Tadaaa
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=CVxwaQhYkMs]

Veel mails binnen, had niet verwacht dat er zoveel zouden reageren!
Maar 5 enermaxen is wel overkill, godsamme wat een hoop licht.
Wel en mooie mod! Die Techflex sleeve lijkt me wel wat
Je maakt het ons wel spannend
M.a.w. we need update
Ik zal gelijk ff een nieuw filmpje maken, mijne was zwaar onduidelijk en binnen no time stond mn youtube vol met denigerende pleuris opmerkingen.... Lutservolk
[ Voor 20% gewijzigd door UtopiaM op 03-02-2012 00:19 ]
Ben maar eens begonnen met sleeven, hier het resultaat tot nu toe.

Onwijs dikke en mooie sleeving moet ik zeggen. Is de clean cut van techflex. Naar mijn idee beter geschikt dan de flexo pet.
Over een week maak ik de winnaar van mn contest bekent, heb je hier nog niet aan mee gedaan scroll dan even terug en win een bizar mooie enermax duo fan!
Bij voorbaat dank
355dc + ? en een res laten maken bij brink of modding?z999 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 22:50:
Geachte lezers, ik heb een vraag! Ik ben al een tijd op zoek naar een goede pomp + reservoir. Heeft iemand daar een goed idee over? Het zal wel handig zijn als het meegaat in de vormen van de kast namelijk
Bij voorbaat dank
If water polo was easy, it would be called football
Johann Sebastian Bach
Ik heb al bij alphacool staan kijken op de site :
http://www.alphacool.com/...-IG-incl--Attachment.html
1500l/h, holy shit. En relatief cheap ook nog.... humz
Nou heeft dit ding een opvoerhoogte van 3,7m dus zit het wel snor, maar de onderschatte MCP355 pompjes hebben in feite een hogere opvoerhoogte (meer pressure head) dan de D5jes, en zijn daardoor eigenlijk geschikter voor zware loops.
Dat ding zal overigens op vol vermogen ook niet bepaald stil zijn...Waarom heb je eigenlijk de voeding teruggestuurd?
Verder, mooie mod, kijk uit naar de volgende update
94,95 €*z999 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:58:
Humz, de voeding is terug gestuurd, en ik krijg een ander exemplaar. Die overigens nog dikker is, we wachten het af
Ik heb al bij alphacool staan kijken op de site :
http://www.alphacool.com/...-IG-incl--Attachment.html
1500l/h, holy shit. En relatief cheap ook nog.... humz
incl. 19 % Tax
excl.Shipping costs
"Redelijk cheap"

Android developer & dürüm-liefhebber
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
LOL, die oude voeding moet ik nog naar de $@!#$ helpen. De andere voeding was blijkbaar niet echt geschikt, ik krijg nu een sterkere.
Ik heb een andere voeding gekregen van spacepromotion!
De zm850

Gelijk de techflex sleeve eroverheen

Veel verder ben ik nog niet gekomen, mijn lamptron tooltje gaf de geest en de nietjes zijn net te dun
Maar, de volgende fans wachten nog op een baasje

Ik wil uiteraard iedereen die dit volgt bedanken
voeding + sleeving ziet er ook goed uit.Als je niet wint, wees dan niet getreurd! Aan het eind geef ik een groter prijspakket weg!
De voeding is alleen veelte groot, die gaat niet passen. Dus dat word met alu spelen
op naar het echte case-modden! (dit is ook een echte case modz999 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:25:
De voeding is alleen veelte groot, die gaat niet passen. Dus dat word met alu spelen
die enermax fans kun je daar de led ook apart van uitschakelen?
door bijvoorbeeld een aparte connecter ervoor te maken ofzo?
Dit zijn de trio's, je kan dus schakelen met een knopje.
is het niet mogelijk om een parallel lijntje te trekken of intern een weerstandje te plaatsen zodat de verlichting wel te dimmen is? En kun je meerdere fans op dezelfde schakelaar zetten zodat je niet 60 keer op een knopje moet drukken voor al je fans in dezelfde modus staan?
Mooie build iig!
[ Voor 3% gewijzigd door Pixxel op 11-02-2012 01:01 ]
Mooie disco ;)! Maar ik zou wel vaak moeten klikken voordat ik mijn instelling gevonden heb (uit)
En wat een gruwelijk mooie voeding! Misschien komt ie wel op mijn verlanglijstje te staan!
[ Voor 43% gewijzigd door Gertjezzz op 11-02-2012 14:13 ]
CCIP UltraThin Sponsors: Fractal-Design Techflex

