf niet zo'n fan van Mayhem, maar voor deze build had ik het gewoon nodig.DominoNL schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:44:
Wat een mod-meester is die jongen toch!!![]()

Thanks jury, mannen (en vrouwen) voor de votes. En niet te vergeten Cooler master voor de compo

Wow foutje...ben 2e geworden nu
whoa gefeliciteerd
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Anoniem: 408459
mooi hoor ... een ding wat net niet zo 100 precent mooi is is de fanholes achterin de kast
Gefeliciteerd! Alles zeer verdiend natuurlijk!
Thanks Peet, lekker wakker worden dit 
nog 1 keer dan mijn beste GoT members, vote on Cooler Master Cosmos II MbK
if you like!!!
http://www.bit-tech.net/m...23/mod-of-the-year-2012/8
En niet te vergeten fijne dagen toegewenst
nog 1 keer dan mijn beste GoT members, vote on Cooler Master Cosmos II MbK
if you like!!!
http://www.bit-tech.net/m...23/mod-of-the-year-2012/8
En niet te vergeten fijne dagen toegewenst