3,5mm plug afgebroken in telefoon, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 26.290 views

Onderwerpen

Vraag

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Gisteravond brak zomaar het bovenste deel van de 3,5mm plug van mijn koptelefoon af terwijl deze in mijn LG Optimus 2x Speed zat. Ik kan geen muziek meer luisteren en de telefoon denkt nu permanent dat er een koptelefoon is aangesloten, waardoor er geen geluid meer uitkomt, ook niet bij het bellen. Alsof dit nog niet erg genoeg is had ik net een verkoopovereenkomst afgesloten voor het apparaat en heb hier zelfs al het geld voor ontvangen. Driewerf kleauten.

Het plugje zit compleet vast in de jack, er is geen manier om het met een pincet eruit te peuteren en na het toestel open te hebben geschroefd blijkt de jack ook niet zomaar van onderen benaderbaar. Er zit een blauwe folie aan de onderkant van het buisje waarvan ik niet zeker ben of deze nog een andere functie vervult dan eventueel vocht buiten houden, deze doorprikken om het plugje eruit te duwen lijkt me in elk geval niet verstandig. Ik ben echt ten einde raad hier, iemand nog tips?

Alle reacties

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:59
Heb je geen mogelijkheid om hem van bovenaf met een 1mm boortje in te boren? Zodat je er een klein schroefje in kunt draaien. Dan kun je hem er weer uittrekken.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Dat is helemaal geen gekke suggestie, ik vraag me alleen af of er daarvoor de benodigde gereedschappen in huis zijn... Daarnaast zit het kreng best wel diep en betwijfel ik of het stof dat bij deze operatie ontstaat erg bevorderlijk is voor het functioneren van de telefoon :/ Zou het kwaad kunnen?

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 11:26
Tandenstoker met een beetje secondelijm op de punt erin steken? Misschien kan je hem er daarmee uittrekken.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:03

Pixeltje

Woo-woohoo!

Singular1ty schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:45:
Dat is helemaal geen gekke suggestie, ik vraag me alleen af of er daarvoor de benodigde gereedschappen in huis zijn... Daarnaast zit het kreng best wel diep en betwijfel ik of het stof dat bij deze operatie ontstaat erg bevorderlijk is voor het functioneren van de telefoon :/ Zou het kwaad kunnen?
Wat je eerst kan proberen, zonder meteen te hoeven boren in je telefoon, is lijm halen die op metaal plakt. Lijm een staafje op de afgebroken plug en laat goed drogen, wellicht kun je 'm er dan zonder problemen uittrekken. Zo stevig zitten die dingen niet vast in het klemsysteem van een telefoon, dus wie weet boek je succes.

Als je zorgvuldig omgaat met de lijm hoef je er achteraf helemaal niets meer van te zien.

-edit- op tzelfde moment als Bredend.

Nouja, over het stof bij het boren.. gebruik een stofzuiger. Zonder grappen;) gewoon heel dicht op je boortje houden dan zuig je die kleine deeltjes weg en heb je er geen last van.

[ Voor 11% gewijzigd door Pixeltje op 29-12-2011 17:50 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Doe jezelf een lol en gebruik de zoekfunctie even. Ik weet namelijk 100% zeker dat exact dezelfde vraag dit jaar al minimaal 2x eerder voorgekomen is, inclusief de oplossingen en hoe en of ze een beetje werken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteinde van een penvulling gebruiken met gebruik van een lijmpistool. Doe het met beleid. Laat de lijm ook redelijk uitharden zodat er geen lijmresten komen. En niet TE VEEL. Ook niet te weinig. Bij mij werkte dit super goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:23

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2019 @ 23:28:
Uiteinde van een penvulling gebruiken met gebruik van een lijmpistool. Doe het met beleid. Laat de lijm ook redelijk uitharden zodat er geen lijmresten komen. En niet TE VEEL. Ook niet te weinig. Bij mij werkte dit super goed.
Ik denk dat 'ie na 8 jaar ondertussen wel een paar telefoons verder is ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd goed bedoeld, maar een update geven op een topic van 8 jaar oud voegt niet heel veel meer toe. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.