Android developer & dürüm-liefhebber
i hope i winz999 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 17:50:
Contest is gesloten, ik ga er morgen even achteraan wie gewonnen heeft
wie niet?
edit: trouwens z999 ik hoop ook op een filmpje met meer de overview van de case?
[ Voor 22% gewijzigd door megadoom op 12-02-2012 20:09 ]

De winnaar is bekent!!
na een random generator ( http://www.random.org/ ) heb ik een keuze gemaakt uit de velen emails die ik ontvangen heb. De betreffende persoon heeft een email gehad en kan zijn prijs binnenkort op de deurmat verwachten!
Gefeliciteerd Sjon!
Iedereen hartelijk dank voor het meedoen aan deze contest! Wees niet getreurd, er komt binnenkort een nog een contest waarin ik "iets" meer beschikbaar stel!
Vandaag 2 kleine zaagjes gehaald om verder te gaan met het sleeven. Dit doordat ik mijn lamptron (crap) tooltje vrijwel direct kapot was. Geen aanrader dus.
Het idee kwam hier vandaan:
YouTube: PSU CABLE SLEEVING SLEEVE 24PIN ATX 8 PIN 6 PIN EASY REMOVE. FASTEST METHOD. POWER SUPPLY
Werkt als een trein!

Wat een mooie chaotische volle bos, zwaar onder indruk van de sleeve
De psu past er nog niet in, ik heb nagemeten dat ik zo'n 6 cmer tekort kom, wat weer goed uitkomt. Want: pricewatch: Lian Li PE-01 Power Supply Bracket lijkt mij een goede keuze. Zo hoef ik geen alu te bewerken, en duur kan ik het ook niet noemen.
Ik hoop dat ik de kast zelf vrij vlot af ga krijgen, zodat hij door kan richting de paintbrusher. Maargoed, laat ik niet op de zaken vooruit lopen, er moet nog aardig wat gebeuren. Mocht je een briljant idee hebben, roep maar raak!
Gr
Update dan maar
Ik heb onwijs veel ruzie met mijn digitale camera. De kwaliteit gaat vrij rap achteruit en hij stelt zich ook niet meer fatsoenlijk. Zal eens kijken wat ik er mee ga doen, want het schiet zo niet echt op.
Zoals bekent, de voeding paste niet. Daar moet ik nog die Lian Li PE-01 Power Supply Bracket voor halen.
Maar, kon het niet laten om toch even een poging te wagen om te kijken hoe het geheel eruit gaat zien.

Ook de 8 pins cpu komt wat tekort aan lengte. Daar zal ik ook nog een extensie voor moeten halen, mgoed dat komt vanzelf wel. Kan beter alles in 1 keer kopen vermoed ik zo.

Nu maar eens even brainstormen over hoe nu verder. Die fan bovenaan heb ik er uit gehaald, ik wil die graag zwart hebben. Weer iets wat ik nog moet doen.
toch jammer omdat deze niet in het kleurschema past...
het begint nu aardig te lijken, alleen ziet de case er van buiten een beetje uit alsof er niks mee is gebeurd (bahelve 2 gaten erin gezaagd). ik had wel gehoopt dat je bijv. een verlicht logo voorop de kast doet (in het deurtje?)
Misschien dat sommigen me nog kennen, maar waarschijnlijk niet meer
Werk je de randen nog bij die beschadigd zijn door het slijpen, en wat dacht je er van om ook wat witte CF folie te gebruiken, en gebruik je 3M di-noc folie?
Daar zie je dus niks meer van op den duur.
tuurlijk ken ik jou nog welThe_Resetter schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 19:34:
Zo het is een aantal jaren terug dat ik nog casemodde, ik zie dat het nog niet dood is gegaan
Misschien dat sommigen me nog kennen, maar waarschijnlijk niet meer![]()
Werk je de randen nog bij die beschadigd zijn door het slijpen, en wat dacht je er van om ook wat witte CF folie te gebruiken, en gebruik je 3M di-noc folie?
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Ohhh, t is een bump

Mop mop, gas derop!
Bitspower G1/4 Black Sparkle Triple Rotary 90 Degree IG1/4 Adapter BP-
Lian Li PSU Bracket / Extender PE-01
PSU 8-Pin CPU Verleng Kabel 25CM Premium Sleeved Black
XSPC12BLACK XSPC High Flex Tube - 1/2 ID - 3/4 OD - BLACK 3 meter
Hierna heb ik niks meer nodig, en moet ik hem af krijgen
Nu bf3 installeren!
The allmighty Enermax fans:

Ze geven alleen gigantisch veel licht af, teveel dus. De laatste achterin moet nog geplaatst worden, maar ik wou daar eigenlijk een alu constructie voor maken. Dit zodat ik daarmee ook de overgebleven pci sloten kan "verbergen". Staat mooier vermoed ik. Ook zal ik in de top van de kast dat kleine stukje alu doortrekken naar achter, en de top fan compleet weg laten.

Bovenin en links daar dus. Zoals je ziet heb ik de vga kaart ook beplakt met carbon folie

Nog meer werk te verzetten dan ik in eerste instantie dacht, ook krijg ik steeds meer ideeën over de kap zelf. Ook de binnenkant trouwens, ik weet alleen nog niet helemaal precies wat. Maar dat er meer aan gaat komen is een ding wat zeker is.
Zijn er mensen die me eventueel via msn/vent/voice door een paar games heen kunnen trekken? Ik ren serieus als een halve tamme rond, geen idee welke kant vooruit is :facepalm:
1. misschien rechts onbder je moederbord een plaatje maken met afstandsbusjes eronder waardoor je die kabels daar onder weg kan laten voeren
2. de andere (netwerk?)kaart ook onder het carbon plakken
3. misschien wat werk, maar je kunt ook zon plaat maken dat andere sabertooth borden ook hadden. was een zwarte plaat over de hele pcb heen behalve over de sloten en koelblokken. en daar weer carbon over heen
wat staat er verder nog op je lijst om te doen?
Die kaart is een geluidskaart, die is een must gezien de pc in een studio staat. Dat plaatje wat de kabels bekent van het zicht is inderdaad een erg goed plan
Dank!
een plaat over het moederbord heeft juist voordeel met koeling, de luchtstroom word dan niet verhinderd door componenten die op het moederbord zitten. de koelblokken moet je natuurlijk wel er boven uit laten steken.
en om rest warmte daarvan af te voeren is het misschien handig om de randen van het moederbord niuet bedekt te maken. je kunt de plaat denk ik wel vastzetten met de gaten van het moederbord waarmee je het bord ook aan de kast vast maakt.
ik ben benieuwd hoe je dit gaat uitwerken
Het is mogelijk om een kaart over te spuiten zolang je de poorten maar onbespoten zijn. Zie je vaak genoeg bij moederborden, dus waarom geen folie erover? (tenzij je hoge temperaturen gebruikt. Een föhn kan nog maar een gasbrander niet. Over de 200graden kan soldeer zacht worden. Dat wil je niet.
Gelidschips hebben zo nu en dan ook koeling nodig, dus misschien een koelblokje erop voor lange levensduur?
Thx dude
Dno,.... Nu maar dubben, eens ff rondkijken. MAAR! ik heb nu wel zwarte bad-ass tubes. Ik hoop dit weekend tijd over te hebben, morgen evt maar ff kijken. Drukdruk
Heb je die gewoon eruit gesloopt en vervolgens het plaatwerk gedremeld?
Gewoon aftekenen, en slijpen. Hij is overigens nog niet af, ik moet hem nog afwerken. Daarvoor heb ik een set vijlen gehaald bij de gamma, basic stuff, maar erg effectief. De dremel zal ik niet gebruiken gezien het metaal aardig dik/solide is, plus je moet lange rechte stukken slijpen. Daarin is een slijptol stuk makkelijker. Pak overigens niet een te dikke slijpschijf
Het verchromen gaat trouwens aardig wat kosten, en dan moet ik ze ook nog eens zelf polijsten.
Verder draai ik constant door sketchup heen om een idee te krijgen hoe ik die plaat over het moederbord het effectiefst kan doen, ook qua looks.. Van de week maar eens gewoon beginnen ipv eindeloos schetsen, kom zo namelijk niet echt verder
De zwarte tubes zijn al even binnen, maar nu ook de lian li - psu adapter. Het was even wachten tot hij verzonden kan worden (lian li pfrrft). Maargoed, als eerste de tubes maar eens..

Dat is een heel stuk beter dan het vorige denk ik zo:

Daarnaast ook die Lian Li adapter erop gezet, ff wat gaatjes geboord en geloof het of niet... hij past

Ben voorlopig even een tijdje druk, dus het blijft even rustig hier. Ik ben er wel uit dat ik hem tóch laat paintbrushen.
Hou je dus nog tegoed!

Watergekoelde hardeschijf houder, inclusief een 360 rad. Die radiator is wel 2e hands en lekt op sommige punten, ik zal moeten kijken of ik dat dicht kan krijgen. Als iemand een idee heeft, graag!

Hier een hele bult ac ryan radiator grills, allerlei kleuren en formaten. 120, 240, 360. Veel niet nodig, mja, ik heb het iig liggen.
Ben voorlopig vrij druk, ik heb in ieder geval veel goede ideeën. Laatste tijd weer erg veel bezig met muziek en wil ook een demotje afkrijgen. Maargoed, ik heb geen haast
Nu hopen dat het blijft zitten, ik ga het op zijn minst een week lektesten. Morgen weer wat foto's schieten hoop ik,.. Het is echt zoeken naar tijd lately helaas.
Johann Sebastian Bach
Kun je het niet kitten? Dat is wellicht wat beter bestand tegen water?z999 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 00:35:
De radiator bleef helaas lek, dus een beetje jammer weer.
Kijk anders even naar AquaKit.. Onze zeilboten varen daar in het slechtste geval een heel seizoen op zonder lek te slaan, dus het werkt wel.. Moet je alleen wel het lek aan de buitenkant kunnen vinden.Jamievs schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 12:07:
[...]
Kun je het niet kitten? Dat is wellicht wat beter bestand tegen water?
Bedankt voor de tips, ik ga zoeken naar een ander exemplaar!
Je hebt een DMz999 schreef op zondag 08 april 2012 @ 01:21:
Bedankt voor de tips, ik ga zoeken naar een ander exemplaar!
Formerly known as Ragdoll
please
(sorry voor de mensen die dachten dat deze post een update zou zijn
http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen
grrrr(sorry voor de mensen die dachten dat deze post een update zou zijn
)
updates update update update???
please
EB cardetailing tot aan uw huis
Als eerste even laten zien waar ik de afgelopen dagen druk mee ben geweest: Zonnepanelen!
Als eerste de omvormer geplaatst:

Vervolgens de panelen op 't dak:

Anyway, terug naar computers en modding! Er is niet zo gek veel gebeurt aangezien de drukte. Word nu weer tijd dat ik mij er op ga storten. Ik heb in ieder geval het volgende gekocht:
g700 muis, geniaal machientje overigens

Lexaan plaat voor het venster

En een paintbrush-pistool, deze heb ik overigens gekregen van mijn schoonvader.

Ik moet nu mijn oom nog bellen of ik zijn spuitcabine een keer mag gebruiken aangezien ik de gehele kast in een andere kleur wil hebben.
Maargoed, ik ben erg druk bezig geweest met die isolerende materiaal op de platen eraf te krijgen.
Voor (pic gestolen)

Na:

Het zat er echt debiel vast op. De lijm liet totaal niet los en alles moest met een klein schroevendraaiertje los "gesneden" worden (gebruiken als een plamuurmes zegmaar). Op die wijze kon ik er uiteindelijk onder komen. Was in ieder geval geen leuk werk
Ik heb bewust de 2 panelen omgedraaid van voor en achter, waarom merk je later

Spuiten dus, en lexaan erachter
Alvast een teaser van wat ik intern nog heb aangepakt, meer daarover volgt!